Bosz: 'Seizoensopening compleet mislukt'

door NielsE 246

Bosz: 'Seizoensopening compleet mislukt'

door NielsE 246

Laatst geüpdatet

Ook coach Peter Bosz heeft na FK Rostov - Ajax gereageerd op onder meer het spel van de Amsterdammers. De Apeldoorner zag een apathisch Ajax zich internationaal voor schut zetten. De oefenmeester stelde in gesprek met Veronica dat de verliespartij vooral te wijten is aan de angst, die in de ploeg sloop.

'We durfden niet te voetballen en roepen die enorme druk dan over onszelf af. Tuurlijk, er staat veel druk op een duel als deze, maar je zag dat we super slordig waren en niet vooruit durfden te spelen', begint de coach die een slechte start in Amsterdam kent. 'Dit was een totaal andere wedstrijd dan vorige week. Toen hadden we meer moeten scoren, vandaag hebben we terecht verloren.'

'We hebben een gigantische kans laten liggen, dat weten de spelers ook', stipt Bosz het mislopen van de groepsfase van de Champions League nog eens aan. 'Dit was niet goed genoeg. Rostov was over twee wedstrijden duidelijk beter. De seizoensopening is compleet mislukt, maar ik heb dit al wel eens bij andere clubs meegemaakt. We zullen de jongens vertrouwen moeten gaan geven. Ik weet dat ik bij een club als Ajax weinig tijd heb en het is moeilijker dan dat ik had gehoopt, maar we zullen ons dus snel moeten gaan oprichten.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Tessa +0

Dat het mislukt is kan je wel stellen inderdaad, 11 wedstrijden gespeeld totaal, maar 3 gewonnen.
Moet zeer snel verandering inkomen, dit is niet goed voor het vertrouwen van de spelers

26-08-2016 16:13

wicher +0

Ajax moet terug naar de basis. Niet meer hoog druk zetten, niet meer op bal bezit spelen. Het belangrijkste is om vooruit te denken en niet telkens breed of terug. Riedewald op 6, Klaassen als box-to-box en Sinkgraven/Schone op 10. Wat betreft aankopen lijkt me het handig als Bosz ook een beetje gaat communiceren met het 'technisch hart'. Nu lijkt het alsof iedereen maar wat doet. Als Ajax Ziyech wil halen zullen er spelers op het middenveld verkocht/verhuurd moeten worden. Ik zou vooral graag een buitenspeler en een opkomende back zien.

25-08-2016 12:49

adri +0

Sneijder heeft het veel te druk met Yolante.

25-08-2016 16:11

huubafca +0

linksback,rechtsbuiten,linksbuiten,creatieve middenvelder!Van Gaal!!!!

25-08-2016 13:20

Wereld +1

Waarom mag Serero überhaupt niet meedoen.. Hebben we een ervaren speler die zich niet verstopt of 6, maar laten we vooral met Gudelj, Bazoer en Klaassen gaan spelen.

25-08-2016 12:45

Inhartennieren +665

En er zakken steeds verder de afgrond in.
Kwaliteit loopt weg, en er komt niets van de zelfde kwaliteit voor terug.
De jeugd wordt schromelijk overschat, en als je ziet dat deze selectie nog te beroerd is om zich helemaal kapot te werken, dan geeft niet veel hoop voor de toekomstig.
Spelers moeten trots zijn om het shirt van Ajax te dragen.
Maar ook dat zie je niet meer.
Met dit beleid, gaat het echt helemaal mis.

25-08-2016 12:43

adri +0

Bij een aantal verdedigers staat de focus nog steeds op het eigen doel i.p.v. dat van de tegenstander. Veltman is wat dat betreft wel de meest voorspelbare speler. Het valt blijkbaar voor Peter Bosz niet mee om het balbezitspelletje eruit te krijgen. Ook Tete begint al aardig terug te spelen. En dat de RvC de mogelijkheid om Ziyech aan te kopen laat schieten is al helemaal te triest voor woorden.

25-08-2016 12:16

IRONMAN703 +0

Mislukte seizoenstart?! Mislukte seizoen gewoon! Geen CL, 5 punten achter... Dit wordt een dramatisch jaar!

Ajax moet zo snél mogelijk van de Beurs! Geen bemoeizuchtige RVC meer die bepaald wanneer geld mag worden uitgegeven.

Dan moet de bezem door selectie. Stop per direct met het forceren van de jeugd in Ajax 1. Ze moeten spelen bij Jong Ajax en laat ze daar eerst alles en iedereen overklassen in de Jupiler League. Want ik durf te wedden dat ze zelfs dat niveau maar net aankunnen! Ze staan misschien 1e nu maar laat ze maar gewoon een 0,5 tot 1 jaar beuken! Bewijs je zelf maar! Wat goed is komt vanzelf wel naar boven drijven!!

Dan de selectie, om de jeugd ook beter te maken moet het niveau omhoog in het 1e. Dat betekend dat je gewoon investeringen moet doen! Ik woon in Groot Brittannië en de top van de Championship hier heeft bijna dezelfde begroting als ons Ajax! Al jaren is de omzet gestagneerd! De rest loopt uit en wij blijven stil staan! Qua financiën en voetbal!

Het salarisplafond moet omhoog. Als je goede spelers wil hebben moet je ze zowel sportief als financieel wat kunnen bieden! Daarnaast moet je gewoon spelers halen die dus ook significant een kwaliteitsimpuls geven! Dan praat je over spelers van minimaal 15-20 miljoen! Deze spelers verwachten ook een salaris die daarbij past! De jeugd moet je inpassen waar mogelijk en waar ze beter zijn/worden dan hun directe concurrent in 1! Dat betekend niet dat 22 dure spelers moeten hebben, nee je moet de juiste balans vinden qua ervaring, leeftijd, fysiek gestel, kwaliteiten, etc....

Ons marketing/commercieel team doet het niet eens heel slecht! Maar het product Ajax stagneert en de waarde gaat niet omhoog! Dat betekend dat het commerciële team Ajax niet voor meer kan verkopen dan mogelijk! Ajax moet in alle opzichten groeien! De omzet moet omhoog! De begroting moet omhoog! Het salarisplafond moet omhoog! De prestaties moeten beter worden (meer interesse van sponsoren, meer fans over de wereld, meer exposure op TV). Dit vereist creativiteit en gespecialiseerde mensen!

Bosz kan alleen maar zoveel doen met het materiaal dat hij tot z'n beschikking heeft. Ik vind zijn visie fantastisch, maar de uitvoering is onhaalbaar met deze spelers. Het is triest maar we zijn niet langer de beste zolang we de huidige selectie behouden...

25-08-2016 12:11

geronimo +4

Welke verdedigers gaat Bosz tegen GAE opstellen, elke wedstrijd is het weer anders.

25-08-2016 11:22

rdewaart +0

En Marc, nog steeds blijven beweren dat we kwaliteit genoeg hebben? Waanzin!!! Ziyech kopen en snel ook

25-08-2016 11:11

Balgobind +1

Goede conclusie Peter!

25-08-2016 10:27

robertomalone +1185

Ik vraag me af op hij als persoonlijkheid sterk genoeg is om overeind te blijven. De druk bij Ajax is immens groot, de kijk van supporters en media is op korte termijn resultaten en er is een geen directie die vanuit hun sterkte rugdekking kunnen bieden.

Zijn voetbalvisie is prima en sluit, beter dan die van Frank, aan bij wat Ajax/Johan wil(de) laten zien.

Nu zie je dat de algehele faalangst bij het team heerst. Ik weet niet of jullie ooit wel eens hebben getennist. Maar zij die dat wel hebben gedaan herkennen dit wel: Je speelt op een toernooi tegen een speler die je kunt hebben; die qua tennis de mindere is. Maar je hebt de druk om te winnen zo hoog opgeschroefd, dat die omslaat naar angst om te verliezen. Hoe zie je dat vaak? Je wint de eerste set met je eigen spel, maar in de tweede ga je langzaam mee in het spel van de ander. Die verlies je. Je begint meer en meer te pielen en je verliest de derde ook. Doodop en zwaar gefrustreerd wil je ermee stoppen, dat racket kapot slaan.

Dit wat er bij dit team ook gebeurt (Man United ook vorig jaar). Ze willen wel hun eigen spel spelen (de paar goede eerste helften die we hebben gezien) maar dan slaat de angst om te verliezen toe. Ze verkrampen, willen de bal niet meer, staan net iets te lang stil (omdat ze niet in de flow zitten) maken fouten in routine handelingen (passen). Dat is een besmettelijke ziekte in het team. Grote persoonlijkheden kunnen dat nog wel eens in het veld opvangen, maar die heeft dit team nu niet.

En dan Peter Bosz. Hij geeft in de interviews wel aan dat het minder angstig moet, maar gaat niet in op de vraag hoe hij dat gaat realiseren. Ik denk dat de spelers onvoldoende vertrouwen hebben in de bescherming die Peter Bosz en de directie kunnen bieden, als ze echt vrij gaan spelen. Spelen om te winnen, om zelf en de supporters te laten genieten, met het vertrouwen dat de overwinningen dan komen en met de zekerheid van bescherming/begrip bij organisatie en supporters.

Dan kan je die jonge jongens er wel ingooien, maar dat is een groot risico. Die beginnen weliswaar onbevangen, maar ook zij zullen dan, bij niet meteen een overtuigende winst, besmet worden door het angst virus. Bij hen wil je dat echter helemaal niet omdat het dan veel langer kan duren voordat ze eruit komen. Een mooi voorbeeld hiervan is naar mijn mening Fischer. Begon onbevangen, was erg goed. Kwam in het Ajax van Frank, ging verkrampen (ging als een dolle krachttrainen) en raakte zijn souplesse kwijt Hij raakte geblesseerd, kwam terug, maar kon geen moment meer op intuïtie voetballen (hij dacht er teveel bij na) Dan is een stap naar een andere omgeving best een slimme.

25-08-2016 10:05

robertomalone +1185

Er zijn wel meer factoren die die druk bepalen, bovendien is de mate waarop die het gedrag en handelen van een speler bepaalt, per individu anders. Je kan toch niet ontkennen dat de spelers gisteren stijf van de stress stonden. Die gasten kunnen echt stuk voor stuk veel beter ballen dan ze gisteren lieten zien en ik geloof dat ze met die instelling het veld op zijn gegaan.

25-08-2016 12:42

GvanAchteren +871

Ik ben het hier behoorlijk mee eens. Waar het om gaat is dat ze op de eerste plaats weer met plezier gaan spelen. Voetballen kunnen ze allemaal wel redelijk, sommige goed of zelfs heel goed. Druk is er nu af, stel plezier in het spelletje nu maar even tot hoogste doel. Dan hebben wij supporters het ook weer naar onze zin.
Daarnaast is de 6 positie de sleutel tot succes. Ga maar na in het verleden. Wanneer ging Ajax goed voetballen? Met een goede nummer 6. Poulsen, Blind, Anita, Aissatti even, Rijkaard etc. Zelfs Eriksen rendeerde niet zonder goede 6.
Ik denk dat Riedewald een goede keuze kan zijn. Dus hieraan vasthouden en de rest van het elftal hieraan aanpassen.,

25-08-2016 15:35

PuurGeluk +4810

Weet je, met zoveel geld op de bank en zo weinig kwaliteit in de ploeg is Ajax NIETS meer dan enkel nog de naam. Het enige wat ons overeind houdt zijn de resultaten van 21 jaar geleden.

25-08-2016 08:23

Starring +4697

Een directe transfervrij (gedwongen) vertrek van Marc Overmars zou de beste zomertransfer betekenen! Tenminste, wil je de sportief vrije val van Ajax stoppen.

Marc hoeft wat mij betreft ook geen nieuwe spelers meer te halen. Het is goed zo. Laat die taak maar aan je opvolger over. Een Jordy Cruijff bijvoorbeeld.

25-08-2016 08:22

oudzuid2 +7294

jajaja vooruitspelen prima, leer eerst maar es een pass geven over zes of zeven meter, want dat lukte gisteren al bar weinig

25-08-2016 08:20

Mokum31 +6133

Telegraaf Ziyech zou topprio moeten zijn door Verweij.
Goh
Eerst janken dat ie 1 mil tweets krijgt paar weken geleden en nu ineens het topprio maken.
Dat had je als journalistneerder moeten doen.
Wellicht moet je eens navraag doen in spanje en italie.
Daar schrijven ze je een complex aan en was Ziyech er al geweest.


Maar goed als wij dat al zien dan had Marc dat ook kunnen zien.
Maar waarom zou je je Klant ( wij noemen dat supporter) verwennen.

25-08-2016 08:12

Henning +0

Westermann afschrijven, dat is geld weggegooid. Er moet een goede leidinggevende cv bij en Sneijder. Er is talent zat maar geen spelers die de lijnen kunnen uitzetten in het veld en die iets speciaals kunnen brengen zoals Sneijder. Er is geld genoeg en er is alleen nog maar gehuurd. Investeer in kwaliteit.

25-08-2016 08:08

AjaxAddicted +2988

Donder op Bosz en neem Marc, Edwin, Bazoer, el ghazi, Veltman, Gudelj en rvc mee....

25-08-2016 08:08

KalkbrennerP +86

Tijdens het kijken naar de wedstrijden tegen Willem II en gisteren tegen Rostov krijg ik de indruk dat ze er helemaal geen zin in hebben, zwaar gedemotiveerd en hoe is dat nu mogelijk? Zo veel onnodig bal verlies, de simpelste passes komen niet aan, Cilissen duidelijk al in Barcelona met een uitstraling
van wat doe ik hier nog! Als die instelling niet rap veranderd, gaan ze het tegen GA ook niet redden, gelukkig staat Jong Ajax aan kop! Misschien moet Bosz met jong Ajax tegen GA spelen en Ajax 1 in de JL tegen Waalwijk, misschien winnen ze dan?!

25-08-2016 08:05

ambtenaar +23

Net wakker geworden met een behoorlijke kater.
Elke wedstrijd dat het er om draait veranderen onze jongens bange kinderen.
Er staat geen enkele vent in het elftal, alleen maar snotneuzen en metro boys.

25-08-2016 08:03

AjaxAddicted +2988

Amen. Het is als kinderopvang zonder leidsters

25-08-2016 08:10

robertomalone +1185

Je hebt gelijk, maar waarschijnlijk ligt een ommekeer toch complexer. Kijk eens naar Man United vorig jaar (en de paar jaar daarvoor) Daar stonden wel persoonlijkheden in het veld, maar ook daar regeerde de angst.

25-08-2016 10:17

BvD27 +0

Geef sommige jongens vertrouwen, stel talenten op en ga extra hard trainen. sterker terug komen, vol gas er op. zullen we ze volgend jaar in europa eens een poepie laten ruiken.

25-08-2016 07:51

tomtiedom +308

Veltman, Viergever en el Ghazi eruit en verkopen...simpelweg niet goed genoeg. En koop nu is gericht in ipv alleen te kijken naar de veel gehoorde term 'ervaring', maar kijk nu is naar 'bruikbaar'. Hier kan Bosz niks aan doen in mijn ogen als je te maken hebt met spelers die nog te lui zijn om het daglicht in de ogen aan te kijken. Ze laten hem gewoon vallen.

25-08-2016 07:43

nummer14 +4984

Klaassen kun je er ook aan toevoegen, kan echt totaal niet mee met het positiespel wat ze proberen te spelen. Elke keer als er een leuke combinatie wordt gemaakt voorin dan verneukt hij die bal weer. Dan mag hij af en toe nog een goal maken, goed voetballen kan ie niet. Bazoer ook maar een tijdje terug naar Jong Ajax met ze grote smoel. Al vind ik zijn terugval wel te verklaren die gozer is nog hartstikke jong, Klaassen is dat stadium al voorbij en die kan het niveau gewoon niet aan. Dus weg ermee

25-08-2016 08:04

AFCA. +3283

Zullen we Dijks, Gudelj, Klaassen er ook aan toevoegen?

25-08-2016 08:56

UltimateKaos +1

Offt. Kan iemand mij vertellen wie er nu een functie hebben in het technisch hart?

- Edwin van de Sar
- Marc Overmars
- Dennis Bergkamp


Wie mis ik nog?

25-08-2016 07:42

UltimateKaos +1

Ik dacht eigenlijk dat het uit 5 mensen bestond, maar dan heb ik het mis denk ik.

25-08-2016 07:58

UltimateKaos +1

Volgens mij is dat gestopt onder de Boer, aangezien een trainer meestal niet langer dan een paar jaar blijft mag hij dus niet te veel inspraak hebben op het aankoopbeleid.

25-08-2016 08:08

Ajaxfan1960 +0

Wanneer gaat Ajax weer voetballen als Ajax? Gewoon op gevoel en talent. Weg met die lijstjes en schema's met looplijntjes en al die andere onzin. Zo'n L'ami met zo'n mapje, te gek voor woorden. Stoppen met dat balletje doelloos naar elkaar schuiven met de snelheid van een bulldozer. Moedeloos om van te worden. Gewoon acties maken, risico's nemen en snel aanvallen op gevoel. Daarvoor zijn wij Ajax. Als dit niet verandert voorspel ik een weer een dramatisch seizoen en wat nog meer op ons afkomt. En nu het roer om!

25-08-2016 07:40

DanTheMan +554

Dit is ook een selectie voor de middenmoot. Totaal geen creativiteit en snelheid. Alleen younes heeft het af en toe op zijn heupen maar ook geen hele wedstrijd. Verdediging is ver onder de maat en straalt ook echt niet uit van"hier kom je niet doorheen"er staan 4 brave jongetjes. Middenveld heeft totaal geen creatief idee voor een aanval op te zetten. En enige geluk is dat klaasen zijn goaltjes maakt maar zijn spel is ook ondermaats. En de aanval........ De rechterkant kun je net zo goed overslaan want el ghazi komt een trainingspop nog niet eens voorbij.

25-08-2016 07:40

amsterdam31 +69

Kut is het, wie heeft er nou nog vertrouwen in de rest van het seizoen? Ik niet, we gaan het tegen elke tegenstander moeilijk krijgen. We kunnen nu zelfs alleen maar scoren via een penalty... man man wat een bagger begin van het seizoen.

25-08-2016 07:10

Beer +1652

Klaassen, Bazoer, Viergever,el Ghazi en Dijks voortaan een lederhoser aan laten trekken en met de B1 als reserve mee laten voetballen.
In de rust een glaasje prik en als strafwerk 100 X " ik ben aartlui en een sukkel" laten opschrijven.
Inleveren bij de trainer.
Wel opletten dar ze niet bij elkaar afkijken.

25-08-2016 05:56

Harrie Nak +4

Bosz heeft ook geen benul. Hij had het middenveld aan moeten pakken. Nee, wat doet hij? Hij zet Schöne rechtsbuiten, terwijl hij de week er voor nog riep dat hij Schöne niet als rechtsbuiten ziet.

25-08-2016 05:54

blowke +0

Trek je conclusies! allemaal oprotten!

25-08-2016 05:12

GeleenAjax +1659

Ja en Ajax gaat zich nu natuurlijk weer verschuilen achter deze uitschakeling. Er is nu natuurlijk weer geen geld meer om versterkingen te halen. Daag seizoen!

25-08-2016 05:05

Cello +52979 moderator

En wanneer Bosz niets doet, verder gaat met dezelfde spelers, zoals nu....dan verliest hij imo de geloofwaardigheid als eindverantwoordelijke.

25-08-2016 04:17

Cello +52979 moderator

Frank de Boer faalde de afgelopen jaar, dat is wel duidelijk. De meesten erkenen dat ook wel. Maar wees eerlijk..., Peter Bosz faalt nu ook gewoon. Daar hoef je nu ook niet moeilijk over te doen. Zijn filosofie is okay, maar de spelers waarmee je dat moet doen bij Ajax zijn dat niet!. Die kunnen het niet òf willen het niet....of een combi van beide. Dat mag voor Peter al een tijdje duidelijk zijn en dan verwacht je van de beste man, dat hij daarop anticipeert. Dan zal je bijvoorbeeld het tempo waarin je de veranderingen wilt doorvoeren naar beneden moeten bij stellen. Dan zal je daarbij er eerst voor moeten zorgen, dat de verdediging als een huis staat en daar vanuit verder bouwen aan 'een nieuw Ajax'. Dan lever je per direct (had al paar weken terug moeten zijn) een lijstje in bij Overmars met spelers die niet mee kunnen/willen en dus weg mogen èn een lijstje met gewenste aankopen, waarvan je overtuigd bent, dat die het wel gaan doen.

In de tussentijd hoor je als trainer, Bosz dus, gewoon rigoureus te snijden in je team. Moet je eerlijk tegen jezelf zijn om de spelers die niet kunnen/willen eraf te halen. En verder te gaan met anderen. Bosz moet ballen tonen en zolang de versterkingen er niet zijn gedurft met dan maar jonkies te spelen, die nog wel het vuur uit hun sloffen lopen (inzet tonen).
Of dan lukt wat Bosz wil is een tweede, het blijven jonge gassies, maar één ding is zeker....met de gevestigde orde gaat het niet.

Dan ga ik liever op me bek met die jonkies, die op zn minst nog wel mentaliteit showen, dan met de zgn. gearriveerde spelers, die zich op alle fronten laten aftroeven.

Dus Peter Bosz.... toon ballen!. Maak keuzes wbt spelers. Ga verder met spelers die wel kunnen èn willen. Desnoods pak je half Jong Ajax.....kan Marcel Keizer zich bezighouden met degenen, die jij laat afvallen.

Ik nomineer Klaassen, Bazoer, El Ghazi en Viergever. Wat zij laten zien vandaag de dag kan echt niet langer bij Ajax en de manier waarop Bosz wil spelen. En als we toch niet voor Ziyech gaan.....haal Nouri er maar bij en Frenkie. Ik ben ook niet echt weg van Gudelj, echter van hem kan je ten minste nog zeggen, dat ie wel wil en ook mentaliteit aan de dag legt...daarom zie ik hem wel als soort van steun in de rug van een Nouri en/of Frenkie.

25-08-2016 04:00

Liefhebber61 +26

Helemaal mee eens.
Het ligt veel meer aan de mentaliteit van de spelers - mogelijk al verpest door hun zaakwaarnemers - dan aan de kwaliteiten van de trainer.
Zet alle spelers die vandaag ver beneden hun kunne hebben gepresteerd - inclusief de media getrainde aanvoerder - de eerstvolgende wedstrijd op de tribune. Niet eens op de bank, maar gewoon op de tribune. En misschien moeten we L Gaassie zelfs verbieden om in het stadion te komen.
De kinderlijke klootzakkies gaan er al te veel van uit dat ze wel zullen spelen.
Niet dus.
Liever een gemotiveerde 15-jarige in het veld dan een luie, goed betaalde werknemer die al met z'n gedachten bij een volgende werkgever zit.

25-08-2016 04:48

Warrior +1

Allemaal waar, maar degenen die er nu staan, zijn in principe nog jonkies. En dat blijven "jonkies", omdat er totaal geen ervaren spelers bij staan, die op niveau hebben gevoetbald. Goed trainen is mooi, maar in een wedstrijd gelden andere zaken. Daar wordt je niet ontzien, en daar gaat alles niet volgens de regeltjes.

25-08-2016 06:02

adam_afca +0

Wtf,gaan wij nou foreal serieuze comments droppen over deze wedstrijd? Wauw,was barbarisch slecht en leek wel omgekocht. Alles behalve Ajax en voetbal

25-08-2016 03:28

Liefhebber61 +26

Niks omgekocht! Volgens mij was de scheidsrechter heel blij dat hij Rostok een rode kaart én Ajax een penalty kon geven! Hij deed dat zó gretig. Wel terecht overigens, maar ook deze scheidsrechter had - al zou hij zijn omgekocht - Ajax NOOIT hebben kunnen laten winnen. Die kindertjes waren écht zooooooooooooooooooooo slecht!.....

25-08-2016 04:50

ajaxinho +13

Dat heb je aan jezelf te wijten!!
Je kiest toch zelf voor het middenveld van Frank??

En de spelers moeten zich natuurlijk ook schamen!!
Niks geleerd van hun falen afgelopen jaren.

Strontziek ben ik er van...
(Gelukkig ben ik na de 2-0 zelf gaan voetballen)

25-08-2016 02:48

Halsie +0

Laten we hopen dat het allemaal opstart problemen zijn (kinderziektes bij nieuwe dingen) en dat hij het voor elkaar krijgt om de rest van het seizoen ons Ajax zo te laten spelen als geven Rostov vorige week de 1e helft maar dan wel de kansen af maken.
Dan vergeven wij hem de valse start.
Maar als het zo blijft moeten we hopen dat we überhaupt in her linker rijtje terecht gaan komen.

Eerst een paar goede aankopen nog doen en daarna
de moeilijke taak van de supporters om toch te blijven steunen. Het kan dooien het kan vriezen we kunnen winnen of verliezen maar een mooiere club als Ajax is er niet!!!

25-08-2016 02:47

Labanda +1

Snap niet dat Bosz zichzelf ziet als iemand die de Cruijff filosofie aanhangt.
Guardiola ( En Jonk) lieten nooit hun backs de opbouw verzorgen en spelen altijd met de punt naar achter. Je middenvelders moeten opbouwen, niet de verdedigers.
Maar bij Bosz staan (net als bij de Boer) de middenvelders steeds voor de bal, zo kom je niet aan het voetballen.

25-08-2016 02:42

boye04 +0

Blijkbaar ziet Bosz ook wel in dat de huidige middenvelders niet geschikt zijn om de opbouw te verzorgen. Wanneer je daar balverlies leidt is het meteen dodelijk, aan de zijkanten heb je nog genoeg tijd om te repareren.

25-08-2016 04:21

ajaxtukker89 +0

Tete verdedigend kort wendbaar en goede onderscheppingen keer op cvm proberen

25-08-2016 02:27

Jeffreym +1324

Tete is aan de bal lange na niet goed genoeg om op 6 te spelen. Zal ook nooit het spel goed kunnen verdelen.

25-08-2016 06:21

JDL85 +2

Eens. Wel nogsteeds overtuigd van zijn waarde op rechtsback!

25-08-2016 06:35

hakkietjakkie +80

Uhm misschien een apart idee, maar misschien is het interessant om te kijken of Depay op huurbasis zou willen komen? Pakken we psv ook nog beetje terug tegelijk ;)

25-08-2016 02:20

Warrior +1

Die omhoog gevallen pseudo-ster? Die voelt zich veel te groot om voor Ajax te spelen.

25-08-2016 06:05

Jayajax +163

Als er nu toch wel één ding duidelijk is geworden is het wel dat de selectie al meerdere seizoenen van een dramatisch niveau is. Aankopen worden amper gedaan, en de aankopen die gedaan worden voegen of niks toe, of zorgen totaal niet voor een balans in dit team.

Er wordt gezegd dat aankopen de jeugd in de weg staan, maar ik zie het nu eerder andersom. De geprezen talenten zorgen voor een stagnering van het eerste elftal, daar waar zij (logischerwijs) op zich laten wachten. Talent heeft immers tijd nodig.

Ook is het zo dat het voor de talentontwikkeling enorm belangrijk is om je onder de vleugels van kwalitatief goede en het liefst ervaren spelers, naar het eerste elftal toe te werken. De talenten die er nu aankomen verschillen soms maar een jaar met de spelers die de kar van het eerste elftal moeten trekken, waardoor het niveau bij beide elftallen hetzelfde blijft.

Ik heb nog steeds sterk het idee dat de Raad van Commissarissen ook nog een enorme vinger in de pap heeft, die er een haast FIFA waardige conservatieve beleidsvoering op nahoudt. Dit heeft ons misschien miljoenen aan investeringen bespaard, maar Champions League miljoenen gekost.

Het enige dat dit seizoen nog kan redden is het eindelijk erkennen dat deze selectie kwalitatief niet goed genoeg is, de resterende transferweken gebruiken om te durven investeren en zo snel mogelijk doorselecteren op de posities waar de meest rotte appels zich nu bevinden.

25-08-2016 02:10

JordyAjacied +19293

Krul

Tete
Veltman
Sanchez
Dijks

Riedewald
Nouri
Klaassen

Traore
Dolberg
Younes

25-08-2016 01:39

Edjedegodenzoon +13

Tijdens de nabeschouwing op Veronica gaf Gullit precies aan waar het mis gaat.
Er wordt een inspeel pass gegeven 10 meter over de middenlijn op de helft van de tegenstander.

Bazoer, Gudelj en Klaassen draaien niet weg maar nemen de bal aan en tikken zsm de bal weer terug naar de verdediging. Ze moeten eens gaan weg draaien van de tegenstander, ruimte maken en de ruimte tussen de linies inlopen. Er wordt gezegd altijd dat de ruimtes beperkt zijn maar dat is bullshit. Dat is gewoon jezelf indekken. Een bal aannemen en vervolgens niets mee doen kan ik ook nog wel en ik doe het voor minder dan de helft van hun salaris. Ajax mist mentaliteit, lef en kwaliteit. Maar mentaliteit hebben ze allemaal niet... Anders speel je niet met 11 man zo enorm slecht.. Ik heb niet 1x gezien dat een speler bij Ajax de boel eens opzweepte of een collega die een kut pass geeft op zijn kop geeft. Bazoer verspeelde veel de bal heeft één van jullie gezien dat hij met die wan prestaties eens een flinke wind van voren heeft gekregen? Nou ik niet jullie?

25-08-2016 01:30

TikkieTerugJaap +2

Iedereen die "Bosz out" zegt is af

25-08-2016 01:05

Jajijdaar +1

Kunnen we Vlaar of Douglas niet oppikken? Wij missen een echte verdediger... Onze echte verdediger die er nu rondloopt is Tete.
Zet Sanchez maar naast Vlaar of Douglas en je hebt een verdediging waar de tegenstander echt bang voor kan zijn.

Riedewald en Veltman zijn drama op CV...

25-08-2016 00:57

Ajax27 +19212

En vorig jaar was Riedewald nog het allergrootste talent als CV... het kan snel gaan met de meningen van de mensen hier

25-08-2016 02:03

Mokum31 +6133

He als Bosz en Overmars het verkeerd zien mogen wij dat zeker.

Marc succes met je 100+ plus op de bank.
Koop de volgende keer wat knaps en roep niet ieder jaar als club dat je wil overwinteren.
Zelfs wij zien al ruim van te voren dat dit niet gaat lukken.
Laten we hopen dat er de aankomende dagen echte aanwinsten worden gekocht..... Onee Marc houdt liever van huren

25-08-2016 05:25

Rds1977 +0

zouden de spelers een hekel aan Bosz hebben. Een trainer zo in de steek laten.
En dan ook nog kwaad zijn als je gewisseld wordt.

25-08-2016 00:51

Fredschuit1 +1536

Kan ook kwaad geweest zijn om dat hij er zelf niets van bakte...

25-08-2016 00:53

MankeNelis +7

Gelukkig hebben we Westermann nog om het zelfvertrouwen enigszins op te krikken.

25-08-2016 00:51

Piejotter +9

Einde Bosz. Inpakken en wegwezen. Je kunt niet 11 spelers ontslaan dus wordt het Bosz.

25-08-2016 00:43

Fredschuit1 +1536

Je redenatie heeft mij volledig overtuigd.

25-08-2016 00:45

maxg +0

Waarom Bosz ontslaan? Met deze selectie zouden er heel weinig coaches zijn die wel succes zouden behalen. De kwaliteit binnen de selectie is gewoon heel matig met enige lichtpuntjes( die het ook niet altijd laten zien). De laatste jaren moesten we het hebben van het collectief, maar wanneer ook dit faalt staat er gewoon heel weinig. Individuele kwaliteit, durf en gogme is wat je nodig hebt om wedstrijden te beslissen ( natuurlijk moet er ook en team staan dat op elkaar kan bouwen). Bosz is in mijn ogen de laatste die ontslagen moet worden. Helaas leven we in het gekke voetbalwereldje waar, nogmaals helaas de gekte van de dag heerst.

25-08-2016 00:50

talent020 +7

Geen coach zou dit team aan de praat krijgen, Bosz out zorgt echt niet voor een omkeer⌨.

11 jongens eruit is overdreven maar 5 jongens mogen van mij wel vertrekken of op de bank plaatsnemen; Klaassen,Bazoer El Ghazi, Veltman en Gudelj halen zowat al het voetbal eruit. Schoon schip maken en doorselecteren

25-08-2016 02:08

Adam24 +39153

Boer
Tete-Sanchez-Veltman-Dijks
Riedewald
Schone - Klaassen
Traore - Dolberg - Younes

Dit is hem wat mij betreft zondag.

25-08-2016 00:39

Fredschuit1 +1536

Onana

Veltman
Sanchez
De ligt
Dijks

Riedewald
Nouri
De jong

Traore
Dolberg
Younes

25-08-2016 00:44

HarryHarHar +3018

Seizoensopening compleet mislukt zegt Bosz, ja dat wisten we eigenlijk zondag al dat het vandaag ook niks kon gaan worden de hoop was er nog wel hoor al was dat al tegen beter weten in.. als je toch zondag zag want een lamlendige instelling die gasten op de mat legde dat zei al genoeg, dit gaat hem niet worden en niets is minder waar hoe pijnlijk ook, we kunnen ook nu al stellen dat de transfer periode zoals gebruikelijk ook totaal mislukt is, alles waar de kenners en supporters om vroegen werd aan de kant gewuifd met de arrogantie van die halen we niet want hij staat de jeugd in de weg.. wat verdomme welke jeugd dan?... heel Ajax is al jeugd en nog slechte ook zonder ook maar een greintje inzet of wedstrijd mentaliteit mietjes zijn het stuk voor stuk... haal verdorie echte mannen je heb het vandaag weer gezien die Russen konden er helemaal niks van maar doordat er kerels in het veld stonden overblufte ze gewoon onze jochies en dat zien we nu al jaren... maar Ajax weet het beter en al die gasten die dat jeugd gedoe toejuichen, ga je diep schamen want dit krijg je met al die talentjes van jullie!.... ga voortaan op de toekomst kijken daar loopt jeugd zat!....

25-08-2016 00:36

IRONMAN703 +0

Mislukte seizoenstart?! Mislukte seizoen gewoon! Geen CL, 5 punten achter... Dit wordt een dramatisch jaar!

Ajax moet zo snél mogelijk van de Beurs! Geen bemoeizuchtige RVC meer die bepaald wanneer geld mag worden uitgegeven.

Dan moet de bezem door selectie. Stop per direct met het forceren van de jeugd in Ajax 1. Ze moeten spelen bij Jong Ajax en laat ze daar eerst alles en iedereen overklassen in de Jupiler League. Want ik durf te wedden dat ze zelfs dat niveau maar net aankunnen! Ze staan misschien 1e nu maar laat ze maar gewoon een 0,5 tot 1 jaar beuken! Bewijs je zelf maar! Wat goed is komt vanzelf wel naar boven drijven!!

Dan de selectie, om de jeugd ook beter te maken moet het niveau omhoog in het 1e. Dat betekend dat je gewoon investeringen moet doen! Ik woon in Groot Brittannië en de top van de Championship hier heeft bijna dezelfde begroting als ons Ajax! Al jaren is de omzet gestagneerd! De rest loopt uit en wij blijven stil staan! Qua financiën en voetbal!

Het salarisplafond moet omhoog. Als je goede spelers wil hebben moet je ze zowel sportief als financieel wat kunnen bieden! Daarnaast moet je gewoon spelers halen die dus ook significant een kwaliteitsimpuls geven! Dan praat je over spelers van minimaal 15-20 miljoen! Deze spelers verwachten ook een salaris die daarbij past! De jeugd moet je inpassen waar mogelijk en waar ze beter zijn/worden dan hun directe concurrent in 1! Dat betekend niet dat 22 dure spelers moeten hebben, nee je moet de juiste balans vinden qua ervaring, leeftijd, fysiek gestel, kwaliteiten, etc....

Ons marketing/commercieel team doet het niet eens heel slecht! Maar het product Ajax stagneert en de waarde gaat niet omhoog! Dat betekend dat het commerciële team Ajax niet voor meer kan verkopen dan mogelijk! Ajax moet in alle opzichten groeien! De omzet moet omhoog! De begroting moet omhoog! Het salarisplafond moet omhoog! De prestaties moeten beter worden (meer interesse van sponsoren, meer fans over de wereld, meer exposure op TV). Dit vereist creativiteit en gespecialiseerde mensen!

Bosz kan alleen maar zoveel doen met het materiaal dat hij tot z'n beschikking heeft. Ik vind zijn visie fantastisch, maar de uitvoering is onhaalbaar met deze spelers. Het is triest maar we zijn niet langer de beste zolang we de huidige selectie behouden...

25-08-2016 00:35

SanbelAFCA +0

Ik had het niet beter kunnen verwoorden!

25-08-2016 05:42

MichelAngelo66 +22258

Herschik het middenveld en vervang El Ghazi.

Achterin links: Dijks/Viergever, centraal Sanchez en Veltman, rechts Tete
MIdden: 6 Riedewald, links en rechts Sinkgraven en Schone
Voorin: links Younes, centraal Dolberg/Cassiera, rechts Traore

Laat Bazoer en Klaassen voorlopig maar even nadenken op de bank. Eventueel kan je Klaassen ook op 6 zetten. Dan kan ie zich in ieder geval niet verschuilen. Ik denk dat ie dat kan. Zo niet eruit. je kan dan Riedewald linksachter zetten. Zowel Sinkgraven als Schone hebben in ieder geval een steekpas. loopt het niet dan kan Gudelj denk ik ook op rechts. Of een jonge gozer als Nouri de kans geven.

Je moet nu echt wat anders gaan proberen, want dit kan echt niet langer zo.

25-08-2016 00:34

paulat +0

Gewoon overstappen op catenaccio......

(grapje: Gewoon meer ballen krijgen stelletje schijtlappen)

25-08-2016 00:34

TikkieTerugJaap +2

"De jongens vertrouwen geven"

Hij is niet goed bij zn hoofd. Nog 1x dat middenveld en die El Ghazi opstellen en hij mag voor de wedstrijd begint nog optyfen.

25-08-2016 00:32
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.