Feyenoord wint topper en zet AZ op vijf punten achterstand

door NielsOpdam 2324

Feyenoord wint topper en zet AZ op vijf punten achterstand

door NielsOpdam 2324

Laatst geüpdatet

Feyenoord heeft zaterdagavond in de absolute slotfase gewonnen van AZ. Beide ploegen stonden lang op 1-1, maar in de negentigste minuut scoorde Marcus Pedersen het winnende doelpunt. Hierdoor staat Feyenoord nu vijf punten boven nummer twee AZ. Als Ajax zondag wint van Sparta Rotterdam, dan nemen de Amsterdammers de tweede plek over en staan ze drie punten achter Feyenoord. Verder won FC Volendam met 2-0 van Vitesse en eindigde FC Groningen - FC Emmen in een 1-1 gelijkspel.

FT | FC Volendam - Vitesse (2-0)

Opstelling FC Volendam

Lauwers; Plat, Mbuyamba, Flint, Murkin; Benamar, Eiting, Twigt; Van Mieghem, Antonucci (79' Ould Chikh); Oristanio (61' Veerman).

Opstelling Vitesse

Scherpen; Bero, Isimat-Mirin, Oroz (75' Tronstad), Wittek, Flamingo (81' Sankoh), Meulensteen, Yapi (58' Kozlowski); Manhoef, Vidovic (81' Jonathans); Bialek (75' van Duivenbooden).

Doelpunten

1-0 Daryl van Mieghem (12')
2-0 Daryl van Mieghem (68')

FT | FC Groningen - FC Emmen (1-1)

Opstelling FC Groningen

Verrips; Van Gelderen (81' Dankerlui), Balker, Blokzijl, Määttä (90' Kruger); Hove, Oratmangoen (81' Sher), Suslov; Irandust, Pepi, Manu.

Opstelling FC Emmen

Van der Hart; Bouchouari, Te Wierik, Araujo, Veldmate, Dirksen (46' Hoesen); Veendorp, Bernadou, El Messaoudi (55' Vlak); Diemers (81' Romeny), Zivkovic (78' Antonisse).

Doelpunten

1-0 Ricardo Pepi (12')
1-1 Miguel Araujo (14')

Bijzonderheden

Mike te Wierik (FC Emmen) ontving in de 73e minuut zijn tweede gele kaart.

FT | Feyenoord - AZ (2-1)

Opstelling Feyenoord

Wellenreuther; Pedersen, Geertruida, Hancko, Hartman; Wieffer, Timber (70' Taabouni); Jahanbakhsh, Dilrosun (81' Danilo), Idrissi (54' Paixão); Gimenez.

Opstelling AZ

Ryan; Sugawara, Hatzidiakos, Goes, Kerkez (69' M. de Wit); Reijnders (84' Mihailovic), Clasie, Mijnans; Odgaard (79' Van Brederode), Pavlidis, Karlsson.

Doelpunten

0-1 Javairo Dilrosun (17', e.d.)
1-1 Alireza Jahanbakhsh (45+2')
2-1 Marcus Pedersen (90')

Lees meer over:
Plaats reactie

PH2BOT +40449

Ik zie dit Ajax uit de resterende wedstrijden nog niet 3 punten méér pakken dan Feyenoord met een beduidend makkelijker programma.

19-02-2023 22:33

Joko +5063

Ik mis iets. Wat is er mis met het programma?
Iedereen speelt toch uiteindelijk tegen dezelfde clubs

19-02-2023 16:53

AlexIbarra +19290

Ik ben toch ff benieuwd: Was die corner waar de 2-1 uit viel nou wel of geen corner?

Ik was net ff weg het scherm maar hoorde de commentator (bepaald niet anti-Feyenoord) zich afvragen of het wel een corner was.
Zou wel extra lullig zijn voor AZ, 1e tegengoal duidelijk hands, 2e tegengoal vlak voor tijd uit een onterechte corner..

19-02-2023 14:25

Sunny +9558

Feijenoord heeft gewoon een prima selectie waarin wel alle belangrijke eigenschappen aanwezig zijn. Drive, individuele techniek en actie, snelheid, fysiek en daarboven een prima trainer.
Hebben best goed ingekocht en dat voor voor niet al teveel waarbij hun spits Jiminez een voltreffer lijkt.
Gun hun die 2e plek als echte volksclub meer dan PSV want dat is een kunstmatig zooitje waar we overigens ook nog rekening mee moeten houden.
En nee, ik ben geen trol maar Ajax supporter in hart en nieren

19-02-2023 13:15

Henkjanklaas +20657

De wedstrijd gisteren liet juist twee kwaliteitsarme teams zien die zowel technisch als qua combinatievoetbal werkelijk niks voorstelden. feye compenseert dat dan nog met doorzettingsvermogen en dat miste AZ weer eens. Qua niveau is zo’n wedstrijd in feite vreselijk om te zien.
Ramp is dat onze club het al maanden niet veel beter doet, eerder nog minder. Gisteren zag het er weer beter uit maar de tevredenheid komt pas een beetje terug indien we tegen die Duitsers alsnog goed presteren. Sparta is dan geen maatstaf met een begroting van 13 miljoen tegen 160 voor ons.

20-02-2023 12:30

Josey Wales +11676

Als Berghuis 1 van onze betere spelers is geworden ,zijn we afgezakt naar fey niveau van een paar jaar terug, een proces dat al eerder is ingezet door andere middelmaat te gaan kopen zoals Klaassen.Daarbij betaalden we ook nog veels te veel.

19-02-2023 13:07

HJC +8041

Maar toen Berghuis de 30 naderde is hij gaan afbouwen bij Ajax, en is nu niet meer in staat 2 sprintjes achterelkaar te trekken

19-02-2023 14:59

Sunny_Boy +858

Het kampioenschap wordt moeilijk gezien het resteerde programma. Desondanks heeft Ajax alles nog in eigen hand. Dus come on boys, go for it! Te beginnen vandaag met Sparta. Speel elke wedstrijd alsof het een finale is.

19-02-2023 12:49

Noahdepoah2021 +4863

Nog 12!!!! Wedstrijden, 3 verliespunten achter en ik lees hieronder dat een groot aantal Ajacieden de titel aan een ander geven. Hoezo?

19-02-2023 12:21

Stamhoofd +11548

Ik snap het ook niet. Zie niet in waarom Ajax geen kampioen meer kan worden. Staan maar 3 punten achter en Feyenoord gaat ook echt nog wel punten verspelen

19-02-2023 12:28

PietjePrecisie +1994

Als we vandaag winnen zijn het maar drie punten verschil. Ajax moet vooral naar zichzelf kijken en proberen elke week een beetje vooruitgang te boeken, dan is alles nog mogelijk.

19-02-2023 12:15

MM1974 +1449

Hoe moeilijk het ook te accepteren zal pff feyenooit gaat dit niet meer uit handen geven,Ajax gaat het echt nog moeilijk krijgen waaronder vanmiddag.

19-02-2023 12:09

AlexIbarra +19290

Wat een rare comment.

Als jij het lastig vindt om te accepteren dat Feyenoord dit niet meer uit handen gaat geven, doe je dat toch lekker niet?
We hebben 3 verliespunten meer, een beter doelsaldo en krijgen Feyenoord nog thuis.

Volgens mij hebben we er de afgelopen maand juist voor gezorgd dat we nog steeds op 3 fronten iets van het seizoen kunnen maken. Dan vind ik dit een vreemd moment om als supporter af te haken.

19-02-2023 14:41

Stamhoofd +11548

Wat is iedereen negatief. We kunnen gewoon een plekje stijgen op de ranglijst vandaag

19-02-2023 12:04

Aldek +5090

We kunnen wel gaan afgeven op het programma.. Ajax ( lees Schreuder) heeft het gewoon laten liggen. Ongeacht uitkomst competitie.
En dat mag directie zich echt aanrekenen.. als juiste beslissing was genomen in november was er niks aan de hand.

Echt falen van directie!

En Schreuder uiteraard…. Ligt voor hem ergens nog wel een commissie bedrag klaar einde van het seizoen.

Ben nog negatiever over Schreuder dan ik was tov Wouters & Winter en of laatste 2 seizoenen F deBoer.. en dat zegt wel wat 🙈🤮👎

19-02-2023 11:55

MarkP +21766

Wel verschil met ajax qua inzet, passie, de wil om te winnen en een topcoach. Helaas worden wij geen kampioen dat is nu al duidelijk.

19-02-2023 11:32

BokkieBokstra +11331

Wat me vooral opvalt aan Feyenoord, het meest dynamische elftal van de eredivisie. Doorjagen, naar voren spelen en heel erg fit. Alles wat Ajax niet is. Maar het systeem wat Feyenoord speelt schijnt ook het allermoeilijkste systeem te zijn om te spelen. Aan Heitinga om dit voor elkaar te boksen en het team naar zijn hand te zetten.

19-02-2023 10:47

deMeester +11450

Precies, denk dat wij blij mogen zijn als wij tweede worden. Feyenoord heeft het gewoon geweldig gedaan.

19-02-2023 10:58

goajaxgo +14157

Kampioenschap kunnen we vergeten. We moeten zo snel mogelijk kundige mensen aanstellen en gaan bouwen. Technisch vaardige spelers hebben we nodig en een topsportcultuur in alle geledingen. Zo niet, dan wordt het jaar in jaar uit de Coolsingel of de Platte Kar.

19-02-2023 10:25

MichelAngelo66 +22258

Ontegenzeggelijk is het speelschema van Ajax een stuk lastiger dan dat van Feijenoord. Als Ajax thuis echter wint van ze dan moet ik nog maar zien of ze de druk van een kampioenschap aankunnen. Tot op heden zit het ze verschrikkelijk mee allemaal.

19-02-2023 10:04

MarcHogervorst +35302

Dat schema is juist gunstig, over een paar weken komen we echt in vorm en pakken we alles! Stel je voor wij hadden in januari, februari het Feyenoord schema gehad.

19-02-2023 13:54

xMilkshake +206

Had voor ons nog steeds geen garanties geboden

19-02-2023 14:43

A-west +5734

Als ik Rensch zie lopen en Taylor, wat een slapzakken vergeleken bij wat we gisteren zagen. Er ontbreekt een stuk beleving. En dat terwijl het betere voetballers zijn.

19-02-2023 09:40

JanBiesbos +29223

Precies maar ook bergwijn , ik mis de wil om te winnen zonder jezelf te irriteren zoals Klaassen dat altijd doet , dus mis je Martinez en tagliafico

19-02-2023 09:45

Michael 1974 +22030

Eens, rensch, wijndal en taylor veel te slap. Als die meer lef gaan tonen en er in knallen geloof ik er nog wel in, maar anders doorselecteren

19-02-2023 09:55

karlhof +4718

Conditie van Ajax is onvoldoende. Een aantal spelers ogen te zwaar (o.a. Rensch en Bergwijn). Brobbey is niet in staat om 90 minuten vol gas te geven. Berghuis, Taylor, Alvarez en Timber lijken conditioneel niet 100% te zijn. Ook onder TH was dit een probleem. Geen wonder dat Ajax het ook moeilijk heeft tegen de mindere clubs die technisch veel minder zijn dan Ajax maar conditioneel sterker.

19-02-2023 11:24

Beer +1652

Ik ben er van overtuigd dat als Ajax met dezelfde beleving en intensiteit voetbalt als Feyenoord we kampioen worden. Daar lopen echt gemiddeld geen betere voetballers rond dan bij ons en ook niet bij andere elftallen. Je moet echter wel elke wedstrijd al vanaf de eerste seconde je tegenstander het gevoel geven dat er vandaag helemaal niets voor hun te halen valt. Continue hoog druk zetten door loopacties en je tegenstander niet op adem laten komen. Zo moeilijk is dat toch niet?

19-02-2023 09:19

JanBiesbos +29223

Bij Feyenoord is er contant beweging en de bal komt vaak goed aan bij de juiste kleur

19-02-2023 09:47

Schip +23517

Dat is geen wil om te winnen of inzet, maar tactiek. Hoog druk zetten bijvoorbeeld is juist wel moeilijk en niet een kwestie van doen of willen, maar van drillen, drillen en drillen. Dat is onderlinge afstemming.

Puur een coachingstaak.

19-02-2023 09:54

Schip +23517

Logisch, maar als je geen tactiek hebt, heeft inzet ook weinig zin. Dan ren je je rot, maar zit er nul samenhang in.

Cruijff was ook de man die zei dat als je veel liep, dat je niet goed stond. Je instelling moet altijd goed zijn, maar met een goeie tactiek kun je van een elftal betere spelers winnen zonder goeie tactiek.

19-02-2023 14:30

Betuwe85 +20841

Geluk van d ekampioen he elke keer 90.ste minuut

19-02-2023 09:03

sebastiaan1900 +5350

Daar moest ik ook aan denken. Ze blijven er voor gaan. Knap.

19-02-2023 09:09

JanBiesbos +29223

Had psv ook vaak maar werd geen ksmpioen

19-02-2023 09:48

deMeester +11450

Vorig jaar, toen ze dat tegen PSV deden vond ik het wel best 🤣
Maar serieus tot nog toe moet ik zeggen dat ze het ook verdienen. Ik zie inzet, passie en dat wil er wel eens bij onze divas aan ontbreken.

19-02-2023 10:52

Beer +1652

Dat alles meezitten bij Feyenoord is niet alleen geluk. Ze dwingen het ook af door de intensiteit die ze in hun wedstrijden leggen. Daarbij vergeleken zijn het bij Ajax in het veld 10 mooi weervoetballers. Je mist de spirit.

19-02-2023 08:31

Breuk +25290

Eens. Als je dit vergelijkt met die duizend tikkies breed en terug bij ons

19-02-2023 10:49

MarLuuk76 +3557

Die intensiteit is allemaal leuk. Maar gaat vaak te ver, en had al meerde gele en rode kaarten op moeten leveren voor ze.

19-02-2023 12:54

4bier +31367

Ajax Sparta
Vitesse Ajax
Ajax NEC
Heerenveen Ajax
Ajax Feyenoord
Go Ahead Eagles Ajax
Ajax Fortuna
Ajax Emmen
PSV Ajax
Ajax AZ
Groningen Ajax
Ajax Utrecht
Twente Ajax

Fortuna Feyenoord
Feyenoord Groningen
Feyenoord Volendam
Ajax Feyenoord
Sparta Feyenoord
Feyenoord RKC
Cambuur Feyenoord
Feyenoord Utrecht
Excelsior Feyenoord
Feyenoord Go Ahead Eagles
Emmen Feyenoord
Feyenoord Vitesse

Dit breekt Ajax gewoon op. Ga iets leuks doen de laatste speelronden. Realiseer je het nu op een februaridag scheelt een hoop teleurstelling op een mooie, zonnige dag in april. Feyenoord gaat de schaal pakken.

19-02-2023 08:17

FrancescosRavioli +15351

Na de ravage van Schreuder had ik er al niet op gerekend.
Als we maar de CL halen, is het seizoen voor mij enigzins gered.
Die 1x in de 10 jaar dat ze in Rotterdam de titel pakken interesseert me voor nu weinig.

19-02-2023 09:30

JanBiesbos +29223

Titel van de armoe

19-02-2023 09:49

deMeester +11450

Ook dat is een titel. 1990, 2011 en 2012 waren ook kampioenschappen van de armoede maar het feest was er niet minder om.

19-02-2023 10:53

FrancescosRavioli +15351

Tja. Laat ons maar een keer geen kampioen worden. Dan worden die overbetaalde divas en snotapen zoals Bergwijn, Taylor en Wijndal ook even op hun plek gezet.

19-02-2023 11:14

Juichtoon +32642

Het probleem zit niet bij de spelers maar daarboven. De spelers zijn de spiegel..

19-02-2023 11:20

willem1958 +8803

Ik heb me er al een beetje bij neergelegd dat Ajax geen kampioen wordt dit jaar en het zou als je de wedstrijden bekijkt tot nu toe ook niet verdiend zijn.
Wel hoop ik dat ze het tweede ticket voor de CL gaan pakken maar als Ajax volgend seizoen dan lekker wil voetballen dan moet er een grondige renovatie van het elftal en de directie plaatsvinden.
Misschien zou het wel goed zijn ook dat Ajax geen kampioen wordt want zoals dit jaar van der Sar en het technisch hart hebben gefunctioneerd dat is echt te slecht voor woorden en misschien dat dit de heren aan het denken zet?
Als je meer dan 100 miljoen uitgeeft, er wordt slecht voetbal gespeeld en je wordt geen kampioen dan moet je opstappen.

19-02-2023 10:50

Breuk +25290

Volgende week gaan ze eraan in Limburg

19-02-2023 10:50

Newbee34 +6732

Het is bijna niet voor te stellen dat Feyenoord kampioen gaat worden. Alles zit daar mee. Makkelijk programma resterend daar.

19-02-2023 08:16

Cruijffthebest +13419

Helaas, dat 010 wordt dit seizoen de kampioen van de armoede en danken de titel aan Alfred Schreuder!

19-02-2023 08:12

Rockanje23 +37099

En aan vd Sar, de grote regisseur van het huidige Ajax

19-02-2023 08:32

JanBiesbos +29223

De grote pisvlek en angsthaas

19-02-2023 09:49

Robbie78 +3800

Eregast bij een eventuele huldiging!

19-02-2023 10:13

4bier +31367

Ik zou graag zien dat een journalist als Arjen Lubach eens onderzoek doet naar die op en neer bouncende camera in de Kuip. Hoe is deze bevestigd? En waarom schakelt ESPN na een winnend doelpunt binnen 1 shot altijd naar die camera? Ik bedoel je weet toch dat je hierop niets nuttigs ziet? Vragen vragen vragen.

19-02-2023 08:09

Mikki02 +2319

Haha, ze redden zichzelf weer in de laatste minuten en hele topic weer vol opgeluchte feyenoorders. Druk loopt aardig op daar, al weken achter elkaar hakjes over de sloot tegen psv, heerenveen, nec...

Ze hebben de mazzel dat Schreuder zo lang mocht blijven. Als sar in de winter fatsoenlijk ingrijpt sta je hier 9 punten op los. Maar ze zijn er zeker nog niet.

19-02-2023 07:54

deMeester +11450

Kampioenschap wordt moeilijk maar niet onmogelijk.

Nou ja stel Feyenoord wordt kampioen en Ajax tweede dan kan ik wel genieten van de totale vernietiging van PSV.

Ajax en Feyenoord die strijden om de titel, zo hoort het eigenlijk.

19-02-2023 07:52

MarcHogervorst +35302

En hoe moeilijker het wordt, hoe harder we Feyenoord gaan uitlachen in mei! ;-)

19-02-2023 09:08

Koscar +5402

Helemaal eens, tegelijkertijd is het natuurlijk belachelijk dat we na al die seizoenen CL niet allang het "Bayern München" van Nederland seizoen en nu onze meerdere moeten erkennen in n.b. Feyenoord. Wij 100 miljoen geïnvesteerd, zij 25. En ook niet vergeten: ook zij verloren al hun sterspelers (Sinisterra, Malacia, Aursnes, Senesi).

19-02-2023 09:53

Joelveltman123 +4637

Ajax wordt gewoon samen met Feyenoord winnaar van het weekend.

De 2 grootste clubs van NL gaan uitmaken wie er kampioen wordt

19-02-2023 07:48

Joelveltman123 +4637

Kan prachtig weekend worden psv zie ik niet winnen in Utrecht.

AZ kan gepasseerd worden .

Samen met Feyenoord grote winnaar van het weekend

19-02-2023 07:47

NoFX +1575

Utrecht verliest nog tegen 10 man van Vitesse.

19-02-2023 09:28

Bassey +8227

Schema Feyenoord is wel wat makkelijker dan die van ons.
We moeten ze thuis sowieso pakken en hopen dat we uit bij psv en Twente niets laten liggen

19-02-2023 07:27

AlexLitmanen10 +14422

Wat is makkelijker als op het einde Az en psv al op een achterstand staan
en bijvoorbeeld Fortuna, Cambuur, Excelsior en al die rommel alle punten hard nodig hebben.

Er gaan nog genoeg rare dingen gebeuren. Het wordt wel heel lastig. Dat is onze eigen schuld, helaas

19-02-2023 08:06

ricky10 +5911

Uiteindelijk kan je moeilijk zeggen dat de overwinning niet terecht is, maar man man wat zijn sommige scheidsrechters onder de indruk als ze daar moeten fluiten. Er was er in ieder geval eentje die er met twee keer geel af had gemoeten. De 1-1 voor rust had afgekeurd moeten worden. Die rechtsback duwt eerst met twee handen en krijgt twee keer in het duel de bal op de arm voor de aanval komt.

19-02-2023 07:16

GinoAFCA +14893

Mario been zegt ook gewoon dat beetje geluk moet je hebben😂 als de scheidsrechters wat consequenter waren was die Wieffer en Hartman al meerdere keren geschorst geweest.

19-02-2023 08:10

Tobber +466

Waarom keek de VAR. niet naar de dubbele beuk, die Gimenez uitdeelde in het strafschopgebied, terwijl er helemaal geen bal was?

19-02-2023 08:54

ricky10 +5911

Ik begrijp dat ook niet zo goed, want uiteindelijk heeft het niks met voetbal te maken wat hij daar doet.

19-02-2023 09:21

Nr.10 +111333

Jammer dat ze geen punten hebben laten liggen tegen AZ. Als je nu naar het speelschema kijkt, wordt het wel lastig. Maar je moet de druk die bij Feyenoord komt straks ook niet onderschatten. Die gaan nog wel punten verliezen tegen ploegen uit het rechterrijtje denk ik. Het hangt nog steeds van ons af, want we moeten ook nog tegen Feyenoord, en het zijn maar 3 punten.

En hoe het ook loopt: wel een goed idee om Slot te halen in de zomer.

19-02-2023 07:09

Michael 1974 +22030

Slot ajb niet, jankerd.

En tegen nec thuis redden ze het ook niet in 90 minuten. Se staan er goed voor, maar het is nog lang niet gespeeld. Ajax moet vandaag wel winnen….

19-02-2023 07:15

Nr.10 +111333

Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen niet zien hoe goed Slot het doet. Als je hem een irritant persoon vind, okay, maar dat boeit mij niet, heeft niets te maken met zijn kwaliteiten als trainer.
Het is nog niet gespeeld, nee, maar kijk eens naar de selectie van Feyenoord en naar die van Ajax…
Slot levert een topprestatie, haalt ook gewoon meer punten dan vorig jaar, terwijl het hele elftal verkocht is. Door in de EL nu, ten koste van Lazio. Bij AZ heeft hij het ook geweldig gedaan. Goed voetbal, wanneer had je dat voor het laatst bij Feyenoord gezien? Maakt spelers beter, heeft veel geld verdiend voor AZ en Feyenoord.

19-02-2023 09:40

Michael 1974 +22030

Zeker doet hij het goed, maar er zijn meer goede trainers….

19-02-2023 09:54

MarLuuk76 +3557

Nog onbegrijpelijker dat mensen daar niet doorheen kunnen kijken, en zien wat voor intense griezel Slot is.

19-02-2023 12:57

Nr.10 +111333

@michael 1974. Natuurlijk, maar noem maar eens een andere goede en haalbare optie.

19-02-2023 13:27

Ajacied33 +36798

Met alles eens, behalve dat Ajax Slot zou moeten halen. Ik vind hem wat overhyped en niet veel bijzonder . Kan aan mij liggen. Bovendien een engerd eerste klas

19-02-2023 07:46

AFCAMM +11374

Laat Slot inderdaad maar lekker in Rotterdam blijven. Zit daar goed op zijn plek. Dat merk je vooral als het allemaal niet zo goed gaat en hij als een doorgesnoven frusti aan de kant staat. Los daarvan is het natuurlijk knap wat ‘ie daar doet, maar met een goed draaiend Ajax en PSV hadden ze nooit op de eerste plek gestaan.

19-02-2023 09:16

Buitenspel +1521

Het allergrootste probleem vind ik dat Feyenoord geen soepel aanvalsvoetbal speelt. Als ze dat, naast die hoge intensiteit, er ook nog inslijpen, maak dan je borst maar nat,

19-02-2023 09:43

JordyAjacied +19301

Wat is iedereen dramatisch zeg, Ajax - Feyenoord in de Arena staat nog op het programma, die kan je al bijna invullen 😉

19-02-2023 06:51

Buitenspel +1521

Als ze met dezelfde intensiteit spelen als tegen AZ, maakt Ajax weinig kans. Als ze ook nog beter gaan voetballen als tegen AZ, zijn wij volkomen kansloos in de Arena.

19-02-2023 09:47

RepoocElad +9940

Al dat gejank hier... je kan het ook zo bekijken. We stonden enkele weken geleden 5e, en hadden 7 wedstrijden op rij niet gewonnen. Als we vandaag winnen staan we tweede en hebben we 4 eredivisiewedstrijden op rij gewonnen. Bijna wekelijks lopen we een paar puntjes in op directe concurrenten. Het is nu beter dan het was.

Count your blessings, en we zien wel waar het schip strand.

Maar niet zo janken allemaal. We zijn godverdomme wel Ajax, he!

19-02-2023 04:40

Nr.10 +111333

Zo is dat. Dat gejammer hier af en toe…

19-02-2023 07:11

Geleseizoenskaart +280

Helaas, over en uit, Feyenoord is kampioen.
Nu volle bak om die 2e plek binnen te krijgen, dat wordt nog moeilijk zat gezien ons programma.

19-02-2023 02:46

DankzijCruijff +48726

Rot toch op man kakkerlak. Al die comments van je zijn zo doorzichtig. Kansloos figuur. In de JC Arena wordt dat kleine clubje van je geslacht.

19-02-2023 03:33

Geleseizoenskaart +280

Dus jij denkt dat we wel even uit bij PSV, Twente en AZ 9 punten pakken? Wie is er nou niet realistisch?

19-02-2023 09:53

Joelveltman123 +4637

Het zijn 3 punten ( wel winnen van Sparta).

Nog niks aan de hand joh, in de arena wint Ajax 9/10 keer.

19-02-2023 05:36

Ajacied33 +36798

Hahahahah aardig geprobeerd. Ajax wordt kampioen en dat weet jij en je Feyenoord vriendjes ook

19-02-2023 06:37

Nr.10 +111333

Kakkerlak alert.

19-02-2023 07:12

☆☆☆AfcARules☆☆☆ +2884

Het zijn maar k.. k............

19-02-2023 02:24

Dusbaba +15418

Heeft Arnesen trouwens niet de basis gelegd voor dit Feijenoord?

19-02-2023 01:28

wijzijndebeste123 +164749

Nee. Arnesen zijn enige goede aankopen zijn de spelers van de scoutingslijst van AZ die Slot meegenomen heeft. De selectie van Feye is daarbij helemaal niet goed. Ze hebben simpelweg n erg goede trainer. Feyenoord heeft niet veel individuele kwaliteit maar zet enorm goed druk.

19-02-2023 01:30

KomOpAjaxJeKuntHet +1971

Centrum van de verdediging zou ik zo bij Ajax opstellen, Hartman is beter dan wijndal, Kokcu zou ook basis staan, gimenez heeft ook meer dan Brobbey.

19-02-2023 01:33

Ajax95Duivendrecht +24159

De manier waarop ze georganiseerd staan en druk zetten zelfs zonder hun 4 individueel beste spelers waarvan veruit hun beste opbouwende middenvelder, daar wou ik van dat Ajax dat deed. Ons team is zelfs met alle individuele 'sterkhouders' erin al los zand, laat staan als bijvoorbeeld een Tadic, een Kudus of een Timber er alle drie tegelijk niet bij zouden zijn.

Dat is wel echt de hand van de trainer.

19-02-2023 01:36

wijzijndebeste123 +164749

Precies. Slot maakt Feye kampioen. Individueel gezien hebben wij meer kwaliteit. Ben ook jaloers op hun druk zetten. En gewoon 90 minuten lang. Daarom winnen ze ook vaak in de laatste minuten.

19-02-2023 01:38

Ajax95Duivendrecht +24159

@wijzijndebeste123

Over de gehele breedte van de selectie hebben we zeker nog steeds meer individuele kwaliteit, al is er afgelopen jaar wel heel treurig transferbeleid door H2 gevoerd (Ajax-onwaardige type spelers aangekocht). Maar dan nog heb je, als je alle 11 posities stuk voor stuk af gaat, nog steeds op een plek of 7 een individueel betere speler staan.

Het is en blijft gewoon wrang dat Ajax maandenlang Schreuder maar heeft laten zitten, zodat hij verder kon aanmodderen en de spelersgroep volledig kwijtraakte. Had je hem naar Emmen de laan uitgestuurd, dan had je nu gewoon een puntje of 2 boven ze gestaan.

19-02-2023 01:44

wijzijndebeste123 +164749

Wat ik vooral erg zorgelijk vind is de kwaliteit in de selectie op meerdere posities. Je hebt ontzettend veel geld uitgegeven maar je hebt dramatische backs en op t middenveld (muv Kudus) geen enkele speler die comfortabel aan de bal is, makkelijk wegdraait en n overtal kan creëren. Aangezien we waarschijnlijk geen kampioen worden is er dus ook geen geld om dit te herstellen id zomer door 3-4 goede aankopen. En van Fitz-Jim, Regeer, Vos, Baas, Salah-Eddine kan je niet verwachten dat ze direct n meerwaarde zijn (als ze dat ooit gaan worden). Dan ben je niks meer dan n poulefase EL ploeg max. Vd Sar/H2 hebben onze club ongelofelijk veel schade toegebracht. Door de zwakke aankopen en t te lang laten zitten van Schreuder.

19-02-2023 01:47

Ajax95Duivendrecht +24159

@wijzijndebeste123

Of er genoeg geld is om dit te herstellen, hangt er vanaf of Ajax aan het eind van het seizoen Champions League-voetbal haalt. Die CL-gelden zijn voor Ajax heel belangrijk. Cruciaal dus dat Ajax minimaal 2e eindigt!

Maar je hebt gelijk. Je backs en je nummer 6 en 8 zijn zo belangrijk, helemaal als je zoals Ajax vaak aan de bal van achteruit wilt (of door de tegenstander gedwongen wordt) op te bouwen. En dan eigenlijk niet eens aanvallend, nee, voetballend vooral. Makkelijk in de kleine ruimte dan wel onder hoge druk jezelf vrijdribbelen, en/of snel een goede voorwaartse pass om maat geven. Dat zie ik niet bij dit Ajax. Dan kun je wel individuele toppers hebben in de voorhoede en een enkeling in de achterhoede, maar als de bal niet in de gevaarlijke zones bij de voorwaartsen terecht komt en elke counter achterin tot 1 op 1 leidt, dan ga je alsnog weinig klaarspelen.

Kampioenschappen worden vaak beslist door hoe een team collectief in elkaar steekt (in combinatie met de factor geluk uiteraard). Het middenveld wordt ook vaak onderschat daarin. Ajax verliest ook te vaak de 'slag' op het middenveld, zowel voetballend als verdedigend.

19-02-2023 01:59

wijzijndebeste123 +164749

Ja we zijn t geheel eens. Je backs en de nr 6 en nr 8 komen veelvuldig aan de bal id 1e fase van de opbouw. En daar mis je gewoon voetballers. Dan kan je wel individuele kwaliteit hoog op t veld hebben staan maar die bereik je veel te weinig/breng je veel te weinig id juiste posities (1 vs 1 etc). Wat dat betreft is John niet te benijden. Ik zou misschien wel met Regeer en Baas/Hato op back spelen en Fitz-Jim op 6 en Kudus op 8. Dan heb je iig meer voetbal lager op t veld. Verder zeg je dat we 2e moeten worden zodat we voorronde CL spelen en dan wel kunnen investeren komende zomer om de schade te herstellen. Maar tis dan natuurlijk niet zeker of je de voorrondes overleeft. Dus vraag me af of er dan daadwerkelijk geïnvesteerd gaat worden. T aanstellen van n nieuwe TD duurt me sowieso veel te lang. De plannen voor volgend seizoen moeten nu gemaakt worden. Niet pas aan t eind vh seizoen/id zomer. T komt allemaal zo amateuristisch op me over. Ik vrees daarom ook dat t H2 wordt of n andere prutser zoals Kluivert. Ik heb t idee dat veel supporters niet beseffen hoe precair de situatie is.

19-02-2023 02:18

3*stars*3 +23510

@ KomOpAjaxJeKuntHet Hartman is typisch een speler die uit het kakkerlak hout is gesneden en daar op z’n plek is.
En over die Kökcu, die zou geen reet toevoegen aan het spel van Ajax.
Echt geen 1%
Is daar nu al 4 jaar bezig en vooral top tegen de kleintjes.

Eerlijk gezegd zie ik echt geen 1 speler van Fey die ons direct zou versterken.

19-02-2023 04:36

Buitenspel +1521

Als je dit werkelijk meent, dan kan jij beter een andere sport gaan volgen. Geertruida, Hartman, Hancho, Szymanski, Bijlow, Wieffer, Gimenez en Kökcü zouden allemaal in de basis staan.

19-02-2023 05:32

AjaxHoorn +32989

Haha doei!

19-02-2023 07:51

Golden Boy +3919

Je kan zeggen dat het geluk is van de kampioen. Maar Arne Slot laat zijn zo spelen dat ze het wel zelf afdwingen. De hele wedstrijd vol de druk erop. In totaal 3 aanvallende wissels. Op een gegeven moment is het gewoon niet meer te houden. Om de manier van druk zetten ben ik wel jaloers.

19-02-2023 01:25

Altijdindestraat +40223

Morgen weer 3 punten verschil, maar het is toch onmogelijk, want 3 punten is niet meer in te halen, want we spelen niet meer tegen ze, oh wacht...

19-02-2023 01:17

Ajax95Duivendrecht +24159

Eerst morgen maar eens de 3 punten meenemen tegen een stug Sparta, dat de op één na minste tegendoelpunten van de Eredivisie heeft

19-02-2023 01:21

wijzijndebeste123 +164749

Ja. Sparta is stug en tis n pot tussen 2 europese duels in. Wordt waarschijnlijk gewoon weer erg moeizaam. 2 ballen vooruit spelen is al lastig voor ons en t druk zetten lukt slechts mondjesmaat.

19-02-2023 01:40

Ajax95Duivendrecht +24159

Trouwens, buiten dat geluk met die goal was het wel een wanvertoning van jewelste van AZ. Hoe slaag je erin tegen een Feyenoord dat Kokcu, Bijlow, Trauner en Szymanski mist om geen enkele kans te creëren? 0 schoten op doel en 2 schoten in de hele wedstrijd.

Die hebben ook maar een overhypt elftal en bovendien hun tactische huiswerk totaal niet goed gedaan vandaag.

19-02-2023 01:13

Golden Boy +3919

AZ is enorm wisselvallig.

19-02-2023 01:17

OdjePils +6320

Ik maak me wel zorgen nu…kaks hebben teveel mazzel!

19-02-2023 00:49

roodwit007 +14212

zo zet ff een krat azijn neer . en paardenbloemen voor de trollen , voor de echte supporters kop op 19de de kampioenswedstrijd

19-02-2023 00:34

LukaLitmanen +82145

Ajax wordt GEEN kampioen

Mensen kunnen niet tegen de waarheid

Cognitieve dissonantie

We gaan niet in 3 weken tijd van PSV AZ Utrecht winnen.

19-02-2023 00:19

AjaxHoorn +32989

Ik zie het ook niet gebeuren. Je had nu een voorsprong moeten hebben. Maar Schreuder heeft ondanks een niet hele sterke selectie het echt compleet verknald

19-02-2023 00:21

kakhoofd3 +4173

Niet als ze op dit moment die wedstrijden achter elkaar spelen. Over een aantal weken kan de wereld er anders uit zien. Ik snap waar je vandaan komt, maar het hebben over de waarheid die pas over een lange tijd waarheid kan worden is een beetje vaag man. Kijk het gewoon lekker aan en support je club.

19-02-2023 00:22

PeterLarsson +13316

Precies heeft totaal geen zin om vooruit te kijken naar wedstrijden die over 3 maanden worden gespeeld waarbij er weer zoveel variabelen zijn die wel of niet in je voordeel kunnen uitpakken. De eerste stap is morgen weer richting plek 2 de rest is van latere zorg.

19-02-2023 00:28

wijzijndebeste123 +164749

Je mag blij zijn als je 2e wordt en voorronde CL mag spelen. Ik hoorde btw dat ook Patrick Kluivert genoemd wordt als optie voor TD met Huntelaar als assistent.

19-02-2023 00:26

akaj2021 +2101

CL halen moet het doel zijn. Als je de beker kan winnen en CL haalt heb je uiteindelijk een prima seizoen gedraaid.

19-02-2023 02:29

wijzijndebeste123 +164749

CL halen en n goede TD aanstellen. Dan hebben we de vrije val die onder H2/Sar is ingezet weten af t wenden.

19-02-2023 02:31

arufred +9815

Winnen we in Eindhoven dan worden we kampioen. Die kakkerlakken verliezen in Amsterdam en spelen nog wel een paar keer gelijk.

19-02-2023 00:31

nelkboyzz +670

Feyenoord gaat ook niet alles winnen hoor we gaan kampioen worden.

19-02-2023 00:50

Keizer +30218

Dan worden we het niet. Zien we tegen die tijd wel. Voor zover de stand nu is staan we maar 3 punten achter met nog 12 wedstrijden te spelen. Dus waarom ons nu neerleggen bij een 2e of 3e plek?

19-02-2023 01:08

411 +2879

Ik zei het net al maar toen ik Slot tekeer zag gaan dacht ik, wat een lul..
Toen ik mijn voorhuid naar achteren trok zag ik Slot met een coltrui aan. Geinig....

19-02-2023 00:11

insectenverdelg +23499

daar moet je een slappe Ak bij gehad hebben...... Wat kan die man zaniken tegen de arbiteage zeg. zieligmakend.

19-02-2023 00:16

Tommyshelby +129530

Dilrosun was vandaag trouwens in dienst van Ajax.
Die kan er helemaal niks van.
Ik heb er nog vertrouwen in. Die lui moeten zich de tyfus werken voor 1 of 2 goals.

19-02-2023 00:09

Keizer +30218

Ook mooi bij espn net. Bij de 2-1 maakte pedersen aanvallend hands. Was vroeger altijd een overtreding maar omdat het niet bewust hands was wordt de goal nu niet meer geannuleerd.

Schiet mij maar lek joh. Wie verzint dit?

19-02-2023 00:06

Juichtoon +32642

O oke...ik moet zeggen dat ik dacht dit eerder te hebben gehoord...maar kon het niet zo snel vinden. Dat scheelt dan weer..(1-1 terechte goal)..

19-02-2023 00:13

insectenverdelg +23499

3r was op fora's tevewl kritiek dat het behandeld moest worden. Maar Ook gelijk klein gemaakt.

19-02-2023 00:17

arufred +9815

Hij maakte eerst een overtreding namelijk duwen en daar werd ook niet voor gefloten. Vooral bij het vertraagd afspelen zie je dat overduidelijk.

19-02-2023 00:27

arufred +9815

VAR kon daarom ingrijpen maar liet dit na. Waarom?
Zeg het maar.

19-02-2023 00:28

Tommyshelby +129530

Brrrrrrr ik gun die schijtclub allemaal een gescheurde kruisband. En die badkuip vol met TBS'ers erbij.

19-02-2023 00:02

barry1988 +24064

Deze overwinning van Feyenoord werd mede mogelijk gemaakt door de KNVB en een hoop geluk.
Al weken lang zit de scheidsrechter alles behalve tegen deze pot ook weer. En hebben ze veel geluk bij die 2-1. Dat houden ze niet eeuwig vol hun gaan nog wel punten verliezen. Az ook heel slecht btw.

19-02-2023 00:02

wendoo9 +8125

Mats Wieffer had er ook eraf gemoeten 2x geel, daar hoor je ook niets van.

18-02-2023 23:58

Juichtoon +32642

Net zoals tegen Ajax trouwens...

18-02-2023 23:59

TontoKarnaggel +42537

Zal er ooit iemand zo tevreden met zichzelf zijn geweest als arne slot momenteel? Zijn kale bolletje glimt zo hard van zelfgenoegzaamheid dat ik verdomd even dacht dat de zon alweer opkwam toen hij in beeld verscheen....

18-02-2023 23:58

BaasBaas +8393

Hij is wel net zo bezeten als Ten Hag van voetbal. Dat werkt wel goed hoor als trainer om je spelers te motiveren. Zeg het niet graag, maar de beste trainer loopt bij Feyenoord momenteel. Hopelijk halen we hem in de zomer op net als bij Berghuis :D

19-02-2023 00:17

insectenverdelg +23499

Ene Louis vindt zichzelf ook wel enigszins goed
Die loopt alleen niet zo te miepen tegen de arbitrage. Het brgint echt zielig te worden.

19-02-2023 00:21

Tinus +10389

Het is al heel lang zielig, maar heel veel aandacht wordt er niet aan besteed.

19-02-2023 00:28

LukaLitmanen +82145

Feyenoord wint ZONDER hun 4 beste spelers van AZ (2e)

Ajax kan MET onze 4 beste spelers niet eens winnen van Vitesse Volendam Emmen !!!!


Zeg het niet graag maar heel knap gedaan van Slot

18-02-2023 23:55

MarcHogervorst +35302

Volgens mij miste AZ ook een aantal spelers hoor.

18-02-2023 23:59

insectenverdelg +23499

Dani de Wit, Beukem xen Martins indi. AZ mist ook 3 basiskrachten. Daar wordt alleen geen aandacht aan besteed zoala Feyenoord.

19-02-2023 00:22

nelkboyzz +670

Zo overtuigend speelt Feyenoord niet hoor meer geluk dan wijsheid

19-02-2023 00:52

Keizer +30218

We moeten alles zetten op het feit dat we vanaf nu iedere wedstrijd moeten winnen!

18-02-2023 23:54

AlmightyAjax +5872

Klopt dan ben je kampioen

19-02-2023 05:02
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.