Hamstra: 'Bassey een speler die ons direct een kwaliteitsinjectie geeft'

door Bart Veenstra 304

Bron Voetbal International

Hamstra: 'Bassey een speler die ons direct een kwaliteitsinjectie geeft'

door Bart Veenstra 304

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Gerry Hamstra is blij met de komst van Calvin Bassey bij Ajax. Dat laat de technisch manager van Ajax weten tegenover Voetbal International. Bij Ajax is Bassey, die voor minimaal 23 miljoen euro en maximaal 26,5 miljoen euro overkomt van Rangers FC, de opvolger van de naar Manchester United vertrokken Lisandro Martínez.

Foto: Copyright AFC AJAX

Dat Ajax een forse transfersom voor Bassey betaalt, is volgens Hamstra logisch. 'De één-op-één vervangers kosten meer dan de jongens die je haalt om een jaar achter iemand te laten groeien’, legt Hamstra uit. ‘Het ideale was geweest als we iemand achter Lisandro klaar hadden staan en hij nog een jaar was gebleven. Maar dat was niet langer haalbaar, want we zitten in de voedselketen nou eenmaal niet bovenaan. Dan schakel je door. We halen met Bassey gewoon een van de uitblinkers van de Europa League-finale.’

Ajax had Bassey al langer op het oog, al was het voortraject anders dan gebruikelijk voor de Amsterdamse club. De scouts van Ajax zijn vooral gericht op 'jonge potentials'. 'De jongens die één op één een speler van ons kunnen vervangen, zijn altijd wel bekend. Die worden dan ook op een andere manier gescout. We kenden hem al langere tijd, maar het profiel waarin we zochten was anders, omdat we vooral bezig zijn met nieuwe jongens achter het team die er dan na één of twee jaar staan, ervan uitgaande dus dat Lisandro nog was gebleven.'

In het verleden haalde Ajax Antony die op zijn beurt David Neres moest gaan vervangen. 'Dat principe willen we handhaven, maar als je te veel spelers kwijtraakt, moet je ook net even spelers halen die duurder zijn maar ons wel gelijk een kwaliteitsinjectie geven. Met Steven Bergwijn, Owen Wijndal en nu Calvin Bassey halen we drie spelers die ons gelijk een kwaliteitsinjectie geven.’

'Vergelijkbaar met spelers als Jaap Stam en Virgil van Dijk'

Volgens Hamstra is Bassey een 'open persoonlijkheid' en een speler die pas laat in het betaald voetbal terecht is gekomen. Via Leicester City belandde de Nigeriaans international bij Rangers FC. 'Een jongen die zich echt omhoog heeft geknokt, een beetje vergelijkbaar zoals spelers als Jaap Stam en Virgil van Dijk. Bij Rangers FC heeft zijn ontwikkeling een geweldige vlucht genomen.'

Waar Bassey eerder als linksback speelde, speelt hij nu als centrale verdediger. Ajax heeft ook gekeken naar zijn potentie, zo vertelt Hamstra. 'Dat telt dus zeker ook in zijn geval mee. Natuurlijk kijken we in zijn geval naar een speler die in de Champions League direct van waarde kan zijn, maar het is ook een jongen die én laat in het betaald voetbal terechtkwam én in korte tijd grote stappen heeft gemaakt.’

Bassey had ook de mogelijkheid om in de middenmoot in Engeland te gaan spelen. Clubs als West Ham United, Brighton & Hove Albion en Nottingham Forest worden genoemd. 'Maar hij zei heel specifiek: "Ik wil naar Ajax." Met het perspectief dat spelers bij ons hebben en waar nu met Lisandro Martínez weer een concreet voorbeeld van is. Twee á drie jaar en dan door naar de top van de Premier League. Dat is tegelijkertijd ook de spagaat waarin wij als club zitten. Aan de ene kant presteren, maar wij weten ook dat als ze zich ontwikkelen zij op een gegeven moment de volgende stap kunnen maken.’

Lees meer over:
Plaats reactie

MPAjax +8405

Geloof erin dat deze gast een rammer gaat worden, meer persoonlijkheid dan davinson sanchez

20-07-2022 22:33

Nr.10 +111040

Dit is gewoon een heel goed verhaal van Hamstra. In principe probeer je opvolgers zoveel mogelijk van te voren te halen, zoals met Conceicao. Vaak is het bij de topspelers toch wel te voorspellen dat ze na bepaalde tijd een transfer maken, zoals nu met Antony. En als dat niet kan, dan moet je dus ineens iemand halen die er sneller kan staan. Zo zien ze Bassey blijkbaar. En dan moet je ook meer durven uitgeven.
Ik vind het een zeer zinnig verhaal wat Hamstra hier houdt. Ik was sceptisch op bepaalde momenten, met name de transfers van Haller en Gravenberch, vond de bedragen niet hoog. Maar als je nu alles op een rijtje zet en bedenkt dat dit hun eerste zomer is, dan lijkt het er sterk op alsof ze een fantastische start maken en we veel plezier aan dit duo gaan beleven.

20-07-2022 21:07

Oxxer +163915 moderator

Normaal kost een speler zoals Conceicao >€20M, vraag mij af hoe kon Ajax weten van die clausule? Zoiets staan niet op het web.

20-07-2022 21:10

Nr.10 +111040

Misschien had Marc Overmars nog iemand van Porto in z’n zak, een neef van een van de Argentijnen die mee heeft geprofiteerd van de transfer van Magallan, en wilde hij H2 een goede start gunnen door deze gunst in te wisselen.

20-07-2022 21:12

Oxxer +163915 moderator

Overmars de vrek, ik betwijfel dat. Wel met jou eens dat de transfer van Magallan erg vaag is. Scouting zei nee en Overmars drukte het door.

20-07-2022 21:15

MPAjax +8405

Bij interesse en informeren sturen zaakwaarnemer en management de gegevens en daar staat de clausule bedoel nee heb je en ja kan je krijgen, blijkbaar is hij geen papas kindje

20-07-2022 22:35

Ferd +38469

dat hoor je van de zaakwaarnemers met wie de clubs altijd veel contact hebben.

21-07-2022 05:49

tyzinho +1295

Als Bassey een succes wordt kan dat voor Ajax ook een nieuwe markt openen van jonge Engelse spelers die zich bij Ajax kunnen ontwikkelen tot CL-waardige voetballers die naar de absolute top kunnen. Dat zie je bij Dortmund bijvoorbeeld ook met Sancho en Bellingham. Zowel in de onderkant Premier League als in het Championship loopt gigantisch veel Engels talent rond dat vaak ook is verhuurd door topclubs uit de Premier League.

20-07-2022 20:33

Oxxer +163915 moderator

De contracten die BVB geeft aan die hele jonge spelers kan Ajax niet betalen. Bellingham verdiende 2 jaar geleden als 17 jarige > €3M.

20-07-2022 22:18

wijzijndebeste123 +163627

de echte toptalenten zal idd niet snel lukken. maar net daaronder heb je best kans met t plaatje wat wij momenteel kunnen bieden.

21-07-2022 01:39

Oxxer +163915 moderator

Best kans, wat jij suggereert gaat niet altijd op. Omdat Bassey graag wilde wil niet zeggen dat Ajax vanaf nu een kans maakt bij jonge Britten. De groep jonge Britten die wil voetballen op het vasteland is marginaal, CHL spelen is niet voor alle spelers een trigger. Financieel is het verschil heel groot, daar komt Ajax wat speelt in de Eredivisie niet mee uit.

21-07-2022 08:33

BillSplate +9695

Dat zou heel erg interessant kunnen zijn. Ook als een van de Setford broers gaat doorbreken. Gigantische markt waar je dan aantrekkelijker in wordt en dus meer kans maakt op spelers.

Doen ze het een paar seizoenen goed dan komen die Premier League op de fiets naar Amsterdam om de spelers op te halen. Daarmee bedoel ik natuurlijk dat ze dan dikke doekoe komen neerleggen.

21-07-2022 01:55

Rommy5 +1169

Gorter
rensch Timber Bassey, Wijndal
Blind Taylor Tadic
Antony Brobbey Bergwijn

20-07-2022 20:21

MPAjax +8405

Vind rensch op rechtsachter minder dan zijn favoriete positie

20-07-2022 22:36

Edwin Oud +2327

Ik zou graag een plaats willen inruimen voor Kudus!

21-07-2022 09:29

Libero +19121

Je kunt op Sofascore een speler met een ander vergelijken door onder de attribute overview (da's het pentagon met vijf verschillende skills in cijfers) die andere speler in te vullen. Paar dagen geleden klikte ik nog op Ajacied Martinez en vulde onder zijn skillmap Bassey in, nu is het andersom.
https://www.sofascore.com/player/calvin-bassey/861972
Je ziet een groene skillmap met daaromheen een blauwe lijn.
Martinez is dus op alle vlakken beter beoordeeld dan Bassey. Het grootste verschil is tactical en dat verklaart meteen waarom zijn passing als een mindere kwaliteit wordt benoemd.
Bassey scheelt ca 2 jaar met Martinez en zijn ontwikkeling in het laatste jaar bij Rangers wordt stormachtig genoemd.
Kwaliteitsinjectie?
Hopelijk en zelfs waarschijnlijk, maar vermoedelijk zal dat niet over een nacht ijs gaan. Logisch ook, we hebben het wel over de opvolger van onze keurslager.

20-07-2022 18:58

Babangida83 +23887

Verwacht daarom ook niet dat hij direct de plek van Blind overneemt. Net zoals Frenkie niet direct de plek van Busquets overnam.

20-07-2022 21:15

Libero +19121

Ik weet het niet, hij zal er toch moeten spelen om te groeien. Voor dat geld laat je iemand ook niet banken, dan wordt het publiek al heel snel heel onrustig. Ik denk dat Blinds tijd inmiddels voorbij is op cv, of dat zich dat heel snel gaat tonen. Spelers worden vaak veel te makkelijk afgeschreven, maar zijn 2e seizoenshelft beloofde niet veel goeds, de scherpte is er wel af, aanzienlijk.

20-07-2022 21:28

DonAdam +2360

Wat opvalt bij Bassey, is dat hij pas gaat kijken waar de bal heen kan nadat hij de bal gekregen en onder controle heeft, wat vaak leidt dat de bal terug moet, omdat hij op dat moment onder druk staat. Timber staat immers naast hem.

Martinez had dat niet toen hij kwam, waarmee ik niet wil zeggen dat Bassey het nooit zou kunnen leren om rust in zijn spel te krijgen en te kijken - maar de kans dat hij het ooit leert is niet heel groot. Schuurs heeft ook nooit bijgeleerd; alleen het verschil met Schuurs is dat Schuurs ook geen loeisnelle terrier is. Ik vind het allang best als Bassey de nieuwe Davinson Sanchez wordt.

20-07-2022 23:34

Libero +19121

We hebben Bassey nog geen seconde bij Ajax zien spelen, misschien even afwachten hoe dat in de praktijk samengaat met Timber en wie er nog meer om hem heen staan.
Anticiperen is goed, maar er moet wel wat gebeuren om dat te kunnen. ;)
Ik heb op filmpjes te weinig verdedigende acties van hem gezien, maar denk dat jij hem ook echt bewust wedstrijden hebt zien spelen? Ik heb bv. die EL-finale wel gezien, maar kan me hem niet echt herinneren.
Je hebt zeker gelijk dat het aan te leren valt, maar ook zeker niet aan iedereen. De nieuwe Sánchez? Het zag er wel spectaculaitr uit, die slidings met die telescoopbenen, maar in feite deed hij steeds aan damage control. Ik heb toch liever een Timber die zoveel mogelijk overeind blijft en zo min mogelijk hoeft te corrigeren. En dat was me juist wel opgevallen aan de filmpjes van Bassey, ging daarin zelden naar de grond. Een goed uitgevoerde sliding is prachtig, de Ligt is er ook meester in, maar opstaan kost tijd en de kans is groot dat je na een niet perfecte sliding gezien bent.

21-07-2022 07:23

DonAdam +2360

Ik wil de verwachtingen temperen. Hij heeft niet het inzicht van de doorsnee Ajax CV.

Magallan heeft dat ook niet, maar dat zegt niet alles. Sanchez had dat ook niet en die blonk uit in het verdedigende op kracht, snelheid en doortastendheid. Ik denk dat Bassey de kant van Sanchez opgaat en ik hoop vurig dat hij dat hij door ervaring genoeg rust in zijn hoofd krijgt en de intelligentie heeft om goed te kijken voordat hij de bal heeft.

21-07-2022 11:24

Libero +19121

Maar jij hebt hem dus vaak zien spelen, in de Premiership ook?

21-07-2022 11:29

DonAdam +2360

Alsof Rangers hetzelfde speelt als Ajax doet. Het is mijn inschatting, dat snap je best.

Ik doe niet aan witte voetjes halen, daarom heb ik ook geen 10000 duimpjes, ik durf mijn nek uit te steken en argumenten te geven. Deed ik bij Magallan ook, voordat hij getekend had en dat werd mij toen ook niet in dank afgenomen. Kreeg ik hetzelfde argument voor mijn kiezen als jij nu doet; dat ik het niet zou kunnen weten en dat hij eerst bij Ajax zou moeten spelen. Voor de duidelijkheid, ik bestempelde Magallan vooraf als miskoop. Deze Bassey niet, maar ik twijfel wel over zijn passing zoals je ziet.

Goed, ik heb wat old firms gezien - die zijn heel intensief, dat vind ik wel leuk - en Celtic zet hoog druk. Daar had hij het heel erg moeilijk mee. Vandaar mijn mening, vooral omdat bij Ajax nog meer gevraagd wordt qua passing game, omdat de opbouw achterin begint en wij op balbezit spelen.

Hoe dan ook, ik blijf het wonderlijk vinden dat je op voetbalfora nooit een inhoudelijke mening mag geven; dat is niet geliefd. Dat wordt direct zwart/wit opgevat.

21-07-2022 15:39

Libero +19121

Man, ik stelde je gewoon een vraag. Ben opgehouden met lezen toen je over duimpjes begon. Denk eigenlijk dat je uit je nek lult en hem nauwelijks hebt zien spelen, anders begrijp ik niet dat je zo defensief reageert.

21-07-2022 15:49

DonAdam +2360

Joh, voel je je aangesproken? Ik doelde niet eens op jou. Jij hebt je duimpjes vast verdiend met sterke, inhoudelijke posts.

Ik vind het jammer dat ik niets van jou mag zeggen omdat ik het niet zou weten. En dan zou je een vraag stellen.... Zo'n slap argument dat je uit de lucht grijpt, want je weet helemaal niet wat ik wel en niet zie. Ik leg toch uit waarom?

21-07-2022 16:01

Newbee34 +6720

Wow, 26,5 miljoen en 10% van de winst. Een hoop geld voor deze speler.

20-07-2022 18:35

JOHANisGOD +18498

Ik vind het reuze meevallen.

20-07-2022 18:37

Newbee34 +6720

Laten we hopen dat het allemaal goed uitpakt en dat we de financiële vruchten in 2024 ervan kunnen plukken met de nieuwe CL opzet.

20-07-2022 18:44

Ferd +38469

hij valt onder de homegrown regel dus is extra interessant voor Engelse clubs, die gaan we echt wel met winst verkopen over een jaar of 3

21-07-2022 05:51

DeHeerVanDeMeer +25181

Mooi verhaal van hamstra, na dit stukje zie ik ook nog wel een jonge talentvolle vervanger van Timber komen om alvast 1 jaar te rijpen. Zou ik een goede move vinden.
Kan niet wachten om Beessie aan het werk te zien!

20-07-2022 18:18

Kuningast +5079

Lijkt me een hele goede aankoop als ik zo wat beelden van hem zie.

Bovendien heeft hij ook een top uitstraling en een goede naam.
Ook erg belangrijk bij een club als Ajax.

20-07-2022 18:13

JOHANisGOD +18498

VI

Hamstra geeft signaal af: 'Ik ga ervan uit dat er niemand meer vertrekt'

20-07-2022 18:03

BungTahamata +1964

Hmm klaiber,schuurs blijven dus :(

20-07-2022 18:05

Slang +14994

Goh, als je het tegenovergestelde als TD zegt sta je al gelijk op achterstand in de onderhandelingen. Dan kun je nooit de hoofdprijs vragen

20-07-2022 18:22

DonAdam +2360

Hamstra is geen TD, hij is TM; Ajax zit momenteel zonder Directeur Voetbalzaken.

Overigens, hij zei dit al nadat Haller vertrokken was.

Maar goed, 57M-67M voor een speler die 7M heeft gekost, en zelf dolgraag deze stap wil maken, kan Ajax niet laten lopen. Vergeet niet dat Martinez de eerste twee seizoenen niet onomstreden was.

Aan iedereen: Hou dit als supporter ook in je achterhoofd bij alle nieuwe spelers. Deze Bassey moet ook nog het e.e.a. leren, b.v. vooruit passen. Omdat hij nog teveel tijd nodig heeft om te bepalen wat hij gaat doen, wanneer hij de bal toegespeeld krijgt, komt hij vaak onder druk te staan en passt hij vaak terug. Dat zal het publiek in de Arena hem de eerste maanden moeten vergeven, ben ik bang.

20-07-2022 18:39

Kingoffdatoilet +17155

Vergeven of uitfluiten? Wat is de beste leerschool?

Het is overigens meer aan Ten Hag dan aan Martinez te wijten dat hij niet onomstreden was in de beginperiode.

20-07-2022 19:37

1991 +7787

Als Suarez ooit nog terug keert bij ons, is deze zomer de enige kans om hem nog een 2 jarige contract aan te bieden lijkt mij..

20-07-2022 18:00

AFCAMSTERDAM +2900

Vraag me wel af of Tadic en Suarez samen in 1 elftal een goede combinatie is. 2 stuurmannen in 1 elftal…

20-07-2022 18:07

SR83 +1765

Krijger! Ragnar Bassey from Nigeria.
Basseymus the gladiator

Dat je dan scoort, basseymus basseymus basseymus en dat je dan zn armen spreid en uitschreeuwt: Are you not entertaint! Met dat accent pfff

20-07-2022 17:55

JOHANisGOD +18498

GERUCHT: Ajax wordt in verband gebracht met verdediger Isak Hien (23/🇸🇪) van Djurgarden

https://t.co/PY5HWERH0n

20-07-2022 17:46

AjaxIsBeast +5975

23 jaar en speelt nog in Zweden, lijkt me niet al te best.

20-07-2022 18:08

BillSplate +9695

Dat was precies waar ik aan dacht.

21-07-2022 02:02

Ferd +38469

25 jaar, speelt nog in Argentinië nadat hij bij een Spaanse laagvlieger al was mislukt. Lijkt me niet al te best…… rara over welke speler heb ik het?

27 jaar en speelt nog in Nederland, lijkt me niet al te best…. rara over welke Marokkaanse international heb ik het?

ik vind jouw redenatie een beetje flauwekul. Tagliafico en Ziyech speelden lang in hun thuisland en dus zouden ze volgens jouw gedachtengang niet al te best zijn.

21-07-2022 05:55

frenkiedejong53 +9792

Bedankt Gio!
Zonder jou was deze transfer nooit tot stand gekomen. Jij hebt hem gezegd dat Ajax voor hem op dit moment gewoon de beste keuze is om zich te ontwikkelen.
🙏⚽

20-07-2022 17:39

Vin +448

Opstelling zoiets:
Bergwijn Tadic Antony
Berghuis
Kudus Taylor
Blind Bassey Timber Rensch
Pasveer.................................... ??

20-07-2022 17:39

OdjePils +6316

Kan goed ja. Brobbey voor Tadic en Tadic op 10 ipv Berghuis!

20-07-2022 17:44

Vin +448

Ja inderdaad .. en dan Alvarez voor Taylor als die het niet red...

20-07-2022 17:46

OdjePils +6316

Is een optie ja, maar ik hoop toch dat we op die plek wat meer voetbal krijgen.

20-07-2022 18:37

1991 +7787

Bergwijn/Tadic - Brobbey/Suarez - Antony
Tadic/Berghuis - Berghuis/Kudus
Taylor/Alvarez
Wijndal/Blind/Bassey - Bassey/Blind - Timber/Schuurs - Rensch/Aankoop
Pasveer

:)

20-07-2022 17:45

Andronixos.c +8146

Hij is multifunctioneel. International van Nigeria.
Wij hebben Finidi en Kanu gehad. Dus laten we hopen dat BASSIE ons kan helpen naar een Europees prijs..

Het wordt een top seizoen heren!!

20-07-2022 17:37

Rob.C +8408

Zeker weten! Hoe Finidi?? 😂

20-07-2022 17:43

nightgoat +30952

Wacht even van Binsbergen, nog één zo'n opmerking en dan ben je bij voorbaat al gediskwalificeerd, dan ga je dus niet mee!

20-07-2022 17:55

Rob.C +8408

We worden wereldkampioen......

20-07-2022 18:39

JesusZoonVanGod +5826

Mooi, goede en toch enigszins verassende aankoop. Hij viel me in de Europese campagne van de Rangers al zeer positief op, maar ik had niet kunnen denken dat H2 hem uit de hoge hoed zou toveren.

Natuurlijk, met een goed gevulde bankrekening is het makkelijk inkopen. Maar hulde dat ze hem zo ontzettend snel hebben weten binnen te halen. Geen dagen of wekenlange speculatie. Chapeau.

20-07-2022 17:35

sucre +15139

Niet lang? Vraag dat maar eens aan Antony39!

20-07-2022 17:51

AFCAMSTERDAM +2900

Hopelijk kan hij de intensiteit van Davinson Sanchez brengen! Hopelijk is het alleen een beter voetballer met de bal aan de voet.

20-07-2022 17:35

Oxxer +163915 moderator

Zolang het maar geen logokusser is, die willen vaak heel snel weg.

20-07-2022 17:57

Robertini +39189

Van een Rangers-fan op Twitter: "Calvin Bassey is more than just a great player, he’s a role model. He has amazing ability and skill, but above all real character. Total commitment and hard work on and off the field. Plays in cup finals then gives his time to visit schools. One of a kind. Very best wishes."

Dat klinkt best veelbelovend.

20-07-2022 17:31

Ajacied1995 +10789

Ik denk dat bassey onze nieuwe publiekslieveling gaat worden

20-07-2022 17:32

xxxsince85 +1571

Ik lees alleen maar goede teksten over Bassey van Rangers fans op social media.

Ik ben heel benieuwd naar hem, hopelijk krijgt hij zaterdag gelijk minuten.

20-07-2022 17:51

Robertini +39189

Inderdaad, het stemt me hoopvol!

20-07-2022 18:47

BillSplate +9695

Kijkend naar het filmpje op YouTube is het een nette jongen. Netjes groeten in de ochtend, iedereen een handje geven, instructies opvolgen bij de keuring en het passen van zijn kleding. Geloof zeker dat hij echt bewust voor Ajax gekozen heeft.

21-07-2022 02:03

Koningtoto +60282

Mensen kijken maar weinig porno volgens mij. Alleen maar grappen om de leuning van Bassey. Terwijl ik afgeschoten kinderarmen voorbij zie komen bij witte mannen.

20-07-2022 17:28

sucre +15139

Ik kijk liever 2-vrouwen porno😉

20-07-2022 17:52

Caelintroy +1652

Lol, ik ook;)

20-07-2022 18:46

Flaco +19583

Op de vraag waarom hij voor Ajax heeft gekozen zegt hij: Grote club, historie, CL en ze spelen mooi voetbal, a no brainer.

20-07-2022 17:25

MrPink +81745

Niks aan gelogen.

20-07-2022 17:27

Onpartijdig +4430

Voor Engelse clubs valt deze jongen dus onder de "homegrown" spelers als ze hem willen hebben? Dat zorgt al snel voor een hogere transferwaarde binnen de pl toch ?

20-07-2022 17:24

BillSplate +9695

In Engeland betaalden ze ook tig miljoenen voor een Maguire en een Carroll. Nou verwacht ik bij lange na niet zo'n bedrag als hij bij ons slaagt, maar geeft wel aan hoe gek ze daar zijn en hoeveel ze willen/kunnen/zullen betalen.

21-07-2022 02:05

nuff-said +1646

Eerste UK boy bij ajax. Hij heeft echt persoonlijkheid, dus ik weet zeker dat ie goed in de groep gaat zitten en ik denk ook toekomstige leider zou tadic stoppen voor dat hij weg gaat. Trouwens een ajax zonder tadic dat wil ik mij niet eens voorstellen

20-07-2022 17:14

nightgoat +30952

Ray Clarke.

20-07-2022 17:20

Oxxer +163915 moderator

Ray Clarke scoorde veel goals, die andere Brit Frank Stapleton, de opvolger van Marco van Basten, was zwaar over the hill en bakte er niks van.

20-07-2022 17:35

nightgoat +30952

Met Frank Stapleton uit Ierland bewees grootmeester Cruijff dat hij ook maar een mens was die weleens een foutje maakte, heel soms weliswaar maar da's logisch.

20-07-2022 17:43

Yeshyeshyall +10936

Was Alistair Dick engels? Of Iers?

21-07-2022 19:11

Vin +448

Is groot & sterk maar hoe is hij aan de bal eigenlijk..?

20-07-2022 17:13

036AFCA97 +146646

Heel goed. Was eerst linksbuiten, werd toen linksback en speelt sinds afgelopen seizoen centraal.

Zoek z’n highlights maar eens op. Kan gewoon een mannetje passeren en heeft een goede voorzet.

20-07-2022 17:14

Vin +448

Okee dank je ...dit is niet te geloven toch..een top aankoop!

20-07-2022 17:15

Vin +448

Opstelling zoiets:
Bergwijn Tadic Antony
Berghuis
Kudus Taylor
Blind Bassey Timber Rensch

20-07-2022 17:37

1991 +7787

Zie het maar zo op de 23/26 miljoen van Bassey, als Wijndal en Conceicao geen 'voordelige' clausule's in het contract hadden staan, hadden we daar voor beide +- 20 miljoen meer voor moeten neerleggen ;)

20-07-2022 17:12

Kingoffdatoilet +17155

Dan had Ajax waarschijnlijk verder gezocht

20-07-2022 19:47

MankeNeliss +9814

Toch enigszins verbazing dat Ajax internationaal zo'n stap enorme stap gemaakt heeft. Dit soort spelers gingen voorheen idd zonder twijfel naar de middenmoot PL.
Na Tadic, Blind, Bergwijn nu Bassey die graag naar Ajax komt om een stap te maken. Het draait allemaal om de CL, dat maakt indruk. Zodra je in de plastic velden ED verzand ben je weg. De schaal is een verplichting.

20-07-2022 17:06

Berghuis +14346

Blind heeft altijd aangegeven na Man United weer terug te willen na Ajax. Zijn kansen daar waren vrij uitgespeeld al mocht hij wel blijven voor op de bank. Dus ik vind Blind niet echt noemenswaardig daarin, die was toch wel terug gekomen. Tadic vind ik nog altijd de grootste stunt. Volgens mij stond hij ook ligt in de belangstelling van Liverpool en heeft ieder jaar gewoon prima cijfers overlegd in de PL. Als z'n speler dan komt is het wel echt een stunt. Bergwijn had niet héél veel andere opties dan Ajax buiten het afgegleden Everton, waar die geen Europees had gespeeld en dus geen optie was. Bassey kan ik zelf niet zo heel veel over zeggen. Ik heb de Rangers afgelopen seizoen niet echt gevolgd, wel de samenvattingen van de EL + finale gezien en daarin blinkte die altijd wel uit dus geef ik hem voor dit bedrag zeker het voordeel van de twijfel en hoop ik dat je gelijkt hebt

20-07-2022 17:13

eenAjaxfan +20317

We zitten in de voedselketen niet helemaal bovenaan, mooie beeldspraak die klopt als een bus. Maar we lusten iedereen rauw en vreten de tegenstander straks met huid en haar op

20-07-2022 17:00

MrPink +81745

Wat is dit? Facebook? Lijkt echt zo'n scam link, haha. (weet dat jij dat niet deelt hoor)

20-07-2022 17:10

JOHANisGOD +18498

Van AFC Ajax op Facebook.

20-07-2022 17:19

Dolberg25 +8858

Off-topic:

Mannen, heb losse tickets voor Ajax - PSV gehaald, maar de tickets staan op een andere naam. Ga normaal gesproken nooit naar grote wedstrijden, aangezien het nooit lukt om tickets te bemachtigen. Iemand een idee of hier bij de topwedstrijden extra op gecontroleerd wordt?

20-07-2022 16:53

2008totheden +789

Nog nooit gebeurd dat op naam gecontroleerd wordt bij thuiswedstrijden zo ver ik weet. Je kan ook gewoon via de app kaarten delen met iemand anders. Geen probleem dus.

20-07-2022 16:54

Dolberg25 +8858

Top, bedankt!

20-07-2022 16:59

036AFCA97 +146646

Ben weleens uit de rij gehaald, maar dan checken ze alleen je ID of je een stadionverbod hebt. Namen op kaarten checken ze voor zover ik weet niet.

20-07-2022 16:55

Dolberg25 +8858

Oké bedankt! Ben ook wel eens uit de rij gehaald toen ik wat jonger was, met mijn vader. Blijkbaar leek ie op een hooligan 🙈

20-07-2022 16:59

eenAjaxfan +20317

Dat ze jouw er nu net weer tussenuit halen, he... 😅😉

20-07-2022 17:01

Ajax27 +19132

Welkom bij Ingang Zuid ;-)

20-07-2022 17:05

036AFCA97 +146646

Hahaha ja en dat terwijl m’n oma altijd zegt dat ik zo’n lieve jongen ben ;)

20-07-2022 17:07

Ajax27 +19132

Nee wordt niet gecontroleerd. Je kan tegenwoordig ook via de app je seizoenskaart doorsturen naar iemand anders. Gewoon allemaal legaal.

20-07-2022 17:04

MrPink +81745

Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Zolang je geen SV hebt. En als je niet op zuid zit is de kans sws klein dat ze iets checken.

20-07-2022 17:11

sebastiaan1900 +5320

https://twitter.com/RangersFC/status/1549725825129406464

Voor reacties van Rangers fans.

20-07-2022 16:50

Rasmussen +25823

Leuk dat het geen studio sport aankoop is. Content.

20-07-2022 16:45

eenAjaxfan +20317

Sorry, wat zeg je???

20-07-2022 17:04

RadheAjax2021 +17874

Ben benieuwd dan schuift blind naar het middenveld als deze jongen meteen een basisplaats gaat krijgen. Logisch natuurlijk want iemand voor zo een bedrag halen laat je niet op de bank zitten.

20-07-2022 16:40

kella +1042

Ja en hoe ziet het middenveld er verder uit?

20-07-2022 16:59

Nieuwmarkt +2987

Punt naar achteren:
Taylor Kudus
Blind

20-07-2022 18:12

kella +1042

Dus Berghuis klaassen alvarez bank ? En tadic rechtsbuiten ?

20-07-2022 18:31

Rob.C +8408

Goed verwoord van Hamstra.

20-07-2022 16:35

oudzuid2 +7292

dit zal toch wel een van de duurste transferzomers zijn lijkt me, met Bergwijn, Brobbey en Bassey. maar ik vind het helemaal prima, blij dat het kapitaal op het veld staat

20-07-2022 16:29

AFCAMSTERDAM +2900

Zo meteen hebben we the Basbeast en brobbeast 😁

20-07-2022 16:28

3sterren +20205

Er is niet alleen maar sprake van een kwaliteitsinjectie. Volgens mij ook van een injectie met groeihormonen …

20-07-2022 16:28

godofajax1900 +4171

Ben ik de enige die vind dat dit onana is met lang haar op de foto hier boven

20-07-2022 16:21

AFCACruijff14 +161345

Zullen we die naam gewoon niet meer noemen?

20-07-2022 16:24

strakkevoorzet +4189

Eerder Lassina Traóre hahaha

20-07-2022 16:29

frenkiedejong53 +9792

Ik vind dat ie iets weg heeft van Brian Hooi.

20-07-2022 16:52

GiannisAntetokounmpo +8389

Reacties van Rangers fans op de socials, dat Ajax een toekomstige wereldtopper heeft binnengehaald, dat we goed voor hem moeten zorgen, etc., maken mij blij!

Bassey heeft alles om een absolute publiekslieveling te worden.

Heel erg hyped om deze aankoop. Hoop dat hij Zaterdag al speelt. Kan hij meteen even "revanche" nemen tegen Frankfurt voor de verloren EL finale.

20-07-2022 16:17

noppenkoning +41217

Absolute beast, brick wall, future superstar, gutted to see him leave, paar reacties.

20-07-2022 16:17

BaasBaas +8312

H2 on fire, keep it up. Als ze Brobbey voor goed bedrag rond krijgen en Conceicao + contract verlengen van Timber opteer ik voor vaste aanstelling. Hebben ook al Taylor verleng en Unuvar. Daarnaast Martinez voor echt top bedrag weggezet, Haller ook goed en Gravenberch had 1 jarige contract dus was maximale.

Wel iets om in de gaten te houden: salaris en contracten. Kan niet alles inzien, maar Ajax moet dat onder controle houden omdat onze inkomsten niet zo hoog zijn als die van PL clubs vanwege TV gelden. Hoop dat alles natuurlijk goed verantwoord is. Die dame van Finance zit wel goed bovenop geloof ik.

20-07-2022 16:06

Brakkenelis +3528

Persoonlijk denk ik dat je Blind en Klaassen volgend seizoen echt moet verkopen of een fors lager salaris moet geven bij het volgende contract.

De inbreng van Klaassen vorig seizoen 44 wedstrijden, 11 goals en 4 assists maar zijn enige (zichtbare) waardevolle inbreng was zijn goal tegen Sparta (2-1 winst).

Klaassen verdient iets van 2 miljoen per jaar en Blind 2.5 als ik de cijfers op websites mag geloven. Het zal er in ieder geval niet ver naast liggen.

20-07-2022 17:03

BaasBaas +8312

Ik zou zeggen probeert Klaassen nu al te verkopen en Blind zou ik niet meer verlengen, of tegen echt veel lager salaris. Blind is wel een absolute fucking legend voor mij en hoop dat hij dat ook weet. Hij heeft nog wel eens issues met supporters.

20-07-2022 17:30

Lullo +6072

Een prima verhaal van Hamstra.

20-07-2022 16:05

nuff-said +1646

Breng Adriaan ook maar binnen!

20-07-2022 16:03

JOHANisGOD +18498

Gefeliciteerd!!!!

Jij bent de 250ste met dit grapje.
Leuk hoor!

20-07-2022 16:05

nuff-said +1646

Hater. Dat laat zien dat geen leven heb. Ik heb er geen 1 gezien en jij 250. Je leeft 24/7 op AS

20-07-2022 16:07

Allesreiniger +3361

“Ik heb er geen 1 gezien”

Enough said. Dan heb je de transferberichten iig niet gevolgd. Verder mag je t ook gewoon aannemen als iemand zoiets zegt in een reactie of het op zn minst checken en dan gewoon je bericht verwijderen omdat je de opmerking eigenlijk wel begrijpt ipv terug te gaan schoppen. Dan ben je af!

20-07-2022 20:00

In Bassey we trust +15361

Deze grap is hier inmiddels zo vaak voorbij gekomen! Denk je serieus dat je leuk bent? Doe jezelf een plezier en verwijder hem.

20-07-2022 16:06

nuff-said +1646

Verwijder je zelf van dit planeet. Je kan ook gwn verder scrollen

20-07-2022 16:08

In Bassey we trust +15361

Dit planeet? Haha man man man.

20-07-2022 16:15

AjaxHoorn +32989

De bier? man man man

20-07-2022 17:03

Oxxer +163915 moderator

Heel flauw hij heeft waarschijnlijk last van dat warmte😉

20-07-2022 17:10

In Bassey we trust +15361

Goeie zelfkennis.

20-07-2022 17:27

GekkeGerrit +1725

Ook leren incaseren he als je een slechte/domme grap maakt die al 300 keer is gezegd..

20-07-2022 16:58

korem +878

Hopen op een type sanchez is in ieder een verschijning die er staat al was sanchez iets groter. Toch wel lekker een groter beest naast timber ik heb er een goed gevoel bij !

20-07-2022 16:01

36 +8625

Klaas Baas op de foto, wat een kerel

20-07-2022 15:54

In Bassey we trust +15361

Wanneer zal ons nieuwe uitshirt eens de verkoop ingaan. Bijna augustus en nog niks.

20-07-2022 15:51

MV3 +2668

Heeft te maken met vertragingen vanuit Adidas heb ik gehoord. Zelfde probleem wat ze in Rotjeknor hebben.

20-07-2022 15:52

In Bassey we trust +15361

Jaa, maar zo extreem? Had graag eentje willen bestellen. Thuisshirt is al onderweg.

20-07-2022 15:53

Mauro34 +12844

Haha, ik heb het gevoel alsof jij alleen maar aan het wachten bent op alles van Ajax de hele dag.

20-07-2022 15:55

Robbie en de Kock +11168

En er een knokploeg op af wil sturen als het te lang duurt! 😄😄

20-07-2022 16:13

xxxxopeenrij +1833

Heb de mijne al😀

20-07-2022 15:55

In Bassey we trust +15361

Thuis neem ik aan. Ik moest wachten op Bassey, uurtje geleden ofzo net besteld.

20-07-2022 15:58

xxxxopeenrij +1833

Ja uitshirt

20-07-2022 15:59

MarLuuk76 +3557

En nu nog niet binnen? Ik zou ze helemaal de moeder gaan spammen. Kan niet dit soort trage zaken.

20-07-2022 16:03

xxxxopeenrij +1833

Heb het uitshirt al thuis, en een stuk goedkoper😀

20-07-2022 16:04

xxxxopeenrij +1833

Traininsshirtjes ook weer duurder en je moet ook nog eens verzendkosten betalen. Ik bestel niet via ajaxshop.

20-07-2022 16:07

frenkiedejong53 +9792

Ik heb er al 6

20-07-2022 16:01

eenAjaxfan +20317

Ze hebben spijt en gaan een nieuw shirt maken. Dat kost (ook weer) even tijd, Anthony39....

20-07-2022 17:09

Bassey +8195

Hamsteren!!!

20-07-2022 15:49

RemkoVlaspeer +512

Een bron dicht bij Ajax vertelt me dat Bassey een bizar grote klabanus heeft. Meerdere spelers hebben huilend en met rugklachten de douche verlaten. Ook schijnt Davy Klaassen in totale paniek te raken wanneer iemand het woord 'zeepje' gebruikt. Steven Berghuis weigerde na zijn douchebezoek op de fiets te stappen. Het zadel zou te pijnlijk zijn.

20-07-2022 15:47

RJB1979 +25662

Een bron dichtbij mijn psycholoog vertelt me dat je fascinatie voor het lid van een man iets over je sexuele voorkeur zegt.

20-07-2022 15:52

Lennart2002 +1655

Hahahaha geweldig

20-07-2022 15:55

JaapStam +136905

Conceição zal denk zo gepresenteerd worden als volgende aanwinst, of Brobbey!!!

20-07-2022 15:45

In Bassey we trust +15361

Daar ga ik ook vanuit jaap. Die wordt morgen of vrijdag gedaan.

20-07-2022 15:51

MV3 +2668

Zou mooi zijn Jaap! Dan is de selectie wel bijna compleet.

20-07-2022 15:53

MV3 +2668

Rechtsback ben ik het mee eens. Vandaar bijna.

20-07-2022 16:10

Stefansuarez +19013

Worden weer mooie tijden tijger!!!

20-07-2022 16:24

BrutaalArrogantje +329

Hij is ook al in Oosterijk, nice!
https://twitter.com/afcajax/status/1549733517998833665?s=21&t=485UcNnpkuMliN0bELWCVw

20-07-2022 15:38

In Bassey we trust +15361

Klopt, sluit direct aan, zaterdag hopelijk zijn eerste minuten.

20-07-2022 15:42

AjaxHoorn +32989

Niet woest worden als hij geen minuten maakt he.

20-07-2022 15:47

PuurGeluk +4810

Ik hou hem niet tegen dan weet je dat 😝

20-07-2022 15:53

Allesreiniger +3361

Doe nou niet joh. Ik heb dit soort posts van Antony39 liever dan die zeikposts van hem van afgelopen tijd. Prima toch dit! Zit daar dan ook niet op te zeuren

20-07-2022 20:05

Rasmussen +25823

Dag vriendjes en vriendinnetjes, onze harde kern zal deze uitspraak vast tattooeren wanneer Bassie de winnende binnenkomt in de CL finale.

20-07-2022 15:37

In Bassey we trust +15361

Shirtverkoop zal massaal losgaan.. Bassey kan echt zo'n typische cultheld worden.

20-07-2022 15:35

Rob.C +8408

Enne? Iets positiefs....?

20-07-2022 15:42

In Bassey we trust +15361

Ik ben altijd positief dat weet je toch.

20-07-2022 15:43
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.