Molenaar had Van de Ven graag bij Ajax gezien: 'Onbegrijpelijk dat ze hem hebben laten lopen'

door Cristian de Jong 94

Bron ESPN

Molenaar had Van de Ven graag bij Ajax gezien: 'Onbegrijpelijk dat ze hem hebben laten lopen'

door Cristian de Jong 94

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Keje Molenaar is van mening dat het aankoopbeleid van Ajax afgelopen zomer de fout in is gegaan. Ajax zit momenteel in een crisis en moet volgens Molenaar in de winter minimaal twee versterkingen halen. Daarnaast vindt Molenaar dat Ajax Micky van de Ven had moeten halen voordat hij koos voor een avontuur in de Bundesliga.

'Het is onbegrijpelijk dat Ajax hem heeft laten lopen', vertelt Molenaar in Goedemorgen Eredivisie van ESPN. 'Die gaat bij Wolfsburg voor vijftig of zestig miljoen euro worden doorverkocht. Als je dan Calvin Bassey en Jorge Sánchez ziet, dan hebben ze bij Ajax gewoon achter een paal gezeten.'

Molenaar is van mening dat Ajax in de winterstop minimaal twee versterkingen moet aantrekken. 'Ze zitten serieus in de problemen', concludeert de oud-voetballer, die ook ziet dat Ajax verdedigend heel matig is. 'Nu moeten ze twee internationale knoerten halen, ze moeten een topverdediger halen.' Afgelopen transferperiode haalde Ajax de ene na de andere versterking. 'Dat werkt niet', vervolgt Molenaar.

Nieuwe aanwinsten

Daarnaast is Molenaar van mening dat Ajax moet proberen om Hakim Ziyech terug naar Amsterdam te halen. Ook moet Ajax Alfred Schreuder niet ontslaan, volgens Molenaar. 'Daar is het te vroeg voor. Je moet hem de kans geven om de zaak te herstellen, wellicht met twee nieuwe spelers. Ik zou voor een knoert van een verdediger gaan en Ziyech', aldus de voormalig speler van Ajax.

2.7
2.7
2.5
2.5
2.6
Calvin. Bassey C. Bassey 2.6
2.6
Jurriën. Timber J. Timber 2.6
2.6
2.7
Devyne. Rensch D. Rensch 2.7
2.7
4.6
Kenneth. Taylor K. Taylor 4.6
4.6
3.5
Dušan. Tadić D. Tadić 3.5
3.5
3.5
2.7
2.7
Totaal aantal stemmen

2190

Gemiddeld cijfer

3.1

Man of the Match

K. Taylor

Lees meer over:
Plaats reactie

Daneman +1387

De kans dat Schreuder ajax op de rit krijgt is kleiner dan dat je een komeet op je kop krijgt

15-11-2022 08:07

brullie +7046

Keje heeft helemaal gelijk. Het inkoopbeleid is zwaar onder de maat en niet van het Ajax niveau! Ik wil Overmars terug!!

14-11-2022 07:22

Daneman +1387

Overmars heeft Ajax enorm benadeelt door weg te gaan zonder fatsoenlijke inwerkperiode van opvolgers

15-11-2022 08:08

PartyPat +1458

Als je niet inziet dat Schreuder weg moet bij Ajax dan heb je of het afgelopen half jaar alleen maar andere wedstrijden dan Ajax zitten kijken of ben je een idioot. Ik ga er vanuit dat het om het eerste gaat. Keje Molenaar was leuk in het verleden, maar heeft weinig toekomst voor Ajax.

Ajax moet inzetten op mannen als Geelen (opvolger voor Sar), Maxwell (opvolger Hamstra) en Hjulmand (opvolger Schreuder). Een jongere generatie mannen, met veel potentie richting de toekomst. Wat geweest is is geweest. Tijd voor een nieuwe frisse wind door de organisatie.

Geen dure verdedigers meer uit de Schotse competitie, geen overbetaalde Premier League spelers, maar toptalenten uit Zuid-Amerika, gescout door onze befaamde Zuid-Amerikaanse scouting. Aangevuld met ervaren Ajacieden die terugkomen bij hun cluppie.

Geen breedteversterkingen voor weinig, maar opvullen vanuit de eigen jeugd. Geen enclave van jongens van 15-16 jaar uit Denemarken en Brazilie, maar de beste Nederlandse talenten vanaf nog jongere leeftijd scouten en doorontwikkelen.

13-11-2022 22:28

Flipper33 +6826

Ajax is vaak heel eigenwijs als er een speler wordt aanbevolen aan Ajax dan komt Ajax juist met iemand die niemand kent !

13-11-2022 21:11

MarcelvTol1971 +15418

Is makkelijk lullen nu blijkt dat van der Ven het aardig doet in de Bundesliga.
Syndroom van Tom Coronel noem ik dit soort uitspraken.
En het is leuk bedacht, Hakim Zyech terughalen maar wat ga je dan doen met Tadic.
Bergwijn op links, Zyech op rechts dus dat is dan vol.
Dat is het hele probleem met dit aankoopbeleid, er is aangekocht maar de echte concequentie wordt niet doorgedrukt. Als je nieuwe aangekochte linksbuiten beter is dan Tadic dan moet Tadic de bank op.
Nu wordt er maar doorgeschoven en gekloot waardoor je geen wedstrijd met dezelfde 11 start.

13-11-2022 18:43

milan-jantje +2836

Had ik liever gezien dan Bassey

13-11-2022 18:05

MosesD +14687

Dat Ajax van de Ven niet heeft gehaald, begrijp ik ook niet.

13-11-2022 17:48

Odysseus +14329

Ik zei eerder dat ik Keje Molenaar zag als opvolger van Van der Sar. Ik neem dat bij deze terug.

13-11-2022 16:53

Web +178830

Allemaal frustratie naar onze eigen club die vreselijk speelt
Niemand mag daar een mening over geven
Alleen wij op AS maar?

13-11-2022 16:56

Odysseus +14329

Natuurlijk wel. Dat ben ik geheel met hem eens en mag hij zeggen. Maar z’n aangedragen oplossingen vind ik dermate slecht dat ik hem niet op een bestuurlijke plek zou willen zien (wat ik eerder wel zag).
En wat betreft hier op AS, het meerendeel hoef ik ook niet in een bestuurlijke of andere rol te zien bij Ajax ;).
Misschien alleen Ozy, Telamon en jou Web. In resp de rollen TD, Hoofd opleidingen en CEO.

13-11-2022 17:06

nuff-said +1652

Je hebt een hele goede rechtsbuiten die je niet wilt gebruiken omdat je je captain niet wilt wisselen. Je hebt een Alvarez die je niet wilt wisselen omdat hij ballen afpakt, maar die is dit jaar niet meer zoals hij dat vorig jaar was. Begin mensen erin te zetten die een impact kunnen hebben. Wij staan voor voetbal, dus zet grillitsh in in plaats van Alvarez. Begrijp zijn keuzes gwn niet

13-11-2022 16:47

Bruno04 +15799

Oneens. Grillitsch vind ik tot nu toe ook nog niet denderend. En conceicao moet ook nog veel leren. Het is nu niet alsof hij een ‘onbetwiste’ basisspeler laat banken met Chico. Die gaat er wel komen en krijgt vanzelf meer minuten.

13-11-2022 17:29

nuff-said +1652

Je ziet de potentie. Laat die jongen van begin spelen en dan wordt et beter met tijd. Met tadic heb je geen snelheid daar. Met Alvarez geen voetbal op et middenveld. Maar je probeert et ook niet eens. Dat is mijn probleem. Je gebruikt 20 wedstrijden om de juiste samenstelling te vinden en je heb et nog niet gevonden. Kan et zijn dat je de juiste opstelling niet vind omdat je bepaalde mensen perse altijd moet gebruiken en je daarom niet tot een bepaalde wijsheid komt. Als je een combinatie van een slot kwijt bent en je moet alles uit proberen 001 002 003 004 maar je weigert maar om een 0 uit dat combinatie te laten dan kom je miss nooit tot de combinatie dat de slot opent. Op een gegeven moment moet je de 0 eruit laten. Is een voorbeeld maar soms moet je spelers die je denkt dat zo belangrijk zijn er af en toe uit laten om te zien of dat werkt

13-11-2022 17:44

Bruno04 +15799

Alvarez staat er als dubbele reden ook gewoon in omdat je hem in de winter voor veel geld wil slijten.

En conceicao nu al vast basis is denk ik nog niet goed genoeg. Dan zou ik zijn trainingen ook moeten zien. Ja hij heeft leuke acties als ie invalt maar ook veel matige dingen.

13-11-2022 17:50

Alexander40 +6114

Was een aardige speler bij Volendam. Is die verdediger van Groningen niks voor ons? Balkar.

13-11-2022 16:24

Amp +37867

Hij moet de kans krijgen de boel te herstellen terwijl hij er zelf net drie maanden lang een teringzooi van heeft gemaakt? Laat hij oo die manier ook mensen bij hem werken?

13-11-2022 16:02

PH2BOT +40468

Ze hebben geen flauw idee waar ze mee bezig zijn bij het huidige Ajax management. Allemaal ad hoc beleid dat tot mislukken gedoemd is. Er moet nu even flink wat zand in de motor want anders blijft het maar doorhobbelen met al diezelfde incompetente lieden op de bok.

13-11-2022 15:50

DeHeerVanDeMeer +25197

Van de Ven vond ik destijds al een betere back dan Wijndal,
heb Owen het voordeel van de twijfel gegeven maar vind het nog steeds een slechte aankoop
voor een te hoge AZ transfer.
Keje heeft imo altijd wel verstandige kijk op het voetbal, zou zulke mensen graag bij Ajax zien.

13-11-2022 15:27

FCDuivendrecht +5485

Nee man, Olfers en Ten Have kwamen ook uit zijn netwerk. Opbokken die haringvreter.

13-11-2022 16:37

debarbaar +8250

Van der ven zijn eigen dikke fout, die zat bij de verkeerde zaakwaarnemer en hij stond niet net als Bassey op de scoutingslijst van brugge.

13-11-2022 14:45

niquedegraaff +5292

Sorry maar keje molenaar, daar heb ik niet zo'n hoge pet van op

13-11-2022 13:36

Ozymandias +159568

Ik wel. Zowel in het voetbal als het sportrecht heeft hij het ver geschopt. Dat lukt je niet per toeval.

13-11-2022 14:05

Rockanje23 +37099

Klopt. Slimme man. Met een duidelijke mening. Zeker geen meeloper zoals vd Sar.

13-11-2022 14:24

gi0vanni +7289

Toch is gezien de kwaliteit van de selectie er meer nodig als 2 nieuwe spelers. De bezetting van het team is vreemd. Naast een duidelijk gebrek aan kwaliteit zijn sommige posities onderbezet en een overbezet.

13-11-2022 14:52

Rockanje23 +37099

Dat is ook een feit. H2 en vd Sar hebben slecht werk geleverd met hun aan en verkoopbeleid.

13-11-2022 14:54

Altijdindestraat +40228

Vanaf de zijlijn is het makkelijker, maar hij heeft nooit de handschoenen opgepakt toen hem het gevraagd werd.

13-11-2022 15:31

Ozymandias +159568

Hij had dan ook al zijn eigen carriere met een advocatenkantoor wat je niet zomaar achter kan laten. Dat is ook het moeilijke in het zoeken naar oud voetballers voor de directie. Iemand die na het voetbal in een ander vakgebied echt carriere heeft gemaakt wil waarschijnlijk niet terug naat het voetbalwereldje.

13-11-2022 15:36

Odysseus +14329

Dat had ik ook. Maar als ik deze uitspraken lees, dan vrees ik dat ik me heb vergist.

13-11-2022 16:55

Maxwell_5 +6977

Ajax had Ko Itakura moeten halen voordat hij voor €5 miljoen van City naar Gladbach vertrok.

13-11-2022 13:23

stefanwillem +12151

Schreuder moet gewoon weg. Als hij met logische opstellingen zou spelen en iets van tactiek zou gebruiken was je al veel verder geweest. Ook zijn wisselbeleid is lachwekkend. Jammer dat Molenaar dat niet durft te zeggen.

13-11-2022 13:19

Bryan0712 +897

Raar dat hij dit roept, rept over nieuwe beresterke verdedigers die achter moeten blijven? De speelstijl van Alfred is om de verdediging zo hoog mogelijk te laten spelen, als het kan tot ver over de middenlijn er blijft dus geen rest verdediging over. Blijkbaar heeft hij de wedstrijden niet gezien van de afgelopen maanden. Maar je kan halen wie je wil, het blijft dweilen met de kraan open met deze coach en zijn visie.

13-11-2022 13:13

Mokum87 +2435

We hebben echt ziyech nodig. Die zou dit echt niet pikken en de groep zeggen waar het op staat. Kan het team individueel met zijn prestaties ook naar zijn hand zetten. Tadic kan dat helaas niet meer. Daarvoor moet je eerst op het veld presteren. Om dat respect te winnen.

13-11-2022 12:51

4bier +31367

Ziyech moet je niet willen. Die is helemaal pro Schreuder. Waarom zou Ziyech naar Ajax komen? Pakt daar 7,5 miljoen euro netto en speelt Champions League.

13-11-2022 12:53

DeKenner +9366

Omdat hij bij Chelsea lang niet alles speelt en die jongen bovenal een liefhebber is die gewoon lekker wil voetballen. Die zou met liefde weer terug naar Ajax komen. Het zou bovendien een leider zijn op het veld. Maar ondanks deze plusjes zou ik het toch niet doen. Hij gaat erg veel kosten, zowel qua transfersom als qua salaris. Bovendien vertegenwoordigt hij daarna nauwelijks nog restwaarde. En als je hem haalt dan heb je Tadic per direct niet meer nodig en/of krijgt Conceicao helemaal geen minuten meer. Het moet allemaal wel passen en dat doet het niet. Of je zou hem een halfjaar moeten huren, maar als ik de verhalen mag geloven gaat dat zijn eer te boven.

13-11-2022 14:46

BillSplate +9712

Omdat hij dus nooit speelt.

13-11-2022 15:12

DrFootball +15145

Hoe denk je Ziyech te betalen?

13-11-2022 14:42

gi0vanni +7289

Ziyech is te duur en zijn salaris onbetaalbaar. Maar als ze Blind, Tadic en Klaassen dumpen komt er bijna 10 mil aan salaris budget vrij. Gezien de problemen kan je dan beter meerdere posities fixen. Een oude speler kan het team niet redden. Het grootste probleem is de verdediging maar ook in de aanval is het nog niet top.

13-11-2022 14:58

Amp +37867

Klopt ziyech zou het inderdaad niet pikken als spelers die lamstraal van een schreuder zouden laten vallen. Dat is bij twente wel gebleken

13-11-2022 16:04

Libero +19191

We hadden op die positie helemaal niemand nodig toen Van de Ven aan Wolfsburg verkocht werd.

13-11-2022 12:31

Ajaxhartt +10743

Na de winterstop is Kaplan speelklaar.
Verwacht heel veel van deze jongen, misschien wel de redder van Ajax.
Deze mening is helemaal nergens op gebaseerd, behalve op de illusies van deze verdrietige supporter.

13-11-2022 12:26

Jake the Snake +17351

Ik hoop dat je gelijk hebt, maar gezien de kwaliteit van de huidige aankopen is mijn verwachting heel laag.

13-11-2022 13:07

Ozymandias +159568

Kaplan lijkt ten minste een redelijk tot (in potentie?) goede opbouwer uit de dingen die ik van hem heb gelezen en gehoord. In de YouTube filmpjes komt dat ook naar voren maar natuurlijk laten die niet de zwakke aspecten van zijn opbouwende vermogen zien (als die er zijn).

13-11-2022 14:10

DeKenner +9366

Kaplan of misschien wel Aertsen. Timber is destijds ook vanuit het niets in de basis terecht gekomen. Het kan snel gaan, zeker als de eerste keus op die positie een bedroevend niveau haalt.

13-11-2022 14:49

ElSandrini +18198

Milovanovic gaat Ajax 1 ook halen denk ik...

13-11-2022 16:20

Colorado +653

Het zou mij niks verbazen als die veel meer tijd nodig heeft. Is nog jong en in de beelden die ik van hem heb gezien werd er echt totaal geen druk op verdedigers gezet. Zou me niks verbazen als dat normaal is in de Turkse competitie. Dan is het natuurlijk een stuk makkelijker voetballen voor een verdediger. Desalniettemin zie je een bepaalde voetballende potentie.

13-11-2022 17:01

Gewoon Gijs +18422

Je moet hem de kans niet geven de zaak nog verder te verknallen. Bij Twente destijds al gedaan

13-11-2022 12:24

Tov +1787

De selectie is lang niet zo slecht als het vertoonde spel doet voorkomen.
Er zIt duidelijk iets niet lekker in die koppies en dat is vorig jaar 2e seizoenshelft al ingezet. Alleen was men toen nog wel bereid om te vechten voor de overwinning en dat lijkt nu totaal verdwenen.

13-11-2022 12:14

Wodan +1399

Ziyech komt ook in de winter niet.
Dat wisten Kale en Kokkie te melden in hun podcast.
(Kale woont naast Ziyech in Vinkenveen)

Ziyech wil gewoon niet verhuurd worden en Ajax gaat niet kopen vanwege Conceicao en de leeftijd van Ziyech.

13-11-2022 11:58

DankzijCruijff +48731

En dat zou een prima besluit zijn, hoe geweldig ik Hakim ook vind. We moeten kappen met het teruggrijpen naar aankopen zodra iets niet lekker loopt. Zeker nu, aangezien het probleem overduidelijk niet de selectie maar de trainer is. Mij ga je niet wijsmaken dat we niet van fucking Vitesse en Emmen winnen omdat Hakim er niet meer is. Sterker nog; met een trainer zoals Schreuder, die totaal geen harde beslissingen lijkt te durven nemen, zullen de problemen alleen maar groter worden wanneer je nog meer "luxe" toevoegt aan deze selectie met een speler zoals Hakim.

Goede trainer aanstellen die past bij de Ajax filosofie, logische opstellingen maken en svp ook weer meer oog voor wat voor moois er in de jeugd en Jong rondloopt.

13-11-2022 12:02

Robbie78 +3800

Hij durft alleen een harde beslissing te nemen als het een nobody betreft; zie Gorter. Voor de rest heel erg eens dat we terug naar de basis / Ajax filosofie moeten; een herkenbare speelwijze, waarin jeugdspelers de kans krijgen en aankopen slechts worden gedaan wanneer ze significant iets toevoegen aan de selectie.

13-11-2022 12:09

Ozymandias +159568

Inderdaad, eerst een goede trainer aanstellen en dan na een half jaar kijken welke spelers die al in huis zijn wel en niet goed genoeg voor Ajax zijn. Het is onmogelijk om individuele spelers goed te beoordelen als het team als geheel dramatisch speelt. Dan zijn alle spelers namelijk op zichzelf aangewezen en kunnen we niet zien hoe een team als geheel de zwakke punten van een bepaalde speler op kan vangen. Hoe kan Ajax als team het gebrek aan kwaliteit in de opbouw van Bassey (volgens mij voornamelijk door een gebrek aan ervaring daarmee) opvangen? Bosz deed dat redelijk tot goed met Sánchez en die is opbouwend minder dan Bassey. Waarom zou Ajax dat nu niet kunnen met Bassey?

13-11-2022 14:11

Bruno04 +15799

Ik vind de pijn punten nu al enorm duidelijk. Trainer nieuw ja of nee. Neem aan dat jij dat ook wel ziet Ozy

13-11-2022 17:33

AFCACruijff14 +162185

Ik snap Ziyech niet. Hij wil niet worden verhuurd, maar vind het prima om 3 jaar ergens wissel te zijn met zijn kwaliteiten.

Hoop nog steeds dat hij komt, mag ook komende zomer. Ik zou best Kudus op willen offeren en dan Ziyech terughalen.

13-11-2022 12:05

Flipper33 +6826

Ziyech moet je ook helemaal niet willen Ajax mist snelheid en diepgang dat heeft Ziyech niet

13-11-2022 21:14

Danielson +50538

Het is volgens Molenaar "veel.en veel te vroeg" om Schreuder te ontslaan.
Vuilnisman, kan deze zak ook mee?

13-11-2022 11:58

Robbie78 +3800

Mee eens, om drie uur vanmiddag is ook prima..

13-11-2022 12:10

ElSalvador +1698

Alleen zakt Ajax steeds door het ijs door halfslachtige keuzes van Schreuder.
Tadic en Bergwijn links,rechts,spits en half. Kudus en Brobbey stuivertje wisselen terwijl Klaassen die niets toevoegt laten inbrengen, terwijl Lucca en Conceiçao pas (te)laat mogen invallen en rouleren achterin met Sanchez,Rensch,Bassey en Blind tonen aan dat Schreuder te licht is voor de Europese top.

13-11-2022 11:57

Mocrodammerr +23054

Zodra Ajax in crisis is, zie je Molenaar weer overal verschijnen

13-11-2022 11:53

DankzijCruijff +48731

Nu je het zegt...

13-11-2022 12:04

rondewaart +1845

Een ding staat vast, H2 is voor middelmaat gegaan tegen veel te hoge transfersommen. Weg met die kneuzen zet er iemand neer met een netwerk en aanzien

13-11-2022 11:40

DrFootball +15145

In juli en augustus rolden iedereen nog over elkaar heen om H2 te prijzen over zoveel goede aankopen. En nu achteraf is het ineens weer helemaal niets. Te makkelijk, want de meesten heb ik niet kritisch gehoord toen de aankopen werden gedaan.

13-11-2022 14:48

MarcoB1971 +4780

Mooie man die Molenaar zegt zinnige dingen. Maar ik vindt het te makkelijk om het hele aankoopbeleid af te kraken. Bassey is mij echt te vroeg. Ik heb hem ook dijk van wedstrijden zien spelen. Sanchez zou kunnen. Ocampos is huur. Goede aankopen wat mij betreft: Bergwein, Concencao, Brobbey, Lucca. Geen mening doordat men niet speelt of te weinig: Grilitsch, Kaplan, Wijndal. afschrijven Ocampos, Schreuder.
Ik vind Lucca elke gevaarlijk en kan best voetballen.
Wat mij gewoon opvalt tov EtH is het druk zetten. Gebeurd niet en als iemand druk zet gebeurd het niet gezamenlijk. Er staat geen team ondanks dat het voetbal niet aan te gluren is is het uitstralen van een team volledig de verantwoordelijkheid van de trainer, dat is wel het minste wat je kunt verwachten. Ze gaan niet door het vuur voor hem. Je ziet dat heel veel spelers zonder zelfvertrouwen voetballen zoals Bassey.

13-11-2022 11:39

OdjePils +6320

Lucca is huur. Optie tot koop van ongeveer €10M: lijkt mij teveel. Is een hele matige speler!

13-11-2022 12:40

Flipper33 +6826

10 miljoen is Indd teveel matige speler valt mee die jongen moet meer speeltijd hebben hoe meer die speelt hoe beter die wordt

13-11-2022 21:16

Oxxer +164598 moderator

“ Je moet hem de kans geven om de zaak te herstellen “

Door deze uitspraak is Keje ongeschikt om ooit CEO of wat dan ook bij Ajax te zijn

Na bijna 5 maanden nog steeds geen ingespeeld team, vreemde opstellingen vreemde wissels en dat constante pleasen van bepaalde spelers. Dat Keje niet ziet dat Schreuder zelfs met 235 nieuwe aankopen het niet gaat fixen is bizar.

13-11-2022 11:37

Freddy +11457

Achteraf is makkelijk praten Keje.

13-11-2022 11:34

AFCACruijff14 +162185

Op zich zijn dit wel de spelers die Ajax moet halen ja. We lieten ook al eens van Dijk lopen omdat we vd Hoorn beter vonden. Slecht van de scouting.

Maar goed, je kan een talent zijn, maar dan nog haal je het niet altijd. Schuurs werd wel op tijd gehaald en is ook niet veel geworden. Vd Ven pakt het in Duitsland wel goed op, eerlijk is eerlijk.

13-11-2022 11:32

leeke +10406

Schuurs ook in Italië

13-11-2022 11:33

AFCACruijff14 +162185

Schuurs is daar zo goed dat zijn trainer recent nog zei dat hij Schuurs niet in topduels laat spelen...

13-11-2022 11:35

Daa +2708

Heb je daar een bron voor svp? Dank.

13-11-2022 11:55

Wodan +1399

@AFCACruijff14

Schuurs staat er gewoon goed op in Italië.
En niet alleen bij Ajax moeten aankopen 'wennen'.

13-11-2022 12:01

AFCACruijff14 +162185

https://www.vi.nl/nieuws/trainer-is-vol-lof-over-schuurs-en-hint-op-kans-tegen-topclub

13-11-2022 12:02

leeke +10406

Maar hij speelt wel en wordt wel gewardaaerd.hier is het zo dat al snel geroepen wordt dat het geen CL niveau is.....nou iedereen op AS.....Ajax us ook geen CL niveau, op een paar leuke jaren na,en uiteindelijk een keer de halve finale bereikt

13-11-2022 15:21

leeke +10406

Idd,altijd dat gezeik op AS dat spelers geen CL niveau zijn.....belachelijk gewoon,ze moeten zo goed zijn dat we kampioen kunnen worden.Ajax us namelijk totaal geen CL niveau, op een goed jaar na dan,wij kunnen nooit tegen een PSG,City,Bayer op

13-11-2022 15:23

Schip +23520

Betwijfel of dat een advies van de scouting was. Meer een voorkeur van De Boer vermoed ik.

Op Rensch kon je niet gokken, die had een waardeloos jaar achter de rug. Dat kun je die niet op de meest verantwoordelijke positie in het elftal zetten zoals in de toppost wordt gezegd.

Ajax laat zich veel te snel ontmoedigen doordat Schuurs niet direct een voltreffer was. Prima speler trouwens die meer ritme nodig had om beter te zijn. Maar dan gaan Hamstra en Hunter gelijk paniekeren en met gedl smijten, alsof het uit eigen zak komt.

Allemaal omdat Schreuder zo graag een zelfde team aan kwaliteit overhoudt. Een trainer moet zijn waffel houden. Jol was ook al zo'n klager. Frank liet in een enkele wedstrijd zonder voorbereiding zien dat hij met het materiaal waar Jol kans- en systeemloos kutvoetbal speelde zonder lijn, hij MIlan met driehoekjes en drie spitsen in eigen huis kon verslaan.

Dus wel eens dat Ajax meer terug moet naar zijn kern en moet accepteren dat je een stapje terug moet doen. Als Schreuder zich daar te goed voor voelt, is hij ongeschikt.

13-11-2022 11:46

Maxwell_5 +6977

Daar baal ik net zo goed van dat Ajax ooit koos voor Sigthorsson ipv Moussa Dembele.

13-11-2022 12:46

Steffenhagen +37930

Allemaal te weinig en te laat : je moet een heel nieuw technisch management gaan neerzetten en in de selectie doorselecteren . Je komt er niet met twee aankopen

13-11-2022 11:28

Dusbaba +15418

Okay, Molenaar is dus ook niet geschikt voor een functie bij Ajax.

13-11-2022 11:27

Intec2.0 +12430

Simpel dit zeg van Molenaar tot afgelopen week heeft Van de Ven niks laten zien bij Wolfsburg. Daarbij met Schuurs fris op het geheugen zal het ook wel 10x over nagedacht zijn.

13-11-2022 11:26

RS01 +1116

Stom gelul man, selectie is prima

13-11-2022 11:25

burwatti +14338

Achteraf is makkelijk lullen.. kan je ook zeggen dat we Botman nooit hadden moeten laten vertrekken.


En Schreuder laten zitten…?????

13-11-2022 11:25

Jake the Snake +17351

Ik kan redenen bedenken waarom Ajax hem liet lopen. De voornaamste was Raiola.

Molenaar is ook niet helemaal objectief als Volendammer. Hij heeft schoonzoon De Ligt bovendien ook samen met Raiola begeleid.

13-11-2022 11:23

Dit is mijn club +10280

Echte knoerten hoeven echt niet duur te zijn. Martinez werd opgehaald voor 7 miljoen.

13-11-2022 11:22

4bier +31367

Bassey, Magallan, Wijndal, Orejuela, Pierie, Schuurs, Klaiber, Kristensen. Zoveel defensieve miskopen. Ik vind het bizar dat beleidsbepalers blijven wegkomen met zulke namen.

13-11-2022 11:21

AFCACruijff14 +162185

Wijndal daar neerzetten vind ik veel te vroeg. Heb best vertrouwen in hem. En Bassey heeft de schijn tegen, maar ik denk dat hij een jaar geleden gewoon mee had kunnen draaien. Daar waren andere spelers zeer goed aan de bal. Nu zijn er te weinig goed aan de bal.

13-11-2022 11:34

Erik20 +7390

Sanchez mag er helaas ook wel bij in dat rijtje.

13-11-2022 11:34

HallelujahAmsterdam +10641

Keje Molenaar

Ajacied , Cruijffiaan , zegt geen gekke dingen want wat hij zegt is begrijpelijk. Criticaster.

En criticaster is ook alles mee gezegd over Keje. Ik ben er van overtuigd dat hij echt iets kan betekenen voor AJAX. Alleen hij kiest ervoor om alleen kritiek te spuien , langs de kant te staan en niet echt deel te nemen.
Ook ten tijde van Cruijff niet , waarin hij (en nog steeds) koketteert met zijn innige band met Cruijff , maar echt deelnemen en DUS ook verantwoordelijk is , doet hij niet.

Keje is hier natuurlijk ook heel berucht om. 'Net niet Keje' is zijn bijnaam in de wandelgangen , als het komt op zijn voetbalcarrière als speler of als 'net geen' bestuurslid , zij het bij FC Omniworld (...) of AJAX.

Keje zal de eerste zijn die zegt , wat Johan Cruijff zou hebben gewild , maar dat ten uitvoer brengen ....

13-11-2022 11:17

Soccerskins v2 +43386

Of je had Rensch gewoon de kans gegeven op zijn favoriete positie inplaats van hem te verkrachten als back. Was misschien wel een optie geweest. Dan had Ajax de 30 miljoen die ze hebben besteed aan Bassey en Sanchez aan een rechtsback uit kunnen geven en was Kaplan de backup geweest.

13-11-2022 11:07

FelixGassenlicht +8979

Rensch als linker centrale verdediger? Serieus?

13-11-2022 12:10

Soccerskins v2 +43386

Ken je Rensch ?

13-11-2022 12:12

Libero +19191

Dit is dus wat er mis gaat in de opleiding en bij jong. Spelers worden op een niet natuurlijke positie gezet om veelzijdiger te worden en komen er vervolgens niet meer vanaf, omdat ze te lang niet meer op hun eigen positie hebben gespeeld. In dit geval idd ook nog eens omdat een dure aankoop de terugkeer op eigen positie het nóg meer in de weg staat.

13-11-2022 12:36

DarkChild +3451

ook Molenaar praat er omheen. Wie moet die 'knoerten' halen dan? Niet beslissingsbevoegde loopjongens zonder netwerk als Hamstra en Huntelaar? Van der Sar die dit technische er een beetje bij doet. Gewoon, omdat dat het leuk is om te doen?

Misschien, ik weet niet hoor, is het wel een beetje gekkig dat we vanaf februari zo'n belangrijke positie in de organisatie aantoonbaar niet goed invullen?

Beter plan: Ajax houdt het geld lekker in de zak, want met de huidige leiding in alle geledingen gaan we dat nog hard, heel hard nodig hebben.

13-11-2022 11:04
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.