Valkanis wil niet naar arbitrage wijzen: 'Geen excuses, het doelpunt staat'

door Jesse ter Haar 99

Bron ESPN

Valkanis wil niet naar arbitrage wijzen: 'Geen excuses, het doelpunt staat'

door Jesse ter Haar 99

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Michael Valkanis wil niet te veel kijken naar de manier waarop Ajax tegen PEC Zwolle de 2-2 moest incasseren. Het doelpunt was vanwege een handsbal van Apostolos Velios discutabel, maar de interim-trainer van Ajax steekt de hand in eigen boezem.

'De bal werd van richting veranderd, maar er zijn geen excuses. Het doelpunt staat', geeft de oefenmeester aan op de persconferentie na afloop. 'Ik ga niet over de VAR of iets dergelijks praten. De bal ging in het net en uiteindelijk moeten we leren. We hadden het vandaag (zondag, red.) veel beter kunnen doen. We hadden de wedstrijd af kunnen maken, want het stond 2-0.'

De verslaggever van dienst merkt op dat Ajax zich kwetsbaar toonde tegen PEC Zwolle. Geheel ontkennen kan Valkanis dat niet. 'Op een aantal momenten werd het blootgelegd tijdens het vooruit spelen. Zo zitten wij in elkaar. Wij willen meer scoren, aanvallend spelen en de wedstrijd in het slot gooien. Niemand wil een Ajax-team zien inzakken en de bus zien parkeren. Maar in de manier waarop we aanvallen, willen we ook klaar zijn om te verdedigen. We stonden soms niet in de juiste posities om dat te doen.'

Speelplan PEC Zwolle

'Er moeten ook credits naar de organisatie van PEC', geeft de Australiër verder aan. 'Voor de manier waarop zij drukzetten en hun speelplan. Het maakte het lastig voor ons. Maar het was een beetje hetzelfde als in de eerste helft tegen AEK. We vonden de structuur die ons tot nu toe hielp niet. We probeerden tijdens de wedstrijd wat dingen te veranderen, maar dat was erg lastig.'

Overigens was niet alles negatief op zondag, zo weet Valkanis. 'Het goede was dat we in de eerste helft op een 1-0 voorsprong kwamen. In de tweede helft scoorden we snel, dat was een goed teken. We vonden ons ritme even en we speelden om meer te scoren, maar op de counter werden we een aantal keer blootgelegd met de snelheid en kracht van PEC Zwolle.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajax_026 +3057

Ik snap een hoop reacties niet. De eerste goal van PEC is puur geluk en de tweede een onterechte goal. Beiden hebben een groot effect op de wedstrijd. Als je hier had gewonnen had niemand het over hoe er was gevoetbald maar puur over de punten, snel vergeten en dat we verder moeten.

18-12-2023 15:24

Buitenspel +1521

Geen hands volgens de regels.

18-12-2023 16:44

Ajax_026 +3057

Omdat regels een puinhoop zijn geworden en zichzelf tegen spreken. Hands met de armen in een onnatuurlijke positie is hands. Dat er dan er andere regel wat verzonnen die dat tegen spreekt betekent niet dat de eerder regel zomaar vervalt

18-12-2023 16:57

Welja +716

Volgens een regel.

19-12-2023 07:35

Dondy +1877

Kan jij het niet ff regelen anders

19-12-2023 09:49

Joko +5063

absurd hands is hands ajax is genaaid.

18-12-2023 13:07

Buitenspel +1521

Geen hands volgens de regels.

18-12-2023 16:45

Gooseman +11884

Tussen drie spelers in waarvan er één met zijn hoofd naar de bal gaat een omhaal proberen te maken, de bal dan tegen de hand krijgen als assist. Gevaarlijk spel aangezien zijn voet nog hoger komt dan het hoofd van alle verdedigers. Daarnaast is zijn houding zo onnatuurlijk als het maar zijn kan. Kim Holland had nog meer natuurlijke houdingen dan deze in haar 'loopbaan'

18-12-2023 07:00

dp92 +11265

Als dit Feyenoord was overkomen had Slot het over 2 seizoenen hier nog elke persconferentie over om de scheidsrechter te beïnvloeden.

18-12-2023 06:56

brullie +7046

Je mag gewoon naar de arbitrage wijzen, waarom niet? Hands of niet, nieuwe regel? geen idee, gevaarlijkspel? Daar kan je wel iets voor zeggen. Maar het doelpunt dat werd afgekeurd, daar snap ik geen reet van. Ik heb deze 30x terug gekeken maar er staat toch echt een speler op de lijn van PEC. Voorafgaande geen enkele manier buitenspel, ik snap het niet. De bal werd gekopt en er staat een speler op de doellijn in het veld en ",overduidelijk" buitenspel. Ik moet de regels gaan lezen denk ik want ik snap er niks meer van.

18-12-2023 06:56

FlipjeTiel +1040

Komt omdat de keeper “voorbij” akpom was. Op dat moment wordt de speler die nu op de doel lijn stond dus keeper en is het buitenspel. Totale waanzin maar zo is deze regel helaas!

18-12-2023 07:46

brullie +7046

@FlipjeTiel ah zo! Nooit geweten, ik snapte er al geen reet meer van! haha...dank voor de toelichting....

19-12-2023 06:49

Welja +716

Er moeten eigenlijk twee spelers achterde bal staan. Niet 1. Meestal is de keeper 1 van hen omdat ie in de goal staat. En dan is het in de praktijk dus maar speler op het veld

19-12-2023 07:31

Jarikoning +7285

Dus je mag via je handeen assist maken vanaf heden. Hands is gewoon affluiten. Raar gedoe dit.

18-12-2023 00:11

Buitenspel +1521

Geen hands volgens de regels.

18-12-2023 16:46

Jarikoning +7285

Kut regel

19-12-2023 07:25

tom_de_kroon +223

scheidsrechter Joey Kooij en VAR Sander van der Eijk. Weer 2 van die flapdrollen die Ajax naaien. Dat zou niet gebeuren bij dat Pisve. Joey Kooij & Sander van der Eijk 2 kontenaaiers van de KNVB.

18-12-2023 00:05

nevs11 +1137

Al dat gelul over die handsregel: volgens mij is dit nog veel duidelijker gewoon ‘gevaarlijk spel’.

17-12-2023 23:37

Breuk +25290

De arbitrage is drama in Nederland. Gister bij Excelsior ook al een beslissende negatieve (voor Excelsior) actie

17-12-2023 22:21

RPolletje +5237

Valkanis had Brobbey gewoon moeten laten staan. Na de wissel van Brobbey stortte het in als een kaartenhuis. Brobbey had je dan de wedstrijd van donderdag op de bank kunnen laten beginnen en als het nodig was in laten vallen.

17-12-2023 21:54

RPolletje +5237

Klopt maar dit is de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop dus een risico mag dan best wel genomen worden.

17-12-2023 21:57

Capocapo +12001

Met zn hamstring? Dat is minstens 6 weken eruit

17-12-2023 22:14

Breuk +25290

Of er was niks gebeurd

17-12-2023 22:22

Simpelishetmoeilijkst +25335

Hoe kan je zo kletsen? PEC, met alle respect, moet je met 3-0 of meer verslaan! Geen excuses.

17-12-2023 21:53

Hersenspinsel +8191

Linkje: https://www.vi.nl/nieuws/waarom-het-tweede-doelpunt-van-pec-tegen-ajax-geldig-en-geen-hands-is

Elk jaar veranderen die scheids regels weer.
Kut, maar lees ze eerst voordat je oordeeeld.
We hebben het zelfs verprutst, niets meer aan te doen. Hoofd omhoog en nu wel presteren.

17-12-2023 21:50

RPolletje +5237

Maar het is raar dat er hands gemaakt word waardoor de bal perfect voor de doelpuntenmaker terecht komt. Dit is pure spelverderf.

17-12-2023 22:00

Jayq +3375

Uit dat artikel:
"Speelt een andere speler dan de doelpuntenmaker de bal onbewust via een lichaamsdeel tegen zijn eigen arm, dan is er geen sprake van strafbaar hands. Tenzij de arm in een onnatuurlijke houding is. Dat was volgens de arbitrage niet het geval."

Een omhaal is toch sowieso een onnatuurlijk houding. Het is niet verboden om iets met een omhaal te proberen, maar dan moet je het maar goed uitvoeren en niet de bal tegen je eigen hand schieten die ergens hoog in de lucht rond zwaait.

17-12-2023 23:09

Hersenspinsel +8191

Welkom in de wereld van de arbitrage 😁
🙄😳

17-12-2023 23:53

ijzerchef +3155

Ik heb wat plaatjes nagezocht en het komt haast niet voor dat je armen zo hoog moet hebben bij een omhaal.

Verdedigers die een penalty veroorzaken, omdat ze voor de bal springen, worden er ook altijd van beschuldigd dat ze hun armen niet langs het lichaam hebben.

18-12-2023 00:16

Benjiben +4527

Je hebt dit 100 % aan jezelf te danken, voetbal word op details beslist je kan toch gewoon iemand op contract in dienst nemen die de voetbalregels kent en in een kamertje zetten in het jc stadion en dit binnen 10 sec nakijkt en communiceert met de staf op de bank, ik zie daar allemaal mannetjes met oortjes en i pads zitten maar wat doen ze eigenlijk. De voetbalregels zijn halfslachtig en daar moet je op inspelen je moet op die mensen inpraten op het moment dat je gelijk hebt als spelers en staf zijnde als je dit altijd maar accepteert dat blijf je het lulletje van de klas.

Ik vind het echt amateuristisch dat als je spelers een salaris geeft van 4 miljoen die geen punten voor je pakken in dienst hebt, neem dan ook gewoon iemand in dienst die misschien wel 2 tot 4 punten voor je kunnen pakken in discutabele situaties en dit meteen doorspeelt naar de staf die dan weer massaal kan klagen bij de 4e man / scheids.
Dit kan je gewoon een kampioenschap kosten in de toekomst de ene scheids geeft wel een penelty waar de ander hem niet geeft.

17-12-2023 21:38

Rob1976 +9520

Ajax is vol op zn kanis gevallen ja.

17-12-2023 21:36

Dolblij +45406

Af kunnen maken.....??.....af MOETEN maken!

17-12-2023 21:34

Noahdepoah2021 +4863

Gewoon door VAR genaaid. Bal duidelijk van richting veranderd door handsbal. Is gewoon een regel en bij ons telt het doelpunt. In de Kuip had deze nooit geteld. Noem mij maar Calimero maar dit is gewoon weer een feit. Het klopt gewoon niet wat er gebeurt in Zeist. En Ajax is weer eens het haasje. Altijd zijn wij bij dit soort beslissingen in het nadeel. Hoe komt dat toch? We worden gewoon keihard genaaid.

17-12-2023 21:21

Buitenspel +1521

Geen hands volgens de regels.

18-12-2023 16:49

krachtpatser66 +547

Snelheid en kracht van PEC?. Man, wat lult die man nou?. Als je het baltempo hoog houdt, wat naar mijn inziens makkelijk kon, meer loopacties maakt, veel meer beweging, dus een hogere intensiteit in het spel legt, etc, dan win je dit gewoon met 3,4-0. Nee, we lopen op onze laatste beentjes!. Zeik toch op!. Dit was niveau Vitesse!

17-12-2023 21:17

Adam24 +39189

Ik vraag me echt af waarom ik (en vele anderen met mij), als doodgewone voetballiefhebber, al van ver zie aankomen dat als je met Akpom op het middenveld speelt dat je dan op het middenveld overlopen gaat worden, en dat professionele trainers dit dan gewoon alsnog doen? Het is toch te dom voor woorden?

17-12-2023 21:05

Breuk +25290

Klopt. Valt me ook heel erg tegen van kroonprins Maduro

17-12-2023 22:24

Bergkampinho32 +560

Ze hadden het bij het oude moeten laten, hands is hands in het strafschopgebied. 1 van de weinige regels die duidelijk is. Iedereen is er ook aan gewend dat hands strafbaar is, dit wat er nu gebeurde is geen gezicht en heeft altijd een vreemde bijsmaak.

17-12-2023 21:01

RN +14719

Die enorme kans van Berghuis onder zijn voetje. Als hij die gemaakt had was het nooit buitenspel denk ik?

17-12-2023 20:59

Cello +52979 moderator

@RN

Nou ja....dan had het een var-momentje opgeleverd. En dan had ie ook zomaar wel kunnen tellen.....

17-12-2023 21:11

RN +14719

Was het gewoon een goal geweest

17-12-2023 21:18

Dondy +1877

Jawel want hij stond geen buitenspel maar de assistgever (Taylor) geloof ik

(Correct me if i’m wrong)

17-12-2023 22:35

Welja +716

Bal kwam pec verdediger.niet van Akpom

19-12-2023 07:34

ajaxwestland09 +29038

als Martha niet zat te slapen was het buitenspel geweest zo is het ook!!!

17-12-2023 20:58

Sampaoli +39261

Als Ramaj even daarvoor gewoon was uitgekomen was het 2-1 gebleven.

Als Gaaei die bal in de ploeg had gehouden..

Als Hlynsson geen balverlies had geleden…

Als Berghuis niet als een imbeciel die bal onder zijn voet wilde leggen..

Etc. etc.

17-12-2023 21:01

ajaxwestland09 +29038

precies dat we moeten niet alleen de var de schuld geven ze hebben echt slecht gespeeld gewoon een afgang!!!

17-12-2023 21:02

Wouter1989 +2253

Tja.. Maar wel eens met je opmerking. Ik vind Ramaj een goede keeper, maar hij heeft elke wedstrijd wel 2 a 3 momenten waar de speler verwacht dat hij komt en hij op zijn lijn blijft staan. Door wat allerter te zijn / meer te durven maakt hij het de verdediging een stuk makkelijke en voorkomt dit soort onnodige situaties.

17-12-2023 21:03

Aram +18121

@sampaoli
Dat kan best maar het is geen reden om Martha te laten spelen in Ajax 1. Die is daar niet aan toe.

17-12-2023 21:12

Breuk +25290

Zijn voortzetting duurt altijd veel te lang

17-12-2023 21:24

Sampaoli +39261

Dat staat hier toch ook niet? Mijn bedoeling hiermee is dat er dermate veel fout ging dat de ‘schuld’ bij één speler en/of moment leggen mij te makkelijk is.

Verder denk ik dat project-Martha vooral in Jong Ajax moet plaatsvinden. Daar mogen fouten gemaakt worden.

17-12-2023 21:36

AFCAjaxMidNineties +12754

Gewoon zwaar genaaid. Punt uit. Mag je ook zeggen als je zelf kut speelde. Her is niet dat je dan ineens alles maar moet pikken van de arbitrage.

17-12-2023 20:55

Cello +52979 moderator

@AFCAjaxMidNineties

Dat is wel zo. Kijk als je al zo slecht speelt dan moet je idd ook niet nog eens tegen zoiets aan moeten lopen. En dooddoeners als dat je dan maar niet in dergelijke situaties moet komen als Ajax zijnde.....daar lach ik om. Slecht spelen betekent helemaal niet dat je daarom terecht puntverlies moet lijden. Dat terecht puntverlies lijden doe je namelijk pas bij glaszuivere tegendoelpunten en niet bij tegendoelpunten, waarvan je kunt vaststellen dat ze spelregeltechnisch niet hadden mogen tellen. Arm/hand was niet langs het lichaam....wat wel een voorwaarde was om het bij hands door te laten gaan!.

17-12-2023 21:19

AFCAjaxMidNineties +12754

Echt schande was dit. Ik zou het zelfs juridisch aankaarten bij de bond. Kan toch niet man.

17-12-2023 22:17

Heimdallr +657

Juridisch aankaarten? Dat zal een hele korte rechtzaak worden aangezien een uitslag niet veranderd kan worden, zo zijn de regels nou eenmaal. Fout of niet, aan de uitslag kan niets worden veranderd.

Maar even een "wat als" scenario. Wat als het wel zou kunnen? Dan kan je dus een situatie krijgen waarbij een doelpunt al dan niet geldig wordt verklaard wat het verloop van de wedstrijd zou hebben beinvloedt. Misschien niet in dit specifieke geval, aangezien het ver in blessuretijd was maar stel het gebeurd in de 70e minuut. Wellicht had de trainer dan niet die extra aanvaller ingebracht, of was hij niet 1 op 1 gaan spelen.

Zodra je dit soort dingen zou gaan doen kom je in onmogelijke situaties..

18-12-2023 04:15

AFCAjaxMidNineties +12754

Denk je dat dit doelpunt goedgekeurd was als het de winnende 1:0 in de WK- finale zou betekenen???

18-12-2023 07:33

Gewoon Gijs +18422

Wanneer krijgen we een AD die het voor Ajax opneemt, we doorlopend genaaid, bij Almere kostte het ook al punten en psv uit was ook in ons nadeel, nu weer..Helemaal klaar mee

17-12-2023 22:27

Siemjo +7911

Als je een elftal op het veld hebt staan die te besodemieterd zijn om een stapje harder te lopen heb je weinig bij de arbitrage te zoeken. Zeker nu je de kans had om dichterbij te komen bij de ploegen die boven je staan.

17-12-2023 20:54

slumpf +4583

Onzin, we staan met 2-1 voor. Zonder die dwaling had je wss gewonnen. Het spel was kut, maar goed genoeg voor een voorsprong.

17-12-2023 21:35

Siemjo +7911

We zullen jouw maar niet serieus nemen, je staat met 2-0 voor en geeft het nog uit handen terwijl de achterstand op Twente en AZ had kunnen verkleinen.

18-12-2023 08:49

slumpf +4583

Laat ik het er op houden dat we het wss niet uit handen hadden gegeven zonder handsdoelpunt. De regels vervallen toch niet als je slecht speelt?

18-12-2023 09:08

Oxxer +164598 moderator

Van een trainer met het cv van Valkanis had ik niet anders verwacht, beroerde opstelling en wissels, de wedstrijd kantelde maar geen omzettingen vanaf de kant.

17-12-2023 20:54

Soccerskins v2 +43382

Je mist wellicht tactische aanpassingen en inderdaad wissels omdat Van ‘t Schip weg is maar ik weet wel bijna zeker dat dit gewoon de opstelling van Van ‘t Schip was.

17-12-2023 20:58

Oxxer +164598 moderator

Tuurlijk was dit Schip, Sosa wisselen zodat Martha naar linksback kon had Schip ook gedaan. Matige trainers worden geen tactische genieën overnacht.

17-12-2023 21:01

Soccerskins v2 +43382

Ik vind Van ‘t Schip geen tactisch genie maar een matige trainer vind ik hem ook niet. Ik denk dat hij er ergens tussenin zit. Hij heeft in elk geval iets van een lijn terug in het spel weten te krijgen en er zijn genoeg spelers beter geworden sinds Van ‘t Schip het heeft overgenomen. Neemt niet weg dat de wedstrijden tegen Almere, PEC en in mindere mate Marseille makkelijk gewonnen hadden moeten worden

17-12-2023 21:10

Oxxer +164598 moderator

Vind Schip wel een matige trainer, heeft net als Valkanis niets bijzonders gepresteerd. Ondanks dat er meer lijn zit in het spel is het nog steeds niet goed, het programma zat niet tegen, stel dat de passende buitenlandse trainer in de winterstop beschikbaar is zou ik hem meteen halen.

17-12-2023 21:16

Breuk +25290

Eens. Steijn had hetzelfde gehaald met dit makkelijke programma

17-12-2023 21:26

Oxxer +164598 moderator

Schip is geen geweldige trainer, was hij dat wel zag zijn cv er beter uit. Vind hem een aardige gosert alleen hij overdrijft met matige Ajax jeugd speeltijd te geven. Ik had hem nooit tot einde seizoen laten zitten.

17-12-2023 21:51

Sampaoli +39261

Slechte instelling, slechte opstelling, slechte wissels, slechte conditie, slechte tactiek.

Ajax anno 2023.

17-12-2023 20:53

atouba19 +3501

AUB Stop met Sosa, Sutalo, Tahirovic, Forbs, Martha, Avila !

Besef even wat wij met rotzooi zitten opgescheept...

17-12-2023 20:52

MarcHogervorst +35302

Het is vooral al een hele tijd een totale bagger verdediging. Al speelden we zelf niet goed, kom je op 2-0 moet je de wedstrijd dood kunnen gooien. Kunnen we al tijden niet.

17-12-2023 21:05

atouba19 +3501

Middenveld is ook dramatisch hoor. Spelen wedstrijd verstoppertje spelen. Niemand met body die iets wilt opeisen. Het is telkens Hato die in moet schuiven en t maar moet bedenken.

17-12-2023 21:09

Michael 1974 +22030

Chique, maar het is gvd gewoon echt schandalig. Zowel het spel van ajax als het goedkeuren van dit doelpunt.

17-12-2023 20:50

AFCA-Driebergen +22287

Als we niet naar de arbitrage kijken, kijken we naar jou. Wat een gekut. Steijn kwam hier niet mee weg en lag alles aan hem dat hij de spelers niet kon motiveren en al die dingen. Maar dit is gewoon net zo beroerd. De spelers waren niet vooruit te branden om over de opstelling en de wissels maar te zwijgen.

17-12-2023 20:49

Leo8604 +2068

Hands is en blijft hands

17-12-2023 20:48

Koningtoto +60587

Zie net foto voorbij komen. Hij slaat de bal gewoon met de hand. Echt pleur op hoor. Zo hard genaaid dat poetin pijn in z'n reet heeft.

17-12-2023 20:45

Sterretje73 +5268

Onzin...die houdt hier juist van. Die heeft nog geen pijn als je er een granaat in knalt.

17-12-2023 20:55

Soccerskins v2 +43382

Prima teksten van Valkanis, maar het doelpunt had alsnog niet mogen staan. Big Mac Mike Verweij heeft de spelregels nagetrokken en ze gepost op X: https://x.com/mikeverweij/status/1736464589707968797?s=61&t=eiTTciKock2wM9vcVa71CQ

Doelpunt had gewoon niet mogen tellen want het is overduidelijk te zien dat de hand van Velios ervoor zorgt dat zijn lichaam groter wordt. Kan dus niks anders zijn dan dat zowel de scheids als de VAR allebei niet weten hoe de regels in elkaar zitten. Geeft wel even het beschamend lage niveau van de Nederlandse scheidsrechters aan.

17-12-2023 20:44

Koningtoto +60587

Floot voor de rest een uitstekende wedstrijd. Hier moet de var gewoon ingrijpen.

17-12-2023 20:46

Soccerskins v2 +43382

Lijkt me dat Kooij contact had met de VAR toch? Als de VAR daadwerkelijk heeft gezien dat de bal tegen de aanvaller zijn hand aankwam had ook Kooij moeten weten dat hij afgekeurd had moeten worden. Maar dit is natuurlijk wel ervan uitgaande dat de VAR de handsbal heeft benoemd.

17-12-2023 20:51

Cello +52979 moderator

@Koningtoto

Mee eens. Op Kooij kan je niet mopperen, ook niet wbt hands, want ik geloof best dat dat voor hem niet waarneembaar was. Maar de var krijgt genoeg tijd om dat wel waar te nemen en dat hands niet bestraft hoeft te worden heeft alles te maken met dat bijvoorbeeld je arm langs het lichaam gehouden wordt èn dus NIET zoals bij de omhaal je arm in de lucht is en wel degelijk de bal van richting doet veranderen.....

17-12-2023 20:51

Breuk +25290

Ik denk dat de var alleen naar buitenspel heeft gekeken

17-12-2023 21:29

derby_aj +407

Waarom kunnen we nooit een wedstrijd doodmaken. 2-0 voor, niks aan de hand. Je moet weer die ene tegen krijgen, om zo weer hoop te creëren voor een PEC of ieder ander club

STOP ER IS MEE!!! GVD man. Zelfde liedje steeds maar weer

17-12-2023 20:43

ajaxwestland09 +29038

omdat we geen ervaring hebben en veel te veel jonge spelers

17-12-2023 20:45

AFCA020! +6128

We hebben wel vaker jonge spelers gehad. Dit is voornamelijk een kwaliteits dingetje omdat Sven, Schreuder, Hamstra en de Dames iedereen met kwaliteit hebben weggestuurd en/of weggejaagd, zowel in het bestuur als in de spelers groep en daarvoor terug alleen maar waardeloze spelers en bestuurders hebben aangetrokken.

Ondanks dat neemt het niet weg dat je wederom keihard genaaid bent door Zeist en deze wedstrijd normaliter gewooon had moeten winnen.
In de Kuip hadden ze dit nooit goedgekeurd. Al is het alleen maar omdat die 40 duizend eencellige daar je thuis gaan opzoeken en dan hadden ze het weer over KNJB en dit geval Frank de Boer gehad

17-12-2023 20:52

Aram +18121

Omdat we een staf hebben die denkt dat je het ook wel met twee middenvelders aan kunt. Dat was in de eerste helft al het probleem en in de tweede helft weer, na de wissel van Taylor.

En dan zeggen dat PEC zo’n geweldige tactische wedstrijd speelt. Nou ja, die hadden wel een middenveld. Goh.

17-12-2023 20:57

Dit is mijn club +10276

Niet alles was negatief volgens onze trainer? Het was een waardeloze vertoning van begin tot eind. Je had na 20 minuten al dik achter kunnen staan. Het spel was symptomatisch voor een Ajax dat dit seizoen te pas en te onpas volledig door het ijs zakt. Het schrijnende gebrek aan kwaliteit door het hele elftal heen is om je dood te ergeren.

17-12-2023 20:43

Koningtoto +60587

Hier ga je dus altijd mee nat. Als je het altijd maar accepteert gaat het nooit veranderen. Gewoon je bek een keer open trekken. Stop de willekeur.

17-12-2023 20:40

TontoKarnaggel +42537

Het is omdat we weer vreselijk slecht speelde en dus vooral naar onszelf moeten kijken maar allemachtig, wat is er in godsnaam aan de hand met de scheidsrechters en vooral de var dit seizoen?

17-12-2023 20:39

Ajax The Best +16621

De uitslag is niet eens onverdiend gezien de vele kansen van PEC. Maar dat neemt niet weg dat je dit niet mag accepteren. Onderdeel van een professionele organisatie is ook dat je opkomt voor je belangen.
Dit is schandalig, je gaat geen blinde stagiair Var laten spelen in een Eredivisie wedstrijd.

17-12-2023 20:35

burwatti +14333

Ja mooi dat hij dat zegt, en het is ook zo dat je echt een kut wedstrijd hebt gespeeld… maar die goal blijft belachelijk, ten eerste is het gevaarlijk spel want de verdediger trekt zijn hoofd weg.. en die handsbal.. tja.

17-12-2023 20:32

Harold +10579

Als het Feyenoord - pec was geweest had het geen doelpunt geweestz

17-12-2023 20:32

VanOranjeNassau +1304

Calimero-gedrag past niet bij onze club.

17-12-2023 20:33

Chrismokum020 +16438

En toch is het waar

17-12-2023 20:34

Duke3D +3649

Dus altijd maar direct op je ruggie gaan liggen en je lijdzaam laten naaien??? Prima joh

17-12-2023 20:35

Concrete +3206

Kan wel eens lekker zijn

17-12-2023 20:39

slumpf +4583

Bullshit! Verliezen? Kan. Kut voetballen? Kan en eigen schuld. Geen probleem. Zeggen dat klagen over handsdoelpunten calimerogedrag is,
is goed vinden dat regels niet voor jouw club gelden. Wij voetballen niet goed, dus mag de tegenstander onregelenmentair scoren. Als je dat raar vindt ben je een Calimero. Wat een domme kutzooi

17-12-2023 21:30

Tadic020 +1899

Nee je moet er meer maken

17-12-2023 20:31
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.