Farioli ziet 'speciale' Ajacied graag terugkeren: 'Maar staat onder contract bij een grote club'

door Jon van Dam 89

Bron Ajax TV

Farioli ziet 'speciale' Ajacied graag terugkeren: 'Maar staat onder contract bij een grote club'

door Jon van Dam 89

Bron Ajax TV

Laatst geüpdatet

Francesco Farioli zou erg blij zijn als Dusan Tadic ooit nog eens terugkeert bij Ajax, zo laat hij weten in een Q&A met de Amsterdamse club. Hoewel de Serviër momenteel goed op zijn plek zit bij Fenerbahçe, staan Farioli en Ajax er altijd voor open om zulke spelers te overwegen. Verder komt Farioli te spreken over een mogelijke baan als bondscoach van Italië.

'Dusan is zeker een geweldige speler, een speciale speler voor Ajax', begint Farioli over Tadic, die uiterst succesvolle tijden kende in Amsterdam. 'Ik denk dat de club, zoals altijd, openstaat om verschillende mogelijkheden te overwegen. Maar momenteel heeft hij een contract bij Fenerbahçe, een andere grote club in Turkije. Het is niet correct om over spelers van andere clubs te spreken.'

De mooiste herinnering is voor Farioli de winnende goal van Kenneth Taylor in de gewonnen Klassieker tegen Feyenoord (2-1). 'Er is een fantastische foto, die ook in de kantine hangt, een halve seconde nadat Kenneth de bal raakte. Maar Kenneth is niet de hoofdrolspeler op de foto. Je ziet vooral de schaduw, een beetje van mijzelf, alle spelers op de bank en het hele stadion. Onze gezichtsuitdrukkingen daarop zijn fantastisch. Dat is echt een bijzondere foto.'

Tekst gaat verder onder de foto.

Farioli ziet 'speciale' Ajacied graag terugkeren: 'Maar staat onder contract bij een grote club'
Enorme ontlading in de Johan Cruijff ArenA na de winnende goal van Kenneth Taylor tegen Feyenoord.

Farioli groeide op in de Italiaanse regio Toscane en woonde later ook nog in Frankrijk, Turkije en Qatar. Hij geeft aan dat zijn familie zich momenteel thuis voelt in Amsterdam en dat een Nederlandse eigenschap hem goed bevalt. 'Iedereen zegt dat Nederlanders erg direct zijn. Maar dat vind ik juist fijn, want ik ben zelf ook vrij direct en zonder al te veel filters. Die directheid is iets wat ik veel meer waardeer dan wanneer mensen omwegen nemen om ergens te komen. Dat is zeker iets wat ik erg waardeer.'

Op een zeldzame vrije dag probeert Farioli tegenwoordig zo min mogelijk te doen. 'Ik probeer uit te rusten, echt even te herstellen. Want zoals je je kunt voorstellen, stoppen we enorm veel energie in ons werk, zowel op als naast het veld. Ik leer om een hele dag vrij te nemen, wat moeilijk is. Maar minstens een halve dag voor mezelf en mijn familie is iets wat ik echt probeer aan te houden.'

'Nu met twee kinderen besteed ik mijn vrije tijd zoveel mogelijk aan mijn gezin. Mijn dochter is gek op het stadion, dus het is al vaker gebeurd dat ik op mijn vrije dag alsnog naar de ArenA ging voor een rondleiding.'

Keeper Van den Boomen?

Mochten er onverhoopt geen beschikbare doelmannen meer zijn bij Ajax, dan zal Farioli een veldspeler op doel moeten zetten. De bevlogen trainer heeft al een naam voor ogen. 'Ik zou Branco (van den Boomen, red.) zeggen, omdat hij heel goed is in het lezen van de schoten en goed kan anticiperen. Maar misschien is hij er niet blij mee, laten we het hem vragen', lacht Farioli.

Het mooiste aan Ajax vindt Farioli dat de club een ware religie is. 'De band tussen de supporters en de club is uniek. Dat maakt me enorm trots om hier te werken.' Verder moet de oefenmeester ook toegeven wie de grappigste Ajax-spelers zijn. 'Brian (Brobbey, red.) en Bertrand (Traoré, red.), ze zijn totaal verschillend, maar altijd goed voor een lach.'

Tot slot wordt Farioli gevraagd wie zijn favoriete coach aller tijden is. 'Ik denk dat Guardiola een speciale vermelding verdient vanwege zijn vermogen om zichzelf steeds opnieuw uit te vinden.' Farioli komt ook nog kort te spreken over een andere bijzondere functie, namelijk het bondscoachschap van Italië. 'Dat is het hoogste wat je kunt bereiken, maar nu hebben we een geweldige coach, Luciano Spalletti. We zijn in goede handen', besluit de Italiaan.

Lees meer over:
Plaats reactie

Evil-phantoom +870

Tadic staat al wedstrijden lang reserve bij Fenerbahce.

28-03-2025 20:34

Het_Olympisch_Stadion +5631

Ajax moet de nieuwe Tadic van 20 scouten en vinden. Dat is ons verdienmodel en enige optie om enigzins mee te doen in Europa. De Tadic van 38 met hoog salaris en 100% afschrijving is voor ons niet wenselijk. Ook al is hij nog best goed.

28-03-2025 12:40

Chesterson93 +3322

De juiste context is toch wel dat media Tadic richting Ajax praat en Farioli het graag voor de club zou willen, alleen is hij nu een speler van een andere club en voedt hij niet graag speculaties.

28-03-2025 11:55

donkerblauw +2870

Maar even praktisch... Krijgen we dan 3 op linksbuiten?

28-03-2025 09:45

Laan +1

Foto5mtigi

28-03-2025 09:15

Koningtoto +60445

Doe 's niet.

28-03-2025 10:15

Laan +1

Foto5mtigi

28-03-2025 09:15

Laan +1

Foto5mtigi

28-03-2025 09:15

Laan +1

Foto5mtigi

28-03-2025 09:15

Laan +1

Foto5mtig

28-03-2025 09:15

AFCA020! +6118

Voor een Italiaan is Farioli misschien direct, maarbals bijchoogem uit Amsterdam vind ik dat hij redelijk om de hete brei heen draait met z’n metaforen en beeldspraken 🤪

Verder niks dan lof hoor voor wat hij en de directie neer hebben gezet dit jaar in vergelijking met vorig seizoen september, maar dit standpunt betwist ik 🤪

28-03-2025 08:55

debetweter +10077

Ik zie graag eriksen terugkomen voor het middenveld. Taylor zal wel vertrekken. FJ te wisselvallig, dus een tweede aankoop (zuid Amerikaanse ofzo) voor het middenveld erbij. Mag meer risico mee genomen worden, maar dient wel al wat wedstrijden in de benen te hebben.

Tadic hebben we op het moment niet echt nodig met Godts en Edvardson. Zie dat ook liever aangevuld worden met (eigen) talent.

We moeten volgend seizoen kampioen zien te worden en aan onze speelstijl sleutelen. Dit jaar zijn we ook nog geen kampioen, maar daarbij maakt de manier waarop wat minder uit.

28-03-2025 08:42

AjaxMiddelburg +2944

Tadic en Blind als trainers voor de jeugd zou top zijn. Voetballen is 1 ding maar er is meer nodig om die laatste stap te maken. Daar kunnen ze jonge gasten echt wel iets van bijbrengen. Stukje topsport mentaliteit.

28-03-2025 08:01

Jeugd +24782

Waarom kan nu niemand gewoon zeggen dat Tadic een gepasseerd station is als speler?

28-03-2025 07:13

DnSchel +559

Omdat hij nog steeds presteert!

28-03-2025 08:23

AFCACBS1900 +2489

Tadic is nooit een gepasseerd station.

29-03-2025 14:28

Petrov +80

Een speler die in november 37 wordt, terughalen? Daar bouw je als Ajax toch geen toekomst mee op. Farioli lult er dan ook maar een beetje op los. Maar ja als je naar de resultaten van Jong Ajax kijkt dan zit daar ook weinig perspectief in.

28-03-2025 05:55

Duggoutdennis +6344

Je gaat toch ook geen gewaardeerde oud-speler publiekelijk afserveren? Als hij hem niet wil geeft hij dat intern wel aan..

28-03-2025 07:34

AFCA020! +6118

Petrov, je kijkt denk ik iets te kortzichtig (aan beide standpunten te zien).

Allereerst kan je met Tadic juist een toekomst opbouwen, aangezien die nog een hele carrière buiten het voetbal voor zich heeft liggen. Nog los van zijn toegevoegde waarde als selectielid (waarin hij zowel sportief, als qua mentaliteit als qua mentor) is hij dus weldegelijk iemand waarmee je een Toekomst kunt bouwen.

Je andere opmerking: resultaat van Jong Ajax is totaal onbelangrijk. Leuk hoor als ze winnen, maar het gaat om de individuele ontwikkeling.
Het kampioensteam heeft nauwelijks wat voort gebracht voor Ajax 1.
Mazraoui (al was die al halverwege overgeheveld) en Bakker (oké niet voor Ajax 1 maar wel een aardige carrière tot dusverre) die lopende dat seizoen pas debuteerde en geloof ik nog geen 50 procent van de wedstrijden gespeeld.

Dan kan je beter een jaar hebben als 2016, waar er spelers speelde als Nouri, Frenkie, Donny, De Ligt, Onana etc maar waarin je in de grauwe middenmoot eindigt

28-03-2025 08:48

Okocha078 +13822

Volgend jaar Tadic en Weghorst als opties in de spits, samen 70 jaar😂

27-03-2025 23:41

FysioPat020 +25877

Bejaardenhuis Ajax.

27-03-2025 22:11

Tizo +1864

Wie is beter Perisic of Tadic?

27-03-2025 22:08

Patrick020 +22412

allebei toppers natuurlijk, maar ik denk toch wel Perisic. Zeker in t verleden.

Qua karakter lijken ze wel op elkaar, qua hoe ze voor hun zelf zorgen en hoe ze met de teamgenoten bezig zijn etc.

27-03-2025 22:53

daslogisch1 +10199

Leuk interview trouwens. En leuk om te weten dat Fransje graag een pasta eet van 25 euro en duurder bij een Italiaans restaurant in Amsterdam.

27-03-2025 21:57

Turbo +41966

Geweldige speler geweest. Maar nu hebben we behoefte aan wat anders. Ten eerste aan een nieuwe TD.

27-03-2025 21:55

wijzijndebeste123 +163993

Ik ben blij dat ook jij de laatste tijd helemaal klaar met Kroes als TD bent.

27-03-2025 21:58

JohnDylan +22146

Inderdaad, Kroes is een soort Van Geel 2.0 met de komst van Edvardsen, Klaassen, Matheus, Regeer, Rosa, Rugani, Traoré en Weghorst. Ik zou van die acht spelers alleen Regeer volgend nog bij Ajax houden. Ajax heeft iemand nodig met een goed track record als koopjes jager en het liefst een enorme bak ervaring als scout, hoofd scouting en directeur verantwoordelijk over de transferzaken.

27-03-2025 23:22

NeeI +107780

Laten we er nou geen sentimenteel uitbuikelftal van maken, aub. Ik zie t al helemaal voor me hoor: Tadic, Klaassen, Veltman, Tagliafico. Lekker makkelijk scoren/scouten van Kroes, want de Ajacied blij.

27-03-2025 21:41

wijzijndebeste123 +163993

Pasveer
Veltman Rugani Denswil Tagliafico
Riedewald
Deef Berghuis
Traore Weghorst Tadic

Natte droom van ome Alex.

27-03-2025 21:44

NeeI +107780

Haha auw.

27-03-2025 21:54

Bollenkemper +665

Nogmaals een Tadic in huidige vorm is nog steeds goed voor minimaal 10 goals en 15 assists. Laat maar komen. Tadic on fire!!

27-03-2025 21:40

TooGoodToBeTrue +1940

Tadic is welkom een trainers traject waarin hij zich opwerkt naar het eerste zoals elke coach, maar als speler moet je er gewoon niet meer aan beginnen. Laat hem nog lekker even cashen bij die turken en dan gezellig terug naar Amsterdam langs het veld.

27-03-2025 21:27

de echte causio +2264

Farioli noemt Brobbey als grappigste speler. Dat Farioli hem noemt geeft aan dat er wel degelijk iets speelt rond Brobbey. Dat Ktoes hem wil verkopen voor 10 miljoen. En een bord op schoot opa aankoop gaat doen.
Zou typisch Kroes zijn, de megalomane blaaskaak.

27-03-2025 21:24

Bobje99 +7140

Huh? Farioli noemt Brobbey de grappigste speler omdat er iets speelt rondom? Niet omdat Brobbey gewoon de beste grapjes maakt? Of begrijp ik je verkeerd?

27-03-2025 21:47

de echte causio +2264

Het is sarcastisch bedoeld

27-03-2025 22:04

DeWijsneus +25724

Ik zou de standup optredens nog even niet inplannen.

28-03-2025 05:10

Standby +9999

Dit is niet verrassend. Farioli houdt volgens mij wel enorm van (oudere) ervaren spelers.

Zelf denk ik dat dit een slecht idee is. Ik heb liever dat wij naar de jeugd kijken en anders goed scouten naar jonge talentvolle spelers. Deze kun je ook weer voor grote winst doorverkopen. Dat is toch uiteindelijk het verdien/succesmodel van Ajax.

27-03-2025 21:22

Bapinho +3434

Zou geweldig zijn! Tadic als valse 9 en Brobbey verpatsen voor 30 miljoen. We missen een hoop van zijn voetbalgogme en vernuft in dit elftal

27-03-2025 21:18

Aram +18065

Ik ben geloof ik de enige maar ik lees Farioli’s woorden als: Dit gaat niet gebeuren dus hier hoef ik niet serieus op in te gaan.

Grappig dat hij vervolgens zegt dat hij de botheid van Nederlanders niet erg vindt en dat hij zelf ook direct is. Nee hoor Francesco, daar ben jij te net en te groot voor. Gelukkig maar.

27-03-2025 21:17

Artemio +31992

Veteranen elftal.

27-03-2025 21:02

AFCACruijff14 +161664

Tadic is altijd welkom en je maakt mij niet wijs dat hij geen hele dikke verbetering als spits is vergeleken met Brobbey.

Als ik dan het topcomment lees....zwaar over the Hill. Kijk even terug welke cijfers hij de laatste jaren nog behaalde bij Ajax en Fenerbahce. Daar komt geen enkele Ajacied bij in de buurt. Echt, wat een bullshit lees ik hier soms zeg. En Godts in de weg zitten? Die jongen is jong en blessuregevoelig. Niemand zit Godts in de weg.

27-03-2025 20:57

Tommyshelby +129096

Tadic voegt meer toe dan al onze ervaren spelers.

27-03-2025 20:45

TheSpecialOne +8906

Farioli zoekt een vazal voor zijn onnavolgbare beleid.
En wat is dan beter dan een speler die als ''held'' wordt gezien door veel Ajax supporters? Geef ze een speeltje en iedereen is tevreden.
Althans dat hoopt Farioli. Maar wat nog kwalijker is dat Kroes die kwakzalver carte blanche lijkt te blijven geven en niet met echte versterkingen komt. Farioli wil alleen maar spelers hebben die net zo oud als hij zijn. Wat een wanbeleid.

27-03-2025 20:44

YugoVik +33224

Met een veteranen team de cl in.

27-03-2025 20:50

TheSpecialOne +8906

Ja. En je dan tijdens de kwartfinale van de Champions League opzettelijk laten uitschakelen omdat je oudjes gespaard moeten worden voor het behalen van het o zo belangrijke kampioenschap. 🤣

27-03-2025 21:26

YugoVik +33224

🤣 Inderdaad

27-03-2025 22:15

Ibrahimofiets +1076

Het wanbeleid waar jij het over hebt heeft amper geld uitgegeven en staat 6 punten los van de nummer 2. Je kan er van vinden wat je wil, spring hoog of laag, maar tot nu toe is het eigenlijk het perfecte scenario.

27-03-2025 21:24

XXX +315

Toch weer 10 tot 15 miljoen in de laatste winter waar je amper sterker door bent geworden. Pech met de blessure van Regeer, maar de rest lijkt me weer vooral dure breedte aankopen.

27-03-2025 22:30

TheSpecialOne +8906

Precies! En vergeet die torenhoge salarissen niet van Weghorst, Traoré en Henderson. Het zijn bovendien ook nog eens stuk voor stuk spelers met een minimale restwaarde. Deze ''investeringen'' waren pure desinvesteringen!

27-03-2025 22:46

E5314 +1173

Karakter spelers en die weten wat t is en betekend om voor Ajax te spelen zijn altijd welkom- alleen niet te koste van alles
Tadic blijft een held , en is voor mijn part altijd welkom , maar ik zou hem dan wel een traject voorleggen alszijjnde mentor voor de jongeren , back up voor de voorwaartsen ( hij kan overal uit de voeten ) en alvast warm maken om z’n trainingspapieren te halen en voor evt een rol in de staf ( aankomende jaren )

27-03-2025 20:42

rafaelvandekaart +1780

Dit zou echt een grove fout zijn.
Tadic is een held en misschien wel 1 van mijn meest favoriete Ajax spelers ooit (ik ben ‘pas’ 34).
Hij is alleen wel zwaar over the hill en gaat spelers als Godts in de weg zitten.

27-03-2025 20:28

GNBL +89972 moderator

Als het betekent dat Farioli ook nog een jaar blijft, dan mag Tadic komen.

27-03-2025 20:28

Dolblij +45201

Niet doen, zonde van alle mooie herinneringen.

27-03-2025 20:27

UwSchipper +5624

Het laatste jaar waren de voorzetten van Tadic gegarandeerd *) tegen het been van de verdediger...
Daarvoor was hij groots!
*) het woord gegarandeerd verdient een nuance. Dit moet zijn:
Heel erg vaak tot grote ergernis en frustratie!

27-03-2025 20:36

Gouda +2035

Onzin! Werd zkr minder, maar nog steeds MVP! Kon veel en veel meer zijn als zijn teamgenoten de aangemeten voorzetten hadden afgemaakt. Weet nog heel goed dat ik me daarover frustreerde.

27-03-2025 20:49

AFCACruijff14 +161664

Haha laatste jaar Ajax had Tadic 18 assists in de Eredivisie.

Nu jij weer.

27-03-2025 20:58

UwSchipper +5624

Nu mag ik weer.
Ik heb een kleine verandering aangebracht in mijn door jou gewraakte post...
Nu mag u weer.

27-03-2025 21:09

gi0vanni +7245

Veel mooie herinneringen ja maar in het laatste seizoen was niet alles mooi. Mindere prestaties en naar gedrag.

27-03-2025 20:36

wijzijndebeste123 +163993

Dat Farioli er zo openlijk over praat geeft wel aan dat het wel degelijk speelt. Typische bord-op-schoot opa aankoop van Kroes. Wij krijgen zo echt een team met een gemiddelde leeftijd van 33 jaar met een gebrek aan kwaliteit.

27-03-2025 20:24

HendrikAjax +16836

Hij werd er over gevraagd tijdens een q&a. Dan zou Farioli nooit anders dan zo reageren. Dit zegt niks over of er daadwerkelijk wat speelt.

27-03-2025 20:37

wijzijndebeste123 +163993

Bij zo n Q&A (zeker op het eigen kanaal) worden alle vragen voor besproken. Dus zo n vraag zit er echt niet zomaar tussen. De geesten worden alvast rijp gemaakt voor de terugkeer van Tadic. Zou echt typisch Kroes zijn. De scouting komt met veel betere namen maar daar luistert deze megalomane blaaskaak niet naar.

27-03-2025 20:54

BeterVanafDeZijlijn +1051

Het speelt ook en hij gaat ook komen. Je kunt de transfers deze zomer ook alvast weer uit tekenen.

27-03-2025 20:51

Hersenspinsel +8055

Farioli geeft alleen een correct antwoord zoals hij altijd doet. Ik heb Francesco echt nog nooit een voetballer zien afvallen.

27-03-2025 20:54

AFCACruijff14 +161664

Zolang je een goede mix hebt is het prima. Jongens als Hato, Taylor, Godts en Mokio spelen toch ook? En dikke kans dat Henderson vertrekt, Brobbey vermoedelijk ook wel. Je hebt ook leiders nodig en daarbij, Tadic heeft gewoon altijd rendement.

En ja, ik zal emotioneel worden en zijn shirtje kopen als hij komt. Ik voel mij enorm verbonden met dit soort jongens.

27-03-2025 20:59

wijzijndebeste123 +163993

Hij speelt bij Fener als nummer 10 in een vrije rol met 3 middenvelders in zijn rug die het vuile werk voor hem opknappen. Die rol hebben wij helemaal niet. Als spits zal hij echt minder brengen dan Brobbey qua bal vasthouden en als linksbuiten kwam hij 2 jaar de back van RKC al niet meer voorbij.

27-03-2025 21:00

AFCACruijff14 +161664

Zijn stijl is anders, Tadic geeft op old school wijze voorzetten vanuit stilstand. Denk dat dat echt een goed wapen is. Was met 18 assists in zijn laatste seizoen nog steeds erg nodig.

27-03-2025 21:05

FysioPat020 +25877

Tadic was in zn laatste seizoen al helemaal klaar en is er alleen maar nog langzamer op geworden. Niet meer aan beginnen.

27-03-2025 20:22

AFCACruijff14 +161664

''al helemaal klaar''

11 goals en 18 assists in de Eredivisie

Echt, hoe verzin je het.

27-03-2025 20:59

FysioPat020 +25877

Hap hap. Ik zat al te wachten 😂

27-03-2025 21:02

AFCACruijff14 +161664

Welnee, je wilde effe popi doen met Tadic bashen.

27-03-2025 21:04

FysioPat020 +25877

En jij verdedigt hem ongeacht hoe hij speelt of de club met zn criminele zaakwaarnemer in een wurggreep gehouden heeft. Lekker een jeugdteam pakken en vanaf de basis beginnen. Hopelijk nooit meer als speler.

27-03-2025 21:08

AFCACruijff14 +161664

Ach kijk, daar is de werkelijke Pat. Je vindt hem een crimineel.

Kom dan niet met lulkoek aan dat hij niet goed genoeg is.

27-03-2025 21:10

AlexIbarra +19274

Het ging onder de criminele zaakwaarnemer van Tadic wel veel beter dan onder Mislintat.

27-03-2025 21:21

FysioPat020 +25877

Kun je niet begrijpend lezen? Ik heb zn zaakwaarnemer crimneel genoemd. Maar in al je emotie als het over je idool Tadic gaat verdraai je de dingen onbewust 😂

27-03-2025 21:22

AFCACruijff14 +161664

Tadic is uiteraard een volgeling van zijn zaakwaarnemer. Anders had je dat domme gelul natuurlijk weg kunnen laten als het niks met Tadic te maken had he.

27-03-2025 22:33

FysioPat020 +25877

Jij hebt het laatste woord 😉

28-03-2025 07:54

emieltjuhh +17942

ik wist niet dat de politieke partij 50 plus ook een voetbalteam heeft!


Dusan gaat Godts in de weglopen

27-03-2025 20:21

JanMolby +1549

Een mogelijke baan als bondscoach v Italië. Nou, dat haal ik helemaal niet uit t artikel zelf ,dat het in t gesprek daar echt over gegaan is.

27-03-2025 20:17

Breuk +25207

Kijk de video. Hij geeft aan dat het voor hem het hoogst haalbare is, maar voorlopig nog niet.

27-03-2025 20:27

debetweter +10077

Hebben nu toch 2 prima opties daar? Ik vind dat de lat hoger moet voor een derde speler op zijn positie. Tadic wordt er niet beter op met de jaren.

27-03-2025 20:15

Yeshyeshyall +10949

Heerlijke speler maar zie niet helemaal op welke positie hij bij ons zou moeten komen

27-03-2025 20:10

wijzijndebeste123 +163993

Tja. Als linksbuiten kan het imo echt niet meer. Het was louter de kont erin zetten aan de zijlijn en proberen zo langs de tegenstander te komen. En id spits hield hij in zijn laatste jaar ook weinig ballen meer vast. In Turkije heeft hij een vrije rol op 10 en die rol hebben wij niet. Daarnaast kan dat op een 3-mans middenveld sowieso niet (ook niet met de punt naar voren).

27-03-2025 20:05

chriseverhard +3559

Altijd welkom hij heeft zelf aangegeven dat geld niet meer belangrijk is dus voor minder salaris komt hij zeker wel terug.
Met zijn passie en inzet is hij een voorbeeld voor veel spelers.
Die man is nog steeds zo fit als een hoentje was vor9g jaar de speler met de meeste assists in de competitie en dit jaar ook vrij hoog.

27-03-2025 20:05

Opperhoofd +12609

Kan die in de spits ?

27-03-2025 20:02

YugoVik +33224

We gaan met een veteranen team de CL in.🤭

27-03-2025 19:54
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.