Taylor vertrekt niet zomaar bij Ajax: 'Speel al vanaf mijn achtste voor de club waar ik fan van ben'

door Bart Veenstra 166

Bron Voetbal International

Taylor vertrekt niet zomaar bij Ajax: 'Speel al vanaf mijn achtste voor de club waar ik fan van ben'

door Bart Veenstra 166

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Kenneth Taylor zal niet zomaar vertrekken bij Ajax. Dat laat de middenvelder weten in een interview met Voetbal International. Voor Taylor zou er interesse zijn vanuit het buitenland, maar nadenken over een vertrek doet hij (voorlopig) niet.

Bestel het nieuwe Ajax-thuisshirt in de Ajaxshop!

Dat Taylor niet zomaar vertrekt bij Ajax heeft een logische reden, zo blijkt eens te meer. 'Weet je wat het is: Ajax is eigenlijk gewoon mijn droomclub. Ik speel al vanaf mijn achtste voor de club waar ik fan van ben. Ik ruil Ajax niet zomaar in. Dan moet het plaatje wel echt héél goed zijn, wil ik daarover nadenken. Ik speel niet voor Ajax om me in de kijker van andere clubs te spelen, ik speel voor Ajax om te winnen met deze club. Je weet natuurlijk nooit wat er gebeurt, maar zo lang ik hier ben, zal ik daar alles voor geven.’

Bij Ajax wil men Taylor niet kwijt. De club ziet hem als onderdeel van de kern, samen met spelers Diant Ramaj, Jorrel Hato en Brian Brobbey. 'Ja, dat hebben ze ook naar mij uitgesproken, dat is mooi. Maar ze proberen denk ik vooral een goed team neer te zetten. Dus 22 man, die elkaar elke dag beter maken.’

Ajax begint officieel al vroeg aan het seizoen

Ajax speelt donderdagavond tegen FK Vojvodina en dus gaat het seizoen dan officieel van start. Taylor merkt dat er een positieve vibe hangt rondom Ajax en dat er iets aan het ontstaan is. 'De jongens die het vorig jaar moeilijk hadden, doen het nu ook gewoon goed. Ik ben echt positief verrast door iedereen. We trainen hard en maken elkaar beter. Daar ben ik oprecht wel blij mee en trots op.’

Het gat dichten met PSV en Feyenoord wordt lastig, zo weet een realistische Taylor. 'Maar ik ben wel echt de verkeerde om dit aan te vragen, want ik ben best wel opportunistisch altijd. Toen we vorig jaar laatste stonden bijvoorbeeld, dan kan ik nog steeds zeggen: Het kan nog! Want het kón ook nog. Niets is onmogelijk in mijn denkwijze, dus mij moet je dit eigenlijk niet vragen, haha', lacht Taylor.

Voor nu gaat de blik op het tweeluik met FK Vojvodina. Taylor beseft het belang van deze wedstrijden. 'Het zijn wel meteen twee heel belangrijke wedstrijden ja, want de Europa League, die moeten we wel écht halen. Maar dat is ook wel leuk, want het is meteen een goede test. Normaal gesproken speel je in deze fase dan nog een paar oefenwedstrijden, nu is het direct voor het echie, daar hou ik wel van. Ik heb er vertrouwen in.’

Lees meer over:
Plaats reactie

seerseker +881

Als je Ajax als droomclub ziet, ben je goed bezig. Eerst prijzen winnen, dan zien we wel verder.

24-07-2024 11:09

Jan Doedel +4306

Dit zijn prachtige woorden en Taylor is echt wel een goede speler. Beter dan de meesten die hem hier afbranden denken.

24-07-2024 10:22

Catenaccio +2757

Eerst maar het Nederlands elftal halen anders kom je bij elke club die een stapje hoger is dan Ajax op de bank terecht

24-07-2024 07:56

FdJMdL +4505

Taylor is een prima speler, lijn van 2e seizoenshelft doortrekken

23-07-2024 22:38

Babangida83 +23935

Ajax heeft een aantal speler die op t punt staan echt een grote stap te zetten. Brobbey met het aantal belastbare minuten. Maar Taylor en Forbs met het aantal goals en assists. Dat is namelijk het volgende stapje voor Taylor en als dat gebeurt, dan zijn de journalisten die gaan vragen naar welke club hij volgend seizoen gaat, niet aan te slepen. Deze kerel houdt echt oprecht van Ajax. Dit soort gasten moet je koesteren. En Farioli gaat hem echt de duidelijkheid geven in de organisatie, waardoor juist hij dat extra stapje kan gaan maken. Want dat heeft hij nodig.

23-07-2024 20:23

Michael 1974 +22030

Ramaj als kernspeler. Toen hield ik even op met lezen aangezien het gerucht dus gaat dat die tweede keeper zou worden

23-07-2024 18:16

ratje +3515

Tja, gerucht vs. Gerucht. Welke waar is zullen we binnenkort weten.

23-07-2024 20:20

Michael 1974 +22030

Precies. Donderdag deel 1 vh echte seizoen….klaar met de voorbereiding waar je alleen kunt gissen wat de echte bedoeling os met sommige posities

23-07-2024 20:28

Catenaccio +2757

1 wedstrijd zou ik snappen maar Ramaj is echt wel onze 1e keeper dit seizoen, anders is het kapitaal vernietigend. Zal Kroes Farioli wel duidelijk maken lijkt me

24-07-2024 08:00

Orangesoul +5988

100 caps, zogenaamd talent uit de jeugd. Verpats deze gast, speelt al 3 jaar in Ajax1 en moet zich onderhand toch al in de kijker hebben gespeeld. Nu moet je nog een jaar naar deze gare speler kijken op t middenveld.. Samen met Rensch moet je toch miljoenen vangen voor deze Ajax parels?

23-07-2024 16:39

linkshalf +935

Taylor speelt geen drie jaar in Ajax 1.
Drie jaar geleden hadden we nog ene Gravenberch.

24-07-2024 00:15

Ajax_026 +3079

Taylor is wel van een ander Niveau dan Gravenberch. Ik zie Taylor echt niet voetballen voor de top zoals Bayern en Liverpool.

24-07-2024 13:47

linkshalf +935

Ja eens maar dat was het punt niet.

24-07-2024 17:50

Bababonka +0

Mooi dus iver 10j een x bij liverpool of bayrn kijken dan.

23-07-2024 16:15

Eppo.R +1143

snap ik wel, taylor gaat niet hoger op komen dus hij kan beter blijven

23-07-2024 16:11

Ajaxfanz +314

Taylor speelt toch bij gebrek aan beter jongens. Leuke voetballer maar brengt je niet naar grote hoogtes. Die gebaartjes blijven want het is gewoon de uitstraling. Super leuk dat hij passie voor zijn club heeft maar daar win je niet perse prijzen mee. Op het moment dat daar een beter iemand staat zit hij op de bank.

23-07-2024 15:36

Louis.K +2123

Onzin wordt verkeerd gebruikt
Is geen controleur. Blij dat we een buitenlander hebben als trainer.

24-07-2024 10:08

Dolblij +45437

Het is een mooie en zo te lezen ook eerlijke geloofsbelijdenis. Als hij werkelijk opportunistisch ingesteld is, dan is het nu zijn tijd om de kans te pakken zich te laten gelden. Onder Farioli heeft hij alle kansen.

23-07-2024 11:58

Mocrodammerr +23054

Ik hoop dat je vertrekt. Niet goed genoeg

23-07-2024 11:19

C14 +22448

Na Fitz-Jim geen betere middenvelder in huis, Berghuis moet het ook nog laten zien.

Dus een vertrek nu zou bizar zijn. Van den Boomen, Henderson en Tahirovic zijn niet goed genoeg, die mogen weg.

23-07-2024 13:42

Orangesoul +5988

Taylor als leider op 't middenveld? Brengt niks bijzonders en is passant op het middenveld. Ook wel een grijze muis! Zet Fitz en Berghuis op t middenrif en je hebt veel meer spektakel.

23-07-2024 14:32

Bryan95 +725

Gezeik om Fitz Jim is weer begonnen hoor

Speelde niet eens basis bij Excelsior

23-07-2024 18:39

C14 +22448

Hahaha zelfs nu nog die eeuwige riedel! Wat een redenatie... Zelfs na wat hij nu laat zien. En al heeft laten zien, twee jaar lang, en meer, in de jeugd, waarin ik hem ook nauwlettend gevolgd heb.

23-07-2024 18:44

C14 +22448

@Orange

Er is geen leider aanwezig, alleen een enkele pseudo-leider. Nergens zeg ik dat Taylor een leider is. Hij is wel je beste middenvelder na Fitz-Jim. Die twee zijn dus de allerlaatsten die je zou laten gaan.

Berghuis heeft het ook erg vaak niet waargemaakt op het middenveld.

Zoals de selectie nu is, zie ik graag Taylor, Fitz-Jim én Berghuis op het middenveld

23-07-2024 18:47

Babangida83 +23935

Speelde wél basis bij Excelsior. Dus dan heb je niet opgelet.

23-07-2024 20:25

caspervans +5350

Off: Pasveer lijkt eerste keeper te gaan worden. Ik weet nog niet zo goed wat ik daarvan moet vinden... Hij neemt een hoop rust en ervaring mee, maar ik vind voetballend Ramaj wel echt een stuk beter. Blijft veel langer de optie dichtbij zoeken, terwijl Pasveer toch redelijk vaak de lange bal hanteerde.

23-07-2024 11:13

jerryisthename +31902

Misschien wordt naast Rulli, Ramaj wel verkocht voor 20-25 miljoen en denken ze het met Pasveer en een nieuwe talentvolle keeper wel te tedden, weten wij veel.
Ajax heeft geld nodig.

23-07-2024 11:26

caspervans +5350

Ja, dat is inderdaad het idee erachter. Maar ik heb zelf m'n twijfels over Pasveer boven Ramaj op voetballend gebied. Maar inderdaad, hopelijk levert Ramaj wat op. Toch ben ik wel heel benieuwd wat ze denken daarvoor te gaan vangen.

23-07-2024 11:27

Juan62 +46334

Of jullie zitten er allebei naast, wat ik persoonlijk denk

Farioli is niet pazzo en zal de blesurelijst en leeftijd van Pasveer in ogenschouw nemen
Je verkoopt niet je in potentie je 2 beste keepers Rulli en Ramaj ,
om met iemand die waarschijnlijk in zijn laaste seizoen zit over te blijven,
en dan met lege handen te staan.

23-07-2024 11:43

caspervans +5350

Wat denk jij dan? Een nieuwe eerste doelman of Ramaj die blijft als nummer 1?

23-07-2024 11:55

Juan62 +46334

Ramaj blijft gewoon, Rulli zal ivm hoogte salaris en ontevredenheid verkocht worden bij een goed bod , en Pasveer staat reserve

23-07-2024 12:17

caspervans +5350

Dat hoop ik ook. Lijkt in alles ook wel het meest logisch, maar van een Ajax-watcher verwacht je ergens toch ook dat 'ie er niet al teveel naast zit. Afijn, we wachten uiteraard af. Sowieso verwacht ik Ramaj wel tegen Vojvodina.

23-07-2024 12:18

Juan62 +46334

Wij zijn toch ook Ajax watcher ?
Die Bart Veenstra geeft alleen maar zijn eigen (gekleurde) mening .
Hij is niet afgestudeerd aan de universiteit van het voetbalkijken

Er bestaat een commerciéle opleiding van 10 lessen, maar dat papiertje heeft net zoveel waarde als het briefje van mijn moeder aan Ajax dat ik een goede voetballer ben.

23-07-2024 12:21

caspervans +5350

Artikel komt van Lentin Goodijk op VI (Pro). Dus wel iemand die als het goed is dichtbij het vuur zit ;)

23-07-2024 12:33

jerryisthename +31902

Of wij hebben gelijk, Juan.
En zit jij er weer eens flink naast, wat ik persoonlijk denk.
Ajax heeft wellicht een hele goede goedkope optie erbij de komende weken wbt. een goede keeper die zich bewezen heeft in de Eredivisie, die vervolgens met Pasveer mag strijden voor plek 1.
Ramaj gaat een flinke winst opleveren. 100%.
Interesse genoeg.
Bovendien was hij niet bepaald foutloos de tweede seizoenshelft. 😅

23-07-2024 14:41

jerryisthename +31902

Ok, Juan Farioli. 😂

23-07-2024 14:42

jerryisthename +31902

Oh noooo!!! 😅
Het is wél een echte Ajacied. Dat moet je hem nageven.
Verder een prima jongen, hoor. Daarom gun ik hem wel een hele mooie club in het buitenland.
Hij praat nu wel zo, al is Ajax natuurlijk wel echt zijn club, maar ik denk dat hij slim genoeg is om te weten dat zijn plafond al aardig is bereikt bij Ajax - Oranje was voor hem meteen een eyeopener dat hij gewoon niet heel goed is. Was hij heel goed, dan was hij al weg nu naar een mooie club in het buitenland. 100%.

Voor Ajax is hij helaas te wisselvallig en hij ontwikkelt zich bijna niet. Als je hem vergelijkt met een Fitz-Jim, dan is dat een echte Ajax-middenvelder met dynamiek, techniek, branie en voetbalgogme.
Farioli kennende zal hij straks meer de voorkeur krijgen dan Taylor, ben ik van overtigd - mochten ze spelen om dezelfde plek.

Vroeger zou een matige speler als Taylor allang verkocht of verhuurd worden.
Ik begrijp ook gewoon alle positiviteit niet rondom deze jongen wbt. zijn kwaliteiten. Zelfs gerenommeerde ex-voetballers en ex-trainers blijven hem maar ophemelen. Onbegrijpelijk imo.
Maar goed, wie ben ik...😂

23-07-2024 11:11

Hebbendiekip +4827

Zit nog enorm veel potentie in Taylor, nog een hele jonge gast met al veel wedstrijden in de benen. Ingestroomd in echte troep elftallen maar zich toch staande gehouden, ik vind het knap hoor. Zie hem aankomend seizoen wel echt een stap gaan maken in zijn ontwikkeling.

23-07-2024 12:17

C14 +22448

Jij snapt het

23-07-2024 13:43

Orangesoul +5988

Meer als 100 caps in de schaduw meebewegen, niet opvallend, brengt niks extras en steekt er met kop en schouders niet bovenuit. Doorselecteren en andere spelers de kans geven op zn positie!

23-07-2024 14:35

jerryisthename +31902

Eens, hebberigekip 😉

23-07-2024 14:38

jerryisthename +31902

Thanks, C14. Wij zijn zo'n beetje de grootste promoters van Fitz-Jim hiervoor AS. 👊🏼

23-07-2024 14:39

Hebbendiekip +4827

Vind je dit niet een beetje flauw? 100 caps op je 21e (hij is in mei 22 geworden), waarbij je misschien niet de beste van het veld bent, maar wel vlagen van potentie hebt laten zien. Ik vind dat hij enorm veel heeft geleerd al en echt wel een ontwikkeling heeft doorgemaakt. Bovendien denk ik dat hij sowieso nooit de speler zal zijn die de lijnen uitzet, dat zal iemand anders moeten doen en die was er de afgelopen 2 jaar simpelweg niet. Nogmaals knap dat hij zich toch ontwikkeld heeft en heeft kunnen dealen met uitfluiten van de supporters (of je dat terecht vindt of niet laat ik in het midden).

Aankomend seizoen Taylor en FJ in de basis zou ik enorm toejuichen.

23-07-2024 23:16

jerryisthename +31902

In sommige punten heb je gelijk, maar het is niet genoeg, Hebberigekip. Ajax moet een hoger niveau nastreven, altijd. Taylor is gewoon te middelmatig.
En samen met Fitz-Jim in de basis gaat 'm niet worden.
Berghuis gaat daar spelen als aanvallende middenvelder, hopelijk naast Fitz-Jim in het systeem van Farioli.

24-07-2024 10:33

Hebbendiekip +4827

Ik ben het helemaal mee eens dat het niet het niveau is wat ajax moet nastreven, maar tegelijkertijd ben ik ook realist en weet ik dat dit de riemen zijn waarmee we dienen te roeien.

Berghuis is vooralsnog continue geblesseerd, zal hij optijd fit zijn en blijven? Ik weet het niet.
Ik denk dat de punt naar achter met 2 8en op het lijf geschreven is van zowel FJ en Taylor. Kunnen ook dit jaar in een gestructureerd team weer stappen zetten naar hopelijk wel een wenselijk niveau.

24-07-2024 13:10

Baco123 +6705

Gewoon lekker blijven dit seizoen bij de mooiste club van allemaal, vind hem gewoon een goede speler voor ons.

23-07-2024 11:06

Invincibles +5221

Dan maar flink hopen dat hij zich goed ontwikkeld bij ons

23-07-2024 10:55

Moonlight +2225

Ajax is "eigenlijk " mijn droom club " eigenlijk " dus niet echt.

23-07-2024 10:44

MickS +6255

Pfff doe ff moeilijk zeg. Dat is gewoon spreektaal wat ze letterlijk hebben gequote. Net zoals het begrip 'zeg maar' enzo.

23-07-2024 10:47

Moonlight +2225

Tuurlijk , we zeggen voortaan maar gewoon dat het een spreektaal is .

23-07-2024 10:49

MickS +6255

yup, net zoals jouw gebuik van 'gewoon' in deze zin ook spreektaal is.

23-07-2024 11:04

C14 +22448

Beter begrijpend lezen, dat geneuzel waar je mee komt, klopt niet eens.

23-07-2024 13:44

Cesc88 +6202

Zei frenkie de jong dit maar

23-07-2024 10:41

MickS +6255

Als Frenkie echt stoer is gaat hij in de winter van zijn carriere bij Willem II spelen en gaat hij na zijn carriere als amateur verder bij Arkel

23-07-2024 10:45

Asverslaafd +1066

Wederom slecht nieuws..

23-07-2024 10:22

C14 +22448

Ja? Je momenteel op één na beste middenvelder wil je kwijt?

23-07-2024 13:45

BarmhartigZuid +391

Ik gun het hem heel erg,Maar eerlijk is eerliik spelers als Wijndal, Rensch en ook Taylor hebben toch niks bij Ajax te zoeken,Of ben ik nu te veel in het verleden (bosz,ten hag periode )blijven hangen ?

23-07-2024 10:05

Rockpotje +9603

En Viergever, Sinkgraven, Younes, Dolberg, Tete, Riedewald enz. hoe scoren die op deze schaal? Ik zou eerder denken dat je de Bosz periode al weer vergeten bent. Toen zaten we ook met een selectie waar iedereen wel wat over te zeggen had.

23-07-2024 10:09

BarmhartigZuid +391

Dat klopt,Maar die spelers hadden allemaal wel een aandeel in het succes, En haalde een bepaald niveau, Dat heb ik bij Taylor en Co nog niet gezien,Nogmaals ik gun het die gasten allemaal,Maar ik denk gewoon niet dat zij het niveau hebben

23-07-2024 10:22

Rockpotje +9603

Uiteindelijk ja, maar dat was niet de publieke opinie in 2016 toen Bosz net begon. 'Taylor & Co.' hebben nog geen fatsoenlijke trainer gehad om onder te kunnen presteren. Je hebt gezien wat een duidelijke speelwijze kan doen met een modale speler als Viergever.

23-07-2024 13:44

Babangida83 +23935

Ach, Taylor heeft nog nooit een trainer gehad. Wel een paar wannabees. Lekker instromen als groentje. Vorig seizoen een flinke stap gezet. Dit jaar moet het hem worden voor hem. Ik weet nog vorig seizoen dat Brobbey door iedereen weggepraat werd. Heb nu gewoon even geduld, mensen.

23-07-2024 20:32

Moonlight +2225

Nee dat is ook goed , je moet de lat ook niet lager willen leggen. Want als je dat wel doet en het water zit tot aan je lippen dan verzuip je ook.

23-07-2024 10:45

driehoekjes +3399

met spelers wegsturen krijg je nog geen beter elftal

23-07-2024 10:58

Saren +552

Ik weet niet waarom maar als het op Taylor en in mindere maten Rensch aankomt lijden veel supporters hier aan geheugenverlies.

15x een bal kwijtraken in een wedstrijd, altijd verzaken. Het is niets en wordt niets met deze jongen, snel slijten.

23-07-2024 10:03

driehoekjes +3399

laat die keuze maar aan Farioli over

23-07-2024 10:59

VeelniksGasselich +328

Opportunistisch had eigenlijk optimistisch moeten zijn lijkt me 😂

23-07-2024 10:02

FysioPat020 +26012

Als hij dit seizoen rustiger voor de goal wordt zou hij zomaar eens het elftal op sleeptouw kunnen nemen. Komt als box-to-box speler heel vaak in scoringspositie maar verprutst gewoon veel teveel kansen.

23-07-2024 10:02

Orangesoul +5988

Hij is geen box to box speler.. Taylor is niet overal op t veld te vinden net als een Reijnders wel doet. Taylor is ook geen loper met de longinhoud van een paard.

23-07-2024 14:40

koenos1 +7954

Na een goed seizoen had hij heel anders gepraat. #kenjepositie

23-07-2024 09:58

JohnDylan +22461

Taylor heeft afgelopen seizoen een grote stap in zijn ontwikkeling gezet. Dit is de eerste zomer waarin ik van mening ben dat Taylor klaar is voor het eerste van Ajax. Dat ze hem veel te vroeg naar het eerste hebben doorgeschoven en daar een vaste basisplaats hebben gegeven is niet de schuld van Taylor maar van Ten Hag, Schreuder, Heitinga, Steijn en Van ‘t Schip. Talenten die bij Jong Ajax verstoppertje spelen zijn duidelijk (mentaal) nog lang niet toe aan die stap. Het was een absurde keuze om Taylor door te schuiven terwijl hij in lastige wedstrijden van Jong Ajax alles aan zijn partner in de double pivot (Regeer of Fitz-Jim) overliet.

23-07-2024 09:45

Web +178830

Zo erg was het toch ook niet?
Hij verzaakte wel eens zeker, liet zijn man inderdaad lopen
De laatste periode van Ten Hag was eigelijk Taylor die het nog goed speelde, kreeg toen kansen

23-07-2024 09:57

Maxwell_5 +6977

Ten Hag had hier helemaal geen schuld, hij zou pas schuld hebben als hij Taylor niet zou hebben gebracht. Inpassen van jeugd hoort er gewoon bij. Waar ik je wel in kan volgen is dat Taylor eigenlijk nu pas echt beoordeeld kan gaan worden. Hij is op zeer jonge leeftijd ingepast, maar hij werd ook noodgedwongen heel belangrijk gemaakt, vooral door de buitenwereld. Voor je 20e de verantwoordelijkheid van het grote Ajax op je schouders dragen is iets dat maar een enkeling is gelukt, dat Taylor daar niet bij hoort is in mijn ogen helemaal geen schande.

Afgelopen seizoen was een harde leerschool voor Taylor en de andere Ajax jeugdspelers, voor het eerst werden ze in hun Ajax bestaan een heel seizoen teruggedrongen, afgetroefd en wedstrijden verloren. Dat zijn normaal gesproken ingrediënten waarvoor je spelers verhuurt aan een club uit het rechterrijtje om mentaal harder terug te komen.

23-07-2024 10:06

JohnDylan +22461

Het inpassen van jeugd die er nog niet aan toe is hoort het volgens mij helemaal niet bij. Ten Hag stuurde ooit Gravenberch terecht terug naar Jong Ajax met de opdracht het team te dragen. Taylor heeft Jong Ajax nooit gedragen maar liet zich juist dragen door Fitz-Jim en Regeer.

23-07-2024 10:16

Maxwell_5 +6977

Het liefst wil je dat je een jeugdspeler brengt omdat ze iemand zijn gepasseerd. Ik zei net al dat spelers belangrijker worden gemaakt, Taylor heeft een periode onder ten Hag het team gedragen, mogelijk omdat hij nog heel onbevangen kon spelen. Daarna kwam hij in een dip (zoals zoveel jeugdspelers), dat zou het moment moeten zijn dat ten Hag hem even in bescherming neemt en hem er weer naast zet. Maar hij gaf hem het vertrouwen, tot irritatie van sommige fans.

Jij vindt dat een speler eerst een dragende kracht moet zijn bij Jong, voordat ze naar Ajax 1 mogen, als dat zo is hadden spelers als Veltman, Onana, Mazraoui en recent Timber nooit de stap kunnen maken, want ze waren daar geen dragende kracht. Ze behoorden (wisselend) tot de uitblinkers, maar een dragende kracht? Nee. Soms moet je als coach ook kijken naar de vorm waarin een jeugdspeler zich bevindt en of je die speler die kans dan gunt met een paar of meer minuten. Zo waren er vorig jaar fases waarin dat met Misehouy of Vos gemakkelijk had gekund, maar dat dit niet gebeurde. Dat soort beloningen, vind ik, moet je als coach stimuleren en dus ook weer begeiden met een stap terug als er weer sprake is van een terugval of de belangen te groot worden. Die taak zie ik komend seizoen weggelegd voor Dave Vos, omdat hij deze jongens als geen ander kent.

23-07-2024 11:09

DankzijCruijff +48731

Niet eens dat Taylor te vroeg is doorgeschoven. Toen hij door TH in de laatste fase van de competitie werd ingepast was hij direct enorm belangrijk. We struikelden met enorme moeite richting het kampioenschap en Taylor had daar gedurende die laatste paar potjes in positieve zin een groot aandeel in.

Het probleem is dat na dat seizoen heel Ajax is ingestort en dat je een jongen zoals Taylor niet kunt belasten met de enorme verantwoordelijkheid om een voortrekkersrol te spelen bij een club die in alle opzichten in de fik stond.

23-07-2024 10:46

grapje +2335

Wat dat betreft hoop ik dat hij een goede ontwikkeling doormaakt op tactisch gebied, aan de bal zit het wel goed bij Kenneth.

23-07-2024 09:35

Julisme +283

Ja ik kan het me wel voorstellen.Er is geen enkel club zo vergevingsgezind als Ajax. Zoveel middelmaat en altijd maar in de basis staan.

23-07-2024 09:33

Biss +10349

Misschien tijd om eens verder te kijken dan Julisme. Er zijn genoeg clubs die eigen talenten wél bij het grofvuil zetten als het even minder gaat. Wellicht scheelt dat wat frustratie bij je ;)

Los daarvan is het altijd makkelijk om het falen van een team op individuen af te schuiven. Taylor was een van de jongens die op stond en zijn bek open deed. Dit werkte alleen averechts, want in Nederland kun je je kop beter niet boven het maaiveld uit steken.
Ik hou van mensen met een eigen mening die niet bang zijn op te staan. Past bij Amsterdam, past bij Ajax.

23-07-2024 09:42

Web +178830

@Biss
Zo is het
Geen speld tussen te krijgen

23-07-2024 09:48

Saren +552

Maar is hwt niet juist raar om elk seizoen nieuwe ronden nieuwe kansen te roepen als het al 2x tragisch is gegaan?

Het falen van een team is ook altijd de schuld van 1 of meerdere individuen, als iedereen goed speelt verlies je namelijk niet.

Top dat ie z'n bek open wilt trekken, maar misschien handig om te doen als je een ervaren kracht bent en niet een kleine balhaar die zn eigen team in de weg zit.

23-07-2024 10:08

Biss +10349

Een speler van Ajax 1 een kleine balhaar noemen. Wat ben jij zelf dan wel niet als supporter op de tribune of thuis op de bank?
Welke ervaren kracht had dan zijn bek open moeten trekken? Bergwijn 😆? Taylor is in dit team een ervaren kracht en heeft álle recht van spreken. Zeker ten opzichte van mensen die de club naar de klote helpen. Blind deed dit ook en mocht wegwezen, dus het is moedig en getuigt van liefde voor de club.
Los daarvan, wat een onzin dat talenten niks zouden mogen zeggen.
Bedenk eens de allergrootste Ajax talenten ooit, stuk voor stuk gasten met een grote smoel die voor zichzelf en hun team op kwamen.
Nogmaals, dat hoort bij (Ajax) Amsterdam.

“Het falen van een team is ook altijd de schuld van 1 of meerdere individuen, als iedereen goed speelt verlies je namelijk niet.“
Hahah wat? Het falen van Ajax kwam door jarenlang van bovenaf ontzettend slecht (anti Ajax) beleid te voeren.
Wie speelde volgens jou beter dan Taylor?
Wat een dooddoener zeg. Dus als iedereen slecht speelt win je niet? Of; Als iedereen van de tegenstander ook goed speelt, speel je gelijk?
Was het maar zo simpel 😄

23-07-2024 10:26

Julisme +283

Proletarische retoriek verwoord door 'n adolescent type

24-07-2024 02:28

jeffrey_van_der_sluis +30503

Ik hoop dat Taylor het komend seizoen gaat laten zien. Ben ook zeker niet gecharmeerd geweest van Taylor, maar het uitfluiten van nota bene spelers uit de jeugdopleiding gaat te ver, net als hoe hier over sommige spelers en/of jongens uit de jeugdopleiding wordt gesproken.

23-07-2024 09:29

BasseyAdriaan33 +13703

Realistische jongen, weet dat hij niet goed genoeg is en feitelijk bij Ajax al niet mee zou moeten kunnen. Het is dat het niveau nu droevig laag is, maar in een elftal als 2019 had hij niet eens op de bank gezeten. En dat is in mijn ogen het niveau wat je na moet streven.

23-07-2024 09:27

Mitchjo +6215

Zo denk ik er ook over.

23-07-2024 09:37

036AFCA97 +146682

Ik snap niet dat mensen zo vasthouden aan hun frustratie richting Taylor. Dit is toch geen een jongen van de club die weinig verkeerd doet? Heeft een keertje een vingertje voor z’n mond gedaan toen die 19 was. Lekker boeiend.

Net als Fitz-Jim door sommigen nog steeds wordt gezien als slap omdat die er eerst volgens hen als een meisje uitzag. Kansloos.

23-07-2024 09:18

Web +178830

Ik hoop dat ze beide komen te spelen

23-07-2024 09:21

Saren +552

Frustratie om dat 'ie niet kan voetballen, niet door een vinger. Gast heeft seizoenen de kans gehad en is nooit de uitblinker op met alle respect, een van de belangrijkste Ajax posities.

En hij gaat dit jaar weer door de mand vallen, let maar op.

23-07-2024 10:11

Bonno1978 +6485

De weg naar ‘Taylor made’ voor Ajax is nog lang, maar ik heb hoop

23-07-2024 09:17

De Stift +7093

Gewoon fijne teksten Taylor. Nog steeds belachelijk dat een deel van de fans zich juist tegen hem keerde. We moeten onze eigen talenten koesteren, juist in mindere tijden. Bovendien doet Taylor het voor zijn leeftijd prima. Hij komt niet zoals een Gravenberch of Frenkie als een komeet, maar ontwikkelt zich gestaag. Een allround middenvelder met neusje voor de goal. Wat zou ik hem graag zien op een middenveld met Eriksen naast hem. Dat zou voor Taylor de perfecte leermeester zijn!

23-07-2024 09:16

Bals +3771

"Ik speel niet voor Ajax om me in de kijker van andere clubs te spelen, ik speel voor Ajax om te winnen met deze club......" dat zijn teksten. In R'dam hebben ze er een lijflied op gemaakt.

23-07-2024 09:10

DeWijsneus +25743

O ja joh?

23-07-2024 09:11

willem1958 +8819

Ja, Ajax was ook de droomclub van Tadic en Klaassen en toch zijn ze weg.
Taylor vind ik geen bijzondere speler, hij is tweebenig maar maakt vrijwel geen goals terwijl hij wel in de positie komt om te scoren.
Taylor moet het vooral van hard werken hebben maar is geen speler waarvoor je naar het stadion komt, hij heeft geen dribbel of een verwoestend schot, FJ bijv is een meer getalenteerde speler
Timber en bijv Kudus die beiden van dezelfde lichting zijn die zijn wel door andere clubs aangetrokken maar Taylor zit nog steeds bij Ajax, dat zegt genoeg denk ik maar de fanboys zullen dit wel weer aanstootgevend vinden ipv naar het rendement te kijken.
Hij scoorde 11 keer in 66 wedstrijden, da's nou niet bijzonder veel om het maar zachtjes uit te drukken.

23-07-2024 09:09

leeuw58 +1938

Willem1958 Jij verwoordt precies wat Taylor is: hard werken en zijn best doen. Helaas is dat niet genoeg als je te veel kansen mist, vaak in de weg loopt en je tegenstander altijd bij je weg glipt.

23-07-2024 09:29

tijssenajax +13980

Je kan wel heel hoog van de toren blazen als Ajax zijnde, maar wij zijn geen Europese top en hebben geen geweldige competitie. Dus wij vissen uit een andere vijver. Volgens mij is Taylor wel Ajax1 materiaal. Hopelijk slaagt deze trainer erin om hem een nog betere speler te maken.

23-07-2024 10:46

leeuw58 +1938

Als, volgens jou, Taylor wel Ajax1 materiaal is, klopt ook jouw conclusie dat Ajax geen Europese top is. Dit wil je toch niet nastreven: een boekhoudersclubje. JC heeft ons naar de top gebracht in de jaren 70 en als trainer in de jaren 80. In de jaren 10 heeft hij ons weer in de goede richting geduwd. Moet de man dan uit zijn graf stappen om weer alles op 1 lijn te zetten richting top. Taylor is gewoon geen top: verkopen.

23-07-2024 15:42

Maxwell_5 +6977

Ik kan Mi.a hier heel goed volgen omdat je de plank op bepaalde punten echt volledig misslaat.
- Tadic en Klaassen houden van Ajax en ondanks dat ze weg zijn, zullen ze dat nog steeds benoemen. Ze zijn weg, maar zijn beide rond de 30.
- Taylor is tweebenig dat op zichzelf is al bijzonder, zou hij meer goals mogen maken? Absoluut, heeft meer dan genoeg kansen gehad die een goal op hadden moeten leveren.
- Taylor is helemaal geen speler die het moet hebben van hard werken, sterker nog, dat is juist hetgeen je deze jongen zou mogen verwijten; ook als je moet verdedigen in je taak blijven spelen.
- Timber is 1 jaar ouder en Kudus is 3 jaar ouder en bovendien een aankoop.

23-07-2024 10:43

DD +6413

Ook weleens fijn om zulke teksten te horen. Laten we hopen dat die volwassen wordt en voortborduurt op 2e helft vorig seizoen. Heeft ook een klapjes gehad na Nederland-frankrijk met die snelle wissel. Gelukkig ligt dat nu ver achter hem. Come on Kenneth!

23-07-2024 09:07

xxxxopeenrij +1833

Meneer denkt dat ie al een vedette is. Veelste weining rendement De tijd dat ie al in Ajax1 staat had ie al veel verder in zijn ontwikkeling moeten zijn

23-07-2024 09:06

Noam +4118

Mooi woorden van Taylor. Hoop dat hij vooruitgang dit seizoen gaat boeken want het moet echt beter. Het is hem in ieder geval gegund.

23-07-2024 09:05

Ajax27 +19213

Had afgelopen seizoen een moeizaam jaar, maar wist daar in de 2e helft van het seizoen uit re komen en speelde met name in de laatste wedstrijden een aantal goeie potten.

Fan? Nee, van andere type spelers ben ik fan. Maar een jongen van de club die gewoon trots is om voor Ajax te spelen en hier ook gewoon graag speelt, lekker behouden.

De kwaliteit zit er echt wel. Is het iemand die straks in de top van Europa gaat spelen? Nee. Maar kan ie uitgroeien tot 1 van de meest waardevolle spelers voor het team en zich ontwikkelen tot 1 van de leiders van Ajax, zeker.

Je bent op zoek naar spelers tussen de 23-28 voor een bepaalde balans. Als je dan jongens in de groep hebt die 22 zijn en nog graag een paar jaar voor de club spelen... behouden! Succes Kenneth, dit jaar wordt jouw jaar!

23-07-2024 08:59

ck69 +13123

En als het niet dit jaar wordt, dan volgend jaar of het jaar daarna.

23-07-2024 09:10

NeeI +107911

Prima teksten. Zegt een andere speler dit, glijdt een ieder van zijn stoel.

23-07-2024 08:59

Ajax4proud +10884

Wat hij goed vindt kan nog steeds slecht zijn. Hij heeft vorig seizoen een paar leuke wedstrijden gespeeld en die zijn op één hand te tellen. Het is geen Wesley Sneijder of Van der Vaart maar ja dan praten we over meer dan 20 jaar terug. Die middenvelders en spitsen heeft Ajax sindsdien niet meer opgeleid.

Ik hoop oprecht dat Fitz-Jim en Bouwman opbloeien want de rest is zeer matig voor Ajax begrippen ( op Hato na ). En anders is een kinderhand snel gevuld. Van een Bergwijn wordt ik niet nog een seizoen vrolijk van. En tikkie breed en terug al helemaal niet.

23-07-2024 08:59

Ajaxsupporter02 +14205

Bouwman op basis van 1 wedstrijd? Gast is 16, laten we even rustig doen met hem.

23-07-2024 09:50

Ajax4proud +10884

Ik zeg opbloeien, wie weet wordt hij een Hato de 2e. Hem gaan ze ook wel rustig brengen.

23-07-2024 11:03

JaapStam +137516

Volgens VI wilt Ajax > Šutalo wegdoen en dan Rugani halen. Knetter gek!

23-07-2024 08:57

SwissAjaxFan +3972

Hoe bedoel je? Positief of negatief?

23-07-2024 08:58

NipeB +15840

Negatief natuurlijk. Een vaste bankzitter van Juventus die op 29 juli 30 wordt. Lijkt me meer een speler die nu naar de zandbak gaat. Zit nul ambitie in als je al die jaren al genoegen neemt met op de bank zitten.

23-07-2024 09:10

SwissAjaxFan +3972

Heel goed, dank je. Sutalo een kans geven en engels bij brengen.

23-07-2024 09:29

Aurelius1 +19736

Ik vind Taylor gewoon een leuke speler. Als je het over een typische Ajax speler hebt, dan is hij dat: technisch vaardig, aanvallend ingesteld. Alleen fysiek en verdedigend in de duels komt ie tekort. Maarja, dat is nu eenmaal zo.

Wordt zeer slecht behandeld door supporters.

23-07-2024 08:53

PuntNaarAchterSVP +5359

Niks aan te doen inderdaad, alles staat vast

23-07-2024 08:57

Hersenspinsel +8199

Taylor is niet één van de beteren van een normaal Ajax. Het is niet voor niets dat een deel van het publiek zich tegen je keert.
Hij heeft wel nog steeds groei potentieel.
Als hij die groeipotentieel laat zien wordt hij één van de Ajax toppers, hopelijk dit jaar al.
Maar als hij te veel zijn gemakzuchtige kant laat zien moet Farioli hem gewoon wisselen en iemand anders de kans geven.
Let’s go, Kenneth.

23-07-2024 08:52

Scheveningse-Ab +550

Taylor heeft de pech dat hij op het verkeerde moment in het eerste is gekomen. Had hij, met name afgelopen seizoen, in een team met meer ervaring gestaan, dan was dat zijn spel op zeker ten goede gekomen. Nu verwachten veel supporters van een jonge speler gewoon onmogelijke zaken en rekenen hem er nog op af ook. Naar deze tijd trekkend: hij is zonder de juiste begeleiding op een opgevoerde fatbike gezet. Pas de laatste periode kreeg jij het een beetje onder controle.

23-07-2024 08:48

DankzijCruijff +48731

Taylor is met name op AS bijzonder underrated, maar gelukkig stelt eigenlijk elke trainer hem steevast op. Ook hij zal - net zoals bijna elke andere speler - beter moeten dan vorig seizoen. Let’s go, Kenneth.

23-07-2024 08:48

Broodjebal44 +5727

Dat elke trainer hem opstelt zegt niets over zijn kwaliteit.

Dat betekent dat Fitz - Jim niet kan voetballen 😜

Laten we hopen dat hij doorgroeit en één van onze zelf opgeleide krachten wordt voor de aankomende jaren. Hij heeft in ieder geval mooie teksten!

23-07-2024 08:54

DankzijCruijff +48731

Ik zeg ook niet dat het een wetmatigheid is dat je een goede speler bent wanneer trainers je altijd opstellen of vice versa. Ik zeg alleen dat ik blij ben dat het in dit geval toevallig strookt met mijn voorkeur voor Taylor.

23-07-2024 10:32

Broodjebal44 +5727

Goed om te horen. Ik ben geen fan van Taylor, hopelijk bewijst hij mijn ongelijk. Ik denk ook overigens dat die meer gebaseerd is op hoe hij overkomt in het veld dan zijn ware kwaliteiten. Misschien is het wel dat er zoveel meer in zit dan dat er nu uitkomt.

23-07-2024 10:35

DankzijCruijff +48731

Mooi dat je dat in elk geval deels toe kunt geven. Dat siert je.

23-07-2024 10:40

Biss +10349

Gebeurd wel vaker met middenvelders. De gemiddelde voetbalkijker is nog altijd vrij simpel en ziet niet hoe belangrijk dit soort jongens zijn.
Merken ze vaak pas als ze weg zijn, of zelfs dan nog niet 😄

23-07-2024 09:22

Altijdindestraat +40228

Ajax is ook mijn droomclub 🥺

23-07-2024 08:46

AjaxHoorn +32989

Taylor is een leuk ventje. Wisselt goede momenten met irritante momenten af maar is wat mij betreft 1 vd betere voetballers en mag ook wel wat beter behandeld worden.

23-07-2024 08:39

LukaLitmanen +82153

Maar stoppen met vreemde juichen

23-07-2024 08:45

DeWijsneus +25743

Of minimaal 2 keer wedstrijd zo juichen... 🤔

23-07-2024 08:50

Biss +10349

Van mij mag hij juichen hoe hij wil, totaal niet interessant. Belangrijker is wat hij tijdens de speelminuten doet.

23-07-2024 09:24

RaAjax +2884

We kunnen zeggen wat willen van deze jongen. Maar dit is een prima instelling. Kunnen we in tegenstelling tot andere jongens niet zeggen

23-07-2024 08:34

PuurGeluk +4810

Sutalo ruilt Ajax ook niet zomaar in;)

23-07-2024 08:49

RaAjax +2884

Haha, dat is enigszins wel jammer🙊

23-07-2024 13:38

Broodjebal44 +5727

Ben ik met je eens. Nu nog deze instelling koppelen naar het veld en hij is een publiekslievelingling!

23-07-2024 08:55

Runnerlex +1751

Is gewoon een goeie voetballer , en mooi dat hij blijft💪

23-07-2024 08:30

ProfessorX +19827

zo zit het tegen, maar zo zit het weer mee.

Ook bij PSV en Feijenoord kan het door blessures of wat dan ook tegen zitten .

23-07-2024 08:28
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.