'De Jong heeft geen intentie FC Barcelona te verlaten; deal met ManU loopt vast'

door Bart Veenstra 40

Bron Fabrizio Romano

'De Jong heeft geen intentie FC Barcelona te verlaten; deal met ManU loopt vast'

door Bart Veenstra 40

Bron Fabrizio Romano

Laatst geüpdatet

Frenkie de Jong heeft nog altijd geen enkele intentie om FC Barcelona te verlaten. Dat hebben zijn zaakwaarnemers Ali Dursun en Hasan Cetinkaya laten weten aan FC Barcelona en Manchester United, zo meldt transferjournalist Fabrizio Romano.

Een nieuwe dag betekent vrijwel automatisch een update over de toekomst van De Jong. In de Engelse en Spaanse media schreef men al dat FC Barcelona en Manchester United een akkoord hebben bereikt over een transfersom van 85 miljoen euro, inclusief bonussen. Er was en is altijd nog een grote 'maar' in het verhaal: De Jong moet zelf ook akkoord gaan met de transfer.

En dat laatste gebeurt nog altijd niet. Sterker nog: De Jong heeft wederom aangegeven bij FC Barcelona te willen blijven. Eerder sprak hij die wens zelf al uit en nu heeft hij via zijn zaakwaarnemers de boodschap overgebracht bij FC Barcelona en Manchester United. De mogelijke transfer naar Manchester United gaat voorlopig dus niet door.

De Jong zal bij FC Barcelona wel tot een akkoord moeten komen over de hoogte van zijn salaris. Eerder leverde hij nog salaris in om de Catalaanse club financieel te steunen. De Jong lijkt er echter niets voor te voelen om salaris in te leveren bij FC Barcelona.

Lees meer over:
Plaats reactie

AgeM +939

Ja en straks krijgt hij ook nog hoge energierekening , en de brandstofprijzen lopen alsmaar op ,
Bovendien is hij net getrouwd , dus z’n vrouwe wil ook nog wel wat extra’s voor de inrichting .
Laten we een crowdfunding voor hem starten om de winter door te komen .
Want wie wil hem nou nog hebben ? En veel geld voor hem betalen ?
Hij was nou niet bepaald de vedette bij Barca , dus wie wil dan die transfersom betalen en ook nog dat zg achterstallige salaris . Misschien zit de Frenkie wel in de schulden !
Dan mag hij als hij blijft ,misschien bij een thuiswedstrijd invallen . Hoort u het publiek al daar?

15-07-2022 16:42

Web +178830

Frenkie moet de poot stijf houden en niet met zich laten sollen
Anders maar een contract voor het leven bij Ajax tekenen
Want in al zijn interviews en uitspraken zie je dat het ook een top trainer gaat worden
Mister Ajax maar worden

15-07-2022 11:37

Sjaakvaak +26583

De Jong hoeft helemaal niet tot een akkoord over zijn salaris te komen bij Barcelona, hij heeft gewoon een contract lopen waar beide partijen voor getekend hebben.

Er zijn tijdens het begin van de pandemie afspraken gemaakt dat hij tijdelijk salaris zou inleveren en dat krijgt hij nu gewoon de komende seizoenen terug. Plus nog een loyaliteitsbonus. Jammer voor Barca maar die bijna 50 miljoen komende twee seizoenen moeten gewoon betaald gaan worden.

14-07-2022 01:37

DrFootball +15141

De Jong is een verstandige jongen. Die gaat het ene wespennest niet verlaten voor het andere. Die wacht rustig af tot er een club komt die wel aan zijn wensen voldoet.

13-07-2022 18:59

Jeugd +24732

De Jong moet dit zeggen van zijn juridische adviseurs. Achterstallige salaris onderhanding is sterker als je deze stelling bljjft volhouden.
Denk ook dat hij niet weg wil maar inmiddels wel aanvoelt dat het lastig wordt. Barca wil geld genereren. Met name verdedigend is het zeer zwak.

13-07-2022 17:57

Juan62 +46179

Lekker blijven, en geen cent inleveren!
De club geeft weer miljoenen uit aan aankopen, met dito grote contracten
De details van Frenkie zijn contract uit te lekken is een naar spelletje
Ik hoop echt dat hij daar een enorme stempel drukt op het spel,
en vervolgens na het einde van zijn contract , weer bij ons komt spelen
en de glimlach terug op zijn gezicht is,

13-07-2022 16:50

pat_socialmedia +412

Hij zou wel gek zijn, hij gaat komende 2-3 jaar financieel zijn hoogste salaris ontvangen van zijn contract.

13-07-2022 16:26

AjaxMiddelburg +2938

De berichtgeving in een transferperiode hebben vaak te maken met onderhandelingen. Als hij blijft mag Xavi hem misschien niet opstellen of doet hij het niet omdat hij betere opties heeft. Feit is vlgs mij dat Barca achterstallig salaris moet betalen. Dus de zaakwaarnemers zetten hiermee Barca onder druk. Zal me niks verbazen als de transfersom omlaag gaat en het verschil naar Frenkie. Frenkie moet op deze leeftijd vrijwel elke week spelen. Al snap ik dat hij in Spanje wilt blijven.

13-07-2022 15:25

Newbee34 +6720

Maar niet opstellen is wellicht nog een grotere ramp dan gaat zijn waarde naar beneden en moeten ze alsnog het salaris betalen.

14-07-2022 09:05

vandenhaas4 +15078

Begrijpelijk van De Jong. Jammer voor Ajax want dit zou weer het nodige geld hebben opgeleverd.

13-07-2022 13:35

Sjaakvaak +26583

Nou nou, 2% solidariteitsbijdrage ergo 1.3 miljoen vast en 0.4 miljoen in bonussen. Laten we nou niet doen alsof we hier een pot met goud zijn misgelopen.

14-07-2022 01:43

Pakschaal020 +2124

Laat ze maar lekker kapot gaan in Barcelona.

13-07-2022 13:33

MonsieurAJAX +4028

Ze hebben we geld voor Raphinha, maar niet om Frenkie het geld te betalen waar hij nog recht op heeft. Die club is zo rot als maar kan..

13-07-2022 13:20

frenkiedejong53 +9792

Precies!
Heb ook niet begrepen dat hij zoveel ingeleverd heeft. Waarom? Laat dat die gasten als Pique, Messi, Suarez en co toch doen die al sinds 10 jaar minstens 20 per jaar verdienen. Waarom moet ik als nieuweling de helft afstaan?

13-07-2022 13:25

Sjaakvaak +26583

Lijkt mij vrij logisch dat mensen die lager in de pikorde staan makkelijker meewerken. Zo werkt het leven.

14-07-2022 01:44

OdjePils +6316

Heerlijk Frenkie, kutclub!

13-07-2022 13:10

De3mos +12082

Trek ze leeg frenkie, puta barca! Die mooie club uit de tijd van ronaldinho/messi is het allang niet meer

13-07-2022 12:24

Schip +23415

Briljant. De altijd goedlachse en diplomatieke Frenkie zet de hakken in het zand bij die waardeloze Laporta. Prima, vorder die miljoenen maar. Hij speelt gewoon blufpoker, want Barca zal hem die wel betalen nu en de transfersom zal wat hoger liggen.

13-07-2022 12:23

Ozymandias +159568

Ik heb zo'n dubbel gevoel over deze transfer. Ik zou het ongelofelijk jammer vinden als De Jong naar United gaat maar als hij niet naar United gaat is de kans veel groter dat ze terugkomen voor Antony.

13-07-2022 12:07

Eurysaces +29520

Volgens mij kan Sancho prima op die positie spelen, stond daar tegen Liverpool gisteren ook. Ga je dan 80 milioen uitgeven terwijl je middenveld en verdediging eigenlijk vooral aandacht nodig hebben?
Maar goed, misschien is het wishfull thinking..

13-07-2022 12:11

Ozymandias +159568

United zal sowieso een aanvaller moeten kopen, zelfs twee als Ronaldo vertrekt. De reden dat ze nog geen bod hebben gedaan op Antony is (volgens onder andere The Athletic) omdat ze niet genoeg geld overhouden voor Antony na de transfer van De Jong.

13-07-2022 12:13

Ozymandias +159568

Noem is een speler die sinds het vertrek van Ferguson zijn normale niveau heeft gehaald voor United, laat staan heeft geëxcelleerd? Fernandes was afgelopen seizoen geen schim van de speler die hij in Portugal was, Sancho was geen schim van de speler die hij in Duitsland was, Maguire is geen schim van de speler die hij voor Leicester was, Wan-Bissaka was geen schim van de speler die hij voor Palace was, Vd Beek was geen schim van de speler die hij voor Ajax was, De Gea wisselt elk goede seizoen af met een slecht seizoen, etc., etc.. De Jong kan niet eens bij Barcelona excelleren, de kans dat hij bij United dat wel kan als eerste aankoop in het post-Ferguson tijdperk lijkt me klein.

13-07-2022 12:28

conoswa +527

Omdat Frenkie onder EtH bij Ajax wél excelleerde, en het er gezien de spelers die laatstgenoemde wil halen alle schijn van heeft hetzelfde wil gaan spelen bij Man U. Altijd al benieuwd geweest hoe Ajax het in de PL zou doen. Gaan we blijkbaar achter komen.

13-07-2022 12:48

frenkiedejong53 +9792

Ik heb helemaal niks met ManU, toch denk ik dat Frenkie de missing-key is voor ManU omdat ten Hag hem heel zeker optimaal gaat gebruiken. En wat dat uitmaakt bij een elftal, hebben we gezien. Ook bij Oranje. Sinds hij op het middenveld speelt, is er weer sprake van voetbal ipv het tijdperk Blind.
Ik weet zeker dat wij met hem ( Antony en Martinez), weer heel hoge ogen zouden kunnen gooien in de CL...

13-07-2022 13:10

vandenhaas4 +15078

Waarom jammer als De Jong naar Man United gaat? Het levert Ajax geld direct geld op en maakt de kans groter dat Ajax in de toekomst nog een keer een solidariteitsbijdrage ontvangt.

13-07-2022 13:38

tmvde +2824

"De Jong zal bij FC Barcelona wel tot een akkoord moeten komen over de hoogte van zijn salaris." Dat hoeft hij helemaal niet, hij heeft namelijk al een contract.

13-07-2022 12:07

frenkiedejong53 +9792

Laten we even vasthouden..
Feit is dat ManU en Barcelona met elkaar gepraat hebben.
Dat betekent dat Barcelona open staat voor zijn vertrek en dat ManU geinteresseerd is.
Zo.
De enige die zich nu wel heel naief en dom gedraagt, is Frenkie.
Zeg toch gewoon dat je helemaal niet weg wil en laat niemand voor niks komen.
Als je niet wil vertrekken vanwege droomclub blablabla, dan kan je niemand dwingen.
En als je bereid bent 17 miljoen salaris in te leveren, kom dan lekker terug naar Amsterdam ipv bij die grafclub te verpieteren.

13-07-2022 12:05

Am*dammer +3183

Als ik het goed begrepen heb krijgt ie nog 19 miljoen van Barca.. die wil ie eerst hebben voordat ie weg gaat.. Barca wilde dat ManU dat gaat betalen maar Frenkie wil gewoon eerst zijn geld en dan gaat ie pas ergens anders praten/tekenen.. En groot geijk heb ie.. Zou ze ook voor geen meter vertrouwen..

13-07-2022 12:53

frenkiedejong53 +9792

Maar dat geld krijgt hij ook als hij al weg is. Staat toch in zijn contract. Daar heb je je zaakwaarnemer en een advocaat voor.

13-07-2022 13:01

Ajax27 +19119

Dit wordt nog een hele soap daar...
Barcelona wil eigenlijk gewoon van 'm af. Met Pedri en Gavi hebben ze voor de komende 10 jaar de toekomst van het middenveld al staan voor een veeeeell lager salaris. Wellicht kunnen ze groeien naar de nieuwe Xavi en Iniesta, de gezichten uit eigen opleiding waar ze de komende jaren een nieuw team omheen gaan smeden.

Frenkie (en vooral zijn management) zal zeggen... dikke lul. Ik weet de exacte details niet maar zeg even dat ze destijds iets van 12 miljoen salaris hebben afgesproken. Hij heeft door corona 2 jaar flink ingeleverd (1 jaar volgens mij 9 miljoen, en het ander jaar 3 miljoen). 12 miljoen aan salaris wat nu verspreid wordt over z'n resterende jaren, waardoor dat salaris jaarlijks oploopt tot 16-18 miljoen salaris.

Het management zal natuurlijk denken... ja als wij een transfer zullen laten plaatsvinden zullen we die 12 miljoen (of hoeveel het ook is) waarschijnlijk nooit meer zien.

En Barca denkt alleen maar... de grote salarispost moet weg, want dan is er ruimte voor Lewandowski haha.

En ja, een rechtszaak tegen het in financieel zwaar weer verkerend Barca starten, met de kans dat de halve voetbalwereld puur om nostalgische argumenten zich tegen je keert en straks wellicht niet 1 topploeg je meer wilt.... dat wil je ook niet.

Erg lastige situatie voor Frenkie en z'n management (...al zijn wellicht de helft van m'n aannames niet correct haha)

13-07-2022 11:55

JordanAFCA +22481

Misschien willen ze nu Alvarez van ons hebben

13-07-2022 11:55

AFCA1961 +3302

Dat salarisverhaal is toch een schande? Frenkie moet inleveren maar tegelijkertijd halen ze Rafinha voor 80 miljoen binnen geloof ik.
Wat een giga kutclub dat Barca......dat hij daar nog wilt blijven is wel een raadsel.

13-07-2022 11:49

EuforischeRealist +15533

Die laatste 2 zinnen staan wel behoorlijk haaks op elkaar;

"Eerder leverde hij nog salaris in om de Catalaanse club financieel te steunen. De Jong lijkt er echter niets voor te voelen om salaris in te leveren bij FC Barcelona."

Wat ik vooral bijzonder vind aan het hele verhaal is dat de clubs in gesprek gaan en blijven terwijl de speler al meerdere malen heeft aangegeven nu dat hij helemaal niet weg wil. Je zou toch op z'n minst verwachten dat De Jong tegen Ten Hag heeft gezegd dat het nut heeft om te praten, anders blijf je hier toch niet mee door gaan?

13-07-2022 11:47

Bc te P +22130

Alsof je een meisje leuk vindt die jou al 25 keer heeft afgewezen, maar van haar ouders al goedkeuring hebt gekregen om met haar te mogen trouwen.

13-07-2022 11:31

littbarski +806

Is in Saudie Arabië en de voetbalwereld geen enkel probleem.

13-07-2022 11:47

MarcoB1971 +4780

Hoezo moet hij met FC Barcelona tot een akkoord komen met zijn salaris. Volgens mij is het contractueel vastgelegd

13-07-2022 11:31

Eurysaces +29520

Lijkt mij ook, erg matige journalistiek dit weer.

13-07-2022 12:01

AjaxAmsterdamnn +4198

Martinez zou een alternatief kunnen zijn voor Frenkie op het middenveld van United. Martinez kan ook uitstekend de schakel tussen verdediging en middenveld/aanval zijn. Zeker als je er vanuit gaat dat Maguire door aanvoerderschap gegarandeerd speelt..

13-07-2022 11:30

RememberLitmanen +950

Snap niet wat hij daar nog te zoeken heeft…laat de eer aan jezelf man. Net alsof je bij een vriendin blijft die het eigenlijk uit wilt maken.

13-07-2022 11:26

ST +23068

Eens. Ik zou niet eens willen blijven bij een bedrijf dat mij weg wilt hebben. Het is graag of niet.

13-07-2022 11:28

Allesreiniger +3361

Ik gok dat er een verschil is tussen het voetballen in een zonnig land in een prima team met xavi aan het roer tov het politieke geneuzel van directeuren waar je je zaakwaarnemers voor hebt om je daarvan af te schermen (én zorgen dat je betaald krijgt wat je hebt afgesproken). Als die zaakwaarnemers dat nou gewoon doen, heeft frenkie verder geen issues.

13-07-2022 11:29

MV3 +2668

Barca nog dieper in het dal.. die dachten mooi wat miljoenen binnen te harken.

13-07-2022 11:23
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.