Debuut Kaplan grootste hoogtepunt bij doelpuntloos gelijkspel Jong Ajax

door BadembaBarrie 524

Bron AS

Debuut Kaplan grootste hoogtepunt bij doelpuntloos gelijkspel Jong Ajax

door BadembaBarrie 524

Bron AS

Laatst geüpdatet

Jong Ajax heeft thuis gelijkgespeeld tegen ADO Den Haag. In een saai duel wist de ploeg van Dave Vos zeker voor rust nauwelijks iets te creëren. De tweede helft was wat dat betreft beter, maar goed was ook daar een te groot woord voor. Het hoogtepunt was het debuut van Ahmetcan Kaplan in de 71e minuut, na ruim een jaar blessureleed. Gescoord werd er dan ook niet op De Toekomst: 0-0.

Wedstrijden van Jong Ajax zijn vaak doelpuntrijk. Ook dit seizoen, waarin het overgrote deel van de wedstrijden verloren ging, gaat dat principe nog vaker dan niet op. Tijdens de eerste helft tussen Jong Ajax en ADO viel echter uiterst weinig te beleven. Een bloedeloze openingsfase kreeg wat leven uit een vrije trap van Kursad Surmeli die tegen de lat vloog. Die opleving bleek echter een spaarzaam hoogtepunt.

Na een halfuur ontstond er opnieuw Haags gevaar, opnieuw uit een dood spelmoment. Ditmaal werd een vrije trap de zestien in geslingerd, waar Justin Che bij de tweede paal kon koppen. Hij wist het leerwerk echter geen richting mee te geven en kopte naast. Het enige Amsterdamse gevaar voor rust bestond uit een poging van Banel vanaf randje zestien. Zijn poging was echter te zwak om Kilian Nikiema aan het zweten te brengen.

Het eerste kwartier van de tweede helft leverde aan Jong Ajax’ zijde al meer gevaar op dan het gehele eerste bedrijf. Er zat veel meer dynamiek en diepgang in de ploeg, zeker op de flanken. Na 55 minuten was Jaydon Banel twee keer dichtbij een doelpunt. Eerst kwam hij net niet bij een gevaarlijke voorzet van Mika Godts vanaf links, twintig seconden later tikte hij een lage voorzet vanaf rechts net naast. Anass Salah-Eddine, die weer vanaf het middenveld startte, zocht kort na de kansen voor Banel eveneens de diepte en hoopte met een teruggetrokken bal in de zestien een teamgenoot aan het scoren te helpen. Die teamgenoot vond hij echter niet.

Kort voor de Amsterdamse kansen had Charlie Setford zijn ploeg overigens nog behoed voor een achterstand. Invaller Stanis Idumbo Muzambo leidde balverlies op eigen helft, waarna Henri Koudossou alleen op Setford af kon. De doelman hield zich goed staande in die confrontatie en wist er ternauwernood een corner van te maken.

Het betere spel van Jong Ajax in het eerste kwartier na rust werd daarna toch weer wat opgebroken. Meerdere wissels in relatief korte tijd haalden het tempo wat uit de wedstrijd. Eén van die wissles aan Jong Ajax’-zijde was een bijzondere. Ahmetcan Kaplan, die in de zomer van 2022 al werd overgenomen van Trabzonspor, was eindelijk voldoende hersteld van zijn blessures en weer wedstrijd fit en mocht zodoende zijn eerste officiële minuten in een Ajax-shirt maken. Hij verving twintig minuten voor tijd Tristan Gooijer. Het had weinig gescheeld of dat was bij een 1-0 voorsprong gebeurd. Oualid Agougil zag zijn poging, uit het verlengde van Jong Ajax’ beste aanval tot dat moment, echter gekeerd worden door Nikiema.

Over het geheel bleef de aanvallende productie van Jong Ajax ook na rust karig. Idumbo Muzambo en invaller Raphaël Sarfo probeerden op de flanken op snelheid en met acties nog wel wat te forceren, maar dat had maar weinig succes. ADO kreeg nog de beste kans, via Henk Veerman, die van dichtbij en uit de draai op doel schoot. Setford wist echter ook deze poging te keren en hield het zo op 0-0. Een stand waar ook zes minuten extra tijd geen verandering meer in wisten te brengen.

Opstelling Jong Ajax:

C. Setford; Jermoumi, Aertssen, Gooijer (Kaplan 71'), Martha; Brandes (Verschuren 76'), Agougil, Salah-Eddine (Sarfo 64'); Banel, Kalokoh (Idumbo Muzambo 46'), Godts (Chourak 64')

Wissels Jong Ajax:

De Graaff, Kaplan, Sarfo, Idumbo Muzambo, Chourak, Verschuren, Alders, Speksnijder

Opstelling ADO Den Haag:

Nikiema; Koudossou, Che, Waem, Van Hintum; Surmeli, Van der Sande, Klas; Van Mieghem, Veerman, Hamdaoui (Ideho 73')

Wissels ADO Den Haag:

Coremans, Van de Riet, Asante, Sellouki, Nigro, Absalem, Gustina, Ideho, Komljenovic, Siereveld, Struick, Werker

Doelpunten:

-

Live Blog
Loading...

23/10/2023 21:56
90+6. Eindsignaal

Ook zes minuten extra tijd blijken niet genoeg voor een doelpunt in dit duel. Jong Ajax en ADO creëren bar weinig in 96 minuten voetbal en spelen zo logischerwijs met 0-0 gelijk. 

23/10/2023 21:51
Kaplan is er eindelijk
ahmetcan kaplan debuut jong ajax
Veertien maanden na zijn komst betrad Kaplan in de 71e minuut voor het eerst officieel het veld in een Ajax-shirt. Hij verving Tristan Gooijer en maakte onder luid applaus van het aanwezige publiek op De Toekomst zijn entree. 
23/10/2023 21:49
90+1. Extra tijd

Er komen minimaal zes minuten bij. 

23/10/2023 21:47
88. Wissel Jong Ajax

Gerald Alders komt er nog bij voor de slotfase. Hij vervangt Oualid Agougil. Dit is weliswaar Jong Ajax' zesde wissel van de wedstrijd, maar omdat Brandes met een hoofdblessure naar de kant ging, is deze toegestaan. 

23/10/2023 21:45
86. Kans ADO Den Haag

Veerman gooit zijn kont erin en schiet van dichtbij uit de draai op Setford. De doelman houdt zijn doel voorlopig echter schoon. 

23/10/2023 21:34
76. Wissel Jong Ajax

Julian Brandes ligt op de gronden lijkt te zijn geraakt in zijn gezicht. Met een wat in zijn neus verlaat hij het veld en wordt hij vervangen door Nick Verschuren. 

23/10/2023 21:31
71. Wissel Jong Ajax

Jong Ajax gaat wisselen en niet zomaar. Ahmetcan Kaplan, die in de zomer van 2022 overkwam van Trabzonspor, is eindelijk weer wedstrijdfit en gaat zijn eerste officiële minuten in het Ajax-shirt maken, hetzij bij de beloften. Hij vervangt met nog twintig minuten te gaan Tristan Gooijer. 

23/10/2023 21:29
70. Kans Jong Ajax

Zo'n beetje het beste aanvallende moment van Jong Ajax deze wedstrijd. Uit een goed opgezette aanval en dito aanhoudende druk kan Agougil schieten, maar zijn poging wordt door Nikiema uit de verre hoek getikt. 

23/10/2023 21:23
64. Wissels Jong Ajax

MIka Godts en Anass Salah-Eddine worden bedankt voor bewezen diensten. Nassef Chourak en Raphaël Sarfo zijn hun vervangers. 

23/10/2023 21:17
57. Kansen Jong Ajax

Twee keer is Banel dichtbij. Eerst wordt Godts weggestoken uit een vrije trap, waarna hij de bal met links voortrekt en Nikiema er net bij kan, voor Banel. Kort daarna krijgt de spits van Jong Ajax de bal laag voor vanaf de rechterflank, maar ditmaal tikt hij hem net naast. 

Lees meer over:
Plaats reactie

ach ja +5801

Ado staat gewoon derde dan is gelijkspel prima, vooral ook omdat jong zoveel tegen krijgt normaal

24-10-2023 08:47

KingOfTheMatch +7055

Ontbrekende schakel. Nu nog kijken of hij langer dan 2 weken fit kan blijven.

24-10-2023 05:09

4bier +31367

Pita Kaplan met extra sambal aub

24-10-2023 04:49

AFCAHoorn +22717

Sambal bij een Turks gerecht.. dat doe je toch niet man?!

24-10-2023 11:15

Maxwell_5 +6977

Blasphemy!

24-10-2023 14:11

S_020 +4104

Morgen word ik wakker en besef ik mij dat ik mij niet hoef af te vragen: Is Steijn al ontslagen?

Na regen, komt zonneschijn.

Welterusten, Ajacieden!

24-10-2023 01:31

AlexIbarra +19290

Ik had laatst wel gelezen dat hij al trainde maar fijn dat hij nu ook op het veld mag staan, is sneller dan ik dacht.

Heb nog steeds geen idee wat deze jongen kan maar het zou mooi zijn als hij eind vh jaar in ieder geval zelf weer helemaal klaar is om zijn topniveau te laten zien.
Hoe hoog dat niveau is, zien we dan wel.

24-10-2023 01:10

AjaxAmsterdamnn +4198

Je kunt met Sutalo - Kaplan - Hato spelen in een 3-5-2 met dan Sosa & Gaaei als backs, Mikautadze naast Brobbey. Berghuis met Vos en Mannsverk erachter. Denk dat je met zo’n opstelling meer bereikt dan met 4-3-3.

24-10-2023 00:41

Bruno04 +15796

Of 3-4-3

24-10-2023 01:10

PH2BOT +40461

Kaplan kun je voorlopig nog geen reeks wedstrijden laten spelen. Zware knieblessure....dan is topvoetbal al snel te zwaar.m.n. wanneer je nog maar weinig ervaring hebt in het topvoetbal. En de tegenstanders gaan je allesbehalve sparen....reken daar alvast maar op.

24-10-2023 01:14

ReconditeNL +6480

Denk dat het veel te vroeg is voor Kaplan. Wel prima idee verder waar ik het mee eens ben. Zou het alleen achterin nu dan doen met Hato, Sutalo, Rensch of Avila, Hato, Sutalo.

24-10-2023 06:41

AjaxAmsterdamnn +4198

Ja tuurlijk hij zal z'n lichaam moeten opbouwen, maar denk dat deze opstelling minder goed werkt met Rensch/Avila omdat zij eenmaal gewoon minder geschikt zijn als CV in mijn ogen. Rensch is te slap en dromerig, Avila lijkt iets te risicovol in z'n passing centraal op het veld.

24-10-2023 11:38

eros +4813

Opnieuw geen uitblinkers, opnieuw niemand gezien die klaar is voor 1,…

24-10-2023 00:24

Talentje020 +20044

Gooijer speelde een goede pot, die maakt een goede ontwikkeling door,

24-10-2023 00:30

eros +4813

Mwah, doet t leuk. Valt op,… maar komt dat niet omdat de rest zeer pover is?

24-10-2023 14:28

ShiekTakTiek +5983

Dave Vos, geen spectaculair CV, maar wel flinke potentie. Heeft een duidelijke visie, staat voor aanvallend positiespel maar komt bij mij niet over als een trainer die harde beslissingen durft te maken. Een trainer die geliefd is bij jeugdspelers omdat hij een “fijne zachte benadering” heeft. Praat veel met zijn spelers en coacht ook op een fijne manier.

Echter zie ik in hem niet de potentiële toptrainer die via Ajax de stap naar de top gaat maken. Of via omwegen onze hoofdtrainer word. Is toch al 40 jaar en zijn meest noemenswaardige functie was assistent bij Rangers.

24-10-2023 00:23

WantAmsterdam +116198

40 is erg jong voor een trainer, Hansi Flick kreeg met 54 zijn eerste grote trainersbaan en won in zijn eerste seizoen gelijk de treble. Ten Hag begon met 45 bij Utrecht en werd met 47 trainer van een grote club.
Verder is je bewering dat Vos geen harde beslissingen durft te nemen puur gebaseerd op je onderbuikgevoel.

24-10-2023 01:33

ShiekTakTiek +5983

Ten Hag was assistent bij PSV en FC Twente en daarna tweemaal hoofdcoach voordat hij naar ons kwam, toch wat meer ervaring. Heeft ook mee kunnen kijken met 3 verschillende type trainers, Fred Rutten, Steve McLaren en Guardiola.

Flick heeft een sterk cv opgebouwd alvorens hij hoofdcoach bij Bayern werd. Trainer Hoffenheim, assistent RB Leipzig, assistent trainer van Löw bij Duitsland, sportief directeur bij de nationale bond en vervolgens assistent trainer bij Bayern voordat hij de hoofdcoach werd.

24-10-2023 12:00

WantAmsterdam +116198

CV als assistent en andere functies zegt niet zoveel over hoofdtrainerschap. TH was daarvoor trainer bij Kowet, een hele kleine club, en daar was die ook al boven de 40. Vos zijn CV is goed, jarenlang jeugdtrainer bij verschillende jeugdelftalen, assistent bij een EL finalist en nu hoofdtrainer bij een ploeg die profvoetbal speler. Voor een 40 jarige is dit best sterk. Verder zoals gezegd, andere functies zeggen niet zoveel over hoofdtrainerschap.

24-10-2023 12:24

ShiekTakTiek +5983

Maar vind je Dave Vos een betere dan Reiziger bv? Daar is imo te makkelijk afscheid van genomen (lees: geen goed plan met hem).

24-10-2023 12:51

WantAmsterdam +116198

Moeilijke maar goeie vraag. Vos is meer een totaalvoetbal trainer dan Reizger, die laatste is veel pragmatischer. Ik denk dat Vos meer potentie heeft dan Reiziger, maar ik kan niet zeggen Vos nu al een betere trainer is. Reiziger laat bij Jong Oranje ook weer zien een zeer capabele trainer te zijn.
En ik geef je gelijk, ik had Reiziger graag als opvolger TH gezien (vooral gezien onze Nederlander fetisj wat betreft trainers). Hij is een van de weinige “Ajax DNA” mensen die de laatste jaren binnen Ajax heeft gewerkt die ik echt competentie toedicht.

24-10-2023 13:05

ShiekTakTiek +5983

Lees nu dat Vos is doorgeschoven als assistent. Komt toch weer een stap dichterbij en ik denk persoonlijk een goede keuze om Vos met zijn visie op het spelletje als assistent bij 1 te hebben.

24-10-2023 16:54

WantAmsterdam +116198

Precies, maar ik vrees dat dit alleen als opvulling is omdat Ajax de trainers bank vol bezet wil houden. Die gaat waarschijnlijk weer terug naar jong.

24-10-2023 16:58

Slang3 +46014

ongeveer even oud als Maduro

24-10-2023 10:46

ShiekTakTiek +5983

Arteta is ook even oud.

24-10-2023 12:00

Dolblij +45406

Fijn toch dat Kaplan op de weg terug is. Verder zo.

24-10-2023 00:09

Babangida83 +23933

Vos lijkt mij een trainer met heel veel potentie, maar winnen hoort ook bij voetbal. De huidige plaats is te laag. Hij zal een manier moeten vinden, dat t iets effectiever wordt.

24-10-2023 00:06

DankzijCruijff +48726

Wellicht de omstandigheden eens mee laten wegen ipv dit soort scorebordjournalistiek.

24-10-2023 00:28

JoeBlow +8194

Die wedstrijd kwam goed uit. Kon Maurice de lease auto bij de Toekomst laten staan en met de ADO bus mee terug naar Den Haag.

23-10-2023 23:46

AFCA-pride +17372

Die halve gare tokkie John van Zweden ook weer met zijn antipathie tegen Ajax op zijn Instagram….

24-10-2023 14:48

JoeBlow +8194

Die lul de behanger? Heb ik iets gemist?

24-10-2023 14:49

AFCA-pride +17372

johnvanzweden1
Missie geslaagd. Club (@AFCAjax) gesloopt, bankrekening gespekt. Infiltratie gelukt. Well done Maurice 💚💛💚💛💚💛.
En nou weer gouw terug naar waar je hoort vriend. @ADODenHaag

24-10-2023 14:52

JoeBlow +8194

Ach ja. Wat een droeftoeter.

Laten ze zich nou maar eens proberen te richten op promoveren in plaats van infiltreren. En een cursus spellen.

24-10-2023 15:45

Gaza +4413

Hoe was Kaplan???

23-10-2023 23:45

Ibuprobrimovic +4609

Hopelijk komt hij (lees: Kaplan) gigantisch sterk terug, zoals bijv Heitinga in zijn jongere jaren. En dan als het beter loopt in het eerste een goede concurrent vormen voor Sutalo, want dat is hard nodig.

Persoonlijk hoop ik dat de interim en nieuwe trainer veel jeugd durft in te zetten. Beetje bluf en zelfvertrouwen hebben we wel nodig.

Godts - Bergwijn - Forbs
bijvoorbeeld in de aanval dat veel kan rouleren. En als je dan Mikautadze o.i.d gebruikt, dan daadwerkelijk in de spits zetten waar hij hoort te staan.

Vos, Berghuis (ook voor de ervaring), mannsverk, of vd Boomen ernaast. Absoluut geen Taylor meer in de basis. Cambuurmateriaal.

Hato is de eerste die je neerzet in de verdediging. En dan gewoon de mensen neerzetten die zelfvertrouwen uitstralen. Daar moet Sutalo echt aan gaan werken, want zelfs nu heb ik er liever Aertsen staan. Sosa en Gaaei zijn momenteel de beste backs die je hebt.

Gorter.. goede 2de doelman. Echt niet meer dan dat. Ramaj kwam met zelfvertrouwen in het veld met bovendien een goede redding. Hopelijk een leuke verrassing voor de komende tijd.

23-10-2023 23:32

JohanCruijf +2968

Kaplan is een linkspoot en sutalo een rechtspoot dus meer een concurrent voor Hato.

23-10-2023 23:37

Gaza +4413

Medic voor Sutalo. Die speelt de ballen tenminste naar voren.

23-10-2023 23:45

ajaxmastery +1439

Bergwijn de basisplaats afnemen is het eerste wat Maduro moet doen.
Tijd voor een frisse wind, Godts erin!

Verder helemaal met je eens.
Zeker mbt Taylor en Sutalo.
Die kunnen echt niet meer.

24-10-2023 01:25

SpursAjax +6707

Hoe speelde Kaplan? Denk dat hij zomaar de revelatie van het seizoen kan worden! Vond hem echt geweldig in de oefenwedstrijden dat ik hem zag spelen! Afwachten altijd na een kruisband blessure hoe iemand terug komt. Maar vertrouwen erin!

23-10-2023 23:14

Waldorf93 +226

Hij speelde degelijk. Die dingen die hij moest doen, deed hij foutloos. Hij speelde twintig minuten mee, dus je kunt er niet heel veel over zeggen.

23-10-2023 23:19

ShiekTakTiek +5983

Kaplan is een groot talent, degelijk en een echte kerel. Met zijn 1.90 ook kopsterk plus voetballend prima en niet langzaam. Heeft in de minuten hiervoor laten zien de potentie te hebben om als basisspeler ingezet te worden. Hopelijk geen terugval en krijgt hij de tijd om langzaam op niveau te komen.

24-10-2023 00:13

MPAjax +8437

Kaplan terug dus geen nieuwe Tobiasen dat is goed nieuws

23-10-2023 23:07

MosesD +14687

Tobiassen?

23-10-2023 23:32

Oxxer +164598 moderator

Tobiassen speelde meer dan 1 wedstrijd.

23-10-2023 23:54

PH2BOT +40461

Kaplan is voorlopig nog helemaal niet terug op het niveau dat benodigd is. Even geduld nog...1-2 mnd zeker

24-10-2023 01:17

Rockanje23 +37099

Eerst maar eens afwachten wat zijn niveau is. Dat weet nog niemand, maar ik lees hier alweer dat we blijkbaar een nieuwe Ruud Krol binnen gehaald hebben.

24-10-2023 06:30

C14 +22445

Heel netjes dit.

Velen altijd maar zeuren over de resultaten van dit zeer jonge Jong Ajax, maar het Jong Ajax dat kampioen werd had maar twee spelers die wat voor Ajax 1 hadden kunnen betekenen; Matusiwa en Bakker. Verder niks.

Het waren 2-3 jaar oudere spelers, veel fysieker types, met spelers als Bakker, Matusiwa, De Wit, Sierhuis, Cassierra, Doekhi, etc. Vooral ook harde werkers dus ook, maar die allemaal het talent niet hebben om Ajax 1 te halen. Met Matusiwa had je wel een veel beter alternatief voor Alvarez gehad, en met Bakker een prima linksback, maar verder niks, en dat werd dan kampioen van de KKD.

Dus zegt helemaal niks. Of juist wel, dat deze groep eigenlijk te jong is, fysiek teveel nog achterloopt. Er loopt meer en beter talent rond dan in het elftal dat kampioen werd. En er wordt prima gespeeld. Een hele goede spits erbij zal al verschil maken. En Vos turnt verschillende spelers om tot back, dus logisch dat het verdedigend ook nog niet altijd goed gaat.

23-10-2023 23:01

Cello +52979 moderator

@C14

"...maar het Jong Ajax dat kampioen werd had maar twee spelers die wat voor Ajax 1 hadden kunnen betekenen; Matusiwa en Bakker. Verder niks"

Dan vergeet je Mazraoui. Je vergeet Noa Lang.

En op zich is dat al veel te noemen, daar het streven is om rond de 2 spelers per seizoen af te leveren bij de selectie van Ajax-1. Daar is alles op gericht en dus de overige spelers, die in JA rondlopen zijn niet per definitie heel slecht, maar daarvan heeft men niet de verwachting dat die Ajax-1 (ooit) zullen halen. Maar je hebt wel die spelers nodig bij JA om natuurlijk tot een elftal te komen en wedstrijden te kunnen spelen ten faveure dus van die paar die men wel Ajax-1 toedicht.....
En dat is grotendeels door de hele jeugdopleiding de doelstelling het opleiden van net die paar enkelingen die uiteindelijk Ajax-1 (zouden kunnen) bereiken. Daar is alles op gericht. Niets meer en niets minder. Goede resultaten behalen zijn derhalve van ondergeschikt belang. Leuk wanneer het kwa resultaten goed gaat en zelfs kampioenschappen binnen gehengeld worden, maar daar ligt de focus dus niet op.

23-10-2023 23:36

WantAmsterdam +116198

Lang heeft maar 820 minuten in jong gespeeld dat seizoen.
En C14 doelt meer op potentie, niet op uiteindelijk een basisspeler in Ajax 1 worden. Het Jong Ajax van Reiziger had heel weinig spelers met de potentie voor Ajax 1, inderdaad maximaal 2-3, persoonlijk vond ik Bakker ook nooit bijzonder.
Van dit jong Ajax zullen het ook maar een paar weinige maken maar er is tenminste genoeg potentie.

23-10-2023 23:45

Cello +52979 moderator

@WantAmsterdam

Het gaat me niet zo zeer om het aantal gemaakte speelminuten. Het gaat me om de doelstelling om jaarlijks rond de 2 spelers af te leveren.... en dat aantal had dat team met natuurlijk helemaal geen verkeerde aanvulling van spelers, waarvan men niet het idee had, dat ze uiteindelijk Ajax-1 zouden gaan halen. Maar velen hebben wel de Eredivisie gehaald bij diverse andere clubs en hebben het daar vaak niet eens zo slecht gedaan.

23-10-2023 23:53

WantAmsterdam +116198

Ja, maar Eredivisie is niet Ajax 1. De meeste spelers hadden geen potentie om Ajax 1 te halen, daar gaat het mij en C14 om. Eiting en inderdaad Lang (die was pas 18/19 volledig lid van Jong) hebben Ajax 1 ook niet gehaald maar ze hadden wel de potentie (Lang zou op dit moment ook niet misstaan op LB bij ons, om het maar voorzichtig uit te drukken),

23-10-2023 23:56

Cello +52979 moderator

@WantAmsterdam

Niet mee eens. Lang en Eiting hebben net als Mazraoui gewoon Ajax-1 gehaald. Dat het geen vaste basisspelers werden (Eiting en Lang) heeft verschillende oorzaken. Maar de doelstelling werd wel gehaald en beide kwamen wel in de selectie van Ajax-1. Mazraoui werd dan wel basisspeler.
Dat de meeste spelers geen potentie hadden om Ajax-1 te halen, dat klopt, maar dat is en was ingecalculeerd. Het ging en gaat nog steeds niet om die spelers die nodig zijn om tot de vorming van een elftal te komen. Het ging toen, net als het nog steeds gaat, om die paar spelers, waarvan men wel die verwachting heeft dat ze Ajax-1 selectie gaan halen.
En dat die spelers vrijwel allemaal de ED hebben gehaald (bij andere clubs) geeft aan dat de kwaliteit er was om kampioen van de KKD te kunnen worden.

24-10-2023 00:07

WantAmsterdam +116198

Ja ik bedoel uiteraard basisspeler, of spelers die tenminste een grote meerwaarde hadden voor Ajax 1, want anders heeft iemand als Matusiwa ook het eerste gehaald.

Het was totaal niet ingecalculeerd, het was gewoon een zeer matige lichting(en). In andere lichtingen(en) zit veel meer talent, ook in deze nu.
2-3 spelers halen het misschien, maar in deze selectie zaten maar maximaal 2-3 spelers die überhaupt de potentie daarvoor hadden.

24-10-2023 00:15

WantAmsterdam +116198

Je bent wel even Mazraoui vergeten, die heeft aardig wat betekent voor ons.
Voor de rest helemaal mee eens, sluit ook perfect aan bij mijn verhaal.

23-10-2023 23:39

Balgevoel +30921

Ik vond de aanname en actie van Banel in de eerste minuut eigenlijk al meteen het hoogtepunt, maar Kaplan was, vooral voor hemzelf, natuurlijk ook wel 'een momentje'.

23-10-2023 22:45

AFCAViper +4699

Kan Kaplan ook rechts centraal in de verdediging spelen? Ik zie dat hij een linkspoot is. Dus je zou zeggen dat die voornamelijk dan links centraal zal komen te staan. Maar daar heb je Hato.

23-10-2023 22:37

WantAmsterdam +116198

Heeft hij bij zijn oude ploeg in Turkije vaker gespeeld, dus ja zou ik zeggen.

23-10-2023 22:38

AFCAViper +4699

Mooi. Dan zouden we een goede concurrent kunnen hebben voor Sutalo

23-10-2023 22:39

YRGI +32964

Medic*

Sutalo is wel effe klaar denk ik.

23-10-2023 22:58

Berven +277

Sutalo moet Ajax maar weer verkopen, hij heeft gewoon heimwee naar Kroatië.

23-10-2023 23:01

WantAmsterdam +116198

Ik denk dat juist Sutalo met een nieuwe trainer, hopelijk (iemand als) Vos, als Schip er begrijpelijk geen zin in heeft, weer op niveau zal komen. Die zou zich bij een ploeg met zoveel afspelmogelijkheden als Jong Ajax als een vis in het water voelen.

23-10-2023 23:40

JoeBlow +8194

OK, als jij het zegt Andy.

23-10-2023 23:50

debalisrond95 +2339

Bizar, Steijn is nog maar net vertrokken en er wordt
Gelijk al de 0 gehouden!!!!

23-10-2023 22:27

rich67 +6685

Hopelijk as. donderdag en zondag ook!!

24-10-2023 00:00

AFCAjaxMidNineties +12754

Kan een mooie toevoeging aan de selectie zijn voor in de tweede seizoenshelft die Kaplan!! Voetballende cv.

23-10-2023 22:23

Petterson +25172

Steijn weg .. en we houden als club gelijk een keer de nul 😁👍

23-10-2023 22:21

donkerblauw +2871

Hoe was Kaplan?

23-10-2023 22:19

WantAmsterdam +116198

Die blijdschap op zijn gezicht was onbetaalbaar, heel mooi applaus van het publiek, mooiste Ajax moment in tijden.

23-10-2023 22:33

WKtjee +692

Een blessure en pijn kan veel passie brengen in de rest van je carrière. Voor veel spelers is het blijkbaar nog vanzelfsprekend dat je zonder grote blessures leeft. Er staat in 1 te weinig plezier en passie op het veld.

24-10-2023 08:34

AFCACruijff14 +162170

Wow, een Ajax elftal zonder tegengoal. Dat is even geleden.

23-10-2023 22:15

donkerblauw +2871

Hoho de vrouwen wonnen met 0-4 gisteren

23-10-2023 22:20

YRGI +32964

Hoe deed Kaplan het?

23-10-2023 22:14

WantAmsterdam +116198

Heeft volgens mij (als ik niks gemist heb) niks geks gedaan, solide.

23-10-2023 22:14

YRGI +32964

Kunnen wel een CV naast Hato gebruiken.

23-10-2023 22:18

WantAmsterdam +116198

Kaplan is in principe een type dat goed bij Ajax past, kan opbouwen en was voor zijn blessure aardig snel (hopen dat hij niet teveel heeft ingeleverd kwa snelheid).
Hato, Sutalo en Kaplan achterin vind ik ook interessant op een duur (als Sutalo zijn normaal niveau vind bij Ajax).

23-10-2023 22:23

insectenverdelg +23499

Je kan geen verwachtingen hebben vsn Kaplan on deze minuten.

23-10-2023 22:24

WantAmsterdam +116198

Daarom ook “in principe” en “op een duur”.

23-10-2023 22:33

Turbo +42043

Prima gedaan door de boys. En goed om te zien dat Kaplan weer terug is.

23-10-2023 22:12

eenAjaxfan +20390

Mooi voor Kaplan.
Ik hoop voor hem dat hij het gaat maken bij Ajax.

23-10-2023 22:11

Heimwee +6764

Het houd maar niet op, jong Ajax naar de laatste plaats gezakt, zondag Ajax 1 nog naar de laatste plaats en dan is de gifbeker eindelijk leeg. Wat zal ik blij zijn als die dagen voorbij zijn. Met dank aan het wanbeleid van van der Sar.

23-10-2023 22:05

Marquinho +2062

Kijk ook ff naar het spel. De jonkies hebben zich kranig geweerd tegen de beukers van ADO. Hoogste tijd om weer wat positiever te worden.

23-10-2023 22:09

Balgevoel +30921

Amen! ADO staat derde. Gewoon een prima pot neergezet, onze jonkies.

23-10-2023 22:14

Heimwee +6764

Hoop op donderdag.

23-10-2023 22:19

Rockanje23 +37099

Bizar eigenlijk dat van der Sar in de pers volledig buiten schot blijft als aanstichter van alle ellende de afgelopen 15 maanden

23-10-2023 22:49

ajaxmastery +1439

Iemand die het opvalt!

Was ook in de tijd van Schreuder nergens te bekennen.
Dat was voor mij wel de bevestiging dat hij er zat voor de marketing.

Hij was in de Nouri-affaire nog vaker in beeld geweest dan de bestuurlijke crisis afgelopen jaren.

24-10-2023 01:47

WantAmsterdam +116198

Veel mensen vinden Vos puur op basis van de ranglijst niks.
Ik zie het weer eens anders. Ik vind het heel knap dat iemand met een veredelde jeugd ploeg zoveel erin krijgt. Duidelijke lijn in het spel, veel variatie, compact middenveld, spelers die zich vrijlopen, opbouw van achteruit via de as, als het kan positiespel, energiek en georganiseerd drukzetten 90! minuten lang (en dat met zo een jonge ploeg), attente restverdediging, snel en met plan de diepte zoeken als het kan, aanvallend creatief willen zijn. En dan nog spelers op nieuwe posities proberen wat bij Vos vaak goed uitpakt. Alles in lijn met de totaalvoetbal visie, en laat dat bij Ajax heel belangrijk zijn.
Vergeleken met het Ajax 1 van de laatste drie trainers is dit een verschil van dag en nacht.
Vos is gewoon een trainer met heel veel potentie.

23-10-2023 22:05

401Middenweg401 +6044

En nul tegengoals. Wanneer zie je dat nou bij 1?

23-10-2023 22:11

WantAmsterdam +116198

Ja precies, als je niet wint dan zorgen dat je niet verliest. Licht veranderde uitspraak van de grootste ooit.

23-10-2023 22:13

Tommyshelby +129535

Geef die man een rechtsbuiten, spits en iets bredere bank en hij haalt met gemak linkerrijtje. Alle patronen die Ajax hoort te hebben heeft hij erin geslepen. Klasbak.

23-10-2023 22:12

WantAmsterdam +116198

Niks aan toe te voegen.

23-10-2023 22:15

Balgevoel +30921

Vorig jaar ook al, echt in recordtempo voetbal in de ploeg gekregen. Ik ben ook fan.

23-10-2023 22:18

ProfessorX +19827

Helemaal eens met je roep het al langer 👍👊🏻

24-10-2023 07:14

MrPink +81984

Prima pot. Vrijdag Roda uit.

23-10-2023 22:01

erwtenpeller +2036

Ik zie strijd .daar word ik heel blij van .

23-10-2023 22:00

jollie18 +9911

Netjes hoor 0-0 tegen ADO

23-10-2023 21:59

OwenStevenDalberg +27551

Hoe deed Kaplan het?

23-10-2023 21:58

ajaciedje90 +60232

0 gehouden

23-10-2023 21:59

AjaxPositivo +6958

Ze kunnen het in ieder geval dicht houden achterin.
Kaplan heeft sinds z'n komst bij Ajax nog geen tegengoal geïncasseerd.

23-10-2023 21:58

Toramanggg +7202

Netjes tegen dit Ado met zoveel jonge spelers.

Weet iemand waar Misehouy de afgelopen wedstrijden is ?

23-10-2023 21:57

ajaxwestland09 +29038

Geblesseerd

23-10-2023 21:57

AjaxPositivo +6958

Aan z'n contract?

23-10-2023 22:21

Thaschja +10242

top oss wint ,, telefoon op de kop en alles veranderd 🙈

23-10-2023 21:57

ajaxwestland09 +29038

Hagenees steijn weg en Ado wint niet mooiere dag is er niet!

23-10-2023 21:57

036AFCA97 +146682

Dave Vos, de overperformer ;)

23-10-2023 21:56

Adam24 +39189

Vermakelijke 0-0. Veel strijd, hoog tempo, tot aan de 16 redelijk goed voetbal.

23-10-2023 21:56

AFCA-pride +17372

Netjes met dit team.

23-10-2023 21:56

Tommyshelby +129535

Knap resultaat. Hadden misschien zelfs wat meer verdiend. Defensie was erg goed.

23-10-2023 21:56

WantAmsterdam +116198

Laat dat misschien weg. Jong had moeten winnen.

23-10-2023 21:56

Tommyshelby +129535

Banel had de winnende moeten maken, jammer. Hoop dat Vink snel aansluit.

23-10-2023 21:57

WantAmsterdam +116198

Missing link inderdaad, Jong mist een goeie meevoetballende spits.

23-10-2023 21:58

AFCA-pride +17372

Of Rijkhoff in de winter

23-10-2023 22:01

Balgevoel +30921

Jammer dat er geen overwinning in zat vandaag. Ook niet echt veel kansen gecreëerd, maar daarentegen ook weinig weggegeven en een mooie dosis Ajax-waardige strijdlust op de mat gelegd met bij vlagen prima inspeelpasses, aannames en driehoekjes. ADO staat derde, dat zegt ook wel wat. Prima pot gezien, gemiddeld genomen.

23-10-2023 21:56

WantAmsterdam +116198

Dat vind je weinig kansen creëren? Als Ajax 1 zoveel creëert is dat al een hele vooruitgang haha.

23-10-2023 21:58

Balgevoel +30921

Hahaha, als Ajax 1 met Steijn zoveel kansen had gecreëerd als Jong vandaag, had Van der Vaart gister bij Studio Voetbal geroepen dat Barcelona na Xavi maar in Amsterdam moet gaan kijken voor een nieuwe trainer. Een Hagenees... ;-)

23-10-2023 22:03

WantAmsterdam +116198

😂😂👍🏻

23-10-2023 22:08

Hersenspinsel +8191

Jong Ajax moet gewoon kampioen worden.
Maar dit jaar zijn ze wel heel jong dus het is ze vergeven. 👍

23-10-2023 21:59

Balgevoel +30921

Haha, ik wilde al zeggen, ze zijn zó piepjong... Het elftal dat toen kampioen werd, was in mijn beleving gemiddeld twee of misschien wel drie jaar ouder.

23-10-2023 22:05

C14 +22445

Was het ook, en veel fysiekere type, Matusiwa, Bakker, De Wit, Doekhi, Cassierra, Sierhuis, etc.

En alleen Matusiwa en Bakker hadden wat kunnen betekenen voor Ajax 1, dus niet eens een goede lichting met veel toptalenten, maar vooral dus ouder, fysieker, en harde werkers/teamspelers.

23-10-2023 22:54

Balgevoel +30921

Ja, precies, wel veel spelers die uiteindelijk allemaal nog wel min of meer 'acceptabel' profniveau tot prima subtop gehaald hebben, maar inderdaad voor Ajax zelf eigenlijk een relatief onbruikbare lichting. Was wel gek toen, met Reiziger en Bogarde en die titelstrijd... Toch wel van genoten, haha.

23-10-2023 23:03

ajaciedje90 +60232

Puntje klasse

23-10-2023 21:55

ajaxwestland09 +29038

Ruperti 🫣

23-10-2023 21:55

Koningtoto +60587

Hoppa Steijn weg en direct een goed resultaat van de ultra jonkies

23-10-2023 21:55

ajaxwestland09 +29038

Dan ook nog ADO Den Haag

23-10-2023 21:56

Chrissss +1611

strijdvaardig jong Ajax

23-10-2023 21:55

IboAFCA +16240

Jong Ajax vecht er wel voor in ieder geval

23-10-2023 21:55

Tommyshelby +129535

Goed klemvast Setford.

23-10-2023 21:54

Robertini +39532

Bij Jong Ajax is het voornaamste probleem volgens mij kwaliteit, want het staat op zich niet eens zo slecht, alleen Godts en Misehouy (nu geblesseerd?) hebben volgens mij echt Ajax 1-potentie. De rest vind ik niet overtuigend.

23-10-2023 21:54

BackInBlack +14550

Ajax 1 ook heeft ook kwaliteits probleem

23-10-2023 22:02

Robertini +39532

Mwa, ook wel, maar bij Ajax 1 is het grootste probleem tactisch en is kwaliteit het tweede.

23-10-2023 22:03

WantAmsterdam +116198

Spelers als Idumbo en Kalokoh hebben die potentie ook. Ik schat die twee niet (veel) minder in dan Misehouy.
Het grootste probleem is imo de leeftijd, veel spelers zijn gewoon nog niet klaar voor profvoetbal. Dit is volgens mij echt het jongste JA ooit, zeker niet het minst talentvolle. Bij lange na niet. De kampioensploeg van Reiziger had minder talent dan deze selectie.

24-10-2023 00:04

ajaciedje90 +60232

Pffff gelukkig

23-10-2023 21:54

IboAFCA +16240

Prima wedstrijd van Martha

23-10-2023 21:52

Soccerskins v2 +43382

Doet het telkens erg goed als linksback.

23-10-2023 21:54
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.