Kuyt kritisch op wisselbeleid Ten Hag: 'Waarom wordt Berghuis zo vaak gewisseld?'

door Jesse ter Haar 42

Bron RTL

Kuyt kritisch op wisselbeleid Ten Hag: 'Waarom wordt Berghuis zo vaak gewisseld?'

door Jesse ter Haar 42

Bron RTL

Laatst geüpdatet

Dirk Kuyt is kritisch op het wisselbeleid van Erik ten Hag tijdens Borussia Dortmund - Ajax. De oud-international van het Nederlands elftal begrijpt niet dat Steven Berghuis het veld moest verlaten ten koste van Mohammed Kudus, die Kuyt niet goed vond spelen.

'Ik vond hem niet goed invallen. Toen de 1-2 viel, kwam hij er wel wat beter in en hield Ajax de bal in de ploeg', oordeelt de analist van RTL. 'Maar ik heb liever een creatieve speler daar, zeker als je met een man meer speelt', doelt hij op Berghuis.

Het is niet de enige vraag waarmee Kuyt na afloop van Borussia Dortmund-uit zit. 'Waarom wordt Berghuis zo vaak gewisseld? Is hij nog niet fit genoeg?', vraagt hij zich ook af. 'Hij wordt heel vaak gewisseld voor Klaassen, wat ik kan begrijpen. Nu stond Klaassen al in het veld en dacht ik dat Berghuis een hele wedstrijd kon spelen.'

Tijdens het huidige seizoen maakte Berghuis al veel speelminuten in Ajax 1, maar zelden laat Ten Hag hem de negentig minuten vol maken. Slechts drie keer liet de oefenmeester hem staan. In de Eredivisie speelde hij tegen NEC, SC Cambuur en FC Utrecht negentig minuten.

Lees meer over:
Plaats reactie

CruijffiaansNouriaans +4450

Dirk. Allereerst. Vervelend dat je zo’n voornaam hebt. Ten tweede. Maybeee is je bovenkamer net zo aan renovatie toe als je gebit was ? Ten derde en dit is de echte reden. De kwaliteit van onze selectie is gewoon een stuk hoger dan die van jouw cluppie en hij mag blij zijn dat ie sowieso speelt. Op 10 nog wel. Ten koste van Klaassen. Kweenie, maar je bent een beetje met je bias aan het fluimen.

05-11-2021 16:45

Ferd +38433

Dirkie vind Kudus niet creatief? heeft hij dezelfde cokedealer als Wim Kieft?

05-11-2021 05:24

Anno1984 +166

Tja Dirk, je mag tegenwoordig gewoon vijf man wisselen. Tel daarbij op dat Berghuis op de flank niet basis is. Dan mag ie achter Antony plaats nemen. Dan heb je Klaassen en Kudos wat geen koekenbakkers zijn. Vervolgens staat je tegenstander met tien man. Als je dan lekker frisse benen er in kan gooien kan je het helemaal kapot spelen. En dat heeft Ten Hag dan ook gedaan.
In plaats van negatief te zijn, kan je het positief bekijken: meneer Berghuis staat gewoon basis. En eerlijk, dat had ik een paar maanden geleden niet durven zeggen.
Welkom bij een topclub

04-11-2021 23:41

Steffenhagen +37818

Kuyt en Snijder op een wedstrijd van Ajax in de CL : de afgunst zit diep . Je kunt daar net zo goed Mario Been en Mike Snoei neerzetten . Wat is dat toch bij die zenders , nu weer rtl

04-11-2021 21:51

Musica Merlo +8201

Iedereen mag gewisseld worden, niemand is heilig.
En wellicht zat Berghuis er een beetje door. Dit was zeker niet zijn beste wedstrijd voor Ajax.
En Berghuis komt genoeg aan spelen toe meer dan Klaassen.
En bericht voor Dirk : Ajax heeft een uitstekende bank, dat zijn ze hier niet gewend in Nederland.

04-11-2021 20:03

Musica Merlo +8201

Het is dieptreurig Kuyt en Schneider hebben niets te vertellen wat elke standaard tv kijker niet zag.
Allemaal van die clichés. Je hebt goede analisten zoals Perez en Arnold Bruggink, al hoef je het niet met hun eens te zijn ze vertellen met passie voor voetbal. En die passie voor voetbal mis ik totaal bij dit supersaaie stel van Dirk en Wesley.

04-11-2021 19:58

IRBaboon +6852

Schneider? Man man man

04-11-2021 20:28

3sterren +20205

Een winnende coach heeft het gelijk altijd aan zijn kant ...

04-11-2021 19:00

RRL +2375

Ja Dirk, het is wel goed met jou

04-11-2021 17:06

Verloren Godenzoon +5042

Dirk spuit tegenwoordig ook botox in z'n schedel, schijnt. Die ziet ze compleet vliegen nu, dus laat die lege woorden van hem lekker voor wat ze zijn.

04-11-2021 16:06

Jaridebeste1 +6666

Een beter vraag is, waarom zitten dumb en dumber zo vaak aan tafel bij de CL wedstrijden?

04-11-2021 15:24

rodnet +10267

Het is toch verbluffend dat RTL zo'n klungel met een totaal gebrek aan inzicht in spelers en hun capaciteiten als een serieuze analist laat aanschuiven.

04-11-2021 14:59

nummer14 +4966

Ik kan het sowieso niet uitstaan dat een uber kakkerlak analist is bij een wedstrijd van ons. Dat klopt gewoon niet want hij kan nooit helemaal objectief zijn. Net zoals Mario Been bij ESPN, dat heb ik ook al vaak verkondigd maar ik blijf het verschrikkelijk vinden.

04-11-2021 15:32

Musica Merlo +8201

Ik vind Mario Been een prima analist die eerlijk en meestal positief over alle clubs spreekt ook Ajax. Ik heb tot nu toe niet gemerkt dat hij ook maar iets tegen Ajax heeft ,eerder spreekt hij met bewondering over Ajax.

04-11-2021 20:00

Tinus +10293

Ik vind het wat overdreven. Ik heb liever een Feyenoorder met een goeie of vernieuwende analyse dan een Ajacied die open deuren intrapt.
Been is een echte Feyenoorder, maar zegt bij elke club of iets goed of slecht is. Net als Bruggink, is een PSV-er, maar wel een prima analist.
Kuyt en Sneijder, daar moeten ze wel echt mee stoppen.

05-11-2021 11:14

pietvanvliet +4414

Als je het kunt begrijpen, moet je het niet vragen.

En doorrrrr!

04-11-2021 14:59

Nr.10 +111023

Ik vond Kudus ook niet sterk invallen, verbaast me dat iedereen zegt dat ie goed inviel (misschien in navolging van de commentator, die zei dat ook). Maar ik vond Berghuis ook heel matig spelen. En ik snap heel goed dat je verse energie wil brengen, zeker omdat je weet dat zij moe worden, omdat ze met tien staan. Dan ligt het voor de hand om Berghuis eruit te halen, want die staat in de as, en Antony en Tadic weet je toch van dat ze nog beslissend kunnen zijn, ook al spelen ze niet geweldig (bleek ook zo te zijn). Gravenberch speelde in een soort Pirlo rol voor de verdediging en daar had je niet echt een goed alternatief voor, zie Kudus ook in zo’n wedstrijd en op dit moment liever wat hoger staan. Snap de ophef niet zo.

04-11-2021 14:30

Qifesh +24917

Kudus niet technisch.. 😆 Kuyt is de laatste die mag uitmaken wie techniek heeft..

04-11-2021 14:21

HallelujahAmsterdam +10641

Denk dat het wel terecht was.
Berghuis natuurlijk die creatieve speler , maar dat Dortmund het bij hun achter dicht gooit , heb je vanuit het middenveld naar voren toe , mensen die de bal vast kunnen houden en volgens mij deden Klaasen en Kudus dat goed. Belangrijker nog , heeft het resultaat gebracht.
Zelf zie ik Berghuis daar graag , maar dit was een noodgreep die goed uitpakte.

04-11-2021 14:03

afcsja +2452

Het blijft toch bizar!

Bij een champions league wedstrijd van Ajax zit een farizeeër en een kakkerlak.
Kunnen je niet gewoon 2 Ajacieden uitnodigen ofzo?

04-11-2021 13:59

Nr.10 +111023

Ja dat zou leuk zijn. Of gewoon iemand die wat te melden heeft over voetbal. Peter Bosz is waarschijnlijk binnenkort weer vrij, dan zie ik die wel graag. Of Ten Cate. Of Guus Hiddink.

04-11-2021 14:32

Nick14 +25889

Zodat er geen kritische dingen worden gezegd?

04-11-2021 15:18

slumpf +4563

Zodat er zinnige dingen gezegd worden.

04-11-2021 18:03

HenryVakH1972 +1018

Deze keer was het logisch maar ik ben het wel met Kuyt eens.

Maar wat heeft die gek allemaal aan zijn kop laten doen joh, lijkt nu wel zo'n ster uit een voetbalstripboek joh.

04-11-2021 13:53

RuffRhythim +24837

Tis gewoon een lul met oortjes....nog een slappe versie ervan ook...

04-11-2021 14:26

Adam24 +39089

Berghuis speelde toch als een drol? Gravenberch inderdaad ook maar de keuze voor wissels maak je ook op basis van de kwaliteiten van je wisselspelers. Ten Hag vindt Kudus waarschijnlijk veiliger als hij wat hoger op het veld staat. Gravenberch stond op dat moment als een verdedigende middenvelder te voetballen. Ik snap dat je in een CL wedstrijd, de wat grillige Kudus, liever niet op die positie zet. De wissel van Berghuis was wat mij betreft volkomen te billijken.

04-11-2021 13:49

Ozymandias +159568

Inderdaad, daarbij pakte de wissels ook precies zo uit als Ten Hag had gehoopt dus is het vreemd om met hindsight nog eens aan die wissels te twijfelen. Gravenberch als '6' zorgde voor meer rust bij Ajax in de opbouw en Kudus als aanvallende middenvelder zorgde voor met rust in het aanvalsspel van Ajax. Ten Hag wisselt vaak slecht maar gisteren wisselde hij volgens mij prima.

04-11-2021 14:11

RuffRhythim +24837

Ik moet eerlijk bekennen dat Gravenberch op 6 mn wenkbrauwen deed fronsen maar hij deed het daar een heel stuk beter dan op 8.

04-11-2021 14:28

Adam24 +39089

Een kleien kanttekening: de 6 positie is wel een heerlijke positie om te spelen tegen 10 man. Je wordt 0,0 onder druk gezet.

04-11-2021 14:54

Ozymandias +159568

Tja, 15-20 minuten die Álvarez tegen tien man speelde kon hij helemaal niets met die ruimte dus dat zegt me niet zoveel.

04-11-2021 14:57

Jarisuarez +1537

Ik heb steeds meer het idee dat Raiola met Ajax een deal heeft gesloten dat Gravenberch 100% moet spelen tot de winterstop om toch nog te hopen op 10% kans dat hij bijtekent oid. Zijn niveau van de laatste wedstrijden is echt dramatisch vind ik... maar wisselen ho maar

05-11-2021 00:47

supporter sinds +7887

Kuyt heeft zeker ook zijn ogen laten laseren ... iets teveel, zijn beeld is vertroebeld.

04-11-2021 13:43

supporter sinds +7887

Kudus viel lekker in ! goed gezien van Ten Hag.

04-11-2021 13:40

JOHANisGOD +18498

Omdat we een hele goede en brede bank hebben.

04-11-2021 13:40

afc_ajax +623

Dat heeft te maken met concurrentie, dat hij bij Feyenoord nooit werd gewisseld en nu wel zegt veel over het krachtverschil tussen Ajax en Feyenoord.

Bij Feyenoord was Berghuis, exceptioneel. Bij Ajax is hij een van de vele.

04-11-2021 13:30

Lazell +16988

Kon zijn uitleg wel begrijpen. Berghuis heeft net als Tadic en Antony dat hij niet in de wedstrijd hoeft te zitten om beslissend te zijn. Maargoed, eigenlijk zat niemand van het viertal Berghuis, Antony, Tadic en Haller in de wedstrijd de eerste 70 minuten, dat is te veel.

04-11-2021 13:59

afc_ajax +623

Honestly ik vind dat dit gestuurd wordt door de media, aangezien dit geluid vaker wordt geroepen. Denk dat dit te maken heeft dat het allemaal matties zijn en Nederlandse spelers voortrekken.

Nog een voorbeeld is Alvarez, deze media bobos stonden klaar om hem weer af te branden als het weer minder gaat en dan lees ik weer dat Quinten Timber niet minder zou zijn.

Berghuis krijgt zijn wedstrijden echt wel. Hele bank is nodig willen wij op drie fronten vechten.

04-11-2021 14:04

Lazell +16988

Ze somde ze alle slechte momenten op van Kudus om aan te tonen dat hij slecht speelde, maar wel lieten ze alle goede momenten achterwege. Zo kun je elke speler goed/slecht laten spelen.

Denk dat het meer onkunde is dan sturen door de media. Kuyt die alleen maar cliches uitspuugt, Sneijdertje die wat populair zit te lullen vanuit zijn onderbuik en Tan die gewoon niet geschikt is om een voetbalinhoudelijke discussie te leiden. Voetbalanalyse is de laatste 5 jaar zo ontzettend gerevolutioneerd, zeker met data als hulpmiddel, maar wij zitten opgescheept met 3 personen die totaal geen kaas gegeten hebben van écht analyseren. Dat is een vak apart. Heel wat anders dan wat over voetbal lullen.

04-11-2021 14:12

MichelBoerebach +29176

Ik vond die wissel gisteren nu juist niet zo vreemd. Berghuis speelde onzichtbaar en dan moet je wat anders proberen. Maar Ten Hag hoeft dit niet iedere wedstrijd te doen. Dat wordt vervelend.

04-11-2021 13:30

RJB1979 +25584

Die jongen heeft jarenlang 1 wedstrijdje in de week bij FEyenoord gespeeld. Laat hem even wennen aan een topsportklimaat, Dirk. Dat kan je in tegenstelling tot een gebit niet kopen. Oh by the way doe ook effe de onderkant, dit is zo Aldi achtig.

04-11-2021 13:27

Simon1 +2959

Het middenveld is dé motor van ieder team. Als je aanvallende intenties hebt én speelt met een '10 kan het zijn dat je hem vaker wisselt omdat hij op een gegeven moment moe raakt wat je aanvallende intenties kan verzwakken. Kortom wisselen voor frisse energie en lekker deurgaan.

04-11-2021 13:25

Frans T +7608

Dat duo Kuyt & Sneijder is echt de voetbal-versie van het duo 'Koekoek & Kierewiet'.
Ze zullen onderhand bij RTL toch wel spijt hebben dat zij twee van deze nono's als 'analyst' aan het woord laten bij de CL?
De een kraamt voortdurend onzin uit & de ander is mister 'open deur' die vooral zijn Feyenoord-vriendjes aan het pleasen is.
Tel daarbij een presentator op die het ook allemaal niet meer weet en je hebt op RTL bij elke CL-wedstrijd een keiharde garantie op een avondje Comedy Capers.

04-11-2021 13:21

Msc +14160

Omdat berghuis onzichtbaar was

04-11-2021 13:13

Been +12447

Omdat je voor die positie hele goede alternatieven op de bank hebt zitten Einstein

04-11-2021 13:11

Babangida83 +23867

Ik vond Klaassen een onbegrijpelijke wissel. Toen Kudus er in kwam, werd het juist makkelijker om de bal vast te houden, vond ik. Kwam er meer rust aan de bal. Daardoor ging Gravenberch ook beter spelen. Maar natuurlijk waren de eerste 5 minuten voor Kudus een beetje onwennig nog. Die speelt bijna nooit en nu moest hij ineens op de 10-positie invallen in de moeilijkste wedstrijd van het seizoen.

Verder wordt er te weinig gerouleerd, wat mij betreft. En dat hoeft heus niet met 5 spelers tegelijk. Maar met Nico, Kudus, Schuurs, Klaassen, Danilo, Taylor en Neres, speel je ook gelijk tegen Heracles.

04-11-2021 13:10

brullie +7031

Dirk zou dit toch ook moeten zien? Berghuis kan je niet in alle wedstrijden / tegenstanders gebruiken. Gisteren werd duidelijk dat je Klaassen nodig hebt hebt met dit soort tegenstanders. Maar ja, kakkerlak Kuytje moet een lans breken voor hem zeker?

04-11-2021 13:05

Babangida83 +23867

Klaassen is juist veel minder geschikt om ruimte te vinden in een hechte verdediging. Ik vond hem ook helemaal niet goed invallen. Het was nieuwe energie, maar dat was het ook wel. Kudus draaide echt wel weg van tegenstanders, waarna je die koppies bij Dortmund steeds meer zag gaan hangen als het druk zetten weer niet was gelukt.

04-11-2021 13:15

brullie +7031

@Babangida83
Huh? Aanjager op het middenveld en een doelpunt scoren....tja, als je dat slecht vind. Ik heb gisteren de wedstrijd terug gekeken maar Klaassen was overal te vinden. Je kan Kudus toch niet vergelijken met Klaassen? Totaal andere speler.

05-11-2021 10:00

Oxxer +163876 moderator

Sneijder heeft net als andere ex topvoetballers last van een te zure analyses als zij Europese wedstrijden doen van NL ploegen. Na jaren van kansloos meedoen zouden juist zij blij moeten zijn dat Ajax aan de weg timmert.

04-11-2021 13:00

thajax +7423

Sneijder had grotendeels gelijk. Het was gewoon niet zo goed gisteren. In ieder geval het eerste uur niet. Maar aan de andere kant: amper wat weggegeven en geduldig doorgevoetbald. Ook slechte wedstrijden kun je winnen. En als Sneijder dan net als bijv Ten Hag en Tadic zegt dat het matig was. Geen probleem. Het resultaat is top en Ajax ontwikkelt zich ook

04-11-2021 13:05

Babangida83 +23867

Amper wat weggegeven? Ik weet niet, hoor...

04-11-2021 13:15

Oxxer +163876 moderator

Ik heb zat kansen gezien van BVB.

04-11-2021 13:19

AlexIbarra +19238

Berghuis heeft jaren bij Feyenoord gespeeld, en is dus niet gewend om wekelijks 2x 90 min. op hoog niveau te voetballen.

04-11-2021 12:43

Simpelishetmoeilijkst +25155

Kuyt je met dat vreselijke Feijenooit brilletje op. Toch wel een beetje zielig dit!

04-11-2021 12:42

Saanchez +3117

Betere vraag: Waarom wordt steeds rasFeyenoorder Dirk Kuyt uitgenodigd om dit soort wedstrijden te 'analyseren'? Iets dat hij sowieso al voor geen meter snapt. Was niet bepaald tactisch een geweldenaar

04-11-2021 12:39

Juan62 +46179

Nee het waren gisteravond niet de meeste tactisch slimste die wat mochten roepen.
En tactisch mag tussen haakjes

04-11-2021 13:00

Caparzo +4227

Om met TH te spreken, als je dat niet snapt botoxhoofd, ben je echt een wannabe analist.

04-11-2021 12:37

thajax +7423

Wat een onzinvraag. Kuyt kon niets beters bedenken.
Berghuis is creatief, maar Kudus ook. En Kudus is ook nog eens onvoorspelbaar en supersnel. Als die halve omhaal er toch in was gegaan...
Verder kon Klaassen wat meer voor het doel komen omdat Berghuis niet meer op 10 stond. Ten Hag nam gisteren nul gekke beslissingen en vond het ook onzin dat hij hierop werd bevraagd.

Zou RTL al denken aan een wissel van de analist? Janssen, Boskamp, zelfs Sneijder zijn best prima. Die hebben er echt wel kijk op en komen ook wel eens niet met open deuren. Evt Vd Vaart, Vink, Kieft, Maduro. En wat te denken van een Davids, Gullit of Seedorf, die in het buitenland wel laten zien hoe je na een grote carriere een goede analist kan zijn. Van Basten doet het bij Ziggo ook niet slecht.
PS Humberto maakt veel domme spreekfoutjes en is matig op de hoogte. Genee, Van Gangelen, Helene kunnen dat veel beter. O PS ook geen Bart&Simon aub.

04-11-2021 12:36

Jariiii +21890

Gisteren stukje van de nabeschouwing door Kuyt en Sneijder gezien.
Sorry, maar als je zelfs na zo'n uitslag geen positieve teneur kunt opbrengen, kan ik de rest ook niet meer serieus nemen.

04-11-2021 12:35

koenos1 +7910

Vooral Sneijder was vreselijk!

04-11-2021 12:49

EuforischeRealist +15533

Kuijt was alleszins redelijk in zijn commentaar. Kudus had inderdaad meerdere zwakke momenten voordat hij beter in z'n ritme kwam.

Ik vond zijn vragen ten aanzien van Berghuis ook terecht, hij probeerde er gewoon achter te komen wat de reden is dat Berghuis zelden een volledige wedstrijd speelt. Het was jammer dat die dwaas van een Marcel Maier op het veld de vragen volledig verdraaide zodat Ten Hag dacht dat er de draak met hem werd gestoken, daardoor kwam er nog geen normaal antwoord op.

04-11-2021 12:35

Asociaal +2786

Beste Dirk Kuijt, na de 1-2 kwam iedereen beter in de wedstrijd... Eigenlijk na de 1-1 al. Na de thuiswedstrijden tegen Dortmund en PSV kreeg ik al de indruk dat Berghuis min of meer een publiekslieveling geworden is. Dat had ik nooit aan zien komen. 😁 Maar mocht dat inderdaad zo zijn, het is hem van harte gegund. Hij wilt Champions League spelen, heeft ie oor mekaar. Allemaal als basisspeler. De 2e ronde bereikt. En dat hij vaak gewisseld word, vraag ik me ook af.

Ik kreeg gister overigens ook wel de indruk dat Kuijt gewoon dingen zocht puur om tegen Sneijder in te gaan.

04-11-2021 12:33

vanreenen +10236

A-asociaal, dan is het je ook opgevallen waaraan ik mij kapot erger en wat vaker voorkomt. Waarom wordt er naar aanloop van een wedstrijd van Ajax uitgebreid geluld over randzaken die niets met Ajax te maken hebben? Daar kan ik behoorlijk geïrriteerd door raken. Schoenmaker houd je bij je leest, hebben zij nog nóóit van gehoord. ESPN heeft daar ook een handje van en soms nog ergelijker. Voorafgaand aan een wedstrijd van Ajax liet Van Boekel officieel 7 minuten doorspelen ib Rotterdam aan de Maas. Omdat hij of zichzelf erg belangrijk vindt of hij is supporter van die club, werden het 10 minuten. En voorafgaand aan de wedstrijd van Ajax bleven er 2 schamele minuten over voor de voorbespreking want de reclame gaat voor alles. Maar......waarom werd er in de rust van Ajax niet uitgebreider over de wedstrijd gesproken? Dat verwachtte niemand met een Ajax hart, er werd nog geluld over 010 in de rust van Ajax. Dit slaat toch nergens op. ESPN is alleen maar groot geworden door Ajax en niet door die club in de Maas als het water sneller stijgt, door de klimaatveranderingen, dan wij denken.

04-11-2021 12:48

Asociaal +2786

ESPN??? Besteed ik eerlijk gezegd geen aandacht aan. Deze programma's schieten hun doel in mijn ogen al voorbij. Paar keer gekeken, maar ik vond het allemaal mijn tijd niet waard en zo geld dat nog voor meer van zulke programma's. De enige reden dat ik naar Kuyt's "analyse luisterde was omdat die op de wedstrijdzender was.

04-11-2021 15:12

MickS +6232

Kuijt... Sneijder ergerde zich gruwelijk aan Dirrekie. Je zag dat Sneijder zich continue enorm in moest houden om niet te zeggen dat Dirk zijn mond moest houden omdat hij onzin uitkraamde.
Kudus vond ik goed invallen en bracht echt weer wat meer swung terug. En daarbij... Kudus geen creatieve speler vinden is natuurlijk hetzelfde als zeggen dat Max niet kan autorijden. Wat een onzin. Hij is heel anders creatief dan Berghuis, dat wel. En dat is nou juist wat de boel een beetje opschudde.

04-11-2021 12:30

thajax +7423

Inderdaad, Sneijder zegt geen gekke dingen. Die heeft er wel kijk op. Kuyt was en is een politiek correcte werker/draver die toevallig best aardig kon scoren. Hetzelfde met Vlaar analist maken. Dat kan toch niet? Als je als voetballer al geen kijk op het spel had...

04-11-2021 12:38

Dirk +7013

Dirk heeft een punt, vind ook dat Ten Hag dan conséquent moet zijn naar andere spelers toe. Zie Heracles

04-11-2021 12:29

TsigalkoAFCA +1752

Welkom bij een topclub. Ik zie geen enkele reden waarom Berghuis niet gewisseld zou worden als hij matig speelt.

04-11-2021 12:29

MickS +6232

nou ja, in zoverre: ik vond Gravenberch matiger spelen dan Berghuis. wat dat betreft had TH van mij Gravenberch mogen wisselen.

04-11-2021 12:31

TsigalkoAFCA +1752

Gelukkig ziet ten Hag hoe belangrijk Gravenberch is voor dit elftal. Gister ook gewoon weer een van de beteren.

04-11-2021 12:33

Ajaxadam1 +31667

Wat is dan de reden dat Blind, Tadic en Gravenberch niet gewisseld worden als ze matig spelen. Met name Gravenberch mag best wel banken af en toe.

04-11-2021 12:41

AlexIbarra +19238

Blind: Maakt het hele elftal beter op een manier die niemand anders beheerst.
Tadic: Aanvoerder, dragende speler, extreem hoog rendement, zeer fit.

04-11-2021 12:51

TsigalkoAFCA +1752

Omdat Gravenberch, Tadic en Blind alle 3 veel belangrijker voor het elftal zijn dan Berghuis.

04-11-2021 13:06

Ajaxadam1 +31667

Tadic en Blind mee eens. Gravenberch absoluut niet. Is ook beter voor hem om gemotiveerd te blijven om soms te banken

04-11-2021 14:24
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.