Gijp ergert zich aan uitspraken technische leiding Ajax: 'Zeg gewoon de waarheid'

door BadembaBarrie 66

Bron Vandaag Inside

Gijp ergert zich aan uitspraken technische leiding Ajax: 'Zeg gewoon de waarheid'

door BadembaBarrie 66

Bron Vandaag Inside

Laatst geüpdatet

Ajax' technische leiding moet eerlijk zijn over de prestaties van dit seizoen. Die mening is René van der Gijp toebedeeld, zo laat hij duidelijk blijken bij Vandaag Inside. De vaste tafelgast van de talkshow stoorde zich aan de media-optredens van Alfred Schreuder en met name Gerry Hamstra.

Hamstra stond voorafgaand aan Ajax - Liverpool bij de microfoon van RTL7 en deed daar meerdere uitspraken die achteraf veelbesproken zouden worden. Zo haalde hij onder meer aan dat Ajax in de afgelopen acht jaar slechts tweemaal heeft overwinterd in de Champions League ter verdediging van de prestaties van dit seizoen. Van der Gijp kan er weinig mee. 'Zeg nou gewoon de waarheid', verzucht de oud-prof. 'Als je met Napoli en Liverpool in een poule zit en je wordt derde, is dat geen schande. Maar van de manier waarop hadden we ons wat meer voorgesteld.'

Tafelgenoot Job Knoester sluit zich aan bij de woorden van Van der Gijp. Hij ergert zich dan vooral aan Schreuder. 'Hij zegt na de wedstrijd "we hebben grote stappen gemaakt." Dat kun je toch niet zeggen na een 0-3 verlies en 10 tegendoelpunten tegen Napoli?', vraagt de advocaat retorisch.

'Nu pas blijkt hoe goed Overmars zijn werk deed'

Johan Derksen kijkt op zijn beurt vooral naar de rol die Marc Overmars speelde voor zijn vertrek bij Ajax. 'Je kunt wel stellen dat nu pas blijkt hoe goed Overmars zijn werk deed', stelt hij. 'Hamstra en Huntelaar hebben er eigenlijk niets van gebakken. Samen met Van der Sar hebben zij een heel peloton spelers gekocht en er is er niet één een versterking voor het eerste elftal.' Derksen kijkt dan ook niet naar Schreuder als schuldige. 'Je kunt nu niet de trainer de schuld geven, want de technische staf heeft te maken met een lange termijn visie van de technisch directeur: wat voor selectie zet hij er neer.'

Lees meer over:
Plaats reactie

mokum007 +6522

Ze zijn gewoon te licht bevonden voor Ajax... KLAAR

Maar wie moeten ze halen dan? Als deze pannenkoeken oprot?

28-10-2022 13:35

AjaxTillIDie +1387

Oh zei hij dat ik hoor altijd gehinnik als ik naar hem luister.

28-10-2022 11:50

Goodfella85 +61

Gewogen en te licht bevonden:

Hamstra:
- Spelers halen op voorspraak van 1 of andere 'Ex on the Beach' lookalike zaakwaarnemer ipv. af te gaan op je duurbetaalde scouts. Toen Overmars vertrok, had Gerry een half jaar om goede vervangers te vinden. Kun je dan écht geen betere rechtsback/keeper vinden???
- ruim 100 miljoen uitgegeven aan spelers, zodat het team 'CL-waardig' zou zijn. Om er nu achter te komen dat de trainer ze niet goed genoeg vindt. En zonder de rvc hadden we ook nog 20+ miljoen afgetikt voor Ocampos!
- legt de lat te laag voor Schreuder. Hoezo zijn de spelers of het team niet goed genoeg??? Schreuder moet er een team van maken. Ajax moet elk jaar opnieuw bouwen aan een nieuw team....gaat Schreuder elk jaar zo miepen???
- kijkt niet om naar de eigen jeugd, want: 10 spelers vertrokken = 10 spelers aantrekken. Wie stroomt er dan door?

Schreuder:
- waar moeten we beginnen? Dit vat eigenlijk alles samen: geen Ajax DNA (controle gaat voor creativiteit)
- heeft niet het lef om een jeugdspeler met veel potentie vanaf de basis erin te zetten (Conceicao) en heilige huisjes op de bank te zetten
- zit er alleen voor zijn eigen carrière: wil het liefst alleen aankopen en laat geen jeugd doorstromen, want 'er moet gepresteerd worden in de CL'. Die krijgt hij, om halverwege te constateren dat het allemaal aan het spelersmateriaal ligt.
- doet aankopen via zijn 'Ex on the Beach' zaakwaarnemer: heeft Ajax geen scouts meer???
- de restverdediging en onderlinge afstanden zijn een DRAMA!
- verzandt alleen in excuses en lijkt totaal geen plan te hebben. Hij doet maar wat!
- zit nooit op De Toekomst naar Jong Ajax te kijken
- stuurt Bogarde weg voor een nietszeggende assistent

Wat me misschien het meest zorgen baart, is dat van der Sar het (nog) allemaal prima vindt. Huntelaar moet blijven: hij is nog lerende en heeft denk ik wel een goed stel hersenen.
Er moet gewoon een TD komen die streng en duidelijk is. Als dat Blind is, dan maar Blind. Maar in ieder geval niet Gerry.

28-10-2022 09:53

FissaDeGekste +3374

Behalve dat ik het eens ben met je verhaal wilde ik het volgende nog even aanstippen.
Men vind dat Sanchez naïef verdedigde bij de 0-1 van Liverpool. Schreuder legde uit dat hij hem naar de buitenkant had moeten drijven.

Dit is nou precies iets waar Bogarde de afgelopen 2-3 maanden bij deze jongen op zou hebben gehamerd. Hij spreekt ook nog Spaans. Dus deze goal kun je gewoon als gevolg van het vertrek van Bogarde zien.

28-10-2022 11:45

Breuk +25133

Wat een onzin. En Bogarde werd ook genoemd bij het grensoverschrijdende verhaal. Wegwezen dus.

28-10-2022 15:54

supporter sinds +7891

niks grensoverschrijdend bij Bogarde ... wel bij de feiten blijven. Bij Bogarde is het iets in de privé sfeer geweest (net zoals bij die van Dam bij de PVDA)

31-10-2022 15:25

Nr.10 +111040

Derksen heeft warempel een goed punt over de selectie. Een van de redenen dat Schreuder niet ontslagen is, of zal worden zolang we eerste staan als het WK begint, is dat hij gewoon genaaid is, omdat Martinez en Antony verkocht zijn. Alleen is dat ook niet echt de schuld van Hamstra. Die valt er gewoon op een lullig moment in, want we hadden vorige zomer niemand verkocht, én de contractsituatie van Gravenberch en Mazraoui bood hem geen keuze. Hij had niet de autoriteit om Martinez en Antony te houden, die had Overmars misschien wel gehad.

28-10-2022 08:34

FTS95 +16053

Martinez en Antony zijn verkocht voor een vermogen. Dat kan je toch niet weigeren? Ik vind dat het het juiste moment was. Sportief jammer, maar bedrijfsmatig de juiste beslissing. Dat er dan vervolgens Ocampos, Sanchez, Bassey, Lucca, Grillitsch van gehaald worden die allemaal helemaal niets te zoeken hebben bij Ajax mag je gerust wanbeleid noemen. Bergwijn vind ik een prima aankoop. Wijndal krijgt nog even de tijd. Kaplan moet nog blijken, maar is voor de toekomst net als Conceicao, die wel potentie lijkt te hebben, maar ik twijfel een klein beetje over zijn rendement. Brobbey is een absolute topper. Onder aan de streep is dit gewoon een dramatische transferperiode. Daarbij hebben we te maken met de allerslechtste trainer uit de geschiedenis die er ook nog een compleet zooitje van maakt. Bergwijn begon bv uitstekend met Wijndal achter zich. Wijndal zelf was wisselvallig, maar die tandem op links liep prima. Daarna één grote carrousel van probeersels die een drama waren. Uiteindelijk is het compleet waardeloos en gaat hij daar opeens aan vast houden week in week uit! Onze mogelijk beste speler Kudus wordt verneukt in de spits en op de bank. Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar er moet echt opgetreden worden. Alfred zsm zijn koffers pakken samen met vd Sar.

28-10-2022 09:02

Nr.10 +111040

Waarom kan je dat niet weigeren? Iedereen zegt dat altijd maar. Natuurlijk kan dat wel. Er is gewoon een heel goed argument voor te maken, en dat is dat 1) sportief het rampzalig is (dat is nu wel duidelijk), en 2) het financieel niet zo problematisch is als wel gesuggereerd wordt, omdat je ze volgende zomer ook kan verkopen én (zie punt 1!) sportieve successen ook de kans op consistent financieel welzijn vergroten. We verdienen nu maar weinig in de CL hè. En als we tweede worden lopen we tientallen miljoenen mis.

Eens dat de transferperiode niet zo succesvol was als iedereen dacht, maar volgens mij is dat met name omdat we teveel verkocht hebben.

Bij het punt over Wijndal en Bergwijn vergeet je dat Wijndal bijna hele seizoen geblesseerd is geweest, en nog steeds niet helemaal fit is. Dus ja, daar moesten we wel andere dingen proberen.

28-10-2022 09:07

FTS95 +16053

Als hij zijn kruisband afscheurd loop je 100 miljoen mis...op een gegeven moment moet je als Ajax gewoon verkopen.

28-10-2022 09:10

Noam +4101

Ik vind 57 miljoen voor Martinez geen vermogen. Dat is een hele goede deal geweest voor United. Zo'n verdediger koop je niet terug voor dat bedrag.

28-10-2022 09:49

FTS95 +16053

Dat is zeker waar. Bij elkaar is het een vermogen. Met bonus is het overigens 67 miljoen, wat iedereen destijds een fantastische deal vond. Martinez blijkt alleen nóg beter te zijn dan we al dachten. Achteraf een topdeal voor ManU dus

28-10-2022 10:16

DarkChild +3451

Het klopt denk ik wel dat Schreuder een ander plaatje is voorgespiegeld. (net als een speler als Bergwijn) Maar het vertrek van Martinez en Antony houd je niet tegen met een zak autoriteit. Het is misschien niet iets dat we graag zouden willen of zo, maar het verandert niets aan het gegeven dat als er zulke clubs interesse tonen en het om zulke bedragen gaat, je simpelweg kansloos bent als Ajax. Nog los van het bedrijfseconomische aspect, dat het gewoon laakbaar zou zijn om met financiële huishouding van Ajax even 100 miljoen te laten lopen.
Je leest dan van "Ajax moet nee zeggen blabla" "Ajax heeft het geld niet nodig blabla", maar dan snap je in mijn optiek niet heel veel van internationale, financiële verhoudingen in het algemeen en die van Ajax in het bijzonder. En ook sportief overigens, want je ziet hoe dun het lijntje is en hoe snel we geneigd zijn als supporters en toch vaak roze bril dragers om ons niveau voor het gemak "maar even naar boven af te ronden."

De grootste reden voor de huidige malaise, is dat het bestuurlijk en organisatorisch een bende is. Schreuder zal daarom niet niet ontslagen worden omdat hij 'genaaid is en men het zielig vindt', was het maar zo simpel. Het komt omdat visie en daadkracht simpelweg niet meer aanwezig zijn binnen de club. Iemand als Hamstra is een lachertje en daar kan hij niet eens zelf iets aan doen, want waarom moet iemand die geen enkele beslissingsbevoegdheid heeft, op tv uitleg geven over het gevoerde technisch beleid?

Maakt mij niet uit hoe vaak hij voor de spiegel geoefend heeft om zelfverzekerd over te komen (wat bijna lukte), hij doet er niet toe. Bij de directie moet je zijn, voor heden, verleden en...toekomst.

28-10-2022 09:06

TheSpecialOne +8889

Zoals Martinez al tegen Hamstra zei: You are a fucking nobody! En zo is het maar net! Haha. Ajax heeft hele zwakke beleidsmatige mensen binnengehaald en zie hier het resultaat. Het beleid deugt van geen kant bij Ajax.

28-10-2022 10:25

DarkChild +3451

Het gaat wel iets verder dan dat. Bedoel, ik denk ook niet dat Hamstra een goede TD is, maar...hij is formeel niet eens een slechte.
Het is heel bijzonder dat Ajax in al die maanden geen TD heeft aangesteld. En nu formeel alles onder Sar valt. Ga je toch denken, zou er tijd gerekt worden voor iets?

28-10-2022 10:56

TheSpecialOne +8889

Excuses, excuses.... Dit is zo vermoeiend. Als zelfs supporters de verantwoordelijkheid voor een trainer gaan afschuiven naar allerlei externe factoren, dan is Ajax pas echt verloren.

28-10-2022 10:12

Jeyson.R +1772

Ik zeg lig aan de trainer. Die zn team niet 100% meekrijg in zijn visie van spelen.

28-10-2022 08:16

Henkjanklaas +20619

Die gijp, ajax hater, kon aleen maar lachen om de nederlaag tegen Liverpool. Dit soort jongens is zo gekleurd daar krijg je echt geen objectieve mening van te horen.

28-10-2022 07:55

BokkieBokstra +11310

Zo is dat, allerhande figuren grijpen hun kans om over Ajax hee te rijden. Zelfde met die lui van de Telegraaf, nog nooit iets aardigs van gehoord. Onvrede is het verdienmodel.

28-10-2022 08:50

Harold +10572

Er wordt op iedereen kritiek gegeven behalve op Schreuder zijn assistenten?!? Waar zijn die? Zijn die hun tong verloren? Zeggen die nooit, Schreuder dit gaat niet goed zo, laten we dit of dat eens proberen?!

28-10-2022 07:49

Web +178830

Het bijzondere is
Iedereen van Ajax mag klagen
En als mensen buiten Ajax het zeggen worden wij boos
Ik niet, Ajax is kut op dit moment

Die advocaat Knoester is zelfs een Ajacied

28-10-2022 07:42

Web +178830

Schreuder word alleen bij Ajax supporters als schuldige gezien
Daar ben ik het natuurlijk niet mee eens
Maar ik begrijp ook wel waarom
Wij leggen veel te veel de nadruk op de oudjes Klaassen, Blind, Tadic en Pasveer
Maar het probleem is veel groter
Ajax heeft waanzinnig slecht ingekocht
En dat doet de trainer niet, dan kan zijn zakenwaarnemer er zich wel mee bemoeien ( dat zou waar kunnen zijn? ) maar dan nog beslist Ajax

Hiet denk men echt dat je zonder die vier goed gaat voetballen, vergeet dit maar

En ik voorspel ( onthoud het maar ) dat de nieuwe trainer ( kwestie van tijd ) zeker met 2 van die jongens gaat spelen

Mocht het tijdelijk van Gaal worden?
Waar ik niet van op kijk, en ook hoop
Weet ik zeker dat Blind en Klaassen nog veel zullen spelen, niet alles
En dan voorspel ik dat ze beide beter spelen
Want van Gaal laat Klaassen minder diep spelen dan Ten Hag en Schreuder

28-10-2022 07:38

PietjePrecisie +1984

En eerder was Bergwijn misschien wel te goed voor de ED...

28-10-2022 08:34

Web +178830

Bergwijn bloeit hopelijk weer op bij een nieuwe trainer?
Dat je slecht speelt ok
Maar ik mis ook strijdlust bij hem

28-10-2022 10:15

Rymesyt +7923

Natuurlijk heb je gelijk en is het niet alleen de schuld van Schreuder. Er is inderdaad veel meer mis gegaan. Het lijkt me nu duidelijk dat 5 basisspelers verkopen teveel is, en wat jij zegt over het aankoopbeleid (waarbij de scouting genegeerd lijkt) is ook niet best.

Maar er valt Schreuder echt wel genoeg te verwijten. Elke speler is uit vorm, dan ga ik toch naar de trainer kijken. Verder gaan er echt basisdingen verkeerd op tactisch gebied. Dat zijn gewoon afspraken die niet kloppen. Er ligt gigantisch veel ruimte tussen de linies, de restverdediging is echt amateurniveau (bij elke tegenstoot staan we totaal verkeerd) en bij corners klopt er ook weinig van. Dat is niet een probleem met inkoopbeleid, dat is gewoon falende tactiek. Dat kan je Schreuder gewoon verwijten.

28-10-2022 08:40

Web +178830

Zeker
Schreuder presteert om bij elke speler het zelfvertrouwen weg te halen

28-10-2022 10:14

Dutch Schaefer +6107

Wat een onzin allemaal. Als je bereid bent de juiste mensen op de juiste plek neer te zetten zul je zien dat er een behoorlijk elftal staat.

28-10-2022 06:56

Web +178830

Overschat je enorm
Het gaat om de manier van spelen
Ook met Kudus word het spel niet goed

28-10-2022 07:39

PietjePrecisie +1984

Ik denk dat je onderschat wat de impact kan zijn van een enkele speler. Bijvoorbeeld: vervang Antony door Tadic (op rechts) en zie het verschll, dat maakt echt wel uit.

28-10-2022 08:38

Web +178830

Dat maakt heel veel uit, natuurlijk
Maar ik vind dat Schreuder ontzettend laf speelt, en spelers weten niet waar ze aan toe zijn

28-10-2022 10:18

Amp +37643

Snap nu wel waar die arrogante houding van schreuder vandaan komt. Heeft derksen en de T achter zich staan, dus vanuit daar komt er geen kritiek op hem

28-10-2022 06:55

Bassey +8195

Ik erger me kapot aan de zo genaamde analisten
Je kan onmogelijk alle versterkingen in de basis zetten en zullen dus altijd er vijf op de bank zitten
Lucca, kaplan, etc..

28-10-2022 06:49

RadheAjax2021 +17874

Hamstra heeft er de hele week op geoefend voor de spiegel om tekst en uitleg te geven. Maar als je ook zag hoe hij overkwam. Zo onzeker en totaal ongeloofwaardig. Er is voor CL niveau slecht ingekocht. En het heeft ook niet geholpen dat schreuder teveel aan de opstelling zat te klooien. Voetballend gezien is het erg matig en verdedigend gewoon echt slecht. Er moet voor het technische beleid een goede TD aangesteld worden. Hamstra zou ik ook afscheid van gaan nemen. Ajax is veels te hoog gegrepen voor hem. Zou toch gaan kijken bij een Az “Max Huiberts” of toch proberen Jordi Cruijff te halen bij Barcelona. Maar aub geen Danny Blind. Zijn zoon verziekt het in veld en dan zal zijn vader het verzieken op management/technisch beleid.

28-10-2022 00:54

Antonius Elshof +183

Danny Blind zou zeker een goede TD voor Ajax zijn en Daley kan -mits op een minder kwetsbare verdedigende positie- nog genoeg voor het team betekenen ! Bovendien zou wat meer respect voor hen de `echte` ajaxsupporter veel beter staan ; de toon is vaak `stuitend` !

28-10-2022 15:14

insectenverdelg +23431

Ik erger me aan kudus inbrengen in minuut 58 en hem instructies mee geven voor zijn rol op nr 10. Dan hem 5 minuten later als spits te laten spelen om dan in minuut 87 hem weer als nummer 10 te laten spelen. Kudus gaat deze winterstop weer muiten. Let maar op. En geef hem is ongelijk.

28-10-2022 00:34

Qifesh +24917

Ik heb nog nooit gehoopt op blessures, maar Schreuder brengt me naar dat soort scenario's 😆

28-10-2022 00:38

RadheAjax2021 +17874

Schreuder is bang dat het gaat lopen tussen Brobbey en Kudus. Dan moet hij jankbal Klaassen gaan teleurstellen. Een middenveld met Kudus Berghuis en Alvarez is de beste optie. Maar dat gaat nooit gebeuren. Schreuder pest Kudus zo de deur uit na de winterstop.

28-10-2022 00:56

Qifesh +24917

Ff tot de orde: niemand had het over Schreuder gehad als ie gewoon een normale opstelling zou neerzetten. Nou die eerste 30 minuten waren goed tót de 3 oudjes het niet meer aankonden en uit positie raakten.. de overige spelers moeten dan extra bijbenen en dat kan niet meer op dit niveau.. vroeger had je nog eens een Theo Jansen ofzo, rookten spelers en gingen ze uit.. maar internationaal is tegenwoordig echt iedereen beestachtig fit. Brobbey is fit, maar als hij voor Klaassen telkens extra stappen moet inzakken wordt ie vanzelf moe.. want voor het type voetbal dat hij speelt is het ook veel met krachten smijten. idem met Bergwijn en blind of Tadic met Gravenberch die zich rot rende op het moddermiddenveld tussen al die sloompies.. En iedereen noemde hem Bambi maar je moet echt je krachten sparen met die spelers om je heen wetende dat je ook niet wordt gewisseld.. Ook Taylor zou zich sneller ontwikkelen met spelers die het tempo kunnen volhouden. Tadic heeft nog steeds klasse, maar wel voor max 60 minuten. Idd.. Eerlijkheid duurt het langst en daarmee win je meestal meer prijzen dan telkens proberen spelers ten koste van het speltempo in te passen.. maar terug naar Schreuder: Alfred heeft allang de free pass van het publiek om die gasten vaker te wisselen.. Wil hij zo nadrukkelijk zijn stempel drukken omdat ie uniek wil zijn? Ik weet het niet, die man heeft zoveel rare kronkels in zijn verklaringen dat ik bijna denk dat ik te negatief ben, maar dan kijk ik de wedstrijd nog eens terug en denk dan: damn. kijk je zelf ook wel even de hele wedstrijd terug Alfred??? Of hoeft dat niet als gediplomeerde?

28-10-2022 00:32

ajax4ever001 +18433

Er is maar 1 oplossing bij Ajax de bezem door de technische staf en directie. Er zitten teveel mensen die niet bij Ajax horen die de club niet beter maken maar meer voor zichzelf er zitten

28-10-2022 00:32

Eurysaces +29522

Derksen geniet van de ondergang van Ajax, die ziet Schreuder als ideale trainer voor Ajax.

Brobbey, Bassey en Bergwijn zijn gewoon uitstkende aankopen en we hebben het over een geweldige selectie. Deze trainer maakt er gewoon een teringzooi van.

Bosz eindigde met 8 wisselingen van de basis, Schreuder heeft er 8 behouden. Schreuder is een schande.

27-10-2022 23:57

PH2BOT +40265

Bassey uitstekende aankoop? Nou eh...nìet als opvolger van Lisandro Martinez in elk geval.

28-10-2022 01:26

PH2BOT +40265

Johan Drekzooi wordt met de dag meer en meer dementerende. De lijken die uit de kast van Marcus Dickpic zijn komen rollen ziet meneertje maar even door de vingers. En wat voor lulhannes die Hamstra misschien ook moge zijn hij benoemt puur een feit: wij halen inderdaad vrijwel nooit de KO fase CL en daar heeft puzzelcoach maar geen wedstrijdcoach Haggemans ook een aardige hand in gehad. ..m.n. in de beslissende thuiswedstrijden CL/EL gingen we altijd weer op onze bek. Ik ben blij dat we van die GAE tandem zijn verlost...ik mis vooral het echte Ajax dna ...en ook Schreuder(t) is van hetzelfde Ten Hag laken een pak: beiden geen echte Ajax- coaches. Net zo min als Edje vder Sar een echte Ajax voorzitter uitstraalt. Napoli publiekelijk prijzen voor hun prachtige voetbalspel is prima...maar je moet 't als Ajax AD natuurlijk niet gaan uitventen Ed!!

27-10-2022 23:47

Qifesh +24917

" En wat voor lulhannes die Hamstra misschien ook moge zijn hij benoemt puur een feit: wij halen inderdaad vrijwel nooit de KO fase CL"

Klopte dat wel?

28-10-2022 00:40

PH2BOT +40265

Laatste 7 sz 2x. Onze succèsjaren kunnen we dus maar beter als 'tussenjaar' gaan beschouwen.

28-10-2022 00:47

AjaxPassion +3899

In die jaren zat Ajax meestal in Pot 3, nu in Pot 1. Dat maakt natuurlijk wel een verschil.

En hoewel Overmars en ten Hag ook zeker fouten hebben gemaakt of dingen beter konden doe , hebben ze natuurlijk wel een gewoon een enorme prestatie neergezet. Ajax heeft namelijk nog nooit zoveel geld uitgegeven als dit jaar, maar het komt niet eens in de buurt van die prestaties. En dat ligt gewoon aan Schreuder en H2.

28-10-2022 02:56

Babangida83 +23888

Geeneen versterking...Iedereen schreeuwen om Brobbey en Bergwijn deze zomer. Inclusief alle kenners. Terwijl alleen Van der Vaart het bijvoorbeeld over een keeper had. Hier op AS ook. Bijna iedereen moest en zou Ocampos hebben. En nu iedereen de grootste kritiek. Het was toch allemaal super goed en we speelde toch totaalvoetbal??? Niet serieus te nemen dit.

27-10-2022 23:04

Ricoteb +53174

Wat voor onzin kraam jij allemaal uit dan? Driekwart van AS vond dat er een keeper moest komen, zeker na de deceptie van Gorter in de JCS, en dat Ocampos geen aanwinst zou zijn. Verder is Brobbey op dit moment 1 doelpunt verwijderd van de topscorer van de Eredivisie, wat op zijn leeftijd niet verkeerd is. Bergwijn loopt er ook maar 2 achter. En dat terwijl Schreuder met zijn tactische vondsten voorlopig allebei grotendeels de nek omdraait. Met deze trainer had je Haaland, Mbappe en De Bruyne kunnen halen en je had nog steeds een modderfiguur geslagen.

27-10-2022 23:27

Babangida83 +23888

@ricoteb, over Ocampos zeg ik toch ook bijna iedereen? Dat was iets gematigder. Jij misschien niet, maar de overgrote meerderheid op AS was aan het geilen op nieuwe aankopen, inclusief Ocampos. En qua kenners op TV, die vonden dat er ook nieuwe spelers bij moesten.

28-10-2022 08:51

Qifesh +24917

Brobbey en Bergwijn zijn toppers omgeven door idioot trage spelers.. er waren vanaf het begin al veel twijfels over ocampos.. juist op as.

28-10-2022 00:42

Joodhannus73 +3579

Heel veel tegenstanders van Ocampos hier op AS en ook goed handelen van RvC, waaronder ikzelf. Ook hard geroepen om keeper en ervaren CV.

28-10-2022 04:33

Babangida83 +23888

@Joodhanus, dat was de dag nadat het afgeketst was. Toen begon men in te zien, met meer informatie vanuit de media, dat het toch wel een erg dure deal was. Maar hier op AS was Ocampos echt wel een aftrekmogelijkheid, hoor. Hoewel gematigder dan Brobbey en Bergwijn. Ik voelde me op dat moment een roepende in de woestijn namelijk. Maar er moesten en zouden aankopen komen. Als het maar een exotische naam was, dan was het goed. Sanchez was nog zo iemand. En die voldoet dus niet. Althans, niet voor de basis. Binnen Ajax weten ze wel dat hij voor de breedte gehaald is gelukkig.

28-10-2022 08:56

Libero +19121

Die Gijp blijft toch ook een luldebehanger eerste klas.
Zogenaamd boeit het hem niets wie de beste ploeg is en heeft hij niet echt een club, laat gáán joh! Maar bij iedere flard nieuws of uitspraken staat ie vooraan om Ajax met de grond gelijk te maken na alles op de slechtst mogelijke manier geïnterpreteerd te hebben.
Vandaag zag ik bij het zappen net een fragment van Vandaag Inside langskomen waarin verteld werd dat Ajax net 0-3 achter was gekomen. Hardop lachen, quelle surprise.
Wees er gewoon eerlijk over, het is hartstikke bon ton in NL om tegen Ajax te zijn, lafbek.

27-10-2022 22:49

PH2BOT +40265

Gijp heeft tenslotte niet voor niets zo'n wc- bril op z'n neus moet je maar denken.. .dat lult lekker weg ...en naar wie het woord Ajax in de mond neemt wordt nu eenmaal altijd (even) geluisterd

27-10-2022 23:50

AINIESTA +44615

Volgens mij staan de meeste journalisten/analisten gewoon op de loonlijst van Schreuder en Klaassen.

27-10-2022 22:45

Ajacied33 +36706

Verrassend, de snor die geen kritiek uit op Schreuder

27-10-2022 22:44

AjaxPassion +3899

Echt ja? Heb je daar beeld van?

28-10-2022 04:10

AjaxPassion +3899

Haha, zie t nu ook ja. Met terugwerkende kracht natuurlijk een enorme grap dat het CL destijds is toegeschreven aan hem, terwijl hij er nu een enorme puinhoop van maakt. Toch zetten velen Schreuder toen op een voetstuk, blijkbaar is de invloed van Derksen dus toch nog altijd enorm groot.

29-10-2022 07:56

Tommyshelby +128773

Waarom krijgt Schreuder nooit kritiek aan zulke tafels?

27-10-2022 22:41

Ricoteb +53174

Iets met een kraan die lekt…

27-10-2022 23:29
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.