Stekelenburg ziet dankzij coaching minder snel schoten op zich af krijgen

door Bart Veenstra 58

Bron Voetbal International

Stekelenburg ziet dankzij coaching minder snel schoten op zich af krijgen

door Bart Veenstra 58

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Maarten Stekelenburg is van mening dat zijn coaching enorm belangrijk is voor het amper weggeven van kansen door Ajax op dit moment. De goalie zorgt met zijn coaching dat het defensief goed staat en op die manier komen de tegenstander nauwelijks tot doelpogingen.

Sinds Stekelenburg bij Ajax, vanwege de dopingschorsing van André Onana, op doel staat, hoor je de analisten geregeld zeggen: 'Stekelenburg is nog niet écht getest'. De goalie zelf ziet dat anders. Hij doet voetballend mee, maar ook zijn coaching is erg belangrijk, zo vertelt hij in een interview met Voetbal International.

Stekelenburg is altijd bezig met het neerzetten van zijn ploeg, zo legt hij uit. 'Als wij aan het aanvallen zijn, ben ik alweer bezig met de restverdediging, hoe we staan bij balverlies, dat we niet te kwetsbaar zijn in de omschakeling. Als ik zorg dat we dat zo goed mogelijk voor elkaar hebben, zal ik ook minder snel een schot op me af krijgen.'

En dat lukte uitstekend in de duels met Lille OSC, zo zag de huidig eerste keeper van Ajax. 'De koploper in Frankrijk, die veel scoort in de omschakeling. Maar wij hebben over twee wedstrijden heel weinig weggegeven. De coaching heeft daar zeker aan bijgedragen.’

Verschil tussen toen en nu

Stekelenburg stond in zijn eerste periode als achttienjarige ook al eens op doel. Toen hij doorbrak, moest hij jongens als Cristian Chivu, André Bergdølmo en Tomas Galásek coachen. 'Je moet dan volgens mij altijd eerst iets laten zien, voordat je recht van spreken hebt', zegt Stekelenburg, die nu veel meer ervaring heeft dan in die periode. 'Het is natuurlijk ook een bepaalde hiërarchie. Medespelers pikken dingen nu sneller van me op dan toen ik achttien was. Zo werkt dat nou eenmaal. Niet alleen in het voetbal, maar overal volgens mij.’

Daarnaast geeft Stekelenburg toe dat hij door zijn ervaring in het coachen ook inhoudelijk betere dingen zegt. De jaren in het buitenland hebben gezorgd voor extra bagage. 'Ik lees spelsituaties sneller, kan dingen beter inschatten, doordat je minder snel wordt verrast. Dat is ervaring, zonder daarin door te slaan, hoor. Ik ben zeker geen oude speler die gaat roepen dat vroeger alles beter was en op een belerende toon gaat zeggen wat wel en niet moet gebeuren. Daar had ik zelf vroeger ook een hekel aan en bovendien komt de boodschap dan volgens mij veel minder over.’

Verwacht jij dat Ajax met 1-3 wint op bezoek bij Young Boys? Zet dan in en krijg 13,25 keer je inzet terug!

Lees meer over:
Plaats reactie

brullie +7032

Ik weet niet of het een zure opmerking is maar Steek staat in wedstrijden met mindere tegenstanders dan Onana. Hij heeft toch de toppers gehad. Ik vindt Steek het prima doen maar of hij echt getest is? En er staat nu ook een andere as op het veld.

18-03-2021 07:32

Psychevore +21186

De nieuwe site ziet er, net als de vorige trouwens, best gelikt uit.

Maar hoe discussies weergegeven worden is echt fucking waardeloos. De eerste 3 posts ofzo gaat nog wel, maar daarna wordt het puzzelen.

Dat was op de site voor de vorige site toch echt een stuk beter en ik begrijp echt niet waarom het bij elke nieuwe site kutter wordt.

17-03-2021 20:21

Hollister +12577

Wat Stekelenburg ( en Ajax ) gewoon veel beter doen dan ten tijde van Onana is bij welk risico dan ook in de opbouw, gewoon de lange bal hanteren op bv Haller in de competitie... eventueel balverlies staan dan wel gewoon 7 a 8 man achter de bal... bij Onana werd soms gewoon teveel risico genomen bij de opbouw, wat ons al diverse doelpunten tegen heeft gekost. Deze balans is een heel stuk beter.
Zo zie je dat die hele opbouw veel effectiever worden..

17-03-2021 18:37

Cello +52937 moderator

@Web:

Ik heb jouw discussie hieronder met voornamelijk @Turbo gelezen. En ik wil even kwijt, dat het totaal geen nut heeft om te verwijzen naar het aantal behaalde 'likes'. Dat geeft niet aan dat je meer gelijk hebt dan een ander in een discussie. Het enige wat het bewijst is dat mensen je vorige posts wisten te waarderen, maar absoluut niet dat je dan ook gelijk had. In dat geval zou ik altijd gelijk hebben met mijn aantal 'likes'. En dat heb ik natuurlijk ook niet, zelfs niet als ik het zou denken. Want ik kan het makkelijk fout hebben, maar dat anderen toch mijn post waarderen met een like.

17-03-2021 17:18

Sebbinho12 +152

kan me nog herinnerren dat we jarenlang in de problemen kwamen op het moment dat onze eerste keeper wegviel... Lamprou, Varela als meest recente voorbeelden. Steek brengt exact wat je van een tweede keeper verwacht.
Een heel belangrijke factor dit seizoen! Wat mij betreft net zoveel aandeel in de schaal als André

17-03-2021 15:02

De Elzenkoning +235

Eens. Mooie rollende r heb je trouwens

17-03-2021 15:32

De Elzenkoning +235

Big steak pak schaal

17-03-2021 13:01

goajaxgo +14125

In volle stadions gaat dat helaas dus niet meer werken.

17-03-2021 11:38

KingOfTheMatch +7026

Opa Steek begint er echt in te geloven... pakken die Europa League!!!

17-03-2021 10:44

Web +178830

Het is een combinatie van verschillende factoren
Stekelenburg straalt rust uit, en ziet heel goed of Ajax van achter uit op moet opbouwen, dat zal altijd ook de insteek zijn bij Ajax
Via goed positie spel opbouwen
Maar wanneer een tegenstander Ajax vast zet kun je ook afwisselen op bv lang te spelen op Haller, om van daar uit te gaan voetballen
Hier door ben je niet voorspelbaar
En speel je dan wel lang, komen ze mensen te kort achterin
Volgende keer gaan ze twijfelen gaat Ajax nu opbouwen of toch lang spelen? Dat is de variatie die je in het spel moet hebben, en gaar de tegenstander twijfelen. Daar speelt de ervaring van Stekelenburg een hele grote rol in.

En het team staat bij balbezit van de tegenstander veel beter, het is aanvallend en iets minder swingend met een Alvarez op het middenveld, maar wat loopt hij veel dicht, en een conditie van een paard, mocht hij eens mee naar voren gaan, is hij zo weer terug
Hij begint zelf ook veel meer naar voren te spelen, en heeft ook niet veel balverlies.

Martinez en Timber zijn ook heel erg goed in het doordekken
Timber is ook erg wendbaar en is erg snel
Misschien verrast Timber mij wel het meest, vaak gezegd dat ik hem liever zie dan Schuurs, maar dat hij zich zo goed ging ontwikkelen verbaast mij heel erg
Schuurs staat altijd vast, en dat is wat Timber nu net niet heeft.

17-03-2021 10:29

Tom Buter +253

En toch ben ik van mening als je straks wel tegen harry Kane staat een centrum met timber en martinez gewoon te klein is

Dan zou ik misschien toch voor schuurs of alvares gaan en timber rechts

Timber komt gewoon lengte tekort als CV tenzij hij opeens cannavaro heet natuurlijk

17-03-2021 11:08

El Pistolero 020 +132

Centrum van Ajax doet me steeds meer denken aan het centrum wat er bij Sevilla rondloopt. Geen extreem lange en sterke gasten achterin maar snelle en wendbare cv's die met een flinke sprongkracht aardig ver komen. Als Timber zich zo ontwikkeld als Koundé staat ons iets heel moois te wachten.

17-03-2021 14:10

Web +178830

Daar zit wel het gevaar
De meeste clubs komen niet zo ver, op een paar corners na
Maar Mourinho gaat dit heel erg aangeven aan zijn spelers

17-03-2021 14:56

Nosky +1032

Ik denk dat wat betreft Timber (en andere goed instromende jeugd) het er best eens mee te maken kan hebben dat er geen publiek aanwezig is.
Het maakt toch een verschil of er 50.000 man naar je zitten te kijken, of vrijwel niemand. Het verschil in druk die je ervaart lijkt mij gigantisch te zijn.

17-03-2021 11:42

Turbo +41928

En nu de echte reden dat we stabieler zijn en niet elke bal over de middenlijn een kans is: Lisandro Martinez.

Wij hebben een centrum dat tegen de middenlijn aan kan spelen én kan corrigeren.

17-03-2021 09:42

AFCA. +3274

Zet daar Blind op 6 voor met Kudus en Gravenberch als halven en je ploeg staat.

17-03-2021 09:51

Jarl1989 +4359

En onze mister 1-0 dan?

17-03-2021 10:04

SiemDeStinkjong +640

Klaassen kan je er gewoon niet naast zetten na afgelopen weken.

17-03-2021 10:04

Web +178830

@AFCA.
Ja joh, ga een goed draaiend middenveld uit elkaar halen
Kudus kun je rustig gaan brengen, gaar echt wel zijn minuten maken
En je gaat de speler die bijna altijd belangrijke goals maakt, Klaassen op de bank zetten.
Denk je nu echt dat Ten Hag een winnend team zo maar compleet wijzigd
Ook hij ziet Kudus net als ons graag spelen, maar weet ook maar al te goed dat je dan weer vaker tegen counters aan loopt

17-03-2021 10:33

Web +178830

@Siem
Gaat ook niet gebeuren
Een goed draaiend team ga je nier wijzigen, en dan maar hopen dat het goed uitpakt. Zeer onprofessioneel
Ajax is geen camping elftal

17-03-2021 10:35

AFCA. +3274

Als ik zo de reacties van je hieronder lees heb ik echt totaal geen zin om inhoudelijk op je te reageren. Fijne dag en genietje van je plusjes.

17-03-2021 11:43

Web +178830

@AFAC
Jou goed recht
Hoop alleen wel dat je weet wat er vooraf gespeeld heeft

17-03-2021 15:00

Knalpot +3610

niet creatief genoeg volgens ze...geen Ajax-voetballer. Ze hebben liever 3 balverliefde jongetjes daar die oeverloos de bal rondbreien om uiteindelijk een steekpassje te geven.

17-03-2021 16:47

Web +178830

@Turbo
En Alvarez haal je maar even niet bij
Want die speelt daar geen rol in toch?

17-03-2021 10:37

Turbo +41928

Mag ik andere spelers ook een compliment geven of moet ik voortaan eerst even aan Web, het geweten van AjaxShowtime, vragen of dat ok is?

Maar nee. Die speelt daar geen rol in. Alvarez profiteert van het feit dat onze onderlinge afstanden veel kleiner zijn doordat onze defensie verder naar voren speelt. Binnen die ruimtes verovert Alvarez ballen. Doet ie prima. Maar dat is zn werk. Dat het geheel beter staat en stabieler oogt is tactisch, en dat komt voort uit het feit dat je verder naar voren speelt. Vandaar mijn complimenten aan ons centrum.

Maar voortaan zal ik na elke post even Alvarez, Ten Hag en Haller bedanken dat ze mij een nieuwe dag hebben geschonken zodat ik geen reprimande van huismeester web krijg.

17-03-2021 10:46

Web +178830

Het heeft wel degelijk met meerdere oorzaken te maken
Ik heb het heel goed uitgelegd, dat leer je van zelf als je op een goed niveau gespeeld hebt
1874 likes kerel

17-03-2021 10:51

Turbo +41928

Mijn god... hou oud ben je ook alweer?

Veel plezier met je likes. Zal vast niks te maken hebben met het feit dat je volgens de community tab hierboven gemiddeld 200 berichten per week plaatst. Ongeveer 30 per dag dus. Meer dan wie ook.

Dit is nu de 3e keer dat je ipv een discussie aan te gaan als een kerel, begint over je "likes". Ik zag je een paar dagen terug ook al aan je zelf refereren in de 3e persoon. Ik zou effies een paar dagen pauze nemen van het internet en de facebook-duimpjes als ik jou was.

17-03-2021 10:58

FrancescosRavioli +15199

Ik ben doorgaans positief over je posts. Nu ook met je eens. Maar een groot deel van NL stemt nog steeds VVD. Dat wil niet zeggen dat die het bij het juist reine hebben, enkel omdat ze veel stemmen krijgen.

Dusja. Die likes zeggen meer over hoe populair je mening is.

17-03-2021 10:59

Web +178830

@Turbo
Bepaal ik zelf wel
Als alles kloten was bij mij, kreeg ik geen likes
30 berichten per dag nog wel, maar jij mag mij met rust laten hoor.
Advies van jou doe ik niets mee

17-03-2021 11:06

Turbo +41928

Je weet dat jij op mij reageert?

17-03-2021 11:09

Web +178830

@Sterspeler
Zeker, je het een punt
Maar vanaf dag een dat ik het niet zo op Bosz had, en wel op Ten Hag, word ik overal voor uitgemaakt door hem
Dat ik achterlijke posten lever, dat ik mij belachelijk maak
Enz

17-03-2021 11:12

Sambavleugels +18726

Jij bent wel een beetje de huisnarcist op AS he. Altijd benadrukken hoeveel inzicht jij hebt tov anderen en nu dat je op hoog niveau gespeeld hebt en zelfs de hoeveelheid likes erbij pakken. Dat is een zelfpijperij waar Aad de Mos het ongemakkelijk van krijgt.

Ik geloof best dat je het goed bedoelt en vind sommige van je reacties soms best goed , maar misschien moet je je zelfvertrouwen uit andere dingen proberen te halen dan het neersabelen van je mede Ajacieden die Peter Bosz een warm hart toe dragen en houthakkers niet glorifieren.

17-03-2021 11:18

Pauw +2223

Je bent geweldig Web!

17-03-2021 11:47

Pauw +2223

Elke dag populistisch kwatsen is makkelijk likes verzamelen.

17-03-2021 11:52

Wheelie +631

@sambavleugels. Huisnarcist, briljant! Ik ga op je stemmen 😄. En ik ga vaker posten, want ik wil ook zoveel likes als web 🤣🤣

17-03-2021 12:02

Sambavleugels +18726

Niet opgeven, kameraad! Wellicht zijn dan ook simpele zielen als wij ooit bevoorrecht genoeg om de magische grens van 1800 likes te slechten :)

17-03-2021 12:11

Ozymandias +159568

Turbo heeft een paar goede argumenten maar Web heeft meer likes... Moeilijk om zo te bepalen met wie ik het eens moet zijn...

17-03-2021 12:51

Robbie en de Kock +11168

Daar helpt web je wel bij.

17-03-2021 15:04

Psychevore +21186

Tering, Web, het is ongelooflijk sneu om steeds naar je likes te verwijzen. Gebruik argumenten of zeg gewoon helemaal niks.

17-03-2021 20:19

FrancescosRavioli +15199

Vind ik ook niet terecht. ETH heeft evengoed mazzel gehad als een hoop verkloot. Ik vind dat hij de laatste maanden voor het eerst last zien dat hij echt tactisch vernuft heeft, zoals 2 jaar terug. Alleen die rare fratsen moet ie achterwege laten.

In die zin ging mijn voorkeur altijd uit naar Bosz. Alleen Bosz kende geen plan B.

19-03-2021 00:06

trooop +3885

@Turbo:

Met andere woorden: als we precies hetzelfde zouden doen als nu, maar dan met blind ipv martinez, dan zouden de kansen tegen ons gelijk weer om de oren vliegen? Wat een simplisme. Je bent kennelijk (per ongeluk?) blijven hangen bij de slechtste vorm van blind ooit, en de beste van martinez. Dit gaat echt niet alleen maar om snelheid. En dan nog is er meer aan de hand, het hele team speelt verder naar voren en zit in een hele andere fase/vorm. De verdediging heeft de laatste tijd überhaupt amper wat te doen. Zelfs llansana zou daar momenteel nog overeind blijven.

17-03-2021 14:26

Turbo +41928

Ja, dan zouden we in de problemen komen. Toen Blind tegen Heracles CV speelde zag je het alweer. Of daarvoor tegen Feyenoord en PSV. Dat was de goede Blind van 2021. En het ging fout. Daley kan niet meer als CV. Op gemiddeld Eredivisie niveau wel ja, maar hoger (top Eredivisie, CL/knockoutEL) eigenlijk niet zonder dat het structurele problemen oplevert. Hij wordt nu niet langer ingekapseld door De Ligt en Frenkie die met enorm atletisch vermogen compenseren voor Daley. Blind is voetballend wereldklasse van achteruit. Defensief niet. Martinez is veel wendbaarder. Veel sneller op de eerste 5 a 8 meter. Hogere sprintsnelheid (al is ook Martinez vrij traag op lange afstanden). Beter in de lucht. Atletischer. Harder. Beter in de duels. Meer herstellend vermogen Etc.

Het team speelt verder naar voren omdat er 2 CVs staan die aan durven sluiten. De Blind van 2020/21 deed dat niet continu. Kijk bv naar Atalanta uit of de wedstrijden uit de eerste seizoenshelft. Je zag tegen Groningen bijvoorbeeld dat we meer bleven hangen in vergelijking met de overige wedstrijden. Alvarez speelde toen CV en durft dat niet (of twijfelt), dus ga je automatisch een paar meter verder naar achteren spelen.

Op hoog niveau heb je als CV simpelweg snelheid, wendbaarheid of pure duelkracht nodig. 1 van die 3. Als je alle 3 niet hebt kun je niks herstellen of compenseren en ben je afhankelijk van je teamgenoten die 90 minuten foutloos moeten blijven.

Martinez is niet perfect, maar een betere verdediger dan Blind. En meer complementair aan onze overige centrale verdedigers. En Llansana zou niet overeind blijven naast Blind. Naast Martinez misschien wel. Je kan de impact van Martinez toch niet ontkennen? Zelfs in slechte wedstrijden blijven we achterin behoorlijk overeind of heeft hij essentiele defensieve acties zoals tegen Lille bv. We houden simpelweg meer tegen en zijn niet gezien bij elke diepe bal.

17-03-2021 14:57

trooop +3885

Ik wil de impact van martinez ook helemaal niet ontkennen. Hij doet het geweldig, ik geniet van hem. Weet ook nog dat je dit al had voorzien. Vind het alleen wat voorspelbaar om dat meteen weer tegenover blind te positioneren. Met blind kun je prima gewoon hetzelfde doen. Dat de verdediging eerder niet aansloot komt echt niet doordat blind dat niet 'durfde'. Als iemand daar doortastend in kan zijn is hij het wel. Tot ver over de middenlijn, als dat gevraagd wordt. Maar dat werd duidelijk niet gevraagd.

Ten hag wilde dat anders oplossen, door meer in te zakken, passiever te zijn en minder druk te geven. Mogelijk inderdaad vanwege de beperkte snelheid achterin. Maar ook omdat het team volgens zijn inschatting nog niet klaar was om alles hoger op het veld te doen. Zo werkt het bij hem altijd: pas als de schwung er een beetje in komt, gaan we als team wat hoger spelen. (Waardoor je je altijd een beetje afvraagt wat nou de oorzaak van wat is.) Maar dat ten hag zo angstig is betekent niet dat hij ook gelijk heeft. Blind en timber zijn perfect in staat om alles naar voren te duwen, waarbij timber over het algemeen meer dan genoeg herstellend vermogen heeft. Het zal vast wel eens mis gaan, maar dat hoort erbij.

Je noemt ook nog heracles, psv en feyenoord; dat zijn nou net zo ongeveer de enige ploegen in de hele eredivisie die soms nog enige moeite doen om onze zwaktes bloot te leggen. Zoals op de juiste momenten druk geven. En dan nog: 3 voorbeelden, dat zijn er ook maar 3.

Blind is verdedigend niet van wereldklasse, maar martinez net zo goed niet. Het klopt dat martinez dingen beter kan, maar blind kan weer andere dingen beter. Blind weet precies waar hij moet zijn. Wanneer in te stappen, buitenspel te stappen, voor z'n man te komen, enzovoort. Martinez' kwaliteiten zijn heel makkelijk te onderscheiden, zien er ook lekker uit. Bij blind ligt dat wat anders. Zijn invloed speelt zich op een andere frequentie af, en een ander niveau. Een goede blind heeft een onzegbare invloed op alles wat er om hem heen gebeurt. Vooral met bal, maar vaak ook zonder. Hij scant en weet voortdurend wat er gaat gebeuren, waar hij moet zijn, wat hij moet doen. Martinez reageert en lost situaties op; blind anticipeert en behéérst situaties, beheerst z'n hele omgeving. (Tenzij hij dat niet doet, hehe. Dan staat hij ook gelijk voor lul.)

Blind is daarom in mijn ogen van een heel ander kaliber, ook al is martinez in veel dingen beter. Weet niet goed hoe ik het precies moet zeggen, als je het te vaag vindt zal ik het een volgende keer beter proberen uit te leggen. De klasse van een speler is wat mij betreft in elk geval niet altijd alleen maar uit te drukken in een opsomming van z'n kwaliteiten.

Vind het overigens geen enkel probleem als martinez cv blijft staan. Wil alleen zeggen dat dat niet betekent dat blind dat niet kan. Al heeft die de juiste ondersteuning nodig, meer dan martinez, want anders word je op hoog niveau inderdaad geslacht. Maar met die ondersteuning krijg je er ook weer heel wat voor terug.

17-03-2021 17:17

Sambavleugels +18726

@Turbo, hoe zou jouw middenveld er uit zien? Blind, Gravenberch, Kudus?

17-03-2021 18:00

Turbo +41928

Het was zeker niet negatief richting Blind bedoelt. Meer puur als compliment richting Martinez en Timber.

De reden dat ik 3 voorbeelden gaf is omdat dat volgens mij zon beetje de enige potjes waren die Daley in 2021 als CV heeft gespeeld. Die vond ik alle 3 niet goed van zijn kant. Lille en Young Boys proberen exact hetzelfde uit te buiten als bv Heracles maar slaagde daar niet of nauwelijks in. Ik denk inderdaad dat de zwakte van Blind qua atletisch vermogen daar een grote rol in speelt.

Mbt het buitenspel stappen en defensieve timing vind ik Daley ook niet zó goed. Minder althans. En als hij een keer fout zit dan is hij gezien omdat hij niet kan herstellen. Je zet zo de foutmarge van je elftal wel heel erg strak, en onnodig imo.

Martinez CV. Blind er kort voor als 6 lijkt me ideaal. En tuurlijk kan het nauwelijks kwaad in 20 van de 34 Eredivisie potjes om Blind als CV te gebruiken, maar ik vind ons Europees veel stabieler met Martinez CV. Ik vraag me af of we de ondersteuning voor Blind uberhaupt in onze selectie hebben. Het defensieve spel van Frenkie werd enorm onderschat en ik zie Gravenberch en Timber Daley niet op de been houden op hoog niveau tbh. Ben het verder eens dat Blind een klasse speler is. Qua opbouwend vermogen is er geen betere.

TH moet gaan experimenteren met zn middenveld nu de Eredivisie-buit binnen is. Want volgend jaar met 2 van de 4 uit het rijtje Blind, Martinez, Gravenberch en Kudus op de bank gaan zitten is geen optie wat mij betreft.

17-03-2021 18:06

Turbo +41928

@sambavleugels
Ja, uiteindelijk wel. Ik zou het niet direct omgooien nu maar wel Blind of Kudus erbij brengen voor Alvarez of Klaassen. Dan richting volgend seizoen toewerken naar Blind als 6 met Gravenberch en Kudus als halven. Alvarez en Klaassen op 1 middenveld is een korte termijn dingetje wat mij betreft wat uiteindelijk tot structureel stroperig voetbal zal leiden.

17-03-2021 21:59

trooop +3885

Atletisch vermogen is uiteraard een pre, maar volgens mij is het nog belangrijker dat er op het middenveld zo weinig tijd en ruimte voor de tegenstander is dat ze hun spitsen niet op hun gemak kunnen lanceren. Doe je dat goed, dan ondervind je met blind achterin denk ik ook weinig problemen (dat is ook een vorm van 'ondersteuning'). Zoals je al zei: martinez is zelf ook niet de snelste.

Geloof wel dat je het met me eens bent dat we het team in moeten richten met het oog op europees succes tegen de beste tegenstanders. Zulke tegenstanders zullen er al pressend voor zorgen dat blind op 6 steeds met z'n gezicht richting eigen goal komt te staan. Dan heb je eigenlijk gelijk alweer niks meer aan hem (dan ook al niet ;)). Vandaar dat ik hem liever als cv zie. Dan maar iets kwetsbaarder, eventueel. Superioriteit in balbezit heeft wmb prioriteit.

17-03-2021 22:06

Oxxer +163915 moderator

De schoten die hij wel krijgt te verwerken kijkt hij gewoon naast.

Steek is nog niet echt getest ik vraag mij af wat zijn echte niveau is . Eerlijk gezegd zie ik dat liever niet gebeuren want dat betekent dat Ajax het heel zwaar heeft.

17-03-2021 09:37

Dapperestrijders81 +2107

Hij neemt geen risico achterin. Met Onana kreeg ik altijd hartverzakkingen.

17-03-2021 09:37

Maxwell_5 +6977

Ik had totaal geen last van onrust met Onana op doel. Ik heb dat eerder met Stekelenburg. Hij wordt inderdaad wat schoten op doel betreft, zo weinig getest, dat je bij wijze van ook Kotarski of Scherpen op doel had kunnen zetten. Daar staat wel tegenover dat ik denk dat door zijn ervaring hij inmiddels zo goed weet te coachen dat hij nauwelijks of niet in actie hoeft te komen. Petje af.

Maar de vertwijfeling om wel of niet uit te komen bij hoge corners en vrije trappen zit er nog steeds bij hem ingebakken. Die momenten zit ik niet rustig.

17-03-2021 10:29

nummer14 +4969

Dat je uberhaupt Kotarski noemt, daar moet ajax lekker afscheid van nemen. En met Scherpen hebben we gezien in de beker hoe dat ging. Exact hetzelfde als toen we Lamprou op doel hadden een paar seizoenen terug. Totale onrust achterin

17-03-2021 10:51

Web +178830

Dat jij onrustig bent wil niet zeggen dat dit aan Stekelenburg zou liggen?
Dat hadden wij misschien allemaal wel?
Korstaki en Scherpen hebben ( nog ) niet die rust
Heeft heel erg met de leeftijd en ervaring te maken
Hoge ballen is het minder, al lijkt dat ook beter te gaan

17-03-2021 10:54

Knalpot +3610

Hij heeft wel gelijk hoor wat Onana betreft, de Steek is veel constanter met zijn trappen en doet ook geen rare effectballetjes toespelen naar de backs zoals Onana wel regelmatig doet.

17-03-2021 16:53

Wamberto +2968

Wel een wapen, hoor, zo'n ervaren doelman. Je voelt de rust gewoon die hij uitstraalt naar de jonge verdedigers voor hem.

17-03-2021 09:22

Robbie en de Kock +11168

We mogen god (en/of Overmars) op ons blote knieën danken dat deze man weer terug is. Ik weet niet hoe het gelopen zou zijn met Scherpen in de goal.
En coachen in het Nederlands voor jonkies als Timber, Schuurs en Rensch scheelt natuurlijk ook .
Maar misschien ligt het ook een ietsie pietsie aan Martinez dat er minder schoten op goal komen Maarten?

17-03-2021 08:57

Wamberto +2968

Een beetje dan 😉

17-03-2021 09:21

Web +178830

@Robbie en de Kock
Ik ben het helemaal met je eens, of de keeper van vorig seizoen, ben even zijn naam kwijt?
Minder ballen heeft ook met het goed staan van het centrum, en Alvarez, iets minder mooi, maar zeer stabiel
Coaching is zo belangrijk

17-03-2021 10:59

Michael 1974 +21985

Dat is in een leeg stadion wel makkelijk. Als de stadions zo meteen weer vol zitten, wordt dat lastiger, maar goed dan schreeuwen en zingen wij de ploeg wel weer van het doel af.

17-03-2021 08:07
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.