Schreuder: 'We zijn links en rechts nog bezig met versterkingen'

door Jesse ter Haar 286

Bron Ajax TV

Schreuder: 'We zijn links en rechts nog bezig met versterkingen'

door Jesse ter Haar 286

Bron Ajax TV

Laatst geüpdatet

Ajax is nog altijd bezig met het werven van versterkingen, zo vertelt Alfred Schreuder in gesprek met Ajax TV. Het lijkt nog niet geheel zeker dat er daadwerkelijk nieuwe spelers naar Amsterdam zullen komen, maar uitsluiten doet de oefenmeester het ook zeker niet.

'Je weet nooit wat er nog gebeurt op de transfermarkt', zo begint hij zijn antwoord op de vraag of Ajax klaar is op het gebied van aankopen. 'We zijn links en rechts nog wel bezig met wat versterkingen, maar je moet altijd kijken of het haalbaar is. We zijn goed in overleg met elkaar en dat is belangrijk.'

Niet alleen de spelers van Ajax, maar ook Schreuder zelf beleeft een drukke periode. Hij tracht de ploeg klaar te maken voor de start van het seizoen en dat gebeurt niet alleen op het trainingsveld, maar ook in de bestuurskamer. 'Dat is heel interessant en leuk. Het is extreem druk. Er gaan veel spelers weg, dus het is heel interessant om dat met z’n allen te bespreken en te zorgen dat er weer een sterk team aankomt. Daar zijn we met z’n allen keihard mee bezig.'

Het hoofdtrainerschap ervaart Schreuder als iets moois, zo vertelt hij. 'Het is echt heel anders dan assistent-trainer zijn. Dat wist ik al wel, want dat heb ik zelf al ervaren. Je hebt veel meer te maken met pers, mensen eromheen die je moet aansturen en met dagelijks overleg. Je moet vertrouwen hebben in de mensen om je heen en in jezelf. Als je dan goede spelers krijgt, is het een kwestie van tijd tot het gaat lopen.'

Ajax is voorbereid op het nieuwe seizoen

In hoeverre Ajax nu al klaar is voor het nieuwe seizoen, vindt Schreuder lastig te omschrijven. Eén ding lijkt zeker: er moeten nog stappen worden gezet. 'Fysiek zijn we zeker nog niet klaar en qua speelwijze moeten we ook nog grote stappen zetten, omdat er veel nieuwe spelers in de selectie zitten. Ze moeten leren om dingen samen te gaan doen. We hebben nog tijd nodig. We zitten fysiek op zeventig procent.'

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+.

Lees meer over:
Plaats reactie

nigel_brouwer +264

Q.timber halen aub

25-07-2022 20:43

Mudjie.M +1790

Q. Timber als de nieuwe rechtsback zou wel een goede zet zijn van Ajax

25-07-2022 16:53

Jan Doedel +4306

Maarten Stekelenburg is in mijn ogen overbodig geworden. Pasveer bijna net zo oud maar veel fitter gebleven. Stekelenburg is uiteraard zeer sympathiek maar Ajax is toch een professionele club? Haal dan die langarige Duitser van Twente als backup. Ben zijn naam ff kwijt haha. Maar dat is toch een 10x betere stand in dan Stekelenburg op deze leeftijd en in deze staat? Waarschijnlijk nog goedkoper ook qua salaris.

24-07-2022 16:00

GekkeGerrit +1725

Ze moeten voor James Tavernier gaan .. heeft ook al ervaring is dacht ik 28 ofzo.. Heb je gelijk een goeie op rechtsback. En anders Dest idd huren.

24-07-2022 09:42

Jutter1 +4316

Probleem zal mogelijk zijn dat talrijke nieuwe spelers vooralsnog geen minuten hebben gemaakt in Ajax 1 mede ook door dat vermaletijde Corona. Dat zal mogelijk zijn weerslag hebben op de resultaten in de beginfase van het a.s. nieuwe seizoen en de super cup. Het lang uitblijven van tal van nieuwe spelers heeft een grote impact gehad op de voorbereiding, die dus niet bepaald vlotjes is verlopen!. Dus niet hebben kunnen integreren in het elftal iets wat sowieso normaliter al een tijdje in beslag neemt! Ik hoop dat ik het mis heb, maar eerlijk gezegd zie ik de bui al een beetje hangen. En voor wat de RB positie betreft, graag nog een nieuwe, ervaren, jongen daar. Want die positie lijkt mij op het oog toch een behoorlijk pijnpunt te gaan worden!

23-07-2022 18:08

Panna +5055

Doe maar vooral rechts.... en dan in het bijzonder de backpositie!

23-07-2022 16:49

fc Barcelona_ke +19255

Luuk de Jong, Vincent Janssen waren beste opties geweest
ik begreep dat Schreuder op de spits, die kopsterk, belangrijke doelpunten in de slotfase kan, op zoek!
Sebastien Andersson was 1 van gegadigden van vorig jaar. hij is wel interessante optie. Devyerson is gratis ophalen. ik vind gaaf als Ajax em kan contracteren. irritante spits in Eredivisie!
rechtsback hoop ik weer nieuwe zaken met Rangers voor komst Tavernier. andere opties: Arias van Atletico of Hans Hateboer van Atlanta

23-07-2022 16:16

strakkevoorzet +4196

deyverson.. hou alsjeblieft op die verdiend ons mooie shirt niet

23-07-2022 18:04

036AFCA97 +146682

Hahaha, mijn god. Die “topreactie”.

Waarom het het “gejank” als het een mening is die je niet aanstaat? Op een voetbalforum mag je toch je mening geven, zovaak als je wil?

Daarnaast kan je zeggen “praat elkaar maar na”, maar als heel veel mensen hetzelfde zeggen zal er wel een kern van waarheid in zitten.

“Echte Ajacied” ga ik nieteens meer op in. Feyenoord mentaliteit is dat.

23-07-2022 12:17

Ferd +38560

nou, de extreem zware kritiek die Alvarez krijgt, hij is echt de pispaal bij een deel van de supporters, mag je best gejank noemen hoor. Het is namelijk zwaar over de top, Alvarez krijgt van sommigen overal de schuld van. Zelfs als Willem II verliest van PSV komt dat volgens die dwazen door Alvarez om maar iets te noemen.

23-07-2022 13:47

Henkjanklaas +20657

Idem Blind. Het is bijna een reflex dat bepaalde groepen supporters deze twee telken male afkraken tot op het bot.
Slaat nergens op. Kritiek mag op iedere speler maar wel op een normale en onderbouwde manier. Zonder een Alvarez geen goed fucntionerende Berghuis of straks Kudus die het woord verdedigen niet bepaald in hun woordenboek hebben staan. Ieder zijn capaciteiten.

23-07-2022 13:54

Ferd +38560

Er is ook genoeg kritiek op Blind (gebrek aan snelheid) en Alvarez (niet sterk in het meevoetballen) te verzinnen die wel terecht is. Maar het overgrote deel van de AS'ers zijn of blinde fans, of blinde haters. Slechts een klein gedeelte bekijkt het realistisch.

23-07-2022 14:02

SjakiedeWit +2636

Realistisch bekeken is Blind te traag…

26-07-2022 16:05

Kaatje +4812

"Ajax is links en rechts nog bezig met versterkingen ". Gelukkig, ze vergeten rechts niet... :-)

23-07-2022 11:08

Berryhupajax +703

Wordt heel stabiel ajax dit jaar let maar op

23-07-2022 07:54

Web +178830

Wat ben ik blij als het weer voorbij is met de transfer periode
En niet meer over aankopen hebben
Maar weer lekker voetballen

23-07-2022 07:49

Web +178830

Typische trainers praatjes zijn dit
Schreuder is daar niet anders in dan Ten Hag
Ik hoop wel dat hij zijn beslissingen kan onderbouwen
Dat was de klasse van Ten Hag naar zijn spelers

23-07-2022 07:46

Hollister +12621

Kunnen we Klaassen niet ombouwen tot RB?

23-07-2022 07:39

Web +178830

Zoveel posten met zeiken over Klaassen hier
Wat een jankers op AS
Ook bij mij staat hij niet in de basis, maar accepteren wel als hij speelt. Het is ook weer niet zo dat hij niet belangrijk kan zijn
Zijn goals zullen wij nog wel eens nodig hebben
Het is niet zwart wit

23-07-2022 07:43

Sjaak Polak +1837

Je hebt meer aan de goals die andere spelers wel kunnen maken uit kansen die wel ontstaan als hij er niet in staat

23-07-2022 07:54

Hollister +12621

@Web
Het was wel degelijk van mij een serieuze optie, wel vaker worden aanvallende spelers omgebouwd tot een verdediger... aangezien Ajax tegen heel veel tegenstanders dominant zou zijn en vaak onze backs op het middenveld terecht komen....
Daarbij heeft Davey tevens een heel prima gevoel wanneer hij moet opduiken in de 16 m van de tegenstander, heeft het loopvermogen en is fysiek prima in orde.
Zijn ervaring zou ook een enorm voordeel kunnen zijn.
Het ging mij dus niet om het afzeiken van Davey want ik vind idd dat hij verdomd belangrijk is voor ons.
Voor Taylor zou ik dezelfde vraag kunnen stellen of hij niet om te toveren is tot RB

23-07-2022 09:50

Ferd +38560

ja, maar als dat gebeurd is dat wel in de jonge jaren, niet bij een speler van 29.

23-07-2022 13:49

Sjaak Polak +1837

Rechtsbank?

23-07-2022 07:52

Eurysaces +29531

Vind ik niet een een hele gekke gedachte. Verdedigend is hij niet slecht en hij heeft het vermogen de hele wedstrijd langs de lijn te rennen en van daaruit de 16 in te komen. In de eredivisie lijkt het mij geen enkel probleem.
In de Champions League denk ik alleen dat je verdedigende kwaliteiten gaat missen.

24-07-2022 10:42

Sjaak Polak +1837

Rechtsback lijkt me ook de enige zinnige positie om hem op te stellen als hij er toch in staat. Maar liever gewoon rechtsbank en op rechtsback dan regeer/rensch/aankoop of zelfs klaiber

24-07-2022 11:44

GarciaDeLaTorre +23047

Mag hopen dat ie vooral rechts aan het zoeken is. Een rechtsback is namelijk wel nog wel nodig

23-07-2022 07:25

Web +178830

Ajax bepaald niet Schreuder
Overleggen prima

23-07-2022 07:47

Manov +8581

Minimaal 1 spits erbij

23-07-2022 06:39

AjaxFinest +3469

Die Anthony gaat zeker weten vertrekken. In ieder filmpje dat Ajax dropt. Staat hij met zijn telefoon in zijn handen of is ie aan het bellen.

23-07-2022 04:46

KingOfTheMatch +7055

Zozo dat je op basis daarvan die conclusie kan trekken.

23-07-2022 05:41

Allesreiniger +3361

Dat doen mijn kinderen ook. Benieuwd waar die dan heen gaan straks

23-07-2022 08:07

Ferd +38560

hij gaat ook op zeker vertrekken….maar niet deze zomer.

23-07-2022 13:49

Blazehaze +2845

Alles is redelijk bezet, alleen de verdediging moet nog wat bij en dan praat je niet over de basis maar de backup is europees gezien gwn niet goed genoeg

23-07-2022 02:46

KingOfTheMatch +7055

Wie speelt basis rechtsback dan volgens jou?

23-07-2022 05:41

Ajax '69 +3855

Met het risico om voor gek versleten te worden dacht ik opeens aan de enorme concurrentie op het middenveld en de dunne bezetting op RB; zou Kenneth Taylor op RB niet een vondst kunnen zijn? Goed loopvermogen, is een echte kerel met prima techniek en verdedigende kwaliteit, is wendbaar, snel genoeg, heeft volgens mij uitstekend spelinzicht, is tweebenig, gevoel voor ruimte én heeft scorend vermogen. Beetje Sinkgraven-/Mazraoui-route. Zo heb je de meeste goede voetballers op het veld staan die er ook écht klaar voor zijn. Kan later alsnog naar middenveld na vertrek van de een of ander. Hij moet in mijn ogen in ieder geval veel gaan spelen, op RB kan dat.

23-07-2022 02:36

Gentile +274

Misschien wel een hele goeie vondst! Dank voor dit idee! Gewoon Ajax jeugd gebruiken natuurlijk. Revelatie van het seizoen op RB!

23-07-2022 04:22

KingOfTheMatch +7055

Dest is misschien ook nog wel beschikbaar - quote van niemand

23-07-2022 05:42

Ajax '69 +3855

Die gaan we niet terugkopen denk ik? En huur, kweetnie. Maar als ze het doen zou ik het gezien de situatie op RB wel begrijpen.

23-07-2022 14:22

Ferd +38560

Regeer komt daar te spelen, let maar op. Taylor speelt zich op het middenveld in de basis.

23-07-2022 13:51

Ajax '69 +3855

Ja, zou zeker kunnen. (Ik bedacht me ook de truc van Bosz met Sinkgraven, beetje zelfde idee.) Taylor is denk ik al goed genoeg voor een plek op het middenveld maar daar zijn wel volwaardige alternatieven voorhanden. Op RB niet zo lijkt het nu althans. Tenzij Rensch en of Regeer alsnog aanhaken maar Taylor lijkt in alles verder momenteel.

23-07-2022 14:20

Afcajelle91 +1438

Rechtsback en keeper mag ik hopen

23-07-2022 01:13

KingOfTheMatch +7055

Als Pasveer zich gewoon fit houdt, niks aan de hand. En een goeie keeper aantrekken voor de bank, zijn er weinig te vinden. Dus dan is Gorter weer prima voor de bank. Ik snap het dilemma wel. Maar genoeg voorbeelden gezien van keepers die prima tot hun 42ste kunnen renderen. Ja ook in de CL!

23-07-2022 05:45

fc Barcelona_ke +19255

Ajax gaat sowieso nieuwe back halen. maar wie??
Dest voor 1 jaar gehuurd?? Tavernier voor juiste bedrag wel interessante speler
Aurier of Sidibe (beide transfervrij)
Matheuzinho of Kevin Alvarez uit Amerika
Baird ook interessante speler, maar of hij direct een basisplek kan verdienen?? weet ik niet.
Milan van Ewijk ook leuke speler!

23-07-2022 00:56

willycicci +3802

Ajax gaat geen Sidibe of Aurier halen, wanneer ze spelers van die leeftijd en salaris halen dan hebben ze vaak leiderschapskwaliteiten en affiniteit met Ajax of de Eredivisie

Alvarez en Matheuzinho zijn beiden goede opties maar transfers uit zuid Amerika zijn meestal zeer langdurige processen.

Denk dat een Dest(huur), Arias en Laird reëlere opties zijn

23-07-2022 02:04

Sjaakvaak +26602

Hoezo geven mensen af op een 19-jarige Rensch, die twee seizoenen terug een top seizoen draaide op rechtsback. En willen ze vervolgens Ethan Laird, een 20-jarige speler van ManU die daar nooit de kans krijgt en wordt uitgehuurd aan Championship clubs. Snap ik niks van.

23-07-2022 02:27

Berghuis4ever +1260

De dames hier op AS zijn ongeduldig. Alles moet instant meteen goed zijn. Iemand - eigen jeugd nog wel - tijd en vertrouwen gunnen is er niet bij.

23-07-2022 09:36

Jojaygio +1296

Antony moest bereikbaar zijn of.. het viel me op dat hij zn telefoon bij de hand had een paar keer...Zou hij dan toch nog vertrekken?

23-07-2022 00:50

Ricoteb +53174

Loopt de hele tijd met z’n telefoon rond ja. Viel me ook wel op dat hij wel een beetje een eenling in de groep is zonder Neres. Verwacht eigenlijk nog wel dat United voor hem gaat aankloppen. Op zich hebben ze nog wel wat interessante spelers voor ons, dus als ze genoeg betalen kan je daar best uit komen.

23-07-2022 01:17

JariJari +15260

Chico kan hij Portugees mee babbelen.

23-07-2022 01:38

Sjaakvaak +26602

Doet hij zichzelf aan. Spreekt amper Engels, doet ook al zijn interviews in het Portugees.

23-07-2022 02:32

Manov +8581

Volgens mij kan hij het goed vinden met Berghuis.

23-07-2022 06:40

KingOfTheMatch +7055

Kunnen toch ook gewoon contact hebben met het thuisfront. En 'de hele tijd' kan ook gewoon een toevalligheid zijn in een filmpje van 10 minuten kan het ook zijn dat hij 23 uur en 50 minuten zonder telefoon rondloopt. Paniekzaaier

23-07-2022 05:47

Mees209311 +284

Ik hoop op rechts

23-07-2022 00:48

kevin14 +13

Ik hoop zelf een beetje op Jerdy Schouten. Ik weet alleen niet wat zijn contract situatie nu is en wat hij zou moeten kosten.

23-07-2022 00:13

burwatti +14319

Maar dat is een middenvelder, die hebben we juist niet nodig.

23-07-2022 00:17

YRGI +32962

We hebben een keeper en rechtsback nodig, maar ze blijven ook alleen maar in de weer met spitsen.

23-07-2022 00:23

JOHANisGOD +18498

Omdat Haller weg is.

23-07-2022 00:26

kevin14 +13

We hebben veel aanvallende middenvelders. Voor de verdedigende middenvelders hebben we alleen Alvarez en Taylor. Je hebt ook nog Fitz-Jim, maar die is er nog niet klaar voor.

23-07-2022 00:26

kevin14 +13

Die kan dat denk ik niet meer belopen op het middenveld. Misschien als invaller nog wel een paar minuutjes maar niet als basisklant.

23-07-2022 00:32

CDS +1561

Regeer. Kudus kan er ook spelen.

23-07-2022 00:37

Henkjanklaas +20657

Aanvallende middenvelders zat. Het is eerder zaak een kanjer van een verdedigende middenvelder aan te trekken voor de CL en uiteraard een RB.

23-07-2022 02:11

NoPants +7506

Als we met dubbele 6 spelen, wat waarschijnlijk is, heb je voor die 2 posities alvarez, blind, taylor, kudus, klaassen, berghuis, en fitz jim die daar kunnen spelen, en jij wilt er iemand bij halen..?

Voor sommige mensen is het nooit genoeg i guess.

23-07-2022 11:28

kevin14 +13

Ja, Pasveer zou er natuurlijk ook kunnen spelen maar dat lijkt me niet een al te best plan. Kudus, Klaassen en Berghuis zijn aanvallende middenvelders. Je hebt iemand nodig die de bal van de verdediging naar de aanvallers moet zien te krijgen (Frenkie rol). In mijn ogen zijn alleen Taylor en Fitz-Jim daar toe in staat. Fitz-Jim is nog niet klaar voor het eerste, dus heb je eigenlijk alleen taylor. Als je tegen een handbalverdediging aan het spelen ben heb ik liever Taylor en Schouten als verdedigend middenveld dan Taylor en Alvarez.

23-07-2022 14:35

JOHANisGOD +18498

Perr Schuurs

Ook Torino en Bologna hebben interesse. Bedrag van rond de 10 miljoen wordt genoemd

https://t.co/IzO4WrUp4P

23-07-2022 00:13

HeldenVanAFCA +904

Strik erom en gelijk weg doen!

23-07-2022 01:04

Suarez16_ +9274

Zou wat zijn als Ajax 15 miljoen vangt. Daar verkopen de kakkies malacia voor en krijgen ze niet eens voor senesi.

23-07-2022 01:13

JariJari +15260

Daar verkopen ze ook die matige Noor voor (aan Benfica)

23-07-2022 01:39

DeHeerVanDeMeer +25196

Links is een speler uit Engeland en rechts een uit Duitsland, is dat ook duidelijk.

23-07-2022 00:08

KingOfTheMatch +7055

Linkerflank zou al voorzien moeten zijn.. concentreren op rechts

23-07-2022 05:50

DeHeerVanDeMeer +25196

Alfred heeft het helemaal niet over flanken.

23-07-2022 08:31

Jood1983 +928

Allemaal janken om versterkingen terwijl er al aardig wat versterkingen bij zijn gekomen. We mogen ook gewoon de jeugd een kans geven! We kunnen niet op elke positie een gevestigde naam binnen halen. Ik heb vertrouwen in deze groep en hoop van harte dat er dit jaar 1 of 2 jeugdspelers ons aangenaam gaan verrassen.

23-07-2022 00:01

LL +1313

Welke jeugd? Noem er eens een die er klaar voor is. Heb je Red Bull gezien? Het zijn allemaal ventjes, geen kerels. Wil je daar de CL mee in. Rasmussen Regeer Baas... series? Allemaal ruk

23-07-2022 00:06

Jood1983 +928

Misschien zijn ze er op dit moment nog niet klaar voor, dat gaan we enkel bereiken als we ze een kans geven

23-07-2022 00:14

YRGI +32962

Regeer heeft weldegelijk het talent om het te redden. Gewoon de kans geven als Rensch zo blijft ballen.

23-07-2022 00:24

Koningtoto +60556

Dit horen we toch ieder seizoen? Gaat niks meer aan deze selectie veranderen. Stop met dromen.

22-07-2022 23:57

JOHANisGOD +18498

Oh jawel hoor.

23-07-2022 00:14

In Bassey we trust +15361

Wat verwacht je nog JOHAN?

23-07-2022 00:52

JOHANisGOD +18498

Antony 39

Spits
Linksback

23-07-2022 01:37

EdgarManu +227

Rechtsback bedoel je hoop ik?
Overigens Schuurs altijd meteen wegdoen, is em niet en wordt em niet.
Als je niks anders had kunnen halen, dan houden. Echter ze zullen meteen de markt op gaan om een vervanger te halen, en die kan moeilijk minder zijn dan Schuurs.
Veel vaker hier aangehaald;
Schuurs is een prima jongen, en zeker een goede speler voor menig club, maar leent zich niet voor ons spel.
Kan zeker heel hoog nog komen te spelen(niet op het veld in figuurlijke zin alleen)

23-07-2022 02:01

Robertini +39521

Ik hoop vooral op rechts(back), maar ook als dat niet lukt, hebben we een prima kampioen-waardige selectie.

22-07-2022 23:54

fc Barcelona_ke +19255

als Rensch en Klaiber niet gelukt, hebben we ook meer kans dat Timber vaker op de back spelen en Schuurs in centrum. dus liever fatsoenlijke back halen!

23-07-2022 00:22

LL +1313

Rechtsback moet er echt bij. Hoop dat ze Dodo ophalen bij Shaktar. Doet me aan Trabelsi denken. Rensch gaat 'm niet worden. Veel te lief, aanvallend weinig dreiging. Er zit in Jong sowieso weinig talent dat gaat aanhaken volgens mij. Fitz Jim misschien...

22-07-2022 23:48

fc Barcelona_ke +19255

die is al nieuwe club gevonden dacht ik! Fiorentina ofzo

23-07-2022 00:23

louis60 +11472

De rechterkant was vorig seizoen heel sterk met Nous en Antony. Aankoop: goeie RB.

22-07-2022 23:40

Telamon +9192

Nu liever niet alleen vanaf rechts sterk, maar ook vanaf links en vooral ook centraal. Met Klaassen en Alvarez op het middenveld gaat dat wederom niet het geval zijn

22-07-2022 23:48

Eurysaces +29531

Je kan het gebrek van Nous ook compenseren met het middenveld. Nous moest natuurlijk de aanvallende taken van Alavrez op zich nemen, je kan er ook voor kiezen Alavrez te vervangen voor eem voetballende middenvelder die wel de combinatie aan kan. Kudus is denk ik een fijne speler voor Antony, maar ook met Berghuis ging het goed toen ze samen speelde.
Je moet alleen geen middenveld hebben met Klaassen en Alvarez, zonder compensatie van een goede aanvallende back.
Je hebt dus niet per se een goeie back nodig, je mag daarin best vertrouwen op je jeugd. Zeker als Alavrez er niet staat, zijn Rensch en Regeer prima opties. Zo lang ze maar niet hoeven compenseren voor Alvarez.

24-07-2022 10:52

pookie020 +3903

Is ook bekend welke spelers er goed op staan bij de scouting van Ajax?
Ik lees hier iets over die knul van manu maat geen idee of dat iets is..
Ik ben voorstander van Suarez.. is jong eigenlijk op oorlogsterkte? Die zijn ook heel wat spelers verloren namelijk..

22-07-2022 23:29

Ajacied1989 +350

Martinez is echt een gemis. Blind op zijn positie is verdedigend een stap achteruit. De aanvoer van achteruit is natuurlijk afhankelijk van de aanspeelmogelijkheden vooruit. We moeten dus hopen dat Berghuis en/of Taylor als vaste spelers in de as van het middenveld komen te spelen. Als dat niet gebeurt krijgen we echt een veel te statisch middenveld en zijn we volledig afhankelijk van de bevliegingen van onze buitenspelers of de interactie Klaassen/Tadic.

22-07-2022 23:13

JOHANisGOD +18498

"Martinez is echt een gemis. Blind op zijn positie is verdedigend een stap achteruit."

Bassey

22-07-2022 23:15

Ajacied1989 +350

Martinez en Blind zijn opbouwend/aanvallend van een absurd hoog niveau. Ik betwijfel of Bassey dat meteen kan evenaren, maar ik laat me graag positief verrassen.

22-07-2022 23:18

mokum007 +6523

En daarom bij ETH zat Blind op LB

22-07-2022 23:48

insectenverdelg +23499

net 23M zonder bonussen uitgegeven aan Bassiec en je noemt m geen eens. ;)

23-07-2022 00:06

KingOfTheMatch +7055

Volgens mij zijn alle artikelen over Bassey de afgelopen dagen een groter gemis voor jou

23-07-2022 06:00

Steffenhagen +37930

Het is uitermate verstandig als Ajax zijn defensie versterkt want dat is nu de zwakke linie . En dat hoeft natuurlijk geen vermogen te kosten

22-07-2022 23:11

Suk Hyun-Jun +6287

Zwakste linie? Ons grootste talent op RCV, net Wijndal gecontracteerd en daarnaast ook nog een zeer talentvolle Engels-Nigeriaanse LCV vastgelegd. Alleen RB is een beetje onzeker. Qua diepte kan het ook wel wat beter aan de rechterkant in de verdediging, maar ik vraag me af of iemand beter dan Schuurs plaats op de bank wilt gaan nemen.

Voor LB en LCB heb je Wijndal, Blind en Bassey, plus Rensch is van nature een LCV en we hebben daarachter ook nog jeugdtalenten Baas en Salah-Eddine. Voor RCV en RB hebben we Timbers, Schuurs, Regeer, Rensch en Klaiber. Je zou zeggen een ervaren RB zou niet misstaan, maar we weten niet helemaal zeker of Schreuder Regeer en/of Rensch daar zoveel mogelijk minuten wil laten maken.

22-07-2022 23:32

Steffenhagen +37930

Uitgaand : Mazraoui , Nico en Martinez . Inkomend : Bassey en Wijndal .
Voor nu denk ik dat de verdediging er niet op vooruit is gegaan .

23-07-2022 00:50

Suk Hyun-Jun +6287

Bassey is een 1-op-1 vervanging met Martinez, zegt Schreuder zelf. Wijndal wordt waarschijnlijk ook basisspeler als LB. Zowel Bassey en Blind kunnen op LCV en LB.

Timber gaat - als hij geen vervelende blessure krijgt - alles spelen op RCV. Alleen rechtsback is onzeker, want je hebt twee talenten en een middelmatige ervaren speler met Klaiber. Alleen een aankoop op RB zou logisch zijn. Voor de rest is niets nodig, tenzij Schuurs per se een transfer wilt maken.

23-07-2022 15:02

JOHANisGOD +18498

Dus er komen nog minimaal 2 versterkingen.

Waarschijnlijk dan een spits en een rechtsback.

22-07-2022 23:09

Nr.10 +111334

Ik denk dat men ook nog even kijkt welke kansen zich voordoen, op de markt, en hoe bijvoorbeeld Rensch en Kudus zich op die posities ontwikkelen. Nog geen uitgemaakte zaak dat er voor beide posities iemand komt denk ik.

22-07-2022 23:19

JOHANisGOD +18498

Maar Schreuder heeft het over versterkingEN.

Nog een spits, was sowieso al benoemd.
Haller natuurlijk weg.

En mijns inziens is de positie van rechtsback op dit moment de zwakste schakel.

Maar we zullen zien.

22-07-2022 23:23

BaasBaas +8393

NEXT: TIMBER NIEUW CONTRACT H2 EN JULLIE ZIJN GESLAAGD!!!!!!!!!!!!!!!!!!

22-07-2022 22:56

emieltjuhh +18018

Rechtsback Dodo van shakthar lijkt me wel wat

22-07-2022 22:55

Suarez16_ +9274

Is voor 15 miljoen aan Shaktar verkocht.

22-07-2022 22:56

Suarez16_ +9274

Fiorentina* bedoel ik natuurlijk.

22-07-2022 22:57

emieltjuhh +18018

Dat is jammer Anders mag sessengon ook komen

22-07-2022 23:14

nigel_brouwer +264

we moeten nu eens ophouden met kopen. shoppen is verslavend net als porno

22-07-2022 22:47

Nr.10 +111334

Okay Nigel, als jij ophoudt met de porno, houdt Ajax op met spelers kopen.

22-07-2022 22:57

nigel_brouwer +264

ben je een vrouw met XL shirt ajax en eronder naakt? hoop van wel

22-07-2022 22:59

Nr.10 +111334

Ik ben een man, maar je moet nou niet gaan doen alsof je kieskeurig bent, Nigel.

22-07-2022 23:06

JOHANisGOD +18498

Waarschijnlijk heb ik iets gemist, maar waarom is Conceiçao nog niet gepresenteerd?

Hij is niet in Oostenrijk toch?

22-07-2022 22:47

Ozymandias +159568

Inderdaad, hij is na zijn medische keuring terug naar Portugal gegaan om wat prive zaken af te ronden maar we hebben geen verdere informatie daarover gekregen.

22-07-2022 22:49

korem +878

Denk dat ze met hem minder haast hebben omdat hij in principe niet voor de basis is

22-07-2022 22:50

Suarez16_ +9274

Klopt. Moest nog wat dingen regelen geloof ik ivm verhuizing van Portugal naar NL. Zal pas in Amsterdam aansluiten. Was daarvoor al in Amsterdam om te tekenen. Conceicao gaat voor het eerst verhuizen. Brobbey gaat naar huis. Bassey zat ook al in een ander land. Zal voor die laatste 2 wat sneller te regelen zijn gok ik.

22-07-2022 22:51

JOHANisGOD +18498

Oké thanks mannen.

22-07-2022 22:53

burwatti +14319

Daarnaast is de kans groot dat onze Portugese vriend voor het eerst op zich zelf gaat wonen, dat scheelt ook nog al.

22-07-2022 23:52

KingOfTheMatch +7055

Moest eerst verhuizen lees ik... wie weet naar de Rechtsbackpositie

23-07-2022 06:03

Spielmacher +10763

Ik vind het eigenlijk wel genoeg zo qua kopen, tijd om wat overbodige spelers te lozen. Op rechtsbsck gewoon Regeer of Rensch de kans geven.

22-07-2022 22:46

JariHeijden +5606

Vind ik ook. Ik vind de aankopen die we deden logisch, maar we hebben ook jeugd.

22-07-2022 22:54

thepower1990 +35726

Zeg aub dat dit verborgen satire is of dat je een grapje maakt. Jij wilt serieus met Regeer dan wel Rensch de CL in? Doelstelling dit jaar Europees is dus 6 wedstrijdjes lekker speeltuin voetballen en dan laatste in de poule?

22-07-2022 22:55

Spielmacher +10763

Kort antwoord: ja. Alleen je conclusie "zes rondjes speeltuinvoetbal" slaat natuurlijk nergens op.

23-07-2022 02:41

Nr.10 +111334

Rensch krijgt letterlijk de kans tijdens deze voorbereiding. Hij maakt alleen geen indruk. Ik heb wel vertrouwen in zijn kwaliteiten, maar in alle eerlijkheid grijpt hij zijn kans tot nu toe nog niet bepaald. Je kan ook in augustus nog een rechtsback halen, als Rensch het niet beter gaat doen. Regeer wordt tot nu toe alleen op het middenveld gebruikt door Schreuder, misschien omdat er geen ander alternatief is voor Alvarez tot nu toe.

22-07-2022 23:01

j0rnnn +5104

Rensch moet je lekker een jaar naar een Eredivisie club sturen. Zeg maar de Jan Vertonghen route. Niet elk talent is er gelijk klaar voor.

22-07-2022 23:33

Suarez16_ +9274

Waarom niet die arias ophalen? Kent de Eredivisie en was een heel goed backie bij psv. Zal wel iets van 28 zijn en zit nu 4 jaar in Spanje meen ik. Zal denk ik wel voor paar miljoen op te halen zijn en je hebt een prima stand-in voor de komende 3/4 seizoenen.

22-07-2022 22:44

Suarez16_ +9274

Update: 30 jaar oud en aflopend contract tot 2023. Eerste 2 seizoenen bij Atletico aardig wat gespeeld. Bij Leverkussen zware blessure opgelopen en amper gespeeld. Dit seizoen matig jaar bij Granada gehad. Zal niet veel kosten, maar heeft 2 jaar amper gespeeld. Eerste 2 seizoen bij Atletico wel leuk meegedraaid.

22-07-2022 23:14

j0rnnn +5104

Jongens die niets met Ajax hebben, moeten een directe kwaliteitsimpuls zijn of een exceptioneel talent. Arias is dat niet.

22-07-2022 23:35

WantAmsterdam +116198

Ook jongens die wel iets met Ajax hebben moeten dat zijn. Dat ie ooit voor PSV heeft gespeeld is nul relevant, dat hij al jaren nauwelijks speelt is dat wel.

22-07-2022 23:40

Suarez16_ +9274

Nouja dacht dat hij er wat beter voor stond, maar was echt een uitstekende back bij psv. Had prima voor ons kunnen zijn.

22-07-2022 23:51

Moooo +3975

Kudus gaat als spits spelen!

22-07-2022 22:39

Suk Hyun-Jun +6287

Iemand noemde hem laatst in een ander topic: wat denken jullie van Gonzalo Montiel? Ging iets minder dan een jaar geleden van River Plate naar Sevilla, maar is daar niet onomstreden. Jesus Navas wisselde af met hem op rechtsback. Afgelopen half jaar weinig minuten gemaakt, ook mede door blessures.

Niet echt het type grinta zoals we van Nico en Lisandro gewend zijn, maar wel een winnaar geweest bij River Plate. Copa Libertadores, kampioen van Argentinië, meerdere Recopa's en Argentijnse bekers. Ook nog de Copa America met het nationale team gewonnen.

Hij is volgens mij wel het type vleugelverdediger wat bij ons past: prima balbehandeling en dynamiek, iets minder goed in het verdedigende aspect. Althans, dat is het beeld dat ik van hem heb gekregen in de weinige minuten die ik hem heb zien spelen. Misschien dat Ozy iets meer over hem kan vertellen, aangezien hij River volgde. Of iemand anders hier.

22-07-2022 22:39

Suarez16_ +9274

Sevilla gaat hem toch niet na 1 jaar weg doen?

22-07-2022 22:42

Suk Hyun-Jun +6287

Waarom niet? Hij speelde maar 18 wedstrijden in La Liga, waarvan een aantal ook nog als invaller. Speelde ook lang niet alles in de UCL en UEL, maar 3 x basis van de 10 wedstrijden.

Wellicht dat Lopetegui niet overtuigd is van hem, want 35-jarige veteraan Jesus Navas speelde een flink aantal wedstrijden op RB. Gezien zijn geringe aantal gemaakte minuten, zou je hem met goed onderhandelen tussen de 10 en 15 miljoen kunnen oppikken.

22-07-2022 22:59

johanisajax +8843

Enige wat je echt nodig hebt is een goede rechtsback en een type Frenkie op het middenveld. Heb je ze alletwee heb je goede kans op de laatste 8 bij de CL en zelfs een redelijke kans de CL te winnen. (Het is vloeken in de kerk hier maar ik doe het toch)

22-07-2022 22:39

Nr.10 +111334

Wat is vloeken in de kerk hier? Zeggen dat wij de CL kunnen winnen? Dat heeft Schreuder ook gezegd, lijkt me normaal dat je als Ajacied niet doet alsof je bij voorbaat kansloos bent, zeker niet gezien wat wij de laatste jaren in Europa allemaal hebben laten zien.

22-07-2022 23:03

johanisajax +8843

Ik riep het al ver voor 2019 en ik werd altijd voor gek uitgemaakt. Gelukkig zijn we weer wat ambitieuzer geworden en ben jij het met me eens :)

22-07-2022 23:26

Nr.10 +111334

2018-19 was wel echt zó geweldig omdat je toen ook echt voelde dat het kon. Ik weet nog dat ik toen zelfs al van die poule wedstrijden tegen Bayern geweldig had genoten, omdat we gewoon mee kwamen. Ik ging kijken met het idee: nou, het zal wel weer 3-0 verlies worden ofzo. We presteerden al zolang niet in de CL. Maar toen zag je meteen dat wij ons met de absolute top konden meten. Hoogtepunt voor mij was wel Real-uit. Wat een fantastische avond, zal ik niet gauw vergeten.

22-07-2022 23:29

johanisajax +8843

Helemaal. Al ben ik oud genoeg dat ik 95 ook heb meegemaakt en niemand die aan de start van dat seizoen zei dat we effe de eerste editie van de CL zouden gaan winnen. Alleen is Van Gaal iemand die alleen het hoogste nastreeft, dat is de mentaliteit die ik wil zien bij club en supporters - lukt het niet, geen probleem maar ik heb een hekel aan de calimero uithangen als Ajax zijnde, dat mogen ze in eindhoven of rotterdam doen.

22-07-2022 23:37

Flipper33 +6826

Top hoop op een Rechtsback en ook 1 die goed kan opkomen heeft Antony ook baat bij zag je wel met Mazza prima duo met Rensch niet

22-07-2022 22:37

GekkeGerrit +1725

De rechtsback optie is best moeilijk, maar is het niet een idee om Quinten Timber te halen ? Volgens mij in de jeugd ook weleens op rechtsback gespeeld.

Heb je voor een redelijk bedrag een goeie investering.

22-07-2022 22:27

JesusZoonVanGod +5865

Sjah dan betaal je voor een speler die niet eens een echte rechtsback is een fors bedrag, want ik geloof dat Utrecht rond de 8-9 miljoen wil. Dan kun je net zo goed een middenvelder of buiten speler uit de jeugd omscholen.

22-07-2022 22:30

Ricoteb +53174

Reden dat hij vertrok was ook omdat hij geen rechtsback wilde spelen.

22-07-2022 22:30

GekkeGerrit +1725

Oke ja dan houdt het op idd.

22-07-2022 23:14

JOHANisGOD +18498

Rechtsback sowieso.

Rensch op centrale positie richten.


Haller is weg, daarom willen ze nog een spits blijkbaar, maar geen prioriteit voor mij.

22-07-2022 22:25

Stefansuarez +19080

Komt er morgen weer een Super Saturday😇 dan stel ik de vrouw vast op de hoogte dat ik hele dag op showtime zit.

22-07-2022 22:24

SAE +4167

Bijna 100 miljoen uitgeven en dan nog steeds met Alvarez en Klaassen spelen, ergens gaat er dan wat fout.

22-07-2022 22:23

BaasBaas +8393

Onzin. Je ziet nu al dat Klaassen gaat banken en verdedigend is Alvarez europse top.

22-07-2022 22:27

SAE +4167

Jajoh Europese top, vandaar dat Manchester City en Paris Saint Germain voor hem in de rij staan.

22-07-2022 22:45

Nick14 +25889

Zou er met Kante zo'n enorm gat zijn gevallen zoals bij die eerste goal dinsdag?

22-07-2022 22:51

twynestar +28524

ja wel als kudus en Taylor allebei voor de bal staan en vooral de eerste terug sjokt waardoor er 2 man op je afkomen. Kante kan ook niet op 2 plekken tegelijk zijn namelijk.

22-07-2022 23:13

Artemio +32126

Kanté brengt meer dynamiek en snelheid met zich mee tov Alvarez.

22-07-2022 23:21

Telamon +9192

@Baas

Pak Alvarez' stats er eens bij. Gemiddeld de helft van zijn grondduels verliest hij, ook in de eredivisie, dus hoezo Europese top? Eerder middenmoot eredivisie

22-07-2022 23:54

BaasBaas +8393

Naja hij vangt heel veel op, bijvoorbeeld als onze rechts of linksachter op avontuur gaat vult hij dat op, net als onze centrale op pad gaan. Ik vind hem van grootte waarde voor Ajax en zou wel altijd met hem spelen. We hebben geen Frenkie en Schone die beide veel verdedigend oploste, gaat ook misschien nooit weer gebeuren zo'n duo dubbele 6.

23-07-2022 00:08

vandenhaas4 +15103

Ik vind positioneel Alvarez erg goed inderdaad. Hij weet altijd waar het gevaar schuilt en is daar dan op tijd bij.

23-07-2022 01:18

Flipper33 +6826

Je vergeet Schuurs

22-07-2022 22:38

Dmen10 +1775

Een goeie rechtsback lijkt mij wel fijn!!!…

En veel mensen spreken over Depay… een goeie voetballer maar wel 1tje met een gebruiksaanwijzing denk ik… dus of hij bij ons AJAX past???….

22-07-2022 22:14

Andronixos.c +8172

We hebben qua aanval het niveau van de CL.
Achterin mag er nog wel een paar komen

22-07-2022 22:20

Flipper33 +6826

Achterin meer het niveau eredivisie

22-07-2022 22:38

Lars.v +3039

Al dat gejank om Alvarez. Iedereen praat elkaar maar na!!! Prima speler, prima jongen!!!! Echte Ajacied

22-07-2022 22:11

MichelBoerebach +29216

Met die laatste 2 stellingen ben ik het wel eens...

22-07-2022 22:12

Ozymandias +159568

Prima jongen en een echte Ajacied maar opbouwend na jaren bij Ajax nog steeds slecht en verdedigend enorm overschat.

22-07-2022 22:13

ÁlvaroRecoba +13695

Zou jij het met Blind op 6 aandurven, Ozy, of Moriba of een ander ervoor zoeken?

22-07-2022 22:15

Ozymandias +159568

Niet in elke wedstrijd maar in de meeste zou ik dat wel aandurven.

22-07-2022 22:18

kella +1042

Ja Alvarez is zeker goede speler gun hem een transfer naar een andere competitie. Hij is gekocht voor 15 miljoen is nu t dubbele waard. Meer groei zit er niet meer in. Of je moet hem nu gaan omturnen naar rechtsback.

22-07-2022 22:19

NW23 +5061

Eens. Alvarez is de enige CL waardige middenvelder die we hebben. Hem de basis uitschrijven, met deze selectie, getuigd van gebrek aan voetbalverstand. In de CL kun je niet aankomen met Taylor en Klaassen. Berghuis kan er misschien net mee door. De enige die je in de CL moeiteloos kan opstellen is Alvarez. Kudus zou misschien ook kunnen, maar lijkt niet de kans te krijgen om dat te bewijzen.

Leuk dat je hem in de competitie niet perse nodig hebt tegen Fortuna en RKC, maar als je in de CL wilt presteren dan zul je een ingespeeld team moeten hebben. In deze selectie kun je in de CL niet om Alvarez heen. In de competitie is hij misschien overbodig tegen de laagvliegers, maar gewoon nuttig/belangrijk tegen andere teams. Met deze selectie kan ik me niet anders voorstellen dan dat Alvarez de eerste middenvelder is die op het wedstrijdformulier gezet wordt.

22-07-2022 22:38

Lars.v +3039

Helemaal mee eens!!!!

22-07-2022 22:49

Telamon +9192

@NW23

Waar heb je het in Godsnaam over? statistisch verliest ie de helft van zijn grondduels, ook in de eredivisie en wordt geregeld voorbij gelopen of maakt lompe onnodige overtredingen. Verdedigend dus slecht.

En laat ik het maar niet over zijn spel bij balbezit hebben.

22-07-2022 23:59

Flipper33 +6826

Prima speler maar past totaal niet bij het spel wat Ajax wil spelen

22-07-2022 22:39
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.