Geplaatste status in voorronde CL bijna zeker

door Bart Veenstra 74

Geplaatste status in voorronde CL bijna zeker

door Bart Veenstra 74

Laatst geüpdatet

Het moet wel heel raar lopen wil Ajax in de tweede voorronde van de Champions League geen geplaatste status genieten. De Amsterdammers hebben zich na de 3-0 overwinning op AZ definitief geplaatst voor de niet-kampioenenroute van de Champions League.

Op dit moment zijn er drie ploegen die zich definitief hebben geplaatst voor die route. Naast Ajax (53.500) zijn ook PAOK Thessaloniki (Griekenland, 29.500) en FC Basel (Zwitserland, 71.000) zeker van een plek in de tweede voorronde van de Champions League. Waar FC Basel al definitief weet dat het een geplaatste status geniet, is dat voor Ajax nog niet helemaal zeker. De kans dat Ajax geplaatst zal zijn is echter wel heel groot, waardoor Ajax de meest moeilijke opponenten op papier zal ontlopen.

In Tsjechië is de strijd om de tweede plek nog volledig open, al maakt het voor Ajax niet veel uit wie er tweede wordt. Alle ploegen in Tsjechië hebben een lagere coëfficiënt dan Ajax. Op dit moment heeft Slavia Praag (7.500) de beste papieren, maar ook Viktoria Plzen (33.000), Sigma Olomouc (-), Jablonec (3.000), Sparta Praag (34.500) en Slovan Liberec (17.000) zouden nog tweede kunnen worden.

Geplaatste status in voorronde CL bijna zeker
Geplaatste status in voorronde CL bijna zeker

In de Turkse competitie is het nog wel mogelijk dat er een ploeg tweede wordt met een hoger coëfficiënt dan Ajax. Daarvoor moet het Besiktas (57.000) - de club van ex-Ajacied Ryan Babel - flink aan de bak, want de achterstand op nummer twee Istanbul Basaksehir bedraagt drie punten. De andere drie 'kandidaten' hebben een lager coëfficiënt dan Ajax: Galatasaray (29.500), Istanbul Basaksehir (8.500) en Fenerbahce (23.500).

Tenslotte moet Ajax ook de Oostenrijkse competitie in de gaten houden. In het Alpenland stevent RB Salzburg af op de landstitel en dat is voor Ajax maar goed ook, aangezien de halve finalist van de Europa League een even zo hoog coëfficiënt (53.500) heeft als Ajax. Op dit moment lijkt Sturm Graz (2.500) de beste papieren te hebben voor plek twee, al maken promovendus LASK Linz (-) en Rapid Wien (21.500) ook nog kansen.


Wanneer de situatie blijft zoals die nu is zal Ajax (53.500) een geplaatste status kennen wanneer er geloot (19 juni) gaat worden voor de tweede voorronde van de Champions League. Die geplaatste status deelt het dan met FC Basel (71.000) en PAOK Thessaloniki (29.500). De ongeplaatste teams zijn - zoals de situatie nu is - Slavia Praag (7.500), Istanbul Basaksehir (8.500) en Sturm Graz (2.500).

Bart Veenstra (Twitter: @Bart_Veenstra | e-mail: b.veenstra@ajaxshowtime.com)

Het nieuwe uitshirt van Ajax is vanaf nu officieel verkrijgbaar in de fanshop van Ajax! Ook is de nieuwe trainingslijn gelanceerd.

Lees meer over:
Plaats reactie

tijger19 +123

Zelf ben ik zeker niet van mening dat bv meer kampioenen in de cl moeten komen en er zijn hieronder al meerdere goede argumenten gegeven waarom. Wel vind ik dat de UEFA moet opteren voor een eerlijkere verdeling van de gelden, de verschillen tussen CL en EL zijn gewoon te groot en deze relatieve verschillen stijgen momenteel alleen maar en dat is alles behalve goed voor de aansluiting aan de top van welke club dan ook.

01-05-2018 22:12

Cello +52979 moderator

Ik ben van mening dat clubs als Ajax, maar ook PSV en Fnoord en daarmee alle clubs uit de kleinere competitie's allang niet meer thuis horen in de CL.
Met clubs uit Spanje, Engeland, Duitsland, maar eigenlijk ook Frankrijk en Italie, kunnen we de strijd allang niet meer aan.
Wij en de clubs uit de kleinere competitie's zijn en zouden in de toekomst alleen nog maar opvulling zijn. Gewoon bij voorbaad kansloos. Kijk maar naar de clubs die je nu al jaren tegenkomt vanaf de achtste/kwartfinales.... Zijn vrijwel altijd dezelfde.

En zelfs in de EL zullen we bij hoge uitzondering eens een leuk resultaat kunnen halen (zoals vorig jaar). Maar ook in de EL zullen vooral de teams die afvallen uit de CL uiteindelijk de dienst gaan uitmaken (de nummers 3 uit de CL poulefase).

Derhalve kunnen we ons beter richten op zaken waar we nog wel van betekenis kunnen zijn t.w. nationale competitie en bekertoernooi. En eigenlijk past daarbij een vroege start vanwege het moeten plaatsen voor EL/CL niet meer. Dat kan zomaar ten koste gaan van een goede voorbereiding op het competitieseizoen.

Hoe dan ook.... in de huidige opzet van de diverse europese toernooien hebben clubs als Ajax weinig nog meer te zoeken. Tenzij je tevreden bent met een bijrol en eigenlijk puur voor opvulling er bent.

Misschien moet men de eerste 8 landen op de coefficientenlijst elk 4 deelnemers laten inschrijven voor CL en dat de nummer 9 t/m 16 op die coefficientenlijst elk 4 deelnemers laat inschrijven voor de EL. En dat je dus dan als land (competitie) nog alleen maar voor één van beide europese competitie's kan inschrijven.

01-05-2018 21:30

Ar +104

Ajax, en de KNVB, moeten zich eens gaan hard maken bij de EUFA dat de kampioen van elk land automatisch geplaatst is voor de CL.
Deze zotte situatie dat PSV zich nog moet plaatsen, en derhalve al vroeg in het seizoen moet pieken, tegen ploegen voor wie het de wedsrijd van het jaar is, is ongezond voor het Europese voetbal.
Dat de nummer twee voorrondes moet spelen is een ander verhaal, maar nu doet het zich voor dat de nummer drie van Engeland wel geplaatst is en de kampioen van kleinere competities niet.
Al het CL geld stroomt dus naar de grote clubs en de grote competities, terwijl de kleinere landen niet verzekerd zijn van de jaarlijkse instroom van een stukje van de CL pot.
Het zou juist goed zijn wanneer elk land, elke competitie, daar minstens het geld instroomt (al is het maar bij de kampioen) van de deelname aan de CL. Dat is voor die clubs en de competities goed, en ook voor spelers ontwikkeling. Als je kampioen van zeg Kroatië bent geworden en verzekerd van CL dan is het voor zo'n club ook wat makkelijker een speler die naar een club in de middenmoot van Engeland kan (wat een flinke salarisverbetering is) een jaar langer te houden.
De CL nu, het is wat Van Gaal het ooit noemde: een financieel gedrocht.
Maar daarom kijk ik het ook niet meer.

01-05-2018 00:50

strafschop +3

Er zijn 55 landskampioenen, wat vooor toernooi opzet heb je voor ogen?

01-05-2018 05:07

MankeNelis +7

Gewoon zoals het was; knock-out vanaf de start van het seizoen.

01-05-2018 19:31

geendagsvlieg +0

Gewoon als in van voor 1992..

Knock-out met 55 landskampioenen is wel een lastige, dan krijgen 9 clubs in de 1e ronde een vrijstelling. 2e ronde is dan al laatste 32.

Het grote risico is vroege uitschakeling. Van 1973 t/m 1991 heeft Ajax 36 Europese thuiswedstrijden gespeeld, dat zijn er gemiddeld minder dan 2 per seizoen.

Prijzengeld zal het een stuk minder zijn, de 800 miljoen aan tv-gelden die nu betaald worden voor de tv-rechten bij de grote vijf zullen grotendeels wegvallen.

Is dat de situatie die je voor ogen hebt?

01-05-2018 20:03

Rentokill +4608

Ik in ieder geval wel. Niet alleen Ajax heeft risico op vroege uitschakeling. Ook ManU en RM. Uiteindelijk krijg je hier een veel aantrekkelijkere competitie door en worden de verschillen tussen arme en rijke clubs in ieder geval niet groter. De focus gaat weer terug naar de nationale competities ook. Allemaal goed nieuws, maar ver weg van de economische voordelen. Dus fabeltje helaas.

02-05-2018 13:34

geendagsvlieg +0

De ManU's en RM's maken met die opzet de EL onveilig.

De economische verschillen worden niet gemaakt in de CL, die zijn er al dankzij de nationale competities.

03-05-2018 07:38

Mokummerdam +3

Elke ploeg is voor dit Ajax lastig.

30-04-2018 22:04

AFCA-CBS +3

Weet iemand toevallig wanneer de wedstrijden van de tweede voorronde plaatsvinden? Dat moet al aardig vroeg zijn toch?

30-04-2018 19:27

RuffRhythim +24837

Die geplaatste status van Ajax zegt mij helemaal niks, het is vaak genoeg gebleken dat Ajax daar weinig tot geen voordeel uit haalt.

30-04-2018 19:23

MrPink +81938

https://www.voetbalinside.nl/spelerweek

Donny of Ziyech

30-04-2018 17:38

mickey2602 +4777

Ziyech. Laatste keer dat hij deze prijs kan winnen waarschijnlijk;-)

30-04-2018 18:31

KVF +995

Word lastig, maar eerlijk is eerlijk ik heb liever een leuk el seizoen dan kansloos uit de cl te worden geknikkerd

30-04-2018 17:30

mickey2602 +4777

Een paar jaar geleden is ons dat gelukt,zelfs in een poule met Dortmund,Manchester City en Real Madrid(of Barca).
Maar stel dat we volgend seizoen in zo'n poule terecht gaan komen,dan zie ik dit Ajax echt geen derde worden.
En dan dus liever de poulefase bij de EL.

30-04-2018 18:33

martin1234 +2

Ja, maar toch snap ik wel wat KVF bedoeld. Ik heb ook geen trek in die potjes tegen Real Madrid waar Ajax na zestig minuten al met 4-0 achterstaat, en je ziet dat Real zelfs nog op halve kracht speelt. Dan liever een spannende pot tegen een tegenstander waar Ajax ongeveer gelijkwaardig aan is.

30-04-2018 23:30

martin1234 +2

Maar als je die eerste CL ronde wint, dan ben je al zeker van EL eindfase, als ik het allemaal goed begrepen heb.

30-04-2018 23:27

KVF +995

Normaal gesproken hadden we toch 4 wedstrijden? Als we door kwamen. Maar nu dus 6? (Even voor mijn goede orde)

30-04-2018 17:24

erikdh +0

Zo ziet de 2e voorronde er nu uit met de plek op de coëfficientenlijst. Bepaalde teams kunnen nog per land veranderen. Ervan uitgaande dat Atletico Madrid de europa league wint en zo Istanbül Basaksehir (nr 2 turkijë) pas een ronde later inschuift. Hierdoor krijgt Kroatië een extra plek en wordt Rijeka een mogelijke tegenstander.
Ajax kan dus in dit geval loten tegen Rijeka, Sturm Graz, of Slavia Praag, aangezien Basel, Ajax en PAOK geplaatst zijn.
18. Basel
31. Ajax
49. PAOK
91. Rijeka
153. Slavia Praag
162. Sturm Graz

Kom je dan in de derde voorronde zijn dit de extra mogelijke tegenstanders die op DIT moment de posities bekleden die gelegenheid geven tot de voorrondes. Mocht Ajax dus door komen zijn zij ook mogelijk geplaatst in de 3e voorronde met de 31e plek en ontloopt het Benfica en Dynamo Kiev.
15. Benfica
22. Dynamo Kiev
33. Anderlecht
35. CSKA Moskou
140. Istanbül Basaksehir.

Mocht Atletico Madrid de europa league niet winnen dan is 27. Monaco op dit moment de nummer 3 van Frankrijk ook een mogelijke tegenstander.

Wint Ajax ook deze ronde volgt een play - off, waarbij dus twee plekken te vergeven zijn voor de champions league.

Voor Ajax zouden 16. Zenit, 25. Lyon en 26. Besiktas (nog betere coëfficiënten) roet in het eten kunnen gooien.

30-04-2018 16:33

geendagsvlieg +0

Als Atletico Madrid de EL wint, dan schuift de #3 van Frankrijk die nu nog 3e voorronde moet spelen door naar de groepsfase CL.

Omdat je dan een oneven aantal krijgt, schuiven de #2 van Turkije en Tsjechie een voorronde op. Waardoor er in de 2e voorronde niet kampioenenroute slechts 4 clubs overblijven.

Dat zelfde scenario is van toepassing als Marseille de EL wint en minimaal 3e wordt in de Franse competitie.

Tenzij er een nieuwe regel is krijgt Kroatie geen extra CL plek.

30-04-2018 16:43

Raikkonen94 +641

Als we in de 2 voorronde al niet geplaatst zijn is het wel heel treurig. Het seizoen zal vroeg beginnen en hopelijk komen we gelijk scherp voor de dag, want Ajax hoort in Europa te spelen. Die spanning die ik bij Europese wedstrijden van Ajax voel heb ik in de Eredivisie zelden, behalve tegen Feyenoord en PSV.

30-04-2018 16:03

AlexIbarra +19287

2e voorronde is het belangrijkst, hopelijk beginnen we goed en wie weet waar het eindigt.

Zoveel toppers voor het WK hebben we niet, hopelijk is dat een voordeel tov wat concurrenten in de latere rondes.

30-04-2018 15:52

AbdelhakNouri22 +2

Off topic:

Debutanten onder Ten hag:

Dani de Wit
Mazraoui
Ekkelenkamp

Mis ik nog iemand?

30-04-2018 14:41

AFCAjax +17839

Sierhuis heeft ie alleen maar een naaistreek geleverd, maar niet laten debuteren.

30-04-2018 15:48

BrandjeXL +81

Jank jank. Je speelt bij Ajax en niet bij de amateurs. Dolberg staat hoger in de pikorde dan Sierhuis dus logisch dat Dolberg in viel en niet Kaj.

30-04-2018 15:53

AbdelhakNouri22 +2

inderdaad, Sierhuis heeft zijn debuut nog niet gemaakt.

01-05-2018 22:52

ajacied277 +0

Tagliafico.

30-04-2018 15:01

X-RaY +3

Kijk met zulke posten kunnen we wat, thnx!
Vol er op knallen en hopen op het beste, al is de EL natuurlijk de juiste plek voor Ajax om enigzins kans te maken op succes. De knaken zijn natuurlijk lekker maar ik heb weinig trek in gigantische pakslagen want dat gaat op zeker gebeuren in de CL.

30-04-2018 13:45

Afcas20 +1

Of we nou cl of el spelen maakt me vrij weinig uit, cl leukere potten maar el kunnen we misschien weer wat leuks neerzetten

30-04-2018 13:34

AFCA. +3283

3e worden in de CL. Dan heb je 6 mooie potten met veel inkomsten. Daarna de EL instromen.

30-04-2018 15:27

NouridolbergNeres34 +1910

Dat zou het mooiste scenario zijn inderdaad, maar eerst maar eens afwachten wie er allemaal vertrekken deze zomer. Ben bang dat naast ziyech ook onana en de ligt vertrekken.

30-04-2018 21:16

Yo +250

Waar kom je als je de tweede voorronde verliest? Play offs EL groepsfase? Of nog eerder in EL voorronde

30-04-2018 13:32

Bjorn +12598

Dan kom je in de 3e voorronde EL.

30-04-2018 13:41

0164AFCA +0

Oh ik dacht bij deze gewoon uitgeschakeld en als je dan daarna in voorronde CL verliest dat je naar play offs EL gaat

30-04-2018 13:45

Bjorn +12598

De voorronde waarin wij instromen (tweede voorronde) CL, is vrij cruciaal. Als je die doorkomt, ben je namelijk verzekerd van groepsfase EL. Dus dan kun je vrijuit spelen en heb je altijd een mooi vangnet, groepsfase EL.

30-04-2018 13:49

Tecmessa +1754

Nee want als je de derde voorronde verliest, moet je nog een playoff spelen voor EL voetbal. Na de derde voorronde CL heb je gelijk.

30-04-2018 14:32

Bjorn +12598

Als je de tweede voorronde doorkomt (en je dus in de derde voorronde komt), ben je verzekerd van groepsfase EL. In de oude opzet kwam je inderdaad in de Play-offs EL als je de derde voorronde verloor. Als je nu de derde voorronde verliest, zit in je de groepsfase EL. Zie onderstaande tekst, wij zijn League Path.

The third qualifying round is split into two separate sections: Champions Path (for league champions) and League Path (for league non-champions). The losers from the Champions Path enter the 2018–19 UEFA Europa League play-off round, while the losers from the League Path enter the 2018–19 UEFA Europa League group stage.

Hieruit blijkt dus dat als je de DERDE voorronde CL verliest, je in de groepsfase EL instroomt. Dat geldt voor de niet-kampioenen. Als PSV dus in de derde voorronde verliest (hierin stromen zij in), moeten ze nog wel Play-offs spelen.

30-04-2018 14:56

Yo +250

Dat was zo ja maar nu kom je gelijk in EL groepsfase

30-04-2018 15:18

AFCAjax +17839

sorry heb op minnetje gedrukt, maar je info klopt.

30-04-2018 15:51

Labrador +10

Lees ik het dan goed dat we dus kunnen loten tegen Praag , Graz of Istanbul?

30-04-2018 13:31

trainerdv +2

Zou heerlijk zijn als wij de CL halen en de lampenkappen niet

30-04-2018 13:26

Ajacied33 +36784

Beetje realistisch zijn he,tuurlijk halen wij de CL niet. Is ook niet erg,geen zin om speelbal te zijn daarin. Doe maar gewoon lekker de EL

30-04-2018 13:29

ajaxinho +13

Hoe eerder de versterkingen,
hoe groter de kans op CL.

30-04-2018 13:57

MisterAFCA +6442

Wat een slappe reactie, sorry hoor. Ajax heeft gewoon kans om zich te plaatsen. Maar(een hele grote maar) dan moet wel de selectie een keer op orde zijn voor dat we moeten spelen. Ajax zal de Champions League niet winnen maar leuk meedoen en derde worden is gewoon mogelijk. Ik hoop dat de jongens realiseren dat ze gewoon heel goed kunnen voetballen en er ouderwets opklappen! Dan is gewoon alles mogelijk! Als we vooraf al de handdoek in de ring gaan gooien heb het allemaal niet zoveel zin meer. Dat is niet waar mijn Ajax voor staat!

30-04-2018 14:15

Ajacied33 +36784

Ook niet waar mijn Ajax voor staat. Maar ik ben realistisch,voorronde CL is al over 2 maanden,je weet zelf hoe Ajax geleidt wordt. Ergens in eind augustus komen ze erachter dat de selectie niet in balans is en volgt er ongetwijfeld weer een paniekaankoop. En ik blijf erbij,met TH zet je geen zoden aan de dijk. Ik heb gewoon geen vertrouwen in TH,Sar en in mindere mate Overmars

30-04-2018 14:36

Ajacied33 +36784

Ook niet waar mijn Ajax voor staat. Maar ik ben realistisch,voorronde CL is al over 2 maanden,je weet zelf hoe Ajax geleidt wordt. Ergens in eind augustus komen ze erachter dat de selectie niet in balans is en volgt er ongetwijfeld weer een paniekaankoop. En ik blijf erbij,met TH zet je geen zoden aan de dijk. Ik heb gewoon geen vertrouwen in TH,Sar en in mindere mate Overmars

30-04-2018 14:36

MisterAFCA +6442

Ik ben het volledig met je eens! Maar ik gok dat bij mij de wens de vader is van de gedachte ;-) Sar en Overmars weten dat ze beide aan een zijde draadje hangen. Overmars is sinds de winter al met aankomend seizoen bezig en als ik de pers mag geloven komen Jensen en Magallan(weet ff niet of ik het goed schrijf) ook naar Amsterdam. De aankopen werden lange tijd tegengehouden door een commissaris die er nu uit ligt. Ik ben een echte Cruijff aanhanger qua filosofie dus moet je alleen kopen als je het zelf niet in huis heb. Maar elke Jan lul heeft kunnen zien dat deze selectie compleet in disbalans is en dat er gasten nodig zijn die we in de jeugd niet hebben. Met een gebalanceerde en volwaardige selectie + een hele voorbereiding met TH, denk ik dat Ajax de CL moet kunnen halen.

We gaan het zien maat ;-) ben zeker geen fan van TH maar we weten dat hij er zeker niet uitgaat. Ook wil ik hem de kans nog wel geven met een goede voorbereiding en een volwaardige selectie.

30-04-2018 14:48

Sjaakvaak +26602

Je weet dat we na deze voorronde, nog een voorronde hebben gevolgd door pay-offs? Met daarin topkandidaten uit alle competities. De kans is gewoon nihil.

30-04-2018 14:45

MisterAFCA +6442

Dat weet ik heel goed. Maar een kleine kans is een kans! Daarbij is Ajax nog steeds Ajax en stonden we nog geen jaar geleden in de finale van een Europees toernooi. Als wij als supporters er al niet meer in geloven zal dat overslaan op de selectie. Daar pas ik voor. Ik heb dit jaar ook een paar nietszeggende clubjes in CL gezien en weet zeker dat Ajax een betere ploeg heeft. Ook wij kunnen het hoofdtoernooi gewoon halen!

WZAWZDB!!!

30-04-2018 14:52

geendagsvlieg +0

Die nietszeggende clubjes waar jij het over hebt komen doorgaans via de kampioenenroute het hoofdtoernooi binnen.

De acht die straks in de 3e voorronde CL niet-kampioenroute zitten zijn niet minder dan de 8 die dit seizoen in de kwartfinale EL zaten.

30-04-2018 16:14

OKP-AFCA +56

Nou wat zullen we lachen, dan vergeten we de vernedering in Eindhoven maar eventjes.

30-04-2018 13:36

Freddy Al +11

Ajax is enerzijds in staat om het van alle tegenstanders te winnen maar anderzijds zal elke tegenstander een behoorlijk obstakel zijn.
Nu anticiperen op het leegloop scenario kan helpen, ga intens voorbereiden met (meer)spelers die de te verwachten uitstromers kunnen vervangen
Als dan e.v.t. blijkt dat spelers niet weggaan heb je wel gezorgd voor een team waarin er al mechanismen en samenhang te vinden zijn en ben je minder kwetsbaar.

30-04-2018 13:10

esteban +0

was paok niet uitgesloten van europees voetbal de komende 3 jaar? ivm die ongeregeldheden

30-04-2018 13:02

geendagsvlieg +0

Panathinaikos, vanwege schulden.

Bij PAOK is alleen de voorzitter geschorst.

30-04-2018 13:10

Bobbaasje +3

Panathinaikos mag 3 komende seizoenen niet deel nemen aan Europees voetbal, dat is de straf die ze kregen.

30-04-2018 13:29

esteban +0

aha. dan was ik met hun in de war

30-04-2018 15:09

geendagsvlieg +0

Het scenario dat Ajax niet geplaatst is in de 2e voorronde is nagenoeg onmogelijk. Dat moet Salzburg de resterende 4 wedstrijden verliezen, Sturm Graz 4 wedstrijden winnen en moet Besiktas ook nog eens 2e worden in de Turkse competitie.

Er is nog wel een scenario mogelijk dat er maar 4 clubs in de 2e voorronde zitten. Als de winnaar van de EL zich ook geplaatst heeft voor de groepsfase CL dan schuiven de Tsjechisch en Turkse teams door naar voorronde drie.

In dat scenario moet Atletico de EL winnen of Marseille onder de voorwaarde dat ze minimaal 3e worden in Frankrijk. En dan kan Ajax alleen maar loten tegen de Tsjechische of Oostenrijkse #2.

30-04-2018 12:48

vincent_DV +107

Dit gaat Ajax natuurlijk nooit halen, of in ieder geval: Het moet wel heeel erg mee zitten om het te halen. Na deze ronde zijn er namelijk nog twee ronden waarin clubs als Monaco, Anderlecht, Benfica/Sporting, Dinamo Kiev en CSKA Moskou/Zenith zitten. Van deze ploegen hebben er 4 een hogere coefficient als Ajax misschien FC Basel. Dus de kans is groot dat je in de 3e ronde tegen Monaco, Benfica, Kiev, FC Basel of Zenith moet. De enige hoop is dat CSKA de plek van Zenith inneemt en Basel eruit vliegt. Dan zou Ajax namelijk geplaatst zijn en dan nog is de kans groot dat je tegen CSKA Moskou moet of bijvoorbeeld Anderlecht. En mocht je die ronde overleven moet je nog tegen een winnaar uit de volgende ronde. Je zal dus vrijwel ten alle tijden clubs van het niveau Monaco, Benfica of Zenith moeten winnen en dat zie ik niet snel gebeuren.

30-04-2018 12:45

geendagsvlieg +0

Te ver weg, te veel variabelen.

Ajax kan als 2e maar ook als 7e van de 8 in de 3e voorronde CL zitten.

30-04-2018 13:11

Bobbaasje +3

Laat Beşiktaş tweede worden in de Turkse competitie, dan vermijd je in ieder geval; Başakşehir, Fenerbahçe en Galatasaray.

Geplaatst:
- FC Basel (71.000)
- Beşiktaş (57.000)
- AJAX (53.500)

Ongeplaatst:
- PAOK Saloniki (29.500)
- Slavia Praag (7.500)
- Sturm Graz (2.500)

Saloniki heeft lekker vlees, Praag de hoeren en Graz heeft lekker bier.

30-04-2018 12:38

geendagsvlieg +0

Mijn vorige reactie was zinloos. Slavia en Sparta lijkt heel erg op elkaar als je het snel leest.

Je hebt verder wel gelijk.

30-04-2018 12:52

Bobbaasje +3

Slavia Praag vindt ik toch wel een gevaarlijke outsider met spelers als: Miroslav Stoch, Danny, Tomás Necid en Milan Skoda.

30-04-2018 12:55

geendagsvlieg +0

Dit weekend de topper tegen Viktoria Plzeň, als Slavia die verliest kan het voor mij onbekende Sigma er overheen met nog 3 wedstrijden te spelen.

30-04-2018 12:59

godenzoon92 +4

Iedere tegenstander wordt een flinke uitdaging. We zullen het wel gaan zien. Valt weinig zinnigs over te zeggen zolang de mutaties nog moeten plaatsvinden binnen de selectie.

30-04-2018 12:33

MarkoPantelic +0

Wordt nog lastig zat om hier doorheen te komen, helemaal wanneer de ploegen uit Frankrijk, België Oekraïne, Portugal en Rusland er ook nog bij komen in de 3e ronde. Weet iemand trouwens hoeveel plekken er te verdelen zijn via deze kwalificatie?

30-04-2018 12:31

geendagsvlieg +0

Twee plekken.

Het is wel zo dat als Ajax de 2e voorronde CL wint dat het zeker is van EL groepsfase.

De verliezers van de 3e voorronde CL niet-kampioenenroute gaan direct naar de EL groepsfase, dat is een nieuwe regel.

30-04-2018 12:40

MarkoPantelic +0

Dank voor je reactie. Dat laatste wist ik nog niet trouwens, is mooi meegenomen! In ieder geval zorgen dat we die 2e voorronde doorkomen, dan is de EL vast binnen.

30-04-2018 12:45

AFCAjax +17839

we moeten nou in de 2e voorronde beginnen? nog 2 wedstrijden meer..

30-04-2018 12:31

Sampaoli +39261

2 wedstrijden meer genieten van Ajax, bekijk het positief!

30-04-2018 12:32

FCKUNST +135

Liever geen bakashir

30-04-2018 12:22

Bjorn +12598

Gezien de belangrijkheid van de tweede voorronde kunnen we dat wel gebruiken. Het geeft echter geen enkele garantie, zie de afgelopen jaren maar. Voor mijn gevoel is Sturm Graz wel een mooie tegenstander. Tripje Oostenrijk.

30-04-2018 12:12
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.