De Boer: 'Ik wil Andersen de tijd gunnen'

door Koen Weijland 51

De Boer: 'Ik wil Andersen de tijd gunnen'

door Koen Weijland 51

Laatst geüpdatet

Frank de Boer was na dinsdagavond tevreden over Lucas Andersen en geeft hem het vertrouwen, maar kan hem niet alle tijd van de wereld geven. Met Ricardo Kishna en Anwar El Ghazi heeft Andersen twee geduchte concurrenten voor de flankpositie.

Andersen lijkt langzamerhand de schroom wat van zich af te gooien en geniet veel vertrouwen van De Boer, die hem steeds vaker in de basis posteert. 'Ik wil hem de tijd gunnen, maar we hebben ook Kishna en El Ghazi. Zij vielen goed in, waarbij Kishna twee panklare voorzetten gaf. Ik ben blij dat iedereen een stapje in de goede richting doet', aldus de coach op de clubwebsite.

Het Deense talent, dat zijn belofte nog altijd waar moet maken, kon rekenen op positieve kritieken na de wedstrijd tegen APOEL. Andersen had een aantal goede acties en scoorde zelfs. 'Ik vond dat hij een vrij goede wedstrijd speelde', gaf zijn trainer aan. Ondanks het doelpunt van de bij Aalborg opgeleide technicus eindigde het duel in de Champions League in een gelijkspel.

Lees meer over:
Plaats reactie

lyrical80 +0

Als hij nog tijd nodig heeft om aan het niveau te wennen, hoor hij bij jong Ajax thuis, niet in het 1e.Ik krijg het gevoel dat Ajax een marketing club word dit maar aan 1 ding denkt : Geld maken.
Situatie voor de revolutie is dat het met Ajax de sportclub niet goed ging, en Ajax NV de boventoon voerde. Nu gaat het niet goed met Ajax de sportclub, maar heeft Ajax heel veel geld op de bank staan.
Waar is die revolutie dan ? Check de mentaliteit van Ajax waarmee succes is behaald, Crijff , Keizer en onder van Gaal. Zo word je kampioen, niet door slappe gasten als Andersen maar keer op keer op keer te laten aan kloten.Leuk voor Kishna, je speelt beter, probeert veel meer (lukt niet altijd maar dat is de ervaring), bent veel belangrijker (geweest), maar andersen krijgt de voorkeur, speelt als een vaatdoek en mag volgende keer weer spelen.. zielig gedrag voor een topclub.Maar waarschijnlijk een meester zet voor een marketing club... lang leve de aandeelhouders !!

16-10-2014 07:56

lyrical80 +0

Als hij nog tijd nodig heeft om aan het niveau te wennen, hoor hij bij jong Ajax thuis, niet in het 1e.Ik krijg het gevoel dat Ajax een marketing club word dit maar aan 1 ding denkt : Geld maken.
Situatie voor de revolutie is dat het met Ajax de sportclub niet goed ging, en Ajax NV de boventoon voerde. Nu gaat het niet goed met Ajax de sportclub, maar heeft Ajax heel veel geld op de bank staan.
Waar is die revolutie dan ? Check de mentaliteit van Ajax waarmee succes is behaald, Crijff , Keizer en onder van Gaal. Zo word je kampioen, niet door slappe gasten als Andersen maar keer op keer op keer te laten aan kloten.Leuk voor Kishna, je speelt beter, probeert veel meer (lukt niet altijd maar dat is de ervaring), bent veel belangrijker (geweest), maar andersen krijgt de voorkeur, speelt als een vaatdoek en mag volgende keer weer spelen.. zielig gedrag voor een topclub.Maar waarschijnlijk een meester zet voor een marketing club... lang leve de aandeelhouders !!

16-10-2014 07:54

Dennis_Gijs12 +0

Andersen is een middenvelder geen linksbuiten. Gun hem eens de tijd op serero zijn plek dat is ook niet alles dat mannetje.

04-10-2014 10:30

brullie +7046

Andersen nog meer tijd gunnen, heeft hij toch al gehad dacht ik zo, en straks als Fischer weer blessure vrij is?....ook nog maar een seizoen de tijd gunnen?....Zonde van Fischer, heeft het zeker maar oh wat is zijn vorm al lang weg zeg. De blessure redt hem min of meer want hij had waarschijnlijk al bij jong gezeten iedere week...

04-10-2014 10:03

JohnDylan +22401

Andersen heeft het in zich om een geweldige speler te worden en Ajax een enorme kwalitieve impuls te geven. Hij is en blijf alleen een '10' en zolang hij op andere posities wordt gebruikt zullen we nooit zijn echte kwaliteit zien. Als ik De Boer was zou ik Andersen direct op '10' zetten met Boilesen en Klaassen in zijn rug.

Voor Klaassen zal een meer controlerende rol wennen zijn maar hij heeft genoeg loopvermogen en tactisch inzicht om die rol goed te kunnen invullen. Ook Boilesen zal aan zo'n rol moeten wennen maar hij net als Klaassen heeft hij een groot loopvermogen en daarbij is zijn voetballende vermogen ook groot.

Kishna en El Ghazi kunnen dan op de flanken komen te spelen met Milik in de spits. Met Andersen op '10' en Kishna en El Ghazi op de flanken zal Ajax veel creatief vermogen voorin hebben. Milik is sterk aan de bal én kan scoren waardoor hij een goed aanspeelpunt voor Andersen, Kishna en El Ghazi zou zijn.

02-10-2014 20:06

Ajaccus +10

Ja, die wil ik ook wel eens zien.

02-10-2014 20:55

insectenverdelg +23477

En weer iemand die Schone passeert. geloof me dat doet de boernever nooit niet.

02-10-2014 21:43

Ajaccus +10

Ik denk dat FdB zoals hij het nu doet binnen het geventileerde beleid knaagt aan de vooruitzichten van bep. spelers. Niet presteren moet in ieder geval betekenen dat de concurrentie een kans ( al dan niet tijdelijk ) krijgt. En dat gaat op dit moment op voor verschillende posities. Ook bekruipt mij nu het gevoel dat tranferwaarde hier en daar een rol speelt.

02-10-2014 10:57

Ajaccus +10

Idd Cillessen is de onbetwiste doelman. El Ghazi is een aankomend talent en Moisander heeft niet bijgetekend, heeft een mindere periode en staat speeltijd van talent in de weg waar je vrijwel op zeker volgend jaar mee door moet. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik Moisander een slechte speler vind.

02-10-2014 10:33

insectenverdelg +23477

Moisander is voor 2 jaar lang een zeer nuttige aankoop geweest. OF die moet blijven betwijfel ik, hoewel hij beter kan dan hij nu laat zien.

02-10-2014 10:34

Ajaccus +10

Je zou in dat geval misschien een speler als Denswill de komende wedstrijden een half uur moeten gunnen. Daarmee zeg je zoals FdB niet alleen dat die eraan komt maar anticipeer je ook op het haast zekere aanstaande vertrek van Moisander. Dat zou voor Denswill misschien ook het signaal kunnen zijn waarop hij wacht om bij te tekenen.

02-10-2014 10:45

Capi86 +0

Ik sluit niet uit dat je rustig aan kan beginnen met Denswil gewoon in de basis te zetten. Moisander maakt fout op fout en is bovendien mega traag en niet de langste.
Bedankt voor de bewezen diensten zou ik zeggen.

02-10-2014 10:49

Flarkow +0

Schone gewoon ipv serero en lucas en el ghazi op de flanken

02-10-2014 10:28

stefan1982 +0

Andersen is echt weergaloos wat een speler wat een drive wat een techniek en wat een body

01-10-2014 20:10

daslogisch +1

De Boer moet niet vergeten dat Andersen een middenvelder is en dat de Boer hem daar toch ook echt een kans moet gaan geven wil ie ooit meer dan een aardige/redelijke Andersen te zien krijgen. Hopelijk ziet de Boer wel in dat hij nu eigenlijk doet met Andersen zoals laffe Jol het vroeger deed bij Eriksen, nl niet het lef hebben om een jonge , lichte middenvelder als middenvelder speeltijd te geven en kansen te gunnen..

Het blijft nl raar om iemand die naam heeft gemaakt als creatieve probleemoplosser op het middenveld (zelfs onder grote druk vaak de voetballende oplossing vinden zodat de aanval kan worden voortgezet), nu enkel wordt beoordeeld als speler die juist de tegenstander moet gaan opzoeken en dus ook min of meer de problemen juist instapt. Dat is bijna tegennatuurlijk..

Zo aardig als Andersen het nu doet als buitenspeler terwijl ie geen snelheid noch een actie heeft, dat is imo voorlopig het maximum dat je van hem mag verwachten als buitenspeler. Wil je echt dat ie stappen gaat maken en de beste van Ajax wordt, dan heb je geen keus en dan moet je hem echt als spelmaker/middenvelder gaan opstellen. Hoop dat de Boer meer lef gaat tonen en dit ook daadwerkelijk gaat doen. In t ideale scenario zou een matige voetballer/echte stofzuiger als Zimling of Viergever daarvoor in de meeste competitiewedstrijden dan plaats moeten maken op t middenveld (Viergever is als LCV ook beter dan Moisander), maar ook een Serero zal uiteindelijk niet het nivo van een in topvorm verkerende Andersen kunnen bijhouden..

01-10-2014 18:49

Fronkie +7

Ik wil Klaassen wel eens in de spits willen zien: doelgericht, balvast en goede loopacties. Kan nooit minder renderen dan siggy. Dan schone en Andersen erachter, 2 spelers die diep durven te gaan en een eindpass kunnen geven. Zimling VM en el ghazi en kishna op flanken. Een veel dreigender middenveld en dynamischer. Tip van frank aan frank :)

01-10-2014 18:23

Piejotter +9

Klaassen in de spits gaat ten koste van de teamprestatie, niet doen dus. Speelt prima op het middenveld.

01-10-2014 19:06

Raikkonen94 +641

Ik blijf het de grootste onzin vinden dat Lucas als vleugelspits 'misbruikt' wordt, ondanks dat hij steeds beter zijn draai begint te vinden. Als hij verwacht dat Andersen naar de achterlijn trekt en een buitenom een voorzet geeft ben ik het spoor bijster, nogal kromme vergelijking met Kishna wat mij betreft aangezien Andersen een heel andere speler (lees: een zeer creatieve middenvelder) is.

01-10-2014 17:42

ajaxrosenberg +1365

Hij passeerde gisteren een paar keer zo makkelijk enkele mannetje met enkele schijnbewegingen. Nu moet hij alleen nog leren om hier meer rendement uit te halen en zijn acties beter te timen. Ik hoop in ieder geval dat hij genoeg minuten mag maken de komende tijd want ik zie het (nog steeds) wel zitten in hem.

01-10-2014 16:03

#1 Ortega +0

Misschien moet Frank de Boer gewoon even een keer Andersen de voorkeur geven boven Serero i.p.v. op de flank te zetten. Daarnaast hoop ik dat Kishna gewoon een kans krijgt op links, want die brengt snelheid, acties en voorzetten met zich mee. Je hebt dan met Andersen ook iemand die tenminste Kishna met een steekpass kan wegsturen ipv MR. balletje breed of in de voeten Serero.

01-10-2014 16:06

Ajaxfan_1987 +0

Vraag mij af hoe Frank na de winterstop gaat spelen als Fischer weer terug is. Dan heb je drie spelers die op de linksbuiten positie kunnen spelen. Waarom niet Andersen gewoon op het middenveld. Hij moet instaat zijn om goede steekpasses te geven aan Milik.

01-10-2014 15:33

Matts +2147

Gaat steeds beter spelen inderdaad. Ik begrijp ook niet waarom hij op AS zovaak afgezeken wordt. Natuurlijk begon hij moeizaam, maar hij is nog heel jong en heeft dit seizoen pas voor het eerst regelmatig een basisplaats. En daarnaast heeft John Steen Olsen (volgens mij) wel eens gezegd dat hij een groter talent is dan Eriksen. Gun hem gewoon wat tijd.

Ik vind het trouwens wel echt lekker dat je nu grote talenten (Kishna, El Ghazi, straks Zivkovic en soms ook Andersen) kunt inbrengen als het niet lekker loopt. Toch wat anders dan Sana, Lukoki, De Sa, Ebecilio etc.

01-10-2014 14:59

SNTR +0

Bedankt voor de positieve reacties op mijn stuk!

01-10-2014 14:58

Mokum_32 +1

Hij hoort op de plek van serero

01-10-2014 14:33

N-ajax +0

Het probleem is dat hij verdedigend niet goed genoeg is wat wel moet als je met de punt naar achter speelt . ook lijdt hij veel balverlies wat dodelijk is op serero's positie

01-10-2014 15:54

joodje! +0

Wat ben ik ongelooflijk blij om te zien dat Andersen beter begint te spelen, zelfvertrouwen krijgt, en (helaas) minstens zo belangrijk: Het publiek begint hem te waarderen. Heeft Frank toch goed gezien. Ik hoop dat Andersen uitgroeit tot dé spelmaker van dit Ajax, die potentie heeft hij zeker. De tijd kan me niet snel genoeg gaan nu, heb zin om hem te zien ontwikkelen

01-10-2014 14:31

Cruyffie +2403

Zeg AS, jullie lijken wel geen fan te zijn van Andersen. De Boer zei namelijk: 'Hij speelde een vrij goede wedstrijd: je ziet dat hij levensgevaarlijk aan de bal kan zijn, hij heeft veel souplesse en snelheid'. Positieve en relevante info, lijkt me zo, en vreemd dat jullie dit weglaten.

01-10-2014 14:18

Ar-AFCA +5

Van wat ik gisteren heb gezien vielen mij 2 (eigenlijk 3) spelers eigenlijk op. Klaassen speelde fantastisch, Andersen voor het eerst ook een voldoende. De derde is dhr Sigthorsson... Hoe vaak krijgt hij de kans nog??? Hij mist werkelijk IEDERE opgelegde kans!

Hoop dat Frank in de competitie Milik weer de kans geeft. Nee, niet voor 1 potje, maar een wedstrijd of 10-15 achtereen, net zoals Sigthorsson die heeft gehad.

Ik zou erg graag Ajax in deze formatie eens zien:
Cillessen - v Rhijn Veltman Moisander Boilesen - Serero (a la Anita) Klaassen Andersen - Schone Milik el Ghazi / Kishna

01-10-2014 13:28

barrybever +0

serero a la anita? ik ben grote fan van serero maar je moet een beetje body hebben op die positie

01-10-2014 13:37

Ar-AFCA +5

Van wat ik gisteren heb gezien vielen mij 2 (eigenlijk 3) spelers eigenlijk op. Klaassen speelde fantastisch, Andersen voor het eerst ook een voldoende. De derde is dhr Sigthorsson... Hoe vaak krijgt hij de kans nog??? Hij mist werkelijk IEDERE opgelegde kans!

Hoop dat Frank in de competitie Milik weer de kans geeft. Nee, niet voor 1 potje, maar een wedstrijd of 10-15 achtereen, net zoals Sigthorsson die heeft gehad.

Ik zou erg graag Ajax in deze formatie eens zien:
Cillessen - v Rhijn Veltman Moisander Boilesen - Serero (a la Anita) Klaassen Andersen - Schone Milik el Ghazi / Kishna

01-10-2014 13:19

Intec +0

Frank maak 1 foutje om Andersen niet op links of rechts mid te zetten. Gisteren bij de NOS analyse met de goal die viel kreeg schone alle kredits voor zijn aanname maar die pass van Andersen mocht er ook wezen eindelijk iemand met een steekpass. Daarbij voegt serero echt niks toe helemaal niks. Zo vaak hoe hij de bal verovert zo vaak verliest hij hem ook op gevaarlijke plekken. Daarbij zijn passing is zeer matig en afwerkingen nog slechter.

01-10-2014 13:09

TJL14 +0

Ja daar geef ik je gedeeltelijk gelijk in. Maar daar werden ze puur beoordeeld op hun 'flank' kwaliteiten. Kishna en Andersen zijn naar mijn mening veel beter om de rest van het team te dienen dan El Ghazi. En het is onzin dat steeds gezegd wordt dat Andersen niet kan passeren. Dat kan hij juist goed, hij laat het alleen te weinig zien, kwestie van vertrouwen en durf.

01-10-2014 12:44

herman +0

ik vind andersen geen buitenspeler en wat siggi betreft helaas over en uit

01-10-2014 12:36

Darkbird +2502

Andersen was met Klaassen gister 1 van de betere van het veld, hield constant druk naar voren/ goede acties en was heel veel aanspeelbaar. Misschien dat hij op de positie van Serero beter uit de verf zal komen, maar voetballen kan die zeker en dat heeft FdB allang al gezien!

01-10-2014 12:33

SNTR +0

Ik schrijf regelmatig columns en heb er al een aantal ingediend bij AS, maar die worden altijd afgewezen. Ik heb deze zomer eentje geschreven dat ik vond dat Blind aanvoerder moest worden ipv Moisander. Toen ik dat vertelde werd daar erg positief op gereageerd en wilden veel mensen het alsnog lezen. Ik ging toen echter op vakantie en bij thuiskomst was vriend Daley vertrokken. Niet echt meer relevant dus.

Na de wedstrijd tegen PSG heb ik een nieuwe column geschreven en die ging over Lucas Andersen. Ook deze werd afgewezen, maar ik wil hem toch graag met jullie delen! Hier komt ie:

Een kleine ode aan Lucas Andersen


Afgelopen woensdag betrapte ik mezelf er weer op. Lucas Andersen verloor weer de bal en ik kon het moeilijk laten om er weer een scheldwoord uit te gooien. De jonge Deen wacht na 2 jaar tijd nog steeds op zijn eerste competitiedoelpunt en Europese doelpunt. Ook wist hij nog nooit een assist te geven. Hij maakte één officiële goal: in de beker tegen FC Volendam vorig seizoen.

Het lijkt er weer zo eentje te zijn, een talent die zo werd opgehemeld om het vervolgens niet te halen. Moeten we Andersen echter niet wat meer tijd gunnen?

Het was een regenachtige dag in september 2012. Lucas Andersen maakte zijn debuut bij Jong Ajax. De mensen die bij de wedstrijd waren zullen deze wedstrijd echter niet herinneren als de wedstrijd van het noodweer. De wedstrijd zou de boeken in gaan als de wedstrijd van Andersen.
De jonge Deen slaagde er namelijk meteen in om een hattrick te maken. Eén van zijn goals was een stiftje van buiten de 16. Vervolgens ging het snel met Andersen. Twee maanden later debuteerde hij al in de ArenA. Ajax - Groningen eindigde in 2-0 en dat had zomaar 3-0 kunnen zijn. De nieuwkomer stond er namelijk nog maar een paar minuten en hij raakte meteen de paal. Het was centimeterwerk. Twee centimeter naar links en de bal had waarschijnlijk gezeten. Het zou echter typerend zijn voor de tijd die daarna volgde: net niet.

Andersen was bij Jong Ajax nog geregeld één van de uitblinkers, maar in aanmerking voor het eerste elftal kwam hij niet meer. Hij had aanpassingsproblemen, had heimwee en had (in tegenstelling tot de andere Denen) veel moeite met het leren van de Nederlandse taal. Tot overmaat van ramp eindige het seizoen ook nog eens met een blessure.

Het nieuwe seizoen. Dit jaar zou Andersen meer laten zien dacht iedereen. Frank de Boer sprak vertrouwen in hem uit en nam hem (ondanks zijn blessure) in de voorbereiding op het seizoen 2013-2014 mee op trainingskamp. Bovendien was Andersen zijn vriendin naar Amsterdam gekomen, waardoor hij zich wat meer thuis zou gaan voelen in Amsterdam.
Hij raakte weer fit, scoorde twee keer in de openingswedstrijd van Jong Ajax in de Jupiler League, kwam weer in het eerste elftal en maakte ook eindelijk zijn eerste officiële goal: tegen Volendam in de beker dus. Het leek dus echt het jaar van Andersen te worden.

De situatie werd eigenlijk alleen maar beter voor Andersen: Viktor Fischer was hopeloos uit vorm, Bojan kon geen potten breken en raakte ook nog eens geblesseerd. Bovendien waren Ryan Babel en Derk Boerrigter in de zomer al vertrokken. De kans om zich écht te laten zien kwam dus ook eindelijk. Zo mocht hij starten in de wedstrijden tegen Vitesse (0-1 verlies) en Twente (1-1 gelijk). Imponeren deed hij echter niet, wat er voor zorgde dat hij zich weer moest gaan richten op Jong Ajax. Jong Ajax ja, het team dat hopeloos uit vorm was en met heel wat spelers speelde waarvan iedereen eigenlijk al wist: die gaan de ArenA nooit halen.

De ArenA nooit halen. Iets wat eigenlijk nooit werd gezegd over Andersen. Het talent was vaak één van de weinige spelers die een redelijk niveau haalde en kreeg daarom aan het eind van het seizoen weer een kans in het eerste. Ajax was op tour in Indonesië en Andersen maakte indruk. Zo scoorde hij nog met een mooie volley.

De voorbereiding op het seizoen 2014-2015 begon en Andersen was er nu voor het eerst vanaf het begin bij. Volledig fit welteverstaan. Thulani Serero ontwikkelde zich goed vorig seizoen, maar gedurende de voorbereiding werd al snel duidelijk dat Andersen de kans zou krijgen. Dit gebeurde ook tegen PEC Zwolle in de strijd om de Johan Cruijff schaal. Een hopeloze wedstrijd van zowel Ajax als Andersen was het gevolg.

De competitie begon en Thulani Serero kreeg zijn plek terug. Andersen deed weer wat wedstrijdjes met Jong Ajax mee en moest bovendien toezien hoe Anwar El Ghazi doorbrak. Anderzijds gaf de vorm van Kishna hem weer hoop. Kishna ging van de basis, naar de bank, om vervolgens op de tribune gezet te worden. Andersen bewandelde de omgekeerde weg.

De Deen viel eerst in tegen PSV. De wedstrijd waar de ellende echt begon. Ajax stond 1-0 voor, Lucas Andersen kwam erin en binnen een paar minuten stond het 1-2. Het eindigde ook nog eens in 1-3. Een kansloze bal over een paar meter die over de zijlijn ging was typerend. Dat terwijl hij nog begon met een goede bal op Schöne, die verzuimde er 2-0 van te maken. Hetgeen dat volgde is iets waar we soms met schaamte op terug kijken als de naam Daley Blind valt: Andsersen werd als zondebok aangewezen en moest het regelmatig ontgelden met een fluitconcert.

De gifbeker was echter nog niet leeg. Op internet werd hij verguist en in de wedstrijd tegen Heracles was het weer raak. De Deen kwam het veld in bij een 2-0 stand en de wedstrijd eindige in 2-1. Niet dat Andersen hier veel aan kon doen, maar voor een deel van het publiek genoeg reden om hem bij vrijwel elk balcontact uit te fluiten.

De verbazing was dan ook erg groot toen Lucas Andersen afgelopen woensdag ineens in de basis stond tegen PSG en juist Anwar El Ghazi moest plaatsnemen op de bank. Frank de Boer gaf na afloop van de wedstrijd aan dat hij tevreden was over het talent, maar ik heb me op de tribune dood zitten te ergeren. Kappen, nog meer kappen, vertragen, nog meer vertragen, sloom achter zijn man aan hobbelen. Tot de laatste 20 minuten. Ik wist niet wat ik zag: Schöne scoorde wederom geweldig en Andersen? Andersen ging druk zetten en ballen afpakken!

Al die kritiek op Andersen. Zijn we niet een beetje aan het doorslaan met z’n allen? De bezoekers van de toekomst zullen me gelijk geven als ik zeg dat dit één van de beste aanvallende middenvelders in jaren is. Aanvallende middenvelder ja. Want een vleugelspeler is het alles behalve. Daarom kun je het hem ook niet helemaal verwijten. Hij moet op een relatief onbekende positie spelen en vult het op een totaal andere manier in dan spelers als Anwar El Ghazi en Ricardo Kishna.

Niet voor niks dat De Boer hem onlangs vergeleek met zijn broer Ronald. Je moet eigenlijk écht goed Ajax en Andersen volgen om zijn talent te zien. In de wedstrijden in het eerste maakt hij het namelijk nog niet waar. Desondanks heeft hij wedstrijden zoals die tegen Paris Saint-Germain nodig. Dat soort wedstrijden laten hem beseffen dat hij die échte stap moet maken tussen dat straatvoetballertje en de echte kerel. Een wedstrijdje tegen (met alle respect) Excelsior gaat hem daarbij niet helpen.


Lucas Andersen moet een vent worden. Dat is het laatste wat hem tegenhoudt om de volgende speler te worden die eerst werd uitgefloten om vervolgens alle monden te snoeren.

01-10-2014 12:26

ajaxmening +2

Zoals hij gisteren liet zien dus. Mooi verhaal van een geweldig talent die vertrouwen verdiend en geen fluit concerten indien van de 10 ballen er 1 verkeerd wordt geraakt.

01-10-2014 12:40

X-RaY +3

Mooi stuk gozer ,thumbs up

01-10-2014 12:42

Rayno95 +0

Mooi stuk man! :), je hebt helemaal gelijk

Speelde gister goed trouwens en aardig tegen NAC.

01-10-2014 12:56

stefan1982 +0

Complimenten mooi geschreven

01-10-2014 20:09

MosesD +14687

Andersen zou het best renderen als 10. Daar spelen we helaas niet meer mee, maar laat de Boer hem gewoon op het middenveld zetten. Op de plek van Serero. En nooit meer linksbuiten. Daar hoort namelijk een buitenspeler te staan.

01-10-2014 22:06

Ajaxgek1980 +0

Heeft R.deBoer niet uitgelegd op tv (hier ergens gelezen in reacties) dat Andersen nu niet genoeg body/fysiek heeft? dat hij eerst moet wennen op linksbuiten?

Want daar kan ik me persoonlijk wel in vinden eigenlijk.

Je ziet dat hij dingen kan met een bal, zelfvertrouwen moet komen, maar is wel slapjes in duels om eerlijk te zijn (raar na een jaar jong Ajax) dus ik zie wel een "erikssen" rol weggelegd voor hem in de toekomst

01-10-2014 22:52

SNTR +0

ben ik met je eens! in mijn stuk noem ik vooral ook de buitenspelers als concurrenten aangezien frank hem hier helaas meestal neer zette... tegen pec in de jc schaal was volgens mij zijn eerste keer (en helaas laatste) op het middenveld. we speelden toen ook nog eens met de aanval: kishna - milik - schone. hadden we echt moeten winnen...

02-10-2014 00:18

afcamuc +0

ik geloof best dat het een groot talent is hoor, maar op de flanken horen toch echt gewoon Kishna en El Ghazi, echte vleugelspelers met beiden een heerlijke voorzet, dribbel en scorend vermogen, die houden het veld breed, kunnen een wedstrijd openbreken door een geniale ingeving en kunnen die houthakker in de spits misschien eindelijk eens laten renderen... :/
persoonlijk vind ik zowel Andersen als Schöne nummers 10

01-10-2014 12:23

Zollner +1588

Doe eens gek tegen een zwakke tegenstander of bij grote voorsprong. Probeer eens een middenveld met Andersen Schone en Klaassen met Kishna en Ghazi op de flanken en Milik in de spits.

01-10-2014 12:17

mickey2602 +4777

Het niveau in de competitie ligt tegenwoordig steeds dichter bij elkaar dus een zwakke tegenstander heb je bijna niet meer zoals vroeger.
Grote voorsprong...een uitslag zoals zaterdag tegen NAC is tegenwoordig een incident dus dat gebeurt ook niet vaak meer.
En als derde...Frank en gek doen?
Frank zal dit nooit doen denk ik...

01-10-2014 18:45

kampioenenjood +5062

Andersen laat het nu eindelijk een beetje zien en ik heb wel goede hoop dat het wat wordt! Serero weet op dit moment geen bal goed te raken dus met een fitte Kishna voor de linksbuiten positie zal Andersen wel snel de plek van Serero kunnen overnemen!

01-10-2014 11:55

ABBA +0

Ruilen met serero die was gisteren de slechtste

01-10-2014 11:48

AjaxD1986 +1

IS EEN LINKSHALF! FRANK!

01-10-2014 11:32

AFCAjax +17839

Prima.. hoeveel tijd was je van plan sigthorsson te gunnen? naast de 3 jaar (?) die hij al heeft gehad?

maarja omdat ie op basis van scorebord journalistiek 3 goals heeft gemaakt tegen nac heeft ie weer extra veel krediet opgebouwd. weet zeker dat Milik die eerste kans gemaakt had en dat hij die bal afgegeven had waardoor er een 1000% doelpunt zou zijn gemaakt door Schöne

01-10-2014 11:32

Capi86 +0

Waarom niet linkshalf? Zijn favoriete positie en Serero leert toch niet van zijn tekortkomingen.,

01-10-2014 11:23

Barric +771

Sommige voetballers staan er bij wijze van spreken al op hun 18e en de ander pas op z'n 22e ofzo. Heeft niks met talent te maken maar met persoonlijke ontwikkeling ( geestelijk en lichamelijk ). Maar voor mij staat buiten kijf dat Andersen vroeg of laat bij een Europese topclub speelt. Geef deze jongen gewoon vertrouwen op een positie waar ie het beste rendeert en hij zal iedereen versteld doen staan van zijn kwaliteiten als ie idd LOS is!!

16-04-2015 09:14

TheRiviera +5477

Ik denk dat FdB teleurgestelt gaat worden wat betreft Andersen.Hij heeft nu al moeite met het niveau van Ajax en Ajax speelt sowieso al op een te laag niveau.FdB kan hem wel goed vinden tijdens de trainingen maar dat betekend niet dat je dezelfde kwaliteiten op het veld kan vertonen.Andersen moet er gewoon een jaartje tussenuit ergens op een lagere niveau een goed seizoen draaien of verkopen.Het was leuk wat hij laats liet zien tegen Heracles maar we hebben zo'n Andersen niet eens in de 10 wedstrijden nodig maar elke wedstrijd en als hij dat simpelweg niet kan opbrengen dan moet je je verlies erkennen en verder kijken.Daar komt ook nog bij kijken dat er geen plaats voor hem is in het basis elftal.Op het middenveld is geen plek en ik heb liever Kishna en El Ghazi op de vleugels of een verse ervaren aankoop daarzo dus hij kan hooguit bankzitter zijn.Maar FdB zal waarschijnlijk gaan rouleren zoals gewoonlijk wat naar mijn mening een slecht idee is want dat is een van de redenen waarom sommige spelers niet ingespeelt raken op elkaar waardoor het elftal niet echt soepel en stabiel loopt.Dus ik zie het niet zitten met Andersen behalve als hij volgend seizoen zichzelf ineens driedubbel verbeterd wat ik betwijfel.

15-04-2015 16:43

JPC40 +3

als je als speler niet in staat bent om je zelf te pushen dan gaat een voetbalcarrier wel heel moeilijk worden in de nabij toekomst.
Dan krijg je het Sigthorrson effect, maar goed met alle respect voor Andersen het is kenmerkend voor de Deens IJslandse spelers hier bij Ajax ze krijgen op een of ander manier niet voor elkaar om te groeien in hun techniek mentaliteit en tactiek terwijl een speler als Davey of Daley of Bazoer of een Depay een Milik.

Die groeien wel , dit zijn voor mij dus de reden waarom ik niet bepaald dol ben op jongens uit scandinavie omdat zij toch niet het niveau aan kunnen die vereist is om te slagen.
Frank kan wel hoog en laag roepen uiteindelijk is er tot nu toe op misschien Eriksen na niet 1 Deen succesvol naar een grotere club vertrokken allemaal eindigende ze in een lagere geklasseerd club.

15-04-2015 14:55

JPC40 +3

dat was de uitzondering op de regel.
Doorsnee genomen zijn het de Denen die bij Ajax niet van de grond komen .

15-04-2015 16:28

Capi86 +0

Zaterdag was maar weer eens duidelijk waar Andersen thuis hoort en van waarde kan zijn. Schaduwspits!
Als linksmid teveel risico en te ver van de goal en tevens is hij ook geen flankspeler.

15-04-2015 13:45

vd.Vaart +1935

Mooie goal tegen Heracles, alleen waren de Heraclieden op in de laatste minuten en 'met alle respect' het was tegen de nummer laatst van de Eredivisie waar we tegen moesten.

Wil hem nou eens vanaf minuut 1 zien, dan kunnen we hem beter beoordelen..

15-04-2015 12:19

pwie +1

Waarom niet gewoon een Joey Barton halen van QPR? Ik volg hem dit seizoen maar dit is echt een mannetjes putter en hij kan nog voetballen ook

15-04-2015 11:28

daddy.cool.1984 +0

de Boer geeft al aan dat zijn beste vorm in de voorbereiding was..........
Denk dat hij veel talent heeft en heel af en toe was dat ook te zien. 1 of 2 jaar verhuren zou heel goed voor hem zijn, dan wel bij een club waar ze willen voetballen :)

15-04-2015 10:04

ABBA +0

Probleem van de hele selectie zit geen ziel in die gasten man

15-04-2015 09:27

leppe +224

Ik zie het nog steeds heel erg in hem zitten. Kijk naar z\'n invalbeurt afgelopen week. Hij is praktisch de enige speler in de selectie die een tegenstander op z\'n dooie gemakkie voorbij wandelt. Dat hij dan geen brede schouders heeft maakt mij niet zo veel uit. In het spel dat Ajax voor ogen heeft zou dat ook niet nodig moeten zijn. Zeker met twee werkers als Gudelj en Klaassen naast zich kan deze jongen echt de verrassing van komend seizoen worden. De vraag blijft dan wel hoe het middenveld er komend jaar uit gaat zien... Sinkgraven en Bazoer wil ik ook graag zien spelen. De concurrentie op de linksbuiten, waar hij het dit weekend zo goed deed en al eerder prima heeft gedaan, wordt ook vrij pittig zodra Fischer weer terug is en Kishna niet weggaat.

15-04-2015 09:16

ajaxmening +2

Gelukkig Andersen volgend seizoen weer te bewonderen ook voor Joko.

15-04-2015 09:04

VurnonBaas +0

Hoe lang zit die jongen nu bij Ajax, 3 jaar toch? Ik vind het een schande en een blijk van totale desinteresse dat hij nog steeds zo iel als een brugpieper is. Waarom is hij niet in z'n eerste jaar al met regelmaat het krachthonk ingedoken? En waarom is er niemand binnen de technische staf die hem ertoe weet te zetten? Hij heeft absoluut talent, maar tenzij je Messi heet kom je daarmee alleen niet ver genoeg. Aangezien hij net z'n contract heeft verlengd zal ie wel blijven, maar als ie na de zomerstop nog steeds zo smal is ben ik er klaar mee.

15-04-2015 09:02

ajaxmening +2

Bij American Football is het belangrijk het krachthonk in te gaan, indien je veel technische bagage bezit heb je geen brede schouders nodig, of denk je daardoor dat je er dan meer gaat inschieten, duels winnen heeft ook niks met kracht te maken maar met inzicht.

15-04-2015 09:41

Jornnn +5

Onzin. Denk je dat Zlatan net zo succesvol was als hij alleen kon teren op zijn (weliswaar fabuleuze) techniek?

15-04-2015 10:56

ajaxmening +2

Nee maar ieder is zoals hij is gebouwd en geboren , uiteraard kun je je zelf versterken mits in mate niks verkeerd mee, maar je gaat er met je techniek niet beter door voetballen, stabiliteit trainingen zijn al meer dan voldoende en daar hebben ze bij AJAX echt wel heel veel verstand van, voetballen hoeven ze Andersen niet te leren, Zlatan trouwens wel dat is begonnen in Amsterdam, maar speelt Zlatan ook bij mindere teams zo goed denk jij met zo'n lichaam ?.

15-04-2015 12:08

VurnonBaas +0

Ben ik het niet met je eens. Kijk eens naar Ronaldo of Bale, die doen dat ook niet voor niets. Meer spierkracht zorgt voor betere balans, controle en ja, meer gewonnen duels. Als je ziet hoe makkelijk deze jongen met een schouderduw van de bal te krijgen is doet dat pijn aan je ogen.

15-04-2015 12:54

ajaxmening +2

Klopt dus uit de duels blijven dat is zijn speel style , en hierdoor verkrijgt hij ook vaak de ruimte, goed voorbeeld is Bale sterk en snel maar geen techniek zag je gisteren ook teveel met zijn hoofd bezig voor de actie Andersen had zo'n bal gesleept of een stift gegeven, kortom het is hoe je je eigenschappen optimaal benut, Ronaldo is van een extreme buiten categorie die heeft alles van onze lieve heer mee gekregen om uit te bouwen en heeft de enorme drive dat te willen doen, geloof me die drukt zichzelf nog op midden in de nacht als hij even wakker is 500x.

15-04-2015 12:59

Amsteraaij +2257

Onzin. Afgemeten dieet gecombineerd met kracht training. Kost alleen wel veel tijd en energie. Maar daarom zou je het van een topsporter wel verwachten..

15-04-2015 10:26

Mokum_32 +1

Als je al geen beer bent moet je helemaal geen 4 dagen in de sportschool zitten. Dan breek je.de spieropbouw alleen maar af

15-04-2015 10:31

Lane 8 +2

do u even lift?

15-04-2015 11:13

Mokum_32 +1

Voor iemand die 2 jaar lang naar de sportschool gaat is dat niks je kan makkelijk aan 10 kg komen.

15-04-2015 11:16

Bensco +7174

probleem is wel dat als andersen 4 dagen per week naar de sportschool gaat zijn flexibiliteit afneemt en hij kwetsbaar wordt voor blessures door overbelasting. Zijn voeding moet gewoon anders, ik weet niet wat die voedingdeskundige hem aanraad maar hij moet echt wat meer koolhydraten naar binnen gaan stouwen. Je kan mij niet gaan vertellen dat die man er geen 5 kilo bij kan eten/trainen.

15-04-2015 11:48

leppe +224

Misschien moeten al die experts hier maar solliciteren voor een baan als voedingsdeskundige of personal trainer bij Ajax. Daar lopen nog niet zulke mensen rond, namelijk.

15-04-2015 11:50

MosesD +14687

Voor welke positie dan Frank als ook Gudelj komt? En dit soort spelers wordt pas beter als ze omringd worden door betere en meer ervaren spelers, die stap maken wordt anders heel moeilijk. Ik zie het niet gebeuren,en dat ligt toch deels aan Ajax.

15-04-2015 08:57

flavente +166

Verhuren aan pec. Hopen dat hij als man terugkeert. Wat mij betreft fysiek een kleuter en teveel een speeltuin voetballer zonder rendement. Jaartje in de basis bij PEC Zal hem goed doen. Bij ajax zal hij volgend jaar nog tekort komen.

15-04-2015 08:44

Bensco +7174

Ps: wij spelen niet met een 10

15-04-2015 08:30

Bensco +7174

Dit seizoen mooi verhuren, vind hem momenteel zelfs tekort komen voor een versterking in de breedte. Straks heb je fischer, schone, sinkgraven, serero, klaassen en bazoer ( kan ook RAM) lopen. Klaassen staat vast op LAM dus alleen de positie van RAM moet opgevuld worden en persoonlijk denk ik dat sinkgraven daar het vaste mannetje gaat worden en door gaat rouleren met bazoer en Fischer, want die moet op zijn beurt ook met kishna gaan concurreren. Andersen gaat dus niet aan speeltijd hier toekomen. PEC of Groningen, daar kan die mooie ervaringen op doen.

15-04-2015 08:30

flavente +166

Ow hahahaha je bericht niet gelezen. Zelfde mening blijkbaar!

15-04-2015 08:45

mistermiyagi +7

Klaassen speelt RAM
Sinkgraven speelt LAM
Bazoer wisselt met Klaassen op CVM (BEGIN van het seizoen op CVM nu veel al op RAM)

15-04-2015 10:07

Bensco +7174

o ja shit, haal rechts en links door mekaar.

ik kijk trouwens naar volgend seizoen al, dan heb je (waarschijnlijk) gudelj er ook bij. Die draait dan de meeste uren op CVM. Klaassen staat vast op RAM dus dan krijg je alleen roulatie tussen de LAM en CVM positie waar sinkgraven waarschijnlijk de meeste uren zal gaan pakken en Bazoer wisselt tussen LAM en CVM. Fischer zal eventueel back-up wezen als hij op linksbuiten niet aan spelen toekomt.

15-04-2015 11:45

davidodo98 +1

volgend jaar, als we een overvol middenveld hebben. dan moet je hem.lekker verhuren aan een club waar hij zeker zal.spelen. kan hij een heel seizoen lang.zijn waarde bewijzen. en.als hij het daar niet deed lekker verkopen. maar ik heb vertrouwen in hem.

15-04-2015 08:27

Onpartijdig +4433

Ik zou deze jongen zelfs nog 4 jaar geven als het moet, in bepaalde aspecten komt hij nog tekort inderdaad, maar bij Blind viel ook ineens het kwartje. Als dat bij deze jongen gebeurt heb je een topspeler voor Ajax. Zou graag met hem als nummer 10 spelen.

15-04-2015 08:13
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.