Schreuder: 'We hebben gezegd dat Ajax in een andere fase zit dan afgelopen jaren'

door Brent Tomassen 209

Bron NOS

Schreuder: 'We hebben gezegd dat Ajax in een andere fase zit dan afgelopen jaren'

door Brent Tomassen 209

Bron NOS

Laatst geüpdatet

Alfred Schreuder merkt dat er bij Ajax een betere energie in de ploeg komt. Weliswaar werd ook tegen Feyenoord niet gewonnen (1-1), maar zeker de beleving in de tweede helft biedt perspectief volgens de Ajax-trainer.

'We kwamen hier om te winnen en je moet er ook realistisch in zijn dat we hier moesten winnen, maar als je de gehele wedstrijd ziet, kan ik wel leven met een gelijkspel', vertelt Schreuder voor de camera van de NOS. 'Ik vond dat we de tweede helft goed terugkwamen.' Hierna wordt de trainer geconfronteerd met de woorden dat hij boos zou zijn geweest in de rust, waarna Schreuder diep zucht. 'Het kon beter en het moest beter. De goal die we weggeven was heel onnodig, vind ik. Ook de dominantie op het middenveld kon beter en dat hebben ze de tweede helft goed gedaan. Meer lef getoond en het tactisch verdedigen hebben we goed gedaan. We dwongen Feyenoord tot lange ballen en die konden we in het algemeen goed verwerken. Het was een wedstrijd met weinig kansen over en weer.'

Volgens de oefenmeester zat er veel energie in de wedstrijd. 'Het was ook een topwedstrijd, dat kon je zien aan beide teams.' Vroeger kon Ajax daar onderuit voetballen, is de reactie van de NOS vervolgens. Schreuder is het er niet mee eens dat dat anno 2023 er niet in zat. 'Ik denk dat we tweede helft hebben laten zien dat er heel veel goede momenten bij zaten. We hadden ook afgesproken dat we met een dubbele zes moesten spelen als dat kon. We hebben ook al gezegd dat Ajax als team in een andere fase zit dan de afgelopen jaren. De beleving die we met elkaar hebben de tweede helft is ook de basis om uiteindelijk de voetballende kwaliteiten weer terug te krijgen.'

Volgens Schreuder zit er meer achter de harde cijfers van Ajax, dat al zes Eredivisiewedstrijden niet wist te winnen. 'Oké, je speelt na de winterstop drie keer gelijk, maar we weten wat we moeten doen de komende wedstrijden. Het is duidelijk dat je moet winnen.'

'Je ziet dat Berghuis een leider is geworden in de groep'

Tot slot wordt de coach gevraagd naar het optreden van Steven Berghuis, die terugkeerde in een volle Kuip. 'Het was gewoon een hele bijzondere dag voor hem. Hij heeft zich gewoon kranig verweerd en uiteindelijk waren er een paar situaties waarin hij het beter kon doen. Maar de manier waarop hij deze wedstrijd beleefd heeft en hoe hij vooraf en in de rust met deze wedstrijd bezig was, dat was gewoon een prachtige Steven Berghuis. Als je ziet waar hij nu staat ten opzichte van hoe ik hem vroeger bij Twente kende, dan zie je dat hij een leider is geworden in de groep. Dat is hartstikke mooi om te zien.'

Lees meer over:
Plaats reactie

jordy0605 +218

zou milan ewijk niet wat voor ons zijn?
supersnel, aanvallend, jong, talentvol
verdedigend alleen niet heel sterk maar dit valt nog te ontwikkelen
lijkt mij ! zou wel gokje durven wagen

25-01-2023 17:35

Ajax333 +71

Haha grappenmaker. Twee punten boven Sparta en 100 miljoen geinvesteerd. Het getuigd van lef om met dit soort excuses te komen Alfred!!!

24-01-2023 11:40

gauntlet +602

Dat heb je nu al 2 x gezegd alfred .
net zo .min dat ik al 10x gevraagd heb ga weg en gezegd heb jij bent geen trainer voor mijn ajax luister je toch ook niet naar dus rot gewoon op man.

24-01-2023 05:09

JanBiesbos +28984

Ze willen die gast het hele seizoen laten zitten wat een amateurs stelletje prutsers!!!

23-01-2023 19:51

RepoocElad +9878

Ik zweer het je, hoor, als die kluns van een trainer die we hebben eindelijk eruit geflikkerd wordt, dan komen er een zooi verhalen en klachten vanuit de spelersgroep jongen... dat kan gewoon niet anders. Een Kudus die enkel verkeerd gebruikt wordt, een Brobbey die dan weer basis dan weer bank zit, iemand als Taylor of Berghuis die gewoon lekker Ajaxvoetbal willen spelen, die gaan allemaal gehakt maken van onze klojotrainer in interviews. Kan niet missen

23-01-2023 18:27

supporter sinds +7878

Schreuder had beter in de open TBS kliniek kunnen blijven gisteren .. Hij zou perfect bij feyenoord passen met zijn vechtvoetbal. Je bent trainer bij AJAX !! daar vragen we andere kwaliteiten Schreuder

23-01-2023 16:53

myway25 +2441

Een trainer is ook een amateur psycholoog. Mensen op scherp zetten en naar je hand zetten is het belangrijkste wat een coach moet doen. Als je gelooft in je trainer ga je voor hem door het vuur. Hij is totaal niet geloofwaardig. Mensen vinden hem lief en aardig waarschijnlijk. Relaxte vent. Zolang je dat niet hebt is tactiek niet eens belangrijk, want men voert toch niet uit wat je wilt.

Na 6 magere maanden mag je toch concluderen dat hij niet capabel is. En degene die hem niet ontslaat ook ontslagen mag worden. Allemaal stelletje amateurs. Week in week uit is het een ramp. Een mindere fase kent iedereen, maar 3 keer de bal vooruit spelen naar dezelfde kleur is bij ons al een uitdaging. Bah wat ben ik verdrietig en met stomheid verslagen dat ons beleid bestaat uit laffe mensen.

23-01-2023 16:28

Eurysaces +29499

De huidige fase waar Ajax met Schreuder nu in zit, kan ik niet anders beschrijven dan: "meedoen is belangrijker dan winnen".

23-01-2023 13:55

ZuenAFCA +2097

Gelooft deze prutser ook in zijn eigen sprookjes?

23-01-2023 12:44

Ans B +19809

Ik denk dat dit exact het probleem is met Schreuder: veel voetbalverstand en dus allerlei mogelijkheden en potentieel zien, maar vanuit een kokervisie en daarom geen rekening houdend met de (behoeften en kwaliteiten van de) spelersgroep. Hij verwacht a.h.w. dat de spelersgroep alles kan uitvoeren wat hij voor zich ziet en waar hij over praat, zonder hen zelf die handvatten te bieden én zonder de spelers en de samenstelling te kiezen die resp. dat in potentie ook daadwerkelijk kunnen.

23-01-2023 13:24

ZuenAFCA +2097

Het is vast een prima assistent maar ik heb hem helaas nog op geen enkele kwaliteit van een hoofdtrainer kunnen betrappen

23-01-2023 14:10

Ans B +19809

Nee, maar dan ook echt niets. Heel triest dat hij er nog steeds zit.

23-01-2023 14:18

4Ever14 +6587

Laat ook weer zien dat het intern bij Ajax gewoon een shitshow is en ik vrees dat dit nog enkele jaren het geval zal zijn en we in de komende seizoen(en) geen Champions League zullen spelen.

23-01-2023 14:23

Ans B +19809

Voor dit seizoen vrees ik inderdaad ook het mislopen van de CL -als Schreuder blijft zitten tenminste. Al presteren (tot nu toe) ook Feyenoord, PSV en AZ niet stabiel dit seizoen. Dat geeft ook mét Schreuder nog enig perspectief.
Maar ik vrees nog niet voor de seizoenen daarna. Dat ligt er helemaal aan:

1. wie wordt de volgende trainer? M.i.v. volgend seizoen dus (daar ga ik nog van uit).
2. Wie worden de technisch commissaris en vooral wie de nieuwe TD?

Als dat goed (genoeg) wordt ingevuld, ontstaat weer een nieuwe situatie, en kan - in principe - weer vooruit gekeken worden. Tot het vertrek van Overmars en TH was ik heel tevreden over de clubleiding. Kritiek is er altijd wel hier en daar, en dat kan ook niet anders want niemand doet alles goed, maar over de grote lijnen was ik wel tevreden en soms heel blij.

Mijn vertrouwen in Huntelaar heeft wel een deuk opgelopen door de kwestie Blind, maar ik denk nog steeds dat hij op termijn een goede TD kan worden. Maar dan moet hij wel eerst meelopen met (of desnoods een langere periode gecoacht worden door) een ervaren rot in het vak. Ik denk aan iemand van het kaliber Arnesen.

Hamstra daarentegen is volstrekt ongeschikt in mijn ogen getuige het interview dat hij destijds gaf. Niet alleen door de inhoud - want iedereen kan wel eens een fout maken - maar vooral door de toon: dat kenmerkt iemands karakter en houding, en dat is meestal veel stabieler dan een inschatting of mening.

23-01-2023 14:40

peterVKV +6417

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Ajax gaat kapot aan torenhoge ambities in Europa die financieel onhaalbaar zijn als ploeg in de eredivisie. Onder die druk gaan mensen gekke dingen doen (Overmars) of ze worden volledig apathisch en doen juist niets (van der Sar). Met een leiding die de weg kwijt is kom je nergens. We willen gewoon lekker Ajax voetbal zien onder een coach met het Ajax DNA. En liever met meer eigen jeugd dan met aankopen die niet kunnen voetballen zoals de jeugdopleiding de talenten opleidt. Als Ajax spelers dus. Succes in Europa is toch ver weg met de huidige financiële verhoudingen.

23-01-2023 12:19

tijssenajax +13907

Precies hoe ik erover denk.

23-01-2023 12:52

Ans B +19809

Ik denk dat én én ook kan.
Het is m.i. heel goed mogelijk om én hoge (geen torenhoge) ambities in Europa te hebben én - maar dan op een meer planmatige manier - je eigen jeugd beter te laten inpassen.

Met planmatig doel ik op drie dingen:
1. je aankoopbeleid beter aanpassen aan wat je al hebt in de jeugd, op 2 manieren: of géén speler kopen, of - als je denkt dat de speler nog niet voldoende rijp is om een heel seizoen een basisplek te hebben, kiezen voor een oudere, ervaren speler die het talent niet persé in de weg zit. Klaiber was in die zin een prima aankoop met Rensch (17 jr) die met hem de competitie aan kon gaan - en won. Was dat niet het geval geweest, dan had Klaiber in elk geval dat seizoen eerste keus kunnen zijn; voor dat moment goed en betrouwbaar genoeg (er waren te veel blessures; ook Q. Timber).

2. Duidelijke doelen, criteria en manieren hebben om jonge spelers ervaring te laten opdoen met tenminste ED-niveau: door een gericht uitleenbeleid en door spelers speelminuten in het eerste te geven, in principe volgens een bepaalde opbouw.
Nog steeds moeten spelers dat verdienen (o.b.v. heldere criteria), maar je kunt b.v. elke drie maanden spelers selecteren die in aanmerking komen voor die speelminuten.

3. Zowel een TD als een trainer kiezen die hierin gelooft en zich aan dat beleid committeert. En/of geef de TD de opdracht om dit beleid te ontwikkelen.

23-01-2023 13:38

3sterren +20205

De inzet die zij toonden was geen steunbetuiging aan jou, maar om aan de eventueel nieuw aan te stellen vervanger te laten weten, dat de wil om te winnen nog niet helemaal is verdwenen.

Dus haal je nu geen rare dingen in dat hoofd van je, want het is een kwestie van tijd dat Van der Sar zijn kop uit het zand zal halen en dan zal hij zich rot schrikken als hij de puinhoop jij hebt gemaakt van het mooie Ajax, eindelijk met eigen ogen zal zien.

Als ik jou was dan zou ik alvast beginnen met het inpakken van je koffers.
En vergeet vooral je video freak niet mee te nemen ...

23-01-2023 11:31

tijssenajax +13907

Ik weet niet of van der Sar zijn kop nog uit het zand gaat halen, maar het is voor hem al onherstelbaar te laat wat mij betreft. Volgens mij is van der Sar ook de druk bezig met andere "randzaken" zoals Ajax een politiek correct bedrijf te maken.

23-01-2023 12:56

3sterren +20205

Daar kun je weleens gelijk in hebben.
Helaas ...

23-01-2023 13:29

Juan62 +46160

In mijn beleving is een neuwe trainer nodig om de voetballende kwaliteiten terug te krijgen.

En lees zijn zin nog ff terug; Die kwaliteiten waren er dus , maar zijn eruit geslepen

23-01-2023 11:04

MelleAfca +14302

Ik heb de hoop op de bevrijdende pushmelding opgegeven voor vandaag

23-01-2023 10:34

Mokum31 +6112

Ergens zal toch het verlossende bericht komen

23-01-2023 11:03

Onpartijdig +4425

In de loop van de jaren is "spelen met een nummer 10" een soort scheldwoord geworden. Sinds Ten Hag wordt dat ineens een "dubbele 6" genoemd.. maar dat is toch gewoon hetzelfde als spelen met een 10?

En dan nog speelt 1 van de "6'en" vaak iets voor de andere 6 toch? Ik neem aan dat je verticaal gezien niet op 1 lijn gaat staan. Is de "6" die dan het meest vooruit is geschoven niet gewoon een "8"?

Enfin, als je middenveld zo ver uit elkaar speelt en je zo weinig voetballend vermogen in het team hebt zitten, dan wordt het hoe dan ook lastig.

23-01-2023 10:32

Eurysaces +29499

Met de dubbele 6 wordt eigenlijk bedoeld dat we een beetje hangen tussen een 5-2-3 en 4-3-3. Of in geval van Schreuder met Kudus in de spits 5-3-2.

Het is gewoon de benoeming van Alvarez als extra verdediger en iemand er naast die wel kan voetballen. Onder ten Hag ging dat eigenlijk al zeer moeizaam, nadat het met Frenkie natuurlijk wel een succes was. Maarja, Frenkie...

23-01-2023 14:02

en88ajaxfan +2125

Nee Schreuder gaat voorlopig niet ontslagen worden. En eigenlijk snap ik ook wel wat hij bedoelt met die kleine lichtpuntjes. Ik geef hem toch nog even het voordeel van de twijfel. Wel vraag ik me af wat er gebeurt als de stabiliteit in het bestuur weerkeert? Het probleem van een zwakke staf en zijn keuzes (bijv Bogarde laten gaan) kunnen hem wel eens zwaar aangerekend gaan worden. Dus als Ajax al beter gaat voetballen komende weken, dan vrees ik toch voor zijn trainerschap uiteindelijk.

23-01-2023 10:09

Berghuis +14292

Kudus op 10, Berghuis centraal, Brobbey of Tadic in de spits. Dat is je oplossing en anders oprotten.

23-01-2023 09:42

MelleAfca +14302

Nee hoor, de oplossing ligt achterin. Je kunt voorin neerzetten wie je wil maar de bal zal er toch niet komen.

23-01-2023 10:36

Eurysaces +29499

De oplossing ligt niet in de opstelling of de spelers, die liggen bij de filosofie van de trainer. Of in dit geval het compleet ontbreken ervan.

23-01-2023 14:03

MelleAfca +14302

Ook weer waar

23-01-2023 16:03

AFCRick +11595

Typisch één van de laatste uitspraken van een falende trainer voordat deze wordt ontslagen. Als hij echt zijn onzinnige uitspraken geloofd, moet hij de wedstrijd van gisteren nogmaals gaan bekijken. Deze was Ajax onwaardig!

23-01-2023 09:32

michaellaudrup +4660

Iedere keer die aanknopingspunten maar winnen ho maar.ga toch weg !

23-01-2023 09:03

RBP +7673

Deze man kan leven met slechte wedstrijden maar goede trainingsweken. Compleet ongeschikt.

Het feit dat we nu nog geen nieuws hebben over z’n ontslag nu, met een 5e (!!!) plek, is schandalig.

23-01-2023 08:57

Rolo +13595

Het ging enigszins lopen toen hij Kudus een linie liet zakken... Maar ik vraag me nog steeds oprecht af, why de F... begin je nog steeds met Kudus in de spits. Daar heb je geen zak aan in dit soort wedstrijden. Gelatenheid.... dat is nog erger, en dat is wat ik nu ervaar, gelatenheid. Wanneer zetten ze in het bestuur de bril af en zien ze dat dit totaal niet werkt

Halverwege de competitie, half januari. 5 Punten achterstand. Wedstrijden gaan zich in een rap tempo opvolgen, competitie, beker, Union Berlin... geen tijd om fatsoenlijk te trainen.... Je basis had moeten staan, automatismen hadden moeten lopen, dan had je wisselingen in de basisopstelling kunnen maken. Maar wij zijn nog steeds bezig met het grote poppetjesschuifspel. Absurt.

23-01-2023 08:56

jerryisthename +31683

DONDERSTRAAL op, joh! Mafkees!
Hoelang moeten wij nog met deze bloedirritante, stronteigenwijze, narcistische oelewapper opgescheept zitten?! WTF...gewoon een nachtmerrie die je keer op keer, elke week weer, herbeleeft. Bizar!!! 🙄
Nog nooit vertoond dit bij Ajax, überhaupt bij welke topclub dan ook!

RvC of wie dan ook met de benodigde macht bij ons aller Ajax, flikker die lakse teringlijers er vandaag ajb. nog uit, want die struisvogel Flappie gaat het niet doen, dus:
#SchreuderOut 👉🏼 Internat. ervaren HOOFDtrainer
#VanderSarOut 👉🏼 bijv. Keje Molenaar
#HamstraOut 👉🏼 bijv. Arnesen

Ben er écht gewoon he-le-maal klaar mee, verdomme!!! MFs....🖕🏼

23-01-2023 08:05

Dubbelvla +8402

Wat een gelul zeg: je ziet verbetering, maar daar focus je alleen op omdat het eerst onredelijk slecht was. Dat is het nog steeds. Verbetering betekent niet ‘goed’. Ja, we zitten in een andere fase, maar dat was niet nodig geweest als er gewoon goed, slim, met een plan was geïnvesteerd. Je bent zelf mede verantwoordelijk voor het feit dat we in een ‘andere fase’ zitten. Ook met een compleet nieuw team kun je vlammen, je zou haast zeggen dat dat des Ajax’ zou moeten zijn door continu verkoop en dus juist een teken is dat je geen Ajax trainer bent als je daar niet mee kunt dealen.

Alles wat je zegt kun je ook lezen als dat jij (of iemand) volledig heeft gefaald.

Lul geen dingen recht die onwijs krom zijn, er is geen verbetering, want voor de winterstop stond je eerste en nu sta je 5e. Wat moet er nog gebeuren?

23-01-2023 07:35

Siemmie +2158

Volgens mij is de enige reden dat het de tweede helft beter ging het feit dat Feyenoord gas terugnam. Ze zetten niet meer vol druk, waardoor Ajax meer kon voetballen. That's it.

23-01-2023 06:55

Dubbelvla +8402

Precies, het Feyenoord plan was: vol druk op die verdediging want Alvarez, Sanchez en Bassey kunnen eigenlijk helemaal niet voetballen en Rulli weet je t niet van. Een goed plan als je t mij vraagt. Tweede helft werden ze moe.

23-01-2023 07:38

Eurysaces +29499

We zijn halverwege het seizoen en we staan na een record investering van 100 miljoen 5e in de eredivisie. Op 1 punt van een ploeg met een begroting van 13 miljoen..

Het is ongelofelijk dat het deze gladde aal telkens weer lukt te ontsnappen aan een ontslag dat al maanden op zich laat wachten. Het is met grote afstand de slechts presterende trainer die Ajax ooit gehad heeft. Niet alleen vanwege de punten, maar vanwege de selectie die zo ontzettend veel beter is dan de rest.

23-01-2023 02:52

MrIvez +3493

Het erge is dat je een makkelijk schema hebt gehad..

23-01-2023 01:02

MarcelvTol1971 +15297

Dat is gelul want we zijn precies op de helft dus je hebt iedereen nu een keer gehad

23-01-2023 05:40

MrIvez +3493

You're right, my bad :)

23-01-2023 18:14

tdecler +3302

Dat kan je over 4 wedstrijden weer zeggen. ;)

23-01-2023 09:54

MrIvez +3493

Hahaha precies, ik tunnelde een beetje op de laatste 6 wedstrijden en dacht niet echt na :)

23-01-2023 18:14

Professor +11122

Spelers vertrokken ja, elftal is minder dan verleden jaar ja. Maar je moet als Ajax trainer met dit materiaal wel een goed systeem kunnen spelen, attractief kunnen spelen, druk zetten met het hele team en snel en goed kunnen omschakelen. Maar nee van dit alles komt niets terecht echt de schuld van de trainer. Schreuder moet weg hij maakt alles kapot.

23-01-2023 00:04

FransHoek +8957

Vorige week kon hij ook al leven met een gelijkspel.. dit is zo ontzettend treurig aan het worden. De directie is nog het treurigste van allemaal, omdat ze blijkbaar geloven in het proces.
We staan 5e en nog geen topwedstrijd gewonnen!!! Hoe is dit mogelijk?

22-01-2023 23:35

Orangesoul +5980

Deze man heeft echt teveel spacecake op...

22-01-2023 23:31

Jan Doedel +4281

SMOESJES!!!

22-01-2023 23:25

Eurysaces +29499

"Oké, je speelt na de winterstop drie keer gelijk, maar we weten wat we moeten doen de komende wedstrijden."

Hoe komt hij hiermee weg? Hij had ook kunnen zeggen dat ze in februari nog geen wedstrijd verloren hebben.. Hoe is deze halve zool ooit binnen gekomen??

22-01-2023 23:22

mokum007 +6522

Hij wordt niet ontslagen, want Vnd Sar heeft voor Schreuder gekozen en niet voor Blind

22-01-2023 23:00

RuffRhythim +24837

Wat-een-i-di-oot

22-01-2023 22:25

LukaLitmanen +81924

Supporters wachten eindelijk de bus op

3x gewonnen in 11 eredivisie wedstrijden.

4x gewonnen in 18 officiële wedstrijden.

Keizer is bij minder ontslagen

22-01-2023 22:23

RuffRhythim +24837

Elke trainer is bij Ajax om minder ontslagen!

22-01-2023 22:36

36 +8555

Alfred, het is over en uit, oprotten bij onze mooie club

22-01-2023 22:15

Steffenhagen +37757

Schreuder is in niets een Ajax trainer . Legt de lat nooit hoog . Het is gewoon geen leider

22-01-2023 21:45

tijssenajax +13907

Belangrijkste is dat de trainer een goed combinerend Ajax neerzet met technische vaardige spelers. En jeugd inpast en ruime kansen geeft. Schreuder streeft dit niet na mijns inziens. Geen echte Ajax coach dus.

23-01-2023 13:02

Steffenhagen +37757

Zijn slechte keuze vandaag ? Taylor op 6 in combinatie met een matige Berghuis .

22-01-2023 21:43

Sultan +645

Echt fucking buitenaards wezen, hou gewoon je smoel

22-01-2023 21:38

Vranzie +1456

Schreuder slecht verhaal gozer. Opzouten en snel.

22-01-2023 21:37

Jariiii +21823

Een andere fase? Zal best. Feit blijft dat je by far de beste selectie van de eredivisie hebt en met twee vingers in de neus kampioen zou moeten worden. Of beter gezegd: had moeten worden, als je de spelers goed had gebruikt.

22-01-2023 21:32

Eurysaces +29499

100 miljoen, bedenk even hoeveel seizoenen Feyenoord nodig heeft om aan dat bedrag te komen! Daarnaast ook de meeste basisspelers behouden. Een volstrekte schande is het deze charlatan!

22-01-2023 23:18

tijssenajax +13907

Straks als hij nog een jaartje blijft, zegt ie: Ik snap dat mensen het een vreemde situatie vinden dat Ajax strijdt tegen degradatie. Maar ik zie wel dat de energie omhoog gaat en we als team groeien. Ik denk dat we degradatie uiteindelijk zullen kunnen ontlopen.

23-01-2023 13:06

Professor +11122

Sinds Overmars weg is is vd Sar toch hoofdverantwoordelijke op gebied van technische zaken. Dus hij moet Schreuder eruit gooien in combinatie met andere kopstukken. Maar als hij dit niet doet (zo jammer) dan moet hij toch minimaal Schreuder op het matje roepen ivm dramatisch seizoen. En als ik vd Sar was zou ik samen met Schreuder de wedstrijd tegen Fnoord nog eens kijken en er op wijzen wat Ajax allemaal verkeerd deed (echt een heleboel). En hem vragen hoe hij dit gaat oplossen en of hij dit wel kan oplossen. Zoniet dan toch exit.

22-01-2023 21:13

Amp +37447

Voor de winterstop speelde je ook al twee keer gelijk klootviool. Die gast probeert echt mensen te laten denken dat het een toptrainer is met zn rechtlullerij. En ze slikken het ook nog als zoete koek

22-01-2023 21:00

Biss +9946

Ik zou graag Heitinga als hoofdcoach zien. Kent de jeugd en Jong Ajax, en kan daarmee bouwen aan de toekomst. Een beetje zoals Frank de Boer dat destijds deed. Geen idiote aankopen meer, focus op de toekomst.

22-01-2023 20:36

GNBL +89849 moderator

Bouwen aan de toekomst? Ik weet niet of je het doorhebt of begrijpt dat we nu in een hele andere situatie zitten als onder de Boer. Er is begroot op CL voetbal, dat betekent dat je elk jaar CL voetbal moet halen. Er is helemaal geen tijd om even rustig te gaan bouwen onder een nieuwe trainer. Je moet gewoon kwaliteit aanstellen nu. Je kan toch niet 100 miljoen uitgeven aan nieuwe spelers en dan zeggen we zijn aan het bouwen aan de toekomst? Schreuder haalt gewoon veel te weinig uit deze selectie en Heitinga heeft ook nog helemaal niks bewezen als trainer.

22-01-2023 20:46

wijzijndebeste123 +163063

Ik roep dit al n hele tijd. Toch ziet t volk t liefst Heitinga als onervaren coach en Huntelaar als onervaren TD. T kan goed of fout gaan. Dus het is 50/50, zo simpel denkt men.

22-01-2023 21:57

Biss +9946

Je klinkt wel vol van jezelf. Maar beetje te snel om te concluderen dat ik simpel denk.
Noem eens een trainer waarbij het niet goed of fout kan gaan? Die Ajax en zijn jeugd beter kent? En, als je dan toch niet simpel denkt, noem jij eens een alternatief voor #SchreuderOut. Over simpel gesproken. Je zeikt in je berichten alleen maar Ajacieden af.

Wat GNBL zegt slaat al helemaal nergens op. We hebben afgelopen zomer 100m uitgegeven aan een kut selectie, resultaat zien we op het veld. Laten we als oplossing nóg meer uitgeven, dan komt het goed. ‘Je moet kwaliteit aanstellen nu’, zoals??
‘Zo simpel denkt men’.

23-01-2023 10:11

peterVKV +6417

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Ajax gaat kapot aan torenhoge ambities in Europa die financieel onhaalbaar zijn als ploeg in de eredivisie. Onder die druk gaan mensen gekke dingen doen (Overmars) of ze worden volledig apathisch en doen juist niets (van der Sar). Met een leiding die de weg kwijt is kom je nergens.

23-01-2023 12:14

Adam24 +39063

Heitinga maakt tactisch net zulke blunders als Schreuder. Ik heb veel liever Reiziger, die als assistent en hoofdcoach ook al veel meer bewezen heeft.

22-01-2023 20:56

kolan90 +1242

Houd op met je Reiziger, die gast is niet eens goed als assistent.

23-01-2023 07:40

Adam24 +39063

Misschien moet je iets beter je huiswerk doen. Hij heeft als assistent onder Ten Hag fantastisch gepresteerd, is als assistent gepromoveerd met Sparta en is als hoofdtrainer kampioen geworden met Jong Ajax.

23-01-2023 12:50

Amp +37447

Tsja, schreuder deed t ook geweldig als assistent van ten hag. Is zelfs kampioen van België geworden. Ondertussen zat reiziger er ook in een voetballend shit periode onder ten hag en nu ook onder schreuder. Zegt niet dat hij het níét zou kunnen, maar zijn track record zegt natuurlijk niet veel. Tenzij je puur en alleen op die reactie reageerde over het niet goed genoeg zijn als assistent

23-01-2023 23:22

Siemsubliem +316

Schreuder ziet wederom verbetering en een prima 2e helft...... ondertussen zijn we naar plek 5 gezakt..... stop met deze man aub wat een onzin kraamt hij toch uit keer op keer.. zelden zo'n verschrikking als trainer/manager meegemaakt

22-01-2023 20:34

AjaxHoorn +32989

Helemaal getikt. Hélemaal gestoord. Je hebt de beste voorhoede, het beste middenveld van de eredivisie als je het in de juiste formatie zet. De verdediging is héél matig, maar niet echt minder dan bv PSV en Feyenoord.

22-01-2023 20:22

Eurysaces +29499

We hadden met Bassey een EL finalist, die het achterin goed deed. We hadden Blind, die in een perfecte aanvulling had kunnen zijn op Bassey in een juiste opstelling. Daarnaast haden we Timber, ook een speler die goud waard was vorig seizoen.

In de eredivisie zou het ook met afstand de beste verdediging moeten zijn.

23-01-2023 03:00

Yeshyeshyall +10924

Schreuder heeft gewoon een andere realiteit. Eentje waarin je niet hoeft te winnen

22-01-2023 20:21

tijssenajax +13907

Ja precies en Edje vind dit ook mooi. Met supporters die lief zijn en netjes op hun stoelen blijven zitten. Kan hij Femke ook op de koffie vragen. Ajax als deugclub. (Cruijff draait zich om in zijn graf)

23-01-2023 13:10

AlexLitmanen10 +14361

Tja. Het stond inderdaad wel aardig in de tweede helft
Maar wederom was het hele elftal weer door elkaar gehusseld.

Je bent nu op de helft en niemand weet hoe we spelen en iedereen heeft een ander idee hoe we moeten spelen.

Er is geen vast elftal en dat is een must . Daarin heeft schreuder gefaald. Slaat gewoon nergens op iedere keer wat anders

22-01-2023 20:06

Yeshyeshyall +10924

We zitten in de 5e plek fase zeker.

22-01-2023 19:58

mokum007 +6522

Je moet ook er in prikken als je de kans krijgt, als je dat niet doet, dan wordt het onrustig in het elftal en geforceerd voetbal

22-01-2023 19:58

KudusDream +12972

Beleving vinden ze mooi bij ADO, wij willen voetbal zien

22-01-2023 19:50

eenAjaxfan +20267

Zonder beleving gaan we dat voetbal bij Ajax niet zien, hoor...

22-01-2023 19:52

Rymesyt +7862

Om precies te zijn een andere fase dan meer dan 20 jaar. Ik vind het verliezen niet het probleem, je kunt niet altijd winnen en ik zal altijd achter de ploeg staan. Ik zat er ook altijd in de 7 jaar op rij dat we geen kampioen werden. Sterker nog, door soms ook even wat kutjaren te hebben worden de jaren die top zijn veel mooier. Waar ik wel een probleem mee heb is de mentaliteit van de staf en directie, in ieder geval de manier waarop zij dat naar buiten toe uiten. De lat wordt zo ontzettend laag gelegd, dat past niet bij Ajax. Als je 6x op rij niet wint kan je niet verontwaardigd gaan zitten doen dat niemand de stijgende lijn erkent. Het constante zoeken naar lichtpuntjes en doen alsof dit even iets kleins is waar we niet te zwaar aan moeten tillen. Ik zou er een stuk minder geïrriteerd van raken als Schreuder Sar etc. gewoon zeggen dat dit Ajax onwaardig slecht is en dat we er alles aan doen om het beter te maken.

22-01-2023 19:44

eenAjaxfan +20267

De waarheid zal ergens in het midden liggen. Schreuder probeert iets te veel naar positieve punten te kijken, dat ben ik met je eens. Maar de supporters ook wel erg veeleisend in mijn ogen, in de zin van te hoge verwachtingen van al die nieuwe spelers. Er zijn gewoon te veel dragende spelers vertrokken en/of uit vorm.
Dat is vervelend, maar dat is nu eenmaal de situatie.

22-01-2023 19:55

Rymesyt +7862

Een beetje in het midden inderdaad. Het zal er vanaf hangen aan welke supporters je het vraagt. Ik begrijp dat je een hoop hebt ingeleverd met alle spelers die zijn vertrokken. Ik begrijp dat we in Europa even pas op de plaat moeten maken met zo'n grote verandering in de selectie. Tegelijk is er ook voor 110 miljoen geïnvesteerd en mag je als fan best van de club (dus niet alleen Schreuder) eisen dat er een betere ploeg staat dan bij een Twente of AZ. Als dat niet lukt, en er 6x op rij niet gewonnen wordt in een reeks die Volendam, Vitesse en NEC bevat mag je gewoon erkennen dat het verval nu té groot is.

22-01-2023 19:59

eenAjaxfan +20267

Nee, je hebt niks te eisen...
Je mag wel verwachtingen hebben, dat is toch echt wat anders.
Het loopt inderdaad al even niet, maar dat heeft volgens mij vooral met vorm en vertrouwen te maken.
Dat het verval te groot is klopt, maar dat ontkent volgens mij ook niemand.
Het gaat er om dit zo snel mogelijk te keren. Dat doe je onder andere door je vertrouwen uit te spreken, zoals Schreuder in zijn interviews doet.
Maar intern zal hij de fouten echt wel benoemen.

22-01-2023 20:10

Rymesyt +7862

Nee, niet eens met jou. Je hebt gelijk dat ik had moeten zeggen verwachten ipv eisen. Maar dat het even niet loopt het niet alleen met vorm en vertrouwen te maken, het gaat veel verder dan dat. Het loopt niet even niet, het loopt al het hele seizoen niet, om min of meer dezelfde redenen. Tactisch klopt er vrij weinig van, de linies spelen heel ver uit elkaar en het veld is veel te groot. Om 1 ding te noemen. Dat kan prima te maken hebben met de vele wisselingen, maar het gaat niet weg als je naar buiten toe roept hoe ontzettend lekker we bezig zijn. Dat het verval te groot is wordt wel degelijk ontkent, daar gaat mijn hele post over. Er wordt constant geroepen dat we allemaal weten wat er in de zomer is gebeurd etc. Als er erkent zou worden dat dit verval té groot is en dat het nu slechter gaat dan zou moeten, dan vond ik het allemaal prima.

Maar los daarvan, ik voel me als supporter niet serieus genomen als Schreuder op sarcastische wijze zegt dat hij blijkbaar de enige is die de stijgende lijn ziet. Erken gewoon dat het niet goed is, en dat die stijgende lijn er (nog) niet is.

22-01-2023 20:19

eenAjaxfan +20267

Maar dat erkent hij ook gewoon, alleen legt hij, iets te veel misschien, de nadruk op de positieve dingen die hij ziet.
Die zijn er ook echt wel, zo begon Bassey vrij aardig (nee, het is (nog) geen Nico of Martinez), maar hij liet goeie dingen zien. Helaas ook nog slordigheden, maar daar moeten we op vertrouwen dat dat beter wordt.
Martinez begon ook met slordig, druistig spel.

22-01-2023 20:31
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.