Interlands: Álvarez en Sánchez winnen Gold Cup met hun land

door Bart Veenstra 387

Interlands: Álvarez en Sánchez winnen Gold Cup met hun land

door Bart Veenstra 387

Laatst geüpdatet

Het clubseizoen mag dan langzamerhand begonnen zijn, maar dat betekent niet dat alle Ajacieden al aanwezig zijn op Sportpark de Toekomst. De meeste internationals genieten nog van hun vakantie, terwijl de twee Mexicaanse Ajacieden - Jorge Sánchez en Edson Álvarez - nog actief zijn geweest op de Gold Cup. Het Nederlands elftal speelde de Final Four van de Nations League, maar stelde teleur. Volg alle ontwikkelingen hier.

Nederlands elftal

Het Nederlands elftal zal terugkijken op een teleurstellende interlandperiode. Oranje deed mee aan de Final Four van de Nations League, maar verloor van zowel Kroatië (2-4) als van Italië. Het team van bondscoach Ronald Koeman eindigde daarmee op de vierde plek. Namens Ajax behoorden alleen Jurriën Timber en Steven Bergwijn tot de selectie. Bergwijn wist als invaller tegen Italië te scoren, terwijl Timber helemaal niet in actie kwam voor Oranje.

14-06-2023, 20.45 uur: Nederland - Kroatië: 2-4
18-06-2023, 15.00 uur: Nederland - Italië:
2-3

Jong Oranje

Jong Oranje heeft er een teleurstellende interlandperiode op zitten. De Nederlandse talenten speelden een EK en werden op dat toernooi al in de groepsfase uitgeschakeld. Oranje kwam op het EK niet verder dan drie gelijke spelen tegen de leeftijdsgenoten van België, Portugal en Georgië. De enige twee doelpunten op het EK werden wel door Ajacieden gemaakt. Brian Brobbey scoorde tegen Portugal, terwijl Kenneth Taylor kon scoren tegen Georgië. Ook Devyne Rensch behoorde tot de EK-selectie.

14-06-2023, 14.30 uur: Jong Oranje - Japan: 0-0
21-06-2023, 18.00 uur: Jong België - Jong Oranje:
0-0
24-06-2023, 18.00 uur: Jong Portugal - Jong Oranje:
1-1
27-06-2023, 18.00 uur: Jong Oranje - Jong Georgië: 1-1

Argentinië

Het nationale elftal van Argentinië speelde in deze interlandperiode twee oefenwedstrijden. Het land van Ajax-doelman Gerónimo Rulli nam het eerst op tegen Australië. Deze wedstrijd werd simpel met 2-0 gewonnen. Op 19 juni wachtte Argentinië nog een wedstrijd tegen Indonesië. Ook dit duel werd met 0-2 gewonnen. Rulli kwam in beide wedstrijden niet in actie.

15-06-2023, 14.00 uur: Argentinië - Australië: 2-0
19-06-2023, 14.30 uur: Indonesië - Argentinië:
0-2

Denemarken O21

Denemarken O21 speelde in de interlandperiode twee EK-kwalificatiewedstrijden. Namens Ajax behoorde Christian Ramussen tot de selectie van het Deense belofteteam. Denemarken speelde vrijdag tegen de leeftijdsgenoten van Litouwen en won die wedstrijd nipt met 1-2. Op 20 juni werd met 2-2 gelijkgespeeld tegen Wales.

16-06-2023, 17.00 uur: Litouwen O21 - Denemarken O21: 1-2
20-06-2023, 18.00 uur: Denemarken O21 - Wales O21:
2-2

Ghana

Het nationale elftal van Ghana speelde een wedstrijd in deze interlandperiode. In de strijd om deelname aan de Afrika Cup werd met 0-0 gelijkgespeeld tegen Madagaskar. In dat duel kwam Ajax-speler Mohammed Kudus tien minuten voor het tijd het veld in.

18-06-2023, 16.00 uur: Madagaskar - Ghana 0-0

IJsland

Kristian Hlynsson kon deze interlandperiode zijn debuut maken voor de A-ploeg van IJsland. De middenvelder behoorde voor het eerst tot de selectie van IJsland die twee EK-kwalificatiewedstrijden gaat spelen. Men speelde tegen Slowakije en Portugal. Beide duels werden verloren en Hlynsson debuteerde helaas nog niet.

17-06-2023, 20.45 uur: IJsland - Slowakije: 1-2
20-06-2023, 20.45 uur: IJsland - Portugal:
0-1

Nigeria

Nigeria kwam deze interlandperiode bijeen voor een wedstrijd tegen Sierra Leone. Het duel werd op de valreep gewonnen (2-3) en zodoende is Nigeria nu zeker van deelname aan de Afrika Cup. Ajax-verdediger Calvin Bassey viel in de slotfase van de wedstrijd in.

18-06-2023, 18.00 uur: Sierra Leone - Nigeria 2-3

Mexico

Het Mexicaanse nationale elftal speelt in deze interlandperiode voor de CONCACAF Nations League en op de CONCACAF Gold Cup. In aanloop naar dat toernooi werd er geoefend tegen Guatemala en Kameroen. Van Guatemala werd met 2-0 gewonnen, terwijl men met 2-2 gelijkspeelde tegen Kameroen. Voor de Nations League werd in de halve finale met 3-0 verloren van de Verenigde Staten. In die wedstrijd speelden Edson Álvarez en Jorge Sánchez de volledige negentig minuten mee. In het duel om derde plek, dat met 1-0 werd gewonnen van Panama, bleven de twee Ajacieden op de bank.

Op de Gold Cup speelt men tegen Honduras, Haïti en Qatar. Namens Ajax behoren Jorge Sánchez en Edson Álvarez tot de selectie van Mexico. De eerste twee groepsduels werden simpel gewonnen, waardoor Mexico zich eenvoudig plaatste voor de volgende ronde van het toernooi. In de kwartfinale werd met 2-0 gewonnen van Costa Rica, waarna in de halve finales simpel werd gewonnen van Jamaica. In de finale werd vervolgens Panama met 1-0 verslagen. Beide Ajacieden maakten de volledige negentig minuten vol.

08-06-2023, 04.00 uur: Mexico - Guatemala: 2-0
11-06-2023, 04.00 uur: Mexico - Kameroen: 2-2
16-06-2023, 04.00 uur: Verenigde Staten - Mexico:
3-0
19-06-2023, 00.00 uur: Panama - Mexico: 0-1
26-06-2023, 02.00 uur: Mexico - Honduras:
4-0
30-06-2023, 04.00 uur: Haïti - Mexico:
1-3
03-07-2023, 03.00 uur: Mexico - Qatar: 0-1
09-07-2023, 03.30 uur: Mexico - Costa Rica: 2-0
13-07-2023, 04.00 uur: Jamaica - Mexico:
0-3
17-07-2023, 01.30 uur: Mexico - Panama: 1-0

Portugal O21

Net als Jong Oranje kwam ook Portugal O21 uit op het EK-21. Sterker nog: beide ploegen speelden tegen elkaar in de groepsfase. De andere twee landen in deze groep waren Georgië en België. Namens Ajax behoort Francisco Conceição tot de Portugese groep. De groepsfase werd ternauwernood overleefd, maar in de kwartfinale ging het vervolgens wel mis. Er werd met 1-0 verloren van de leeftijdsgenoten van Engeland.

21-06-2023, 18.00 uur: Georgië O21 - Portugal O21: 2-0
24-06-2023, 18.00 uur: Portugal O21 - Nederland O21:
1-1
27-06-2023, 18.00 uur: Portugal O21 - België O21:
2-1
02-07-2023, 18.00 uur: Engeland O21 - Portugal O21:
1-0

Servië

Het nationale elftal van Servië speelde in de interlandperiode twee wedstrijden. Allereerst stond een oefenwedstrijd tegen Jordanië op de agenda. Dit duel werd met 3-2 gewonnen. Vervolgens ging Servië in de strijd om een EK-ticket op bezoek bij Bulgarije. Hier werd met 1-1 gelijkgespeeld. Dusan Tadić was geselecteerd en speelde tegen Bulgarije negentig minuten mee.

16-06-2023, 20.30 uur: Servië - Jordanië: 3-2
20-06-2023, 20.45 uur: Bulgarije - Servië:
1-1

Bart Veenstra (Twitter: @Bart_Veenstra | e-mail: b.veenstra@ajaxshowtime.com)

Ajax speelt voor het eerst sinds de jaren tachtig in een wit uittenue! Bestel nu het nieuwe uitshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

Balgevoel +30849

Sánchez in 'Team van het Toernooi'. Tsja, zeg het maar...

20-07-2023 12:50

Dirigent +6854

Wat een tackle van Alvarez voorafgaand aan de 1-0...

17-07-2023 19:06

Nelloe +1836

+ 10 mil voor Sanchez en Alvarez. Dank aan Gimenez

17-07-2023 18:45

AFCAMM +11335

Ging een verdedigende actie van Alvarez zelf aan vooraf, dus ik zou zeggen +15 voor hem.

17-07-2023 19:57

Nelloe +1836

Wopppa. Altijd even due upselling game

17-07-2023 21:29

Schip +23362

Nou, als DAT niet om een forse bonus vraagt bovenop de transferprijs, dan weet ik het ook niet meer.

17-07-2023 15:13

Juichtoon +32384

Het Fnoord georiënteerde TT is weer helemaal blij met hun Gimenez. De invaller mocht een bal intikken. Dat de 2 Mexicaanse Ajax spelers de gehele wedstrijd speelden en vrijwel het gehele toernooi of dat de assist op Gimenez van Alvarez kwam wordt zorgvuldig buiten de tekst gehouden...
Het woord Fnoorder komt zelfs 3x voor...

17-07-2023 13:23

TeringHenkie +28263

Maar die Gimenez heeft wel een veel betere seizoen achter zijn rug dan onze spits. Hadden wij afgelopen jaar maar een Gimenez tot onze beschikking!

En nu zeg ik niet dat Ajax hem moet kopen!!!

17-07-2023 13:30

Juichtoon +32384

Gaat om de voorkeur die verscholen gaat achter de tekstkeuze. Daar verzet ik me tegen.

Dat is wel wat deze berichtgeving doet en wil bewerkstelligen. Jij denkt inmiddels ook dat Gimenez beter is dan Brobbey. Brobbey 13 goals, Gimenez 14. Ik denk dat dat wel meevalt. En dan speelde Gimenez nog bij de kampioen. Die had er bij Ajax 5 gemaakt...:-).

17-07-2023 13:32

franco +2140

telegraag heeft t al over 60mln

wat zou t leuk zijn als ze komend jaar paar flink klop krijgen

17-07-2023 18:09

Buitenspel +1521

‘een bal intikken ?’ over tekstkeuze gesproken ! 😉

17-07-2023 13:39

Juichtoon +32384

@Buiitenspel
Zo zie je dat dat niet zo moeilijk is ..:-). Dat kan ik ook :-). Je dacht toch niet dat mijn woordkeuze toeval was ..
Vind het al winst dat je me niet tegenspreekt. Kennelijk valt het je nu ook op :-).

Edit: maar ik had het over tekstkeuze. Woordkeuze is weer een versmalling daarvan. TT laat bewust info weg om bepaalde zaken beter te laten uitkomen. Voor een nieuwsbron is dat laakbaar.
Ik ben niet tegen Gimenez oid. Dat je dat begrijpt.

17-07-2023 16:36

Buitenspel +1521

Ik twitterde laatst naar de NOS Teletekst-redactie waarom het op pagina 101 moet staan dat Ajax een nieuwe TD had. Ik krijg daarop geen reactie en ik weet wel waarom.
Mijn dochter is politicoloog en heeft in het kader van haar stage 12 weken op de nieuws- en sportredactie van de NOS rond gelopen. Ik kan je dus uit de eerste hand vertellen dat Hilversum één groot Ajax bolwerk is. Dat kwam overigens ook naar voren bij het gedoe rond Tom Egberts. Nu valt natuurlijk niet uit te sluiten dat de TT-redactie hun voorkeur voor Ajax maskeren door wat meer Feyenoord nieuws te brengen. Dat laatste is natuurlijk een inschatting. Het kan ook zijn dat Feyenoord op dit moment iets hotter is dan Ajax. Maar we blijven TT volgen Juichtoon ;-)

17-07-2023 17:53

KudusDream +12972

Zal wel ff binnen gekomen zijn daar, jouw tweetje.

17-07-2023 18:30

Buitenspel +1521

Ja man. Echte paniek !

17-07-2023 18:35

Juichtoon +32384

Dat Hilversum een Ajax bolwerk is is een fabel afkomstig uit .. Rotterdam. Dat daarmee al hun eigen wangedrag goedkeurde. De dochter van Buitenspel is vast heel objectief in deze :-). Nou pap het is waar hoor wat je zegt...:-). Je ziet wat je wilt zien geldt ook in deze ..
Ik breng mijn gedachte meteen hier zodat iedereen mee kan kijken. Als deze dan overeind blijft heb ik wellicht een punt.
Maar TT valt dacht ik meer onder nu nl dan onder de Nos of Npo zo je wilt.
Dat maskeren geloof ik niet zo ..beetje omframen van een feit.
Fnoord is niet hotter, maar wel bij TT. Natuurlijk meldt TT Gimenez daar ben ik het zelfs helemaal mee eens. Maar nergens iets over de Ajax spelers in hetzelfde elftal, en nu bij herhaling. Dat is scheef. Er had gemakkelijk kunnen staan Gimenez scoort na assist Alvarez. Zo had de eredivisie een belangrijk aandeel in de Mexicaanse zege. Dat had er moeten staan. Alleen iets over hun Gimenez. Ik heb TT al heel lang in de gaten. Heb al vele malen hier geschreven over de veel te hoge toeschouwersaantallen van Fnoord of her weglaten van het toeschouwersaantal in de Kuip als TT goed uitkomt.
Dan wordt wel vermeld als de ArenA weer eens lege plekken heeft maar zodra dit in de Kuip is schrijft TT er met geen woord over. Ook dat heeft duidelijk een agenda. Nou ja etc. etc

We houden TT zeker in de gaten vanwege hun 'laakbare' verslaglegging en omdat het vaak voor veel mensen de eerste en daarmee belangrijkste info is over een wedstrijd. Jij en ik weten waarschijnlijk heel veel maar de massa niet. Als TT nalaat te schrijven dat Fnoord gemakkelijk een strafschop kreeg maar dat wel schrijft over een strafschop van Ajax gaat het in de meningsvorming verkeerd.
Zo heeft Ajax al 70 competitiewedstrijden geen rood meegekregen. Fnoord en PSV in dezelfde tijd al 11 respectievelijk 10 x. En dat staat nergens. En dat houdt verband met elkaar. Daarom loop ik er tegen te hoop.
Edit: dat Slot bijtekende stond toch ook toch op 101. Kwam zelfs in het journaal...zo vond ik de nieuwe Ajax TD na 1,5 jaar ook op 101 heel logisch.
Nog maar een relativering. Soms zitten ergens mensen die er gewoon geen verstand hebben en die tikken wel die stukjes waar ik me dan druk om maak ..:-)).

17-07-2023 18:53

BasseyAdriaan33 +13608

Een bal intikken? Wtf😂 Die actie heb ik Brubbey überhaupt nog nooit zien maken en zo koel zien afronden….

17-07-2023 15:03

Juichtoon +32384

Brobbey scoorde ooit met één goed been een kopbal tussen 2 PSV verdedigers...was ook een aardig goaltje hoor..
De week ervoor ramde hij er nog 2 binnen bij Utrecht uit ..

17-07-2023 16:38

Clubliefde34 +6094

Of van persie die een bal aannam zoals.NIEMAND dat kon!! Ohh ohh!! Gewoon op espn, toen legde die eenvoudig een bal stil vanuit de lucht. Het feyenoord gepijp ben ik inmiddels wel gewend.

17-07-2023 19:45

Juichtoon +32384

Dat espn is natuurlijk gewoon volledig schaamteloos. Net als het AD. Vorig seizoen speelde Fnoord toch finale van de CL als je deze bronnen mocht geloven. De finale der finales . Dit seizoen opnieuw finale Conf L, AD 12 zinnen erover op pagina 9...dat is geen sportkrant naar een fankrant .
Ajax zou er heel goed aan doen om zn eigen tv rechten te gaan beheren. Dit gaat om de jonge supporters die je zo opvoedt.

17-07-2023 19:50

Gaza +4367

Zo is ooit Charisteas naar Ajax gehaald.. Charisteas, weten jullie dat nog?!

17-07-2023 20:26

Simpelishetmoeilijkst +25125

Zag gisteren Mexico vs. Panama, niet een heel hoog niveau, maar ik moet eggen, dat Sanchez best goed speelde.stond vast op tprechtsbuiten,en was ook vaak het beginpunt van gevaar. Edson super belangrijk voorvMexico, en een prachtige onderschepping van hem stond aan de basis vsn het doelpunt Vsn die Feyenoorder, Jimenez, die ze vandaag misschien voor veel geld kunnen verkopen, na zijn goal.

17-07-2023 12:35

HStorm +3140

" In het duel om derde plek, dat met 1-0 werd gewonnen van Panama, bleven de twee Ajacieden op de bank." 🤔

Volgens mij was het de finale?

Finale Golg Cup zondag Inglewood:
Mexico 1 Panama 0
Giménez (89)

Giminez, je weet wel. Die spits uit het land waar Ajax vrln aan het scouten was maar 010 ermee vandoor ging. Gelukkig hebben we geen spits nodig... Oh.. wacht ff..

17-07-2023 11:40

Juan62 +46168

Dat is het verslag van 19 Juni toen beide landen ook tegen elkaar speelde
Dat was Panama -Mexico
Er onder staat het verslag van de wedstrijd die ze gisteren speelde
Gisteren was het Mexico-Panama

17-07-2023 15:11

HStorm +3140

Vond het al apart. Kunnen ze wel wat duidelijker neerzetten, thx! 👍

17-07-2023 15:30

Hollister +12559

Gek maar inmiddels hoop ik de komende weken nog op een vertrek/verkoop va Alvarez, Kudus, Rulli?Klaassen, Bassey, Sanchez ... dan kunnen we pas echt eens schoonschip maken met de topverdieners en over the top spelers. Dan heb je meteen het salarishuis weer onder controle en zal zeker ook de post afschrijvingen drastisch minder worden...... begroot dan vanaf volgend jaar maar lekker op EL .... dan kan je bij plaatsing CL weer mooie dikke plussen schrijven. Het beleid van de afgelopen jaren was/is gewoon niet verantwoord gebleken> neem aan dat Ajax daar lering uit trekt

17-07-2023 10:09

PJS +4991

Je vergeet Wijndal

17-07-2023 10:42

PH2BOT +40112

..èn Brobbey plus Taylor en heimwee Rulli.

17-07-2023 11:19

Hollister +12559

Rulli idd ? Maar ik vrees dat ze Wijndal, Taylor en Brobbey zeker nog niet laten gaan... van mij mag het... zou wel een slecht signaal zijn naar je eigen jeugd vind ik. geen vertrouwen straalt dat uit als een jongen niet binnen 1 jaar top is... geef ze wat meer de tijd, je ziet wel degelijk kwaliteit alleen heeft het bij al deze spelers ook te maken met gemakzucht, mentaal, topsportmentaliteit. Misschine dat ze nog tot inzage komen. Dit soort spelers is het jarenlang komen aanwaaien en waren ze altijd de beste... ze spelen teveel op hun talent en dat alleen is verre van voldoende imo

17-07-2023 11:23

TeringHenkie +28263

Waarom Taylor? Jaar ervoor was hij top. Het afgelopen jaar was iedereen slecht en dan verwachten de mensen dat Taylor die het afgelopen seizoen nog 20 jaar was de kar gaat trekken?

17-07-2023 15:19

j0rnnn +5098

Ik kan niet wachten tot we kansloos uit de groepsfase CL worden geknikkerd.
Het beleid was gewoon prima met aankopen als Davinson Sanchez, Neres, Martinez en Antony, maar we hadden incapabele mensen op de verkeerde positie. Hierdoor werd veel middelmaat aangetrokken (Sanchez, Bassey, Wijndal, Grillitsch) en verzaakte we in het doorselecteren van dure krachten die niet/te weinig presteerde (Klaassen).
Overigens wel met je eens dat we de door jou genoemde spelers moeten lozen. Maar ik zou ze vervangen voor spelers met potentie i.p.v een Kroaat van +20 miljoen.

17-07-2023 11:13

markk +8900

Schreuder masterclass; je kan niet uit de CL geknikkerd worden als je niet in de CL speelt. Zo houden we de goede statistieken in de CL van de afgelopen jaren in stand.

17-07-2023 11:18

TeringHenkie +28263

"Ik kan niet wachten tot we kansloos uit de groepsfase CL worden geknikkerd."

Waar heb jij het over dan.

17-07-2023 15:25

B2tob4 +12078

Vrees dat het probleem minder op de rechtsback positie ligt, maar veel meer op de linksback positie. Zo'n Wijndal heeft inmiddels voldoende "laten zien" niet het vereiste niveau voor Ajax te hebben. Hopelijk kan één van de jeugdspelers de komende periode die plek wel naar behoren invullen, die Wijndal gauw slijten aan ED clubs in de middenmoot..!

17-07-2023 10:08

AmsterdamsTrots +1988

Salah Eddine kan toch gewoon op linksback spelen? Heeft een prima jaar gedraaid bij Twente afwisselend op de back en middenveld positie. Feit is in ieder geval dat die 5x beter is dan Wijndal.

17-07-2023 10:12

Libero +19070

Ik verwacht dat Salah-Eddine Steijn met zijn voetballende kwaliteiten gaat overtuigen deze voorbereiding en dan heb je best een prima reserve aan Wijndal en desnoods Bassey. Maar ik schrijf Wijndal nog niet helemaal af als 1e back. Als die een klik met Bergwijn weet te vinden heb je Bergwijn die op zijn sterkst is als ie naar binnen trekt en een back die er overheen gaat en die zeker wel een goede voorzet heeft.
Moet je wel een solide restverdediging (bv met een inzakkende 6) hebben, want verdedigen is zacht gezegd niet Wijndals sterkste punt.

17-07-2023 10:36

B2tob4 +12078

Libero@: verdedigen is zacht gezegd niet Wijndals sterkste punt.

Weet dat we super verwend waren met Tagliafico, maar in de vergelijking scoort de speler Wijndal op alle punten ondermaats. Bal fatsoenlijk inspelen lukt niet, aanvaller afstoppen lukt niet, tegenstander uitspelen lukt niet, rush langs de lijn maken lukt niet, blijft er zo weinigt positiefs over lijkt me...!

17-07-2023 10:46

Libero +19070

Ik zeg ook niet voor niets dat ASE wmb de beste kans maakt.
Maar Wijndal had zijn 1e seizoen bij Ajax en voelde het niveauverschil met AZ. Net als vele AZ-voorgangers, maar ook veel andere spelers wiens eerste seizoen aan betere seizoenen voorafging. Bij AZ had ie juist wel een prima rush die zeer vaak tot een assist leidde en kon ie zelfs ook verdedigend een zeer vervelend mannetje zijn dat bv een Ziyech meerdere keren tot frustratie bracht ... Misschien steeg ie wel zoals velen die tegen Ajax spelen boven zichzelf uit of was het toch de scheids die zijn stevige spel toeliet?
Maar afijn, ik ben na afgelopen seizoen ook niet bepaald gecharmeerd, maar je weet maar nooit als hij in een goed draaiend Ajax met een coach die logische keuzes maakt speelt.

17-07-2023 10:57

Gaza +4367

Die Wijndal heeft al moeite met lopen..

17-07-2023 20:27

Michael 1974 +21981

Top voor alvarez en sanchez natuurlijk! We kunnen het downplayen maar kampioen voor je continent worden en basis staan in je nationale ploeg is gewoon goed natuurlijk

17-07-2023 10:06

Michael 1974 +21981

Sanchez ook 40 miljoen waard inmiddels?

17-07-2023 10:05

rafaelvandekaart +1758

Misschien niet de meest populaire mening maar kunnen we Sanchez niet gewoon de kans geven als 1e rechtsback dit seizoen?

Goeie instelling, snel, vechter alleen niet het beste qua opbouw.
Hij is er net een jaar waarin hij nul vertrouwen kreeg in een ruk seizoen en nieuw land.
Kijk even hoe Alvarez moest wennen aan het Ajax spel en die is toch ook aardig verbeterd door de jaren heen.
Hij is daarbij ook gewoon basisspeler bij Mexico wat geen koekenbakkers zijn, dus hoe slecht kan ie zijn.

Ik ben vooral bang dat als we 5-10m investeren in een type Gaaei/Sambo dat we daar geen meter mee opschieten.

Rensch als ‘backup back’ is prima gezien zijn leeftijd.
Ik zou zeggen, Sanchez basis tot aan de winter en dan de balans opmaken!

17-07-2023 09:33

Bobje99 +7051

Nobel streven maar Sanchez heeft werkelijk niks laten zien wat engzins het idee geeft dat het komend seizoen beter zal gaan. Zo nu en dan een aardige tackle, die als hij beter stond niet nodig zou hebben. Een mooie goal gezien. Hij kan er niks van en qua type heb je ook niks aan een dergelijke speler. Niet om die jongen zelf, want ik geef het je te doen om aan de andere kant van de wereld gezet te worden en direct te moeten presteren in een slecht elftal, maar waarom hij gehaald is is echt een raadsel.

17-07-2023 09:46

rafaelvandekaart +1758

Gedeeltelijk eens. Ik vond hem tegen zowel Feyenoord als PSV niet slecht (behalve dat ie 1x Xavi er makkelijk langs liet).
Nogmaals zo’n jongen moet wennen en is vanaf moment 1 afgebrand.
Ik vraag me af of hij op termijn het niveau Nico kan aantippen (ook niet de beste opbouwer).
@Bobje denk je echt dat Gaaei zoveel beter is? Want dat is wel de vijver waaruit we vissen.
Ik heb liever Sanchez in de basis dan Rensch

17-07-2023 09:50

j0rnnn +5098

Sanchez is op de leeftijd van Nico toen hij naar AJAX kwam. Dat is dus redelijk appels met appels vergelijken. Sanchez is geen 18 jarig talent, maar is nu op zijn prime.

17-07-2023 11:22

rafaelvandekaart +1758

Ik snap je punt niet?
Idd beide ongeveer zelfde leeftijd toen ze bij ajax kwamen dus juist appels met appels vergelijken, ik heb het idee dat je de uitdrukking niet begrijpt…
Sanchez heeft in totaal ongeveer een half jaar gespeeld, wellicht wat meer last van opstart problemen?
We hadden Nico ook met name voor het betere vlieg en draaf werk, dat zou Sanchez ook moeten kunnen

17-07-2023 13:07

ProperFootball +14543

Bergwijn bank, Rulli bank, Kudus bank (!), Bassey bank...

Het is dat de Mexicanen een vage cup tegen een onduidelijke groep landen winnen anders was het bijzonder weinig. Overigens verloren ze wel dik van de Verenigde Staten, het enige sterke land dat ze tegenkwamen...

Maar goed, nu dus ff vangen voor Alvarez (de soap van afhakende clubs zet zich voort) en Sanchez graag.

17-07-2023 09:29

5kgdumbell +1447

Welke teams willen nou geen Gold Cup winnaars in de gelederen? Ik vermoed dat de zilvervloot komt binnen varen voor Sven.

17-07-2023 09:15

Psychevore +21186

Was natuurlijk een schande geweest als ze de Gold Cup niet gewonnen hadden. Enige land waar ze van mogen verliezen is, realistisch gezien, de VS.

17-07-2023 08:44

3sterren +20205

Een Mexicaanse international die goud pakt in de Gold Cup.
Ik zeg “Sven the man” heeft goud in zijn handen voor Ajax …

17-07-2023 08:32

SpursAjax +6669

Nummer 8 van Panama was echt geweldig! Mislintat heb je gekeken?! Perfecte vervanger voor Alvarez.

17-07-2023 06:12

Jarisuarez +1537

Hij is de data al aan het checken....

17-07-2023 08:09

Libero +19070

Ik hoop toch echt dat Mislintat zijn shortlist al een tijdje klaar heeft. Alvarez stond vorig jaar al als eerste op de mag-weg-lijst.

17-07-2023 10:04

BackInBlack +14462

Hopelijk raken we Sanchez zo nog kwijt voor flinke knaken

17-07-2023 05:58

Mijnclub33x +9798

Eigenlijk belachelijk dat er nu nog een groot tournooi plaatsvind (Coldcup) terwijl de voorbereiding voor het nieuwe seizoen bij de clubs al weken bezig is. Die jongens gaan na het tournooi dan eerst nog drie weken op vakantie en zijn dan pas eind aug/sep weer wedstrijd fit. De Uefa en de Fifa zijn een stel criminele geldwolven die roofbouw plegen op de spelers.

17-07-2023 05:47

Libero +19070

Misschien naar achteren geschoven omdat er nog een WK was vd winter? Vier CONCACAF-landen actief daarin: Canada, VS, Mexico en Costa Rica.

17-07-2023 10:21

j0rnnn +5098

Timing is niet ideaal, maar volgens mij was er voldoende tijd voor het toernooi om op vakantie te gaan. Dus 3 weken nu nog op vakantie gaan lijkt mij niet nodig. Weekje hooguit.

17-07-2023 11:25

Libero +19070

Niemand die vlak voor een internationaal toernooi lekker even op vakantie gaat. Ze moeten wel topfit blijven en dat gaat echt niet met dagelijks effe wat kilometer joggen, sit-ups en dan lekker aan de sangria. En de rust die ze nodig hebben na een heel seizoen houdt ook écht rust in.

17-07-2023 14:45

De-King +20248

Dat doet Gimenez toch goed hoor.

17-07-2023 03:55

Picard +3600

Niet makkelijk om een prijs te winnen met Sanchez in je team blijkt maar weer.

17-07-2023 03:42

Fredschuit1 +1527

Carrasquilla van Panama is wel een leuk spelertje..

17-07-2023 03:37

AFCA1996L +15821

Als je dat elftal van Mexico ziet zouden we nooit meer iemand uit dat land moeten halen. Bizar dat zo'n groot land zowat alleen maar middelmaat produceert.

17-07-2023 03:33

fascino +1289

Hebben fantastische spelers en teams gehad afgelopen jaren. Je hebt wel gelijk dat dit het zwakste MEX is in tijden.

17-07-2023 09:11

Libero +19070

In NL hebben we toch ook regelmatig een zeer zwakke lichting voor Oranje? Ook Mexico brengt bij tijd en wijle zeer goede voetballers voort.

17-07-2023 09:46

Fredschuit1 +1527

Had een saaiere finale verwacht. Panama doet bij vlagen goed mee.

17-07-2023 02:57

AFCA-1983 +17723

Moet er rond deze tijd niet gewoon geslapen worden?

17-07-2023 08:24

Libero +19070

Niet iedereen werkt ma-vr 9-5.

17-07-2023 09:41

Fredschuit1 +1527

Ik geniet een welverdiende vakantie als je het niet erg vind..

17-07-2023 11:16

AFCA-1983 +17723

Geniet ervan! 🙏🏼

17-07-2023 13:00

AFCA-1983 +17723

Nee ik ook

17-07-2023 13:01

De-King +20248

Mooi 1-0. Laat Mexico maar winnen dat is alleen maar positief voor de prijskaartjes.
Edit. Toch buitenspel, jammer.

17-07-2023 02:40

Vincent.d +4204

Sanchez schwalbe

17-07-2023 02:30

036AFCA97 +146646

Wat een actie van Sanchez. Goede optie voor de rechtsbuiten ;)

17-07-2023 02:30

Denswillegeon7 +1547

Hou die nummer 8 van Panama in de gaten zou ik zeggen we kunnen wel een middenvelder als hem gebruiken

17-07-2023 02:23

NeeI +107652

Toch opvallend: Mexico heeft 130 miljoen inwoners, en Sanchez is blijkbaar de beste back.

17-07-2023 02:14

Denswillegeon7 +1547

In dat soort landen heb je gewoon veel families die het niet kunnen betalen om hun kind op voetbal te zetten enzo

17-07-2023 02:21

Libero +19070

En toch komen er genoeg pareltjes uit arme landen en zeker niet alleen uit rijkere gezinnen. Brazilië bv. kent denk ik nog grotere (of iig gelijke) armoede dan Mexico en kijk eens wat een talent daar niet vandaan komt. 'Onze' Antony bv. komt ook uit de favelas van het agglomeraat São Paulo (22mln inwoners). Dat is misschien niet de beste rb van Brazilië maar komt wel in de buurt.

17-07-2023 09:39

Denswillegeon7 +1547

Je moet ook wel geluk hebben dat je toevallig gezien word durf te wedden dat daar nog 10x betere spelers rondlopen maar niet gezien (kunnen) worden

17-07-2023 09:42

Libero +19070

Ongetwijfeld, C'est la vie.

17-07-2023 14:49

NeeI +107652

Hier ontsnapt Mexico na anderhalve minuut. Speler Panama zet spitsie alleen voor de keeper met een absolute wereldpass. Waanzinnige buitenkant.

17-07-2023 02:08

De-King +20248

Ja zijn medespeler vond dat iets te veel van het goede en dacht die ga ik echt niet afmaken. Zoek het maar uit.

17-07-2023 02:09

Vincent.d +4204

Ik heb 'm net aangezet ben erg benieuwd

17-07-2023 02:07

036AFCA97 +146646

Hoezo begint de wedstrijd op ESPN pas om 1:54?

17-07-2023 01:26

Simpelishetmoeilijkst +25125

Zit nu, middenniveau de nacht voor jullie te kijken naar het programma voor de finale tussen Mexico en Panama, en Edson Alvarez wordt heel duidelijk) gezien als de belangrijkste speler van het Mexicaanse elftal. Leuk voor jullie in Nederland. Commentaar van Panamezen en Mexicanen hierbij ons in de VS op de Spaanstalige zender Univision.

17-07-2023 01:17

KudusDream +12972

Zou wel een unieke prestatie zij als ze na Qatar, Jamaica en Haiti er in slagen om ook tweemaal van Panama te winnen.

16-07-2023 23:18

Tommyshelby +128514

Niet de eerste keer dat grintaman op de bank zit daar, zo belangrijk vinden ze hem niet. 30M pakken en wegrennen.

13-07-2023 15:05

Libero +19070

Had je het over Alvarez?

17-07-2023 09:27

VakM +2174

Perfect voor hun transferwaarde! Nu nog winnen van Panama. Moet lukken

13-07-2023 14:55

ProperFootball +14543

Ongelofelijk eigenlijk he dat zo'n Sanchez gewoon basis staat bij Mexico. En Alvarez is natuurlijk een held maar geen hoogvlieger. Geeft wel het niveau van het voetbal daar een beetje aan.

13-07-2023 11:43

Keizer +29975

Mexico is rennen, vliegen en beuken. Altijd al geweest. En dat ligt hem wel.

13-07-2023 12:32

PetrusKeizer +10739

Niet altijd zo geweest.

17-07-2023 00:33

Vik86 +42397

Sanchez die bailey uit de wedstrijd speelt.. Beste rechtsback van de eredivisie...hehehe.. 8 miljoen

13-07-2023 11:24

Ajax27 +19086

Nou, laat Alvarez en Sanchez dan ook maar dat schijttoernooi waar niemand naar kijkt hier in Europa winnen. Misschien geeft dat enige publiciteit voor met name Alvarez.

En dan voor 30-35 gewoon lekker van de hand doen om aan een nieuw Ajax te gaan werken. ++

13-07-2023 10:26

MaximilianRosse +9197

Prima voor de verkoopprijs van Sanchez. Kan je hopelijk nog minimaal 5 miljoen terugpakken.

13-07-2023 09:43

MarcHogervorst +35302

Zou dat nog een beetje gunstig zijn voor de verkoopprijs van die twee, of is dit een te nietszeggend toernooitje?

13-07-2023 09:10

Ajax27 +19086

Het is HET toernooi voor Noord- en Midden Amerika, caribisch gebied en vaak een paar gastlanden. Het is om de 2 jaar, net als met een EK. Die gastlanden is puur omdat er niet voldoende kwaliteit zit bij de rest van de landen.

Die gastlanden worden ook vaak als publiciteit gebruikt.
Dit jaar bijv Qatar en Kameroen erbij, er hebben al verschillende keren Aziatische teams mee gedaan, mara ook landen als Brazilie hebben al meerdere malen deelgenomen aan dit toernooi.

...maar buiten dat, ja het heeft veel minder glans, waarde of bekendheid als het EK of de Copa America.

13-07-2023 10:33

Libero +19070

Als het aan (sommigen bij) de UEFA ligt wordt het tweejarig, maar vooralsnog is het EK nog steeds een vierjarig evenement.

13-07-2023 12:15

Ajax27 +19086

Excuus, iedere 4 jaar idd.

13-07-2023 13:57

Web +178830

Dat is nu de reden dat ik veel liever spelers uit Europa zie komen
Hoe vaak in het jaar zijn ze wel niet weg, oversteken na de andere kant van de Wereld voor een niets zeggend toernooi

Daar moet je er geen vier van hebben

11-07-2023 14:00

Web +178830

Een paar echte mooie snelle creatieve aanvallers uit Brazilië zou wel fijn zijn

11-07-2023 14:02

Simpelishetmoeilijkst +25125

Breng Neres maarvteerug!

17-07-2023 01:21

Ajax27 +19086

Van de ene kant ja... van de andere kant...
de kwaliteit van het voetbal in landen als Brazilie en Argentinie is gewoon vele malen groter. Klopt, Mexico is niet zo'n groot voetballand. Maar als wij als Ajax zijnde in staat zijn om jongens te halen die daarna in de nationale elftallen van Brazilie en Argentinie (tijdelijk) spelen zoals Antony, Neres, Tagliafico en Martinez... ja dan zie ik toch liever daar jongens van komen dan van landen als Denemarken, Noorwegen, etc.

Feit is gewoon dat het ook voor ons erg lastig is om jonge talenten uit de topcompetities in Europa te halen. Waarom zou een groot talent uit Engeland, Duitsland, Spanje of Italie hierheen komen? Met landen als Brazilie en Argentinie is dat anders, die willen juist de oversteek naar Europa maken om hier groot te worden.

En ga je zoeken in de minder grote voetballanden, dan zul je toch ook veel vaker de middelmaat tegenkomen.

13-07-2023 10:45

Artemio +31831

De toptalenten uit Argentinië en Brazilië komen ook niet naar Ajax. Toptalenten zoals Vinicius/Endrick gaan tegelijk naar een topclub in Europa.

17-07-2023 08:27

Ajax27 +19086

Ik geef je net toch 4 voorbeelden dat het bij ons wel lukt? Neres, Tagliafico, Martinez, en Antony. Met name de laatste 2 hebben ons 160 miljoen opgeleverd... ok, wellicht door Ten Hag, maar anderz hadden ze ook wel 100 miljoen opgeleverd.

De waarde van spelers uit Brazilie en Argentinie is vaak gewoon wat hoger... zeker als ze (regelmatig) bij de nationale selectie mogen aansluiten.

En nee, we kunnen idd moeilijk bij Flamengo, Santos en Palmeiras aankloppen, daar zit de complete top-4 landen in Europa te azen op alle talenten. Maar wij zitten daar net onder, bij clubs als Sao Paolo te kijken. Subtop/middenmoot van Brazilie. En in Argentinie hoeven we ook echt niet te kijken naar spelers die bij Boca Juniors of River Plate spelen... onhaalbaar als daar een groot talent speelt. Maar ook daar heb je meer dan genoeg clubs daaronder met interessante spelers.

Ik ben gewoon fan van het Zuid-Amerikaanse spel. Hard, technisch, voor dat soort spelers kom je gewoon graag naar het stadion. Ze brengen gewoon heel wat anders dan de jongens uit Scandinavië of Oost-Europa, al zitten daar ook echt wel parels hoor.

17-07-2023 10:19

3sterren +20205

Tseeeering wat is het heet; de mussen vallen dood van het dak en ik ben blij met een dode mus.

Met mijn oververhitte kop en teveel ijskoud bier in m’n mik las ik dat Álvarez en Sánchez niet meer terug komen bij Ajax.

Eerst maar snel eens een frisse duik nemen, voordat ik weer verder ga met ’lezen’ ...

10-07-2023 18:40

PH2BOT +40112

Wie bedenkt dit soort achterlijke nietszeggende Cups? De sportmedia zèlf soms zodat ze elke dag op elk uur live voetbal kunnen uitzenden? Straks krijgen we voor het vrouwenvoetbal toernooien om de Huppel Cup, de AA cup tm de EE Cup en voor het mannenvoetbal kan er ook vast nog wel wat aan Cups bij zodat wetkelijk iedere ploeg van elk niveau een Cup kan winnen. Wat te denken van een toernooi om de T Cup of de Nespresso Cup. Consumpties zijn dan weliswaar beperkt maar wèl gratis.

10-07-2023 17:25

MarcHogervorst +35302

De AA cup van het vrouwenvoetbal. Ik heb daar ineens een rare associatie bij! :-)

13-07-2023 09:09

Ajax27 +19086

Hoezo nietszeggende cup?
Net zoals je de Africa Cup hebt, de Copa America en het EK heb je ook de CONCACAF Gold Cup, een toernooi met alle landen uit Noord-Amerika, Midden-Amerika, Caribisch gebied aangevuld met 2 gastlanden per editie.

Kunnen ze die beter samenvoegen met de Copa America... wellicht. Maar dan zal 80% van de landen die nu meedoet waarschijnlijk nooit meer een dergelijk toernooi spelen. Dus dat zal nooit gebeuren.

13-07-2023 10:48

w86 +9383

Nietszeggend is misschien niet de juiste omschrijving, maar dat dit toernooi nu nog gespeeld wordt heeft alles met commercie te maken. Alles om inderdaad maar jaarrond voetbal te kunnen aanbieden.

17-07-2023 06:35

AlexIbarra +19238

Is toch logisch dat ze ook in die regio een toernooi willen spelen?
Als je als Jamaica, El Salvador of Canada eerst het WK moet halen, speel je mischien 2x per eeuw een eindtoernooi.

Voor ons is Nicaragua - Honduras een pauperpot maar de mensen daar willen hem vast graag winnen.

17-07-2023 09:33

Ajax27 +19086

Ik snap je ook echt wel met 'nietszeggend', er doen gewoon weinig/geen hele grote voetballanden mee, dus het niveau is erg matig op dat toernooi.

Sowieso Amerika snap ik ook niet. Vaak strijden Amerika en Mexico om de titel... maar Amerika vind dit toernooi zo onbelangrijk, dat ze de nationale competitie nog niet eens stil leggen. Een hele hoop spelers missen gewoon 5-6 wedstrijden bij hun club omdat ze aan dit toernooi meedoen, erg apart.

17-07-2023 09:58

Balgevoel +30849

De zinloosheid van het bestaan komt best aardig tot uiting als je half juli, na een WK in december, nog een nota bene officieel potje moet voetballen tegen Jamaica...

10-07-2023 17:20

een-tweetje +1324

2 mannen die we nu niet missen in de voorbereiding omdat ze alle twee verkocht mogen worden. Ideale situatie dat ze zich zo toch nog in de kijker spelen door succesvol te zijn.

10-07-2023 15:32

Kaatje +4791

Leuk voor Alvarez en Sanchez, maar zo zal mogelijke verkoop van één of beiden ook nog wel op zich laten wachten.

10-07-2023 15:05

OwenStevenDalberg +27486

Het zou helemaal bij Ajax passen, met alle rampspoed afgelopen jaren, dat de heren ook nog eens zwaar geblesseerd raken. En waardoor je Alvarez niet meer kun verkopen met als gevolg dat er geen geld binnenkomt voor aankopen. Het geld waarop Mislintat schijnt te moeten wachten voordat hij iets mag doen op transfermarkt..

10-07-2023 14:13

AINIESTA +44559

De grap is vast al gemaakt maar die hoeven ook niet terug te komen.

10-07-2023 12:24

MarcHogervorst +35302

Ik hoop, hoe beter ze het daar doen, hoe groter de kans is dat ze en weggaan en we een leuke transfervergoeding ontvangen.

13-07-2023 09:11

PetrusKeizer +10739

Deelname aan het zoveelste onzintournooi vd FIFA, die daar ongetwijfeld flink aan verdient.

10-07-2023 11:12

een-tweetje +1324

Het is toch gewoon de tegenhanger van wat het EK is op het Europese continent?

10-07-2023 15:28
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.