Schreuder over wijzigingen: 'Ook met dit team hadden wij van Go Ahead moeten winnen'

door NielsOpdam 241

Bron Algemeen Dagblad; Voetbal International

Schreuder over wijzigingen: 'Ook met dit team hadden wij van Go Ahead moeten winnen'

door NielsOpdam 241

Bron Algemeen Dagblad; Voetbal International

Laatst geüpdatet

Alfred Schreuder vindt dat Ajax ook met de wijzigingen in de basisopstelling van Go Ahead Eagles had moeten winnen. Dat vertelt de trainer van de Amsterdamse club op de persconferentie na afloop, geciteerd door het Algemeen Dagblad.

Tegen Go Ahead Eagles kregen Lucas Ocampos, Florian Grillitsch, Davy Klaassen en Brian Brobbey een basisplaats van Schreuder. 'Ik heb daar zeker geen spijt van. Ook met dit team hadden wij gewoon van Go Ahead kunnen en moeten winnen. Daar komt bij dat het belangrijk is dat spelers ritme krijgen, dat ze minuten maken. We hebben iedereen nodig.'

De Ajax-trainer vond dat de spelers die normaal niet spelen het prima hebben gedaan. 'Florian Grillitsch probeerde in te vullen wat we van hem vroegen. Hij kwam steeds beter in de wedstrijd, maar we misten creativiteit voorin. Lucas Ocampos stond in het begin iets te laag. Naarmate de wedstrijd vorderde, kwam hij er beter in. Hij oogde energiek', zegt Schreuder, geciteerd door Voetbal International.

'Over de manier van voetballen was ik niet tevreden'

Schreuder vindt het resultaat van zaterdagavond slecht. 'Je mag thuis tegen Go Ahead Eagles niet gelijkspelen. Ook over de manier van voetballen was ik niet tevreden. We weten uit ervaring dat de eerste wedstrijd na de interlandperiode vaak stroef verloopt, maar dan gaat het erom dat je de wedstrijd zakelijk uitspeelt. Dat hebben we niet goed gedaan.'

Lees meer over:
Plaats reactie

AjaxSoCal +1961

Zo'n Ocampos verdient meer dan de hele GAE selectie bij elkaar. Je zou toch denken dat aanvallers als Ocampos, Brobbey of Tadic wel een goaltje zouden kunnen meepakken tegen een clubje als GAE? Ook met de tweede keus moeten we die gasten met gemak oprollen. Niet te geloven dit!

04-10-2022 00:08

Yeshyeshyall +10920

Tja het heeft wat tijd nodig waarschijnlijk dus je kunt hem moeilijk meteen er uit gooien. Er zullen wel resultaten moeten komen want anders gaat ie alsnog. Wat mij betreft nog even geduld, kan goed komen maar nog niet onder de indruk. Instelling leek heel slap. Na twee verliespartijen (die kunnen voorkomen) leken we totaal niet gebrand op een goede overwinning. Ik had er meer van verwacht

03-10-2022 23:11

korem +878

Tem hag maakt deze fout ook ! Begin gewoon altijd met de sterkste 11 zeker nu in begin er nog geen team staaat !

03-10-2022 20:55

xstaniox +15035

Tegen clubs die zo verdedigend spelen moet je gewoon met Lucca beginnen.

Je kan dan alleen over de vleugels aanvallen en dan hebben voorzetten tenminste nog zin..

03-10-2022 13:02

Rolo +13590

Tegen dit soort tegenstanders moet je vol gas pressing spelen. Aan flarden laten lopen met snel combinatievoetbal. Totaal geen rust gunnen, fiets je er vanzelf doorheen.... En niet lopen breien om die bal met je leuter over de lijn te duwen.
Maar ja, als die pressing maar door 2 spelers gebeurd dan voetbalt zelfs FC balophetdak er met twee vingers in de neus onderuit.

03-10-2022 13:26

NoPants +7457

Dezelfde mensen die een half jaar om het ontslag van ten hag hebben lopen roepen, roepen nu al om het ontslag van Schreuder..

Willen jullie dan echt iedere coach die het niet meteen helemaal op de rit heeft (met 7 nieuwe spelers) meteen ontslaan? Wat doen we als de vervanger van schreuder het niet meteen beter doet? Stellen we na het wk dan de 3e coach van het seizoen aan? En blijven we dan gewoon coaches ontslaan tot iemand het meteen perfect doet?

03-10-2022 12:28

ajaxmachtig +802

Het gaat niet puur om de punten. En het gaat ook niet louter om mensen die Ten Hag weg wilden hebben. Ik heb Ten Hag nooit weg willen hebben. En ik zie Schreuder liever vandaag dan morgen vertrekken.
De man komt zeer nonchalant over, heeft geen idee waar hij naartoe wil en zorgt daarmee voor onrust. Is gewoon geen hoofdtrainer, in ieder geval niet voor een grote club als Ajax.
Bij Ten Hag waren de resultaten ook niet direct goed. Maar in hem had ik vertrouwen. In deze kerel niet.

03-10-2022 13:13

NoPants +7457

Dat zijn beste conclusies op basis van 3 maanden. Wat nou als je in de volgende coach ook niet direct vertrouwen hebt, omdat jij vindt dat hij geen idee heeft waar die naar toe wilt, moet die dan ook vertrekken na 3 maanden? Waarom zouden we onze spelers en coach niet supporten?

Er zijn hier serieus mensen die zichzelf supporter noemen die letterlijk stellen te hopen dat ajax verliest van Napoli, zodat schreuder sneller vertrokken is..

03-10-2022 15:06

ajaxmachtig +802

Als jij als supporter denkt dat dit beter is voor Ajax op de lange termijn, snap ik dat ergens nog wel. Al is het voor mij persoonlijk onmogelijk om tegen Ajax te zijn.
Ik doe dat trouwens niet op basis van 3 maanden, ik deed dat vooraf al. Ik vond hem als assistent een rat (lekken naar de pers) en als hoofdtrainer bij Brugge vond ik hem ook niet sterk (al werd hij inderdaad kampioen).
Ze hebben, vind ik, gewoon niet de juiste man aangetrokken en het gaat hoe dan ook mis. Kun je er maar beter zsm mee stoppen. En daar hoef jij het niet mee eens te zijn. Maar je doet wat neerbuigend. Is niet chic.

03-10-2022 15:35

willem1958 +8740

Ocampos kwam er steeds beter in volgens Schreuder, wat voor dreiging kwam er nou van hem af?
Ik had al m'n twijfels toen hij naar Ajax kwam en wat ik van het weekend zag dat sterkt m'n twijfels alleen maar, krijgt ie een paar keer de bal en die gaat meteen weer terug naar een speler achter hem, beetje wat Wijnaldum ook altijd doet, maar geen één keer een mooie passeerbeweging of diepgang.
Kortom; die kan beter terug naar waar ie vandaan komt want hier heeft Ajax niets aan.
En het ergste is dat Schreuder alles bedekt met de mantel der liefde ipv te zeggen dat een aantal spelers verzaakten.

03-10-2022 11:50

Andersen de man +1998

Ben blij dat Don Alfredo rouleert maar nog niet met hoe. Als je dan Brobbey er inzet, heel goed trouwens, wissel dan Kudus ook nog. Houdt hij ook wat ritme en samenspel. En vice versa. Het is nu nog te drastisch het een of het ander. Daarnaast ben ik het eens met dat de kern wel duidelijk zichtbaar moet blijven. Kan ook zijn dat ik het niet eens ben met zijn keuzes van goede kern.

03-10-2022 10:59

Andersen de man +1998

De eerste vijf maanden onder Ten Hag waren ook niet best. Er is een overgang en dat is merkbaar. Laten we echt tot kerst wachten met een oordeel vellen, want daarvoor is niet redelijk. Als je nu ontslaat krijg bovendien niet als een wonder een topcoach die het even gaat regelen. Je stelt een lelijk precedent bovendien: als je niet gauw presteert mag je opflikkeren. Ajax staat bekend om talent op te leiden als spelers maar evengoed als coaches. Tijd geven dus! Ja je riskeert een flater in de CL, maar het is ook niet normaal dat we elk jaar 18 punten pakken in de groepsfase. Dat blijven excessen.

03-10-2022 10:55

Masz +3731

Ik ben het met je eens maar snap niet waarom we het nu al over een trainerswissel moeten hebben. Dat doe je alleen als je de ideale kandidaat in het oog hebt. Iets met Keyzer en ten Hag, hoewel ik nog wel vindt dat Keyzer zijn kans niet kreeg zich te bewijzen.

03-10-2022 11:21

Rolo +13590

Keizer had de zwaarste start als trainer van Ajax die je maar kon bedenken. De impact die het drama Nouri gehad heeft was totaal niet te overzien. Geen enkele trainer had dat goed kunnen managen wrs. Ik had op dat moment ook graag gezien dat Marcel bleef zitten. Er kwam geleidelijk een stijgende lijn in het spel. Alleen achteraf was het misschien wel een goede keuze. frisse wind... En als je zit wat het gebracht heeft... Pfoe.

03-10-2022 11:31

Ajaxied1971 +121

Je bedoelt tot half november. Dan is er al wat clubs betreft een lange break

03-10-2022 12:27

Bobje99 +7038

Er wordt veel geroepen om een ontslag van Schreuder. Ik kan me herinneren dat dit in de eerste weken/maanden onder Ten Hag ook zo ging en dat is redelijk op zijn pootjes terecht gekomen. Laten we iets meer vertrouwen hebben met zijn alle.

03-10-2022 10:33

Oeroeboeroe +18299

"We misten creativiteit voorin. Vreemd als je bedenkt dat Klaassen bij ons de grote architect is en Tadic tot onze snelste spitsen behoort" aldus een verward ogende Schreuder

03-10-2022 10:19

louis60 +11472

Een coach moet een team motiveren. Aanvoelen hoe hij de bank moet rouleren en op welk moment. Als je weet dat het vorig jaar twee keer mis is gegaan tegen de club die met grote verderdigers de bus parkeert, dan moet je juist met Bergwijn, Berghuis en Kudus beginnen. Zonder creatieve spelers ga je dat niet redden. Kudus, Bergwijn en Brobbey moeten altijd basis. Die wissel je pas wanneer je voorstaat. Schreuder voelt zijn team niet goed aan. En dan te bedenken dat wij nog het makkelijkste programma hadden tot nu toe Lampies hadden al rotje knor en Tukkers. Wij alleen kaasdragertjes.

03-10-2022 10:01

eros +4777

Het tweede had hier nog van moeten winnen.
Oscampos vond ik redelijk,… Grillitsch vond ik goed! Als Alvarez in de winter verkocht zou worden, heb je een prima back-up in huis. Als is hij tegen Go ahead nog niet op niveau getest

03-10-2022 09:11

NeeI +107618

Ocampos vond je redelijk??? Wat vond je precies 'redelijk' dan?

03-10-2022 09:40

rodnet +10260

Ocampos redelijk, aha. Je weet zeker dat je naar Ajax hebt gekeken?

03-10-2022 10:16

Rolo +13590

Grillitsch vond ik anders ook niet de sterren van de hemel spelen....

03-10-2022 10:33

Rolo +13590

Waarom ga je in hemelsnaam rouleren op het moment dat er totaal nog geen vastigheid in het team zit en het niet draait. Volgens mij is de bedoeling van rouleren dat je spelers wisselt en er een kern blijft staan die het spelsysteem voortzet. Daar is op dit moment nog geen lijn in te ontdekken.

Ajax zal zich heel snel moeten gaan herpakken. Dit blok met relatief eenvoudige tegenstanders had je tot aan de wedstrijd tegen lampengat de volle winst moeten pakken.

Zaterdag miste ik de WZAWZDB drive. Na 20 min kon je al zien dat je weleens de deksel op de neus zou kunnen gaan krijgen. Tempo ver beneden maats, slordig, verkeurde keuzes. En dan rouleren...?

03-10-2022 08:52

Cohen67 +386

Kampioenschap is iig ver weg!

03-10-2022 07:36

Cohen67 +386

Ocampos is weer z’n typische: oh we hebben wat over dus kopen/huren nog maar een spelertje

03-10-2022 07:35

paulis +10218

Ocampos was een paniekaankoop van H2, voor mijn gevoel veroorzaakt door het continue gejank van Schreuder toen Antony werd verkocht. Ook die staat dus grotendeels op het conto van Alfred.

03-10-2022 08:13

Koekie87 +20966

Eigenlijk had Ajax zo kort voor het verstrijken van de deadline geen basisspelers meer moeten laten gaan en gewoon duidelijk daarin moeten zijn door een statement te maken ook vraag ik me af of de neuzen op dit moment allemaal dezelfde kant opstaan binnen de selectie en dan heb ik het met name over de spelers die zonodig moesten muiten om een vertrek te forceren.

03-10-2022 10:32

deMeester +11450

Ja dat zou wel moeten maar als je dan ziet dat je creativiteit mist snap ik niet dat je Alvarez gaat inbrengen en dat nog wel samen met Klaassen.

Als trainer maak je het jouw team ook niet makkelijk.

03-10-2022 07:15

Cafeoostindie +2724

Laten we hopen, dat alfred het licht geeft gezien, en de beste spelers gewoon op de juiste plek zet.
Kappen met dat interessante geneuzel dat elke nieuwe trainer telkens weer moet doordrukken, daar heeft hij de spelers niet voor, simpel.

03-10-2022 05:47

milan-jantje +2836

Hoop stiekem op een bliksem terugkeer van de heer P. Bosz

03-10-2022 05:09

NoPants +7457

Kijk je nog wel eens naar de teams van Bosz? Het ziet er leuk uit maar hij staat met lyon 8e ofzo he?

03-10-2022 08:44

Ans B +19809

'Het ziet er leuk uit.....'
Was dat maar waar. Ja, er zijn wedstrijden waarin het leuk en spectaculair is (en meestal worden die ook wel gewonnen wellicht), maar ik heb ook een aantal wedstrijden gezien (van Dortmund en/of Leverkusen) die niet om aan te zien waren.

Zijn speelwijze heeft Ajax destijds veel opgeleverd en daar ben ik hem voor eeuwig dankbaar voor, vooral omdat Europese successen en het Europese aanzien dat dit geeft al zo lang geleden waren, maar we kunnen toch moeilijk vergeten dat 1) we er voor hetzelfde geld eerder waren uitgevlogen (Schalke en Lyon) vanwege heel slecht spel van Ajax, en 2) hij bij elke club voortijdig wordt ontslagen omdat het spel én de resultaten nooit stabiel zijn gebleken. En dan denk ik aan die wedstrijden die niet om aan te zien waren, en vermoed dat die instabiliteit gepaard gaat met niet zulk leuk voetbal om naar te kijken.

Hoe graag ik het ook anders zou willen zien, maar ik heb geen vertrouwen in de filosofie van Bosz voor de langere termijn. Geef mij Keizer dan maar terug.

03-10-2022 10:29

NoPants +7457

Helemaal mee eens. Bosz begint ook vaak sterk aan een nieuwe opdracht, en heeft daarna een sterke terugval en wordt ontslagen. Het feit dat hij bij ons vertrok voor die kanteling zorgt ervoor dat velen hem terug willen zien volgens mij. Dat we onder hem net zo kansloos waren tegen ManU als dat we laatst tegen een veel sterker liverpool waren is iedereen al weer vergeten.

03-10-2022 12:22

4bier +31367

Nog steeds doodziek van zaterdag. Enige kruid dat nu helpt is minimaal 4 punten tegen Napoli.

03-10-2022 04:09

vandenhaas4 +15034

4 punten zou een wonder zijn, aangezien je er maar 3 kunt verdienen.

03-10-2022 09:52

Bowie +2377

We spelen dan ook 2 keer achter elkaar tegen Napoli 😉

03-10-2022 10:00

Robertini +38975

Ocampos op rechts en Tadic op links was een vreemde beslissing. Je wilt toch juist dat Tadic went op rechts en Ocampos heeft in z'n carrière veel vaker op links gespeeld. Nu stond Ocampos uit positie en kon Tadic weer op een andere positie spelen, komt ze allebei niet ten goede.

Dat gezegd, Ocampos is op geen enkele positie goed genoeg, begrijp echt niet dat we hem voor zoveel geld wilde halen. Wie heeft hem gescout?

03-10-2022 01:56

Michael 1974 +21966

Ocampos heeft werkelijk helemaal niets zinnigs gedaan. Geen man gepasseerd, geen voorzet gegeven. De helft van zijnn balletjes waren op rensch die opkwam en de andere helft tikkie terug naar een middenvelder. Viel echt tegen.

03-10-2022 07:18

Robertini +38975

Viel mij niet eens tegen, dit was te verwachten. Gewoon geen Ajax-speler.

Tot dusver is z'n enige opvallende actie die slechte terugspeelbal geweest bij z'n invalbeurt,waar bijna een goal uit viel.

03-10-2022 09:50

michaellaudrup +4660

En wat dacht je van Rensch iedere x weer opstellen, niet goed genoeg voor Ajax.

03-10-2022 08:55

michelt +796

Grillitch okay, vooral als Alvarez vertrekt, maar Ocampos voegt niks toe, houdt alleen talenten uit beeld.

03-10-2022 00:34

Superieur +880

Van der Vaart verdient een fucking standbeeld na vandaag in studio voetbal.

Wat een held.

03-10-2022 00:33

mokum007 +6522

Brobbey is beetje uitvorm, waarom zet Schreuder lucca niet in? Want wij hebben nu echt een goalgetter nodig...

03-10-2022 00:08

De3mos +12082

Elke spits is uit vorm met klaassen op 10

03-10-2022 00:57

BillSplate +9679

En heeft een zere rug want Klaassen heeft weer lopen douwen.

03-10-2022 02:42

Daneman +1383

volgens mij is Brobbey uit vorm gemaakt door alfredo e neuman

03-10-2022 06:14

JordanAFCA +22481

De slechtste Ajax trainer ooit. 🤡

02-10-2022 23:37

AFCCruyff +4039

Er zal een hoop moeten veranderen willen we terugkomen op de koers die de laatste jaren was ingezet, we zijn er in een zomer tijd flink op achteruit gegaan.

Ajax moet Arne Slot halen en Schreuder ontslaan. Daarnaast Overmars terughalen naar Amsterdam.

Verder Ocampos terug naar Spanje sturen of inzetten als rechtsback, is geen Ajax speler. Grillitsch en Kaltenbach naar PSV of Duitsland laten gaan. Lucca gaat hem ook niet worden dat merk je aan alles. Neres terughalen of een andere Braziliaan scouten voor op rechts. Nico terughalen en basis zetten linksback of hopen dat Wijndal nog verrast. Neres en Nico zullen vast niet terug willen maar dat deze 2 niet bij ons spelen is werkelijk waar wanbeleid als je ziet dat we nu Ocampos en Wijndal gehaald hebben.

We kunnen dit jaar Europees alvast afschrijven en dat zeg ik niet door een 1-1 tegen GAE. Ik ben al meer dan 25 jaar intensief Ajax supporter en het voelt gewoon niet goed. Met name door de afgelopen transferperiode.

02-10-2022 22:04

Odysseus +14243

Totaal onrealistisch en in een aantal gevallen die je noemt ook onwenselijk.

02-10-2022 22:49

tbomas +1348

Overmars terughalen naar Amsterdam? Ben je wel lekker? Diep triest dat er nog mensen zijn die grensoverschrijdend gedrag op de koop toe nemen om maar een matige TD terug te krijgen, want als je eerlijk kijkt naar zijn aankopen, verkopen en (bovenal) contractverlengingen, was hij echt matig. Waarom niet Hamstra (van mij mag ook Van der Sar weg) weg én geen Overmars ervoor terug? Er zijn nog andere TDs in de wereld dan Overmars en Hamstra, he.

Nico hadden ze inderdaad nooit moeten verkopen maar die komt natuurlijk never nooit meer terug en Neres al helemaal niet. Die twee zijn trouwens vertrokken sterk door toedoen van diezelfde vieze Marcje

02-10-2022 23:22

Arie Vink +4855

100m uitgegeven en het is echt nog niet best. Vind het erg zorgelijk. Ja, veel kracht verloren, maar dit niveau is eredivisieniveau. Stonden wij toch ver boven (?). Dinsdag wordt gezien de vorm een bijna onmogelijke opgave. Hopen op een wonder

02-10-2022 21:53

Turg +1163

Weg. Met. Alfred. Schreuder.

02-10-2022 21:41

ajaxwestland09 +28905

Wat mij het meeste stoort typte ik ook al in een andere topic die klote corners en vrije trappen daar komt 0,0 niks van. Vorig seizoen al zo en nu weer vreselijk waar trainen ze op 🤷‍♂️ niet op vrije trappen en corners. Echt topclub onwaardig

02-10-2022 21:38

tbomas +1348

Komt omdat Tadic ze allemaal neemt en die is er nou eenmaal niet zo goed in als een Schöne en Ziyech ooit waren

02-10-2022 23:25

Gewoon Gijs +18319

Is H2 al bezig met een rechtsbuiten uit de koker van de scouting ipv louche zaakwaarnemers?

02-10-2022 21:29

4bier +31367

Ajax heeft er net 2 gehaald: Ocampos en Conceicao. Zijn beide veel te licht maar moeten we het nog lang mee doen.

02-10-2022 21:36

Cafeoostindie +2724

Concecao heeft 25 min gespeeld.

03-10-2022 05:38

tbomas +1348

Het is duidelijk dat Hamstra zsm ook moet vertrekken. Je mag god op de blote knieën bedanken dat we een RVC hadden die die 20 miljoen naar Ocampos tegenhield. Hamstra was een leuk gokje hoor, een kerel van Heerenveen die het niet bovengemiddeld deed en zeker niet alleen positieve geluiden over hem had, maar het wordt tijd om vakmensen aan te stellen. Ik snap bij Ajax niet dat ze in dat soort cruciale stafposities altijd voor eredivisie middenmoot settlen. Soms pakt het goed uit, meestal niet. Op het veld doe je het ook niet dus waarom bij de TD (en, let's be honest, ook bij de hoofdtrainer die we nu hebben) wel?

02-10-2022 23:26

Gewoon Gijs +18319

Ik vind eigenlijk dat RVC nog veel te ver is gegaan door akkoord te gaan met een jaar huur voor 4 miljoen. Ik bedoel ze hadden dat geld dan beter tussen ons kunnen verdelen. Verder eens met onbewezen eredivisie middelmaat. Max Huiberts heeft duidelijk meer laten zien (dan Huntelaar en Hamstra), net als Arne Slot en Pascal Janssen (ten opzichte van Alfred Schreuder). Bij hun is het dan afwachten of het geen middelmaat is, maar zij hebben in elk geval wat bewezen

03-10-2022 10:24

De-King +20122

Zijn er eigenlijk nog mensen hier die vinden dat Schreuder het goed doet? Dat hij nog langer de tijd verdient?

Ik ben van mening zo snel mogelijk afscheid nemen van Alfredje.

Dan hebben we het nog niet over opvolgers gehad. Wie zou op de plek van Schreuder moeten zitten.

Zelf vind ik Marcelo Bielsa een interessante kandidaat. Of misschien Heitinga al de kans geven? Of Keizer een nieuwe kans geven?

Ik vond het heel erg knap hoe Keizer met de afschuwelijke situatie van Appie is omgegaan.

Of zijn er betere trainers die Ajax kan aanstellen?

02-10-2022 21:11

Adam24 +39063

Momenteel zou ik iedere trainer van het volgende lijstje appreciëren:
Korte termijn: Van Gaal, Jans, Bielsa, Keizer
Lange termijn: Kasper Hjulmand, Arne Slot of Micheal Reiziger

02-10-2022 21:22

De-King +20122

Goede namen die je opnoemt, maar ik heb zelf mijn twijfels bij Jans en Reiziger.

Ik heb geen goed beeld van Reiziger laat ik het zo zeggen, maar je komt met namen waar ik ook zeer tevreden mee zou zijn.

02-10-2022 22:30

Bowie +2377

Reiziger zou toch een betere optie moeten zijn dan Heitinga die je ook noemt? Beide zijn trainer van Jong geweest, dus dat hebben we kunnen zien. Daarbij is Reiziger toch knap kampioen geworden en heeft ervaring opgedaan bij Ajax 1 als assistent bij TH en nu Schreuder. Los van hoe de hoofdtrainers het hebben gedaan, dit is ervaring die je beter maakt dan als je het niet zou hebben

03-10-2022 10:09

De-King +20122

Ik heb aangegeven dat ik geen goed beeld heb van Reiziger. Ik kan hem niet goed voor de geest halen. Ik kan hier niks inhoudelijks over zeggen, maar misschien is het wel een hele goede optie.

03-10-2022 12:36

Simpelishetmoeilijkst +25096

Weetvhet ook niet. Misschien moet hij een jaartje hoofdtrainer elders worden, voordat hij in aanmerking komt bij ons! Moet lef tonen om bij Ajax te slagen, en zeker in Europa.

03-10-2022 12:45

AFCA1996L +15797

Is het verschil tussen Schreuder en Ten Hag simpelweg niet gewoon de hele rechter flank? Van tandem Antony-Mazraoui naar Tadic/Ocampos/Berghuis - /Rensch is gewoon een wereld van verschil. Het positiespel onder Ten Hag was de laatste maanden ook beschamend slecht, maar door individuele klasse van die twee werd het enigzind verbloemd. We hebben gewoon heel veel kwaliteit verloren en die twee worden erg gemist.

02-10-2022 21:02

Adam24 +39063

Maar dan mogen we toch wel iets van een tactisch plan terug zien? Iets anders dan lange ballen op Kudus, Bassey de opbouw laten verzorgen, zonder creativiteit voorin spelen, geen positiewisselingen tijdens de wedstrijd (op Groningen en Rangers na), zonder vleugels die een man kunnen uitspelen, en met veel spelers op hun niet eigen positie?
Daarnaast heeft Schreuder de uitstraling van een belastingconsulent en klinken zijn interviews als iemand die zwaar depressief is. Er spat daadwerkelijk geen greintje energie vanaf. Vind je het gek dat het spel van Ajax er mat en letargisch uitziet?

02-10-2022 21:20

AFCA1996L +15797

Ik zeg ook niet dat Schreuder goed bezig is, maar ik geef alleen aan dat dit geen momentopname is en dit al langer speelt dan Schreuder. We zijn erg verwend in het seizoen 2018-2019 geweest, maar daarna is het voetbal alleen maar bergafwaarts gegaan. En idd, Schreuder is het antwoord ook niet

02-10-2022 21:36

Burgie +4032

Ajax had zijn beste spelers niet weg moeten doen onder druk van de aandeelhouders. Ik heb liever de waarde binnen de lijnen van de ArenA, daar zit de moraal van het verhaal.

02-10-2022 22:15

tbomas +1348

Ik ben juist blij dat we 60 miljoen voor Martinez en 100 miljoen voor Antony ontvingen, dan kunnen we de aankomende niet-CL-deelname (die we óók met die twee erbij niet hadden gehaald, daar is Schreuder een te grote clown voor) financieel opvangen. Dat we verder heel veel kwaliteit voor peanuts kwijt zijn geraakt (Tagliafico, Mazraoui, Gravenberch) is een erfenis van Overmars en Raiola

02-10-2022 23:31

michaellaudrup +4660

Ik denk dat je voor voor 70 miljoen een prima linker cv en rechtsbuiten had kunnen halen. De rest kan je intern oplossen, je hebt Baas rb en Alvarez lb.

03-10-2022 09:20

michaellaudrup +4660

Waarom stelt Schreuder Rensch dan op iedereen ziet dat hij tekort komt.

03-10-2022 09:18

Stoffel +18543

Is ie al weg?

02-10-2022 20:55

RadheAjax2021 +17846

Wat schreuder moet doen is de spelers in hun eigen kracht te laten voetballen en dat doe je door ze op de juiste posities neer te zetten. Dat middenveld moet gerenoveerd worden. Dat gezeik met dan weer berghuis op 10, Klaassen op 10, Tadic op 10. Je hebt 1 echte 10 en dat is Kudus. Verder was weer duidelijk te zien dat Rensch de ziekte van Blind heeft overgenomen door terug te wandelen met balverlies en tegenaanval. Ocampos en Grilitsch hebben niks toegevoegd. Dan dat wisselbeleid van Schreuder in de wedstrijd is vele malen erger dan onder ten Hag. Serieus ook echt pas wisselen na dat die 1-1 is gevallen. Zowel hij als Kaltenbach hebben stront gegeten. Als dit zo doorgaat moet hij in de winterstop vertrekken. 3 wedstrijden op rij niet gewonnen, het voetbal is niet om aan te gluren. Dan wacht Napoli dinsdag….pijnlijk.

02-10-2022 20:49

Telamon +9192

Ten Hag was nog veel erger qua wisselen, en rouleerde al helemaal niet.
Had ook zat van dit soort kansloze wedstrijden, zeker afgelopen seizoen in de eredivisie.

Grillitsch was een extreme verbetering ten opzichte van Alvarez.

Ben geen fan van Schreuder, maar Ten Hag was erger, en worden niet evenredig behandeld en beoordeeld door de meeste fans. Puur omdat Ten Hag kon teren op één successeizoen, met de beste Ajaxselectie sinds '95.

02-10-2022 20:57

ajaxwestland09 +28905

Zal het gedonderd hebben vandaag in de jc arena je hoort op dit moment niks ook niet dat ze getraind hebben allemaal besloten schijnbaar

02-10-2022 20:43

michaellaudrup +4660

De manier van spelen is niet des Ajax en dan heb je ook nog die lamlendige instelling van de spelers. Schreuder maakt verkeerde keuzes met zijn opstelling en moet veel opportunistischer spelen. Zet Lucca in de spits en ga voorzetten geven. Dat oeverloze combineren door een volle zestien en dan de hele tijd dat wandeltempo. Niemand die diep gaat, alles staat maar stil te kijken.

02-10-2022 20:43

Telamon +9192

Het is al wel meer des Ajax dan onder Ten Hag. Er wordt namelijk meer via het middenveld gevoetbald. Onder Ten Hag gewoon helemaal niet. Dat staat nogal haaks op Ajaxvoetbal.

02-10-2022 20:57

AFCA1996L +15797

Net samenvatting gekeken en er gaat zoveel mis bij dat tegendoelpunt. 3 van Go Ahead vs 4 van Ajax en moet je eens zien hoe laconiek Timber, Bassey, Rensch en Blind teruglopen. Met name Timber die veel meer druk moet zetten op de speler van RKC en Blind die het qua tempo helemaal niet meer bij kan houden, maar wat is hij goed aan de bal he!! Van Blind wisten we dit al maanden, maar enigzins toch teleurgesteld in Timber.

02-10-2022 20:41

AFCA1996L +15797

Ja foutje. Misschien een voorgevoel dat we daar ook punten gaan verspelen. ;)

02-10-2022 20:44

RadheAjax2021 +17846

Timber speelt laatste wedstrijden erg nonchalant. Denkt op 50% het allemaal wel te doen.

02-10-2022 20:43

Gogopepa73 +3529

Ik kom net van een kickboks toernooi waar mijn oudste zijn 1e partij heeft gewonnen. De inzet, passie en tact die hij als jochie van 14 liet zien, heb ik gister niet gezien van onze verwende miljonairtjes. Punt wat ik wil maken: het ligt niet helemaal aan Schreuder maar aan de 11 acteurs die het moeten uitvoeren.

02-10-2022 20:15

ST +23060

Klopt, maar ook aan Schreuder en die hoeft ze alleen op de goede plek te zetten en te motiveren.

02-10-2022 20:33

Gogopepa73 +3529

Ben ik met je eens want ik erger me al weken aan die kale betweter. Vind hem sowieso geen uitstraling hebben van een Ajax coach.

02-10-2022 20:42

PH2BOT +39990

"Hadden moeten...". Tja.....en wat zeg je wanneer we dinsdag kansloos op onze bek gaan?..." Dit had niet mogen gebeuren" ? Laten we hopen dat alle spelers heel goed beseffen dat je 2x van Napoli zult moeten winnen om kans te bliven houden op de CL KO fase. Zo niet dan is het op 5 oktober al weer over met de Ajax CL campagne voor dit seizoen.

02-10-2022 20:13

Oxxer +163797 moderator

Zag net op Ziggo een voorbeschouwing van een Turkse topper, de fans van Besiktas hebben het lied van Tadic gejat en er van gemaakt, “ Weghorst on Fire”😂😂

02-10-2022 20:02

Bensco +7165

En wij hebben het gejat van “Will griggs on fire”

02-10-2022 20:17

PH2BOT +39990

Hegworst.

02-10-2022 20:44

Bensco +7165

Ik wil nog even niet teveel meegaan in het negatieve sentiment wat er momenteel heerst onder supporters. Ten Hag was in zijn eerste seizoen ook dramatisch, sterker nog zelfs in het begin van 18/19 was het vaak ook niet om aan te gluren. Peter Bosz zijn eerste maanden bij Ajax waren ook niet best en toch ziet menig supporter hem als de beste Ajax coach van dit decennium ondanks het feit dat hij nooit een prijs heeft binnen gehaald. Schreuder moet ook minstens een half seizoen de tijd krijgen om orde op zaken te stellen.

Ik denk dat bij velen het gevoel heerste dat we met 100 miljoen aan inkomende transfers wel even zouden overwinteren en kampioen zouden worden. Ik dacht er zelf ook zo over. Echter schreuder staat voor een lastige taak. Hij vormt een sleutelrol in een nieuw hoofdstuk van onze club. Met het vertrek van Overmars, Ten Hag en enkele cruciale basisspelers heeft Ajax een bladzijde omgeslagen en moet het opnieuw zien op te bouwen. Dat is geen gemakkelijke taak en het vroegtijdig wisselen van een trainer zou dit proces niet ten goede komen

02-10-2022 19:51

rastamario +65

Ik begrijp wat je zegt, echter voor mij lijkt het alsof Schreuder vooral het sociale aspect ontbeert. Ik vind zijn omgang met spelers en dan vooral in de keuzes die hij maakt armzalig. Zie het team niet tot het einde van het jaar niet uitelkaar vallen en dat is dan in mijn ogen volledig zijn verantwoordelijkheid!

02-10-2022 20:17

Telamon +9192

Hoe is dat anders dan bij Ten Hag? Die was daar nog veel erger in. Maar werd altijd een hand boven het hoofd gehouden.

02-10-2022 20:59

Bensco +7165

En dat is toch wel opmerkelijk want als je veel spelers hoort die in het verleden met hem hebben gespeeld was hij volgens hun juist de man waar ze bij de terecht konden. Het team zelf moet ook een knop om kunnen zetten en een goede reeks neerzetten. Zodra die cirkel in werking is gezet doet deze selectie echt niet onder ten opzichte van vorig seizoen

02-10-2022 21:09

rastamario +65

Ten Hag had gewoon een vaste kern, wilde je daar bij horen moest je het doen met de minuten die je kreeg en daarnaast moest je concurrentie het ook nog slecht doen. Schreuder wisseld veel, opzicht niet slecht, ware het niet dat hij spelers op andere posities zet dan hun favoriete plek. Mijn inziens ook geen ramp, echter in combinatie met zoveel wisselen en dan nog niet (lees nooit) de kans krijgen op je favoriete plek, overigens deed Brain het voor Mo in de spits niet slecht en vervolgens alle wedstrijden erna op de bank beginnen, waarbij je zo nu en dan 2 min mag invallen. Zittend vanaf de bank moeten aangluren hoe dragende spelers compleet door het ijs zakken of horen in een interview dat de coach een foutieve keuze heeft gemaakt getuigd niet van een goede basis. Ben bang dat de sfeer en groepsdynamiek hier onder zullen lijden!

03-10-2022 01:10

wendoo9 +8108

Dus de conclusie is dat Ajax op het moment te weinig kwaliteit heeft en namen die er zijn leveren niet meer wat in het verleden wel het geval was. Ten Hag had betere spelers tot zijn beschikking.

02-10-2022 20:32

Betuwe85 +20428

Zie net z'n interview met de nos . Drie x boet winnen dan komt er al.gauw druk op.! Welke druk? Jij ervaarde geen druk ? Nee nee waaraan zou ik dat moeten merken ?

02-10-2022 19:49

Kingoffdatoilet +17100

Zakelijk uitspelen. Dit soort woorden horen niet bij Ajax en zeker niet als het over zo'n matige tegenstander gaat.

Woorden als wanvertoning, ik wil aanvallend voetbal zien met snelheid en combinaties, passen veel beter bij Ajax. Laat ze tikken, laat ze combineren en het allerbelangrijkste laat ze aanvallen.

02-10-2022 19:44

Gewoon Gijs +18319

probeer je er maar onder uit te kletsen, als je vorige 2 wedstrijden verloren hebt, moet je er 110 % voor gaan

02-10-2022 19:33

WijZijnAjaxAmsterdam +11609

Alleen maar praatjes, hij weet allemaal zo goed hoe het wel moet maar presteren ho maar.

02-10-2022 19:28

F Janssen +2193

Schreuder na de wedstrijd gisteren zonder goede analyse, zonder (zelf)kritiek en zonder overtuiging.
Zal vast een goede veldtrainer maar mist charisma en authoriteit voor de job.

02-10-2022 19:15

Web +178830

Alvarez en Bassie samen kan gewoon niet
Daar moet je heel snel van af stappen

02-10-2022 18:53

Kingoffdatoilet +17100

Reken Klaassen daar maar bij. Klaassen kan niet samen met een Alvarez spelen.

02-10-2022 19:48

PasteFiber +647

Tja, te laag tempo en geen diepgang op de flanken. Rensch lijkt ook niet buitenom te mogen. Drama pot zitten kijken gisteren in de ArenA

02-10-2022 18:48

ST +23060

Ik wil weleens wat anders zien dan de traditionele 4-3-3 opstelling. In Europa kom je daar niet meer mee weg als je mega slecht in vorm bent zoals nu. Daarom zou ik deze 4-2-2-2 variant weleens willen zien. Dat is 4-2-4 in balbezit en 4-4-2 zonder balbezit.

----- Bergwijn - Brobbey ----
Tadic ------------------Kudus
------ Taylor - Alvarez* -------
Blind - Bassey - Timber - Rensch
--------- Pasveer ------------

* Op termijn zie ik Grillitsch Alvarez vervangen, maar vind het tegen Napoli te vroeg voor een basisplaats. Hetzelfde geldt voor Sanchez t.o.v. Rensch en Wijndal t.o.v. Blind.

Tadic gaat toch niet vervangen worden, anders zou ik met Berghuis links willen spelen. Lijkt me een perfecte positie voor hem.

Kudus kan lekker combineren vanaf rechts met Brobbey en naar binnen komen met zijn goede linker. Moet strijden om de 2e bal en aansluiting met de aanval zoeken. Dat kan hij goed. Heeft een prima klik met Brobbey in het veld.

02-10-2022 18:45

Web +178830

Je hebt best wel een punt.
Al zou ik Blind en Bassie omzetten
En misschien mocht Wijndal het laten zien? Bassie wel bank?
Een brok onrust aan de bal
Timber is er ook niet bij gebaat, dat kun je aan zijn lichaamstaal zien

02-10-2022 18:49

ST +23060

Ja daar heb je een punt. Ik ben alleen bang dat Blind als LCV snelheid op de counter mist en je dan 8 keer per wedstrijd zijn directe tegenstander alleen voor de keeper krijgt. Dat is dan weer een voordeel van Bassey, die kan veel meer dichtlopen in de omschakeling. Wijndal heeft volgens mij het hele seizoen nog geen hele wedstrijd gespeeld. Die kan de intensiteit van Napoli denk ik niet aan op het moment. Vandaar deze keuze.

02-10-2022 18:50

Web +178830

Dinsdag kan dit zeker niet
Eens

02-10-2022 18:51

Maikel +6862

Blind en Tadic bank.
Drama.

02-10-2022 18:52

ST +23060

Gaat niet gebeuren met deze trainer.

02-10-2022 18:53

Web +178830

Blind was de beste Ajacied gisteren
Bij die goal was hij te laat
Maar kijk nu eens wat er vooraf allemaal mis ging
Het begon al voorin. Daarna op rechts? Keeper had de voorzet moeten hebben? En het centrum zag er ook niet goed uit. Daarna komt Blind pas in beeld

02-10-2022 18:58

ST +23060

Klopt. Maar het gebeurt wel elke wedstrijd bij Blind. Dan is het leuk dat ie zo goed kan passen en combineren, maar als je elke wedstrijd een paar keer je man kwijt bent en dit tot dure tegentreffers leidt doe je toch wat verkeerd. Hij is tenslotte een verdediger en geen middenvelder. We hebben echter op dit moment geen beter alternatief, want Wijndal mist wedstrijdritme.

02-10-2022 19:00

Ajacied1981 +17412

Eens Web, het gaat Bassey allemaal veel te snel. Moet nog even wennen. Mag ook wel eens gemeld worden hier

02-10-2022 19:14

HStorm +3139

Alles lijkt te moeten wennen.

02-10-2022 20:24

PH2BOT +39990

1-5- 3- 2......want middenveld en aanval Napoli is in bloedvorm. Blind is dan veel te traag maar Boss Bassey komt helaas overduidelijk CL kwaliteit te kort...dus dan moet je goede afspraken maken om de zwakte van Blind adequaat te kunnen afdekken.. Maar misschien hebben we dinsdag wel weer 'ns wat geluk. Dat zou wel even lekker zijn. Maar ze zullen echt boven zichzelf moeten uitstijgen tegen dit Napoli. En wij zullen voor die heksenketel sfeer moeten zorgen.

02-10-2022 20:58

PuurGeluk +4810

Geen gekke gedachte! Als het maar frivool is. Hiermee kom je best weg denk ik. Ziet er lekker uit zo.

02-10-2022 20:14

Web +178830

Arne slot heeft vorig jaar bewezen dat je met team heel veel wedstrijden kan spelen zonder dat ze oververmoeid raken
En die speelt ook nog eens met heel veel druk naar voren
Je moet gedoseerd trainen, en vooral trainen op druk zetten. 11 tegen 11 constant herhalen, je moet het er in slijpen. Deze spelers hebben wel heel snel de neiging om het kalm aan te doen. ( onbewust ) Wel genoeg winnaars? Ik betwijfel het ten zeerste. Ik mis scherpte bij veel spelers

En ik ben ook geen voorstander van 5 wissels. Spelers moeten 90 minuten in de benen hebben. Op de training kun je ook al niet scherp en zwaar trainen gezien het programma

Wat mij gisteren ook niet beviel hoe de drie laatste wissels Kudus, Bergwijn en Berghuis’ er bij liepen. Dit zit niet goed jongens. Ik zag vooral bij Kudus gemakzucht

Aan de andere kant moet je ook willen zien dat het team veel minder is dan vorig seizoen

02-10-2022 18:44

Harrier Du Bois +38565

3 wissels was veel leuker, nu heb je gewoon 2 extra tijdrek momenten, zo zie ik het.

02-10-2022 18:47

Web +178830

Klopt
Ik vind het ook niets

02-10-2022 18:49

Harrier Du Bois +38565

Duurt toch net wat langer, 1 of 2 erin. Gaat gewoon tergend langzaam en elke speler en coach weet hoe je het moet benutten. Je bewaart er 1tje, waarin er 2 of 3 komen, duurt héél lang

02-10-2022 20:48

MVG +16469

Ocampos raakte echt geen knikker. Grillitsch was onzichtbaar. Brobbey kon geen bal controleren en Mr 1-0 Davy deed precies wat zijn naam al voorspelt. Namelijk de 1-0 maken en verder helemaal niks.

02-10-2022 18:39

Harrier Du Bois +38565

Grillitsch was gewoon lekker bezig

02-10-2022 18:42

Web +178830

Ik vond het een beetje dubbel
Wat mij opviel veel dezelfde bewegingen. Ik heb hem misschien wel te hoog zitten dan?
Viel mij niet mee

02-10-2022 18:46

Harrier Du Bois +38565

Ja, maar het is een oerdegelijke elegante 6, ik ga niet veel verwachten qua wapens dat hij bezit. Als hij die rol maar goed invult en ik vond dat hij dat goed deed, ook bij zijn vorige club, echt een speler waarop je kan vertrouwen om minstens een voldoende te spelen.

02-10-2022 18:48

Web +178830

Ik vind het ook een hele goede speler
Vandaar dat ik zeg
Ik had nog iets meer verwacht

02-10-2022 18:50

Orangesoul +5980

Alvarez moet je naast je Timber zetten.. Vind Bassey te zwak in de opbouw en fungeert beter als linksback of rechtsback.. Wijndal op links en Grilitsch op de.plek van Alvarez op t middenveld..

02-10-2022 19:08

Kingoffdatoilet +17100

Alsof Alvarez wel kan opbouwen. Bassey heeft gewoon een trainer nodig die hem beter kan maken. Dat kan Schreuder niet. Schreuder maakt geen spelers beter. Schreuder is alleen een lieve man maar een waardeloze coach en trainer.

02-10-2022 19:51
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.