Farioli hint op mogelijke nieuwe opstelling: 'Moeten een pad vinden dat stabiliteit en balans geeft'

door Jari Perridon 416

Bron Ajax TV

Farioli hint op mogelijke nieuwe opstelling: 'Moeten een pad vinden dat stabiliteit en balans geeft'

door Jari Perridon 416

Bron Ajax TV

Laatst geüpdatet

Francesco Farioli liet tijdens de persconferentie van woensdagmiddag weten dat hij serieus nadenkt over nieuwe speelplannen en formaties. Volgens de Italiaanse oefenmeester valt er nog veel te verbeteren in het spel van Ajax en is hij opzoek naar verschillende manieren om dit te doen. Ook het gelijkspel tegen Go Ahead Eagles wordt besproken door de trainer.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

'We verkennen de verschillende mogelijkheden. Er zijn verschillende plannen die we hebben. Iedere dag brengt nieuwe situaties en scenario's', begint Farioli na de vraag over een mogelijke nieuwe opstelling. 'Kijk naar de persconferentie van vorige week. Brian Brobbey zou starten, maar door een kleine gebeurtenis verliep alles anders en moesten we ook ons speelplan aanpassen. Het moeilijkste is om een pad te vinden waarmee wij balans vinden', vervolgt Farioli.

Ook de wedstrijd van afgelopen weekend op bezoek bij Go Ahead Eagles werd aangehaald door de aanwezige pers. Farioli zag dat zijn ploeg veel dingen beter kon doen. 'Maar dat heb ik al vaker gezegd. Ook na goede resultaten. Er zijn altijd dingen die beter kunnen. Zoals Jordan (Henderson, red.) al zei, toen we de wedstrijd analyseerden was er natuurlijk frustratie. We moeten Go Ahead Eagles ook credits geven voor wat zij op de mat hebben gelegd. Tijdens onze analyse de dag erna werd duidelijk dat dingen niet helemaal gingen zoals we wilden. Het ligt aan kleine details die een grote impact kunnen hebben op het grotere geheel.'

Farioli liet ook weten dat hij de wedstrijd het liefst zo snel mogelijk terugkijkt voor een goede analyse. 'Op de weg terug in de bus heb ik de wedstrijd voor het eerst teruggekeken. Ik kan niet goed slapen de avond na een wedstrijd. Thuis heb ik het nog een keer bekeken. De analyse is de volgende dag gemaakt. Ik vind het fijn om de wedstrijd meteen terug te kijken na de wedstrijd. Er zijn veel aspecten van de analyse die ik interessant vind. Als we alle aspecten samenbrengen komen we met een reflectie en dit delen we met de spelers.'

Nieuwe Europa League-format

Farioli moet nog maar zien hoe het nieuwe format van de Europa League gaat uitpakken. 'We zijn nog aan het uitvinden wat het wordt. Het is lastig om inschattingen te maken. We moeten nu elke wedstrijd benaderen als een finale en proberen het beste te halen uit iedere wedstrijd. Het is een goede mogelijkheid voor de spelers om zoveel minuten te kunnen maken op een hoger niveau. Er moet veel werk geleverd worden.'

Volgens de Italiaanse trainer is er in de afgelopen tijd veel veranderd bij Besiktas, de opponent van Ajax donderdagavond. 'Er is een nieuwe coach en veel andere spelers. Men daar verwacht een team dat meedoet om de titels. We weten dat zij komen om het ons lastig te maken. Wij moeten ons opmaken voor een lastig duel, maar we moeten de supporters geven wat ze verdienen.'

Defensie van Ajax

Volgens Farioli is het belangrijk dat Ajax op donderdagavond stabieler is dan afgelopen zaterdag tegen Go Ahead Eagles. 'Aan het begin van het seizoen spraken we over stabiliteit. Dat heeft ook te maken met het zo min mogelijk tegen krijgen van goals. Als je onze laatste wedstrijden ziet, zie je dat we weinig goals tegen krijgen. Dit moeten we er in houden. In sommige wedstrijden krijgen we nog wel meerdere counters tegen. Maar dit weten we vaak met individuele kwaliteiten op te lossen. Het moet in ons hoofd blijven om stabiel aan de bal te blijven, maar ook zonder bal.'

De trainer is niet van mening dat donderdagavond de grootste test van het seizoen wordt voor Ajax. 'We hebben al tegen meerdere goede teams gespeeld. Morgen spelen we wel tegen de topscorer van de Serie A, Rafa Silva, Gedson Fernandes en Moatasem Al-Musrati. Ze hebben veel individuele kwaliteit. Het gaat een gelijk opgaande wedstrijd worden denk ik.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Moooo +3975

Bij aanstelling had ik één vraag teken, gaat Farioli offensief Ajax genoeg brengen.
Iedereen wist dat als je zeer goede cijfers laat zien in verdedigend opzicht en bij meerdere teams dat je de organisatie vrijwel goed onder de knie hebt als coach. (hulde voor Ajax en hem, meer dan goed)

Ajax is de club in Nederland die offensief voetbal MOET spelen om het verschil te kunnen maken qua GOALS.

de twee achten principe van Farioli ben ik niet zo weg van, Ajax speelt heel graag het 6,8,10 systeem met een scorende 10 die in de 16 verschijnt en de nummer 8 de loper.

Ik zie veel liever een echte 10 op het veld bij afwezigheid van een Berghuis/Klaassen.

Taylor is onze 8, heeft niet het scorend vermogen, ook al laat hij van waarde te zijn dit seizoen. Zoals we verwachten alleen een Taylor op 8 is niet genoeg.

Ik zal een Hlynsson er in brengen vandaag hij is echt de speler die bij Ajax het verschil kan maken, tussen winnen of verliezen, hij is zo slim in zijn lopen, in zijn voetbal intelligentie.
Die jongen ruikt doelpunten is technisch wat verfijnder dan een Klaassen, waar Klaassen weer andere kwaliteiten heeft.

Uiteraard zie ik Berghuis weer graag naast Taylor starten maar het alternatief moet zijn in Europa Hlynsson en Klaassen in de eredivisie naast een Taylor.

Ik ben totaal geen voorstander van een Fitz-Jim op 8, geweldige speler, maar dan moet je meer goals om hem heen hebben en dat is er simpelweg gewoon niet.
Als 8 van Ajax moet je goals maken, Taylor is hier flink op afgezeken de afgelopen jaren, te onrustig, te vaak latje knal.

Fitz-Jim is totaal geen speler die uiteindelijk op 8 uit zal komen bij een Ajax of het buitenland, zal hem veel liever zien als 6. (iets meer body erbij en tactisch wat bij spijkeren)

26-09-2024 11:14

Andronixos.c +8173

Waarom is Rugani gehaald als je hem niet gebruikt?

26-09-2024 10:46

Altijdindestraat +40228

Back-up of hij moet zich zo manifesteren op trainingen dat hij zichzelf in de basis speelt.

26-09-2024 10:48

Ajax4proud +10884

Ik ben nu ook een voorstander van 4-4-2, omdat Ajax vleugellam is en meer defensief zekerheid geeft.

26-09-2024 10:08

Soccerskins v2 +43386

Maar als je 4-4-2 gaat spelen met 2 centrumspitsen en de backs die we nu hebben ben je ook vleugellam.

26-09-2024 13:42

Robertini +39553

4-4-2 met Traore-Brobbey in de spits lijkt me in deze fase de beste oplossing. Ook met twee spitsen moeten we niet met Weghorst aankomen, die gast gaat als basisspeler sowieso geen 20 goals maken en voegt niks aan het spel toe. Ok als pinchhitter, maar dat is ook alles.

26-09-2024 09:41

Ajax4proud +10884

We hebben bij NL kunnen zien dat Brobbey de bal kan vasthouden. Weghorst nu al wegzetten dat hij niks toevoegt omdat hij totaal geen aanvoer krijgt van de flanken slaat natuurlijk nergens op.

26-09-2024 10:07

Robertini +39553

Nu al? Je doet alsof het een jeugdspeler is die net komt kijken. Weghorst speelt profvoetbal sinds 2012, dus we kennen hem toch? Hij heeft voetballend nog nooit wat toegevoegd.

Als pinchhitter voegt hij wel wat toe, maar in de basis echt niets.

26-09-2024 10:26

Ajax4proud +10884

In een selectie waar hij aanvoer van de flanken krijgt voegt hij zeker wel wat toe.

Bij dit Ajax leeft een spits eigenlijk op een eiland want wie geeft fatsoenlijke voorzetten?

Weghorst is niet voor niks gehaald. Een boomlange spits die 10x beter kan koppen dan Brobbey.

Juist de aankomende wedstrijd Weghorst in de spits en op de counter spelen. Zo maakt Ajax de meeste kans.

26-09-2024 10:48

Robertini +39553

Voetballend voegt hij nooit wat toe, ook niet met aanvoer van de flanken. Hij maakt daarnaast ook te weinig doelpunten voor iemand die voetballend niet sterk is.

Ik vind het ook juist helemaal geen goede counterspits, als je lange bal bedoelt, dan misschien wel, maar hij is niet supersnel ofzo. Brobbey is sneller. Bedoel je counter of kick and rush? Voor de counter is Brobbey beter, voor kick and rush Weghorst misschien.

26-09-2024 13:06

Ajax4proud +10884

In de Bundesliga heeft hij er aardig wat gemaakt.
Bij het NL maakt hij ze ook maar dan heeft hij ook aanvoer.
Hij is dan ook niet gehaald om te voetballen maar om te scoren, en dat is wat Ajax op dit moment nodig heeft.

Voegt de rest trouwens wel voetballend wat toe?
Het is allemaal zo kort door de bocht.
Hij rent z'n longen uit z'n lijf maar het verschil met Brobbey is dat hij wel een schot op goal kan maken en Brobbey de focus verliest bij 1 op 1.

Op de counter scoort Brobbey ook niet vaak maar hij houdt wel z'n mannetje van hem af en dat is zijn kracht. Dat zeiden ze al bij Jong Ajax.

26-09-2024 15:12

023Haarlem +3300

Ik denk dat Ajax van heden zo gaat spelen:

Pasveer;
Rensch, Sutalo, Rugani, Hato;
Henderson;
Klaassen, Taylor;
Traore, Brobbey, Godts;

26-09-2024 09:12

OpaHooligan +4011

Vier, vier, twee, is P.S.V.!

Wij zijn Ajax, met een traditie van buitensplers, Sjaakie, Piet, Sjonnie, Simon, Tsjeu, Jesper, Brian, Finidi, Marc, Neres, Antony! De meest legendarische Ajax spelers waren altijd de links- of rechtsbuiten.

26-09-2024 09:59

Ajax4proud +10884

Inderdaad maar zonder goede buitenspelers is het beter om 4-4-2 te spelen in deze wedstrijd.

26-09-2024 10:51

023Haarlem +3300

Ik heb het echt te doen met Farioli.
Alex Kroes heeft hem een selectie gegeven, wat uit balans is.

Geen enkele buitenspelers voldoen.
Armoede troef dat ajax met Gaaei op de rehtsbuiten positie moet spelen

26-09-2024 08:37

mokum007 +6523

Het is wel moeilijk winkelen met weinig geld he, en onze jeugd zie ik niemand die goed is voor Ajax1....

26-09-2024 09:53

OpaHooligan +4011

Goede jeugd wordt tegenwoordig al weer weggekocht door PL clubs op hun zestiende of zo, heh.

26-09-2024 10:00

023Haarlem +3300

Je had van Chelsea, City, Newcastle, Madrid of Barcelona misschien een goede linksbuiten kunnen huren.
Zoals Feyenoord met Minteh deed.

26-09-2024 10:11

Ajax4proud +10884

Ja het is echte armoede de grootmacht die geen geld meer heeft..

26-09-2024 10:52

ST +23084

------- Brobbey --- Traoré ---------
--- Taylor - Henderson - Fitz-Jim ---
Baas - Hato - Rugani - Sutalo - Rensch
------------- Pasveer --------------

26-09-2024 08:04

1Zlatan +5188

Hier kwam ik ook op uit inderdaad. Denk niet verkeerd. Al zouden je backs in dit systeem idealiter wel overlappende backs moeten zijn a la Gaaei en Wijndal (qua type).

26-09-2024 08:41

AINIESTA +45181

Waarom 5 verdedigers? Jezus

26-09-2024 08:42

JohnnyHeitinga3 +8016

Waarom zou je met 5 verdedigers gaan voetballen? Het probleem ligt toch niet in de defensie?

26-09-2024 08:50

Jarl1989 +4396

Omdat je eigenlijk met 3 verdedigers speelt en opkomende backs. Meer aanval mogelijkheden en meer verdedigend.
In 95 speelde van Gaal ook met 3 verdedigers.

26-09-2024 09:32

Altijdindestraat +40228

Zou eerder middenveld versterken en 442 spelen aangezien Traoré niet die ballen geeft als buitenspeler en Godts nog te grillig is om veel ervan te verwachten. Die moet rustiger worden gebracht.

26-09-2024 10:36

Yeshyeshyall +10975

Haast obsessieve coach, hoop dat hij niet burn out raakt op deze selectie. Ben wel blij met hem ondanks dat hij wat behoudener speelt dan me lief is

26-09-2024 07:43

debetweter +10106

Zolang we een beetje respectvol blijven als Supporters en Media zie ik een burn-out bij een type Farioli niet zo snel gebeuren. Alleen zie ik supporters en media niet zo snel respectvol worden, want dat zijn de meeste niet en laten zich leiden door de waan van de dag.

26-09-2024 07:59

NipeB +15840

Hij zal net als ieder ander gewoon moeten presteren. Wat heb je aan obsessief als je obsessief niet kijkt naar de kwaliteiten van je spelers? In dit Ajax spelen zoveel spelers in een rol of positie waar ze niet goed in zijn dat het geheel dus niet zo goed is, puntverlies logisch en er ook weinig ontwikkeling zichtbaar is. Hij geeft nooit duidelijke antwoorden op de bedroevend slechte vragen van journalisten, want vraag 1 zou moeten zijn hoe lang hij nog blijft aanmodderen met zijn spelopvatting die in de eredivisie niet werkt.

26-09-2024 08:25

Asverslaafd +1066

Terechte naam. Goeie analyse 👌🏼

26-09-2024 09:19

RuudVH +330

442, beste optie momenteel

26-09-2024 07:19

karlhof +4718

Elke logica ontbreekt momenteel. Taylor moet Godts sterker maken, niet zijn eigen spelletje spelen. Hato moet niet als een halve linksbuiten spelen maar gedoseerd opkomen.

Ook moet Ajax af van die arrogante benadering van wedstrijden. Het sloom rondspelen van de bal in de hoop een opening te vinden zoals tegen GA is zo gemakkelijk te verdedigen. Ajax weigert het gevecht aan te gaan in dat soort wedstrijden. Te veel prima donna's.

Overigens maakt Weghorst het elftal zwakker. Leuk voor de laatste 10 minuten maar geen spits die je nodig hebt om de tegenstander kapot te spelen. Hij heeft simpelweg de techniek niet en zijn overzicht is belabberd.

26-09-2024 07:13

debetweter +10106

Weghorst krijgt geen normale voorzet tot nu toe en staat wel meerdere keren in de juiste positie. Niet te vroeg oordelen.

Wat ik wel zorgwekkend vind is dat er na een mooie overwinning op fortuna. Een wedstrijd later totaal word afgezien van het spel. We hebben een vaste basis nodig om op terug te vallen. Dat ontbreekt nog.

26-09-2024 08:02

Ajax4proud +10884

Mee eens, vaste basis zou wel meer vertrouwen geven. En Weghorst kan je inderdaad nog niet beoordelen, dat komt omdat hij totaal geen goede voorzetten krijgt.

26-09-2024 10:14

debetweter +10106

Hij heeft ook pas 2 wedstrijden in het veld gestaan en 95 minuten gespeeld....

26-09-2024 12:35

NipeB +15840

Maar dat is de opdracht. Bijna niemand mag spelen in zijn kwaliteiten. Dat slome rondspelen of zelfs met de voet op de bal achterin is lokken waar echt geen enkel team in trapt. We hebben weken zitten kijken naar de ijverige Akpom die vierde middenvelder was om een overtal te creëren en dan niet in de 16 was om te scoren als de bal daar kwam. De hele spelopvatting past niet bij Ajax en werkt niet in de eredivisie.
Dat zag je al vanaf de allereerste oefenwedstrijd en heeft niks met de spelers maar met de opdrachten te maken. Het is allemaal gebaseerd op lokken en dan snel uitbreken maar als je de bal al hebt en de tegenstander komt niet of geen snelle spelers voor in hebt als het Europees wel een keer kan werken, lijkt deze trainer en staf geen oplossing te hebben.

26-09-2024 08:29

Tim.S +3958

Lekker 442 gaan spelen.
Brobbey en akpom in de spits

26-09-2024 07:10

hatodetoekomst +579

Geen frits aub

26-09-2024 07:09

Barra +5529

Nee stel je voor dat je nog een beetje voetbal in de ploeg houdt.

26-09-2024 07:14

debetweter +10106

Kamp FJ en Kamp anti-FJ het is toch wat.

26-09-2024 08:06

brullie +7046

Mooi verhaal maar wissel dan ook niet aan de lopende band.

26-09-2024 06:57

Julisme +283

Moet je de backs niet zo hoog op het veld zetten

26-09-2024 04:29

Aurelius1 +19736

Farioli, the next Roger Schmidt, moet tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Deze man is teveel in zichzelf gaan geloven, maar hij zou maar op één ding moeten vertrouwen: de kwaliteit van de spelers. Door de buitenwacht is hij veel te belangrijk gemaakt, waardoor hij zelf is gaan denken dat ie daadwerkelijk van belang is. Dat is ie niet.

26-09-2024 04:21

AjaxYahudi +3108

Een beetje zoals jijzelf en Ajaxshowtime dus?

26-09-2024 06:52

Artemio +32137

One trick pony.

26-09-2024 08:09

Rymesyt +8067

Als hij niet van belang is, wat maakt het dan uit of hij wel of niet in zichzelf is gaan geloven? Als het allemaal niet uit maakt voor het sportieve is het toch alleen maar fijn dat er dan iemand zit die in elk geval een beetje lekker kan kletsen, heb je in ieder geval de kranten vol.

26-09-2024 09:01

JanMolby +1604

"stabiel blijven aan, en zonder bal". Dus dat je niet omkukelt of uitglijdt?

26-09-2024 02:57

Indy2 +15254

Na het lezen van het artikel kwam het in mij op dat velen dit als een uitnodiging zouden zien om Kroes voor de zoveelste keer neer te sabelen. Weer die nutteloze herhaling van negativiteit — huilerig gedrein waarmee niemand iets mee opschiet.
Nou dat had ik weer goed gezien ....

26-09-2024 01:18

Nr.10 +111440

Het wordt nu echt tijd om een goede wedstrijd neer te zetten tegen een ploeg van degelijk niveau.

26-09-2024 00:54

Artemio +32137

Matchdeej!!!

26-09-2024 00:50

JariLitmanen87 +7934

Switchen om Klaassen in te passen.

Kroes bedankt hè.

26-09-2024 00:34

Francesco +5850

Sorry maar je gaat niet nu opeens je systeem veranderen. Het gaat namelijk niet om het systeem, maar hoe je het uitvoert en de kwaliteit, mentaliteit.

Tegen Besiktas geeft Ajax gewoon meer dan tegen Go Ahead of heracles en dat is al jaren het probleem.

GODTS______BROBBEY_____TRAORE

Kan je opstellen dus zet ze neer.

Wat vooral mist is het bedienen van de spits. Dat zag je bij Weghorst ook.
En dit is de laatste 15 jaar heel vaak al teruggekomen.

Sowieso Rugani in de basis.

25-09-2024 22:20

Bobje99 +7166

De spits deed alleen zelf ook niet voldoende mee. De tijd dat er non stop ballen vanaf de zijkant de 16 in gepompt worden is niet meer. Daarbij blijkt uit statistieken dat de voorzet een zeer belabberde manier is om tot een goal te komen.

Weghorst kreeg weinig bruikbaars, maar deed ook veel te weinig om dan als kapstok te fungeren. Brobbey kan dit als geen ander. Met hem gaat het hele team makkelijker voetballen.

25-09-2024 23:21

JanMolby +1604

O jee. ,'de' statistieken. De tel is niet bij te houden, van de talloze voorzetten waaruit ik mijn leven heb zien scoren. Total onzin,dus.

26-09-2024 03:01

Tim.S +3958

Rugani in plaats van kaplan

26-09-2024 07:11

debetweter +10106

Niet de eerste keer dat hierop gehint word. Dus ik denk dat het al verder getraind is dan een paar dagen.

26-09-2024 08:13

Rockanje23 +37099

10 weken voorbereiding in twee dagen door de plee gespoeld omdat Kroes zo slim is twee buitenspelers te verkopen en er niemand voor terug te halen. En als er wel iemand gekomen was, was dat een speler die inmiddels al ruim 7 weken geblesseerd is. Ik heb Kroes lang verdedigd hier, maar zijn handelen in de laatste transferdagen en zijn interviews daarna openden ook mijn ogen. Die man is volkomen ongeschikt voor zijn vak. Net als voor hem vd Sar, H2 en Mislintat. Ajax is van de regen in de drup gekomen.

25-09-2024 22:01

HsvHoek +2840

Hier is geen speld tussen te krijgen

25-09-2024 22:04

Steffenhagen +37934

Dat dus . Het ergste is dat hij er mee weg lijkt te komen omdat alles bij Ajax draait om de cijfers . De sportieve doelstellingen daarmee volkomen ondergeschikt . Boft die kroes even , in elk ander voetbalbedrijf zou hij met pek en veren het stadion zijn uitgejaagd : prutser

25-09-2024 23:11

Mitchjo +6215

Volledig eens met deze post, zijn gewoon feiten.

25-09-2024 23:20

Mitchjo +6215

Hij noemt toch gewoon feiten? Waar gist hij dan?

26-09-2024 09:44

Polifinario +2101

Het bod op Bergwijn kon Ajax niet weigeren, maar kwam te laat en onverwacht. Forbs hadden ze gegarandeerd niet verhuurd als Bergwijn eerder zou zijn vertrokken.

26-09-2024 00:14

Artemio +32137

Kroes nam genoegen met 4 miljoen minder om er een klap op te geven om vervolgens geen vervanger te halen.

26-09-2024 00:52

Prometheus +1039

Hij had Forbs überhaupt niet moeten verhuren. En nee, dat vind ik niet achteraf pas, maar op het moment zelf ook. Als hij hem direct had kunnen verkopen, zodat er ook wat geherinvesteerd had kunnen worden, dan was het nog een ander verhaal. Maar dit was om meerdere redenen een domme deal.

26-09-2024 03:21

Rockanje23 +37099

21 miljoen noem nou niet bepaald een niet te weigeren bedrag op de laatste dag van de transferperiode. Was dat pakweg 40 geweest, had ik dat nog kunnen begrijpen maar nu niet. En dan ook nog met Sulemana komen als vervanger. Afgezien van zijn voetbalkwaliteiten, hij was toen al ruim drie weken geblesseerd, dat zijn in er inmiddels al 7. Dan had je toch een kat in de zak gehaald ? Zeker omdat Berghuis toen ook al geblesseerd was. Een TD die zijn werk goed doet zou dit nooit zo doen. En Kroes deed het wel.

26-09-2024 06:44

Ajax1969 +4166

Of van de drup in de regen...

26-09-2024 00:52

Prometheus +1039

En deze zelfde man moet vervolgens in de winter herstelwerkzaamheden gaan verrichten. Ik hou mijn hart vast…

26-09-2024 03:36

Yeshyeshyall +10975

Ook nog geen fan en er is een grote fout gemaakt met het (niet op tijd) aantrekken van Sulemana maar in de weken er voor was Kroes natuurlijk hard op zoek naar geld waardoor ik de verhuur en verkoop van Forbs en Bergwijn nog wel kan voorstellen. Ideaal is het allemaal niet maar dat was het sowieso niet meer sinds TH weg is. Weghorst had hij ook beter pas kunnen halen bij een verkoop van Akpom maar goed we moeten door en dit is wat er nu op tafel ligt

26-09-2024 07:49

Altijdindestraat +40228

Geen Kaplan aub als Baas nog niet fit, die is totaal niet in vorm

GODTS__________BROBBEY___________TRAORE
TAYLOR________HENDERSON___________FITZ-J
HATO_____RUGANI_______SUTALO______RENSCH

________________PASVEER

25-09-2024 21:52

020Dario020 +2070

Godts en Hato spelen ook wat minder goed de laatste tijd.

25-09-2024 22:00

Altijdindestraat +40228

We moeten er 11 opstellen schat.

25-09-2024 22:09

JariJari +15268

Hij heeft liever Wijndal en Rasmussen wellicht? 🤣

25-09-2024 22:31

Francesco +5850

zoiets als dit ind.

25-09-2024 22:21

Jan60 +293

Ja, de meest logische opstelling

26-09-2024 00:00

Steffenhagen +37934

Ajax is een karikatuur geworden van zichzelf . Ondanks de inzet van Farioli is Ajax sportief morsdood en geen schim van de club die het decennia is geweest . Dat het huidige technische beleid in handen is gegeven van een zelfverklaarde TD die de ervaring heeft van een terreinknecht is het ultieme voorbeeld van een moreel failliete club zonder kompas en koers . Dat is dus de fucking realiteit

25-09-2024 21:46

Altijdindestraat +40228

Jan Spatie.

25-09-2024 21:56

AjaxAficionado +1487

Ja ja ja nu weten we t wel een keer, wanorde wanbeleid prima. AS is een veel mooier platform als we gewoon allemaal een keertje positief worden met elkaar, we zijn in opbouw begrijp dat nou een keer. Kroes dit kroes dat prima maar wie dan? Realiteit is het maar daar heb je niks over te zeggen, we hebben duizenden zelfbenoemde TD’s hier maar niemand begrijpt dat we het gewoon moeten gaan doen met deze jongens. Geef die jongens eens met dezelfde energie support in plaats van met deze energie iedere keer alles naar beneden te trappen!

25-09-2024 21:59

NipeB +15840

En hoezo denk je dat dat niet gebeurt? In het stadion krijgen ze thuis en uit alle steun. Dit is een platform om te discussiëren. Niet om alleen maar te zeggen dat het allemaal fantastisch is als het dat al seizoenen lang niet is.

25-09-2024 22:43

AjaxAficionado +1487

Ik zeg ook niet dat het allemaal fantastisch is maar verder komt er 0 opgebouwde kritiek maar puur en alleen alles afbranden, heb je niks aan

26-09-2024 07:09

Sven Heida +1384

De angst regeert dat Kroes dezelfde stunt in de winterstop herhaalt , nog meer weghorstjes en ruganies .

26-09-2024 15:44

TheSpecialOne +8933

Het morele verval van Ajax wordt hier op AS geïllustreerd door de ''simpele'' oplossingen die aangedragen worden zoals: de mentaliteit deugt niet, er is te weinig ervaring, Bergwijn verziekt de sfeer en moet zo snel mogelijk vertrekken, etc. De narcist Van Der Sar heeft na het vertrek van Overmars Ajax de definitieve doodsteek gegeven door het verkwanselen van de Ajaxcultuur door het niet aanstellen van een capabele TD die de continuïteit van Ajax kon waarborgen. In plaats daarvan was het God zegen de greep en werd de club aangeleverd aan de grillen van allerlei charlatans. Dat is waar het bij Ajax aan schort.

26-09-2024 02:52

Rob1976 +9524

Met deze selectie is 4-4-2 de enige juiste formatie
Brobbey - Weghorst
Godts - Klaassen - Henderson - Traore
Hato - Rugani - Suatalo - Rensch
Pasveer

25-09-2024 21:40

Tony Emmanuel +524

Davy mag niet meedoen.

25-09-2024 21:48

Turbo +42060

Buiten het feit dat dit in de praktijk gewoon 424/433 met een diepe 10 is, heb je echt totaal geen middenveld. Onmogelijke opstelling.

25-09-2024 21:58

Bobje99 +7166

Met deze selectie kun je prima 4-4-3 spelen. Het wordt pas lastig op het moment dat er ook maar één basis speler en met name voorin geblesseerd raakt. Dan pas moet je omschakelen naar 4-4-2 of een afgeleiden daarvan.

Denk dat de staf dit overigens zelf ook wel snapt.

25-09-2024 23:23

C14 +22448

Dus naar een andere formatie switchen om je twee slechtst voetballende spelers op te kunnen opstellen?

26-09-2024 00:47

ST +23084

Dat is in werkelijkheid 4-2-4. Terwijl de strijd op het middenveld bepaalt wordt. Als je zo gaat spelen verlies je met 6-0. Daarnaast is Klaassen niet speelgerechtigd. Wel een goede keuze om Rugani op de plek van Kaplan te zetten.

26-09-2024 08:00

HsvHoek +2840

Ben bang dat we morgen geen schijn van kans hebben, Besiktas lijkt een maatje te groot. Ik zou werkelijk niet weten hoe we dit kunnen winnen, hopelijk Farioli wel.

25-09-2024 21:39

NipeB +15840

Die kan ook niet winnen van Volendam of GAE en Panathinaikos. Dus nee, die heeft geen bijzondere tactiek.

25-09-2024 21:52

HsvHoek +2840

Nee klopt maar ik las net dat hij een iets andere opstelling gaat doen misschien een 442 wat nu beter past nu we geen vleugelspelers hebben (althans niet van een goed niveau).

25-09-2024 22:02

NipeB +15840

Het heeft allemaal niks met formaties te maken. Alles kan in allerlei formaties. Ajax beweegt niet, dekt ruimtes niet af, speelt niet compact, loopt met de bal ipv te voetballen, geen tempo. Het maakt niet uit welke poppetjes je op welke manier op het veld zet. Als je niet snapt dat je steeds moet bewegen en ruimtes moet creëren, snap je voetbal niet. Deze coach lult wel veel maar die basis beginselen van Ajax en voetbal. Ik zie ze ook na weken nog niet. En dat heeft niks te maken met transfers.

25-09-2024 22:47

Professor +11178

Juist, snappen ze het niet, kunnen ze het niet doet de technische staf er genoeg aan. Zeg het maar!

25-09-2024 23:36

Polifinario +2101

Tja, wat hebben ze dan in de jeugd geleerd vraag ik me af.

26-09-2024 00:18

TheSpecialOne +8933

Farioli snapt het Ajax spel niet. Hij is de wanhoop nabij.
Een trainer met een echt plan husselt niet elke week weer zijn elftal door elkaar, maar heeft een stip op de horizon waar hij naartoe werkt.

26-09-2024 02:57

JariJari +15268

Besiktas stelt toch vrij weinig voor? Dezelfde clubelo als Utrecht en we spelen thuis.

Galatasaray is de lastige Turkse tegenstander.

25-09-2024 22:34

SiegiEd14 +2271

Met spelers als Rensch, Taylor en Fitte Jim ga je het totaal niet redden in Europa. Rensch maakt vaak domme fouten en met Taylor en Fitte Jim op het middenveld zijn ze van KKD niveau en worden ze overlopen.

25-09-2024 21:38

arigold +7870

We need Berghuis..

25-09-2024 21:34

Bensco +7174

Je moet nu gewoon heel realistisch zijn. Je hebt dit jaar 42 wedstrijden te spelen, tussendoor nog internationals die worden opgeroepen en nog eens bekerwedstrijden die je moet draaien. En dat terwijl je als sinds juli aan het voetballen bent. Dat kan nooit met deze selectie. De selectie is niet breed genoeg om op 2 a 3 fronten te strijden. Ajax moet dus hele harde keuzes gaan maken want als we de 3e plek mislopen komt Ajax financieel nog harder in de shit dan dat we nu al zitten

Brengt me gelijk bij aankomende winter. Ik geloof nooit dat Ajax dan ineens wel spelers kan gaan aantrekken. De kans is vrij groot dat we dan Europees zijn uitgeschakeld waardoor we weer inkomsten mislopen. Hoe kun je dan ineens wel de portemonnee trekken? We hebben deze zomer zowel het doel van de transfersommen alsmede het doel van salaris verlaging niet gehaald. Ajax gaat echt niet ineens 10-15 miljoen neerleggen als het toch nergens meer om speelt.

Bizar slecht beleid dit

25-09-2024 21:29

arufred +9816

Prima verwoord want zo is het.

25-09-2024 21:33

NipeB +15840

Je moet alleen voor de eredivisie gaan maar ik heb het idee dat spelers en staf Europa leuker en belangrijker vinden want meer kans op belangstelling uit het buitenland. 5 verliespunten in 4 wedstrijden zonder een sterke tegenstander is namelijk onacceptabel.

25-09-2024 21:54

Bensco +7174

Ja ik zie als supporter ook liever een goede Europese campagne maar ik denk niet dat Ajax hoge ogen gaat gooien met deze selectie. Je kan ook niet het risico lopen dat je nog een keer Europa league moet spelen. Dan staat Ajax een forse bezuinigingsoperatie te wachten komend jaar.

25-09-2024 22:26

NouridolbergNeres34 +1912

Ik denk dat er in de winter geen aankopen worden gedaan, misschien 1 of 2 huurlingen van 30+.

25-09-2024 23:51

Bensco +7174

Mijn hoop is dat ze de pijlen richten op zuid Amerika of de MLS. Wellicht is er dan een speler van kaliber die op te halen is. Maar daar staat nog steeds tegenover dat Ajax eerst moet verpatsen. Tegen die tijd weet je ook een beetje waar de huurlingen met op optie tot koop naartoe bewegen.

26-09-2024 05:26

Polifinario +2101

Als je je alleen richt op een eindplek in de competitie omdat die toevallig veel poen oplevert, ben je wat mij betreft verkeerd bezig. Die poen heeft ons deze ellende gebracht. Ajax moet veel meer doen met de jeugd en als dat dan wat langer duurt dan is dat maar zo.

26-09-2024 00:22

Bensco +7174

Ja 100%, ik zie dat Beuker zich daar ook heel intensief mee bezig houdt. Maar wat je zegt, de poen heeft ons juist problemen gebracht en een van die problemen is dat de jeugd doorstroming de laatste paar jaar aardig is opgedroogd. Eerdaags dat die weer is opgestart en talenten van kaliber voortbrengt ben je zo een aantal jaar verder

26-09-2024 05:28

Mitchjo +6215

Bijzonder triest dat we onze speelwijze moeten aanpassen vanwege een idioot als td.

25-09-2024 21:09

ajaxfan83 +3483

Met Beuker erbij bedoel je.......

25-09-2024 21:16

AFCAjaxMidNineties +12754

Je kan 6 jaar door blijven lullen. Het ontbeert gewoon op 4/5 plekken ernstig aan kwaliteit.

25-09-2024 21:03

Babangida83 +23935

Laten we ze niet te groot maken, maar weer van eigen kracht uitgaan. Als t de topscorer van de serie A betreft, dan speelt die niet in Turkije. Natuurlijk met respect naar de tegenstander, maar niet meer dan dat.

Gewoon je veel getrainde systeem gebruiken en de spelers daar invoegen. Zo ging t tot nu toe juist goed. Ook met Rasmussen als rechtsbuiten, met een gemankeerde Traore, een Godts die nog moest loskomen en zonder Brobbey. Daarnaast qua fitheid een hele grote achterstand, die nu toch deels is ingehaald.

Dat geeft namelijk duidelijkheid en vastigheden en dat vinden voetballers fijn. Dan gaan ze minder nadenken en beter voetballen.

25-09-2024 20:57

YugoVik +33284

Wat zal de opstelling of formatie worden.. Het zal me eens benieuwen zoals iedereen hier..

Je zou in princiepe 442 kunnen spelen met 2 spitsen Godts dicht bij hun als een 10..mja dat zal niet gebeuren denk ik, dan begin je eigenlijk helemaal opnieuw..

Brobbey traore
Godts
Taylor ?
Henderson

Hato rugani Sutalo rensch

25-09-2024 20:45

JoshuaSmits +9663

Analyse over Farioli in Turkije. Toen speelde hij 4-3-3 of 3-4-2-1. Dat laatste systeem zelfs vaker. Dat zie ik bij Ajax ook nog wel gebeuren gezien het gebrek aan buitenspelers.

https://totalfootballanalysis.com/head-coach-analysis/francesco-farioli-at-alanyaspor-2022-23-tactical-analysis-tactics

25-09-2024 20:49

YugoVik +33284

Word mooi druk als iedereen stil staat als wij de bal hebben en de lang tegenstander gaan lokken .. 😜.. Maar goed hij zal met een dubbele pivot waarschijnlijk gaan spelen stel hij speel 3-4-2-1

Wie zal dan naast henderson te spelen komen rensch, van den boomen of tahirovic

25-09-2024 20:50

JoshuaSmits +9663

Hoe bedoel je dat?

25-09-2024 20:52

YugoVik +33284

Omdat er weinig beweging is op het middenveld en aanval

25-09-2024 21:02

JoshuaSmits +9663

Dat ligt er maar net aan hoe je het invult, toch? Leverkussen speelt hetzelfde systeem met heel veel beweging. Als je wingbacks opstelt heb je diepgang op de flank, types als Klaassen en Taylor hebben diepgang vanuit het middenveld. Brobbey heeft als spits ook diepgang.

Ik heb zelf liever gewoon 4-3-3 hoor, maar in ieder systeem kun je op zich aanvallend en attractief spelen.

25-09-2024 21:06

YugoVik +33284

Klopt maar ik bedoel meer als ik naar de afgelopen wedstrijden kijk hoe weinig beweging er in zat.. Tegen NAC en GAE bijvoorbeeld

25-09-2024 21:12

JoshuaSmits +9663

Toen zeker. Helaas is het heel wisselvallig. Ook het druk zetten gaat in sommige wedstrijden goed en intensief, en in andere wedstrijden gebeurt er niks. Heel vaag.

25-09-2024 21:16

NipeB +15840

Maar ieder “systeem” is afhankelijk van spelers die bewegen, afstanden tussen linies compact houden en de bal het werk laten doen ipv zelf te lopen met bal. Daarop wordt al jaren totaal niet meer getraind door alle trainers die Ajax heeft gehad want het is traag, stilstaand voetbal met grote ruimtes op het middenveld. Zelfs Hercules kan dan van je winnen. Is nog niks aan verbeterd.

25-09-2024 21:59

TheSpecialOne +8933

Farioli pompt de spelers vol met opdrachten waardoor de spelers moeten nadenken tijdens de wedstrijd in plaats van intuïtief te kunnen reageren waardoor de handelingssnelheid drastisch omlaag gaat en alles stil komt te staan. De tegenstander krijgt namelijk meer dan genoeg tijd om de passlijnen af te sluiten waardoor er weinig ''beweging'' is bij Ajax.

26-09-2024 03:08

020Dario020 +2070

Denk dat je dit bedoeld met een soort van ruit op het middenveld?
Taylor en jouw ? Zullen dan telkens met hun back mee moeten waardoor je in de omschakeling komt te voetballen en dan moet hopen op bevliegingen van Brobbey traore of godts.
Dat gaat heel raar voetbal worden en ik denk dat je juist dan echt overlopen word

25-09-2024 22:06

arufred +9816

Wisten jullie dat in de 1ste 4 ronden van de E.L. Ajax alleen maar nummers 1 treft. Dat is dus 4x1=4
Doe je hetzelfde met de tegenstanders van AZ en Twente dan kom je uit op 23 bij AZ en 29 bij Twente. De getallen zijn de optel sommen van de plaats in de ranglijst van de tegenstanders van AZ en Twente.

25-09-2024 20:42

arufred +9816

Foutje Besiktas is nummer 2 in Turkije,maar dan nog.

25-09-2024 20:45

maarten0909 +6430

Nou nou, de nr 1 van Azerbeidzjan en Israël. Ik denk dat Twente een iets zwaarder programma heeft hoor, met united, lazio en nice.

25-09-2024 21:23

arufred +9816

Al die 3 die jij noemt doen het nu niet goed in hun competitie.

25-09-2024 21:27

maarten0909 +6430

Dus jij bent van mening dat ajax een moeilijker schema heeft dan Twente?

25-09-2024 22:21

Henkjanklaas +20657

Het is allemaal erg geforceerd. Wie je er ook inzet, het maakt niet heel veel verschil vrees ik. Kwaliteit is gewoon onvoldoende. Het is kiezen tussen schaarste zeker aan de buitenkanten voor.
Gebrekkig middenveld zeker zo lang Berghuis eruit ligt.

25-09-2024 20:42

dod +614

442 met een ruit, een 6 en een 10 dus. Hato op 6, baas op de back en rugani naast sutalo.
Hendo en Taylor en op 10 dan akpom totdat berghuis terug is en in de eredivisie davy op 10.
Wout en brobbey spits.

433 met traore en faberski kan ook prima, dan akpom achter brobbey bv. Of hkysson want die kan wel steekballetjes geven.

Vd boomen kan goede voorzetten geven, ook een wapen.

Ik zie best veel goede mogelijkheden met deze selectie, alleen moet je dan spelers uit vorm of te zwak niet meer opstellen.

25-09-2024 20:25

Henkjanklaas +20657

Je optimisme is erg aandoenlijk alleen slaat het nergens op.
Als je spelers uit vorm of te zwak niet meer opstelt houd je bijna niemand over.

25-09-2024 20:44

dod +614

Denk dat je zonder fitz jim en godts beter was geweest zaterdag. Dat bedoel ik ermee.

25-09-2024 20:51

Henkjanklaas +20657

Maakt allemaal weinig uit. Net Eriksen gezien tegen Twente ? Die hadden we moeten halen bijv.

25-09-2024 21:38

Mv9494 +16639

Met dank aan Kroes

25-09-2024 20:16

YugoVik +33284

Nja farioli is er ook debet aan.. Zijn spelopvatting kan mij niet bekoren met de daarbij behorende opstellingen..

We verliezen van NAC en gelijkspel tegen GAE en dan zeggen mensen dat we in een proces zitten..je mag wel meer verwachten..

25-09-2024 20:24

Maarten111 +1289

We verliezen niet van GAE

25-09-2024 20:29

YugoVik +33284

Gelijkspel

25-09-2024 20:34

Kuningast +5079

De beste man is net begonnen. Je selectie is zwakker dan vorig seizoen. Ik ben het ook niet met al zijn keuzes eens maar er zit tenminste een idee achter

Uitwedstrijden zijn al jaren een drama bij Ajax. Zeker na een midweekse wedstrijd.

25-09-2024 20:42

TheSpecialOne +8933

Excuses, excuses. Daar schiet niemand wat mee op. Zeker Ajax niet!

26-09-2024 03:11

TontoKarnaggel +42542

Ik vind aanvallend voetbal het allerbelangrijkst wat ik van Ajax wil zien. Daarna komt spelplezier, passie en teamgeest, daarna creativiteit (maar ja, als die kwaliteit er niet is kan een trainer dat niet verhelpen) en daarna komt pas een 4-3-3 opstelling. Want kom op man, hoe vaak hebben we niet naar een 433 opstelling zitten kijken met 11 apatische Ajacieden die op eigen helft elkaar in slow motion de bal toe spelen? Lekker belangrijk dan die 4-3-3... Dan heb ik liever dat we gewoon lekker aanvallen, doordekken en afjagen met desnoods 7 verdedigers en 3 middenvelders....

25-09-2024 20:10

WeirdAJAX +12306

Ik ben het met je eens. De spelopvatting is belangrijker dan het systeem.

25-09-2024 20:53

Turbo +42060

Over het algemeen geen goed teken als een Ajax trainer na een zeperd begint over meer "stabiliteit en balans". Dat gaat waarschijnlijk meer beton en meer schijnzekerheid betekenen.

We spelen al puur resultaatvoetbal. Als daar nog een schepje bovenop gedaan wordt gaat het pijn aan de ogen doen.

25-09-2024 20:08

DeMeervanweleer +7587

De kwaliteit om meer te doen dan dat is er simpelweg niet. Dan maar lelijk en misschien in de winterstop serieuze versterkingen en dan weer op weg naar mooi.

25-09-2024 21:03

debetweter +10106

Lijkt er bijna op dat dit altijd het plan is geweest om ajax van 433 af te krijgen. Want iedereen ziet het gebrek aan kwaliteit en vind het aantal forse tegenstanders tegenvallen

25-09-2024 19:47

ST +23084

Dat is het niet. Gewoon gefaald door Kroes.

25-09-2024 19:54

debetweter +10106

Hoho. Bergwijn kwam duidelijk niet in de plannen van Farioli voor. Als Farioli of iemand anders hoog in de boom het een te groot risico zou vinden had iemand kunnen ingrijpen. Ik neem het Kroes kwalijk dat hij als TD te weinig risico heeft genomen. Alleen met de verkoop van Bergwijn heeft hij dat eigenlijk gedaan en daar is het totaal verkeerd uitgepakt

25-09-2024 20:45

ST +23084

Lekker met 2 spitsen gaan spelen. Liefst Brobbey met Traoré. Anders Brobbey met Weghorst. Daarnaast graag Rugani voor Kaplan.

25-09-2024 19:45

trodat4030 +97067

Gaat t nou om een andere opstelling of een andere formatie (dat kunnen namelijk 2 heel verschillende dingen zijn!), de titel misleidt weer eens op deze manier. Een andere opstelling is verre van schokkend namelijk, zeker onder Farioli die volgens mij elke wedstrijd een andere opstelling de wei in stuurt, maar in de tekst gaat het toch meer naar een andere formatie. Stop eens met vrij interpreteren van wat de man nou eigenlijk zegt! Als je slecht bent in Engels, laat iemand het doen die het wel kan en ga lekker terug naar school..

25-09-2024 19:24

Harrier Du Bois +38948

We kunnen heel veel zeggen en ik zie dat er ook van alles gezegd is ondertussen, maar wat ik mis na alle analyses van Farioli tot aan de gemiddelde gebruiker hier, is het simpel aangeven dat als je als een stel mietjes aan een wedstrijd begint, het ook mieterig zal uitvallen. Dit komt steevast bij een aantal clubs voor die niet bang zijn om te voetballen in combinatie met het publiek erachter, dan zwijnen we weg als mietjes, wat ik echt reden nummer 1 vind voor het gelijkspel en tevens bedroevende spel van Ajax. We zijn Ajax verdomme, een GAE of wat dan ook voor club die uitpakt omdat Ajax op bezoek is, moeten we niet zo bang voor zijn, onderdanig zijn we, we laten het toe. Dat was ook zo tegen NAC, we laten ons klein en bang maken en het heeft nog effect ook, waardeloos.

25-09-2024 19:22

JohnnyDoodle +2590

Precies dit. Opstellingen en tactieken zouden er in 90% van de Eredivisie wedstrijden niet toe moeten doen. Aanvallende drang, hoog baltempo en druk op de bal is in elke wedstrijd nodig.

25-09-2024 20:52

TheSpecialOne +8933

Daar heeft de trainer alles mee te maken. Farioli is nu al bang voor zijn baantje en geeft de spelers een verdedigend spelconcept mee om maar niet te verliezen. Dat betekent dus de bal aan de tegenstander laten en naar achteren lopen in plaats van de tegenstander bij de strot te grijpen met aanvallend voetbal.
He is gewoon een schande.

26-09-2024 03:22

linksbinnen +8198

Ik geef het Farioli te doen. De hele voorbereiding met 433 drukzetten ed getraind wat er best aardig ingeslepen was. Net voor de deadline word je als het ware onthoofd door Kroes en zo'n beetje gedwongen naar een 442. Lekker opnieuw beginnen. Succes Francesco!

25-09-2024 19:20

Ajacied33 +36807

Een gelijkspel morgenavond zou ik happy mee zijn. Geen uitspraken die bij een Ajacied horen, maar realisme is ook wel fijn.

25-09-2024 19:13

YugoVik +33284

Word een zware wedstrijd.. Als farioli met fitz jim en baas start word het niks

25-09-2024 20:22

Ajacied33 +36807

FJ wordt het vrijwel zeker morgen. Klaassen is niet speelgerechtigd.

25-09-2024 20:28

YugoVik +33284

Zijn we mooi klaar mee

25-09-2024 20:34

willem1958 +8819

Van Bronckhorst weet precies hoe Ajax ervoor staat en zal datgene doen waardoor Ajax een lastige wedstrijd gaat spelen en dan heeft Besiktas ook nog een heel aardig middenveld.
Ik verwacht dat Ajax morgen het onderspit zal delven helaas.

25-09-2024 19:10

JanBiesbos +29227

Wellicht 4-3-3 starten en dan 4-3-1-2 eindigen met alle spitsen en klaasen

25-09-2024 19:09

Laudrup10 +17172

Brobbey en Akpom ?

25-09-2024 19:32

debetweter +10106

Klaassen is niet ingeschreven. Dus dat zal dan eerder Berghuis, Henderson, Taylor en Fj worden denk ik.

Krijg je zoiets

--- Brobbey -- Traore ---
-------- Berghuis -------
--- fitz -------- Taylor ---
----- henderson --------

25-09-2024 19:51

YugoVik +33284

Berghuis is geblesseerd

25-09-2024 20:19

SiegiEd14 +2271

Taylor en Fitte Jim op middenveld hahaha… Het is zo triest en zeker Europees ben je met die 2 te zwak

25-09-2024 21:42

debetweter +10106

Dat weet ik maar niet alle Europese wedstrijden hoop ik l

26-09-2024 07:00

JanBiesbos +29227

Klaasen idd niet speel gerechtigd

26-09-2024 08:08

JanBiesbos +29227

Klaasen mag niet meedoen 😖

26-09-2024 08:07

Kryptonite +76969

Ik snap dat het verdomd lastig is om 433 te spelen met deze ploeg, zeker als je ook nog met blessures te kampen hebt. Maar we moeten imo toewerken naar een vaste basis. Er moeten meer automatismen in de ploeg komen en dan pas kan je reservespelers inpassen.

Voortaan gewoon zo:

Pasveer
Rensch - Sutalo - Baas - Hato
Fitz Jim - Hendo - Taylor
Traore - Brobbey/Akpom - Godts

Als Baas niet kan spelen, vervangen met Rugani. Als Brobbey niet kan spelen, begin je met Akpom(!!!!). Als Godts geen hele wedstrijd vol kan maken, zet je desnoods Fitz Jim daar neer. Als Traore weer ruk speelt zoals tegen GAE vervang je hem met Banel. En in de tussentijd bidden dat Berghuis snel weer hersteld is en dat Amo en Faberski zich aandienen.

Ongelooflijk met wat voor kut selectie we opgezadeld zijn. Totaal uit balans, nog meer dan vorig jaar. En dat op zichzelf is een prestatie van jewelste.

25-09-2024 19:08

Ajaxsupporter02 +14205

Je kan nu al beter Faberski erin brengen dan Banel als Traoré gewisseld moet worden.

25-09-2024 19:35

Kryptonite +76969

Beter voor ons misschien, maar niet beter voor zijn ontwikkeling. Dat kun je die jongen niet aandoen.

25-09-2024 19:45

Ajaxsupporter02 +14205

Waarom zou het zijn ontwikkeling remmen?

25-09-2024 20:47

DeMeervanweleer +7587

Banel is niet eens goed genoeg voor Jong. Ik opteer voor de 442 optie. Daardoor iets meer vernuft of mogelijkheden op het middenveld, Godts als 10 of Klaassen. Weghorst en Brobbey lijken mij geen lekker duo om tegen te spelen,

25-09-2024 20:04

YugoVik +33284

Baas en fitz jim zijn niet goed genoeg voor basis tegen betere tegen standers.

25-09-2024 20:20

Kryptonite +76969

Baas en Fitz Jim niet goed genoeg? Zeg maar de enige spelers in de selectie die voor de opbouw kunnen zorgen? Wie zie jij dan liever? Rugani en Klaassen?

25-09-2024 20:28

YugoVik +33284

Welke opbouw?.. Ik heb fitz jim niet zien opbouwen tegen GAE.. Hun kun je gebruiken tegen mindere tegenstanders.. Rugani en Klaassen zijn duidelijk beter dan die 2

25-09-2024 20:35

Kryptonite +76969

Ja, alle spelers waren geen knip voor de neus waard tegen GAE. Op basis van die wedstrijd zou je als eerste Taylor, Hato en Traore moeten laten banken en Weghorst nooit meer laten spelen. Baas is de enige die de opbouw van achterin kan verzorgen, Fitz Jim is de enige die de linies kan verbinden. Klaassen en zeker Rugani zijn houterige spelers waar je niets aan hebt.

25-09-2024 20:50

LukaLitmanen +82153

Ik word moe van jou yugovik. Een rare lobby om FJ af te kraken

25-09-2024 22:40

YugoVik +33284

Nee hoor vind hem niet goed genoeg..er is niks raars.. Het is raar als je zegt dat hij goed speelt terwijl hij niet goed speelt..

25-09-2024 23:01

afca1985 +21437

Midden in het seizoen onze hele opstelling en speelwijze aanpassen omdat ze hebben gefaald op de transfermarkt🤬🤬.

Farioli is niet te benijden, met deze gozer aan het roer mogen we heeeeeeeel blij zijn.

25-09-2024 18:59
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.