Van der Wiel: 'Niet leuk als je weg moet'

door GH 74

Van der Wiel: 'Niet leuk als je weg moet'

door GH 74

Laatst geüpdatet

GEFORCEERD - Gregory van der Wiel wil niet geforceerd de club verlaten. De rechtsback moet bijtekenen of vertrekken, dat is het nieuwe beleid in Amsterdam. De international is hier niet blij mee. Van der Wiel reageerde in een interview in het Algemeen Dagblad op de druk die door Ajax op hem wordt uitgevoerd om te vertrekken. 'Ik weet het beleid van de club nu ook. Het is me duidelijk geworden dat Ajax aan me wil verdienen. Daarom word ik onder druk gezet. Het is niet leuk als je wegmoet. Eigenlijk is de optie om te blijven, weggenomen. Dat is niet meer aan mij nu.'

Van der Wiel probeert geen overhaaste beslissing te nemen. 'Maar ik ga niet geforceerd naar een club waar ik eigenlijk niet naar toe wil, waar ik me niet prettig bij voel. Als de juiste club niet komt deze zomer, zal ik gewoon hier blijven. Ook als de coach me dan niet wil gebruiken of op de bank gaat zetten misschien. Dan maar met alle gevolgen van dien. Als dat is wat ze willen.'

Frank de Boer had eerder gezegd: 'We willen spelers die nog één jaar onder contract staan, niet gratis laten vertrekken. We geven spelers ook tijdslimieten aan en voeren een serieus gesprek. Als ze de aanbieding niet accepteren nemen we maatregelen. Nee, niet naar het tweede, maar misschien wel dat ze minder aan spelen toekomen.'

Het imago wat over Van der Wiel is ontstaan na het Europees Kampioenschap klopt niet. 'Waar ik echt om heb moeten lachen is dat werd gezegd dat ik de hele dag met mijn koptelefoon op zat. Ik zie mij al zitten tijdens de wedstrijd besprekingen haha. Natuurlijk doe ik dat niet. Wat denk je wel? Je kunt aan iedere ploeggenoot bij Oranje vragen of ik een eenling ben, of ik me heb afgesloten van de rest. Ze zullen allemaal zeggen dat het niet klopt. Soms denk je wel eens hoe komen mensen er toch bij.' (Foto: VI-Images/OrangePictures)

Lees meer over:
Plaats reactie

1eringzuid2 +7

Ik ben benieuwd wanneer de harde realiteit nu eens tot de botte hersens van meneer VDW doordringt. Ja, hij is/was een talentvolle speler. Ja, het ging ineens heel hard met hem: Basisplaats bij Ajax, uitverkiezing voor Oranje met als toetje een degelijk/goed WK. Maar daar tegenover staat zijn mentaliteit/instelling. Hij oogt laconiek, en de prioriteiten lijken niet altijd bij het voetbal te liggen. Als dan je prestaties gaan tegenvallen, gaat men, terecht, naar zijn gedrag kijken. En daar schort wel het 1 en ander aan. Als je twitter, tattoos, je rapmatties, stapavondjes en weet ik wat allemaal nog meer soms belangrijker lijkt te vinden, dan gaan mensen je daarop aanspreken op het moment dat de prestatiecurve omlaag duikelt. Precies wat er bij meneer VDW aan de hand was. Als je dan ook nog laat uitlekken dat je eigenlijk wel aan een hoger nivo toebent(dus bij Ajax wil vertrekken en naar 1 van de topclubs in Europa wilt), maar je prestaties zijn daar absoluut niet naar, gaan mensen je een verwaant nest vinden. Nu pas na een dramatisch verlopen EK, waar 1 van de negatieve hoofdrollen voor meneer VDW was weggelegd, spreekt hij af en toe in nuances en is er een klein sprankeltje zelfkritiek te bespeuren. Om het ontstane negatieve imago wat er om hem heen hangt te doorbreken, lijkt het mij verstandig om bij te tekenen voor 1 jaar met een gelimiteerde afkoopsom in zijn contract. Daarbij moet VDW is een jaartje gaan buffelen op het veld. Zijn voeten en zijn talent laten spreken om alle criticasters, (waar ik er ook 1 van ben), het tegendeel te bewijzen!! Met andere woorden: Werken voor je geld, en het volledige vizier op je voetbalkunsten leggen. Op deze manier wil geen enkele buitenlandse (sub) topper meneer VDW.

22-07-2012 16:27

gebruikersnaam +0

Ga lekker in een hoekje zitten huilen, slapjanus.

Hij is bang voor harde duels, draait weg bij een schot of voorzet zodat ie de bal niet ziet, is erg nonchalant en regelmatig ongeconcentreerd, was vroeger aanvallend erg sterk, zorgde met zijn loopvermogen voor een mannetje meer en had de techniek om goed mee te voetballen. Helaas heeft hij geen zelfkritiek en loopt hij sinds het WK met zijn hoofd in de wolken waardoor zijn sterke kanten er niet meer uitkomen en zijn zwakke punten steeds duidelijker worden.

22-07-2012 13:53

afc_red +2

Wat ben ik blij als die slappe zak niet meer in de kleuren van Ajax speelt.

22-07-2012 12:18

Adrianus +0

Ik twijfelde het laatste seizoen al aan ziijn instelling en nu is het helemaal duidelijk. Met zo'n instelling zal hij het nooit waar gaan maken bij een topblub.
Als hij verstandig verlengt hij voor 1 jaar, desnoods voor minder salaris, en laat hij zien wat hij waard is. Dan staan volgend jaar de clubs voor hem in de rij!
Maar ik verwacht eerlijk gezegd dat hij dit jaar uitdient en dan gratis de deur uitloopt naar een club in een zonnig land.

22-07-2012 10:40

Cello +52979 moderator

Ben alleen wel benieuwd, als ie niet bijtekent en dus waarschijnlijk weinig minuten gaat krijgen, welke clubs straks nog Van der Wiel wel zien zitten.
Immers, los van het feit wat zijn prestatie's zullen zijn, wanner je niet of nauwelijks aan spelen toekomt zit je zo in de vergetelheid. Andere backs door heel Europa heen krijgen wel de kans om zich in de kijker te spelen en dat zijn dan de mannen die op verlanglijstjes komen te staan.

Topclubs zullen dan niet snel, misschien helemaal wel niet, aankloppen voor Van der Wiel. Nu is het namelijk al betrekkelijk stil vanuit die hoek en begrijpelijk. De Europese top weet ook heus wel hoe of Greg ervoor staat hoor!. En de indrukken vanuit inmiddels een verleden beginnen al aardig vervaagd te geraken..... Hij mag blij zijn als er straks een leuke middenmoter uit een warm land misschien nog een gokje durft te wagen, als zijn verlangens kwa salaris en bijkomende voorwaarden niet te gortig blijken te zijn.

Eigenlijk best wel tragisch, dat een eerst zo veelbelovende voetballer, wie weet 'topper in spé' zover kan afglijden. Je moet wel heel erg optimistisch zijn en een enorme fan om nu nog te denken dat het gaat om een dipje....2 jaar. Lijkt me eerder al op iets structureels te lijken.

Hij heeft altijd alles meegehad in zijn leven, carriere...en met tegenslag kan ie niet omgaan, heeft ie iig niet het karakter getoond om zich eruit te knokken.
Maar misschien is het veel simpeler. Misschien is ie gewoon niet zo goed als dat we allemaal dachten en heeft ie puur toevallig in 2009-10 een topjaar gehad, waarin alles meezat en alles lukte. Veel spelers maken ergens gedurende hun carriere wel zo'n periode mee. Bij de meesten gebeurt het halverwege, sommige aan het eind....
Bij Greg, zo lijkt het, redelijk aan het begin....

22-07-2012 15:39

ster +0

Als hij bijtekent is er niks aan hand, dus weet niet wat hij loopt te zeuren

22-07-2012 09:03

wistikhetmaar +0

Voetballers willen zo snel mogelijk binnen zijn. Spelen het bekende spelletje. ;-)

21-07-2012 22:22

gusanito +5447

Ow ow ow Greg, wat snap jij toch weinig van hoe de wereld in elkaar zit. Je zult best een prima gast zijn, maar je bent wel echt een beetje simpel uitgevallen. Wat verwacht je dan? Dat Ajax je volgend jaar gratis de deur uit laat lopen, kom op man zelfs jij moet beter weten dan dat. Zo werkt dat niet.

21-07-2012 16:56

OKP-AFCA +56

Als hij geen nieuw contract tekent werkt dat wel zo.

Ik hoop gewoon dat hij bijtekent want hij is voor ons gewoon een prima speler.

21-07-2012 18:09

ajax4perez +9565

Als hij het écht niet erg vindt om nog een jaar uit te komen voor Ajax tekent hij gewoon bij zodat je respect heeft voor de werkwijze van ajax.
Tevens gunt hij ajax dan dat er geld komt als hij vertrekt en niet transfervrij de deur uit wandelt

21-07-2012 16:31

IamLegend +2

Kijktip: ajax cape town tegen manchester united 0-0 2e helft begint...

21-07-2012 16:07

kalinaz +0

Als dat is wat ze willen ...Jahzker Van der Wiel ...ze hebben in jou jaren geinvesteerd...dat is ook niet gratis hoor..dus kan me gerust voorstellen dat ze wat aan je willen verdienen in plaats dat je gratis de deur uitloopt. ..en dan nog z'n instelling hebben. Teken gewoon bij en ga er dan voor in plaats als een hollandse zeikwijf je beklag doen in de AD Sportwereld.Niet leuk dat je weg moet??? Niet leuk dat je voor je geld moet werken zker!!!!

21-07-2012 15:48

jm93 +0

tja Greg, moet je voor het eerst in je leven werken voor je geld, succes!

21-07-2012 15:46

IamLegend +2

Greg = en blijft mijn held. Een product van de toekomst zoals het hoort!!!

21-07-2012 15:43

Cello +52979 moderator

Greg's bijkomende probleem is, dat ie ook nog eens te maken heeft met een Van Rhijn, die doorgebroken is en niet voor hem onder doet...erger nog, die misschien zelfs momenteel gewoon beter is.....
En Greg weet dat ook!. En aangezien hij tot op vorig seizoen geheel onomstreden de enige keus was voor de trainers van Ajax is het een nieuwe situatie voor hem. Daarmee is de zekerheid wbt zijn positie weg...nu zal blijken of hij door alle onzekerheid zich er doorheen knokt of dat het kwaad tot erger komt en hij nog verder afzakt.....
En dat alles staat nog los van of ie wel of niet bijtekent. Los van het feit dat er eerst een enorme interesse voor hem leek te zijn en nu weinig of geen clubs zich meer geïnteresseerd in hem weten en die clubs die in het verleden hem wel zagen zitten inmiddels andere spelers hebben gehaald.

Maar misschien zijn we met zn allen wel te positief geweest.
Iedere speler maakt zijn hoogtepunt mee in zijn carriere....de een wat vroeger en de andere wat later in zijn carriere. Misschien heeft Greg zijn hoogtepunt reeds aan het begin van zijn carriere als voetballer gekend. En dat zou sneu zijn voor hem...maar ook dat is voetbal!.

21-07-2012 15:24

Hwb +1468

Je moet helemaal niet weg. Als je ervan baalt dat je weg 'moet', dan teken je toch lekker bij?

21-07-2012 14:59

PietBon +2

Greg moet niet mauwen. Als ie beter gepresteerd had het afgelopen seizoen was ie nu allang onder de pannen geweest. En niet zeuren over de te hoge vraagprijs van Ajax. Je bent toch een speler met een WK finale op je cv, daar hangt een prijskaartje aan.

21-07-2012 14:53

Cello +52979 moderator

Met stijgende verbazing het nieuwsitem hierboven gelezen. Is dit nu de Gregory van der Wiel, zoals we die de afgelopen 2 jaar hebben leren kennen?.
De man die al vanaf het WK 2010 in Zuid Afrika roept dat ie een stap hoger wil, de man die eigenlijk al met zijn gedachten dikwaarschijnlijk bij een Europese topper was?. Het klopt, interesse was er wel degelijk. Maar heel concreet, dus met een transferbedrag aankomen, waarbij het Ajax aan het twijfelen bracht om hem ook daadwerkelijk van de hand te doen na het WK, daar kwam het niet van. Ja ik meen Bayern Munchen van Van Gaal dat met een bod van 14 miljoen kwam, gelijk na het WK. Vorig jaar waren er alleen eigenlijk speculatie's.
Wanneer daar een werkelijk serieus goede club tussen had gezeten had Van der Wiel wel degelijk de kont tegen de krib gegooid en had ie er alles aan gedaan (als zovele anderen in het verleden) om de transfer werkelijkheid te laten worden. Dan had hij Ajax met de snelheid van het licht (bij wijze van spreken achter gelaten) en had hij als Ajax hem niet had willen verkopen, wel degelijk allerlei redenen aangevoerd waarom hij juist wel recht zou hebben op zijn transfer.

Nu loopt het dus precies omgekeerd, lijken de rollen een beetje omgedraaid en gaat ie klagen. Gaat ie roepen dat het niet leuk is dat ie weg moet.
Maar als Ajax zou roepen als de rollen omgekeerd waren, dat het niet leuk zou zijn als Van der Wiel zou vertrekken, zou hij er dan veel boodschap aan hebben?. Denk het wel op zeker van niet. Dan gaat Greg, dan blijft ie niet omdat Ajax het niet leuk vindt. Dan kiest ie voor zichzelf. En velen zouden dan zeggen dat dat terecht zou zijn.....

En nu dat de rollen omgekeerd zijn kiest in zekere zin nu Ajax ook voor zichzelf.... Ajax heeft ook geïnvesteerd in Van der Wiel en wil hem dan ook terecht niet zomaar gratis weg laten lopen. Dan blijven er twee optie's: bijtekenen nu of vertrekken.
En teken je niet bij, dan moet je vertrekken. Vertrek je niet, weet de club, dat het A. niets ana je zal verdienen en B. dat het na het lopende seizoen verder moet met een ander en die dan heel terecht de voorkeur geeft op speelminuten, zodat die meer ervaring opdoet en uiteindelijk op een hoger niveau kan komen. Daar heeft de club dan wat aan, want die speler heeft dan nog een toekomst bij de club.
Voor Van der Wiel komt er een nadeel bij, dat vorig seizoen, over het hele seizoen gemeten en met elkaar vergelijkend, zijn beoogd opvolger het eigenlijk al beter heeft gedaan...ja dan is het snel gedaan!.

21-07-2012 14:43

AFCABart +2

klaag niet, je hebt een keuze.
als er geen geschikte club is kun je ook gewoon bijtekenen!

21-07-2012 14:33

elpresidente +2

teken gewoon een jaar bij, jij blij Ajax blij.

Dat opportunisme over van Rhijnn is ook een beetje overdreven Van de Wiel is veel verder en steekt nog duidelijk boven van Rhijn. bovendien kunnen ze allebei centraal spelen ook. Wat volgens mij nog steeds erg zwakjes is bezet.

21-07-2012 14:33

Daantje Makkes +1

Het is erg zuur voor hem maar er zit niks anders op, hopelijk komt Anzhi of Chelsea met een zak geld voor hem want bankzitten wilt geen één voetballer

21-07-2012 14:30

Edelachtbare +0

Beste Greg,
Je bent een klassiek gevalletje eigen schuld, dikke bult. Gegokt en verloren.
Vóór het EK roepen dat je alleen naar een topclub wilt en vervolgens op het EK alle topclubs duidelijk maken dat je het niet (meer) hebt.
Gewoon bijtekenen, je terug knokken in de ploeg of stiekem hopen op een terugval van Ricardo van Rhijn, die gewoon een klasse beter is op rechtsback.
Wat je vooral NIET moet doen is gaan mokken richting Ajax. Is ongepast en zinloos.

21-07-2012 14:24

MankeNelis +7

Teken bij en toon je kwaliteit of flikker op, maar ga niet lopen janken!

21-07-2012 14:18

Mokum31 +6133

Teken gewoon bij met gelimiteerde transfersom en vecht het uit met van Rhijn

21-07-2012 14:02

RUUDLOOP +0

dit wist hij al lang,het is tekenen of op de bank zitten,en niet zielig doen,ik zou tekenen!!!!!

21-07-2012 14:00

hermann +0

hij hoef niet weg .gewoon bijtekenen en transfersom er in op laten nemen .
dan is er geen probleem.
zowel voor hem niet voor ajax niet.

21-07-2012 13:44

michel0o +0

Wat me de laatste tijdopvalt is dat ik vaak
Hoor van de boer en van het bestuur is dat als je nog
Maar een 1 jarige contract hebt , je of moet bijtekenen
Of op de bank gaat zitten en daarbij word vaak de naam
Van van der wiel genoemd ook door de boer
Maar wat ik nooit hoor is de naam van sulejmani
Die heeft ook nog maar een 1 jarige contract
En hoe het er nu uit gaat zien blijft sulejmani geqoon de
Rechtsbuiten van ajax, want met voetballers als miyachi
Op rechtsbuiten ga je het gwnweg niet redden niet in de cl
En ook niet in de competitie , simpelweg te weinig rendement
En de boer en overmars kunnen nu wel gaan roepen
Ja we betalen geen hoofdprijzen meer voor spelers.
Nou 4 miljoen voor een Narsingh die 22 assists heeft gegevn en 8 doelpunten
Heeft gemaakt, zon speler kan je wel kampioen maken!!
Die cijfers zie ik miyachi niet halen. Overmars kan wel leuk en aardig
Een uitleg geven dat volgens hun berekeningen narsingh
Niet veel zal opleveren ! Maar hebben ze ook berekend wat een kampioenschap je
Aan inkomsten oplevert, aangezien de kans op een kampioenschap met een miyachi
Of een andere gehuurde speler veel kleiner is ( er van uitgaande dat de boer woord bij daad voegt ensulejmani er naast zet met een 1 jarige contract ) .
Begrijp me niet verkeerd. , ik ben het zeer eens met de manier an Cruijf en de boer
Maar hiermee slaan ze de plank volledig mis.
Niet 4 miljoen uitgeven voor een van de grootste zoniet de grootste talenten van Nl.
Maaar wel 2e rangs gehuurde spelers willen binnenhalen.

En dat iedereen Muniesa graag ziet komen snap ik al helemaal niet
Onze grote aanvoerder gaat weg en een 20 jarige jochie met 0 ervaring
Op het hoogste niveau die in de 2 divisie van spanje speelt moet een versterking zijn
Voor AJAX?? Hem laten wennen aan het team zal al enige tijd kosten afgezien van de communicatie in het veld
Ik snap dat moisander te duur is , maar je kan mij niet wijsmaken dat nuytinck slechter is dan muniesa
Een beer van een vent met een uitstraling ! Die niet te duur is
En die wellicht eerst moet wennen aan ajax zoals muniesa , maar dan heb je er nog 4 jaar plezier aan
En kun je hem met winst verkopen. Terwijl die muniesa weer terug gaat en je volgend jaar met hetzelfde probleem zit

21-07-2012 13:34

brandevoort +0

Heel simpel.....verlengen of gewoon op de bank zitten !!

21-07-2012 13:29

Randy428 +3

Supporters: 'Niet leuk als je niet bijtekent'.

Jammer dat het beleid je niet aanstaat Greg. Maar het is nu eenmaal zo, dus anticipeer erop. Teken bij of vertrek. Dat zijn de keuzes. Bankzitten met jouw salaris moet je de supporters niet aan willen doen.

21-07-2012 13:25

RobertoStrife +2

Teken gewoon bij jongen, dan is het hele probleem weg!

21-07-2012 13:15

das +0

Dweil van een voetballer, slapjanus van een persoonlijkheid en de instelling van een nietsnut.
En dat met zo veel geld op zijn bankrekening. Ajax, je hebt hiervoor ook medeverantwoordelijkheid gedragen (de mens en zijn bankrekening). Zet hem in de etalage met een groot uitverkoopbord om zijn nek en richt je op de toekomst.

21-07-2012 13:03

stinkhoer +0

uit iemand afrekenen op zijn geld spreekt jaloezie

21-07-2012 13:15

elio +0

Wat een jankert ben je ook!!!
teken dan bij (al heb ik liever dat je weg gaat)
je opvolger heeft al laten zien beter te zijn en meer wil in zen donder te hebben.!!!

21-07-2012 13:02

Vinc-ajacied +4

Hij hoeft van mij niet weg. Heeft een mindere periode gehad maar was vorig jaar aan het eind van het seizoen erg goed. Alleen hij mag niet volgend jaar transfervrij weglopen.

Dus bijtekenen of vertrekken..

21-07-2012 13:00

goblinmaster +16

Als van der Wiel gewoon overtuigd is van zijn kunnen tekent ie toch gewoon bij, laat hij het een jaar zien en heeft hij zijn transfer. Waarom zou je als Ajacied niet willen dat de club aan je verdient, dat is toch juist goed. Als je als voetballer zelf goed genoeg bent is er niets aan de hand hoor.

21-07-2012 12:46

Bunna +0

Weet niet of hij 1 jaar kan bijtekenen. Neem aan dat hij dat dan wel zou doen, gok dat Ajax hem langer vast wil leggen.

21-07-2012 12:35

Robinjo1988 +1

Wat gaat hij nu zielig doen? Het is toch logisch dat een club wat aan een speler wil verdienen?
Je kan ook een jaar bijtekenen maar daar denken spelers nooit aan...

21-07-2012 12:31

Ganggino +0

Greg kom op man! "Eigenlijk is de optie om te blijven, weggenomen. Dat is niet meer aan mij nu." Tuurlijk wel, geen club is meer in jou geïnteresseerd en je kan je contract verlengen, er is dus een optie om te blijven! Wees verstandig man.

21-07-2012 12:12

dafduck +0

met zo een instelling als van der wiel heeft kom je er niet hoor het is duidelijk dat hij er zit voor de centen en niet voor het ajax gevoel als hij dat wel had had hij nu niet lopen zeiken hij kan een voorbeeld nemen van lasse schone dat is tenminste een instelling "ik had weer zin om te spelen voor AJAX" heeft zijn vakantie ingekort om weer aan de gang te gaan

21-07-2012 12:23

De Stift +7092

Ik vind het ook een zeer harde maatregel van Ajax. Ik vind het ook het goed recht van een speler om keurig het contract uit te dienen en vervolgens elders een avontuur aan te gaan. Echter heeft ook Cruijff gelijk, iedereen moet betalen voor zijn opleiding, en bij Ajax heeft Greg niet alleen mogen genieten van de jeugdopleiding maar ook kansen gehad die hij elders absoluut niet had gekregen. Immers, alleen twee jaar geleden heeft hij het echt goed gedaan. Daarna heeft Ajax veel in hem geïnvesteerd: vertrouwen gegeven op momenten dat het niet liep, hem door een blessure heen geholpen, en daarna gelijk weer wedstrijdritme op laten doen aan het einde van vorig seizoen. Dit moet Greg niet vergeten: Van Rhijn was vorig seizoen eigenlijk beter en alleen om Greg klaar te stomen voor het WK (en daarna te verkopen) mocht hij weer in de basis starten.
Greg moet ook vergeten dat hij de afgelopen twee seizoenen bijzonder matig heeft gepresteerd en niet zoals bijvoorbeeld Vertonghen echt de stap naar de internationale top heeft gezet. Ook voor Van der Wiel zelf is het van belang om goed te presteren bij Ajax. In het aankomende seizoen en misschien zelfs in het seizoen daarna.
Als hij zijn contract niet verlengd is het vanuit Ajax logischer om te gaan investeren in Van Rhijn. Hij heeft immers de toekomst bij Ajax als speler en dankzij een doorlopend contract tot 2015 heeft hij ook financieel meerwaarde.
Ten opzichte van de speler vind ik de opstelling van Ajax erg hard, maar vanuit het belang van Ajax zeer begrijpelijk. Ajax zou dit beter mogen communiceren (nu lijkt het alleen gericht op de speler terwijl er juist vanuit de club wordt gedacht), maar Van der Wiel moet uit zijn 'bubble' komen. Tot nu toe kan hij redelijk mee in de eredivisie, maar laat zich nog veel te makkelijk passeren voor de internationale top terwijl hij aanvallend te vaak te weinig brengt. Volgend jaar zullen clubs als Hoffemheim,Fullham, en Sevilla hem vast willen omdat hij gratis is, maar of dit nu echt de stap is waar Greg met zijn potentie voor moet gaan, is zeer te betwijfelen.
Bij Ajax kan hij zich doorontwikkelen naar de internationale top en anders wordt het Europese middenmoot. En dan is de toekomst aan Van Rhijn. En niet alleen bij Ajax, ook bij Oranje.

21-07-2012 12:12

SanderAFCA +0

Ik begrijp van der Wiel wel dat hij dit zegt. Twee jaar geleden had hij een prachtige transfer naar Bayern Munchen kunnen maken voor 15 miljoen. Echter Ajax liet hem niet gaan. Daarna kon hij een paar maanden geleden weg naar Valencia voor 8 miljoen maar ook toen liet Ajax hem niet gaan. En nu gaan ze roepen dat hij weg moet of moet bij tekenen en anders niet speelt. Dan hadden ze hem gewoon voor 8 miljoen moeten verkopen aan Valencia dan hadden ze dit gezeik veder niet gehad.

21-07-2012 12:10

RoodWit +62

Altijd makkelijk, dat achteraf gepraat.

Greg behoorde een tijd geleden zeker tot de beste rechtsbacks van de wereld, laten we eerlijk zijn.

Echter stagneerde zijn progressie en sterker nog, werd het allemaal niet beter en presteerde hij ondermaats.

Slecht gehandeld van Ajax? Misschien, toentertijd stonden er meer clubs in de rij voor Gregory, en dat Ricardo van Rhijn het zo goed zou doen wist men nog niet binnen Ajax.

Nu is er dus een hele andere situatie, Ricardo van Rhijn die het beter doet op de rechtsback positie dan Gregory van der Wiel.

21-07-2012 12:52

omisom +1

Dat er fouten worden gemaakt mag duidelijk zijn daar zijn het mensen voor. Ik zeg altijd "met één vinger naar voren wijzen is met drie naar achteren".

21-07-2012 12:10

ajax19 +0

We moeten niet het nieuwe Fnoord worden die woedend zijn als een speler zijn heil elders kiest te zoeken, we leiden het leven en zijn geen slachtoffers. Toch is Van der Wiel niet bij zijn plaat als hij geen fiductie in de club heeft en denkt dat een langere verbintenis slecht voor zijn loopbaan is. Ik snap hem niet, hij moet in zich investeren.

Ongelofelijk dat er geen afspraken gelden voor deze periode over dat de zakelijke belangen van Ajax niet mogen worden geschonden. Dus hij wilde het liefst de gerenommeerde investeerders bij Ajax achterlaten zonder verbintenis, zodat hij er alles aan kon verdienen. ¿En dan noemt hij zichzelf een clubman? Hij zou op zijn knietjes dankbaar moeten zijn dat Ajax hem verder wil opleiden met alle deskundigheid in huis, want hij is er nog lang niet. En dan is het verlengen van de transferrechten het minste wat je kunt doen. Dan maakt hij ooit zijn status waar.

21-07-2012 11:49

p.cruisje +0

is toch niet zo moeilijk teken voor een jaar bij dan kan hij nog volgend jaar vertrekken

21-07-2012 11:46

suske +25

Greg rukt alles uit zijn verband. En typich dat ze met deze verhallen altijd naar het AD gaan.Ajax maakt van der Wiel alleen maar duidelijk hoe zijn situatie er voor staat. Het is aan hem de keuze wat hij wil. Hij zelf is al langer bezig om te vertrekken. Zie contacten met Valencia Bayern Muchen Celsea.

21-07-2012 11:44

Jeff +0

Wat een groot jankverhaal van dit over het paard getild mannetje! ''Het is me duidelijk geworden dat Ajax aan me wil verdienen'' Joh! Net zoals jij je zakken wil vullen en je persoonlijk rond wil voetballen, dienen voetbalclubs dat ook te doen. Ajax heeft een vermogen aan je besteed aan salaris en je hebt er welgeteld 1 seizoen iets van teruggegeven. Dan gaat hij een heel zielig verhaal opgooien waarin hij eigenlijk om de hete brei heen zit te draaien. Hij wil eigenlijk zeggen dat die niet van plan is zijn contract verlengen (zaakwaarnemer Slimani heeft dit al eerder geroepen) en hij gaat nu net of doen dat Ajax door zijn nieuwe beleid schuldig is aan het niet verlengen. Nou vd Wiel als je zo heel graag bij Ajax wil blijven dan teken je dus een nieuw contract, dus die keuze die je niet zou hebben volgens jou, is er dus wel degelijk!

Het verhaal is dus simpel: verleng je contract of vertrek

21-07-2012 11:43

AFCAMaster +2

Hij lijkt me niet de meest intelligente speler van de selectie. Ajax geeft hem een heel makkelijke keuze, of vertrekken of bijtekenen. De bal ligt bij hem. Hij weet dat ie door t ijs is gezakt op t EK, dus het lijkt me dat ie eerst bij zichzelf te rade zal moeten voor ie zoiets zegt. Als ie nadenkt ziet ie in dat geen enkele grote club hem wil hebben op dit moment. Hij wil blijkbaar niet bijtekenen ondanks dat ie weet dat ie dan misschien op de bank zal komen. Dit vergroot de kansen op een grotere club ook niet, waarmee ie zijn gedroomde grote transfer alsnog (voorlopig) in rook op ziet gaan. Waarschijnlijk is dit ingegeven door zijn zaakwaarnemer die de prijs wil drukken. De mentaliteit van deze jongen is ver te zoeken, dat laat ie al een behoorlijk lange tijd zien. Ik hoop dat van Rhijn gaat spelen, die verdedigend ook sterker is. Voor vd Wiel hoop ik dat ie alsnog een aardige transfer krijgt, zijn we lekker van zijn gezeik af.

21-07-2012 11:32

TOOL +3

Helemaal mee eens! Op zich mag hij van mij best wel bijtekenen en dan hij gewoon gaan concureren met Van Rhijn! Echter denk ik dat hij denkt dat hij beter is. Zo een strijd met Van Rhijn moet hij gewoon aangaan en als hij dan weer zijn oude niveau haalt dan zit er ook wel een leuke transfer voor hem in, waar Ajax ook nog iets aan over zal houden. Daar wordt iedereen beter van!! Jammer dat hij dat niet zo ziet....

21-07-2012 11:41

geronimo +4

En natuurlijk staat het negatief nieuws over Ajax in het Algemeen Dagblad !!!

21-07-2012 11:26

Melvin01 +1

Je wordt helemaal niet gedwongen om te vertrekken! Het is bijtekenen of vertrekken! Als je niet weg wilt teken je bij zo simpel als dat....en anders indd een andere club zoeken. Ajax dwingt niets, ajax geeft je een keuze. Bijtekenen vd wiel of moven!

21-07-2012 11:20

w86 +9455

Waar ik alleen wel moeite mee heb, is dat als Greg nog een éénjarig contract zou hebben, dat zal gaan betekenen dat die minder aan spelen toe gaat komen. Maar dan aan de andere kant wel jongens van Barcelona willen huren, die ook maar één jaar blijven. Wat is dan het verschil, behalve dat Greg tenminste nog een jongen uit onze eigen jeugd is?

21-07-2012 11:34

Warrior +1

Misschien is die jongens een stuk beter gemotiveerd dan vd Wiel. We hebben een paar jaar geleden kunnen zien dat hij het kan, dus denk ik dat het een mentaliteitskwestie is. Hij dacht misschien dat hij er al was, en valt dat tegen.

21-07-2012 14:01

afc_red +2

Hey Greg.
Vervelend he om een paar jaartjes te verlengen tegen dat dikke salaris?
Gewoon bijtekenen en clausule in contract laten zetten misschien? dat j weg mag voor x bedrag? Beetje hart voor de club?

21-07-2012 11:07

paulat +0

Niet zo slim om je toekomst zo te vergooien. Probeer dan bij te tekenen en misschien komt er over een jaar of twee jaar een mooie club langs die je wilt hebben als je goed voetbalt. Dan kan Ajax ook wat aan je verdienen. Op deze manier wordt zowel Ajax als hij er niet beter op. Na een jaartje bankzitten mag hij bij Vitesse of zo terecht. Trots heet zo iets.

21-07-2012 10:53

KevinR34 +0

Ook als Frank je niet wilt gebruiken en op de bank gaat zetten? Gregory? Waar wil je dan heen als je een heel seizoen amper tot niet hebt gespeeld? Dan kun je beter nu gaan, want nu heb je meer kans op een leuke club dan als je een jaar buitenspel hebt gestaan. Dan ben je zeker bij de grote clubs helemaal uit de picture wat nu ook al het geval is, dus neem genoegen met een stapje terug of teken anders gewoon bij! En bewijs je opnieuw op kans te maken op een topclub als dat je ambitie is.

1 ding is zeker, ik wil hem niet nog een seizoen V Rhijn in de weg zien staan.

21-07-2012 10:32

Jst +0

Het is toch heel simpel, verkopen of verlengen. Als hij verlengen niet als optie zit moet die niet met zo'n jankverhaal komen op nu.nl. Walgelijk gedrag.

21-07-2012 10:32

heinp +41

Trouwens hoe betrouwbaar is het bericht ,komt van de AD

21-07-2012 10:13
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.