Ajax topfavoriet voor landskampioenschap seizoen 2022/2023 | PSV en Feyenoord volgen op flinke achterstand

door BadembaBarrie 156

Bron ad

Ajax topfavoriet voor landskampioenschap seizoen 2022/2023 | PSV en Feyenoord volgen op flinke achterstand

door BadembaBarrie 156

Bron ad

Laatst geüpdatet

Het competitieprogramma voor het seizoen 2022/2023 in de Eredivisie is bekend. Landskampioen Ajax opent het seizoen met een uitwedstrijd tegen Fortuna Sittard. PSV start met een thuiswedstrijd tegen nieuwkomer FC Emmen en Feyenoord gaat op bezoek bij Vitesse. Er zullen nog flink wat wijzigingen komen in de selecties van alle clubs, maar voor nu is Ajax is in ieder geval de torenhoge favoriet bij de bookmakers. Denk jij dat de Amsterdammers dit seizoen niet de landstitel grijpen dan kan dat flink beloond worden.

Een groot deel van de Ajacieden geniet momenteel van een welverdiende vakantie, na een lang seizoen gevolgd door een interlandperiode. De eerste spelers hebben zich deze week echter alweer gemeld op De Toekomst voor de start van de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Met name in de top van de Eredivisie is het interessant om te kijken welke in-en uitgaande transfers er gaan komen.

De bookmakers hebben nu al hun verwachtingen uitgesproken voor de titelkansen van alle ploegen in de Eredivisie. Uiteraard kijken we hierbij naar de traditionele top-3. Ajax is de torenhoge favoriet getuige de odd van slechts . Het loont meer om in te zetten op een andere kampioen komend seizoen. Als PSV kampioen van Nederland wordt dan krijg je keer je inzet terug en een landstitel van Feyenoord levert je maar liefst keer je inzet op.

Zet in bij Bet365 en ontvang een welkomstbonus van 100 euro.

Wil jij ook wedtips ontvangen? Volg Sportbookies op Facebook!

Let op: Gokken kan verslavend zijn, speel bewust 18+, hands24x7.nl.

Dit is een artikel van Sportbookies.nl

Lees meer over:
Plaats reactie

Wachtopster4 +370

Ik wacht op ster 4 ..

20-07-2022 23:20

afcsjonnie426 +3966

Eindhoven zou ik niet naar kijken als feyenooit zijnde.
Meen oprecht dat ik met feyenooit als club(buiten de aanhang om) liever om het kampioenschap speel als die luizeclub met hun beleid daar, t is om te kotsen.

20-07-2022 21:47

ProfessorX +19827

Maar dat is logisch 🤗

20-07-2022 19:16

Cruijffthebest +13368

Ajax favoriet?
Op basis waarvan? Veel kwaliteit weg en de verdediging is een stuk zwakker geworden. Verder geen echte 2e spits, 2 bejaarde en zeer blessuregevoelige keepers en een te onrustige jonge keeper.
Er zal echt hier en daar versterkingen moeten komen!

20-07-2022 18:53

Dave +5845

❌️❌️❌️❌️ DOORSTOMEN NAAR DE VIERDE STER ❌️❌️❌️ WZAWZDB ❌️❌️❌️

20-07-2022 17:44

036AFCA97 +146646

Heerlijk man. Als Ajax zo doorgaat als nu loop ik straks nog nét voor m’n 30e met 4 sterren op de borst. Genieten!

20-07-2022 17:27

FTS95 +16042

Haha, ik net niet voor mijn ....uhm laat maar

20-07-2022 17:35

Rob.C +8408

Niemand die ons stoppen kan.....

20-07-2022 16:51

Red Devil +3604

Enterecht we stomen gewoon door naar die 4e ster.

20-07-2022 16:19

UwSchipper +5592

Uiteraard is AJAX top favoriet.
Maar alleen Feijenoord en PSV volgen op flinke achterstand?
Hallo, vlak Volendam niet uit!!

20-07-2022 16:17

3sterren +20205

Compleet uit de lucht gegrepen !
Aldus een anonieme bron uit Rotjeknor.
“Wij hebben vorig jaar nog de finale cl gespeeld en hullie niet”.
Het bleef nog lang onrustig in de havens …

20-07-2022 16:15

Lullo +6062

Het loont helemaal niet om je geld op een andere club te zetten, aan het eind van de rit staan wij toch weer bovenaan. :)

20-07-2022 16:01

Schip +23402

Ajax licht favoriet. PSV zat er dichtbij en heeft een ongewijzigd en zelfs versterkt team, Ajax heeft drie basisspelers verkocht. Daar zijn dure vervangers voor gehaald, maar dan mag een nieuwe trainer er weer een nieuw geheel van maken.

Verhouding veranderen wel als Antony en Gakpo en Madueke vertrekken. Kan Ajax die Madueke bij een evt vertrek van Antony niet gewoon losweken? Weet iemand wat voor contract hij heeft?

20-07-2022 16:00

Raywaday +2176

PSV heeft weer eens leuk ingekocht. Gelukkig voor ons hebben ze Ruud van Nistelrooi als trainer. Dat word een van Bommeltje doen.

22-07-2022 13:45

Juan62 +46179

En weer een gokreclame!!
Rot daar toch mee op , of zet het in ieder geval in het kopje
WTF het is ASociaal

20-07-2022 15:39

Raywaday +2176

De server moet ook betaald worden of wil jij liever doneren?

22-07-2022 13:46

Ajaciedbrad +8827

Is dat iets nieuws? Ajax altijd topfavoriet, hoe pijnlijk ook voor de rest

20-07-2022 15:11

avanstraten +38

Als je het echt niet meer weet, recycle je maar gewoon een oud bericht. Maar àls je dat dan doet, actualiseer het dan in elk geval.... De spelers zijn inmiddels alweer even terug van vakantie hoor. En gezien alle transfers van de laatste tijd, zijn de quotes van de bookmakers ook verre van actueel.

20-07-2022 14:26

Robertini +39141

PSV heeft alleen maar middelmatige huurlingen gehaald. Ik denk net als de bookies dat Ajax toch een betere selectie heeft.

20-07-2022 14:06

KingJames23 +11433

Dat hebben de bookies niet goed. Als ik de reacties van de Psv-ers lees zijn zij al kampioen na al die fantastische aankopen.

06-07-2022 11:55

Manov +8581

Die laten al tattoo's zetten met PSV kampioen 22-23

20-07-2022 14:56

Duke3D +3631

En de eerste prijs gisteren al binnengeharkt met een grandioze 5 klapper natuurlijk

20-07-2022 15:24

Ferd +38438

half AS zet nu vast geld in op PSV, zo negatief als ze zijn

06-07-2022 10:17

Red Devil +3604

Laten we eerst maar eens afwachten hoe de selectie er uitziet eind augustus want er zal nog genoeg gaan gebeuren tot die tijd qua transfers bij Ajax.

06-07-2022 09:49

brullie +7031

Bij PSV spelen sterkhouders die in de belangstelling staan van andere clubs mag ik aannemen. Al lees ik er weinig over. Volg die kneuzen ook niet. Ga er vanuit dat Gakpo wel weg zal gaan en misschien Sangaré? (of hoe je dat ook schrijft). Voorlopig heb ik de indruk dat het allemaal 2e garnituur is wat ze binnen halen. Til is de enige die gekocht is en de rest is huur? Xavi voor 1 jaar? Dat gaat wat brengen dan. Ben niet onder de indruk.

06-07-2022 07:14

Ajax27 +19111

Sangare heeft aangegeven niet perse weg te willen. Gakpo is jong en speelt mogelijk een WK in de winter... ALS ie basisspeler is. Van Gaal en nu Luuk adviseren m daarom om te blijven... die zie ik daarom ook niet zo snel gaan.

Til gekocht voor 3m, contract tot 2026. Xavi transfervrij contract tot 2027, Luuk de Jong gekocht voor 3 miljoen met een 3 jarig contract. Benitez een ervaren 29 jarige keeper die de afgelopen 5 jaar bij Nice alles heeft gespeeld transfervrij opgepikt en een 3 jarig contract gegeven. Alleen Ki Jana Hoever is gehuurd, talent van 20 jaar... tjah dat is altijd afwachten of ie het dan hier gaat brengen.

Maar tot nu toe hebben ze dus gewoon meer dan prima geïnvesteerd met directe versterkingen voor zeer weinig geld.

Het is dat onze selectie vrij compleet is, maar als je niet naar onze huidige selectie kijkt zouden wij met alle transfers blij zijn en zouden ze prima bij Ajax kunnen passen.

PSV wordt gewoon gelukkig net als andere jaren een geduchte concurrent.

06-07-2022 23:29

Cello +52926 moderator

@Ajax27

Met alle respect hoor, maar ik zou geen één van de aankopen/huurconstructies van PSV bij ons aller Ajax willen zien.
Heel misschien Luuk de Jong, maar dan alleen als pinch-hitter, voor die wedstrijden dat je in de laatste 5-10 min net een goaltje nodig hebt. Maar zeker niet voor de basis.

06-07-2022 23:38

Ajax27 +19111

Ik zeg ook niet dat ik al die aankopen voor de basis zou halen.

Ki-Jana Hoever zou perfect de concurrentie aan kunnen gaan met Regeer, Luuk de Jong idd als Pinchhitter achter bv Brobbey. Die keeper ken ik niet, maar als je jaren bij een hoge middenmoter in Frankrijk speelt, zul je echt wel wat kennen. Ik zou bij Ajax niet met 2 bijna 40 jarige keepers aan een seizoen beginnen. 1 daarvan zou ik met pensioen sturen, zodat je 1 'oude' keeper hebt, 1 ervaren en 1 talent. Ik zeg ook niet dat dan Benitez het gouden ei is, want ken 'm helemaal niet, maar hoe Ajax nu start zou ik niet doen.

Ik zeg ook in mijn bericht... het is dat onze selectie vrij compleet is. Til bijvoorbeeld, vind ik een beetje zo'n type als Klaassen en Taylor. Harde werkers, maken veel meters en hebben scorend vermogen dus erg nuttig. Maar goed, wij hebben Klaassen en Taylor.. dus overbodig. Hadden we Klaassen niet, dan was zo'n speler voor 3 miljoen absoluut een meerwaarde.

Xavi is een enorm gehyped talent. Maar goed het is niet alleen een hype. Als je filmpjes in zijn vroege jaren zag, zag je hem in veel jaren als de leider op het veld, altijd de creatieve voetballende oplossing zoekende. In vele teams was hij de aanvoerder. Of ie nu spelverdeler op het veld stond, of echt als 10, ontzettend belangrijk. Natuurlijk is het maar voor heel weinig mensen weggelegd om zo jong in de top in het eerste te verschijnen, dus dat ie niet direct slaagt bij PSG vond ik niet zo raar. En in Oranje wil het vaker niet allemaal zo vlotten. Dat wil niet zeggen dat het een enorm talent is. Of ie het als 19 jarige direct bij PSV kan laten zien, of dat ze daar met Veerman, Til en Sangare eerst voor ervaring gaan in het begin van het seizoen en hem gedurende de seizoenen langzaam brengen. Hij heeft een 5-jarig contract dus geen haast. Wat wel erg goed is met Xavi, het blijft een 'insta-famous' voetballer. De spotlights zijn op 'm gericht en daarmee ook de spotlights van de voetbalwereld. Grote clubs zullen hem de komende jaren blijven volgen en hij zal dus bij succes een enorme waarde gaan vertegenwoordigen. Maar ook hier, wij hebben Unuvar, Kudus, Ihattaren, Tadic, Berghuis en Klaassen die mogelijk op die plek kunnen spelen. Dus overbodig voor ons... maar als wij niet een Unuvar en/of Kudus hadden rondlopen, dan was de transfervrije Xavi meer dan welkom bij ons.

Dus nogmaals, nee de meeste aankopen hebben op dit moment met onze selectie hier niets te zoeken. Maar als onze selectie niet zo compleet was, dan waren het echt wel spelers die in de categorie van Ajax zouden vallen.

Het enige verschil... 6-8 jaar geleden moesten we nog heel erg creatief op zoek naar dit soort spelers voor dit geld en nu geven we het gewoon wat minder creatief en gemakkelijker uit.

Je kunt jezelf de vraag stellen of dat altijd een goede ontwikkeling is.

07-07-2022 10:42

Suarez16_ +9176

Gestopt met lezen toen je Taylor ging vergelijken met Klaassen en til. Dan snap je er echt niks van hé.

20-07-2022 14:20

TD-Ajacied +3731

Ja, dit zijn de feiten. Dus je kan er nu nog niets van zeggen hoe een lang seizoen, met een WK in het midden, verloopt

22-07-2022 15:46

Ajax27 +19111

Tjah... lekker makkelijk om alleen daarop te reageren.
Natuurlijk is Taylor een veel betere voetballer en een ander type. Hij is meer een spelverdeler. Maar hij is ook geen Gravenberch, want Taylor is in die zin veel effectiever voor de goal... en verdedigend vind ik 'm sterker als Gravenberch. Dus waar KLaassen ook als 6 kan spelen, maar ook het neusje voor de goal heeft, vandaar de vergelijking. Maar idd, Taylor is een typische 8.

22-07-2022 16:54

Altijdindestraat +39953

Enige speler die ik van psv zou willen zien bij Ajax is Gakpo de rest kan mij gestolen worden.

05-07-2022 17:13

jeroenbosman86 +167

Alsjeblieft niet kakpo laat lekker daar wegrotten

05-07-2022 22:45

Ajax27 +19111

Luuk de Jong als pinchhitter achter Brobbey, Xavi... geen idee of het puur een hype is of dat hij in de komende jaren kan uitgroeien tot meest technisch begaafde Nederlander die we hebben gezien sinds Sneijder/vd Vaart... had ik hier best willen zien. Veerman en Til vind ik vergelijkbaar met Klaassen. Gewoon hele nuttige spelers die veel meters maken, neusje voor de goal hebben en met name Veerman die voetballende ook echt een toegevoegde waarde is. Genoeg spelers daar die prima hier zouden passen, was het niet dat onze selectie er goed en compleet uitziet.

06-07-2022 23:34

Raywaday +2176

Ik ben zeer geïnteresseerd in hoe X Simons zich ontwikkeld. Die volg ik al vanaf Barca.
Ik kan mij ook niet voorstellen dat Ajax hem niet heeft overwogen. Op zeker dat Xavi liever naar Ajax zou zijn gegaan. Niet naar Ajax maar naar PSV gaan is net zoiets als je een Ipad wilt maar je krijgt een Toshiba van je moeder.

22-07-2022 13:51

ajax4ever001 +18416

Ik hoor veel verhalen dat PSV sterker is geworden dan Ajax, ik denk dat je het beter kan omdraaien naar dat Ajax zwakker is geworden qua selectie en ik heb het dan niet puur over de basiself he

05-07-2022 15:56

JanBiesbos +29043

Waarmee is psv sterker geworden dan? Denk zelf eens na? Xavi? Bankzitter. Luuk? Bankzitter. Til? Bankzitter in Rusland. Hoever? Bankzitter. Internationals? Allemaal oranje bankzitters (Xavi alleen jong oranje) tis een hoop niks , bij psv doan weg, Zahavi weg, gotze weg, schmidt (helaas) weg, nwe TD . Bij ons? Haller ? Was ik niet wild van.. maza was meer gebleseerd dan wat anders … onana ? Meer tegendoelpunten dan wat anders, Gravenberch oké…. Martinez is er nog gewoon. Wij hebben een fitte ihataren , unuvar, sontjens zelfs taglifico is er nog… ik zie geen problemen de oorlogskas is gevuld de eerste 40milj is binnen Van de CL.

05-07-2022 16:10

goajaxgo +14124

Ze hebben wel een goeie keeper.

05-07-2022 16:17

JanBiesbos +29043

Horen we wel vaker … eerst zien … was ook geen 1ste keus….

05-07-2022 16:28

411 +2879

Waar slaat dit op. Als.vitesse het psg opkoopt.zijn zij favoriet. Na sluiten van de transfermarkt weten we pas wie favoriet is.

05-07-2022 15:20

Artemio +31908

Er is in in ieder geval genoeg talent in de selectie om binnen 3 jaar mits goed gemanaged weer hoge ogen te gooien in Europa.

Verder zou ik een directe vervanger voor Martinez mocht hij vertrekken.

05-07-2022 15:08

eros +4780

Dan hebben we nog wel een centrale verdediger, ‘6’, rechtsbuiten en spits (misschien zelfs 2) nodig,…

Ben benieuwd met welke zuid Amerikaanse verrassing ze dit seizoen komen,…

05-07-2022 13:17

Louis.K +2115

Ajax wordt geen kampioen . Als Martinez ook nog eens gaat ,worden ze alleen maar zwakker . Spelers halen . Zijn H2 te licht voor .

05-07-2022 13:06

Chrismokum020 +16400

Man man man, jij weet precies hoe Huntelaar en Hamstra werken? En denk je nu serieus dat Ajax geen spelers meer haalt? Dat negatieve geneuzel is pas relevant wanneer we er eind juli nog zo voor staan en Martinez ook verkocht is.

05-07-2022 16:17

Louis.K +2115

10Weken bezig zijn met Bergwijn maak je geen beste indruk . 30 milj is ook te veel .Brobby ook veel te lang. En hij is te duur . wisten ze ook al lang . Wijndal heb ik het maar niet over . Ik heb helaas geen vertrouwen in die twee . Wanneer halen ze de stekker er uit .Veel fans ergeren zat aan

05-07-2022 16:31

Chrismokum020 +16400

Ligt dat direct aan "H2" dan? Tottenham en Leipzig doen ineens moeilijk over of mondelinge afspraken of de transfersom, dus dan is het logisch dat het langer duurt. Iedereen kan pas een oordeel vellen richting het eind van deze maand

05-07-2022 17:57

Louis.K +2115

ieder zijn mening . ze konden ook een eindatum werken 10 dagen anders nex

05-07-2022 18:04

Ferd +38438

zet maar 1000 euro op PSV in als je zo zeker bent Louis.

06-07-2022 10:18

Louis.K +2115

dan moet Ajax wel spelers halen . Danheb ik meer hoop .Ik wil zo graag . Mij niet serieus nemen

06-07-2022 10:42

Ferd +38438

Wat heeft psv gehaald dat ze echt beter maakt? Een beperkte spits als vervanger van 2 vertrokken spitsen? Een onbewezen talent? Die hebben wij met Naci en Fitz-Jim ook. Okay, alleen op doel lijken ze er op vooruit te zijn gegaan. Voor de rest lood om oud ijzer.

En Ajax? Bergwijn voor Haller. Voor Mazraoui hebben we Rensch en Regeer, voor Gravenberch hebben we Taylor die dat zeker in de eredivisie prima op kan vangen. Wijndal voor Nico, dat is beter dan die Max die psv heeft lopen.

07-07-2022 02:14

louis60 +11472

Het komende seizoen wordt volgens mij onvoorspelbaar. Overal gaan goede spelers weg. Openda bij Twente, eh Vitesse(foutje)twee goeie jongens bij Rotje Knor. Doan en Gotze bij de lampies. En bij ons vertrekken hoogst waarschijnlijk de meeste basis spelers. Er zijn ook nieuwe trainers; kortom veel onzekerheden.

05-07-2022 12:09

ajaxfc +355

Openda speelde bij vitesse…

05-07-2022 13:23

Dennisthebeast +3556

Niet naar andere clubs kijken maar zelf stinkend je best doen. Niet zoals voorgaande jaren het telkens laten afweten tegen “de kleintjes” na een Europees duel. Een tussenjaar of niet……Kampioenschaal hoort ten aller tijden einde seizoen in Amsterdam. Fight and conquer boys…

05-07-2022 12:01

insectenverdelg +23429

echt waar? Zeggen de bookies dit? In Eindhoven wordt de platte Kar al afgestoft namelijk.

05-07-2022 10:42

ProperFootball +14548

Zoals elk jaar. :-)

05-07-2022 11:50

Jake the Snake +17349

PSV heeft maar één goede versterking waar we ons compleet kapot aan gaan ergeren: De Jong. De typische ‘88 min. doelpuntenmaker. En PSV gaat zo waarschijnlijk heel veel wedstrijden net aan winnen van alle Mickey Mouse clubs. De rest ben ik absoluut niet van onder de indruk.

05-07-2022 10:36

Oxxer +163880 moderator

Met de slappe schijnverdedigers gaat LdJ genoeg blessuretijd goals maken, in de slotminuten zit de gemiddelde Eredivisie verdediger te slapen. Een lange kopsterke spits die zonder morren op de bank gaat zitten is interessant voor Ajax. Ik vond Buly the Butcher, Dmitri Boelykin een interessante speler.

05-07-2022 10:46

Web +178830

PSV heeft zich enorm versterkt zegt men
Xavi Simons is een talent, maar moet het ook nog laten zien
Ik wil hem niet ruilen voor Ihattaren

En dan De Jong en Til
Als Ajax deze twee gekocht had, was de pleuris uitgebroken hier
Het zullen misschien aanwinsten zijn voor PSV, maar niet voor Ajax

Kiezen tussen Til en Gotze dan wist ik het wel

05-07-2022 10:23

Burgie +4032

Als Gakpo nog weggaat na Gotze dan kunnen ze zomaar 4e worden ook.

05-07-2022 10:32

ProperFootball +14548

Exact, een beetje Ajax supporter wil Luuk niet in de gelederen hebben. 30-plusser, Twente en PSV verleden, geen Ajax voetbalkwaliteiten. Zou van de Haller in de drup zijn.

05-07-2022 11:52

Ajaxhartt +10710

Je vergeet die keeper, Benitez. Schijnt toch wel een topper te zijn, die gratis is komen aanwaaien daar.

05-07-2022 11:59

Web +178830

Ajax en PSV hebben beide een goed team
Ook als Ajax nog spelers kwijt raakt
In de competitie kunnen beide clubs van iedereen winnen
Niet meer zoveel punten laten liggen tegen de kleine clubs

Europees zal Ajax het denk ik zoals de laatste jaren beter doen

05-07-2022 10:17

insectenverdelg +23429

de vooste 4 posities is als Brobbey en Bergwjn komen en Antony blijft, zelden zo sterk bezet geweest. Daarchter maak ik me iets meer zorgen.

PSV moet je helemaal niet naarwillen kijken. GA uit van je iegen soe

05-07-2022 10:20

Web +178830

Mee eens
Maar dan kan PSV nog steeds alles winnen
In een betere competitie had Ajax ver boven PSV geëindigd
Vandaar dat ik zeg Europees is Ajax veel beter
Bizarre sterke voorhoede heeft Ajax dan

05-07-2022 10:26

Gonzalez75 +5869

Eerst maar eens zien hoe de selectie eruit ziet eind augustus. Er kan nog vanalles gebeuren. In Eindhoven zetten ze met de Jong en Til stappen.

05-07-2022 10:14

RFHK +12873

Als Sangaré en Gakpo blijven denk ik eigenlijk niet dat PSV veel onder zal doen voor ons. Ik vind ze tot nu toe flink versterkt tov vorig jaar. PSV is vooral in de breedte sterk aankomend seizoen, plus ze krijgen ondanks een eerdere start meer rust. Zij hebben stiekem maar weinig internationals die een WK gaan spelen.

05-07-2022 10:08

lexy88 +8818

Gutierrez, Gakpo, de Jong, Sangaré, misschien Teze, misschien Til, misschien Veerman?

Maar verder allemaal niet: Benitez, Max, Ramalho, Mauro Jr, Madueke, Simons, van Ginkel, Vinicius. Klopt wel inderdaad. Mja weet niet hoor, sommige spelers kunnen ook een enorme boost krijgen van zo'n WK. Ik zie het niet als iets negatiefs.

05-07-2022 10:35

RFHK +12873

Kan wel voor overbelasting zorgen natuurlijk. Waar je normaal een winterstop hebt, moet je nu maximaal gaan op een WK. De tank is dan eerder in het seizoen leeg en de kans op blessures stijgt aanzienlijk.

05-07-2022 11:53

ProperFootball +14548

Klopt. Ik denk alleen dat dat de kans klein is dat ze allebei blijven.

05-07-2022 11:53

Schip +23402

PSV zat er dicht bij, maar vooral omdat Ajax weer eens instortte onder TH in de tweede seizoenshelft. Qua materiaal was Ajax een stuk beter.

Nu dicht PSV dat sportieve gat ook weer een stukje, wanneer ze Gakpo en Madueke behouden en De Jong aantrekken. Dat blijft een heel waardevol aanspeelpunt dat veel goals maakt. Hadden ze dit jaar een probleem mee. Die keeper schijnt ook een goeie te zijn.

Ajax moet met Schreuder nog zien waar ze staan, zeker omdat er nog spelers weg zullen gaan en anderen hopen bij zullen komen. Timber en Antony zijn buitencategorie en eigenlijk niet te vervangen. Blijven beiden, dan staat er met veel jeugdtalenten toch weer een mooie groep. Zeker als Brobbey en een tweede spits komen.

Maar het gaat echt traag als dikke stront door een dun rietje met deze technische mensen. En dan wordt het enkel duurder. Zelfs als Brobbey komt, heb je nog een reserve spits nodig. Niet alleen een andere type, maar Brobbey heeft nog al eens blessures. Je hoort helemaal niets over wie ze op het oog hebben.

05-07-2022 10:03

NeeI +107679

Ik ben het oneens dat we naast Brobbey (en Tadic) nog een spits nodig hebben, maar de naam van Zirkzee komt wel eens voorbij, toch?

05-07-2022 10:08

lexy88 +8818

Ik vind het zelf niet zo'n probleem dat je niet hoort wie ze op het oog hebben. Als ze maar komen. Toen Huntelaar zelf terug kwam in 2017 was dat ook een totale verrassing. Net als met Martinez en Pasveer, om maar iemand te noemen. Het zou ook niet goed voor mijn hart zijn als het allemaal Alvarez/Sulemana/Lainez/Bergwijn etc achtige trajecten zijn haha.

Als er dus maar iemand komt. Voorlopig zijn er 3 spitsen vertrokken en zijn er 0 voor teruggekomen.

Als Brobbey wél komt (hopelijk voor een normaal bedrag), zien jullie dan liever een meer ervaren spits + Sontje Hansen of Zirkzee + derde spits ? Als je namelijk naast Brobbey óók Zirkzee haalt en daarachter Hansen is het m.i. wel erg jong allemaal. Ik vind dat niet ideaal.

05-07-2022 10:08

Schip +23402

Op zich hoef je niets te horen als er maar iemand komt, eens. Maar als je niets hoort, komt er in de regel ook niemand. Echter verrassingstransfers zijn er amper.

Hansen zie ik inderdaad graag. Maar die jongen heeft amper gespeeld in het eerste, een enorme vormdip gehad, blessures etc. Het was de vraag of hij zijn oude niveau zou halen. Ik zie hem niet als stand in van een Brobbey, maar daaronder.

Zirkzee is weleens genoemd, maar traint gewoon mee met Bayern na einde verhuur bij Anderlecht.

Tadic wordt een dagje ouder. De scherpte uit zijn eerste seizoen in de 9 rol had hij het tweede seizoen al niet meer. Als Brobbey afwezig is, zou ik echt graag een talentvolle spits erachter hebben. Prima om in de luwte door te groeien voor een jong talent.

05-07-2022 11:28

kella +1042

Deze week worden veel transfers afgerond. Kijken hoe we er dan voor staan. Als bergwijn, brobbey,wijndal , nog een cv , een rechts back en 1 van de eerdere aangetrokken vleugelspelers bijv daramy ze potentie waar maakt ,moet het wel goed komen. Is het geen idee om quinten timber terug te halen?? Maybe wilt Utrecht wel 1 van onze overbodige spelers of jong talent huren ?

05-07-2022 10:03

Louis.K +2115

Berwijn komt niet BROBBY AL HELEMAAL NIET . Wijndal komt ook niet .

05-07-2022 13:11

NeeI +107679

Maar, maar, maar... psv heb al wel zeven aankopuh gedaan!!!! Die worden dus 100% kampioen.

05-07-2022 10:01

Odysseus +14253

Ik zou wel 10 likes hiervoor willen geven. Was het eerste waar ik aan dacht hahaha!

05-07-2022 10:02

slumpf +4563

Plus een internationaal gelouterde toptrainer. Wij zijn kansloos!

05-07-2022 10:23

ProperFootball +14548

Exact. Nieuwe trainer, tig spelers weg, tig nieuwe spelers en je hebt een geweldig team? Zo werkt het gelukkig niet. :)

05-07-2022 11:54

thajax +7423

Wel een spitsloze favoriet

05-07-2022 10:00

goajaxgo +14124

Natuurlijk, 5 x achter elkaar kampioen worden komt namelijk heel vaak voor in de geschiedenis van de eredivisie.

05-07-2022 09:54

Delaney +14740

Mocht Ajax dit seizoen de titel prongoleren dan is dat de 4 achtereenvolgende.

05-07-2022 10:17

ajaxfc +355

Ligt eraan of je het coronajaar meetelt

05-07-2022 13:29

Delaney +14740

Tijdens het stilleggen van de competitie destijds was er geen kampioen uitgeroepen, dus het maakt niet uit of je die wel of niet meetelt.

05-07-2022 13:32

RuffRhythim +24837

Ja we worden ook gewoon weer kampioen hoor, geen twijfel eigenlijk 😎👌

24-06-2022 19:54

ÁlvaroRecoba +13695

De transferzomer moet nog — zo goed als — beginnen, maar leuk.

24-06-2022 18:49

AFCACruijff14 +161170

Dit seizoen gaat spannender worden. Het al 4 jaar regerende Ajax heeft een nieuwe trainer en staf, nieuw td duo en diverse spelers worden vervangen. Bij PSV overigens ook veelal wat ik over Ajax zei en Feyenoors, veruit de minste blijft hetzelfde maar ook zij raken goede spelers kwijt. Feyenoord kan ze niet vervangen, PSV door huren en bedelen wel en Ajax heeft het geld en de uitstraling om het gewoon goed te fixen in juli. Komt wel goed. Zie Ajax nog altijd als de grote favoriet mits ze wel hongerig blijven. Je kan soms minder spelen, maar dan moet je wel tot het gaatje gaan om alsnog te winnen. Die spirit hebben we gelukkig.

24-06-2022 16:01

Nr.10 +111029

@AS, er staat een foutje in de tekst:

'Het loont meer om in te zetten op een andere kampioen komend seizoen.'

Die zin is incorrect.

24-06-2022 15:51

littbarski +806

Precies, dat kost alleen maar geld.

24-06-2022 15:57

frenkiedejong53 +9792

Litti, bist Du es?😉

24-06-2022 16:43

Ajax27 +19111

Tjah... bookmakers. Natuurljik is Ajax topfavoriet.
Maar zoals elk jaar, zullen we zien dat vooral PSV het ons erg moeilijk zal gaan maken.
ALS Bergwijn, Brobbey en Wijndal komen.. dan zie ik weer een erg mooi seizoen tegemoet.

24-06-2022 10:59

PH2BOT +40183

LBest wel lachen met die bookmakers.....achteraf goed voorspellen zijn ze vooral goed in. Wat maakt het nou toch uit wat al die voorspellingen zijn...allemaal flauwekul waar ook niet eens lol aan te beleven valt. Deze dan maar: wat zijn de kansen dat Ajax komend seizoen de KO fase CL zal gaan halen? Nou ..laat maar 'ns horen

24-06-2022 01:01

maarten0909 +6373

Gokken op feyenoord is niet eens gokken. Dat is gewoon je geld weg gooien.

23-06-2022 23:27

#WZAWZDB +2574

Niet als we iedereen verkopen...ben er nog niet gerust op. Hardnekkige geruchten van antony,martinez. Die moeten toch echt nog een jaar blijven!

23-06-2022 22:55

El Salvador +487

Op naar de 4e ster!!!!

23-06-2022 22:28

Opnaarde4eSter +1590

Zo is het maar net.

24-06-2022 16:39

In Bassey we trust +15361

Wij gaan weer easy kampioen worden... zijn immers de beste.

23-06-2022 22:10

Ajaciedbrad +8827

Net zo easy als vorig seizoen? Hoogmoed komt voor de val

23-06-2022 22:14

In Bassey we trust +15361

Ik kende geen enkele momenten dat ik geen vertrouwen had... wij zijn onze enige eigen tegenstander...

23-06-2022 22:15

ajax1roy +106

Indd helemaal mee eens

23-06-2022 22:34

WantAmsterdam +116101

We zijn de laatste jaren alleen 20/21 easy kampioen geworden.

24-06-2022 16:12

frenkiedejong53 +9792

Haha...
Jij bent toch degene die mij geschreven had dat "echte Ajax Supporters in het Stadion zitten......en niet op deze site lopen te mouwen"
Merk je niets? Dacht ik al.
Ik leg het je uit. Jij bent dus van mening dat Ajax slechts 55.000 echte supporters heeft...
Ik geloof dat jij je af en toe helemaal wegdreunt of niet?
Trouwens zit jij zelf ook niet in de Arena.
Als we spelen ben jij het hardst aan het schreeuwen.

24-06-2022 16:44

3*stars*3 +23405

Vind ik altijd zo’n onzin.
Echte fans zitten in het stadion en echte Ajacieden komen uit Amsterdam.
Bij Fey zijn ze juist trots dat de fans komen uit Groningen, Hengelo, Venlo etc.
De fans maken de club groot en maakt niet uit waar je vandaan komt of dat je 2/3x per jaar gaat

25-06-2022 12:40

frenkiedejong53 +9792

Helemaal mee eens.
Maar deze Antony39 kun je niet serieus nemen.

25-06-2022 13:19
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.