Van der Hoorn in de basis tegen Utrecht

door BvdPloeg 287

Van der Hoorn in de basis tegen Utrecht

door BvdPloeg 287

Laatst geüpdatet

NIEUWE RONDE, NIEUWE KANSEN - Frank de Boer start zondag tegen FC Utrecht met Mike van der Hoorn in de basiself. De verdediger was deze week veelbesproken na zijn moment met Mario Balotelli tegen Milan. De Boer benadrukt echter dat hij de verdediger niets kwalijk neemt. 'Ik heb heel kort met hem gesproken. Hij moet beseffen dat hij op dat moment niets verkeerd heeft gedaan in mijn ogen', vertelde De Boer tijdens de persconferentie. 'Hij had er misschien iets voor kunnen staan, maar ik neem hem de penalty niet kwalijk. Soms moet je even voelen waar je tegenstander is, in Italië doen ze niet anders.'

De coach vervolgt en gaat duidelijk harder praten van frustratie. 'Het is de interpretatie van de scheidsrechter om te beslissen wat wel en niet mag. Balotelli werd niet gehinderd. Hij was op zoek, maar dat doen Italianen altijd. Als je er vijf mensen omheen hebt staan en je ziet het niet, ik vond het geen penalty.'

Hoe dan ook, door de blessure van Niklas Moisander kan Van der Hoorn alle criticasters de mond snoeren tegen zijn oude club. 'Ik denk dat hij er klaar voor is om Moisander te vervangen.' De nummer 6 speelt zondag om 12.30 uur naast de sensationele Stefano Denswil. 'Denswil heeft zijn kans gegrepen, maar wij wisten wel dat hij het aan zou kunnen. Datzelfde geldt voor Veltman', gaat De Boer daar kort op in.

Krijgt Utrecht voor het eerst in drie jaar Eredivisie weer eens klop? Wed hier op winst voor Ajax, krijgt 1,27 keer je inzet terug ontvang vijftig euro cadeau.

Lees meer over:
Plaats reactie

Balgobind +1

Mike gaat vanmiddag blunderen en dan verwijs ik naar deze reactie. Ik hoop absoluut van niet, maar deze jongen komt zo veel te kort, kan niet tegen ajax druk, en is gewoon niet in vorm.

06-10-2013 10:01

daslogisch +1

Zou dan veel eerder gaan voor Ligeon op rechts en t duo vRhijn en Denswil centraal. Dan ben je voetballend gezien bijna optimaal.. Of Blind eindelijk eens als inschuivende CV gebruiken, naast Denswill in t centrum..

05-10-2013 15:30

De_Realist +365

Wie zal Bulthuis vervangen bij FC Utrecht?

05-10-2013 14:38

OviMivO +1761

wat een doemdenkerij..

en is Veltman nu ineens wel het toptalent? (niet dat ik het geen talent vind overigens)

maar toen die jongen vorig jaar wel eens moest invallen was het allemaal maar niks... mankeerde vanalles aan.. stelletje droplullen lopen hier bah!

ga eens je eigen spelers supporten ipv afbranden, en vervolgens als je een nieuw slachtoffer heb gevonden weer de hemel in praten.. echt lopen hier een aantal mensen mee met de waan van de dag..

05-10-2013 10:24

RobertoStrife +2

Ik heb Veltman altijd een toptalent genoemd. Kun je teruglezen.

VD Hoorn heb ik ook altijd een matige aankoop genoemd.

05-10-2013 19:39

Balgobind +1

Slechtse aankoop sinds tijden. En niet na Milan, lees mijn commentaa rmaar terug. Die jongen gaat je een hoop drama brengen. Als je al kijkt hoeveel verder Denswil is, tja.

05-10-2013 09:33

MosesD +14687

Eens. Die jongen heel vaak bij Jong Utecht zien spelen. Kan gewoon totaal niet voetballen. Let maar op, morgen laat zijn oude club hem de opbouw doen. Ajax meteen in de problemen dan. Veltman veel en veel beter. 4 miljoen door het putje.

05-10-2013 09:59

Andre3000 +0

Ik heb hier helaas niets aan toe te voegen. Waarom denk je dat de andere clubs zijn afgehaakt? Gewoon omdat zij hun huiswerk wel doen!

05-10-2013 11:29

Seagal89 +0

Komt goed met die knul

05-10-2013 02:50

pimp +493

Van Der Hoorn - Denswil. Leuke duo hoor! Heb er wel vertrouwen in

05-10-2013 01:55

Mrger +0

Hoe oud waren Jan Vertongen en Toby Alderweireld toen ze voor het eerst samenspeelden?
Wordt dit onze toekomstige centrum in de verdediging of wordt het een centrum van Veltman - Denswil

04-10-2013 18:30

RobertoStrife +2

Veltman heeft veel meer talent, nu net terug van blessure, maar anders had hij er gestaan.

04-10-2013 18:51

Balgobind +1

Helemaal met je eens

05-10-2013 09:42

AjaxD1986 +1

Hij kan tenminste wel zeggen dat hij Ballotelli met 1 arm van zich af kan houden.

04-10-2013 18:03

AlexIbarra +19293

Een verdediger met veel potentie. Jammer dat hij al een tijd in een dipje zit terwijl we nu even geen andere keus hebben.

Hopelijk laat hij het komende wedstrijd(en) zien, dan kan hij Veltman voorbij proberen te komen in de pikorde.

04-10-2013 16:52

Godenzoon24 +15376

Van der Hoorn moet vertrouwen krijgen ook als zondag niet super is. In potentie echt een top verdediger. En ga weg met Veltman die is klein , niet heel snel fysiek niet sterk , dat is ook Moisander niet maar die compenseert dat nog met uitstekend positioneren en uitstekende opbouw. Denswil en Hoorn gaat een beestenduo worden.

04-10-2013 15:50

Capi86 +0

Mooi om te zien hoe Frank de boer ook door het vuur gaat voor zijn pupillen. Frank = held! En vd Hoorn... grijp nu je kans jongen en snoer de monden van de azijnzeikers. Een mooier moment komt er niet.

04-10-2013 15:37

De_Meer +1

Goed dat vd Hoorn tegen z'n ouwe cluppie de kans krijgt om zich te bewijzen.
In principe klasse dat je met Denswil en vd Hoorn twee lange, stevige jongens in het centrum hebt staan.
Vd Hoorn moet schijt hebben aan al dat gezeik en gewoon voor z'n kansen gaan. Hoe ver hij kan reiken moet blijken. We gaan het zien.

04-10-2013 14:59

Tifosi +0

Ik vind dit een erg sterke zet van Frank De Boer ! Juist nu geeft hij die jongen vertrouwen...

04-10-2013 14:36

carina +0

niet leggen kloten achterin ! heeft al twee doelpunten gekost !!!!!

04-10-2013 14:27

insectenverdelg +23512

Ik hoop dat Mike het echt gaat laten zien zondag. een goede wedstrijd kan hij wel gebruiken. Laten we hem als publiek iig groots steunen deze pot.

04-10-2013 14:26

OviMivO +1761

inderdaad..

zn aktie was ''niet slim'' omdat de scheids vooral het aangetrokken shirt duidelijk ziet van balotelli..

mja, als je vd hoorn nu bijv. gaat afbekken, dan kun je hem meteen afschrijven voor iig dit seizoen..

ik vond het wel ''mooi'' om te zien hoe door en door kapot hij was dat door hem ajax 1-1 speelde.. hij had de tranen in zn ogen staan.. en dat zegt ook wel weer wat.

thumbs up voor mike!

04-10-2013 14:29

Linaatje04 +0

Helemaal mee eens! Laten we deze jongen gewoon steunen zodat hij meer vertrouwen krijgt. Hij is wel man genoeg om elke keer voor de camera te verschijnen en aan inzet geen gebrek. Foutjes maken is menselijk en het is nog een jonge gast. Hij moet nog veel groeien, maar verdient wel een kans. Vorige seizoen prima gespeeld bij Utrecht en wordt nu afgerekend op enkele specifieke momenten. Van der Hoorn, schouders eronder en knallen zondag!

04-10-2013 14:48

AFCAjax +17839

Tot nu toe heb ik nog geen wedstrijd gezien waar hoorn geen blunderman was.. geld voor alles sinds het jeugd ek plus die gigantische blunder die hij bij utrecht maakte waar ze bij vi kapot om gingen.. utrecht volg ik niet en bij de wedstrijden van Ajax tegen utrecht zeggen die namen van utrechtspelers mij ook niks.

04-10-2013 14:10

MaupCaransaNES +2

De Boer benadrukt dat hij tevreden is over Poulsen op zijn positie en dat het gemis van Eriksen een krater heeft geslagen in het Ajax-voetbal, maar dat Duarte op zijn manier toch Ajax een twist geeft waarmee de rest optimaal hun voordeel moet doen.

04-10-2013 14:03

Lewis Hamilton +1

Grote God, dat wordt weer overleven in die laatste linie. VD Hoorn heeft echt nog helemaal niks laten zien, tegen Volendam was het ook niet om aan te gluren. Veltman is zelfs verder.

04-10-2013 14:00

MosesD +14687

Veltman is zelfs verder? Veltman is gewoon een uitstekende speler. Veltman en Denswil zijn ons toekomstige centrale duo. Kan van der Hoorn niet aan tippen. Is gewoon een ongelofelijke (en dure) miskoop. Totaal overbodig ook. Ik begrijp trouwens niet waarom van Rhijn niet tegen Utrecht centraal speelt. Speelde hij in de jeugd namelijk ook altijd. Ligeon doet het heel goed op rechtsachter.

04-10-2013 14:17

ZlatanAjax +0

In mijn ogen een totale misvatting! Van der Hoorn heeft vorig jaar een geweldig seizoen gedraaid bij FC Utrecht en wordt volledig afgebrand op twee cruciale fouten die hij heeft gemaakt bij Ajax en Jong Oranje. Waarbij je je nou echt kunt afvragen of hij er zoveel aan kon doen bij die penalty. Hij speelt weliswaar nog niet geweldig en moet duidelijk wennen aan het spelen bij een echte topclub, maar we moeten nou niet doen alsof die jongen er helemaal niks van kan! Veltman is in mijn ogen niet veel beter en ging vorig jaar tegen Vitesse uit bijv. ook gruwelijk in de fout waardoor Theo Janssen kon scoren.

04-10-2013 14:23

omisom +1

Tjonge tjonge die jongen heeft zeggen een schrijven één helft meegespeeld in het 1e en wordt steeds weer afgerekend op twee fouten uit het verleden. Als hij het zondag goed doet ga je zeker schrijven dat hij de beste aankoop was?????

04-10-2013 14:42

N-ajax +0

niet zozeer 2 fouten, maar gewoon slecht spel.

04-10-2013 17:20

flasher93 +0

Ben ik het niet helemaal met je eens. Van der Hoorn heeft een prima seizoen gedraaid bij FC Utrecht. Meerdere clubs hadden interesse! Moisander is gewoon beter op lcv. Doordat Veltman geblesseerd was en van der Hoorn aanpassingsproblemen had staat hij der. Dat weet iedereen wel, denk ik zo. Op elke positie moet je gewoon 2 spelers hebben die met elkaar strijden om een basisplaats. Voor het geval je een blessure krijgt of als je spelers rust wilt geven. Achter Veltman zit niet nog iemand die goed genoeg is voor Ajax 1 op het moment geloof ik.. Dus het is een logische oplossing .Bovendien is hij ook nog jong en hij wordt niet voor niets geselecteerd voor Jong Oranje :)

04-10-2013 14:51

mickey2602 +4790

Al deze redenen om Hoorn te halen en op te stellen kan je hier tegen sommige personen nog wel 26538 keer schrijven en dan nog zullen ze zeggen dat Hoorn een miskoop is en dat Ajax hem niet had moeten halen en al zeker niet opstellen.Die "sommige personen" weten het ook altijd beter als de Boer die dagelijks met de spelers traint en willen volgens mij ook het liefst iedere week een geheel ander elftal zien.Iedereen die 1 wedstrijd minder presteert moet er maar gelijk uit want dat is niks.
Discussieren over een opstelling kan en mag natuurlijk maar deze personen kan je nieteens serieus nemen,beste is om er nieteens een reactie op te geven.Maarja,dan krijg je geen discussies;-)

04-10-2013 17:52

Linaatje04 +0

Goede keuze denk ik, om van der Hoorn "gewoon" op te stellen. Hij moet weer vertrouwen vinden, daarvoor moet hij wel de kans krijgen. Zeker tegen zijn eigen club zal hij er op gebrand zijn om te laten zien wat ie kan. Daarnaast, Veltman komt net terug van een blessure dus ik zou rustig aan doen met hem.

04-10-2013 13:50

AFCAbrl +0

Zit Duarte nou wel of niet bij de selectie? Volgens de berichtgeving niet getraind vanmorgen maar meer zie ik niet.

04-10-2013 13:47

Linaatje04 +0

Hij zit er wel bij maar wordt morgen nog een keer getest.

04-10-2013 13:50

AFCAbrl +0

Ben benieuwd! Vond hem ijzersterk tegen Milan. Met nog iets meer durf gaat Duarte straks ook beslissende passes geven en goals maken.

04-10-2013 16:41

RH1900 +2

De kamps? Goedemiddag Frank, Joeri is verhuurd aan Heerenveen en Fabian geblesseerd.
Maar misschien bedoelt hij dus als vervanger voor volgend seizoen.

04-10-2013 13:36

sv +633 admin

dat zegt ie dr wel bij dan, dit is een tweet.

04-10-2013 13:37

MaupCaransaNES +2

Waar is de link naar het Twitter-account?

04-10-2013 13:13

BvdPloeg +0 editor

Staat er nu in!

04-10-2013 13:16

NR9 +0

Ben bang dat dit Ajax niet sterk genoeg is om te winnen van Fc Twente . Tegen PSV konden we ook geen potten breken en nu ontbreekt ook nog Duarte en nog belangrijker Moisander. Van der Hoorn is goed voor een grote fout per wedstrijd en dit breekt je uiteindeljk op. ik hoop zo dat ik het mis heb, maar ben er bang voor...

18-10-2013 20:22

Melvin01 +1

Frank de boer was vroeger ook altijd 1 fout per wedstrijd. Zeker bij het nl elftal. Ik heb bijna alle wedstrijden van hem gezien én ook de boer heeft het gehaald. Als vd hoorn het bij 1fout houdt zie ik verder geen problemen.

19-10-2013 16:25

Melvin01 +1

Frank de boer was vroeger ook altijd 1 fout per wedstrijd. Zeker bij het nl elftal. Ik heb bijna alle wedstrijden van hem gezien én ook de boer heeft het gehaald. Als vd hoorn het bij 1fout houdt zie ik verder geen problemen.

19-10-2013 16:25

Melvin01 +1

Frank de boer was vroeger ook altijd 1 fout per wedstrijd. Zeker bij het nl elftal. Ik heb bijna alle wedstrijden van hem gezien én ook de boer heeft het gehaald. Als vd hoorn het bij 1fout houdt zie ik verder geen problemen.

19-10-2013 16:33

AjaxFries +11

Kom op Ajacieden! Borst vooruit, als ik een deel van de reacties hieronder lees, biedt dat weinig hoop... Oke, we zijn momenteel niet op ons sterkst, en bij FC Twente loopt het vrij aardig. Maar dan nog... Twente moet zich meten met ons, niet andersom. Ajax moet altijd voor de winst voetballen, moeilijke uitwedstrijd of niet... Natuurlijk zijn er uitzonderingen, Europees gezien, maar op nationaal vlak telt er voor dit Ajax maar 1 ding: winnen, van elke tegenstander, in elk stadion!

18-10-2013 19:31

wendoo9 +8125

Gewoon eigen spel spelen en goed met de kansen omgaan die je krijgt .Komt het daar in enschede op vechtvoetbal, dan zullen wij het zeker moeilijk krijgen.Dus scoreeeeeeeeeeeen punten pakken en wegwezen !.

18-10-2013 15:02

Nacho van Manen +0

'Twente hoort bij de top van Nederland dus we kunnen kijken of we ons daaraan kunnen meten. Het liefst pak ik de kop en als dat niet zo is, dan moeten we weer een ander alternatief zoeken.'

Beetje vreemde zinnen vind ik dit van de Boer, totaal niet zijn stijl.. Kijken of we ons daaraan kunnen meten? Ik hoop toch dat we van tevoren we al weten dat we ons in ieder geval kunnen meten met Twente. Een ander alternatief zoeken om de kop te pakken? Gewoon punten pakken toch?

18-10-2013 15:02

steefjuhhhh +0

Precies Nacho ;)

19-10-2013 17:24

trainerdv +2

Twente is erg sterk dit seizoen, Ajax (nog) niet.
Tel daar de blessures bij op. Ik wou dat het anders was, maar Ajax is geen favoriet....

18-10-2013 14:56

3*stars*3 +23524

Zo denk ik er ook over want P$V maakte binnen 15min gewoon gebruik van zwakte achterin bij ons.
'
Twente is een ander verhaal, het team is redelijk compleet.
Brede selectie met veel smaken voorin en scoorde met Ajax tot nu toe meeste goals (22) achterin staat het ook goed (maar 5 tegen/Ajax 13...).

Natuurlijk zeggen cijfers niet alles maar Twente is echt gevaarlijk.

18-10-2013 16:16

Melvin01 +1

Cillessen
V. Rhijn
Veltman
Denswil
Blind
Schöne
De jong
Serero
Andersen
Hoesen
Fischer

25-10-2013 20:09

Rogyros +0

Ik denk dat je misschien ervoor moet kiezen om Blind op 6 te zetten en Boilesen linksback. Blind is goed in de voortzetting en Boilesen kan dan rushes maken en Sightorsson bedienen.

25-10-2013 21:54

Melvin01 +1

Ja, dat klopt. Ik was ook aan het twijfele over deze posities.
Alleen ik vind dat schone het wel verdient nu. Veel voetbal op het middenveld.

25-10-2013 23:03

KevinR34 +0

Vooral Fischer blijven opstellen als je veel goals wilt maken!

25-10-2013 14:55

Jaylen +0

Helemaal mee eens!

25-10-2013 18:23

Melvin01 +1

Fischer is de enige die voorin iets kan forceren danwel creëren!

25-10-2013 19:56

Melvin01 +1

Fischer is de enige die voorin iets kan forceren danwel creëren!

25-10-2013 20:13

jarenfan +5

Misschien moet bergkamp opgepoetst worden ,om een beetje te scoren.
Dat scoren gaat echt een probleem worden.
Ajax WAS de ploeg die altijd scoorde.

25-10-2013 14:20

insectenverdelg +23512

En nog steeds heeft Ajax in de eredivisie, gezamenlijk met Twente, de meeste doelpunten gescoord i de eredivisie. Vind 14 tegendoelpunten, op 10 wedstrijden eigenlijk iets zorgelijker, zelfs Cambuur heeft er minder tegen gekregen.

25-10-2013 14:43

flyingsoccer +1

Volledig mee eens het aantal tegen doelpunten is gewoon teveel laten we het maar houden op de jeugdigheid en knulligheid.

25-10-2013 14:48

insectenverdelg +23512

Gaan voor 4 overwinningen op rij lijkt me idd. Als je Vitesse thuis ook wint, hoef je tot de winter geen punten meer te verliezen, gezien het programma lijkt me in de eredivisie.

25-10-2013 13:22

insectenverdelg +23512

Nieuws van Duarte bevalt me niet....

25-10-2013 13:21

flyingsoccer +1

Mee eens deze speler werd vooraf bestempeld als niets toevoegend maar ondertussen onmisbaar.

25-10-2013 14:49

insectenverdelg +23512

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe ver Duarte en Moisander zijn in de revalidatie. Over een week zouden ze er toch wel weer bij mogen zijn tegen Vitesse.

25-10-2013 13:05

AlexIbarra +19293

Tja, ik ben allang blij dat de inmiddels gebruikelijke slechte seizoensstart ons tot nu toe niet veel heeft gekost.
Alleen in de CL staan we nu erg ongelukkig, al werd daar juist best aardig gespeeld.

Als een Serero of Duarte een plek krijgt op het middenveld, is het natuurlijk fijn als Siem de Jong daar lekker stabiel draait zoals altijd, maar helaas. Zelfde geldt voor Denswil, die ipv naast Moisander te groeien, nu al meteen de kar moet trekken voor Veltman of vdHoorn die nog minder ervaring hebben dan hij. En Sigthorsson zou z'n eerste fitte seizoen het liefst ook met een paar buitenspelers (en nr. 10) in vorm zijn begonnen, niet vleugellam zoals nu.

Je sterkste verdediger en creatiefste aanvaller verliezen (die ook nog eens praktisch alles speelden waardoor niemand de afgelopen 3 jaar echt op die plekken heeft gestaan) is niet zomaar iets. Als Moisander weer fit is en Siem een beetje uit z'n dip kan komen, Viktor misschien effe mee kan trekken, verwacht ik dat de andere spelers ook beter in hun spel komen.

01-11-2013 20:39

afcavinnie +0

effe opladen voor zaterdag. 6 punten wedstrijd.

01-11-2013 18:55

De Stift +7093

Mijn vertrouwen in De Boer en de technische staf is groot. Ik vind dat Ajax in de eerste drie seizoenen duidelijk progressie heeft geboekt. Nu stagneert het echter en zie je zelfs een terugval. Zoals De Boer altijd heeft gezegd, is Eriksen belangrijker gebleken dan wij allemaal zagen. Hij was de dirigent en het team is nu zoekende. Aan de andere kant is Duarte een uitstekende aankoop gebleken en het is doodzonde dat hij nu geblesseerd is. Ook is het mooi dat spelers als Serero, Klaassen, en Andersen nu een kans krijgen. Ook Blind op het middenveld is een optie, die tijd nodig heeft om tot het gewenste effect te leiden.

Dit seizoen moet Ajax proberen de dubbel te pakken, want Europees zijn we klaar. Maar die ambitie blijft bestaan en dan moet je ook kijken naar de toekomst. Cilissen, Boilesen, Denswil en Veltman maken bijvoorbeeld een uitstekende indruk op mij. Als die dit seizoen ingespeeld raken, staat daar een verdediging met veel fysiek, snelheid, gogme, drang naar voren én voetballend vermogen. Alleen Van Rhijn zit in een dip, waarvan het de vraag is of hij eruit kan. Met Ligeon heeft De Boer daar een goede concurrent en ook mag wat mij betreft geexperimenteerd worden met Van der Hoorn op die positie.

Op het middenveld vind ik Blind een interessante optie voor de punt naar achteren. Hij heeft veel overzicht, een goede pass, en veel durf aan de bal. Zonder de bal moet hij zich verder ontwikkelen, maar ik vind het interessant om te kijken hoe dat gaat lopen. Met Poulsen en Schone voldoende krachten achter de hand, zeker met het oog op de ontwikkeling van Bazoer ziet de toekomst er daar goed uit.

Duarte is een goede aankoop gebleken en we zullen dit seizoen moeten zien of spelers als Klaassen en Serero echt kunnen aanhaken bij het niveau. Overigens zie ik in spelers als Fischer en Andersen ook veel mogelijkheden in de twee punten naar voren.

De aanval is en blijft het zorgenkindje. Sigthorsson doet het bij vlagen goed, maar is voetballend nog niet op niveau. Hoesen is overtuigend in de invalbeurten, maar als hij een hele wedstrijd speelt valt hij toch tegen. Wel twee spelers met veel potentie die zich dit seizoen zullen moeten ontwikkelen.

Dan de flanken. Zowel Fischer als Andersen functioneren daar niet optimaal. Ze willen teveel met de bal, maar passeren te weinig, geven te weinig voorzetten en hebben niet zoals Robben, Messi of Ronaldo de snelheid, schot (en dreiging naar binnen toe) en individuele actie die nodig is om echt van betekenis te zijn op die positie. Wat dat betreft is het zo zonde dat de experimenten met Bojan en Cuenca tot nu toe teleurstellend verlopen. De Sa heeft een aardige indruk gemaakt, maar of de top erin zit...? De hoop is gericht op De Toekomst. Wat gaan spelers als De Sa, Meleg, en Lazic brengen?

Het is vervelend nu, maar ik oefen mijn geduld. Bij mij geen twijfels over De Boer tot aan het einde van het seizoen. Het zou me niets verbazen als het dan weer loopt en hij de schaal boven zijn hoofd tilt.

01-11-2013 17:49

daw3 +0

We missen buitenspelers die een man uitspelen en dan overzicht bewaren. Fisher kan wel een man uitspelen maar verliest dan de bal aan de volgende.
Alleen met een balletje breed kom je er niet!

01-11-2013 15:03

Intec +0

Hou er toch is over op. Elk jaar wordt iemand anders geroept. En ze komen allemaal niet die geroepen wordt. Tadic is te duur en wordt niet gekocht dat is toch gewoon duidelijk. Beleid is beleid. Onder de 10 kan je geen tadic halen

01-11-2013 16:26

KevinR34 +0

Ik kan me maar 1 reden bedanken waarom Frank blijft doen alsof er niks aan de hand is en dat is het vertrouwen blijven geven in het team, zodat ze eerder beter gaan spelen. Je team in de media ook nog eens afzeiken heeft een negatief effect op de club.

Maar ik hoop wel dat Frank de problemen in ziet, en dat het dringend beter moet. Ajax speelt niet best dit seizoen. En Frank moet niet gaan roepen dat Ajax de transfermarkt niet op hoeft. Onze selectie kan best een kwaliteitsaankoop goed gebruiken, en vooral op de vleugel. Hopelijk zijn Moisander, Duarte en Bojan ook snel weer fit, want die missen wij enorm.

01-11-2013 14:38

erikje +7

Het spel van de laatste weken is ook hetzelfde als dat van de afgelopen 3 jaar. Alleen toen hadden we een speler op het middenveld lopen die zorgde voor creativiteit, dreiging en spel gericht naar het doel van de tegenstander met een fluwelen techniek in beide poten. Die speler hebben we niet meer waardoor de creativiteit en de dreiging weg is.

Dat is het enige verschil.

01-11-2013 14:33

Dekoning +0

Klopt helemaal, ik denk dat de vorm van Fischer en de jong ook te maken heeft met het vertrek van eriksen. Het is lekker om hem naast je te hebben spelen.

01-11-2013 14:37

Dekoning +0

Klopt helemaal, en ik denk ook dat de vorm van Fischer en de jong te maken heeft met het vertrek van eriksen. Het is lekker om hem naast je te hebben.

01-11-2013 14:38

V12 +867

Vind dat Ajax steeds beter gaat spelen. Vindt zelfs dat onze achterhoede beter is als vorig jaar. Het inspelen is zelfs beter als ten tijde van Verthongen en Alderweireld. Alleen is Anita nog steeds niet goed vervangen. Ik hoop een goede ontwikkeling van Blind en Duarte op die positie. De aanval is het zorgenkindje ze denken te weinig vooruit en hebben weinig succes 1 op 1. Maar met een beetje vertrouwen en een paar keer geluk kan dat ineens heel anders worden. Kijk maar eens naar Bakkali. Hij begon in een flow welke hij nu kwijt is. Het verschil is enorm.

01-11-2013 14:22

Capi86 +0

Dit is standaard koek ouwe

01-11-2013 13:31

BUUL +0

Ik ben al heel lang Ajaxied, toch mis ik wat.
Waarom kon Ajax heel agressief op de bal spelen toen Frank net coach was, hij liet iedereen jagen op een verloren bal en speelde daardoor heerlijk voetbal.
Iemand een iedee hoe we Frank weer zover krijgen om zo te spelen of was het de bekende niuw bezem. Laat ze de video's van de eerste wedstrijden 3 jr geleden maar eens terug kijken. Dan heeft Celtic GEEN kans.

06-11-2013 17:52

Wesl +0

na 40 artikelen ajax-celtic verhalen zit ik met het gevoel wat iedereen hiero heeft: GVD nog een hele dag wachten!!!

05-11-2013 16:37

De_Meer +1

Gordon Strachan heeft zich z'n hele leven nog niet geschoren.

05-11-2013 15:55

mvdk +44256 moderator

Misschien moet Enoh maar weer eens een kans krijgen. Die jongen is fysiek erg sterk.

Fischer------De Jong------Andersen
----------Serero----Klaassen-------
---------------Enoh----------------
Boilesen----Denswil---Moisander(is klaar)--Van Rhijn
--------------Cillessen--------------

Enoh is een bijter, een echte vechter en die heb je tegen Celtic nodig. Die jongen krijgt veel te weinig krediet. Poulsen heeft zijn beste tijd gehad en ik erger me erg aan hem. Bljnd is op die plek nog wat onwennig vind ik. Daarnaast vind ik Boilesen een echte kerel worden en zie ik hem af en toe lekker hard spelen. Ik geef hem voor deze wedstrijd dan ook de voorkeur.

05-11-2013 14:33

Superjodeuh +0

Fischer - de Jong - de Sa
Schöne - Poulsen - Serero
Blind - Denswil - Veltman - v. Rhijn
Cillessen

Lijkt me een mooie opstelling, ik vind de Jong gewoon beter als spits dan CAM. Met de voorzetten van de Sa en de kopballen van Siem moet het toch wel goedkomen?

05-11-2013 13:40

booya4afca +115

Poulsen? Die kerel kan er geen pepernoot van.

Lekker Blind op zijn plek, en Boilesen LB.

05-11-2013 14:09

Superjodeuh +0

Tja ik durf ook niet te zeggen dat Boilesen in vorm is

05-11-2013 14:12

arigold +7870

Ik snap niet waarom het nooit met Ligeon rechtsvoor is geprobeerd. Heeft de beste voorzet uit de selectie. Siem in de spits is een veel betere keuze met Andersen op links en de Sa op rechts, Fischer mag wel even brommmen op de bank.

05-11-2013 14:18

BigDaddy84 +0

Omdat Ligeon als rechtsbuiten nooit zoveel ruimte krijgt om een voorzet te geven als de ruimte die hij krijgt als rechtsback. Alleen moet je wel alles goed uitspelen en op dit moment lukt dat nog niet zoals het zou moeten.

05-11-2013 14:22

Afcanijmegen +0

De sa zit helaas nog niet bij de selectie

05-11-2013 14:33

erikje +7

Op zich prima opstelling, alleen zou ik toch gaan voor Sigthorsson op de rechtervleugel. Is sterk en altijd balvast. Heeft een aardige voorzet in de benen en kan ook naar binnen trekken om als tweede spits te fungeren. Heeft ook ervaring bij AZ als rechterspits dus waarom niet.

Siem is beter in de combinatie met Fischer, Schone en Serero, heeft een goed schot bij een lopende (niet stil liggende) bal, en met Schone op het middenveld een speler met een goed schot uit de tweede lijn.

05-11-2013 14:37

oudzuid +0

Hoesen in de spits, Schone op de flank, Klaassen op t middenveld en een centrum van Veltman en Moisander. Opgelost.

22-11-2013 14:52

vanreenen +10314

Waarom geen El-Ghazi als rechtsbuiten laten debuteren. Of is hij voor de gein overgenomen van Sparta. Het zou een openbaring kunnen zijn tegen Barca. KMijk maar eens op You Tube; http://www.youtube.com/watch?v=mx-8cC3PheU
Dit heb ik van Lesley Sana(woordgrapje) nog nooit gezien.

22-11-2013 14:17

Aeter +6636

Ik zie nog steeds die javascript staan bij dit nieuwsbericht.
Wordt dat nog gefixt in volgende versies van de Android app.

22-11-2013 13:41
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.