De Lang blijft positief: 'Goede hoop dat we eruit gaan komen met Hato'

door Bart Veenstra 98

Bron Algemeen Dagblad

De Lang blijft positief: 'Goede hoop dat we eruit gaan komen met Hato'

door Bart Veenstra 98

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Kelvin de Lang heeft goede hoop dat Jorrel Hato zijn contract bij Ajax gaat verlengen. Dat vertelt de tijdelijke technisch directeur van de Amsterdamse club in het Algemeen Dagblad. De Lang geeft in het interview ook updates over Gabriël Misehouy, Ar'Jany Martha, Steven Bergwijn, de keepers bij Ajax en de mogelijke terugkeer van Julian Rijkhoff.

Hato is nog altijd in het bezit van een jeugdcontract en de clubs in het buitenland staan dan ook voor hem in de rij. Onder meer Arsenal, Borussia Dortmund en Bayern München zouden Hato in de gaten houden. Ajax hoopt het talent voorlopig nog binnen boord te kunnen houden. 'We willen graag dat hij blijft en we hebben ook goede hoop dat we eruit gaan komen', zegt De Lang, die toegeeft dat Hato zijn contract eigenlijk al eerder had moeten verlengen. 'Het heeft misschien te lang geduurd, maar er hebben ook wisselingen in ons management plaatsgevonden. Maar ik heb goede hoop dat we eruit gaan komen. Het is logisch dat we er veel aandacht aan besteden. Waar het op hangt? Daar kan ik niks over zeggen.'

Bij Ajax beschikken Misehouy en Martha over een contract dat na dit seizoen afloopt. Ook wat dat betreft, is er dus werk aan de winkel in Amsterdam. 'Ook daar zijn we mee bezig. In het algemeen kan ik zeggen dat we graag verder gaan met jongens die heel graag voor Ajax spelen. Wij vinden dat we juiste club zijn - en dat is ook bewezen in cijfers - om een kans te krijgen en je als jonge speler door te ontwikkelen. We hebben een sportief plan en hopen dat spelers daar in mee willen. We proberen onze talentvolle jeugd te behouden, maar niet ten koste van alles. Ook deze onderhandelingen lopen nog.'

Hoe zit het met Bergwijn en de keepers bij Ajax?

Een speler die mogelijk vertrekt bij Ajax is Bergwijn. Althans, als we enkele geruchten moeten geloven. Zo zou West Ham United interesse hebben in de aanvoerder van Ajax. 'Dat heb ik alleen maar online gelezen', zegt De Lang over de geruchten. 'Ze hebben mij niet gebeld, kan ik je beloven. Steven is een belangrijke speler voor ons. We willen hem houden, ook omdat hij in goeden doen heel beslissend voor ons kan zijn. Hij is een speler met wie we door willen.'

Bij Ajax heeft men op dit moment vier keepers, al zijn niet alle keepers fit. Zo herstellen Jay Gorter en Remko Pasveer nog van blessures. De vraag is: wat als ze straks alle vier fit zijn? Zou dat er niet één te veel zijn? 'De staf bepaalt wie eerste keeper wordt. Pasveer en Gorter herstellen nog van blessures. De zekerheid van vier keepers hebben we dus nog niet. Als we dat later deze maand wel hebben, kunnen dan alsnog een besluit nemen', zegt De Lang. Eerder nog werd Gerónomi Rulli gelinkt aan een vertrek bij Ajax.

Keert Rijkhoff terug bij Ajax?

Wat inkomende transfers betreft, wordt Ajax geregeld gelinkt aan de terugkeer van Rijkhoff. Ook daar geeft De Lang een eerlijk antwoord op. De vraag is of Ajax al in de buurt komt van een deal. 'Nog niet. Of we ermee bezig zijn.. We willen er wel een spits voor Jong Ajax bij. Daar spelen nu buitenspelers in de punt van de aanval. Het zou fijn zijn als dat lukt. Julian is één van de opties, ook omdat we hem kennen (heeft een verleden bij Ajax, red.) en omdat hij bij Borussia Dortmund niet veel aan bod komt. Het is niet zo dat die zoektocht met het vertrek van Mikautadze te maken heeft. Dat kunnen we met de huidige selectie wel opvangen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Cesc88 +6189

Ajax moet proberen de volgende spelers te huren, dan maak je gewoon een goede kans om de Conference Leaque te winnen:
Renato Sanches
Facuno Pellistri
Angelino

Ramaj
Rensch Sutalo Hato Angelino
Renato Sanches
Hlynsson/Berghuis V/d Boomen
Pellistri Brobbey Bergwijn

09-01-2024 11:09

jeffrey_van_der_sluis +30370

Verlengen en een sleutelfiguur worden in het nieuwe Ajax!

08-01-2024 21:55

JariLitmanen87 +7934

We gaan verlengen
We hebben goede hoop
De bal ligt bij Ajax
Ajax kent onze wensen
De voorstellen spreken geen vertrouwen uit
Hato tekent niet bij
Dortmund/Arsenal/United meldt zich in de zomer

Hato weg

De eerste contouren zijn zichtbaar. Een heel doorzichtig spelletje.

08-01-2024 19:19

ProperFootball +14545

Ik heb ook goede hoop dat Sutalo toch een topverdediger blijkt te zijn en alleen moest wennen. En Gaaei een buitenkansje blijkt te zijn geweest. En dat we Avila zonder verlies gaan verkopen en dat de optie van Mikautadze niet door Metz gelicht wordt en hij herboren bij ons terugkeert als een volwassen man. En dat Akpom en Forbs bij ons tiki-taka leren spelen en de Haarlemmer olie van het elftal worden. Goede hoop.

08-01-2024 19:00

Eriksen10 +4791

Die gaat dus weg.

08-01-2024 18:29

Ajaxfan31183 +16391

Hato moet slim zijn en langer blijven, de enige die het ws niet erg vind dat hij weg zou gaan is zn vader . Dan kan hij weer dat shirt weer aantrekken met die sponsor wat op ons slaat momenteel

08-01-2024 18:08

PH2BOT +40155

Het draait gewoon uit op een Gakpo scenario: Hato tekent bij en Ajax doet niet moeilijk wanneer een mooie club zich meldt. Resumé: Hato vertrekt komende zomer voor een mooie transfersom.

08-01-2024 14:46

Robertini +39110

Die jongen is 17, die moet nog helemaal niet aan een vertrek denken. Als hij 20-22 is misschien. Ik kan geen jongen opnoemen die rond z'n 18de is vertrokken en geslaagd is, veel te vroeg.

08-01-2024 16:09

slumpf +4563

Aan de andere kant zijn er genoeg spelers te noemen die we graag wilden houden maar toch jong weggingen. Dat ze daarna niet aan bod komen en de bank warm houden, is een ander verhaal.

09-01-2024 07:50

Robertini +39110

Klopt, maar het zou enorm dom zijn.

09-01-2024 17:35

Wobbo +11225

Haal Rijkhoff aub terug. Dat vond ik zo'n groot talent. Gelijk de natuurlijke opvolger van Brobbey in huis. Kan gelijk bij Ajax1 op de bank zitten naast zijn wedstrijden die hij in Jong speelt.

08-01-2024 13:06

MarkP +21560

Is hato zo goed omdat de rest barslecht is? Jongen heeft talent maar het buitenland is veels te vroeg voor hem.

08-01-2024 12:06

Boerrigter +75

des te knapper om (zeker op deze leeftijd) zo stabiel te spelen in zo'n slecht draaiend elftal

08-01-2024 12:10

Balgevoel +30849

Hier komt het, denk ik, wel (grotendeels) op neer, inderdaad. Ook Hato staat nog vaak genoeg foutjes te maken en levert elke pot wel een paar ballen onnodig in. Maar hij is fit, straalt onverzettelijkheid uit, heeft durf en is dat veld op komen lopen om er daadwerkelijk wat van te maken. Natuurlijk is dat allemaal ook talent, maar daarmee ben je momenteel inderdaad met grote afstand Ajax' beste speler.

08-01-2024 12:11

YRGI +32921

Hij is ook pas 17. Meestal krijgen jonge spelers nog een terugslag. Dat heeft hij nog niet gehad. Als hij die krijgt bij een buitenlandse club is het meteen klaar. Bij Ajax heeft hij nu krediet.

08-01-2024 13:42

mokum007 +6522

Zekers veel te vroeg om naar buitenland tegaan, Hato moet nog paar jaartjes rijpen in de eredivisie....

08-01-2024 14:26

Eurysaces +29513

Het bijtekenen van Hato is in deze (financieel en sportief) kwetsbare periode van de club, prioriteit nummer 1.

We hebben een slechte beurt gemaakt op de transfermarkt, dat heeft onze financiële positie geschaad. Een speler als Hato, is waar de club afhankelijk van is voor zijn financiële maar zeker ook sportieve succes. Als we Hato niet kunnen verkopen, gaat dat grote gevolgen hebben voor de kwaliteit die we aan kunnen trekken. We gaan dan weer terug in de tijd.

Het is het zelfs waard om Berghuis en Bergwijn te laten gaan, om ruimte te creëren voor Hato, als dat nodig is.

Tegelijkertijd moet Hato zich af vragen of de stap naar een topclub passend is, als je nog niet 1 topwedstrijd gespeeld hebt met Ajax. Hij is 17 jaar, die gaat echt geen basisplaats krijgen bij dergelijke clubs. Hij zit bij Ajax goed en kan veel leren als leider, want dat is in deze groep vrij natuurlijk, hij heeft nu al de meeste kwaliteit. Hoogst onwenselijk, maar wel de realiteit.

08-01-2024 12:03

Nadamesmo +2266

Hato leert, ondanks zijn 17jarige leeftijd, helemaal niets bij Ajax.
Hij moet zelfs op 17jarige leeftijd de kar trekken in deze armoedige selectie omdat er geen ervaren leiders rondlopen. Bovendien werkt hij met coaches die niet in staat zijn om ook maar een speler beter te maken.

Voor Ajax zou het natuurlijk het beste zijn dat hij als potentiele cashcow bijtekent.
Maar dat geldt niet voor Hato zelf. Het team waarin hij speelt houdt zijn progressie tegen. En dat is op zich al wat te merken want hij acteert niet meer op het niveau waarmee hij als debutant begon.
Bovendien is hij met zijn jeugdcontractje uiterst aantrekkelijk voor kapitaalkrachtige buitenlandse clubs met selecties waar Ajax ver voor onderdoet.
Ik vrees dat Hato - zowel uit sportief als financieel oogpunt - niet voor Ajax te houden is.

08-01-2024 12:51

Balgevoel +30849

Hij leert wel wat, alleen wel hoe het níét moet, met angstige, verantwoordelijkheid afschuivende (naar hém kijkende) niet-fitte teamgenoten, bestuurlijke chaos en een financiële huishouding die wat wegheeft van de gemiddelde loterijwinnaar (verbrassen en hup, weer terug bij af). Ik zou een vroegtijdig vertrek naar bijvoorbeeld Dortmund, nog nooit zo begrepen hebben als nu, bij hem. We hebben hem helemaal niets te bieden. We krijgen onze selectie al anderhalf jaar niet eens helemaal fit, WTF...

08-01-2024 12:56

Eurysaces +29513

Volgens mij is Hato zich onder van t Schip uitstekend aan het ontwikkelen, keer op keer zie ik hem stappen maken. Geen idee dus waar je het over hebt. Hij profiteert van de betere sfeer en de betere visie die er nu is, probleem is alleen het dramatische middenveld voor zich en het feit dat Berghuis en Bergwijn het als leiders af laten weten. Met een paar gerichte aankopen en een goede ontwikkeling van een aantal (geblesseerde) spelers, zit er zeker muziek in dit Ajax. Hato kan hier een leidende rol in spelen, daar gaat hij ontzettend veel van leren. Kijk hoe een de Ligt zich als leider bij Ajax ontwikkelde en hoe die ontwikkeling stil stond in de jaren daarna. De grootste talenten hoeven echt niet bij de hand genomen te worden door leidende figuren, het is alleen goed voor het elftal als het er meer zijn.

Dat hij interessant is, is duidelijk, het zal dus inderdaad een uitdaging zijn hem te behouden. De Lang kan zijn borst nat maken, maar zich onderscheiden als het lukt.

08-01-2024 14:40

Nadamesmo +2266

Er is geen betere sfeer c.q. een betere visie.
En het stappen maken van Hato komt op mij over als een sprookjesverhaal, als iets wat je graag zou willen maar gewoon geen realiteit is.
Het duidelijkste bewijs is het feit dat Ajax onder de EINDverantwoordelijkheid van Schip verloor van een stelletje bijeengeraapte, goedwillende amateurs uit Utrecht, waar de kortste weg naar Europees voetbal op het spel stond.
Ook de "winterse" oefencampagne toont aan dat er ten opzichte van de periode Steijn nauwelijks enige verbetering te constateren valt.
De keus waar Hato voor staat is dus geen moeilijke.

08-01-2024 15:31

Barra +5529

Wordt waarschijnlijk weer een verlenging net als bij Gravenberch. Kan straks voor een appel en een ei weg wanneer een topclub aan komt zetten.

08-01-2024 11:56

Koekie87 +20967

Zal best want Ajax is zo een club die zo een jongen dan zo een stap gunt en zelfs nog eens genoegen nemen met een lager transferbedrag.

08-01-2024 12:33

Lavie +2270

Dat is een beter scenario dan een vetrek voor een appel en een ei deze zomer.

08-01-2024 14:05

Odysseus +14246

Ik zou me zo kunnen voorstellen dat voor Hato en in mindere mate Misehouy naast het financiële aspect ook de volgende aspecten van belang zijn:
- hoe sterk gaat Ajax komend seizoen zijn, welkenposities worden versterkt, gaat Ajax meespelen om de prijzen?
- wie wordt de trainer, wat is zijn visie?

08-01-2024 11:36

BakkalBijter +11626

En voor Hato ook vooral: spelen we CL volgend seizoen?

08-01-2024 12:04

Lavie +2270

Derde plaats is uit zicht. Ajax speelt dus in best case scenario Europa League. Voor Rensch, Hato, Selah-Eddine, Vos, Taylor, Hlynsson, Misehouy, Brobbey en van Axel Dongen is dat al een behoorlijk ambitieus niveau. Dit zijn wel de spelers waar Ajax het de komende jaren mee moet gaan doen.

08-01-2024 14:07

Lavie +2270

Achterstand op AZ (8 punten) en FC Twente (9 punten). Van beide ploegen hebben we dit seizoen kansloos verloren. Beide ploegen hebben een betere trainer. Ik verwacht dat we hooguit één van de twee kunnen inhalen. Als we derde worden met deze flut selectie zou dat een wereldprestatie zijn, maar is natuurlijk geen realistisch verwachtingspatroon.

Volgens seizoen moeten we AZ en FC Twente weer kunnen hebben. Feyenoord en PSV zijn voorlopig even uit zicht. Tot onze talenten echt goed zijn +/- 23 jaar (Brobbey en Taylor).

08-01-2024 14:33

Robertini +39110

Och, begin vorig seizoen zeiden ze ook dat Ajax ver uit zicht was en het wel even zou worden, we hebben het gezien. Het kan snel gaan in het voetbal. Nu lijkt het hopeloos, maar 2 of 3 transfers en opeens zijn we weer Eredivisie-top.

Slot en Gimenez weg en Feyenoord zakt in, Bosz heeft na een jaar meestal ruzie, net als Lang en Luuk wordt ook alweer een jaar ouder, dus PSV kan ook zomaar inzakken.

08-01-2024 16:12

YugoVik +33105

Tja Rotterdamer hé, hebben niet zo veel binding met ajax.. Zou wat zijn als hij niet verlengt en naar Rotterdam gaat..

08-01-2024 11:11

AFCA22 +2447

Gaat nooit gebeuren.

08-01-2024 11:25

Ajax The Best +16472

Ja, die barsten van het geld...

08-01-2024 11:58

Balgevoel +30849

Die zijn, gelukkig, ook alweer op de weg terug. Geef ze nog even. Na het vertrek van Slot stort het daar ouderwets in.

08-01-2024 12:53

Robertini +39110

Zeker jouw club ofzo? Want geen Ajacied ziet dit echt als een mogelijkheid.

Daarnaast komt Hato van Sparta, niet Feyenoord, hij is echt in niks een Feyenoorder.

08-01-2024 16:16

YugoVik +33105

Zijn vader is een die hard feyenoorder

08-01-2024 17:12

Robertini +39110

Dat betekent niet dat hij ook zo'n slechte smaak heeft.

09-01-2024 00:30

Lunsdale +6301

Stond paar jaar terug nog op de coolsingel tijdens de huldiging van Feyenoord.

We moeten niet de illusie hebben dat Hato na een paar jaar ineens die hard Ajacied is. Hoeft ook niet, hij doet zijn best en is belangrijk. Koos Ajax voor zijn ontwikkeling en hopelijk tekent hij bij om zich te blijven ontwikkelen en zo Ajax een mooie transfersom te gunnen.

09-01-2024 13:30

Robertini +39110

Een paar jaar? Hij loopt al vijf jaar mee.

09-01-2024 17:34

freak31 +5676

Dat wordt niets met die contractverlening van Hato, de instelling is weer veel te traag bij de Lang. Mooie beloften maar niet doorpakken waardoor zo'n gozer gaat lopen.

08-01-2024 11:11

Stamhoofd +11531

Ik kan me niet voorstellen dat Ajax er niet alles aan doet om Hato te verlengen. Maar die zaakwaarnemers hebben er wel een handje van om de gesprekken en onderhandelingen flink te vertragen, zeker als andere grote clubs geïnteresseerd zijn.

08-01-2024 11:40

Robertini +39110

Zinloze opmerking, als je weet dat hij over twee maanden pas 18 is. Hij kan nu sowieso geen lang contract tekenen.

08-01-2024 16:18

XRaY +18970

Bij welke zaakwaarnemer zit Hato?

08-01-2024 10:57

Dolblij +45019

Humphry Nijman.

08-01-2024 11:18

XRaY +18970

Thanks, ga hem gelijk even bellen dat hij het rond moet maken ;)

08-01-2024 11:43

Dolblij +45019

Goed plan en veel succes, hou Hato bij Ajax !

08-01-2024 11:53

DEELM +11891

Dit gaat gevoelsmatig de verkeerde kant op. Als andere grote clubs aan zo'n speler beginnen te trekken en onze "td" kom met woorden als 'hoop' dan ziet het er vaak niet goed uit. Ben bang dat het eerder tussen hoop en vrees is.

08-01-2024 10:54

w86 +9385

Of er is mondeling al lang iets afgesproken wat alleen nog niet op papier mag staan?

08-01-2024 14:19

DEELM +11891

Laten we het hopen!

08-01-2024 19:51

FlyingDutchMan +17310

Hato is een slimme jongen, komt ongetwijfeld goed!

08-01-2024 10:51

MisterAFCA +6415

Jullie hadden er al lang uit moeten zijn. Het zou alleen nog maar een kwestie van een handtekening moeten zijn. Geeft maar weer aan wat een teringbende het bij onze club is…

08-01-2024 10:34

Barra +5529

Zo makkelijk gaat dat niet altijd. Genoeg voorbeelden van spelers en makelaars die telkens zeggen dat het goed komt maar uiteindelijk toch elders een "beter plan" zien. In Hato zijn geval weet ik niet wat de reden is,, maar er zijn 2 kanten nodig voor een krabbel.

08-01-2024 10:57

MisterAFCA +6415

Ik weet hoe het werkt. Loop al ff mee. Maar als je nu uitspreekt goede hoop te hebben, ben je gewoon te laat begonnen.

08-01-2024 11:55

Hans.D88 +3780

Hato is eigenlijk al bijna te goed voor dit Ajax. Gezien de huidige sportieve prestaties valt er voor hem hooguit één seizoen nog wat te leren in de Eredivisie en Europa- / Conference League.

Hato heeft op dit moment de touwtjes stevig in handen, kan maar zo dat hij enkel een upgrade tekent voor hooguit twee jaar à 2m per jaar, om vervolgens of al eerder naar een mooie (sub)topclub te verkassen voor 10-20m. Helaas, maar je kunt daar niet veel tegenin brengen, dit talent heeft de sportieve prestaties van Ajax al ingehaald.

08-01-2024 10:29

wendoo9 +8110

Hato bijna te goed voor Ajax gaat te ver, want ook Hato maakt nog veel fouten, maar dat er potentie in zit is zeker.

08-01-2024 10:40

Heldhaftig +11446

Je hoopt toch dat zo'n jongen nog 4 jaar bij Ajax speelt, maar in dit elftal ziet niemand dat gebeuren.

08-01-2024 09:17

Heldhaftig +11446

Voor Hato moet je gewoon een geweldig plan op tafel leggen. Dat verdient hij ook.

08-01-2024 09:16

NipeB +15790

En wat is dat plan? Dit jaar vaste basis en dan hopen we 7e te worden zonder Europees voetbal. Volgend seizoen vaste basis en dan kunnen we misschien 5e worden zonder Europees voetbal? Die gaat deze zomer weg en gelijk heeft hij.

08-01-2024 09:51

xstaniox +15060

Waarom 7e als je momenteel 5e staat?

08-01-2024 09:56

NipeB +15790

Omdat we weer gaan verliezen. Rechterrijtje was al niet vlekkeloos en linkerrijtje komt ook weer langs. Je zag zaterdag dat onze reserves niet eens niveau KKD hebben en gisteren dat onze basis nog steeds niet eens conditie heeft en nul automatismen, ook na een trainingskamp. Alle signalen zijn er dus voor een nog slechtere tweede seizoenshelft.

08-01-2024 10:11

Balgevoel +30849

Voor de eerste keer ooit zou ik dat ook heel goed begrijpen. Wat valt er voor hem nou bij Ajax nog te leren? Dortmund lijkt me heel verleidelijk, van de namen die genoemd worden. Ik kan me voorstellen dat zo'n jongen op z'n zeventiende wel andere ambities heeft dan met Ajax overal en nergens voor lul staan met ploeggenoten die niet eens fit genoeg zijn voor negentig minuten...

08-01-2024 10:15

xstaniox +15060

Gelukkig zitten onze reservespelers op de bank en spelen de basisspelers.
En spelers als Branco, Vos en Mannsverk moeten nog terugkomen van blessures

08-01-2024 10:24

Sjaakvaak +26579

We hebben 16 van de 17 mogelijke tegenstanders gehad. Leuk dat het linkerrijtje weer langs komt maar dat rechterrijtje komt ook weer langs. Als we hetzelfde presteren als in de eerste seizoenshelft, zou je een 5e plek mogen verwachten.

08-01-2024 10:30

YugoVik +33105

NipeB ziet het niet meer zitten

08-01-2024 11:10

NipeB +15790

Je bent onder indruk van de basis begrijp ik? Die zijn nog te dom om de driehoekjes te snappen en te weinig fit om met enig tempo een tegenstander te verrassen. Want op kwaliteit ben je niks meer dan middenmoot eredivisie. Daar raakt niemand van onder de indruk. Ik zie geen jeugdspeler die ook maar iets toevoegt. De allergrootste middelmaat produceren we gewoon zelf. Slechte aankopen maken het verder af. Dat je al spelers die niet eens opvallen bij Excelsior wilt terughalen zegt genoeg.

08-01-2024 11:18

NipeB +15790

Ik blijf gewoon Ajacied, maar deze groep en staf kun je niet serieus nemen. Die willen zelf ook liever niet voor Ajax spelen. Feyenoord en PSV hebben ook geen wonderteams maar wel beiden een staf die iets kan. Spelers zijn daar fit, niet geblesseerd en er zijn duidelijke spelprincipes. Wij modderen aan met middelmaat omdat ze ooit voor Ajax speelden. Dan vraag je ook om plek 7 of zo. Ajax heeft zichzelf om zeep geholpen met jaren van wanbeleid en zet dat gewoon voort. Heb ik geen medelijden mee. Je kan ook gewoon HSV of Schalke worden.

08-01-2024 11:21

TeringHenkie +28273

Zondag wacht Goahead met geslepen messen. Dan is plek 5 weer foetsie.

08-01-2024 11:26

Balgevoel +30849

We hebben het altijd al moeten hebben van een gezonde balans tussen innovatie en het bewaken van een zekere clubcultuur, maar los daarvan: die fitheid is de sleutel. Het verval (iedere tweede helft) is zó ongelofelijk groot dat zelfs Koeman ons laatste restje 'overbelaste' internationals liever thuislaat. Ik geloof nog steeds dat er echt wel wat uit te halen valt (in ieder geval plek drie zou haalbaar moeten zijn), maar als spelers maar één helft kunnen (of willen, nog erger) knallen, kun je rustig alvast gaan kijken voor een alternatieve locatie voor de play-offs...

08-01-2024 11:28

NipeB +15790

Innovatie? Die wil Ajax juist niet. Ajax wil 4-3-3 met een spelopvatting die iedereen kan uittekenen. Totaal achterhaald en alles gaat sowieso op wandeltempo zodat ook Hercules beter is dan dit verwende zootje non-voetballers.

08-01-2024 12:33

Balgevoel +30849

Het was toch juist heel erg des Ajax' om te werken met positiespel, positiewisselingen, hoge balcirculatie, uit duels te blijven, et cetera? Innovaties waar 'wij' ooit mee begonnen en spelprincipes die bijna iedere grote trainer behalve Mourinho nog steeds hanteert? We hebben alleen een selectie die waarschijnlijk (ik doe hard m'n best spelers even tijd te gunnen, kost me wel erg veel moeite) niet goed genoeg is en dan ook nog eens niet fit... Dat laatste zou al veel kunnen schelen, overigens...

08-01-2024 12:39

Arjuna +3732

7e is met het oog op komende weken optimistisch

08-01-2024 14:09

NipeB +15790

Maar we doen alles nog steeds precies zoals vroeger waar succesvolle teams meerdere speelwijzen en systemen beheersen, zelfs tijdens een wedstrijd. Geen NL coach die dat beheerst. De KNVB en Ajax lopen al jaren hopeloos achter op het huidige voetbal. Een club die speelwijze en systeem ook niet op de spelers afstemt is niet te redden. Schip speelt zonder middenveld in een kinderlijk naïef elftal van hoofdzakelijk Ajacieden, niet aankopen want het merendeel van de 12 speelt niet.

09-01-2024 09:45

Jayq +3365

En wat ga je in dat plan zetten?

Dat hij gedurende zijn contract onbetwist basisspeler blijft? (ongeacht zijn prestaties)
Dat Ajax miljoenen gaat uitgeven aan topspelers zodat Hato bij Ajax ook zeker is van de CL-voetbal? (alsof dat te garanderen is)

Ik vind dat spelersplannen gelul echt vermoeiend worden.

Ja, voor iedere speler moet er een persoonlijk ontwikkelingsplan zijn. Maar plannen voor de toekomst, wanneer ze naar welk team kunnen doorstromen of hoeveel en wanneer ze speelminuten kunnen verwachten in bepaalde teams is echt meg-bullshit, onrealistisch en bovenal onwenselijk.

Je verdient je plekje in een team of een basisopstelling simpelweg met prestaties op het veld. Duidelijker als dat kan je het niet maken.

08-01-2024 09:53

afct +8937

Hato is een geweldige verdediger in wording en zoals ik op afstand kan zien ook nog een leuke gozer. Die moet ondanks zijn leeftijd gewoon topverdiener worden in het nieuwe ajax. Dus bergwijn en berghuis uiteindelijk weg. Daarna moet hij na brob de beste betaalde worden.

08-01-2024 08:56

Ajax27 +19107

Ik verwacht dat Hato wel blijft. Het lijkt me een hele nuchtere jongen die ontzettend goed weet dat ie de absolute top kan bereiken als ie het juiste moment uitkiest. Hij verdient nu iets van 200k per jaar. Als dat bij een verbeterd contract 1-1,5 miljoen wordt is dat een enorme stap voor zo'n jonge gast.

Nadeel is natuurlijk wel dat Hato in de CL minuten zal willen maken. Dat kan het enige obstakel worden. Ik zie 'm zomaar net als Xavi (en ja ik deel hem in dezelfde categorie toptalenten in) wel serieus nadenken over een tussenstap naar een club als RB Leipzig. Een club die op een hoger niveau speelt maar wel veel jonge talenten de kans biedt en CL speelt.

De route die Xavi bewandelt is het schoolvoorbeeld hoe het WEL moet als absoluut toptalent. Ik hoop voor Ajax dat Hato de verleiding kan weerstaan en niet voor zo'n tussenstap kiest. Maar ergens zou ik er ook niet heel raar van opkijken. En dat is dan Ajax z'n eigen lompe schuld met hun waardeloze beleid.

08-01-2024 08:32

AFCA-pride +17342

Xavi Simons is al 20, wel een verschil met 17.

08-01-2024 09:40

Ajax27 +19107

Xavi speelde vorig jaar z'n eerste volledige seizoen op profniveau. Hij deed dat in Nederland bij een top-3 club en stak bijna wekelijks boven de rest uit.

Als je de naam van Xavi verandert in Hato zie je dat er behoorlijke overeenkomsten zijn. Het enige is dat Xavi op z'n 19e pas de eerste slimme zet deed en Hato dit op z'n 17e al doet... eerst doorbreken bij een Nederlandse club.

08-01-2024 19:51

MaximilianRosse +9197

Hato verlengen is van eminent belang. Verleng je die, dan garandeer je jezelf dat Hato de komende 2 jaar nog bij Ajax speelt en voor minimaal 50 miljoen weggaat. Alles op alles zetten.

08-01-2024 08:16

Sampaoli +39169

Hato heb ik een goed gevoel over. Misehouy minder, ook tussen de regels door lees je ook bij De Lange twijfels, al is dat misschien ook iets wat ik denk te lezen.

Martha hoef je wat mij betreft niet te verlengen: Sosa is beter, zelfs Wijndal en Baas zijn beter en van achteruit komen Agougil / Jetten / Butera en eventueel VD Riet.

08-01-2024 08:11

Juichtoon +32406

Waarom heb je dat?
Hato heeft nooit ergens gezegd dat hij blijft en zn zaakwaarnemer wil nog even de tijd nemen.
Mijn conclusie is dan dat hij niet blijft...

08-01-2024 09:13

AFCA-pride +17342

Verlengd gewoon, geloof mij maar op mijn blauwe ogen (en info uit Antiliaanse hoek).

08-01-2024 09:41

xstaniox +15060

Ik zou Martha verlengen met 3 jaar en dan gewoon verhuren. Wie weet doet hij het daar goed en kan je hem daarna voor ca. 5-10 miljoen verkopen

08-01-2024 09:36

Artemio +31867

Eerst zien dan geloven.

08-01-2024 08:10

AlmightyAjax +5828

Die gaat straks gewoon gratis de deur uit. Let maar op.

08-01-2024 07:52

31xAjax +7900

Hoogst waarschijnlijk ijdele hoop net zoals al vaker bij jeugd spelers die zeggen bij te tekenen. En zeker nu in het post Mislintat tijdperk.....

08-01-2024 07:49

PaulEast +7865

Pas nu in gesprek gaan met Hato tekent de chaos bij Ajax. Je vraagt je af wat die directieleden met elkaar aan het doen zijn. Eerst flikkeren ze Mislintat er uit omdat het door hun bedachte en door hem uitgevoerde beleid tegenvalt en vervolgens gaan ze met de handen over elkaar zitten. Op alle fronten is het een bende en je vraagt je af wat al dat Ajax DNA aan het doen is.

08-01-2024 07:40

Ajax1969 +4162

En ze flikkerden Mislintat vier weken na de laatste aankoop er uit, zogenaamd omdat hij aan het onrust stoken was in de selectie, terwijl uit het interview met Steijn gisteren blijkt dat Steijn de grote onruststoker was. Hoe amateuristisch kan je het hebben?

08-01-2024 09:54

barry1988 +24000

Klinkt alsof Hato en Martha wel gaan verlengen maar dat bij Misehouy weer het bekende liedje over het plan (€€€) gebruikt gaat worden en vertrekt. Misschien is dat mijn eerste indruk en klopt het niet.

08-01-2024 07:31

Maxwell_5 +6977

Bij mij klinkt het niet zo. Waarom zou het bij Misehouy over het bekende liedje gaan en bij de andere twee niet? 3 spelers met 3 verschillende talenten, situaties en perspectieven.

08-01-2024 07:52

barry1988 +24000

Veel jeugd spelers die vroeg naar het buitenland vertrekken voeren aan dat het plan niet goed is maar gaan dan wel naar clubs als City etc. Dan lijkt geld belangrijker terwijl men het plan als reden voor het vertrek aanvoerd.

08-01-2024 08:18

Maxwell_5 +6977

Waar het mij om gaat: eerst pik je Misehouy eruit dat het hem het geld te doen is. Waar imo geen enkele gefundeerde mening voor te vormen is, behalve wat giswerk. Vervolgens geef je de uitleg dat het ze allemaal om het geld te doen is. Dus volg ik het niet meer

08-01-2024 08:54

Web +178830

Zegt hij nu ook al ze al dat ze eerder in gesprek hadden moeten zijn maar dit komt door wisseling van de wacht?
Dat pak je toch op en wacht je niet mee, zaken gaan door, maar ik denk en hoop dat het goed komt

08-01-2024 07:29

TheSpecialOne +8870

Ik geef Van Der Sar de schuld van het feit dat het contract van Hato niet al lang verlengd was. Van Der Sar wilde Ajax voornamelijk lekker ''Nederlands'' houden. Lekker lang wachten met verlengen in de hoop dat ze dan wel vanzelf zouden vertrekken. Nou, Ik ben bang dat het plannetje van Van Der Sar bij Hato gelukt is hoor.

08-01-2024 07:43

Breuk +25086

Is Hato geen Nederlander?

08-01-2024 08:58

TheSpecialOne +8870

Ja, Maar daar denkt Van Der Sar kennelijk anders over. Bogarde die zonder pardon bij het vuilnis werd gezet, Reiziger die over het hoofd werd gezien als hoofdtrainer ten faveure van Heitinga, zoveel ''zwarte'' talentvolle jeugdspelers die gratis de deur uitliepen omdat Van Der Sar hun contractverlenging geen prioriteit vond. Die man heeft zoveel kapot gemaakt.

08-01-2024 09:27

Jayq +3365

Dat is wel heel erg gezocht om vd Sar nog ergens de schuld van te geven.

Een jaar geleden was Hato nog gewoon een 16-jarige jeugdspeler met nog 2,5 jaar contract. In februari een paar mini invalbeurtjes en in maart niet gespeeld. Pas in april werd hij basisspeler voor de laatste 6 wedstrijden van het seizoen. En toen was dus al bekend Mislintat de nieuwe TD werd.

Dus wie is er vanaf dat moment verantwoordelijk voor de verlenging van het contract van Hato?

Na het ontslag van Mislintat zou Huntelaar er verantwoordelijk voor zijn, maar die kwam met een burn-out thuis te zitten. Dus ja, er zijn weldegelijk de nodige wijzigingen geweest in het management. Desondanks had het contract van Hato zelfs prio mogen zijn voor interim AD Van Halst.

08-01-2024 09:41

TheSpecialOne +8870

De cultuur van niet doorpakken bij de verlenging van de jeugdcontracten is ingezet onder Van Der Sar. Van Halst wilde zelfs die verantwoordelijkheid doorschuiven naar een nog nieuw aan te stellen TD. Tsja, Dan ben je natuurlijk veel te laat als club en moet je niet vreemd opkijken als betreffende speler doorschakelt.

08-01-2024 10:07

Aram +17892

Misl wegsturen op de golven van de media–hetze.
En er dan achter komen dat je geen capabele mensen over hebt. Waardoor je contracten te laat verlengt en potentieel tientallen miljoenen aan tranferinkomsten weggooit.
Beursgenoteerd bedrijf ja.

08-01-2024 09:50

RuffRhythim +24837

Mooi als Hato zijn contract verlengd om Ajax en zichzelf een betere financiele status te bezorgen maar of dat ook wil zeggen dat hij volgend seizoen nog in Amsterdam speelt weet niemand natuurlijk.

08-01-2024 07:26

Tadic020 +1885

Zo snel mogelijk tekenen dan

08-01-2024 07:18

burwatti +14212

Duidelijke taal, wat ik er uit begrijp is dat Hato gaat verlengen Martha ook wel lukt en dat Misehouy lastig ligt.

Rijkhoff gaat hopelijk ook weer terug komen!

08-01-2024 07:18
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.