'De Jong na gesprek met Xavi niet onwelwillend tegenover salarisverlaging'

door Bart Veenstra 101

Bron AS

'De Jong na gesprek met Xavi niet onwelwillend tegenover salarisverlaging'

door Bart Veenstra 101

Bron AS

Laatst geüpdatet

Frenkie de Jong zou niet per definitie een salarisreductie bij zijn huidige club FC Barcelona weigeren. De middenvelder heeft een 'open gesprek' gevoerd met trainer Xavi, zo meldt de Spaanse krant AS.

FC Barcelona heeft zich in de afgelopen periode versterkt met onder meer Robert Lewandowski en Raphinha, terwijl ook Jules Koundé moet overkomen van Sevilla. Barça wil deze nieuwe spelers graag inschrijven voor het nieuwe seizoen en om dat te doen zal de club spelers moeten verkopen. Al weken gaan de berichten dat De Jong een belangrijke kandidaat is voor de verkoop, tenzij hij instemt met een verlaging van zijn salaris.

Naar verluidt ontvangt De Jong bijna dertig miljoen euro bruto, terwijl er bij de club in het nieuwe salarishuis maximaal twintig miljoen euro verdiend kan worden. Xavi ging zodoende in gesprek met De Jong en gaf aan hem te zien als belangrijke speler en daarnaast is De Jong veel speeltijd beloofd, zowel op het middenveld als in de achterhoede.

Xavi maakte De Jong ook duidelijk dat, als de oud-Ajacied wil blijven, hij genoegen moet nemen met minder salaris. AS meldt nu dat Xavi en De Jong het gesprek met een goed gevoel hebben afgesloten. Dat zou erop kunnen duiden dat de oud-speler van Ajax mogelijk akkoord gaan met een verlaging van zijn salaris.

De Jong wil zelf graag bij Barça blijven

Manchester United hoopt De Jong over te nemen van FC Barcelona. Volgens verschillende bronnen zouden de clubs nagenoeg een akkoord hebben bereikt, alleen zou De Jong zelf niet in Manchester willen spelen en heeft hij er sowieso de voorkeur voor om bij FC Barcelona te spelen. De Jong en zijn verloofde kochten bovendien niet lang geleden een nieuw huis in de Catalaanse stad.

De Jong speelt sinds de zomer van 2019 bij FC Barcelona. Eerder ging de creatieve middenvelder al akkoord met een tijdelijke verlaging van zijn salaris om zijn club uit de financiële problemen te helpen.

Lees meer over:
Plaats reactie

Amsterdam Loyals +2019

Wat een geweldige kut club is dat Barcelona... Gary Neville heeft gelijk!

26-07-2022 12:35

AgeM +939

Kunnen we niet een actie op touw zetten om Frenkie de winter door te helpen . Straks ook nog hoge energiekosten voor onze jonge Cruyff . Help Frenkie de Winter door !
Van grootste talent van de wereld naar salaris inleveren , zo slecht was hij toch ook weer niet?
Hij moet gewoon met wat salaris aanvulling ( door Barcelona ) terug naar Brabant en lekker bij PSV gaan voetballen en een gezinnetje stichten met z’n vrouw en rustig carnaval vieren . Luuk de Jong is er ook al

26-07-2022 05:46

Qifesh +24917

Easy on the horse

09-08-2022 08:35

TontoKarnaggel +42462

Alle schaamte voorbij dat barca, je zal er maar supporter van zijn. Het lijkt me zo verschrikkelijk als je je moet schamen voor je eigen club. Heb daarom ook altijd een soort van medeleven met psv supporters....

25-07-2022 20:59

pat_socialmedia +412

Tja het zegt wel alles over dit soort topclubs.
Iedereen lokken met een vet salaris en vervolgens salarisverlaging vragen en nog jaren achter je geld aan moeten zitten.
Het achterstallige salaris dat Messi nog te goed heeft is uitgesmeerd over een tiental jaren.
En intussen weer grote aankopen doen.
Frenkie moet gewoon voet bij stuk houden en desnoods juridische stappen nemen.
Binnen de EU mag dit niet eens.

25-07-2022 20:23

Oempaloempa +1477

Frenkie denkt, ik ben rijk zat. Mijn vriendin is hier gelukkig, ik ook. Heerlijk klimaat, mooie stad en een massa fans die voor eeuwig van je houden als je gewoon niet weg wilt en zelfs geld inlevert (waarvan het grootste deel anders toch naar de belasting zou gaan)

25-07-2022 19:29

gebakkenperen +3103

Weet niet wat hem bezielt maar gedraagt zich al het eerste de beste lulletje rozenwater. Poen opscheppen en wegwezen daar.

25-07-2022 18:35

Ozymandias +159568

Gery Neville op Twitter: "De Jong should consider legal action v Barcelona and all players should be behind him! A club spending fortunes on new players whilst not paying the ones they have under contract their full money is immoral and a breach. @FIFPRO should be all over bullying like this and stop it."

Ik ben het geheel met hem eens.

25-07-2022 18:10

JantjeBeton +2979

Anders ik wel zeg - echt com-ple-te waazin wat daar allemaal gebeurt op financieel gebied de laatste tijd!!!

25-07-2022 18:39

Ozymandias +159568

En de voetballersvakbonden lijken fuck all (niets) te doen.

25-07-2022 18:44

Bensco +7167

Is Frenkie de enige dan? Want volgens mij werkt de club nu met een salaris cap van 20 mil..

26-07-2022 12:41

Jan Doedel +4296

@Ozy
Is dat de broer van Gary en Phil Neville? ;-)

27-07-2022 00:42

Ozymandias +159568

Gery, de Nederlandse half broer. ;-)

27-07-2022 09:45

Slang +14994

Als hij in bonussen/onder tafel terug krijgt snap ik het wel. Maar je bent gek als je als werknemer zo in het holletje van je super rijke werkgever kruipt

25-07-2022 18:05

4EVERAJAX +8381

30 mio hahahahahaaha

25-07-2022 17:45

Barra +5529

Vind Frenkie een goede voetballer die hopelijk snel weer ergens laat zien wat hij echt kan. Maar het is ook een beetje een slappe af en toe. Kerel sla eens met je vuist op tafel en bijt van je af, anders wordt het een push over.

25-07-2022 17:45

3sterren +20205

Inderdaad, op deze manier geraakt hij nog aan de bedelstaf ...
; )

25-07-2022 17:53

Noahdepoah2021 +4843

Ik begrijp hem wel. Wat moet je in Manchester? Is niets en wordt ook niets de komende jaren. En zoveel als hij nu verdient krijgt hij nergens.

25-07-2022 17:23

AFCAjax +17839

"Xavi maakte De Jong ook duidelijk dat, als de oud-Ajacied wil blijven, hij genoegen moet nemen met minder salaris."
Volgens mij heeft hij daar gewoon een contract en bepaald hij zelf of hij weggaat of niet.

25-07-2022 17:00

Dusbaba +15350

Psies, en het lijkt mij dat in dat zelfde contract ook het salaris staat vermeld.

25-07-2022 17:49

Ozark +355

In een normale wereld was dat Bah..rcelona al lang failliet verklaard.
Wat een minderwaardig en onsportief zooitje.

25-07-2022 16:50

3sterren +20205

! 10 miljoen inleveren !? Dan houdt hij nog maar 20 miljoen euro over. Bruto weliswaar, maar toch.

Ik hoop dat ze in Spanje ook voedselbanken kennen ...

25-07-2022 16:44

GiannisAntetokounmpo +8389

Als Barca, zo graag van je af wilt, vind ik het onbegrijpelijk dat je niet gewoon naar Manchester vertrekt. Het is geen Borussia Dortmund of Olympique Lyon waar je het over hebt..

Je gaat spelen in de beste competite van de wereld, bij de grootste club van Engeland, op je favoriete positie, onder een trainer die precies weet hoe je in je kracht kan worden gezet, op een moment dat het verwachtingspatroon onder de fans op zijn laagste punt is, na vorig seizoen.

Zijn vriendinnetje zal Barcelona vast hipper vinden dan Manchester, maar voor je carriere is bij Barcelona blijven gewoon een domme keuze, terwijl alle ingredienten om een held in Manchester te worden aanwezig zijn..

25-07-2022 16:42

Sjaakvaak +26583

Hahaha de grootste club van Engeland. Wellicht historisch maar het stelt al heel lang heel weinig voor. Manchester had juist een goed middenveld staan, valt daarom ook wel mee hoeveel eer er voor Frenkie bij ManU valt te behalen.

25-07-2022 18:59

GiannisAntetokounmpo +8389

@ Sjaak - Qua statuur, historie, marktwaarde, fanbase is Manchester United absoluut de grootste club van Engeland.. Daar doen de prestaties van de afgelopen paar jaar niks aan af..

Wil jij Manchester City de grootste club van Engeland noemen dan? Heb je de huldiging gezien na het afgelopen kampioenschap? Die is internationaal viraal gegaan omdat het zo ontzettend triest was, met een kleine groep mensen hier en daar, dat aan de kant van de straat stond te juichen..

Bovendien is De Jong juist wel de missing link op het middenveld.. Met McTominay en Fred was het niet om aan te gluren afgelopen seizoen, en was het enkel hopen op een creatieve ingeving van Bruno Fernandes wat ze deden..

25-07-2022 19:11

KingOfTheMatch +7009

De echte groten der aarde pikken dit niet.
Zoals ik al eerder opperde, gewoon naar Real gaan en daar prijzen pakken om Barca een lesje te leren.
Dan zet je echt voetsporen in de geschiedenis en niemand zou het je kwalijk nemen, omdat iedereen je beweegredenen begrijpt.
Beetje net als toen Johan een jaartje naar Feyenoord ging om het management van Ajax toen een lesje te leren en vervolgens z'n gelijk pakte.
Die mogelijkheid heeft Frengkie, mits Real geen interesse heeft uiteraard. Maar ook voor Real is het qua verhaal wel een mooi statement. Hebben ze eerder ook met Figo geflikt

25-07-2022 16:28

7172AFCA7395 +10290

Maar die Figo was echt wel beter dan Frenkie.

25-07-2022 16:32

Rinban +2090

Echt niet

25-07-2022 16:47

JantjeBeton +2979

Die Figo was weliswaar een goede voetballer, maar ook weer geen hemelbestormer hè, laten we nou niet gaan overdrijven! ;-)

25-07-2022 18:42

HendrikAjax +16832

Ik ben ook groot fan van Frenkie en vind ook dat hij een andere club dan Barca verdiend. Maar ik betwijfel wel of hij bij Real in de basis zou komen

25-07-2022 18:07

Matzet +5352

Ik kan me werkelijk niet voorstellen waarom je bij Barcelona zou blijven. Jaar na jaar je laten chanteren en wegpesten, onvoorstelbaar. Frenkie heeft werkelijk niks in te brengen.

25-07-2022 16:25

Oxxer +163880 moderator

Frenkie wil zijn geplande bruiloft liever vieren aan de zonnige Spaanse Costa dan in het regenachtige Noord West Engeland.

25-07-2022 16:23

KingOfTheMatch +7009

Daar begint het wel op te lijken ja.
Hij sprak al zo vloeiend Catalaans dat ie waarschijnlijk geen zin heeft om Noord-Engels te leren.

25-07-2022 16:30

Hetzijnmaar +5453

Hij zou wel gek zijn contract is getekend klaar! En anders een incassobureau erop zetten Frenkie
bij die toeristenclub
Helaas kopen er nog vele ajacieden souvenirs van die nep club als ze in Spanje zijn

25-07-2022 16:20

Flaco +19583

De gekkigheid houdt niet op bij deze ooit mooie en nu zieke club. 30 miljoen, mocht het waar zijn, voor een speler als Frenkie is buiten alle grenzen. Dan is het niet gek dat je failliet bent. En dan nog los van alle andere ellende.

25-07-2022 16:12

Beachboy +2905

Wat een club joh dat Barcelona. Geld en hebzucht kunnen veel kapot maken, deze club is een schoolvoorbeeld. En hoewel ik ver mee kan gaan in de theorie van marktwerking, 30 miljoen per jaar is niet met goed fatsoen uit te leggen. Zou goed zijn als dit soort clubs vaker de deksel op de neus krijgen.

25-07-2022 16:11

Nick14 +25889

Barcelona was een schitterende club.
Seizoen 10/11 domineerden ze de wereld met het beste voetbal ooit imo, 8 spelers uit de eigen opleiding in de basis en ook nog jeugd op de bank.

In de jaren erna zijn ze gek geworden en veranderd in een zielige eerloze club.

25-07-2022 16:09

AFCAMARK +362

Frenkie is gewoon een slappe zak. Pikt alles van z'n zogenaamde 'droomclub' ik heb meer het gevoel dat mikkey de Spaanse zon niet achter dr wil laten.

25-07-2022 16:09

7172AFCA7395 +10290

PSV is nog heilig vergeleken hiermee..
En dat mag ook gewoon blijven meedoen aan Europa
Cup wedstrijden, echt belachelijk. Madrid is trouwens
ook geen haar beter

25-07-2022 15:32

Bjornisajaxcied +578

Madrid zijn laatste gekke aankoop is hazard geweest 3 jaar geleden hebben hier en daar wel wat gekocht maar niet zo gestoord als Barça gedaan heeft en real heeft toch wel even cl afgelopen seizoen gewonnen. Dus real is gestopt met kopen en is rustiger geworden. Atletico schiet daar wel weer tussen uit trouwens, met dacht ik 100 miljoen voor die speler van Benfica?

25-07-2022 16:26

Jood1983 +927

Ik ga het woord voetbalclub niet meer gebruiken voor deze armoedzaaiers. Wat heb ik een schurfthekel aan dit Barcelona!

25-07-2022 15:28

gi0vanni +7161

Als je wat beter had opgelet is Barca al jaren een koopclub. Al in de tijd dat van Gaal er zat werden er al iets van 12 spelers gekocht. Vandaar de ruzie met Cruijff die ook deels jeugd wou gebruiken. En in het tijdperk van Rijkaard stonden ze 80 mil rood toen er gewoon spelers als Eto'o en Ronaldinho gekocht werden.

25-07-2022 15:43

Jood1983 +927

Sorry meester ik zal voortaan opletten!

25-07-2022 16:04

7172AFCA7395 +10290

Van 80000000 naar 1300000000.
Dat dit soort clubs niet worden geweerd is
toch gewoon niet geloofwaardig meer.Ik hoop
dat die SL er alsnog komt en dat Ajax daar dan verre
van blijft.

25-07-2022 16:06

Jood1983 +927

Kantjes strafwerk?

25-07-2022 16:08

gi0vanni +7161

Haha, je hoeft geen meester te zijn om dat te weten. En ik ben ook uit 83. Maar sorry als de eerste zin te hard aankwam. En zolang je kennis over Ajax maar up to date is hoef je niet na te blijven. 🤣🤣🤣

25-07-2022 16:11

gi0vanni +7161

Als je Ajax kennis niet genoeg is moet je nablijven. En voor straf zet ik Alisha Lemann naast je. Die gaat je dan bijscholing geven over hoe je moet ballen. 😋

25-07-2022 16:18

gi0vanni +7161

Alles in de wereld draait om geld. Dus zulke clubs worden niet geweerd maar geholpen. Niets aan te doen. 😔

25-07-2022 16:19

gi0vanni +7161

In ieder geval heb je het juiste logo. Dat zijn pluspunten. Het oude is veel mooier als het nieuwe. Goed bezig. 👌👍

25-07-2022 16:25

CruijffLegend +4976

Nooit mee akkoord gaan natuurlijk, gewoon betalen tot de laatste cent.

25-07-2022 15:18

HallelujahAmsterdam +10641

Wat een gedrocht van een club is het toch geworden.
Vooral de verantwoordelijkheid aan je spelers vragen en zelf dan het geld wat je bespaard net zo hard weer uitgeven.

Een normaal gezonde huishouding bestaat uit 15% schuld tegenover , na alle kosten , 70% (verschillende) liquiditeit.
De schuld van Barcelona is bijna 120% .
Barcelona heeft laatst een (groot) gedeelte van hun tv rechten verkocht voor een half miljard voor een aantal jaren. Dat KOST ze 1,2 miljard over de duur dat ze het hebben verkocht.
Aleen omdat ze het geld nu willen hebben om uit te geven.
La Porta zit er , net als alle presidenten , voor de korte termijn en de populariteits prijs.
Met de lening van nog eens ruim een half miljard van Goldman Sachs , hopen ze weer wat ruimte te krijgen. Maar dat kan alleen als de spelers het financiele huishouden wat ruimte geeft door salarisverlaging en ze niet tegen de gestelde plafond van de bond zitten.
Bizar.

25-07-2022 15:15

GdlT +1004

Het blijft een vreemd verhaal, lijkt ook op “valse concurrentie”.
Onnodig te zeggen dat ik het fijne er niet vanaf weet maar het komt op mij over dat een club een gewilde spelers een contract, onder valse voorwendselen, laat tekenen. Nog voordat de inkt droog is wordt er gevraagd om salaris in te leveren.
Als een club zoals Barcelona een speler een ander contract wil laten ondertekenen dan zou je kunnen denken dat het vorige contract verscheurd wordt en kan de speler de club transfervrij verlaten danwel het nieuwe contract ondertekenen.
Als Barcelona tijdens de eerste onderhandelingen met het huidige aanbod waren gekomen, was Frenkie dan naar Barcelona gegaan of had hij destijds toch voor een andere club gekozen?

25-07-2022 15:03

Dennis129 +11883

Laat eens zien dat je ruggengraat hebt Frenkie. Je laat je toch niet chanteren door je werkgever. Meer dan honderd miljoen uitgeven aan transfers. Dikke miljoenencontracten uitdelen aan nieuwe aankopen en dan moeten gaan inleveren. Als ik Frenkie was zou ik niet eens in gesprek gaan.

25-07-2022 14:30

fmol11 +1236

Het is als buitenstaander onmogelijk om te weten wat er daar echt gebeurt. De kranten schrijven elke dag tien verschillende verhalen.

Op zich begrijp ik best dat Frenkie graag daar wil blijven. Het is denk ik mooi wonen en leven in Barcelona. En op zich is het niet gek dat een club probeert van een aantal pre-corona overeenkomsten af te komen of deze aan te laten passen. Als hij echt 30 miljoen per jaar verdient, dan is dat ook absurd. Dit gaat hij bij Manchester United ook niet meer krijgen. In dat kader zou je kunnen overwegen met iets minder akkoord te gaan.

Grootste probleem lijkt mij echter dat Xavi nog steeds een onbeperkt vertrouwen heeft in Busquets. En die zit Frenkie in de weg. Nu hebben ze die Kessie ook nog aangetrokken.

Ik zou lekker naar Manchester gaan. De PL is La Liga inmiddels ruim voorbij als de beste competitie. Elke week spelen in volle stadions tegen andere topspelers.

25-07-2022 14:11

JariJari +15206

Ik zou lekker mn contract uitdienen.

25-07-2022 15:17

DeAanvalisDeBesteVerdediging +208

Al die voetballers op dat niveau hebben ruim ruim ruim genoeg geld voor de rest van hun leven. En dat van hun (klein) kids. Dan kies je daarna toch voor kwaliteit van leven. En ga je toch gewoon voor minder geld ballen als dat je gelukkig maakt. Hoeveel geld moet je in godsnaam hebben....?!!

25-07-2022 14:00

Eurysaces +29515

Ik kan me ook niet voorstellen dat het bij Frenkie alleen maar om het geld gaat, in dit geval zal ook de manier waarop meespelen. Hij heeft flink ingeleverd met de belofte dat dit later gecompenseerd zou worden, dan is het later, en dan proberen ze hem de deur uit te werken.

25-07-2022 14:12

DeAanvalisDeBesteVerdediging +208

Ik begrijp wat je zegt, maar moet je dan je boosheid laten prevaleren en van ellende naar bv een grauw Manchester gaan..?

25-07-2022 15:46

Eurysaces +29515

Hij kan daar gewoon in Barcelona blijven zitten en zijn contract uitdienen, ipv verkassen naar het "grauwe" Manchester. Daarnaast kan hij nog naar andere clubs (als de vraagprijs maar laag genoeg is) als Barcelona echt van hem af wilt.

25-07-2022 17:51

DeAanvalisDeBesteVerdediging +208

Alleen maar hopen voor hem dat ze hem als drukmiddel niet op de bank zetten. Dan kan je misschien maar beter inschikkelijker zijn en een mooie oplossing zoeken waar je allebei tevreden mee bent

25-07-2022 18:00

Web +178830

Als de De Jong echt 30 miljoen verdiend
Kan het niet geloven
Dan snap ik dat hij weg moet

En ook nog raak blijven kopen
Bizar

25-07-2022 13:58

AFCAWormerveer +4446

Inderdaad, geloof er niks van dat hij 30 verdient.

25-07-2022 14:56

DeAanvalisDeBesteVerdediging +208

Minder salaris in ruil voor bijvoorbeeld een gelimiteerde transfersom. Kan je lekker in Barcelona blijven wat hij blijkbaar wil en zijn achterstallige / tekort gekomen salaris 'terughalen' bij een transfer over een paar jaar. Met bijvoorbeeld een claim erbij dat hij nog wel een vordering houdt op Barcelona.

25-07-2022 13:57

ÁlvaroRecoba +13695

Terwijl het net voor ruim honderd miljoen twee aanvallers heeft gekocht, terwijl het al acht aanvallers had? En dan Frenkie, in wezen een Barça-speler pur sang, zó behandelen? Die ooit zo prachtige club verdient een ontzettende les in nederigheid: de Conference League, volgend jaar.

Waar is de charme in het Europese topvoetbal toch gebleven? Blij dat ik het nog (enigszins) heb meegemaakt.

25-07-2022 13:49

Juan62 +46179

AS schrijft iedere dag een ander verhaal,
zo heb je in ieder geval een x gelijk
Toch jammer dat er geen BS filter is

25-07-2022 13:46

rodnet +10267

Ik denk dat Frenkie gewoon dolgraag in Barcelona wil blijven wonen in plaats van in het grijze, grauwe en miezerige Manchester. En daar maakt die corrupte kutclub uiterst geslepen misbruik van. Ben altijd een groot Barcelonaliefhebber geweest maar wat daar voor absurd wanbeleid wordt gevoerd tart werkelijk iedere beschriijving....

25-07-2022 13:45

behangdelul +32551

Laat Barcelona lekker aan het gas gaan. Afspraak is afspraak en als je dan zo met geld dat je niet hebt aan het smijten bent en Frenkie moet inleveren....DIKKE FU.
Wat een ongelofelijke zaadclub is dat geworden zeg. En Jordy Cruijf werkt er lekker aan mee.

25-07-2022 13:40

Dolblij +45019

Een speler kopen is hetzelfde als een vette auto kopen: het betalen van de koopsom is vaak niet het probleem. Het probleem zit hem in de torenhoge kosten om de wagen elke dag te laten rijden. Dus gaat het niet om de collectieve verontwaardiging dat Barca koopt en tegelijkertijd Frenkie zijn salaris wil verlagen maar of de gekochte spelers eveneens in het lagere salarishuis zitten. En als dat zo is, ach, Frenkie toch, 30 Mio of 20 Mio per jaar, het is beide grof geld, misschien wel veel te veel geld.

25-07-2022 13:37

Hebbendiekip +4754

Ga daar gewoon weg jongen, verrotte club.

25-07-2022 13:34

Icu +1360

Belachelijk. Denk eens na Frenk. Sleep ze voor t hof

25-07-2022 13:31

Mokum2018 +2106

Het jarenlange wanbeleid wordt nu dus nu het probleem van Frenkie

25-07-2022 13:23

ajax4perez +9534

Frenkie kan en mag gewoon “nee” zeggen hè

25-07-2022 13:31

Simpelishetmoeilijkst +25162

Frenkie moet geen salaris vermindering accepteren. Misschien kan hij ze over de lang termijn laten betalen. Dan zou hij na zijn carrière no betaald krijgen, en dat zou de belastingen kunnen verlagen voor hem. Anders alleen vertrekken als ze alles betalen dat hij per contract moet ontvangen. Men zou die clubgewoon failliet moeten verklaren, als ze het niet redden.

25-07-2022 13:23

Babangida83 +23875

Van 30 naar 20 word je niet veel armer, toch? Al was het nou van 10 naar 3, dan vind ik het wat anders. Wel nog tijdelijke verlaging compenseren in de toekomst. Want dat is beloofd onder de nieuwe omstandigheden.

25-07-2022 13:28

Simpelishetmoeilijkst +25162

Zou jij een derde van je salaris inleveren? Denk het antwoord te weten. Contract is een contract ,en je maakt er eentje met reden.

25-07-2022 20:01

Erik20 +7365

Barcelona geeft vandaag ook weer gewoon vrolijk 50M uit voor een speler... zou belachelijk zijn als De Jong akkoord gaat met een lager salaris. Het zegt ook veel over hoe de club jou ziet. Bogarde had achteraf best wel een goed punt om gewoon te blijven zitten voor het geld.

25-07-2022 13:19

vandenhaas4 +15078

Oh Barcelona, wat een grap weer. Ik dacht dat fans inspraak hadden bij die club, en dan vraag ik me af wat voor figuren dat zijn. Zelfs AS zou Ajax beter leiden dan hoe de Barcelona leiding Barcelona leidt.

25-07-2022 13:18

AvStern +5966

Hij speelt het spelletje heel slim óf hij is gek geworden. Als ik hem was zou ik nog met de auto naar Manchester rijden. Maar niet voordat ik die 17 miljoen achterstallig salaris in m'n zak had gestoken.

En wat betreft Barcelona: wát een gore club is dat geworden. Kan niet wachten tot ze failliet gaan, zoals Bayern voorspelde. De manier waarop niet-Spanjaarden, maar Nederlanders in het bijzonder, daar tegenwoordig worden behandeld, is echt bij de beesten af.

25-07-2022 13:12

Snellejapie +11401

Ze willen gewoon van hem af. De pooiers van Barcelona vinden hem te duur en willen 'm aan United slijten. Frenkie heeft gelijk als hij zegt, betaal eerst het achterstallige salaris dan maar. Dus gaan ze hem een beetje lopen klieren en lekken naar de media.

25-07-2022 13:48

Gonzo +4778

Ruim 100 miljoen uitgegeven aan transfers en het liefst wil Laporte Messi terughalen. En dan vragen om salaarisverlaging. Wat een bagerclub.
Maar ik denk dat zijn vriendin dat doordrukt, die wil daar blijven wonen.

25-07-2022 13:11

BokkieBokstra +11304

Zegt de krant AS, wat zou hier nou van waar zijn? Ze proberen hem wel weg te krijgen, zoveel is duidelijk. Het is weinig respectvol, achter je rug deals sluiten, Xavi die hem op vreemde plekken neerzet. Ik zou denken, betalen maar dat Barcelona. Het volle pond

25-07-2022 13:11

Schip +23402

Hij moet wel heel graag willen blijven. Laporta geeft ongeveer 100mj uit aan Lewandosvki en Raphino, flirt nu met Messi, maar Frenkie wordt de deur uit gejaagd omdat de club geld nodig heeft.

Niet aan mij te oordelen of Frenkie moet blijven, maar ik vraag me af hoe zijn positie intern wordt als hij zo met zich laat sollen. Als Busquets en de eigen talenten de voorkeur krijgen, dan vertrekt Frenkie straks alsnog, maar met een salarisverlaging.

Heeft toch geen enkel perspectief meer om daar te blijven.

25-07-2022 13:10

KingJames23 +11433

Het is belachelijk wat Barca doet. Maar ik vind Gavi en Pedri allebei beter dan Frenkie, dus ik snap wel dat zij de voorkeur krijgen. Maar Frenkie zou nog op de plek van Busquets kunnen spelen want dat is eigenlijk zijn positie maar Busquets speelt hij niet uit de basis

25-07-2022 13:20

Schip +23402

Begrijp ik ook, maar die salarisverlaging is gewoon een drukmiddel om hem weg te krijgen. Ze hebben frenkie's transfersom nodig om Messi's salaris te kunnen betalen of van wie dan ook.

Zelden zo'n nietsontzienende voorzitter gezien als deze viool zeg.

25-07-2022 13:27

Eurysaces +29515

Ik begrijp dat Barcelona een mooie club is voor de generatie die Messi, Xavi en Iniesta hebben meegemaakt, die ook in mijn ogen het mooiste voetbal gespeeld van dit millennium. Op dit moment is het echter een club waar je je als topspeler voor zou moeten schamen om voor uit te komen. Wat een vreselijke club. De schulden die ze aan zijn gegaan en blijven aan gaan, het is een schande dat dat het nog een licentie heeft.

25-07-2022 13:10

willem1958 +8749

Frenkie heeft veel voor mikkey over zou je denken want waarom zou ie anders zo meegaand zijn?
Hij kan ook weggaan en z'n achterstallig salaris via een rechtszaak alsnog binnen slepen.

25-07-2022 13:10
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.