Advocaat gelooft nog in toekomst voor Ihattaren: 'Denk niet dat het klaar is'

door Bart Veenstra 39

Bron Rondo/Ziggo Sport

Advocaat gelooft nog in toekomst voor Ihattaren: 'Denk niet dat het klaar is'

door Bart Veenstra 39

Bron Rondo/Ziggo Sport

Laatst geüpdatet

Dick Advocaat denkt dat Mohamed Ihattaren nog altijd kan slagen in het voetbal. De aanvallende middenvelder wordt door Ajax gehuurd van Juventus, al liet de Amsterdamse club maandag blijken dat het de optie tot koop in het huurcontract niet zal lichten.

Bij Rondo op Ziggo Sport was het persbericht van Ajax één van de gespreksonderwerpen aan tafel. Advocaat ziet nog altijd toekomst voor Ihattaren in het voetbal. 'Ik denk niet dat het klaar is', aldus de voormalig voetbaltrainer. 'Ik heb hem wedstrijden bij PSV zien spelen die geweldig waren. Misschien kan het nu een keer omslaan, dat hoop ik voor hem. Als je zo'n talent hebt, is dit toch echt doodzonde.'

Advocaat geeft aan dat hij had gehoopt dat Ihattaren bij Ajax de knop al had kunnen omzetten. Vooral ook omdat Gerald Vanenburg, die Ihattaren in eerste instantie hielp om fit te geraken, bij Ajax rondloopt. 'Ik dacht dat Vanenburg hem hielp, maar ik weet niet wat er daarna weer is gebeurd. Bij Ajax is hij er uiteindelijk niet bij kunnen komen, terwijl een speler als hij fluitend mee moet kunnen doen.'

Van Basten en Waterreus zien het somber in voor Ihattaren

Marco van Basten op zijn beurt ziet het somberder in voor Ihattaren. Hij noemt het triest voor Ihattaren en triest voor de voetballerij dat ook het avontuur bij Ajax op niets is uitgelopen. De oud-spits van Ajax zag namelijk een topspeler in wording in Ihattaren. 'Het was een begenadigd speler. Alleen is techniek niet genoeg. Je moet goed in je vel zitten, mentaal sterk zijn voor alle gevaren die op je weg komen en je daar tegen wapenen. Dat is uiteindelijk niet gelukt.'

Ronald Waterreus, voormalig doelman van PSV, zag het in Eindhoven al misgaan. De oud-keeper heeft weinig vertrouwen in een mooie toekomst voor Ihattaren. 'Als het bij PSV, Ajax én Sampdoria misgaat, gaat hij ook bij Juventus niet slagen. Jullie noemen het triest, maar het is vooral hopen tegen beter weten in nu. Het zijn elke keer dezelfde problemen, die na een halfjaar weer terugkeren.'

Waterreus vreest dan ook dat het 'einde oefening' is voor Ihattaren. 'Misschien zien we hem een keer terug bij een Serie B-club. Dat is zo zonde. Iedereen bij PSV deed al zijn uiterste best er iets van te maken, maar het lijkt allemaal niet te werken. Hij had over Vanenburg ook mooie woorden, maar dat lijken nu helaas holle frasen.'

Check op de website van Sportbookies de beste wedtips voor de wedstrijden in de Champions League van dinsdag en woensdag!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Aurelius1 +19703

Ik denk niet dat de voetballerij hem kan helpen. Er zit iets mis in zijn hoofd. Hij vertoont vluchtgedrag en vlucht in allerlei zaken die hem op korte termijn bevrediging kunnen geven: eten, vrouwen, etc. Hij kampt denk ik met psychische problemen. Als het zo is, dan snap ik dat hij daar niet open over is. Want wat moet je daarmee? Het is niet zo dat je op een knopje drukt en je daar vanaf bent

02-11-2022 07:24

Multi +33221

Al zou je de helft van zijn talent hebben, zelfs dan zou je nog een hele leuke voetballer zijn. Mits je de instelling maar zou hebben.

Deze jongen heeft een geweldige voetballend talent, maar hij kiest ervoor deze niet optimaal in te zetten. Eeuwig zonde.

01-11-2022 18:59

MarcHogervorst +35302

Is het eigenlijk mogelijk dat een voetballer een echt laag iq heeft? Als dat de oorzaak is van zijn idiote gedrag.. Ik bedoel, in het voetbal moet je toch ook slim kunnen spelen, weten hoe je moet lopen, de tactiek begrijpen. Je kan als voetballer toch nooit echt compleet debiel zijn lijkt me?

01-11-2022 18:01

Simpelishetmoeilijkst +25155

Advocaat lijkt me wat naïef te zijn geworden op zijn oude dag. Het zal vast moeilijk worden voor Ihattaren zijn carrière weer op de rit te krijgen, nu, want zijn reputatie heeft wel een knauw gekregen in de business van voetbal.

01-11-2022 17:05

ST +23068

Ik zou niet met Brobbey starten. Die zou ik sparen voor psv. Zonder Brobbey moeten we ook wel met minder dan 4-0 kunnen verliezen bij Glasgow. Ik zou zo spelen:

Tadic - Bergwijn - Conceiceo
---- Berghuis --- Kudus ----
-------- Grillitsch ----------
Wijndal - Bassey - Timber - Sanchez
--------- Pasveer -----------

01-11-2022 16:58

Altijdindestraat +39950

Rensch ipv Sanchez dan is die prima

01-11-2022 17:05

ST +23068

Rensch heeft er weken uit gelegen. Waarom hem niet rustig weer minuten laten maken in het laatste half uur?

01-11-2022 17:08

Simpelishetmoeilijkst +25155

Sanchez viel nogal tegen de laatste pot, dus het is te begrijpen, en Rensch is aanvallend niet slecht.

01-11-2022 17:15

Masz +3731

Mo Ihattaren ipv Conceiceo.
Hij kan nog 4 maal meedoen en Advocaat gelooft in zijn toekomst

01-11-2022 17:20

Wamberto +2968

Natuurlijk is zijn carrière niet voorbij. Er is altijd wel een club die de gok wil wagen. Maar dat zal voorlopig geen topclub meer zijn. Tot zijn 35e kan Ihattaren nog voetballen in de tweede en derde divisies van Zuid-Europa, in de zandbak en wellicht een middenmoter in de Eredivisie.
Eerst maar eens het waarschijnlijk riante contract bij Juventus uitzitten.

01-11-2022 16:13

MarcHogervorst +35302

Ja maar hoe dan ook, het is Ajax' zorg niet meer. ;-)

Dus, who cares?

01-11-2022 16:44

franco +2140

lkkr bij utrecht gaan ballen...

01-11-2022 16:09

Snellejapie +11401

Ja, ik wel.

Hartstikke klaar met hem. Bolletjes slikken en zijn matties gezelschap houden in de PI. Daarna komt een boek; iets met de titel 'Ik en mijn kutleven' waarna hij kan aanschuiven aan tafels waar hij geen zinnig woord uit zijn strot krijgt en alleen maar loopt te mekkeren hoe oneerlijk Ajax was.

01-11-2022 14:15

Oxxer +163876 moderator

Jouw laatste 8 woorden geldt meer voor AS users die vinden dat het de schuld van Ajax is en dat club te weinig heeft gedaan.

01-11-2022 15:17

mokum007 +6522

Dat denk ik niet dat het is, maar dan moet hij wel wat voor doen en alle randzaken aan de kant zet

01-11-2022 14:07

Juichtoon +32409

Wijze woorden...

01-11-2022 14:03

Stoffel +18543

Ben wel benieuwd wat er na het trainingskamp nou precies misgegaan is

01-11-2022 13:58

Ajaxadam1 +31667

Erachter gekomen dat hij de mocromaffia interessanter vind dat voetbal? En hij een notoire leugenaar is mer continu smoesjes. Bekend patroon had hij bij PSV ook structureel.

Veel liegen, ziekmelden, slachtofferrol inkruipen en zelf stiekem de grootste slechterik zijn.

01-11-2022 14:08

Opperhoofd +12571

Haha denk dat je hier de spijker op dekolonisatie slaat.

01-11-2022 16:26

Jeugd +24696

Met alleen talent wordt je geen topvoetballer. Zoals van Basten aangeeft heb je meer nodig. Het teleurstellende is alleen dat zijn talent vrij uniek is, niet veel anderen hebben dat. Al het andere dat hij nodig heeft hebben velen wel en is niet zo bijzonder.
- gemiddeld intelligentie niveau
- beetje leuke sociale omgeving
Dan heeft hij nog het geluk dat hij ook veel dingen krijgt die een andere niet zomaar krijgt. Persoonlijke begeleiders die hem willen helpen op alle fronten.
Jammer dat het niet werkt.
Exceptioneel talent naar mijn mening.

01-11-2022 13:55

Snellejapie +11401

Sterker nog, zonder talent maar met een grote werklust kom je vaak verder. Ook in de voetballerij.

01-11-2022 14:16

Gogopepa73 +3529

Ben het niet vaak eens met waterkneus, maar deze keer heeft ie wel gelijk. Bij psv hebben ze weet ik niet wat allemaal gedaan hem weer in het gareel te krijgen. Kansloze missie werd het en Ajax is er naïef ingestapt. Ik vrees dat we hem over 3 jaar bij Telstar of Achilles gaan zien.

01-11-2022 13:14

afcas +3768

Ik vind naïef een groot woord hier. Ajax huurt hem en mocht het toch werken heb je voor 2 miljoen een speler die je voor 80 zou kunnen verkopen. Soms kan een andere omgeving werken. Zijn in het verleden ook spelers bij ajax weggestuurd die het uiteindelijk wel gehaald hebben.

01-11-2022 13:34

MarcHogervorst +35302

Met zo'n overgewicht en mentaliteit redt je het bij Telstar of Achilles ook niet hoor.

01-11-2022 13:47

Snellejapie +11401

Ajax is er verre van naïef ingestapt. Heeft hem laten meetrainen en een huurcontract afgesloten. Als het niks werd --> terugsturen. En dat is wat er nu is gebeurd.

01-11-2022 14:17

PetervanAmsterdam +2086

Het wordt misschien wel DHSC. Vierde divisie, in de Domstad bij de drie Sneijdertjes. En anders ziet Van Bommel wellicht nog een kansje.

Gezien zijn ellenlange en beschamende incidentenlijst bij PSV (destijds gepubliceerd in het Eindhovens Dagblad) lijkt het er sterk op dat de speler verstandelijk behoorlijk beperkt is en in ieder geval geen enkele vorm van topsportmentaliteit heeft.

01-11-2022 13:10

Matts +2131

Denk dat FC Utrecht of FC Antwerp nog wel een poging zal wagen, of een laagvlieger in Turkije of een club in het Midden-Oosten bijvoorbeeld. Blijft doodzonde van zo'n enorm talent.

01-11-2022 13:06

Nr.10 +111023

Ja, het schijnt dat Juventus haar beste mensen er op heeft gezet. Die zijn er op gebrand om koste wat het kost het beste uit Mo’s carrière te gaan halen. En dat zal een hoop verschil maken, want bij Ajax keek niemand naar hem om.

01-11-2022 12:59

Redrum +96041

Precies, die jongen heeft gewoon wat aandacht nodig en dan komt het helemaal goed. Misschien kan er iemand bij Juventus persoonlijk met hem gaan trainen ofzo, een soort vaderfiguur.

01-11-2022 13:19

Snellejapie +11401

Nou, er zijn zat mensen bij Ajax geweest die kosten noch moeite hebben bespaard om hem weer aan de praat te krijgen. En we zagen het van de zomer allemaal in hem zitten. Dit ging de grote ommezwaai worden. Pisvee zou spijt als haren op hun hoofd hebben dat ze hem hadden laten gaan. Die zouden we vrijwel gratis gaan ophalen bij Juventus. Oud-spelers als Vanenburg trainden zich suf met hem.

Hij heeft het allemaal uit zijn handen laten vallen. Te dik, verkeerde vrienden, autobranden, huwelijk met een starfuckertje....niks was te dol voor hem. Je kunt veel zeggen maar Ajax valt hier he-le-maal niets te verwijten.

01-11-2022 14:20

Nr.10 +111023

Google eens op 'sarcasme'.

01-11-2022 16:20

KudusDream +12972

Als hij een slimme stap maakt wel. Gewoon lekker naar een kleine club in een goede competitie gaat. Een Lille, Southampton of Frankfurt oid.

01-11-2022 12:58

Nr.10 +111023

Het zou mij wel zeer verbazen als dat soort clubs hem willen halen. Hij heeft nu al twee jaar nauwelijks gespeeld, is opnieuw niet fit, en heeft het al bij drie clubs verpest, ondanks dat er enorm in hem werd geïnvesteerd. Misschien dat FC Utrecht het nog een keer wil proberen ofzo, maar dat zou mij eigenlijk ook wel verbazen.

01-11-2022 13:02

OwenStevenDalberg +27486

Utrecht zie ik het wel doen. Die willen al jaren de top 'aanvallen'. Het lukt ze maar om de aansluiting te vinden, ondanks alle investeringen. Slaagt 'project Ihatarren' dan hebben ze wel een echte topspeler erbij.

01-11-2022 13:18

Pancho +437

Utrecht zou dat zeker willen en waarom ook niet? Ik denk alleen dat meneer Mo zich hier veel te goed voor voelt.

01-11-2022 15:35

KudusDream +12972

En zou echt de domst mogelijke stap zijn, hij moet weg uit dat milieu.

01-11-2022 15:36

linksbinnen +8129

Waarom zou hij die switch op alle vlakken wel voor een club als Utrecht kunnen/willen maken maar niet voor PSV, Juve/ Sampdoria en Ajax?

01-11-2022 16:40

Bounce77 +2468

Ja, in het amateurvoetbal, ontbreekt hem volledig aan karakter

01-11-2022 12:26

AFCA-Driebergen +22170

Die foto bij die titel vindt ik wel passen. Zelfs Ihattaren gelooft er niet meer in en lach Dickie uit.

Dit is gewoon klaar. Als het dit jaar al niet meer gelukt is, waarom dan ergens anders nog wel. Dit was toch wel zijn laatste echte kans.

01-11-2022 12:24
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.