Ten Hag: 'We moeten terug naar de basis'

door BvdPloeg 81

Ten Hag: 'We moeten terug naar de basis'

door BvdPloeg 81

Laatst geüpdatet

Erik ten Hag heeft maandag een flink gesprek gevoerd met zijn spelersgroep. Dat vertelt de oefenmeester maandagavond in Ajax TV. Volgens hem moeten er dingen veranderen, wil de ploeg weer zo onklopbaar worden als voor de winterstop.

'De sfeer is natuurlijk slecht, en dat moet ook. Iedereen is diep teleurgesteld', zo begint Ten Hag, die maandag het gesprek aan ging met zijn spelers. 'We weten waar de oorzaken liggen en daar moeten we mee aan de slag. Ik heb nog steeds dezelfde mening; we hebben verzaakt in onze verdedigende taken. Het werd los zand en dat kan en mag niet. We zijn kritisch geweest naar elkaar en er zijn de nodige woorden gevallen. Vanuit daar moet je verder gaan.'

Hoe het na de winterstop ineens zo in elkaar is gezakt, dat blijft een raadsel. 'We hebben laten zien dat we het wel kunnen en dat moeten we zo snel mogelijk weer oppakken. We moeten doen wat we kunnen en dan kunnen we resultaat boeken en goed voetbal spelen. Maar het is een dun draadje. We moeten weer terug naar de basis. Vijf punten is een prima overbrugbare achterstand, maar we moeten wel de dingen doen die we moeten doen en onze taken nakomen. Je wijst elkaar op wat er verkeerd is gegaan en wat we van elkaar eisen. Onze speelwijze zal niet gaan veranderen, al kunnen er altijd dingen aangepast worden. Tegenstanders kijken ook naar ons spel en willen daar op anticiperen. Daar moeten we rekening mee houden', aldus Ten Hag.

Lees meer over:
Plaats reactie

alvin01 +845

Misschien moet Ajax Willem Kieft binnenkort eens uitnodigen in de kleedkamer over het hoe en wat.
Hij legde de vinger afgelopen zaterdag in zijn column wel op de zere plek en kwam achteraf nog uit ook.
En hij is ervaringsdeskundige met deze materie, gebruik hem.

30-01-2019 17:16

NR9 +0

De Basis, Frank de Boer weer als trainer. Of bedoelt ie dat niet ;)

29-01-2019 21:09

alvin01 +845

Kan iemand deze man (ten Hag) een spiegel voorhouden....
En dat die spiegel ook zegt; tja jammer man, je hebt een kans gekregen, maar helaas, dit gaat hem NIET worden. Toedeledokie.

29-01-2019 20:29

Ajax34 +4054

Voor mij is het geen raadsel als je ziet al dat het tijdens de vriendschappelijke wedstrijden in Florida. Ook al zo slap word verdedigd en je doet daar vervolgens niets mee. Zodat je de eerstvolgend competitie wedstrijd punten verliest tegen Heerenveen. Dan de boel aanscherpt en met de bekerwedstrijd weer acceptabel speelt, om vervolgens weer de boel gaan omgooien, waarbij je volledig door het ijs zakt. De kans krijgt om het de 2de helft recht te zetten maar vervolgens naar de bodem van de badkuip zakt. Meneer Ten Hag u maakt er een klerenzooitje van.

29-01-2019 19:46

AndreBetorina +0

De jong had gelijk over de scheidsrechter! En ik snap niet dat niemand ziet dat dit een tactische fout was!!! Heeft niets met de spelers te maken!!! Zoals Cruijf zou zeggen als je ze de ruimte geeft kan iedereen voetballen! Als je de 2 wedstrijden tegen Feyenoord terugkijkt zie je 1 groot verschil! De laatste wedstrijd werd er op de eigen helft verdedigd. En die wedstrijd daarvoor tegen Feyenoord werd op hun 16 verdedigd! Dat was het grote verschil Als ze druk zetten tegen Feyenoord winnen ze iedere keer! Heeft er dan niemand hersens!, Cruijf had het wel geweten!!!
Fuck de basis hoger druk zetten met durf spelen!!!!

29-01-2019 17:36

RobbertB +2187

Iedere Feyenoorder die ging liggen kreeg een vrije trap mee in de eerste helft. En aan de positie lag het niet. Ze stonden net zo hoog, alleen was er nu geen goede druk. Dan ben je de lul met hoog staan.

29-01-2019 19:36

Ronaldinho020 +1

Kijk de eerste 15-20min is terug, en je hebt je antwoord op de tactiek..

30-01-2019 17:16

AndreBetorina +0

De jong had gelijk over de scheidsrechter! En ik snap niet dat niemand ziet dat dit een tactische fout was!!! Heeft niets met de spelers te maken!!! Zoals Cruijf zou zeggen als je ze de ruimte geeft kan iedereen voetballen! Als je de 2 wedstrijden tegen Feyenoord terugkijkt zie je 1 groot verschil! De laatste wedstrijd werd er op de eigen helft verdedigd. En die wedstrijd daarvoor tegen Feyenoord werd op hun 16 verdedigd! Dat was het groete verschil Als ze druk zetten tegen Feyenoord winnen ze iedere keer! Heeft er dan niemand hersens!, Cruijf had het wel geweten!!!

29-01-2019 17:27

ajaxinho +13

Huntelaar weer in de basis.
Neres ook.

Zij zijn balvast en dreigend.
Het middenveld gaat dan vanzelf beter draaien.

29-01-2019 15:08

jarenfan +5

Niemand neemt ten Hag meer Serieus,tijd voor vertrek.

29-01-2019 13:30

Welja +716

Voor de winterstop zag je dat ze net iets eerder bij de bal waren dan de tegenstanders en daardoor de tegenstander geen ruimte gaf om te voetballen. Tot Willen II werd dit volgehouden tot het 2 of 3 nul stond of zolang als het nodig was, na Willem II werd dit de hele wedstrijd gedaan. Waarschijnlijk uit het besef dat doelsaldo belangrijk is. Waardoor de scores omhoog gingen.

Nu echter zie je dat ze constant te laat bij de man aankomen en daardoor de tegenstander ruimte geeft om te spelen, of erger gezien het type goal van de laatste 2 wedstrijden, te counteren.

Nu zie je dat spelers het proberen op te vangen door aanvallend voor eigen succes te gaan, maar dat werkt averechts omdat je de tegenstander zo in de wedstrijd helpt.

Het spel dat Ajax speelt is moeilijker als dat van anderen, die gewoon verdedigen en een bal naar voren jassen. Als je dan na de winterstop ook begint in een andere formatie is het niet zo gek dat het minder gaat. De automatismes zijn compleet weg. Die onderbreking doet ons nooit goed.

Dat gezegd hebbende, er zal echt meer moeite gedaan moeten worden als we niet in balbezit zijn. De grote kracht van Ajax voor de winterstop was dat we de tegenstander geen kans lieten om te voetballen.

29-01-2019 10:23

rafael32 +982

Natuurlijk kijkt Ten Hag weleens naar statistieken. Kun je best wat uit halen, al heeft iedere statistiek ook zijn beperkingen. Maar durft hij ook maatregelen te nemen? Ziyech haalde tegen Feyenoord nauwelijks boven de 50% in balbezit. Dat betekent dat bijna de helft van het balbezit eindigt als hij aan de bal komt. Daar stond slechts 1 echte opening tegenover. Dit is bijna niet meer te belopen voor de rest. Daar ligt dus een groot probleem. Tadic haalde trouwens met 60% ook een tragisch gemiddelde. Voor de winterstop zaten beiden boven de 70%. Zou dus Tadic of Ziyech vervangen door Neres, mogelijk kun je Tadic ook in spits zetten.

29-01-2019 07:21

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

het is precies wat erik zegt, we moeten terug naar de basis.
we moeten kijken naar hoe ons positiespel evolueerde tussen de maanden juni/oktober, daarna is alles bergafwaarts gegaan.
waarschijnlijk door de drive en de druk om meer goals te moeten maken vanwege het doelsaldo,
maar het viel mij vooral op dat ajax met de week defensief kwetsbaarder werd en dat stats verslechterde.

de goals verbloemde veel, maar zaten wedstrijden tussen die tergend slecht waren kwa voetbal.
ik vond het persoonlijk niks met goed voetbal te maken, meer individuele klasse van bepaalde spelers. kwa systeem en veldspel zag het er niet uit.

dat we nog overal aan meedoen, en spelers veren in hun reet krijgen gestoken, helpen niet echt mee aan het probleem, spelers moeten hun ogen gaan openen en beseffen waarom er tegengoals vallen, waarom stats duikelen, waarom er minder duels gewonnen worden, zelfs de tweede afvallende bal word niet meer veroverd.

dat heeft echt te maken, met het feit dat er anders word gespeeld, minder word geoefend op dit aspect doordat je anders bent gaan spelen.
als je terugloopt en met zijn allen terugverdedigd word je sterker en sneller in duels, ik zie vooral veel stilstaande spelers in de passing, mensen die niet teruglopen.
we hebben een fantastisch team, maar eersgisteren zijn we door al onze ondergrenzen heen gezakt, en was dit de anticlimax van onze zwakke positiespel.
echter spelen we voetbal wat het kijken waard blijft, ik kan mij weinig seizoen herrineren waarbij ajax bijna elke week leuke dingen laat zien en spelers er vol opklappen, dat mag dan wel als positief worden gezien, dat merk je ook aan de toeschouwers aantallen.

hopelijk vinden onze jongens het systeem terug, en blijven mensen deze plieg steunen, want we doen nog mee aan drie prijzen, ook dat is lang geleden.

29-01-2019 07:18

ETM +3

De 6-2 nederlaag tolt nog door mijn hoofd. Ik kan me niet herinneren zoiets ooit eerder te hebben gezien. Een Ajax dat volledig afgetroefd wordt, dat zeker wel. Ik kan me meerdere pijnlijke nederlagen herinneren. Maar een Ajax dat dusdanig zonder enige organisatie speelde? Het leek wel sabotage. Het contrast tussen voor en na de winterstop is ook zo idioot groot. Er spelen hier hele andere zaken dan zomaar de verkeerde opstelling of tactiek. Dat is wel duidelijk. Mijn vertrouwen in het vervolg en ook Ten Hag is min of meer weg. En ik herinner me de tamelijk glorieuze 1ste seizoenshelft prima. Over de nederlaag tegen PSV had ik me al lang heengezet. Die kon ik bovendien veel beter plaatsen.
We zijn pas net over de helft. Ik wil me optrekken aan de tot nog toe heerlijke Europese campagne. Maar ook die lijkt met een enorme sisser af te lopen. Niet omdat je dan van Madrid verliest, van Madrid verliezen is normaal, maar omdat Ajax dan ver onder haar kunnen heeft gespeeld. Daar vrees ik voor. We moeten op ons best zijn om kans te maken. Dat gaan we niet zijn..

De anti- Ten Hag lieden lijken hier hun 'gelijk' te vieren. Sommigen lijken het debakel haast prettig te vinden. Een bevestiging. Ik vind het door en door pijnlijk dat Ajax met zo'n mooie groep lijkt te verzuipen.
Maar ik vind dat ik terecht vertrouwen had gekregen in Ten Hag. Zijn speelwijze (hand) was goed zichtbaar. En je kunt betwisten of die speelwijze ideaal is, maar imo toonde hij wel aan dat er des Ajax succes mee behaald kon worden. Met de opstellingen ben ik het vaak niet helemaal eens maar daar kan ik doorheen kijken. Met Magallan, met Dolberg of een invallende Sinkgraven hoef je echt niet zo hard op je bek te gaan. (random voorbeelden)
Maar ik vind ook dat ik nu terecht geen vertrouwen meer heb. Ten Hag was ogenschijnlijk machteloos. Een trainer die geen grip heeft op zn spelers kan de boel niet leiden. Dat is geen kwestie van opportunisme. Of met alle winden mee waaien. Maar dat is een kwestie van Feyenoord Ajax afgelopen Zondag. De chaos was onvoorstelbaar. En ik heb de eerdere signalen niet voldoende serieus genomen.
Als de rook optrekt gaan mensen relativeren, maar ik kan het nog niet. 6-2. Nul herstel in de rust. 6-2 tegen Feyenoord. 8 100% kansen weg gegeven. In vredesnaam. Wie veel van mijn posts gelezen heeft weet dat ik geen dramaqueen ben. Maar deze hakt er bij mij echt snoeihard in.

Of het nou Ten Hag is die zn spelers laat barsten. Of de spelers Ten Hag. Dit komt op het bord van Ten Hag en moet ook op zijn bord komen. In het bestaansrecht van het trainerschap zit besloten dat hij verantwoordelijk is.

Ik heb het eerder gezegd; ik hoop op een houdini-act van Ten Hag & Co. Ik ben namelijk in beginsel niet tegen of voor een trainer, maar voor Ajax. Blijft die uit dan is dat heel zuur. De potentie spat van de huidige groep af. Echt waar. En dan moet er iemand anders aan het roer. Of die nou met de punt naar voren of naar achteren wilt spelen, met of zonder Schone.

29-01-2019 02:59

mercurius3 +0

Zijn speelwijze was absoluut niet zichtbaar. Vergelijk het met de speelwijze van Bosz, met de drie secondenregel, en je ziet gewoon dat het bij vlagen goede spel vooral gebaseerd is op de invidivuele kwaliteit van spelers. Ten hag is een tactisch onbenul vergeleken met Bosz. Dat spelers bij de minste druk van andere teams totaal niet weten wat ze moeten doen om de controle te herpakken, bewijst dat er geen echte cohesie is in het team, en ook geen tactische volwassenheid.

29-01-2019 03:19

ETM +3

zondag niet nee.
Zijn speelwijze is wel goed zichtbaar geweest. Speerpunten: Geduldige opbouw met centralen, diepe aanvallende backs. Een opbouw die draait om beweglijkheid voorin, met ook valse midden en buitenspelers, in het verlengde 2 controleurs. Verdedigend druk zetten op paslijnen, althans het accent daarop. Zo ook inzakken en vanuit de omschakeling kunnen spelen. Onder druk uitspelen, wat het imo het best gedemonstreerd werd bij Kiev uit en ook Bayern. Het drukzetten en houden op de bal ging in het verloop van de 1ste seizoenshelft steeds beter. Hoogtepunt was Bayern uit.
Het spel voor de winterstop bejubelen maar Ten Hag 0 credits geven gaat er bij mij niet in. Ziyech en Tadic namen Ajax in CL bij de hand. En vooral Ziyech rendeerde in zijn door Ten Hag verkregen rol optimaal. Om maar een voorbeeld te noemen.

Bosz is een heel ander verhaal en heeft fundamenteel een andere speelwijze. Beiden kan leiden tot een erg aanvallend Ajax dat successen boekt tegen sterke tegenstanders.
Je mag best weten dat ik blijer was met Bosz. Maar dat is wel een gesloten hoofdstuk. De vergelijking vind ik alleen boeiend als de nuances meegenomen worden.
Nu richt ik me op Ten Hag en wat hij voor ogen heeft. En concludeer ik dat hij geen grip meer heeft. Zijn hand minder zichtbaar is. En dat is het begin van het einde imo voor iedere trainer.

29-01-2019 04:01

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

het is niet erg als je spelers de leiding geeft in het veld als je een bizar goed elftal hebt.
echter moet een trainer wel blijven hameren over het verplaatsen van spelers over het veld, het systeem.

de sfeer goedhouden, en spelers trainen op specifieke wapens.

vooral het spelem in een systeem is teveel uit handen gegeven, kan je erik daarvoor kwalijk nemen? ja en nee.
spelers willen zeggenschap, het werkt niet op langer termijn dus moet je weer ingrijpen, dat is te laat gebeurd.
maar geef toe het zat ook allemaal mee voor de winterstop, dus het is er ingesplopen

dus?
terug naar de basis!

29-01-2019 07:55

3sterren +20205

Je raakt wat mij betreft de spijker op de gevoelige kop.
”Sabotage” vind ik een interessante invalshoek, maar lijkt mij niet aan de orde, niet bewust althans.
Hoe ik het bekijk is dat de vorm momenteel even weg is en dat dan kleine irritaties andere proporties gaan aannemen, met als gevolg verlies van concentratie en focus. De trainer neemt waarschijnlijk in de ogen van sommige steekhouders verkeerde beslissingen en dat geeft wrijving. Niet het soort waar je glans mee oogst.
Het verkopen van Wöber blijkt een inschattingsfout van Overmars te zijn geweest.
Daarmee ging hij morrelen in de homogene ’vriendenploeg’. Er zou immers niemand worden verkocht tijdens de winterstop. Spelers voelden zich verraden. Voelden zich plotsklaps handelswaar, terwijl ze in feite niets anders doen dan dromen over een mega transfer naar een Europese topploeg. Sommigen zelfs op het veld.
De Chinese soap rondom Neres heeft wellicht de minieme scheurtjes in het bastion verder open gereten en afgelopen zondag stortte het bolwerk volledig in.
De sympathieke Braziliaan voelt zich in de maling genomen en weet niet goed met zijn situatie om te gaan. Zijn medespelers leven met hem mee en eisen zijn rentree in de basis. Perikelen die het spel ontregelen. En dan de absurd hoge prijs die Frenkie de Jong heeft opgebracht. Kan mij niet voorstellen dat dat nieuws de vedettes onberoerd heeft gelaten.
Het is slechts mijn zienswijze en misschien ben ik tijdelijk blind na de enorme mokerslag die Feijenoord heeft uitgedeeld.
Misschien betrof het een incident;
Misschien klaart de lucht snel weer op;
Misschien wordt Ten Hag weer de coach die de spelers weet te bereiken;
Misschien trekt Overmars alsnog een paar super versterkingen aan die ons kampioen zullen maken;
Misschien ...

Hoop doet leven.
Ik moet wel, in mijn aderen stroomt rood-wit bloed.
Ik ben een Ajacied!!!

29-01-2019 08:25

ETM +3

Lijkt er idd op dat ik de transferperikelen als factor in groeps-eenheid heb onderschat. (eerdere discussie met poster 'Schip'.)

Ik zei trouwens: leek wel sabotage. Om te duiden hoe idioot ik het vond..

Met het oog op het kampioenschap zie ik nu niet veel in nog meer aankopen. Ik hoop dat de huidige boven gemiddeld sterke selectie als de wiedeweerga weer gaat draaien.

Ik zit hoe dan ook, net als jij,hartstikke aan Ajax vast!

29-01-2019 08:35

Ajacied33 +36784

Ik deel je angst en gevoelens. Het is zo ontzettend zuur dat wat je neerzet in de 1e seizoenshelft opeens helemaal weg lijkt te zijn. Dat frivool spelende Ajax vol met passie en lust lijkt in Florida achtergebleven te zijn. Zo'n sterk elftal dat van een heel matig team als Feyenoord 6 om de oren krijgt. Je moet het gezien hebben om het te geloven. Wat een afgang en wat een pijn!!

29-01-2019 10:04

Puurvoetbal +1

En daar gaat het al fout 33. Als je denkt dat Feyenoord een matig elftal heeft. De kwaliteit van Ajax is inderdaad veel groter, maar de mindset; “zij zijn een matig ploegje” is dodelijk.
Je bent niet alleen op inzet, energie en taktiek afgetroefd; op momenten werd je door een kwalitatief beter Feyenoord helemaal zoek getikt. Feyenoord is geen matig elftal. Het zal er daar op de een of andere manier niet uitkomen, masr ze zijn niet matig.

29-01-2019 10:45

Remark +602

Sterker nog, ze zijn nooit in Florida aangekomen.
Maar laten we nou niet al te hysterisch doen over die 6-2. Heel Nederland en z'n schoonmoeder praat al twee dagen over niets anders en in Rotterdam heerst een volksfeest. Dat bewijst dus dat het een bijzondere gebeurtenis was, een incident. Je hebt pas echt problemen als zo'n uitslag normaal is, en dat geldt voor zo'n beetje de helft van alle eredivisie-clubs. Dat gejammer is niet des Ajax. Neem een voorbeeld aan Johan Cruijff; als Feyenoord-speler kreeg hij in het Olympisch stadion met 8-2 klop van Ajax. Hij haalde z'n schouders op, zei "het komt wel goed", en aan het einde van de rit had Feyenoord de schaal én de beker. Verschil met nu is wel dat dat aan het begin van het seizoen gebeurde, dat Cruijff precies wist wat er nog diende te gebeuren en dat alle Feyenoorders, inclusief de trainer, precies deden wat hij ze opdroeg.
Laten we hopen dat we een beetje wakker zijn geschud en terugkeren naar onze pre-Florida vorm, dan komt het wel goed. En zo niet, jammer dan, maar hou op met dat negativisme en gejank. Of wordt Feyenoord-supporter, daar heeft men het tot kunst verheven.

29-01-2019 14:23

Ajacied33 +36784

Je post is oké, maar waar jank ik dan? Zeg alleen dat de nederlaag veel pijn doet en vraag me af waar Ajax gebleven is. Als we alles moeten slikken en niet strontchagrijnig mogen zijn na zo'n nederlaag dan klopt er iets niet

29-01-2019 14:31

ETM +3

Indirect reageer je ook op mij. Hysterisch? Ik was gewoon stom verbaasd over 'de manier waarop' we die wedstrijd verloren. Als ik daar op een Ajaxforum uiting aan geef dan moet ik eigenlijk Feyenoord-supporter zijn? Heet dat gejank en negativisme? Voor mij was die pot erg zorgelijk ja. Met een nederlaag ansich kan ik prima leven.

29-01-2019 15:34

Ajacied33 +36784

Je moet ten alle tijden positief hier zijn en o wee als je teleurgesteld bent omdat je zoveel van je cluppie houdt. Nee dan heet je een Feyenoorder te zijn. Of tenminste, je mag die club dan supporteren....Man man

29-01-2019 16:53

Finidi en Nwanko +2

010 heeft over het akgemeen echte supporters die niet in wij/zij denken. Een groot verschil met de salonsupporters die mijn club 'rijk' is.

29-01-2019 23:25

Inhartennieren +665

Het zit gewoon niet goed tussen hem en de selectie.
Dan kunnen enkele personen zich nog wel schikken aan Ten Hag, maar Ziyech lijkt me dan bv een heel vervelend mannetje waar je dan alleen maar narigheid mee hebt.

29-01-2019 00:11

mistermiyagi +7

Het begint bij de poppetjes op de juiste plek zetten.

Blind is geen CV, ook geen aanvallend ingestelde linksback.
Blind is een CVM.

Mazraoui is defensief zo zwak, heeft potentie als aanvallende rechtsback, alleen nu al een basisplaats..

Schone is ondanks zijn vrije trap geen Ajax materiaal.

Ajax met al hun miljoenen moeten dit soort dingen helemaal niet gebeuren.

Er zijn betere alternatieven voor een Blind als CV en Schone centraal middenveld te vinden.
Ook een degelijke rechtsback zal voor een 10/15 miljoen wel haalbaar moeten zijn.

Ook jongens als een sinkgraven kan echt niet..

29-01-2019 00:01

zivkabrimovic +261

Blind doet het uitstekend als CV. Mazraoui ontwikkelt stormachtig. Schöne is inderdaad een twijfelgeval maar zeker heel erg bruikbaar. Sinkgraven wordt misbruikt als LB, maar hij is puur een middenvelder.

29-01-2019 00:22

ETM +3

Blind kan op 3 posities spelen. Maar Blind is op welke positie dan ook sterk afhankelijk van het spel. Hij moet net als Schone achter een dominant elftal spelen. Blind heeft dit seizoen als cv veel toegevoegd. Als lb is een stuk minder ideaal, met het oog op de speelwijze. Maar dat was in dit geval een noodoplossing. Dat mag je best benoemen.
Op 6 kan hij zeker, maar we spelen zonder 6. Tussen hem en Schone is wikken en wegen. Het had gekund. Het had beter kunnen zijn. Maar de meerwaarde van Blind als cv was de 1ste seizoenshelft gewoon evident.
Sinkgraven heeft ib 16/17 aangetoond dat hij een prospect is als linksback. Maar dat hij momenteel geen waardige stand-in is dat ben ik eens. Dat is kwalijk. Mazraoui heeft gewoon enorm positief verrast. Tegen Bayern in het bijzonder. En verdedigend had hij de weg omhoog dikwijls gevonden. Zondag kwam compleet uit het niets. (blessure in aanloop lijkt relevant).

Ik vind dat er veel duidelijkere pijnpunten zijn. Vervangers Ziyech en Tadic?! Duidelijk niet Labyad. (Hoeft zich wmb na zn zondagse vermaak niet meer te melden)
Vd Beek past niet binnen de huidige speelwijze. (was zondag nog wel 1 van de betere). Dolberg, je kunt het wenden en keren zo je wilt maar die jongen schiet niet op. (ook hij was zondag niet de minste).
Zoals er met Neres wordt omgegaan klopt gewoon niet. Die is veel te goed om zo weinig te spelen. Huntelaar mag dan mentaal sterk zijn, die man moet gek worden van zn rol zolang Dolberg van zo weinig meerwaarde kan zijn met zn talent.

Ik kan niet in de groep kijken, en klakkeloos een Telegraaf volgen doe ik zeker niet, maar een probleem van peoplesmanagement lijkt dikwijls aan de orde.
Spelers zijn mensen. Sinkgraven krijgt 1 maal de kans als vervanger van Tagliafico en zit dan weer op de bank. Een nauwelijks herstelde Mazraoui speelt ipv een Kristensen, die toch 'stappen aan het maken was'. Je kunt van Lamprou vinden wat je wilt; de club liet m vallen na 1.5 wedstrijd. Dan is er nog situatie Wober.
Je kunt stellen dat Ziyech gewisseld moet kunnen worden, maar je zal de persoonlijkheid Ziyech wel moeten managen. Die liet zeker vorm zien na de winterstop maar ging zondag heel geforceerd spelen.
Ik zie het allemaal niet. Kan niet goed oordelen. Maar er is iets intern aan de hand. Anders kan zo'n wedstrijd tegen Feyenoord nooit.
Dan kun je het over kwaliteit van spelers hebben, maar ik heb deze groep voortreffelijk zien ballen dit seizoen. Deze selectie is ruim boven gemiddeld sterk..

29-01-2019 03:46

3sterren +20205

Neres moet terug in de basis ...

28-01-2019 23:17

Dennis1964 +121

Iedereen gewoon ff zijn bek houden als je niet met je emoties om kan gaan. Ik ook niet maar ik blijf wel positief en dat is volgens mij ook het enige wat je kan doen. TH krijgt nog tot het einde van het seizoen de tijd om een prijs te pakken. Liefst landstitel, daarna mag iedereen los gaan of hij moet blijven of moet oprotten. Van het weekend weer 90 minuten lang. Ik was bij de 8-2 tegen de kakkies in de jaren 80. De hele week super blij maar zij pakte de dubbel.

28-01-2019 22:45

Gecko +3

Waarom zou ik mijn bek moeten houden
Het is toch een vernedering. Kwam al bij Ajax in de jaren 70
Zo een vernedering is even groot als de vernedering van JC tegen Bayern!
Een echte Ajacied vergeet dit nimmer

28-01-2019 22:51

niquedegraaff +5292

We leven in een vrij land. (wat er na Balkenende, Bos en Rutte nog van over is dan).. Het is hier geen Noord-Korea.

28-01-2019 23:36

RAL3028 +0

Die 8-2 neemt anders heel wat glans weg van die Rotterdamse schaal. We hebben het er nu 35 jaar later nog over; voor Ajacieden is de 8-2 één van de absolute hoogtepunten in de geschiedenis van de klassieker. Feyenoorders konden daar nooit iets vergelijkbaars tegenover stellen. Tot aan gisteren. En je bent gewoon afgetroefd op de pure wil om te winnen. Dat is ook nog eens precies zoals zij willen winnen, zwoegen en sleuren, vinden ze mooi. Natuurlijk zijn de reacties dan heftig, de fans zijn gewoon in de steek gelaten door een team dat niet met de inzet heeft gespeeld die bij de klassieker hoort. Met de juiste mentaliteit verlies je niet van dit Feyenoord met 6-2. Ten Hag en de spelers moeten zich diep schamen.

29-01-2019 01:41

Mario65 +3

Ja boertje Ten Hag weet het weer te verkopen.
Zal me benieuwen hoelang het duurt eer Ajax wakker wordt en beseft dat zij Keizer voor minder een schop na gaven.
Een trainer die bijv. blijft werken met een spits die niks te weeg brengt zoals Drolberg moet niet gaan zeggen hoe het beter kan.
Tegen PSV en nu Feyenoord maakte hij foute keuzes en ben ik deze eikel van een trainer helemaal zat.

28-01-2019 22:34

NoPants +7506

“Zal me benieuwen hoelang het duurt eer Ajax wakker wordt en beseft dat zij keizer voor minder een schop na gaven.”

Wauw. Ten eerste mag je niet vergelijken want keizer had het nouri drama, maar als je dan toch wilt vergelijken, leg me dan even uit wat er beter was onder keizer?

Was het de competitie, waarin we in de winterstop 7 punten minder hadden dan onder ten hag? Of was het de beker, waarin we 2 rondes eerder werden uitgeschakelt? Of nee, het was de europese campagne. Of liever, het gebrek aan. Van helemaal niet meedoen in 17/18, geweldig, moeten we het nu doen met bij de beste 16 van europa horen. Verschrikkelijk. Echt kut die ten hag.

29-01-2019 00:17

Gecko +3

Opportunistisch. Tijdens Heerenveen beker was magallan de man. Een beest. Een rots in de branding
En nu is het een miskoop.
Wat is het nu. Een miskoop? Of de beste man even laten wennen. Aan Ajax. Aan zijn teamgenoten. ?
Aan de andere kant verwacht je dat zo een relatief dure aankoop er meteen staat

Wober verkoop was een fout. Ik was er ook voor. Maar moet mijn fout toegeven.

28-01-2019 22:32

Dennis1964 +121

Wöber is 21 en wordt een tweede Vertonghen heb ik altijd gezegd. Wober moet je alleen niet als back opstellen maar in het centrum en Blind als back.
Wöber pakt van Persie aan en krijgt geel maar van Persie heeft een pijntje en speelt een mindere wedstrijd. Ja Wöber verkopen is een grote vergissing.

28-01-2019 22:38

Gecko +3

Ben het met je eens. Wat een afgang. Ben er nog ziek van

28-01-2019 22:42

Rudolph J +0

Je moet terug naar je moeder, gek

28-01-2019 22:31

FrancescosRavioli +15339

Terug naar de basis. Wat een gelul.
Tenzij het een basis zonder ten Hag is. Dan ben ik voor.
Of een basis waar spelers in een formatie spelen die bij ons past, met een 6.
En spelers waar ze horen. Dus geen 6 op 10 of een middenvelder op rechtsback.

Ik mis tijden met Bosz en Keizer. Natuurlijk was er onder hen ook niet alles goed, maar Ajax speelde des Ajax en keuzes waren te volgen.

28-01-2019 22:18

Gewoon Gijs +18422

Keizer? Dat was drama, ecbt niet best. Lag niet perse alleen aan hem Sympathieke trainer maar het ging niet zo best onder hem

28-01-2019 22:35

AFCA. +3283

De beste man had gelukkig ook een rustige voorbereiding....
Onder Keizer speelde we Feyenoord in de kuip op een hoop en is Psv in de Arena alleen tijdens de rust van de eigen helft af gekomen.

28-01-2019 22:58

3sterren +20205

Tell it like it is ...

28-01-2019 23:21

FrancescosRavioli +15339

Keizer had een mentaal zeer instabiel team na de nare gebeurtenissen van Nouri. Dat werkt in zo een team door. Hij ging er goed mee om. Ze wilden hem al 2 maanden voor het gelijkspel tegen Twente ontslaan. Plotseling speelde hij mooi aanvallend voetbal en was de rust teruggekeerd. Tot ie eruit gebonjoured werd. Ten Hag begon weer van vooraf aan. De uitschakeling van Twente werd gebruikt als excuus. Maar was totaal geen gegronde reden. Welke idioot flikkert halverwege het seizoen een trainer eruit na zo een onrustige periode, terwijl die enigzins stabiliteit biedt?

Mensen hebben het over de Titel voor Nouri. Die titel had Keizer gepakt. Daar ben ik van overtuigd. Ten Hag begon het seizoen gelijk weer met rare keuzes. We zijn een jaar verder en hij lijkt weinig van zijn gekke keuzes geleerd te hebben. En met hem het bestuur. Wober verkopen. Ten Hag aanstellen. Geen geschikte reservekeeper hebben. 1 back voor 2 posities. Nauwelijks geschikte wingers. 11 middenvelders in je selectie. Frenkie zijn transfer middenin het seizoen afronden en daarmee enorme ruis veroorzaken. Keizer had tenminste de egootjes in zn broekzak en iedereen liep met hem weg.

28-01-2019 23:22

NoPants +7506

Net zoals zo’n vurnon anita ineens naar het middenveld halen destijds, bah! Dat was duidelijk beter als back. Of vertonghen als verdediger, wtf! Je moet zo’n jongen gewoon op zijn originele positie laten staan!

*sarcasme uit*

Je noemt mazraoui een middenvelder omdat iemand hem daar bij jong ajax liet spelen. Mazraoui was daarvoor altijd een rechtsback. En dat wij met een 6 horen te spelen is al helemaal onzin, wie dan?

29-01-2019 00:21

FrancescosRavioli +15339

Schone, Blind en Donny zijn al 3 spelers fie daar beter renderen dan het huidige systeem. Om maar te zwijgen van Frenkie, die nu veel te ver naar achteren staat. Of Ziyech. Die veel te voorspelbaar is nu die op rechtsbuiten staat.

Je zag onder Bosz al dat Ziyech uitstekend was op het middenveld met een creatieve rechtsbuiten naast zich. Ik acht Neres nog veel getalenteerder dan Traore.

Mazraoui is veel te technisch en te beslissend om rechtsback te zetten. Hij kan namelijk geen man uitschakelen. Je zag tegen Heerenveen binnen 20 minuten waarom die jongen op het middenveld hoort en niet op rechtsback: hij speelde zn directe tegenstanders helemaal dol. Dat geldt voor een Sinkgraven net zo. Dat is geen back.

Anita is voordat ie linksback belandde ook een middenvelder geweest. De enige uitzondering is Vertonghen. Dat is te rechtvaardigen omdat die uitstekend kan mandekken en zn postuur mee heeft.

Ten Hag geeft niet om Ajax. Die geeft om het wiel opnieuw uitvinden. En iedere keer dat ie weer wat probeert, kost het je punten.

29-01-2019 00:28

Craain +4968

Het probleem is simpel, andere randzaken van de spelers. Vooral Frankie de Jong. Hij zal wel zeggen dat de knop is omgezet nu al definitief is dat hij naar Barca gaat.

Maar hij is wel bezig met Spaans leren en zoekt de woning en verkent de omgeving en kijkt veel naar Barcelona om de spelers te kennen natuurlijk blessurevrij blijven...

Vd Beek eist basisplaats zodat hij in de kijker van andere clubs...

28-01-2019 21:49

trainerdv +2

Nou ja, er is met de verdediging gerommeld. Al meerdere keren, De vaste back-up is weg en nou proberen we het met Sinkgraven, Magallan, Blind op links etc. Eerst zelden een tegengoal, nu al 11 in 3 potjes. Tagliafico moet sowieso snel herstellen, maar ook zonder hem moet er weer vastigheid komen,

28-01-2019 21:20

mickey2602 +4777

Dit zie ik inderdaad ook als een oorzaak.
Het gemis van Nico werd eerst opgevangen door Sinkgraven,dat was geen groot succes en iedereen wees Sinkgraven en Lamprou aan als schuldigen.
Toen midweeks de bekerwedstrijd,Magallan in het centrum en Blind als back en er werd gewonnen en de 0 gehouden.
Dus denk je de wedstrijd daarna,al is dat de Klassieker,het moet weer zo kunnen.
En dat kon ook best zo maar de spelers hebben het vergald.

Ik zat net nog VI te kijken en Hansie zei daar een waar woord,woorden waar menigeen hier zich ook wel aan kan gaan houden.
Nl,hij heeft Ajax veel heel mooie wedstrijden laten spelen en dat is dan de verdienste van de spelers en nu er een wedstrijd slecht gespeeld wordt is het ineens ten Hag zijn schuld...

Hieronder zag ik ook ergens een reactie,geloof van Pierre Heno,en die noemde 3 wedstrijden onder ten Hag op die kansloos werden verloren nl 2x PSV uit en nu dan Feyenoord uit. En het eerste wat ik dacht,dat zijn inderdaad 3 wedstrijden. En die andere 50 wedstrijden dan?
Tuurlijk,hij heeft hiervoor nog geen topclub getraind,hij heeft nog nooit een prijs gewonnen,hij is een beetje apart met zijn accent(heb er persoonlijk geen probleem mee maarja,kom zelf uit de Achterhoek;-))
Maar hij laat Ajax wel voetballen zoals het hoort,mooi voetbal,genoeg doelpunten en regelmatig de nul gehouden(heb ik het over de eerste seizoenshelft want 2e seizoenshelft vorig seizoen was ook inwerken voor ten Hag).

En een paar wedstrijden van de meer dan 50 wedstrijden die hij verliest,tsja dat kan. Pech voor ons is dan dat het net enorm belangrijke wedstrijden zijn geweest.

In de winterstop las ik hier nog dat PSV echt wel punten gaat laten liggen maar dat Ajax dat ook zal doen. Nou we zijn 2 speelrondes verder en het is beide al gebeurd en dan maar weer de trainer eruit?
Dat zou ik nu sowieso niet doen,wel evalueren na dit seizoen,ongeacht of we kampioen worden of niet. En dan kijken of we verder met hem kunnen,ja of nee.

28-01-2019 21:45

bremovic +2206

terug naar de basis ga jij dan maar weg ten hag, van Gaal voor de groep.


ps. nandez van boca moeten ze nu alvast halen als vervanger voor frenkie

28-01-2019 21:20

niquedegraaff +5292

Bosz is al weg....

28-01-2019 21:10

ferrari2009 +2418

Die kakkerlakken hebben 1 x van Ajax gewonnen, wat denkje een website gelanceerd haha, dat zijn echt zieke
Supporters https://www.6-2.nl

28-01-2019 21:08

Cello +52979 moderator

Ach laat ze blij wezen....voor het eerst sinds 2012. Ze vergeten door alle euforie, dat ze in de eigen Kuip tegen Ajax méér verloren hebben dan gewonnen. Was 18-22 en is nu 19-22 in voordeel van Ajax. Ajax heeft dus in de hele geschiedenis vaker gewonnen in de Kuip in een onderling duel.....dus laat ze die winst vieren, alleen God weet hoe lang ze nu weer moeten wachten (weer 7 jaar?), net zoals met dat kampioenschap....moeten ze nu weer 18 jaar wachten???.

En stel, we winnen in de halve finale KNVB van ze, hoeveel van die kakkie's denk je, zouden dan wensen dat de resultaten van dan omgeruild konden worden tegen de uitslag van 27 januari?. Ik denk allemaal.

28-01-2019 21:18

Cello +52979 moderator

Hoe was het ook alweer?. In de tijd van Kuyt en Kalou, de 2 K's?. Toen wonnen ze en kwam er zelfs een video over.....daarna moesten ze weer héél lang wachten. Net zoals ze nu al sinds 2012 moesten wachten om thuis weer eens te winnen.

28-01-2019 21:20

WillyBrokamp +11117

Ja toen kwam de dvd uit en verloren ze daarna alsnog twee keer van Ajax in de bekerfinale toch ? Eind februari volgt een gigantische strafexpeditie. Er zit mooi net genoeg tijd tussen om de koppies weer helder te krijgen en je speelt daarvoor nog tegen Real. Dat kan een boost geven. Ik blijf positief

29-01-2019 06:22

ajaxwestland09 +29025

ach als wij ze maar te kijk zetten in de beker is het gauw over

28-01-2019 21:22

Ajaxtrouw +6356

Ik kook ook van woede alhoewel ik het wel verwachtte. De focus was weg dat was na de winterstop duidelijk zichtbaar. Maar nu dingen doen uit paniek gaat echt niet helpen. Vanuit rust goed analyseren en met zn allen kijken hoe je dit kunt bijstellen, is voor de korte termijn de beste route. Als je wilt aanpassen dan bij het nieuwe seizoen.

28-01-2019 21:00

niquedegraaff +5292

Zoals ieder jaar dus, wat niks oplevert

28-01-2019 21:02

Ajaxtrouw +6356

Je kunt niet zeggen dat er dit jaar niks gebeurd is om te zorgen dat we wel prijzen pakken.

28-01-2019 21:33

niquedegraaff +5292

Maar heeft het wat opgeleverd? Nooit wachten tot nieuw seizoen. Dan ben je al te laat. We kunnen alles nog winnen. Ga daar voor!!

28-01-2019 21:42

mickey2602 +4777

Oke vandaag ingrijpen dus. En waar denk je dan aan? Straftraining? TRainer eruit? Directie eruit? En dat gaat helpen denk je?

28-01-2019 21:48

ajaxwestland09 +29025

collega psv fan zei dit gaat ajax niet nog keer overkomen ze zijn gebrand en die gaan vol gas in de beker en winnen hem ook alsnog een prijs!

28-01-2019 20:59

supporter sinds +7891

Pfff wat een teksten ... .. terug naar de poppetjes op de juiste plaats zetten en zorgen dat de spelers het gras voor je opvreten bedoel je.

28-01-2019 20:58

ajaxwestland09 +29025

deze heb ik zovaak gehoord terug naar de basis!!! de koppen bij elkaar steken bla bla

28-01-2019 20:54

DarkChild +3451

Let op he; Overmars en Sar (maar die heeft verder geen eigen mening) hebben zich hard gemaakt voor deze man, dus ook de 4-2-3-1 club die we nu blijkbaar zijn. Alles moest er voor wijken, salarishuizen, nog een bak aan miskopen met af en toe een goede, Ajacieden (Bergkamp) zijn er om kalt-gestelt. Dit was het nieuwe evangelie.

En, het publiek vindt het toch top? Arena zit vol en niemand lijkt het echt gek te vinden dat we ieder jaar meer uitgeven dan de rest...maar ondertussen uitgelachen worden.

Koop er nog maar 1, lekker een heel jaar kijken naar Magallan of Kristensen, wat je in 10 minuten al kan zien. Maximaal.

Visieloos en prijsloos handelshuis, dat zijn we en het wordt ieder jaar erger.

28-01-2019 20:51

WillyBrokamp +11117

Ach, ik begrijp dat jij van augustus tot en met december op vakantie bent geweest ??

28-01-2019 20:55

DarkChild +3451

nop. maar het is niet dat het zich niet aftekende. De selectie was voor het zoveelste jaar niet in balans en ook de recordaankopen vond ik al vanaf het begin niet op hun beste plek staan. Blind als verdediger...tja

Daarbij: dit seizoen MOET het he, alles moest er voor wijken, want volgend jaar is iedereen die wat kan sowieso weg.
Moeten Labyad en Kristensen de kar trekken...

1 ding natuurlijk wel: it aint over til...

28-01-2019 21:00

trooop +3885

Ik zie alleen niet zomaar een beter alternatief. Ajax trekt altijd idioten en ijdeltuiten aan. Als ten hag faalt is overmars ook weg. Ik zie het gebeuren dat we dan weer in de categorie john van 't schip / rik van den boog terechtkomen. Maar dan zonder frenkie, de ligt en onana.

Als het dit jaar niet lukt.. ik moet er niet aan denken.

28-01-2019 21:40

Jariiii +22151

Je chargeert nogal.
En ja, Bergkamp is en was een echte Ajacied, maar hij hield ook veel vooruitgang tegen.

28-01-2019 20:57

DarkChild +3451

en die hebben we nu wel? Alles is op Ten Hag gezet en dit seizoen. Tot aan voor de Eredivisie eigenlijk onhaalbaar dure spelers als Tadic en Blind. Geen enkele club die qua mogelijkheden in onze eigen competitie in de buurt komt...en dan nog? juist. Als je zo'n Magallan ziet of noem maar op. Kan toch niet, die is nog een half jaar extra bekeken ook.

28-01-2019 21:02

AFCAsphere +9

Je kan Magallan al beoordelen na twee wedstrijden, terwijl hij pas twee weken in Nederland is? Knap hoor. Je houd totaal geen rekening met de overgang die zo’n transfer met zich meebrengt. Andere omgeving: onbekende teamgenoten en staf, spreekt geen Nederland of Engels, speelde in een totaal andere rol bij Boca. Dan kan ik ook nog het klimaat hier opnoemen, maar je begrijpt mijn punt wel. Zo kort iemand de tijd geven om zichzelf te bewijzen is volstrekt belachelijk.

28-01-2019 23:26

trainerdv +2

Te zwartgallig. Over een maand kan iedereen weer jaloers zijn op Ajax. Als enige door in de CL, misschien weer bovenaan, bekerfinale, transfers voor 86 miljoen. We zijn een goede weg ingeslagen, maar hebben nu even een verkeerde afslag genomen

28-01-2019 21:29

Montana +801

Resultaatgericht spelen. De spelers die dit kunnen moeten op de juiste plek staan.

Tadic - Huntelaar - Neres
Ziyech
Vd beek - de Jong
Tagliafico - Blind - De Ligt - Mazraoui
Onana

Huntelaar: Scoort en Sleurt (mensen zeuren over zn statistieken maar vergeten dat veel van zijn minuten korte invalbeurten zijn)
Neres: Kan het belopen als de afstanden voorin te groot worden.
Ziyech: het middenveld loopt niet daardoor wordt hij/tadic niet benut. Een linie terug zodat je daar weer initiatief hebt.
Vd Beek/De Jong: Donny knokt en beloopt, Frenkie bouwt op.

Het middenveld moet meer voetbal hebben. De aanval en verdediging zijn in potentie goed maar zijn als los zand verbonden.

28-01-2019 20:50

VIPete +81

De verdediging leek de eerste seizoenshelft prima te staan. Nu omdat Tagliafico er niet bij is lijkt het een gatenkaas. Magallan voor Wöber lijkt mij geen slechte ruil (op papier, moet blijken). Mazraoui was he-le-maal nergens gister. Wat is er opeens aan de hand.

28-01-2019 20:35

Thommy1234 +0

Is wel leuk dat we die ene wedstrijd tegen de boertjes thuis nog hebben en dat we allemaal vol overtuiging zijn dat we die winnen maar het zijn gewoon nog 5 punten en zij zullen 100 procent de pot vol dichtgooien en gewoon voor die ene punt gaan want dat is zo ongeveer onze enige kans nog om een goede inhaalslag te maken..die boertjes weten dat en komen gewoon voor dat ene puntje hierheen het interesseert ze geen reet hoe ze winnen want dat doen ze het hele jaar al niet.

28-01-2019 20:30

Cello +52979 moderator

hahaha....4 real??...... doelsaldo is 4 in voordeel van PSV. Dat kan je nauwelijks onoverbrugbaar noemen, laat staan 'naar de klote' noemen.

28-01-2019 21:01

mickey2602 +4777

Dat viel mij ook al op. Ik keek gister daarnaar want tsja,in 2 wedstrijden 10 goals tegen. En doelsaldo was nog maar een verschil van 5 dacht ik(of 4 zoals jij zegt).

28-01-2019 21:54

Cello +52979 moderator

je hebt gelijk het is plus 5 voor PSV. Maar goed dat kan in 1 duel zomaar weer gelijk zijn of zelfs in voordeel van Ajax zijn.

28-01-2019 22:14

WillyBrokamp +11117

Ajax speelt zo hyper aanvallend - prima wat mij betreft - dat er bij een evt. tegenaanval ook met het hele team inderdaad, verdedigd moet worden. Anders is het niet te doen voor de laatste linie. Want laten we wel wezen. Feyenoord stond net als de rest van Nederland gewoon met 10 man op eigen helft te wachten. Omdat Ajax niet als team verdedigde hebben ze het prima uit kunnen spelen en dat is ze gegund. De gemiddelde Feyenoord supporter weet heus wel dat als die wedstrijd 10 keer gespeeld wordt, ze 9 keer de bietenbrug op gaan.
Ajax moet zijn wonden likken en weer als team gaan aanvallen en verdedigen. Dan ging vorig jaar ook, dan kan nu weer. Een goed resultaat kan al wonderen doen.

Voor ETH zal het vooral aankomen op people-management. Veel mensen hier op AS hebben twijfel aan zijn kwaliteiten op dat vlak. Het zal snel moeten blijken of hij de neuzen weer dezelfde kant uit kan krijgen want aan de kwaliteit van het elftal ligt het gewoon niet.

Want een Ajax dat zo speelt als bijv tegen Bayern of Benfica dat kent zijn weerga niet. De rest van Nederland kan daar alleen maar met open mond naar kijken.

28-01-2019 20:29

Wesl +0

Allemaal de schuld van Edwin van der Sar met zijn commerciele wintertrip. De spelers zijn vermoeid teruggekomen uit Florida. Konden de intensiteit maar 20 minuten volhouden.

28-01-2019 20:20

VIPete +81

Valt wat voor te zeggen. Lange reis heen en terug en 2 potten tegen Braziliaanse hakploegen is niet de meest ontspannen winterstop die je je kunt voorstellen.

28-01-2019 20:27

Wesl +0

De sportwetenschap is er al lang over uit dat het niet bevordelijk is voor de prestatie. Daarom ook was de gehele technische staf eigenlijk tegen deze trip.

28-01-2019 20:33

Thommy1234 +0

"5 punten is een prima overbrugbare achterstand" rot ff lekker op!! gvd tegen heerenveen thuis en kakkerlakken uit moet je gewoon winnen man wat is dat nou..gewoon wedstrijden die je hoort te winnen verspeel je dikke punten, lekker praten over wat er fout ging en naar jezelf kijken maar niet dat soort uitspraken doen sjonge jonge..

28-01-2019 20:20

Schip +23515

Keizer werd voor die achterstand weggestuurd door Marc, in nauw overleg met Ten Hag.

28-01-2019 20:24

Cello +52979 moderator

Verkeerde tactiek lees ik hieronder. Really??. Wat heb ik dan de eerste 15-20 min gezien?. We overliepen Fnoord op bijna heel het veld en bleef het via kunst en vliegwerk op dat moment slechts 0-1. Ook dankzij Vermeer. Dus aanvankelijk klopte de tactiek perfect.
Echter toen gingen de spelers van Fnoord er de beuk in gooien, kwamen vaker en vaker weg met harde ingrepen en onze spelers lieten zich daarin afbluffen. Begonnen geïrriteerd te raken en te kagen bij een niet luisterend oor van Makkelie. En vanaf dat moment verlies je het duel uit handen en uiteindelijk de wedstrijd.
Onze primadonna's vonden de manier van spelen door Fnoord niet eerlijk!. En dan reageren ze zoals ze gisteren deden. Huilen als verwende jongetjes ipv de rug te rechten en mee te gaan in de hardere duels. Zoek de grens maar op....zolang de scheids het toelaat. Maar he-le-maal niets van dat alles.

En als trainer (welke trainer dan ook) kan je dan vrij weinig nog, zeker als héél je team zich laat piepelen. Je kan immers maar 3 wisselen, terwijl misschien alle 11 wel rijp ervoor waren.

Het is dus imo eerder een mentaliteitskwestie dan wat anders. En daarnaast....vele bezitten schitterende techniek en alles, maar een killersinstinkt, laat staan winnaarsmentaliteit, dat lijkt te ontbreken. En zodra het niet meer op techniek kan en lukt dan zakt de hele pudding in elkaar, zoals we zagen na pak 'm beet 15-20 min.

28-01-2019 20:11

4xEC1 +7748

Mee eens hoor, dit is een mentaliteitskwestie en niks anders.

28-01-2019 20:15

ST +23081

Vaak met je eens maar nu niet. Een goede tactiek zou bestand moeten zijn tegen wat beukwerk van Feyenoord. Je weet dat van tevoren. Het begon inderdaad aardig, maar je kunt moeilijk zeggen dat omdat het de eerste 15 min goed ging het een goede tactiek was. Wat koop je ervoor als je met 6-2 op je kloten krijgt. Daarnaast dien je als coach rekening te houden met de mentaliteit van je spelers. 2 x Heerenveen, maar ook de wedstrijden in Florida lieten al pijnlijk zien dat de restverdediging voor geen kant deugde. Ten Hag deed er echter tactisch gezien niks aan. Als je met zoveel ideale schoonzoons speelt moet je er een klootzak tussen zetten anders weet je dat bijna iedere counter een goal tegen betekent. Dat heeft hij niet gedaan en ook niet op aangestuurd. Natuurlijk is het niet alleen de schuld van Ten Hag, maar hij heeft er wel een groot aandeel in gehad.

28-01-2019 20:19

timot1 +0

Wie zou die klootzak moeten zijn dan die Ten Hag had op moeten stellen? We winnen daar al jaren door op ons voetballend vermogen te vertrouwen, op basis waarvan had dit nu anders moeten zijn?

Eerste kwartier moet je gewoon met 0-3 voorstaan, na de 1-1 raakt de ploeg in paniek en loopt iedereen uit positie. Ben toch echt van mening dat het eerder een mentaliteitskwestie is dan een tactische.

28-01-2019 20:29

Cello +52979 moderator

Als tactiek het enige zou zijn wat een wedstrijd bepaald, maar dat is nu eenmaal niet zo.....het is zoveel meer dan 'alleen' tactiek. En vooral bij wat erbij komt kijken.... o.a. mentaliteit daar schortte het aan.

28-01-2019 20:49

blessure +2

Is al jaren zo.
Totaal geen over mijn lijk mentaliteit.
Er moet minimaal 1 breker cq, bal afpakker erbij.

28-01-2019 20:31

Lewis Hamilton +1

Haal Frank de Boer maar weer terug uit Amerika. Frank heeft titels gewonnen met veel mindere selecties dan deze Tukker. Die gaat straks prijsloos ten onder met de beste Ajax selectie sinds tijden en hij sleurt de fans mee in z'n val.

28-01-2019 20:09

AFCAsphere +9

Jij ging je toch focussen op Formule 1?

28-01-2019 23:03

Mikee +6403

Klinkt misschien enorm ruk, maar ben blij dat de spelers nu een enorme deksel in hun gezicht hebben gehad. Laconiek voetballen en niet voor elkaar door het vuur gaan wordt snoeihard afgestraft. Als dit tegen Real was gebeurt wordt je voor het oog van de hele wereld vernederd.

Ben nog wel ergens anders bang voor, heel de verdediging staat op scherp tegen Real. Wie kan je in vredesnaam neerzetten als de ligt, Nico, blind en/of mazraoui geschorst is?

Los hiervan snap ik écht geen hol van het verkopen van Wober. Deze jongen was geen wereldtalent, maar kon zijn mannetje prima staan. Hij was dan wel geschorst voor de CL, maar de rest van het seizoen kan hij zéker nuttig zijn.

28-01-2019 20:07

ST +23081

Is ook echt niet te bevatten en zeker niet midden in het seizoen. Belachelijk gewoon.

28-01-2019 20:21

ST +23081

Ik denk dat niemand het met mij eens zal zijn. Maar ik zou 3-5-2 gaan spelen:
3 echte verdedigers in de verdediging. 2 controleurs op het middenveld. 3 aanvallend ingestelde middenvelders die alle drie kunnen scoren, maar ook iemand vrij voor het doel kunnen zetten. Twee echte afmakers voorin. Als we de bal kwijt raken zakt Donny naar de positie van 6. Frenkie naar rechts achter en Blind naar links achter. Je hebt dan snel 6 man achter de bal, maar houd voor de counter altijd nog 5 man voor de bal. Neres in de basis omdat je anders snelheid en creativiteit mist. Ziyech op het middenveld en niet voorin omdat je een voetballende creatieve speler als Ziyech meer aan de bal wilt hebben dan hij als rechtsbuiten kan zijn. Daarnaast wordt hij als rechtsbuiten te voorspelbaar en gaat hij teveel voor zichzelf. Ook kun je in deze opstelling je in potentie beste spelers allemaal opstellen. De enige die buiten de boot vallen zijn Mazraoui en Schone, maar die vind ik beide net niet sterk genoeg voor de basis en dit systeem. Magallan heeft meer tijd nodig om het systeem te leren en is in potentie de beste centrale verdediger na De Ligt.

------------------ Onana -----------------
----- Magallan - De Ligt - Nico
-------- F. de Jong ---- Blind ---------
Neres ------- Vd Beek ----- Ziyech
------Huntelaar ------ Tadic --------

28-01-2019 20:06

Kuningast +5079

Ik krijg weer een deja vu hier...

Terug naar de basis ja met een echte Ajax trainer ipv deze lafbek uit het oosten.
Je hebt gewoon de beste selectie in 15 jaar en dan staat er zon sufkut voor de groep

28-01-2019 19:53

Pauw +2231

Ik zou haast willen zeggen: “Geen woorden maar daden”.

28-01-2019 19:46

ST +23081

Waarom Ten Hag weg moet:
- Faalt in het opstellen van de juiste 11
- Faalt in het tevreden houden van sleutelspelers als Vd Beek, Neres en Ziyech
- Hanteert een kamikaze tactiek
- Heeft telkens Tadic nodig om de wedstrijd en tactiek te redden
- Gokt op de verkeerde momenten op verkeerde spelers (Sinkgraven, Lamprou)
- Laat Wober vertrekken terwijl dit allerminst handig was (ja Ten Hag had hier ook een stem in)
- Greep zowel bij PSV uit als bij Feyenoord uit te laat én verkeerd in (Sinkgraven? Serieus?)
- Hanteerde tegen zowel PSV als Feyenoord duidelijk een verkeerde tactiek
- Gaat op trainingskamp om de restverdediging erin te slijpen en vervolgens valt alles als een kaartenhuis uit elkaar.
- Zet middenvelders in de aanval en verdediging terwijl dit niet nodig is
- Blijft Dolberg boven Huntelaar prefereren, terwijl Huntelaar veel betere statistieken heeft en het team op sleeptouw neemt
- Ga zo maar door...

28-01-2019 19:45

Deepblue +64

Kan er maar 1 opnoemen die ik altijd liever bij ons zie, en dat is koning Louis

Voor de rest mag Ten Hag mooi het seizoen afmaken. Dan op het gemak evalueren.
Al die hap-snap meningen van sommige supporters, daar kun je niet op varen.

28-01-2019 19:55

ST +23081

Hapsnap? Het is echt niet zo dat iedereen het na de eerste de beste wedstrijd roept. Het is echt alleen maar aan Tadic, Onana, Ziyech en De ligt te danken dat we nog in Europa actief zijn. Die zijn veel belangrijker dan Ten Hag. Naast vorig jaar, grijpt hij ook dit jaar naast de titel, met een veel betere selectie dan Frank de Boer en Bosz hadden. Verder ben ik het met je eens dat de spoeling achter Ten Hag dun is. Ik zou ook alleen Van Gaal met volle overtuiging kunnen noemen als opvolger.

28-01-2019 20:11

martijndepro +268

Wat is er met de basis zoals ie maanden stond en liep gebeurd in 4 weken niet voetballen? Waarom is er uberhaupt shit dusdanig veranderd dat je 10 goals tegenkrijgt tegen 2 NL tegenstanders?

28-01-2019 19:45

ST +23081

Ze zijn op trainingskamp gegaan en Ten Hag heeft ze geleerd hoe ze met hun restverdediging om moesten gaan.

28-01-2019 19:48

mercurius3 +0

Overmars is weer aan het bellen geslagen om spelers te verkopen, tot aan China aan toe. Boodschap die is gegeven aan de spelersgroep is opnieuw: iedereen mag weg. Cohesie in 1 klap weg, elftal hangt plots als los zand aan elkaar. Wober bleek stabiliserende rol te hebben. Je hebt de stop uit de groep gehaald en nu loopt de badkuip leeg.

28-01-2019 19:54

Deepblue +64

godver man, wie had dat nou ooit gedacht. Dat Wober ineens de stop van de badkuip was.
Wat een onzin.

28-01-2019 19:58

mercurius3 +0

Geen onzin. Speelde een belangrijke rol in de kleedkamer en spelers beschouwden hem als rustpunt en toeverlaat volgens ingewijden. Tel daarbij op dat Overmars opnieuw spelers als handelswaar heeft gebruikt, en ten hag niet bovenop de ontwikkelingen zit, en zie daar het resultaat: los zand, zowel op als buiten het veld, en opborrelende ontevredenheid en frictie.

28-01-2019 20:05

mercurius3 +0

Ten hag en Overmars hebben de jong, Neres en wober als goederen op de markt gegooid: hoogste bieder mag ze hebben. Cohesie in de groep is hierdoor totaal verdwenen. Het is weer ieder voor zich, spelers hebben de boodschap gekregen dat ze weg mogen. Wober had bovendien een stabiliserende rol in de groep en iedereen liep met hem weg. Nu is het opgebouwde zandkasteel in 1 keer weer weggespoeld.

28-01-2019 19:38

Inhartennieren +665

Het is toch te laat

28-01-2019 19:35

meerzicht +939

Terug naar de basis ? Nou niet zo gek bedacht. Want in de basis ging het verkeerd. In de basis stonden spelers op de verkeerde plek. In de basis horen verdedigers en als je in de basis daar middenvelders gaat het mis. En in de basis horen spelers die voor het team willen spelen niet vanwege het persoonlijk belang. Dus ja goed plan terug naar de basis, terug naar hoe alles hoort. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

28-01-2019 19:33

Red Devil +3604

Begin maar eens met de juiste instelling en minder janken tegen de scheids want daar zijn de dames van Ajax erg goedin. Gisteren liepen ze ook bij elk duwtje te piepen.
Ga jullie eens als kerels gedragen en niet als verkrachte nichten.

28-01-2019 19:32

AFCAsphere +9

Doe eens even normaal man, randdebiel. “Verkrachtte nichten”. Ben benieuwd hoe jij zou reageren als je dochter of zoon verkracht zou zijn. Dan zou je ongetwijfeld wel passen op je taalgebruik. En het is 2018, als je homofobisch wilt zijn dan lazer je maar lekker op naar het Midden-Oosten.

28-01-2019 22:51

Multi +33313

Meest pijnlijke vind ik toch wel de manier waarop er nu weer verloren wordt, met een inzet van 0,0. Het lukt deze spelers blijkbaar niet om zich voor de toppers in de eredivisie net zo op te laden als de Europese wedstrijden. Dan kan je natuurlijk zeggen, tja dat is ook de taak van TH, maar voor zulke wedstrijden zou je als speler niet eens door je trainer gemotiveerd hoeven te worden.

28-01-2019 19:31

Cello +52979 moderator

5 punten is heus niet desastreus. Dat was het na PSV-uit niet en dat is het nu ook niet!. De spelers moeten bij zichzelf te raden gaan èn krijgen wbt Fnoord heel snel de 'zogenaamde herkansing' in de halve finale KNVBbeker in hetzelfde theater in Rdam.
Zal me niets verbazen dat net als het met Hveen recent het geval was, dat Ajax dan wel ineens Fnoord over de knie legt.

En als het dan zo is....dan ben ik benieuwd of er nog steeds gelachen wordt in Rdam-Zd. Immers dan zou hun laatste kans op een prijsje in rook opgegaan zijn.

28-01-2019 19:27
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.