Steijn blij met eerste overwinning: 'Na 2-1 niet meer in paniek geweest'

door Jon van Dam 189

Bron AS

Steijn blij met eerste overwinning: 'Na 2-1 niet meer in paniek geweest'

door Jon van Dam 189

Bron AS

Laatst geüpdatet

Maurice Steijn kijkt met een goed gevoel terug op zijn eerste competitiewedstrijd als hoofdtrainer van Ajax. De van Sparta Rotterdam overgekomen oefenmeester zag zijn ploeg in de tweede helft de rug rechten tegen Heracles Almelo. Het werd 4-1 in het voordeel van Ajax.

‘Soms was het nog wel wat moeizaam. Maar ik denk wel dat we gespeeld hebben om veel doelpunten te maken, we hebben heel veel kansen hebben gecreëerd. Ik heb hem niet geknepen omdat ik wist dat we voldoende kwaliteiten hebben om die goal te maken. Ik was wel van plan om te wisselen. Ik had al twee wissels klaarstaan om iets te forceren. En toen maakte Mohammed Kudus de 2-1. Daarna heb ik niet meer gewanhoopt, toen had ik wel het idee dat er ruimtes zouden komen en dat we meer doelpunten gingen maken. En dat gebeurde ook’, aldus Steijn tegenover ESPN.

De trainer van Ajax is ook te spreken over debutant Jakov Medić. De Kroatische centrumverdediger kwam vorige week over van het Duitse St. Pauli en kende een droomdebuut in de Johan Cruijff ArenA. Medić scoorde een fenomenale goal door vanaf dertig meter afstand in de bovenhoek te schieten. Steijn vertelt wat zijn eerste indrukken zijn van de lange mandekker. ‘Ik denk dat hij met name aan de bal best wel vaak juiste keuze maakte. Het kan nog iets sneller, hij wil echt wel op zeker gaan. Hij kan wat mij betreft wel eens twee keer raken en tussen de linies doorspelen.’

Steijn verkiest Gorter voorlopig boven Ramaj

Jay Gorter mocht na een half uur spelen de geblesseerde Gerónimo Rulli vervangen. Steijn verkoos de jonge doelman dus boven concurrent Diant Ramaj. ‘Ramaj hebben we in principe als tweede keeper gehaald. Het is de bedoeling dat Jay verhuurd gaat worden, ik denk dat Jay moet gaan keepen. Het is eigenlijk zonde als hij op de bank gaat zitten. Ik kies nog voor Jay omdat hij de achterhoede kent en hij vertrouwd is met de jongens.’

Bestel nu het derde shirt van het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

afcaslb80 +1466

Hij heeft het zelfde als klaassen, hij komt pas in beweging als hij ziet dat het spel naar hem toekomt en in kleine ruimte heb je daar niets aan. Taylor moet de bal op eisen en direct een verbinder zijn naar brobbey. Taylor gaat in lege ruimtes lopen en is dan onzichtbaar net klaasse. Wat dat betreft hebben klaassen en Taylor de zelfde eigenschappen.

13-08-2023 23:28

afcaslb80 +1466

De aankopen hebben zich laten gelden
Waarvan Thairovic echt een enorm talent is.
Van beton voetbal van Mouriinho zo aanpassen op zo een korte termijn... klasse!

13-08-2023 23:23

Jarikoning +7203

Wij spelen goed voetbal??

14-08-2023 00:06

afcaslb80 +1466

In iedergeval wel meer dan Roma. Was niet best, maar heel erg genoten van Benjamin Tahirovic. Die bal op kudus verraad veel talent en inzicht

14-08-2023 00:08

Ajax95Duivendrecht +24105

Ik gun Maurice echt een succesverhaal bij Ajax, hij heeft echt de gunfactor bij mij. Of het gaat lukken, ik hoop het

13-08-2023 20:47

ROBtje +625

Als ajax de kansen meteen afmaakt. Zoals die van
Medic . Brobbey bij de palen ..
Knullige k* tegendoelpunt.
Tegenstander maar paar keer gevaarlijk.
Ik denk dat ajax wel 30 tegen 4 kansen heeft gecreëerd

Maar ajax was niet goed ..

13-08-2023 17:45

DeMeervanweleer +7567

Die Steijn is geen neppper, eerlijke vent, straight. De gunfactor heeft hij bij mij al in ieder geval. Ik geloof ook meteen dat hij een team kan bouwen.

13-08-2023 16:13

AjaxCitizen +2163

Steijn langs de lijn is tot nu toe in ieder geval al fijner om te zien dan die faalhaas Schreuder en chagrijn Heitinga.

Komt veel sympathieker over.

13-08-2023 14:29

Duke3D +3631

Vond mooi te zien dat de reserves tijdens de warming-up en rust volop meededen en niet zoals vorige jaren plichtmatig balletje naar elkaar rond speelden. Sterker, na 5 min in de rust stonden ze allemaal buiten op het veld oefeningen te doen.

13-08-2023 12:38

Robertini +39121

Ben benieuwd of ze het aandurven met Gorter 3 maanden als eerste keeper.

13-08-2023 12:37

JeffreyJacksonAFC +281

De blessure van Rulli kan wel eens de redding worden van de carrière van Gorter. Het lijkt er in ieder geval op dat hij de komende 2 wedstrijden blijft staan. Hopelijk laat hij zien waarom Ajax intern uitspreekt nog steeds veel vertrouwen in Jay te hebben. Als Jay zijn kans ook daadwerkelijk grijpt zullen velen van ons verbaasd zijn over kwaliteiten. Hij viel gisteren in ieder geval al goed in. Het begin is gemaakt, doortrekken die lijn nu, Jay.

13-08-2023 12:00

Robertini +39121

Ik hoop dat ze hem wel die kans geven, en niet nog een keeper halen.

13-08-2023 12:38

JeffreyJacksonAFC +281

Rulli zal nu hij geblesseerd is geen transfer meer maken. Dan zal Jay alleen de periode tot de winterstop wel de eerste keeper zijn. Mocht Rulli in de winterstop alsnog een transfers maken zoals sommige geruchten ons doen geloven. Dan ben ik indd bang dat er toch nog een ervaren keeper bij komt en Jay zijn plekje kwijtraakt. En dan toch wellicht Olij die dan weer in de picture komt.

13-08-2023 13:05

Robertini +39121

Ik neem aan en hoop dat hij idd in ieder geval drie maanden de kans krijgt, dan ligt het natuurlijk aan hem of hij overtuigt.

13-08-2023 13:36

Beachboy +2905

Moet het doen op basis van een samenvatting, maar wat opvalt is dat we opeens een aantal mensen hebben die kunnen schieten van afstand (lees; buiten de 16). Dat maakt i.i.g. in de eredivisie een heel groot verschil i.m.o. Het verdedigen zoals veel ploegen dat tegen ons deden de afgelopen seizoenen heeft dan veel minder effect. Er moeten een of meerdere spelers uitstappen en dus worden de ruimtes groter. Zaak is wel dat de spits en de 10 daar nog meer op in gaan spelen, daar ligt nog veel ruimte voor verbetering, maar dat komt wel.

13-08-2023 11:19

Bryan0712 +897

Mooi resultaat! Meestal een gelijk spelletje tegen clubs als Heracles in de begin fase. Ook goed dat we snel terugkomen na een achterstand, vorig jaar ging dat meestal fout.

13-08-2023 11:19

donkerblauw +2848

Zagen jullie Taylor ook continu in de weg lopen?

13-08-2023 10:45

Barra +5529

Speelde niet goed, maar op 10 heb je tegen een teruggetrokken tegenstander ook heel weinig ruimte. Het is niet voor niks dat een Klaassen en van de Beek in hun goede periodes meer als een valse spits dan creatieve 10 speelden. Heeft ook te maken met kwaliteiten, maar het ligt ook een beetje aan de opdracht die hij meekrijgt. De klassieke 10 zie je niet heel veel meer.

13-08-2023 11:13

fluwelenlinker +11693

Deze wedstrijd was mijns inziens al beter dan de meeste wedstrijden vorig seizoen. Natuurlijk er is nog veel werk aan de winkel maar er zit al wel een idee achter. Het oogde nog wat onwennig en kwetsbaar en het ontbreekt aan automatismen maar je zag toch ook dat toen we 2-1 voorkwamen dat er meer zelfvertrouwen kwam en het allemaal wat vlotter ging.
Ook goed, de nieuwe jongens lijken ook effectief versterkingen (Medic, VD Boomen, Tahirovic) en Steijn en Maduro stralen rust en métier uit.
Met Sutalo en Ito erbij wordt het nog stabieler (Hato dan naar LB). Als Berghuis terug is en Kudus behouden blijft, is het probleem op de '10' ook opgelost en als Brobbey begint te scoren dan heb ik er écht wel vertrouwen zijn. De eerste weken hopelijk de schade beperken met de individuele kwaliteiten en dan zouden de automatismen in de speelwijze er stilaan in moeten zitten.

13-08-2023 10:44

donkerblauw +2848

Maar er moet echt nog wel een scorende spits bij hoor.

13-08-2023 10:46

fluwelenlinker +11693

Inderdaad maar prioriteit moet stabiliteit en kwaliteit zijn in de verdediging (hopelijk Sutalo en Ito). Als Berghuis terugkeert en Kudus blijft dan zit het op het middenveld ook goed.
Als Brobbey gisteren 1 of 2 keer scoort dan spreekt men over een erg goeie wedstrijd van hem. Maar een extra spits is geen overbodige luxe. Hopelijk gaat KJH aan de slag met Brobbey wat afwerken betreft.

13-08-2023 10:50

BakkalBijter +11628

Als Sutalo, Ito en Akpom komen en Kudus blijft heb je een selectie waar je kampioen mee moet worden. De aankopen zijn tot nu toe allemaal sterk, Forbs is denk ik ook een goeie. Je zwakke plek is dan Rensch, dat is prima.

14-08-2023 01:10

Ajax1204 +38055

Steijn leek gister zo blij en trots, net een beetje als Berghuis in zijn eerste potjes voor ons. Mooi om te zien!

13-08-2023 10:09

Cello +52925 moderator

@Ajax1204

Ik vond het geweldig leuk om te zien hoe of ie aan het meeleven was langs de lijn. Da's ook alweer een tijdje geleden dat ik dat echt op die manier heb gezien bij een ajax-coach. Leuk.

13-08-2023 10:18

Ajax1204 +38055

Absoluut!!! Lekker spontaan is ook wel eens lekker weer

13-08-2023 10:30

jollie18 +9853

Afwachtend van de blessure zou ik Gorter niet meer verhuren

13-08-2023 10:07

donkerblauw +2848

Nee dat zou dom zijn. 3maanden er uit

13-08-2023 10:44

GeoffreyPetersen +27

Ik ben heel tevreden over Steijn, alleen wees gewoon eerlijk over de keeperswissel. Ik vind niet dat je kunt zeggen dat Gorter de jongens goed kent als je met zoveel nieuwe namen speelt. Het geeft mij eerder een gevoel dat Ramaj erg tegenvalt en dat hij het niet durft.

13-08-2023 10:06

MarcHogervorst +35302

En hij stelt wel Medic op na een helft tegen Dortmund.

13-08-2023 10:14

Siemons +378

Je hoort überhaupt niet in paniek te raken als trainer van Ajax

13-08-2023 09:47

Siemmie +2158

Wat mij vooral op viel was de intensiteit die op de mat werd gelegd. Zelfs Bergwijn en Brobbey leken er zin in te hebben, en dat is wel een wonder. In ieder geval een goed begin, want de intensiteit is imo het belangrijkst.

13-08-2023 09:36

Schip +23401

Brobbey heeft dit soort wedstrijden vaak gespeeld vind ik: hardwerkend, dienstbaar. Bergwijn lijkt er een tandje bij te zetten. Is ook wel het minste dat je van hem mag verwachten. Vooral benieuwd of hij het dit seizoen eens in grote wedstrijden laat zien en het verschil kan maken.

13-08-2023 09:48

Siemmie +2158

Ja, ben ik ook benieuwd naar. Bergwijn begon vorig seizoen immers ook heel aardig...

13-08-2023 12:12

Schip +23401

Gelet op deze voorbereiding en het late moment van aansluiten van Medic, is dit een redelijk begin. Onze voorbereiding is gewoon vertraagd ivm de anderen. Als je ziet dat Medic nu al ballen weghaalt, rustig blijft in het uitverdedigen, een keer direct de spits durft in te spelen - die Brobbey best aardig verwerkt gelet op de hardheid van de pass - en durft uit te halen, gaat de rest van de ploeg denk ik snel meer vertrouwen krijgen van ons centrum. En daardoor ga je makkelijker en meer vrijuit voetballen.

Rechtsback bracht weinig.

13-08-2023 09:04

MarcHogervorst +35302

Voortaan toch wat eerder de voorsprong hoor. Ja Ajax was beter, maar ik zat tot de 2-1 echt niet rustig op mijn stoel.

13-08-2023 09:03

Ans B +19821

Hij zag er heel gespannen uit bij aanvang van deze wedstrijd (net als Taylor trouwens die echt slecht en ongelukkig speelde). Ben ook blij voor hem dat het uiteindelijk toch een ruime overwinning werd. Maar wat maakte Ajax het zichzelf moeilijk door zoveel kansen te missen!

13-08-2023 08:32

Hans Verhagen +14116

Valentijn Driessen: Als Medic die bal er niet in jaagt en Kudus niet scoort, Bergwijn naast schiet en Ajax geen penalty krijgt, dan verlies je gewoon met 0-1.

13-08-2023 08:14

Petterson +24957

Daar heeft hij wel een punt 😁

13-08-2023 08:43

Mudjie.M +1782

Ben heel blij met deze trainer bij onze Ajax

13-08-2023 07:39

AFCAHELLMOND +2240

Ik zou blij worden van een spits, CV, nummer 10 en RB erbij. Liefst van enig niveau en niet uit de 2e of 3e Bundesliga.

13-08-2023 07:38

Belnaarhuis +4944

Het niveau van de speler hangt toch niet perse af van de competitie of club waar hij speelt, hebben we binnen onze eigen ploeg genoeg voorbeelden van

13-08-2023 07:46

Marcw1972 +16561

Nr 10 is al in huis: Misehouy. Onbegrijpelijk dat Klaassen invalt in zo'n wedstrijd. Misehouy moet je gewoon lekker minuten laten maken dan. Verbeterpunt voor Steijn dit.

13-08-2023 08:31

Ferd +38433

Prima pot, een actief Ajax met druk naar voren. Veel kansen, daar effectief mee omgaan is nog een verbeterpunt. Er is ook nog werk aan de verdediging, maar wat heerlijk dat er drie voetballers op het middenveld staan in plaats van een "balansbepaler" die weinig met een bal kan, een "mr. 1-0" die altijd verstoppertje speelt en een jochie van 20 die daardoor verzuipt en de hoon van de zogenaamde supporters over zich heen krijgt.

Al met al, er is nog werk te doen, maar ik ben niet ontevreden met wat ik heb gezien. En het komt ook wel overeen met wat ik had verwacht.

13-08-2023 07:14

AFCA020! +6095

Persoonlijk had ik het allemaal wat overtuigender verwacht tegen een promovendus in eigen huis.

Scorebord journalistiek lijkt het redelijk gegaan te zijn, maar als je echt gekeken hebt was het nog niet veel.
De wil is er, de visie van Steijn is er, als we nu nog eens directe versterkingen zouden halen ipv breedte aankopen, dan heb ik er wel vertrouwen in!

13-08-2023 07:36

Ferd +38433

want Tahirovic, Medic en Branco zijn geen directe versterkingen?

je moet minder azijn drinken, ik zie alleen maar negatieve zeikreacties van jou. En dat je de dickpics van Overmars graag wilt zien.

13-08-2023 07:44

Barra +5529

De gecreëerde kansen waren er ook en dat vind ik wel een graadmeter tegen de kleinere clubs. Ook niet heel veel weggegeven dus ten opzichte van vorig seizoen al heel wat beter. Er wordt ook niet ellenlang gebreid dus ben benieuwd naar de volgende wedstrijd

13-08-2023 08:21

GeleenAjax +1657

Overtuigender? Als Brobbey zijn kansen een keer afmaakt, win je 'overtuigend'.

13-08-2023 08:32

Ferd +38433

niet alleen Brobbey, ook Van der Boomen, Taylor, Kudus, Medic en Bergwijn hadden kunnen/moeten scoren of (in het geval van de laatste drie) meer kunnen/moeten scoren.

13-08-2023 08:38

AFCA020! +6095

Branco wel denk ik, die andere zijn nu versterkingen (omdat je helemaal niet meer hebt),, maar (nog) niet het niveau waar je uiteindelijk heen moet.

Althans ik mag hopen dat er hoger wordt ingezet. Maar dat zal wel want ze hebben zelf aangegeven dat dit back ups zijn.



Jammer weer van je laatste alinea en dan vooral je laatste zin… totaal overbodig lijkt mij

13-08-2023 09:07

AFCA020! +6095

Brobbey speelde inderdaad niet denderend, maar er waren er meer die enorme kansen miste.

Daar tegenover stond ook wat geschutter achterin en wat goede kansen voor Heracles.

Al met al moet dat echt beter en ben ik blij dat we thuis tegen een promovendus speelde en dus nog niet een serieuze graadmeter hadden. Europees en in nationale topwedstrijden moet het wel echt flink beter dan gister.


Maar heb daar alle vertrouwen in, want er zouden nig 3-4 basisspelers gehaald worden.

Althans Brobbey zou een concurrent krijgen (maar ik hoop dat ze gewoon een veel betere spits aantrekken), voor de rest nog de uitgebleven toppers (de nummers 1)

13-08-2023 09:13

AFCA020! +6095

Dat ben ik zeker eens, maar heb ook heel veel meer vertrouwen in Steijn dan in Alfred Schreuder moet ik zeggen 😜

13-08-2023 09:14

AFCA020! +6095

@Ferd

Inderdaad, er had meer gescoord moeten worden en kansen moeten worden afgemaakt. Het niveau moet inderdaad nog omhoog

Maar geen zorgen, want ze hebben de belofte gedaan dat de 3-4 basiskrachten nog worden aangetrokken (Sutalo zal de eerste zijn)

13-08-2023 09:18

MarcHogervorst +35302

Nou, ja, ik had toch wel gewild dat de afstand wat vroeger werd genomen, tot de 2-1 begon ik wel puntverlies te vrezen.

13-08-2023 09:02

Ricoteb +53174

Ik kan het niet op AS vinden, maar volgens Romano heeft Steijn gezegd dat Kudus voorlopig niet lijkt te vertrekken en dat hij zich nu volledig focust op Ajax. Nu zal dit misschien/waarschijnlijk ook wat praat zijn die bij het transfercircus hoort. Maar stel even dat Steijn en Mislintat op Kudus in gaan praten, hem een flink verbeterd contract aanbied, desnoods met een transferclausule erin die vanaf volgend jaar zomer in gaat. Dan zou je wel echt goud in handen hebben. Die jongen is zo verschrikkelijk sterk aan de bal, zowel fysiek als technisch. Als Steijn een juiste snaar bij jongen kan raken, en daar hebben zeker vertrouwen in met Steijn, dan heb je met Kudus wel een hele bijzondere speler in je selectie.

13-08-2023 02:07

Invincibles +5194

Eens! Kudus straalt gewoon kwaliteit uit. Ik hoop echt dat ze hem een verbeterd contract aanbieden als hij besluit te blijven.

13-08-2023 02:12

31xAjax +7904

Ik ben het eens met de strekking van je verhaal maar niet op basis van de wedstrijd van gisteren want Kudus speelde zéér matig....

13-08-2023 07:52

Ricoteb +53174

Ik vind zeer matig wel wat overdreven. Hij was gister erg sterk in de dribbel, en heeft constant 2 tegenstanders kunnen binden. Enige probleem was dat het vervolg onvoldoende was.

13-08-2023 08:37

31xAjax +7904

Laat het om dat laatste nu net gaan....

13-08-2023 09:32

Ajax The Best +16483

Kudus heeft eigenlijk vooral een enorm potentieel. Af en toe laat hij dat zien en dan is hij absolute top.
Gisteren was er ook zo'n fase. Helaas was hij het grootste deel van de wedstrijd niet best. Hij kwam niet alleen bij lange na niet bij zijn eigen niveau, hij haalde zelfs niet het niveau dat je bij Ajax nodig hebt.
Maar... als hij in staat zou zijn 90 minuten te focussen dan is hij de beste die we hebben.

13-08-2023 08:36

barry1988 +24000

Ik zal maar even wachten met Gorter totdat duidelijk is hoelang Rulli eruit ligt of misschien zelfs nog naar Bayern vertrekt.

13-08-2023 01:14

Invincibles +5194

Ach, met Ramaj hebben we al een vervanger in huis!

13-08-2023 02:11

Hakim22 +7438

Heeft iemand Gvardiol al medegedeeld dat hij beter kan gaan korfballen? Het nieuwe centrale duo van Kroatië speelt straks bij ons aller Ajax🤪

13-08-2023 00:54

C14 +22341

Dus omdat je een goaltje maakt dan helemaal niet meer wisselen? Ookal loopt het voor geen meter? Wat dacht je van verbeteren in plaats van genoegen nemen met abominabel spel? En tot aan die goal al een half uur te lange gewacht met wisselen.

13-08-2023 00:46

Bergkam +4655

Vond je het zo slecht? Zag schoten op doel die ik al maanden niet heb gezien. Waarvan er trouwens één geweldig in de touwen vloog. Als alle kansen doelpunten waren geweest was het waarschijnlijk iets van 12 - 4 geworden. Ik heb na vanavond goede hoop dat we weer meedoen, zeker als je je realiseert dat er nog wat sterkhouders aankomen.

13-08-2023 01:45

C14 +22341

@Bergkam

Zeker. Het gaat mij niet om afstandsschoten, het gaat mij om het voetbal, van achteruit, en via het middenveld. Dat was er nauwelijks. De 10 is niet eens in beeld geweest en aangespeeld van achteruit, constant lange ballen van Van den Boomen omdat dat zijn enige echte kwaliteit is, doet is dat continue.

13-08-2023 15:55

Ferd +38433

'loopt voor geen meter'? Daantje Scofield toch. Ik heb het met je te doen hoor, eerst Ten Hag weg, nu Alvarez weg. Je moet met een nieuwe gebroken plaat komen nadat je hetzelfde riedeltje vier jaar op rij hebt gebruikt. Ik gok dat je het voortaan hele epistels gaat schrijven over het wisselbeleid van Steijn, ik voel het aan m'n water.

13-08-2023 07:17

C14 +22341

@Ferd

Jij vindt het dus logisch om in een pot waarin het voor geen ene meter loopt, men niet verder komt dan lange ballen, de 10 niet in beeld is en nooit eens van achteruit ingespeeld wordt, het scoren ook uitblijft, en goede kansen, om pas in de 70e minuut één wissel te doen, en dat dan Klaassen voor Taylor, wat dus helemaal niks uitricht, er nog meer voetbal uithaalt. En dan een paar minuten voor tijd pas weer twee wisseltjes, waarbij Forbs meteen dreigender was dan wie dan ook.

Maar volg Ajax vooral volledig kritiekloos en neem het allemaal zoals het je voorgeschoteld wordt. Ik sta voor Ajax, wil Ajax kernwaarden en principes en voetbal zien, in ieder geval ook de intentie daartoe.

En ja, Alvarez is een tegenpool van een Ajaxmiddenvelder. Wie dat tegenspreekt weet helemaal niks van Ajax, is alleen geïnteresseerd in resultaat. En dat zijn de meesten. En door Alvarez juist minder resultaat, wat minder voetbal op vele facetten.

Als Steijn gewoon een logische opstelling had gemaakt, logische en tijdige wissels had gedaan, spel op de mat legde waarin de intentie van het spelen van Ajaxvoetbal duidelijk is, dan had je mij niet gehoord uiteraard.

Helaas is het anders.

13-08-2023 16:00

FlorisE1981 +2286

Ik denk dat jij maar lekker een ander cluppie moet gaan volgen en daar lekker jou azijn kan verspreiden...man man. Hoe zuur kun je zijn

14-08-2023 01:34

Ferd +38433

@Daan

dus jij vind een wedstrijd waarin Ajax met druk naar voren speelt, met een voetballende 6 (waar jij al jaren om schreeuwt) weer niet goed genoeg? Man man man, wat heb jij een vreselijke zure en onrealistische kijk op Ajax zeg.

14-08-2023 05:17

C14 +22341

@Ferd

Hoezo zuur? Ik zie het gewoon graag anders, meer des Ajax. En ik leg de lat hoger.

Tahirovic of Van den Boomen als 6 is prima, al zou ik die twee opties teveel vinden voor op 6, want Vos zou een van die plekken dan in moeten nemen.

Maar Tahirovic en Van den Boomen als duo, dus samen op één middenveld, is veel te houterig, traagjes en niet balvast, en niet goed genoeg in de kleinere ruimte, in het onder druk uitvoetballen en in het opbouwen centraal tegen hoog compact spelende tegenstanders. Die kunnen beiden niet wegdraaien, niet versnellen, dus beiden niet aanspeelbaar met een man in de nek. Ja, wel aanspeelbaar, maar kunnen dan niks dan balletje weer terug spelen. Zo kom je niet onder druk uit en bouw je niet op in compactere ruimtes.

Van den Boomen deed ook niets anders dan hoge ballen spelen, extreem overdreven, bijna bij elk van zijn balbezit. Dat is niet des Ajax. De basis van het Ajaxspel is het aanvallend combinatiespel van achteruit. Dat heb ik totaal niet gezien, en dat wordt ook duidelijk niet als basis aangehouden. Wéér niet, wéér geen Ajaxvoetbal onder deze trainers.

Ook weer de 10 zo diep wegzetten en balletjes laten afwachten zoals Heitinga ook met Hlynsson deed, die ook altijd zo onzichtbaar was. Dave Vos zette Hlynsson meteen verder terug op het middenveld, en Hlynsson kwam meteen vele malen beter uit de verf. Er was weer sprake van een middenveld.

14-08-2023 12:57

Barra +5529

Bijzondere reactie. Kansen in overvloed, was een kwestie van tijd totdat de goal viel. We hebben een moeilijke voorbereiding gehad waarbij nog weinig vastigheden en automatismen konden ontwikkelen, met een rits nieuwe aankopen. Heel wat kansen gecreëerd en weinig weggegeven, prima eerste pot.

13-08-2023 08:26

C14 +22341

@Barra

Ik heb het over het veldspel. Wederom geen voetbal via de as en via het hogere middenveld, maar lange ballen naar de flanken en dan weer gokken op individuele ingevingen.

Voetballen en straks onder druk uit voetballen met Tahorivic en Van den Boomen kan ook niet eens op hoog niveau, dus er wordt ook wederom niet gekozen voor een vlotte en goede opbouw en spel via het middenveld.

13-08-2023 15:54

ajaxfan83 +3409

Weet iemand wat rulli daadwerkelijk heeft. Hopelijk niets gebroken

13-08-2023 00:28

Ricoteb +53174

Geen idee, maar zeker vanaf de tribune zag het er helemaal niet lekker uit. Meteen extreem veel pijn, leek bijna groggy te worden van de pijn. Ging toen even staan maar je zag z’n benen gewoon onder hem vandaan zakken. Er werd gesproken over een schouderblessure, maar vond het meer op een whiplash lijken. En uit ervaring weet ik dat je daar verrotte lang last van kan hebben

13-08-2023 01:30

mokum007 +6522

Hij pakt eerst instantie zijn hoofd, maar hij gaat eruit met schouder blessure...

13-08-2023 02:47

Assie14 +921

Ik ben geen dokter, maar als ik zag waar hij greep, vermoed ik sleutelbeen breuk

13-08-2023 04:05

Ferd +38433

die gedachte had ik ook

13-08-2023 07:18

Stiftje +1537

Zoals het er nu voorstaat gaan wij samen met Heerenveen naar de champions league Wie had dat gedacht?!

13-08-2023 00:06

twynestar +28241

Heerenveen doet het best aardig trouwens. Zijn van die Johnny Jansen af, vorig jaar al een paar lekkere voetballers gehaald zoals die Saraoui en nu ook weer een echte spits, geven ook wel bedragjes uit. Zou fijn zijn als Friesland weer een club heeft die structureel subtop draait. (en met een beetje geluk helpt om Utrecht juist uit de top 6 te houden, droeftoeters).

13-08-2023 00:19

Slang3 +45802

Wie was de kale man naast Sven?

12-08-2023 23:54

Cello +52925 moderator

Heinz

13-08-2023 00:50

Danielson +50258

Sutalo zonder haar

13-08-2023 01:04

Arjuna +3732

Horst Tapperts achterneef

13-08-2023 01:35

mokum007 +6522

Kokkie😁😁😁

13-08-2023 02:51

BackInBlack +14472

Sven
Steijn
Kroes

Ja ik heb er veel vertrouwen in. Zin in ook

12-08-2023 23:54

twynestar +28241

Absoluut, ik denk dat Kroes gaat helpen om te voorkomen dat Sven ook weer een one-man circus wordt, want dat is bij iedere TD een risico en deze is ook overtuigd van zichzelf. Ik denk dat zij wel wat kunnen laten zien als ze straks echt vooruit kunnen regeren ipv de bende van de afgelopen 2,5 jaar in 1 seizoen proberen op te ruimen.

13-08-2023 00:21

Louw +452

Goed intervieuw. Mooi dat hij zich niet liet uitdagen door Hans en Hans duidelijk op z’n plek zette betreffende gorter. Uitleg daarvan ook helder en prima. Tot nu toe alleen maar goede teksten. Wisselbeleid durf ik nog niet te beoordelen. Geef Stein nog de kans zich te bewijzen. Hij is bezig met een project. En het project bevalt mij wel. Eindelijk een ajax dat schiet op doel, kansen creëert en dominant is.

Focus ligt op de verdediging, maar de aanval mag ook echt wel wat liefde hebben. Op naar excelsior.

12-08-2023 23:47

gi0vanni +7145

Wisselbeleid matig. Aan Klaassen inbrengen kan hij niet zo veel doen want Berghuis is er niet maar spelers een paar minuten voor tijd inbrengen is niet goed.

13-08-2023 00:01

Barra +5529

Haha de nieuwe spelers "belonen" met een aantal minuten is niet goed? Worden er echt wel meer, maar was gewoon even een gebaar dat deze spelers er dicht tegen aan zitten lijkt me.

13-08-2023 08:29

FTS95 +16042

Aan Klaassen brengen kan hij niks doen? Forbs voor Taylor, Kudus naar 10, Forbs rechtsbuiten. Probleem opgelost.

13-08-2023 09:16

Louw +452

Ben het met je eens dat deze optie een goed alternatief is.
Echter heeft een trainer ook nog te maken met groepsdynamiek en andere zaken. Klaassen kan het beste gewoon een transfer maken. Goed voor ajax en goed voor hemzelf. Anders ben ik bang dat het seizoen nog meer gezichtsverlies voor Klaassen gaat betekenen.

13-08-2023 09:20

Louw +452

Heb je het interview van Stein al gelezen met betrekking tot vertrouwen geven?
Als coach probeer je ook sommige jongens aan het voetballen te krijgen. Ze beter te maken en op de bank te hopen dat het dubbeltje de goede kant op valt. Dat vertrouwen en verbeteren kan alleen wanneer je ze ook laat spelen.
Er zat dus een visie achter. Gun Stein zijn tijd om een stabiele selectie te vormen.

13-08-2023 09:22

gi0vanni +7145

Dat is dan wel een beter idee maar er was voor de wedstrijd aangegeven dat Forbs niet wedstrijdfit is. Ik denk dat ze bij een topclub af en toe hard moeten zijn en de jonge spelers duidelijk maken dat ze er helemaal klaar voor moeten zijn om te spelen. En niemand zal het zeggen maar Klaassen verdient meer als 3x zoveel als wat Kokcu en Simons verdiende. Dus misschien hopen ze dat als hij goed in kan vallen er nog een club voor hem komt. Zijn contract loopt gelukkig volgend jaar af maar omdat er geld 'tekort' is zou het mooi zijn als hij weg gaat. Klaassen is alleen goed in op het juiste moment vertrekken en op de juiste plaats uitkomen en in afmaken. Kreeg daarom een grote kopkans. Maar in het grootste gedeelte van de wedstrijd zijn die ruimtes er niet omdat de tegenstander meestal de bus parkeert. Die Forbs is in ieder geval zeer snel, heeft een actie maar zou ook moeten kunnen voorgeven en afmaken.

13-08-2023 09:59

gi0vanni +7145

Niemand leert iets van een paar minuten invallen. Zelfs jij en ik zouden bij 4 - 1 kunnen invallen. Wissel de slechte spelers in de rust of vlak na de rust. En geef de spelers die potentie hebben maar net komen kijken minimaal een kwartier. Dan kunnen ze in ieder geval nog iets laten zien. Gaat dat goed kunnen ze meer spelen en voegen ze niets toe kun je ze speeltijd in Jong Ajax geven.

13-08-2023 10:06

gi0vanni +7145

Niemand wil Klaassen dus waarschijnlijk hopen ze dat als hij goed in valt ze hem kunnen slijten. Klaassen heeft een veel te hoog salaris en is een te beperkte speler die alleen iets kan toevoegen als er ruimtes ontstaan. Maar bij een gelijk stand zijn die er meestal niet. Pas als de tegenstander achter staat en meer moet komen onstaan er meer ruimtes.

13-08-2023 10:09

gi0vanni +7145

Klaassen is 30 en zal nooit meer kunnen leren voetballen. En zijn salaris is veel te hoog. Ajax moet zo snel mogelijk van hem af. Lukt het dit seizoen niet mag hij volgd jaar gratis weg of misschien als Ajax wil verlengen zijn salaris minimaal 3 x zo laag maken.

13-08-2023 10:11

Francisco81 +4298

Ff offtopic hoor. Maar wat zijn die lui ja vreselijk in de studio bij ESPN. Op Kwakman na dan. Maar nagenoeg alles maar afzeiken wat ajax is. Er word weer eens gedaan alsof Ajax geluk had. Hans Kraay die domme vragen stelt aan Bergwijn na de wedstrijd omtrent aanvoerderschap ipv dat ie begint over zn 2 goals of gewoon over de wedstrijd.. Hugo borst die de broer van medic nog ff belachelijk moet maken. Psv wint ook maar 2-0 en nog niet eens de helft gecreëerd wat Ajax heeft gecreëerd vanavond , en daarbij Utrecht wel meer mogelijkheden dan Heracles vanavond. Maar dat was dan weer een uitstekende overwinning van psv. Zal er wel bij horen als je de grootste bent zoals Ajax dat altijd zal zijn, maar soms wel irritant dat er met 2 maten word gemeten.

12-08-2023 23:47

Jww +2311

Bergwijn moet tegen hans gewoon zeggen: Pak schaal, pak beker, pak cup. Wij zijn Ajax. Wij moeten winnen.
Meer is eigenlijk als aanvoerder niet nodig in de belevenis van Hans

13-08-2023 01:59

Ozymandias +159568

Vd Boomen moet een sportieve leider worden en het spel naar zich toe trekken. Ik vind ook dat hij best naar Steijn en Bergwijn mag stappen en zeggen dat hoewel Bergwijn de aanvoerder is Vd Boomen duidelijk het beste schot heeft en dat hij de penalties hoort te nemen. Een aanvoerder moet zichzelf ook op kunnen offeren voor het team en hoewel Bergwijn scoorde is het absurd dat hij de penalty nam met een specialist als Vd Boomen op het veld. Vd Boomen heeft tijdens wedstrijden 17 penalties genomen en er geen enkele niet benut.

12-08-2023 23:38

Louw +452

Eens, vd boomen loopt als leider op het veld. Verdeeld het spel en loopt constant in de vrije ruimtes. Legt ballen neer, waaruit kansen ontstaan.

Pentalty maakt mij niet uit wie hem neemt, als ze maar zitten. Zolang bergwijn ze maakt mag hij ze als aanvoerder zelf nemen. Al vond ik ook zijn interview vanavond goed.
Vd boomen gaat er nog heel wat in leggen en assists geven.
Mooi dat iedere aankoop een bijdrage lijkt te hebben en een aanvulling lijkt te zijn. Geeft Sven wat draagvlak binnen ajax!

12-08-2023 23:50

gi0vanni +7145

De pijnpunten zijn niet de aankopen maar vooral Salah, Taylor en Rench. Naast een rcv en sp ook graag nog een lb en rb Indien mogelijk.

13-08-2023 00:05

Lullo +6054

We vragen allemaal om jeugd, die drie jongens zijn jeugd. Zegt misschien genoeg..

13-08-2023 00:41

XXXFCA +2674

Bergwijn heeft ook wel een aardig schot in huis. Ga er ook wel van uit dat ze af en toe penalties nemen op de training en een lijstje hebben. Misschien is Vd Boomen nr 2.

12-08-2023 23:54

gi0vanni +7145

Bergwijn heeft een goed schot en zeer krachtig. Maar niet elke bal hoeft in de kruising. Hij schiet te vaak over. Bij zijn 1e goal kon je prima zien dat een hard schot wat lager in de lange hoek ook gewoon kan. Het gaat om rendement en niet om de schoonheidsprijs.

13-08-2023 00:08

IndoorNinja +1856

Lijkt me Brobbey, toch? 🤷

13-08-2023 06:52

BattieSr +2411

Dan mag Van den Boomen wat mij betreft eerdt het spel wat meer naar zich toe gaan trekken. Te beginnen met stoppen constant lange zinloze passes te geven; hij wil te graag de eindpass geve

13-08-2023 00:03

KingOfTheMatch +7009

Had wel een paar keer balverlies wegens te lage handelingssnelheid

13-08-2023 00:25

31xAjax +7904

Bergwijn heeft een goede vaste trap en zou een prima penalty nemer moeten zijn....

13-08-2023 00:35

Joko +5063

Bergwijn schoot hem wel lekker binnen

13-08-2023 00:41

RSM +3918

Mooi, dacht dat het moeilijk zou worden maar echt heerlijk gespeeld. Nog niet perfect maar voor een nieuw begin geweldig. Salah Edine wordt een moeilijk verhaal. Rensch heb ik een paar combi's zien maken met Kudus. Dus die krijgt de voordeel vd twijfel. Medic was goed.middenveld met Tahirovic en Vd Boomen was ook wel goed.
Goed gedaan Steijn en Mislintat! Maar nu moeten nog een of twee toppers bij op Satulo na....Dan gaan we Europa, een treetje lager, veroveren en spelen we volgend jaar de Supercup!!!

12-08-2023 23:36

RadheAjax2021 +17874

Prima verwoord door Steijn. Straalt rust uit dat is belangrijk. Verder moet er natuurlijk het 1 en andere nog gebeuren achterin. Want de beide backs zijn van een bedenkelijk laag niveau. Het middenveld met Vd Boomen en Tahirovic heeft nog een goede 10 nodig. Als berghuis dat ook niet goed gaat invullen hebben we wel een uitdaging. Want Taylor en Klaassen hebben het beide niet. De voorhoede zit wel goed. Brobbey gaat heus wel zijn doelpunten maken.

Die paar minuten dat Forbs inviel…phoeh die jongen heeft een dynamiek, snelheid en dreiging. Daar gaan we nog zeker van genieten dit seizoen.

12-08-2023 23:34

31xAjax +7904

Wat een verademing voor de camera na ten Hag, Schreuder en Heitinga, zowel voor als na de wedstrijd. Gewoon eerlijk helder antwoord geven op vragen, net als Bosz doet....

12-08-2023 23:32

DD +6392

Haha ik vind het een mooie vent. Praat duidelijk en legt er emotie in. Draait er niet omheen en lijkt zichzelf te zijn. Vandaag sinds tijden met een glimlach ajax gekeken. Het was lang niet top hoor, maar eindelijk werd er weer naar voren gevoetbald. Plus dat alle aankopen goed zijn gestart. Die Forbs is gewoon een betere versie van babangida lijkt het wel. Tahirovic speelt volwassen met zijn 20 jaar, Medic was top en branco zorgt eindelijk voor gevaar bij standaartsituaties. Nee ik heb er vertrouwen in mannen!

12-08-2023 23:29

Hziyech15 +2197

Het enige wat mij zorgen baart zijn de backs. Wijndal heeft het niet meer en Salah-Eddine vind ik ook niet goed genoeg. Aan de andere kant hebben we met Rensch ook iemand die we niet kunnen vertrouwen en sanchez die ook nog niet overtuigd heeft. Dat er nog een cv en spits gaan komen lijkt me duidelijk, maar ik denk dat er in iedergeval aan 1 kant een back bij moet.

12-08-2023 23:53

Slang3 +45802

Denk je niet dat de backs straks, met een stevige as minder een probleem zijn. Uiteindelijk zijn dat geen posities waar je op wint of verliest op lange termijn

13-08-2023 00:00

tijssenajax +13925

Ja, dat denk ik ook. Tagliafico was wel fel maar verdedigend ook niet helemaal safe. Vond Salah-Eddine voetballend wel ok. Maarja, we heben ook Hato nog die naar links kan verhuizen als er een CV bijkomt.

13-08-2023 00:10

Hziyech15 +2197

Het zou kunnen en ik hoop het, maar het is wel een dikke beperking. We hebben eigenlijk een back nodig die zoals Mazraoui, Blind of Veltman bij het middenveld aan kan sluiten.

Misschien een gek idee, maar is Dest niet clubloos? Was voetballend echt een goede back.

13-08-2023 00:14

DonadoniR +168

Met Sutalo verhuisd Hato naar links

13-08-2023 07:03

Suarez16_ +9176

Ik ben fan van Steijn en Maduro. Komen op mij over als 2 symphatieke gasten met een goed tactisch vermogen. Voor het eerst in 1 jaar tijd dat er weer een idee achter zat. Steijn zegt ook gewoon duidelijk waar het op staat en durft keuzes te maken. Je moet het maar durven om Bassey zo naar de uitgang te praten, Tadic min of meer naar de uitgang sturen doordat je hem niet te belangrijk meer wil maken of Klaassen in deze fase op de bank te zetten, want het blijft toch Klaassen. Veel "rookies" hadden dat niet gedaan en als het mis was gegaan vandaag dan had je bakken kritiek gekregen. Nu nog excelsior "overleven" en dan staat Steijn op 31 augustus hopelijk met een volwaardige selectie en dan kan hij echt gaan bouwen. Enige smetje is misschien dat hij een Vos of Misehouy niet voor de leeuwen gooit op het middenveld met zo'n Taylor en Klaassen vandaag.

12-08-2023 23:25

Aurelius1 +19703

Hoezo moet je dat maar durven? Heel Nederland was het ermee eens dat Bassey tekortkwam en Tadic wilde weg, hij is helemaal niet naar de uitgang gedreven. Klaassen heeft vaak genoeg op de bank gezeten vorig seizoen, dus ook niks opzienbarends. Het was kiezen tussen Klaassen en Taylor, en dan ging de voorkeur net uit naar Taylor.

12-08-2023 23:29

Suarez16_ +9176

Dat is toch duidelijk. Bassey is vorig seizoen voor 23 miljoen gekomen als topaankoop. Achterin zijn Timber en Alvarez vertrokken en is er 3 dagen terug alleen een Kroaat bij gekomen uit de 2. Bundesliga. Dan is het toch heel makkelijk om Bassey er bij te houden aangezien de concurrentie behoorlijk bedroevend is met Wijndal, ASE en Aertssen? Hij heeft wmb wel behoorlijke ballen gehad om Bassey zo naar de uitgang te sturen met zulke beperkte opties achterin. Half AS was ook verdeeld hoe dit ging en de meeste hadden Bassey nog wel een seizoen willen geven om zich te herpakken.

Als je het nieuws rond Tadic gevolgd hebt dan is hij weggegaan omdat hij vond dat Ajax niet genoeg kwaliteit had en geen vertrouwen had in de selectie. Het is voor Steijn en Mislintat heel makkelijk om Tadic allemaal dingen te beloven, want dat had Tadic alle recht op gehad na de afgelopen 5 jaar, maar hun hebben intern de keuze gemaakt om Tadic die macht/status niet te geven, want anders had Tadic hier nog veel liever gezeten dan in Turkije.

Elke trainer stelt Klaassen op zodra er 1 of 2 uit liggen. Nou met Berghuis is zijn concurrent er niet voor de 10. Het was heel makkelijk geweest om Davy gewoon op te stellen vandaag.

12-08-2023 23:55

Aurelius1 +19703

Nee, want Bassey moest weg van Mislintat. Had ook bovendien te weinig kwaliteit. Makkelijke keuze.

Wat Tadic zegt is niet zo belangrijk. Tadic is een crowdpleaser in de dingen die hij zegt. Allemaal politiek correct. Als je naar zijn salaris kijkt in Turkije, dan ging ie er gewoon flink op vooruit. Was ook te oud aan het worden, kwam Ajax niet eens verkeerd uit met z'n salaris.

Elke trainer stelt Klaassen zo nu en dan op. Niet structureel. Het was kiezen tussen Taylor, die vorig seizoen bijna iedere wedstrijd heeft gespeeld, en Klaassen, die vorig seizoen zo'n 70% van de wedstrijden speelde. Nou nou, wat een durf.

13-08-2023 00:07

Suarez16_ +9176

Tja de makkelijke keuzes bij Ajax, zijn juist enorm moeizaam geweest het afgelopen jaar met H2, Schreuder en Heitinga. Dat Bassey er geen kut van kon zag iedereen, maar ik had niet uitgesloten dat Heitinga en Hamstra hem nog een kans hadden willen geven snap je. Idem met Tadic die over zijn top raakte. Die gaat eigenlijk een jaar te laat en die had hier nog zomaar 2 jaar kunnen voetballen mits hij een bepaalde invloed had gekregen. Daarom ben ik blij dat Mislintat en Steijn die keuzes wel hebben gemaakt, want in mijn ogen waren ze logisch, maar het is wel moeilijk om zo'n gast na Bassey na een eerste seizoen eigenlijk zo weg te praten in de media. En iemand met de status van Tadic wil je er altijd bij hebben. Enfin, dat is mijn mening. Ik vind het positieve veranderingen.

13-08-2023 00:13

Aurelius1 +19703

Mjah... het lijkt er meer op dat Steijn jou bij voorbaat bevalt, en dat je vervolgens allemaal dingen ziet die dat beeld bevestigen en deze dingen heel groot maakt in je hoofd, terwijl het niets opzienbarends is. Grand total stellen de keuzes niks voor en had iedereen ze gemaakt.

13-08-2023 00:45

Ferd +38433

Tadic was na z'n commentaar op de kwaliteit van de selectie natuurlijk niet meer houdbaar. Als Ajax hem aan z'n contract had gehouden had hij de hele kleedkamer tegen zich gekregen want "zo Dusan, jij vind mij niet goed genoeg he? klootzak!".

13-08-2023 07:23

Belnaarhuis +4944

Helemaal eens met Suarez, lijkt er aan de andere kant eerder op dat jij een bepaalde vooringenomenheid hebt richting Steijn. Goed meningen verschillen.

13-08-2023 08:01

Danielson +50258

Ik denk dat als je speler bent, Steijn een fijne coach is om mee te werken.
What you see is what you get.
En een mooie beleving tijdens de wedstrijd en prima interview erna.

12-08-2023 23:20

Aurelius1 +19703

Spelers zijn enkel met zichzelf bezig, niet met de coach. Spelen ze basis, dan zijn ze blij met de coach. Zitten ze op de bank, dan hebben ze er een hekel aan.

12-08-2023 23:31

Belnaarhuis +4944

Nee zo werkt het dus helemaal niet Aurelius, voor de echte goede trainers gaan mensen door het vuur en creeer je energie in een groep mensen.

13-08-2023 08:02

Aurelius1 +19703

Zo werkt het wel. Iedereen die zelf heeft gevoetbald weet ook dat het zo werkt. Je bent met je eigen spel bezig, en met je tegenstander. De trainer is echt secundair.

13-08-2023 08:15

Web +178830

Het elftal is conditioneel eindelijk op orde
Dat is het eerste wat goed moet zijn, om verder uit te bouwen
Dode spelmomemten ben je eindelijk weer gevaarlijk mee
En de afstelling ophef middenveld kan beter
Branco en na de rust ook Thairovic goed spelen

12-08-2023 23:20

Rikkie66 +22812

Geweldige persconferentie! 2 mensen die hun droom verwezenlijkt zien. En daarmee enigzins onbedoeld de grootsheid van Ajax benadrukken.

12-08-2023 23:20

nightgoat +30910

Steijn heeft een prima voorkomen, 'gewoon' een beschaafde intelligente authentieke kerel die zich goed, kalm en origineel weet uit te drukken en er tegelijkertijd niet omheen lult.
Daarbij lijkt hij ook nog eens verstand van voetbalzaken te hebben.
Waarlijk een verademing na de laatst twee blind aangetrokken fopcoaches.

De geslepen gentlemen Sven is uiteraard ook oprecht en goed is zijn doen en laten, nu even nog de hoognodige versterkingen binnen halen opdat Ajax weer komt en blijft waar het hoort, opvallend vaak magnifiek onverslaanbaar en bovenaan.

12-08-2023 23:14

Mystiek +113

Twee blind aangetrokken fopcoaches?! Schreuder zeker maar Heitinga kan je niks kwalijk nemen. Hij neemt het risico om in een slechte reeks erin te stappen en is gewoon een ras ajacied.

12-08-2023 23:32

nightgoat +30910

De riedel "want ras Ajacied" doet het 'm uiteindelijk duidelijk niet en verder valt er John juist daardoor wel wat kwalijk te nemen want zo respectvol heeft 'ie het verder niet gespeeld jegens Ajax.
Verder is hij destijds uit armoe gewoon gebruikt door de "leidinggevenden" van dienst, waar hij op zijn beurt ook weer gebruik van dacht te kunnen maken en geef 'm eens ongelijk.
Voorts is deze ellende nu gelukkig allemaal water onder de brug.

12-08-2023 23:41

Mystiek +113

Ik vind het juist wel bewonderingswaardig dat hij het heeft geprobeerd. Natuurlijk zit er veel eigen ambitie in maar het afbreukrisico was heel groot na de wanprestatie van Schreuder.

Een jongen die op is gegroeid bij onze club heeft bij mij altijd een streepje voor. Samen met Stam was hij een sterk blok in onze verdediging en hij heeft zich via de jeugd netjes opgewerkt naar Jong Ajax.

Om hem dan als foptrainer weg te zetten is niet terecht.

12-08-2023 23:50

Spelvreugde +4611

Het één sluit het andere niet uit. Nog sterker, het is allemaal waar:

1) Heitinga werd (door Sar) blind op die positie neergezet.
2) Heitinga nam het risico.
3) Heitinga is een ras-Ajacied.
4) Heitinga was een fopcoach.

12-08-2023 23:52

nightgoat +30910

Jazeker.

12-08-2023 23:55

nightgoat +30910

>Mystiek

Dat vind jij niet terecht wat niet maakt dat het zo is.
Ik vind Heitinga wel een fopcoach in de dop, (ondanks "ras Ajacied") hoewel niet te vergelijken met de topfopper Schreuder.

12-08-2023 23:58

Mystiek +113

In de jeugdelftallen had hij goede resultaten gehaald. Ik vind het te makkelijk om hem na een paar maanden weg te zetten als een fopcoach omdat met een poging deed om toch nog iets van het seizoen te maken met een selectie die heel slecht was achtergelaten door Schreuder.

13-08-2023 00:15

Belnaarhuis +4944

Met jong was het juist dramatisch

13-08-2023 08:05

MaximilianRosse +9197

Steijn heeft ook de gunfactor.

12-08-2023 23:13

Ozymandias +159568

Er moet nog veel gebeuren maar Ajax heeft sinds het einde van het afgelopen seizoen een paar stappen vooruit gezet. Mislintat vs. Diessen/Verweij: 1-0.

12-08-2023 23:11

Freddy +11389

Qua spel was het vandaag net zo droevig als afgelopen jaar. Scheelt dat je tegen Heracles begint.

12-08-2023 23:13

Ozymandias +159568

Ik vond het spel een stuk beter dan afgelopen seizoen. De intensiteit waarop werd gespeeld was een stuk hoger, veel minder passes van verdediger naar verdediger, veel meer passes direct naar de tweede man en voor het eerst sinds het seizoen 2021/22 zetten Ajax af en toe ook weer eens goed druk. Het niveau moet ook nog steeds een stuk omhoog maar de eerste stappen zijn gezet.

12-08-2023 23:14

MichelAngelo66 +22248

Tweede helft niet met je eens. Er zat echt meer flair in dan afgelopen jaar. Vorig jaar was alles stroop.

12-08-2023 23:16

El Pacino +3609

Ik zie duidelijke stappen. Vooral de 2de helft was gewoon goed. Puntje blijft nog wel het aantal kansen die je niet afmaakt.

12-08-2023 23:17

UwSchipper +5591

Niet met je eens Freddy.
Vandaag werd aanvallend gespeeld.
En niet zoals onder Schredder eindeloos terug op de keeper...

Nee, dit was prima om te zien.
Vond het een leuke pot en niet alleen vanwege de score...

Mooie goals ook nog eens!

12-08-2023 23:17

pieter_snats +1398

Onzin. 1e helft kon het af en toe wel sneller, met name ook van positie wisselen voorin, dat ging in de 2e helft allemaal al beter. Zat kansen gehad, beetje pech, goeie keeper en soms net niet koelbloedig genoeg. Als het 7-2 was geworden had niemand raar opgekeken.

12-08-2023 23:19

Freddy +11389

Ik heb de lat een stuk hoger liggen. Met dit spel ga je absoluut geen kampioen worden.

12-08-2023 23:20

pieter_snats +1398

Plus betere passing, vd Boomen 1e helft en Tahirovic de hele wedstrijd wel. Meer gevaar bij spelhervattingen is ook wel lekker.

12-08-2023 23:20

Freddy +11389

Vandaag ook weinig voetballend grote kansen gecreëerd hoor. Ik had gehoopt op een ploeg met dynamisch voetbal voorin met positie wisselingen zoals Steijn aangaf in de persconferentie. Lastig te verdedigen. Het was voorin gewoon weer balletje opwachten en dribbelen. Dit Heracles moet je thuis simpel met 5-0 opzij kunnen schuiven. Zonder het schitterende 'Alderweireld' schot was het nog een hels karwei geworden.

12-08-2023 23:23

Freddy +11389

Ik heb de lat hoger liggen en had gehoopt dat Ajax verder was. De teksten van Maurice waren vrijdag mooi maar zag er weinig van terug. Het drukzetten was ook helemaal niet zo geweldig. Dit Heracles moet je voor rust al oprollen.

12-08-2023 23:24

Ajax14AMS +25205

Je hebt de verkeerde pot gekeken vriend. Heracles had niks te zeggen, en op wat persoonlijke fouten na van spelers die sowieso al op de nominatie staan om vervangen te worden was het gewoon goed.

12-08-2023 23:25

Freddy +11389

Jij hebt op televisie gekeken?

12-08-2023 23:26

Ajax14AMS +25205

Was meer dan prima, al helemaal als je in je achterhoofd houdt dat de gemiste kansen/fouten achterin komen van de spelers die vervangen moeten worden. Ook de dissonant op het middenveld (Taylor) gaat vervangen worden.

Genoeg om positief over te zijn.

12-08-2023 23:27

Odysseus +14251

Echt totaal niet. Veel meer intensiteit en honger, dat zich vertaalde in 20+ schoten en 8-9 kansen.

12-08-2023 23:29

BackInBlack +14472

Werk van Steijn.

Ik heb vertrouwen in de man

12-08-2023 23:50

BackInBlack +14472

Dan heb je niet goed opgelet

12-08-2023 23:52

Hziyech15 +2197

Het enige wat echt beter moet is het afmaken. Brobbey en soms Kudus en bergwijn zijn soms zo wild met het afmaken van kansen. Kudus wacht vaak net te lang waardoor zijn schot wordt geblokt en Bergwijn en Brobbey willen de bal met keeper en al het doel in knallen.

12-08-2023 23:57

MarcoB1971 +4779

Goede analyse Ozy. Al die azijn zeikerds hier alleen maar negatief.

13-08-2023 04:43

Ferd +38433

qua opmerkingen is het vandaag net zo droevig als afgelopen jaar. Scheelt dat het slechts Freddy is.

13-08-2023 07:25

JTajax +10717

Vooral ook omdat alle aankopen het goed deden.

12-08-2023 23:27

Mokum31 +6128

Gewoon duidelijke kerel
Geef de man een kans

12-08-2023 23:11

BasseyAdriaan33 +13620

Steijn is scherp op de persconferentie, heb wel het idee dat hij weet waar hij mee bezig is.
Spreekt ook uit wat hij denkt, zegt dat er een meer dan uitstekende selectie is eind augustus en bevestigd letterlijk dat er nog speler(s) bij moeten en komen.
Ik hoop echt dat het ook gebeurd, maar ben ook bang dat Kudus vertrekt aangezien er afspraken zijn gemaakt vorig jaar.

12-08-2023 23:11

SpartakAmsterdam +5521

‘Snap je mijn uitleg? Nou klaar dan!’ Met een grote glimlach. Lekker Rammsteijn, die clown van een interviewer op zij plek zetten.

12-08-2023 23:06

020forlife +1154

Perfecte reactie inderdaad! De vragen van Hans Kraaij zijn vaak tenenkrommend slecht

12-08-2023 23:26

MarkP +21596

Rtl boulevard niveau

12-08-2023 23:35

Ajax14AMS +25205

Wat zei hij dan?

12-08-2023 23:29

SpartakAmsterdam +5521

Dat ze ESPN allemaal niet snappen (duuuhhh!) dat je een keeper haalt van 8 mio en deze niet in laat vallen. Ze vonden de keuze voor Gorter allemaal vreemd.

12-08-2023 23:31

Ajax14AMS +25205

Vond ik ook op het eerste oog, maar als je dan de gedachte er achter hoort is dat gewoon heel logisch.

Deze gasten vinden niks goed, zelfs niet na uitleg van Steijn zelf.

12-08-2023 23:45
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.