Steijn hoopt dat gewenste aankopen snel aansluiten: 'Als we die hebben, worden we echt structureel beter'

door Brent Tomassen 1406

Bron Voetbal International

Steijn hoopt dat gewenste aankopen snel aansluiten: 'Als we die hebben, worden we echt structureel beter'

door Brent Tomassen 1406

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Maurice Steijn heeft na de wedstrijd tegen FC Augsburg (3-1 verlies, red.) opnieuw zijn zorgen geuit over de huidige staat van de Ajax-selectie. De Amsterdammers namen tijdens de huidige transferwindow onder meer afscheid van Jurriën Timber, Dusan Tadić en Calvin Bassey, maar tot op heden werden nog geen vervangers gehaald voor het drietal.

'We hebben wel fases gedomineerd en creëerden kansen. Alleen geef je uit het niks drie goals weg. Dat baart zorgen, dat kan ik niet ontkennen', vertelt Steijn tijdens een persmoment, geciteerd door Voetbal International. 'Dat kan niet op die manier. Er moet kwaliteit bij, zeker. Je kunt zo hard trainen en duidelijk zijn als je wil, maar je ziet ook onze kwetsbaarheid en dat heeft met kwaliteit te maken. Er moeten spelers bij.'

Spelers maken zich ook zorgen om kwaliteit

Niet alleen Steijn hoopt op snelle versterkingen, ook verschillende spelers spraken zich uit in de pers over de huidige selectie. 'Ik heb die dingen ook gelezen van spelers in de pers. Ik snap hun zorgen', vertelt de trainer. 'Ook dat ze die naar mij uitspreken. Maar ik weet met welke spelers we bezig zijn. Als we die hebben, worden we echt structureel beter. Ik kan ook niet wachten tot ze in het vliegtuig stappen. Als je vandaag zag hoe we de laatste tien minuten speelden, met Tahirović centraal achterin en een linksback (Anass Salah-Eddine, red.) op rechts… Dat is Ajax-onwaardig.'

Ondanks de fouten van Ajax in aanloop naar de tegengoals, wil Steijn het niet enkel bij zijn huidige spelersgroep zoeken. 'Ik wil geen klaagzang ophangen, want we hebben net een goede trainingsweek achter de rug. De jongens hebben hard gewerkt, maar uiteindelijk missen we gewoon kwaliteit. Het geld voor Timber is pas anderhalve week geleden binnengekomen, daarna mochten we pas handelen.'

Steijn wordt gevraagd of hij niet nogmaals aan de bel moet trekken over de selectie. ‘Daar hebben we het al over gehad. Sven is het daarmee eens, maar hij bepaalt het niet alleen. Er zit een heel apparaat achter waar hij afspraken mee heeft gemaakt', doelt de Hagenaar op de clubleiding. 'Hetgeen vorig jaar fout is gegaan, er is toen ongelofelijk veel geld uitgegeven, moet nu gerepareerd worden. Dus: één eruit, dan één erin. Voor een coach is dat natuurlijk niet prettig, je loopt achter de feiten aan. Maar het is wel zoals het is op dit moment is.'

Ajax heeft zijn nieuwe thuisshirt gepresenteerd. Bestel hier het nieuwe thuisshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

tMuurtje +969

Het probleem voor de eerste serie wedstrijden van de competitie wordt dat tegenstanders Ajax als aangeschoten wild gaan zien, een prooi die te pakken.
Verder is mijn indruk dat de verwachtingen nu zo laag zijn, dat het komende seizoen bijna alleen nog maar kan meevallen.

01-08-2023 14:01

Godenzonen83 +999

Ziyech, frenkie, tagliafico, martinez, Anthony, Haller, neres etc tonen toch aan dat investeren loont!! Het niet doen van aankopen zal desastreus zijn voor Ajax. De logica ontgaat mij volledig waarom je geen talentvolle spelers gaat aankopen wanneer je reeds de operationele kosten al hebt verlaagd en je ook het geld hebt om deze investeringen te doen. De opgebouwde voorsprong ben je na 1 jaar volledig kwijt. Wat een puinhoop is het geworden…

01-08-2023 12:45

jo1 +4584

Godenzonen83 hehe iemand die het snapt . Eindelijk geen hersenloze reacties die papegaaien

01-08-2023 14:00

Henkjanklaas +20607

Artikelen over de Ligt en Maduro kunnen me voorlopig gestolen worden. Het gaat nu nog maar om één ding of feitelijk in zes dingen en dan zijn aangekochte spelers die dit gemankeerde team een stuk sterker maakt. Verder is niets van belang. Wanneer dringt het eindelijk tot iedereen door dat we komend seizoen CL moeten halen? Daar ligt een pot geld te wachten van tussen de 70-90
Miljoen. Een absolute noodzaak om onze dure huishouding te kunnen betalen. Alleen als we nu ruim investeren gaat dat lukken. Met 1 of 2 en de rest jeugd, en wat er nog is, ga je t niet redden. Wakker worden !

01-08-2023 11:57

Rockanje23 +37006

Klopt inderdaad wat je schrijft, maar ik vrees dat we het het komend seizoen moeten doen met verhalen van ex-Ajacieden in het buitenland die het goed naar hun zin hebben en met plezier terug kijken op hun tijd in Amsterdam.

01-08-2023 12:04

jo1 +4584

Steijn geloof je er nog in?

01-08-2023 08:51

FissaDeGekste +3371

Best triest voor die man. Lijkt erop alsof hij geen eerlijke kans gaat krijgen. Maargoed, Der Sven heeft nog een maand..

01-08-2023 12:06

jo1 +4584

Klopt voor Steijn is het erg sneu. Echter bij Sparta is hij gewend om met zooi te werken

01-08-2023 12:11

Lekkerhoor +3379

Allemaal leuk en aardig maar je hebt iemand als Lenderink om de cijfers bij te houden en begrotingen te maken voor te toekomst. Je doet aankopen met oog op de toekomst. Je weet toch wat je je wel en niet kan veroorloven? Het lijkt nu allemaal wel een beetje alsof Overmars dit risico allemaal in zijn eentje heeft genomen. Zoveel macht had die man nou ook weer niet toch?

31-07-2023 22:51

jo1 +4584

Welnee. Was perfect beleid. Je doet wat duurdere aankopen, je had bij 100% garantie dat ze sowieso meer waard werden. Zo zet je stappen. Nu ga je terug naar het niveau 2012 dat je weer een speelbal wordt in Europa. Als we 1 schot op doel zetten hebben we al een feestje in europa

01-08-2023 08:52

Ferd +38364

100% garantie dat ze sowieso meer waard werden zoals de dure aankopen Tadic, Blind en vooral Magallan waar Ajax echt de jackpot mee scoorde.

het zijn juist de goedkopere aankopen geweest zoals Frenkie, zoals Martinez, zoals D. Sanchez die de klappers hebben gemaakt.

02-08-2023 09:54

jo1 +4584

Antony Neres, Ziyech

02-08-2023 09:58

Henkjanklaas +20607

Missen we komend seizoen CL dan lopen we zo al tussen de 70-90 miljoen mis !

31-07-2023 20:53

jo1 +4584

Ja snappen veel mensen niet. Beter brol met ee gesloten begroting

01-08-2023 08:53

Cello +52905 moderator

De financiele situatie wordt ergens op youtube besproken en duidelijk daaruit wordt dat alles niet zo simpel is als hier door velen wordt voorgesteld.

Velen roepen dat we genoeg geld zouden moeten hebben om aankopen te doen, zeker nu Timber en Bassey verkocht zijn geworden. Tellen dan gemakshave de transfersommen bij elkaar op en roepen dan we hebben 67,5 mio om te besteden (45+22,5). Maar kijk....daar gaat het al gelijk fout!. Vergeten wordt, heel gemakkelijk, dat er ook kosten tegenover de transfer van de speler staan. Er gaat best een hoop af van zo'n transfersom. Dat begint al met de restwaarde in de boeken van de bewuste speler (als inkomende transfer wordt de som verdeeld over totale contractduur). Als je alle bijkomende kosten van het te vangen bedrag aftrekt dan blijk je voor Timber rond de 34 mio over te houden èn voor Bassey als het net mee zit rond de 0 mio (immers vorig jaar net getekend en stond voor nog vele miljoenen in de boeken, bijna zijn totale aanschafprijs minus één jaar waardevermindering in de boeken).
Dus al met al houd je mbt transfersaldo na de verkoop van Timber èn Bassey net aan 34 mio over.

Een ander mooi voorbeeld is Antony. Exclusief bonussen voor 95 mio verkocht, maar na alle kosten die er nog openstonden en erbij kwamen (alleen al de zaakwaarnemers en doorverkoopclausule kostte bijna 30 mio) hield Ajax van die 95 mio iets van 52-53 mio over. Kijk....dan wordt het verhaal weer iets anders of niet?.

En aangezien Ajax, zelfs als het wel CL speelt, alsnog minimaal 50 mio moet verkopen (destijds al door Overmars verwoord). dan kan je je voorstellen dat je dus alleen met de verkoop van Timber en Bassey (netto resultaat 34 mio) er nog lang niet bent. Berekend heeft men al, dat wanneer je Alvarez en Kudus verkoopt (beide rond de 45 mio) je netto transferresultaat van beide opgeteld tussen de 60-65 mio zal liggen. Want ook daar gaan dus de kosten nog van af!.
Kortom.... als straks Timber, Bassey, Alvarez en Kudus zijn verkocht kan en mag je 'blij' zijn als je netto transferresultaat rond de 100 mio ligt.
Enige voordeel is, dat je op de balans voor afschrijvingen en heel stuk lager dan de zgn. grens van 60 mio komt te staan en dat je salarishuis ook verder zakt, immers de salarissen van de betreffende spelers hoeven niet meer betaald te worden.
Al met al heb je dan wel ruimte, maar niet zoveel ruimte dat je heel gek kan gaan doen oftewel kan gaan smijten met geld. Let wel.... alles wat je aan verplichtingen aangaat dit seizoen drukken ook door de komende jaren (al naar gelang de lengte van de nieuwe contracten van nieuwe spelers). En daar schuilt het gevaar in, het risico, want je weet bijvoorbeeld niet of je je gegarandeerd voor CL kan plaatsen. Je weet niet òf je volgend jaar vanuit de selectie die we straks hebben óók weer makkelijk de vereiste 50 mio kan verkopen. En dat laatste is dan een netto resultaat, wat neerkomt dat je bruto rond de 100 mio moet verkopen.

Dus ja.... misschien ben ik één van de weinigen, die het niet alleen zwaar vervelend en frustrerend vind, maar tegelijk wel kan begrijpen, waarom men zeer voorzichtig zich beweegt op de transfermarkt.

31-07-2023 20:38

jo1 +4584

Het zijn niet alleen transfers waar je geld mee ophaalt he. Je normale gang van zaken zoals toegangtickets, sponsoring, merchandising, premies voor de nl competitie etc

31-07-2023 22:20

Cello +52905 moderator

@jo1

Naar verhouding, binnen de begroting levert dat alles veel te weinig op. Het is ook niet voor niets dat ondanks de inkomsten uit de zaken die jij opnoemt (je kunt er ook nog de tv-inkomsten ED en de afgelopen jaren CL bij optellen) er dus toch nog minimaal netto 50 mio uit de transferinkomsten gehaald dienen te worden. En dat is ingeboekt om een begroting van ongeveer 160 mio sluitend te krijgen. Laat nu zo zijn dat we de laatste jaren steevast over de vastgestelde begroting zijn gegaan. Ik dacht afgelopen seizoen iets van 190 ipv de begrote 160. Dat is dus al 30 meer dan vooraf gedacht en gehoopt. En dus moest al 30 mio extra vrijmaken uit de transferopbrengsten. Dus boven op die al 50 mio die je vooraf ingepland had. En dit schijnt de afgelopen jaren bijna jaarlijks gebeurd te zijn. Op die manier is dus al heel wat van de zogenaamde reserve verdampt. Denk dus dat velen zich hier en elders onterecht 'rijker gerekend hebben' dan dat het werkelijk was.

Betekent ook niet dat we armlastig zijn. Verre van dat. Maar dat we gewoonweg ons niet kunnen veroorloven om met geld te smijten en ja, dat er dus wel degelijk voorzichtigheid geboden is. Omdat de verliezen te groot zijn en op deze manier niet steeds opgevangen kunnen worden.

31-07-2023 22:45

jo1 +4584

Snap ik maar er zijn veel grootverdieners al weg. Je hebt er nog 5 a 6

31-07-2023 22:53

jo1 +4584

Op zich is er niks aan de hand. 1x geen cl is geen ramp. Zelfs de kneusjes als Alvarez en Kudus hebben de clubs nog 40 miljoen plus over.
Het is riskant, maar liever zo dan net zoals vroeger de speelbal van Real te zijn. Een kansloze 4-0 wat eigenlijk 9 -0 moest zijn

31-07-2023 23:17

swekker +301

Dit soort goed onderbouwde comments zie ik graag. Ben helemaal klaar met (top)comments die om het ontslag van directieleden roepen bij dergelijke artikelen, opportunisme ten top.

01-08-2023 12:13

Henkjanklaas +20607

En weer een dag voorbij zonder nieuwe aankopen… zonder de noodzakelijke kanjers. Missen we komend seizoen CL dan worden we vele jaren terug geworpen. Nog maar een paar jaar terug liep de hele media te gillen dat Ajax de rest op een niet te overbruggen afstand had gezet. En kijk nu eens hoe de vlag erbij hangt. Zeer treurig en onacceptabel.

31-07-2023 17:05

Rockanje23 +37006

Ik denk niet dat Ajax er ooit op minder dan twee weken voor de competitie start, sportief zo slecht heeft voorgestaan.

31-07-2023 12:54

gerard +317

Men moet eens wat meer geduld en vertrouwen hebben hier! Ik heb er alle vertrouwen in dat het een mooi seizoen gaat worden!

31-07-2023 12:25

Henkjanklaas +20607

Waar is dat op gebaseerd Gerard ?

31-07-2023 17:06

Stefansuarez +19013

Dat is de instelling Gerard

De jonkies gaan het doen voor ons Hato,Vos,Misehouy, Godts

31-07-2023 21:36

jo1 +4584

Jazeker 10e plek gegarandeerd . Ole we blijven erin

31-07-2023 22:21

A Kind of Magic +582

Het is een lastige situatie;

Vorig jaar hebben we voor rond de 200 miljoen verkocht, en rond de 110 miljoen gekocht. Daarbij moet rekening worden gehouden dat er jaarlijks voor circa 40 of 50 miljoen verkocht moet worden op basis van de huidige jaarlijkse (salaris) kosten.

In dat opzicht kun je stellen dat er, met aftrek van allerlei bijkomende transferkosten, maximaal 20 of 30 miljoen is "verdiend". Daarvan is een deel al uitgegeven aan het tekengeld en transfergeld van de 2 nieuwe middenvelders

Dit jaar wordt er geen CL gespeeld, waardoor er 2 zaken aangepakt moesten worden;

- extra verkopen (naast de standaard 40 of 50 miljoen).
- besparen op salarissen.

Het kan dus zomaar zijn dat zowel de opbrengst van Timber en Bassey als de besparing op salarissen
van Tadic, Blind, Timber, Bassey en Grillitsch gebruikt wordt om de gaten te dichten. Dan kunnen we pas uitgeven bij de verkoop van Alvarez en/of Kudus.


Daar schuilt gelijk het gevaar. Beide spelers zullen pas laat worden verkocht, met het risico dat de 1e keus die Ajax op het oogt heeft reeds ergens anders hebben getekend.

Ik zou tóch inzetten op het direct vastleggen van 1 topper voor de rcv positie, deze positie heeft in mijn ogen de hoogte prio. De andere posities moeten we (helaas) laten afhangen van de overige verkopen.

31-07-2023 11:11

Henkjanklaas +20607

Hoe je het wendt of keert , halen van een CL plek is absoluut een vereiste gezien de prijzenpot volgend jaar. Loop je die mis dan kan nog 2x zo veel worden gesaneerd en kunnen we de aansluiting zelfs in Nederland vergeten. Kun je nagaan wat voor een beleid werd en wordt gevoerd. Nog maar een paar jaar terug hoorden we vanuit de media dat Ajax nooit meer was in te halen vanwege de enorme financiële voorsprong en zie hier !!

31-07-2023 11:34

jo1 +4584

Zeker we hebben voor de rest geen inkomsten he. Een shirtje kost inmiddels 110 euro en geproduceerd voor 2 tientjes . Dikke sponsorcontracten van Ziggo, Adidas en Abn. Maar ach gud we wachten op verkopen. Straks gaan we hetzelf nog geloven

31-07-2023 22:23

PytarJohanson +1678

Niemand hier weet precies wat de financiële situatie van Ajax is. Wat we uit de verhalen van Steijn en Mislintat mogen geloven is dat Ajax in de begroting altijd rekening hield met de inkomsten uit de Champions League. Die heb je nu niet. Daar komt bij dat de miljoenen die Ajax vorig jaar had verdiend niet goed zijn besteed.

We kunnen dan het Mislintat, Steijn, Hendriks, en eerst Schreuder, Huntelaar, etc. kijken. Maar uiteindelijk is er maar een verantwoordelijk voor deze situatie: Overmars. Als hij niet fotos van zijn piemel naar vrouwelijke collega's had gestuurd (hoort bedenk je het ook?), dan het hij er nog keurig gezeten en hadden er het fiasco van het einde van de vorige transferperiode niet gehad.

En nu zitten Mislintat en Steijn met de gebakken peren. Luisterend naar die eerste is het waarschijnlijk dat pas tegen het einde van de transferperiode de selectie rond zal zijn. Dat zorgt toch voor een verstoorde voorbereiding. Dus verwacht niet dat de eerste wedstrijden heel goed zullen gaan. En dat het even het duren voordat Steijn zij stempel kan drukken. Het gaat en zwaar seizoen voor Ajax worden. PSV en Feyenoord staan er beter voor.

Maar wees geduldig. Mislintat heeft tot nu toe te spreken binnen gehaald en die zijn beide en duidelijke versterking gebleken. Dat belooft nog wat.

31-07-2023 09:38

Henkjanklaas +20607

Ja domme overmars maar hij had wel een transfer saldo van meer dan 300 miljoen en kan hij het helpen dat ze na zijn domme handelingen een klote transferbeleid is gaan voeren na zijn vertrek.

31-07-2023 11:36

DeMeer1976 +3095

Ik ben niet iemand die snel in paniek schiet zeker niet door resultaten in oefencampagnes.

Maar er moet nu toch heel snel wat gebeuren zeker in defensie. Anders gaan we snel achter feiten aan lopen. Hoeft niet fataal te zijn in begin maar ideaal is anders.

Op dit moment snak ik weer naar al die Ajacieden die er niet meer zijn.

Bergkamp, Jonk (niet zijn enge clubje trouwens), Overmars, Sar, Slop onder andere.

31-07-2023 08:35

Gewoon Gijs +18347

ik lees de salarissen die op social media rondgaan. Als die bedragen kloppen hebben H2 en S2 vorige zomer zoveel schade aangericht dat je nu weinig kanten op kunt. Op bssis waarvan Huntelaar mocht blijven, en wat zijn rol was, is voor mij nog de vraag

30-07-2023 23:26

Rockanje23 +37006

Volledig mee eens. De verantwoordelijken van nu krijgen de schuld van deze volledig mislukte transferzomer, maar de oorzaak ligt 100% bij het gestuntel van vorig jaar olv van der Sar! Schreuder en zijn zaakwaarnemer plus Hamstra en Huntelaar zijn allemaal veel te licht gebleken voor hun functie.
En van der Sar maar roepen dat ze het zo goed deden en hun niet moesten onderschatten. De kluns.
Ze zijn gelukkig allemaal van het toneel verdwenen op Huntelaar na. En waarom hij wel mocht blijven is mij voorlopig ook een raadsel.

31-07-2023 06:24

Henkjanklaas +20607

Precies dat en overmars heeft een domme stunt uitgehaald maar is toch niet verantwoordelijk voor het gestuntel daarna door leiding en RvC en dan als RvC een hogere beloning regelen bizar

31-07-2023 11:38

Bobje99 +7051

Hoe zat het dan met oa de vrij hardnekkige geruchten rond Guler. Die moest een miljoen of 17 kosten meen ik me te herinneren. Als al het geld op is en er eerst verkocht moet worden voor er gekocht kan worden hold dat zeker voor hem. Was het dan zo dat Sven voorwerkt aan het doen was in de hoop snel geld vrij gemaakt te hebben. Of was het zo dat hij toen nog niet wist dat dit zo nijpend zou zijn. Of was het hele gerucht compleet op niks gebaseerd.

Ik begrijp niet dat het nu lijkt alsof er er allemaal lijken uit de kast komen. Met een beetje excel skills had je alle scenario’s toch al half mei gereed kunnen hebben. Als/dan en doorpakken.

Wat ik ook niet begrijp. Met de kennis van nu is het te bizar voor woorden dat de RVC heeft gemeend dat ze flink gecompenseerd moeten worden voor de noeste arbeid die ze leveren. Zij (op een enkeling na) die de puinhoop hebben veroorzaakt, vinden dat ze daar nog voor beloond moeten worden ook.

Ben benieuwd naar het de biografie van Sven of Maurice over een aantal jaar.

30-07-2023 22:20

RvhC74 +5371

Volledig op het conto schrijven van vd Sar, Hamstra, zaakwaarnemer Tadic, Schreuder, Lenderink, Hendriks en RvC die hier allemaal aan hebben meegewerkt sinds het vertrek van Overmars en allemaal dachten dat kunnen wij allemaal ook wel

Je ziet het de resultaten….. bedankt allemaal Ajax volledig naar de klote geholpen met je betweterig gedrag

Schaam je kapot

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1145058/steijn-op-dit-moment-twijfel-ik-of-we-aan-die-verwachting-kunnen-voldoen.html

30-07-2023 19:11

Gewoon Gijs +18347

Hendriks was er toen nog niet hoor, Huntelaar al wel

30-07-2023 23:29

patrick37 +1746

Hendriks is een walgelijke man

31-07-2023 08:57

Rockanje23 +37006

Als Maurice, als…

30-07-2023 19:07

Bonno1978 +6458

Ik dacht dat we de laatste jaren echt op weg waren om onze club zowel sportief als financieel stabiel te organiseren. 'Het Bayern van Nederland' werd veelvuldig genoemd. Het frustreert zo enorm dat als je de verkeerde mensen de macht geeft, het binnen één fucking jaar allemaal anders is. En nog frustrerender dat je in Rotterdam het omgekeerde ziet. Zo zie je...'we' zijn teveel met de kin naar boven gaan lopen. Trouw blijven aan je DNA blijft één keer in de zoveel jaar toch lastiger dan gedacht. En het begon met een dickpick...

30-07-2023 18:38

Yeshyeshyall +10926

Ik hoop dat er 3/4 goede spelers komen uit de hoge hoed. Als Steijn dan niet slap gaat lullen maar er een speelwijze in slijpt en team van weet te maken is er niet zo veel aan de hand. De transferperiode is elk jaar spannend en we zijn zelden op tijd klaar, allemaal niet zo bijzonder op zich. We staan er op dit moment wel erg matig voor maar volgens mij ziet iedereen het en na vorig jaar was dat ook al wel duidelijk helaas

30-07-2023 18:37

Tim.S +3922

Hoe kun je nou aankopen gaan doen als geen geld is

30-07-2023 16:45

AlexLitmanen10 +14361

Huren?

Niet ideaal. Gelukkig hebben ze bij Ajax wel geld alleen geen idee

30-07-2023 20:04

patrick37 +1746

Er is genoeg geld,laat je nou niet voor gek houden

31-07-2023 08:58

Tim.S +3922

Ik hoop dat je gelijk hebt

31-07-2023 11:11

myway25 +2441

Wat ik nu wel echt goed vind is dat Ajax geen belachelijke salarissen meer betaald. Bedoel prima dat Tadic goed ging verdienen, maar 6 miljoen per jaar bij Ajax dat is 24 miljoen in 4 jaar. Dat kan toch niet. En dat is 1 persoon als je daar Blind, Klaassen en anderen bij optelt is het belachelijk wat Overmars heeft gedaan. We zijn 1x heel ver gekomen en 1x groepswinnaar geweest. Verder zijn we net aan iedere keer kampioen geworden en nu 1x niet.

Was dat het allemaal waard? Had je niet met iets mindere bedragen alsnog kampioen kunnen worden? En bespaar me dat gelul over 2019. Daarmee ben je door verschillende spelers die we met relatief lage bedragen hebben binnengehaald. Zoals Frenkie, Tagliafico, Ziyech, Neres en meer.

Ajax mag best 2/3 top spelers halen met behoorlijke transfersom en een hoge salaris, maar ook niet te hoog waardoor de balans van de groep wordt verstoord. Je uitgangspunt moet zijn jonge talenten kopen/scouten en opleiden. Daar staat Ajax voor!

30-07-2023 14:31

Copa077 +2761

Oke dan kunnen we beter stoppen ajax hoort bij beste van europa

30-07-2023 16:10

myway25 +2441

Op dit moment niet. Realistisch gezien hebben we fouten gemaakt afgelopen jaren en we moeten snel van de beurs af

30-07-2023 16:22

Danielson +50248

Waarom? Kun je dat uitleggen?

30-07-2023 18:34

myway25 +2441

Waarom we niet tot de beste horen is omdat ons spelersmateriaal net genoeg is om de top 2 van NL te bereiken. Verder is het gebleken dat het veel geld kost dn enorm lastig is om van de beurs te gaan. Overmars was er ruim 10 jaar mee bezig.

31-07-2023 00:41

DeMeervanweleer +7567

Ik vermoed dat het duo v.d Sar en Overmars Ajax in hun jacht naar succes boven zijn stand heeft doen leven. Niet zozeer qua transfers, maar meer in de salarissfeer, mensen als Tadic en Blind maar ook anderen, verdienden teveel voor een club uit de ed. Die scheefgroei wordt nu gecorrigeerd door een pas op de plaats te maken. Het gaat altijd om de balans. Ik denk de de rvc toch moet durven te investeren om in ieder geval mee te kunnen doen om de landstitel en de bijbehorende revenue's Mislintat zal ook bezig zijn met een signaal naar andere clubs toe dat Ajax niet meer de Dagobert Duck is uit de Lage Landen. Ik verwacht echt nog wel een paar zekere transfers zo'n 2-3 maar wellicht meer ah einde van de transferperiode omdat dan meestal nog de meeste zaken worden gedaan. De kost gaat meestal voor de baat uit. Ik hoop dat de rvc zich dat ook beseft.

30-07-2023 14:21

jo1 +4584

Onzin. Het eigen vermogen is vrij hoog bij Ajax. Dat betekend veel eigen geld in Ajax. We spelen 1 jaar geen cl en opeens is het paniek. Denk je nu echt dat de accountants die Ajax jaarlijks een goedkeurende verklaring geven een goedkeuring zou geven als er geen zekerheid zou zijn als de vaste lasten zouden kunnen worden betaald? Dacht het niet. Iedereen op de site doet net of ze alle cijfers hebben gezien van Ajax. Het salarishuis is misschien meer dan bij de concurrent maar wat boeit het onze Merchendise, de toeschouwers de sponsors die we enorm hebben. Kijk naar de deals met Ziggo dn Adidas. Het is een storm in een glas water. Mislintat heeft gewoon niet de bravoure om betere spelers naar Ajax te halen. Niemand heeft ooit vd vent gehoord. Dan is het wel anders als vd sar of Overmars op de stoep staan

30-07-2023 14:30

Dutch Schaefer +6099

“Eigen vermogen betekent veel eigen geld’. Je gelooft het bijna zelf volgens mij.

30-07-2023 14:33

DarkChild +3451

Ehm, je weet dat die cijfers bij een beursgenoteerde onderneming gewoon openbaar zijn he. En dat als je maar wil, ook jij die gewoon kan bekijken. En dan zal ook jij tot de conclusie komen dat je eigen reactie terug te brengen is tot waar jij hem zelf mee opent.

30-07-2023 14:41

jo1 +4584

https://www.finler.nl/kennis/eigen-vermogen-ev/

30-07-2023 14:56

jo1 +4584

laatste half jaar cijfer waren een winst van 76 miljoen netto!

30-07-2023 14:57

DeMeervanweleer +7567

Ik zeg niet dat er geen geld is. Ik denk dat men denkt dat om Ajax gezond te houden deze pas op de plaats noodzakelijk is. Anders kan ik het ook niet verklaren.

30-07-2023 15:01

jo1 +4584

bedraagt het totaal eigen vermogen € 273,7 miljoen, 45,0% van het balanstotaal, super gezond op 31-12-2022

30-07-2023 15:03

Aldek +5080

Des de gekker dat we nu zo lopen te klooien. Dit seizoen plek 1-2 …

Maar dan moet je wel investeren.

Maar velen hier vinden dat helemaal niet nodig.

Lekker weer terug naar de tijd dat we voorronde moeten spelen en dan natuurlijk tegen Kopenhagen ofzo eruit vliegen..

Prima beleid…. Geen risico nemen… op naar plek 6 ( boekhoudkundig we op orde)

No guts No glory

30-07-2023 18:06

jo1 +4584

Mee eens

30-07-2023 18:26

Spectre +2280

Ik denk dat je gelijk hebt, en zolang het goed gaat merk je daar weinig van, totdat je CL misloopt, dan heb je een probleem, en dat zien we nu.

30-07-2023 15:24

debarbaar +8219

Ja, maar eerst moet iemand Suzan Lenderink uitleggen dat ze alleen maar zit waar ze zit omdat ze een vrouw is en de vorige president-commissaris geilde op dat soort zaken, ook moeten ze haar even uitleggen dat de Bijenkorf ook een half jaar van tevoren investeerde in een nieuwe collectie en niet pas ging bestellen als de oude collectie op was. We worden geregeerd door Morons. Idioten als de potloodventer en de keeper die even vergeten waren om op te nemen in een contract dat het salaris 30% lager zou worden als de CL niet werd gehaald. Idioten die enorme commissies gaven aan spelers en zaakwaarnemers en ze beloofde dat ze voor een lekkere lage prijs weg mochten. Je bent mooi gesjochten als je Mislintat of Steijn bent. Verneukt door lui die over hun graf geregeerd hebben en een dame die er zelf een puinhoop van heeft gemaakt vorig jaar.

30-07-2023 14:13

Gaza +4367

Ja Steijn, die versterkingen zijn onderweg.

30-07-2023 14:03

Ajaxfan31183 +16391

Nou Maurice op dit tempo zal je lang moeten wachten op aankopen . Ik vermoed dat die Olij er eerder is dan de aankopen die we echt nodig hebben

30-07-2023 13:40

Sense of.H +5436

HOOP is een GROOT woord tegenwoordig

30-07-2023 13:13

AlexLitmanen10 +14361

Zojuist naar de supermarkt geweest.
Helaas waren alle A -merken op.

Ik heb dus maar niks meegenomen. Laat mijn gezin liever verhongeren..

Is die surfer nu nog niet weggestuurd?

MISLINTAT OUT! Wegwezen. Niet presteren niks doen weg!

30-07-2023 13:02

Gaza +4367

Zou echt heel graag een weekje mee willen lopen met die Mislintat. Heel benieuwd wat er allemaal speelt en gedaan wordt.

30-07-2023 14:04

AlexLitmanen10 +14361

Scheelt waarschijnlijk een hoop frustratie.

Zucht

30-07-2023 16:20

stopperspil +11163

Doet de de leiding van Ajax onderling aan de zeer nodige functioneringsgesprekken?

30-07-2023 12:26

remco.p +1158

Als je ten opzichte van vorig jaar Tadic Bassey (Alvarez) en timber weg doet dan vind ik het niet zo gek dat je van kleine ploegen niet wint.

Van der boomen zeer goede aankoop. Dat is 1.
Middenveld is aanvoer van achter nodig.
Daar staat nu:

Wijndal hato... Rensch/vorig jaar al niet goed genoeg. Dat kan echt niet!!!

Bergwijn brobby kudus ik zie liever een nieuwe spits type haller lang en killer. En rb.

Dit elftal al ben je Louis van gaal word geen kampioen daar kan stein nix aan doen

Ajax moet zich dood schamen.
Wat een slecht aankoopbeleid alles boven de 40 mil de deur uit er staat helemaal niets meer!

30-07-2023 12:11

Johan4ever +10914

Hoop doet leven...😇

30-07-2023 12:06

Ajaxbrl +13690

het startgeld volgend jaar in de CL is 80M, als wij dat mislopen en de concurrentie juist niet, zijn we zwaar de sjaak, iets met verkeerde zuinigheid?

30-07-2023 11:48

NipeB +15790

Niet eens. Het geld is er gewoon niet. Wat wil je ook met een verlies van 100 miljoen. 50 was er al jaarlijks want daarom moesten we altijd voor 50 verkopen om rond te komen en er komt 50 bij wegens missen CL. Dus er is gewoon eigenlijk geen geld en ze investeren nog wel iets in nieuwe spelers in de hoop daarmee de tweede plaats te halen. Te lang vasthouden aan nummers 1 van de lijstjes is een risico. Dat zijn dus al geen spelers die graag naar Ajax willen want anders hadden ze al getekend. Doorschakelen is sneller, goedkoper en weliswaar ook minder kwaliteit maar je kunt ze misschien nog een paar keer mee laten trainen voordat we de eerste punten verliezen in de eredivisie.

30-07-2023 14:21

Daa +2708

Het is heel simpel. Als je voor een ADO coacht kiest, die niet hoger is gekomen dan een 6e plek met Sparta en je zet naast hem twee onbeduidende figuren neer als een Maduro en Bakkati, dan wordt het echt niks hoor. Slechtste Ajax in 85 jaar. Wat een baggerzooi. Steijn moet lekker Fortuna gaan trainen.

30-07-2023 11:46

godezoonronnie +3534

Hierover mag je pas oordelen over enkele maanden, of beter gezegd na 1 seizoen. We zitten nog in voorbereiding en je wil alweer de hele staf eruit donderen. Een trainer is zo goed als z’n materiaal.

30-07-2023 12:10

RSM +3918

Na 4 wedstrijden weet je al genoeg. Dus een maandje wachten.

30-07-2023 13:37

sucre +15104

Onzin Daa...

30-07-2023 12:22

Steffenhagen +37811

Moet met terugwerkende kracht wel lachen om het interview met Mislintat. Veel koffie , lange dagen en twee telefoons … En dan nu met een reservekeeper komen aanzetten .

30-07-2023 11:34

RSM +3918

Whaha idd ongelooflijk.

30-07-2023 13:37

vandenhaas4 +15053

Twee telefoons? Wat is daar de gedachte achter? Een burner om zaken te doen met Promes?

30-07-2023 15:01

ProfessorX +19827

Bassey is nu ook definitief 22,5 plus Regeer 1 plus Timber 40 plus nog aanvullende transfers 2.5 of 3 ?

Sutalo is denk ik rond enkel 2 wedstrijden voorronde spelen waarvan 1 al gelukt , dus komgg te die wat later instromen

Wie gaat die spits worden ?
Ivanusec volgend Feyenoord wachten hun op Hem voor 8,5 mio dan zal ik zeggen neem hem gelijk mee betaal 26 voor beide plus 15% bij doorverkoop plus bonussen .

Dan Kan je wel starten in de eredivisie .
Even aankijken wat er gebeurt met Alvarez en Kudus pas bij vertrek nieuwe oppikken geld ook voor rechtsback .

Ook zou ik de Gok wagen voor Branco een jongere versie Tagliafico .

Dan heb je het redelijk staan .

30-07-2023 11:15

wimdep +1298

Sutalo heeft gisteravond gewoon gespeeld, dus gaat voorlopig helemaal nergens heen!

30-07-2023 11:11

RN +14719

Over een paar jaar Daley Blind, Schone, Vertonghen en Siem de Jong in het bestuur van Ajax. Lijkt met prachtig! Echte Ajax mannen

30-07-2023 11:07

Sander31 +7690

Toch snap im het niet. Er is 80 miljoen binnengekomen met Antony en 100 uitgegaan. Verder nog wat spelers verkocht. Hoe komen we aan een tekort. Door de salarissen?

30-07-2023 10:59

MarcHogervorst +35302

Je geeft zelf het antwoord al! Het is niet alleen de transfers, je moet die spelers ook betalen. Deel van de salarissen was dus transferbalans en CL gelden.

30-07-2023 11:12

MarLuuk76 +3557

De Belastingdienst wellicht.

30-07-2023 12:32

Martin Schokker +797

inderdaad we missen al 40 mln door CL maar dat je iets kan investeren lijkt me toch wel..waar zijn de aankopen van 5-12 mln waar Ajax altijd zo goed in was.

30-07-2023 12:54

Misdielat +1235

Ik begrijp het evenmin. Het was overigens 95 miljoen voor Antony als ik me niet vergis. Dus die verkoop compenseert zo'n beetje in z'n eentje al die verschrikkelijke losgeslagen aankopen waardoor we nu bijna failliet zouden zijn.
Tel daar Timber en Bassey bij op en je snapt er nog minder van.

30-07-2023 11:16

DarkChild +3451

Volgtip: https://twitter.com/j_berden/status/1685547157632217088#m

Daar heb je meer aan die al die ronkende '95 miljoen hier' , 40 miljoen daar' die je hoort. Gast legt het prima uit.

30-07-2023 13:47

JanBiesbos +29030

Ik denk dat er helemaal niks meer komt. Lekker alles misgrijpen.

30-07-2023 10:58

Michael 1974 +21981

Denk dat we aan het sparen zijn om in een keer 300 mln aan mbappe uit te kunnen geven?

30-07-2023 10:56

vandenhaas4 +15053

Mbappé in de winter halen, want hij heeft vast een half jaar nodig om aan het systeem te wennen. Dan kan hij vanaf 24/25 knallen.

30-07-2023 11:06

Michael 1974 +21981

Half jaartje in jong 😂

30-07-2023 12:01

Hans Verhagen +14109

We hebben Pier Eringa nog, die krijgt deze trein wel op de rails.

30-07-2023 10:50

vandenhaas4 +15053

Eringa moet eerst maar eens een machinist aanstellen.

30-07-2023 11:06

Hans Verhagen +14109

Hij schuift Jan van Halst naar voren. Is de enige die hij kent en ooit gevoetbald heeft.

30-07-2023 11:23

RijkdeGooier +2875

Wat een stress en gepieker levert deze zomer op. Was het vorig jaar niet van 'en we kopen er nog één' en liep iedereen hier vol met vertrouwen van dat we sowieso kampioen zouden worden. Nu is dat even anders. Ik heb hier en daar al de verwachting gelezen dat we weer voor de derde plek gaan met deze selectie. Ik denk dat ook wij supporters moeten leren begrijpen dat je een kampioenselftal niet even bijelkaar harkt. Kijk maar naar Pisvee, die zijn ook al een tijdje in de achtervolging. Er is vorig seizoen gewoon teveel fout gegaan en daar betalen we nu de prijs voor. Tijd heelt alle wonden en het zal zeker wel weer goed komen, alleen is geduldig zijn nu het aller belangrijkste!

30-07-2023 10:40

MarcHogervorst +35302

We gaan meedoen in de topdrie! Niet dat we zeker kampioen worden, maar Ajax heeft wel net zoveel kans op de schaal als Feyenoord en PSV.

Ik blijf altijd optimistisch!

30-07-2023 10:45

Web +178830

Het gaat er om wie van de drie de minste fouten maken
Alle drie clubs kunnen van iedereen winnen

30-07-2023 10:48

RijkdeGooier +2875

Precies! Niet ineens ons cluppie affikken

30-07-2023 10:50

Hollister +12559

Realisme plaats gemaakt voor hoop Web? Met deze selectie mag je blij zijn om uberhaubt Europees voetbal te mogen spelen en daarnaast eindig je minimaal 15 punten achter PSV en Feyenoord..... dus gewoon Ajax onwaardig. Ik durf te stellen dat dit de slechtste selectie is van de laatste 10 jaar

30-07-2023 11:37

RepoocElad +9880

Zonder aankopen misschien nog wel erger dan dat. Slechtste deze eeuw.

En de huidige selectie zie ik echt niet van feijenoord winnen hoor. Slot maakt gehakt van dit veredelde jeugdelftal aangevuld met miskopen

30-07-2023 12:44

Gaza +4367

Top 3 rechter rijtje ja.

30-07-2023 14:08

Web +178830

En dan ben ik ook zo benieuwd
Hoe kom je bij Ruli uit?
Schreuder en Tadic zaken waarnemer?
Schreuder kent hem van zijn Barcelona tijd?
Die jongen blundert om de week?
Deed hij dit ook in Spanje?
Of heeft hij echt heimwee?
Zit hij niet goed in zijn vel?

30-07-2023 10:34

Harrier Du Bois +38681

Ja dit deed hij ook in Spanje, beelden genoeg ook, de fans van zijn oude club missen hem niet echt, goede jongen hoor, maar blunderen stond hij wel bekend om

30-07-2023 10:55

vandenhaas4 +15053

Grappig genoeg zijn al die keepers waar Ajax mee in verband werd gebracht (Bayindir, Vlachodimos) spelers die niet per se gemist zouden worden door fans van de clubs waar ze spelen.

30-07-2023 11:08

Harrier Du Bois +38681

Klopt, mankementen hebben ze inderdaad

30-07-2023 11:12

Pantelinho +2606

Het is juist goed dat de druk er nu op zit. Dit zorgt ervoor dat iedereen op scherp staat en dan verandert er daadwerkelijk iets. Het moet alleen niet omslaan naar ' stuur die en die eruit want het is weer niks!' gedrag, daar heb je echt helemaal niks aan.

30-07-2023 10:25

Harrier Du Bois +38681

Het gebeurd zo vaak dat aankopen wat langer duren, al helemaal de echte nummer 1 op de lijst, ik kan me veel voorbereidingen heugen waar we pas echt gingen inkopen rondom start Eredivisie. Geduld mag nog even, jammer maar wij kunnen er niks aan doen behalve achter de club staan. Hopen op Sutalo 1 deze dagen, nieuws rondom hem verwacht ik wel binnenkort.

30-07-2023 10:23

Gaza +4367

Na een maand heb je al 7 verliespunten met de huidige slectie.

30-07-2023 14:10

LukaLitmanen +81964

Ajax wil Nick Olij halen

Telegraaf

30-07-2023 10:23

hoolimike +2453

Wat moeten we daar nou mee??

30-07-2023 10:37

ajaciedje90 +59819

Nick Olij is een target. Snap ik wel. Dan kan je Gorter weer verhuren en als Rulli als een krokketenplukker bezig blijft heb je met Olij een prima doelman die stabiel is. Rulli maakte vorige jaar al geen beste indruk in veel wedstrijden en tot nu toe in de voorbereiding valt hij ook tegen.

30-07-2023 10:21

Web +178830

Als Ajacied doet het pijn hoe het op dit moment gaat
Ik heb een te grote Ajax liefde om mijn club af te vallen
Daarom kan ik er niet bij dat er een groep is die mensen die positief blijven afvallen en maar blijven drammen.
Het moet je pijn doen dat zijn de echte supporters
Invloed hebben wij niet
Ongenoegen tonen mag moet zelfs, en een stukje humor ( Bky ) kan ik prima mee leven
Maar niet de groep die maar negatief blijft

Ik zal jullie vertellen dat ik op dit moment enorm blij zou zijn dat Alvarez CV zou spelen


En waarom zolang door gaan met interlands en niet eerder beginnen?
Voor mij een reden om meer spelers uit Europa te halen
Hoe vaak moeten ze wel niet naar de andere kant van de wereld voor een interland
Ik ben er wel klaar mee
Ajax moet dan terug vallen op een stuk mindere speler
De grootste club hebben goede spelers genoeg

Blijven hopen op versterkingen en negativiteit helpt hier niet bij

30-07-2023 10:10

AFCACBS1900 +2489

Ik snap je, Web. Maar het is al heel zorgelijk dat het seizoen in de voorbereiding als verloren lijkt. Heb letterlijk nog niks positiefs er uit kunnen halen.

Sinds de dickpicks van Overmars zijn we in een neerwaartse spiraal terecht gekomen, waar we op dit moment en op deze manier niet uit lijken te komen.

30-07-2023 10:14

Web +178830

Dat snap ik ook
Dat heeft iedereen op dit moment
Als je nu eens een algemeen Directeur had
Die zou dan eens met een motivatie naar buiten kunnen treden
Waarom nu geen aankopen?
Leg je supporters eens uit wat daadwerkelijk de reden is

Nu worden er weer mensen beschadigen die misschien juist wel aankopen willen?
Of uit kunnen leggen waarom ( nog ) niet
Vooroordelen heb ik een ontzettende hekel aan

Vd Sar zou Bosz tegen houden
Blijkt dus ook onzin te zijn

30-07-2023 10:22

KingJames23 +11428

Wij zitten na dat geweldige seizoen in de CL al in een neerwaartse spiraal. Alleen nu valt het meer op.

30-07-2023 10:24

Web +178830

Het is zich al ingezet het laatste jaar onder Ten Hag
Die moest alles in het werk zetten voor het kampioenschap

30-07-2023 10:26

Richard van W +1255

Het had allemaal nog enigzins goed kunnen komen als vd Sar niet Alex Kroes buiten de deur had gehouden.

30-07-2023 10:27

Web +178830

Kijk en is dit waar?
Leg dit dan eens uit als Ajax
Waarom wil je een bepaald persoon niet?

30-07-2023 10:28

BxM +4079

Ik verwacht dat Ajax de ‘troep’ zoals Daramy en Sanchèz (Bassey is al weg) nog wel gaat lozen. Het is de groep spelers die niet leveren en eeuwig teren op hun status als talent of routinier die de grootste uitdagingen geven aan Sven. Dan bedoel ik de Conceicao’s tot aan de Klaassens’ en alles er tussenin. Jullie weten wie daarmee bedoeld worden. Dan kan gewoon niet in 1 zomer.

De strategie die Sven kiest is dan ook begrijpelijk: we hebben teveel middelmaat, opvulling. We hebben kwaliteit nodig. Jongens die direct leveren. Ik geef Sven wat dat betreft het vertrouwen. Hij is echt in een teringzooi terecht gekomen. Dat gaat tijd nodig hebben.

30-07-2023 10:06

Web +178830

Juist kwaliteit en geen breedte aankopen

30-07-2023 10:12

Richard van W +1255

FYI: Hij koopt zelf een onnodige middenvelder voor 8,5 miljoen!!

30-07-2023 10:12

BxM +4079

Correctie: hij koop proactief een beter meevoetballende vervanger voor Alvarez die zal vertrekken deze window. Maar leuk geprobeerd!

30-07-2023 10:25

Georginho14 +1294

Het duurt zolang mss vragen Toby of tie een terugkeer ziet zitten en neem een grote sterke ervaren spits target man ballen bij zich houdend een soort Sibon lets go.

30-07-2023 10:04

Ajaxisart +18768

Hebben we überhaupt wel een scoutingsapparaat? Misschien even Feyenoord bellen, die weten wel kwaliteit voor weinig geld aan te trekken.

30-07-2023 10:03

Web +178830

Wij zullen het zien in de CL
Als ze daar een pak slaag krijgen gaat het doorwerken in de competitie
Nu is alles positief

30-07-2023 10:13

Gaza +4367

Eens. Echter zou ik hun versterkingen ook wel graag bij Ajax zien. Toch wel netjes gedaan tot nu toe. Wel EL niveau aankopen ipv CL.

30-07-2023 14:14
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.