Sinkgraven twijfelt aan route Zivkovic

door Lisanne 42

Sinkgraven twijfelt aan route Zivkovic

door Lisanne 42

Laatst geüpdatet

Daley Sinkgraven ziet een overstap naar een grotere club dan SC Heerenveen wel zitten. Dit zegt hij in gesprek met het magazine ELF Voetbal. Onder andere Ajax, PSV en Manchester United zouden interesse hebben in de talentvolle middenvelder. 'Maar ik wil wel het idee hebben dat ik serieus kans maak op een basisplaats.'

Sinkgraven is dit seizoen de smaakmaker van SC Heerenveen. 'Ajax was in de zomer al geïnteresseerd, alleen kwamen de clubs er toen niet uit. Wel denk ik dat ik Heerenveen binnenkort verlaat voor en grotere club. Uiteindelijk droom ik van het Nederlands elftal en FC Barcelona.'

Of zijn komende club Ajax wordt, is de middenvelder nog niet zeker over. Ondanks de interesse van afgelopen zomer heeft Sinkgraven zijn twijfels bij de manier waarop de club omgaat met Richairo Zivkovic. 'De situatie waarin Richairo Zivkovic nu bij Ajax zit; ik kan er niet over oordelen en voor hem is het wellicht de beste route, maar ik weet niet of ik dat zou kunnen. Als ik hogerop ga, wil ik wel voelen dat ik een serieuze kans maak op het veroveren van een basisplaats in het eerste elftal', zegt Sinkgraven eerlijk in het magazine.

Nieuw: Zwarte Mokum-schoenen van AFCA.

Lees meer over:
Plaats reactie

Bazenvan95 +31

Heerenveen gunt Ajax toch niets en laten deze jongen liever verzieken met een te vroege stap naar het buitenland of een subtopper in NL, dat is hoe het gaat als Ajax een speler van heerenveen wil

31-10-2014 15:32

MaupCaransaNES +2

Ja Frank, dat krijg je als je niet opleidt, maar verdrukt.

31-10-2014 11:59

31xAjax +7969

MOeten we niet eens ophouden te denken dat het Ajax voetbal of het Ajax systeem van een andere planeet is en dat jonge spelers van andere clubs eerst moeten wennen. Wat is dat nou toch voor flauwekul. Zivkovice had gewoon vanaf dag 1 bij de selektie van 1 moeten zitten dan had hij (waarschijnlijk) al een basisplek gehad en er meer inliggen dan onze topper uit IJsland.

Dat geldt ook voor Sinkgraven, hij is in potentie beter dan de meeste die we nu hebben op het middenveld. Dat is een directe versterking en moet dus gewoon bij de selektie komen en geen flauwekul met "wennen" in Jong Ajax. Ik geef hem groot gelijk dat ie ergens anders voor kiest als Ajax hem hetzelfde "traject"aanbiedt om "stappen"te maken, om het tegenwoordige jargon maar eens te gebruiken.....

29-10-2014 07:40

jarenfan +5

helemaal mee eens ,en mag Zivkovic spelen dan is het,
hou je vast Urk.

29-10-2014 09:45

JPC40 +3

toegegeven ik heb in eerste instantie ook het idee om Zivko meteen in de eerste van Ajax te zetten , nu gisteravond even die wedstrijd gezien , waar mee bij mij de twijfel rijst of hij wel klaar is voor die stap , ik denk nu dat ik terug ga krabbel vanuit dat idee Zivko deed het leuk en er zit talent in hem maar voor de hoofdteam van Ajax , kom ik nu jammer genoeg tot de conclusie dat het beter is om hem nog een tijdje bij de tweede van Ajax te laten staan , hoe kut en klote ik dat ook vind .

29-10-2014 14:01

31xAjax +7969

Ik weet niet of je moet oordelen op de wedstrijd van gisteren (die ik overigens niet heb gezien) het was ook meer een veredeld B-team dus van een echt debuut is wat mij betreft niet eens sprake. En verder zie ik wekelijks wel spelers waarvan ik denk dat het beter is om een die een tijdje in het tweede te laten spelen......

29-10-2014 15:14

3sterrenAjax1 +3

Wat denkt Sinkgraven wel niet? Hij kan een jaar lang getraind worden door Bergkamp en Roy. En dan nog babbels. Lekker laten zitten of naar psv laten gaan. Wij hebben Serero al!

28-10-2014 18:15

Boer +3

Wat een kapsones hebben we weer. Die jongen heeft groot gelijk! Ook een raar idee dat hij meer zou leren van Bergkamp en Roy. Dat waren goede voetballers, maar ze hebben als trainer nog niks bewezen. Welke creatieve aanvallers zijn er bij ons de laatste jaren nu doorgebroken?

28-10-2014 22:05

Boer +3

Wat een kapsones hebben we weer. Die jongen heeft groot gelijk! Ook een raar idee dat hij meer zou leren van Bergkamp en Roy. Dat waren goede voetballers, maar ze hebben als trainer nog niks bewezen. Welke creatieve aanvallers zijn er bij ons de laatste jaren nu doorgebroken?

28-10-2014 22:13

kampioen2010 +1905

OFF: Milik ondertussen op 54.4%
http://www.tuttosport.com/sondaggi/calcio/golden_boy/risultati-1632/Vota+il+Golden+Boy+2014?ok=true

28-10-2014 16:27

pimp +493

Sinkgraven is wat ouder dan Zivkovic toen was. Bovendien is de omschakeling voor zijn positie veel kleiner. Zivkovic moest van een counterspits een Ajax-spits worden.

Ik verwacht dus dat Sinkgraven direct een basisspeler wordt als hij gehaald wordt.

28-10-2014 15:42

AjaxD1986 +1

Boeiend! We hebben genoeg van dat soort spelers en beter.

28-10-2014 15:24

Rayno95 +0

Nee, alleen Andersen komt er in de buurt.
Duarte en Serero zijn allebei 2 a 3 klasse minder.
In Jong is het de vraag wat er met Keskin gebeurd en in de A1 zijn ze nog erg jong en denk ik nog niet rijp om veel te spelen in Ajax 1.

28-10-2014 15:33

Ajax27 +19220

maar over 1-2 jaar wel, Nouri en v/d Beek zijn nu 17. Daar kun je dan mee beginnen om ze rustig een aantal wedstrijden te laten spelen.

Mits Kishna stabieler en beter gaat presteren en Fischer komt goed terug na de winterstop, dan staat hij gewoon op nr 1 wat betreft de linkshalf met daarachter Andersen. Sinkgraven is dan gewoon niet nodig.

28-10-2014 15:58

bazza25 +1

Ik denk zomaar dat ajax voor de zoveelste x gaat misgrijpen en dat die gloeilampen aan de haal gaan met hem.
Ik denk daarentegen dat we ons niet zo'n zorgen moeten maken. Klaassen zie ik voorlopig niet vertrekken en na dit seizoen sowieso nog 2 a 3 jaar onze aanvoerder zijn. Andersen zit in de lift en die gaat alleen maar beter worden. Tegen de tijd dat die jongens vertrekken staan Nouri en van de beek klaar om ze te vervangen.
Ik denk dat ajax meer baat heeft op dit moment bij een goede controlerende speler

28-10-2014 14:58

DJ +0

Zodra Ajax afscheid heeft genomen van de middelmaat (Sigthorsson, Duarte, Zimling etc.) is er ruimte voor jongens als Zivkovic en Sinkgraven bij de Ajax-selectie. Wat mij betreft is die ruimte er nu al, maar Ajax blijkt nog altijd een bedrijf te zijn waarvoor het belangrijk is dat er geld wordt verdiend aan spelers die ooit zijn aangekocht.

28-10-2014 13:56

medijk +0

in ieder geval duidelijk dat hij voor een basisplaats gaat. dan valt manchester united af.

28-10-2014 13:52

foshoquz +0

Zivkovic wist dit van tevoren en is twee jaar jonger dus een aanzienlijk verschil. Lijkt me geen probleem dit.

28-10-2014 13:51

Marcao +27

Wat hij zegt is volkomen terecht. Slimme baas. Reden te meer om hem bij Ajax te halen!

28-10-2014 13:44

RuffRhythim +24837

Zivkovic heeft ingestemd met de route die Ajax voor hem heeft uitgestippeld en voelt zich daar prima bij hoor.

Daarbij is het totaal niet gezegd dat voor Sinkgraven hetzelfde traject afgelegd wordt.
Als hij daar al aan twijfelt dan is hij niet de juiste persoon voor Ajax, of moet Ajax die twijfels wegnemen als ze hem willen.

28-10-2014 13:40

Joop50 +0

Ik hoop dat ie voor Man United of Barca kiest…. Komt ie lekker veel aan spelen toe. Goed voor zijn ontwikkeling.

28-10-2014 13:40

jarenfan +5

vindt ook het traject van Zivkovic,een beetje lang,
begrijp de beweegreden niet ,
goed is goed,dit is geen motiverende weg.

28-10-2014 13:22

insectenverdelg +23512

en hoel ang speelt Zivko dan la goed in J.A? Idd 3 a 4 potjes. En dus zit ie vandaag bij de A selectie (weliswaar tegen Urk) Waar hij zijn debuut gaat maken verwacht ik.

28-10-2014 13:25

jarenfan +5

daar kom je voor,om tegenUrk te spelen ,...

28-10-2014 14:08

Ajax27 +19220

een beetje lang... hij zit net een paar maanden bij Ajax, begint de laatste wedstrijden steeds beter het ajax-spelletje te snappen. Rustig aan... zivko komt er wel.

Ik vraag me echter wel af of dat we Sinkgraven echt nodig hebben? Fischer die dadelijk terugkomt, Andersen die stapjes begint te maken, Het geweldige middenveld van de A1 die denk ik Jong Ajax gewoon overslaan binnen 2 jaar.

28-10-2014 14:21

Cruyffie +2403

Precies, zeer terecht punt. Als Sinky komt zal ie zich wss moeten richten op een positie als vervanger van schöne, als flankspeler dus (die naar binnen mag trekken). Als schone weggaat kunnen we daar wellicht iemand gebruiken.

Maar het middenveld lijkt met andersen en straks nouri goed bezet, al kan een beetje concurrentie op 10 (linkshalf) of gewoon rouleren ook geen kwaad.

28-10-2014 14:24

afca patrick +1

Je zou Serero, Zimling en Duarte natuurlijk kunnen verkopen/ niet verlengen. Al zou ik het met Serero eerst eens een tijdje aankijken op 6.

Dan heb je voor de twee aanvallende middenveld posities: Andersen-Klaassen als 'basisduo'. Daar kort achter Sinkgraven en iets verder daarachter Nouri en Van de Beek.

28-10-2014 14:29

Ajax27 +19220

iets verder erachter...
jongen kijk iets verder in de toekomst. Je moet een speler complete seizoenen laten spelen om 'm echt beter te laten worden.

Je zeft het zelf al. Andersen = basis. Sinkgraven zal dan als opvulling komen, daar is ie veel te goed voor. En als Andersen over 2-3 jaar vertrekt, dan staat de nieuwe jeugd al klaar. Nogmaals.. het is een hele goede speler, maar wij zijn gewoon voorzien.

28-10-2014 15:44

Rayno95 +0

Maar Andersen red net als meerdere denk ik geen 40 wedstrijden in een jaar en niet iedereen blijft fit en dan zit je straks met middelmaat zoals Duarte, Zimling als back-ups wanneer de jeugd nog niet klaar ervoor is, ook voor Lucas betere concurrentie wat hem juist nog meer kan prikkelen

28-10-2014 15:49

Ajax27 +19220

FISCHER.

28-10-2014 15:59

afca patrick +1

Ajax speelt +- 50 wedstrijden in een seizoen. Dan heb je toch iemand nodig mocht Klaassen en/of Andersen geblesseerd raken. Stel dat 1 van hen volgend seizoen voor een paar weken geblesseerd raakt kun je toch niet van Nouri of Van de Beek verwachten dat ze er direct staan?

28-10-2014 16:38

kampioenenjood +5068

Je moet natuurlijk de spelers de concurrentie met elkaar aan laten gaan. Ook ga je er als Ajax-zijnde van uit dat je veel wedstrijden in een jaar speelt, dus dan is een sterke bank een must. Het eerste jaar/ de eerste jaren zal hij toch niet alles kunnen spelen. Ik denk dat komende zomer een mooi moment is om hem over te nemen. Wellicht is het nog nuttig om hem direct een jaar terug te verhuren als Heerenveen Europees voetbal speelt..

28-10-2014 14:40

JPC40 +3

snap Ajax wel maar inderdaad vraag ik me af wat er gebeurd als een club als atletico of ene club als Tottem hotspur langs komt en hem een belofte doen om meteen in de hoofdteam te staan , dan ben je hem meteen kwijt zonder serieus kans te hebben gehad om te zien of hij mee kan komen met 1ste van Ajax

28-10-2014 15:19

JPC40 +3

Of het verstandig is voor Sinkgraven om naar Barca of United te gaan ?? lijkt mij voorbarig probeer eerst Ajax voor 2/3 jaar en dan kijken of je geschikt bent voor die andere clubs ,ik hou wel van dit soort uitspraken meteen helder en duidelijk , weet Marc ook meteen waar hij aan toe is .

28-10-2014 13:11

vanreenen +10314

Daley Sinkgraven heeft gelijk, want ik kan ook niet wachten tot Zivkovic aan spelen toe komt in het 1e elftal. Ja, vanavond tegen Urk niet meegeteld.
Trouwens, stel dat Odegaard voor Ajax kiest, dan denk ik dat Ajax geen interesse meer heeft in Sinkgraven.

28-10-2014 13:11

insectenverdelg +23512

Odegaard is 15 jaar. Denk niet dat die elkaar heel erg veel in de weg zitten. Odegaard is een groot talent, maar denk inet dat hij op z'n 18e a 19e al de gehele eredivisie domineert hoor.

28-10-2014 13:26

nightgoat +31195

Deze 'natural' zal er meteen staan dus de heren melden hem dit beter ook meteen maar..eenmaal aan tafel.

28-10-2014 13:05

TikkieTerugJaap +2

Zijn concurrentie is Andersen, denk niet dat ie echt beter is. Word lastig zat voor hem, als ie maar niet voor PSV kiest.

28-10-2014 12:48

ajaxminimax +5471

Dat zal hij alleen doen als hij zijn carriere wil vergooien

28-10-2014 13:10

Jajijdaar +1

Oh ja, dat zie je ook bij Depay, Wijnaldum en Maher nu. Met name Maher speelt ongelofelijk goed de laatste tijd en scoort ook nog eens veel.

28-10-2014 14:28

Maxwell_5 +6977

Ik vraag me af of een jaartje extra Groningen goed had geweest voor Zivkovic. Ja, hij plakt er nog een jaartje eredivisie bij, maar daarmee leert hij nog steeds niet om een Ajax spits te zijn. Nu wordt hij in een half jaar bijgeslepen en mag hij daarna laten zien wat hij heeft (bij)geleerd. Sinkgraven speelt op een positie wat makkelijker bij te schaven is, dus lijkt het mij niet dat ze hem dezelfde route af laten leggen.

Ik zie in hem meer voetbal en potentie dan Duarte, Serero en ook Andersen, had hem graag vanaf het begin van het seizoen erbij gezien. Hopelijk gaat dat in de toekomst nog gebeuren.

28-10-2014 12:47

ajaxminimax +5471

Ajax zal ook niet bij hem dezelfde route doen...

28-10-2014 12:40

DHsuarez16 +1

Jammer dat Ajax de constructie waarbij ze een speler kopen, maar nog een jaar mag rijpen bij zijn eigen club. Voor beiden is dat win win. Had voor Zivkovic alleen maar goed geweest om nog een jaar bij Groningen te spelen lijkt me? Andere koek dan de JL

28-10-2014 12:40

Hwb +1478

Nee, want dan had Zivko alsnog niet kunnen wennen aan de spelstijl en de (gerichte) trainingen bij Ajax. Op de lange termijn betaalt dat zich als het goed is meer uit.

28-10-2014 12:47

Robeerke +1219

Helemaal mee eens. Je zag op het begin ook dat ie zn koppie liet hangen en dat ie er helemaal geen zin in had. Volgens mij hebben ze hem in een gesprek nog eens herinnerd aan het grote plan dat ze met 'm hebben, want de laatste tijd gaat hij er helemaal voor en het komt er ook echt uit. Helemaal goed opgepakt die jongen.

28-10-2014 13:06

Barra +5529

Deze jongen moeten ze hoe dan ook halen, is van de buitencategorie als je ziet welke kwaliteiten hij bezit voor op de AM posities bij ons. Hij is heel wendbaar en draait makkelijk weg, is technisch onderlegt, heeft diepgang, heeft een steekpass en kan scoren, daarnaast staat hij voor een jonge speler ook redelijk zijn mannetje. We hebben nu Andersen, Serero en Klaassen voor op die posities en er zal ongetwijfeld nog wel een aantal jeugdspelers binnen nu en 1,5 jaar aankloppen, maar voor een talent als Sinkgraven die ook nog eens Nederlands is moet je vol voor gaan. Niet eerst in Jong Ajax maar direct bij de selectie halen en laten concurreren met de huidige middenvelders. Zodoende kun je doorselecteren en afscheid nemen van bv een Duarte. Een van de grootste talentvolle middenvelders die gemaakt is voor het Ajax spelletje en ook nog eens Nederlands is, halen dus

28-10-2014 12:36

SanderAFCA +0

Volgens mij kun je de situatie van Zivkovic niet vergelijken met die van Sinkgraven. Zivkovic was 17 jaar toen die naar Ajax ging, Sinkgraven is al 19 jaar en zit qua niveau gewoon dichter bij de basis. Daarnaast moet Ajax in de winterstop of aan het eind van dit seizoen gewoon afscheid gaan nemen van Serero, Duarte en Zimling. Dan moet hij bij Ajax gewoon de concurrentie aangaan met Klaassen en Andersen. Verder zou hij ook op de nummer 6 positie kunnen spelen. Lijkt mij dat er voor hem bij Ajax dus genoeg kansen liggen om zich verder te ontwikkelen.

28-10-2014 12:28

insectenverdelg +23512

Ligt eraan hoe goed Andersen zich ontwikkelt of Ajax Sinkgraven moet halen. Zeker omdat er in de A1 ook wat middenvelders aankomen, die volgend jaar ook gaan aansluiten.

28-10-2014 12:26

JohnDylan +22508

Ik betwijfel dat de middenvelders van de A1 volgend jaar al zullen aansluiten. Misschien zullen ze hun debuut al maken maar ik denk niet dat ze dan al definitief bij de selectie worden gehaald.

28-10-2014 12:27

insectenverdelg +23512

Nouri en van de Beek worden beide in april 18, en ontwikkelen zich in sneltreinvaart. Ik verwacht dat 1 van de 2, maar misschien beide wel, dit seizoen al hun eerste minuten gaan maken.

28-10-2014 12:30

Barra +5529

Er mag ook weleens wat gezonde concurrentie ontstaan, want een Sinkgraven is echt een aanvulling en geen opvulling, zoals we nu met Duarte zien. Singraven is daarnaast 19 jaar en heeft al aangetoond dat hij in de Eredivisie mee kan, onze eigen talenten blijven altijd wel kansen krijgen, maar spelers van de buitencategorie moet je gewoon halen als grootste club van de Eredivisie. Moet er niet aan denken dat een PSV of Twente er straks mee aan de haal gaat en wij uiteindelijk weer met middelmaat komen aankakken.

28-10-2014 12:43

JohnDylan +22508

Ajax moet Sinkgraven samen met Klaassen en Andersen op het middenveld zetten. Zo'n middenveld heeft de creativiteit en dynamiek dat een middenveld van Ajax hoort te hebben. Ze kunnen alle drie om de buurt diep gaan om het middenveld van de tegenpartij uit elkaar te trekken.

Misschien kan Ajax zowel Sana als Duarte in ruil aanbieden. Die twee plus zo'n 2.5 miljoen euro lijkt me een mooie deal voor zowel Ajax als Heerenveen. Ajax raakt dan ook direct wat middelmaat kwijt terwijl Sana en Duarte voor Heerenveen goede spelers zouden zijn.

28-10-2014 12:13

MosesD +14687

Als Ajax hem in de winterstop haalt, dan meteen voor een half jaar (terug)verhuren aan Hveen. Om hem in Jong Ajax te laten spelen zoals Zivkovic, dat slaat nergens op. Overigens dicht ik Sinkgraven meer talent toe dan Serero en Andersen bij elkaar, dus voor mij is hij direct welkom.

28-10-2014 12:13

petwes +0

Die route Zivkovic is ook niets, meer Eredivise-ervaring is beter. Ik zou hem niet halen, tenzij het goedkoop kan, maar dat lijkt nu al niet meer het geval. We hebben genoeg potentie in huis hier, maar mocht hij toch gehaald worden, dan een garantie dat hij nog 1,5 jaar bij Heerenveen speelt en optie tot koop betalen nu voor over 1,5 jaar. Zoals Ajax dat met Milik is gelukt is toch wel erg mooi (ja ik ben dus voorstander van Milik vast bij Ajax)

28-10-2014 12:06

barrybever +0

dat zivkovic er niet echt bij zit heeft er denk ik ook mee te maken dat sigthorsson nog niet verkocht is. op dit moment is jong ajax het beste voor zivkovic, kan hij wennen aan zo'n grote club en aan amsterdam

28-10-2014 11:52

T to the M +0

Dan moet hij nog een jaar of twee bij Heerenveen blijven om te rijpen, en daarbij hopen dat er geen grotere talenten uit de eigen jeugdopleiding staan tegen die tijd.
Succes komt niet vanzelf jongen!

28-10-2014 11:42

Rob1706 +1694

En waar zou hij dan terecht komen als hij naar Manchester United gaat?

28-10-2014 11:40

jeugdgaatvoor +0

Op een bij veldje, maar Ajax wilt van Serero af. Ze vinden hem niet goed genoeg. Scoort te weinig en heeft geen schot in zijn voeten. Die kan je makkelijk vervangen voor Sinkgraven. Nouri en Van Beek zijn ook toppers. Maar die moet je rustig brengen en die gaan van zelf het touwtje wel overnemen. Eerst maar eens debuteren en wat kracht krijgen.

28-10-2014 11:41

Rob1706 +1694

Volledig mee eens. Sinkgraven i.p.v. Serero is een hele vooruitgang.

28-10-2014 11:42

AFCAHW +501

Het verbaasd mij dat Serero voor velen al voorbijgestreefd is door Andersen, nu Andersen de laatste weken een aardige serie heeft neergezet en een zeldzaam lichtpuntje is.

In mijn beleving is Serero de enige middenvelder die de afgelopen wedstrijden tegen (grotere) Europese tegenstanders overeind is gebleven. Niet door een vlammend schot of indrukwekkende fysiek, maar juist door wendbaarheid en lichtvoetigheid. Uit de duels kunnen blijven en door goed positiespel er voetballend uitkomen.

Volgens mij ook de enige manier om (betere) Europese tegenstanders pijn te doen in de huidige tijd. Volgens mij zijn we de afgelopen keren vaak en hard genoeg door de realiteit in het gezicht geslagen.

28-10-2014 12:09

insectenverdelg +23512

Serero werkt hard, maar verder zit er ook niks bij. geen rendement 9zwel mbt doelpunten als assist, overignes iets dat Andersen ook nog meer moet krijgen), mist t inzicht voor die positie. voor de spelverdelers positie voor de basis, niet Ajax waardig. hoe hard hij ook werkt. dat roep ik al een jaar ongeveer, dus heeft weinig met Andersen te maken.

28-10-2014 12:22

Robeerke +1219

Zijn dribbel, lichtvoetigheid en aanname zijn inderdaad uitstekend, echter blijft hij op andere vlakken zó ver achter dat het elkaar helemaal uitwist. Daarom heb ik liever Andersen, die brengt veel meer.

28-10-2014 12:26

Melvin01 +1

Jong ManU. En dan wordt hij vervolgens uitgeleend aan een club uit de 2e divisie. Jaar daarop ietsjes hoger en dan is het klaar met zijn toekomst. Zo gaat dat met alle Nederlandse talenten. Keer op keer zie je dat gebeuren. Ik snap wel dat hij niet dezelfde route wil lopen (via jong ajax naar het eerste), maar Zivkovic was pas 17. Hij is dan bijna 20 en lijkt me dat hij direct bij de selectie gehaald wordt. En dus het gevoel krijgt dat hij er direct bij hoort.

28-10-2014 11:46

Hwb +1478

Is wel anders dan bij de andere talenten natuurlijk. Hij gaat als speler met ervaring in de Eredivisie ipv als jeugdspeler. In die zin zou Van Ginkel een betere vergelijking zijn. Niets uitlenen aan 2e of 1e divisie, maar nu bij Milan. Vraag is wel of hij het gaat redden, dat zal moeten blijken en dat geldt ook voor Sinkgraven als hij naar ManU gaat.

28-10-2014 11:58

Bobo het Konijn +0

Zivkovic had ook beter nog een jaar bij Groningen moeten blijven, ervaring op het hoogste niveau is wat telt. Snap niet dat Ajax hem dan niet uitgeleend had. Ben van mening dat als Ajax koopt dat het direct inzetbare spelers moeten zijn voor Ajax 1. Sinkgraven zal zich bedenken om zomaar naar Ajax te gaan.

28-10-2014 11:34

jeugdgaatvoor +0

Ik zou niet naar Ajax gaan om eerst in Jong Ajax te spelen. Als je daarvoor al 2 seizoenen in de Eredivisie heb gebald. Dan zou ik lekker naar PSV of Twente gaan. Ajax moet of deze jongen halen en de volle 100% vertrouwen geven. Dat zo jongen lekker in de basis terecht komt. Of gewoon niet halen.

28-10-2014 11:31

flasher93 +0

Ajax spreekt toch van te voren gewoon met de speler en dan zal dat wel aan bod komen. Ik weet zeker dat hij wel gewoon in aanmerking kom voor de basis. Milik speelt toch ook niet eerste bij Jong Ajax en Duarte ook toch niet. Door dat hij gepasseerd is, is Duarte gaat pas gekomen.

28-10-2014 14:27

fucko +0

Dit is een prima optie. Hij heeft het ajax spelletje wel onder de knie. Bovendien ben ik het met cruijff eens dat Klaassen een geschikte kandidaat is voor de '6', waarbij er een plek vrij zou komen op rechtsmid. Een plek die zowel serero als duarte kunnen invullen, maar die zijn kwalitatief minder dan Sinkgraven.

Wel belemmert dit de doorstroom van talenten, riedewald klopt op de deur voor de '6', waardoor klaassen weer de voorkeur krijgt op zijn plek. Andersen gaat hij ook niet vervangen nee.

Maar van de huidige topploegen zou hij bij Ajax de grootste kans van slagen hebben.

28-10-2014 11:31

Jornnn +5

Waarom krijg ik over dit onderwerp wel een pushbericht en niet over het bericht dat de aanvoerder van Urk een Ajax fan is?

28-10-2014 11:30

afca patrick +1

Hij is nog maar 19 jaar ook. Type speler die ik graag bij Ajax zie. Maar mocht hij komen, moeten er wel spelers vertrekken. Duarte en Serero(al zou je hem kunnen houden als 6) zijn voorbijgestreefd door Andersen. En vanaf volgend seizoen verwacht ik dat Van de Beek en Nouri ook langzamerhand minuten zullen gaan maken.

28-10-2014 11:28

OnlyOneZlatan +49

Van de beek en nouri zijn nog te fragiel voor het 1e eerst seizoen in jong ajax laten spelen ( opzn minst)

Maar voor welke positie moet hij komen andersen gaat linkshalf spelen en voor linksbuiten hebben we straks fisher weer en kishna

Zou zonde zijn van de verwachte transfersom van 4 miljoen.

Marco vejinovic is harder nodig!

28-10-2014 11:37

jeugdgaatvoor +0

Dit is echt een heeeeeeel lekker talentje. Ik zie Ajax in de toekomst wel 3-4-3 spelen.

28-10-2014 11:38

Rayno95 +0

Duarte en Serero verkopen.
Dan heb je gelijk een veel betere concurrent voor Andersen :)

Vejinovic is goed, maar aangezien hij bij Vitesse speelt kunnen we hem net zo goed al meteen vergeten, die willen niet aan een "concurrent verkopen.

28-10-2014 11:41

jeugdgaatvoor +0

Ik zou gewoon met Klaassen, Riedewald, Andersen spelen. Of Sinkgraven, Klaassen, Andersen bijvoorbeeld. Lijkt mij echt een heel sterk middenveld. Sinkgraven en Klaassen beide voetballers met scorendvermogen.

28-10-2014 11:42

JariBergkamp +0

Vejinovic gaat niet komen ben ik bang, die laat Vitesse niet gaan voor minder dan 6 a 7 miljoen.
Sinkgraven is ook al een twijfelgeval denk ik, als je ook leest dat we achter Odegaard aan zitten. Ben benieuwd of er iets bij gaat komen deze winter, met een selectie als deze ga je gegarandeerd genieten de komende jaren, er moet alleen nog een talentvolle linksback bij komen. Of Owusu opleiden voor links en Sanniez doorschuiven naar het eerste voor op rechts. Laten gaan: Duarte, Moisander, Sigthorsson, Schone, Sana. Viergever. Aantrekken: Odegaard, Sinkgraven en eventueel nog een ervaren verdediger/middenvelder voor op de bank

Cillessen (Boer)
van Rhijn (Sanniez), Veltman (Tete/vd Hoorn), Denswil (Riedewald), Boilesen (Owusu)
Sinkgraven (Odegaard), Klaassen (Bazoer), Andersen (Serero)
El Ghazi (Muric/Becker), Milik (Zivkovic), Fischer (Kishna/Menig)

28-10-2014 11:55

Hwb +1478

Odegaard nu al voorbij Vd Beek en Nouri?

28-10-2014 12:01

JariBergkamp +0

Heb je hem zien spelen?

28-10-2014 12:02

Hwb +1478

Nee, maar die jongen is 15 toch? Rustig aan joh. Mag gewoon aansluiten bij de A1/Jong Ajax.

Moet hem ook de tijd geven te wennen aan andere club, ander land, andere training etc.

28-10-2014 12:04

Robeerke +1219

Wat denk je dat het wapenfeit is van Ajax om te zorgen dat jeugdig talent voor ons kiest? Omdat ze bij ons garantie (al dan niet na gewenning bij J.A.) krijgen op speeltijd in het 1e. Als je tegen dat ventje zegt 'je begint bij ons in de A1' heeft ie toch geen enkele reden meer om Ajax boven Liverpool (zn lievelingsclub die ook verregaande interesse tonen) te verkiezen?

28-10-2014 12:23

insectenverdelg +23512

Wel hoor, want bij Liverpool speelt hij op z'n 17e a 18e nog steeds geen basis. Bij Ajax wel.

28-10-2014 12:27

Robeerke +1219

Dat geloof ik ook wel, maar ik denk dat dat ventje, in de wetendheid dat de engelse top en nog wat grote clubs achter hem aan zitten, nu ook al garantie wil op 1, of er dicht tegenaan wil zitten. Als je hem in de a1 stopt gaat ie liever ergens anders kijken denk ik.

28-10-2014 12:47

Hwb +1478

Dat zit natuurlijk niet in garanties op speeltijd in het eerste (Rits, Boccara), maar in de kansen die jeugdspelers bij ons krijgen.

Veel meer jeugdspelers van Ajax krijgen kansen en stoten door naar de (internationale) top dan van Liverpool. Dát is de reden om voor Ajax te kiezen.

28-10-2014 12:45

Robeerke +1219

Dat ventje is 15, supertalent, bepalende speler in zijn team, international en de europese top zit achter hem aan. Dan ga je hem een plan aanbieden gericht op een plaats in het 1e, niet in de A1. Anders vis je achter het net.

28-10-2014 12:56

JariBergkamp +0

Je laat een international en iemand die 20 wedstrijden op het hoogste niveau in Noorwegen gespeeld heeft niet beginnen in de A1, dat is belachelijk en dan zal hij ook niet komen. Spelen in JA en meetrainen met het eerste en af en toe bij de selectie zitten kan wel

28-10-2014 12:43

Hwb +1478

Ach, iemand van 17 met een vol seizoen Eredivisie en 10 doelpunten stoppen we ook in Jong Ajax (wedstrijden, uiteraard wel selectie).

Voor Odegaard moet je kijken wat het beste is voor zijn ontwikkeling. Dat kan ik onvoldoende beoordelen. Maar je moet hem niet als back-up bij het eerste halen om te zorgen dat hij voor jou kiest, als hij daar nog niet aan toe is. Dat is vooral mijn punt. Daarnaast vind ik het ook vreemd om twee van je eigen toptalenten nu al te passeren voor een jochie dat twee jaar jonger is. Wat mij betreft gaat hij als hij komt (volgend seizoen) gewoon lekker met Nouri en Vd Beek rouleren in Jong Ajax en op de bank, waarbij je hem ook nog in de A1 in kan zetten.

28-10-2014 12:53

arcaviiouse +0

Is andersen niet ook in de a1 begonnen? hij had al 41 wedstrijden voor aalborg bk gespeeld. De Noorse competitie is ook echt een paar niveau's lager.

28-10-2014 13:51

JariBergkamp +0

Nee, Andersen begon in Jong Ajax

28-10-2014 15:01

3*stars*3 +23524

Paar maanden terug zou ik roepen da we deze Daley moeten halen maar als ik zie hoe Andersen zich ontwikkelt (19jaar) en over 2jaar Nouri die 19 is, dan denk ik niet dat hij echt nodig is.

Wel een toptalent en ik zie hem dan wel naar een P$V vertrekken want die kopen toch alleen middenvelders en aanvallers...

28-10-2014 12:58

Robeerke +1219

Maar het zou toch ook lekker zijn om eens wat breder in de selectie te zitten! Het verval bij een wissel is minder groot, je krijgt een hele gezonde concurrentiestrijd waardoor de spelers elkaar beter maken en je kan eindelijk eens wat stappen vooruit maken qua spel, wat de afgelopen 4 jaar niet altijd om aan te zien was. Bovendien als je hem nu aankoopt kan je hem straks met winst doorverkopen, hoe langer je wacht, hoe kleiner die winst. Nouri moet nog beginnen aan zijn avontuur in 1, Andersen ontplooit zich eindelijk en Sinkgraven laat zich wedstrijd na wedstrijd zien bij Heerenveen. Het zou een van de beste aankopen zijn van de laatste jaren.

28-10-2014 13:03

supporter sinds +7891

Welke ontwikkeling zie jij in Andersen ? Hij heeft een prima techniek maar de rest is heel erg matig bij hem. Rendement is 0,0 tot nu toe..

28-10-2014 15:42

AFCAwooz +124

Met zivkovic ligt het wel iets anders natuurlijk. Hij is op dit moment geen typische Ajax spits. Dit moet hij leren bij Jong Ajax. Sinkgraven is middenvelder en zijn rol links op het middenveld bij heereveen is in mijn ogen niet heel veel anders dan de invulling van Serero/Andersen bij ons.

28-10-2014 11:26

jarenfan +5

die heeft erover nagedacht,helemaal gelijk.

28-10-2014 11:26

ST +23084

Eens. Volgens mij had Ajax Milik nog niet vastgelegd toen ze Zivkovic contracteerde. Als dat wel zo was geweest had Zivkovic misschien niet getekend?

28-10-2014 11:22

Tifosi +0

We hebben toch al Andersen als linker middenvelder? Ik denk niet dat deze jongen gaat komen. Hij zal wel naar dat walgelijke koopzieke pi$vee gaan.

28-10-2014 11:22

Rayno95 +0

Maar wat er na Andersen komt is niks ... Duarte helemaal en Serero (prima 6) zijn minder, natuurlijk heb je Nouri in de A1 zitten, Keskin is maar de vraag, ook kan deze jongen eventueel linksbuiten

28-10-2014 11:24

JariBergkamp +0

Hij gaat niet naar PSV, die hebben het geld niet eens om hem te kopen. Pas als Wijnaldum verkocht wordt hebben ze die mogelijkheid. En dan nog heeft Daley een voorkeur voor Ajax.

28-10-2014 11:26

Mace0107 +1

Kopen in de winter en hem dan weer verhuren tot en met de zomer.

28-10-2014 11:20

geronimo +4

En gelijk heeft ie.

28-10-2014 11:16
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.