'Als je Bosz niet neemt, is Pascal Jansen een prima alternatief'

door Jesse ter Haar 292

Bron ESPN

'Als je Bosz niet neemt, is Pascal Jansen een prima alternatief'

door Jesse ter Haar 292

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Freek Jansen zou het door Ajax aanstellen van Kjetil Knutsen een grote gok vinden, zo laat hij blijken bij Voetbalpraat. De Ajax-watcher sluit niet uit dat de Noor het goed zou doen, maar hij is tegelijkertijd van mening dat de Amsterdammers meer op zoek moeten naar zekerheid.

'Hij heeft nog nooit een team getraind op normaal gras en hij heeft nog nooit buiten Noorwegen een team getraind. Dat moet dan mogelijk de opvolger worden', aldus verslaggever Jansen. 'Er is één absolute topkandidaat en dat is Peter Bosz. Als je hem dan om onbeduidende redenen niet neemt, dan is iemand als Pascal Jansen een prima trainer om naar Ajax te halen. Ik vind hem een prima alternatief.'

De journalist geeft aan niets af te willen doen aan de kwaliteiten van Knutsen, maar hij ziet in de manager simpelweg niet de juiste optie voor de fase waarin Ajax zich bevindt. 'In een normale organisatie kun je die gok nog nemen, maar nu de hele voetbalorganisatie op z’n gat ligt, je hebt net een Duitser aangetrokken en je haalt dan ook iemand uit Noord-Noorwegen… Hij werkt met een staf van twintig man. Als je dat ook bij Ajax in werk wilt stellen, succes.'

Collega Kenneth Perez zou Knutsen ook niet als eerste optie zien, maar is verbaasd over de mening van Jansen. 'Ik denk ook dat ik voor Peter Bosz ben, omdat hij al trainer is geweest en je in onrustig vaarwater zit, maar misschien is deze jongen (Knutsen, red.) ongelooflijk goed en is hij een openbaring. Dan zit je over een halfjaar weer: wát een ontdekking uit Noord-Noorwegen.'

Mislintat is aan de slag

Terwijl het bij Ajax nog niet duidelijk is wie de trainer gaat worden, is Sven Mislintat al wel bezig met het aantrekken van nieuwe spelers. Perez kijkt niet gek op van die manier van werken. 'Het is toch de juiste manier? Zo zou het altijd moeten gaan. Het mooiste is het als je een goede samenwerking hebt zoals tussen Overmars en Ten Hag en je een veto op een speler hebt. Maar ik vind dat een club meer te zeggen moet hebben dan de trainer, die er voor de korte termijn is.'

Ajax speelt voor het eerst sinds de jaren tachtig in een wit uittenue! Bestel nu het nieuwe uitshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

Balou +1830

Voetbalpraat is ESPN en ESPN is verschrikkelijk anti Ajax dus dat verklaard de mening van Freek “ loser” Jansen

07-06-2023 21:00

ferrari2009 +2418

Media en Nederland wil gewoon dat Bosz komt, dan kunnen ze weer lachen als het verkeerd gaat. Dat is wat de media wil.

10-06-2023 15:01

Balou +1830

Nou dan zal het lachen hun nu wel weer vergaan want hij komt dus niet 😉😉

10-06-2023 21:00

Kingoffdatoilet +17221

Op welke basis is Bosz topkandidaat? Hoe dan? Pascal Janssen? Hoe dan?

07-06-2023 20:43

Henk.S +242

Nou die zijn beter als knutsen en ook niet zo duur en ze trainen op echt gras kun je van Kjetil niet zeggen NIET DOEN DUS GEWOON EEN NEDERLANDSE TRAINER NEMEN DIE VOETBAL VAN HIER KENT

09-06-2023 15:40

Kingoffdatoilet +17221

Bosz kan geen stabiliteit brengen in een ploeg. Dat is een van de belangrijkste zaken. Knutsen traint alleen op kunstgras omdat de club daar op speelt. Echt een kul argument. Bosz heeft trouwens ook jarenlang op kunstgras getraind en zijn ploegen hebben daar ook veel op gespeeld.

Pascal heeft weinig laten zien. Alleen wat we van AZ al konden verwachten.

09-06-2023 16:00

ferrari2009 +2418

Undercover kakkerlak

10-06-2023 14:59

Kingoffdatoilet +17221

Wat een dom gelul. Noemt geen enkele reden die ergens op slaat.

07-06-2023 20:42

Rock69 +8411

Freek Jansen Baggerwerken.

07-06-2023 07:53

brancoo +6228

Oke en nu....

06-06-2023 22:32

Amsterdamnoord +6118

Ik raad iedereen aan om de sketch Norenhater van Jiskefet er nog eens bij te pakken. Nog steeds erg goed: https://youtu.be/EQrRyL7MzM0

06-06-2023 18:11

ST +23083

Weet heel zeker dat Knutsen komt en niet Bosz.

06-06-2023 17:13

Rock69 +8411

Ik verwacht dat de nieuwe coach met zijn te vormen staf al druk doende zijn achter de coulissen. Mislintat gaat rustig zijn gangetje en komt met zo weinig mogelijk info naar buiten. Des te minder valt er te gissen door verscheidene media.

06-06-2023 16:10

Sjaakie +5815

Als je nog langer 'in onrustig vaarwater' wil blijven zitten, moet je Bosz nemen. Laat 'm lekker naar 040 gaan, binnen een paar maanden is de magie er al weer af.

06-06-2023 14:25

Henkjanklaas +20657

Freek Jansen de nitwit onder de sportjournalisten. Lacht meer weg dan hij aan kwaliteit levert.

06-06-2023 13:30

Giovanni36 +1075

Ajax moet geen net beginnend buitenlander halen die niet in de top 5 competitie heeft getraind. Is gerant om niet te slagen

06-06-2023 12:44

trodat4030 +97063

Pf, het is bijna racistisch te noemen. Alleen omdat de beste man vooralsnog alleen in Noorwegen heeft getraind. Nee, we MOETEN voor een Nederlander kiezen, is Freeks Engels soms van een bedroevend niveau, weet hij dat van zichzelf en wil hij niet om de week een karikatuur van zichzelf gezien worden op de persco om zijn steenkolen-Engelse vragen waar zelfs TH en LvG een puntje aan kunnen zuigen?

06-06-2023 12:29

Henkjanklaas +20657

Het wordt hoog tijd dat deze site deze Jansen boycot want de man is van zeer matig niveau voor een sportjournalist.
Snap niet dat hij hier nog steeds een podium krijgt.

06-06-2023 13:32

brancoo +6228

Opzich nog niet zo'n slechte keus, dat het bij az minstens net zo goed als slot. Of misschien nog wel beter.

Haalt zelfs halve finale conference league.
En daar hoor je Helemaal niks over.
Terwijl slot Helemaal de hemel in werd geprezen.

Maar toch heb ik liever knutsen

06-06-2023 11:15

brancoo +6228

Een prima keus, na knutsen en grimaldo

06-06-2023 11:11

ZoonvanGod +18

Ten Hag werd ook continue afgebrand door VI. Peter Bosz is absoluut geen toptrainer en die wordt me toch een partijtje opgehemeld!
Laat Knutsen maar komen!! Die gasten moeten gewoon wat te lullen hebben om hun programmaatje te vullen.

06-06-2023 11:07

FernandoRedondo +262

Knutsen op een kinderachtige manier neerzetten, maar dan met Pascal Jansen aankomen?
Freek...

06-06-2023 09:37

Pantelinho +2606

Ik ben echt aan het genieten de afgelopen weken hoe de media laat zien dat ze totaal geen ingang hebben, en wanhopig hun eigen kandidaten promoten om zo maar weer binnen de club te komen. De enorme Bosz-lobby met als afleiding een 2de optie Pascal Jansen wie namelijk een totaal andere trainer en word alleen genoemd zodat het lijkt alsof het bij hem niet alleen om Bosz draait.

Wat een enorm teken van zwakte dat ze zelfs nu andere kandidaten gelijk al op deze manieren afschilderen, niveau van niks. Alleen daarom al ben ik een groot voorstander om Knutsen te halen.

Btw voor de mensen die wél fan zijn van Bosz (ik ben het niet). Hij heeft zoals hij met Frenkie deed bij Ajax ook bij zijn laatste club Lyon geweigerd wereldtalent Cerki een kans te geven. Raad eens wie er nu het beste talent is bij Lyon.

06-06-2023 09:08

Slang3 +46014

Kruip er anders nog dieper in Freek. Ongelooflijk hoe zielig de Nederlandse media is, aleen maar omdat ze hun mannetje te vriend moeten houden. Verweij met Heitinga, Jansen met Huntelaar en Bosz

06-06-2023 08:43

b.hulshof +3773

Pascal Jansen is totaal geen ajax trainer Freek Jansen is even de weg kwijt

06-06-2023 08:40

JohnnyHeitinga3 +8016

Poh wat gaat die Jansen hier finaal op zijn bek. Ontmaskerend. Riooljournistiek. Vond hem altijd wel onafhankelijk en objectief. Of is dit een verkapte sollicitatie naar de sportredactie van de Telegraaf?

06-06-2023 08:22

Sjiggy93 +23

lk had Freek Jansen vrij hoog zitten als journalist. Intelligente gast met vaak een goede kijk en een leuke podcast. Dit stukje ontstijgt het Telegraaf niveau echter nauwelijks met termen als ´Kunstgras-trainer' en 'Noord-Noorwegen'.

Wat mij betreft is het juist goed om een frisse wind te laten waaien. Haal maar eens iemand die wars is van vriendjespolitiek en geen lijntjes heeft liggen met de media. Dat lijkt me de beste oplossing om uit de huidige sleur te geraken.

06-06-2023 08:19

twynestar +28524

Ik zag het fragment gisteravond. Je zag hem zelf met enige schaamte dit soort teksten oplepelen over kunstgrastrainers en ijsberen. Perez viel ook van verbazing van zijn stoel. Ik denk dat Freek vindt dat hij mee moet zagen aan de poten omdat VI ook haar bronnen kwijt is, tot zijn eigen schaamte.

06-06-2023 08:22

Henkjanklaas +20657

Waarom had je Jansen hoog zitten. Is het scholletje onder de sportjournalisten. Draagt nooit iets echt bij. Is de D66 van de journalistiek zou ik zeggen.

06-06-2023 13:34

Vak420 +963

"lk had Freek Jansen vrij hoog zitten als journalist. Intelligente gast met vaak een goede kijk en een leuke podcast. "

De podcast met Arco luistert lekker weg maar inhoudelijk is het altijd maar matig wat Jansen weet te vertellen. Analystisch hoor je helemaal niets.

06-06-2023 13:38

Catenaccio +2757

Als dan toch een Nederlandse trainer kiest neem dan Pascal Jansen. Ron Jans, die wil niet vlgs mij

06-06-2023 08:14

Jegaathetpaszienalsjehetdoorhebt +1806

Laat die Knutsen maar lekker een goede organisatie neerzetten bij Ajax, samen met Mislintat. Wat die man bij Bodo heeft neergezet is echt een wereldprestatie, snap echt niet dat mensen dat zo enorm onderschatten. Als hij de ruimte krijgt en iets vergelijkbaars bij Ajax kan doen, gaan we daar nog heel veel lol aan beleven. Verder is het dan ook gewoon een dikke middelvinger naar de KNVB met zijn eenheidsworst trainersopleiding...

Ik kijk echt uit naar het Morten Olsen effect, wat een geweldig seizoen was dat...

06-06-2023 08:07

Henkjanklaas +20657

Zorg dat we pakweg 6 toppers kopen deze zomer en knutsen maakt er dan wat van. Blijven we evenwel aanmodderen met deze selectie dan gaat ook die nieuwe trainer er niks van maken.

06-06-2023 13:35

burwatti +14319

Heb wel een beetje te doen met Freek.
Al jaren heeft hij geen eigen mening, en is het Freek open deuren Janssen, en nou zegt ie een x wat om interessant te doen voor ESPN en word ie met de grond gelijk gemaakt 😂😂😂

Nog nooit zulke onzin gehoord als de afgelopen dagen over Knutsen van de Nederlandse media..
Knutsen speelt op dit moment meer Hollandse school dan 99% van de trainers in de Eredivisie bij elkaar..

06-06-2023 07:53

Rockanje23 +37099

Ik heb al eerder dit jaar hier geschreven dat Ajax een nieuwe Tomaslav Ivic nodig heeft. Een trainer met eigen ideeën, die vaste en vastgeroeste patronen kan doorbreken. Ivic speelde destijds met Hajduk Split waanzinnig snel counter voetbal, zeer aantrekkelijk om te zien. Dat riep in het begin heel veel weerstand op in Nederland. Ajax met 5 verdedigers en een dubbele voorstopper tegen Telstar, NAC en De Graafschap. Uiteindelijk werd Ajax wel kampioen na 3 hele slechte jaren. Vergelijkbaar met nu.
Heel goed mogelijk dat Knudsen de nieuwe Ivic is die Ajax nodig heeft. Ook Bodo Glimt speelt voetbal met een eigen identiteit.

06-06-2023 07:37

Litmanenwoohoo +442

De termen in de media… Kunstgrastrainer… data-duitser… het moet blijkbaar heerlijk zijn om mensen met kort door de bocht termen weg te zetten als onkundig.. wat voor journalistieke hetze is dit tegen Ajax zeg…

06-06-2023 07:33

Rymesyt +8046

Als je inhoudelijk geen argumenten hebt ga je dit soort namen verzinnen. Het is een zwaktebod. Freek Jansen heeft zeker een week de tijd gehad om zich in Knutsen te verdiepen en hij had gewoon geen idee. Kunstgras en 'hij hoorde dat de man een uitgebreide staf heeft'.

06-06-2023 08:10

Henkjanklaas +20657

Mensen zijn nog niet begonnen bij ajax of worden door een modale journalist als jansen al weer afgebrand. Slaat nergens op.

06-06-2023 13:36

insectenverdelg +23499

Bosz Nee Pascal Jansen nee Ron Jans nee toch maar Bosz, Nee pascal Jansen Nee Bosz Bosz Bosz. Die Ron Jans kan ook wel wat. Lekker alternatief Pacal Jansen, Laat Ajax Bosz nu naar PSV gaan? waarom krijgt Ron Jans geen kans. Sjon op poleposition, nee Pascal Jansen. Bosz. Bosz Bosz.

Dit is ongeveer onze journalisten gilde... Het is om treurig van te worden.

06-06-2023 07:20

fluwelenlinker +11849

Dan is Nederland de ideale overgangsbestemming. Hier en daar nog wat kunstgras. Perfect voor Knutsen.
Wat een onzin weer dit. Alsof Guardiola een slechte trainer zou zijn in Noorwegen.

06-06-2023 07:08

HarryHarHar +3018

Nee joh.. het moet persee een buitenlander zijn die helemaal niks met Ajax heeft!.. het blijft voor als nog maar oorverdovend stil vanuit Ajax met wat er komt en gaat.. (tijd zat, straks kan er geroepen worden dat ze/we er net naast grepen enz... )

06-06-2023 07:06

4EVERAJAX +8407

Ik las Freek de Jonge....

06-06-2023 06:33

Ajax '69 +3855

Roma vs Bodø/Glimt en andersom was 2-2 en 6-1 afgelopen seizoen, en niet alleen op kunstgras.

06-06-2023 02:09

AFCAjax +17839

tegen 3e elftal

06-06-2023 02:26

nelkboyzz +670

Ze schakelde ook az en celtic uit hoor. Celtic speelt bijna elk seizoen cl, is toch een beetje alsof je met rkc celtic uitschakelt dat is een wereld prestatie.

06-06-2023 10:32

arantes12345 +2321

Paniek heerst bij Freek en Mike. Hup Sven.

06-06-2023 02:08

AjaxIsBeast +5975

De ballen bij Bodo Glimt waren lichter, aldus Freek Jansen.

06-06-2023 01:56

KingSjaakieSwart +1124

Hahaha. In Alkmaar zijn ze Jansen liever kwijt dan rijk. Hoe bedoel je trainer voor Ajax?

06-06-2023 00:54

Rockanje23 +37099

De supporters pruimen hem helemaal niet.

06-06-2023 07:26

Bc te P +22130

Peter Bosz kwam ook van een kunstgras club

06-06-2023 00:36

Balgevoel +30899

Haha, Pascal Jansen. Misschien kan Freek even nakijken hoe de gemiddelde AZ-supporter reageerde op z'n contractverlening. Het is een oase van rust daar in Alkmaar, iedereen haalt tijdens wedstrijdjes even wat slaap in. In helemaal niets een Ajax-coach. Maar blijven blèren over Ajax-DNA en zo. Wonderlijk.

06-06-2023 00:32

Boegroe +5875

Alles wordt uit de kast gehaald om Mislintat te laten mislukken. Ze hebben geen ingang meer bij de trainer/technisch directeur van Ajax en willen daar hun eigen mensen hebben zodat ze primeurs hebben binnen Ajax.

06-06-2023 00:26

Balgevoel +30899

Dacht dat we wel wat gewend waren, maar dit is weer eens schokkend triest gedrag van ons 'journaille'...

06-06-2023 00:42

Tecmessa +1754

Hoe is Knutsen een gok vanwege slechts ervaring hebben binnen één competitie, maar is Pascal Janssen wel een zekerheidje bij Freek? De logica ontgaat mij volledig.

06-06-2023 00:04

FWAjacied +3890

Hij kent de Eredivisie!!! Dat is blijkbaar een heel moeilijke competitie om te begrijpen.

06-06-2023 00:06

Artemio +32126

Ajax zal zich nooit moeten beperken tot alleen Nederland.

06-06-2023 00:03

LukaLitmanen +82145

Alles wat nieuw of vreemd is, is altijd eng en roept aversie op.

Is een menselijke reactie.

Het kan juist verfrissend zijn om met een buitenlander te komen

05-06-2023 23:57

debetweter +10106

Ik ben het er wel mee eens dat je een trainer uit de buitencategorie moet halen als het een buitenlander is. Anders gewoon een talentvolle trainer aanstellen of een oude vandaal zoals Van Gaal. Maar Truus ziet dat denk ik niet zitten.

05-06-2023 23:51

FWAjacied +3890

Je moet de best mogelijke trainer kiezen: ongeacht nationaliteit.

06-06-2023 00:02

Simpelishetmoeilijkst +25331

Dat zeg ik ook al heellang, maar er zijn nog mensen dat er alleen goede trainers in Nederland zijn. Fijn het eens van een ander te lezen. Dank je wel.

06-06-2023 01:08

4xEC1 +7750

Buitenlandse buitencategorie is niet haalbaar voor Ajax.

06-06-2023 06:19

debetweter +10106

Ik vind dan dat je dus niet moet gokken op een buitenlander. Misinlat staat er echter emotioneel anders in als buitenlander en "data duitser".

06-06-2023 07:10

4xEC1 +7750

Het is niet net alsof goede Nederlandse trainers voor het oprapen liggen hè. Bij Peter Bosz heb ik echt een dubbel gevoel. Ajax speelde fantastisch dat jaar onder hem, echt wel weer des Ajax. Maar daarna heeft hij overal gefaald en zijn ploegen gingen steeds slechter voetballen. Pascal Jansen hoor ik ook al vallen, wat voor garantie heb je dat hij het bij Ajax goed gaat doen? Is andere koek dan AZ. En wie blijft er over als NLse alternatief? Je hebt nooit garantie op succes bij een nieuwe trainer, maar er zijn legio voorbeelden van buitenlandse trainers die succesvol zijn in Europa, waarom zou dat niet bij Ajax kunnen? Kort door de bocht vind ik het, om 'niet te gokken'op een buitenlander.

06-06-2023 09:45

debetweter +10106

Volgens mij zijn wij het tot zekere hoogte eens met elkaar. Ik weet ook het Nederlandse talent niet te noemen. Het is echter wel opmerkelijk dat er geen Nederlandse talentvolle trainers zich melden, naast EtH en Slot. Wat zijn die oud-voetballers aan het doen? Of heeft Wesley dan toch gelijk en is de KNVB opleiding ver ondermaats.

06-06-2023 11:09

4xEC1 +7750

Misschien is dát wel één van de oorzaken ja, dat de trainerscursus geen moer voorstelt. De aanwas van nieuwe, capabele trainers is echt dramatisch.

06-06-2023 12:55

Sjaakvaak +26602

Het jaartje stage bij de AD heeft zijn sporen achtergelaten bij Freek Janssen. Een jaartje samenwerken met Sjoerd Mossou en je gaat zelf blijkbaar ook van integer en populaire club-watcher naar een status van een pedante lul die marketing moet doen voor personen als Bosz.

05-06-2023 23:50

FWAjacied +3890

ESPN heeft het fragment maar weggehaald op Twitter, want het werd te pijnlijk in de reacties. Zal Jansen donderdag in de podcast wel weer vol ongeloof over hebben en dat hij zo hard is aangevallen.

05-06-2023 23:45

Sjaakvaak +26602

Hahaha ik zie het ja, wat kansloos van ESPN. Dingen verwijderd als er kritiek komt, wat een trieste praktijken.

05-06-2023 23:51

C14 +22445

Het is inderdaad ook wel apart dat velen hier helemaal blij zouden zijn met Knutsen, en op basis van wat? Van verhalen en omdat hij zijn club al een tijdje goed traint.

Maar dat is maar één club, verder ook nooit wat laten zien op hoger niveau. Dat zijn huidige club het goed doet kan met zoveel dingen te maken hebben. Misschien is daar wel heel veel geïnvesteerd, misschien zit er wel een top TD die hele goede selecties samen stelt, misschien is de concurrentie enorm zwak, misschien wint hij daar heel veel omdat hij als enige 'des Hollands' speelt en de tegenstanders dat allemaal niet gewend zijn, die hoge druk ook niet gewend zijn, etc.

En dan diezelfde mensen die Bosz niet willen omdat ie nooit wat gewonnen zou hebben. En ook daar volledig voorbij gaan aan de omstandigheden, zoals de clubs die hij getraind heeft (kampioen met Heralces, met Vitesse, met Dortmund met Bayern in dezelfde competitie?), veel blessuregevallen in zijn duitse periode, erfenis Frank de Boer, etc.

Ik zeg niet dat Bosz alles is, maar de meesten kennen die Knutsen niet eens, en gaan af op presteren dat helemaal niet zo knap hoeft te zijn. Ik vermoed dus dat het des Hollands spelen met hoge druk al teveel is voor de tegenstanders aldaar. We hebben het wel over Noorwegen.

Maar hopelijk is hij daadwerkelijk echt goed, en hanteert hij ook echt Cruijffiaanse spelprincipes en toont hij bijbehorende visie en mentaliteit.

05-06-2023 23:35

Sjaakvaak +26602

Kampioen met Heracles? Proest. Met een Eredivisie selectie kampioen worden van de keukenkampioen divisie stelt natuurlijk echt geen reet voor.

Dat hij bij Dortmund bij Bayern in dezelfde competitie speelde is ook echt een non-argument. Hij stond na 15 speelrondes, bij zijn ontslag, slechts 8e! Dat is belabberd slecht voor Dortmund. 22 punten van de mogelijke 45. (En ook Bayern had er toen slechts 35/45).

Dat Bosz met een selectie met Onana, De Ligt, Sanchez, Schone, Traore, Younes, De Jong, Donny, Klaassen, Veltman, geen kampioen wordt. Dat is natuurlijk een lichte schande.

05-06-2023 23:45

Danielson +50532

Je vergeet onze Ruslandvriend Ziyech nog..

06-06-2023 00:09

LukaLitmanen +82145

Bosz haalde meer punten Boer en Ten Hag eerste en laatste seizoen

06-06-2023 00:25

C14 +22445

@Sjaak

Bosz kwam bij Heracles, dat al 17 jaar in de eerste divisie speelde, dus geen eredivisie, werd eerst 4e, daarna 1e, en daarna 13e in de eredivisie, dus ieder seizoen gemiddeld 4 plekken naar boven, met goed aanvallend voetbal.

Gaat erom dat je met Dortmund sowieso geen kampioenschap mag verwachten, Bayern wint al 10 jaar de titel ofzo. Bosz begon spectaculair, stond maanden 1e met spectaculair voetbal en uitslagen, viel plotseling volledig weg en won niks meer. Dan weet je wat er aan de hand is; de spelersgroep laat je vallen en wil je weg hebben. Anders win je nog weleens een keer, na zo geheerst te hebben die eerste maanden, maar nee, zat niks meer in.

Bosz haalde meer punten dan menig trainer in de eredivisie die wél kampioen werd, zoals Ten Hag, De Boer. En dan nog met lange Europese campagne, met eerste Europese finale sinds Van Gaal. Feijenoord was dat jaar ook heel consistent en won veel in de eredivisie, met een prima selectie en vooral top teamgeest.

Kijken naar net wel of geen kampioenschap, en dat belangrijk maken, vind ik kortzichtig. Het zegt niks over de omstandigheden en eigenlijk ook niet over de prestaties. Ook komt er geregeld pech of geluk bij kijken. Er werden onder Bosz ook enorm veel kansen niet afgerond. Dat is een spelersding.

Wat ik meer een schande vind, is tot twee keer toe uit een relatief makkelijke CL groepsfase gegooid worden en daarna meteen uit de EL met de duurste Ajaxselecties ooit, en dat door toedoen van de trainer zelf, en ook in twee seizoen maar nét kampioen worden in de eredivisie, dat qua uitgaven en salarissen totaal niet kunnen tippen aan Ajax. Dan heb ik het over Ten Hag. En dat veelal ook met saai, geregeld slecht en voorspelbaar voetbal, dat veelal sowieso niet des Ajax was.

06-06-2023 14:18

C14 +22445

Het Westen is net zo ziek, zo niet zieker maar veinst beschaafdheid, dus niet zo hypocriet.

Of vind je onder valse voorwendselen Irak binnenvallen en plat bombarderen, het overal in de wereld bemoeien en duizenden kinderen en vrouwen plat bombarderen, zogenaamd uit naam van democratie en voor de bevolking, terwijl het puur om de eigen belangen en behouden van macht gaat, beter?

En dan doen alsof wij het moreel kompas van de wereld hebben en volgen, alsof wij de goederiken zijn.

06-06-2023 15:05

debetweter +10106

Denk dat Bosz het niet is. Leuk voetbal, maar heeft gewoon nog nooit echt kunnen overtuigen. Knutsen ik ken hem niet. Weet ook niet hoe hij gaat reageren op de supporters die hem met iedere wissel uitsluiten. Denk wel dat het iets kan zijn, en Misinlat staat er om bekend dat hij altijd zijn huiswerk goed doet. Iets te goed... dus het zou zo maar iets kunnen zijn.

Ben zelf van mening dat we een trainer moeten halen van buitencategorie als het een buitenlander is. Haal dan maar een Engelse trainer die ontslagen is ofzo.

05-06-2023 23:56

Simpelishetmoeilijkst +25331

De meeste Engelsevtrsiner zijn blijven steken op “kick and rush”, niet des Ajax.

06-06-2023 01:12

Simpelishetmoeilijkst +25331

Misschien heeft onze “Diamant ogen iets gezien in Knutsen. Rustig afwachten, en Bosz is niets voor Ajax, dat heeft hij al vaak genoeg bewezen.

06-06-2023 01:10

Rymesyt +8046

Knutsen speelt heel erg vergelijkbaar met Bosz. Ik vind het raar als mensen de 1 niets vinden en de ander fantastisch. Beide goede opties.

06-06-2023 08:13

C14 +22445

Ik vind Bosz niet fantastisch, maar een goede optie, en Knutsen ken ik niet.

06-06-2023 14:20

Rymesyt +8046

Het was ook niet perse gericht aan jou, maar als reactie op dat dezelfde mensen die Knutsen willen Bosz affakkelen en andersom. Beide zouden voor mij goede opties zijn die herkenbaar Ajax spel brengen.

06-06-2023 14:26

C14 +22445

Nee, weet ik, wilde dat gewoon duidelijk maken.

Ik weet alleen dat ik Bosz een goede optie vind, want ik ken hem en weet dat hij in ieder geval heel veel Cruijffiaanse principes volgt, en goed zou passen, zeker in dit lamgeslagen team met een totaal gebrek aan zelfvertrouwen. Dat heeft een trainer nodig die niet op twee gedachten hinkt, maar de nadruk legt op aanvallen, met vertrouwen, risico, bravoure, en het niet te ingewikkeld maakt. Daar kunnen spelers ook echt spelplezier uit halen en echt met drive in spelen, want geen tot weinig twijfel.

Knutsen ken ik niet, dus sta daar wat blanco in, maar dus ook meer een gok voor Ajax, want spelen in de Noorse competitie waarin de tegenstanders mogelijk die Hollandse speelwijze met hoge druk niet gewend zijn, is heel wat anders dan in een competitie die dat vrijwel alleen maar gewend is. Dan komt het veel meer op details aan.

06-06-2023 15:13

Talentje020 +20037

Kunstgras... ze hebben de stok gevonden om mee te kunnen slaan hoor richting Knutsen,

En intussen schroomt Freek wederom niet om zijn maatje Peter naar voren te schuiven( ik heb niets tegen Bosz overigens,

Journalisten zijn echt droeftoeters soms

05-06-2023 23:33

Sjaakvaak +26602

Freek is volledig afgezakt, erg jammer.

05-06-2023 23:46

Carrerdecasp +8167

Kunstras en data. Dit gaan we komend seizoen tot vervelens toe horen in de media.

06-06-2023 00:40

duinen +417

Tezamen met Ajax DNA

06-06-2023 02:25

Ajaxfan31183 +16391

Echt niet te geloven. Het lievelingetje van Freek en die jut en jul van de Telegraaf wordt het niet bij Ajax en ze zoeken wel iets uit het hoekje om trainer knutsen af te kraken

05-06-2023 23:14

debetweter +10106

Lekker verschuilen achter de pen. Een voetbaljournalist is het aller ergste wat er is. Doen alsof je iets van voetbal weet, maar niet voor een club werken. Alles lekker afkraken, maar het zelf niet beter kunnen.

05-06-2023 23:58

Altijdindestraat +40222

Ze hebben lang gezocht en gevonden, kunstgras!

05-06-2023 23:09

Ferd +38560

nu is het wachten op de eerste journalist die, in een poging om grappig te zijn, "knutsgras" gaat zeggen

06-06-2023 04:16

Nr.10 +111333

Je ziet nu wel hoe de conservatieve figuren in Nederland, de zogenaamde analisten en journalisten, met name Telegraaf en deze pipo Freek Jansen, en ook veel oud-voetballers, Ajax klein willen houden. Alles moet maar bij het oude en alles van dichtbij. Lekker zoals zij het allemaal kennen. Als er een Duitser wordt gehaald dan raakt men al in paniek. Oh jee nu komt er straks ook nog een Noor! Stel je voor!
Wat een belabberd niveau zeg, je kan veel beter de comments op AS lezen.

05-06-2023 23:03

Steffenhagen +37930

Wat Freek hier doet is niet goed . Van een Ajax watcher verwacht ik dat hij Knutsen op inhoud analyseert en niet maar wat roept vanuit een onderbuikgevoel . En dan is deze Ajax watcher ook nog eens hoofdredacteur van VI .

05-06-2023 23:02

Artemio +32126

Precies. Hij kan beter bij zijn clubje de Graafschap terecht.

05-06-2023 23:54

debetweter +10106

We zijn er toch allemaal druk mee bezig. Freek heeft in dat opzicht zijn werk gedaan.

06-06-2023 00:00

Raikkonen94 +641

Heerlijk hoe Freek en Mike in blinde paniek zijn nu er een keer niks lekt. Ik hoop nu helemaal dat het Knutsen wordt, bij Bodo Glimt heeft hij het gewoon heel erg goed gedaan. Is geen garantie, maar die heb je bij geen enkele trainer.

05-06-2023 23:01
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.