Maduro weet wat Ajax nodig heeft: 'Leiders moeten opstaan en we moeten iets compacter worden'

door Brent Tomassen 108

Bron ESPN

Maduro weet wat Ajax nodig heeft: 'Leiders moeten opstaan en we moeten iets compacter worden'

door Brent Tomassen 108

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Hedwiges Maduro ziet dat het vooral ontbreekt aan zelfvertrouwen bij zijn ploeg. Tegen PSV kwam Ajax voor rust tweemaal op voorsprong, maar in de tweede helft verviel Ajax opnieuw in defensieve fouten. Dit resulteerde uiteindelijk in een pijnlijke 5-2 nederlaag.

'Het is ook dat het vertrouwen ontbreekt. We spelen heel goed en iedereen komt ook met een goed gevoel in de kleedkamer tijdens de rust, maar de marge is maar één', stelt Maduro bij ESPN. 'Je weet ook dat PSV gaat komen en dan valt alles net verkeerd, zoals die rebound voor de voeten van De Jong. Dan moet je in deze fase mentaal heel sterk zijn om daar overheen te komen. In die fase zitten we nog niet. Ik denk dat wij gewoon een resultaat nodig hebben en moeten kijken naar de dingen die we goed hebben gedaan, want we kunnen het wel. Zeker tegen een topploeg. Dan moeten we het ook tegen andere ploegen kunnen. Daar moeten we naar kijken en uiteindelijk ga je dan punten pakken. Dan komt de spirit er vanzelf.'

De verslaggever van dienst vraagt of spelers in een moeilijke fase in de wedstrijd er misschien eerder voor moeten kiezen om te poetsen in plaats van ten koste van alles te blijven voetballen. 'Zeker', beaamt Maduro. 'Dat is ook wat we nodig hebben. Leiders moeten opstaan en we moeten iets compacter worden.' De oefenmeester haalt daarbij direct de net gespeelde wedstrijd aan. 'Eerst even de eerste fase van de tweede helft doorkomen, dat is altijd belangrijk. Dat zijn aandachts- en verbeterpunten richting de toekomst.'

De interim-trainer geeft de Ajax-supporters enige bemoedigende woorden mee. 'Dat het bij deze stand niet blijft. We lopen wedstrijden achter, dus ik vind het altijd een beetje vertekend, en daarbij dat we verder borduren op de eerste helft. Als we dat doen, pakken we voldoende punten en gaan we ook weer stijgen op de ranglijst.'

Toekomst Maduro bij Ajax

Tot slot wordt Maduro gevraagd hoe zijn werkzaamheden bij Ajax er komende week uit gaan zien. 'Ik meld me morgen (maandag, red.) weer op de club en dan hoor ik het wel. Mijn intentie was om de club deze week te helpen en om te kijken hoe we dat het beste zouden invullen. Ik heb nog niks gehoord, maar de week is al helemaal voorbereid.' Of Maduro aanblijft als assistent? 'Daar ga ik wel vanuit, maar dat zal ik ook wel horen. Ik wist toen ik naar Ajax kwam dat er een ontwikkelplan zou zijn voor de komende drie jaar om te leren van een ervaren coach. Ik houd me vast aan dat plan.'

Lees meer over:
Plaats reactie

WTFPers +825

Wie o wie moeten we in de winterstop gaan halen?

Misschien is Nico het zat om bij Lyon onderaan te bungelen en doet hij dat liever in Amsterdam? Maar dan moet Avila in ieder geval wel weg.

Donny huren als diepgaande nr.10? Maar heeft amper gespeeld.

Almada omdat het mls seizoen in december is afgelopen hangend /vrije rol op rechts?

Nieuwe rechtsback? Veltman lijkt mij de beste optie, maar die gaat in ieder geval het seizoen nog afmaken bij brighton lijkt mij en tete is te duur.


Belangrijkst:,Een top nr. 6, wie ?

En dan moet je nog af van Bergwijn, medic, gaaei, Avila , tahirovic en akpom . En moeten we nog maar kijken hoe mikautadze en mannsverk het gaan doen. Anders kunnen we sowieso niemand halen(te weinig geld) .

Maar a.u.b. geen nood/ of twijfel aankopen meer. Eerst garbage eruit.

Maar ja dat is het dus: nieuwe linksback, rechtsback , nr. 6 , nr.10 en rechtsbuiten, waarvan de eerste 3 de hoogste prio hebben.

30-10-2023 08:19

Rockanje23 +37094

Bij Fenerbahçe (30 uit 10 !) loopt een leider die we goed zouden kunnen gebruiken. Bij Girona (2e in Spanje) ook.

29-10-2023 20:42

BackInBlack +14542

Met twee spitsen gaan spelen
Brobbey en Mikautadze

Sosa hangend op links en Gaaei hangend op rechts

Drie centrale verdedigers

Hlynsson en Vos en eeuhhh nog een middenvelder

29-10-2023 20:05

Freddy Ax +1387

De slechte resultaten ,het ontbreken van een duidelijk plan ,het volledig wegvallen van het vertrouwen wreekt zich.
Ajax speelde de eerste helft gewoon goed en had met iets meer geluk twee , drie goals meer gescoord.
Dus kan het wel ,maar de snelle tegentreffer na rust deed weer een aanslag op de mentale weerbaarheid.
Ik hoop dat Schippie snel kan beginnen en vertrouw op zijn visie en sociaal vermogen.
Ik ga er van uit dat we volgend jaar Europees spelen als het tij keert.

29-10-2023 19:58

Rockanje23 +37094

Fout. Heeft niets met een beetje meer geluk te maken. Allemaal een gevolg van een gebrek aan kwaliteit.

29-10-2023 20:44

Gewoon Gijs +18422

2e helft moet je gewoon de bus parkeren

en de var moet zijn werk doen, dan is de uitslag 3-3

en hopelijk kun je regeer al in winter terugkopen

29-10-2023 19:25

Haarlemmer +20628

Ik weet wat Ajax nodig heeft: geen Taylor en bergwijn

29-10-2023 18:55

Rockanje23 +37094

Wel iets meer dan dat hoor. Wat dacht je van je verdedigers en een spits die nooit scoort ?

29-10-2023 18:59

hetje +2173

Even over taylor, die heeft dus (nog) geen overzicht/inzicht , als je de bal krijgt en je ziet telkens niet wanneer iemand de diepte in sprint is het voor mij klaar hoor het is ook niet de eerste keer.
Als je dus die speler niet aan speelt en je daarna de bal terug legt op de keeper of door het aarzelen de verliest gaat het nooit wat worden natuurlijk.

29-10-2023 19:12

Orangesoul +5988

Taylor werd overlopen door Sabari en Til. Die wist niet waar hij t zoeken moest! Deed me.beetje denken aan de wedsteijd tegen Frankrijk.. Nog steeds niks geleerd hiervan blijkbaar.. Snel doorselecteren deze knul..

29-10-2023 21:26

jan_wolf +1259

Die zijn weg gejaagd door onze Duitse vriend. Tadic en Klaassen hadden we nog goed kunnen gebruiken.

29-10-2023 18:40

Josey Wales +11675

Vorig jaar was het met deze leiders ook al kut.

29-10-2023 18:54

Rockanje23 +37094

Dus hadden daar spelers bij gemoeten ipv vervangers. Díe ook allemaal nig eens veel minder kwaliteit hebben.

29-10-2023 19:27

jan_wolf +1259

Ja, maar toen speelde we tot eind nog mee om de prijzen. Vorig jaar was kut door Schreuder en slechte aankopen.

30-10-2023 08:25

Hunkelaars +3365

Ajax, haal Erik ten Hag terug a.u.b. en gooi in de winterstop de nodige spelers eruit en vervang door kwaliteit. We hebben een slechter elftal als FC Twente en Go Ahead.

29-10-2023 18:37

Aurelius1 +19736

Hé, leuk, weer een compleet gefaalde trainer. Net zoals van 't Schip. Ten Hag is gecreëerd door Overmars, hij kreeg een fantastisch elftal kado. Er is een Ten Hag voor Overmars, en een Ten Hag na Overmars. Nu ie zelf de aankopen moet doen zien we dat het een complete prutstrainer is.

29-10-2023 19:05

Betuwe85 +20757

Heb vandaag wel 1 leider gezien vd boomen

29-10-2023 18:35

AFCRick +11680

De analyse van Maduro klopt, echter het onbeert Ajax aan een leider. Daar moeten we in de winterstop op zoek naar gaan.

29-10-2023 18:34

Ajax14AMS +25205

Mislintat heeft alle leiders die we hadden gratis weggegeven en er geen een voor teruggehaald die het aanzien en de persoonlijkheid heeft om zich gelijk als een van de leiders neer te zetten.

Die man heeft ZOVEEL fouten gemaakt op het gebied van selectiebeleid, dat is niet normaal. We gaan hier niet zomaar bovenop komen.

Enkel een nieuwe trainer lost onze problemen niet op.

29-10-2023 18:31

Hunkelaars +3365

Liever Ten Hag om weer te gaan restaureren, samen met Kroes, als John van "t Schip weer slachtofferen. Gaat niets worden helaas.

29-10-2023 18:38

RN +14719

Het is vooral die verdediging, jongens wat is dat slecht. Schandalig

29-10-2023 18:30

Rockanje23 +37094

Een scorende spits zou ook wel lekker zijn

29-10-2023 19:00

Adam24 +39152

Volgens mij gaat het dus mis dat een trainer zegt "eerst die fase van de tweede helft doorkomen". Ajax heeft vandaag verloren omdat ze zijn gestopt met voetballen. Bal werd alleen nog maar lang gespeeld. Dan heb je niets aan een middenveld met Van den Boomen en Taylor, die krijgen daar alleen maar nekpijn van. Hele ziel uit het elftal.

29-10-2023 18:28

Multi +33313

Ach het is allemaal enorm klote, maar we kunnen in ieder geval blij zijn dat er nu wel een stijgende lijn is ingezet. Natuurlijk hadden we de eerste helft veel meer moeten scoren en kregen we het in de tweede helft veel te gemakkelijk tegen. Maar ik zag tenminste weer dingen die me aan Ajax deden denken. Iets wat ik onder Steijn helemaal niet zag.

Het is alleen jammer dat ze het zo voor zichzelf hebben verpest, zowel de spelers als Maduro (met de te late wissels). Bosz liet gewoon zien wat een tactisch goede en ervaren coach voor een invloed kan hebben op de wedstrijd. Dit toont des te meer aan dat Ajax gewoon moet investeren in een goede coach en niet altijd het nieuwe talent per se moet vinden.

Ajax zit nu gewoon in een tijd dat je een goede ervaren coach nodig hebt die alles weer op de rit krijgt en wel zo snel mogelijk. Dus niet aan blijven klote met een interim. En aangezien er geen fatsoenlijke NL coach vrij is, dan maar een buitenlander.

29-10-2023 18:23

Hunkelaars +3365

Erik ten Hag is aankomende week beschikbaar, beter als zo doormodderen.

29-10-2023 18:39

KarimB +11602

We staan 18de....

29-10-2023 18:45

Breuk +25271

En dus geen van t Schip

29-10-2023 18:45

Arieajax +1153

Je ervaren spelers zijn de zwakste schakels, en dat in combinatie met alle kut aankopen gaat het een heel lang seizoen worden voor ons.

29-10-2023 18:23

Oxxer +164491 moderator

Duurt lang is Maduro al ontslagen?

29-10-2023 18:20

BlueDuke +4480

Het is zo ver gezakt bij mij, dat ik dit niet eens meer grappig vind

29-10-2023 18:28

Oxxer +164491 moderator

Bedankt voor het delen van jouw gevoelens.

29-10-2023 21:36

barry1988 +24048

De ervaren mensen geven keer op keer niet thuis dat helpt ook niet mee.
Berghuis en Bergwijn zien te verkopen in de winter en dan spelers erbij halen die wel voorop in de strijd gaan en de ploeg sturen.

29-10-2023 18:19

Capocapo +12001

Deden het prima in de 1e helft.
We hebben al teveel ervaring laten gaan

29-10-2023 18:21

Merrick +6761

Wat Maduro in een helft heeft neergezet is Steijn in geen enkele wedstrijd gelukt. Zo
jammer dat Steijn na Feyenoord niet al de laan uit is gestuurd.

29-10-2023 18:18

Rockanje23 +37094

Steijn had er na Fortuna al uit gemoeten, net als Sven Mislintat. Maar Ajax heeft geen bestuurders die het inzicht hebben om dat in te zien

29-10-2023 19:02

Rockanje23 +37094

Lijders hebben we anders genoeg..

29-10-2023 18:17

Patrick78 +52443

We hebben leiders!

Leiders van Aldi-niveau….

29-10-2023 18:16

GNBL +90098 moderator

Eerder lijders.

29-10-2023 18:17

Cello +52979 moderator

Het compact staan, viel me op, in de eerste helft ging goed en ja na rust niet meer. Imo bleef wederom Taylor, maar ook Hlynsson 'te hoog' staan, waardoor er weer een gat kwam te liggen op het middenveld waar Til en Saibari wel raad mee wisten. Vd Boomen kwam daardoor 'te zweven' en kon dat in zijn eentje natuurlijk niet bolwerken en bleef je toch al zwakke verdediging continu maar onder druk staan. En ja dan bezwijk je vroeg of laat wel. En nu redelijk vroeg in de tweede helft met 3 tegengoals binnen 15 minuten.

29-10-2023 18:15

Breuk +25271

Eens. Maduro had moeten ingrijpen. In de rust al met Vos brengen

29-10-2023 18:47

tijssenajax +13957

Precies en ik had verwacht dat Maduro zou reageren op Bos. Moet wel zeggen dat door de druk van PSV onze slechte defensie wel weer ontmaskert werd. Met name Avila vandaag.

29-10-2023 18:54

Cello +52979 moderator

@tijssenajax

Mee eens, dat Avila aan alle kanten voorbij gelopen werd door vooral Bakayoko. Maar......dat werd wel mede in de hand gewerkt doordat de middenvelders van PSV vogeltje vrij konden doorlopen op het middenveld en alle tijd en ruimte kregen om de ballen perfect neer te kunnen leggen voor oa diezelfde Bakayoko. Dat lukte, mede doordat wij in de eerste helft niet die ruimte aan hun middenvelders lieten, vrijwel niet. Eigenlijk leek het meer en meer erop dat onze verdedigers (die idd al niet te best zijn) zo'n beetje an hun lot over gelaten werden. En ja...dan roep je het over jezelf af, wat dus uiteindelijk ook gebeurde.

29-10-2023 19:00

tijssenajax +13957

Ja, helder.

29-10-2023 19:03

HertogH +15895

Ten Hag gaat ook lekker bij United, die is binnenkort weer beschikbaar.

29-10-2023 18:14

Schip +23515

Leiders moeten aangetrokken worden. Dat was nota bene vorig jaar al de roep.

Er kan wel gewezen worden naar Steijn, maar dat is excuses zoeken voor de slechte groep. Over 3 jaar, als Ajax keukendivisie speelt zonder ingrijpen, dan horen we nog steeds dat het niet aan de groep ligt maar dat Steijn ze kapot heeft gemaakt.

Net zoals het niet beter spelen onder Heitinga werd verklaard door te zeggen dat Schreuder de spelers kapot had gemaakt.

Een niveau hier op AS bij vele die nog lager ligt dan ons eerste en beloftenelftal. Diep beschamend.

29-10-2023 18:14

JohnSnow +2959

Jij ziet dus echt geen verschil tussen Steijn en Maduro? Geen verschil qua veldbezetting?

29-10-2023 18:15

Bensco +7174

Het verschil was wel merkbaar, als geheel liep het zeker de eerste helft beter. Maar je ziet gewoon nog steeds spelers keihard door het ijs zakken. En dat heeft niks te maken met de trainer maar door het gebrek aan kwaliteit. Wanneer is de laatste keer geweest dit seizoen dat je een speler een actie van wereldniveau zag maken?

29-10-2023 18:18

tijssenajax +13957

Denk wel dat je je ook moet afvragen wat het gevolg is van de omzetting van Bos en het niet adequaat reageren hierop vanuit Maduro.

29-10-2023 18:56

JohnSnow +2959

Daar ben ik het mee eens, maar diezelfde spelers hebben net een drama periode van enkele maanden doorstaan met nul progressie.

Ik denk dat het over een tijdje met deze spelers best zal gaan lopen als er automatismen zijn en vertrouwen. Dan zullen deze fouten ook minder voor komen.

29-10-2023 18:59

Schip +23515

Ik heb zelf gepleit voor Maduro, toen hij nog bij Almere zat. Natuurlijk zag je een verschil.

Is het je opgevallen dat er nog een tweede helft is gespeeld? En dat die ook telt? En dat je ondanks verbetering er knetterhard afgaat, maar dat het gelet op het onvoorstelbare wanpresteren dat kennelijk niet meer zo opvalt? En dat als een meer geschikte coach er zo hard afgaat dat wat zegt over de KWALITEIT van het materiaal? Wat loopt de meute hier toch achter een paar influencertjes aan zegt.

29-10-2023 20:56

Rockanje23 +37094

Klopt, en de leiders die er nog waren zijn juist allemaal vertrokken. Wanbeleid in optima forma

29-10-2023 18:16

Kryptonite +76935

Als het Schip was die zo'n eerste helft had gespeeld, dan had je anders gepiept. Steijn is een kut coach en dat heeft de onervaren, papierloze Maduro al na slechts 2 wedstrijden bewezen.

29-10-2023 18:21

MichelBoerebach +29192

'Leiders moeten opstaan en we moeten iets compacter worden'.
Is dat alles, Hedwiges Steijn?

29-10-2023 18:12

JohnSnow +2959

Hedwiges Steijn?
Scheer je weg snotaap.

29-10-2023 18:13

MichelBoerebach +29192

Dat waren Steijns woorden, snaak.

29-10-2023 18:16

afca95 +1307

Ik weet ook wat Ajax nodig heeft, volledig nieuwe verdediging

29-10-2023 18:10

YRGI +32950

Een goede middenvelder ipv Taylor zou ook helpen.

29-10-2023 18:10

AjaxLiving +14

En keeper, middenveld en aanval, maar eens.

29-10-2023 18:14

Pizzapunt20 +10030

Vooralsnog is het vooral lijden

29-10-2023 18:07

Mv9494 +16636

Geef Mikautadze eens een kans in de spits.

29-10-2023 18:05

ajax4perez +9565

Mikautadze moet minuten gaan maken!!!

29-10-2023 18:04

wijzijndebeste123 +164618

1e helft was gewoon ijzersterk. Branco was de beste man imo. Helaas ga je niet met 1-4/1-5 rusten. Vraag me af waarom Mikautadze zelfs geen enkele minuut krijgt. Frankrijk deed hij t geweldig en ook Shota Arveladze is lyrisch over hem. Net als Marseille supporters die ik sprak tijdens onze wedstrijd. T enige wat ik daarom kan bedenken is dat Mikautadze lui traint en daarom geen kans krijgt. Of dat hij niet ziek was afgelopen week maar dat er iets anders aan de hand is (bv. transferverzoek ingediend).

29-10-2023 18:04

JohnSnow +2959

Ik vrees het ook. Toch jammer, wéér een stoorzender…

29-10-2023 18:06

wijzijndebeste123 +164618

Tja ik snap m wel. Hij kon naar de Premier League en Milan. Kiest voor ons en heeft nog geen minuut de kans op zijn eigen positie gekregen. Kan me voorstellen dat hij enorm baalt. Zal id winter wel vertrekken.

29-10-2023 18:08

JohnSnow +2959

Klopt, maar aan de andere kant gooit hij z’n eigen ramen in. Had tot December kunnen wachten voor een transferverzoek en in de tussentijd ALLES op alles zetten. Daar had hij meer aan gehad.

29-10-2023 18:11

Turbo +42016

Laat hem gewoon zitten met Vos tot je een nieuwe trainer hebt. Als we nou een zeer bekwame interim klaar hadden staan, ok. Maar Van 't Schip?

2 jonge trainers. Gooi ze voor de leeuwen. Weten we gelijk wat we er aan hebben. Laat ze eerst ook een paar potjes coachen tegen mindere goden.

29-10-2023 18:04

JohnSnow +2959

Die vlag gaat niet op. Maduro mag maximaal 1 maand blijven zitten ivm benodigde trainers papieren.

29-10-2023 18:05

Turbo +42016

Heeft Vos die papieren wel? Dan is dat vrij makkelijk opgelost.

29-10-2023 18:16

wijzijndebeste123 +164618

We kunnen t dus wel eens zijn. Vos en Maduro zie ik t erg in zitten als duo. Kan je id winter voor Knutsen gaan. Echter mag Schip waarschijnlijk zelfs n eigen assistent meenemen. Dus die is ook komend seizoen onze trainer.

29-10-2023 18:05

JanTa +15855

Er moet eerst kwaliteit komen dan staan vanzelf wel de leiders op.

29-10-2023 18:03

gebakkenperen +3121

Het zou helpen dat er een aanvoerder gekozen wordt met leiderschap. Bergwijn is het niet en gaat het nooit worden.

29-10-2023 18:02

YRGI +32950

VD Boomen is de enige leider in deze ploeg.

29-10-2023 18:02

PuntNaarAchterSVP +5357

Don't worry, about a thing
Cause every little thing
Is gonna be alright

29-10-2023 18:01

Kryptonite +76935

Een uitstekende eerste helft, zeker voor ons doen. Tweede helft na de snelle tegengoals zag je de koppies weer hangen, maar das geen wonder gelet op de staat van de ploeg.

Wat de eerste helft mij wel heeft geleerd is dat Steijn de aller, aller, allerslechtste trainer aller tijden is en dat de spelers zó slecht nog niet zijn.

Nu weer een serie semi makkelijke wedstrijden om hopelijk de weg omhoog weer te vinden.

29-10-2023 18:01

FrancescosRavioli +15339

Ik vind je vrij positief over 'de spelers".
Zowel Avila en Taylor hebben echt niks laten zien. Gaaei is verdedigend echt te min.

Bergwijn... need to say more?
Van de rest denk ik overigens dat ze wel meer kunnen. Vooral Vd Boomen en Hlynsson hebben me positief verrast.

29-10-2023 18:11

Kryptonite +76935

Wij komen van heel, heel ver he. Zelfs Taylor was niet zó slecht in de eerste helft. Hij wist ineens wel goed positie te kiezen en niet als een headless chicken overal en nergens te staan. Met een andere trainer stonden we nu 5e oid in plaats van 18e. En vandaar mijn opmerking dat de spelers niet zó slecht zijn als het lijkt (namelijk: degradatiekandidaat spelers).

29-10-2023 18:14

FrancescosRavioli +15339

Een Taylor en Avila zouden bij Fortuna nog geen basis staan hoor.

Die gozer is afgegleden van Gravenberch uit de basis spelen naar KKD niveau.

29-10-2023 18:19

willem_essing +4

Het is inderdaad heel apart dat Maduro de spelers wel een prima eerste helft kan laten spelen.

29-10-2023 18:11

Kryptonite +76935

Zo apart is het niet, want iedereen en zijn moeder zag al wat er allemaal misging en welke aspecten te wijten waren aan de spelers en welke aan de trainer, en het lag voor zeker 80% aan de trainer.

29-10-2023 18:16

Ajax14AMS +25205

Heb jij o.a. Avila, Sutalo en Gaaei zien verdedigen in de tweede helft?

Dat verraad dat ze wel DEGELIJK 'zo slecht zijn'. Werkelijk waar BESCHAMEND wat hun lieten zien.

De eerste helft was aanvallend vooral erg goed, maar ook toen waren we verdedigend kwetsbaar. (al was het niet zo erg als de helft erna)

29-10-2023 18:15

Kryptonite +76935

1. Ik heb het over de 1e helft.
2. De eerste helft waren we verdedigend verre van perfect, maar nog altijd beter dan in alle andere wedstrijden onder Steijn.

Ergo, Steijn is een kut coach en de spelers zijn niet zó slecht als we dachten. Steijn had in geen miljoen jaar zo'n 1e helft tegen PSV gespeeld.

29-10-2023 18:18

Ajax14AMS +25205

1. Ik heb het over het deel waarin je zegt dat de spelers "niet ZO slecht zijn".
2. Dat is tactisch dan ook niet zo heel moeilijk he... De persoonlijke fouten waren er echter nog net zo veel als onder Steijn. (dit indiceert een kwaliteitsprobleem)

Steijn is inderdaad een slechte trainer, maar vanwege de persoonlijke fouten zijn de spelers nog steeds even slecht als ik dacht. Zo een Avila... Dat kun je onmogelijk verbetering noemen.

29-10-2023 18:26

Kryptonite +76935

Jij hebt een ander begrip van wat ik bedoel met "zó slecht". Ik bedoel daarmee dat we nu 18e staan maar dat je met dit spelersmateriaal hoger hoort te staan. De spelers zijn dus beter dan wat ze presteerden onder Steijn.

29-10-2023 18:33

Ajax14AMS +25205

De eerste helft was leuk, maar het feit is dat je er gewoon VIJF tegen krijgt.

Avila en Sutalo vond ik even slecht als onder Steijn vandaag maar aanvallend waren we wel wat beter in de eerste helft inderdaad.

We zullen niet onderaan eindigen, maar Europees halen we echt niet, al zet je Guardiola voor de groep. Ik denk ECHT dat we kwalitatief tekort schieten.

29-10-2023 18:38

95 +2169

Makkie, met kerst staan we 5e en we worden nog 3e.

29-10-2023 18:31

Chrismokum020 +16436

Haha leiders ja. Dat zijn dit jaar op papier dan Bergwijn en Berghuis. Gasten die zelf juist baat hebben bij types als Tadic, Alvarez, Martinez en Tagliafico. Bergwijn moet je de band gelijk afpakken en aan Branco geven. Die heeft een prima pot gespeeld en is met het team bezig. Bergwijn speelt voor zichzelf en kan enkel moeilijk kijken

29-10-2023 18:00

TheSpecialOne +8922

Oh, Dus dat is de mindset binnen Ajax dat de stand vertekend is en dat het allemaal wel goed komt. Nee, Ajax jullie moeten op zoek naar echt goede verdedigers. Dat is het echte probleem!

29-10-2023 18:00

Rodsje +14763

We hebben maar 1 natuurlijke leider en dat is Branco, overigens ook voetballend je beste middenvelder. De Taylors, Bergwijn en Berghuisjes zijn geen leiders, zijn er ook niet gemaakt voor.

29-10-2023 17:59

Chadd +7759

Normale mensen verwachten ook niet dat een 21 jarige die bezig is aan z'n tweede seizoen op het hoogste niveau een leider is. Je kunt Taylor dus sowieso weghalen.

29-10-2023 18:04

Rodsje +14763

Nee maar dat gaf ie wel aan in 1 van zijn interviews, overigens kan dat wel, zie een de Ligt.

29-10-2023 18:07

mokum007 +6523

Laat Branco de leider worden op de middenveld, van daar uit kan hij de spelers aansturen

29-10-2023 17:58

Aurelius1 +19736

Totaal geen Ajax speler, al meerdere keren door de mand gezakt dit seizoen vanwege veel te trage handelingssnelheid.

29-10-2023 18:01

tijssenajax +13957

Je moet kijken naar wat er voorhanden is en dan is hij de beste optie.

29-10-2023 19:01

Aurelius1 +19736

Jammer, Steijn zei gewoon de waarheid: ik heb betere spelers nodig.

29-10-2023 17:58

ajaciedje90 +60197

Het enige wat Steijn had kunnen redden waren spelers van het kaliber Haaland anders zou hij er alsnog een tyfus zooi van maken.

29-10-2023 18:00

Rodsje +14763

En toch was dit de beste eerste helft dan alle helften van Steijn bij elkaar. Ajax heeft een goede trainer nodig, zie voorbeeld Slot

29-10-2023 18:01

YRGI +32950

Die eerste helft heeft laten zien dat hij juist liep te janken. Ja, om de titel te winnen heb je veel betere spelers nodig, maar ook met deze spelers hoor je niet onderaan te staan.

29-10-2023 18:01

ajaxwestland09 +29025

Welke leiders? Bergwijn Taylor berghuis 🤢

29-10-2023 17:58

Chadd +7759

Normale mensen verwachten niet dat Taylor (21 jaar en bezig aan z'n tweede seizoen) een leider is.

29-10-2023 18:01

Slang3 +45995

Taylor is jonger dan talenten Brobbey en ASE

29-10-2023 18:04

Cello +52979 moderator

@Chadd

Bezig aan zijn derde volledige seizoen, debuteerde al in seizoen 2020-21. En ja, omdat hij samen met Brobbey, Rensch en Pasveer nu het langst in de a-selectie zitten mag je wel degelijk meer van hem verwachten.

29-10-2023 18:07

Slang3 +45995

Spoiler: Leiders gaan niet opstaan als ze dat nog niet gedaan hadden. Daarom een trainer nodig die met harde hand regeert een geen slappeling als Van t Schip

29-10-2023 17:57

Tommyshelby +129399

'Leiders moeten opstaan'

Die is transfervrij vertrokken en we halen Akpom (met nummer 10) terug. En Bergwijn en Berghuis zijn daar niet goed genoeg voor.

29-10-2023 17:57

ajaciedje90 +60197

Branco van de Boomen heeft het wel inzich in elk geval die zag ik goede dingen doen maar gebrek aan speeltijd de afgelopen tijd brak hem ook een beetje op. Hoe hij de 1e helft alles neerzette en de ballen opeist dat deed mij veel plezier. Ook in verdedigend op zich stond hij heel goed en had hij snel door waar het gevaar ging komen.

Oja en hij had een hele goede link met Berghuis & Hlynsson daar moet je ook op voortborduren. Start met het maken van spelers die complimentair zijn aan elkaar te laten staan dan gaat de puzzel snel gelegd worden.

29-10-2023 17:56

JohnSnow +2959

Heel goed wat je zegt mbt dat ze complementair aan elkaar zijn.

Lichtpuntje

29-10-2023 18:09

nightgoat +31075

Leiders, waar dan?
Lijders zal ie dan wel bedoelen.

29-10-2023 17:56

Martin Schokker +797

die is die duitse gek vergeten te kopen, geen enkele hierarchie en logische opbouw in de selectie

29-10-2023 17:59

Odin2710 +2106

Ww hebben geen leiders...

29-10-2023 17:55

HallelujahAmsterdam +10641

Leiders , opstaan .... onze aanvoerder staat gewoon open voor vertrek naar die zandbak.

29-10-2023 17:54
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.