Van 't Schip zag 'meer dan beschamende' Klassieker: 'Van staf en spelers'

door Jesse ter Haar 365

Bron ESPN

Van 't Schip zag 'meer dan beschamende' Klassieker: 'Van staf en spelers'

door Jesse ter Haar 365

Bron ESPN

John van 't Schip schaamt zich voor de prestatie van Ajax tegen Feyenoord van zondagmiddag. De Amsterdammers gingen met 6-0 onderuit in De Kuip en de oefenmeester van de club weigert enkel naar zijn spelers te wijzen. 'Dit was meer dan beschamend. Van allemaal, de staf en spelers.'

'Het was zwaar en slecht', klinkt een eerlijke Van 't Schip in gesprek met ESPN. 'Ik kan niet eens teleurstellend zeggen, gewoon slecht. Op alle fronten waren we de mindere. Fysiek, aan de bal en de intensiteit van Feyenoord was veel hoger. We zijn niet in de wedstrijd geweest en dat is een klap die we met z’n allen moeten verwerken.'

Feyenoord was zondag op alle fronten de betere ploeg, maar Van 't Schip zag tegelijkertijd dat Ajax de doelpunten op momenten weggaf. 'Bij vier goals maken we persoonlijke fouten, maar dat is ook de druk die Feyenoord geeft. Daardoor maakten we die fouten. Maar we zijn geen moment in de wedstrijd geweest.'

In veel gevallen gingen de Ajacieden in de fout in de opbouw, maar de spelers bleven erin volharden. 'Het is niet dat ze dat bewust doen, maar het gebeurt wel', reageert Van 't Schip. 'Het komt door de druk, het niet klaar zijn en slecht beginnen. We konden de bal niet eens drie keer in de ploeg houden. Het is een opeenstapeling van fouten.'

Vervolgens krijgt de trainer de vraag of hij de spelers erop heeft aangepakt. Hij geeft aan van wel, maar gaf de spelers tegelijkertijd de opdracht om te blijven voetballen. 'Natuurlijk, in de rust hebben we er zeker over gesproken. We hebben gezegd dat ze moesten gaan voetballen en durven. Maar als het eenmaal in de ploeg zit… Dit was gewoon mannen tegen jongens, pupillen.'

Wissel Gaaei

Tot slot gaat Van 't Schip in op de wissel van Anton Gaaei in de rust. De Deen is vaak de gebeten hond bij Ajax, maar zo wil de trainer het ditmaal niet uitleggen. 'We moesten gewoon iets anders. Akpom en Van den Boomen erin, dus dan moest je het omzetten. We hebben het op die manier opgelost, maar we hadden er nog een paar uit kunnen halen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

PH2BOT +39990

Weer héél veel puberreacties op AS. Tja..gemiddelde leeftijd op AS is 27.3 jr ( volgens AS zelf) dus dan zitten er flink wat tieners bij. Op zich niks mis mee maar het ontbreekt doorgaans nog aan enig nuancerend vermogen op die leeftijd.

De zondebokken worden weer heel snel gevonden na opnieuw een verliespartij maar de ellende welke zich nu bij Ajax manifesteert is toch ècht al begonnen toen Overmars van Ajax.zijn 1-manszaak begon te maken met AD Edje als zijn trekpop.

De hele jeugdopleiding ging aan gort en wedstrijdmentaliteit / teamspirit verdween meer en meer uit de jeugdselecties.

Michael Reiziger speelde met JA mee voor de titel..èn won. Daarna werd het met JA vooral strijden om de onderste plekken in de 1e divisie ( Jupiler, KKD).

Dat Schippie nu ineens weg zou moeten is al helemaal je reinste onzin. Goed..zijn wissels tegen GAE pakten bepaald niet goed uit maar de baggermentaliteit waarmee de spelers Feyenoord tegemoet traden is de verantwoordelijkheid van de spelers zelf.

Berghuis is gewoon een lafaard door zich achter een vage rugblessure te blijven verschuilen en Sutalo / Sosa zijn inmiddels banale werkweigeraars zonder backbone. Hato zit er al weken fysiek en mentaal doorheen maar dat is logisch voor een tiener die zwaar overbelast is dit seizoen. Taylor heeft noch het gif noch het gogme wat op zijn positie noodzakelijk is en Rensch in je team is altijd een zwakke schakel. De spelers die wèl echt willen en nog niet geblesseerd zijn hebben nog veel te weinig ervaring en worden zeker in een vijandige Kuip volledig overlopen.

En dan gunnen al die zelfpijpers en ondernemergladjakkers in het Ajax management, bestuursraad en/ of ledenraad elkaar inmiddels ook al het licht niet meer in de ogen. Zat Kroes gisteren net als tijdens Ajax-GAE soms ook in De Kuip op de tribune om nog even een extra statement te maken?

Komend weekend winnen van Twente is minimaal nodig om nog enigszins in het spoor van NEC (Lasse Schöne!!) te kunnen blijven...èn om de fans toch nog wat genoegdoening te bieden voor die weliswaar vooraf te verwachten maar werkelijk schandalige 6 - 0 nederlaag tegen Feyenoord gisteren.

08-04-2024 02:37

AJAXLOVE +194

Zowel de jeugd als de aankopen van mislintat zijn Ajax onwaardig
Zowel de jeugd als de aankopen van mislintat zijn Ajax onwaardig
Zowel de jeugd als de aankopen van mislintat zijn Ajax onwaardig

08-04-2024 00:17

Steffenhagen +37732

Dat Ajax een incestueuze en incompetente leiding heeft is evident . Stel je voor dat wij schip ontslaan ? Dan kan dat door de AD die we niet hebben , moet dus door gedelegeerd commissaris Van Praag , maar die kijkt wel uit want dan komt hij verder onder druk te liggen . Dus hij doet niks, zoals heel Ajax al twee jaar niets heeft gedaan . En dus wachten we op de volgende teleurstelling en praten nog maar weer eens over een gifbeker . Het is gewoon fucking wanbeleid

07-04-2024 20:51

YugoVik +33034

Van praag gaat sowieso wel weg..

07-04-2024 20:58

Steffenhagen +37732

Hij is nota bene voor een hele termijn gekozen . Hij kan gewoon nog drie jaar blijven zitten

07-04-2024 20:59

YugoVik +33034

Man is 76, als te druk te groot word dan is hij ook weg.. De druk staat aardig hoog op de ketel..

07-04-2024 21:00

Steffenhagen +37732

Dat klopt als de druk de komende dagen flink wordt opgevoerd zal hij concessies gaan doen , maar onderschat m niet : de beste plucheplakker van west Europa op de onvermijdelijke Hennie Henrichs na

07-04-2024 21:01

YugoVik +33034

Ze zeggen dat die hennie de gevaarlijkste van allemaal is..

07-04-2024 21:03

Steffenhagen +37732

Reken maar en nog steeds een machtige man . Hij heeft van Praag en van wijk teruggehaald en zijn eigen opvolging geregeld in de bestuursraad . Het is echt een incestueuze bende

07-04-2024 21:05

YugoVik +33034

Tja laatste zetje gaat deze week gegeven worden of aankomende weekend tegen Twente.. Als we daar van verliezen dan moeten mensen hun biesen gaan pakken

07-04-2024 21:06

Steffenhagen +37732

Maar wie heeft nu de autoriteit om in te grijpen ? Het hele zooitje is aangeschoten wild

07-04-2024 21:08

YugoVik +33034

Tja, er is weinig autoriteit

07-04-2024 21:09

Steffenhagen +37732

Zeggen dat je eigen staf ook schandalig heeft gepresteerd kan maar een consequentie hebben: ontslag

07-04-2024 20:48

36 +8548

Gvd gewoon item bij 8 uur journaal, schande
Heel Nederland geniet hufters van de media

07-04-2024 20:16

ck69 +13050

Nouja en terecht. Als je zo verkracht wordt door je rivaal verdien je het om door de slijk gehaald te worden.

08-04-2024 07:40

Voetballover +3083

Zelfs Fabrizio Romano had er een post over op Twitter.

08-04-2024 11:20

Barric +766

Telkens zie je dat als de tegenstander hoog en met hoge intensiteit druk zet dat Ajax daar niet onderuit kan voetballen. Ajax is feitelijk het hele seizoen al opgejaagd wild en nog steeds hebben ze daar geen antwoord op!!

07-04-2024 20:09

ProperFootball +14456

Dat is al jaren zo. Remember Liverpool met Pasveer en Bassey. Sindsdien is dat niet meer veranderd. Niet om aan te gluren.

08-04-2024 09:17

MickS +6231

Enige wat van t schip goed heeft gedaan: Brobbey op de bank houden zodat hij volgende week hopelijk in ieder geval n helft kan spelen.

07-04-2024 19:05

Benjiben +4297

Zolang dat oude wijf rensch speelt kijk ik geen Ajax meer wat een slappe hap is dat zeg en dat al 3 jaar lang

07-04-2024 19:03

Juichtoon +32311

Ajax speelt zoals John is, het is een hele lieve man. Maar topsport onwaardig.

07-04-2024 18:44

Professor +11120

Gaaei wisselen was een asociale blunder.

Ik zeg het niet graag maar we kunnen wat van Feijenoord leren: een moderne trainer aanstellen, fysiek top, explosief, supermentaliteit kracht en ook technisch zijn ze beter.

Geef ons ook een moderne trainer die ook voor fysiek, kracht, explosiviteit en mentaliteit zorgt.

En niet alleen die upgrade maar ook een super upgrade met betrekking tot de techniek. Ooit geroemd voor de technische spelers nu staan we er kwa techniek zeer beroerd voor.
Dus techniek trainingen moeten omhoog kwa kwaliteit en dan als extra de fysieke trainingen moeten ook omhoog. Eén en ander heeft met elkaar te maken.

07-04-2024 18:38

Aurelius1 +19697

Het zou ook al een hoop kunnen schelen als je gewoon goede spelers haalt, en niet 200 miljoen aan twee TD's geeft die er niks van kunnen.

07-04-2024 19:36

Ajax1969 +4162

Ok @Aurelius1, wie moeten we halen als TD?

08-04-2024 07:51

gaalmeister +952

Ik vrees dat het niet gaat gebeuren. Met Van Gaal en van Praag heb je er het old boys network aan de macht. Zou me niks verbazen als Frank de Boer volgend jaar voor de groep staat en dat de lijdensweg nog eens flink verlengd wordt.

07-04-2024 20:45

AjaxCitizen +2163

Geen blunder. Gewoon de makkelijke zondebok eruit halen zoals eerder al is gebeurd. Maar eigen "talenten" als Taylor en Rensch mogen blijven staan.

08-04-2024 10:45

Dakdekker +63

Die slappe houding, gebrek aan strijdlust, dat lullige inspelen, gebrek aan schaamte, het ontbreken van een strijdplan. Bij De Boer was dit nooit gebeurd, die had in de rust niemand heel gelaten!

07-04-2024 18:37

Hijosdedioses +6540

Bron: transfermarkt.nl

Meest waardevolle spelers Ajax:

Brobbey €25 mln
Hato €22 mln
Bergwijn €20 mln
Sutalo €15 mln
Akpom €12 mln
Ramaj €10 mln
Taylor €10 mln
Forbs €10 mln

Om het gemis van de champions league inkomsten te compenseren moeten van een groot deel van deze “dure”(zogenaamd) jongens af.

07-04-2024 18:32

ck69 +13050

Taylor en Forbs 10 miljoen.. heb echt medelijden met de club die daar 10 miljoen voor neerlegt

08-04-2024 07:42

fredajax +1121

Normaal zeg ik, het komt goed met ons aller AJAX.
Maar nu hoop ik alleen maar dat we niet het tweede Schalke gaan worden, want het begin is er al....

07-04-2024 18:31

Fredschuit1 +1527

Nog 5 wedstrijden en dan,

https://m.youtube.com/watch?v=-yOZEiHLuVU&pp=ygUPbm93IHdlIGFyZSBmcmVl

07-04-2024 18:30

Tim.S +3912

Zoals freek zegt er is leven na de dood

07-04-2024 18:29

Wendy.H +6744

Zing vecht, huil bid, lach, werk en bewonder

07-04-2024 19:46

TweeBenig2 +16063

Dit zinnetje “maar we hadden er nog een paar uit kunnen halen.” geeft aan dat Schip en zijn staf een heel andere wedstrijd hebben gekeken. Eigenlijk geven ze aan dat Gaaei het niet goed deed, terwijl dat bezijden de waarheid is.

07-04-2024 18:28

Wendy.H +6744

Hij zei dat niemand het goed gedaan had, spelers en staf. Allemaal niet, het was een algeheel falen

07-04-2024 19:47

Robertini +38975

Het is er sinds Steijn niet echt beter op geworden.

07-04-2024 18:27

Aurelius1 +19697

Tja, dat is al van tevoren gezegd. Als de spelers niet goed genoeg zijn, dan gaat geen enkele trainer er iets miraculeus uit halen. Ontslagen zijn geldverspilling.

07-04-2024 18:35

barry1988 +23986

Als Potter komt hem het seizoen laten afmaken en anders Vos. Schip heeft er in al die tijd nog geen plan in gekregen en het wordt elke wedstrijd slechter. Schip out!

07-04-2024 18:18

mokum007 +6522

Maar zet een toptrainer voor deze spelers , dan nog komen geen goede resutaat uit deze groep,🙈🙈🙈

07-04-2024 18:38

barry1988 +23986

Je moet weer beginnen bij het laten zien dat dit niet meer getolereerd wordt en Ajax onwaardig is. Alleen al omdat signaal af te geven moet Schip eruit.
Respect dat hij onder de omstandigheden waarin hij zat wou instappen maar dit kan niet meer.

07-04-2024 18:41

Oxxer +163797 moderator

Iets wat lijkt wat een systeem is alvast een goed begin. Of denk jij dat een toptrainer dat niet voor elkaar krijgt in dezelfde periode dat Schip eindverantwoordelijk is.

07-04-2024 18:41

Juichtoon +32311

Met gemak...

07-04-2024 18:45

mokum007 +6522

Echt niet,het is al veel over gezegt en geschreven Ajax mist spelers met kwaliteit en ik hoop dat volgende seizoen anders wordt...

07-04-2024 23:09

ck69 +13050

Nee, maar met 7 verdedigend ingestelde spelers 6 goals tegenkrijgen zou een hoofdklasser tegen Feyenoord nog niets eens overkomen.

08-04-2024 07:45

Pizzapunt20 +9963

Alle spelers die een 'aandeel' hadden in dit verlies schorsen. We zijn toch bezig

07-04-2024 18:15

Ajax1969 +4162

En de volgende wedstrijd met een mix van jong en de o18.

07-04-2024 18:17

ProperFootball +14456

En dan die weer keihard affakkelen na een paar slechte wedstrijdjes en heel hard roepen om AAAAAANKOOOPPEN!!!! Leer mij AS kennen.

08-04-2024 09:21

Ajax1969 +4162

Ja zoiets. Helaas zien velen niet dat werksfeer, aansturing, aard van de opdrachten en individuele kwaliteiten te samen bepalen wat de resultaten zijn.

08-04-2024 09:24

IboAFCA +16172

We laten de O17 het seizoen afmaken, zij weten wel hoe het is om voor de prijzen te spelen.

07-04-2024 18:21

Gonzalez75 +5862

Wauw, wat een analyse. Beschamend.

07-04-2024 18:15

wijzijndebeste123 +163058

Wat n walgelijk slechte trainer. Echt n grof schandaal dat hij “head of coaching” wordt. Lachwekkend gewoon. De slechtste trainer ooit de baas van de coaches maken. Pure satire.

07-04-2024 18:15

Mitchjo +6168

Ja puur vanwege z'n 'Ajax DNA'? Geforceerd een baantje zoeken voor van 't Schip...

07-04-2024 18:20

Tim.S +3912

Baantjes carrousel

07-04-2024 18:28

KarimB +11224

Dood eng idd Wijzijndebeste. Zie je hem al zitten.

John: Ja als je rechtsbuiten moe is... dan wissel je hem voor een 6
Jeugdtrainer: Dan gaan we de formatie dus omzetten terwijl het nog maar 1-0 staat
John: ???? nee? Waarom zou je dat doen. Hoe kom je daar bij
Jeugdtrainer: ?
John: Die 6 die laat je zonder snelheid gewoon op rechtsbuiten staan. Dat is toch logisch?

07-04-2024 18:39

Oxxer +163797 moderator

Een hoop nieuwe accounts aangemaakt na 16:30 uur, wordt een drukke avond😉

07-04-2024 18:13

Chancellor +2020

🤣.
Waarom stellen jullie het niet zo in dat er op wedstrijddagen geen accounts aangemaakt kunnen worden?
Scheelt al een hoop

07-04-2024 18:15

Oxxer +163797 moderator

@Chancellor

Wat collega mod GNBL zegt, trollen komen trollen en zijn niet subtiel. Ik zou gaan feesten ipv buurten bij de aartsrivaal.

07-04-2024 18:24

KarimB +11224

Als wij Feyenoord 6-0 nat geven vind ik fr12 ook wel lekker hooor hahah

07-04-2024 18:40

GNBL +89836 moderator

Eens, alhoewel de trolletjes er snel tussenuit te halen zijn.

07-04-2024 18:22

Oxxer +163797 moderator

@AB1957

Als jij zo een post ziet, rapporteer het dan kan er wat aan gedaan worden.

07-04-2024 18:30

Wendy.H +6744

Heb weleens gerapporteerd maar vraag me af of er ook echt actie wordt ondernomen, ik zie die personen dan evengoed nog weleens? Oxxer?

07-04-2024 19:54

Oxxer +163797 moderator

@Wendy

Van wanneer refereer jij aan en wat rapporteerde jij?

07-04-2024 19:57

JohnHetKanon +0

Zeker beschamend

07-04-2024 18:13

JoeBlow +8156

Ik ben geen voorstander van het ontslaan van trainers en voorzitters op basis van de emotie of woede van de week, maar het vereist best behoorlijk wat hersengymnastiek om dit als coach te zeggen en daar dan vervolgens geen enkele persoonlijke consequentie aan te verbinden.

07-04-2024 18:12

laling +2322

En de enige man (Kroes) die het lef heeft harde beslissingen te nemen hebben ze er uit gegooid.
Hoe dom, ijdel en egoïstisch kun je zijn (RvC)

07-04-2024 18:10

Amp +37411

Als hij dat lef had, dan lag schip er allang uit. Nee, samen met z'n maatjes geeft ie schip een functie in het levensader van de club

07-04-2024 18:11

Polifinario +2095

Hij heeft zichzelf er uit gegooid.

07-04-2024 18:11

KarimB +11224

f5 voor ontslagen

07-04-2024 18:09

AFCAjaxMidNineties +12621

Gewoon zielig was het. Maar weetje. Het raakt mij niet meer. De club Ajax is mij heilig maar dit is niet Ajax. Deze spelers raken mij niet meer met hun KkD niveau. Ik zie het optecht als een jaar waarin Ajax even niet meedoet. Je moet wel heel veel fantasie hebben om dit Ajax te noemen. Shit has to happen to change.

07-04-2024 18:08

YugoVik +33034

Ga weg man, het rommelt al sinds het vertrek van overmars bij onze club.. Als het boven niet goed zit dan zit het beneden ook niet goed.. We zijn een stuurloos schip, waarbij de spelers al het vertrouwen missen.. Wat we op het veld zien is een weerspiegeling van al het chaos binnen onze club..

07-04-2024 18:12

ProperFootball +14456

Al eerder...

08-04-2024 09:22

Hijosdedioses +6540

Volgend seizoen begint iedereen weer op nul. Voorwaarde is wel dat er veel mensen weg moeten en is mensen worden aangetrokken met karakter en mentaliteit, die ook laten zien dat ze graag in dienst zijn van de club. Nu hebben gewoon teveel broodvoetballers en passanten die weinig met de club hebben

07-04-2024 18:18

AFCAjaxMidNineties +12621

Psv heeft laten zien dat een goede trainer halen en 5/6 goede spelers halen (geen een duurder dan 15 mln!) een snelle ommedraai kan veroorzaken. Ik heb er alle vertrouwen in.

07-04-2024 18:29

Amp +37411

Genoeg eigen jeugd in de selectie rondlopen hoor. Heeft niks met brood voetballer te maken die niks met de club hebben. We hebben geen kwaliteit, zowel aangekocht als doorgestroomd.

07-04-2024 18:29

AFCAjaxMidNineties +12621

Precies. Stel een goede trainer aan en investeer in kwaliteot i.p.v. kwantiteit. Mislintat heeft gewoon schandalig werk verricht en degenen die dit toegestaan hebben zijn nog erger.

07-04-2024 18:31

Bensco +7165

We gaan hier weer roepen om ontslag van de trainer en de raad van commissarissen maar wat je hier vandaag zag is duidelijk het gevolg van een technisch (waarvan de trainer het hoofd is) wat totaal geen tactisch antwoord heeft op dit soort wedstrijden. We hebben niet alleen een trainer nodig maar ook een gedegen technische staf die Ajax 1 naar een nieuw niveau kan tillen.

07-04-2024 18:07

Aurelius1 +19697

O boy, gaan we weer. Steijn moest weg omdat ie blijkbaar ook niet goed genoeg was. Wanneer gaan mensen eens beseffen dat als op 1 september de spelers niet goed genoeg zijn, ze op 7 april ook niet goed genoeg zijn.

07-04-2024 18:09

KarimB +11224

O boy gaan we weer, We worden letterlijk elke wedstrijd tactisch overklast door trainers als Hake en Buijs. Die in de rust 1 ding omzetten waardoor ome John het niet meer weet en we als een kaarten huis in elkaar storten.

Wissels als FJ rechtsbuiten. Bambi uit IJsland altijd basis. Taylor lekker laten sjokken

Ja de selectie is echt meer dan kut. Maar er zat nog een winter transfer periode tussen.
Met een trainer met een beetje vernuft gebeurd dit gewoon niet. Dus O boy we mogen idd elke x tekeer gaan.

07-04-2024 18:13

Bensco +7165

Grappig, je hoort mij nergens zeggen dat een wereld elftal in potentie is. Dat we brandhout hebben moge wel duidelijk zijn maar het tactisch plan van vandaag was minstens net zo dramatisch. Geen backs, geen spits en weer een nieuwe formatie? Ze worden wanhopig bij de staf

07-04-2024 18:13

Bensco +7165

Ja het bizarre is dat het uitgerekend na de winterstop ineens kut gaat. Je zou toch zeggen dat je als trainer een voorbereiding krijgt en een sterke transfer als impuls dat je dan beter gaat spelen. Maar het is alleen maar kutter geworden :/

07-04-2024 18:34

Zlautan +189

Mensen die Schip weg willen hebben, wat wil je dan? Deze man doet wat hij kan in een verloren seizoen. Dit kan je hem moeilijk aanrekenen

07-04-2024 18:06

KarimB +11224

Je moet het zo zien, Zet mij met mijn 10kg overgewicht in de spits en ik kan er niks van. Maar ik doe wel zo mijn best in dit verloren seizoen. Mij maar laten staan?

07-04-2024 18:14

Hijosdedioses +6540

En over een maandje lopen bergwijn en Taylor weer te shinen bij de presentatie van het nieuwe thuis- of uitshirt alsof ze zogenaamd ‘trots’ zijn om er in te spelen. Bah!

07-04-2024 18:05

NeeI +107618

Welke imbeciel is er eigenlijk voor verantwoordelijk dat Schip het gehele seizoen af mag maken?

07-04-2024 18:03

driehoekjes +3334

Met een andere trainer komt de hele selectie wel 90 minuten lang z'n man voorbij!

07-04-2024 18:05

wijzijndebeste123 +163058

Kroes vanaf de achtergrond natuurlijk.

Die is niet gek. Hij stelt bewust terwijl hij officieel nog niet in functie is de waardeloze Schip aan zodat t alleen maar beter kan volgend seizoen.

07-04-2024 18:06

Polifinario +2095

Nu maakt het ook niet meer uit. De laatste wedstrijden kan een nieuwe trainer ook niet veel doen.

07-04-2024 18:14

NeeI +107618

Patronen en speelstijl inslijpen, jongens ban dichtbij bekijken, zien wat er ontbreekt en nodig js etc etc. Daarom niet langer meer wachten.

07-04-2024 18:20

Polifinario +2095

Ja, ik begrijp wat je bedoelt en op zich ben ik het met je eens. Maar er zullen grote wijzigingen in de spelersgroep komen waardoor het per saldo wellicht toch maar weinig zin heeft. En als aan het begin van het seizoen er weer een andere trainer staat, dan begint het weer van voren af aan.

07-04-2024 18:37

Juichtoon +32311

Nou 5e plaats is wel van belang hoor...met John win je de play offs nooit...

07-04-2024 18:47

Nouwkse +217

Stap op aub

07-04-2024 18:01

Talentje020 +19867

Tjaa wat schieten we nu nog op met een ontslag? Dat was ook mijn 1e gedachten, Vos zou het af kunnen maken, maar voor de rest? Schip is een aardige vent, maar gewoon een middelmatige trainer, waarom hem ook een technische rol na dit seizoen is beloofd is mij een raadsel

07-04-2024 17:59

Aram +17840

Ik ben ervoor om geen enkele speler te verkopen en geen enkele speler aan te trekken.

Dan een goeie trainer ervoor en dan zien we wat er echt mogelijk is.

Gewoon omdat ik klaar ben met het onvoorstelbare gepruts van 4 opeenvolgende trainers.

07-04-2024 17:59

ProperFootball +14456

Dus op naar trainer nr 5 die mag prutsen bedoel je? :-) We lijken wel een Turkse club.

Ik vind het prima, zolang de achterban maar niet snel serieuze resultaten op het veld gaat verwachten. Maar ik denk niet dat de achterban geduld gaat hebben. Waarschijnlijker is dat na een paar wedstrijdjes de met veel bombarie binnengehaalde en door AS zo gewenste trainer in twijfel getrokken wordt. Binnen 2 maanden is het al zo dat men massaal roept om het hoofd van de trainer. De voormalige voorstanders van de 'toptrainer' met de grootste mond zullen de trainer verketteren en het toch weer zo draaien dat ze hun gelijk kunnen halen.

Dus wat is waarschijnlijker? Een flinke schoonmaak op alle niveau's in de club: bestuurlijk, staf, spelers. Transfers waarbij we een toontje lager moeten zingen (zowel in bedragen als vermeende kwaliteit: let op, vermeende.). Meer eigen jeugd in het elftal. Langzame gewenning aan spel en resultaten die horen bij een subtopper, plekje 4, 5. Waarna Ajax na verloop van tijd lijkt aan te haken bij Twente, AZ en Feyenoord. Hoewel de resultaten niet veel beter zijn dan dit seizoen steekt door de gewenning aan het lagere niveau positivisme de kop op. Talent! Patronen! Perspectief!

08-04-2024 09:36

Aram +17840

Ik ben altijd voor talent.

Bij de aankopen zit ook veel talent, maar wij hebben trainers die spelers niet beter maken, eerder slechter. Dezelfde trainers maken “eigen” talenten ook niet beter, eerder slechter.

Daarom zou ik beginnen met een goeie trainer, en ik maak daarvan goeie trainers, ook voor de jeugd. Grootverdieners verkopen en verder alleen verkopen voor hoge prijzen.

Je begint dan het seizoen met lage verwachtingen en zoals je schrijft is dat alleen maar een voordeel.

08-04-2024 09:41

Soccerskins v2 +43196

Morgen wil ik lezen:

“Bestuursraad Ajax draait de schorsing van Kroes terug, RvC stapt op”

Alle neuzen dezelfde kant op.

07-04-2024 17:59

wijzijndebeste123 +163058

Plus Schip stapt op.

07-04-2024 18:00

Soccerskins v2 +43196

Bonuspunten als Potter vanaf morgen al mag beginnen ja.

07-04-2024 18:00

Dude125 +1183

Had heel erg gescheeld natuurlijk vanmiddag. Die spelers continu met hun gedachten bij de onfortuinlijke(!!) Kroes.

07-04-2024 18:08

Ajax1969 +4162

RvC ontslaat wat over is van de directie en wil vervolgens zelf niet opstappen. Ondernemingskamer stuurt RvC naar huis en stelt een tijdelijke RvC met als opdracht: orde op zaken stellen. Helaas verlopen juridische procedures traag, dus dat zal ook geen optie zijn.

07-04-2024 18:15

Psychevore +21186

Waar dat grenzeloze vertrouwen in Kroes vandaan komt is mij echt een raadsel.

Wat heeft die man nou gepresteerd?

07-04-2024 18:59

NipeB +15786

Gelukkig gebeurt dat niet. Juist bestuursraad en Kroes wakkeren de verdeeldheid aan met hun gedrag. Na onderzoek van de KNVB ligt de bestuursraad er gelukkig ook uit.

07-04-2024 23:15

PeterLarsson +13212

In ieder normaal bedrijf wordt je als je echtgenoot komt te overlijden uit de wind gehouden, hier trekken we juist zo iemand aan en geven we zo iemand de meest zware job in het Nederlandse voetbal.

07-04-2024 17:56

Wendy.H +6744

Hij wildde zelf omdat Dannielle heeft gezegd dat hij dan afleiding heeft. Als hij thuis zou zitten zou hij' John' alleen maar gaan zitten malen. Daarom is Schippie dus ingestapt, of was je dat even vergeten?

07-04-2024 18:03

PeterLarsson +13212

Uit jouw reactie maak ik op dat Ajax niks te verwijten valt want Schip heeft zichzelf aangesteld….

07-04-2024 18:05

PeterLarsson +13212

Van alle trainers op de wereld was alleen Schip beschikbaar…?

07-04-2024 18:33

Wendy.H +6744

Precies dat

07-04-2024 20:00

Wendy.H +6744

Beetje domme reactie vind jezelf ook niet

07-04-2024 20:01

Bky +56260

Een resultaattrainer moet je beoordelen op resultaat.

En Schip is een resultaattrainer.

07-04-2024 17:53

ProperFootball +14456

Je mist een klein detail: Schip is een tussenpaus. Mag op de boedel passen.

08-04-2024 09:38

AjaxDeBesteClub +18786

De spelers zijn niet goed genoeg. Maar dan is het juist belangrijk om er een goede trainer bij te zetten. Kijk wat Slot bij Feyenoord heeft gedaan. Slot zegt dat hij vindt dat Ajax nog steeds veel spelers heeft met kwaliteiten. Ik geloof wel dat hij dat meent.

Schip heeft in een half jaar niks opgebouwd aan een vaste opstelling of aan iets van spel patronen. Alles wat er in het veld gebeurt is pure improvisatie. Door individuele kwaliteiten hebben toevallig nog wat puntjes gesprokkeld in de Mickey mouse league. Maar als er iets van tegenstand is, zijn we direct kansloos.

07-04-2024 17:53

Craain +4953

Ja zeker, ik zie dat Ajax de spelers heeft met kwaliteit, 100% zeker! Alleen worden deze spelers niet goed gebruik gemaakt.

07-04-2024 18:05

Aurelius1 +19697

Slot heeft meer dan 40 spelers mogen halen, en daar zaten een aantal schoten in de roos tussen. Ajax heeft meer dan 200 miljoen uitgegeven aan spelers, waarvan er niet één het niveau heeft. Dát is het echte verschil, en niet die lariekoek dat Slot een wondertrainer is.

07-04-2024 18:16

b.hulshof +3733

Je moet Hato ook wisselen als hij dramatisch speelt. Als je met wingbacks speelt heb je twee koppers voorin nodig. Hlynson speelt al weken slecht maar steeds maar weer opstellen. Laat Maduro en Vos het seizoen maar afmaken.

07-04-2024 17:53

Aram +17840

100% dit

07-04-2024 17:57

fan4ever +406

Geen Maduro

07-04-2024 19:04

wijzijndebeste123 +163058

Off topic:
Mikautadze wederom 2 goals vandaag.

Inmiddels dit seizoen in 14 wedstrijden (1215 minuten) 7 goals en 3 assists bij de Metz die 1 na laatste staan. Hopelijk weet Metz de optie niet te lichten en krijgt hij bij ons n eerlijke kans.

07-04-2024 17:52

cl=5! +5368

Is in niks een ajaxspeler. Gescout met een anti ajaxbril

07-04-2024 18:12

wijzijndebeste123 +163058

Dan weet jij niet wat een Ajax speler is. Mikautadze is de ideale valse 9 voor ons. Geweldige techniek en afmaker.

07-04-2024 18:13

Capocapo +12001

Ja je weet wel, die zoveel scoorde tegen Hercules.

07-04-2024 19:34

wijzijndebeste123 +163058

Je weet van gekkigheid niet meer wat te doen en dus blijf je je krampachtig vastklampen aan n potje id beker waarin elke Ajacied slecht was. Typisch capo. 🤣🤡

Gelukkig laat Mikautadze t wekelijks zien id Ligue 1. Daar doe je niks tegen hoe vaak je ook radeloos over Hercules begint. 😎

07-04-2024 19:45

cl=5! +5368

Die succesvolle valse negens waren allemaal teamspelers....

07-04-2024 21:08

Gewoon Gijs +18319

Al 2 seizoenen geen fatsoenlijke trainer bij Ajax. En de RVC en directie laten Schip gewoon aanmodderen

07-04-2024 17:51

Zaanstad +526

Met een onbenul als trainer kan je nooit een wedstrijd winnen

07-04-2024 17:50

FransHoek +8957

Potter zou het niet veel beter doen met deze rotzooi...maar ik verwacht dat hij betere spelers krijgt dan dit.

07-04-2024 17:52

Jegaathetpaszienalsjehetdoorhebt +1806

Vraag me oprecht af met welke spelers je volgend jaar verder kan. Brobbey voor de basis, maar verder? Godts misschien, maar dan voor de bank, net als Hato. Het zijn verdorie ook nog gewoon pupillen man…

07-04-2024 17:50

4Ever14 +6586

Kan zomaar anders lopen wanneer je wel een goede trainer hebt, dan is het ook makkelijker om te bepalen wie je kan verkopen en wie niet. We kunnen nu wel simpel roepen dat er geen goede speler in de selectie zit, maar als de werkomstandigheden gewoon stront zijn dan kan je er ook weinig mee als speler.

07-04-2024 17:55

sanderven +747

Met dit zooitje halen we nog niet eens conference League. Bizar waar je voor het Nederlands voetbal zo hard voor hebt gewerkt en nu de vruchten er niet van plukt ..

07-04-2024 17:48

twynestar +28201

Had er iemand na de wedstrijd thuis een betere prestatie uit verwacht met dit nota bene zwaar gehavend elftal?

Tuurlijk doet Schip heel veel verkeerd hoor. Maar ik snap de verbazing echt niet. Dit is gewoon hoe matig we dit jaar zijn en een gedreven rivaal maakt dan gehakt van je.

07-04-2024 17:46

Hijosdedioses +6540

Het makkelijkste systeem de bus parkeren kan je niet eens uitvoeren. Als je het goed had uitgevoerd dan had je alsnog verloren maar wel met beperkte cijfers. Totaal ongeschikte trainer is nu gebleken. Gelukkig weten we al dat ie niet doorgaat volgend seizoen

07-04-2024 17:44

10Sneijder10 +3009

Stop er gewoon mee Schip... Je bent gewoon niet hard en kundig genoeg.
En dit elftal heeft duidelijk een ferme aanpak nodig.

07-04-2024 17:44

twynestar +28201

Ferme aanpak levert ook niets extra op, dat roepen supporters alleen maar uit frustratie. Het gaat om vastigheid en vertrouwen, wedstrijden goed aanvliegen en logisch handelen, de groep bijeen houden.

07-04-2024 17:45

Hijosdedioses +6540

Eens. Er moet een hardere aanpak komen. Schip is te soft

07-04-2024 17:46

Aram +17840

Schip is voor sommige spelers te soft en voor andere juist niet. Daarmee heeft hij tweespalt gecreëerd en daardoor is er geen team.

07-04-2024 17:50

Johanist +3499

Kap er gewoon mee man

07-04-2024 17:43

afca1985 +21161

Schip per direct OUT!!!

07-04-2024 17:42

stefanwillem +11979

Ga alsjeblieft weg man en neem dat zooitje op de bank mee. Het is er na Steijn geen mm beter op geworden.

07-04-2024 17:42
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.