Onana vertrekt, maar de liefde voor Ajax blijft: 'Deze club heeft me alles gegeven'

door BadembaBarrie 51

Bron Ajax TV

Onana vertrekt, maar de liefde voor Ajax blijft: 'Deze club heeft me alles gegeven'

door BadembaBarrie 51

Bron Ajax TV

Laatst geüpdatet

Dat André Onana Ajax transfervrij verlaat, betekent niet dat hij niet van de club houdt of om de club geeft. Dat benadrukt de doelman in gesprek met Ajax TV. Naar eigen zeggen werden Onana en enkele mensen binnen Ajax het niet eens, maar blijft hij de club altijd dankbaar.

'Ik denk dat we soms een fout maken, waarbij we het niet eens met elkaar worden verwarren met niet om de club geven', stelt Onana. 'Ik was het oneens met sommige mensen, maar dat betekent niet dat ik niet om deze club geef. Deze club heeft me alles gegeven en ik heb alles gegeven voor deze club.'

De Kameroener koestert dan ook nog altijd warme gevoelens voor Ajax. 'Ik ben dankbaar voor alle jaren, herinneringen en mensen die bij deze club werken, omdat ze me zó goed behandeld hebben. Dus ik kan hen alleen maar bedanken.' Onana beseft ook dat hij groot is geworden in Amsterdam. 'Bij deze club ben ik één van de beste keepers ter wereld geworden.'

Ondanks de sentimentele waarde die Ajax en Amsterdam voor de doelman hebben, bevestigt Onana wel nogmaals waar velen al lange tijd rekening mee houden: dit zijn zijn laatste maanden als Ajacied. 'Ik denk dat, als ik erop terugkijk, mijn tijd gekomen is om deze club te verlaten.'

'Steun zou fijn zijn, maar zo niet, geen probleem'

Onana's vertrek en met name de manier waarop hebben ertoe geleid dat hij van publiekslieveling is afgezakt tot boeman onder een groot deel van de Ajax-fans. Met de laatste fase van het seizoen in aantocht, spreekt Onana zich uit over hoe hij hoopt dat die relatie er tijdens die periode uit zal zien. 'Het zou fijn zijn om gesteund te worden, maar zo niet, is dat geen probleem', aldus de doelman.

Onana heeft naar eigen zeggen vooral oog voor het team en als het het team helpt, is hij meer dan bereid om als zondebok op te treden. 'Ik ben het gewend om haat te krijgen, maar houd het team buiten schot, want we hebben een aantal jonge spelers', aldus de Kameroens international, die zelf in ieder geval geen wrok koestert jegens het Ajax-publiek. 'Ik zal nog steeds van je houden', zegt hij. 'Dat jij mij haat, betekent niet dat ik jou ook moet haten. Het belangrijkste is het team.'

'Zal zeker huilen, als ik deze stad verlaat'

Lang leek het erop dat Onana's laatste seizoen bij Ajax niet gepaard zou gaan met bijzonder veel speeltijd, maar door blessures voor Remko Pasveer en Jay Gorter is daar ineens verandering in gekomen. Voor Onana is de opdracht echter helder. 'Voor mijn schorsing was ik hier een belangrijke speler en ik moet die rol gewoon opnieuw vervullen.' Daarbij weet de doelman ook dat er cruciale wedstrijden aankomen voor Ajax. 'Op dit moment vechten we voor drie grote prijzen en ik zal alles geven om dit seizoen met mooie prijzen te eindigen.'

Het besef dat Onana bezig is aan zijn laatste maanden in een stad waarin hij de afgelopen zeven jaar geleefd heeft, begint ook bij hem steeds meer te komen. 'Als ik deze stad verlaat, zal ik zeker huilen. Als ik er nu aan denk doet het al pijn.' Onana is groot geworden bij Ajax, zo beseft hij maar al te goed. 'Deze club was fantastisch voor me, maar ik zeg altijd ‘als je een deur opent, moet je hem ook weer sluiten’, je kunt hem niet voor altijd openlaten.'

Lees meer over:
Plaats reactie

7172AFCA7395 +10337

Van Onana zal ik me vooral de mooie jaren herinneren.
Dat pilletje was fout maar voor de rest verwijt ik hem niets.

13-03-2022 10:43

PetrusKeizer +10739

Ik heb niks tegen Onana, maar vind dit wel n erg honingzoet verhaal.

12-03-2022 15:49

89Topo +3764

🖕🏼

11-03-2022 19:41

AjaxMaluku +2496

Vond het toch wel een mooi interview. En eens met wat hij zegt : maakt niet uit of je hem niet steunt, maar steun dan tenminste de rest van het team. Wat mij betreft zand erover! En hopelijk nog een paar hele mooie wedstrijden met hem. Al mag iedereen dat voor zichzelf bepalen

11-03-2022 19:17

godofajax1900 +4171

Als je ziet hoe hij praat over ajax

Dan denk ik welk pilletje heeft ie nou genomen

11-03-2022 19:08

Henkje Netherlands +10195

Weg met die pillenslikker. Ondankbare hond

11-03-2022 18:10

Hollister +12624

" De club heeft me alles gegeven ..." en ik zeg mooi dank je wel...
Man , wat brengt geld toch soms veel slechts in mensen naar boven..... ondankbaarheid, jaloezie, misgunnen, egoïsme, hebzucht, eigenbelang... zomaar wat voorbeelden.
En dan ook gewoon met droge ogen vragen om begrip en respect.... en dat geld in mijn ogen misschien nog wel meer voor Nous en Brobbey dan voor Onana... want die zijn zelfs nog meer een kind van de club.... alhoewel Onana zich helemaal diep moet schamen, gezien Ajax allemaal voor hem heeft gedaan en wat het de club heeft gekost, direct en indirect

11-03-2022 15:14

jjlncua33 +403

Ik verwiit Onana niks, in tegen stelling tot wat de meeste Ajacieden denken. In zijn laatste seizoenen voor zijn schorsing had hij de eredivisie duidelijk ontgroeid. Het was een goeie moment om te vertrekken. Alleen kwam er toen een dopingschorsing. Je zou dan zeggen: verleng weer zodat je niet transfervrij vertrekt. Maar misschien wilt Onana niet nog een jaartje in de eredivisie koud op het veld staan. Het is allemaal slechte timing. Hij is hier al voor 7 jaar hè, en heeft zijn waarde meer dan genoeg bewezen in twee succesvolle Europese campagnes. Van de interview blijkt ook dat hij gewoon van Ajax houdt, hij is niet een man die over zulke dingen liegt. Kijk zijn documentaire misschien om de persoon Onana wat beter te kennen. Oke, veel kapitaal verloren, maar Ajax zal altijd boven drijven. Zijn opvolger hebben we al. Ik gun Onana een volle ArenA die zijn naam scandeert tijdens de Champions League finale

11-03-2022 16:22

insectenverdelg +23499

Mond houden en ballen tegen houden. Dan zullen wij je zwijgend ook tollereren.

11-03-2022 11:23

Yeshyeshyall +10975

Jammer hoe het gelopen is en blijft een gek verhaal met dat pilletje. Had hem gesierd als hij een manier had gevonden om Ajax nog wat aan hem te laten verdienen maar desondanks een topkeeper die we nog goed kunnen gebruiken. Mooi dat ie nog even zijn best gaat doen, een van de beste Ajax keepers die ik me kan herinneren eigenlijk

11-03-2022 11:16

Ajax27 +19213

Niets dan RESPECT voor deze gast! Groot onderdeel geweest van het Ajax dat voor het eerst sinds 1996 weer echte Europese successen mogelijk heeft gemaakt. De ene naar de andere katachtige redding waardoor hij een groot aandeel heeft gehad in de rit naar de EL finale in 2016-2017, de halve finale CL in 2018-2019 en uiteraard de nationale successen.

Deze gast had in 2017 al kunnen vertrekken, 2018, 2019... maar deed dit niet. Dat hij nu door omstandigheden na 6!! jaar transfervrij de deur achter zich dicht trekt... kak voor ons. Maar zo zijn er meerderen die om uiteenlopende redenen die transfervrij de deur uitlopen en die verketteren we ook niet zo. En hou toch op over dat we een paar maanden salaris hebben doorbetaald. Als het niet een top-10 keeper van de wereld zou zijn geweest maar de 2e keeper van Ajax, had Ajax 'm geen cent doorbetaald en hadden ze wellicht z'n contract ontbonden.

Onana verdient niets anders dan RESPECT van de echte fans. 4 volle seizoenen en 2 halve seizoenen hebben we van de meest geweldige keeper sinds van der Sar mogen genieten. Gelukkig hoor je in het stadion vooral de echte fans die heel anders naar onze Onana kijken. Onana die dit seizoen nog even glansrijk gaat afsluiten met iig een kampioenschap en hopelijk nog wat Europese successen erbij.

En dan vertrekt ie iig in mijn ogen maar op 1 manier, als HELD.

11-03-2022 09:53

Ajaxtrouw +6356

Altijd bijzonder om te lezen als iemand het heeft over de “echte” fans. En de definitie is dan dat je net zo denkt als diegene die die term gebruikt.

11-03-2022 10:29

Bedero +366

Niets dan respect is teveel lof voor Onana. Hij verdient respect voor zijn eerste goede voetbaljaren, maar de laatste twee jaar verdient hij kritiek.

Als jouw vrouw na 30 jaar huwelijk vreemdgaat en je wil verlaten, geef je haar ook niet alleen maar respect omdat ze de eerste 30 jaar zo goed voor je is geweest.

11-03-2022 11:37

JantjeBeton +3009

@Ajax27

Nuff said, goeie puntige samenvatting die de spijker volledig op zijn kop slaat!!!

11-03-2022 11:48

frenkiedejong53 +9792

100% mee eens !!!!!!!!!!!!!!

11-03-2022 14:11

Web +178830

@Ajax27
Heeft Ajax ook nodig gehad om zo ver te komen?
Bij Barcelona had hij nooit basis gestaan met Ter Stegen
Weet je wel wat hij geflikt heeft?
Jij wil graag een anoniem clubje worden die in de middenmoot mee draait toch?
Spelers gratis de deur uitlopen
Echt wat blij dat jij het niet voor het zeggen hebt

Hij had alleen maar een contract moeten tekenen, en afspraken maken over het bedrag waar hij voor mag vertrekken

11-03-2022 14:48

Ajax27 +19213

Zeker, is voor beide kanten ontzettend goed geweest. Maar dat heeft ieder jong talent.... ieder jong talent wordt bij Ajax groot en heeft als doel om daarna in een top-4 competitie bij een mooie club te spelen. Dus ja, dat argument geldt niet.

Wat ik wil is dat er over 10 jaar nog steeds grote talenten naar Ajax heen komen. En niet dat ze denken.... oehh, als ik naar Ajax kom gunnen ze me nix, maar willen ze alles.

Zo lang wij voldoende talenten na 1-2-3 jaren dienst met een goed contract voor een dik bedrag kunnen verkopen, kunnen we coulanter zijn richting spelers die 4-5-6+ jaren voor Ajax 1 gespeeld hebben.

Het complete team hadden we na de successen van 2018-2019 kunnen verkopen, dan had Ajax op een gouden berg gezeteten en hadden ze aan een nieuw team kunnen gaan bouwen. Daar hebben ze niet voor gekozen. Onana had je toen voor veel geld kunnen verkopen, Tagliafico toen ie 26 was voor 35-40 miljoen, en noem ze maar allemaal op. Nous had je een paar jaar geleden al een opwaardering van z'n contract kunnen geven + verlenging... heb je niet gedaan omdat ie blessuregevoelig is (terecht ook daarom) en inmiddels is ie aan z'n 4e seizoen bezig als volwaardig Ajax 1 speler voor 500k. En ja... die vertrekt nu dus ook gratis.

"hij had alleen maar een contract MOETEN tekenen"
Hij moet helemaal nix, hij heeft gewoon een contract getekend met een einddatum. Die loopt in de zomer af. Tekent ie een contract bij Ajax en spreekt ie symbolisch af dat ie voor 10 miljoen gaat, zal nog steeds iedere club komen, helemaal waar. Maar nu kan ie 'gratis' naar een club en kan z'n zaakwaarnemer onderhandelen dat de club die 10 miljoen die ze bij wijze van besparen, maar verdelen over een 5-jarig contract in z'n salaris, bovenop het salaris wat ze hem willen bieden.

Als jij met een nieuw contract tekenen ervoor kunt kiezen of je wel/niet 10 miljoen extra bonusgeld wilt, zou jij dan zeggen "Nee hoef ik niet, geef maar aan de club die me de kans heeft gegeven om groot te worden"? En ga nou niet zeggen dat je dat zou doen, want dat doe je niet. Onana is niet opgeleid door de club, ze hebben hem gekocht en de kans gegeven. Onana heeft er zelf voor gezorgd door ontzettend veel energie in zijn ontwikkeling te stoppen dat ie zo ontzettend goed werd. Dat die ontwikkeling dadelijk zal lonen tot een hele vette bonus waarmee hij z'n hele familie kan onderhouden... dat is hem gewoon gegund.

14-03-2022 10:16

IRBaboon +6852

Smerige rat. De enige manier waarop Ajax een rol van betekenis kan spelen in Europa is door eigen kweek en slimme aankopen voor grof geld door te verkopen aan de Europese top. Deze rat (en Mazraoui) saboteren die werkwijze en benadelen daarmee de club.

11-03-2022 07:13

Rentokill +4609

Deze rat heeft juist in dat licht ooit bijgetekend. Het was helemaal niet de bedoeling dat hij hier nog zou zijn.

11-03-2022 09:45

Qifesh +24917

Mazraoui is een kleine onderbetaalde speler.. waar heb je t over man..

11-03-2022 10:50

Am*dammer +3185

Als je een stapje terug doet en het dan bekijkt is het nog steeds jammer dat het zo gelopen is maar kan je niet alles op Onana schuiven. Ajax wilde 2 jaar verlengen Onana 1 jaar.. Als ze dat ene jaar hadden gedaan had ie deze zomer nog voor 10+ verkocht kunnen worden.. nu loopt ie gratis weg..

Dat ie na 7,5 jaar iets anders wil kan ik me best voorstellen.. dat ie voor Ajax nog een jaar bij wilde tekenen om zo het gemiste jaar te compenseren is, als je het vanuit zijn kant bekijkt, eigenlijk best te begrijpen en niet eens zo raar. Hij had immers daarvoor al aangegeven dat ie voor de juiste club/competitie open stond en we hem dan afgelopen zomer al hadden verkocht voor een zelfde bedrag.

Maar goed, het is wat het is... nu hebben wij als supporters de keuze, laten we ons van onze beste kant zien? Ik zeg laten we deze jonge die 7 jaar deel was van onze Ajax-familie niet met een schop onder de kont de deur wijzen. Laten we ons hand over ons hart strijken en hem nog een paar maanden steunen en hem vervolgens succes wensen in de rest van zijn leven. Het zou ons sieren als club en als supporters.

11-03-2022 04:32

Sambavleugels +18734

Je doet je naam eer aan.

11-03-2022 09:59

JantjeBeton +3009

Hahaha, is Vast op zoek naar zeer gewillige rijpere huisdametjes hier!😅

@IRBaboon
Je zit op het verkeerde platform hier, vriend!😉

11-03-2022 11:51

Brooklyn +4148

Daarbij. Hopelijk krijgt hij nog de kans zich onsterfelijk te maken, nu hij gewoon het doel verdedigt de rest van het seizoen. Ik heb er wel een goed gevoel bij.

11-03-2022 07:15

OviMivO +1761

Eindelijk een reactie met realistische tonen.

100% eens. Steunen die gast. We hebben hem ook keihard nodig

11-03-2022 09:33

mokumnorth82 +2362

Succes als 2e keeper achter handanovic bij Inter, prutser

11-03-2022 00:34

GVR +3629

Ik heb het gevoel dat Onana alles blijft geven voor de club. Dat is goed. Daar wordt hij uiteraard ook voor betaald, maar het is toch knap als je ziet hoe alles gelopen is en hoe hij nu door zijn eigen supporters wordt benaderd. Wat mij betreft behandelen we hem gewoon met respect. Niet als publiekslieveling of echte Ajacied, maar gewoon als teamplayer. Dus gewoon klappen als hij het veld op komt, maar niet zijn naam scanderen. Dat had hij natuurlijk wel, maar is wat mij betreft niet meer aan de orde.

Datzelfde geldt overigens in mindere mate ook voor Nous. Zal ik zeker voor klappen en mee juichen, maar ik zal niet zijn naam roepen of op hem stemmen voor KOTM. Dat is voor Ajacieden, binnen en buiten de lijnen. Als je bij de club groot bent geworden en dan gratis de deur uit loopt, getuigt dat niet van een rood-wit hart.

10-03-2022 23:56

hakimziyech +18246

Toch ff 2x moeten lezen dat ie gewoon 7 jaar onder contract heeft gestaan. Had ie maar naar z'n vader geluisterd denk je dan. Dat pilletje heeft alles verziekt, letterlijk. Ik hoop dat ie zijn oude niveau nog aan kan tikken want we hebben hem (helaas) hard nodig. Als ie een paar beslissende pingels pakt, wellicht gaat ie dan nog met een beetje liefde naar de uitgang. Blijft wel gewoon een topkeeper.

10-03-2022 23:20

FelixGassenlicht +8979

7,5 jaar Ajax, ik zeg het nog maar een keer. Waar zie je dat nog. Onbegrijpelijk dat zo’n speler die zoveel voor ons betekend heeft, nu zo wordt uitgekotst. Richt je peilen opNous of nog logischer Gravenberg die op zijn 19e al wil vertrekken en niet bijtekent. Onana is de grootste keeper sinds vd Sar en staat in mijn top 3 van all time favorites keepers van Ajax.

10-03-2022 23:11

MichelBoerebach +29216

Richt je pijlen op Nous? Die jongen speelt al sinds zijn kleuterjaren bij Ajax!

10-03-2022 23:23

Amsterdamnoord +6146

Echt hè, onwaarschijnlijk dit soort reacties, wel helemaal eens over Dreetje trouwens

10-03-2022 23:30

WantAmsterdam +116198

Keepers blijven sws langer bij Ajax. Daarbij was Onana “maar” 5 seizoen basisspeler, vergelijk dat met Stekelenburg.

11-03-2022 01:13

Ferd +38565

dus in plaats van iemand die 7.5 jaar lang bij Ajax gespeeld heeft moeten we onze pijlen richten op Nous, die al 15 jaar bij de club speelt of Gravenberch die al 12 jaar bij Ajax zit? Heb je zelf wel door wat je zegt?

11-03-2022 04:02

jjlncua33 +403

Hij bedoelt dat Gravenberch en Mazraoui de zogenaamde echte Ajacieden horen te zijn sinds zij van de academy komen. Hij maakt juist een goed punt

11-03-2022 16:29

Ferd +38565

Gravenberch wil niet transfervrij weg, dus hij maakt een heel slap punt.

12-03-2022 03:25

JantjeBeton +3009

@FelixGassenlicht

Helemaal mee eens, hoor! Ook ik heb Onana na PilletjeGate en het gratis vertrekken komende zomer flink verguisd, maar bij nader inzien compleet ten ontechte. Na aan zo veel succesen van Ajax te hebben bijgedragen en het trouw blijven aan Ajax ondanks meerdere concrete aanbiedingen in het verleden, verdient hij inderdaad alle lof hier.

Het ga je goed vooral held en pak er nog een paar mooie voor ons de komende tijd!!!😎💪

11-03-2022 11:56

Simpelishetmoeilijkst +25337

Als hij het enorm goed doet de volgende tijd, dan kan hij nog veel sentimenten repareren.

10-03-2022 23:03

Amsterdam90 +8266

Verleng je contract dan met een jaar en vertrek dan in de zomer voor 10 miljoen teringlijer.

10-03-2022 22:40

MelleAfca +14328

Dat is precies wat hij wilde. Ajax wilde twee jaar, heeft gegokt en verloren. Nu moet Onana de klappen vangen

10-03-2022 23:15

GVR +3629

En Melle was erbij

10-03-2022 23:57

Ferd +38565

dit is gewoon door Ajax bevestigd hoor GVR, Ajax wilde 2 jaar en Onana maar 1 jaar

11-03-2022 04:03

Stroeve +729

Het doet me pijn dat deze jongen vertrekt als paria. Hij had voor eeuwig een Ajaxlegende kunnen zijn.

10-03-2022 22:27

Msc +14160

Wanneer trekt Ajax transfervrije spelers aan met 10+miljoen aan transfermarkt waarde?

10-03-2022 22:01

Ozhan +1531

Gaat niet gebeuren. Al die t ansfer vrije spelers gaan weg naar clubs waar ze een deel van de transfer als tekengeld krijgen.
Ook moet Ajax weer eens een Europese tournee winnen denk ik. En dan bedoel ik eigenlijk Champions League. Want zelfs Benfica trekt niet eens wereld top aan.
Daarnaast, zelfs al zou Mbappe voor Ajax willen spelen, denk je dat we zijn salaris kunnen betalen?

10-03-2022 22:14

Msc +14160

10+ en mbappe samen noemen??

10-03-2022 22:17

Leo Valk +1364

Mbappe? Gewoon 3-1 verloren hoor, tegen Real!

11-03-2022 03:08

DePitbull +2718

En dan niks terug geven??
hij had gewoon netjes voor 1 jaar bij kunnen tekeken en ook dan zou er een leuke club komen.

10-03-2022 21:59

AFCACruijff14 +162175

Hou nog een paar weken een paar ballen tegen en verdwijn via de achterdeur, dan zwijgen we je daarna dood.

10-03-2022 21:45

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25424

Jongens Gorter staat er eerdaags in er is alleen plaats voor echte ajacieden in het team

10-03-2022 21:22

mokumnorth82 +2362

Hope so, maar denk t niet pik

11-03-2022 00:36

JariJari +15261

Als dit liefde is bij Judas dan wil ik hast wel eens zien. Serieus.

10-03-2022 21:19

TheRiviera +5478

Mensen kunnen we A.U.B ophouden met dat gejank over Onana? Iedereen loopt te zeiken dat Onana bij had moeten tekenen zodat Ajax miljoenen voor hem zou kunnen vangen maar niemand staat er bij stil of de voorwaardes wel gunstig waren voor Onana. Waarom heeft niemand hier de ballen om te kunnen erkennen dat Overmars af moest stappen van zijn eis dat Onana voor meerdere seizoenen bij moest tekenen.

Waarom zijn hier zoveel kindertjes die elkaar allemaal na lopen te praten. Bijna niemand kan voor zichzelf denken en objectief naar de situatie kijken. Ik zie allemaal papagaaien met Ajax bril op. Die alleen denken TEKEN BIJ, GEEF AJAX GELD.

We zien dezelfde problemen met Mazraoui waarin de club niet bereid is om ver te gaan voor hun beste spelers. We moeten eens ophouden met het op handen en voeten dragen van Ajax en de mensen die daar de leiding hebben of hadden. Ook Ajax kan fouten maken en dat is vooral duidelijk geworden bij Overmars.

Mensen realiseren zichzelf niet dat Overmars alleen 1 seizoentje van zijn eis had moeten halen en dan hadden de kindertjes Ajax die miljoentjes zien krijgen die mensen hier zo graag willen zien.

10-03-2022 21:08

Adammer +2855

Tuurlijk is hij nergens toe verplicht. Dat is ook niet aan de orde. Hij gaat alleen voorbij aan het feit dat hij maandenlang door eigen fout niets voor Ajax heeft kunnen betekenen, maar wel gewoon salaris kreeg en juridische bijstand. Ajax heeft hem volgens mij keihard gesteund. Is het dan zo onredelijk om iets ter compensatie terug te verwachten van hem? Had hem gesierd.

10-03-2022 21:47

MichelBoerebach +29216

Ik had juist vernomen dat ie niet 'gewoon salaris' heeft gekregen.

10-03-2022 23:27

Ferd +38565

hij heeft gewoon salaris gekregen, alleen uit eigen beweging een deel teruggestort

11-03-2022 04:04

TheRiviera +5478

En in ruil voor die Juridische bijstand is hij keihard blijven trainen dag in dag uit om alsnog top fit uit zijn schorsing te komen om er te kunnen staan wanneer het nodig is. Daarnaast heeft hij uit zichzelf een deel van zijn salaris af gestaan. Is dit niet compensaie genoeg?

Waarom moet hij een zwak aanbod van Ajax accepteren zodat de club maximaal kan profiteren van zijn eventuele marktwaarde. Iedereen ( inclusief Overmars ) wist al dat Onana al een tijd een vertrek wens had maar hij heeft meerdere malen verlengt vanwege omstandigheden. Waarom moet Overmars dan moeilijk doen voor een contract voor meerdere seizoenen? Door dat te eisen stuur je een heel sterk signaal naar de speler dat je niet wilt verlengen om hem erbij te houden maar dat je wilt verlengen zodat de club zoveel mogelijk de markwaarde van de speler kan opkrikken zodat hij alsnog voor een groot bedrag kan worden verkocht.

Het komt er gewoon keihard op meer dat Overmars simpelweg 1 seizoen had moeten vragen. Letterlijk 1 seizoen maar. Dan hadden we nu dit gesprek niet gehad en had Onana in de zomer voor miljoenen verkocht kunnen worden.

12-03-2022 05:08

Juichtoon +32654

@The Rivièra
Omdat Onana steeds z'n eisen bijstelde. Eerst moest het 1 jaar zijn, daarna weer meer salaris. Overmars begreep al veel eerder dat Onana niet bij ging tekenen en een loopje met hem nam en trok de stekker uit de gesprekken.
Onana bespeelt ons nu op eenzelfde manier.
Ik.zie eerder dat hij bewust ballen laat lopen. Toen in een van z'n eerste wedstrijden in de Kuip een Fnoord aanvaller vrije doortocht naar Onana kreeg kwam André ver z'n doel uit. Tegen RKC bleef hij op 6 meter 'steken' waardoor het voor Kramer wel heel gemakkelijk werd. Dit was echt niet zoals hij normaal keept. Hij deed 2 x niks.

10-03-2022 21:56

TheRiviera +5478

Onana heeft nooit zijn eisen bijgesteld. De eis was altijd 1 seizoen tegenover een salaris verhoging. Ik geloof niet dat Onana teveel geld heeft geëist want Vd Sar spreekt dat tegen door te claimen dat ze van Onana een van de best betaalde Ajax spelers wouden maken.

En heel dat idee dat hij express ballen laat lopen is pure fantasie. De verdediging is de laatste tijd gewoon heel slecht bezig en Onana incasseert een paar doelpunten en je bent ineens overtuigd dat hij het express doet. Lijkt me eerder dat je excuses zoekt op commentaar op Onana te hebben.

12-03-2022 05:12

Juichtoon +32654

Nou nee ben er niet van overtuigd hoor. Hoe zou dat kunnen? Maar opvallend is wel dat hij op z'n doellijn blijft staan bij alle ballen. Een slimme manier van werkweigering.
Overmars heeft zelf aangegeven dat Onana steeds weer wat anders wilde ..

12-03-2022 08:51

TheRiviera +5478

Ajax speelt een paar slechte wedstrijden en ineens ben je van mening dat Onana met opzet Ajax benadeeld omdat hij niet even goed voor de dag komt als dat hij ooit deed. Volgens mij ben je vergeten dat hij zowat een jaar lang geen wedstrijd heeft gespeeld. Of had je verwacht dat Onana gelijk zou keepen als voorheen?

Daarnaast heb ik nooit wat gehoord over Onana die continue zijn eisen zou bijstellen. Toen Ajax hem een contract verlenging deed in April 2021 was dat tot 2024. Er werd destijds al gezegd dat Onana liever voor 1 seizoen wou bijtekenen. Deze eis is nooit maar dan ook nooit veranderd. Wat betreft salariseisen is Overmars ook geen geloofwaardige bron omdat Vd Sar hem hierin tegen spreekt. Volgens de een waren de salaris eisen te gortig en volgens de anders hebben ze hem wel een groot aanbod gedaan.

Dus welke eisen werden steeds aangepast dan? Sinds dat Ajax en Onana gingen onderhandelen rond April vorig jaar is de eis van Onana altijd geweest 1 seizoen inclusief een salaris verhoging. Een eis waar Ajax heel gemakkelijk aan kon voldoen. Vooral omdat Onana absoluut geen groot verdiener is.

12-03-2022 14:58

Juichtoon +32654

Ja alles speelt een rol. Dat klopt. Ik heb dat opgemaakt over wat zowel Overmars als TH hierover hebben gezegd. Overmars wilde helemaal niet meer met kamp Onana om tafel op een gegeven moment omdat hij doorkreeg dat het zinloos was.

12-03-2022 15:09

TheRiviera +5478

Overmars achtte het zinloos omdat hij zijn zin niet kreeg. Vooral de handelswijze van Overmars voor zijn vertrek is best wel apart geweest. Hij was volledig bereid om grote salarissen te geven aan Haller en Berghuis ondanks dat ze nog niks bewezen hadden voor Ajax. Maar hij wou geen serieus aanbod doen bij Onana en Mazraoui. Bij de een omdat hij zoveel mogelijk winst uit zijn marktwaarde probeerde te halen en bij de ander omdat hij blessure gevoelig is. En nu lopen ze beide gratis de deur uit.

12-03-2022 22:05

MisterAFCA +6442

Je bent iets , laten we maar zeggen best belangrijks, uit je stukje weg aan het laten waardoor je hele relaas geen waarde meer heeft.

Je hebt het heel makkelijk over een jaartje verlengen en dat Overmars dat had moeten accepteren. Sterker nog eigenlijk heeft Overmars het verkloot…

Nee nee het is toch echt de charlatan Onana die Ajax op een vieze manier heeft genaaid.

Ten tijde van de contractbesprekingen was de strafmaat nog niet duidelijk. Hij had zomaar een stuk langer geschorst kunnen worden. Dan had Ajax dus nog veel langer kunnen betalen voor deze pillenslikker zonder dat hij zou spelen.

Als die vochtvreter dus met een jaar verlengd had en die lange straf had gekregen, zou hij evengoed gratis de deur uitlopen.

Vandaar de twee jaar van Marc.

10-03-2022 23:51

TheRiviera +5478

Incorrect. Onana werd in Februari 2021 geschorst voor 12 maanden. Ajax kwam pas met een aanbieding voor een contract verlenging tot 2024 in April. Dus hoe kom je erbij dat de strafmaat nog niet duidelijk was? Weet jij iets wat niemand anders weet?

12-03-2022 05:18

JantjeBeton +3009

Hear hear!!!

11-03-2022 11:58

Zlaat +2419

Deze woorden had hij zoveel eerder al kunnen en moeten uitspreken.

10-03-2022 21:07

pietvanvliet +4430

Goed dat ie keeper is, want er gaat geen groot acteur aan verloren.

10-03-2022 20:52

Web +178830

Waarom geef je de club waar hij van zegt
Bij Ajax ben ik groot geworden
Niet wat terug?
Waarom moet je gratis de deur uit lopen
En dan heb ik het nog eens niet over zijn dopinggebruik

Grote egoïst is het

10-03-2022 20:50

TheRiviera +5478

Waarom moest Overmars 2 seizoenen eisen i.v.p 1 zoals Onana wou. Als Overmars had voldaan aan die eis van Onana dan had je in de zomer kunnen zien hoe Ajax die miljoentjes kreeg die je zo graag wilt zien.

10-03-2022 20:59

Juichtoon +32654

Overmars wilde later voldoen aan z'n eis maar toen wilde Onana weer veel meer salaris.

10-03-2022 22:03

TheRiviera +5478

Overmars heeft nooit gezegd dat hij wou voldoen aan zijn eis. Hij gaf midden 2021 aan dat de aanbod voor meerdere seizoenen was. ( zover ik weet 2 seizoenen ) maar omdat Onana daar niet aan wou voldoen trok hij de stekker eruit.

Dat Onana teveel salaris wou geloof ik ook niet echt. De reden waarom is dat Vd Sar niet lang geleden erkent heeft dat ze van Onana een van de best betaalde Ajax spelers wouden maken. Dus iemand ( Vd Sar of Overmars ) loog keihard.

12-03-2022 05:01

Frankey78 +352

Vind het zelf lastig omtrent Onana. Enerzijds ben ik hem dankbaar voor wat hij voor Ajax heeft betekent met zijn mooie en belangrijke reddingen maar anderzijds heeft hij mede door zijn tijdrekken ook Ajax een CL finale door de neus geboord toendertijd, en is hij na het hele gebeuren met dat verkeerde pilletje bij mij inmiddels ook zijn krediet kwijt.

Boos kan ik er niet om zijn alleen teleurgesteld in de persoon zelf had Onana best hoog zitten de beste keeper na Edje van de Sar. Jammer dat het uiteindelijk zo gelopen is. Als hij werkelijk zoveel van Ajax houd zoals hij zelf beweerd dan had hij de club waar hij zo groot geworden is en die veel voor hem gedaan heeft zelfs tijdens zijn schorsing, nog een leuke transfersom gegund in plaats van een dolk in de rug te steken.

10-03-2022 20:45

TheRiviera +5478

Waarom loopt iedereen te zeiken over het feit dat Onana Ajax geen transfersom gunt maar daarbij willen of kunnen ze niet erkennen dat Ajax verkeerd heeft gehandeld. Je realiseert toch wel dat Onana makkelijk had kunnen bijtekenen mits Overmars zou afstappen van zijn eis voor meerdere seizoen.

Dat is iets wat altijd herhaalt is vanuit het kamp van Onana. Bereid om bij te tekenen zolang het maar voor 1 seizoen is.

10-03-2022 20:56

Frankey78 +352

Ben ik ook met je eens dat Ajax oftewel Overmars waarschijnlijk verkeerd gehandeld heeft en hij koppig bleef vasthouden aan een contract voor meerdere seizoenen, terwijl Onana 1 jaar wilde en daar ook aan bleef vasthouden. En wat ik had begrepen dat het Overmars was die de stekker uit de onderhandelingen trok uiteindelijk. Er had vast wel een tussenweg gevonden kunnen worden van beide kanten al was het maar voor 2 jaren geweest.

Het gaat niet eens zozeer om een transfersom er zijn genoeg spelers geweest die gratis de deur uitliepen of nog gaan. Meer om het feit dat Onana na alles wat er gebeurd is eigenlijk gewoon een dikke middelvinger opsteekt naar de club waar hij zogezegd van houd, door nu via de achterdeur te vertrekken zeg maar op een sneaky manier. Hij had zelf ook wat water bij de wijn kunnen doen en op zijn minst de club wat terug kunnen geven uit dankbaarheid.

10-03-2022 21:30

TheRiviera +5478

Waarom spreek je jezelf tegen? Je erkent dat Overmars verkeerd heeft gehandeld door een contract voor meerdere seizoenen te vragen. Zover ik weet zou dit 2 seizoenen zijn. Maar daarnaast zeg je dat er wel een tussenweg had gevonden kunnen worden voor 2 seizoenen? Iets wat Onana juist niet wou.

Daarnaast claim je dat het niet zozeer om een transfersom gaat. Maar je rekent Onana er wel op aan dat hij Ajax zonder transfersom achter laat? En waar had hij water bij de wijn moeten doen dan? De enigste eis die Onana had was een contract verlenging voor 1 seizoen. Als Overmars daar gewoon akkoord mee had gegaan dan hadden we al dat gejank over Onana niet.

12-03-2022 04:58

Therealist2021 +2698

Echte liefde laat je niet zo in de steek.

10-03-2022 20:41

fayeajax +5

Precies.
Het is en blijft een verrader van de club.

10-03-2022 23:38

Jariiii +22181

Bla bla.

Sorry vriend, too little, too late.

10-03-2022 20:38

Snellejapie +11401

Had jij maar alles gegeven knul. Je had tenminste kunnen bijtekenen en dan alsnog weggaan. Dan had Ajax nog de transfersom gehad. Maar zelfs dat wilde je niet. Nee mannetje, je bent gezien voor wie jij bent.

10-03-2022 20:31

Daanafcak +3045

Hoeveel aandacht gaan we hier nog aan geven?

10-03-2022 20:30

Nick14 +25889

Waarom spreekt deze druiloor na 7 jaar nog geen woord Nederlands eigenlijk.

Frenkie sprak binnen 1,5 jaar al vloeiend Spaans.

10-03-2022 20:19

NoPants +7506

Wat een vergelijking, nederlands en spaans.

Hoe goed is frenkie zijn catalaans? Dat is een betere vergelijking.

10-03-2022 20:30

Jariiii +22181

Wat een onzinreactie.

10-03-2022 20:38

Snellejapie +11401

vergeet De Ligt niet. Sprak al na een maand of zes vloeiend Italiaans. Verbaasde zelfs de Italianen.

10-03-2022 20:32

vanreenen +10301

Les gehad va n een pizzabakker.

10-03-2022 20:50

vanreenen +10301

Spaans is na Engels de 2e wereldtaal en Nederlands is de .....tja, roept u maar. Nou dan roep ik zelf maar. Het is de 8e taal in de rangorde van de talen in de Europese Unie. Echter, wereldwijd.....geen idee. Lekker spannend is het ook niet.

10-03-2022 20:49

Nick14 +25889

Volstrekt normaal om na 7 jaar de taal van het land waar je woont niet te spreken natuurlijk.
Het zegt in ieder geval veel over meneer Onana.

10-03-2022 21:23

InOvermarswetrust +3003

Nou wat een liefde.

10-03-2022 20:17

NeeI +107909

Fantastische keepert. Waardeloos persoon.

10-03-2022 19:56

Multi +33350

Van je vrienden moet je het hebben zullen we maar zeggen.
Als Onana Ajax nog als vriend ziet, dan ben ik erg benieuwd hoe hij met zijn vijanden omgaat.

10-03-2022 19:53

afcagunners95 +554

Dat je jezelf nog serieus neemt als je stelt dat hij de boel saboteert zeg. Mits wedstrijdfit en in wedstrijdritme idd een van de betere keepers die er zijn. Grappig hoe de algemene opinie over zijn kwaliteiten draait zodra men geen fan is van zijn persoonlijkheid. Wat een wereldkeeper was en is dit zeg. Tevens logisch dat hij niet in topvorm is na een paar potjes, dat heeft tijd nodig.

De man die ons allemaal teleurgesteld heeft, maar wel de beste keeper die ik sinds Vd Sar heb gezien. Qua keeperskwaliteiten een echte klasbak dit hoor.

10-03-2022 19:50

Altijdindestraat +40228

Ik ben voorbij mijn kwaadheid over de situatie Onana, nu we de laatste fase van het seizoen in gaan hoop ik dat hij nog van waarde kan zijn door punten te pakken. Vergeven is een te groot woord, maar gefrustreerd over hem te blijven vind ik zinloze energie. Denk liever aan de prachtige wedstrijden en prijzen die hij in 6 seizoenen met Ajax heeft behaald en het is nog niet klaar.

10-03-2022 19:45

Oeroeboeroe +18432

Ik ben nooit kwaad geweest, wel verontrustend teleurgesteld.

10-03-2022 19:46

Ajaxadam1 +31670

Krokodillentraantjes

10-03-2022 19:43

Oeroeboeroe +18432

Ik ben ineens zo spontaan aan de diarree geraakt, ik schijt zo mijn tak vol.

10-03-2022 19:39

Leo Valk +1364

Je zak? 😅🤣

11-03-2022 03:14

JaapStam +137516

Sinds hij weer op doel staat, laat hij veel ballen gaan!!! Vreemd!!! 🤔🤔🤔!!!

10-03-2022 19:38

AFCAMM +11374

Leuk interview. Weet alleen niet meer wat er we er van moeten geloven. Al geloof ik best dat het na zoveel tijd ergens lastig is om te vertrekken. Hopelijk gaat ‘ie wat beter keepen de komende tijd.

10-03-2022 19:33

Rob.C +8412

Lul de behanger.

Je had de club die je zo groot heeft gemaakt natuurlijk wat terug kunnen geven....

10-03-2022 19:31

Mocrodammerr +23054

was een leuk interview van Onana. oprecht. Presentator van Ajax tv lijkt wel een junk..volgens mij is hij een yup ook nog. Niet veel soeps

10-03-2022 19:29

DeBaarsjes +3132

Yup? Dan moet die de pijp uit... :P

10-03-2022 20:08

Indy073 +8967

Asap tyton of gorter opstellen! Hoe die tegen rkc keepte leek het eerder alsof die aan het saboteren was dan zijn best aan het doen. De vorm zal die ook niet meer terug krijgen zo snel. Tegen benfica zal die er moeten staan daarna hoop ik hem alleen nog maar op de bank te hoeven zien. De onana van voor de schorsing is er niet meer..

10-03-2022 19:28

DeBaarsjes +3132

Laat tegen Benfica dan ook maar Gorter of Tyton het doel verdedigen als Onana daarna van jou moet banken..

10-03-2022 20:10

Indy073 +8967

Zou ik eerlijk gezegt niet erg vinden. Maar de eerste pot spelen in de champions league is wat anders. Erik had gorter al veel vaker minuten moeten geven.

10-03-2022 21:12

AFCA-Driebergen +22287

Ja want tegen rkc werd hij niet in de steek gelaten door zijn verdediging die hem er alleen voor liet staan. Goeie man, je haat zit hoog. Over een paar maanden is hij weg. Wees dankbaar voor de mooie prestaties die hij ons heeft gegeven (wat ook veel geld heeft opgeleverd) en laat het los. Steek je energie in positiviteit. Ja het was netjes geweest als hij had bijgetekend. Heeft hij niet gedaan, en nu laten en klaar met dat gejank.

10-03-2022 21:36

Indy073 +8967

Los van dat ik hem een lul vind, is die op dit moment totaal niet goed genoeg en zwaar uit vorm. Hij kon het niveau op de afrika cup niet eens aan, en dan wil je hem in de champions league opstellen.. vandaar ook dat ik zeg , het is de onana van voor de schorsing niet meer. Ja de verdediging zag er ook niet lekker uit bij de tegengoals, maar pasveer had er toch 1 of 2 van de goals tegen eagles en rkc gepakt daar ben ik 100% zeker van. Hij komt zijn doel zonder die felheid van vroeger uit en bij die 2e goal valt die als een zak aardappelen op de grond. Hopelijk kan die mijn ongelijk bewijzen maar tyton gorter of zelfs setford had dit niet slechter kunnen doen.

10-03-2022 22:16

AFCA-Driebergen +22287

Ik snap je punten, maar ook Pasveer had die ballen niet gehad. Onana moet er waarschijnlijk weer in komen en hopelijk staat hij er vanaf vanavond weer op zijn oude niveau. Al vind ik niet dat hij rare dingen doet. En die andere hadden het zeker niet beter gedaan, daar ben ik wel van overtuigd. Onana is gewoon onze beste keeper. Maar laten we hopen dat hij heel snel weer punten gaat pakken voor ons.

11-03-2022 09:41

Indy073 +8967

Tja, dan ben ik het gewoon niet met je eens, kan ook wel eens. Pasveer is echt een super goede keeper gebleken en met hem op doel waren er minder tegendoelpunten gevallen afgelopen potten. Onana was onze beste keeper, nu niet meer. Een onana die niet 110% geeft en geen vertrouwen heeft vind ik persoonlijk ook onder doen voor de andere keepers die we onder contract hebben staan.

11-03-2022 14:31

AFCA-Driebergen +22287

Dat is het mooie, dat we allebei een andere mening mogen hebben en het niet (altijd) eens hoeven te zijn.

Ik vond Pasveer vroeger echt niks, maar de laatste jaren bij Vitesse vond ik hem wel goed. Bij ons doet hij het ook prima. Maar tegen Sporting en Benfica zat hij er verre van goed uit. En dat kan een keer als keeper, want als je alle keepers in de eredivisie ziet, is niet normaal wat zij voor fouten maken. Maar, ik vind niet dat hij heel erg getest word en dat komt mede door het geweldige driehoekje voor hem: Álvarez, Martínez en Timber. En dat is net waar Onana de laatste wedstrijden de pech heeft, die heeft niet de beste voor zijn neus staan. Maar waar ik wel bang voor was, zoals jij ook aan kaart, of Onana nog wel alles gaat geven. Nou vind ik niet dat hij gekke dingen heeft gedaan de afgelopen wedstrijden. Maar ik zou Onana nu zonder Pasveer, sowieso het seizoen uit laten keepen als hij normaal blijft doen en daar vertrouw ik maar op.

Goed om op een normale manier te discussieren strijder 🤝🏻

11-03-2022 17:09

Indy073 +8967

Het is te hopen dat hij mij weet te overtuigen. Want nu die eenmaal toch speelt kan die maar beter goed spelen! Lijkt me ook uit eigen belang voor andre want bij inter zullen ze ook de rode loper niet uitrollen en hem in deze vorm basis zetten schat ik zo.

Slechter dan drommel kan gelukkig ook al bijna niet

11-03-2022 17:38

Qifesh +24917

'Bij deze club ben ik één van de beste keepers ter wereld geworden.'

Hmkay

10-03-2022 19:25

markk +8907

Lekker bescheiden maar "één van de beste" is ook zo wazig. Ik denk niet dat hij bij de beste 10 goalkeepers ter wereld heeft gehoord maar zeker in de top 20 en toen hij in vorm was ook zeker in de top 15. Hij is wel 1 van de beste in zijn leeftijdsgroep.

10-03-2022 19:41

Michael 1974 +22030

Top 13.5 denk ik

10-03-2022 21:09
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.