Wervelend Ajax pakt koppositie dankzij ruime zege op FC Groningen

door Gino Haverkamp 4557

Wervelend Ajax pakt koppositie dankzij ruime zege op FC Groningen

door Gino Haverkamp 4557

Laatst geüpdatet

Ajax heeft ruimschoots weten te winnen van FC Groningen. Al vroeg kwamen de Amsterdammers op voorsprong, al deden de bezoekers nog wat terug in de tiende minuut. Daarna was het over met het verzet en eindigde de ploeg van Alfred Schreuder uiteindelijk op 6-1. Steven Bergwijn en Antony waren de grote uitblinkers, met Bergwijn als hattrickheld. Ook Kenneth Taylor en Steven Berghuis scoorden een doelpunt.

De thuisploeg begon wervelend aan de wedstrijd. Na vier minuten spelen was het namelijk al raak toen Devyne Rensch de achterlijn opzocht en voorgaf op Bergwijn, die de tijd kreeg om aan te nemen en van dichtbij de bal het doel in te rossen.

Waar in het begin geen vuiltje aan de lucht leek voor de equipe van Schreuder, werd dat zo teniet gedaan toen de tegenstander in de tiende minuut gelijkmaakte. Ajax speelde een aanval niet goed uit, waarna de Groningers toesloegen op de counter. Een simpele kapbeweging van Cyril Ngonge zorgde er vervolgens voor dat Owen Wijndal en Remko Pasveer kansloos waren.

Na een korte drinkpauze werd het duel in de 28e minuut hervat en Ajax was duidelijk het scherpst. Antony, al een paar keer gevaarlijk geweest, krijgt de ruimte om vanaf rechts naar binnen te snijden. Die ruimte had hij beter niet kunnen krijgen vanuit Gronings perspectief, want de Braziliaan haalde vervolgens keihard uit vanaf een meter of twintig. Doelman Michael Verrips kon de bal alleen maar de verre hoek inkijken.

Waar Antony schitterde vanaf rechts, deed Bergwijn dat op links. Als verrassing wisselden beiden van flank na de 2-1, waardoor de Braziliaan wat minder toe kwam aan individuele acties. Wel was hij op slag van rust op een andere manier van waarde. Zijn snaarstrakke voorzet werd namelijk beloond met een goal. Uitgerekend Bergwijn kopte daar namelijk uit raak. Na de 3-1 wisselden de twee weer van kant.

Door de drinkpauze was het aantal minuten blessuretijd wat hoger. De spelers speelden nog zes minuten door, maar echt een kans viel niet meer.

Bergwijn bekroont eerste competitieduel in ArenA met hattrick

De tweede helft begon wat voortkabbelend. Echt grote kansen vielen er niet, maar het was ook niet zo dat Ajax de weg naar voren niet wilde vinden. Het stuitte simpelweg op een ietwat scherpere verdediging van FC Groningen.

Die verdediging stortte in de 57e minuut echter elkaar. Bergwijn kreeg de bal op links aangespeeld, zocht zijn tegenstander op en net wanneer hij wilde happen, kapte de miljoenenaankoop naar binnen om vervolgens loeihard uit te halen: 4-1.

Tien minuten later viel de 5-1, op een typische Ajax-manier. Jurriën Timber met de inspeelbal op Brobbey, die vervolgens breed legt op Taylor. De middenvelder faalde niet, één-op-één met doelman Verrips.

Direct daarna mocht de jonge Ajacied het veld verlaten, want Schreuder vond het tijd voor frisse krachten. Taylor, Brobbey en uitblinker Bergwijn verlieten het veld en Davy Klaassen, Steven Berghuis en Lorenzo Lucca kwamen de lijnen binnen. Voor laatstgenoemde werd het ook gelijk zijn officiële debuut in Ajax 1.

Na die wissels behield Ajax zijn gevaar, maar was de scherpte verdwenen. Lucca kreeg een tweetal kansen, waaronder één die achteraf buitenspel bleek, maar zijn vizier stond nog niet helemaal op scherp.

In de laatste minuten van de wedstrijden viel er nog een doelpunt, zij het wat fortuinlijk. Verdediger Isak Määtä leek de bal op het achterhoofd te krijgen, maar de VAR zag daar iets anders in. Scheidsrechter Bas Nijhuis ging er in mee en gaf een penalty wegens hands. Berghuis benutte die.

Verder viel Perr Schuurs nog in voor Rensch, die kramp had. De Limburger speelde hoogstwaarschijnlijk zijn laatste wedstrijd voor Ajax, een wedstrijd die met 6-1 werd gewonnen. Daardoor mogen de Amsterdammers zich, wegens het doelsaldo, koploper van de Eredivisie noemen.

FT | Ajax - FC Groningen (6-1)

Opstelling Ajax:

Pasveer; Rensch (Schuurs 84'), Timber, Blind, Wijndal; Taylor (Klaassen 69'), Álvarez, Tadić (Kudus 83'); Bergwijn (Berghuis 69'), Antony; Brobbey (Lucca 69').

Wissels Ajax:

Gorter, Stekelenburg, Schuurs, Baas, Magallán, Klaiber, Klaassen, Lucca, Kudus, Berghuis.

Opstelling FC Groningen:

Verrips; Kasanwirjo (Van Gelderen 92'), Te Wierik, Balker, Määtä; Pelupessy, Duarte (Valente 79'), Lundqvist (Oratmangoen 46'); Ngonge (Joosten 62'), Suslov (Abraham 46'); Strand Larsen.

Wissels FC Groningen:

Leeuwenburgh, De Boer, Dankerlui, Kalley, Dammers, Van Gelderen, Irandust, Valente, Abraham, Postema, Oratmangoen, Joosten.

Doelpunten:

1-0 Steven Bergwijn (4')
1-1 Cyril Ngonge (10')
2-1 Antony (28')
3-1 Steven Bergwijn (45')
4-1 Steven Bergwijn (58')
5-1 Kenneth Taylor (66')
6-1 Steven Berghuis (88')

Bestel het nieuwe Ajax-uittenue nu in de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

Joko +5063

Tja is op basis van alfabet, psv heeft exact hetzelfde doelsaldo.

15-08-2022 22:02

Ajacied1981 +17412

Was een heerlijke pot. Hier en daar uiteraard ruimte voor verbetering maar het wordt een prachtig seizoen
Alleen 1 vraag aan veel van die huilebalken hier? Waarom altijd maar zeiken op zaken die minder gaan, klagen dat je favoriet te weinig minuten maakt en dat een ander wel speelt??? Waarom altijd de negatieve kant zoeken?
En kom nu niet met: Wij streven naar het beste want dat doen we allemaal bij Ajax.
Het glas is halfvol! Sta je zo in het leven dan ben je een gelukkiger mens.

Op naar de 4e ster :)

15-08-2022 13:58

4-3-3 +3515

Aanvallend een prachtige pot van Ajax, verdedigend moeten er wel nog stappen gezet worden. Hopelijk kan Bassey hierbij helpen.
Alvarez blijft zich maar ontwikkelen en dat had ik niet verwacht eerlijk gezegd, dus chapeau. Dat betekent wel dat er op het middenveld weer een plekje minder beschikbaar is voor Taylor/Tadic/Klaassen/Kudus/Berghuis.
Dan lijkt het me beter als Ajax Berghuis nog zal proberen te verkopen om de rest van de middenvelders voldoende minuten te kunnen geven.
Anders moet het Kudus verhuren om de minuten te maken die hij nodig heeft op het middenveld. Want hoewel hij in de voorbereiding duidelijk liet zien dat hij er klaar voor is, lijkt hij het te moeten gaan doen met kansloze invalbeurten van een paar minuutjes op vreemde posities. En dat is voor niemand goed, lijkt me.

15-08-2022 11:02

Psychevore +21186

Ik kan nog steeds niet kijken, ik ben namelijk nog steeds op een plek waar ik überhaupt blij ben als ik een beetje retetrage internet heb. Maar ik kan natuurlijk wel statistieken lezen.

Wil mijn excuses aanbieden aan Alvarez. Niet dat ie dat hier komt lezen ofzo, maar goed.

100% van zijn duels gewonnen.
93% pass accuratesse.

Dat zijn debiele statistieken. Holy shit. Kan zo snel even niet vinden wat voor percentage hij vooruit gepasst heeft, maar uit de comments heb ik begrepen dat ook dat gisteren beter was dan normaal.

Petje af.

15-08-2022 00:52

fc Barcelona_ke +19255

Vandaag nog nieuws over schuurs kaplan?

14-08-2022 23:37

Cello +52979 moderator

@fc Barcelona_ke

Ik had begrepen dat het rond is voor 9,5 mio vast en 2,5 mio aan bonussen. Of ik moet het verkeerd begrepen hebben?. Deze verkoop was dé voorwaarde om Kaplan te kunenn kopen, dus dat zal dan wel redelijk snel rond gaan komen.

14-08-2022 23:41

fc Barcelona_ke +19255

Schuurs speelt vanmiddag.
Ik hoop iets nieuws bijv. Schuurs morgen naar italie of kaplan officeel akkoord en naar amsterdam voor medisch keuring

14-08-2022 23:46

Cello +52979 moderator

@fc Barcelona_ke

De reden dat Schuurs nog speelde was grotendeels ingegeven doordat bijv. Bassey deze wedstrijd nog geschorst was. Die is er volgend weekend weer bij en dan is Schuurs als back-up niet zo zeer meer noodzakelijk.

14-08-2022 23:55

Ajaxdebeste35 +15536

Zou Alfredo het aandurven om Tadic op de bank te laten beginnen?

14-08-2022 23:26

Tinus +10389

Waarom zou je je aanvoerder en één van je beste spelers in hemelsnaam op de bank willen zetten?

14-08-2022 23:29

fc Barcelona_ke +19255

Hoezo? Vandaag was hij ook erg goed op nr 10. Alles betrokkenheid links recht spits nummer tien en zelfs terugverdedigen..
Als je iemand met zeer ervaren wil bank zetten, moet die blind worden

14-08-2022 23:37

mickey2602 +4782

Bassey 1e LCV,Wijndal 1e linksback,Blind reserve voor beide posities. Blind kan ook nog net voor de verdediging maar daar ook reserve.

15-08-2022 20:10

Qifesh +24917

Aaaaaaaaaaaaajajajjajajajjaaaaajajaaaaaaaaajax!!!

14-08-2022 23:14

kampioenenjood +5062

Een mooie wedstrijd met een mooi resultaat, maar toch mogen we zeker aan het begin van het seizoen kritisch blijven. Wijndal liet zich wel heel simpel uitkappen bij de gelijkmaker, waardoor de aanvaller naar binnen kon draaien en redelijk vrij schieten. Later in de wedstrijd laat Rensch zich vrij makkelijk uitspelen waardoor Groningen nog een kans krijgt. Maak deze fout in een CL duel en de kans op een tegendoelpunt is erg groot. Als er in Europa gepresenteerd moet worden, moeten dat soort foutjes er echt nog uit.

14-08-2022 23:09

ZeGermans +787

Het viel mij op dat Wijndal aanvallend een stuk vertrouwder overkwam dan verdedigend. Als hij verdedigt geeft hij zijn man teveel ruimte. Dat zag je ook bij de 1-1.

14-08-2022 23:20

Tinus +10389

Sterker nog, Wijndal begon bij de 1-1 pas te rennen toen het eigenlijk te laat was. Aanvallend is hij wel alert, maar optijd weer verdedigen vergeet hij net even te vaak. Dan kom je in de problemen als je hem naast blind zet.

14-08-2022 23:33

Psychevore +21186

Als je aanvallend van zo'n enorme waarde bent als Wijndal dan loopt de buitenspeler van de tegenstander, als het goed is, toch vooral achter Wijndal aan en niet andersom. Dat ie dan verdedigend zwak is maakt dan eigenlijk niet zoveel meer uit.

Een beetje zoals Marcelo.

15-08-2022 00:54

Carrerdecasp +8167

Als we de counters eruit kunnen houden, dan is dit team zo sterk. Het wordt nog spannend wie van de drie gaat spelen: Blind, Bassey of Wijndal. En laten we ons niet zo druk maken om Kudus, die komt echt wel aan zijn minuten. De concurrentie is gewoon erg groot momenteel.

14-08-2022 23:03

Redlum +1706

Die gaan rouleren zoals het hele team! En dat is prima, als deze jongens in meerdere samenstellingen automatismes kweken is het team niet meer te stoppen!

15-08-2022 07:50

De3mos +12082

Ik zie net pas dat ihattaren vandaag in de arena was. Krijgen we dan toch een positief vervolg na al het gezeik?

14-08-2022 23:02

BillSplate +9711

Pierie was er ook dus dat zegt niet zoveel.

15-08-2022 03:12

Tijntjee +694

Echt ongelooflijk wat heeft Kudus misdaan? Aan Alfred z'n vrouw gezeten ofzo? Vorige week 2 minuten...en nu een minuut of 10 als de wedstrijd al gespeeld is?

Ongelooflijk...

14-08-2022 22:51

Petterson +25170

Deze wedstrIjd bracht weer heel treffend de zwakte én de sterkte van Blind aan het licht. Bij de tegengoal kwam hij in een situatie waarin hij eigenlijk maar bij hoge uitzondering in mag komen. Zijn teamgenoten moeten dat op een of andere manier voor hem gaan opvangen. Want aan de bal vond ik hem vandaag weer echt fenomenaal (Pirlo-esk). De 2-1 was exemplarisch: bijna iedere speler geeft de bal veel sneller af (waarbij de tegenstander nog in positie staat en er geen ruimte ontstaat); Blind stelt de pass bewust heel lang uit, waardoor de tegenstander gaat kantelen en steekt hem dan perfect op Alvarez, waardoor deze volop ruimte en tijd heeft om te openen op Antony. Fijn om hem weer zo te zien strooien!

14-08-2022 22:46

Henkjanklaas +20657

Die tegengoal moet je hoofdzakelijk op het conto van Wijndal schrijven. Deze draver vergat in de eerste versnelling naast zijn man te komen liet zich vervolgens kinderlijk eenvoudig uitkappen en doelpunt.hij opereert liever als aanvaller en verzaakt zijn verdedigende taken volledig. Ook vergat hij een aantal keren te blokken, een voorzet eruit te halen. Trouwens ook een kwaal van Rensch.

14-08-2022 22:53

Petterson +25170

Waarschijnlijk heb je daar een punt. Daarom had ik die goal ook graag nog eens gezien vanuit een camera standpunt waarbij je heel het veld kunt zien. Had graag gezien waar Wijndal vandaan moest komen en met welke intentie hij dat deed; en hoe de rest v/d organisatie precies stond. Maar op ESPN en NOS heb ik alleen maar herhalingen met oog voor de bal gezien.

14-08-2022 23:01

Breuk +25290

Wijndal komt ook ver vanaf de helft van Groningen en is dus in een achterwaartse beweging. Hierdoor staat hij op schaatsen en wordt uitgekapt. Maar het is ook gewoon een goede actie van die aanvaller. Je kan niet alles tegenhouden. Ik vond Wijndal niet heel slecht. Tegen clubs buiten de top 4 moet je als back lekker aanvallen, en ja dan krijg je er wel eens een tegen.

14-08-2022 23:19

AjaxAdam1900 +3676

Helemaal eens met je verhaal. Wat ik Wijndal wel verwijt: hij moest de situatie herkennen en moest eerder vertrokken zijn dan Ngonge

15-08-2022 02:47

Petterson +25170

Heerlijke wedstrijd vandaag. Echt genoten en volop vertrouwen getankt voor het komend seizoen. Fijn dat Rensch de weg omhoog ook weer gevonden lijkt te hebben en dat Alvarez zo’n puike wedstrijd speelde.

14-08-2022 22:42

The Class of 2019 +917

Rensch speelde een redelijk goede wedstrijd vandaag en leek met name scherper. Een zwaluw maakt nog geen zomer, maar ik denk dat concurrentie hem goed doet.

Ik vond Alvarez erg goed spelen. Hij lijkt voetballend nog steeds stappen te maken. Mooi om te zien

14-08-2022 23:30

3sterren +20205

En we staan weer waar we gaan eindigen ...

14-08-2022 22:41

mickey2602 +4782

Ik hoop alleen dat dat niet eindigt met Ajax op de 1e plaats op doelsaldo of op alfabetische volgorde.

15-08-2022 20:15

3sterren +20205

Als dat nodig mocht zijn om volgend jaar weer kampioen te worden; so be it.
Zolang er maar attractief voetbal wordt gespeeld met een paar hoofdrollen voor Antony en Bergwijn, zoals gisteren getoond ...

15-08-2022 22:12

Ajax1204 +38421

Aanval is gewoon absolute Europese top. Zeg niet dan Manchester City jaloers is, maar het zit er niet bijzonder veel vanaf. Antony gaat echt 100 miljoen opleveren, en als Bergwijn en Brobbey zo blijven spelen ook minstens 60 miljoen per speler.

Zwakke punt blijf nu nog wel even de verdediging. Op CL niveau maak er dan na zo'n 1-1 niet gauw meer een winst van. Heb wel enorm veel zin in dit team aan de slag te zien in de CL!

14-08-2022 22:34

In Bassey we trust +15361

Kaplan onderweg naar Amsterdam.

14-08-2022 22:24

AjaxAdam1900 +3676

Klopt niet, bracht zijn familie gewoon naar het vliegveld

15-08-2022 02:48

JordanAFCA +22481

Heb echt heel erg genoten vandaag in het stadion. Bergwijn en Antony waren niet te stoppen en zijn echt van buitencategorie. Taylor vond ik weer heel goed en ook Rensch lijkt door de aankomende transfer van Sanchez steeds beter en geconcentreerder te spelen. Ook even over Alvarez waar ik geen fan van ben, wat was hij goed zeg.. zijn beste wedstrijd tot nu toe in Ajax 1. Brobs ondanks geen goal weer heel belangrijk geweest in de versnelling en aanspeelbaarheid met heel veel kracht. Dit klinkt allemaal zeer belovend!

14-08-2022 22:22

In Bassey we trust +15361

Waarom zit er zo'n hoog pisvee gehaalte bij studio voetbal?

14-08-2022 22:00

JOHANisGOD +18498

Kijk je naar Studio Voetbal?
😫

14-08-2022 22:01

In Bassey we trust +15361

Mwah niet vaak.. Nu ff.. toch niks anders te doen.

14-08-2022 22:08

Petterson +25170

Normaal is het meer in balans en zorgt Raffie voor humor en een Ajax kijk op voetbal. Affelay is ook een prima analist en altijd zeer kritisch op PSV. Alleen Pierre en die NOS dude zijn vervelend. Gerbrands was eenmalig te gast vanavond.

14-08-2022 22:49

SjakiedeWit +2636

Bedoel je de voetbalclub PSV…?

15-08-2022 14:49

DeMeervanweleer +7587

Denk dat de affaire Kudus voortkomt uit doe jongen zijn introverte karakter. Zag een keer bij toen nog FOX een special over zijn revalidatie. Echt enorm gesloten jongen die erg op zichzelf leek. In een teamsport - hoe goed je individueel ook bent- zul je je moeten verhouden tot je teamgenoten. Dat lijkt bij Kudus lastig. Voeg daarbij zijn gebrek aan tactische discipline, die ook samenhangt met zijn solistische wandel en het wordt lastiger om hem in te passen. Jammer want het is een bijzondere speler die ik graag zie spelen.

14-08-2022 21:54

JaapStam +137514

Wanneer contract verlening van Timber en Pelova???!!! Duurt te lang!!! Ik eis nu verlening!!!

14-08-2022 21:54

3sterren +20205

Hoe lang is het geleden, dat we op beide flanken tegelijk, artistieke spelers hadden mét rendement en die onze harten sneller lieten kloppen van opwinding ? ...

14-08-2022 21:47

Petterson +25170

Finidi Overmars!?

Overigens vond ik Bergwijn vooral van het rendement vandaag. Die goals maakt hij meer dan uitstekend af. Maar in periodes vond ik hem ook erg afwezig. Maar goed als hij iedere week een hattrick maakt, kijk ik het door de vingers 😁. Antony magistraal .. puur genieten!

14-08-2022 22:51

3sterren +20205

Dat waren inderdaad ook Ajax-helden op de flanken, maar wat Antony vandaag liet zien was ’voetbalporno’ van een geheel andere orde ...

14-08-2022 22:58

Petterson +25170

Inderdaad speelden zowel Overmars als Finidi veel meer zakelijk. Sowieso zat er eigenlijk weinig frivoliteit (laat staan ‘porno’) in het team van Van Gaal. Moeten we dan toch terug naar Keizer en Sjakie!?

14-08-2022 23:05

3sterren +20205

Als je dan toch Pietje en Paco erbij haalt, dan mag de aller, allerbeste niet ontbreken: ”Cruijffie” zoals velen hem liefkozend noemden...
; )

15-08-2022 00:34

Petterson +25170

Vleugel spelers ging het over 😁 .. maar altijd goed om Jopie te noemen 👍

15-08-2022 00:40

3sterren +20205

I know, maar ik kon het niet laten. Onze legendarische nummer 14 bestreek het hele veld. Op de training stond hij soms zelfs op doel ; )…

15-08-2022 00:47

Schip +23518

Heb de wedstrijd moeten missen, maar goeie keuzes door Berghuis en Klaassen op de bank te zetten. Die zullen nog van waarde zijn als 12e man in sommige wedstrijden. Heb zelfs een paar aardige openingen van Alvarez gezien :O

Defensief blijf ik twijfels houden bij Wijndal, maar die heeft nog wat tijd nodig echt te aarden denk ik.

14-08-2022 21:38

3sterren +20205

Álvarez strooide af en toe met passes ”over de hele”, zoals Ruud Krol die kon geven in zijn beste dagen ...
; )

14-08-2022 21:55

Henkjanklaas +20657

Wijndal leert nooit verdedigen.

14-08-2022 22:55

superajax +11571

Zie dat de altijd lastige thuiswedstrijd van lampen tegen het altijd lastige Volendam verplaatst is omdat ze 4 !!!! dagen later tegen Rangers moeten.

14-08-2022 21:01

Petterson +25170

Lachwekkend inderdaad! Valt ook niet mee om tegen een elftal te spelen met vier 16-jarigen!! Wat dat betreft heeft AZ me toch positief verrast door kennelijk niet om verplaatsing te vragen. En Twente met beperktere middelen begrijp ik dan weer iets beter. Had PSV eigenlijk uit of thuis moeten spelen?

14-08-2022 23:08

RijkdeGooier +2875

Zo kansloos dat mensen je meteen proberen neer te sabels wanneer je niet meteen de polonaise loopt bij de eerste groot uitgevallen overwinning. Ik zie gewoon nog teveel verbeter punten, zo wat?

14-08-2022 20:45

Pinohelmond +5823

Die zijn er ook! Kan ook niet anders in dit stadium. Op dit moment is linksachterin aan verbetering toe, Blind en Wijndal hebben het nog niet vooralsnog. Als Bassey half zo goed is als zijn transfersom doet vermoeden dan is het probleem voor 75% opgelost.

Gelukkig vandaag wel heel veel goede dingen gezien, het middenveld staat erg goed met Taylor / Alvarez en de aanval is om van te watertanden.
Lang geleden dat ik zo genoten heb. 6-1 was een magere afspiegeling van de verhoudingen, 12-1 had makkelijk gekund.

14-08-2022 20:58

Freddy +11456

Rensch daarintegen speelde weer een hele lekkere pot terwijl het in het begin wat minder was

14-08-2022 21:22

Sjaakie +5815

Rensch heeft niet verdedigd Freddy. Gelukkig hoefde dat deze keer vrijwel niet.

14-08-2022 21:52

aschja +20588

Everyone. Don’t be like Rijk.

14-08-2022 21:01

Petterson +25170

Prima! Maar vergeet ook niet te genieten Rijk. Vandaag bij vlagen toch veel mooie dingen gezien van het team als geheel en van een aantal individuen .. en dat zo vroeg in het seizoen. Laat de selectie en staf zich maar bezig houden met de verbeterpunten .. komt vast goed!

14-08-2022 23:12

RijkdeGooier +2875

Je hebt gelijk ik moet ook genieten

15-08-2022 09:06

Flipper33 +6826

Ajax speelde best goed maar Wijndal baart me toch best zorgen !

14-08-2022 20:41

HumbertoPan +1725

Midden van het seizoen speelt Blind LB denk ik

14-08-2022 21:17

Koningtoto +60569

Als Schreuder slim is volgende week al.

14-08-2022 21:48

Redlum +1706

Niet alle wedstrijden, wijndal gaat gewoon de 30 potjes halen dit seizoen. Net als Blind en Bassey.

15-08-2022 07:58

ShiekTakTiek +5980

Verwacht ook dat Bassey centraal komt met zijn fysiek en snelheid, Blind in de linkerzone zoals afgelopen seizoen want je levert anders veel voetballend vermogen in van achteruit als je hem wissel zet. Dan heb je Mazraoui, Blind en Martinez niet meer die alledrie heel aardig opbouwen. Wijndal is vooral goed in het opkomen over de hele flank en ook in teruggetrokken ballen voorgeven. Een Blind heb je tactisch ook nodig en daarom zou ik hem LB zetten anders iets teveel van het goede met de grillige Rensch op RB en Wijndal op LB. In de wedstrijden waar je snelheid nodig hebt kan je altijd nog Wijndal brengen.

14-08-2022 22:23

Henkjanklaas +20657

Wijndal eruit svp

14-08-2022 22:56

Cednificent +491

Heerlijke pot gezien vandaag.

Veel snelheid flair en dynamiek van van beide vleugels en Backs. In heb echt genoten.

Blind zag er voor niet goed uit bij de gelijkmaker. Hij is echt te traag en geen verdediger. Langzaamaan minder minuten geven en niet afserveren. Het is een echte ajacied

Tadic eigenlijk hetzelfde. Gaat langzaamaan wat minder worden en dat geeft niks. Iedereen gaat zijn minuten krijgen dit jaar, echt een brede en goede selectie zo lijkt het.

Mbt Kudus..

Vooropgesteld, ik ben fan van de voetballer Kudus, maar resultaten uit een voorbereiding tellen niet volledig mee. Een hiërarchie van een team zet je ook niet meteen op zn kop. Klaassen en Berghuis staan daarin hoger en langzaam aan kan Kudus hierin stijgen. Dit doe je echter niet alleen met voetballende resultaten.

Kudus plaatst zich nu voor de tweede keer buiten de groep en dat is gewoon niet ok. Ja voetballend vind ik dat hij moet spelen, maar we zien niet alles van hem zoals trainingen of hoe hij in de groep valt. Maar als rare tweets gaat plaatsen of wegloopt zoals vandaag dan zou in hem als Ajax zijnde verkopen. Dit gaat namelijk het groepsproces verpesten.

14-08-2022 20:40

Flipper33 +6826

Gelijkmaker was meer de schuld van Wijndal maar dat Blind traag is klopt als een bus

14-08-2022 20:42

BattieSr +2455

Ja, dat Blind niet snel is weten we inmiddels wel. Zoals je zegt die goal is Blind niet aan te rekenen, maar gewoon door een slapende Wijndal.

14-08-2022 21:00

Petterson +25170

En bovendien speelde Blind verder echt soeverein vandaag. Heeft echt zo veel spel intelligentie. Ik erger me ook vaak aan hem als hij weer eens op 75procent ‘lijkt’ te spelen, maar hij voegt nog altijd echt veel voetbal toe vanuit achteruit.

14-08-2022 23:14

Robertini +39526

Nu de koppositie niet meer weggeven ;).

Was een mooie wedstrijd! Een middenveld met Tadic bevalt me wel.

14-08-2022 20:38

cl=5! +5376

Tadic on fire

14-08-2022 22:06

arantes1234 +1759

Niet alleen omdat hij het verdient, maar kudus moet echt een keer in de basis beginnen voordat hij compleet ongelukkig wordt. Het voelt echt oneerlijk als je kijkt naar wat hij elke wedstrijd laat zien. Zoals vandaag gezien is hij niet per se nodig in de basis maar door hem geen kans te geven doe je hem tekort

14-08-2022 20:37

BattieSr +2455

Op basis van??!

14-08-2022 21:01

korem +878

Waarom verdient hij een basis plaatst ? Berghuis ook toch ? En Klaasn ? Kudus zal toch iets niet helemaal goed doen want schreuder is niet de eerste coach die hem niet in de basis zet !

15-08-2022 10:01

arantes1234 +1759

Hij hoeft van mij geen vaste basisklant te zijn. Maar hij was een van de weinigen die in de voorbereiding en officiële wedstrijden tot nu toe heel constant op een hoog niveau heeft gespeeld. Waardoor ik vind dat hij het verdient om een keer in de basis te starten. Wat schreuder over hem denkt weet ik uiteraard niet maar daarom is dit ook mijn mening

15-08-2022 10:08

3sterren +20205

Fantastische pot mannen. Gefeliciteerd ! Vooral doorgaan.
Voor Alfred Schreuder heb ik echter één heel klein verzoekje: niet meer wisselen in de 83ste minuut (Kudus) en in de 84ste minuut (Schuurs).

Toen ik in een artikel las dat je zelden tot nooit met een vaste basisopstelling speelt, had ik een heel ander verwachtingspatroon.

Maar goed velen hier reageerden al met ”geweldige pot” ik doe er nog een schepje bovenop: sublieme overwinning ...

14-08-2022 20:27

WantAmsterdam +116198

De wissel met Schuurs was vanwege de blessure, voor de rest eens.

14-08-2022 20:36

3sterren +20205

Dank! Ik heb de laatste vijf minuten van de wedstrijd moeten missen vanwege ’bier- en bitterballen dienst’ ; ) ...

14-08-2022 21:48

WantAmsterdam +116198

Kennen we allemaal:)

14-08-2022 22:09

MarcoB1971 +4780

Wat ik zo mooi vind op deze site en behangdelul heeft dat goed weer gegeven. Geen Alvarez geen Rensch. Alvarez misschien wel de beste, maar is geen aanvaller en dit wordt dan niet gezien. En Rensch speelde vorige week een goede pot, vandaag was hij uitstekend. Je ziet wat vertrouwen met iemand doet.

Daarnaast Begin ik Perez een beetje beu te worden. Ajax koopt maar nu weer een Turk als Schuurs weggaat. Vroeger hadden ze dat niet gedaan en hadden ze eigen jeugd de kans gegeven. Maar wie dan? Aertzen, Gooiker? Men doet opeens dat Ajax eigen jeugd geen kans meer geeft…. Rensch, Timber, Brobbey, Taylor. En dan spelen er 8 Nederlanders in de basis. Perez bij PISVEE doen ze dat anders. Inderdaad Teze, Obispo, Gapko en dan die babayaro. En invallers als oppgard, ledzema. Dat soort voetballers heeft Ajax ook in de opleiding. Maar Ajax streeft naar een hoger niveau. En dankzij Ajax kunnen clubs meeliften op de Europese successen van Ajax. En 4 eigen jeugd spelers heeft Ajax altijd al gehad alleen valt dat niet p door de aankopen. Maar men is Ajax moe en dan worden ze gebashed

14-08-2022 20:21

Sjaakie +5815

Rensch heeft niet verdedigd MarcoB1971.
Gelukkig hoefde dat deze wedstrijd vrijwel niet.

14-08-2022 21:54

MarcoB1971 +4780

Kijk de wedstrijd nog maar eens terug heeft een paar goede tackels eruit gegooid

14-08-2022 21:58

Sjaakie +5815

Rensch is verreweg de zwakste schakel van dit Ajax MarcoB1971.

14-08-2022 22:02

Wieno +9248

Wat een potje! Heerlijk genoten vandaag en dan hebben we nog een paar parels op zak.

Zou Kudus wellicht teveel op zichzelf zijn? Dat trainers hem teveel een eigen BV vinden ipv een teamplayer? Gezien de voorbereiding hoort hij te spelen / meer minuten te krijgen, maar je bent een profvoetballer en een ronde voor supporters hoort er bij. Schuurs had ook vaker een goede voorbereiding, maar schikte zich prima in zijn rol. Niemand is groter dan het team.

Andere vraag is het inbrengen van Luca. Je brengt die jongen in, om hem vervolgens te laten verzuipen. Als je hem als targetman wilt gebruiken, geef die laatste minuten dan wat voorzetten van de zijkanten. Maargoed dit zijn peanuts vergeleken met het heerlijke potje van vandaag.

14-08-2022 20:12

Nr.10 +111335

Lucca heeft anders een goeie kopkans gehad na een voorzet van Bergosso vanaf links.
En had ook die bal die hij zo wild uit de draai meteen schoot wel mogen maken.

14-08-2022 20:16

Petterson +25170

Eens over Luca. Had wel het idee dat Tadic hem nog bewust extra zocht. Maar toen die gewisseld werd geloofde iedereen het wel. Vond Luca bij die schietkans (goal en toen naast) vanuit buitenspel positie wel een beetje een blind paard. Dat maakte Klaassen hem ook terecht duidelijk. Maar goed, laten we dat maar op gretigheid houden. Vraag me wel af of deze jongen ondanks zijn lengte überhaupt een target man is!? Maar goed, we gaan het zien ..

14-08-2022 23:18

AjaxDaniel +14527

Wie was trouwens de commentator bij deze wedstrijd? Nog niet echt vaker gehoord volgens mij maar vond hem prima verslag doen.

14-08-2022 20:11

JaapStam +137514

Indd!!! Beter dan Leo Driessen, Leo Oldenburger of die papzak van Mark v Rijswijk!!!

Vincent Schildkamp heeft soms leuke dagen als verslaggever bij ons aller Ajax!!! De rest is shit!!!

14-08-2022 20:16

AjaxDaniel +14527

Deze commentator heet Teun de Boer

14-08-2022 20:20

JaapStam +137514

Thanks!!! Hij mag wel vaker ons commentaar geven!!! Wat een klasbak!!!

14-08-2022 20:56

Steffenhagen +37930

Ik zweer het je : die perez wordt betaald om Ajax af te zeiken . Wat een belachelijke analyse .

14-08-2022 20:08

GiannisAntetokounmpo +8426

Wat heeft ie gezegd? Vind perez altijd wel realistisch in zijn analyses. Een van de beste bij ESPN..

14-08-2022 20:13

JesusZoonVanGod +5866

Perez kan prima verslag doen, heeft zeker verstand van het spelletje. Maar heel eerlijk, Ajax kan het niet snel goed doen in zijn ogen en hij zoekt altijd naar punten van kritiek. Iets met oud zeer geloof ik.

14-08-2022 20:21

Yeshyeshyall +10970

Nah is gewoon kritisch en soms te, maar niet alleen op Ajax. Over het algemeen heeft ie er best kijk op vind ik maar het is een beetje een hatelijk mannetje. Jammer want is nergens voor nodig

14-08-2022 20:54

OdjePils +6320

Perez is een vuile racist!

14-08-2022 21:35

Yeshyeshyall +10970

Je hebt gelijk ja, meer dan hatelijk. Nare racistische verwensingen maakte hij inderdaad

14-08-2022 22:45

Nr.10 +111335

Ik heb genoten van de beste wedstrijd van Ajax sinds februari vorig seizoen (tegen Twente en Vitesse). Er staat een fantastisch elftal zo, hoewel het natuurlijk achterin nog wel wat beter kan. Wat dat laatste betreft ben ik benieuwd hoe Sanchez zich gaat manifesteren in de concurrentiestrijd met Rensch (Rensch speelde al véél beter vandaag), en wat Bassey kan brengen.
Bassey is toch met afstand de duurste verdediger ooit gekocht door een Eredivisieclub, en op Bergwijn na onze duurste aankoop. Verwachtingen zijn hoog en ik hoop dat hij meer power, duelkracht en kopkracht brengt achterin. Benieuwd hoe de concurrentiestrijd zich daar ontwikkelt, want het zal betekenen dat Wijndal of Blind regelmatig op de bank begint. Ik denk dat Blind misschien wel weer op linksback uit kan komen, met Bassey en Timber in het centrum.
Blind op het middenveld zie ik niet snel meer gebeuren, dat was dramatisch, en het middenveld met Taylor en Alvarez was heerlijk vandaag. Daar kan je makkelijk variëren en af en toe Bergosso ipv Taylor laten spelen bijvoorbeeld.

14-08-2022 20:08

afcaslb80 +1466

Blind in de laatste linie kan gewoon niet meer.
Er zijn betere spelers en blind kan niet eeuwig teren op zn naam

14-08-2022 20:07

OwenStevenDalberg +27551

Hij kan nergens meer. Zijn loopvermogen is zo ontzettend afgenomen, dat is echt vragen om problemen. Om z'n passing alleen kun je hem niet meer blijven opstellen gezien de concurrentie en het aantal kansen /goals tegen die door hem ontstaan.

Het is geen schande, voor elke speler is het op een gegeven moment over.

14-08-2022 20:22

AFCACruijff14 +162166

Blind kan nog prima, maar alleen in wedstrijden waarin Ajax dominant is en de bal gewoon constant heeft. Dat hebben we vrij vaak, maar als ploegen druk op Ajax zetten krijg je met Blind wel iemand die te langzaam aan het worden is en ook in luchtduels niet altijd even sterk meer is. Maar ik zou hem zeker niet afschrijven. Zie hem als linksback ook nog wel van Wijndal winnen.

14-08-2022 20:26

OwenStevenDalberg +27551

Vandaag was zo'n wedstrijd. En bij wie kwam de 1-1 vandaan?

14-08-2022 20:37

Litmanen95 +1087

Bij Wijndal

14-08-2022 22:35

6R +3149

Alvarez is nou niet het type speler waarvan ik zijn naam op mijn Ajax shirt zou willen hebben, vergeleken Antony/Bergwijn/Tadic. Maar hij speelde een geweldige pot. En zijn statistieken (die sommige leden hier op AS delen) van zijn wedstrijd vandaag liegen er ook niet om.

Top!

14-08-2022 20:02

RijkdeGooier +2875

Ok dan maar langs de opticien, maar wie gaat er mee??

14-08-2022 20:02

Artemio +32128

Het wordt nog wel een hels karwei om het allemaal te managen.

14-08-2022 19:57

GiiaAfca +9081

Had alleen de eerste helft kunnen zien maar net de samenvatting gekeken maar dit zag er eindelijk goed uit zo, als we deze lijn door gaan trekken met evt Bassey en Sanchez dan word dit weer een heel mooi seizoen

14-08-2022 19:50

AjaxAdam1900 +3676

Vonden jullie de 1-1 de fout van Wijndal, zo ja, waarom?

14-08-2022 19:50

ElSandrini +18198

Blind zag er ook niet goed uit.... Traag en schijnverdedigen

14-08-2022 19:53

afcaslb80 +1466

Wind stil in de arena en blind heeft als enigste last van tegenwind, wordt aan alle kanten voorbij gelopen.

14-08-2022 20:09

NeeI +107887

Blind sjokte er als een bejaarde achter aan en weigerde in te grijpen en vervolgens was Wijndal aan t slapen.

14-08-2022 19:54

WantAmsterdam +116198

Vond meerdere spelers in de fout gaan, maar de grootste fout vond ik van Blind, sjokt weer een beetje en verliest een loopduel van een speler die zelf al traag is, ondanks dat die 3 meter voorsprong had, grijpt dan niet echt in.
Maar Wijndal begon ook veel te laat met sprinten ja.

14-08-2022 20:44

Aldinho_nl +1061

Rensch was vandaag weer goed. Als onze aanwinsten aansluiten is elke linie sterk en zijn alle posities dubbel bezet. Er zou alleen nog een goede keeper bij kunnen. Verder is dit een hele sterke lichting. Ook in de CL kunnen we weer wat potjes winnen. Heerlijke tijden als fan!

14-08-2022 19:46

Nr.10 +111335

Rensch speelde zijn beste wedstrijd sinds 2020-21.

14-08-2022 20:10

3sterren +20205

Hij voelt de hete adem in zijn nek van Sanchez ...
; )

14-08-2022 21:40

Aldinho_nl +1061

Zo hoort dat ook bij een topclub.

14-08-2022 22:14

Sjaakie +5815

Rensch hoefde vandaag vrijwel niet te verdedigen Aldinho_nl. Tegen een serieuze tegenstander is hij nergens. Middenvelder bij een middenmoter, dat is zijn niveau.

14-08-2022 21:58

Aldinho_nl +1061

Maar dat komt ook omdat hij hoog staat. Hij trekt dan zijn tegenstander mee. Buiten dat greep hij een paar keer stevig in. Prima speler als back up en met in twee
Wedstrijden een assist en een doelpunt ook prima voor de basis als hij dit kan volhouden. Als ze nog een klasse keeper kunnen aantrekken zijn we compleet. Sterker nog, dan moetende een aantal spelers worden verkocht. Denk aan Klaiber en Pierie. Ik heb niets tegen ze, maar dat is het resultaat van doorselecteren en de begroting op orde houden.

14-08-2022 22:13

AjaxHoorn +32989

Ga je dit nou onder elke post van Rensch vermelden Sjaak?

14-08-2022 22:28

Sjaakie +5815

Ik doe m'n best, AjaxHoorn.

14-08-2022 23:36

Broodjebal44 +5727

6 van de 102 punten, recordjacht!

14-08-2022 19:41

aschja +20588

Godverdomme weer een week wachten. 😂

14-08-2022 19:40

JOHANisGOD +18498

Alvarez


93 procent succesfull passing rate

100 procent defensive duels won

14-08-2022 19:37

Nr.10 +111335

Hij was vandaag een beest. Zijn passing viel ook op, beter dan normaal, ook in de kantwissels. Schreuder heeft hem misschien een boost gegeven daarin.

14-08-2022 20:11

Ajaxfan16 +27446

Off: zou Nous het al naar zin hebben bij Bayern? Al 9 hele minuten gehad in 2 wedstrijden en dat met Pavard voor je.

14-08-2022 19:37

AFCACruijff14 +162166

Hij is als transfervrije selectieopvulling gehaald. Ik snap nooit dat spelers zich graag transfervrij in de Europese top willen melden, dan is het altijd de vraag of ze je echt willen of dat je interessant bent omdat je alleen tekengeld en salaris kost.

14-08-2022 19:41

AjaxDaniel +14527

Omdat je een dikke som aan tekenbonus kan pakken. Een goed deel van de bespaarde transfersom die normaal betaald zou moeten worden (rond de 20-25 miljoen voor Nous?) kan je dan opeisen.

Nadeel is indd dat je als speler beter met een flink prijskaartje binnen kan komen. Dan ben je veel minder een 'gokje'.

14-08-2022 19:44

Ajax1969 +4165

Hij schijnt 8 miljoen per jaar te verdienen. Dat vergoedt veel. Maar inderdaad als transfervrije speler word je vaak als selectie opvuller gezien of als handelswaar, zie Brobbey.

14-08-2022 19:48

AFCACruijff14 +162166

Plus, Bayern is superieur in Duitsland en wint praktisch alles. Dus ze hoeven daar ook niet snel een crisis te managen door de ploeg overhoop te gooien.

14-08-2022 19:56

3*stars*3 +23511

Ach, als hij daar niet aan de bak komt, kan hij altijd nog naar clubs als; Sevilla, Roma, Dortmund, Lyon etc.
Hij heeft wel Ajax en Bayern achter z’n naam staan.

Vooral benieuwd hoe Gravenberch zich nu voelt.
Was klaar voor een nieuwe uitdaging, riep hij…
Zou je zien dat hij tijdens het WK thuis zit en dat Taylor naar het WK gaat.

14-08-2022 19:47

komopajax777 +13297

Taylor bevalt mij beter dan Gravenberch.Hij heeft meer rendement en scoort makkelijker en heeft wel een goed schot in tegenstelling tot Ryan.

14-08-2022 19:56

WantAmsterdam +116198

Tijdens de voorbereiding waren ze lyrisch over hem, hij heeft nu 2 invalbeurten gehad, wat gezien de ongelofelijke concurrentie op het middenveld bij Bayern best goed is.
Afwachten, hij zal denk ik nog wel meer kansen krijgen, en ook al is hij geen basisspeler, zou Graaf altijd boven spelers zoals de Roon, Til of Klaassen verkiezen.

14-08-2022 20:48

3*stars*3 +23511

En grote voordeel, Taylor is tweebenig.
Daarnaast zie je ook dat gretige in z’n spel, bij balverlies.
Ryan had vooral zo’n uitstraling van, “het komt wel goed”.

15-08-2022 15:17

3*stars*3 +23511

@WantAmsterdam, we zullen het gaan zien.
Puur qua talent, is Ryan beter dan de bovengenoemde spelers.
Maar Louis wil sowieso ook een loper erbij hebben.
Al zie ik Til sowieso als afvaller.
Wijnaldum gaat in clubverband ook weer minuten maken.

15-08-2022 15:18

Nr.10 +111335

Komt echt wel, de Ligt zit ook nog op de bank. Ze beginnen gewoon met elftal van vorig jaar, en de nieuwe jongens moeten zich erin spelen, zo werkt dat.

14-08-2022 20:11

WantAmsterdam +116198

De ligt is veel later aangesloten dan Nous, en heeft 70 miljoen gekost, die zal vroeger of later spelen ja. Bij Nous en Gravenberch is het te vraag, die worden niet zo snel basisspelers.

14-08-2022 20:49

Nr.10 +111335

Gravenberch verwacht ik ook niet. Goretzka is er nu nog niet eens bij. Maar als Mazraoui het niveau haalt van vorig seizoen bij ons, speelt hij Pavard er wel uit denk ik.

14-08-2022 21:10

WantAmsterdam +116198

De vraag, Pavard is degelijker, en dat is natuurlijk op hoger niveau niet onbelangrijk, bij Ajax worden hem fouten snel vergeven, bij Bayern niet.

14-08-2022 21:34

Koningtoto +60569

Ik kijk net ff de samenvatting. Arno Vermeulen geeft commentaar maar dat is wel een verademing zeg. Neutraal commentaar. Kan espn wat van leren.

14-08-2022 19:36

Aetim +1368

Als analist is hij een pedante betweter, maar als commentator is hij idd wel prettig. Iets met een schoenmaker en een leest ;)

14-08-2022 19:38

AFCACruijff14 +162166

Vermeulen is een betwetertje, maar best een goede commentator. Aan tafel bij SV voegt hij weer niks toe.

14-08-2022 19:42

3*stars*3 +23511

Vond ESPN commentator vandaag niet slecht.
Hij werd helemaal gek na acties en die goal van Antony.

Erger mij bij ESPN meer aan het hypen van Fey en zeker als ze thuis spelen.
Want o wat is dat stadion geweldig en laten we niet beginnen over sfeer daaro.
Dan is het helemaal lachwekkend als je een dag later, zelfs kakkies hoort klagen dat sfeer minder en minder wordt.

14-08-2022 19:43

Koningtoto +60569

Niet kunnen zien. Maar over het algemeen word ik stapelgek van espn. Het hypen van en geilen op feyenoord en psv handel ik slecht.

14-08-2022 19:46

AjaxDaniel +14527

Weijlando zit in de Viaplay studio met een ultra zakelijk kapseltje

14-08-2022 19:35

Red Devil +3604

Lekkere pot vanmiddag maar wat kwam die tegengoal weer op een verschrikkelijke domme manier tot stand.
Na rust hadden er dubbele cijfers op het scorebord moeten staan.
We staan weer waar we horen te staan.

14-08-2022 19:34

Henk de Vries +11133

Absoluut top vandaag: Bergwijn, Brobbey, Antony, Alvarez, Rensch. Ongelofelijk genoten, heerlijke spelers, heerlijke goals. Verdedigend valt er nog wat te winnen, hopelijk pakt Bassey die kans. Dan hebben we echt een wereldploeg!

14-08-2022 19:33

Ajaxisart +18768

Ik denk dat Bassey ipv Blind het achterin wat solider moet maken. Blind speelde echt niet slecht, maar de 1-1 komt toch echt door hem, hij dekt, door zijn gebrekkige snelheid, niet door en Stran-Larssen kon een bakkie koffie halen, voordat hij zijn assist kon geven. Verder hebben we op iedere positie een dubbele bezetting, zeker als Kaplan komt.

14-08-2022 19:32

BattieSr +2455

Nee man, met je obsessie voor Blind. Was gewoon fout van Wijndal. Die was bak koffie aan het drinken ja

14-08-2022 19:37

AjaxDaniel +14527

Blind ging minstens even erg de fout in hoor. Begon al bij zijn totale gebrek aan snelheid want de gemiddelde verdediger was veel eerder bij die bal geweest dan Strand Larsen. Vervolgens stond hij op 5 meter te dekken.

Ding is, Blind kan wss 5 mensen doodrijden en dan nog behoudt hij zijn basisplaats.

14-08-2022 19:40

BattieSr +2455

Die Strand staat helemaal aan de zijkant en nog ver van de goal, totaal geen reden om zo kort te zitten. Tenminste, als je collega’s gewoon meedoen

14-08-2022 19:47

komopajax777 +13297

Het was een reeks van fouten.Allereerst verdedigt Blind echt niet goed; hij dekt niet kort en loopt achteruit en laat de voorzet geven.Vervolgens komt Wijndal niet goed uit met zijn sliding doordat hij niet helemaal in balans was en laat Timber na om te assisteren.En tenslotte laat Pasveer te makkelijk de bal gaan.

14-08-2022 20:23

Henk de Vries +11133

Als Bassey maar een beetje meevalt. Heb ik nog ietwat een hard hoofd in....

14-08-2022 19:37

Leo Valk +1364

Gebaseerd op?

14-08-2022 19:48

komopajax777 +13297

Bassey is gewoon een topper in alles; snelheid,lengte,kracht en duelkracht.Hij wordt Martinez 3.0!

14-08-2022 20:25

FWAjacied +3890

De 1-1 is 90 procent schuld van Wijndal.

14-08-2022 19:41

Leo Valk +1364

De 1-0 ???

14-08-2022 19:49

FWAjacied +3890

1-1 natuurlijk. Pas het aan.

14-08-2022 20:03

WantAmsterdam +116198

Haha nee, eerder minder dan 50 %. Blind verdedigd minsten net zo slecht, een loopduel verliezen terwijl je een straatlengte voorsprong hebt, en dat tegen een speler die ook traag is. En dan nog schijnverdedigen.

14-08-2022 20:53

Litmanen95 +1087

Strand Larsen is geen verkeerde speler en Blind is niet de speler die het achterin allemaal in zijn eentje kan oplossen. Als hij in die positie komt, zijn er elders op het veld fouten gemaakt. Blind speelde verder een prima pot. Goede passes en ook enkele uitstekende intercepties. Antony speelde natuurlijk geweldig, maar maakte in de laatste 10 minuten meer fouten dan Blind in de hele wedstrijd. Is niet erg, want goede spelers zullen altijd fouten (moeten kunnen) blijven maken. Op de een of andere manier let men hier altijd erg scherp op de zwakkere momenten van Blind. Je moet als team zo spelen dat mindere momenten van welke speler dan ook opgevangen of hersteld kunnen worden. Dat gebeurde vandaag uitstekend. Mooie teamprestatie, deze overwinning. En Blind is een heel belangrijk onderdeel daarin.

14-08-2022 22:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.