AZ-directeur Eenhoorn: 'Wij hebben een hele goede verstandhouding met Ajax'

door Jon van Dam 226

AZ-directeur Eenhoorn: 'Wij hebben een hele goede verstandhouding met Ajax'

door Jon van Dam 226

Laatst geüpdatet

Algemeen directeur van AZ, Robert Eenhoorn, is van mening dat Ajax en AZ een goede verstandhouding hebben. Dat vertelt hij bij Goedemorgen Eredivisie op ESPN. Verder is Eenhoorn open over de overstap van Alex Kroes naar Ajax.

'Ik ben door Alex op de hoogte gebracht dat hij naar Ajax ging. Uiteindelijk is er contact geweest tussen de voorzitter van onze Raad van Commissarissen en de voorzitter van de Raad van Commissarissen van Ajax. Die hebben de dag daarna met elkaar gezeten. Toen hebben wij aangegeven hoe wij het zagen. Dat het bij ons niet om geld ging maar om iets anders. Dat vond hij (Pier Eringa, red.) een hele goede richting. Hij heeft gevraagd of we dat op papier wilden zetten, en dat hebben wij netjes gedaan de volgende dag. En we hebben daar tot op de dag van vandaag geen reactie op gehad.'

'Als Ajax Kroes eerder wil, moeten ze zich melden'

Eenhoorn legt uit dat AZ daarna met Kroes is gaan zitten om alles helder te krijgen. 'In eerste instantie was er twaalf maanden concurrentiebeding. Daar hebben we zes en een halve maand van gemaakt. Met vijftigduizend euro voor het goede doel, voor de foundation. En daarmee is het klaar.' Volgens Eenhoorn is het niet uitgesloten dat Kroes eerder aan zijn werkzaamheden begint bij de Amsterdamse club. 'Dan moet Ajax aan tafel komen. Als Ajax het belangrijk vindt, dan moeten ze zich melden.'

In de ogen van de AZ-directeur is het belangrijk dat werkgevers worden ingelicht als er gesprekken worden gevoerd met werknemers. 'Mensen gaan er altijd vanuit dat mensen van de ene naar de andere club gaan, maar het kan ook zijn dat het andersom is. Dus daar houd je je dan ook aan. Het gaat er met name om dat als je met een werknemer gaat zitten, dat zijn werkgever daarvan op de hoogte is. De belangen van voetbal zijn enorm gegroeid in de afgelopen jaren. Dat moet je reguleren met elkaar. Je kunt het personen vaak niet eens kwalijk nemen. Het ligt echt aan de organisaties daarboven. Daar ageert AZ zich wel eens tegen', aldus Eenhoorn.

Eenhoorn had goede band met Van der Sar

De algemeen directeur van AZ geeft aan dat er geen bonje is tussen Ajax en de Alkmaarders. 'Als ik het over Ajax heb, daar hebben we een hele goede verstandhouding mee. We hebben andere standpunten, dat mag. Wij kijken misschien wat breder, en zij wat meer naar zichzelf. Maar dat mag allemaal. Ik had een geweldige verstandhouding met Edwin van der Sar. Sterker nog, als er een club heel helder was over zijn standpunten, dan was het Ajax wel. Het is niet zo dat wij iets tegen de club hebben of de mensen die er werken', zo besluit de voormalig honkballer.

Lees meer over:
Plaats reactie

Tinus +10293

Ik vraag me af of Ajax er ook zo over denkt.

02-10-2023 08:46

31xAjax +7904

Dat had ik er al bij uitgelegd, wellicht heb je het in de haast gemist....

02-10-2023 08:43

brullie +7031

AZ is sinds corona de nummer 1 club als het gaat om calimero gedrag en zijn die lampies voorbij gegaan. Vreselijke club dat AZ.

02-10-2023 06:51

vanreenen +10236

Vind ik ook, maar de grootste arrogantie die de overstap nog niet ziet zitten is die commissaris van AZ ene Nelisse. Een giga eikel.

13-10-2023 12:09

@Maar7en +1562

De RvC van AZ had als eis gesteld dat Ajax dan 10 jaar geen spelers meer van ze over mocht nemen. Dat zinnetje mis ik hier in het interview… anders was Kroes allang begonnen hoor als het allemaal koek en ei is.

01-10-2023 22:51

WeirdAJAX +12143

Heb je daar een bron voor? Zou een hele vreemde eis zijn.

02-10-2023 00:28

brullie +7031

@WeirdAJAX
de bron was gewoon hier terug te vinden in de tijd dat AZ die uitspraken deed. Of er 10 jaar werd geroepen kan ik mij niet herinneren maar wel dat erg geen enkele speler meer aan Ajax verkocht mocht worden

02-10-2023 06:52

@Maar7en +1562

Ja Johan Derksen gaf het aan samen met Wilfred Genee.

03-10-2023 11:03

Babangida83 +23867

Dan vraag ik mij af waarom Kroes niet eerder in dienst komt. Lijkt me af dat de RvC dit wel even moet regelen in het belang van Ajax.

01-10-2023 21:37

brullie +7031

@Babangida83 dat is toch duidelijk? AZ is het kleine jongetje van de klas en schreeuwen dat ze beter zijn dan alle andere clubs. Pure afgunst. Was ooit wel een fan van AZ maar dat verdween als sneeuw voor de zon met al die belachelijke nieuwsbericht wat AZ allemaal heeft uigehaald.

02-10-2023 06:54

Siemons +378

Als Ajax dit belangrijk vindt?!? Aan tafel GVD!!

01-10-2023 21:33

AFCAHoorn +22649

Ja, het eten is klaar?

01-10-2023 22:20

Ajaxbrl +13693

Ja als het jullie uitkomt

01-10-2023 20:32

FelixGassenlicht +8948

Zal wel vloeken in de kerk zijn maar ik vind dat AZ het op alle fronten uitstekend voor elkaar heeft voor zo’n relatief kleine club. Begint aan de top. Petje af.

01-10-2023 20:21

31xAjax +7904

Dat is geen vloeken in de kerk want dat is gewoon zo. Zij zijn niet beursgenoteerd en hebben dus een hele andere organisatie. Maar die organisatie is op alle posities goed ingevuld en er is altijd rust in de tent. Daar kunnen wij nog veel van leren....

01-10-2023 20:48

FelixGassenlicht +8948

Hele andere organisatie? Vertel?

02-10-2023 07:46

JoeBlow +8171

Het is voor mij volstrekt duidelijk dat Kroes gewoon even de boel uit laat fikken. Hij zal ongetwijfeld wat dingen van een afstandje aansturen maar hij zal geen behoefte voelen om nu in te stappen en meteen zijn handen vies te maken.

01-10-2023 20:06

B2tob4 +12078

Dikke duim wss…!

01-10-2023 20:48

JoeBlow +8171

Interpretatie van events. Als je akkoord gaat met dik 6 maanden van volledige inactiviteit terwijl je er maar 7 maanden hebt gewerkt, vind je het of wel best zo of ben je geen beste onderhandelaar.

Ik denk de eerste optie, dus.

01-10-2023 21:47

nightgoat +30910

Okidoki maar da's wat anders dan "het is volstrekt duidelijk".

01-10-2023 21:59

JoeBlow +8171

Voor jou voeg ik “voor mij” in de zin toe.

01-10-2023 23:43

nightgoat +30910

Get a load of this Joe:)

https://nos.nl/l/2492567

02-10-2023 00:53

JoeBlow +8171

Wat dacht je dat hij zou zeggen?

Als je 6 maanden overeenkomt (en Kroes heeft dit zelf uit onderhandeld met AZ) wil je niet snel beginnen.

Er kunnen allerlei redenen voor zijn. Misschien wil hij de boel laten uitrazen, misschien wil hij beste vriendjes blijven met Eenhoorn. Misschien is hij een beroerde onderhandelaar of misschien wel van alles wat.

Ik denk persoonlijk dat het houden van schone handen hem prima uitkomt. Het is makkelijk beschadigd te raken bij Ajax op het moment.

02-10-2023 05:00

Terugnaardemeer +10644

Joe, toen hierover onderhandeld werd was van crisis nog geen sprake. Dus handen schoonhouden is onzin. Het verlies tegen GAE was nog een incident. Ludogorets was in de uitwedstrijd makkelijk opzij gezet en Mislintat had zijn toen nog toppers binnen. Voor Alex Kroes geen enkele reden om op dat moment lekker tot half maart te wachten.

02-10-2023 05:43

JoeBlow +8171

Het een sluit het ander natuurlijk absoluut niet uit.

Ik zou me zo maar kunnen voorstellen dat Kroes de 6 maanden overeenkwam op basis van het initiële argument “relatie met AZ” en dat later in dat traject de echte motivatie en trek om dat te vervroegen / verkorten vanwege de bende bij de club ver te zoeken is.

Het blijft nog steeds bijzonder dat iemand die 7 maanden bij een club heeft gewerkt, akkoord gaat met een voorstel van 6 maanden inactiviteit voor hij ergens anders aan de slag kan.

Nog even los van het feit dat het niet echt handig is een zeer beperkend concurrentie beding te tekenen met AZ, als het in de lijn der mogelijkheden lag dat Ajax bij Kroes terug zou komen EN als Ajax zijn droom club is.

02-10-2023 14:38

FinidiKanu +1684

Tijd om maar eens in gesprek te gaan dan… we bivakkeren met dit stuurloze schip op een beschamende 15e plek. Tijd voor actie!!!

01-10-2023 19:58

Manov +8581

Geloof ik niks van. Ga honkballen eenhoorn, dat jouw sport.

01-10-2023 19:40

Noxin +15475

AZ staat bekend om z'n Calimerogedrag, maar ergens heb ik het gevoel dat Eringa ook hier ernstig heeft ondergepresteerd.

01-10-2023 19:27

Jutter1 +4314

Dat valt reuze mee. De houding van dat AZ, via de persoon Eenhoorn, straalt een groot calimero gedrag uit. Men, en genoemde persoon zeker, trekt daar een veel te grote broek aan!

01-10-2023 19:25

FrancoS +465

Nee het gedrag vanuit ajax is dramatisch.

01-10-2023 20:05

PaulEast +7866

Als Ajax echt wil dan was het allang geregeld. Volgens mij wil Ajax helemaal niet eerder. Wellicht verwachten ze dat het tot november duurt voordat er resultaten geboekt gaan worden en mogelijk nog later. Vlak voor de volgende transferperiode is mogelijk beter. Steijn er uit. Een nieuwe trainer en mogelijk 1 of 2 andere spelers.

01-10-2023 19:19

B2tob4 +12078

Lees je eerst even in onder welk condities AZ mee wil werken..! Die Eenhoorn doet zich “vriendelijker” voor dan hij in werkelijkheid is. Deze Eenhoorn bekijkt ALLES puur zakelijk, ook deze overgang van Kroes..!

01-10-2023 20:14

B2tob4 +12078

Ook voor jou, lees je eerst in! Heb je namelijk ook gelezen wat er op dat papiertje van AZ stond..? Logisch dat je als Ajax daar niet op reageert!

01-10-2023 20:51

PaulEast +7866

Wellicht weet je meer en wil je de condities met ons delen. 😃

01-10-2023 21:13

RFHK +12873

Yesh right.

01-10-2023 19:06

Hersenspinsel +7999

Als Eenhoorn 🦄 dit een goede relatie noemt dan wil je geen vijand van die man worden 👿😈

01-10-2023 19:02

JS16 +2792

Wij ook...

01-10-2023 18:58

DeMeer1976 +3095

Ik zie het probleem niet. Wat wilt die Eenhoorn nu hiermee?
Kroes is zo stom geweest om een concurrentiebeding voor een jaar te tekenen. Ajax wil nu Kroes, maar lijkt me geen partij. Ze nemen Kroes in de wetenschap dat hij over een jaar pas kan beginnen. Dan is het aan Kroes en AZ om evt overeenkomst te sluiten voor een snellere overgang wat is gebeurd.
Klaar. Tot die tijd wordt Van Halst gebruikt als spreekpop voor Kroes. Niks bijzonders

01-10-2023 18:18

Capocapo +12001

Hij wordt ernaar gevraagd, geeft antwoord, jij klikt, zeikt erover. Wat doet hij verkeerd dan?

01-10-2023 18:38

JS16 +2792

Psies, wat een onzin.. die gast belt iedere avond om bijgepraat te worden. En dat is nogal wat deze weken. Brrrr

01-10-2023 18:59

JoeBlow +8171

AJAX is zo dom geweest te accepteren dat het begin van de onderhandelingen 12 maanden concurrentiebeding is, waardoor 6 maanden een redelijk voorstel lijkt.

Kroes heeft er nota ene maar 7 maanden gewerkt. Dat had dus mijn startpunt geweest, met als doel ergens rond de 3-4 maanden uit te komen.

Nog steeds redelijk voor iemand die iets meer dan een half jaar rond heeft gelopen. Dan had hij gewoon na de winterstop kunnen beginnen.

01-10-2023 19:56

Simpelishetmoeilijkst +25155

Met 10 miljoen Euro voor Wijnbal moet hij dat wel zeggen, want dat is een belachelijk bedrag voor middelmaat op een goede dag.

01-10-2023 17:19

Tommyshelby +128573

Haha, lul niet.

Maar goed, een of ander RvC lid heeft dit helemaal verpest, dus het is hun goed recht.

01-10-2023 17:10

FCDuivendrecht +5468

Zie je Van Halst daar al aan komen kakken in Alkmaar. Als een kleine jongen te stotteren en te stamelen in het kantoorje van Eenhoorn en met lege zakken terug naar Amsterdam.

Moet je even voorstellen dat er gewoon niemand bij Ajax het lef heeft om ff een bak koffie met die schuimbekkende honkballer gaat drinken.

01-10-2023 17:06

JanBiesbos +29042

Kroes gaat op wereldreis

01-10-2023 16:31

Breuk +25095

Rondje Amsterdam dus.

01-10-2023 16:39

Ajax14AMS +25205

Wij betalen elk jaar geld aan de hele Eredivisie, jullie willen als nummer 2 de Champions League in terwijl wij op 1 stonden.

Wij kijken alleen naar onszelf!!

01-10-2023 16:23

Sunny +9547

Vergelijk zo'n Eekhoorn met Edwin. Ben er jaloers op evenals de hele organisatie daar waarvan ik meen dat Louis de vormgever was.
Ik hoop dat onze nieuwe Messias Kroes inderdaad zo goed is als wordt beweerd want er is nogal wat bestuurlijk en sportief puin te ruimen.

01-10-2023 16:19

FCDuivendrecht +5468

Pitbullmentaliteit. Ik kan die vent niet uitstaan maar voor een club als AZ doet hij het voortreffelijk.

01-10-2023 17:08

Sunny +9547

En daar gaat het precies om ... het resultaat.
Persoonlijke smaken en voorkeuren zijn ondergeschikt.

01-10-2023 18:31

stopperspil +11174

Heeft Eenhoorn al een brief hierover naar de Uefa gestuurd?

01-10-2023 15:52

AjaxPositivo +6954

Misschien wil Ajax wel een paar AZers halen. Toch Huiberts? Of goede jeugdtrainers? Dan accepteren we zo'n voorwaarde niet.

01-10-2023 15:42

Lello +1019

Ja als ik Eenhoorn altijd moet geloven dan ligt het nooit aan AZ en werken ze altijd heel vreedzaam mee. Van Eringa ben ik ook tot nu toe ook niet echt onder de indruk geweest, de waarheid zal vast ergens in het midden liggen.

01-10-2023 15:00

Hunkelaars +3365

Valentijn Driessen zou best in de Raad van Commissarissen willen plaatsnemen bij Ajax. Michael van Praag, de man die vermoedelijk naar voren wordt geschoven om voorzitter te worden bij de rvc, hoopt dat de journalist een keer verantwoordelijkheid neemt. Driessen zou het best zien zitten om met Van Praag in te stappen.

01-10-2023 14:28

swam.b +777

Wat loop je allemaal te zwetsen man

01-10-2023 14:40

Stuyvesant +1442

Podcast van het NH Sportcafe. Was wel een beetje gekscherend gezegd.

01-10-2023 15:03

mokum007 +6522

Wat Driessen? En seedorf dan? Arnold Winter? , Landzaat? , deze oud ajacieten mogen van mij wel aantreden als RVC, maar niet Driessen,, GEK.

01-10-2023 15:13

TeringHenkie +28279

Welke Arnold?

01-10-2023 16:05

Wendy.H +6812

Idd welke Arnold? Muhren misschien?

01-10-2023 18:02

FrancescosRavioli +15188

Slechte autocorrect gok ik

01-10-2023 18:28

Capocapo +12001

Seedorf 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

01-10-2023 18:40

JoeBlow +8171

Arnold Winter. Zou kunnen. Toen hij warmliep bij het eerste vanuit de jeugd voor zijn eerste invalbeurt noemde de speaker hem volgens mij Arie Winter. Je zat er dus niet ver vanaf.

01-10-2023 20:00

PH2BOT +40182

Off: héérlijk zoals Van Praag die Valentijn Tweessen even krachtig de waarheid zegt. Heb ik bv onze schijtlap wegduikers Pier Eringa en Jvan Halst nooit zien doen.... zelfs niet toen die NSB'graaf tandem Mislintat publiekelijk in al zijn doen en laten aan hun schandpaal aan het nagelen waren.

01-10-2023 14:27

stopperspil +11174

Van Praag verwijt Driessen dat hij zichzelf regelmatig tegenspreekt. "Je stelt je dagelijks zo op en ontkracht je eigen verhalen. En ook nog een ander ding: je bent geil op berichtjes krijgen van mij. Je hele leven wilde je informatie. Michael: hoe zit dit? Hoe zit dat? Dat mag je blijven doen, maar je moet mij en Leo niet beledigen", aldus de erevoorzitter van Ajax. Driessen krabbelt terug over zijn incestueuze Ajax-kliek opmerking, maar vindt dat de rest van zijn verhaal 'staat'. Een boze Van Praag wil daar niets van weten en weigert 'vriendelijker te reageren'. "Nee, dat doe ik niet meer. Het is al twintig jaar zo. Ik ben er klaar mee."

Een opmerking van Driessen dat de Nederlandse sportraad leegliep onder het voorzitterschap van Van Praag, stuit de zwaar geïrriteerde bestuurder ook tegen de borst. "Het zou aan mijn leiderschap liggen, dat gooi je op mijn bordje. Er mankeert niets aan mijn oren. Dit is smaad wat je doet. Dat moet je heel goed onthouden. Je vernedert me zelfs. Je kunt alleen maar negatief zijn. Nu ben ik het, de volgende keer is het weer een ander clubicoon."

01-10-2023 15:54

Kale +1200

Misschien ben ik iets te cynisch geworden oa door werken in de media, maar dit klinkt allemaal wel erg voorgekookt van Van Praag en Driessen. Van Praag wint aan statuur bij de achterban, Driessen kan blijven rekenen op informatie.

01-10-2023 16:04

B2tob4 +12078

Tjonge wat een insinuatie die nergens op gebaseerd is..! Als je werkelijk in de media werkt, kom je niet met dit soort insinuerende geruchten zonder bronvermelding, anders is het gewoon “dikke duimwerk”..!

01-10-2023 20:24

Kale +1200

Werk er (al een tijdje) niet meer. Ik insinueer niks, ik heb zo mijn twijfels over hoe het is gegaan. Helaas wordt heel veel voorgekookt bij dit soort gesprekken. Beide partijen hebben grote (financiële) belangen bij goede relaties. 🤷‍♂️

01-10-2023 21:36

Hunkelaars +3365

Opvallende onthulling over onderhandelingen over Alex Kroes: 'Ajax zei: 'Regelen jullie het maar''

Als het aan AZ ligt, kan Alex Kroes eerder dan 15 maart beginnen als algemeen directeur van Ajax. De beleidsman is momenteel directeur International Football Strategy bij AZ, maar werd in augustus voorgedragen als nieuwe algemeen directeur van Ajax.
Algemeen directeur Robert Eenhoorn zegt in het programma Goedemorgen Eredivisie van ESPN dat AZ echter bereid was om mee te werken aan een eerdere overstap. "Wij hebben aangegeven hoe wij dat zagen. Dat ging niet om geld, maar om iets anders", stelt Eenhoorn "Dat was een hele goede richting. Ajax heeft gevraagd om dat op papier te zetten. Dat wij hebben wij netjes gedaan, maar daar hebben we nooit meer een reactie op gehad."

01-10-2023 14:16

HendrikAjax +16830

Al deze informatie staat ook gewoon in het artikel waar je onder plaatst

01-10-2023 14:26

Qifesh +24917

Hetzelfde met Seedorf en Bosz toch weer vaag met die sollicitaties.. Bogarde niet direct weer terughalen is ook zo'n gemiste kans... de recrutering loopt niet soepel

01-10-2023 13:49

Oxxer +163876 moderator

De in het voetballerij onervaren en wereldvreemde Pier Eringa gaat onderhandelen over Alex Kroes, kansloos verhaal. Voetballerij is geen NS of waar hij eerder zat, Eringa heeft veel verneukt in de korte tijd dat hij er was.

01-10-2023 13:56

trodat4030 +96442

Pier is helemaal iet zo onervaren in de voetballerij. Hij is 8 jaar voorzitter van de raad van toezicht amateurvoetbal geweest.

01-10-2023 14:01

Oxxer +163876 moderator

Dat maakt hem ervaren in deze kwestie? alles wat Pier heeft gedaan laat mij zien dat het een voetbalnitwit is op dit niveau, amateurs zijn geen BVO’s.

Waar zijn de caps gebleven? De vorige rechtstreekse reactie was jij daar flink druk mee.

01-10-2023 14:05

trodat4030 +96442

Nee, niet in deze kwestie, maar jij zegt dat hij geen ervaring heeft in de voetballerij, dat klopt dus gewoon niet. Caps gebruik ik inderdaad wel eens om bepaalde woorden uit te lichten die er in mijn ogen met name toe doen..

01-10-2023 14:06

Oxxer +163876 moderator

''Nee, niet in deze kwestie, maar jij zegt dat hij geen ervaring heeft in de voetballerij, dat klopt dus gewoon niet''

Amateurs zijn niet vergelijkbaar met profs.

Caps gebruiken vind ik een zwaktebod

01-10-2023 14:19

swam.b +777

Je zal je maar druk maken om of iemand caps lock gebruikt. Lijkt mij een vermoeiend leven

01-10-2023 14:42

trodat4030 +96442

Ook als je in de amateurtak werkt, kan je best verstand hebben van profvoetbal, dat hoeft elkaar helemaal niet te bijten. Ik heb ook nooit bij een BVO gespeeld of gewerkt, maar heb er ook gewoon mn mening over en weet er ondertussen behoorlijk veel van. Jij doet dat overigens ook.

Wat jij van mijn capslock gebruik vind interesseert me geen flikker. Je hebt er maar mee te leren leven.

01-10-2023 15:03

Oxxer +163876 moderator

Nasty piece of work.

01-10-2023 16:01

Oxxer +163876 moderator

@Swammer

Waar bemoei jij je mee, weer zo een chappy die niks te melden, ik discussieer toch niet met jou.

01-10-2023 16:02

Web +178830

Vreselijk vent ben je ook
DHR Oxxer

01-10-2023 19:51

Oxxer +163876 moderator

Heb jij hem ook weer de 76 jarige nestor van AS, echt aandoenlijk hoe jij jouw wapenbroeder komt bijstaan, ga lekker achter de geraniums zitten, Grandpa of je Daley Blind plakboek bijwerken, jij denkt echt dat AS van jou is omdat jij 300 jaar geleden Johan Cruijff hebt zien voetballlen, jij bent een vreselijke ouwe zeur.

01-10-2023 20:21

cantharel +3523

Heb alleen maar gehoord hoe fout Ajax is geweest inzake Kroes maar niemand heeft geopperd dat toen Slot en Feyenoord vals hebben gespeeld door AZ niet in te lichten over hun contact dit ook ongewenst was. Het programma is en blijft echt pro tokkies en volgende week weer Fresia, die groot is geworden door Ajax tv , die gaat schijten op Ajax. BAH BAH.

01-10-2023 13:46

trodat4030 +96442

In feite zijn ze ook fout geweest als ze Kroes hebben benaderd terwijl die meer dan 6 maanden een contract had en AZ niet hebben ingelicht. Daar zijn gewoon regels voor, die gelden voor spelers, trainers, maar dus ook bestuurders. Slot indertijd stond dan wel in zn recht, die had minder dan 6 maanden contract en mocht dus gewoon zonder AZ in te lichten praten met andere werkgevers. Dat AZ daar zo verbolgen over was, sloeg nergens op, maar mbt Kroes hebben ze wel degelijk een punt.

01-10-2023 14:04

swam.b +777

Dat is toentertijd zeer breed uitgemeten door alle media. Beetje calimero gevoel krijg ik hierbij

01-10-2023 14:43

MPAjax +8398

Zegt weer genoeg over hoe de media outlets haat zaaien in vergelijking met hoe de situatie werkelijk in elkaar steekt

01-10-2023 13:45

Pingelaar +13240

Off-Topic:

M. vPraag heeft Valentijntje even op zijn plek gezet. Heerlijk om te lezen dit. Link:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1154807/van-praag-botst-hard-met-driessen-dat-is-een-heel-grote-belediging.html

01-10-2023 13:44

Oxxer +163876 moderator

Stuk gelezen heel goed, wat van Praag zegt over smaad had de Ajax directie veel eerder kunnen doen, als het kan in woord en daad aanpakken.

01-10-2023 13:52

TeringHenkie +28279

Je kunt lullen en vinden over v Gaal wat je wil, maar als v Gaal nog bij Ajax had gewerkt had hij die gasten van de telegraaf keihard aangepakt!

Mooi dat v Praag dat nu wel doet. Zegt meteen genoeg over die gasten die nu in de directie zitten!

01-10-2023 15:46

Oxxer +163876 moderator

Slappe hap en heel gevoelig voor negatieve publiciteit en idd LvG had de Telegraaf aangepakt, misschien toegangsverbod oid.

01-10-2023 15:58

musicradio +3893

aanpakken die nazi bende olv nab er driessen

01-10-2023 18:18

musicradio +3893

nsb er driessen

01-10-2023 18:19

AjaxPositivo +6954

Eens, heel goed.
Maar je wint er niet zoveel mee. Valentijn zal blijven zuigen, misschien nog wel meer. Beter is toch om te negeren

01-10-2023 15:43

debalisrond95 +2324

Als dit waar is (en daar ga ik even voor het gemak vanuit) is het toch weer zo slecht gehandeld van Ajax. Wat heeft Ajax toch met opeens niks meer van zich laten horen. Dat komt nu de afgelopen 3 jaar steeds vaker terug. Dat getuigd gewoon van ontzettend slordig en slecht beleid. Zou weleens een zegen kunnen zijn dat we het nu zo slecht doen. Schoon schip en een mooie toekomst hopelijk. ❌❌❌

01-10-2023 13:43

Qifesh +24917

Schande dit idd

01-10-2023 13:47

jollie18 +9853

Als ik Ajax was zou ik hem nu al halen

01-10-2023 13:34

MalleEppie +15113

Verschrikkelijke kop.

01-10-2023 13:33

jeffrey_van_der_sluis +30372

Altijd Zielig Alkmaar

01-10-2023 13:27

Pep01 +927

Als dit waar is dan is het een bizarre fout van Eringa (en toen nog vd Sar denk ik) dat Ajax nooit meer iets van zich heeft laten horen.

01-10-2023 13:24

trodat4030 +96442

Ik denk dat Pier er an sich best voor openstond, maar dat er bij anderen binnen de club andere meningen zijn toebedeeld. Blijkbaar vinden ze het beter om tot 15 maart te wachten dan in te gaan op de brief, dat mag, dat is een keus die ze mogen maken. Zolang je de consequenties dan ook maar aanvaard.

01-10-2023 13:27

Ron6 +3507

Die keuze mogen e niet maken, als het waar is wat Robert Eenhoorn zegt. Je hoort het fatsoen te hebben te reageren op die brief. Of je het ermee eens bent of niet.

01-10-2023 13:42

trodat4030 +96442

Dat is inderdaad wel zo netjes, maar geen verplichting. Ajax kiest er dus voor om arrogant te zijn, dat is ook een keus die je mag maken. Dat dat vroeg of laat vast weer naar je terugkomt is ook weer een consequentie die je dan moet aanvaarden. AZ maakt er duidelijk veel minder een punt van dan jij..

01-10-2023 13:49

TeringHenkie +28279

Dat betekend dat het allemaal amateurs zijn, want het kan in maart wel eens helemaal foute boel zijn. Een club stuurloos besturen zonder een capabele directeur, met deze lichtgewichten in het bestuur en RvC kan in maart al dodelijk voor Ajax zijn! Er hoort NU een capabel iemand te zijn!

Daarbij Kroes kan en AD en tijdelijk TD zijn!

01-10-2023 15:49

Ozymandias +159568

Laat ze een lijst van 25 potentiele aankopen opstellen waar Ajax voor het einde van de zomertransferperiode van 2024 geen interesse in mag tonen. Dan hoeven ze niet bang te zijn voor een herhaling van het scenario met Slot waardoor ze onder andere Aursnes en Trauner mis zijn gelopen. Ajax kan met Kroes dan direct beginnen met het uitrollen van de rode loper zodat die klaar ligt wanneer Ten Hag door United wordt ontslagen. Het zou iedereen binnen Ajax direct duidelijk zijn hoe de machtsverhoudingen liggen wanneer Kroes en Ten Hag als SEG mannen de belangrijkste posities opvullen. Dan moet de rest zich wel weer een tijdje gedeisd houden.

01-10-2023 13:19

B2tob4 +12078

Grappig dat je ten Hag ook hier noemt. Las gisteren over de “mindere resultaten” bij MU, en had het zelfde voorstel en dezelfde gedachte, gauw terughalen en Steijn eruit..!

01-10-2023 13:27

trodat4030 +96442

Vind ik geen goed idee, wat als Ajax toevallig in dezelfde spelers interesse had, zonder enige info van AZ, dan moet je die spelers laten schieten.. Dan moet Ajax ook gewoon een lijst opstellen en zodra er namen overeenkomen, moeten beide clubs gewoon de kans maken om die speler(s) aan te trekken, dan is dat aan de speler in kwestie.

01-10-2023 13:30

Ozymandias +159568

Dan loopt Ajax een paar potentiele aankopen mis. Er loopt meer dan genoeg talent rond op de wereld. Daarbij lijkt het me sowieso goed als Ajax de komende jaren want minder koopt.

01-10-2023 13:31

trodat4030 +96442

Ik vind niet dat je jezelf moet beperken om maar een directeur binnen te halen. Is hij ons dat dan zoveel waard? Nu heeft AZ toch gewoon de hele winterstop de tijd om die targets te halen?

01-10-2023 13:38

trodat4030 +96442

Straks krijg je een lijst met 25 rechtsbuitens, terwijl wij naarstig op zoek zijn naar een rechtsbuiten...

01-10-2023 13:39

Ozymandias +159568

Ja, een directeur is veel meer waar dan een paar potentiele aankopen (geen eens zekere aankopen).

"Nu heeft AZ toch gewoon de hele winterstop de tijd om die targets te halen?"

Niet alle spelers zijn in de winter te koop.

"Straks krijg je een lijst met 25 rechtsbuitens, terwijl wij naarstig op zoek zijn naar een rechtsbuiten..."

Waarom zou je rekening houden met onrealistische scenario's?

01-10-2023 13:40

trodat4030 +96442

'Ja, een directeur is veel meer waar dan een paar potentiele aankopen'

Tja, ik vind van niet.

'Niet alle spelers zijn in de winter te koop.'

Daar heb je een punt, met name op gebied van jeugd is inderdaad niet iedereen te halen in de winter.

'Waarom zou je rekening houden met onrealistische scenario's?'

Al zijn het er 5-10, dan nog beperk je jezelf. Stel daar zit dé perfecte aankoop tussen, dan mag je die dus niet benaderen omdat je per se een directeur een half jaar eerder wilt aanstellen.. En erg eerlijk ten opzichte van die speler(s) is het ook niet, die hebben dan dus enkel de keus voor AZ, terwijl ze mogelijk liever naar Ajax zouden willen. Die ontneem je dan ook die kans in principe..

01-10-2023 13:59

DeKenner +9279

Dit vind ik een beetje overdreven. Je hebt vaker te maken met mensen die van de ene club overstappen naar de andere, en veel kennis hebben van het transferbeleid van de vorige club. Wat nu transfertargets van AZ zijn, kunnen zich volgend jaar zo matig ontwikkeld hebben dat ze geen target meer zijn, of zo goed dat ze al onhaalbaar zijn. Het is allemaal maar een momentopname. Ik vind het prima als clubs overeenkomen dat Kroes na de wintertransferperiode bij Ajax aan de slag gaat, zonder verdere gekke poespas.

Ten Hag vind ik (uiteraard) wel een goede optie. Maar vraag me af of die man daar zelf voor openstaat. ManU is een hele lastige club, waar hij in zijn eerste jaar een uitstekende indruk heeft achtergelaten. Geef hem een iets minder lastige club in het buitenland en hij zal zich ook daar bewijzen. Ik denk dat hij daar veel meer plezier en voldoening uithaalt dan (nu al) weer terug naar Ajax te komen. Maar dromen mag uiteraard.

01-10-2023 13:47

vandenhaas4 +15059

Ik denk niet dat dit soort afspraken toegestaan zijn. Als zaakwaarnemers hier lucht van krijgen heb je zo weer een zaak aan je broek.

01-10-2023 15:41

Saudara +7061

Kroes is allang achter de schermen bezig.

01-10-2023 13:18

B2tob4 +12078

Tuurlijk, maar geeft daar weinig ruchtbaarheid aan. Voor je het weet is het misselijke duo Driessen/Verweij weer hun voorpagina aan het vullen met onzinberichten..!

01-10-2023 13:30

GdlT +1004

Saudara, dat idee heb ik ook.
Nu kan Kroes in alle “rust” werken en wordt hij niet 24/7 lastiggevallen door journalisten, spelersmakelaars, etc.
Kroes lijkt mij niet een man die “thuis gaat zitten duimen draaien” en pas in maart 2024 bij AJAX binnenloopt en vraagt: “zo vertel eens, wat is er aan de hand”.

01-10-2023 14:58

ajaxfanmarcel +1469

Ja az wou wel meewerken. Maar alleen als al hun wensen ingewilligd werdt. Dat is 20 jaar geen bestuursleden, trainer, spelers etc benaderen. Dat is geen onderhandelingen maar chantage. Daar werkt Ajax niet aan mee. Wat denken ze wel daar in Alkmaar. Ajax niet hun wel steeds jeugd uit Amsterdam halen.

01-10-2023 13:17

trodat4030 +96442

Dat zij spelers uit Amsterdam halen is toch gewoon legaal? Wij hebben toch niet het alleenrecht op Amsterdammertjes? Dan moet Ajax ze maar oppikken en als ze dat niet doen, waarom mag AZ het dan niet proberen? Wij hebben spelers vanuit het hele land, van Rotterdam en Zeeland tot Venlo en Purmerend..

01-10-2023 13:21

ajaxfanmarcel +1469

Ik bedoel juist uit de jeugd van ajax

01-10-2023 16:29

trodat4030 +96442

99 vd 100 keer zijn dat spelers die Ajax zelf wegstuurt, wat is het probleem dan? Ajax hoeft ze niet meer, dan mag AZ toch vinden dat ze bij hen wel wat kunnen toevoegen? En die kids mogen toch gewoon hun droom om profvoetballer te worden levend houden? Ik zie niet in waarom je daar moeilijk over zou doen.

01-10-2023 17:07

peterVKV +6442

Basis van dit alles is natuurlijk het smerige spelletje wat Slot heeft gespeeld om van AZ naar Feyenoord te gaan. Dat zit nog heel diep daar. Maar van Hans Kraaij kan je natuurlijk niet verwachten dat hij dat punt gaat inbrengen. Eigenlijk van niemand bij ESPN.

01-10-2023 13:14

DTM1970 +1499

Hij vertelt niet wat er in de brief staat. Je nu hoort uit meerdere kanalen dat daar onredelijke eisen in staan zoals dat Ajax 10 jaar lang geen spelers of medewerker van AZ mag benaderen. Daar gaat ESPN dus niet op in tijdens dit gesprek en dat is ronduit slechte journalistiek.
AZ staat in zijn recht maar handelen op zijn zacht gezegd kinderachtig. Ook dit interview is daar weer een bevestiging van want je wijst alleen maar naar de ander.

01-10-2023 13:13

MarcelvTol1971 +15314

10 jaar niemand van AZ, meteen tekenen....

01-10-2023 13:19

trodat4030 +96442

Dat betekent ook geen Fitz-Jims en ASE's he?

01-10-2023 13:33

MarcelvTol1971 +15314

Dus, die zijn ook niet Ajax 1 waardig.

01-10-2023 14:16

trodat4030 +96442

Dat moet nog maar blijken. Verder hebben ze iig een goede bijdrage gehad in de jaren dat ze in de jeugd speelden, mede dankzij hen hebben de spelers die wel Ajax 1 waardig zijn, zich beter kunnen ontwikkelen omdat ze met betere spelers speelden dan als ze er niet waren geweest. Als je de 'opvulling' niet waardeert, snap je NIKS van jeugdvoetbal en ontwikkeling van jeugdspelers.

01-10-2023 15:07

B2tob4 +12078

Juist dat! Tallozen hier op AS reageren verontwaardigd richting Ajax, maar AZ (lees Eenhoorn) speelt het (zogenaamd) slim door de verstandhouding met Ajax te prijzen. Zoals DTM1970 terecht memoreerd, zit in die opmerking een dubbele bodem. Mits AZ zijn zin krijgt is/blijft de verstandhouding goed..! Ajax zou AZ een compensatie moeten geven voor het abrupt afgesloten seizoen waarin Ajax op doelsaldo kampioen werd..! Tevens 10 jaar geen speler of medewerker meer benaderen. Overigens zal Ajax na het debacle met miskoop Wijndal niet gauw meer een speler van AZ willen aantrekken..!

01-10-2023 13:24

trodat4030 +96442

Mogen we ze niet benaderen of mogen we ze niet benaderen zonder AZ daarover in te lichten? Dat is nogal een verschil en dat is wel wat ik uit de woorden van AZ begrijp. Is ook heel normaal en eigenlijk ook gewoon zoals het hoort. Behalve bij medewerkers die binnen 6 maanden uit hun contract lopen (of geen contractspeler zijn) zoals Slot die geheel in zn recht stond om met Feyenoord te praten, is dat gewoon een verplichting.

Dat hij verder niet ingaat op de inhoud vd brief is ook niet vreemd, dat is iets tussen AZ en Ajax, de buitenwereld heeft geen 'recht' op de inhoud van die brief, ook al vinden veel mensen en journalisten blijkbaar van wel..

01-10-2023 13:25

Altijdindestraat +39949

Hij doet blijken dat de komst van Alex Kroes nu ineens niet een issue is, waarom gaat Ajax dan daarin mee. Ze zijn gewoon geschrokken hoe ze in de media overkomen in dit gelul, Calimero met de broek op de enkels.

01-10-2023 13:12

MarcelvTol1971 +15314

Als AZ inderdaad eist dat Kroes alleen eerder mag komen als AJAX de komende 10 jaar niemand van AZ over gaat nemen zou ik zeggen, waar moet ik tekenen.
Daar hebben we echt nog nooit iets bruikbaars vandaan gehaald.
Morgen om de tafel in Alkmaar en afronden die handel, Kroes is heel hard nodig.
Of zouden de van Halstjes and friends bang zijn dat ze dan zelf over de schutting gaan als Kroes binnen is.......

01-10-2023 13:12

sebastiaan1900 +5318

Wat een poppenkast. Je mag niet werken bij je nieuwe werkgever, maar ondertussen doe je wel van alles.

01-10-2023 13:11

Web +178830

Ik ben er van overtuigd dan van Halst op dit moment niets mag beslissen
Alles gaat buiten hem om en via Kroes al
Eigenlijk is hij een sprekende pop

01-10-2023 13:11

Musica Merlo +8199

Ik begrijp er niets van dat Ajax niet meer moeite heeft gedaan Kroes eerder te laten starten. En zeker niet nu het in een diepe crisis zit. Onbegrijpelijk en dom lijkt mij.

01-10-2023 13:08
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.