Vink over situatie Kudus: 'Verhuur die jongen gewoon'

door NielsOpdam 105

Bron Voetbalpraat

Vink over situatie Kudus: 'Verhuur die jongen gewoon'

door NielsOpdam 105

Bron Voetbalpraat

Laatst geüpdatet

Marciano Vink zou Mohammed Kudus verhuren als hij Ajax was. Dat vertelt de oud-speler van de Amsterdammers woensdagavond in Voetbalpraat op ESPN. De Ghanese Ajacied krijgt tot nu toe weinig speeltijd in Amsterdam en daarom zou Vink een verhuur van Kudus goed vinden.

Vink denkt niet dat er veel gewisseld gaat worden als de Champions League begint voor Ajax. 'Ik heb toen met Ten Hag gezien dat hij heel erg vasthield aan zijn basiselftal. Er werd amper gewisseld. Jongens hadden een hele zware Champions League-wedstrijd gespeeld en stonden er gewoon weer in op zondag. Nu zit Schreuder er en ik denk dat het een beetje van hetzelfde zal zijn.'

De oud-Ajacied denkt dat het basiselftal van Ajax best veel gaat spelen. 'Als jij Kudus bent en je bent de vierde keuze op "10", dan wordt het heel lastig. Verhuur die jongen gewoon en als het wat opgelost is, haal hem dan een jaar later terug', zegt Vink over de situatie van Kudus.

'Komst Ziyech lost probleem andere jongens niet op'

Als Antony vertrekt wil Ajax Hakim Ziyech terughalen naar Amsterdam. Volgens Vink moet Ajax dat doen, maar tegelijkertijd ziet hij ook een probleem. 'Je hebt voorin al best wel een probleem met wie waar moet spelen en wie is tweede of derde keuze? Je hebt Berghuis, Klaassen, Kudus en Tadić al... Het lost het probleem van de andere jongens die daar rondlopen, die ook naar een WK willen, niet op.'

Bestel het nieuwe derde Ajax-tenue nu in de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

Pascal43 +0

Kudus absoluut niet verkopen of verhuren. Die jongen hoort in de basis zoals ie speelde in de voorbereiding. Hij moet gewoon een serieuze kans krijgen.

27-08-2022 02:25

AlexIbarra +19250

Kudus zit nu 2 jaar bij Ajax dus zou tactisch wel een beetje moeten snappen hoe wij willen voetballen nu.
Afgelopen 2 jaar heeft hij blessures gehad en zich mede daardoor niet in de basis kunnen spelen. Nu is hij topfit.

Dan is dit toch juist het jaar dat het moet gebeuren bij Ajax?
Als hij geen basisplaats afdwingt en zich in de minuten die hij krijgt ook niet aandient als basisklant voor volgend seizoen, is volgende zomer een mooi moment om verder te kijken, lijkt me.

26-08-2022 11:57

Ajacied1981 +17412

Praten om te praten dit....Kudus gaat zichzelf dit kalenderjaar in de basis spelen

26-08-2022 09:00

Brian.L +641

Als Antony vertrekt en Ziyech komt niet komt er ruimte, dus even wachten met een mogelijk verhuur...

26-08-2022 08:32

PH2BOT +40282

Je zou toch verwachten dat ' wegduiker' Marciano het na gisteravond misschien wel weer eens een keertje over zijn eigen. cluppie PSV zou gaan hebben...maar nee hoor...hij begint weer over Ajax.

26-08-2022 00:16

ajaxmachtig +815

Hoezo 'eigen cluppie' PSV? Ja, daar heeft hij ook gespeeld, maar hij is opgegroeid in of om Amsterdam en kwam al op zijn 18e ofzo naar Ajax. Daarnaast vind ik hem als analist sterk. Ik krijg bij hem nooit heel sterk de indruk dat hij voorkeur heeft voor clubs. En ja, hij is best kritisch op Ajax af en toe. Maar daar is de potentie toch ook het grootst?

26-08-2022 08:32

Qifesh +24917

Waarom zou ie in Amsterdam blijven wonen? En zijn zoon bij Ajax laten spelen? Vast een vink hater die gewoon niet tegen terechte kritiek kan.. Kudus op de bank is een tegenslag voor iedere voetbalfan, niet alleen Ajacieden..

26-08-2022 14:53

tbomas +1348

Hij is op dit moment onze beste 10, onze beste 8 en onze beste rechtsbuiten. Waarom zouden we hem in godsnaam verhuren. Dat onze coach blind is danwel niet genoeg personality heeft om nu al vedettes als Klaassen, Tadic of Berghuis voor hem op de bank te zetten, hebben H2 (terecht) natuurlijk maling aan.

25-08-2022 23:15

Intec2.0 +12420

Keihard nodig. Verhuur hem maar wat een onzin.

25-08-2022 22:36

Aurelius1 +19722

Ik vind die Vink een theeleut. Het is de mannelijke versie van een roddeltante.

25-08-2022 20:36

emiel_schipper +878

Vink moet ze mond houden kudus als rechtsbuiten komt alles in orde.

25-08-2022 19:07

Intec2.0 +12420

Kudus is geen buitenspeler complete onzin om daar aan te denken 8 of 10

25-08-2022 22:38

Icu +1360

Laat je zoon ‘gewoon’ bijtekenen. Vermoeiende kerel

25-08-2022 19:01

ProfessorX +19827

Wissel beleid ten Hag Schreuder is een dag met een nacht.

Wat een gezeik weer ze mislukken overal zijn geen trainer konden een aardig balletje trappen en denk nu als goeroe te zijn .

Hou het bij je analyses dat gaat je aardig af .

25-08-2022 17:53

Ikmiskudus8schreuderout +418

Dan zie ik liever schreuder tijdelijk vertrekken

25-08-2022 16:50

B.dykstra +115

Ik denk dat kubus de ideale rechtsbuiten is .komt graag naar binnen.net als anthony

25-08-2022 15:48

RS01 +1116

Elke voetballiefhebber over Kudus: ‘Stel die jongen gewoon op’

25-08-2022 14:50

mokum007 +6522

Als transfer van Ziyech niet doorgaat kan Tadic rechtsvr en kan kudus op 10.....

25-08-2022 13:37

Allememachies +16

Niks verhuren. Wordt nog belangrijk dit seizoen.

25-08-2022 13:04

davidsglory +798

Uiteindelijk zal het talent van Kudus boven komen drijven. Hij is gewoon een van onze beste spelers en dus komt hij op een gegeven moment in de basis. Niemand kan daar omheen, wel lullig dat hij daarvoor meer moet presteren dan anderen. Hij zal wel veel respect van team krijgen als het zo ver is.

25-08-2022 12:34

Slang +14994

Stel hem gewoon op

25-08-2022 12:33

frigel50 +174

Laat "die jongen" gewoon meer spelen! Hij is een veel completere aanvaller dan Brobbey.
Ook als middenvelder overklast hij Klaassen en Berghuis!

25-08-2022 11:44

Oxxer +163926 moderator

''Hij is een veel completere aanvaller dan Brobbey ''

Nog even en Kudus is de grootste Ajacied aller tijden, heeft Kudus ook een oplossing voor het stikstofprobleem?

25-08-2022 11:48

edalm +4932

Kan wel op doel

25-08-2022 16:45

Oxxer +163926 moderator

Dat is hartstikke leuk maar kan Kudus ook dunken, een 6 gangen diner maken of een lekke fietsband plakken?

25-08-2022 16:47

OpDeCounter +901

Kudus is groot kudus is machtig hij heeft een lul van 3 meter 80

25-08-2022 17:10

robertomalone +1185

Ik denk dat Johan dat hele stikstofprobleem allang opgelost had.

26-08-2022 17:37

ProperFootball +14594

Ben je gek Vink? Laat hem gewoon een van de 16 basisspelers zijn die in een seizoen 25+ wedstrijden speelt. Het idee van een vaste basis van 11 man is ivm programma en blessures zó onrealistisch. Het is altijd een momentopname.

Kudus, Taylor, Alvarez, Klaassen, dat zijn 4 echte middenvelders. Berghuis en Tadic zitten tussen middenvelder en aanvaller in, komt Ziyech niet of zijn er voorin blessures dan is Tadic al voorin nodig en iets soortgelijks kan voor Berghuis gelden (ook al willen we dat niet). Als backup hebben we dan nog Fitz Jim, Unüvar en evt Regeer.

M.a.w. je hebt Kudus hard nodig en er is sowieso flinke kans dat ie een van de andere middenvelders uit de basis speelt. Maar je moet hem dan natuurlijk wel meer minuten geven dan de laatste 10 minuten van de wedstrijd, en ook met regelmaat in de basis laten beginnen. Dat moet Schreuder durven. En daarvoor moet ie mensen als Tadic, Klaassen, Alverez en Berghuis óók durven banken als de wedstrijd / vorm erom vraagt. Ja, óók Tadic!

25-08-2022 11:29

Kingoffdatoilet +17159

Ik zou eerder stellen dat Ajax Klaassen en Berghuis beter kan verkopen. Helemaal als Ziyech komt. Hij kan namelijk ook op 10. Ik zie niet in waarom beiden niet naar Duitsland kunnen vertrekken.

25-08-2022 11:17

fredajax +1124

Ajax is een top club, dan mag je toch wel verwachten dat er ook goede spelers ip de bank zitten???

25-08-2022 11:10

RFHK +12888

Het seizoen is nog lang met een WK in plaats van winterstop.. er komen nog genoeg blessures.

25-08-2022 11:05

Ans B +19827

Hoewel ik in principe een sterke voorstander ben van verhuren geldt dit in feite vooral voor jonge spelers die nog tussen Jong en Ajax 1 zitten. Voor reeds 'gearriveerde' spelers lijkt me dat doorgaans niet de beste oplossing.
Voor Kudus vind ik echter een ander argument nog veel belangrijker: hij kan een wedstrijd beslissen. Dat soort spelers zou ik nooit uitlenen.

Schreuder moet gewoon zijn woorden waarmaken en meer gaan rouleren. Kudus moet in de gelegenheid worden gesteld om hele wedstrijden te spelen. Ik denk en hoop dat hij dan vanzelf een factor van betekenis gaat worden.

25-08-2022 10:45

De Stift +7065

Met Tadic, Berghuis, Klaassen en Kudus hebben we teveel aanvallende middenvelders. Zeker omdat ook Unuvar en Ihattaren (?) daar kunnen. Als trainer moet je dan of regelmatig rouleren, zorgen voor opstellingen waarin ze allemaal kunnen spelen (3-5-2 oid) of spelers laten gaan. Klaassen is een echte Ajacied en de ideale twaalfde, dertiende of veertiende man. Berghuis heeft veel kwaliteit op 10, maar is niet zo goed als Tadic en heeft minder potentie dan Kudus. Als dadelijk ook nog Ziyech komt, is het helemaal beter voor Berghuis om elders zijn kansen te pakken. Maar zelfs bij een vertrek van Berghuis, zal Kudus relatief weinig minuten pakken. Dus kan je hem denk ik beter verhuren aan een leuke Belgische club oid. Wekelijks spelen en dan volgend seizoen bepalen of hij voor een basisplaats in aanmerking komt.

25-08-2022 10:16

Maikel +6862

"Geef die jongen gewoon eens een keertje een faire kans"

25-08-2022 10:14

Altijdindestraat +40075

Vink en voetbaladvies die gaan niet echt samen.

25-08-2022 10:13

Hollister +12587

Ik zou nog wel een topkeeper aantrekken naast Ziyech en dan moeten we aardig klaar zijn...
mocht er nog een topaanbieding komen voor Alvarez is dat nog te overwegen, maar misschien is het wel goed zo... sportief moet na het eventuele vertrek van Antony echt prioriteit nummer 1 zijn

25-08-2022 10:06

Hollister +12587

Gewoon Berghuis of Klaassen verkopen en het probleem is opgelost..... hoe dan ook (eventuele) komst van Ziyech en Kudus zijn altijd spelers die hoger in de rangorde moeten staan dan die van Berghuis en Klaassen.... dus heel simpel, schikken of vertrekken als je niet kan dealen met je plek in het team (bank)

25-08-2022 10:04

Pingpong +73

Goede selectie is zeer belangrijk. Kijk maar naar die lampies. De Jong geblesseerd en het wordt stukken minder. Kudus zeker niet verhuren of verkopen, topspeler!

25-08-2022 09:56

RuffRhythim +24837

Oja laten we het eens een keertje over Kudus hebben....

25-08-2022 09:50

Benleiden +7280

Vink is gewoon fan van die jongen denk ik. Hij vindt het oprecht zonde...

25-08-2022 10:00

Kingoffdatoilet +17159

Net als veel andere supporters

25-08-2022 11:20

RuffRhythim +24837

Ja dat snap ik, doelde meer op het feit dat het niet bepaald het eerste Kudus onderwerp is in nog geen week tijd

25-08-2022 11:27

Benleiden +7280

Ja klopt, het is net zoveel in het nieuws als de stikstofcrisis haha...

25-08-2022 11:30

MosesD +14662

Chelsea schijnt alleen te willen verkopen. Dat zal Hakik zeer waarschijnlijk te duur zijn. Imo kan Kudus het ook uitstekend invullen op rechts. Hem en de jonge jongens gewoon de kans geven.

25-08-2022 09:12

strakkevoorzet +4189

Onzin, gewoon basis zetten. Kan je nog beter Taylor verhuren. Of Klaassen verkopen, maar de clubs die eventueel interesse in hem zouden hebben zijn voor Davy niet interessant genoeg. Hoop dat voor Klaassen een mooie club uit Amerika komt, of Ten Hag moet even aankloppen want die was zo'n fan van hem.

25-08-2022 09:01

stopperspil +11176

Taylor vind ik vrij flets spelen

25-08-2022 08:35

Tecmessa +1743

Ik vind jou vrij flets spelen! Taylor heeft nog geen slechte pot gespeeld dit seizoen. Vind juist dat die jongen zich bizar ontwikkelt. Ik zou bij vertrek Antony niemand halen, dan kan Kudus meer minuten maken. Aanvallers zat, iedereen is multifunctioneel

25-08-2022 09:26

stopperspil +11176

Doelpunten, assists, energie, acties? Bizarre ontwikkeling: leg uit.

25-08-2022 09:32

leeke +10399

Ik begrijp dat commentaar over Tayler ook niet hoor.jongen uit eigen jeugd,en dan zo bekritiseren door heel veel man.waarom die jongen is nog jong,geef liever commentaar op de ervarwn spelers zou ik zeggen,die zijn immers gehaald om de kar te trekken..

25-08-2022 09:46

stopperspil +11176

Eens nog jong maar vind Kudus beter. En ben gewoon benieuwd om van de Taylor fans te horen wat zijn specifieke ontwikkeling en kwaliteiten zijn.

25-08-2022 09:52

rsvh88 +5469

Sorry maar Taylor speelde echt niet goed tegen Sparta

25-08-2022 12:31

Schip +23427

Eens met de boodschap dat er meer gerouleerd moet worden. En wel zo dat de kwaliteit van het veldspel en de automatismen gelijkwaardig blijven.

Ik vind eerlijk gezegd Klaassen en Berghuis onnodige aankopen geweest, vooraf en nu nog steeds. Die zitten jeugd in de weg. Ziyech niet. Dat soort kwaliteit leidt je maar eens in de zoveel tijd op.

Berghuis en Klaassen hebben hun waarde en zeker Berghuis heeft goede wedstrijden als linkshalf gespeeld, maar er zijn genoeg alternatieven.

Nu lijkt me de oplossing iig rouleren. Je hebt de beker, de competitie en de CL. Altijd gezegd dat de nieuwe trainer het veel lastiger zou krijgen. Meer jeugd inpassen, de generatiewisseling opvangen, meer rouleren, veel vertrokken spelers en hetzelfde verwachtingspatroon. Schreuder moet aan de bak.

25-08-2022 08:33

meerschehelden +2318

Klaassen heeft ins kampioen gemaakt met zn goals. Mister 1-0. Hoevaak hij wel niet een wedstrijd opengebroken heeft voor ons…
Tuurlijk heeft hij beperkingen. Maar zeker geen onnodige aankoop.

25-08-2022 09:12

arigold +7859

Eens @Meerschehelden
9x de 1e goal gemaakt en ook vaak de winnende.

25-08-2022 09:27

Qifesh +24917

Dus hij hoeft in een seizoen geen enkele assist te geven want hij waant zich een inzaghi.. verstoppertje enzo.. iedereen weet dat kudus zovaak in 5 minuten meer balcontacten heeft als Klaassen 90minuten

25-08-2022 09:30

Schip +23427

Zeker, dat is een van zijn kwaliteiten. Maar heeft hij ons kampioen gemaakt? Zou je een ander op hebben gesteld, dan zou het veldspel mogelijk beter zijn geweest. Zou je dan geen kampioen zijn geworden?

Ik zeg niet dat hij geen kwaliteiten heeft, vaak genoeg Klaassen verdedigd. Maar in dit team zie ik geen basisplaats voor hem. En voor de bank koop je geen speler van 16mj. Goeie gozer en echte clubjongen, maar dat is niet het punt.

25-08-2022 10:46

RadheAjax2021 +17875

Zit Vink nou weer slap te praten? Kudus moet een basisplaats krijgen bij Ajax.

25-08-2022 08:14

MarcoB1971 +4780

Ik denk dat Kudus as zondag de plek in gaat nemen van Antony is zomaar een gevoel.

25-08-2022 08:02

nlvcmn +5808

Gaat niet gebeuren, zondag is het gewoon weer Alfred en zijn vriendjes aflevering 4: Steven en de schatten op rechtsbuiten.

25-08-2022 09:06

willem1958 +8768

Ik denk nu er twee wedstrijden per week aankomen dat Kudus wel meer zal gaan spelen net als Klaassen en Berghuis en als Kudus net als in de voorbereiding regelmatig scoort en ook bij hem steeds meer de automatismen erin slijpen mede door coaching van Schreuder dat hij dan vanzelf in de pikorde gaat stijgen.
Zeker ook als er blessures bij spelers zijn want dat gaat gebeuren vroeg of laat.
Ik ga er van uit dat Kudus vanwege z'n voetbalcapaciteiten steeds meer zal opschuiven in de hierarchie, Schreuder zal als Kudus blijft leveren steeds meer vertrouwen kijgen in zijn aanwezigheid op het veld.

25-08-2022 07:59

Ajax27 +19140

Met Kudus, Conceicao, Sontje Hansen, Berghuis en zelfs Tadic heb je 5 mogelijke mensen die de rechtsbuiten positie kunnen invullen. 1 van die 5 zal toch wel goed genoeg zijn en grijpt z'n kans?

Ziyech is geweldig en hij zal er direct staan. Maar komop... als er een keuze voor iemand wordt gemaakt en je bent dadelijk 4-8 wedstrijden verder dan heb je jouw definitieve keuze toch wel?

Persoonlijk vind ik het kapitaalvernietiging, zeker ook omdat we Ziyech alleen gaan huren. Die jongens zijn geen 16-17 meer. Kudus is 22, Hansen is 20, Conceicao 19. Gewoon voor de leeuwen gooien.

25-08-2022 07:57

Dennis129 +11883

Kudus is geen rechtsbuiten maar een middenvelder of eventueel valse 9. Conceicao en Hansen kan je absoluut de CL nog niet mee in, Berghuis is sinds hij bij Ajax zit een ramp als rechtsbuiten en Tadic als linksbuiten gaat nog net omdat hij dan zijn geweldige voorzet nog heeft, maar op rechts zoveel minder dat het gewoon echt niet kan. Ajax wilt gewoon overwinteren in de CL en niet enkel voor die derde plek gaan.
We zijn al op heel veel posities zwakker geworden. Mazraoui, Martinez en Gravenberch zaten natuurlijk op een hoger niveau dan hun opvolgers.

25-08-2022 08:52

Ajax27 +19140

Ziyech is ook geen linksbuiten, Tadic is ook geen linksbuiten, Unuvar is ook geen linksbuiten. Op 1 of andere manier renderen typische nummer-10 voetballers bij Ajax enorm goed op de buitenposities.

Kudus is ook echt een typische 10. Hij wordt nu af en toe misbruikt als valse spits, maar ik vind het gewoon een 10. Maar ik zie ook dat ie enorm wendbaar is en een actie in huis heeft om iemand voorbij te komen. Daarom zie ik net als bij eerder genoemde in hem ook een perfecte buitenspeler.

Dat de opvolgers van degenen die zijn vertrokken minder zijn is bijna altijd het geval. Daarom nemen die jongens ook een volgende stap in hun carriere, ze gaan naar een grotere club.

Wi zijn een tussenstation... een opleidende club. Dus we zullen altijd iedere x-aantal jaren overnieuw moeten beginnen met bouwen. Wat Ajax nu alleen 'verkeerd' heeft gedaan, of gewoon puur heeft gedaan omdat ze het financieel kunnen... is ipv bouwen aan een nieuw succesteam, een nieuw team kopen.

We hebben allerlei mega uitgaven gedaan, om idd er weer voor te zorgen dat we een ronde verder komen. Als we geen ronde verder komen en kampioen worden is het jaar eigenlijk gewoon keihard mislukt.

Dus aan het einde van het jaar kunnen we een beetje gaan zien of we wellicht wat te grote schoenen beginnen aan te trekken, of dat dit het nieuwe Ajax wordt. Aankopen van 25-35 miljoen de nieuwe norm worden, minder zelf opgeleide jongens, meer en meer kopen en jaarlijks bij de beste 16 van Europa horen.

25-08-2022 12:53

Hans Goor +76

Weet je , wat Vink vindt is niet belangrijk. Hij zakt helemaal af naar het niveau van ESPN. Of moet ik zeggen PSVN niveau

25-08-2022 07:54

leeke +10399

Vink heeft toch gelijk,als hij toch niet speelt is het beter om hem te verhuren,of denk je dat Kudus het prettig vind om iedere week 10 min te spelen

25-08-2022 09:49

Ajax27 +19140

Hij heeft 100% gelijk. Als je Kudus op 22 jarige leeftijd niet op 10 gaat zetten of in een rol als hangende rechtsbuiten (zoals Ziyech) nu de kans geeft... verhuren. Ik waardeer Ziyech enorm maar ergens denk ik, waarom niet Kudus op die plek daar neerzetten?

25-08-2022 07:52

Nr.10 +111084

Hij is op zich juist een ideale speler om in je selectie te houden, omdat hij op zoveel posities kan spelen. Ik vind dat er wel weer een hoop stennis over wordt gemaakt. Dit wordt weer een seizoen van 45-50 wedstrijden en er zijn er nu 3 gespeeld. We kunnen hem straks echt nog wel goed gebruiken.

25-08-2022 07:35

Oxxer +163926 moderator

Vink zit teveel in de ESPN studio’s bij die andere gekken, Ajax heeft alle spelers nodig dit seizoen, goede spelers komen altijd bovendrijven.

25-08-2022 07:34

afca1985 +21318

NEE!!!!!!!
Kudus basis juist

25-08-2022 06:08

Stefansuarez +19014

Zondag basis mag ik hopen

25-08-2022 05:37

Ozark +355

Onbegrijpelijk dat een trainer een geweldenaar als Kudus niet als eerste opstelt.

25-08-2022 05:08

Ferd +38479

Ik zou Kudus gewoon laten spelen als ik Ajax was. En zowel Klaassen als Berghuis vertellen dat ze 3de keuze zijn en dat Ajax open staat voor een vertrek.

25-08-2022 04:53

vandenhaas4 +15080

Vink: aardige vent, maar louter onzin

25-08-2022 02:24

HendrikAjax +16834

Beste analist van Nederland

25-08-2022 06:47

Qifesh +24917

thanks vink, laat effe blijken hoe belachelijk het is dat hij zich niet verder bij ajax mag ontwikkelen..

25-08-2022 02:06
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.