Welke opties heeft Ten Hag na het wegvallen van Antony?

door Bart Veenstra 118

Bron Ajax Showtime

Welke opties heeft Ten Hag na het wegvallen van Antony?

door Bart Veenstra 118

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Ajax kan vermoedelijk voor de rest van het seizoen niet beschikken over Antony. Met nog zes wedstrijden in de Eredivisie en een bekerfinale te gaan zal Ajax-trainer Erik ten Hag wederom moeten puzzelen. Welke opties heeft de oefenmeester nu na het wegvallen van de Braziliaan?

Vlak voor de interlandperiode liep Antony een enkelblessure op, al kon hij enkele dagen later wel in actie komen voor zijn land Brazilië. De aanvaller speelde in de interlandperiode twee interlands en in de tweede wedstrijd viel hij opnieuw geblesseerd uit. Vanwege een enkelblessure verliet Antony per brancard het veld.

Ajax meldde dinsdagochtend dat Antony deze maand (april) niet meer in actie komt en daarnaast is het niet uitgesloten dat hij dit seizoen helemaal niet meer in actie komt. Een (tijdelijke) terugkeer van David Neres is volgens zijn management 'vrijwel uitgesloten' en zodoende zal Ten Hag het moeten doen met de spelers die hij nu heeft.

Steven Berghuis

De meest waarschijnlijke optie voor Ten Hag is het opstellen van Steven Berghuis als rechtsbuiten. Tegen FC Groningen werd de zomeraanwinst bij afwezigheid van Antony al opgesteld als rechtsbuiten. Een positie die hem niet onbekend is. Bij zijn vorige club Feyenoord speelde hij vrijwel ook altijd als rechtsbuiten.

Wanneer Berghuis op rechtsbuiten speelt, betekent dat wel dat er op het middenveld een plekje vrijkomt. Tegen FC Groningen speelde Davy Klaassen als meest aanvallende middenvelder. Ten Hag zou verder ook nog Mohammed Kudus of Mohamed Ihattaren kunnen gebruiken als meest aanvallende middenvelder.

Mohamed Ihattaren

Ihattaren is niet alleen een optie als aanvallende middenvelder, maar ook voor hem geldt dat hij uit de voeten kan als rechtsbuiten. Bij PSV speelde de Utrechter geregeld als rechtsbuiten. De vraag is wel of Ihattaren al fit genoeg is om in het eerste elftal van Ajax te spelen.

De aanvallende middenvelder, die wordt gehuurd van Juventus, werkt bij Ajax hard aan zijn fitheid. Afgelopen vrijdag maakte hij zijn eerste minuten (dertig) voor Jong Ajax, waarna hij maandagavond zestig minuten speelde tegen TOP Oss. In het uur dat hij speelde, was Ihattaren goed voor een assist en een prachtig doelpunt.

Mohamed Daramy

Zomeraanwinst Mohamed Daramy komt mogelijk ook meer in beeld na het wegvallen van Antony. Het voordeel aan Daramy is dat hij - in tegenstelling tot zijn concurrentie - beschikt over behoorlijk wat diepgang. De Deens international heeft in zijn periode bij Ajax echter nog geen basisplaats weten te veroveren en hij moet het vooralsnog doen met invalbeurten en minuten bij Jong Ajax.

In het duel met TOP Oss leverde Daramy tweemaal een assist. In het eerste elftal van Ajax kwam Daramy in 157 minuten tot één doelpunt en twee assists. Trainer John Heitinga wijst erop dat de fans van Ajax Daramy tijd moeten geven. 'Daramy is nog een hele jonge jongen, hij heeft gewoon wedstrijdminuten nodig', zei Heitinga maandagavond tegenover VoetbalPrimeur.

Mohammed Kudus

Een andere optie voor Ten Hag is Mohammed Kudus. De Ghanees speelt normaliter op het middenveld, maar kan ook als buitenspeler uit de voeten. Flemming Pedersen, de trainer van Kudus bij FC Nordsjaelland, zei

zo'n twee jaar geleden rond de komst van de middenvelder dat hij op zijn best is als hangende rechtsbuiten. Als een soort Hakim Ziyech.

Kudus stond eerder dit seizoen aan de kant met een ribblessure, maar is daar al enige weken volledig van hersteld. De Ghanees stond in het duel met FC Groningen nog in de basis en mogelijk zal hij in het restant van het seizoen geregeld minuten krijgen. Of dat als middenvelder of als hangende rechtsbuiten is, zal de toekomst moeten leren.

Opties uit Jong Ajax

Ten Hag zou ook een beroep kunnen doen op één van de aanstormende talenten uit Jong Ajax. Afgelopen zondag behoorde Sontje Hansen nog tot de selectie van Ajax, terwijl eerder dit seizoen Ammouricho van Axel Dongen al debuteerde. Verder zou Ten Hag ook kunnen kiezen voor spelers als Naci Ünüvar, Ar'jany Martha en Christian Rasmussen. De kans dat deze spelers daadwerkelijk gaan fungeren als basisspeler lijkt klein, al is het wel realistisch dat één van bovengenoemde talenten op de bank zal zitten bij het eerste elftal van Ajax.

Bart Veenstra (Twitter: @Bart_Veenstra | e-mail: b.veenstra@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

Robertini +39518

Geef Daramy de kans!

08-04-2022 00:13

Stefansuarez +19080

Gewoon daramy die jongen verdiend een kans.

07-04-2022 21:24

Andersen de man +2002

Ben benieuwd welke man/jongen opstaat!

06-04-2022 15:49

Noam +4118

Ik zou met Kudus op 10 spelen en Berghuis RA. Klaassen op de plek van Alvarez en Brobbey ipv Haller maar dat terzijde.

06-04-2022 11:32

Invincibles +5221

Van mij mag Daramy wel voor de leeuwen gegooid worden. Aan de linkerflank hebben we sowieso geen snelheid en om nou twee statische flanken te hebben. 🤔

06-04-2022 10:38

Marcw1972 +16670

Voor alle duidelijkheid, van mij hoeft het niet, maar Labyad is ook een optie. Die kan ook rechtsbuiten spelen. Wordt in het hele artikel niet eens genoemd. Op dit moment een reëlere optie dan Ihattaren.

06-04-2022 10:20

Noam +4118

Dat je die naam überhaupt nog durft op te schrijven

06-04-2022 11:23

MarcelvTol1971 +15406

😂😂😂 Labyad, die is leuk 😂😂😂
☹️

06-04-2022 12:25

Ajax34 +4055

Labyad moet eerst de spinnenwebben uit zijn schoenen verwijderen.

06-04-2022 12:39

Eurysaces +29531

Ik denk dat Ihattaren op dit moment al een betere optie is dan Labyad, als je er vanuit gaat dat beide geen basisspeler zullen zijn. Als ik nu zou moeten kiezen wie ik 20 minuten moet laten spelen, zou het al Ihattaren zijn.

Labyad kan misschien wat langer spelen dan Ihattaren, maar je laat Labyad geen lange invalbeurten meer maken. Hij heeft geen wedstrijdritme en vertrekt. Eigenlijk is het gewoon een afgesloten hoofdstuk.

06-04-2022 17:05

RobbertB +2187

Ihattaren? Niet realistisch. En bovendien. Hij wordt nu geprikkeld in Jong. Paar leuke dingen laten zien, maar nog niet wekelijks de beste zoals het wel verwacht wordt.

Dus waarom nu al belonen met een plek bij de selectie of zelfs in de basis.

08-04-2022 02:24

Rolfie +44

en Taylor dan....wordt opvallend weinig genoemd en is in mijn ogen een geweldige muddenvelder

06-04-2022 08:12

Ajax27 +19213

Maar geen nummer 10 of rechtsbuiten, en daar gaat het artikel over.
Maak anders nog een account voor jezelf aan zodat je met allerlei verschillende accounts jezelf plusjes kan geven.

Jezus... het is mij in alle jaren op AS nog niet zo opgevallen totdat 1 iemand het ergens in een topic zei en ik nu heel regelmatig allerlei nieuwe accounts zie. Hier ook weer... 1 bericht... 4 plusjes op z'n naam staan en toevallig alle 4 op dit ene bericht. Kan toeval zijn, maar ik denk eerder aan een sneu mannetje die op verschillende browsers ingelogd is. Dat mensen hierbij nadenken... Google Chrome, Firefox, Edge en Safari aan, op 4 verschillende accounts inloggen en jezelf overal maar likes geven. Wat een leven.... zucht.

06-04-2022 09:14

maarten0909 +6430

Heb jij dat niet dan, dat als je geen likes krijgt je dag totaal naar de klote is? Als ik geen likes krijg dan slaap ik vanavond echt niet. Dus mensen, geef me ff een duimpie.

06-04-2022 12:13

MarcelvTol1971 +15406

Je krijgt van mij een likje 😁
Slaap lekker 👍

06-04-2022 12:27

AlexLitmanen10 +14422

Duimpjes zijn Gratisch!! Alsjeblieft

06-04-2022 13:40

Andersen de man +2002

Goeie tips!!

06-04-2022 15:52

In Bassey we trust +15361

Ik neem aan dat dit toch niet echt gebeurd... Dan moet je toch wel het meest troosteloze en saaie bestaan ever hebben.

07-04-2022 10:21

MosesD +14687

Taylor als vervanger van Antony. Maar natuurlijk......

06-04-2022 09:35

Hans Verhagen +14137

Ik ben wel benieuwd naar Kudus als hangende rechtsbuiten.

06-04-2022 07:15

tripleA +3915

Tegen Groningen was hij weer ondermaats. Er is geen dreiging aan de bal, hij jaagt niet op een verloren bal, is al maanden te gehaast en onnauwkeurig.

Ik zie nog liever Labyad, die heeft in de wedstrijden die hij speelde altijd het vuur getoond en nog regelmatig gescoord ook.

06-04-2022 10:32

Libero +19189

Wat heeft ie de afgelopen twee maanden in 1 gespeeld volgens jou? Allemaal maar minuutjes invallen tot zaterdag. Onlangs een halve, 2/3 en 1 hele pot in Jong gespeeld en komt nu pas een beetje in vorm na die gebroken ribben. Ik zie zijn inderdaad slappe instelling wel degelijk veranderen.

06-04-2022 16:14

tripleA +3915

Ik bedoel ook de periode voor die laatste blessure. Ik hoop echt dat hij zich herpakt. Na die enkel(?) blessure niet meer op niveau geweest.

06-04-2022 17:50

Libero +19189

Ja, die eerste grote blessure was zijn enkel. Is zich de pleuris geschrokken toen, was nog nooit echt geblesseerd geweest. Ik denk echt dat het tussen zijn oren is gaan zitten en hij niet meer vrij in zijn hoofd kon spelen en dus met de rem erop is gaan spelen. Het lijkt nu beter te gaan, maar echt een kans om ritme op niveau te doen sinds de laatste blessure heeft hij dus nog niet gehad tot nu toe.

06-04-2022 18:50

PH2BOT +40446

Nou...zo te lezen opties te over voor de vacante positie van Antony. Waarom bekruipt me dan toch steeds het gevoel dat dit seizoen ook zomaar 's in een 'dickpic' seizoen zou kunnen eindigen? Met helemaal nakkos niënte nada aan prijzen het eind van de rit en dubbele doei naar alle vertrekkende spelers. Die uitschakeling door Benfica was tenslotte ook weer zo'n 100% èchte Ajax miskleun....Neres niet vervangen...en nu Antony mogelijk einde seizoen en last but not least ' GOnana als keeper ...keeper , keeper...keeper...*@!# wat hebben wij toch een .......keeper zeg!!

06-04-2022 01:21

Andersen de man +2002

Je hebt niet zo de moed erin hè? Branie is de hoogste clubwaarde, dus vast niet voor niks dat je Ajax bent gaan supporten, toch ^^

06-04-2022 15:53

Ajax4ever86 +3967

Ik zou het voor Sparta met een voorhoede van Tadic Brobbey en Berghuis doen. Middenveld met Klaassen Kudus en Blind. Verdediging Tagliafico Martinez Timber en Maz.

Uiteindelijk moeten we het seizoen ook met deze opstelling uitspelen. Haller zal deze zomer wel vertrekken dus die kan je vroeg tweede helft brengen waar mogelijk, zodat hij toch zn doelpunten en minuten nog maakt.

Maar Brobbey heb je de laatste wedstrijden veel meer aan. En hebben sws een balvaste spits nodig voor de resterende wedstrijden. Anders gaat t echt tricky worden. Helemaal nu Anthony mist. We gaan merendeel wedstrijden krijgen tegen ploegen die zich zullen ingraven. Dat is niet Haller zijn kracht. Daar heb je in Brobbey een veel betere aan.

Alleen tegen PSV en AZ zou ik sowieso wel met Alvarez in plaats van Blind spelen op het middenveld.

Weet dat er genoeg hier zijn waarde totaal niet inzien. Maar die beseffen niet hoeveel vuil werk Alvarez doet. Die vieze meters die geen enkele andere middenvelder bij ons wil maken. Daardoor lost hij al zoveel op voordat het al gevaarlijk word. Snap niet dat velen dat niet inzien hier. Maar enfin….dat vuile werk zal je zeker nodig hebben in die wedstrijden. Maar doordat het er bij Alvarez opbouwend niet altijd goed uit ziet word hij hier totaal onterecht afgerekend. Nou opbouwend doet hij het niet slechter dan wat een Gravenberch dit gehele seizoen heeft ‘gepresteerd’. En die heeft minstens 95% van de wedstrijden basis gestaan. Dan tja…waar hebben we het dan over bij een Alvarez waar je tenminste nog wat aan hebt.

En ow ja…..zodra Tyton wedstrijdfit is mag die (N)Onana á la minute uit het doel verdwijnen. Want wat die aan t doen is sinds de eerste minuut dat hij weer basis staat. Pfffff echt niet om aan te gluren. Voor mijn part gooi je Gorter voor de leeuwen. Maar geen van beiden kan het slechter doen dan die NoNo.

06-04-2022 00:51

Daniel Rep +675

https://www.instagram.com/p/Cb8ZM_XgORs/?utm_source=ig_embed&ig_rid=cfd0fa21-202b-4dd7-8f14-ab54b8342afd

Van mij mag 'ie. Gun het hem zo. Na alles wat hem overkomen is, en dan zo sterk terugknokken. Respect. Lieve jongeman. Lieve moeder. Vast ook een ontzettende lieve vader gehad.

06-04-2022 00:48

Andersen de man +2002

"Mo mo mo mo mo mo (2x)there s no limit . Mo mo ... mo Ihattaren!." Heb t al een dag in mijn hoofd, zo leuk als we dat zouden kunnen schreeuwen vanaf de tribune na geniale dingen met zijn voet. Tis m enorm gegund!!

06-04-2022 15:57

Daniel Rep +675

Hahaha, en ik nu ook. Let Me Hear You Say Yeah :-)

En tja, ik kan ook niet wachten tot Mo zijn (officiële) debuut mag maken in de hoofdmacht. En man, wat is het hem gegund. Hoop zo dat 'ie gaat knallen. Misschien dat we het allemaal snel mogen aanschouwen!

09-04-2022 23:11

Andersen de man +2002

Heb d'r een goed gevoel bij. Deze wedstrijd kan zomaar z'n moraal een boost geven om net die paar stapjes extra te nemen. Volgend seizoen sowieso een troef!

10-04-2022 15:29

Daniel Rep +675

Hell Yeah!

10-04-2022 16:49

RickyAFCA +1897

Finidi maar weer eens een belletje geven

06-04-2022 00:10

HendrikAjax +16862

Niet dat ik persé vind dat er halsoverkop nu een buitenspeler gehaald moet worden maar er lopen toch wel meer kwalitatief goede buitenspelers rond in Oekraïne en Rusland dan alleen Neres? Want nu wordt er door de media net gedaan of het of Neres of niks is.

05-04-2022 23:39

HendrikAjax +16862

Hoewel andere spelers natuurlijk wel meer zullen moeten wennen aan Ajax dan Neres

05-04-2022 23:43

Yeshyeshyall +10963

Kudus lijkt me ook het proberen waard maar sowieso voldoende opties. Vervelend want Antony is een topper in wording maar zou niet het verschil hoeven maken

05-04-2022 23:20

PH2BOT +40446

Kan nog een dure blunder gaan worden om geen adequate vervanger voor Neres te hebben aangetrokken. En met die ballenwapper GOnana op doel......de schaal is nog héél ver weg zo.

05-04-2022 22:44

Michael 1974 +22030

Valt mee hoor, 5 vd 6 wedstrijden winnen als psv alles wint. Don’t worry, ‘bout a thing…..

06-04-2022 08:42

Spielmacher +10763

Berghuis en Sontje Hansen, meer dan genoeg.

05-04-2022 22:39

GarciaDeLaTorre +23047

Zal wel gewoon berghuis op rechts worden. Met Klaassen of Kudus op ‘t middenveld erbij. Mag hopen dat Daramy dan wat meer speeltijd gaat krijgen bij ‘t eerste.

05-04-2022 22:33

PH2BOT +40446

Van Gaal heeft tegen Denemarken al laten zien hoe je Berghuis het beste kunt laten renderen. Kat in Bakkie Erik.

05-04-2022 22:46

Ajax4glory +3266

Gewoon eens een soort van 4 4 2 proberen

- - - - - - - - - Onana - - - - - - - - -
Nous Timber Martinez Nico - - - -
- - - - - - - - Alvarez - - - - - - - - -
- - - - -Kudus Gravenberch - - - -
- - - - - - - -Berghuis - - - - - - - -
- - - - - Brobbey Tadic - - - - - - -

05-04-2022 22:05

PH2BOT +40446

Ik zou GOnana er sowieso niet meer inzetten.

05-04-2022 22:46

Ajax4glory +3266

Ok ik zie ook liever pasveer maar die is er nog niet.

06-04-2022 08:20

Leo Valk +1364

Geen Haller?

05-04-2022 23:40

Ajax4glory +3266

Haller kan lekker minuten pakken maar begin eens met Brobbey die heeft meer snelheid

06-04-2022 08:18

Andersen de man +2002

Dat zou Erik niet gauw doen, zulke verrassende keuzes. Zou ik ook wel boeiend vinden. Vanaf de start De Brob. Als de ruimtes groter worden Haller als invaller, scherper en hongeriger.

06-04-2022 15:59

Ajaxdebeste35 +15536

Ik zit nu City Atletico te kijken
Dat Atletico heeft echt totaal geen voetballende intensies…bah

05-04-2022 21:21

ajax4ever001 +18615

Ik kwam onderstaand filmpje nog tegen uit 2004.. wat een geweldige goal van onze held uit Zweden en de actie eraan vooraf. Echt genieten.. jammer dat we dergelijke goals nog maar weinig op de Nederlandse velden zien.

https://youtu.be/q2WsVHbD7zg

05-04-2022 20:42

AlexLitmanen10 +14422

Die zie je nergens eigenlijk 😉

05-04-2022 21:36

ajax4ever001 +18615

Echt een geweldenaar is het. Voor een verdediger was dat een nachtmerrie om tegen te spelen he hahaha

05-04-2022 23:11

Petterson +25169

En dan te bedenken dat de inleiding voor deze goal een mislukte aanname is .. gevolgd door een keihard blok dat je normaal van een Uruguyaanse slager zou verwachten .. en dan inderdaad een Romario slalom .. gevolgd door een San Marco geplaatst schot. Een bijzondere epiloog van een bijzondere carrière.

05-04-2022 23:35

Soccerskins v2 +43382

Het zou me heel erg verbazen als Ten Hag voor iets anders kiest dan Klaassen erbij op het middenveld en Berghuis vanaf rechts.

05-04-2022 20:39

Pakschaal020 +2124

Ik denk dat Hij Kudus ook wel als een optie ziet, die is nu eindelijk eens een paar maanden fit en heeft een grotere potentie dan Klaassen. Hij zal in ieder geval echt wel rouleren tussen deze twee..

05-04-2022 20:54

Soccerskins v2 +43382

Voor zijn basisplaats afgelopen zaterdag had Kudus sinds zijn terugkeer tegen Vitesse op 9 Februari pas 45 minuten in het eerste gespeeld. Als Alvarez beschikbaar was geweest vanaf het begin zat Kudus tegen Groningen ook gewoon op de bank.

05-04-2022 21:03

Ozymandias +159568

Ik stel voor dat Álvarez op rechtsbuiten wordt gezet, Ajax kan iemand met brinta goed gebruiken in de aanval...

EDIT: Voor de duidelijkheid, ik gebruik niet grinta maar brinta omdat Álvarez voor iemand met zijn fysiek zo slap is als pap (hij verliest 49% van zijn fysieke grondduels in de Eredivisie terwijl hij bijna altijd een fysiek voordeel ten opzichte van zijn tegenstander heeft).

05-04-2022 20:04

Mgarhba +1261

Hahahaha

05-04-2022 20:06

BennieBlind +2318

Fijn dat je de grap even uitlegt

05-04-2022 20:09

Ozymandias +159568

De vorige keer dat ik brinta gebruikte reageerde vier verschillende mensen dat ik het fout had dus ik dacht dat ik mezelf de tijd om dat uit te leggen zou besparen en alvast zou doen. Niet dat het heeft geholpen want nu neem ik de tijd om mijn uitleg uit te leggen. :-P

05-04-2022 20:11

Squadron11 +2433

Zolang je niet grappig bent hoef je ook niks uit te leggen

05-04-2022 20:42

Ozymandias +159568

Want humor is objectief?

05-04-2022 20:49

Squadron11 +2433

Als ik rekening moet houden met jouw groep 4 niveau niet nee. Maar ik hou alleen rekening met de gemiddelde Ajacied hier.

06-04-2022 05:07

mgtow +22318

Heb net een flinke dosis brinta op vanwege niet zoveel kunnen eten door corona. Komt wel dichtbij nu.

06-04-2022 05:10

Andersen de man +2002

Ozy heeft qua denkniveau absoluut geen groep 4 niveau 😱 met al zijn nuances en onderbouwingen. denk gevalletje zoals de waard is hier..

06-04-2022 16:03

Piet Henk Kippenhof +2721

Waarom niet zonder vleugelspelers verder? Drie aanvallers is veel te aanvallend. Laten we alles gooien op defensieve stabiliteit. 7-2-1 spelen en dan vol op de counter. Wij zijn Ajax, wij zijn de bangste.

05-04-2022 22:11

Andersen de man +2002

Het zou wel eens wat anders zijn. Misschien als je dat drie keer doet, dat ploegen zich niet zo ingraven en dan werkelijk verrassen met de klassieke tactiek!!!!

Eigenlijk als een vaccin, soortement

06-04-2022 16:03

roodwit007 +14212

totaal 3 wedstrijden zonder antony + beker tegen pisvee , maar voor de rest speel je tegen sparta nec en pec op pisvee na kan je antony best even missen zo groot drama is het niet en tegen az is hij er gewoon weer bij

05-04-2022 20:04

AlexLitmanen10 +14422

Waarom niet Kudus en Klaassen opstellen tegen Sparta? Alvarez op de bank net als Martinez (fit?)

Onana ( voordeel van de twijfel)
Mazraoui. Timber. Blind. Nico
Klaassen. Gravenberch. Kudus
Berghuis. Haller. Tadic.

Laat Brobbey maar in de bekerfinale spelen, psv heeft moeite met snelle aanvallers

05-04-2022 20:02

ajax4ever001 +18615

betonvoetbal zullen de opties helaas zijn van Ten Hag vor de rest van dit seizoen vrees ik.

05-04-2022 19:52

arufred +9815

Met nog 12 punten uit de laatste 6 wedstrijden worden we kampioen.

05-04-2022 19:49

Msc +14160

Overmars was duidelijk niet meer zichzelf eind januari… wat een waardeloze transfer periode. Nu op de blaren zitten en mogelijk geen enkele prijs. Chapeau

05-04-2022 19:42

ajax4ever001 +18615

idd met dank aan hem dat Ajax in de shit zit, Keepersproblemen, nu Antony die wegvalt en welke spelers zullen wie weet nog meer geblesseerd raken want zo geweldig is onze reservebank niet op een enkeling na.

05-04-2022 19:54

Ozymandias +159568

Ik vind niet dat Overmars iets fout heeft gedaan met het keepersbeleid. Met Stekelenburg, Pasveer en Gorter was het doel goed bezet, zeker aangezien Onana daar ook nog eens bijkwam.

EDIT: Ook qua veldspelers heeft Ajax meer dan genoeg opties in de breedte maar Ten Hag koos ervoor om maar elf/twaalf spelers te gebruiken. Als hij Daramy dit seizoen door hem regelmatig speeltijd te geven aan het niveau had laten wennen was het nu geen probleem geweest om met Daramy het seizoen af te maken.

05-04-2022 20:01

Msc +14160

Keepers zijn het probleem niet en niemand had kunnen voorzien dat zowel Maarten als Remco langdurig geblesseerd zouden raken.

Achteraf is met daramy een talent gekocht waar wellicht een meer zekerheidje handiger was geweest voor die 12 miljoen.

Al met al denk ik dat het belangrijkste, het kampioenschap wel goed komt maar het had handiger gekund

05-04-2022 20:04

Yeshyeshyall +10963

We zijn met twee ‘tweede’ keepers het seizoen ingegaan. Begrijpelijk gezien de ongewone situatie met Onana maar ik vond het voor het seizoen al wel degelijk ons grootste risico

05-04-2022 23:17

Andersen de man +2002

At Msc
Voor 12 miljoen kopen we geen zekerheid. Buitenkansen als Martinez liggen niet voor het oprapen/aast heel de Europese (sub)top op

06-04-2022 16:07

DrFootball +15145

Berghuis vind ik te goed als middenvelder dat ik hem niet wil zien verpieteren op de rechtsbuitenpositie. Gewoon op z'n Ajax de volgende in de rangorde op de positie van rechtsbuiten laten spelen. En dat zijn Van Axel D, Rasmussen en Hanssen.

05-04-2022 19:39

12eman +5887

'Mo warm lopen!' Hele bank staat op..

05-04-2022 19:37

ajax4ever001 +18615

staande ovatie zou hem goed doen, die jongen heeft op jonge leeftijd heel veel meegemaakt.

05-04-2022 20:37

HendrikAjax +16862

Ik denk dat hij eerder er op doelde dat Ihattaren, Kudus en Daramy dan gaan warmlopen

05-04-2022 23:08

Ajax95Duivendrecht +24158

Hopelijk leidt dit ertoe dat Ünüvar - mits hij weer fit is - nu ook eens bij de selectie van het 1e wordt opgenomen. Heeft hij wel verdiend met zijn prima spel en cijfers bij Jong.

05-04-2022 19:31

YRGI +32961

Ten Hag doet alsof hij er niks van bakt in Jong. Kan volgens mij de beste cijfers van iedereen overleggen lol.

05-04-2022 19:38

Cruijffthebest +13419

Beste optie: Neres NU terug halen!!!
Kent het Ajaxspel en Berghuis kan op het middenveld blijven.

05-04-2022 19:07

Ajax4ever86 +3967

Neres überhaupt niet weg moeten doen. Al helemaal niet zonder waardige vervanger. Ajax heeft in de winterstop sws zwaar gefaald met het transferbeleid.

05-04-2022 19:31

YRGI +32961

Bel Hamstra dan.

05-04-2022 19:39

ST +23083

Eens. Moet ie wel even zijn geliefde haar grote mond dicht laten houden, met haar geblèr.

05-04-2022 22:47

AFCAjaxMidNineties +12754

Neres kwam letterlijk al 1.5 jaar niemand meer voorbij. Groot drama. Blij dat hij weg was.

06-04-2022 08:01

MichelAngelo66 +22258

Ten Hag kennende gaat hij Berghuis rechtsbuiten zetten. Op het middenveld Gravenberch, Klaassen en Alvarez. Voor de stabiliteit zullen we maar zeggen. Kudus mag steeds 20 minuutjes meedoen. Nico tien minuten. Daramy niet. Taylor niet.

Nou ja, zoals het altijd al was eigenlijk. Van deze technische bank hoef je geen verrassingen te verwachten ben ik ik bang.

05-04-2022 18:12

afca85meer4ever +2955

Nico krijgt geen 10 minuten. Dat mag niet van Daley.

05-04-2022 19:02

Ajaxhartt +10742

Gelukkig zijn de komende drie ED wedstrijden relatief makkelijk. Je kunt nog eens iets uitproberen (hoewel onze Erik heel erg houdt van vaste patronen, heb ik de indruk).
Maar voor de bekerfinale is dat helaas niet mogelijk, dan heb je alleen de komende wedstrijd tegen Sparta om evt. te experimenteren.

05-04-2022 17:47

AlexLitmanen10 +14422

Ik vind NEC uit ook een potentiële valkuil.

05-04-2022 20:04

behangdelul +32804

Heel eerlijk, en ik ben fan van Antony, maar de laatste weken speelde hij echt niet best. Ik denk dat hij daarom ook prima op te vangen is met een Kudus/Berghuis/Klaassen en Daramy.

05-04-2022 17:43

Bc te P +22130

Ik vind het toch wel zorgwekkend dat Antony is weggevallen voor de laatste loodjes van het seizoen die nu een heel stuk zwaarder gaan zijn.

05-04-2022 17:34

ToekomstTalent +9550

Mo Ihattaren?

05-04-2022 17:20

Ginoajax1 +2938

Haal Neres terug. Geld is niet gebeurt. Gewoon terughalen.

05-04-2022 17:13

Gonzalez75 +5879

Ben benieuwd of er dan nog een transfer in de zomer voor Antony in zit.

05-04-2022 17:12

Musica Merlo +8209

He mijnheer Bart Veenstra denk eens wat breder als alternatief. Ik bedoel Nous, Brobbey, Kudus zouden wellicht ook goed op de vleugel kunnen spelen. Niet zo benauwd.

05-04-2022 16:37

Stamhoofd +11548

Nous had ik zelf ook nog niet aan gedacht eigenlijk, maar interessante gedachte.

05-04-2022 16:54

Qifesh +24917

Nous op z'n ziyech's idd.. ik vond m daar jaren geleden best goed spelen, maar Erik zou me verbazen als ie dat weer probeert..

05-04-2022 17:01

HendrikAjax +16862

Kudus staat in het Artikel

05-04-2022 23:44

Tommyshelby +129527

Bruh, dit is echt kut. Hadden we neres maar. Of die tete van Shakhtar gehuurd

05-04-2022 16:35

BxM +4079

Gorter
Mazza-Timber-Martinez-Nico/Blind
Gravenberch-Taylor/Alvarez-Kudus
Berghuis/Tadic/Daramy

- Met alle respect voor Haller hoor, echte spits en scoort veel. Maar heb het idee dat hij veel scoort omdat we teveel instellen op hem. Met Tadic in de spits zouden bewegende mensen meer scoren + dat een groot deel van Haller zijn kansen ook gescoord zouden zijn door Tadic.

- Alvarez tegen grotere tegenstanders voor defensieve zekerheid, Taylor tegen kleinere clubs voor sneller baltempo

- Gorter want heb een hekel aan Onana en de beste man houdt niks tegen bijna. Gorter heeft potentieel en is voor de toekomst

Zo zou ik het doen

05-04-2022 16:32

GvanAchteren +871

Misschien eens een twee spitsen systeem proberen?
Zoals: Gorter ; Alvarez, Timber, Martinez ; Nous, Berghuis, Gravenberch of Kudus of Klaassen, Tadić, Blind; Brobbey, Haller.

05-04-2022 16:31

ajaxcied4life +26058

'twee spitsen'

05-04-2022 16:47

Musica Merlo +8209

Daar had ik ook aan gedacht, maar ja bij Ajax zijn vleugel aanvallers heilig dat verander je niet zomaar.

05-04-2022 17:59

Musica Merlo +8209

Als een van deze 3 aan de selectie word toegevoegd, en dan bedoel ik Hansen, Martha en Rasmussen dan ga ik voor Rasmussen. Maar als Berghuis niet rechtsbuiten gaat spelen dan kies ik Kudus of Nous als rechtsbuiten. Vooral Nous kan dat prima invullen. Geen Daramy please, hij loopt hard maar loopt zich veel te veel vast op een verdediger, hij moet slimmer worden in de keuzes die hij maakt. Maar ik vergeet Brobbey zou fijn zijn als hij ook geschikt is voor de vleugel.

05-04-2022 16:28

Musica Merlo +8209

TH gaat kiezen voor Berghuis op rechts en een middenveld met Gravenberch, Alvarez en ik vermoed Klaassen en niet Kudus. Voor de duidelijkheid denk dat dit TH zijn keuze zal worden.

05-04-2022 16:25

Musica Merlo +8209

Ik dacht aan Nous als rechtsbuiten maar ja wie vult dan zijn plaats op. Rensch is geblesseerd en ik ben nog niet zo gecharmeerd van hem.

05-04-2022 16:21

Ricoteb +53174

Nous rechtsbuiten?! Doe eens niet zo gek joh. Hij is alleen zo goed omdat hij steeds met loopacties op een positie komt. Als hij er al staat en dan een tegen een verdedigers moet gaan uitspelen, wordt het echt een drama.

05-04-2022 16:26

Qifesh +24917

Nous is goed in de combinatie, maar komt als dat goed gaat vaak genoeg een mannetje voorbij.. niet heel raar omdat ie van middenvelder tot rwback is omgetoverd.. je moet gewoon kudus rechtsbuiten zetten, lekker snel en nous kan daar wel mee werken

05-04-2022 17:06

Musica Merlo +8209

Raar dat Ihattaren word genoemd terwijl hij wat conditie betreft nog zo ver van het eerste af zit voor 90 minuten vol te gaan. Mocht Mo nog zo ver komen dan denk ik aan mei en dan is Anthony misschien toch nog net op tijd voor AZ uit. Ik acht de andere wedstrijden minder zwaar en moet Ajax het ook met de huidige selectie kunnen doen.

05-04-2022 16:18

Keizer020 +1583

Tja misschien toch maar Neres een aanbod doen?
Berghuis is momenteel de beste optie, maar ik vind het enorm zonde om hem uit de as weg te halen. Misschien Danilo op rechts? Verder heb ik geen idee of jongens als Daramy, Hansen en in mindere mate Ihattaren kwalitatief gezien in aanmerking komen. Het is vooral te hopen dat Labyad zometeen niet ineens op rechtsbuiten mag gaan spelen.

05-04-2022 15:56

jeppas +3522

Kudus zou een goede optie kunnen zijn met lekker veel diepgang die nodig is. Wat een geweldige start had hij bij zijn aankomst in A'dam. Nog steeds veel vertrouwen in hem.

05-04-2022 15:53

Ajaciedbrad +8856

berghuis daar en klaassen in het elftal gooien

05-04-2022 15:40

Lazell +17005

Dit wordt hem gewoon. Je moet je afvragen of je dat moet willen, qua snelheid. Aan de andere kant, we staan toch 80 minuten in de 16 van de tegenstanders en dan is snelheid ook niet zo belangrijk.

Misschien met een 2-0 voorsprong Brobbey en Daramy erin gooien. Als de tegenstander moet komen, slacht je ze af.

05-04-2022 16:10

AFCAjax +17839

zou Daramy proberen, maar is Neres nog een optie? of speelt die ondertussen ergens anders?

05-04-2022 15:36

Ajaciedbrad +8856

haha echte fan he, als je dat niet weet

05-04-2022 15:39

AFCAjax +17839

ik ben fan van Ajax ik volg doorgaans geen spelers die de club hebben verlaten.
EDIT: ik weet overigens wel dat hij naar Shaktar is als dat is wat je bedoelt. maar spelers van oekrainse clubs konden naar mijn weten gecontracteerd worden tot het einde van het seizoen.

05-04-2022 15:40

Musica Merlo +8209

Punt is dat Ajax dit niet wil.

05-04-2022 16:52

Petterson +25169

Spraakverwarring. AFCAjax weet echt wel dat Neres niet meer bij Ajax speelt 😁😁 .. anders had hij wellicht Finidi geopperd .. maar hem .. kunnen we Sjakie niet gewoon opstellen tegen Sparta 😂😂

05-04-2022 18:23
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.