Farioli zag plan mislukken tegen Eintracht Frankfurt: 'Pushen in het laatste gedeelte'

door Jesse ter Haar 209

Bron Ajax.nl

Farioli zag plan mislukken tegen Eintracht Frankfurt: 'Pushen in het laatste gedeelte'

door Jesse ter Haar 209

Bron Ajax.nl

Laatst geüpdatet

Francesco Farioli heeft de uitschakeling in de Europa League 'voorzichtig' een plekje kunnen geven, zo is te lezen op Ajax.nl. De Italiaan vertelt over zijn plan voor de wedstrijd tegen Eintracht Frankfurt en baalt van het feit dat de Amsterdammers het niet wisten om te zetten.

Bestel nu het jubileumshirt van Ajax ter ere van het 125-jarige bestaan!

'Het was een moeilijke wedstrijd, iets wat we op voorhand ook wisten', aldus de 35-jarige oefenmeester van Ajax. 'Vanwege de kwaliteit van de tegenstander en het gegeven dat we veel spelers misten. Het plan was om lang in de wedstrijd te blijven, om daarna te pushen in het laatste gedeelte. Helaas waren de eerste twintig minuten heel moeilijk voor ons.'

'Daarna was de reactie heel positief', gaat Farioli verder. 'We creëerden best wel wat kansen om terug in de wedstrijd te komen. Helaas maakten we daarna wat fouten waarvoor we een hoge prijs betaalden. Dat hoort ook bij voetbal. Nu gaat, zoals altijd, de focus op de volgende wedstrijd. Een belangrijke, tegen een opponent die ons al twee keer pijn heeft gedaan dit seizoen. We gaan ons voorbereiden en zorgen dat we zondag klaar zijn.'

Op voorzichtige wijze nam Farioli in de afgelopen uren al afscheid van het Europese toernooi. 'We zijn niet blij met de uitschakeling, maar zoals ik gisteravond al zei: we moeten onze Europese reis benaderen met positieve vibes', kijkt hij er met een positief gevoel op terug. 'Als je in ogenschouw neemt dat wij achttien wedstrijden hebben gespeeld en het team dat de Europa League gaat winnen waarschijnlijk vijftien, dan zegt dat veel. Het algemene gevoel is vooral positief.'

Tekst gaat verder onder de foto.

kenneth taylor frankfurt ajax 24 25
Ajax kwam onder leiding van invaller Kenneth Taylor in de slotfase beter in de wedstrijd tegen Eintracht Frankfurt, maar het tweeluik was toen al verloren.

Ajax - AZ

Wat volgt, is het slot van de Eredivisie. Als de koploper van de competitie neemt Ajax het zondag op tegen AZ. De Amsterdammers hebben het steevast moeilijk met de tegenstander uit Alkmaar en dus weet Farioli dat zijn team een zware taak wacht. Eerder dit seizoen ging Ajax tot tweemaal toe onderuit tegen de tegenstander van zondag. In de Eredivisie was AZ met 2-1 te sterk, terwijl de Amsterdammers ruim een maand later met 2-0 verloren in de TOTO KNVB Beker.

Farioli is als geen ander op de hoogte van die recente geschiedenis en weet dus wat Ajax te wachten staat. 'AZ is een sterk en gebalanceerd team. Met veel fysieke kracht en een goede mix tussen jonge spelers die al een bepaald niveau van volwassenheid hebben en ervaren jongens. Iedereen herkent het goede werk dat ze leveren. We wachten nu op ze in de Johan Cruijff ArenA en hopen dan de zaken om te gaan draaien.'

Henderson terug bij Engeland

Tot slot heeft Farioli het over de oproep van Jordan Henderson voor het nationale team van Engeland. De middenvelder mag zich sinds enige tijd weer melden en dat doet niet alleen Henderson, maar ook Farioli goed. 'Ik weet hoeveel het voor hem betekent. Toen ik vanochtend naar hem toe ging om hem de hand te schudden en te feliciteren, was hij heel emotioneel. Het Engelse nationale team speelt een speciale rol in zijn leven. Ik snap de beslissing van Tuchel overigens volledig. Jordan is een fantastische speler en een speciaal persoon.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Hwb +1450

Klopt. Dat is ook waarom de grote koopclubs altijd zo succesvol zijn. Sinds de Saudi's met geld zijn gaan smijten bij PSG puilt de prijzenkast daar uit met CL's.

14-03-2025 17:26

Aurelius1 +19690

12 kampioenschappen achter elkaar, 3 halve finales CL, 3 kwartfinales en 1 finale. De CL zit zeker bij RKC in de achtertuin?

Praatsessies, praatclubjes, pr interviews, theekransjes, persconferenties, 'tactische' besprekingen, het is allemaal opsmuk en heeft niets met voetbal te maken.

14-03-2025 17:31

TeringHenkie +28225

Dat is weggegooid geld want met die Saudi`s heeft PSG nog nooit de CL gewonnen!

14-03-2025 17:58

Hwb +1450

Nee, de CL's worden gewonnen door clubs die een vergelijkbare kapitaalkracht hebben, maar een consistenter en doordachter beleid.

Je verabsoluteert een paar onderzoeken, trekt de specifieke conclusies daarvan door en gaat hier een beetje provocatief-arrogant lopen doen. Dat trek ik niet zo goed.

14-03-2025 18:24

Aurelius1 +19690

Alle grote clubs worden gefinancierd. Het is niet omdat je als club rijk bent dat je dan ook meteen de CL wint. Er zijn nog 10-15 andere clubs die de CL kunnen winnen. Brazilië wordt ook niet om de vier jaar wereldkampioen.

Maar straks ga je nog beweren dat je vooral zo min mogelijk geld moet hebben om de CL te winnen. De omgekeerde wereld met jullie.

14-03-2025 18:25

Aurelius1 +19690

"Nee, de CL's worden gewonnen door clubs die een vergelijkbare kapitaalkracht hebben, maar een consistenter en doordachter beleid."

Beleid, het zoveelste containerbegrip. Gewoon goede spelers kopen en je stuit een keer tegen de CL. Net als City.

PSG gaat 'm dit jaar winnen overigens.

"Je verabsoluteert een paar onderzoeken, trekt de specifieke conclusies"

Waar heb je het over.

'Dat trek ik niet zo goed."

Nee, maar je trekt wel meer waarheden niet. Peuters worden ook kwaad als je zegt dat Sinterklaas niet bestaat.

14-03-2025 18:30

Hwb +1450

Als er elk jaar 10-15 clubs de CL kunnen winnen, waarom lukt het sommige clubs dan herhaaldelijk en andere nooit? De afgelopen 20 jaar hebben 9 clubs de CL gewonnen. Gek toch dat het PSG nooit lukt.

En nee, dat laatste ga ik natuurlijk nooit beweren, want dat zou volslagen nonsens zijn. Stroman-argument dat.

14-03-2025 18:31

Hwb +1450

Over jouw gelul over dat de trainer er niet toe doet.

Verder mag je vergelijking met peuters achterwege laten, is geen onderdeel van een serieuze inhoudelijke discussie.

14-03-2025 18:32

Aurelius1 +19690

Wat is nou precies je punt? Je zegt heel veel zonder iets te zeggen.

14-03-2025 19:10

Hwb +1450

Ik heb twee punten:
1) Jouw verhaal dat alles wat met een trainer, tactiek en plannen te maken heeft er niet toe doet is onjuist. Je hebt (over) een paar onderzoeken gelezen en hebt daar zelf veel te algemene conclusies uit getrokken.
2) De manier waarop je een gesprek/discussie aangaat is onaangenaam. Dat komt doordat je doet alsof jij als enige de waarheid in pacht hebt en iedereen die een andere opvatting heeft een domme eikel is.

14-03-2025 22:11

Aurelius1 +19690

1) Is niet mijn verhaal. Ik heb het slechts op een begrijpelijke wijze uitgelegd. Het is niet dat trainen er niet toe doet maar dat trainers ten opzichte van elkaar niet het verschil maken. Er wordt geen vergelijking gemaakt tussen wel of niet trainen, er wordt een vergelijking gemaakt tussen trainer A en trainer B. Conclusie: trainer B maakt het verschil niet ten opzichte van trainer A, ontslag maakt niet uit. Zie HOOGLERAAR Jan van Ours: "Het ontslaan van de coach door een club heeft geen zin".

https://m.youtube.com/watch?v=L1ds1cBIUvU&t=32s&pp=ygUZb250c2xhZyB0cmFpbmVycyB2YW4gb3Vycw%3D%3D

Ik denk dat hoogleraren het ff ietsje pietsje beter weten dan de gemiddelde overemotionele supporter, die niet geremd wordt door een gebrek aan kennis, louter op onderbuik teert, en geen empirische gegevens voor handen heeft om z'n waanzinnige beweringen te staven.

2)"Dat komt doordat je doet alsof jij als enige de waarheid"

Er is maar één waarheid. Trainers hebben effect op de resultaten of niet. Net zoals dat God bestaat of God niet bestaat. Zo simpel is het.

14-03-2025 22:17
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.