Conceição begint aan de aftrap tegen NEC, Bergwijn en Berghuis ziek

door Gino Haverkamp 274

Bron Ajax Showtime

Conceição begint aan de aftrap tegen NEC, Bergwijn en Berghuis ziek

door Gino Haverkamp 274

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Francisco Conceição begint zondagmiddag in de basis bij Ajax, dat op bezoek gaat bij NEC. Dit onder meer door ziekte bij Steven Bergwijn én Steven Berghuis. Beide Ajacieden ontbreken namelijk en daardoor is er op de flanken ruimte gekomen voor andere krachten. Achterin begint Devyne Rensch als centrumverdediger.

Door de zieke spelers bestaat de aanval nu uit Conceição als rechtsvoor, Dušan Tadić als linksbuiten en Brian Brobbey als spits. Achter hen vormen Davy Klaassen, Edson Álvarez en de op tijd van ziekte herstelde Kenneth Taylor het middenveld.

De verdediging heeft ook de nodige veranderingen ondergaan. Daley Blind is immers vertrokken, maar dat betekent niet dat Owen Wijndal hem vervangt als linksback in de basiself. Calvin Bassey doet dat namelijk, waardoor het achtergebleven gat centraal wordt opgevangen door Rensch. Timber assisteert hem als centrumverdediger, terwijl Jorge Sanchez de rechtsback van dienst is.

Verder is Remko Pasveer doelman, daar nieuwbakken Ajacied Geronimó Rulli nog niet bij de selectie zit. Verder valt op dat Jong Ajax-spelers Olivier Aertssen, Silvano Vos, Jorrel Hato en Jaydon Banel op de bank zitten.

Volgens Ajax zelf ontbreken, naast Berghuis en Bergwijn, veel andere spelers ook wegens het 'niet fit' zijn. Dit zijn Youri Baas, Youri Regeer, Mohammed Kudus en Florian Grillitsch. Van Ahmetcan Kaplan is bekend dat hij met een fikse blessure kampt.

Opstelling Ajax

Pasveer; Sanchez, Timber, Rensch, Bassey; Álvarez, Taylor, Klaassen; Conceição, Tadic; Brobbey.

Denk jij dat Ajax de competitie hervat met een overwinning op NEC?

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Ramon19792101 +2044

Chico speelde super... Geen woorden verder.. Onze waterboiler mag toch verder aankloten 🙁

08-01-2023 16:31

S.Ajacied +5221

Ongekend die Davy haha

08-01-2023 15:12

louis60 +11472

Taylor kan gewoon geen doelmaken. Pffff

08-01-2023 15:06

Db81na +162

Nee en scoren ook niet.

08-01-2023 15:08

MarcelvTol1971 +15472

Hoe moeilijk is een corner trappen ?
Tot nu toe van Tadic allemaal schijtballen, ongelooflijk !

08-01-2023 14:58

louis60 +11472

Vandaag kunnen we weinig kritiek hebben op het spel en de opstelling. De trainer heeft gewoon de spelers opgesteld die niet ziek zijn. Maar als je dit zo ziet, kan je wel zeggen dat de trainer verantwoordelijk is voor het feit dat het in de normale situatie los zand is.

08-01-2023 14:57

insectenverdelg +23556

hij moet wem mmer vertrouwen hebben in kuegspelers om die de laatate minuten te brengen. Verder eens. Wel mag van Boekel per direct stoppen. Wat floot die een slechte wedstrijd zeg.

08-01-2023 16:29

S.Ajacied +5221

Ze beginnen wel lekker.

08-01-2023 14:49

PH2BOT +40536

CAMPIONE!

08-01-2023 14:54

S.Ajacied +5221

Olé olé oleeeee

08-01-2023 14:56

burwatti +14392

Vind Rensch en Timber als cv ook wel sexy eerlijk gezegd, in ieder geval veel voetbal centraal

08-01-2023 14:48

PH2BOT +40536

Beiden halen zonder hakken de 1m80 niet eens. Dat kan wel 'ns lastig worden tegen linke koppers als bv Luuk de Jong. Ik zie dit centrum niet als serieuze optie maar hooguit als gelegenheids centrum.

08-01-2023 14:53

401Middenweg401 +6068

Toch heb ik liever niet dat ze op hakken spelen.

08-01-2023 16:44

MarkP +21774

Zou blind nu kijken?

08-01-2023 14:40

Ajaxbrl +13884

We kunnen inlopen dus we gaan sws niet winnen!

08-01-2023 14:39

Ajax1812 +9178

Rensch prutser

08-01-2023 14:36

PH2BOT +40536

...heet niet voor niets 'Circus Rensch'.

08-01-2023 14:55

ST +23097

Wie van jullie heeft er ook een hekel aan Jan-Joost van Gangelen?

08-01-2023 14:28

TCB +768

Je kan beter vragen wie er geen hekel heeft aan van Gangelen!

08-01-2023 14:30

PietjePrecisie +1997

Rensch in het centrum, ik ben benieuwd. Ik ben wel blij dat Schreuder dit uitprobeert, en sowieso dat Schreuder zijn nek durft uit te steken. Je kunt zeggen dat het te laat is voor experimenten, maar ik denk dat dit goed uit kan gaan pakken, omdat Rensch en Timber dan kunnen opbouwen, dus mijn zegen heeft het wel.

08-01-2023 14:27

trodat4030 +97194

Ho ho, het experiment was 1.5 jaar geleden van TH, niet nu van Schreuder. Rensch is járenlang (L)CV geweest, tot TH op het 'briljante' idee kwam om hem op rechtsback te posteren. Hij ís een CV.

08-01-2023 14:31

PietjePrecisie +1997

Weet ik, daarom ben ik ook voorstander :-). Maar ik noem het een experiment omdat Rensch recent niet in het centrum heeft gespeeld.

08-01-2023 15:24

ST +23097

Komop Alvarez! Tik ze lekker gek!

15’ Alvarez
30’ Alvarez
85’ Alvarez

08-01-2023 14:27

trodat4030 +97194

3x geel is wat veel, vind je ook niet? ;-)

08-01-2023 14:31

louis60 +11472

Heeft onze trainer weer een excuus voor het geval we punten verliezen. Wat een shit start.

08-01-2023 14:25

WijZijnAjaxAmsterdam +11633

Die bank van ons kan echt niet, topclub onwaardig!

08-01-2023 14:25

Ajax1114 +19393

Gooi anders even je achterhoede door elkaar. Weer die Sanchez pffff

08-01-2023 14:25

Ozymandias +159568

Wat was het handig geweest als Conceição voor het WK meer dan 110 speelminuten van Schreuder had gekregen zodat hij nu niet uit bijna niets in de basis komt te staan. Net als Taylor vorig seizoen onder Ten Hag geen speeltijd kreeg tot bijna het moment dat hij in de basis kwam te staan. Totaal onlogisch...

08-01-2023 14:21

wolterx +6310

Had ook geen basis gestaan normaal. Maar Kudus haakte ziek af vrijdag dus ging Conceicao naar basis.

08-01-2023 14:22

ST +23097

Schreuder liet zich niet heel positief uit over Kudus voor rechtsbuiten.

08-01-2023 14:23

Ozymandias +159568

Gezien het feit dat Ajax nauwelijks buitenspelers heeft was het geheel te voorspellen dat Conceição ergens in dit seizoen in de basis nodig zou zijn.

08-01-2023 14:23

PietjePrecisie +1997

Hij heeft branie, komt wel goed.

08-01-2023 14:23

ElSandrini +18209

Het was ook handig geweest als Alvarez toevallig 2 potten goed gespeeld had en nu weer voor 50 miljoen verkocht kan worden.... Hoeven we niet telkens naar Klaassen en Alvarez op 1 middenveld te kijken en ontvangen we weer een sloot geld

08-01-2023 14:23

ST +23097

Precies dit

08-01-2023 14:23

Danielson +50623

Logica en Schreuder zijn twee onverenigbare grootheden.

08-01-2023 14:25

YRGI +32985

Hopelijk doen we het goed en mag er jeugd invallen. Maar zal wel weer moeizaam gaan.

08-01-2023 14:19

YRGI +32985

Heel matig middenveld. Maar ja, Kudus echt niet fit of gewoon niet komen opdagen?

08-01-2023 14:18

MichelBoerebach +29286

Lekker creatief middenveld!

08-01-2023 14:16

AjaxAdvocaat +12687

Misschien niet zo'n populaire opinie, maar kom op Schreuder! Bewijs ons allemaal dat je het wel gewoon kan en laat vandaag prachtig voetbal zien. Heb liever dat Schreuder het toch gewoon weet om te draaien dan dat we vandaag weer punten verliezen, de waarheid is dat we het gewoon met Schreuder moeten doen, dus moeten we daar ook achter gaan staan!

08-01-2023 14:14

MichelBoerebach +29286

Het zal wel een gelijkspel worden. Daar schijnt NEC een abonnement op te hebben.

08-01-2023 14:17

Maxwell_5 +6979

Je hebt gelijk hoor Edwin, gewoon vol voor die 3 punten gaan! Aan het eind van de rit worden nog altijd de prijzen verdeeld en dan mogen we gewoon niet met lege handen standen. Maar toch met dit spel, toch liever iemand met meer Ajax dna.

08-01-2023 14:20

AjaxAdvocaat +12687

Ben het helemaal met je eens hoor, heb liever ook een trainer die wat meer Ajax DNA heeft maar helaas moeten we het hier nou maar mee doen. Dan liever erachter staan dan wat sommige mensen hier doen hopen op een verlies!

08-01-2023 14:22

trodat4030 +97194

Blij met Rensch centraal, al is het jammer dat je dan wel automatisch bent aangewezen op Sanchez op rechtsback, maar ja, dat is dan niet anders (tot er een lichtje gaat branden bij de club dat ze het best een nieuwe rechtsback kunnen halen en geen CV, laat Rensch maar gewoon CV blijven, dan kan je er op 2 posities op vooruit gaan). Ook blij met Chico, al lijkt het er wel op dat ook dat vooral een moetje is door de zieken. Hopelijk maakt hij zich direct onmisbaar, maar die eigenwijze zak hooi zal er toch wel weer een reden voor verzinnen om dat toch over 1-2 wedstrijden weer om te zetten. Immers: al die ego's waar hij niet mee om kan gaan..

Verder wil ik benoemen dat Ajax nog steeds opzichtig Sontje Hansen aan het pesten is, zat weer niet bij Jong en ook niet bij 1 en wel Banel. Nou vind ik Banel een aardige speler, maar Hansen is gewoon beter en vooral verder, jammer dat Ajax het pesten prevaleert boven sportieve prestaties, krijg er een beetje een Serero-gevoel bij die zijn laatste seizoen alleen nog bij Jong mocht trainen en alleen nog 2-3 potjes mee mocht spelen toen de nood aan de man was bij Jong. Voelt niet goed, zo jaag je imo eerder een speler weg dan dat je hem verleidt om alsnog te verlengen. Dom beleid, asociaal ook, bijna grensoverschrijdend in mijn ogen. Werknemertje pesten hoort gewoon niet bij een sjieke club die Ajax pretendeert te zijn.

08-01-2023 14:12

Tadic84 +1368

Hopelijk bewijst Rensch het tegendeel, maar ik vind het een slapjanus, die niet kort dekt en niet kan koppen. Dus hopelijk snoert hij mijn mond.

08-01-2023 14:14

TeringHenkie +28689

Sontje wil toch niet bijtekenen ? Die wil gratis weg eind dit seizoen. Dan zou ik als ik Ajax was ook geen energie meer in hem steken. Sterker nog..hij mocht niet eens meer met de selecties meetrainen.

08-01-2023 14:17

trodat4030 +97194

Ze zitten idd in een impasse, maar een speler vervolgens voor ALLES uitsluiten zal hem niet doen verleiden alsnog bij te tekenen lijkt mij. Of denk jij van wel? Want het is niet zo dat de onderhandelingen zijn gestopt toch? Althans, bij mijn weten niet.

08-01-2023 14:19

TeringHenkie +28689

Ik weet niet of ze nog praten. Ajax wil een scenario zoals Brobbey, dat ze gratis weglopen voorkomen.

Ajax gaf ook al een duidelijk signaal toen Sontje niet mee mocht naar Marbella.

08-01-2023 14:23

wolterx +6310

Hansen zat op tribune vrijdag, geen idee of hij fit is momenteel.

08-01-2023 14:23

trodat4030 +97194

Hij wordt toch al een tijd opzichtig genegeerd ivm contractperikelen? Mocht niet eens mee op trainingskamp naar Marbella om diezelfde reden.

08-01-2023 14:29

Jariiii +22310

Wat een merkwaardige topreactie. Alsof liefde voor je club niet samen kan gaan met grote zorgen. Iedereen met ogen in zijn hoofd ziet dat Schreuder de boel kapot maakt bij Ajax. Dat maakt het niet meer dan logisch dat mensen hem graag zien vertrekken. Om dat te laten gebeuren zal er structureel puntenverlies moeten plaatsvinden - het is duidelijk dat de man anders nooit ontslagen wordt. Dus dat maakt dat je als Aja-supporter die de club een warm hart toedraagt op twee gedachten hinkt: willen winnen, ook om PSV en Feyenoord voor/bij te blijven, en ergens ook averij willen oplopen om eindeiljk van de incapabele Schreuder af te komen. Dat is géén 'grote schande'.

08-01-2023 14:12

Oeroeboeroe +18515

Je kunt het ook zien als investeren in een betere toekomst. Daar is niets mis mee.

08-01-2023 14:18

PietjePrecisie +1997

Ik ben ontevreden met Schreuder tot nu toe, maar als hij stappen zet (zoals het afscheid van Blind, Fitz-Jim bij de selectie halen, Rensch nu in het centrum, Chico op rechts) dan steun ik hem.

08-01-2023 14:30

Goldenlastra +1744

Ergens denk ik dat deze 2 afwezigen een gunstig effect gaat hebben op de wedstrijd en misschien nog wel op het verdere verloop van het seizoen. Denk dat een Klaassen als teamspeler een schakel is die je mist.
Daarnaast vind ik het fijn om Rensch eindelijk op zijn beste positie te zien. Deze kans moet hijet beide handen aangrijpen.

08-01-2023 14:11

remco.e +728

Een middenveld met Klaassen en Alvarez kan toch echt niet meer? Met name tegen een team als NEC moet er toch veel meer voetballend vermogen staan?

08-01-2023 14:11

MarcelvTol1971 +15472

Waarom niet een keer Alvarez in de achterste lijn.

08-01-2023 14:16

remco.e +728

Ik had dan toch Wijndal linksback gezet en Rensch rechtsback. Jongens zoals Wijndal en Bassey worden hier altijd (soms ook terecht) afgezeken. Maar die Sanchez heeft nog veel minder laten zien, vooral aan de bal.

08-01-2023 14:10

DD +6423

Hopen dat we vos en hato minuten kunnen geven!

08-01-2023 14:09

JJFajax +3560

Allemaal zo negatief over Schreurder. Kan me nog herinneren dat Ten Hag het eerste half jaar het ook moeilijk had en we weten allemaal waar dit toe geleid heeft. Ga eens achter je club staan en daar is Schreurder nu onderdeel van met alleen maar negativiteit

08-01-2023 14:09

ST +23097

Ten Hag deed het in zijn eerste half jaar wel beter, maar kwam ook in een meer gespreid bedje dan Schreuder. Desondanks denk ik dat Ten Hag een veel betere hoofdcoach is.

08-01-2023 14:24

emieltjuhh +18053

Owen dus niet fit🍔🍟

08-01-2023 14:08

Aurora +4553

Rensch is zijn hele jeugd linker centrale verdediger geweest. Dat zou een mooi koppel met Timber kunnen worden.

08-01-2023 14:08

LukaLitmanen +82297

Waar is Ocampos?

Heeft nooit echt een kans gehad.

Speelde basis bij Sevilla

08-01-2023 14:07

Slang3 +46149

Niet toevallig de WK gangers die ziek zijn bij terugkomst

08-01-2023 14:07

DD +6423

Benieuwd naar Rensch vandaag. Laat dit maar de ontdekking van vandaag zijn!

08-01-2023 14:05

JantjeVanAmsterdam +2516

Eens heeft wel voetballend vermogen voor een CV. Maar twijfel over zijn verdedigende kwaliteiten. Gaan het zien. Misschien loopt super met hem en timber samen.

08-01-2023 14:06

RememberLitmanen +953

Helemaal eens…maar hoop wel dat we een keer een vast centraal duo krijgen. Niet dat die gek elke keer iets anders probeert…

08-01-2023 14:18

RJB1979 +25969

Op de bank zitten welgeteld drie schaamharen.

08-01-2023 14:04

burwatti +14392

😂😂😂

08-01-2023 14:05

Oeroeboeroe +18515

Lambik zit op de bank? Ow, die haren...

08-01-2023 14:20

Hollister +12627

Ik denk dat Kudus niet hoort bij het lijstje "niet fitte spelers" , maar dat na vandaag zal worden bekend gemaakt dat hij een transfer maakt.... dit was ook de speler die van de week om vage redenen niet trainde en waar Schreuder erg mysterieus over was... we gaan het vanzelf zien van de week

08-01-2023 14:04

LOCAmpos +10509

Dat ging gewoon over een blessure waar hij om privacy niks meer over mag zeggen Jomanda

08-01-2023 14:08

AllyAjax +4081

Maar op diezelfde persco geeft die wel aan dat Berghuis ziek was en Taylor twijfelachtig. Hoezo zou dat dan wel mogen?

08-01-2023 14:10

Yorick.D +146

In deze fase moet je niet teveel verwachten en gewoon achter die spelers gaan staan. Het is middelmaat maar toch onze middelmaat.

08-01-2023 14:04

PH2BOT +40536

Ajax middelmaat laten worden is een grote schande!! Dan moet je wat gaan doen...ook als fans.

08-01-2023 14:06

Yorick.D +146

Je moet je stem laten horen. Achter die gasten blijven staan.

08-01-2023 15:33

Laudrup10 +17185

als Klaassen of Alvarez nou eens griep krijgen kan het puzzeltje eindelijk in elkaar vallen. Namelijk voetballers op het middenveld ipv houthakkers.

08-01-2023 14:04

peterVKV +6472

Ajax is zwaar oversold als je naar het negativisme kijkt. Ik word dan altijd juist heel positief. Het is net beurshandel.

08-01-2023 14:02

Spielmacher +10801

Jammer dat Regeer niet fit is, zou hem echt graag een tijdje op rechtsback zien ipv van onze getattoeeerde grintahapper.

08-01-2023 14:01

Danielson +50623

Het enige lichtpuntje is dat het voorin nu (noodgedwongen) normaal lijkt te staan.
Hoewel Alfredo natuurlijk in staat is Tadic spits te laten spelen en Brobbey LB.

08-01-2023 14:01

ZuenAFCA +2097

Als je Sanchez weer opstelt snap je er toch geen reet van. Zeker als je dan een aankoop van 10 miljoen gewoon op het bankje zet

08-01-2023 14:01

Stefansuarez +19098

Moge duidelijk zijn dat we beter 2 verdedigers kunnen aantrekken.

Dan 1 verdediger en 1 rechtsbuiten.
Geef Conceicao gewoon het vertrouwen in het resterende competitie helft.

08-01-2023 14:00

peterVKV +6472

Kudus dus ook griep....zegt ie

08-01-2023 14:00

Dolblij +45600

Chico, pak je kans en Bergwijnhuis beterschap!

08-01-2023 13:59

PH2BOT +40536

Ajax- Amsterdam....ooit de club met wereldfaam van Jopie Cruyff ...Piet Keizer. Neeskens, Krol, Suurbier, Hulshof...'Paco' ( Sjako)... Vasovic...Litmanen, vBasten,...Rep, Kluivert, Blind, ...en noem ze allemaal maar op.....maar moet je vandaag nou 'ns kijken: niks anders meer van over dan 100% middelmaat. Verdediging, middenveld en aanval. Het is kletedivisie niveau optima forma. Edje en Alfred...BEDANKT VOOR DEZE BAGGERZOOI!!!!!!!!

08-01-2023 13:58

RBP +7743

Is ‘t griep? Corona? Zoveel niet fitte spelers is wel heel bizar hoor anders.

En wat heeft Wijndal gedaan? Redenatie zal wel weer zijn dat hij Bassey per se wil laten spelen (want duur geweest) en centraal kan ie eigenlijk niet meer.

08-01-2023 13:57

PH2BOT +40536

Precies dat laatste dus ja

08-01-2023 13:59

ElSandrini +18209

Als Wijndal niet aan spelen toekomt is 10 miljoen ook door de plee gespoeld

08-01-2023 14:03

ElSandrini +18209

Is Kudus zich aan het sparen voor Borussia Dortmund ? Wat een broodvoetballer zeg

08-01-2023 13:57

LukaLitmanen +82297

Matthijs de Ligt ging op zijn 19e al naar Juventus

Frenkie 22

Ook broodvoetballers?

08-01-2023 14:00

ElSandrini +18209

Ja maar die voetbalden wel gewoon, die weigerden niet.... Wel toevallig dat Kudus nu weer niet meedoet na ook afgelopen zomer

08-01-2023 14:01

Laudrup10 +17185

Ziek volgens Schreuder…

08-01-2023 14:02

Noam +4133

Rensch op LV. Wat bezield deze man toch

08-01-2023 13:56

peterVKV +6472

heeft de hele jeugd op LCV gespeeld

08-01-2023 13:59

ArthurG +1616

Is zijn favoriete positie, heeft daar ook veel in de jeugd gespeeld. Lijkt me een hele redelijke keuze.

08-01-2023 14:00

Noam +4133

Dank voor de uitleg. Had geen idee daarvan. Hopelijk pakt het goed uit

08-01-2023 14:01

debetweter +10130

Bassey linksback is vele malen erger. Ik ben benieuwd welke rollen Bassey en Rensch gaan invullen. Zou op papier logischer zijn om Bassey LCV te zetten en rensch linksback.

Ik hoop dat Rensch of Timber in het centrum blijft, wanneer de ander hoger kan staan. Bassey kan dan inschuiven jaar het centrum wanneer nodig. Zelfde geldt voor alvarez die aanval/opbouw fouten aan de rechterkant op moet gaan vallen

08-01-2023 14:06

Mocrodammerr +23066

Half jong ajax op de bank. Tering wat een armoede

08-01-2023 13:53

peterVKV +6472

Juist rijkdom, veel talent

08-01-2023 13:56

AFCA-Driebergen +22308

Geeft wel aan dat we een krappe selectie hebben als er in 1 keer zo veel jeugd is.

08-01-2023 13:58

TCB +768

Na twee maanden verlengde winterstop gaan we weer verder waar we in november zijn gestopt. Oftewel 'genie Schreuder' heeft de verdediging weer door elkaar gehusseld. Waarom geen Wijndal als LB en hoe kunnen in godsnaam Youri Baas, Youri Regeer, Mohammed Kudus en Florian Grillitsch niet wedstrijdfit zij?

08-01-2023 13:52

leeke +10411

Welleens van griep ofzo gehoord

08-01-2023 13:57

TCB +768

Kan het fout hebben, maar alleen Bergwijn en Berghuis hebben griep

08-01-2023 14:29

trodat4030 +97194

Regeer speelde vrijdag iig nog met Jong, maar of daar iets is gebeurd weet ik niet. Baas is al een tijdje afwezig, was er wel bij op trainingskamp, maar daarna én voor het WK was hij al een tijd nergens bij, niet bij 1 en niet bij Jong. Het is nergens bevestigd bij mijn weten, maar dat zal vast iets met een blessure zijn. Kudus zou volgens geruchten weer niet trainen, mogelijk wil hij opnieuw een transfer forceren nadat hij wederom door Lijpo Alfred tegen Telstar moest spitsen wat hij overduidelijk liever niet wil. Grillitsch' carriere wordt sws gekenmerkt door héél veel korte blessures, zie ook: https://www.transfermarkt.nl/florian-grillitsch/verletzungen/spieler/195736

08-01-2023 13:59
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.