Van Hanegem: 'Ajax heeft spelers nodig om te presteren, geen excuusbrieven'

door Timo Suur 126

Bron Algemeen Dagblad

Van Hanegem: 'Ajax heeft spelers nodig om te presteren, geen excuusbrieven'

door Timo Suur 126

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Willem van Hanegem is van mening dat Ajax nog veel werk te verrichten heeft op de transfermarkt. De Amsterdammers dreigen, na Jurriën Timber, ook sterkhouders Edson Álvarez en Mohammed Kudus kwijt te raken en zodoende is de selectie van Ajax een week voor de start van de competitie nog niet op orde.

'Nu PSV van Feyenoord heeft gewonnen (in het duel om de Johan Cruijff Schaal, red.) , is die ploeg opeens voor mensen weer de titelfavoriet. Aan Ajax denken ze nauwelijks nog', schrijft Van Hanegem in zijn column in het Algemeen Dagblad. Hij beaamt dat de Amsterdamse club nog veel geld beschikbaar heeft om actie te ondernemen op de transfermarkt. 'Als Edson Álvarez en Mohammed Kudus nog vertrekken, is daar heel veel geld.'

De komende weken zal moeten blijken of Sven Mislintat, directeur voetbalzaken van Ajax, een kampioenswaardige selectie kan samenstellen. Hij moest eerst spelers verkopen alvorens hij aan inkomende transfers kon denken. Dit zorgt ervoor dat er nu pas concrete stappen ondernomen worden om de selectie van de Amsterdammers te versterken. 'Dan kunnen we zien wat die Duitser Sven Mislintat voor elkaar krijgt op de transfermarkt, precies daar waar ze hem voor hebben gehaald. Spelers halen. Niet om Wesley Sneijder terug te halen, nadat hij eerst een excuusbrief had getikt naar de harde kern. Ajax heeft spelers nodig om te presteren, geen excuusbrieven.'

Van Hanegem had Bassey behouden

Van Hanegem liet eerder al doorschemeren dat hij er niet voor had gekozen om Calvin Bassey te verkopen. De Nigeriaans international is door de Amsterdammers verkocht aan Fulham, maar de oud-voetballer vindt dat de verdediger nog van waarde was geweest voor Ajax. 'Ik had gezegd: Jij gaat centraal spelen, dat is je tegenstander en draai hem zijn nek om. Dan ga je daarna langzaamaan werken aan de andere belangrijke dingen.'

Bestel nu het derde shirt van het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

Sentinel +8446

Vanuit de schaduw dingen gaan doen. Laat de schijnwerpers maar op pisvee staan.

09-08-2023 12:54

Janneman16 +432

Ik ben het wel eens met de kromme.

08-08-2023 09:55

Joodhannus73 +3578

Willem moet over Feyenoord schrijven. Punt.

08-08-2023 09:18

MarkP +21376

Willem is sentimenteel hij vind bassie een aardige jongen en komt daarom steeds voor hem op.

07-08-2023 19:35

pietvanvliet +4391

Hmm... Toch heb ik liever dat Willem vooral zuur doet richting Ajax. Dit soort reële teksten vind ik maar niks. Laat 'm maar weer jaloers doen.

Zelfs dat stuk over Bassey klinkt plausibel. Als je voetballend (nog) niet top bent, is je eerste taak inderdaad de spits van de tegenstander onder het gras stoppen. En als het effe kan, doe je er nog een paar middenvelders naast.

07-08-2023 19:16

MPAjax +8295

Blijkbaar is er meer ruimte hier voor Feyenoorders om wat te zeggen zoals van Hanegem in plaats van Sjaak Swart, bijzonder.

Denk niet dat ze dat zo leuk zouden vinden op FR12 als er daar door bv Ronald de Boer word gezegd dat Slot qua opstelling niet de beste keuzes maakt

07-08-2023 18:12

DeMeer1976 +3087

De Kromme begrijpt het, hij heeft alleen de verkeerde clubliefde 😃

07-08-2023 17:44

DeHeerVanDeMeer +25066

Ik vind een excuus brief van Willem na deze losse flodder column ook wel op zijn plaats..

07-08-2023 17:32

Ferd +38149

Als Willem een excuusbrief moet schrijven iedere keer dat hij iets doms of zuurs zegt dan krijgt hij een lamme arm.

08-08-2023 03:54

Schip +23191

Ach, dezelfde no nonsense aanpak zorgde ervoor dat Van Hanegem met een middelmatig Feyenoord kampioen werd. Ook door spelers enkel op hun kracht te gebruiken en hen daardoor vertrouwen te laten krijgen. En dan doen spelers alles voor hun trainer, zeker als dat vertrouwen eerder ontbrak.

Zo heeft hij AZ ook ontzettend leuk voetbal laten spelen.

Hij lijkt het soms overdreven simpel en klein te maken, maar hij heeft gewoon een verschrikkelijk goed voetbaloog. Net als Boskamp. Alleen zijn persoonlijke en clubvoorkeuren spelen nog weleens een rol in zijn uitspraken. Berghuis vind hij ook een heerlijke speler, maar die heeft Feyenoord ooit 'in de steek' gelaten, waar Wimpie zijn club altijd trouw bleef.

Weinig twijfel dat Willem een Bassey aan de praat krijgt. Bassey was aanvankelijk ook prima bezig, totdat er dingen gevraagd werden, waar hij onzeker van werd. Maar goed, ik denk dat Willem onderschat dat je Bassey wel een beperkte rol kunt geven, maar dat je dan weinig spelers overhoudt die het probleem wel even oplossen. Voor Bassey stond namelijk Alvarez, ook geen man die direct de oplossing ziet. En Timber had zijn handen vol aan zichzelf vorig seizoen.

Maar dat er nieuwe spelers nodig zijn is een feit. Dus eigenlijk wel eens met deze beroepsmopperkont. Top gozert.

07-08-2023 16:55

Nr.10 +110274

Ik zorg altijd dat ik een dagje vrij neem voordat ik begin aan een column van van Hanegem. Staat altijd zó vol met inzichten die je nog nooit eerder voorbij hebt zien komen, laat staan dat je er zelf aan gedacht heb. En het gaat dan ook echt diep, je moet het een paar keer lezen, voordat je alles snapt, maar dan zie je ook meteen hoe geniaal het is.

07-08-2023 13:51

Alberto +805

Ps. Schreuder en Heitinga waardeloze trainers voor beter maken spelers, ook Bassey

07-08-2023 13:44

Alberto +805

Met de boodschap van Willem ben ik het helemaal eens. Wil ook super spelers vanaf 1992 of begin 1970, echter die zijn nog niet te vinden in onze jeugd en/of niet te betalen. Maar ook in die elftallen waren goede voetballers die iemand onder de zak trapten. Spelers die nu gehaald zijn staan op de b-lijst van Sven. Is duidelijk gemeld dat spelers A-lijst pas in laatste 2 weken gehaald zullen worden als clubs en makelaars nog geld willen vangen

07-08-2023 13:40

Ozymandias +159568

"Ik had gezegd: Jij gaat centraal spelen, dat is je tegenstander en draai hem zijn nek om. Dan ga je daarna langzaamaan werken aan de andere belangrijke dingen."

Ahh, als ze hem nou maar hadden opgedragen om goed te verdedigen... Daar hebben Schreuder en Heitinga natuurlijk niet aan gedacht.

07-08-2023 13:30

Nr.10 +110274

Van Hanegem is een genie, die ziet zulke dingen gewoon.

07-08-2023 13:52

gi0vanni +7060

Neem de verdediging onder de loep dan is het simpel om te zien dat al zou Ajax de beste cv halen dat die het niet alleen kan. Er moet snel een top rcv bij en in de toekomst een nieuwe lb en rb. Deze zomer kun je niet heel de verdediging fixen dus een goed centrum is noodzakelijk.

07-08-2023 16:47

Wouter1989 +2196

Daar hebben we Willem weer - zal morgen wel spierpijn hebben van het opendeuren intrappen.. En die comment over Bassey wordt ik ook zo moe van. Ik heb Alfred en John niet erg hoog zitten als trainer, maar met Timber ernaast kan ik mij toch niet voorstellen dat ze Bassey niet een soorgelijke opdracht hebben meegegeven.

07-08-2023 13:22

AjaxTillIDie +1387

Hoe je t ook wend of keert Ajax heeft ook in de tijd van Overmars spelers uit het hoogste segment kunnen halen.
Uit de orde Tadic ,Blind, zou je nu Ziech en Nico Tagliafico moeten nemen als de 2 nieuwe leiders.

Met de beoogde Krooat van Zagreb denk ik ook dat je kwaliteit haalt.
Wat je ook nodig hebt is een simpele kansenbenutter. Echt ik vind Brobbey zeker in aanleg een hele goede spits,maar hij mist simpelweg teveel kansen momenteel.
Hoe raar het ook klinkt Woutje Weghorst?
Dit moet toch met het opgehaalde geld kunnen lukken.
De rest in de knip houden om in december een bewuste versterking te halen.

07-08-2023 12:37

gi0vanni +7060

Ziyech is onbetaalbaar en Tagliafico wou juist weg naar het buitenland dus die 2 koop je maar in fifa.

07-08-2023 16:52

JanBiesbos +28422

Ze hebben matts wieffer en dan geeft Feyenoord zoveel geld uit voor die zerouky dat snap ik dan weer niet want iedereen ziet dat dit geen kutjesschoen is

07-08-2023 12:20

Matzet +5322

We zitten nog middenin een renovatie van de selectie, waarvan we allemaal wisten dat die zou komen en wat ook nog eens gecompliceerd is door falend aankoopbeleid van afgelopen seizoen. Het is dan heel makkelijk om nu te zeggen dat het niks wordt. Pas na 1 september kan je de balans opmaken, tot die tijd blijft het speculeren aan de hand van dagkoersen.

07-08-2023 11:01

TheSpecialOne +8659

Ajax supporters dulden geen enkele vorm van kritiek. Ook al is het opbouwende kritiek van één van de grootste spelers die Nederland ooit heeft voortgebracht.
Bovendien speelt Van Hanegem niet op de ''man'' maar legt hij de vinger op de zere plekken die iedereen zonder de verblindende Ajax bril op ook zien.
Problemen kunnen alleen opgelost worden als je bereid bent deze onder ogen te zien.

07-08-2023 10:31

FlyingDutchMan +17308

Of je de tijd ervoor geeft en krijgt, ipv maand voor deadline de staf neer te halen..

07-08-2023 10:34

TheSpecialOne +8659

Tijd?! Wanneer wil je dan je zaken op orde hebben? Als je na de eerste drie wedstrijden negen punten achterstaat op de concurrentie zeker?!

07-08-2023 10:39

Jeugd +24496

Als de transfermarkt gesloten is. Die transfermarkt heeft schijt aan het feit dat Ajax tegen Heracles moet.
Dat schijnen veel mensen niet te willen begrijpen.
Goede spelers hebben opties. Wij willen goede spelers. Hele goede hebben nog meer opties en toppers komen überhaubt niet.
Een club, een speler en een zaakwaarnemer waar je mee te dealen hebt zijn niet bezig met Ajax Heracles.
Die kijken naar;
Heb ik opties?
Komt er nig een betere club?
Kan ik naar een sterkere competitie?
Kan ik meer verdienen?
Kan ik CL spelen?

De meesten hier zijn alleen geobsedeerd door hun eigen ongeduld.

07-08-2023 11:01

TheSpecialOne +8659

En missen ook een helicopterview....

07-08-2023 11:03

DebesteclubvanNL +988

Ja tuurlijk kerel, 3-1 verliezen van Dortmund een CL team en dat vergelijken met Heracles, Excelsior en Fortuna. Een Ferrari vergelijk met een Ford Ka. Je kan gaan solliciteren bij de Telegraaf.

07-08-2023 11:43

TheSpecialOne +8659

Dus Ajax gaat zeker winnen van Heracles, Excelsior en Fortuna? Goed om te horen!

07-08-2023 11:53

JanBiesbos +28422

Ja volle overtuiging ja 👍

07-08-2023 12:23

JanBiesbos +28422

Voorbereiding slecht? De resultaten van de oefen partijtjes waren teleurstellend. De voorbereiding niet slecht.

07-08-2023 12:26

NoFX +1552

Na drie wedstrijden twaalf punten achter. Einstein.

07-08-2023 12:37

TheSpecialOne +8659

Haha. Je hebt helemaal gelijk! Het s al gecorrigeerd!

07-08-2023 12:42

Babangida83 +23713

@the specialone, je kunt moeilijk ijzer met handen breken. Schreeuwen dat het nu moet, als dingen tijd kosten, zorgt alleen maar ervoor dat het langer duurt.

07-08-2023 16:12

Yeshyeshyall +10847

Eens hoor maar wat betreft Bassey heeft Ajax ws slimmer gehandeld. Nu hebben we een drie/vier keer goedkopere Medic waar we tegen kunnen zeggen: dat is je man: draai em zn nek om & geld om nieuwe spelers te halen die Hanegem ook nodig acht 😁

07-08-2023 11:47

TheSpecialOne +8659

We gaan het zien!

07-08-2023 11:55

Ferd +38149

10 keer goedkopere

08-08-2023 03:56

JanBiesbos +28422

Jij laat je opinie beheersen door lui die ajax liefst de KKD in wensen gebruik je energie ergens anders voor, glas is halfvol!

07-08-2023 12:23

TheSpecialOne +8659

Ik maak altijd mijn eigen analyses en laat mij niet beïnvloeden door de heersende opinie. Waarschijnlijk heb ik daarom vaak een andere mening dan de meesten hier op AS.

07-08-2023 19:08

Eurysaces +29488

Je weet nu al dat ze op het laatste moment Kudus gaan verkopen en daar compleet door verrast zijn. Een vervanger op 10 gaat er dus niet komen.

07-08-2023 10:29

trodat4030 +95856

Je kan er vanuit gaan dat hij uberhaupt niet vervangen wordt door een 10, zeker als je bedenkt dat er 3-4 spelers in de selectie rondlopen die daar kunnen spelen, dus snap ook niet goed waarom je '10' noemt en niet rechtsbuiten waar wél een gat ontstaat als hij vertrekt. De laatste wedstrijd van Kudus op 10 was met Ghana op het WK. Bij Ajax speelt hij daar al een hele lange tijd niet.

07-08-2023 10:48

Eurysaces +29488

Dat verwacht ik ook en dat is dus exact het probleem van Ajax. Vorig seizoen en dit seizoen deugt het ook: de volledige verwaarlozing van de 10 positie. Terwijl we met Kudus een speler hebben die geknipt is voor deze rol bij Ajax (althans, het Ajax dat nog voor voetbal stond).
We hebben geen 3 of 4 spelers die daar kunnen spelen we hebben een selectie vol spelers die er kunnen spelen, maar als puntje bij paaltje komt, staat Davy Klaassen er, de zwakste speler van de selectie.

07-08-2023 10:57

Yeshyeshyall +10847

Weet niet of het een 10 moet zijn maar we missen nog wel echt een creative genius die iets kan creëren

07-08-2023 11:52

Ozymandias +159568

Waarom zouden ze een vervanger kopen op '10' terwijl Kudus daar nooit wordt gebruikt? Als ze Kudus verkopen moeten ze een vervanger kopen die als rechtsbuiten kan spelen want dat is de positie waar door zijn vertrek een gat zal vallen. Voor de '10' hebben ze met Berghuis al iemand voor de basis en het lijkt erop dat die net zal vertrekken.

07-08-2023 13:31

Eurysaces +29488

Ik vrees dus inderdaad dat ze dat niet zullen doen. Op rechts hebben we met Berghuis, Borges en Conceicao een aanzienlijk betere bezetting dan op 10 met Berghuis en Klaassen.
Voor mij is Kudus geen rechtsbuiten, dat is de bevestiging van de onkunde van afgelopen seizoen waardoor we 3e zijn geworden en dramatisch speelde.

07-08-2023 13:44

Babangida83 +23713

Ze hebben Forbs al gehaald, en die past veel beter bij Ajax dan Kudus. Dus we Sven hoopt zelfs dat Kudus verkocht wordt.

Ik denk zelf dat hij Ziyech nog gaat halen nadat Kudus weg is. Maar misschien is de wens de vader van de gedachte. Ook iemand die op 10 en rechtsbuiten kan spelen. Maar ook bij Ajax past en veel creëert en afmaakt.

07-08-2023 16:13

Eurysaces +29488

Op rechtsbuiten past hij zeker beter dan Kudus, al moet ik nog zien of hij vanaf rechts dezelfde cijfers neer kan zetten als Kudus.

Op 10 is Kudus natuurlijk uitstekend op zijn plek, bij wat ooit Ajax was. Goed in de kleine ruimte, veel snelheid , goede afmaker en een goede pass waarmee hij het spel kan verleggen. Hij verliest alleen net als Ziyech, die ook veel risico nam, af en toe een duel, iets dat natuurlijk niet gebeurt als je zoals Klaassen nooit de bal hebt. Kudus is met afstand onze beste 10 op dit moment, Ziyech is een goede voetballer, maar met Promes en nu weer met dat ongeluk met zijn auto, vraag ik me af of je deze onrust op dit moment moet willen.

07-08-2023 16:24

Babangida83 +23713

Op 10 kan Kudus alleen spelen in mijn ogen met een goed verdedigend blok achter hem, zodat hij tactisch gezien niets hoeft te doen en gewoon zijn eigen Kudus-show kan neerzetten. Dan is hij heel erg goed. Maar bij Ajax houden we niet van verdedigende blokken, maar van vooruit verdedigen. Dus dat past niet.

07-08-2023 22:50

OuweDibbes +11575

Ouwe Dibbes is weer terug van vakantie.. en ik zie dat de kakkerlakken na een nederlaag niet meer bezig zijn hoe goed hen ploegje wel niet is maar weer met Ajax.

07-08-2023 10:27

Been +12121

Langzaam wordt de wereld weer normaal.

07-08-2023 10:55

3sterren +20205

Waar twee ’honden’ vechten om een been, loopt de nummer drie van vorig seizoen er mee heen ...

07-08-2023 10:20

Ricoteb +53174

Voorlopig heeft ie helaas geen ongelijk. Worden voorlopig heel veel mooie praatjes gehouden. We zijn met allemaal spelers bezig, maar onder aan de streep heb je nog geen enkel probleem van vorig seizoen opgelost. Het is ongekend hoeveel er nog moet gebeuren wil je een selectie neerzetten die Ajax-waardig is

07-08-2023 10:18

trodat4030 +95856

Geen probleem opgelost? Bassey is toch vertrokken? En vervangen met vooralsnog Hato, helemaal prima oplossing imo..

07-08-2023 10:50

Ricoteb +53174

Een wisselspeler verkopen en een jongen die vorig seizoen aan het einde ook al basisspeler was, in de basis zetten? Dat is een probleem oplossen? Financieel gezien wel, voetballend niet.

07-08-2023 11:03

trodat4030 +95856

Een speler die bijna 2800 minuten heeft gespeeld kan je eigenlijk niet met goed fatsoen een wisselspeler noemen. Ook heeft hij nog steeds veel minuten gespeeld, ondanks dat Hato al in de selectie zat. Nu hoeft niemand meer bang te zijn dat de trainer op het waanzinnige idee komt om hem weer in te brengen, pak van mn hart en dat noem ik wel degelijk voetballend een probleem oplossen. Niet alleen financieel.

07-08-2023 11:31

Sander31 +7528

Vorig jaar deed de rvc goed werk door voor Ocampos 20 miljoen te liggen. Man man besef even dat h2 daar 20 miljoen voor wilde betalen. Maar hopelijk maken ze dit jaar geen fout door voor Spertsyan te liggen

07-08-2023 10:16

TheSpecialOne +8659

Ocampos was wel beslissend voor Sevilla in de Europa League.
Man, man, man...

07-08-2023 10:26

OuweDibbes +11575

In RVC zitten alleen maar ambtenaren en een CEO die de pensioenen beheerd van ambtenaren. Wat weten die nou van bezuinigen..

07-08-2023 10:29

TheSpecialOne +8659

Ja, Ajax koopt nu ook heel goedkoop in.
Het komt allemaal goed.

07-08-2023 10:33

trodat4030 +95856

Das mooi voor Ocampos en Sevilla, wil niet zeggen dat hij voor ons van enige waarde was of zou zijn geweest. Dure transfer, giga salaris voor meerdere jaren en amper tot geen restwaarde (zeker omdat hij 0,0 indruk maakte bij ons), perfect dat de RVC ervoor ging liggen. Dat staat volkomen los van Sevilla en hoe belangrijk Ocampos daar was.

07-08-2023 10:52

TheSpecialOne +8659

Ik ben zelf fervent Ajax supporter maar die arrogantie van sommige andere Ajax fans is soms echt stuitend.
Ja, Ajax is zooo speciaal dat hij hier totaal geen indruk maakte, maar in die finale was Ocampos zo dynamisch en een voortdurende plaag voor de defensie van Roma.

07-08-2023 11:01

trodat4030 +95856

Nogmaals, fijn voor hem en Sevilla, en kut voor Roma en jouw idool, maar wat hebben we hier verder aan? Precies, geen ene fakking mallemoer. Dus totaal onzinnig om het te melden en te denken dat je ook maar in de buurt komt van een punt maken..

07-08-2023 11:29

TheSpecialOne +8659

Het laat wel zien dat Ajax totaal geen idee heeft waar ze mee bezig zijn. Daar hebben we wel wat aan.

07-08-2023 11:35

TeringHenkie +27899

Wordt je nooit eens moe van jezelf?

07-08-2023 16:21

YRGI +32806

'Die Duitser'.

07-08-2023 10:14

Been +12121

Bij van Hanegem snap ik dergelijke termen nog wel

07-08-2023 10:59

TeringHenkie +27899

Ja ik ook, die is niet slimmer!

07-08-2023 16:21

Opperhoofd +12470

Ook wel een keer lekker om de underdog te zijn.

07-08-2023 10:08

AjaxFinest +3453

Laat die kromme lekker over zijn eigen club blijven lullen. Ze zijn daar altijd maar bezig met de mooiste club van NL en komen met helemaal niets in onze buurt. Die gaan keihard af in de CL. 6 gespeeld 0 punten.

07-08-2023 10:05

Redrum +95327

Wat zullen de excuses worden als Feyenoord straks kansloos 4e in de poule eindigt? Holy fuck, wat waren die erbarmelijk slecht zeg tegen psv.

07-08-2023 09:57

Danielson +49407

Dat sprookje wordt dit jaar doorgeprikt. Dat zal glibberaal Slot ook geen goed doen want beter dan vorig jaar zal het voor Feyenoord echt niet worden.
Slot had beter zelf nu kunnen 'cashen' in plaats van te proberen z'n kunstje van vorig seizoen te herhalen.
En vanzelfsprekend wordt de CL voor Feyenoord een roemloze vernedering.

07-08-2023 10:02

Siemjo +7796

Als je moet presteren haal dan Sportsyan en Sultato op. Kijk eventueel nog voor een reserve spits en links back. Er is nu voldoende geld binnen gekomen

07-08-2023 09:56

TeringHenkie +27899

Daar heb je die ongeschoolde domoor weer.

07-08-2023 09:54

sucre +15078

Het is een Feyenoorder, maar iets meer respect mag wel. Op dit moment heeft hij gewoon gelijk? Ik heb vertrouwen in Sven, maar we hebben gewoon spelers nodig. Net was Van Hanegem zegt.

07-08-2023 10:00

TeringHenkie +27899

Feynooiders zijn allemaal dom. Als je van voetbal houd ben je wel voor Ajax!!

07-08-2023 10:09

eenAjaxfan +20168

Ook voor domme mensen kun je gewoon respect hebben, hoor.

07-08-2023 10:24

TeringHenkie +27899

Dat kan ja....

07-08-2023 11:39

Altijdindestraat +39596

Voor alle paniekhazen, ik heb de wedstrijd en aanloop naar de competitie heel anders beleefd:
- Zag een mega fit elftal en dus de hand van de gehele technische staf
- Kwamen voetballend goed uit met een team op papier dat niet als sterk werd geacht
- Als Kudus, Bergwijn en Brobbey hun kansen eens verzilveren had je minstens gelijk gespeeld
- Rulli liet zien dat hij een goeie (lijn) keeper is
- Medic viel veel belovend in, let wel nog geen minuut met die jongens getraind
- 12 aug speel je thuis tegen Heracles (heel lastig...)
- 19 aug speel je uit tegen Excelsior (heel lastig...)
- Transfermarkt sluit op 31 augustus om 00:00u
- 3 sep speel uit tegen Fortuna met een complete selectie

07-08-2023 09:46

Andronixos.c +8065

Laten die kroaat laten, straks vragen ze 30 ervoor. Ik vond 25 veel.
Zijn er ergens anders alternatieven wat we kunnen nemen?

07-08-2023 09:41

Altijdindestraat +39596

Ze gaan nooit meer vragen dan wat ze al deden.

07-08-2023 09:49

leeke +10326

Ajax moet gaan voor de 19 jarige Debast van Anderlecht. Jonge sterke verdediger,troef je mooi de concurrent af,en over een paar jaar verdien je er milj aan

07-08-2023 09:37

Ricoteb +53174

Een verdediger die goed kan voetballen, maar eigenlijk niet kan verdedigen. Volgens mij hebben we al genoeg verdedigers die niet kunnen verdedigen

07-08-2023 09:39

leeke +10326

Die gast kan echt wel verdedigen,ziet er miss houterig uit,maar zit ook niet voor niets bij de selectie van België. Maar blijkbaar ziet hun bondscoach en Bosz het ook niet zo goed

07-08-2023 09:42

Ricoteb +53174

Hij kan redelijk verdedigen maar ook niet meer dan dat. Is niet snel, geen geweldige draaicirkel, gaat weinig kopduels aan, staat vaak verkeerd op gesteld, zowel qua positie als lichaamshouding. Die jongen heeft heus wel potentie maar die moet gecoacht worden zoals hij nu gecoacht wordt door Vertonghen. Bij ons zou hij juist Hato moeten coachen. Lijkt me een match made in hell.

07-08-2023 09:46

leeke +10326

Nou,ik heb toch vaak anders gezien van hem

07-08-2023 09:54

Ricoteb +53174

Dan zou ik toch maar eens beter kijken, of lees eens wat analyses. Kijk zijn statistieken eens na

07-08-2023 09:59

eenAjaxfan +20168

Hey daar hebben we Data Ricoteb...😅😉

07-08-2023 10:26

Ricoteb +53174

Haha Jep. Is best handig hoor, Ajax zou het ook eens moeten gebruiken ;)

07-08-2023 10:45

Ferd +38149

Dijks zat ook tegen de selectie van Oranje aan, en zag er ook houterig uit

08-08-2023 03:59

1991 +7787

Perez halen ipv Ito.

07-08-2023 09:40

leeke +10326

Zou een beetje speler met lengte ook fijn vinden,gezien de tegendoelpunten vorig seizoen.

07-08-2023 09:44

1991 +7787

186 is prima toch

07-08-2023 10:00

TeringHenkie +27899

Perez rijd bij RedBull

07-08-2023 16:22

WijZijnAjaxAmsterdam +11561

Laat iedereen maar denken dat wij geen titelfavoriet zijn, met een paar aankopen erbij staan wij gewoon met de schaal in onze handen eind van het seizoen!

07-08-2023 09:14

Berghuis +14142

Een paar, daar zeg je wat... Begin maar is met een nieuwe CV, rechts back, misschien ook wel links back en spits.. Die posities zijn echt ondermaats tot zwaar ondermaats. Dat is nog al wat natuurlijk om nog even in z'n korte tijd binnen te halen, zeker met een RvC die niet met liefde mee werkt.

07-08-2023 09:30

GarciaDeLaTorre +22725

Eens. Zolang het middenveld niet voor 66,6% uit Taylor en Klaassen bestaat zijn dit de belangrijkste prioriteiten. Een middenveld met Branco, Tahirovic en Berghuis is prima.

07-08-2023 09:37

Henning. +531

Geen excuusbrieven maar spelers..... tsjonge, dat is me even een statement.

07-08-2023 09:06

AFCA020! +6035

Willem heeft wel volledig gelijk… Bassey is niet handig geweest, alleen maar reserves kopen voor tientallen miljoenen waardoor er nu nog steeds niks staat is (heeeel zacht gezegd) niet handig en er MOETEN nog minstens 3 maar eigenlijk 4 toptransfers gedaan worden (lees directe basisspelers gehaald worden want inmiddels twijfel ik of Sven “en het apparaat achter hem” in staat is om ook toppers te halen)


Wat mij betreft is er geen speld tussen te krijgen, snap de verontwaardiging dan ook niet zo

07-08-2023 09:16

Harold +10552

Echte toppers zijn voor Ajax onbereikbaar c.q. onbetaalbaar!

07-08-2023 09:19

hoolimike +2446

Hij is de zoveelste al. Hugo Borst, Wim Kieft, Johan Derksen etc kwamen met dezelfde teksten. Mensen hier willen het niet zien

07-08-2023 09:23

AFCA020! +6035

Ik heb het toch niet over echte toppers? Ik heb het over toptransfers. Dat kan op ieder niveau anders zijn

07-08-2023 09:26

AFCA020! +6035

Ja, ieder weldenkend mens zou ditzelfde zien. Alleen die paar goedsullen met oogkleppen op slikken alles voor zoete koek

07-08-2023 09:28

jan_wolf +1217

Velen hier willen het niet onder ogen zien want Sven is zo goed want er is niet gelekt. Lekker belangrijk. Het was vorig seizoen al niet goed genoeg en nu zijn onze 4 beste spelers van afgelopen seizoen ook vertrokken. Als er niet snel kwaliteit spelers bij komen dan wordt het nog erger dan afgelopen seizoen.

07-08-2023 08:52

AjaxHoorn +32989

Er is ook nog veel nodig. Maar ik heb wel liever de nummer 1 dan een speler die al minder dan een jeugdspeler is.

07-08-2023 09:00

AFCA020! +6035

En precies daar lijken we mee bezig…. Branco is vermoedelijk wel een basisspeler (niet buitencategorie maar als gratis oud speler een goeie jongen om erbij te hebben), maar verder hebben we een jeugdspeler zonder ervaring en 3 jongens gehaald die zelden minuten zullen maken.. en dat voor tientallen miljoenen…

Als er geen geld is, moet je ieder dubbeltje 4x omdraaien en dus directe versterkingen halen. Niet 4 wisselspeler. Zeker niet als je pretendeert een opleidingsclub te zijn

Maar wat weten Sven, Hendriks, Lenderink, Mosman en Schlick in godsnaam van voetbal, laat staan Ajax.
Eerst genoemde heeft als scout een keer raak geschoten, verder in de functie van TD altijd mislukt helaas. Ik wil hem als enige in het rijtje nog niet volledig afschrijven, maar die andere met alle respect hebben toch niks bij Ajax te zoeken?

07-08-2023 09:24

Sjaakvaak +26565

Jeetje wat een rancuneus bericht AFCA020. Mosman en Schlick benoem je overduidelijk enkel omdat ze vrouwen zijn, want waarom anders niet de rest van de RVC benoemen. Het enige RVC lid die echt belangrijk is bij het spelersbeleid is Van Halst.

Sven heeft bij BvB als scout heel veel raak geschoten. Als TD bij Arsenal was het geen optimale match maar bij Stuttgart deed hij het wel degelijk prima, resultaten liegen er niet om. Leenderink is een gedegen bestuurder die gewoon goed toezicht houdt en voor de rest niet technisch oordeelt op spelers.

Hendriks heeft al helemaal niks te maken met het aankoopbeleid maar hee, makkelijk om een bestuurder eruit te pikken die geen voetballer is (doch gigantisch veel ervaring heeft met alles wat bij topsport komt te kijken). Typisch het krantje en die ouwe snor nalullen dit.

Branco is in zijn topjaren en kent de club, daardoor een goede versterking. Tahirovic en Forbs zullen beiden heel veel minuten gaan maken. Dan heb je een ietwat dure tweede keeper gehaald die inderdaad hopelijk niet veel minuten gaat maken, maar je kan niet gokken op het feit dat je eerste keeper fit blijft. Tevens een belangrijke speler voor de toekomst.

Alleen Medic is een pure back-up, maar die heeft dan ook bijna niets gekocht.

Echt, je bericht mist iedere vorm van relativering en context.

07-08-2023 09:35

leeke +10326

Debast van Anderlecht 19 jaar let op word een 2e verthongen.kan je op rechts zetten en centraal

07-08-2023 09:39

Sjaakvaak +26565

Ik zie een ploeg die iedere wedstrijd beter op elkaar ingespeeld raakt. Een ploeg die de laatste paar weken al uitgebreid is en waarbij dissonanten als Kudus en Bassey vertrekken en er wel degelijk nieuwe spelers worden aangetrokken. Ik zie het allemaal zo somber niet in.

07-08-2023 09:28

Noahdepoah2021 +4823

Wat een vreselijke man is die Van Hanegem. Niet serieus te nemen. Net als die twee van de Telegraaf die vandaag weer een hulde aan de F jeugd brengen en Ajax neersabelen. In mei zullen we het zien wie er bovenaan staat.

07-08-2023 08:48

Krullen +8007

Valt allemaal reuze mee hoor. Van Hanegem zegt heel vaak zinnige dingen en loopt nooit Ajax neer te sabelen omdat hij toevallig een Feyenoorder is. Hij levert wel regelmatig kritiek (en deelt ook regelmatig complimenten uit toen we goed speelden). Maar dat doet ie ook over andere clubs hoor. En los daarvan, wat zegt hij precies dat heel gek is? Behalve Bassey behouden dan, daar zou ik nooit aan beginnen.

07-08-2023 08:56

w86 +9261

Inhoudelijk klopt het misschien wel, maar bijvoorbeeld "die Duitser Sven Mislintat" klinkt toch niet erg objectief. Of schreef hij ook altijd over "die Nederlander Marc Overmars"

07-08-2023 09:20

Sjaakvaak +26565

Willen is kampioen open deuren intrappen en irrelevante onzin lullen. Wat heeft het hele stukje Sneijder nou weer voor toevoeging? En ja, we weten dat er geld komt en we weten dat Sven meer goede aankopen daarmee zal moeten gaan doen. En ja, als je de seizoensopener wint dan is het logisch om die club als favoriet neer te zetten. Echt allemaal open deuren.

07-08-2023 09:38

FlyingDutchMan +17308

Nee krullen, die onzin van Willempie valt niet mee. We hebben Bassey een seizoen de kans gegeven en het was overduidelijk dat hij als centrale verdediger en linksback ajax niet aan kon. Daarnaast moet Sven puin ruimen van afgelopen seizoen terwijl er niet of nauwelijks geld was, er afspraken liggen met basisspelers dat ze bij een mooie club weg mogen.. Oftewel een hel als TD-er, maar Sven wist waar hij aan begon en doet het met de middelen die hij heeft. Alleen als je eerst moet verkopen, de club geen Champions League speelt en de club af wil van die hoge salarissen uit het verleden, ga er maar aan staan. Er heerst onrust en dat komt niet door Sven, want er lekt niks uit. Maar door de ongebalanceerde selectie die er staat. Er is geen 2e spits, de rechtsback en linksback positie is zwak. Hato moet het centraal alleen doen, terwijl hij er zelf nog niet eens aan toe is. Op het middenveld lopen Klaassen en Berghuis die hun beste tijd hebben gehad, spelers als Taylor, Brobbey en Bergwijn waarbij twijfels zijn of ze überhaupt het niveau Champions League wel aan kunnen. We hebben al jaren geen fatsoenlijke rechtsbuiten, Alvarez en Kudus gaan er vanuit dat ze nog weg gaan. Oftewel één grote ongecontroleerde zooi waar Maurice en Sven binnen korte tijd iets fatsoenlijks van moet maken. Maar je kan ook niet in één keer Rensch, Wijndal, Taylor, Bergwijn en Brobbey op de bank zetten omdat ze wellicht niet voldoen, dat is als club kapitaal vernietiging... Samenvattend nog een lange maand voor Sven en Maurice waarin nog alles en gaat gebeuren, maar intussen worden deze twee door al die zogenaamde kenners en analisten zoals Willempie al afgerekend voordat de transfermarkt gesloten is.. Alleen omdat volgend weekend de competitie begint en ajax er nog niet klaar voor is, ja no shit na al bovengenoemde punten dat ajax nog steeds in een overgangsfase zit. Dan moeten die twee wedstrijden voor de competitie en de kwalificatie in Europa worden gewonnen, hoe maakt niet uit. Daarna na 1 september begint pas het seizoen en kan je na een paar maanden Sven en Maurice beoordelen, niet op dit moment..

07-08-2023 10:15

JanBiesbos +28422

Hahaha slot heeft al excuus brieven na vetrek van 3 spelers en 3 aankopenen en 25 miljoen inkomsten willem…

07-08-2023 08:30

Dolblij +44355

Wat een lamme argumentatie......geen excuusbrieven maar spelers. Het een heeft niets met het ander te maken.

07-08-2023 08:29

Carrerdecasp +8167

Hij fietst Sneijder in het verhaal, puur om het woord “excuusbrieven” te kunnen gebruiken. Willem weet wat de AD-lezers willen.

07-08-2023 08:54

Dolblij +44355

Zo klinkt het inderdaad, want de tegenoverstelling komt op mijn erg verwrongen en gezocht over.

07-08-2023 09:00

ajaxcied4life +26006

Slaat weer als een tang op een varken wat deze haast seniele man weer oreert.

07-08-2023 08:29

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25145

Waar heeft hij het allemaal over. Ga lekker bij Mens je onzin verkondigen

07-08-2023 08:26

nightgoat +30493

Harry is met vakantie.

07-08-2023 09:13

Delaney +14464

''Van Hanegem had Bassey behouden.''

Geen wonder dat hij dit zegt, dat zou namelijk alleen maar voordelig voor Feyenoord zijn wanneer ze tegen elkaar zouden spelen.

07-08-2023 08:22

Hans Verhagen +13937

Nou Willem dit zijn precies de woorden die we vorig seizoen gebruikte bij de kakkies...Als het elftal bij elkaar gebleven was dan had je gelijk, maar Ajax moet door selecteren en Steijn moet er een team van maken. Je kan beter het idee hebben dat het niks wordt dan dat je al Kampioen gaat worden en jouw cluppie won niet van Psv omdat ze nu favoriet zijn en alles op 85% gaan doen.. Zo werkt dat!

07-08-2023 08:07

Harold +10552

En nu gaat Geertruida ook nog weg.

07-08-2023 08:12

Ajaxfan31183 +16391

Ja voor 30 mil als het goed is. En de kakkies zijn daar niet blij mee aangezien hun kampioen zijn geworden en wij de spelers voor een nog grotere bedrag verkopen . Gewoon geweldig die reacties van hun

07-08-2023 08:21

JanBiesbos +28422

Oh paniek daar…. Bij ons zijn al twee elftallen weg

07-08-2023 08:32
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.