Van Praag reageert op brief Ajax-leden: 'Mensen hebben een informatieachterstand'

door Timo Suur 330

Bron Algemeen Dagblad

Van Praag reageert op brief Ajax-leden: 'Mensen hebben een informatieachterstand'

door Timo Suur 330

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Michael van Praag heeft begrip voor de brief van de leden van Ajax aan de bestuursraad. Zij hebben de RvC-voorzitter ter verantwoording geroepen, want de leden zijn van mening dat Van Praag met opzet karaktermoord heeft gepleegd op Alex Kroes. Hier klopt echter niets van volgens Van Praag.

'Vanuit hun sympathie voor Alex snap ik zo’n brief best', reageert Van Praag in gesprek met het Algemeen Dagblad. 'Maar ik krijg sterk de indruk dat mensen ook een informatieachterstand hebben. Dan ga ik liever in gesprek dan dat we elkaar met allemaal boude stellingen om de oren slaan. Want veel van de aannames die worden gedaan, kloppen niet.'

Er wordt vervolgens geschetst dat Van Praag Kroes geschorst zou hebben om zelf de macht te kunnen grijpen bij Ajax. De RvC-voorzitter komt met een helder antwoord: 'Helemaal niet, schei uit zeg', aldus de bestuurder. 'De rol van gedelegeerd commissaris is iets zeer tijdelijks, slechts bedoeld voor een handvol weken. En dat doe ik uitsluitend om te helpen bij het huidige vacuüm: lossen we de boel intern op, of stellen we een interimmer aan? Daarna ga ik gewoon weer terug in mijn rol, hoor, daar is geen enkele discussie over.'

Van Praag baalt van de manier waarop het is gelopen met Kroes, die geschorst werd wegens vermeend handelen met voorkennis. Laatstgenoemde had als algemeen directeur alle kennis en capaciteiten om te slagen volgens Van Praag. 'Juist daarom voelt deze kwestie ook als zo’n ongelooflijke klap, voor Alex zelf en voor de hele club, óók voor mij. Maar we konden domweg niet anders. Als beursgenoteerd bedrijf, maar ook vanuit onze verantwoordelijkheid richting alle betrokkenen: we hadden gewoon geen andere keus dan deze.'

Commissarissen bij Ajax liggen onder druk

Ook heeft Van Praag duidelijkheid gegeven over hoe lang hij maximaal in dienst zal zijn bij Ajax. Maar het belangrijkste is volgens hem dat iedereen op de juiste plek terechtkomt bij de Amsterdamse club. 'Officieel staat er maximaal drie jaar voor de termijn van rvc-voorzitter, dus dat is op zich helder: binnen die drie jaar moet de boel op orde zijn, langer ga ik sowieso niet door. Liefst valt alles al veel eerder op zijn plek, maar laten we realistisch zijn: de kans bestaat dat we die tijd hard nodig hebben.’

Ten slotte gaat Van Praag in op de kritiek op RvC-leden Annette Mosman en Georgette Schlick. Onlangs werd er door de harde kern van Ajax graffiti aangebracht bij de kantoren van beide vrouwen met de tekst 'RvC out, Mosman Out'. 'Het gaat veel te ver als mensen in je normale, alledaagse leefomgeving binnendringen', reageert Van Praag. Hij heeft hier zelf nog geen last van ondervonden. 'En of het nu bij de benzinepomp is of in het stadion: ik word nog steeds door tal van mensen aangeklampt, die dankbaar zijn dat ik dit doe. Ik ben niet blind voor kritiek, maar ik voel óók veel steun vanuit allerlei mensen en geledingen binnen Ajax. Dat sterkt me om door te gaan. Niet voor mezelf, nee. Voor de club.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Moonlight +2225

Van Praag Leugenaar

14-04-2024 21:28

Moonlight +2225

Houd je vuezexsmoel van Praagven rit op. Jou gezicht tijdens het intervieuw spreekt boekdelen.

14-04-2024 21:27

AjaxTheGreatest +329

Van Praag is gewoon een machtswellusteling en nu probeert hij alles goed te praten.

14-04-2024 13:28

grapje +2335

Van Praag het is klaar, als je oud voorzitter van Feyenoord hoord bij ESPN dan zie je enkel maar meer hoe bewust van Praag hier de boel in de fik zet. Hopelijk wordt het vandaag maar des de duidelijker voor hem dat supporters het niet pikken.

14-04-2024 13:08

Heimwee +6649

Mensen hebben een informatie achterstand zegt hij, ja dat komt omdat jullie alles in het geniep doen.

14-04-2024 12:16

striepke +75

informatie achterstand wil eigenlijk zeggen: jullie weten er niets van dus mond houden!

14-04-2024 15:30

HJC +7940

Vandaag is de overwinning op Twente veel minder belangrijk dan de overwinning van de Bestuursraad op de RvC
We moeten dit seizoen met afbraak van de club door achtereenvolgens Maurits Hendriks , Mislintat en van Praag zo snel mogelijk afsluiten. Puinruimen en bouwen . Kroes is daar de enige in die dat op korte termijn kan.

14-04-2024 12:06

Henkjanklaas +20595

Bestuursraad heeft geen info achterstand.
Wellicht is er nog een kleine opening. Ik hoop tegen beter weten in vrees ik

14-04-2024 11:40

esome +28

Grappig om te zien in de reacties hier, aan de ene kant wordt Valentijn Driessen verguisd aan de andere kant zit iedereen hem na te wauwelen.

14-04-2024 10:31

pietvanvliet +4413

Hij gaat liever in gesprek... Komediant. Sinds wanneer praten camera's terug?

Het zijn allemaal kliekjes, amateurs en kliekjes van amateurs. Het is verschrikkelijk.

Leefde Johan nog maar. Die was qua kliekjesvormen net zo erg als de rest, maar zijn kliekje won meestal.

14-04-2024 09:33

AFCA-1983 +17718

Van praag gaat verliezen!
Het spel is op de wagen!

https://x.com/telesport/status/1779234514918654379?s=46&t=auU1Awch4CzaDXTqaV8mQw

13-04-2024 21:51

michaellaudrup +4660

Autoritaire kwal, die van Praag.

13-04-2024 21:28

Henkjanklaas +20595

Daarom gaat hij echt niet buigen ook niet voor een aandringende bestuursraad. Van Praag’s ego hè. Heb je altijd bij mannen in dergelijke functies

14-04-2024 11:42

Rho1980 +1487

Snap best na zoveel klappen en teleurstellingen in mensen dat je op een gegeven moment zegt; laat allemaal maar ik pak zelf de handschoen op en neem nu het initiatief. Valt iets voor te zeggen.
Maar hij kan natuurlijk onmogelijk Mosman, Schlick en vOevelen (ofzoiets) het hand boven t hoofd blijven houden. Men is niet achterlijk en dit heeft ook gewoon weerslag op hemzelf.
Doorpakken nu en laat gvd voetbal nu eens leidend zijn, het is nu vooral lijdend.

13-04-2024 21:15

ProfessorX +19827

Zegt van Praag over van Praag !
Klootzak

13-04-2024 21:01

Tijntjee +690

#praagout

13-04-2024 20:19

korem +878

Deel van deze RVC heeft mislitat binnen gehaald, diezelfde personen hebben kroes aangenomen zonder hem dubbel te checken dit alles na die Duitser en nog zitten ze er ! Hoe ziek is onze club

13-04-2024 19:46

korem +878

De vraag is wat kroes gedaan heeft is dat 100 procent strafbaar ? Is dit voorkennis met zekerheid van invloed op de koers of is het gewoon voorkennis ik word directeur of maakt dit geen verschil ?

13-04-2024 19:41

DD +6366

Tja volgens mij zijn Kroes en van Praag beiden onbetrouwbaar. Al heeft Kroes natuurlijk wel hele domme strafrechtelijke fouten gemaakt... Leefde JC nog maar....

13-04-2024 19:35

Hans Verhagen +14049

Van praag is onderdeel van Fifa geweest. Dan ben je wel zuiver... Kuch

13-04-2024 21:34

PetrusKeizer +10739

"Mensen hebben een informatieachterstand". Of -voorsprong. Het rapport-Mislintat , om ns zomaar een voorbeeldje te geven.

13-04-2024 18:58

Petertje1985 +346

Vieze bobo kliek is weer aan de macht. Elkaar allemaal de handjes boven het hoofd aan het houden

13-04-2024 18:16

Gewoon Gijs +18318

Het is onderbuik, maar ik vertrouw Praag niet over Kroes en ook niet in het leiden van Ajax

13-04-2024 18:03

Juan62 +46067

Dat is het probleem tegenwoordig , mensen denken bijna niet meer meer na ,
maar reageren vanuit de onderbuik

en laten daar nou net niet de organen zitten waarmee je denkt...

13-04-2024 19:36

Stoffel +18543

Vreselijke arrogante seniele vent.

13-04-2024 17:58

sanderven +747

Praag, jij hebt een achterstand...

13-04-2024 17:42

Marquinho +2043

De vieze vuile rat. Zijn ego gaat vóór Ajax. OPZOUTEN.

13-04-2024 16:28

Saudara +7061

Kan jij, Michael van Praag, jezelf in de spiegel aankijken? En dan zeggen dat je het eerlijk speelt? Je bent niet groter dan Ajax. Niemand. Behalve Johan.

13-04-2024 16:22

JariHeijden +5584

Ook Johan Cruijff is niet groter dan Ajax. Wat is dat voor onzin zeg!!

13-04-2024 17:49

gi0vanni +7110

Niemand is groter als Ajax maar helaas klopt dit niet helemaal. De gene die het voor het zeggen hebben zijn groter als Ajax. Pak als voorbeeld de RVC. Ze hebben hun werk helemaal niet goed gedaan. Maar ze blijven gewoon zitten, hebben veel macht, schuiven eigen mensen door naar belangrijke posities en maken Ajax heel klein.
Ik heb weinig vertrouwen in het behalen van een 5e plaats. Wat een triest niveau.
De grootste succes zijn er wel door Cruijff. Was een fantastische speler waar zelfs namen als Bergkamp en Litmanen nog wat van konden leren. Zegt genoeg.

13-04-2024 18:35

Kerel +1475

Is geen onzin.
Voor sommigen staat Johan op 1 en Ajax op 2.
En andersom. Jij mag het andersom zien maar bepaal dan niet dat het onzin is.
Mijn voorkeur ?
Johan op 1.

14-04-2024 13:37

Saudara +7061

🙏🏽

14-04-2024 13:38

JariHeijden +5584

Jij mag best wel meer fan van Cruijff zijn dan van Ajax. Maar niemand is groter dan de club. Dat zou dan namelijk betekenen dat het belang van die persoon boven die van de club gaat. Dat vind ik onzin.

14-04-2024 14:12

Hersenspinsel +7992

Schei uit zeg!

Niveautje.
En daar moeten we ons vertrouwen in de toekomst in stellen.
Ik hoop dat de in decenia opgebouwde basis sterk genoeg is om deze shit storm te kunnen overleven.

13-04-2024 15:54

Ajaxmentalitaaa +1640

Nou poepoe zeker geen van praag fan hier, maar als je al geen eens de term “ schei uit zeg” mag gebruiken dan ben je wel heel zielig bezig

13-04-2024 17:42

Hersenspinsel +7992

Nee ik verwacht van de leiding een beargumenteerd verhaal, en niet het wegduiken voor verantwoordelijkheid.

P.s.
Ik ben geen fan van de staat van Ajax van nu. En deze staat waaarin onze geliefde Ajax zich verkeerd is niet beter geworden sinds van Praag zich er mee ging bemoeien.
Dat geeft mij reden tot zorg.
En we gaan hier toch geen fanclubjes oprichten voor team A, team B en team C.
Ze moeten gvd allemaal gezamenlijk zo snel mogelijk de huidige puinhoop op ruimen.
Het is nu geen tijd voor egotrippers.

13-04-2024 17:46

JariHeijden +5584

Dan moet je misschien wat verder lezen dan de kop....

13-04-2024 17:50

fluwelenlinker +11608

Met alle respect voor bewezen diensten in het verleden maar Van Praag beseft niet dat Ajax nood heeft aan een volledig nieuwe en frisse wind. Hij denkt dat de oude ervaren garde nu nodig is maar het tegendeel is waar.
Kroes wilde terecht grote kuis houden, komaf maken met de achterbakse achterkamertjespolitiek en met een schone lei beginnen. Wellicht is dat de hoofdreden waarom de RvC hem een halt wilde toeroepen.
Van Praag is echt veel te voorbarig geweest om het ontslag te vorderen van Kroes. Wacht eerst de onderzoeken af en stel iemand als Kinsbergen aan als AD ad-interim in afwachting van de resultaten.
De tijd van de dinogeneratie is voorbij! Hopelijk maken de supporters dit morgen heel erg duidelijk in het stadion. De oude garde heeft immers oogkleppen op en wil niet snappen dat Ajax helemaal van nul moet herbeginnen. Kroes en zijn visie mag niet te snel overboord worden gegooid.

13-04-2024 15:49

ProfessorX +19827

van Praag mag van Kinsbergen niet !

Hee waar hoorde ik dat meer ?

van de Sar mag Bosz niet !

13-04-2024 21:05

fluwelenlinker +11608

Dat weet ik maar die voorwaarde (Kinsbergen als interim AD) zal de bestuursraad moeten stellen aan Van Praag als hij op z'n stoel wil blijven zitten. Hiermee zal hij kleur moeten bekennen. Zit je er voor Ajax of voor jezelf en je vriendjes?

13-04-2024 21:34

ProfessorX +19827

van Praag moet vervangen worden door van Kinsbergen .
Kroes terug als AD .
Mosman . Schlik en van wijk ook weg vervang ze door de Zeeuw en Silooy

13-04-2024 22:37

DeMeer1976 +3095

Valt me op hoe negatief velen zijn over Michael van Praag. Familie Van Praag goed voor 6 Europa Cup 1 finales en 1 UEFA Cup finale. Met 5 gewonnen bekers.
De man die Ajax al eerder uit het putje getrokken heeft na staaf incident in de Meer met alle successen van dien.
Daar mag veel meer respect voor zijn! Dat de man met zoveel kennis en groot netwerk Ajax wil helpen daar mogen we dankbaar voor zijn!
Alex Kroes had zich nog moeten bewijzen. Zijn eerste weken bleek dat hij misschien weleens zeer ongeschikt kan zijn om een grote Europese club te leiden!

13-04-2024 15:31

fluwelenlinker +11608

Eens maar Ajax heeft nood aan een volledige restart en dat moet je de oude garde niet laten doen want die vallen terug op zaken die vroeger wellicht succesvol waren maar nu niet meer. De club heeft nood aan nieuwe, frisse ideeën en krachten. Van Praag is veel te voorbarig geweest met het afserveren van Kroes. Hij heeft duidelijk een dubbele agenda en dat is typisch iets voor de sluwe oude garde. Het is tijd voor revolutie!

13-04-2024 15:56

mvdk +43625 moderator

Toen was 95% nog niet geboren. Tegenwoordig moet iedereen maar oprotten.

Ben toch wel benieuwd wie er volgens de kenners hier dan voorzitter moet worden, want veel namen willen niet of zijn weer Ten Have types.

Van Praag zette zich met uitspraken voor paal en is oud, maar heeft in het verleden ook goede dingen gedaan.

13-04-2024 16:00

MosesD +14637

En zo is het. Van Jaap hebben ze überhaupt nog nooit gehoord.

13-04-2024 16:18

mvdk +43625 moderator

Nog erger: Kijk eens hoeveel clublegendes er de afgelopen 25 jaar moesten 'oprotten'. Het merendeel van de 'supporters' support alleen in goede tijden. Kritiek geven is goed, maar wat ik hier toch altijd wel mis is een beetje respect.

13-04-2024 17:17

PetrusKeizer +10739

nou, 'ze'... er lopen hier nog wat oudjes rond die zich Jaap nog heel goed herinneren. Cruijff over hem: "ik heb hem nog nooit op een waarheid kunnen betrappen". Michael had trouwens geen al te beste relatie met zn pa. Dit terzijde.

14-04-2024 11:29

MosesD +14637

Hear, hear. Hier wordt door vooral jongetjes gedaan alsof van Praag een soort passant is die helemaal niks met de club heeft. Kroes wordt door velen als een soort Messias gezien, maar weten men wel dat de man ook wel het nodige op zijn kerfstok heeft? Kan een goede AD zijn, maar de grote verlosser? Nee.

13-04-2024 16:17

PetrusKeizer +10739

De handelswijze van Praag in deze imponeert op mij niet als die van een bekwaam en gelouterd bestuurder. Intimi die een boekje over hem opendeden geven onder meer aan dat Michael zich niet altijd echt verdiept in materie. Dat zou hier ook wel ns het geval geweest kunnen zijn. Maar ik wordt pas echt wakker als Kroes ontslagen zou worden. Ben benieuwd naar de verwoording van de motivatie . Dan moet de RvC concreter worden. Vage formuleringen kan niet.

14-04-2024 11:34

Marquinho +2043

Ben jij het Michael?

13-04-2024 16:28

laling +2322

Hoe zo de familie van Praag/

Hebben die de ballen er in geschopt dan?

13-04-2024 16:55

SundayOliseh +2054

Van Praag heeft zijn sporen echt wel verdiend hoor, was echt een goede vertegenwoordiger van Ajax destijds vind ik. En voorzitter tijdens hoogtijdagen. Denk dat het nu wel tijd is om het aan iemand anders over te laten.

13-04-2024 17:46

patrick37 +1746

Van Praag dankbaar zijn waarvoor?
Dat hij en en zijn rvc vriendjes ajax kapot maakt?
Deze huichelaar en zijn ongeschikte rvc vriendjes moeten vandaag nog opdonderen aub.
Deze leugenaar is een schande

13-04-2024 17:49

ProfessorX +19827

de van Praags hebben die niet gewonnen maar Ajax 1 Johan Cruijff en consorten !

13-04-2024 21:06

Allegriadopovo +1119

Er is een topic waarin gesteld wordt dat de Ajax supporters en compliment verdienen. Dat gaat niet op voor de supporters die hier in de comments zitten...

13-04-2024 15:23

Capocapo +12001

Snappen de meeste nou echt niet wat Van Praag en van Gaal voor Ajax hebben betekent? Leven jullie onder een steen of zijn jullie deze eeuw geboren?

Beide zijn al lang en breed binnen, kunnen heerlijk rentenieren, maar steken hun nek uit voor Ajax.

Over de straf kan je twisten, maar Kroes heeft een grote fout gemaakt. Als directeur van een NV(!)

13-04-2024 15:09

afct +8918

En het vermogen van kroes die levenslang op wereldreis kan. En die dus voor zijn club zijn nek uitsteekt vergeet je even ?
Van gaal En van Praag zijn het verleden van ajax.
We moeten naar de toekomst

13-04-2024 15:24

TheSpecialOne +8820

Van Gaal en Van Praag hebben inderdaad veel voor Ajax betekend in het verleden.
Maar nu is het tijd voor andere mensen met nieuwe en verfrissende ideeën. Hun tijd is geweest.

13-04-2024 15:26

Capocapo +12001

Steekt ook zn nek uit, maa hij maakt de fout.

13-04-2024 15:35

hdiespacer +111

Van gaal en van praag hebben inderdaad heel veel voor Ajax betekend. Sjaak Swart ook maar die zetten we ook niet meer op rechts buiten neer?

13-04-2024 15:36

afct +8918

CapoCapo van Praag heeft 7 maanden geleden iid een fout gemaakt. Vervolgens maakt de rvc de fout om dat toen niet te controleren en op te lossen. Nu ben je dadelijk een jaar verder voordat er een eindelijk een ad aan het werk is.

13-04-2024 15:46

Capocapo +12001

Helemaal met je eens afct, ik vind de straf ook te zwaar. Maar van Praag en van Gaal verdienen met credits dan de stront die nu over ze heen komt, ze hebben vaak zat bewezen dat ze het kunnen.

13-04-2024 15:49

DarkChild +3451

Bij welke clubs/organisaties heeft Van Gaal het in een andere functie dan trainer dan bewezen "dat hij het kan"?

Idem voor Van Praag?

13-04-2024 18:30

Capocapo +12001

Het zijn adviserende e controlerende rollen. Ik denk dat van Gaal zat kennis heeft om op het technische Valk advies te geven. Idem van Praag mbt een club runnen.

13-04-2024 20:37

NoFX +1572

Van Gaal...die achter Johans rug om de revolutie de nek om wilde draaien en hem er op achterbakse manier probeerde uit te werken en zichzelf wilde laten benoemen als directeur. '95 was mooi, maar verder mag die ver wegblijven wat mij betreft, met z'n 5-3-2.

13-04-2024 16:15

Capocapo +12001

Nee, werkte ook totaal niet in 2014. Laten lekker aan gaan vallen met dit elftal, 10e eindigen is ook leuk

13-04-2024 16:16

NoFX +1572

Alsof het leuk was om naar Oranje te kijken. Geef mij maar het oranje van '98. Maar ik zeg niets over dit elftal. (Met 4-3-3 was het net zo kut als nu met 5-4-1 trouwens, dus dan maar liever 4-3-3) Ik ben fan geworden vanwege hoog druk zetten, aanvallend en technisch voetbal en dat moet het uitgangspunt zijn. Die visie heeft v Gaal al jaren geleden los gelaten. En verder vind ik hem een backstabber en een blaaskaak. Dat alles bij elkaar weegt niet op tegen wat hij in het verleden voor ons heeft gedaan.

13-04-2024 16:44

Capocapo +12001

Ja leuk, maar als je de spelers niet hebt, heeft 433 weinig zin. Zoals in 2014.

13-04-2024 18:22

DarkChild +3451

Maar, waar komt dat idee vandaan dat we tijdens dat WK geen 4-3-3 speelden dan?

Volgens mij genoeg wedstrijden dat we soms al in de rust wisselden van 5-4-1 naar 4-3-3 omdat het niet liep ((sterker nog, kopt Van Persie tegen Spanje die bal er vlak voor rust niet in, zou het toen ook zijn gebeurd) en volgens mij speelden we in de kwartfinale tegen Costa Rica ook gewoon met 3 spitsen, waarvan 2 vleugels. (Robben, Van Persie, Depay)

Voor iemand die ineens het licht claimt te hebben gezien dat 1-5-3-2 veel beter is dan gesneden brood, moest hij wel veel vaak op de resetknop drukken (net als bij United overigens en de rest is ook daar geschiedenis)
https://www.voetbaltrainer.nl/2014/06/18/de-voetbaltrainer-en-het-wk-2014-aflevering-10-switchen-van-systeem-als-resetknop/

13-04-2024 18:29

Capocapo +12001

Helemaal eens. Het een sluit het ander niet uit, het gaat mij om realisme. Als je met dit bagger elftal perse 433 wil spelen, gaat er iets niet goed.

13-04-2024 20:38

MosesD +14637

Helemaal eens. Onlangs stond Kroes voor de rechter met SEG die hem in het ongelijk stelde. In Kortrijk introduceerde hij twee meesteroplichters die de club wilden overnemen. Bij GAE had Kroes als grootaandeelhouder al aandelen Ajax, iets wat ten strengste verboden was en is. De man zal kwaliteiten hebben, maar laten we nou niet doen alsof hij de Messias is. Ik stel voor Kinsbergen te vragen.

13-04-2024 16:21

Mv9494 +16610

Kinsbergen mag van mij direct terugkomen. Liever dan Kroes zelfs

13-04-2024 16:54

MosesD +14637

Heeft geen krassen op het blazoen zoals Kroes. Imo uitstekende directeur!

13-04-2024 17:44

DarkChild +3451

helaas

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2024/04/driessen-ontdekt-de-ideale-opvolger-van-kroes-maar-van-praag-zit-in-de-weg-voor-zijn-komst

13-04-2024 18:45

MosesD +14637

Als ik iemand niet geloof zijn het deze twee kneuzen wel. Sterker nog, bij Driessen is het tegenovergestelde altijd waar.

13-04-2024 18:56

Capocapo +12001

Maar wil Kinsbergen nog, is ook al 65 geweest volgens mij?

13-04-2024 20:38

ProfessorX +19827

Die danken Ajax aan rinus Michels en Johan Cruijff !

13-04-2024 21:09

Hunkelaars +3365

Mikautadze goud waard voor Metz in Franse degradatiestrijd.
Metz kwam door een rake strafschop van Florian Sotoca weliswaar op achterstand, maar door twee treffers van Mikautadze ging het er alsnog met de zege vandoor.

Vooral de eerste treffer van Mikautadze was om door een ringetje te halen. Hij draaide zich knap vrij en schoot snoeihard de gelijkmaker binnen. Maar ook zijn tweede goal was van grote klasse. De spits profiteerde van een fout achterin bij Lens, pikte de bal op en chipte de hem subtiel over doelman Brice Sambe heen. Daardoor staat Mikautadze nu op negen goals en drie assists in veertien Ligue 1-duels dit seizoen.

Wellicht toch geen baggerspeler als spits?

13-04-2024 14:32

YRGI +32891

Mikautadze was in de Ligue 1 sowieso prima. Waarom het in de Eredivisie leek alsof hij geen bal kon passen, geen idee.

13-04-2024 14:48

TheSpecialOne +8820

Omdat het aan Ajax ligt die elke keer weer voor elkaar wist te krijgen om de meest onbenullige trainers aan te stellen die werkelijk geen enkele verstand van voetballen hebben. Bij een betere trainer leeft Mikautadze meteen weer op. Toeval? Ik dacht het niet!

13-04-2024 15:29

YRGI +32891

Alsnog moet Mikautadze een normale pass kunnen geven. Die heb ik bij Ajax niet gezien. Misschien heimwee?

13-04-2024 20:15

jos.bt@hotmail.com +254

waarscijnlijk omdat hij de kans niet echt heeft gekregen

14-04-2024 11:47

Capocapo +12001

Prima speler denk ik, alleen niet voor Ajax. Hij heeft niet veel gespeeld, maar als die speelde zag het er echt niet uit. Wellicht kan die de druk niet aan?

13-04-2024 15:05

hans_van_kins +1252

Niet veel gespeeld en als hij wél speelde/inviel op de verkeerde positie gestationeerd.

13-04-2024 15:19

TheSpecialOne +8820

Misschien komt het wel omdat hij een intuïtieve speler pur sang is die niets van het statische Nederlandse voetbal begreep waarin iedereen een eigen positie heeft en ook moet houden van de trainer want anders.... De beste jongen raakte hiervan totaal in de war.

13-04-2024 15:33

Capocapo +12001

Zal best meevallen, zo statisch is Brobbey bijvoorbeeld ook niet

13-04-2024 15:35

linksbinnen +8060

En liet vervolgens zien geen inzet zien. Echt nul.

13-04-2024 17:13

Capocapo +12001

Ook dat nog eens ja

13-04-2024 17:35

Ajax1969 +4162

Toen Steijn nog trainer was, zag je in 1 van die Ajax filmpjes over een training dat hij bij andere spelers moest afkijken wat de bedoeling was van een oefening. Steijn had toen nog het idee dat hij zijn trainingen wel in het Nederlands kon geven, maar misschien is het Engels van Mikautadze matig. Een professionele organisatie houdt daar rekening mee. Spelers zouden verplicht Engels moeten leren en tot die tijd een begeleider die de taal van de speler spreekt. Dat hoeft niet duur te zijn, want het kan een andere speler zijn of een vrijwilliger die het leuk vindt om in de keuken van Ajax te kijken.

13-04-2024 18:38

Capocapo +12001

Neemt niet weg dat die zijn best had kunnen doen tijdens wedstrijden

13-04-2024 20:39

rodnet +10260

Goeie voetballer, prima spits. Alleen niet voor Ajax.

13-04-2024 15:25

debarbaar +8219

Ik begrijp wel dat hij aan zijn 5e vrouw toe is. Deze man is een zelfpijper
"ik word nog steeds door tal van mensen aangeklampt, die dankbaar zijn dat ik dit doe."

13-04-2024 14:24

Arjuna +3732

goh, hoe zou dat komen mr van Praag

13-04-2024 14:24

JariLitmanen87 +7934

Deze mooiprater probeert de leden wederom zand in de ogen te strooien. Informatieachterstand of niet, de RvC heeft niet gehandeld zoals het zou moeten. Niet nu, al maanden niet. Jaren zelfs als je de voorlopers ook meetelt.

Het is tijd om op te rotten Michael, je slinkse manier van jezelf en je vriendjes in het zadel houden is al doorzien.

13-04-2024 14:01

Capocapo +12001

Over de straf kan je discussiëren, maar Kroes heeft de fout gemaakt, niet van Praag

13-04-2024 15:05

komopajax777 +13141

Hoezo is Kroes dom geweest?Ik vind het dom dat je geen aandelen van je favoriete club mag kopen wanneer je dat wilt.Algemeen bekend is dat het een funaandeel is waar je niet rijk van
wordt.Alex is al heel rijk.Dus waarom ontsla je de man die alles in huis heeft om Ajax terug te
brengen naar de top.Van Praag is een vreselijk ijdele enge man die zich niet meer moet bemoeien
met Ajax.Hopelijk laten de fans dat zondag ook aan hem weten.Kroes verdient nu alle steun!
Hij is de ideale AD en moet dan ook behouden blijven op die positie.

13-04-2024 13:49

Capocapo +12001

Regels zijn regels. Als directeur van een NV is dat dus dom.

Misschien kan jij heel goed rijden, maar als je te hard rijdt, krijg je een boete. Niet doen dus

13-04-2024 15:06

De Rop En De Rover +392

Geef hem dan een boete, en laat hem desnoods zijn aandelen verkopen. Dan kunnen we weer door met waar het om gaat, foebele !
Zoals een collega het gisteren uitschreeuwde, KUN WE HET NU GVD WEER OVER VOETBAL HEBBEN !

13-04-2024 17:24

PitbullJol +0

Mensen die regels boven de menselijke maat stellen zijn heel eng. De geschiedenis heeft dat al ruimschoots bewezen.

13-04-2024 19:42

Capocapo +12001

Eens, misschien had een moordenaar of verkrachter wel een zware jeugd. Bah wat zielig.

13-04-2024 20:35

BlikOpAjax +610

Van Praag werd gevraagd als de AFM zou oordelen dat er geen sprake is van handelen met voorkennis of Kroes terug zou kunnen keren en hij antwoorde dat dit absoluut niet kan: "het is geen speeltuin".

Dit zegt toch alles. Dit is persoonlijk. Als hij niet strafbaar heeft gehandeld zoals door Van Praag wordt gesteld, dan zou hij terug moeten kunnen keren. Desnoods in een andere functie.

Los van dat ben ik van mening ben dat je als RVC zijnde in deze kwestie niet op de stoel van de rechter moet gaan zitten door te zeggen dat dit strafbaar is. Er zijn genoeg mensen die dit inmiddels tegenspreken.

13-04-2024 13:46

debarbaar +8219

Strafbaar is ook het niet aanmelden van de aandelen van van Praag. Het is de vraag of iemand stafrechterlijk vervolgd zal worden of een boete of een waarschuwing krijgt.

13-04-2024 14:14

Paul van Dorst +1571

Strafrechtelijk vervolgen voor het niet melden van reeds bestaande aandelen kan helemaal niet.

Wetboek van strafvordering staat gewoon online, misschien volgende keer eens googlen voordat je onzin uitkraamt?

13-04-2024 16:45

Jarikoning +7201

Hoe kan van Praag mee beslissen over Ajax zijn toekomst? De man heeft bijna zn houten jas aan.
Laat dat aan een nieuwe generatie over.

13-04-2024 13:39

Juichtoon +32277

Nou de nieuwe generatie was niet zo'n succes..
Ajax is nu de grootste amateurclub van het land...fijn die nieuwe generatie..

13-04-2024 14:12

Josey Wales +11630

Van Praag kan lullen wat hij wil maar het blijft staan dat de gevolgen van het onslaan van Kroes veel zwaarder zijn dan hem met een reprimande verder te laten gaan.
Jaren lang met die corrupte troep in Zwitserland samengewerkt en toen hoorde je hem nergens over.
Ongeloofwaardig die Van Praag.

13-04-2024 13:29

Juichtoon +32277

Kroes is nog erger...getuigde al als SEG directeur tegen een eigen speler (De Vrij)..
En alles wat Kroes daarna fout deed weten jij en ik als geen ander. En hij moet nog beginnen..

13-04-2024 14:13

Capocapo +12001

Van Praag was de enige die zn mond opentrok bij die kutfifa

13-04-2024 15:07

ahahaha2023 +705

Wegwezen met zijn Blatter praktijken

13-04-2024 13:29

Rentokill +4602

Sure! Wij hebben een "informatieachterstand". Onze smoothtalker strikes again. Ondertussen zegt andere informatie dat non-actief niet nodig was.

"We zijn wel een beursgenoteerd bedrijf".

Ondertussen is het orgaan met veruit de meeste aandelen het niet eens met de beslissing van het RvC. Overleg is er dus gewoon niet geweest. Niet intern en niet met instanties die daar meer verstand van hebben dan welke jurist bij Ajax dan ook. Informatieachterstand my ass.

Iemand die hier naar eigen zeggen 'slechts een handvol weken' is neemt dit soort beslissingen niet op deze manier.

13-04-2024 13:28

Errie.L +50

Deze nare man praat zich overal onderuit. Op 21 april komt hij hier niet mee weg!

13-04-2024 13:24

Been +12422

“onze verantwoordelijkheid richting alle betrokkenen” klinkt heel erg zwaar maar wie zijn dat dan? De VEB duidelijk niet, de AFM heel misschien, de rest vd RVC 100%.

13-04-2024 13:18

Rentokill +4602

Het bestuur niet, de vereniging niet. Meteen zonder enig intern overleg een besluit en een paar interviews met zwartmakerij prompt erachteraan. Klopt voor geen meter dit.

13-04-2024 13:31

fan4ever +406

AJAX staat inmiddels straatlengte achter door die machtsvacuum. Bedankt he Pluche.

13-04-2024 13:08

Hersenspinsel +7992

Kroes, Mislintat, van Praag.
Alle wens(t)en door daadkrachtig beleid een toekomst voor Ajax neer te zetten.
Ja, en in een paar weken kan dat al alles overweldigend zijn.
Michael van Praag overtuigd mij niet.
Ajax is meer dan alleen een ego!

13-04-2024 13:06

NeeI +107618

Van Praag waant zich onaantastbaar vanuit z'n ivoren toren, gesterkt door ja-knikkers en mede-plucheplakkers. En dan met Boekhorst en Van Gaal aan de touwtjes. Heel erg foute boel.

13-04-2024 12:54

CDS +1561

Fatsoenlijke vent met het hart op de goede plaats. En de tokkies maar tekeergaan tegen hem.

13-04-2024 12:47

Rentokill +4602

Een fatsoenlijke vent regelt dingen fatsoenlijk. Informeert eerst, overlegt zo nodig intern en stapt pas daarna naar de pers. Maar hij wist dat hij het er dan niet door zou krijgen. Gewiekst. Alles behalvee fatsoenlijk.

13-04-2024 13:33

Mv9494 +16610

Hahahaha ga toch weg met je fatsoenlijke vent met hart op de juiste plaats

13-04-2024 13:38

MichelAngelo66 +22149

Jij wil reacties ontlokken. Beetje sneu.

13-04-2024 13:55

CDS +1561

Tja, als je zo verblind bent....

13-04-2024 14:06

wijzijndebeste123 +163001

Van Praag moet echt zsm wegwezen.

Geen Vivell maar n scout als TM die afgelopen winter faalde door slechte deals voor Mikautadze, Henderson en Fitz-Jim. Geen Potter maar een middelmatige NL trainer uit t rijtje De Boer Jansen Stuivenberg Grim.

Deze machtsbeluste seniele ijdeltuit helpt ons de totale vernieling in.

13-04-2024 12:45

TheSpecialOne +8820

En jij hebt een realiteitsachterstand....

13-04-2024 12:41

Siemjo +7838

Is er nog iemand in de bestuursraad die nog enig vertrouwen heeft in deze man.

13-04-2024 12:38

Hans Verhagen +14049

Wat van Praag bedoelt is dat het rapport niet is gedicteerd door de RvC en dat de Fifa een eerlijke rechtlijnige democratisch instituut is. Blatter staat op hetzelfde voetstuk als moeder Theresa en van Praag heeft pech met vrouwen en is daarom met zijn vierde huwelijk bezig. Als Kroes de ethiek van Van Praag had gevolgd dat had hij geen aandelen gehad. Van Lienden en de mondkapjes deal was uit goede bedoelingen opgezet. Beste supporters dit hadden we moeten weten maar wij hebben nou eenmaal een informatieachterstand.

13-04-2024 12:30
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.