Van der Gijp zou problemen rond Berghuis vermijden: 'Zou hem thuislaten'

door Jesse ter Haar 56

Bron Vandaag Inside

Van der Gijp zou problemen rond Berghuis vermijden: 'Zou hem thuislaten'

door Jesse ter Haar 56

Bron Vandaag Inside

Laatst geüpdatet

René van der Gijp zou - Ajax zijnde - Steven Berghuis thuislaten voor De Klassieker van zondag. De analist van Vandaag Inside ziet het als een eenvoudige oplossing om veel gedoe voor te zijn en dus zou hij er ook niet over twijfelen.

'De aanvoerder van Feyenoord is naar Ajax gegaan en dat lag behoorlijk gevoelig. Als iemand na elke keer dat embleem staat te kussen… Ik vind het een gedoe', oordeelt de oud-voetballer. 'Ik zou hem gewoon thuislaten. Laat gaan. Je haalt de angel eruit en er valt niks meer te fluiten of te doen. Waarom zouden we het moeilijker maken dan hij is? Hij is ook geen beslisser. Ja, tegen RKC.'

Collega Johan Derksen kan zich niet vinden in de woorden van Van der Gijp. Volgens hem kun je als club niet je oren laten hangen naar boze supporters. 'Als je hem niet wilt laten spelen, dan zou ik hem voor op de bank thuislaten. Als hij in de basis staat, dan hebben ze plannen met hem, dat moet mogelijk zijn. Als je hem één keer thuislaat, dan kunnen ze het bij een andere club volgende week ook doen.'

Hélène Hendriks is het meest stellig in haar mening over het wel of niet laten meespelen van Berghuis. Volgens haar moet je het als Ajax niet eens overwegen om de creatieveling thuis te laten. 'Je moet nooit wijken voor dit soort dreigingen. Als je dat doet, is het hek van de dam en gaat het vaker gebeuren', aldus de presentatrice.

Angst vanuit Feyenoord

'Feyenoord moet zich naar buiten veel harder uitspreken. Dat dit niet gepast is en ze dit niet accepteren', voegt Derksen er nog aan toe. 'En dat mensen die hieraan meedoen een levenslang stadionverbod krijgen. Maar dat is juist het probleem, want die kleine harde kern is levensgevaarlijk. Ook voor de eigen bestuurs- en stafleden als ze stelling nemen. Ze zijn gewoon bang voor die gasten.'

Weet Ajax weer eens een zege te boeken door Feyenoord te verslaan in De Kuip? Zet in en verdien 2,60 keer je inzet terug!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

AlexIbarra +19290

Slimme uitspraak van Gijp.
Hoe idioter je lult, hoe vaker het wordt bekeken en gedeeld.

Voorlopig is hij weer verzekerd van een plekje in de studio.

22-01-2023 17:40

Dennisvm +1761

We kunnen toch ook het feyenoord publiek thuislaten? Problemen aanpakken bij de bron ipv symptoombestrijding

22-01-2023 11:53

Balgevoel +30902

Niet zo moeilijk, deze kwestie. Of Berghuis is, en daar is niemand anders dan Feyenoord verantwoordelijk voor, veilig om z'n werk uit te voeren. Of niet, en in dat geval: reglementaire nederlaag voor de thuisploeg en de rest van het seizoen zonder publiek spelen. Sterker nog, ik wil wel zo ver gaan dat dit een zaak zou moeten zijn voor de licentiecommissie. En ja, ze hadden ons ook flink mogen aanpakken nadat een stukje menselijk afval besloot een AZ-keeper van achteren (dat ook nog) aan te vallen. En ook toen een stel debielen jaren geleden spelers van het tweede van Feyenoord aanvielen. Het is te geschift voor woorden dat er überhaupt gespeculeerd wordt over spelers thuislaten. Ik blijf me verwonderen over hoe zo'n Van der Gijp met een overdaad aan simpelheid miljonair geworden is, chapeau!

22-01-2023 09:16

AlexLitmanen10 +14422

Goed plan.
We laten onze beste speler niet meedoen omdat dat tuig zich niet zou kunnen gedragen

Bij het eerste propje op het veld, waarschuwing.
Bij een herhaling van het veld lopen

21-01-2023 23:00

Nr.10 +111335

Je moet gewoon in de komende jaren elk jaar een speler van Feyenoord halen, drie a vier jaar lang. Dan is het daarna klaar en worden ze er niet meer boos om. Of begin maar met Slot van de zomer, en dan neem je Q Timber erbij bijvoorbeeld.

21-01-2023 22:10

OuweDibbes +11934

Haha Gijp, de stiekeme kakkerlak die zich voordoet als Spartaan...

21-01-2023 20:24

RobDAZ +2726

Als Berghuis fit is, dan moet-ie gewoon spelen.
Hoop dat hij in laatste minuut winnende scoort, daarna publiek bedanken voor de extra motivatie.

21-01-2023 18:11

GinoAFCA +14893

Gijp de domste analist op Nederlandse tv. Komt alleen poep uit zijn mond. Simpel psvertje

21-01-2023 18:06

AlexLitmanen10 +14422

Ex psv speler met een voorliefde voor Feyenoord.
Dubbel bah dus

21-01-2023 23:00

Ajax4ever1900 +1016

Wat een gek die Gijp. Het probleem zijn die smerige bijstand trekkers uit Rotterdam die problemen veroorzaken.

21-01-2023 16:48

AFCA-Driebergen +22287

Echt hoor. Omdat zij hersenloos zijn, moeten wij onze beste speler maar thuis laten. Zou een beetje raar zijn als de tokkies van een club bepalen wie er wel of niet spelen. Laten we gewoon even allemaal normaal doen.

Ik ben al sinds klein Ajacied. Mijn kleine neefje noemde mij Ajax in plaats van mijn echte naam. Ik kwam zingend met Ajax liedjes uit bed en ging zingend met Ajax liedjes naar bed. Ik heb een uitkaart gehad (wat niet meer te doen is nu) en heb al sinds 2008 een seizoenkaart en heb een hele verzameling met Ajax spullen. Maar waarom moet ik gasten van een andere club bedreigen of iets? Het is voetbal. Spelers die supporters gaan provoceren zonder enige reden moeten niet huilen bij de gevolgen, maar zonder reden gewoon lekker normaal doen allemaal. Uitdelen is incasseren. Je zou maar voor een andere club zijn, oh nee toch.

Laat alles over geloof, oorlog en geaardheid lekker buiten de sport en laten we net als in Duitsland gewoon normaal omgaan met uitsupporters waar je naast elkaar kan zitten.

21-01-2023 17:54

NeeI +107887

Nooit wijken en zwichten voor dit soort tuig.

Als iets dreigt te gebeuren, het veld afstappen en terug richting Amsterdam. En dan hoop ik dat er voldoende politiemacht aanwezig is om korte metten te maken en hardhandig in te grijpen.

Het is tijd om te stoppen die sektarische bende te verheerlijken en op een sokkel te plaatsen.

21-01-2023 16:31

KvD90 +1500

Juist niet! Wanneer je Berghuis thuis laat, laat je die hersenloze randdebielen winnen.

Berghuis is een arrogant mannetje (bedoel dit niet direct negatief, dit is tegelijkertijd ook zijn kracht). Hoe meer hij wordt uitgefloten, hoe meer hij zichzelf wil laten zien. Laat ze maar lekker uitjoelen

21-01-2023 16:18

PH2BOT +40456

' analist' VderGijp......daar klinkt de echo luid in het bolletje. Compleet leeg geanalyseerd.

21-01-2023 16:07

JanBiesbos +29223

Echt niet ik zou als Berghuis een aansteker met het hoofd opvangen zodat we regelemantair met 0-3 winnen 😂

21-01-2023 13:45

wijzijndebeste123 +164753

Idd en dan n K.O. faken en afspreken dat Ajax dan van t veld stapt en weigert verder te spelen (zoals AZ tegen ons id beker)

21-01-2023 15:07

JariJari +15260

Laat Feyenoord lekker "het legioen" thuis laten!

Trouwens: als Berghuis fysiek wordt aangevallen moet m.i. Feyenoord uit de competitie getrapt worden (al hun resultaten fit jaar geschrapt en verplicht sls nr 20 degraderen). Het zal niet gebeuren maar DAT zou terecht zijn.

21-01-2023 13:02

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Wat een nikszeggende badmuts is het ook. Beetje dom lachen en lekker man roepen. Hahahahaha meer zegt ie niet. Het zou leuk zijn als Berghuis in minuut 94 de winnende maakt voor 50.000 kwijlende tokkies

21-01-2023 12:17

Mofson +8169

En dan ook uit zijn plaat gaan. Shirtje uit en het publiek ingooien heeft mijn voorkeur

21-01-2023 15:41

Mokum87 +2435

Moet niet gekker worden. Nog even en de fans van de tegenstanders mogen onze hele selectie gaan bepalen

21-01-2023 12:11

Danny.S +2271

En Danilo dan......🙃

21-01-2023 11:46

Bals +3771

Dat Gijp een lopend psychiatrisch geval is wordt weer eens bevestigd.

21-01-2023 10:12

insectenverdelg +23499

onzin. Als dit nietklan bij voetbal, moet je het publiek weglaten. Stelletje tokkies.

21-01-2023 09:32

AlmightyAjax +5872

Hij gaat gewoon spelen en als ze hem wat aan doen dan moeten ze Feyenoord straffen met punten aftrek.

21-01-2023 09:14

ach ja +5801

Ik heb een heel slecht gevoel over deze week editie, omdat hij een paar keer zonder publiek is gespeeld, zijn de tokkies nog opgefokter dan normaal en dat gedoe rond berghuis maakt het nog erger. Bovendien kunnen ze 8 punten los komen. Een hele gevaarlijke mix al met al. Dit soort uitspraken gooien daar nog een schep bovenop.

21-01-2023 08:47

TweeBenig2 +16296

TwweBenig zou het ‘probleem’ met Berghuis ook vermijden: Zou het publiek lekker thuislaten. Ging tijdens corona ook goed.

21-01-2023 08:42

95 +2172

Ja Gijp doe lekker mee. Nou moeten we echt daar winnen! Dat Schreuder verhaal komt kater wel. In de pan hakken die handel!

21-01-2023 08:19

Cruijffthebest +13419

Onzin Gijp.
Het einde is dan zoek, dan gaat straks elke idioot van elke club een speler van Ajax bedreigen en dan?
Nee Gijp, je slaat echt volslagen onzin uit!

21-01-2023 08:08

Balgevoel +30902

Precies. Daarom is het ook zo gênant dat die gasten een dagelijkse 'algemene' talkshow wilden... Over voetbal werd al zoveel onzin de ether ingeslingerd...

21-01-2023 08:58

AjaxHoorn +32989

Het voordeel is dat ze bovenaan staan. Als ze 10 punten achter staan dan is de intentie al om het te verzieken.

21-01-2023 07:56

Redlum +1706

Feyenoord gewoon 10 mln boete als dit mis gaat. Dan gaan ze wel echte maatregelen nemen.

21-01-2023 07:32

Dirk.v +15140

Gijp is de weg kwijt. Geweld normaliseren, tegenstanders moeten maar thuisblijven....

Nee. Duidelijker straffen. Bij ongeregeldheden puntenaftrek!

21-01-2023 07:26

Newbee34 +6732

Precies, eigenlijk zou de KNVB al een waarschuwing voor aanvang moeten geven dat ongeregeldheden kan leiden tot puntenaftrek.

22-01-2023 03:31

rooie fred +291

Die van gijp spoort echt niet ons niet laten kennen ajax!!gewoon berghuis laten spelen!en vd gijp kan zich beter bezighouden met lachen om zijn eigen grappen!pfff wat zijn die leuk!!!eikel

21-01-2023 06:57

redfella +1327

Ja ja Gijp is goed. Berghuis heeft daar schijt aan hoor. Je kan beter zeggen dat het publiek zich moet gedragen.
Maar ach ja het is ook wat hoor als je iets zinnigs moet zeggen ipv schijt lollig zijn.

21-01-2023 05:31

Juan62 +46300

Laten we gewoon helemaal niet spelen, we tossen erom, nog minder gedoe

21-01-2023 02:12

Juan62 +46300

Off topic Juventus 15 punten vermindering als straf
ik geniet daarvan
valsspelers

21-01-2023 02:17

Litmanen85 +4635

Tja.. en nu nog onze 5de CL terug

21-01-2023 03:27

JariJari +15260

Niet genoeg. Dit jaar komt het ze geen titel en 15 punten is onvoldoende voor degradatie.

21-01-2023 13:04

Mofson +8169

Tuurlijk jongen. Gewoon 1 van je beste spelers in 1 van de belangrijkste spelers niet mee laten spelen.
Staat verder niks op het spel ofzo.

21-01-2023 01:32

MrPink +81984

Keek het net terug. Wat een gek die Gijp.

21-01-2023 01:23

Bc te P +22130

Gijp beschermt zijn zoontje

21-01-2023 01:12

wijzijndebeste123 +164753

Goed plan, Gijp. Volgende keer worden dan Tadic Bergwijn Kudus Timber Rulli en Alvarez bedreigd. Dus dan komen we gewoon met jong Ajax. En als die ook bedreigd worden dan krijgt Feyenoord de punten gewoon cadeau. Niet zo moeilijk doen. Tis maar voetbal. Lekker man. Niks mis mee.

21-01-2023 00:49

StevenBerghuis +2645

Berghuis toont juist ballen.

21-01-2023 00:33

Tim.S +3958

Wat een gelul van die van der gijp.
Ajax hoeft zich niet aan te passen aan feyenoord.

21-01-2023 00:30

Ricoteb +53174

Gijp wil nooit iets negatiefs zeggen over Feyenoord. Heeft daar natuurlijk veel vriendjes. Helene en Derksen slaan de spijker op de kop. Het hele probleem wordt in stand gehouden door Feyenoord en hun “iconen” en bestuurders. Hoeveel Feyenoorders er wel niet gezegd hebben bij de transfer van Berghuis “ja dan is het logisch en te verwachten dat je bedreigingen krijgt”. Die AD van hun zei ook doodleuk gister dat spreekkoren en schuimbekken op de tribune er ook bijhoren want dat is zo lekker goed voor de sfeer. Je hoopt het natuurlijk helemaal niet, maar het moet een keer écht mis gaan voordat er bij dat tokkie volk eens verandering in komt. En je kan nu al uittekenen, het gaat een keer mis

21-01-2023 00:12

wijzijndebeste123 +164753

Als ze zondag verliezen loopt t uit de hand. Zeker omdat ze verwachten te gaan winnen deze keer. Zou mooi zijn als Berghuis de winnende maakt laat id wedstrijd. Hun supporters gaan dan finaal door t lint en dan kunnen de media niet stiekem wegkijken en de pure haat afdoen als clubliefde.

21-01-2023 00:48

Ricoteb +53174

Droomscenario, zeker als Feyenoord met rust 1-0 voorstaat en dan in de tweede helft het toch weggeven. Dan zijn die netten echt niet genoeg bescherming

21-01-2023 10:02

JariJari +15260

Als Berghuis de winnende maakt diep in de wedstrijd vrees ik voor zijn leven en dat is echt enorm treurig.

Denk je dat de Kuip hem veilig houdt van die beestebende die ze supporters noemen in Rotterdam Zuid?

21-01-2023 13:06

Dolblij +45405

Gijp, je bent lijp.

20-01-2023 23:55

Altijdindestraat +40224

NOOIT zwichten voor TERREUR! Die idioten zo in de kaart spelen willen ze juist.

20-01-2023 23:50

AFC34 +3840

Omgekeerde wereld. De wedstrijd gaat tussen de selecties van Ajax en Feyenoord. Als de veiligheid van een speler niet gegarandeerd kan worden door het publiek, moet het publiek maar thuisblijven, niet andersom. Zou wat zijn zeg, als wij al onze beste spelers naar Feyenoord zouden laten gaan zodat ze die niet tegen ons kunnen opstellen omdat het publiek wel eens gevaarlijk kan worden. Dan zou je eigenlijk in de hele eredivisie spelers moeten stallen zodat ze niet mee kunnen doen tegen ons en wij eenvoudiger winnen. Klinkt dat niet een beetje als competitievervalsing? Jup, maar als je nu Berghuis thuis moet laten om veiligheidsredenen is dat exact hetzelfde. Goed dat ze netten plaatsen, maar had liever gezien dat ze een stel spiegels zouden plaatsen zodat die sukkels eens inzien hoe idioot ze wel niet zijn.

20-01-2023 23:48

036AFCA97 +146682

Derksen heeft groot gelijk. Gijp kiest voor de makkelijke weg. Zo geef je toe aan die gekken.

20-01-2023 23:45

ajaciedje90 +60232

Johan Derksen slaat de spijker op de kop. Het is angstvallig stil vanuit Rotterdam aangaande het veroordelen van het wangedrag van de eigen aanhang. Mietjes zijn het.

20-01-2023 23:43

barry1988 +24064

Natuurlijk zou Gijp dat wel willen die ouwe Feyenoorder. Nooit toegeven aan terroristen dit is gewoon een vorm van competitie vervalsing. Feyenoord en de KNVB zouden ook veel harder moeten optreden. Als je de veiligheid niet kunt garanderen spelen op neutraal terrein en wanneer het vaker gebeurt dat een reglementaire nederlaag.

20-01-2023 23:41

wijzijndebeste123 +164753

100% eens. Tis bizar dat er nu een “discussie” op gang komt over Berghuis wel/niet laten meedoen. De discussie moet zijn hoe belachelijk de haat van het zogenaamde legioen is en dat als de veiligheid niet gegarandeerd kan worden er dan geen thuis supporters aanwezig mogen zijn.

21-01-2023 01:04
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.