Van der Hoorn: 'Was hopelijk goed genoeg'

door Sam van Raalte 45

Van der Hoorn: 'Was hopelijk goed genoeg'

door Sam van Raalte 45

Laatst geüpdatet

Mike van der Hoorn hoopt dat hij zijn basisplaats bij Ajax kan behouden, nu Joël Veltman terug is van een blessure. 'De resultaten waren de laatste weken niet best', vertelt Van der Hoorn vrijdag aan AjaxTV. 'Maar voor mezelf heb ik wel een goed gevoel over hoe ik heb gespeeld. Ik heb alles gegeven.'

'Dat moet hopelijk goed genoeg zijn', vervolgt de verdediger. 'Het is zonde dat het team niet lekker draaide, ook omdat ik zelf wel lekker in mijn vel zit. Het verdedigende gaat wel goed en in het opbouwende groei ik ook. Ik vind makkelijker de vrije man en de inspeelpass gaat steeds beter. Ik kan wel meer concentratie tonen.'

'Concurrentie is goed, Joël is een belangrijke speler voor Ajax dus ik ben blij dat hij terug is. Als ik niet zou spelen zondag, dan zou ik balen. Ik heb mezelf hopelijk laten zien de afgelopen wedstrijden. Ik heb me staande gehouden, ondanks dat het team niet draaide', aldus Van der Hoorn.

Lees meer over:
Plaats reactie

Einstijn +0

vd Hoorn is fysiek een stuk sterker dan Veltman en het zou top zijn om zo een type verdediger naast Veltman te hebben staan. Maar vd Hoorn komt voetballend en qua verdedigende loopacties gewoon veel tekort. Ik vraag me heel erg af of dat ooit goedkomt, Mike speelt verdedigend een negatieve rol bij bijna elk tegendoelpunt van de afgelopen weken. Ik vond het een begrijpelijke aankoop, maar ik vind toch dat hij laat zien het niveau niet aan te kunnen. Bij een 1 op 1 situatie na een diepe bal hou ik elke keer mijn hart vast. Natuurlijk maakt Veltman meer fouten dan me lief is, maar die heeft in ieder geval genoeg potentie om deze rol goed in te vullen...

17-02-2015 10:20

Jowen +1

Het was niet goed genoeg. Hij ging toch ook weer in de fout.... een fout maken is op zich niet erg, maar ik denk dat Mike niet veel beter kan

16-02-2015 16:53

MichelAngelo66 +22267

Van der Hoorn moet zich niet zo druk maken en wat minder twijfelen. Hoezo "ik hoop dat het goed genoeg was"? Zulke dingen moet je lekker voor je houden en er op de training op knallen als je er nu niet in staat. Zorg dat ze niet om je heen kunnen. Hij moet zorgen dat ie onverslaanbaar wordt in de lucht en dat grote lichaam in elk duel gooien om elk duel daarmee te winnen. Opbouwen lekker aan de andere cv over laten. Stam was eigenlijk ook een kut voetballer en sommigen kennen wellicht de naam Hulshoff. Kon niet veel, maar was onmisbaar voor het grote Ajax.

15-02-2015 16:08

paulurs +0

Bij de actie in het filmpje zie je de Veltman van voor voor zijn blessure op 2:03 weer terug, ipv terugspelen op de keeper zodat er geen enkel probleem ontstaat, zichzelf laten opjagen en volgens mij de bal met een moeilijke pass aan de tegenstander geven..

Deze jongen heeft dus blijkbaar vertrouwen, maar is nog dezelfde als voor zijn blessure. We zullen een verdediger als vd Hoorn hard nodig hebben als Veltman weer naar zijn vorm terug wilt waarin hij voetballend iets toevoegt.. Niklas 'niet scherp' Moisander, zal dat soort probleempjes zeker niet oplossen!

15-02-2015 13:55

oud-west +0

Iedereen papegaait Johan Derksen lekker na over van der Hoorn. Ik ben er nog van overtuigt dat als je deze jongen aan het voetballen krijgt je hem voor veel geld gaat verkopen aan Liverpool of een dergelijke club. Hij heeft gewoon de fysiek voor de PL in tegenstelling tot Moisander, Denwswil of Veltman. Voor een groot deel is het een vertrouwenskwestie want laten we eerlijk zijn, niemand gaat beter spelen als je week in week uit wordt afgebrand in de media.

Laat zolang plek 2 niet uit het zicht raakt maar ervaring gunnen aan het duo vdH en Veltman. Moisander mag banken nu hij voor fiorentina kiest. Volgend jaar heeft ons jonge team een stuk meer ervaring en ga je resultaten zien.

15-02-2015 12:06

mlku +0

wat vinden juillie als Ajax douglas proberen te halen?
en samen met Veldman achterin spelen

15-02-2015 09:17

IslandBwoy +454

Douggie gaat niet komen, die verdient kapitaal in Rusland komt niet naar Nederland om bij ons 1 miljoen euro per jaar te verdienen;).

15-02-2015 14:04

Holleblok +859

Is niet hard genoeg voor iemand met zon fysiek. Gaat er altijd half in en staat rechtop te verdedigen om daardoor te draaien als een tractor. Is gewoon niet hard genoeg, wendbaar genoeg en voetballend goed genoeg.

14-02-2015 13:38

Causio +0

Viegever en Veltman is de toekomst. Hoorn exit graag of hooguit als invaller of als noodspits.

14-02-2015 12:58

foensai +0

Ik respecteer je mening. maar ik kan mij hier echt totaal niet in vinden. totaal geen killers. het ideale zou zijn killer plus fantastische voetballer. niet echt een reële optie. Dan vind ik dat je moet kijken naar wat je hebt. Van het geen je nu hebt is Veltman de opbouwende factor en vd Hoorn de meest fijne killer. dat zou je centrale duo voor de komende tijd moeten zijn. Vd Hoorn rechts Joël links.

14-02-2015 14:38

vanreenen +10314

Absolute onzin. Als de voorwaartsen verzuimen ballen, goede mogelijkheden, erin te schieten, mag je een nederlaag niet afwentelen op de verdedigers. Tenzij het een persoonlijke fout betreft, maar die heb ik nauwelijks gezien. Wel van de voorhoedespelers en dat geeft te denken.

14-02-2015 19:06

de-Ajacied +8

Helemaal mee eens. Viergever speelde afgelopen zondag net als in zijn AZ tijd op LCV: kandidaat Nederlands elftal.
Veltman is gewoon een van de best voetballende verdedigers van Ajax, een soort Frank de Boer.

14-02-2015 21:10

paulurs +0

Je bedoelt 2 'goede' voetballers (kijk het filmpje even op 2:03, bij de 'voetballer' Veltman..)? Ik zie er echt niks van. Enige dat ik zie is 2 lichtgewichten in de verdediging. 1 meer voetballende verdediger kan, maar dan moet er wel een verdediger naast staan. 2 Frank de Boertjes was in zijn tijd ook een drama geweest.

Ajax moet ophouden met middenvelders die tekort komen op loopvermogen of aanvallend vermogen in de verdediging te zetten! Als we ooit iets willen presteren in Europa, zullen we ook moeten verdedigen..

Het is niet voor niets dat we het verdedigers noemen, we noemen het geen ''voetballers die af en toe ook een bal tegen kunnen houden''.

15-02-2015 14:06

ibrahendriks +1

Viergever en vd Hoorn, Moisander gaat weg en brengt niet wat hij moet brengen, en dat Veltman maar op de training laat zien, dat hij topfit en goed in vorm is. Ik vind dat ook eerlijk, t.o.v Viergever en vd Hoorn.

14-02-2015 12:14

Chachiboy +0

WWW.MIKELATENSTAAN.NL

14-02-2015 11:56

Causio +0

Nee, was lang niet goed genoeg. Alles verloren sinds hij meedoet. Beweegt te soft. Winnen we nooit de oorlog mee. Karakter kwestie. Maar erger is dat Stam en De Boer deze conclusie niet trekken.

Er staat nu een filmpje met beelden van Christian Chivu. Het andere uiterste zeg maar. Te groot contrast.

14-02-2015 11:44

meerzicht +939

Het probleem bij Ajax is dat het teveel van hetzelfde is. Wanneer je een huis gaat bouwen dan doe je dat ook niet alleen met timmerlui of alleen metselaars etc. Het is een team van verschillende pluimage die een goed, mooi en stevig huis bouwen. In een voetbalteam heb je jong, oud, technische voetballers, vechters etc nodig. Kortom een uitgeballanceerd team. JC zijn plan met alleen maar eigen opgeleide jonge spelers is mooi maar wordt achterhaald door het grote verschil van mogelijkheden tussen Nederland en ( nagenoeg )de rest van Europese voetballanden. Net op het moment dat er rendement te halen valt staan er ouders, en makelaars op de stoep om er voor te zorgen dat gekozen wordt voor het grote geld. Ajax zal dus hoe dan ook moeten kopen. Gekoppeld aan een goede jeugdopleiding kan het dan nog wat worden. En o ja ik heb JC hoog zitten maar al die cruijffofielen moeten niet veregeten dat ook hij eens koos voor het grote geld en voor 010.

14-02-2015 08:17

ABBA +0

Net alsof Veltman onze redding is vd hoorn zie ik liever

14-02-2015 07:03

Keesprins +15

We zijn onderhand snel tevreden over vd Hoorn, omdat zijn begin extrerm slecht was. Nu gaat het iets beter, maar het is écht niet goed genoeg. Puur gebrek aan kwaliteit. Joel, welkom terug in de basis!

14-02-2015 06:32

ster +0

Ja want die speelde zo verschrikkelijk goed!! Grove fouten in het strafschop gebied waardoor rode kaarten en penalties die niet nodig zijn.

14-02-2015 08:20

Ajax27 +19220

pff.. echt niet.
Veltman was dramatisch. Beschikt misschien in potentie meer kwaliteit, maar op het moment niet. Dan zou ik toch fijn voor iemand kiezen die én lekker in zn vel zit, meer vertrouwen heeft én ook voorin met corners gevaarlijk kan zijn door zn lengte.

14-02-2015 09:58

#1 Ortega +0

VdH is veel sterker qua fysiek en heeft gewoon tijd nodig om helemaal in vorm te komen! Daarentegen ben ik wel fan van Veltman, omdat hij op dit moment nog veel sterker is in opbouwen en positiespel.

14-02-2015 10:27

paulurs +0

Moisander gaat weg, dat was de afgelopen wedstrijden je zwakste schakel, van der Hoorn is een verdedigend toptalent.

Ik zou de keuze om vd Hoorn nu op de bank te zetten, onterecht en niet bij het beleid van Ajax passen.

Duo Veltman/vd Hoorn, geeft mij wel vertrouwen! Veltman de dirigent bij de opbouw, Mike bij de verdediging. Daarnaast vond ik dat Mike het helemaal niet slecht deed als voetballer, vond makkelijk de vrije man op het middenveld en schuwt de rush naar voren niet. Als je bedenkt dat dat nieuw is voor hem, leert hij heel snel!

14-02-2015 03:07

isgoed +0

Ben het met je eens,alleen gaat Frank hem er nooit uithalen.ik vind het nog steeds jammer dat Moisander deze winterstop niet is weg gegaan, zit heel het seizoen volgens mij al met zn hoofd bij een andere club(daar heeft Ajax misschien zelf ook wel aan mee geholpen door hem geen contract aanbieding te doen).had Denswil maar lekker laten wennen voor volgend seizoen.Als je die het vetrouwen had gegeven had hij het echt niet minder dan Moisander gedaan.had af toe een foutje gemaakt maar dat doet Moisander net zo goed.Nu ben je dadelijk 2 verdedigers kwijt zou je er toch een moeten kopen.Of je moet gokken op Tete op dit moment dénk ik de enige verdediger in de jeugd die het zou kunnen Was het na dat halfjaar nog niks heb je tijd genoeg gehad om een verdediger te scouten.Had je voor beide geld gekregen of een Denswil die zich goed ontwikkeld heeft i.p.v dat je nu ook 2 verdedigers kwijt bent en alleen een zielig doorverkoop percentage krijgt.

Pffff hele lap tekst zo vroeg schrik er zelf van haha.

14-02-2015 05:19

ajaxmening +2

Van der Hoorn, blijft een zeer zwakke schakel, heeft dat zelf niet eens door, ook wederom tegen de afgelopen wedstrijden, kijk even terug naar een moment tegen GAE tegen die lange PET die er werkelijk geen reet van kan, Mario de pizza man vond hem zo goed omdat hij hem had gehaald, wel tegen van der Hoorn was er een moment in de 2e helft waarin hij zo maar de bal kon aannemen, klaar leggen en huizen hooft overschoot, maar toch van der Hoorn blijft door zijn motoriek en timing een groot probleem, zowel tegen Zlatan als tegen Petje.

14-02-2015 02:10

Watze +0

Ik zou voor Veltman kiezen aangezien de opbouw van achteruit sinds de winterstop dramatisch is.
vd Hoorn kan idd beter verdedigen maar opbouwen kan hij nog steeds voor geen meter. als hij een beetje onder druk word gezet probeert hij de lange bal en ook die heb ik nog niet zien aankomen. Of ze moeten Moisander eruit halen en Veltman daar neerzetten want eerlijk is eerlijk, het gaat als maar achteruit met Moisander.

14-02-2015 00:02

shijmans +0

Precies. De opbouw met moisander & vd Hoorn achterin was misschien wel het grootste probleem van het ajax van afgelopen weken. Samen met de onervarenheid op het middenveld door het wegvallen van klaassen en serero.

14-02-2015 00:21

shijmans +0

Precies. De opbouw met moisander & vd Hoorn achterin was misschien wel het grootste probleem van het ajax van afgelopen weken. Samen met de onervarenheid op het middenveld door het wegvallen van klaassen en serero.

14-02-2015 00:21

Quarterback +0

Van der Hoorn - Veltman samen als CV's! Laat die gekke Fin maar z'n tijd uitzingen voor hij z'n 2 mil. per jaar gaat vangen....

13-02-2015 23:43

AjaxD1986 +1

Ik zie liever beide naast elkaar ipv Klooisander. Itt Moisander/veltman vullen Mike/Veltman elkaar wel goed aan.

13-02-2015 23:41

foensai +0

Ik denk ook dat ze hier al mee bezig zijn.
ik gaf vanmiddag aan in het topic ''geen van Rhijn'' dat Joël bij jong Ajax linker centrale verdediger stond. Nu lees je ook dat Frank geen ervaring gaat zoeken voor als moisander weg gaat (maar voor het middenveld) denk dat Joël straks de voetballende centrale verdediger zal zijn met vd Hoorn naast hem Als echte beer ''niet lullen maar poetsen'' oude duo frank/stam....


Tete-van Rhijn-lartey rechtsback boilesen-owusu -savastano linksback. Riedewald Viergever back-up links centraal. Mirani back-up rechts centraal genoemde spelers kunnen op meerdere posities dus talent genoeg daar Ervaring ontbreekt op het middenveld en Aanval.

14-02-2015 00:21

Sjaakvaak +26608

Mag het hopen. Maar wat betreft je lijstje, Owusu speelt dan wel vaak als LB, hij komt veel beter uit de verf als RB..

14-02-2015 02:21

foensai +0

Klopt, dat is dus ook het geval bij meerdere spelers. Ze kunnen bijna allemaal op meerdere posities uit de voeten.

en of we hier verder mee komen in de CL? geen idee. Ik vind dat er potentiële toppers tussen zitten. Misschien zou (als het lukt) het verstandig zijn Maxwell te kunnen halen om de overbrugging van jong talent rustig te kunnen brengen zeker doen.

14-02-2015 09:00

3*stars*3 +23524

Concurrentie is altijd goed en zeker van een basisplek zijn alleen Cillessen en (fitte) Klaassen en Serero.
Imo zijn Veltman, Moisander en een Lasse geen zekerheidjes en verdienen ze dat imo ook niet.
Maar op de 1 of ander manier, zijn die spelers verzekerd van een basisplek en dat terwijl 2 over paar maanden gratis weglopen.

Rare praktijken binnen ons clubie...

13-02-2015 23:30

Jantjeajax +2

Heel lang heb ik geroepen die jongen komt er wel
Heel veel duimpjes omlaag heb ik gekregen.
Heb altijd vertrouwen in hem gehad.
Ooit komt er een moment dat we het jammer gaan vinden dat hij de club gaat verlaten
Voor een stap hoger op

Mike succes!!

13-02-2015 22:23

RoodWit +62

Lekker laten staan, tenminste een verdediger dat ook echt kan verdedigen, staat tenminste iemand.

13-02-2015 22:17

jollie18 +9928

Ik hoop dat je ook mag blijven staan. Veltman moet zijn plekje weer verdienen. Las net dat Ajax twijfelt aan het vast leggen van Milik moet niet gekker worden.

13-02-2015 22:13

Afca787 +0

Zou me niks verbazen als ze milik laten gaan met als reden dat we zivkovic ook nog hebben en een sigi waar we niet vanaf komen

13-02-2015 22:20

geronimo +4

Ze zijn dom genoeg om Millik te laten gaan, daar ben ik niet bang voor, het blijft aanmodderen bij Ajax.

13-02-2015 22:29

gebruikersnaam +0

en het zou me daarnaast niet verbazen als Fischer een gegadigde voor de spitspositie wordt

13-02-2015 22:34

mickey2602 +4790

Dat verwondert me niks dat ze Milik niet vast willen leggen...
Met Siem de Jong,een middenvelder als spits,hebben ze succes behaald.
Met Sigthorsson,een echte spits,toch minder succes.Hij is af en toe belangrijk geweest maar meer niet.
Nu staat Schöne in de spits,Frank vindt dat hij dat goed heeft ingevuld,Lasse zelf bevalt die plek wel goed en El Ghazi vindt het beter gaan met Lasse in de spits(om welke reden dan ook).
Dus zou het me niet verwonderen als Ajax Schöne een nieuw contract aanbiedt,als spits,en Milik weer laat gaan...
Want achter Schöne heb je dan nog Zivkovic voor de laatste minuten als er ruimte achter de verdediging van de tegenstander valt...

13-02-2015 22:21

jollie18 +9928

Mag toch niet hopen dat dit de bedoeling is. Wat de meesten al zeggen spelen we eindelijk
met echte buitenspeler spelen we met schone in de spits. Daar moet nu Milik, Siggy of Zivkovic staan om ze af te ronden.

13-02-2015 22:40

Mokummerdam +3

Zonde voor het geld als Ajax een spits koopt. Onder F D Boer doet niet een spits het goed. Zelfs Huntelaar en Suarez zou veel minder scoren.
Het beste is om met 5 verdedigers en 5 middenvelders te spelen onder F D Boer. Want lef heeft hij toch niet. Valt me nog mee dat hij geen 2 keepers opstelt.

14-02-2015 06:45

jollie18 +9928

Komt van Zwartkruis af.

13-02-2015 23:54

DeKenner +9371

Moet niet gekker worden? Enige reden om hem vast te leggen is om hem voor meer geld te verkopen aan een team waar hij wel past. Ondanks zijn gehypte goals tegen een amateurploeg was het niet veel. Viel een aantal wedstrijden goed in, maar wanneer hij een basisplaats kreeg was het niets. Behalve die ene wedstrijd als \'kunstgrasspits\'. Hij heeft een goed schot in zijn linker, maar verder past hij niet bij Ajax.

14-02-2015 01:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.