Ajax heeft overvloed aan middenvelders: 'Zullen ze in de zomer oplossing voor moeten vinden'

door Bart Veenstra 144

Bron Algemeen Dagblad

Ajax heeft overvloed aan middenvelders: 'Zullen ze in de zomer oplossing voor moeten vinden'

door Bart Veenstra 144

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Johan Inan denkt dat Ajax in de aankomende zomer zal moeten doorselecteren wat betreft zijn middenvelders. De verslaggever van het Algemeen Dagblad laat in de podcast van de krant weten dat er een overvloed aan middenvelders is en dat de club daar een oplossing voor zal moeten vinden.

'Silvano Vos is weer fit, heeft genoeg wedstrijdritme opgedaan bij de beloften, maar heeft nog geen enkele keer bij de wedstrijdselectie gezeten', vertelt Inan. 'Tahirović is eigenlijk gezien. Ik ga er eerlijk gezegd van uit dat we hem na de zomer niet meer terug gaan zien bij Ajax. Voor Mannsverk breken nu cruciale weken aan. Binnen de staf voelen ze dat hij echt wel de potentie heeft om ook de komende seizoenen speler van Ajax te zijn. Maduro is heel enthousiast over Mannsverk.'

'Dan moet je kijken: wie houden we?', gaat Inan verder, waarna een opsomming volgt. 'Henderson zit daar sowieso bij. Ik ga ervan uit dat Van den Boomen en Mannsverk ook blijven, net als Kenneth Taylor. Vos heeft nog geen jaar geleden zijn contract verlengd. Dan zit je al op vijf. De club moet dan spelers gaan slijten, of dat nou tijdelijk of permanent is.'

Zomer wordt belangrijk voor Ajax

In de zomer zal blijken welke middenvelders bij Ajax blijven en wie er zullen vertrekken. 'Duidelijk is dat Ajax een overvloed aan middenvelders heeft en daar zullen ze in de zomer een oplossing voor moeten vinden. Zo heeft Kian Fitz-Jim (sinds zijn terugkeer van Excelsior, red.) nog geen minuut in het eerste gemaakt. Wat hem betreft kan hij in de zomer ook beter verder gaan kijken.'

Ajax speelt donderdagavond in de Conference League tegen Aston Villa. De verwachting is dat in die wedstrijd Jordan Henderson en Sivert Mannsverk het controlerende duo gaan vormen, terwijl Kenneth Taylor en Kristian Hlynssson de aanvallende middenvelders van dienst zullen zijn. Het duel begint donderdagavond om 18.45 uur.

Ontvang nu 50 of 100 keer je inzet terug als Ajax niet verliest van Aston Villa!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

hoolimike +2455

Fitz-Jim en Tahirovic verkopen en Vos verhuren.

08-03-2024 11:17

Jarikoning +7205

Taylor mag nu toch wel eens gaan. Hoeveel jaar wil je die nog kansen geven

08-03-2024 02:34

Lavie +2292

Taylor is pas 21 hè? Net als Rensch. Beide al bij de club van 100. Veltman had op die leeftijd pas een basisplaats. Allemaal op jonge leeftijd een kans gekregen in Oranje. Dat is net een niveautje te hoog.

08-03-2024 10:41

DeKenner +9292

Op dit moment zou ik zeggen: vdBoomen, Tahirovic en Fitz-Jim verkopen of verhuren. Komen om uiteenlopende redenen tekort voor het niveau dat Ajax weer wil aantikken.

07-03-2024 23:45

manvanglas +1336

Denk dat je met vdBoomen juist iemand hebt die je moet houden, kan je inbrengen als een wedstrijd op slot zit. Meerwaarde op die momenten met zijn goede trap, iets wat niet veel in de selectie zit

08-03-2024 09:58

Stefansuarez +19013

Maar helaas nog geen goede 10

07-03-2024 23:19

microfoonannabool +5849

Mensen weten niet we krijgen. Wijndal, Sanchez, Baas, Unuvar ook weer terug

07-03-2024 21:36

Nr.10 +111040

Valt toch wel mee? Fitz-Jim mag weg denk ik, Tahirovic ook. Dan hou je er inderdaad 5 over voor twee posities, mooi, lekker veel concurrentie. Mannsverk moet je natuurlijk houden, je ziet gelijk dat hij veel potentie heeft.

07-03-2024 21:28

Amp +37643

Laat die vos maar elders ervaring opdoen. Blinkt niet eens uit op kkd niveau. Zij zaakwaarnemer was zo boos, laat 'm aan 't werk gaan en een goede club vinden om meters te gaan maken. Als je een trainer niet kan overtuigen om je erbij te nemen die zelfs een banel en martha erbij neemt, en waarbij het middenveld al een heel seizoen een probleem is geweest, dan ben je dus ook nog niet goed genoeg

07-03-2024 20:47

Rockpotje +9560

Even los van de kwaliteit is dit gewoon de bezetting die je als serieuze club nodig hebt. Er vanuit gaan dat je met een zes speelt en twee halven heb je als zes Mannsverk, Tahirovic en Vos, rechtshalf Henderson en Hlynsson en linkshalf Taylor en vd Boomen. Waarbij spelers natuurlijk niet per se aan een positie zijn gebonden. Fitz-Jim is dan wel overbodig. Nog steeds zonde dat hij niet gewoon bij Excelsior mocht blijven. Voor zijn eigen ontwikkeling moet hij volgend jaar gewoon basisspeler in de Eredivisie zijn. Dus of verhuren of verkopen met een goede regeling als je hem terug wilt. Alleen als je je team kwalitatief echt kan versterken op het middenveld zou ik verder een speler laten gaan.

07-03-2024 18:32

RadheAjax2021 +17874

Overvloed aan middenvelders…

Hlynsson
Taylor
Mannsverk
Vd Boomen
Henderson
Fitz Jim
Vos

Weinig tot geen creativiteit. Mannsverk, Henderson en vd Boomen kun je wel houden voor volgend seizoen. De rest verkopen of verhuren. Verder hebben we echt een goede 10 nodig een Jari Litmanen Dennis Bergkamp…

07-03-2024 18:30

VichoWazig +3452

Jari en Dennis lijken me wel al wat op hun retour….

07-03-2024 21:25

LukaLitmanen +81999

Berghuis is gewoon een 10 hoor

Creëert veel kansen en assists

https://www.vi.nl/pro/ajax-heeft-weer-een-creatief-brein

08-03-2024 07:44

AFCA-pride +17346

Die 10 had Misehouy kunnen worden…. Maar ja.

08-03-2024 11:13

BasseyAdriaan33 +13626

Ook dit is zo’n misvatting. Ajax heeft inderdaad qua getallen een overvloed aan middenvelders maar in mijn ogen voldoet er eigenlijk niemand echt aan het type middenvelder wat ik bij Ajax wil zien.
Pure creatieve en technisch hoogbegaafde spelers, die een mannetje kunnen uitkappen of kort kunnen wegdraaien waardoor een overtal eenvoudig wordt gecreëerd, is er simpelweg niet. Dit ontbreekt eigenlijk al sinds het tijdperk Frenkie / Schöne.
Taylor zou het moeten zijn maar komt daarin echt veel te kort, hetzelfde geld voor Hlynsson, komt ook veel en veel te kort. Berghuis vind ik persoonlijk geen middenvelder. Van de Boomen heeft een leuke trap maar kan het niveau ook niet aan wat je moet nastreven. En die andere houthakkers en zogenaamde “slot op de deur” spelers mogen van mij vertrekken. Mansverk kan ik nog niet echt over oordelen, dat kan pas over een paar wedstrijden.
Tahirovic, Henderson zijn geen meerwaarde op voetballend vlak. Henderson zou het qua leidinggeven en inzet nog kunnen zijn maar ik zou zo graag eens een voetbaltechnisch jongen op 6 willen zien….

07-03-2024 17:19

Aram +17990

Sorry maar op Frenkie na heb ik deze eeuw nog nooit zo’n typische Ajax-middenvelder gezien als Mannsverk.

Daarnaast denk ik dat we Tahirovic enorm onderschatten.

We missen wel een 10.

07-03-2024 17:30

020Dario020 +2069

Schöne? Of bedoel je niet zo’n type?

08-03-2024 00:27

Aram +17990

Ok ook Schöne inderdaad. Goed punt.
Ik denk wel dat Mannsverk beter is.

08-03-2024 09:04

Odysseus +14279

Mannsverk, Fitz Jim

07-03-2024 17:45

BasseyAdriaan33 +13626

Fitz Jim hou nou op hoor, zit overal op de bank en heeft de fysiek van een juffrouw

07-03-2024 20:27

Odysseus +14279

Hij zit alleen bij Ajax 1 op de bank en heeft meer duelkracht dan Taylor of van de Boonen.

07-03-2024 22:50

BasseyAdriaan33 +13626

Hij speelde bij Excelsior niet eens man😂

08-03-2024 09:02

Odysseus +14279

Ten eerste is dat gewoon feitelijk onjuist en ten tweede zeg dat mij niets. Frenkie speelde bij Willem II niet eens. Beetje onnozele opmerking met dito emoticon.

08-03-2024 09:16

jjlncua33 +403

Hoezo zou Taylor zo'n speler moeten zijn? Sinds de jeugd speelde hij als een verbindende 10. Zijn maatje Gravenberch was de speler waar jij op doelde. Die is weg. Dat is ook het mooie aan de Ajax academy, allerlei verschillende types spelers

08-03-2024 11:04

BasseyAdriaan33 +13626

Eens. Gravenberch was idd ook zo’n speler.

09-03-2024 16:08

GAjax31 +16077

Snap nog steeds niet waarom Fitz-Jim perse terug gehaald moest worden als ie geen eens een paar minuten mocht invallen terwijl er zoveel afwezigen waren op het middenveld. Toch hoop ik dat ie nog eens een echte kans gaat krijgen.

07-03-2024 17:08

Okocha078 +13782

Ik hoop dat we aankomend jaar eerst veel spelers proberen te lozen en maar een paar aankopen doen. Wmb verkopen we:Rulli,Sosa,Avila,Wijndal,Sutalo,Medic,
Sanchez,Gaaei,Tahirovic,Forbs,Akpom,Rasmussen en Baas. Die koopoptie van 10m op Conceicao zal wel gelicht worden. Ook zou ik VDB en Berghuis doorselecteren, geeft weer ruimte in het salarishuis.

Bergwijn,Brobbey,Aankoop
Taylor,Mannsverk,Henderson
Hato,Kaplan,Aankoop,Rensch
Ramaj

Met de punt naar achteren en inverted backs.Hato is een toptalent, maar kan prima een jaartje als back aan de binnenkant spelen. Rechtsbuiten een snelle dribbelaar met diepgang en centraal naast Kaplan gewoon een sterke cv met opbouwende kwaliteiten.(Vitik?)

Godts,Rijkhof,Unuvar en/of VAD
Hlysson,Vos,Fitz-Jim
Butera,Aankoop,Aankoop,Gooijer
Gorter

07-03-2024 16:58

Barra +5529

Zou het persoonlijk heel zonde vinden als we FJ nooit eens flink wat minuten in Ajax 1 zouden zien maken. Eerder waren dit soort type spelers toch altijd bij uitstek waar Ajax om bekend stond. Of hij het echt waar kan maken moet hij nog laten zien, maar kom op heb eens wat ballen en durf hem op te stellen.

07-03-2024 16:33

Bram +2046

Zet hem met een systeem mwt 5 verdedigers op een back plaats neer en je wordt er niet slechter van

07-03-2024 16:58

komopajax777 +13229

Inan moet elke dag een stukje schrijven en dus komt er ook een hoop onzin uit.Ajax zal een creatieve middenvelder moeten halen en dat is dus één erbij en zelfs 6 middenvelders is
al aan de krappe kant voor een heel seizoen.Dat zag je een paar maanden terug al.Door
blessures en schorsingen kun je zover komen dat je een Fitz-Jim moet terughalen.
En die is ook Ajaxwaardig en verdient zeker een kans.

07-03-2024 16:33

Flipper33 +6826

Ach daar maken ze weer buitenspelers van of backs haha

07-03-2024 16:03

Benjiben +4427

Een hoop middenvelders die niet functioneren zul je bedoelen.

07-03-2024 15:57

C14 +22377

Het is vooral ook uit balans.

Met Tahirovic, Mannsverk, Henderson en Van den Boomen heb je vier middenvelders die alleen op 6 kunnen (als je des Ajax wil spelen), en dan kunnen Vos en vooral Fitz-Jim ook nog eens op 6, maar ook op 8

Met Fitz-Jim, Taylor en Vos heb je dan drie opties op de 8. Op 10 Taylor, Hlynsson en Berghuis.

Dus moet je vooral snijden in de 6-en, en van die vier die alleen op 6 kunnen, en van wat ik gezien heb, schat ik Mannsverk veruit het hoogst in, dus die aanhouden. Henderson ben ik geen fan van, voegt aan de bal werkelijk niks toe, maar is er nu eenmaal, en goed voor de kleedkamer. Mannsverk speelt hem wel uit de basis op termijn, áls Ajax des Ajax wil spelen en niet met twee echte 6-en gaat spelen, wat kansloos zou zijn, en wat ze nu wel doen. Als Henderson ook echt niet meer kan, heb je met Vos en Fitz-Jim nog opties naast Mannsverk.

Dus Mannsverk behouden en Henderson, Van den Boomen en Tahirovic verkopen.
Fitz-Jim dan maar op 8, moet spelen, je beste speler. Taylor naar de 10. Samen met Berghuis concurreren, of eens een echte top 10 aankopen die heel creatief en handig is aan de bal.

------------------------Taylor/Berghuis/Hlynsson----
--Fitz-Jim/Taylor/Vos----------------------------------
-------------Mannsverk/Henderson/Fitz-Jim---------

Eigenlijk heb je wel een creatieve 10 aan de bal nodig, Taylor en Hlynsson zijn meer passer-lopers, Berghuis creatieve passer. Er mist een heel handige technicus met een actie, dribbel, versnelling, etc. Tenzij je op de flanken echt heel erg handige, technische snelle spelers hebt die veelal naar binnen komen.

07-03-2024 15:56

YugoVik +33116

Ben jij fitz jim niet zelf?

07-03-2024 17:20

C14 +22377

Vind je die flauwe, repeterende, zoveelste opmerking niet heel kinderachtig?

Waarom zou ik in godsnaam Fitz-Jim niet meer noemen als ik hem de beste acht, of een van de besten?

Ik ben niet zo opportunistisch dat ik na een enkele optreden bepaalde spelers ineens weer goed of slecht vind.

Je kan mijn mening over Fitz-Jim belachelijk maken, maar dat jij en anderen hem niet op waarde schatten is jullie gebrek aan inzicht. Ook vandaag was hij broodnodig, had je tenminste nog voetbal gezien op het middenveld, en wat gecreëerd zien worden over de grond via het middenveld.

07-03-2024 21:29

Nr.10 +111040

Fitz-Jim ‘je beste speler’ 😂

07-03-2024 22:05

AFCA-pride +17346

Ik ben best fan van Fitzie, zou hem ook graag op middenveld zien met Mannswerk. Maar ook Fitzie heeft nog het nodige te leren op het hoogste niveau.

08-03-2024 11:19

C14 +22377

Wie niet in deze selectie?

08-03-2024 14:57

C14 +22377

@Nr.10

Puur voetballend sowieso. Noem maar eens een andere speler in de selectie die soepel en vlot kan wegdraaien, versnellen, een dribbel heeft, geregeld een creatieve keuze/actie, heel technisch is, redelijk snel is, sowieso vlot met goed en licht voetenwerk?

En laat dat nou precies zijn wat Ajax volledig mist op het middenveld. Ajax heeft daar nu alleen maar lopers en passers staan. Geeneen die echt tussen de linies kan spelen zonder steeds balletjes terug.

08-03-2024 14:59

JariHeijden +5597

Henderson is feitelijk juist een 8. VdBoomen eigenlijk ook. Hooguit een zes als je met een dubbele zes speelt. Henderson verkopen is echt het laatste dat je moet doen. Leiderschap op het middenveld kunnen we best gebruiken. En zeker in dit soort wedstrijden is Henderson zeer nuttig. Zijn loopvermogen is niet echt aangetast, zijn mentaliteit is geweldig. Hij is ideaal cement voor jongere spelers.

07-03-2024 17:49

C14 +22377

Feitelijk? Wat is feitelijk? Omdat ze daar bij hun oude clubs hebben gespeeld? Wat zegt dat over hun rol bij Ajax? Ajax speelt totaal anders dan die clubs, en heeft een heel ander profiel voor de 8 positie. Althans, zo zou het moeten zijn.

Ook vandaag weer totaal geen voetbal over de grond vanuit de 6 en 8, want niet vlot en handig genoeg aan de bal.

Ik zag Henderson verdedigend gewoon een paar keer verkeerd handelen, makkelijk voorbij gespeeld zien worden. Het wordt overdreven in mijn ogen. Wat Ajax verdedigend wel stabieler maakt is de keuze voor het type Henderson én nog eens Mannsverk erbij, puur omdat beiden wel in de controle en discipline kunnen spelen, en geen gekke dingen doen, positievast zijn.

Maar twee van zulke types is flinke overkill, je hebt dan ook werkelijk niks over de grond gecreëerd vandaag, balletjes breed voetbal.

07-03-2024 21:33

Afca21 +228

Indeed Tahirovic Van den boomen Fitz Jim allemaal vertrekken bij Ajax

07-03-2024 15:52

Ajaxsupporter02 +14031

Fitz Jim moet eerst kansen krijgen.

07-03-2024 16:06

Nr.10 +111040

Fitz Jim krijgt volgend jaar de kans bij Excelsior of Willem 2.

07-03-2024 22:06

Mitchjo +6179

Buiten dat je veel middenvelders hebt, is Tahirovic ook simpelweg niet goed genoeg

07-03-2024 15:31

C14 +22377

Dat zijn Van den Boomen en Henderson ook niet. Henderson eigenlijk alleen bruikbaar voor de kleedkamer en mentaliteit.

07-03-2024 15:57

Rst +5242

Alle journalisten vergeten dat dat Ajax aankomende zomer eerst spelers moet verkopen om de begroting rond te krijgen.

En dat zullen vooral spelers zijn waarop je behoorlijk wat transferwinst kan maken (dat zijn de spelers uit de eigen opleiding), daarna de spelers die een hoog salaris en hoge afschrijvingskosten hebben.

07-03-2024 15:30

willem1958 +8758

Ja, er zijn zat middenvelders maar geen een die een paar man voorbij gaat en het halve veld over steekt zoals de Jong, Gravenbergh en Kudus dat konden en dan werd die laatste helaas ook nog altiijd rechtsbuiten gezet terwijl het een enorme handenbinder was voor de tegenstander.
Ze zullen wel gaan doorselecteren maar ik hoop zo dat er weer 'ns iemand bij komt die die dribbel wel heeft en de bal aan een touwtje, zo'n speler waar je voor naar het stadion komt.

07-03-2024 15:30

Ajaxsupporter02 +14031

Vind Fitz-Jim in die laatste categorie passen qua speelstijl. Als hij kansen ktijgt gaan velen zien wat hij echt kan denk ik.

07-03-2024 16:08

Koscar +5395

Wel veel te weinig variëteit in de middenvelders helaas. Allemaal heel erg weinig creativiteit.

07-03-2024 15:26

fascino +1289

Je hebt 4 CM's nodig die zich al hebben bewezen in het 1e: VDB, Henderson, Taylor, Mannsverk zijn op dit moment de meest logische 4. Overigens ook best verschillende types.
- Tahirovic of Mannsverk kan je verkopen of verhuren. Dat wint op dit moment de Noor.
- FJ én Vos bij JA/1e houden is onnodig. FJ verhuren (of verkopen als ze denken dat hij het niet gaat redden). Vos kan nog prima als 5e optie erbij worden gehouden en JA spelen. Vergeten dat hij nog heel jong is.

Voor op 10 heb je Berghuis (als je hem niet wil verkopen in zijn laatste jaar) en Hlynsson. Taylor bij nood kan er ook spelen. Moet wel sowieso een nieuwe rechtsbuiten bij en misschien zelfs wel 2 als je Berghuis laat gaan na volgend seizoen. Als Berghuis in de zomer vertrekt dan een nieuwe 10. Hlynsson is natuurlijk onvoldoende (als enige optie) en als je dan toch een 10 haalt dan graag een dribbelaar/creatieve 10 (ander type dan Hlynsson). Ünüvar wordt weer verhuur lijkt me.

07-03-2024 15:22

JanBiesbos +29045

Bepalen we zelf wel wat we moeten doen wzawzdb

07-03-2024 15:13

leeke +10398

Nou laat dat laatste maar voorlopig achterwege

07-03-2024 15:22

RSM +3918

Proberen een Linksback en rechtsback van middenvelders te maken en anders verkopen.

07-03-2024 15:06

barry1988 +24013

Niet alleen op het middenveld moet je door selecteren. Maar ook Rensch en Berghuis zullen wel vertrekken gezien hun contracten welke volgend seizoen aflopen. Sosa, Sutalo en Akpom zie ik ook wel vertrekken. Forbs bij een goed bod ook. En dan heb je nog de verhuurde spelers met koopopties.

Dan heb je toch aardig wat plekken op te vullen met geen al te hoog budget. Weer mislopen CL zal ook gecompenseerd moeten worden.

Dan zal dit zn beetje overblijven waarbij Tahirovic, Taylor en Brobbey ook zomaar kunnen vertrekken bij een goed bod.

Keeper: Ramaj-Setfortd-aankoop?
Rb: aankoop - Gooijer
Rcv: Kaplan - aankoop - Jeugd?
Lcv: Hato(nog steeds niet verlengd) - Janse - Kaplan
Lb: Aankoop - Wijndal?/aankoop?
6: Henderson - Mannsverk - Vos - Fitz Jim
8: van den Boomen - Tahirovic? - Taylor?
10: Hlynsson - Aankoop - Taylor?- Ünuvar
Lw: Bergwijn - Aankoop - van Axel Dongen?
Sp: Brobbey - Rijkhoff - aankoop/jeugd
Rw: Godts - Aankoop - Banel?

07-03-2024 15:04

HendrikAjax +16833

Nog steeds niet verlengd? Hij is pas vandaag 18 geworden.

07-03-2024 15:16

barry1988 +24013

Weet ik maar zolang er geen handtekening staat ga ik uit dat er ook een scenario kan zijn dat Hato verkocht wordt. Hij zal binnenkort wel verlengen verwacht ik maar tot dan hou ik alle opties open in dit overzicht.

07-03-2024 15:18

020Dario020 +2069

“Nog steeds niet verlengd” vind ik een beetje een rare opmerking, hij is net 18 geworden en zijn contract kan vanaf nu langer verlengd worden dus is het toch heel logisch dat ze gewacht hebben totdat hij 18 is geworden?
Als zijn contract vanaf nu over 3 maanden niet verlengd is dan mag je wat mij betreft wel “nog steeds niet verlengd” plaatsen…

08-03-2024 00:36

BakkalBijter +11629

Jij wilt dus 8/9 spelers halen waarvan er maar 2 basis komen te staan? Niet geleerd van afgelopen 2 jaar? Ik ben het redelijk eens met de basisopstelling, alleen hebben we veel minder aankopen nodig. Wat mij beteft hebben we alleen basisspelers voor de posities rechtsbuiten en rechtsback nodig en blijft Sutalo gewoon. Dan ziet de basis er zo uit:
Ramaj
Aankoop(Veltman)
Sutalo
Kaplan
Hato
Mannsverk/vd Boomen
Henderson
Berghuis/Hlynsson
Aankoop
Brobbey
Bergwijn/Godts

Henderson wordt dan je aanvoerder met Veltman, vd Boomen en het liefst die rechtsbuiten als voorbeelden. Berghuis en Bergwijn zijn prima spelers, maar niet de persoonlijkheden waaraan talenten zich kunnen optrekken.

07-03-2024 16:02

barry1988 +24013

Het was meer een inventarisatie van de selectie. Een paar gerichte aankopen zal voldoende moeten zijn. En voor de breedte jeugd en spelers die van verhuur terug komen. Achterin moet er echt wat ervaring bij want dat is best wel dun.
Ik zie Ajax Sutalo wel verkopen ivm zijn salaris en dat hij zo tegenvalt. Plus dat hij nu nog redelijk te verkopen is.

07-03-2024 16:08

BakkalBijter +11629

Ik zou Sutalo verkopen persoonlijk niet zo slim vinden tenzij je er een echt zekerheidje voor terug kan krijgen a la Veltman/de Vrij. Kaplan, Hato en in mindere mate Gooijer zijn spelers waar je op kan bouwen maar ze hebben wel vastigheid nodig. We kunnen dus wel weer een onbekende nieuwe speler halen, maar dat werkt gewoon niet. Ook zie ik een centrum van Hato en Kaplan om een of andere reden niet zo zitten. Ik zie Hato liever op linksback nu Kaplan basisspeler lijkt te worden. Die kan daar ook meer dan prima uit de voeten en dan zijn we verdedigend een stuk minder kwetsbaar dan met Wijndal of Sosa.

07-03-2024 17:39

Toni21 +3533

Tahirovic verhuren, Hlynnson verkopen. De rest mag het komend seizoen uitvechten op het middenveld.

Moet nog wel een goede 10 bijkomen om het middenveld te complementeren.

07-03-2024 15:02

leeke +10398

Dus een goede 10 verkopen,en er dan 1 terughalen.Taherovic kan je beter verkopen. Hlynnson is gewoon een goede speler,maar zials zovele verwacht ook Jij blijkbaar dat hij nu al de kar trekt,dit is pas zijn 1e seizoen in 1 ,en dan al afschrijven blijkbaar.

07-03-2024 15:25

Ajaxsupporter02 +14031

Hlynsson moet zich lekker vanaf de bank ontwikkelen. Veel beter dan verkopen of dan constant basis zetten.

07-03-2024 16:09

leeke +10398

Tja , als er betere spelers waren gehaald,was dat denk ik wel de bedoeling geweest

07-03-2024 16:17

ST +23068

Het is vrij lastig om te zeggen welke middenvelders er moeten vertrekken. Voor mij zijn de verschillen onderling namelijk niet zo groot. Het is eigenlijk allemaal middelmatig. Ze zijn op geen enkele positie echt van topniveau. Ik zou vooral de ervaring binnenboord houden (Henderson en Branco) de rest zou ik vooral kijken hoeveel je voor ze kunt vangen en wie het meeste in trek zijn. Er is namelijk meer behoefte aan een hele goede rechtsbuiten en een 10 dan aan 8'en en 6'en. Fitz-Jim en Vos zou je eventueel kunnen verhuren.

07-03-2024 15:02

ck69 +13086

Ik weet een prima oplossing, alleen die is wat rigoureus

07-03-2024 14:55

behangdelul +32621

AD failliet verklaren?

07-03-2024 15:01

LukaLitmanen +81999

Berghuis is ook gewoon een middenvelder ook al speelt hij nu RV.

Of 10 voor hem óf verkopeb

07-03-2024 14:51

Balgevoel +30849

Probeer Tahirovic nou ook eens centraal achterin. En laten we nou niet de fout maken te negeren dat-ie amper met Henderson gespeeld heeft in het meest organisatieloze Ajax - ooit. Vrijwel altijd, op zes, heeft hij in z'n eentje voor de verdediging moeten lopen en kon net aan met een verrekijker z'n collega-middenvelders rond Brobbey ergens rond de zestien zien zwerven. Daar wil ik 'm nog niet op beoordelen.

07-03-2024 14:46

Japie27 +1723

Eigenlijk gehoopt dat Ajax een Redondo had gehaald. Dan had je Tahirovic kunnen verkopen.

07-03-2024 14:35

023Haarlem +3275

Taylor gaat ons niet verder brengen.
Liever Tahirovic erbij houden.

07-03-2024 14:28

leeke +10398

O en die gaat je wel verder brengen ......wat zijn we toch goed om jonge spelers afte kraken he

07-03-2024 15:26

FysioPat020 +25688

En Tahirovic is niet jong?
Kenniet Taylor heeft KKD niveau en bewijst dit al sinds 2 seizoenen.

07-03-2024 15:31

leeke +10398

Onzin,Taylor is gewoon een goede nuttige speler,probleem is dat we er teveel van verwachten blijkbaar.een Bergwijn en Berghuis daar moet je juist meer van verwachten,zijn ervaren spelers,maar laten het meer afweten dan een Taylor. Berghuis is een speler die leuk meespeelt als het ook goed loopt,loopt het niet heb ik hem nog nooit op waarde kunnen betrappen..Een Bergwijn is zoiezo nog geen waarde geweest voor Ajax. Maar ja ik zal wel net zo dom zijn als alle andere trainers die hem altijd laten spelen

07-03-2024 15:48

Ajaxsupporter02 +14031

KKD niveau zegt ie.. Tahirovic ja.

07-03-2024 16:10

Standby +9918

Ik hoop dat Tahirovic verhuurd gaat worden. Toen hij in januari een paar wedstrijden achter elkaar kon spelen, zat er een stijgende lijn in. Ik denk dat als hij verhuurd kan worden aan een club waar hij altijd in de basis staat, dat hij een mooie ontwikkeling door kan maken. Dan kun je daarna kijken of hij bij ons in de basis kan staan.

Als wij hem nu verkopen, dan zou dat echt zonde zijn.

07-03-2024 14:19

TeringHenkie +28344

"Wat ben ik toch blij dat journalisten geen beleid bij Ajax voeren"

Inderdaad, ik ook. Maar ik tel 9 middenvelders in onze selectie, en dan tel ik Berghuis nog eens niet mee als middenvelder.

07-03-2024 14:12

Kerel +1475

10 middenvelders . Berghuis beter als middenvelder.
Maar geen backs geen buitenspelers.
Toch jammer dat journalisten geen beleid hebben gemaakt in de zomer. Was zeker niet minder geweest.

07-03-2024 14:28

leeke +10398

Berghuis is alleen goed als middenvelder als alles perfect loopt,anders heb je er niks aan,is kampipen man laten lopen,win je de oorlog niet mee

07-03-2024 15:28

Myriad +7069

En nog te weinig aanvallende middenvelders. Vooral heel veel 8-en.
Henderson en Vos zijn geen echte zessen. Mannsverk is eigenlijk de enige én met meer potentie dan Alvarez toen hij binnenkwam.

vd Boomen gaat veel last hebben van de concurrentie met Henderson. Die stel je niet zo snel samen op, omdat ze een beetje hetzelfde speltype hebben.

Tahirovic is kansloos.

Vos staat nu achteraan de rij, maar kan wel als backup van Mannsverk.

Fitz Jim wordt nu een beetje gezien als Taylor light.

07-03-2024 14:12

Hamstelaar +15014

Heel simpel ;

Verkopen:
Fitz Jim
Taylor

Verhuren:
Tahirovic of bij een niet te weigeren bod verkopen

Behouden:
Henderson
Van den Boomen
Mansverk
Vos
Hlysson

07-03-2024 13:51

Rolo +13682

Ik zou Tahorivic niet verkopen. Ik zie Henderson mss volgend seizoen nog voor Ajax spelen en dan weer vertrekken. Kan Tahirovic dat stokje overnemen met Mannsverk naast zich.

07-03-2024 13:55

Hamstelaar +15014

Dat zou inderdaad ook een goede optie zijn!

07-03-2024 16:19

Ajaxsupporter02 +14031

Waarom zou je Fitz-Jim willen verkopen? Is verder dan Vos. Je kan beter Vos verhuren aan een ED club. Taylor alleen weg bij goed bod.

07-03-2024 16:12

Hamstelaar +15014

Ik zie het niet zitten in Fitz-Jim. Als je zelf in dit Ajax geen kansen krijg dan ben je denk ik niet goed genoeg. Bij Excelsior ook geen potten kunnen breken. Daarnaast heb ik bij Vos ook mijn twijfels maar hoop dat het nog eruit komt.

07-03-2024 16:20

Ajaxsupporter02 +14031

Kaplan kreeg tot voor kort pas noodgewongen een kans. Dat terwijl ik al weken wist dat hij in 1x de beste verdediger zou zijn. Ben ook overtuigd met Fitz-Jim dat hij dan mensen gaat verrassen. De beste spelers van JA verdienen kansen. Bij Excelsior te weinig tijd gehad, want stond daar juist net een aantal weken in de basis toen Ajax hem terughaalde.

07-03-2024 16:47

JohnnyHeitinga3 +8006

Taylor laten gaan. Hou je Mannsverk en Tahirovic over voor de 6 positie, Henderson en Van den Boomen voor de 8 positie. Vos als backup voor beide posities en als hij zit goed ontwikkelt mogelijk hoger in de rangorde plaatsen. Hlynsson alleen als 10, daar moet nog een aankoop bij.

07-03-2024 13:49

LukaLitmanen +81999

Berghuis gewoon weer op 10, zoals afgelopen 2 seizoenen

07-03-2024 14:50

MelleAfca +14307

Voor de 6 en de 8 zou ik Henderson, Vos, Mannsverk en Fitz Jim behouden. Tahirovic verhuren (of verkopen voor kapitaal) en Taylor verkopen. Van den Boomen komt in mijn ogen ook te kort voor het niveau waar Ajax behoort te zijn.
Afsluitend idealiter Eriksen verleiden tot een terugkeer. Als je dan ook nog Misehouy toch weet te overtuigen, heb je een mooie bezetting.
6: Henderson, Vos
8: (Eriksen) Mannsverk, Fitz Jim
10: (Eriksen) Misehouy, Hlynsson

07-03-2024 13:48

JohnnyHeitinga3 +8006

Mannsverk is een pure 6, Henderson een pure 8.

07-03-2024 13:50

MelleAfca +14307

Met de punt naar achteren wel ja. Als je in een blok met twee speelt, houd je Henderson meer in de rechterzone en Mannsverk met zijn versnelling in de rol van Frenkie en Gravenberch.

07-03-2024 13:52

Rolo +13682

Ik zou Misehouy niet eens meer proberen te overtuigen. Graag of niet... Als hij nu toch nog wil tekenen zou ik er over nadenken en een verslechterde aanbieding op tafel leggen. Je bent toch geen speelbal.

07-03-2024 13:57

Kryptonite +76742

Misehouy mag lekker het volgende voorbeeld zijn van te vroeg vertrokken jeugd. Ik zou mijn energie, moeite en geld liever in iemand van buitenaf steken dan in dit ondankbare 'eigen' jochie. Het is gewoon einde oefening.

07-03-2024 14:06

Kerel +1475

Misehouy ? Op pleuren !
Vertel je kleinkinderen later maar. Ik had de kans maar verziekte het zelf.

07-03-2024 14:21

Rockanje23 +37037

Ajax heeft veel middenvelders maar weinig middenvelders met kwaliteit.

07-03-2024 13:44

Artemio +31961

Precies het is allemaal teveel van het zelfde.

07-03-2024 15:26

AFCACruijff14 +161347

We hebben er veel, maar slechts een paar zijn echt Ajax waardig.

Henderson, Mannsverk en als je hem als middenvelder telt Berghuis
Vd Boomen kan prima blijven als 12e man
Hlynsson, nouja wie weet. Vos idem.

Taylor wegwezen. Tahirovic heeft talent maar als hij te verkopen valt ook doen. Fitz Jim is niveau Excelsior, ook weg.

07-03-2024 13:19

Ajaxsupporter02 +14031

Taylor en Fitz-Jim hebben meer talent dan Tahirovic.

07-03-2024 16:13

AFCACruijff14 +161347

Welnee. Totaal niet.

07-03-2024 16:55

Ajaxsupporter02 +14031

Waar vind je Tahirovic dan zo goed in?

07-03-2024 17:24

HertogH +15843

Ik zou sowieso voortborduren op Mannsverk, Henderson en Vos. Daarnaast snak ik naar een creatieve speler op 10, hopelijk wordt dat mogelijk gemaakt door de verkoop van Taylor en/of Hlynsson.

Tahirovic en van den Boomen mogen sowieso in de etalage wat mij betreft.

07-03-2024 13:18

4Ever14 +6609

Denk dat Taylor nog een lange tijd bij Ajax gaat blijven, ik zie niet zo snel een buitenlandse club voor hem in de rij staan.

07-03-2024 14:26

Andronixos.c +8146

Middenvelders die weg kunnen zijn Fitz-Jim en Tahirović

Mannsverk
Branco
Hendo
Hlynsson
Vos ( Als hij weer fit wordt en de kans krijgt.)
Die zijn verzekerd van hun plek.

Als je bij Taylor een goed bod krijgt, kun je hem verkopen.

07-03-2024 13:10

YugoVik +33116

Voor hlynnson en vos word het moeilijk in de toekomst

07-03-2024 13:13

Professor +11134

Overvloed aan middenvelders maar er moet wel een creatieve 10 komen.
En zelfs met die 10 erbij is er nog geen echt ideaal middenveld te vormen.

07-03-2024 13:10

Oxxer +163915 moderator

Dus volgens Inan gaat de staf waar grote vraagtekens over zijn spelers beoordelen, Ik zie het al voor mij Lord Valkanis die mede gaat bepalen of spelers potentie heeft of niet, zoiets horen de nieuwe trainer en TD te doen.

07-03-2024 13:05

4Ever14 +6609

Het zou me niet verbazen, er wordt al 1,5 seizoen wanbeleid gevoerd. Het is al gek genoeg dat er nog mensen (rvc) bij Ajax zitten die hier verantwoordelijk voor zijn.

07-03-2024 14:32

Oxxer +163915 moderator

Paradijs voor de 5e colonne, pluche plakkers en mensen die er zitten voor de eigen ego.

07-03-2024 14:59

HertogH +15843

'Maduro is heel enthousiast over Mannsverk'.

Goed om te lezen! Maduro heeft eindelijk een middenvelder gevonden waarmee hij op tactisch vlak kan stoeien.

07-03-2024 13:02

Bergkam +4672

Kan je Vos niet ombouwen tot rechtsachter. Of kan iemand tegenwoordig maar op één plek spelen. Denk dat hij daar meer kans maakt op speelminuten dan nu.

07-03-2024 13:02

w86 +9387

Mooi, een overschot. Een maand terug was het nog te mager bezet. En ja dat had met blessures te maken, maar onze vrienden van de media kunnen gelukkig weer iets schrijven...

En ondanks dat het kwantitatief te druk is, is er ook al jaren niet in geïnvesteerd. Zoveel aankopen van 10+ miljoen maar ik kan me er geen een voor het middenveld heugen? Alvarez is als verdediger gehaald dus die tel ik niet mee...

07-03-2024 13:01

Juan62 +46179

Alsof 5 middenvelders genoeg is over een heel seizoen.
Om Tahirovic nu af te schrijven is te kort door de bocht.

Wat ben ik toch blij dat journalisten geen beleid bij Ajax voeren

07-03-2024 13:00

thepower1990 +35726

Nee want degene die wel over het beleid gaan bij Ajax hebben het de laatste jaren lekker gedaan..

07-03-2024 13:02

Indy2 +15254

Juan62 "Alsof 5 middenvelders genoeg is over een heel seizoen"

Ik zit het stukje van Johan Inan ook met verbazing te lezen.

07-03-2024 15:22

Kryptonite +76742

Klopt, er moeten middenvelders weg. Daarbij moet er ook een creatieve 10 komen. Het liefst zie ik Taylor en/of Hlynsson verkocht worden, maar dat gaat Ajax niet doen (and we know why).

Dit moet de bezetting zijn volgend jaar:

Aanvallende middenvelder: aankoop/Taylor/Hlynsson

Centrale middenvelder 1: Mannsverk/Tahirovic/Vos
Centrale middenvelder 2: Hendo/Branco

Fitz Jim verkopen, zou ik jammer vinden maar hij zal nooit de kans krijgen. Tahirovic zou je eventueel ook kunnen verkopen, maar ik zie het wel in die jongen zitten. En er moet sowieso een creatieve 10 bij. Over die linie maak ik me het minste zorgen eerlijk gezegd. We zijn vooral zwak in de verdediging (hebben een rechtsback nodig) en in de aanval. Wat mij betreft laten we Bergwijn en Berghuis gaan en kopen we een ervaren rechtsbuiten. Allicht ook een talent achter die ervaren rechtsbuiten want we hebben ook in de jeugd op die positie 0 talenten die in aanmerking komen voor een plekje bij het eerste.

07-03-2024 12:59

YugoVik +33116

Fitz jim, van den boomen, tahirovic misschien een hlynnsson

07-03-2024 13:00

Kryptonite +76742

Verkopen bedoel je? Tahirovic alleen als je voor hem een goed bod krijgt. En dan nog zou ik het jammer vinden. Ik zie in hem een soort mini Matic. Van den Boomen zou ik niet wegdoen. Is gratis gekomen en kan nog zeker van pas komen. Hij was letterlijk een van de beste middenvelders in de Ligue 1 vorig seizoen. Dat verleer je niet in een jaartje.

07-03-2024 13:03

YugoVik +33116

Dat wel, maar ajax gaat sowieso keuzes maken met de aankopen.. Voor Branco kun je zeker 10m vangen en Tahirovic idemdito.. Ik zie tahirovic een goede middenvelder worden maar of dat bij ajax zal zijn..

07-03-2024 13:03

LukaLitmanen +81999

Ik zou Berghuis gewoon weer als 10 gebruiken of verkopen.

Sowieso rechtsbuiten halen

07-03-2024 14:51

Thomas15 +438

Helemaal mee eens. Wat voor soort type denk je dat Ajax moeten halen voor op 10? Namen in gedachte?

07-03-2024 13:35
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.