Kudus persoonlijk akkoord met Everton; Ajax laat Ghanees (nog) niet gaan

door Bart Veenstra 858

Kudus persoonlijk akkoord met Everton; Ajax laat Ghanees (nog) niet gaan

door Bart Veenstra 858

Laatst geüpdatet

Mohammed Kudus mikt in de laatste dagen van de zomerse transfermarkt nog op een transfer. De Ghanees is al persoonlijk rond met het Engelse Everton, maar Ajax laat de creatieve middenvelder vooralsnog niet gaan. Everton zou al een bod hebben neergelegd bij Ajax voor een permanente transfer.

Kudus, die sinds de zomer van 2020 Ajacied is, hoopte dit seizoen op een serieuze kans bij het eerste elftal van Ajax. De middenvelder kende een uitstekende voorbereiding en op dat moment wilde Kudus dan ook bij Ajax blijven, omdat hij dacht een eerlijke kans te krijgen. Nu het seizoen begonnen is en blijkt dat hij het moet doen met zeer korte invalbeurten stuurt hij aan op een vertrek.

Ajax wil Kudus op dit moment echter niet laten gaan en dus zal het tot en met het einde van deze transferperiode spannend blijven waar de toekomst van de Ghanees ligt. Met het oog op het WK wil Kudus veel minuten maken en de kans dat dat bij Everton gebeurt lijkt op dit moment groter dan bij Ajax.

Korte invalbeurten voor Kudus

In de vier competitiewedstrijden die Ajax tot nu toe speelde, maakte Kudus vier keer zijn opwachting als invaller. Heel veel speeltijd was hem echter niet geschonken. Tegen Fortuna Sittard speelde hij één minuut, terwijl hij ook tegen FC Groningen (zes), Sparta Rotterdam (zeventien) en FC Utrecht (vijf) niet veel minuten mocht maken.

Bij Ajax heeft Kudus te maken met veel concurrentie. Op de tien-positie concurreert hij met onder meer Dusan Tadic, Steven Berghuis en Davy Klaassen, terwijl hij de eerste tweegenoemde ook als concurrenten heeft op de rechtsbuitenpositie. Daarnaast beschikt trainer Alfred Schreuder met Francisco Conceição over nog een rechtsbuiten. Op de linkshalfpositie kiest Schreuder vooralsnog voor Kenneth Taylor.

De transfermarkt in Nederland is nog open tot en met 31 augustus. Engelse clubs kunnen echter ook op 1 september nog zaken doen. Zodoende zou Kudus in het uiterste geval ook op donderdag nog een transfer naar Everton kunnen maken.

Bart Veenstra (Twitter: @Bart_Veenstra | e-mail: b.veenstra@ajaxshowtime.com)

Bestel het nieuwe derde Ajax-tenue nu in de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

Tommyshelby +128573

Haha, zoveel mensen die er compleet naast zaten. Told ya 🤣

13-02-2023 00:58

Ralph Beurskens +149

Hij heeft zeker potentie. Maar ik vind hem teveel zijn eigen wedstrijd spelen als hij invalt. En hij heeft best een hoog risico op balverlies bij zijn acties. Hij moet simpeler gaan spelen. Te laconiek ook in de afwerking. Het is nog een beetje een onveilige speler.

30-08-2022 00:49

Tijntjee +690

Wat nou bijzondere dynamiek?

Klaassen en Berghuis vertegenwoordigen 0 rest waren en hebben dus geen potentie. Kudus is jong heeft pech gehad met blessures en nu hij fit is mag hij het doen met 30 minuten in 3 wedstrijden? Dat zijn geen kansen en vetrouwen. Laat hem gewoon is een paar wedstrijden staan. Maar als je een grotere bek hebt of een bepaalde status heb je ineens meer recht? Of dan lees ik dat hij zijn kans niet gepakt heeft? Wanneer heeft hij vanaf het 1e minuut een paar wedstrijden mogen beginnen?

Ik snap wel dat hij weg wil zeker als je de beste speler in de voorbereiding bent geweest

30-08-2022 00:24

Joodhannus73 +3579

Dom ook van Schreuder. Hier kan je op wachten. Tadic is 36, heeft 0,0 restwaarde én presteert ondermaats. Kudus heeft ontzettend veel potentie en moet alleen vertrouwen krijgen. Laat hem 10 wedstrijden staan en we hebben een nieuwe ster..!!!

29-08-2022 23:31

Tijntjee +690

Helemaal mee eens

30-08-2022 00:04

Litmanen85 +4603

Na Antony is het klaar gvd qua spelers verliezen... Ziyech nog binnen halen en eventueel een keeper.

29-08-2022 22:14

SjakiedeWit +2636

Van mij mogen Blind Tadic en Klaassen weg…

29-08-2022 22:00

Aldinho_nl +1061

Man man, wat een negatieve reacties op een trio echte Ajacieden. Schaam mij soms hoe wij met onze helden omgaan.

29-08-2022 23:32

Tijntjee +690

Status uit het verleden hoeven geen helden van de toekomst te zijn of wilde je litmanen ook terug op het veld?

30-08-2022 00:25

SjakiedeWit +2636

En Gert Bals op doel…

30-08-2022 14:55

Pancho +437

“Van mij mogen Blind Tadic en Klaassen weg”

Ik dacht eerst dat je het meende! 😂😂

30-08-2022 11:19

SjakiedeWit +2636

Las net dat we met Cerny bezig zijn…

29-08-2022 21:59

FWAjacied +3860

Telegraaf meldt het ook nog eens: Kudus vertrekt niet.

29-08-2022 21:38

pietvanvliet +4414

Alleen laten gaan als Everton een volkomen gestoord bedrag biedt. Hoeft dan op zich niet eens vervangen, al zou dan ik dan wel heel kritisch blijven volgen hoeveel minuten Ünüvar in Turkije krijgt.

We krijgen als het goed is een mooi vol seizoen, dus wedstrijden zat voor Kudus. Van mij hoeft ie niet weg. Ik zie dat soort spelers graag, vooral als ze in vorm zijn.

29-08-2022 21:37

Cafeoostindie +2734

Effe offtopic.

Wat vonden jullie van Baas?
Zag er echt solide uit imo

29-08-2022 21:12

Aldinho_nl +1061

Prima! Daarom kunnen we ook best wat meer jeugd inzetten. De rechtsbuiten van jong moet ook wat minuten gaan maken.

29-08-2022 23:33

GarciaDeLaTorre +22894

Ik hou van Kudus, laat ik dat voorop stellen. Maar mensen gaan wel erg ver om hem onze beste speler te noemen. Hij wordt bijna gezien als de verlosser. Doe ff normaal met z’n allen…

En ja, ik ben het er absoluut mee eens dat ie meer minuten verdient op basis van wat hij laat zien. Maar ergens, érgens zegt het wel wat dat zowel Erik als Alfred hem niet zoveel speeltijd gunnen. Toch?

Al met al jammer dat hij lijkt te vertrekken. En dat het door de achterdeur is. Dit is echt zo’n speler die als ie straks weg is, het helemaal gaat maken. En dat wij er dan met z’n allen met argusogen naar kijken…

29-08-2022 20:43

willem1958 +8747

@GarciaDeLaTorre;

bij Ajax lopen er verschillende voetballers die erg goed zijn met hun eigen specialisme maar Kudus heeft een aantal eigenschappen die geen andere speler van Ajax in die combinatie heeft, dat maakt hem een topspeler.
Des te vreemder is het als hij na een prima voorbereiding bijna geen tijd krijgt omdat hij niet in het denken van Schreuder past?
Nog erger is het als er spelers niet in vorm zijn maar toch voorrang hebben op kudus.
Hij is bij uitstek een speler die juist door zijn kwaliteiten een wedstrijd kan openbreken, een mannetje passeert en met een dribbel het middenveld oversteekt als we vroeger Frenkie ook zagen doen.
Mensen houden van rasvoetballers, dat zijn de spelers waar mensen voor naar het stadion komen.

30-08-2022 15:58

vanreenen +10236

Prima zaak door het labberkakken handelen van Ajax door het al een paar wedstrijden spelen als een dweil door Tadic en hem maar laten staan i.p.v. Kudus in te brengen. Straks lees ik ook nog dat Alvarez akkoord is met New Castle.
Gaat lekker zo. Ik word hier nu toch wel een beetje raar van het beleid zowel buiten als binnen het veld.
Wellicht vertrekt Sar volgend seizoen ook wel naar Utd samen met Overmars.

29-08-2022 20:29

Cafeoostindie +2734

Kom op man, tadic is onze held.

Uit het oog uit het hart

29-08-2022 21:14

Aldinho_nl +1061

Juist! Wat een nepsupporters zie je hier. Die hebben of de slechte tijden niet meegemaakt, geen respect voor onze helden of het zijn gewoon een stel trollen uit de provincie.

29-08-2022 23:36

Daminem +401

Zou Kudus een goede oplossing zijn voor als Alvarez vertrekt? Als Newcastle 50 mln+ biedt, dan zou je dat toch moeten overwegen.

29-08-2022 20:14

AlexIbarra +19238

De verdedigende instelling die Alvarez heeft, mist Kudus volkomen.
Hij kan wel op het middenveld maar dan in een andere rol.

29-08-2022 20:23

Daminem +401

Bedankt voor de toelichting @alexibarra. Dat kan ik wat meer waarderen dan de reactie van Ajaxadept die een vraag direct als voorstel ziet en gelijk iemand afschilderd. Ik heb Kudus te weinig in een verdedigende rol gezien om hem op die plek te beoordelen

29-08-2022 22:11

Aldinho_nl +1061

Nee, daarvoor is hij verdedigend te zwak en daarnaast vind ik hem ons spel ook erg vertragen.

29-08-2022 23:37

Andersen de man +1999

Ik snap Kudus wel. Kwam denderend binnen. Toen flink pech met zijn eerste grote blessure. En toen weinig kansen gehad. Veelbelovende start vervolgens en toch achter in de pikorde na Klaassen. En slecht draaiende Tadic en een licht opgeleefde Berghuis. Tsja, hij moet spelen op zijn leeftijd om oog te houden op wk en om te ontwikkelen. Nog altijd een vrij jonge speler. Slecht te rijmen hoe hij zo veel minder kansen krijgt na zo'n puike voorbereiding. Jammer als hij vertrekt!

29-08-2022 20:13

S.Ajacied +5193

Kale en Kokkie zeggen net dat Ziyech niet meer komt, dan is dat zo.

29-08-2022 20:04

4Ever14 +6601

Die zeiden (of dachten) ook dat Antony zou blijven…

29-08-2022 22:24

Masz +3731

@BartVeenstra
Is dit een wild gerucht of gaat Everton al ruim een week na een persoonlijk accoord met Kudus nu een serieus bod doen?

29-08-2022 20:04

lexy88 +8818

Ondertussen in Eindhoven: de zogenaamde droomvoorhoede is al bijna ontmanteld. Madueke weer eens in de lappenmand, Luuk de Jong weken geblesseerd en Gakpo lijkt te vertrekken. Daar zit je dan als John de Jong met je "we gaan over Ajax heen". Wat een flapdrol en vermakelijk om te zien. Kennelijk had Nottingham Forrest 20 miljoen geboden. Whahaha, iets met neus en feiten.

29-08-2022 20:02

S.Ajacied +5193

Southampton schijnt 40 miljoen te hebben geboden, niet een club waar je op zit te wachten. Maar denk wel een verstandige tussenstap net zoals Wijnaldum eerst maakte bij Newcastle.

29-08-2022 20:06

Omar +17166

Ihattaren is MIA, Antony gaat weg, Unuvar verhuurt. Deze verkoop zou super onlogisch zijn

29-08-2022 20:01

IRBaboon +6852

Wat verhuurt Ünüvar?

29-08-2022 20:21

Omar +17166

je moeder

29-08-2022 22:29

Drukwerk1968 +7110

Een flinke korrel zout. Gaat niet gebeuren.

29-08-2022 19:50

nlvcmn +5808

Nee! Nee! Nee! Wat mij stoort aan Ajax de afgelopen jaren is dat het met spelers die een stroeve start of periode doormaken het eigenlijk nooit meer goed komt. Neres kwam niet meer uit zijn vormcrisis, Kudus blijf tobben, Nico was opeens niet meer nodig enzovoort. Klaassen blijft mentaal overeind maar dat is dan ook de enige. Dit soort kwaliteitsspelers heeft Ajax gewoon nodig, dan wel op de bank of als basisspeler. Er gaat iets mis gezien het feit dat dit soort jongens toch wel met enige regelmaat door de achterdeur vertrekken.

Geen fan van PSV en Schmidt, maar als ik zie hoe daar Guti, Mauro en Boscagli zich tot volwaardige spelers hebben ontwikkeld ondanks een hele stroeve en moeizame periode dan ben ik daar jaloers op dat het bij Ajax met soortgelijke spelers niet gebeurd.

29-08-2022 19:45

Champy95 +1511

Je weet toch dat jongens als Martinez en Alvarez ook een tijd hebben gebankt. En dat sommige basisspelers door te blijven spelen ook uit een mindere periode zijn gekomen.

29-08-2022 19:50

Maikel +6862

" Kudus blijft tobben"

Ja, waarmee tobt hij dan? Ben jij Psycholoog?
Hij speelt nooit. Onder ten Hag niet en onder Schreuder ook niet.
Dat hij dan nog normaal doet vind ik al een prestatie. Chapeau.
Ik zou niet zo rustig blijven.

29-08-2022 19:54

nlvcmn +5808

Helemaal met je eens hoor. Tobben ongelukkige woordkeuze. Doelde op feit dat hij het nog steeds van kleine invalbeurtjes moet hebben terwijl er diverse spelers niet leveren, week in week uit. Snelste manier om deze jongen naar de uitgang te leiden.

29-08-2022 19:57

Maikel +6862

Alles goed. 😉

29-08-2022 20:02

Cafeoostindie +2734

Onder hag was ie vaak gebleseerd.

29-08-2022 21:16

Dit is mijn club +10135

Wordt verder nergens gemeld. Lijkt me een dikke duim verhaal van AS.

29-08-2022 19:42

Willem410 +3116

Kudus verkopen Ziyech halen, ik zeg doen!

29-08-2022 19:31

1991 +7787

Kudus 25 miljoen verkopen
Ziyech 24,9 miljoen kopen
Antony 95 miljoen verkocht
Bailey 18 miljoen kopen

29-08-2022 19:36

TheRiviera +5476

Chelsea wilt 40+ miljoen voor Ziyech dus dat gaat hem niet worden.

29-08-2022 19:59

Cafeoostindie +2734

Bailey heeft slechte stats, moet je niet doen.
Haal dan een zuidamerikaan ofzo met een copa op zak

29-08-2022 21:17

4Ever14 +6601

“ Kudus 25 miljoen verkopen”

Welke club gaat dit voor hem betalen, hij speelt niet eens. Het zou een godswonder zijn als je überhaupt 10 miljoen krijgt.

29-08-2022 22:26

Ajacied33 +36706

Ziyech halen en Kudus behouden. Ik zeg doen!

29-08-2022 19:45

AFCAMSTERDAM +2900

Doku een optie? Ik hoop wel dat we een speler halen waar wat restwaarde op zit. Beleid moet zijn dat we structureel winst kunnen maken.

29-08-2022 19:24

Ajax1998 +3333

Doku was eerst een mega talent! Jij nog enig idee hoe die nu is?

29-08-2022 19:27

AFCAMSTERDAM +2900

Nee geen idee, maar inderdaad was het een mega talent. Heeft diepgang en is snel, de moeite waard om het te onderzoeken :)

29-08-2022 19:29

DePitbull +2718

Ik dacht dat spelers toestemming van hun club moesten hebben om met een andere club te praten?

29-08-2022 19:21

TheRiviera +5476

Het is meer zo dat een club zoals Everton eerst toestemming moet hebben van Ajax om te gaan praten met Kudus maar heel hebben veel clubs ( inclusief Ajax ) schijt aan.

29-08-2022 20:04

graafie +1657

Is die Schreuder blind of zo.....waarom mag Kudus altijd maar een paar minuten invallen? Hij kan beter Kudus op de plek van Tadic zetten en Tadic in laten vallen in minuut 89......Ze zeggen wel dat je het denken aan een paard over moet laten omdat die een groter hoofd heeft maar Schreuders hoofd is niet veel kleiner dan een paard, conclusie......een hoofd vol zaagsel.

29-08-2022 19:17

wim_wenderson +1412

'De man met de helm' moet Kuduz opstellen. Hoe moet hij anders kudo's krijgen?

29-08-2022 19:13

Maikel +6862

Off-topic

Van den Berg naar Schalke 04

29-08-2022 19:13

wendoo9 +8110

De Volgende soap is van start.

29-08-2022 19:12

Ajaciedbrad +8827

Zomaar even een naam hoor: fischer?? Is dat nog iets?

29-08-2022 19:03

MichelBoerebach +29176

Nee, joh. Die kon er niks van, en kan er nog steeds niks van. Staat onder contract bij Antwerp. Zegt volgens mij al genoeg.

29-08-2022 19:07

Ajaciedbrad +8827

Hoop nog sterk op langer verblijf kudus en aantrekken van ziyech. Je hebt gewoon een brede selectie nodig. Geef die kudus speeltijd. En zeg tegen ziyech als je je laat zien in een seizoen huren nemen we je over punt

29-08-2022 18:52

wendoo9 +8110

Ajax heeft buiten een goeie buitenspeler geen middenvelder nodig, maar wel iemand die poppetjes op de juiste plek neerzet een geen concessies doet. De besten moeten spelen klaar. Op de wind van gisteren kan je vandaag niet mee zeilen.

29-08-2022 19:17

Catenaccio +2752

Durf Tadic en blind maar eens op de bank te zetten.
Dan ben je een echte trainer Alfred!!!!

29-08-2022 18:51

MichelBoerebach +29176

Had zeker Tadic wel mogen wisselen, gisteren. Wat was die slecht, zeg!

29-08-2022 18:57

Rikkie66 +22812

Ajax en Chelsea in vergevorderd stadium .........??
Sky Sports meld dit net
https://twitter.com/SkySportsNews/status/1564287250338353152?t=d-pHckSIzsvOofQ9j3L7lw&s=19

29-08-2022 18:45

MichelBoerebach +29176

Hoeveel gaat er geboden worden op Ziyech?

29-08-2022 18:47

Ajaciedbrad +8827

Enige optie die je zou moeten kopen, anders op eigen selectie verder gaan. Berghuis daar maar seizoen lang neer zetten, deed het tegen Utrecht niet slecht

29-08-2022 18:50

MichelBoerebach +29176

Eens. In ieder geval in de 1e helft. Tweede helft was heel, heel gezapig. Aan de andere kant: Utrecht is geen Liverpool of Napoli.

29-08-2022 18:52

Rikkie66 +22812

Geen idee, ik hoop dat ze wel rationeel blijven. Ik zie hem graag komen maar 30 miljoen is echt al veel te veel.

29-08-2022 18:54

Ajaciedbrad +8827

Klopt maar tegen een Liverpool of napoli verwacht ik wel meer voetbal. Dus komt berghuis nog meer tot zijn recht. Berghuis versneld het spel wel en is goed in de combinatie

29-08-2022 18:54

MichelBoerebach +29176

Vind ik dus ook. Ben echter bang dat het rond dat bedrag gaat worden.

29-08-2022 18:55

Aldinho_nl +1061

Ik las gisteren dat die spits van Chelsea voor 20 miljoen naar Leipzig is gegaan. Dat zou wel een redelijk bedrag zijn. Veel geld voor een speler zonder restwaarde, maar wel wel heel veel kwaliteit en we hebben nu veel geld. Als hij ons helpt om tot de kwartfinales in de CL te reiken, dan heeft hij zich al terugverdiend.

29-08-2022 19:02

Ajacied33 +36706

Echt jongen, die Engelsen zooo arrogant. Ik klikte op jouw link en las 1 reactie wat typerend is voor de Engelse fan. "Big teams only" roept ie dan. Dus alleen grote teams mogen Ziyech overnemen. Zal hij weten dat Chelsea zonder een rijke Rus in de championship had gespeeld en dat het 15 jaar terug nog een grijze middenmotor was

29-08-2022 19:56

remco.p +1158

Opa klaasen wissel beginner Taylor af en toe laten spelen kudus basis word ie welke week beter!
Hoef ik geen trainers diploma voor te halen!

29-08-2022 18:41

stopperspil +11174

20 miljoen voor Kudus? 28 miljoen voor Bailey?

29-08-2022 18:41

MichelBoerebach +29176

30 miljoen voor Kudus, 30 miljoen voor Ziyech.

29-08-2022 18:47

stopperspil +11174

Ruildeal dus ;)

29-08-2022 18:49

MichelBoerebach +29176

Precies dat dus. Alleen betreft het hier 2 verschillende clubs, maar dan moeten die het onderling maar uit gaan vechten... (-:

29-08-2022 18:53

BackInBlack +14472

Verrrrrrdomme ( pardon my French)

Kudus is nou juist een speler die bij Ajax zou moeten blijven

Enorm talent

29-08-2022 18:26

ian_r_ros +1346

Hij wilt zelf he

29-08-2022 18:29

ajaxfavo +0

Ajax moet nu maar eens stoppen met verkopen. Kubus heeft nooit een echte kans gehad. Hoe kun je optimaal presteren als je alleen maar een paar keer mag invallen voor enkele minuten. Geef die jongen een kans want voetballen kan die echt wel. Door het steeds alleen maar invallen wordt Kudus zo onzeker als wat. Kijk het nog even aan, laat hem vaker spelen dan hebben we denk ik een prima speler erbij. Verkopen kan altijd nog toch?
Everton is geen slechte club en ze willen hem niet kopen omdat Kudus niet kan voetballen. Dus...... geef hem nog een kans.

29-08-2022 18:24

PetrusKeizer +10739

Ik snap de hele header trouwens niet zo. Laat GHANEES nog niet gaan? Laat Deen nog niet gaan, Serviër nog niet gaan, Edammer nog niet gaan, boerenlul nog niet gaan... daar kan ik nog inkomen.

29-08-2022 18:23

jerryisthename +31737

Ok, begin serieus steeds meer een hekel te krijgen aan angsthaas Schreuder. Sorry, Schreuder-fans en Kudus-haters. 🙄
En er is hier iemand die de meeste likes heeft met zijn comment op dit artikel, maar die heeft zelf nooit op niveau gevoetbald of heeft er totaal geen ene f.cking bal verstand van het spelletje, want deze parel moet je altijd laten spelen en zijn specifieke kwaliteiten gebruiken in je team en hij zal je belonen.
Hij is multi-inzetbaar, is sterk aan de bal, kan loeihard en zuiver schieten, scoort makkelijk en imo was hij de ideale vervanger van Frenkie als verbindende factor tussen de verdediging en aanval.
Als dit waar is, dan mag die Schreuder van mij in de stront zakken, want blijkbaar zien genoeg mensen bij Ajax het in hem zitten, anders hadden ze hem verkocht aan Everton, maar die passant van een stronteigenwijze trainer niet...van de regen in de drup met die Alfred. 👎🏼🤬

29-08-2022 18:20

Richard van W +1255

Mooi, en laat hem ook gelijk Al die Kudus-drammers meenemen naar England.

Echt bizar hoe deze speler (voornamelijk hier op AS) gehyped is en werd neergezet alsof een of andere verlosser.

29-08-2022 18:12

Maikel +6862

Nee, we spelen sprankelend voetbal sinds een half jaar of zo.
De laatste maanden onder ten Hag waren fantastisch en Alfred Schreuder laat eindelijk door de as voetballen zoals zovelen hier geopperd hebben voor het seizoen.
En we spelen kans na kans uit door de as..
Tadic en Blind zijn niet meer te herkennen onder de nieuwe trainer. Het balletje plakt als het ware aan de voeten, perfecte balaannames en uitgespeelde kansen voor 3 wedstrijden.
Edson Alvarez is sinds weken onze beste speler( sorry Edson, ik ben een grote fan van je)
Als dat niet genoeg zegt na de loodzware eerste wedstrijden tegen Fortuna, Groningen, Sparta en Utregt weet ik het ook niet meer.
Liverpool en Napoli mogen komen.
We zijn er klaar voor!
En Smileys om de sarcastische ondertoon te onderstrepen zijn niet nodig.
Amen.

29-08-2022 19:43

willem1958 +8747

@Maikel ;

een van de mooiste comments in dit topic, helemaal raak! 👍
Je verwoord precies zoals ik het ook zie.
Schreuder die kiest voor voorspelbaarheid ipv voetbal door de as en niet de verantwoordelijkheid neemt die nodig is om Ajax weer op de Ajax manier te laten voetballen en rasvoetballers liever op de bank houdt.

30-08-2022 08:19

Maikel +6862

👍😉📢📢

30-08-2022 08:20

JanBiesbos +29042

Die schijtlaars van een schreuder moet door selecteren dit kan gewoon niet …

29-08-2022 18:09

ian_r_ros +1346

Beetje respect voor de trainer van onze club.
JanBiesbos doet het niet beter denk ik.

29-08-2022 18:27

Ellende +324

Sterke vent, Balvast, passeert gemakkelijk, heeft rendement.

Waarom geen rechtsbuiten?

29-08-2022 17:59

ian_r_ros +1346

Geen overzicht, speelt de bal altijd veel te laat in.
Loopt niet met zijn man mee

29-08-2022 18:28

PetrusKeizer +10739

Ik zal blij zijn als dat transfert-gezeur voorbij is. Grotendeels energieverspilling.

29-08-2022 17:54

RuffRhythim +24837

Dit artikel staat nu een dikke vier uur online. Het suggereert iets actueels alsof er vandaag iets nieuws over te melden is, maar wat vooralsnog niet het geval lijkt aangezien dit op geen enkel ander medium te zien is.

Vraag mij dus af wat nou precies de reden is waarom AS uit zichzelf hier iets publiceert wat feitelijk geen nieuwswaarde heeft, anders dan het zoveelste artikel over Kudus in nog geen week tijd, met als enige effect een tamelijk suffe herhaling van zetten in reacties op dit verdomd uitgekouwde onderwerp zo onderhand

29-08-2022 17:47

thajax +7423

Inderdaad ik kwam weer even kijken of AjaxShowtime het misschien wat had verbeterd inmiddels. Met een redelijke bronvermelding of verwijzing. Of misschien juist minder stellig omdat de redacteur geen idee heeft hoe het zit?
Als hij bijv schrijft dat Ajax hem niet wil laten gaan... Heeft Veenstra dan even vlug met Ajax gebeld? Die zouden mogelijk officieel zeggen: geen commentaar... Maar dan geeft AjaxShowtime er in ieder geval blijk van Ajax te hebben benaderd om eea te checken.

Onze club en al deze lezers verdienen een bete Ajaxnieuwssite. De artikelen over wat De Telegraaf, VI, Fabrizio Romano en Ajax zelf schrijven zijn prima en mooi voer voor discussie hier. En de artikelen over de Ajax-jeugd zijn ook top. Dat vind je nergens anders dan op AS. Maar dit soort clickbait obv geruchten zonder enige onderbouwing... Nee

29-08-2022 18:01

AjaxIsBeast +5975

Off: Die Mike Verweij is toch een idioot, hij noemt Ziyech een project van 80 miljoen. Zwaar overdreven.

Als je uitgaat van 25 miljoen transfersom + 4 jaar contract (5m p.j.) kom je uit op 45 miljoen max.

29-08-2022 17:37

Mnr Hendriks +694

Ik denk dat je wat tekengeld moet geven ter compensatie 5/10miljoen

29-08-2022 17:44

thajax +7423

Het ging eerst nog op transfersom van 40m, plus salaris bij Chelsea van 10m pj.
Maar ben met je eens dat het met jouw bedragen wat minder wordt. 45 zou nog steeds wel heftig zijn. Ik vind een transfersom van 20 het wel waard bij Ziyech. Veel verder kunnen we niet gaan, gezien je hem helemaal afschrijft net als bij Blind, Tadic en Klaassen.

29-08-2022 18:03

wendoo9 +8110

40 + 7 a 8 Milj per jaar kom je toch dicht bij die 80. Je denkt toch niet dat Ziyech voor 5 Milj komt spelen wat de helft van zijn salaris. En tekengeld is ook geld.

29-08-2022 21:12

MichelBoerebach +29176

Hoeveel heeft Everton geboden? Niet laten gaan voor minder dan 80 miljoen. En dat is exclusief bonussen!

29-08-2022 17:34

Daa +2708

Je kunt Mohammed zelfs op de plek van Taylor zetten, naast Alvarez. Hij is een fenomenaal talent.

29-08-2022 17:24

Ellende +324

Rechtsbuiten misschien

29-08-2022 18:00

4Ever14 +6601

Dan kan je zeker, maar of dat ooit zal gebeuren is maar de vraag.

29-08-2022 22:35

johanisajax +8831

Bergwijn persoonlijk rond met Real Madrid. "Project van 8 weken!"

29-08-2022 17:17

Yaeron +6379

https://youtu.be/KgXo2Ib9a30

De beelden spreken voor zich.

29-08-2022 17:17

AjaxYahudi +3041

Ik snap dat gelul dat die geen overzicht heeft ook niet zo, ja hij loopt nu veel met de bal maar wat verwacht je van een speler die 10 minuten per wedstrijd krijgt om wat te laten zien? dan gaat die toch geen simpele breedtepasses geven terwijl je misschien maar 3-4x de bal krijgt in die tijd.
Mocht Ziyech daadwerkelijk komen dan is Kudus toch de perfecte man om op 10 dichtbij hem te hebben met diepgang, snelheid en goed in de combinatie..
Brobbey
Bergwijn Kudus Ziyech om te smullen naar mijn mening!

29-08-2022 17:21

GVR +3626

Kijk het nog eens goed. De passeeractie is geweldig en hoe sterk hij aan de bal is ook, maar ik geloof dat geen enkele pass in dit filmpje echt goed is. Ik vind het ook een prachtige speler, maar sluit mijn ogen niet voor zijn beperkingen.

29-08-2022 17:29

willem1958 +8747

@GVR ;

ja, de passes van tadic gisteren op rechts die waren ook veel beter, daar kwam zo'n dreiging vanaf.😉
Dus is het logisch dat Schreuder altijd voor tadic plek maakt, desnoods achterin maar tadic speelt ipv voetballers die in vorm zijn.

29-08-2022 17:39

4EVERAJAX +8381

Zo kunnen wegdraaien, passeren en koppelen aan snelheid. Wat een (ruwe) diamant! Geweldig.

29-08-2022 18:05

GVR +3626

Willem, volgens mij is Tadic geen rechtsbuiten en heeft hij in vier wedstrijden op vier verschillende posities gespeeld. Als je nog niet in grootste wedstrijdvorm bent, dan werkt dat niet echt mee. Tadic op rechtsbuiten gister was geen succes, maar hij verdient heel, heel veel krediet voor wat hij allemaal voor Ajax heeft gedaan. Tadic is onze leider en gaat nog heel belangrijk zijn, let maar op. De twee assists die hij nu heeft, worden er snel meer. Mijn voorkeur is gewoon op links, maar op 10 kan ook.

29-08-2022 19:43

willem1958 +8747

@GVR;

als Tadic geen rechtsbuiten is waarom zet ie hem dan op die plek?
Dat ie Tadic overal neerzet zegt maar één ding en dat is dat ie Tadic continue de hand boven het hoofd houdt ten koste van anderen die meer recht hebben op speeltijd als Tadic niet in vorm is.
Tadic speelde in de laatste fase van het vorig seizoen al niet meer zo best.
Hoe lang moet iemand krediet krijgen?
Schreuder kan Tadic als de vorm er niet is ook na 45 minuten wisselen voor spelers die wel in vorm zijn of heeft Schreuder niet de verantwoordelijkheid om het sterkste elftal op te stellen?

Maar goed; als het aan jou ligt dan stelt Schreuder Tadic op tot ie 45 is.

30-08-2022 08:32

willem1958 +8747

@Yaeron ;

ja en daarom vinden zovelen het ook idioot dat je zo'rasvoetballer op de bank houdt.
Als je toch ziet hoe hij op die momenten een bal aanneemt en gewoon wegdraait alsof de tegenstander er niet staat, da's gewoon talent.
Maar Schreuder ziet liever spelers die precies hun taak uitvoeren al hebben ze de helft niet van het balgevoel wat deze jongen heeft.
Als je hem op het middenveld zet dan heb je zoveel dreiging en daarom zou het eeuwig zonde zijn als hij vertrekt.

29-08-2022 17:35

Petterson +24957

Wel veel fragmenten uit die wedstrijd tegen Vitesse waarin hij echt sterk speelde.

29-08-2022 18:07

S_020 +4104

In de CL thuiswedstrijd tegen Liverpool tot aan zijn blessure hebben we de echte potentie van Kudus gezien. Ik zou 'm niet wegdoen, ook geen huur. Geen tijd meer ook voor een vervanger. En als hij ook weggaat hebben we die wel nodig.

29-08-2022 17:14

Rodsje +14702

Dat is raar, want na 6 minuten raakte hij geblesseerd, dus die wedstrijd heeft hij helemaal niks laten zien. Voor die wedstrijd liet hij idd zien dat ie goed kan voetballen.

29-08-2022 17:29

Noam +4080

Dit is veel erger nieuws dan van Antony. Kudus is in mijn ogen onze beste speler. Die gaat uiteindelijk eindigen bij een club als Barca, City. Doodzonde dit.

29-08-2022 17:13

Capocapo +12001

Inderdaad, nooit geblesseerd en laat het altijd zien. Alle trainers stelden hem altijd als eerste op, legendarische speler met een geweldig track record

29-08-2022 17:25

Petterson +24957

😁 kunt u uw sarcasme iets minder dik uitsmeren?

29-08-2022 18:09

Capocapo +12001

Lastig 😂

29-08-2022 19:43
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.