Veltman: 'Terugkeren bij Ajax is voor mij nu geen optie'

door Bart Veenstra 260

Bron Voetbal International

Veltman: 'Terugkeren bij Ajax is voor mij nu geen optie'

door Bart Veenstra 260

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Joël Veltman ziet zichzelf op dit moment niet terugkeren bij Ajax. Dat laat de huidig verdediger van Brighton & Hove Albion weten in een interview met Voetbal International. In de afgelopen periode werd Veltman hier en daar genoemd als mogelijke zomeraanwinst van Ajax, maar voorlopig lijkt dat niet aan de orde.

Met Brighton & Hove Albion is Veltman bezig aan een uitstekend seizoen en zodoende zou hij graag willen blijven. 'Dan ben ik happy, maar ik sta ook open voor andere opties', zegt Veltman, die openstaat voor een avontuur in een ander land. Ook bespreekt hij een mogelijke terugkeer naar Ajax. 'Ik heb het goed naar mijn zin in Engeland, maar Italië of Spanje zou ook mooi zijn. Terugkeren bij Ajax is voor mij nu geen optie. Mijn naam, en ook die van Kenny Tete, werden in de afgelopen periode weleens gekoppeld aan Ajax, misschien vanwege de blessure van Devyne Rensch en omdat Jorge Sánchez kritiek kreeg, maar er is nooit contact geweest met Ajax.’

Wel volgt Veltman zijn oude club nog altijd op de voet. Hij is blij dat de club en trainer John Heitinga de boel inmiddels 'weer wat meer op de rit' hebben. 'Er is veel veranderd sinds ik ben vertrokken. Ik vind het mooi dat Dusan Tadic nog altijd de grote man is, ook met al zijn assists. Hij is als the last man standing van het Ajax waarmee we de halve finale van de Champions League bereikten. Dusan straalt nog elke dag uit hoe trots hij is om Ajacied te zijn.’

Veel contact met Klaassen en Blind

Met Davy Klaassen en Daley Blind heeft Veltman nog veel contact. 'Ik zag Davy laatst in Amsterdam, voordat hij tegen Feyenoord werd bekogeld. Ik werd echt boos toen ik die beelden zag uit De Kuip. Blijkbaar zorgt dat bloed er wel eindelijk voor dat er iets wordt gedaan aan het gooien van al die aanstekers en andere zaken. Dat werd tijd.'

Ajax haalde, ondanks de ongeregeldheden in die halve finale tegen Feyenoord, de finale van het bekertoernooi. Ook Veltman, die op dit moment geblesseerd is, kan met Brighton & Hove Albion de finale van de Engelse FA Cup nog bereiken. 'Het zou mooi zijn als wij met Brighton in navolging van Ajax de bekerfinale kunnen halen. Ik hoop ook nog dat Ajax minimaal tweede wordt. Ik blijf Ajacied en blijf de club volgen, maar ik voel me nu top en ben op een leeftijd dat ik nog een keer een mooi contract in het buitenland kan tekenen. Die kans zal op mijn 34ste weer kleiner zijn. Ik ben benieuwd naar mijn opties na dit seizoen. Zeker als we echt geschiedenis schrijven met Brighton.’

Lees meer over:
Plaats reactie

MarkP +21773

We zijn zo ver afgegeleden dat we veltman als de verlosser zien, hij werd in die tijd zo veel bekritiseerd met zn foutjes en velen waren blij dat hij opgerot was bij ajax.

22-04-2023 12:00

FrancescosRavioli +15388

Hij zou alleen geschikt zijn als back. Centraal maakt ie teveel fouten. De back positie vulde hij zijn laatste jaar uitstekend in.

21-04-2023 07:20

Ajax1inmyheart +767

Is ongetwijfeld een aardige kerel maar mag van mij lekker daar blijven.

20-04-2023 14:46

Nafferdam +186

Zomaar zeiken jullie de jongen af. Je bent welkom! Alles beter dan wat er nu staat

20-04-2023 13:29

BasseyAdriaan33 +13717

Gelukkig, je moet er toch niet aan denken, iedere zondag een Veltmannetje

20-04-2023 10:35

AlmightyAjax +5872

10x beter dan wat er nu staat..

20-04-2023 11:18

Gonzalez75 +5890

Kan wel zo zijn, Veltman in z'n laatste twee seizoenen bezorgde ons onnodige kaarten en puntenverlies. Hoeft wat mij betreft nooit meer terug te komen.

21-04-2023 07:08

Ferd +38611

kijk eens naar de feiten. Veltman kreeg heel weinig kaarten. In zijn laatste seizoen 1 gele kaart in 1.651 minuten. Seizoen daarvoor 3 gele kaarten.

21-04-2023 10:02

Ferd +38611

dat "veltmannetje" is echt zo overdreven he, en zo vreselijk kinderachtig

21-04-2023 10:00

Henk de Vries +11137

Mooi, voor Ajax ook niet!

20-04-2023 06:45

Koekie87 +21012

Moet je ook niet willen als Ajax zijnde al die oud Ajacieden terug willen halen tenzij het echte aanwinsten zijn die er meteen staan zoals een Blind bijvoorbeeld.

20-04-2023 08:17

Mijnclub33x +10035

Ben bepaald geen fan van Veldman. Stond bekend om z'n risicoloze breedte paasjes, terugspeelballetjes en veelvuldig veroorzaker van penalty's. Categorie v. Anhold, de Vrij, Wijndal, die ook niet geschikt zijn voor de echte top.

20-04-2023 02:42

Koekie87 +21012

Veltman is zo een jongen waar men achteraf van zal zeggen dat hij nooit alles uit zijn carrière heeft weten te halen. Begon leuk bij Ajax maar op een gegeven moment wisselde hij hele goede wedstrijden af met hele slechte om nog maar te zwijgen over fouten waar hij in verdedigend opzicht bij betrokken was en die Ajax vaak juist in belangrijke wedstrijden de das hebben omgedaan.

20-04-2023 08:15

JantjeBeton +3009

Deze man heeft, gezien zijn in mijn ogen vrij beperkte kwaliteiten als CV (en toch ook als LB), juist wél alles uit zijn carrière geperst. Zo had ik bijvoorbeeld echt niet gedacht dat hij zich zo staande zou weten te houden in de PL!

04-06-2023 01:02

Ajaxtrouw +6360

Hij zou nu een vaste waarde zijn….en dat zegt veel

20-04-2023 00:39

Goldenlastra +1744

Veltman is altijd ondergewaardeerd geweest, net als Klaassen zijn zij vaak het pispaaltje als het misloopt. Jammer dat veel Fans niet inzien dat dit spelers zijn met groots inzicht en daardoor een team naar een hoger niveau kunnen brengen. Ik snap hem wel. Zou er ook dubbel instaan. Vooral dat je nu juist wel heel erg gewaardeerd wordt.

19-04-2023 22:43

JanBiesbos +29272

Wtf? Hoe oud is ie?

19-04-2023 21:31

Transvaalkade +1647

Veltman kon uitstekende ingrepen en passes afwisselen met zeer onhandige charges. Het is maar waar je naar kijkt en onthoudt.

19-04-2023 21:06

JaapStam +137679

Ik ben pas opgelucht deze zomer als Kolbeinn Sigthórsson deze teksten zou zeggen; ''Terugkeren bij Ajax is voor mij nu geen optie''!!!

19-04-2023 20:02

AFCAjax +17839

die man is 33, hoogbejaard dus. wellicht kan hij na dit seizoen met pensioen om hier op zijn oude dag de looplijnen te gaan trainen, zijn specialiteit!!!

19-04-2023 20:21

Koekie87 +21012

Die jongen kon er echt niet veel van. Na zijn tijd bij Ajax is hij echt overal zwaar door de mand gevallen en zit ondertussen al sinds 2021 zonder club.

19-04-2023 20:35

AFCAjax +17839

volgens wikipedia zit hij sinds 2021 zijn geweldige looplijnen te vertonen bij ifk göteborg
EDIT: volgens transfermarkt zit hij sinds januari 2022 zonder club, Ajax opletten!!!

19-04-2023 20:39

Koekie87 +21012

Deze kanjer zou ik op de fiets terug halen. Een spits met de kwaliteiten van Sigthorsson is voor elke club een aanwinst en bezit het Ajax DNA. Daarnaast schijnt hij door IFK Göteborg in eerste instantie geschorst te zijn geweest ivm seksueel geweld en waarschijnlijk hebben ze aan de hand daarvan zijn contract verscheurd.

19-04-2023 20:51

AFCAjax +17839

vrouwtje heeft schadevergoeding geaccepteerd en is vervolgens met naam en toenaam haar verhaal gaan doen in de media.
Marc had hem nooit zo snel moeten laten vertrekken hij was nog niet uitgeleerd.

19-04-2023 21:02

michaellaudrup +4660

Doe mij een lol, zijn we eindelijk van hem af.

19-04-2023 19:24

OdjePils +6322

Wat mij betreft ook niet Joël!

19-04-2023 17:56

Rikkie66 +22858

Top, zou ook wel pure armoede zijn om hierop terug te vallen.

19-04-2023 17:27

IRBaboon +6852

Zou een versterking zijn. Ajax zit de komende paar jaar (met een beetje geluk) bij de Europese middenmoot of ergens vlak daaronder. Wen er maar aan.

19-04-2023 19:53

fc Barcelona_ke +19255

jammer, ik zie em prima stand in voor rechtsback en rechtercentraal. Timber gaat 99 procent weg, Sanchez zal na dit seizoen weg, Rensch kan wel fatsoenlijke voetballer, maar liet heel weinig zien.

19-04-2023 16:39

GekkeGerrit +1733

Mooi ! Gelukkig. Wij hoeven je namelijk ook nooit meer terug naar de middelmaat Siem de Jong, Ricardo van Rhijn en de Veltman’s van deze wereld.

19-04-2023 15:54

Koekie87 +21012

Wat een elftal was dat. Wonder dat we met dat soort materiaal ooit 4x achter elkaar kampioen zijn geworden.

19-04-2023 16:13

michaellaudrup +4660

Kun je na gaan hoe slecht de rest van de competitie was.

19-04-2023 19:25

AjaxSoCal +2042

Vetlman is een echte Ajacied die de hele jeugdopleiding heeft doorgelopen, jaren in Ajax 1 heeft gespeeld, 3 titels met Ajax heeft gewonnen, zich enorm knap terugvocht na een zware knieblessure en belangrijk was in het top jaar 2019. Heeft nu ook nog eens 3 jaar Premier League ervaring, zou hem graag terug zien bij Ajax. Durf zelfs te zeggen dat hij naast Timber de beste verdediger zou zijn van de huidige Ajax selectie.

20-04-2023 01:52

AjaxSoCal +2042

Omdat hij er niet uitziet als een jongen van de straat. Spelers als Veltman maar ook Blind, Klaassen, Taylor zien eruit alsof ze iedere dag op de fiets naar hun kantoorbaan rijden.

24-04-2023 20:48

Tommyshelby +129893

Mooi klote. Was een goedkope versterking op twee probleemposities.

19-04-2023 15:16

Web +178830

Velen vinden hem niet goed genoeg
Omdat Ajax een heel hoog niveau heeft gehaald de laatste 6 jaar
Daar gaat weer een hele periode over een, dat weer alles in elkaar past

Ziyech Tadic en Blind kwamen
Goede spelers uit opleiding
Frenkie, Donny, Nous, de Ligt, Gravenberch
Parels uit Brazilië Antony en Neres
Bikkels als Martnez en Tagliafigo

Dat was heel bijzonder

En een toptrainer als Ten Hag

19-04-2023 15:15

Koekie87 +21012

Tja Ajax spreekt zelf over zaken zoals ambitie en noem het allemaal maar op, dus dan verwacht je uiteindelijk ook wel wat. Dan hoop je uiteindelijk toch dat Ajax met betere spelers komt aanzetten dan jongens van het kaliber Veltman.

19-04-2023 15:29

Web +178830

Dat kun je wel uitspreken
Maar ik heb dit nooit als realiteit gezien

19-04-2023 15:46

Koekie87 +21012

Zijn de woorden van v.d. Sar.

19-04-2023 15:55

AjaxPositivo +6962

Veltman was prima, zeker voor een jeugdspeler. Gewoon veel aan gehad. Groot gelijk dat hij nog geniet van het avontuur. Hopelijk beseft hij dat hij later hooguit op kantoor of als jeugdtrainer terugkeert. Ook daarvoor van harte welkom.

19-04-2023 15:13

Sjaakvaak +26608

Hilarisch, een klein stukje scrollen en meteen weer een boel reacties van mensen die klaarblijkelijk nooit wedstrijden van Ajax kijken. Veltman was ontzettend belangrijk voor ons en wordt nu wel degelijk gemist. Krijgt in Brighton gelukkig wel de waardering die hij verdient en wordt daar niet voor niets door supporters bestempeld als een "steal".

19-04-2023 15:10

GekkeGerrit +1733

‘Krijgt bij brighton wel de waardering’

For real? Brighton vergelijken met Ajax..

19-04-2023 15:56

Rockanje23 +37132

Ik denk dat Brighton op dit moment met twee vingers in de neus van Ajax zou winnen...

19-04-2023 19:35

AlexLitmanen10 +14461

Die winnen gewoon makkelijk bij Chelsea

(Aan de andere kant, wie niet op dit moment)

19-04-2023 22:01

michaellaudrup +4660

Ga toch weg, een drama was het, de jongen van de club. Geen club in Europa die hem wilde hebben.

19-04-2023 19:28

Rockanje23 +37132

Gelukkig hebben we nu heel veel spelers die het wel fantastisch doen toch ? Bassey, Wijndal, Bergwijn, Brobbey, Sanchez, Baas, Klaassen, Taylor, Grillitsch. In zo'n sterrenteam zou Veltman blij mogen zijn als hij op de bank mocht zitten, toch ?

19-04-2023 19:39

Allegriadopovo +1119

Zeker. Reacties van notoire zeikers voor wie niets en niemand goed genoeg is, maar doorgaans een blind vertrouwen hebben in allerlei onbewezen spelers.

19-04-2023 20:21

Bergkampinho32 +560

Begrijpelijk dat hij zijn financiële toekomst verder wil veiligstellen, maar dan is het boek Ajax gesloten. 34 is te oud voor zijn kwaliteiten, op zich niet erg, omdat Veltman nooit van het kaliber Vertonghen, Alderweireld is geweest, gewoon een prima clubspeler.

19-04-2023 14:49

Sjaakvaak +26608

Maar wel degelijk een van de beste verdedigers afgelopen jaren. Helaas zijn een paar mensen verblind door een paar domme foutjes maar alle statistieken lieten zien dat hij ijzersterk was. Had nu niet misstaan in onze verdediging.

19-04-2023 15:08

Koekie87 +21012

Vind zelf spelers als Mazraoui, Timber, Martinez, Tagliafico toch echt wel van een beter kaliber dan Veltman.

19-04-2023 15:37

debetweter +10130

Wie moet er wel komen voor die positie?

19-04-2023 14:43

AFCAMSTERDAM +2900

God zij dank

19-04-2023 14:30

Jutter1 +4316

Ik denk dat we ook niet op Veltman zitten te wachten. Was immers een garantie voor tegentreffers toen hij nog voor Ajax speelde. Die jongen bouwde een enorme foutenlast op bij Ajax, dat heeft veel punten in de competitie en diverse uitschakelingen in de diverse Europese toernooien gekost!

19-04-2023 14:19

Koekie87 +21012

Als je de reacties hier leest zijn er wel degelijk mensen die zitten te wachten op een terugkeer van Veltman. Als dat al mocht gebeuren dan haal je echt geen speler binnen van het niveau Blind of Tadic als men dat verwacht. Veltman is naar mijn idee meer een categorie daaronder. Plus dat hij ondertussen al 31 is, een bepaald salaris zal moeten aanbieden waarvoor je hem ook niet op de bank gaat zetten en verwacht daarnaast ook nog wel een vertrek van een aantal spelers dus Ajax zal wel hoger gaan gokken dan op Veltman lijkt mij.

19-04-2023 15:34

Jeffsajax +1895

Lekker wegblijven, dat hotseknotse ramvoetbal ligt jou ook veel beter.

19-04-2023 14:16

El Pacino +3609

Hoe zou jij het huidige Ajax voetbal omschrijven? Zit niet ver denk ik van jouw omschrijving.

19-04-2023 15:02

Jeffsajax +1895

Daar heb je een punt!!, maar we weten allebei dat we daar dan ook snel weer vanaf willen.

19-04-2023 15:21

Web +178830

Vanaf willen is heel wat anders dan dat dit maar zo gaat gebeuren

19-04-2023 15:24

JohanCruijf +3011

Helemaal met je eens Jeff, Ajax moet hoger mikken.

19-04-2023 16:58

Rockanje23 +37132

Nog hoger ? Daarom voetballen we nu met Bassey, Wijndal, Sanchez, Brobbey, Bergwijn etc zeker ?

19-04-2023 19:41

JohanCruijf +3011

Veltman had prima statistieken in de eredivisie maar die geven niet weer hoeveel cruciale fouten deze man wel niet had, soms wedstrijd na wedstrijd. Als iemand dat kan weerleggen hoor ik dat graag. En ja, het niveau is nu ook droevig, er is verschrikkelijk ingekocht.

19-04-2023 20:19

Jeremias +1661

Niet doen!

19-04-2023 14:15

Harrier Du Bois +39054

Jammer Veltman, dan vul ik vast in dat we je niet meer zien op ons veld. Na nog een avontuur ben ik geen voorstander van het terughalen van 32/33+ jaar oude spelers, mits de kwaliteit en het fysieke vermogen natuurlijk nog top is. Lang bij Ajax gespeeld, lang gebleven, dus ik snap hem wel. Niet iemand die voor zijn 22ste al weg was natuurlijk.

19-04-2023 13:55

Moooo +3991

Ajax heeft een kopsterke centrale verdediger nodig.
Die daarnaast ook prima kan voetballen.

Verwacht toch een Rensch, Kaplan, Bassey, Hato als line up voor komend seizoen.
Kaplan hoor je veel goede verhalen over het moet blijken hoe goed deze jongen is.
Heeft de benodigde lengte, kan goed voetballen.
Voor de rest heeft hij een vervelende kruisband blessure gehad, het is maar de vraag hoe goed ben je dan nog.
Ik kan na 1,5 jaar (zonder operatie) nog altijd weinig lopen/fietsen. Daarnaast had ik nog 2 scheuren in mijn meniscus.

"Een kruisband blessure wordt niet beter van"

Wat ik wel jammer vind is dat Perr Schuurs het behoorlijk goed doet in Italië.
Hij kon prima mee voetballen, had een geweldige trap alleen was hij beetje te lief, geen harde jongen.
Ik zag het zeker in hem zitten, alleen Timber bleek wat sneller, maar valt nu ook wel door de mand.
Koppen, voetballend valt het best tegen neemt het team niet op sleeptouw.
Zonder Bassey was het verdedigend nog ruk.

Ik pleit zeker voor een basisplaats voor Bassey, hij kan teminste verdedigen en een man uitschakelen. Alleen nu is het zaak wie zet je naast hem.
Een Hato als linksback is pure kwaliteit, verliest nooit de bal, koppend, positionering kan beter.
Dat al een +1

Nu is het hopen op de juiste mix Kaplan (2 benig) is hij goed genoeg kan hij samen met Bassey het achterin voor elkaar boxen.

Ook is de optie er voor een Kaplan, Hato maar dan heb je de keuze uit Baas of Wijndal linksback.

Beetje de zoektocht Hato moet zeker spelen met als Cvm Vos. Die voetballend ook iets toevoegt t.o.v een Alvarez op 6.

Het moet klikken zodat Ajax niet in het mes loopt en voetballend makkelijker uit kan verdedigen.

19-04-2023 13:54

xstaniox +15208

Ik verwacht dat niet een trainer nog met Bassey in de vaste basis gaat spelen bij Ajax

19-04-2023 14:00

Moooo +3991

Waarom niet?

19-04-2023 14:12

wijzijndebeste123 +165613

Anthony Rouault van Toulouse is een kopsterke verdediger die ook goed aan de bal is. Zou goed bij Ajax passen.

19-04-2023 14:08

Jeffsajax +1895

Het probleem van jouw knie zit in je meniscus, niet in je kruisband.

19-04-2023 14:17

HendrikAjax +16900

Sterkte met je knie

19-04-2023 14:45

Rockanje23 +37132

Een line up komend seizoen met Rensch, Kaplan, Bassey en Hato ? Ben jij wel lekker ? Daar wordt je zelfs in Nederland hooguit 8e of 9e mee.

19-04-2023 19:44

Spielmacher +10799

Da's dan goed nieuws, ik hoop dat dat wederzijds is. In het buitenland lijkt zo'n jongen plotseling heel goed geworden, terwijl het natuurlijk nog gewoon dezelfde beperkte Joel Veltman is die we zo goed kennen. Niet meer aan beginnen, geen nieuw Frank Verlaat-hoofdstuk schrijven.

19-04-2023 13:46

WeirdAJAX +12378

Joh, geniet lekker van je buitenlandse avontuur. En laat AJAX zoeken naar de juiste invulling voor de verdediging en niet terugkomen bij oud-spelers die ons niet verder brengen qua ambitieniveau.

19-04-2023 13:46

LukaLitmanen +82297

Veltman is beter dan Timber hoor, zeker dit seizoen

19-04-2023 13:39

HendrikAjax +16900

Jij zit constant te zeuren over fouten van Timber en gaat dan nu zeggen dat Veltman beter is? Veltman maakte elk seizoen meer fouten terwijl hij betere verdedigers naast zich had.

19-04-2023 14:47

Sjaakvaak +26608

De statistieken zijn het niet met je eens. Veltman had sporadisch fouten, maar omdat hij weleens een belangrijke fout maakte blijft dat bij veel supporters bij.

19-04-2023 15:11

HendrikAjax +16900

Heb je die statistieken ook vergeleken met die van Timber want dat is de vergelijking die ik maak

19-04-2023 16:22

Lazell +17005

Zou een redelijke aanwinst kunnen zijn. Kan op 2 posities uit de voeten die volgend seizoen zwak bezet zijn als Timber weggaat, haalt altijd een basisniveau en heeft ervaring. Maar Veltman was ook de eerste die door de mand viel als we op CL niveau speelden. We hebben toen o.a. afscheid van hem genomen omdat hij ons niet verder gaat brengen. Onze ambitie moet hoger liggen, ook na dit belabberde drama jaar.

19-04-2023 13:30

b.hulshof +3783

Ik denk dat ajax ook meer heeft aan bv S.de Vrij, een ervaren kopsterke verdediger.

19-04-2023 13:29

Lazell +17005

Dat zou nou eens een topaanwinst kunnen zijn, als hij nog een beetje zijn niveau haalt. Meteen onze beste verdediger en de benodigde ervaring achterin. Denk dat Bassey/Kaplan/Hato en Rensch ook meteen een klasse beter zouden spelen naast hem.

19-04-2023 13:32

wijzijndebeste123 +165613

De Vrij is fysiek flink op zn retour en was bij Inter vooral goed onder Conte in een 3-mans centrum met een lage lijn. In een 2-mans centrum en een hoge lijn komt hij zeker nu enorm snelheid en wendbaarheid tekort. Daarnaast blessuregevoelig.

19-04-2023 13:37

jeffrey_van_der_sluis +30584

Joel echte Ajacied!

19-04-2023 13:19

RPolletje +5237

Klopt maar dan gaat ie lekker bij amateurs van Ajax spelen.

19-04-2023 13:49

debetweter +10130

Zou welkom zijn als hij geen groot verdienen is en genoegen neemt met 1 jaar wisselspeler en daarna reserve.

19-04-2023 14:45

Bonno1978 +6516

Echte Ajacied die dat ook uitspreekt. Maar logisch dat hij lekker daar blijft. Beste competitie ter wereld en met een beetje pech speel je met Ajax Europa League. Niet echt lekker vooruitzicht..

19-04-2023 13:08

Jeugd +24911

Prima club voor Veltman en de beste competitie ter wereld. Waarom zou hij ook terug willen?
Als hij dan toch gaat verkassen zou ik een keer Spanje of Italië willen meemaken. Lekker weertje ook 😉

19-04-2023 13:02

Lavie +2346

Er zijn weinig spelers die door Ajax zijn opgeleid die tot 8 seizoenen in het eerste komen. Joël Veltman, Daley Blind, Davy Klaassen en Siem de Jong zijn echte Ajacieden. Na hun carrière zijn ze welkom. Ze hebben er hard voor gewerkt en jeugdspelers kunnen veel van ze leren.

Voor nu wordt het echt tijd voor nieuwe Ajacieden in het elftal. Ik zie in Devyne Rensch, Anass Selah-Eddine, Kenneth Taylor en Brian Brobbey nieuwe Ajacieden die misschien wel 8 seizoenen of meer voor Ajax kunnen uitkomen.

Van Jorrel Hato en Silvano Vos verwacht ik ook heel veel, maar die zijn na een seizoen of drie weg.

Ajacieden die ik wel graag zie terugkeren: Mathijs de Ligt en Frenkie de Jong.

19-04-2023 13:01

Koekie87 +21012

Veltman is toch absoluut niet van het niveau wat je moet willen nastreven bij Ajax. Doet het nu leuk bij Brighton maar is absoluut niet van het niveau Tadic of Blind die een aantal jaar geleden werden binnen gehaald. Daarnaast is die jongen ondertussen al 31 jaar en zal alleen maar minder worden. Daarnaast lopen er op de wereld echt wel jongen rond die veel beter zijn qua niveau als Veltman, maar ook goedkoper zijn en een stuk jonger. Totaal geen meerwaarde lijkt mij om jongens zoals Veltman terug te gaan halen.

19-04-2023 13:01

Rockanje23 +37132

Veltman heeft niet het niveau voor Ajax ? Wat doen Bassey, Baas, Wijndal, Sanchez, Rensch dan in hemelsnaam bij ons ?

19-04-2023 13:06

Koekie87 +21012

Geen idee. Moet je even aan Huntelaar, v.d. Sar en Hamstra vragen waarom hun die spelers hebben aangetrokken, zullen vast wel een mailadres hebben of een klantenservice waar je naartoe kan bellen met dit soort prangende vragen. Maar zo een lijstje wat jij opnoemt maakt nog niet dat Veltman wel van het niveau is wat je als Ajax zou moeten willen nastreven.

19-04-2023 13:13

Capocapo +12001

Eens, doe mij maar bassey en wijndal 🥳

19-04-2023 13:20

Amsterdamnoord +6163

Veltman was in zijn laatste jaren echt een uitstekende verdediger voor Ajax, ook in de CL

19-04-2023 13:34

RuffRhythim +24837

Das wel heel erg duidelijk hands op die foto, niet hand-ig 🤪

19-04-2023 12:58

BokkieBokstra +11349

Hij is een van de weinige Ajacieden die het echt geslaagd is in het buitenland.

19-04-2023 12:56

Jeugd +24911

Maar hij heeft dan ook niet te hoog gegrepen

19-04-2023 13:00

wijzijndebeste123 +165613

Brighton staat 7e in de Premier League en is misschien we de best geleide club in de hele competitie.

19-04-2023 13:03

Rockanje23 +37132

Als één van de weinige voetballers heeft hij kennelijk een goed beeld over zijn eigen kwaliteiten en beperkingen.

19-04-2023 13:07

Jeugd +24911

Precies een club achter de top.
Bij de categorie Liverpool, Manu, Arsenal, Chelsea, Tottenham, City maakt hij geen schijn van kans.
Wel leuk dat zijn cluppie het nu goed doet.

19-04-2023 17:55

Ajaxbrl +13883

Niemand wil meer naar Ajax ook, dat moeten we ons ook realiseren als Veltman niet eens meer wil komen…

19-04-2023 12:53

Bruno04 +15838

Veltman wil gewoon nog ff lekker cashen en groot gelijk heeft hij.

19-04-2023 13:02

4xEC1 +7757

Hij voelt zich zeer waarschijnlijk ook meer gewaardeerd daar.

19-04-2023 13:57

GNBL +90352 moderator

De vlag ging uit toen Veltmannetje eindelijk vertrok. Nu willen mensen hem weer terug zien? Ongelooflijk.

19-04-2023 12:52

NeeI +108099

Dat we nu verlangen naar een terugkeer van Veltman (en tete) zegt vooral veel over de huidige spelers in de achterhoede. En nee, ik was geen fan van Veltman (en tete). Zesjescultuur.

Dat Joel het nu goed doet bij Brighton is hem van harte gegund. Het systeem past hem blijkbaar prima. Als ik hem was, zou ik daarom ook lekker verlengen daar. Prima toch.

19-04-2023 12:50

Web +178830

En jij maar blijven denken dat de laatste 6 jaar heel normaal was. Dat Ajax dit kan volhouden
Ik zal je uit je droom helpen
Dit komt eens in de 20 voor

19-04-2023 15:06

PetrusKeizer +10739

Gelijk heeft-ie. Werd op AS met veel enthousiasme door n vaste kliek in de zeik gezet. Nooit meer aan beginnen, Joël!

19-04-2023 12:43

Tinus +10431

Precies dat. Zelfde voor Daley. Je bent een held of kan opdonderen bij velen. Heel respectvol gaat het hier vaak🙄

19-04-2023 12:50

4xEC1 +7757

Het gaat erom hoe je over een (ex) Ajax speler praat. Geen fan zijn van een bepaalde speler betekent niet automatisch dat je respectloos over hem praat. Moet je sowieso nooit doen bij je eigen spelers vind ik, behalve als er respectloos gedaan wordt door een speler naar de fans (Onana bijv. met zijn: "i don't give a fuck")

19-04-2023 14:04

Tinus +10431

Hoewel ik vind dat je sowieso altijd wel respect voor een ander persoon moet tonen zijn er natuurlijk altijd verschillen. Onana vergelijken we dan ook maar niet met jongens als Joel en Daley.

19-04-2023 14:17

KleineReus +6571

Begrijpelijk. Nog ff wat pensioen bijeen harken. Op zn 34e kan hij in de eredivisie vast nog wel terecht bij een club in de middenmoot.

19-04-2023 12:40

Bruno04 +15838

Inderdaad. Jaartje of 2-3 bij clubs als Heerenveen- Groningen - nec

19-04-2023 13:03

wijzijndebeste123 +165613

Meest onderschatte speler onder veel supporters. Had hem heel graag zien komen.

19-04-2023 12:40

BokkieBokstra +11349

Dat is ook de pest, teveel spelers worden afgeserveerd onder het mom, niet de kwaliteit die WIJ nastreven, geen Ajax nivo. Het geeft een sfeer van permanente ontevredenheid. Daarom denk ik dat een jaartje conference league of zelfs geen Europees Ajax goed zal doen. Herinner me dat Overmars zei, 1 x in drie jaar kampioen. Realistich, maar daar kom je niet meer mee weg.

19-04-2023 12:58

Lazell +17005

Op rechtsachter werd hij idd wel eens overschat. Maar het is voor is geen topper geweest en zou dat nu ook weer niet zijn.

19-04-2023 13:35

MarcelvTol1971 +15472

Het blijft de goed nieuws show, goed dat we dat nu al weten !

19-04-2023 12:38
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.