Ajax rekent op vertrek Bergwijn; club heeft mogelijke vervangers al op een rij gezet

door Wessel Kroon 687

Bron Ajax Showtime

Ajax rekent op vertrek Bergwijn; club heeft mogelijke vervangers al op een rij gezet

door Wessel Kroon 687

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Ajax gaat ervan uit dat Steven Bergwijn de club deze zomer gaat verlaten. De aanvoerder van de Amsterdammers heeft nog een contract tot medio 2027, maar lijkt al eerder te vertrekken uit de hoofdstad. Inmiddels zijn de mogelijke vervangers al op een rij gezet voor technisch directeur Alex Kroes.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

Dat Ajax Bergwijn graag wil verkopen, is geen grote verrassing. De verkoop van Bergwijn kan Ajax namelijk wat bewegingsruimte geven op de transfermarkt. De Amsterdammers moeten namelijk spelers verkopen om nieuwe versterkingen aan te trekken op de transfermarkt. Om deze reden zou een verkoop van aanvoerder Bergwijn een logische keuze zijn.

De linksbuiten vertegenwoordigt één van de hoogste marktwaardes van de selectie. Daarnaast moet Ajax een stap terug doen in de salarissen. Alex Kroes gaf eerder aan dat de Amsterdammers 35 procent terug moeten in salarissen. Bergwijn is één van de grootverdieners bij Ajax en dus kan zijn verkoop de club ook op het gebied van salaris wat ruimte geven.

Vorige week werd de speler dan ook voor het eerst in verband gebracht met andere clubs. Zo zou Ajax een bod van het Amerikaanse Atlanta - dat tot vijftien miljoen euro kon oplopen - geweigerd hebben. Daarnaast zou Bergwijn ook in de belangstelling van Leicester staan. De Engelsen zijn naar verluidt bereid om ruim twintig miljoen euro voor de aanvaller te betalen.

Bergwijn nog geen succes bij Ajax

Bergwijn maakte in de zomer van 2022 voor een recordbedrag van 31,25 miljoen euro de overstap van Tottenham Hotspur naar Ajax en schoot uit de startblokken in Amsterdam. Zo maakte hij al in zijn derde officiële wedstrijd voor Ajax een hattrick. Na een hoopgevend begin ging het bergafwaarts. Een jaar later - in de zomer van 2023 - werd Bergwijn benoemd tot aanvoerder van Ajax. Hij nam de aanvoerdersband over van de vertrokken Dušan Tadić. Ook in zijn tweede seizoen bij Ajax wist hij niet te overtuigen. De creatieve buitenspeler heeft vooralsnog dus nog niet gebracht wat men van tevoren had gehoopt.

Wessel Kroon (X: @Wessel_Kroon | E-mail: w.kroon@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

AjaxNr1 +1685

Waar blijven die verkopen en aankopen. Begin langzaam twijfels te krijgen in Kroes.
Er moeten echt aardig wat spelers weg en nieuwe spelers bij.
Verkoop Bergwijn _ Sosa_ Tahirovic_ Medic _ Gorter_ Akpom_ Gaaei en koop fatsoenlijke spelers: Weghorst- Tete etc.
Tempo tempo

13-08-2024 23:06

Amaru87 +53

Een beetje simpele reactie. Verkoop kan je niet bij Kroes neerleggen. Het zou lekker zijn als het sneller ging. Maar helaas lukt dat schijnbaar nog niet.

14-08-2024 12:26

michaellaudrup +4660

Te goed voor de ed, maar totaal geen mentaliteit. Snel verkopen die slappe hap.

13-08-2024 12:53

Montana +801

Jammer dat het er maar niet uit komt bij hem. Hij kan prima mee in het niveau als er topspelers om hem heen staan of spelers met een grote status. Alleen Henderson en Pasveer zijn niet voldoende. Bij NL zie je dat hij heel erg beïnvloed wordt door het niveau en de mentaliteit van Depay. Een beetje: "Als hij z'n best doet dan doe ik dat ook".

Daarom denk ik dat hij zelf ook weg wilt. Vorig seizoen was hij de grote speler zonder hard te werken. Dit seizoen is dat niet genoeg.

13-08-2024 11:28

Wieno +9248

Owww dat was die rij afgelopen zondag bij de Ajaxshop... Kijken of er een vervanger bij zat.

13-08-2024 10:40

Siemjo +7911

Heeft een hoop geld gekost, maar heeft het niet waar gemaakt. Is ziek, zwak of misselijk. Is van de zomer twee keer ingevallen bij het Nederlands elftal, is op vakantie gegaan maar schitterd weer van afwezigheid bij de start van het seizoen. De beste remedie voor deze speler is hem zo snel mogelijk verkopen zodat je in ieder geval geld binnen krijgt om andere spelers te halen. Het is te gek voor worden dat er twee spelers van Ajax meegegaan zijn met het Nederlands elftal die beide het merendeel op de reservebank hebben gezeten en bij de start van het nieuwe seizoen voor Ajax met conditioneel en lichamelijke malheur te maken hebben. Niet in staat zijn om een wedstrijd voor hun eigen werkgever te spelen

13-08-2024 09:00

gi0vanni +7321

Geen enkele speler wil je na 2 weken er in hebben staan omdat het logisch is dat ze dat niet halen. De voorbereiding is voor hun later begonnen dus zijn ze ook later fit. Zolang het juiste bedrag niet op tafel komt zal hij blijven. En dan moet hij onder de nieuwe trainer goed fit zijn en hard werken anders mag hij de bank warm houden. De nieuwe trainer heeft gelukkig ballen want zelfs Ten Hag durfden sterspeler die redelijk vaak onder de maat speelden niet te laten banken. Wat natuurlijk helemaal niets met een topsport cultuur te maken heeft. Als Sutalo dit seizoen stappen kan maken moet Bergwijn dat ook kunnen. (Hoop ik.)

13-08-2024 11:36

Man40 +1431

Ik hoop weer een diamantje uit Brazilië ala neres of Antony

13-08-2024 08:58

MVG +16475

Lekker veel nieuwswaarde weer in dit bericht. Doe mij zo’n baantje als journalist

13-08-2024 08:27

Robertini +39645

Zal de stagiair zijn.

13-08-2024 08:31

MVG +16475

Dat zal wel ja.

13-08-2024 09:01

Jaap.D +312

Waar blijven de transfers!

13-08-2024 08:14

pafo +1131

Tegen elk aannemelijk bod verkopen
Heeft niet gebracht wat we allemaal dachten
Teleurstellend

13-08-2024 08:11

edalm +4956

Heeft exact gebracht wat ik dacht. Niets.

13-08-2024 08:16

barry1988 +24072

13 augustus.....eens kijken of er vandaag wat concreets gaat gebeuren voor Ajax op de transfermarkt. Tik tak, tik tak ⏰

13-08-2024 07:18

RijkdeGooier +2883

Okay Tottemham verkocht de wisselspeler Bergwijn voor 31+ aan ons, dus waarom zouden wij dan onze basisspeler en nog eens aanvoerder voor minder wegdoen???

13-08-2024 00:26

fc Barcelona_ke +19255

We hebben teveel betaald! Geen club willen betalen

13-08-2024 05:11

OpaHooligan +4041

Je onderschat de inflatie, voor 20M heb je niks meer. Zeker geen Nederlands international. Zet maar in op dertig.

13-08-2024 10:33

MVG +16475

Eens! Bergwijn is ook nog steeds maar 26 en heeft nog een redelijk lang contract. Nooit onder de 25 wegdoen.

13-08-2024 08:28

Robertini +39645

Dan blijven we nog met hem zitten tot z'n contract uitloopt.

Wij (lees, twee onervaren technische mensen) hebben ons gewoon bizar laten piepelen door Tottenham.

20mil zal het worden, en dat is meer dan voldoende.

13-08-2024 08:33

MVG +16475

Nog steeds gewoon international en zoals gezegd pas 26. Heeft nog steeds veel potentie. In deze leeftijdscategorie zijn spelers vaak veel duurder. Als het uiteindelijk 20 wordt dan moet je daar vrede mee hebben. Maar je kan best wat hoger in de boom gaan zitten.

13-08-2024 09:00

maxwellstyle10 +4745

In zo'n geval is het verlies pakken en door. Je raakt hem niet kwijt voor 30 al willen sommigen dat wel, maar zijn marktwaarde is best gedaald.. denk so tussen de 20 en 25 miljoen.. dat moet je pakken.. ik vind het ergens wel jammer, want in potentie kan ie et wel.. hij laat het alleen niet nooit zien. Geen inspiratie niks..

13-08-2024 11:00

MVG +16475

Dat is inderdaad schrijnend. Lijkt meer bezig met randzaken dan het beste uit zijn carrière te halen.

13-08-2024 12:16

Ajaxfan31183 +16391

Die Sneijder ook even doodleuk zeggen dat hij bij Ajax exact hetzelfde kunstje had geflikt als wat teze bij psv heeft gedaan . En dan vertelt hij er ook nog bij( en dat wist ik niet) dat hij tegen Ajax zei dat hij zou blijven bij Ajax ondanks dat het bijna rond was met Valencia, en dat een week later real om de hoek kwam kijken en dat hij toen zei van als Ajax dit tegen zou houden dat hij niet meer zou voetballen voor de club

12-08-2024 21:47

Suavimani +12061

Ben je serieus verbaasd? Het was toentertijd toch ook al een publiek geheim dat Sneijder Ajax snoeihard genaaid heeft? Die gozer is in niets een Ajacied, die moet je echt heel ver bij de club vandaan houden. De Boertjes hebben in ieder geval nog spijt van wat ze Olsen geflikt hebben. Sneijder zou het zo weer doen. Any day, any time.

12-08-2024 21:56

ElSandrini +18206

Sneijder is zeker geen Ajacied..... Heb vd Vaart veel hoger zitten. Dat is wel een echte Ajacied. Als het slecht gaat met ons zie je frustraties bij hem en dat het hem wat doet.

13-08-2024 08:22

Suavimani +12061

Is zo gegroeid, want in zijn jeugd was hij voor PSV. Gelukkig hebben we hem van dat waanidee kunnen redden.

13-08-2024 09:28

SiegiEd14 +2271

Wat een kut stuk, schrijf dan niks…!

12-08-2024 21:43

godenzonen56 +507

Ben wel benieuwd wie er op het lijstje staan.

Denk er geen 1 uit de eredivisie…

12-08-2024 21:34

Suavimani +12061

Wie speelde er linksbuiten bij Nice? Grote kans dat het die gozer wordt.

12-08-2024 21:39

slot +2046

wat lach psv zich dood van dit bericht.
we waren de eerste Nederlandse club die spelers kocht bij Europese topclubs.
nu hebben ze ons ingehaald en wij moeten bezuinigen.

12-08-2024 21:19

cl=5! +5376

En toen vergeleken ze hun prijzenkast met die van ons en het lachen hield weer op

12-08-2024 21:35

Ajaxfan31183 +16391

Dankzei de gemeente waar ze jaar in jaar uit geld deden lenen of stukken grond aan de gemeente hadden verkocht , ben benieuwd of ze ondertussen alles al hebben terug betaald

12-08-2024 21:37

Suavimani +12061

Pacht aflossen duurt lang hè. Onderzoek naar ongeoorloofde staatssteun loopt ook nog steeds. Ach ja, Depla heeft het er toch maar mooi mee tot burgemeester geschopt.

12-08-2024 21:42

CDX +3241

De aankoop van Bergwijn was nou juist typisch een geval hoogmoed komt voor de val.

12-08-2024 21:40

maikelklaassen +746

Ongelooflijk deze aankoop op de plek van je MVP en zeker voor dat bedrag/salaris

12-08-2024 20:58

Ajax23071973 +539

Ongelooflijk hoeveel Ajax is afgegleden in 2 jaar tijd. Is bijna niet meer te vergelijken met het Ajax van daarvoor en vroeger.

12-08-2024 20:39

Suavimani +12061

Ach, je doet nu net alsof Ajax sinds 1973 niet vaker dit soort belachelijk slechte periodes heeft gekend. We waren ooit bijna failliet. Misschien dat een diep dal wat meer zeer doet na een hoge top. Zeker omdat het zo snel ging. Maar dat maakt nog niet dat er niet vaker diepe dalen zijn geweest. Alles in het leven verloopt met golfbewegingen, zo ook het succes en de neergang van voetbalclubs. Zelfs Feyenoord wordt gemiddeld één keer in de 6 tot 8 jaar wel weer kampioen.

Ajax is groot genoeg om telkens weer op te krabbelen. De ene keer duurt het alleen wat langer dan de andere keer.

12-08-2024 21:46

LANS +117

Helemaal eens, uitzendkracht zeker. .

12-08-2024 20:32

myway25 +2451

Klaas-jan nog steeds burn-out?

12-08-2024 20:15

AjaxSoCal +2042

Grootste miskoop allertijden. Konden destijds Justin Kluivert voor nog geen 10 mil halen en hadden Tadic nog rondlopen.

12-08-2024 20:07

Henkjanklaas +20661

We lezen wel steeds over vertrek van spelers maar concreet is er nog steeds niks gemeld dus wat koop je er voor, letterlijk en figuurlijk ?
En welke zogenaamde vervangers heeft men dan wel op de korrel.
We wachten met smart op spelers die de leiding nemen, snel en technisch begaafd, die altijd diepte zoeken, die een man kunnen passeren, goal maken, goeie lange en korte pases kan versturen enz. Meer niet hahaha… daarnaast huur een paar getalenteerde spelers van topclubs met deze eigenschappen. Die willen heus wel naar ajax komen zo lang ze bij hun club het af en toe met een basisplekje moeten doen. Wanneer wordt eindelijk eens iets concreet zowel qua uitverkoop als nieuwe spelers. Met dit elftal blijft het toch aanmodderen.

12-08-2024 19:43

aschja +20588

Ah kijk. AS heeft Mike Verweij in dienst genomen.

12-08-2024 19:41

Sjaakvaak +26608

Is hier helaas al ruim een jaar een grote fanclub van de T onder de auteurs.

12-08-2024 20:33

Paul van Dorst +1579

Ajax rekent op deugdelijke journalistiek; heeft vervangers voor AS, Telegraaf, Tubantia, ESPN en Parool reeds op een rijtje gezet.

12-08-2024 19:39

Barra +5529

Voor de mensen die niets anders doen dan afgeven op Kroes en co. Overmars begon ook niet met alleen maar voltreffers en ook toen was er financieel niet veel mogelijk.

Overzicht: De 38 aankopen sinds Overmars

https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/overzicht-de-38-aankopen-sinds-overmars

12-08-2024 19:33

The Future +5628

Precies dat. We moeten weer bezuinigen, zuinig zijn en slim te week gaan om wat op te bouwen. Kroes doet het, samen met Beuker, gewoon prima. Belangrijkste was een goede trainer en dat lijkt gelukt. Tot nu toe haalt Farioli echt het maximale eruit.

12-08-2024 21:16

Dazoo +3137

@AS: als je in de kop al rept van mogelijke vervangers dan is het raar om daar in het stuk zelf helemaal niet op terug te komen…
#schrijvenbljjftvakwerk

12-08-2024 19:32

Steffenhagen +37945

Hebben wij eigenlijk wel een TD. Die Kroes doet gewoon de hele zomer niets . Makkelijk baantje

12-08-2024 19:29

AFCACruijff14 +162337

Mensen als jij zijn vermoeiend.

Loop eens een weekje met Kroes mee zou ik zeggen. Ik gok dat hij dubbele werkweken draait.

12-08-2024 19:39

Steffenhagen +37945

Ik denk dat het allemaal erg tegenvalt met Kroes . En je kunt het niet druk hebben als je niets koopt of verkoopt . Beuker , die is wel aantoonbaar druk . Kroes is gewoon gebakken lucht

12-08-2024 19:41

aschja +20588

Ik ben ook wel nieuwsgierig wat ie dan doet hoor.

12-08-2024 19:42

EuforischeRealist +15621

@steffenhagen

Denk jij serieus dat het werk van Kroes pas begint als de telefoon gaat met een bod van een club?

12-08-2024 20:01

WantAmsterdam +116198

Ik ben normaal ook niet zo van mensen vroeg azeiken, maar Kroes naam grote woorden in zijn mond, en maakte zijn voorganger(s) helemaal af. Tot nu toe hebben we een speler gehaald, en dat is een transfervrije oude bekende die de laatste jaren vooral vaak geblesseerd was.
Als je de grote man uithangt, moet je leveren en lig je onder een sterk vergrootglas, dat is gewoon zo.
En op basis van wat moeten we vertrouwen in Kroes hebben? Heeft geen enkele ervaring als TD. Zijn zaakwaarnemers bedrijf staat ook vooral bekend om het oplichten van spelers.
Het is gewoon al midden augustus. Als we een ding van afgelopen jaar hebben geleerd, is het dat laat spelers halen problematisch is. Ook al gaan we nu los, de beste spelers zijn nu van de markt en nieuwe spelers hebben gewoon weer lang nodig om te wennen.

12-08-2024 21:27

korem +878

Grote mond ? Hij gaf vooral aan dat Ajax dit seizoen niet voor de titel gaat ! Dus hij wist heel goed dat het financieel een puinhoop is !

12-08-2024 21:49

WantAmsterdam +116198

Lees nog eens terug wat hij allemaal over Mislintat heeft gezegd. Wat jij nu zegt noemt men ouderwets indekken.

12-08-2024 21:50

AFCACruijff14 +162337

Wat hij over Mislintat zei was gewoon terecht. Die heeft zonder controle 110 miljoen verbrast aan kutspelers.

Kroes moet zaken doen met een lege portemonnee en heel weinig spelers met veel transferwaarde die ook nog eens voor jaren nog vastliggen en veel te veel verdienen voor hun kwaliteiten.

12-08-2024 21:58

Steffenhagen +37945

Helemaal eens ! Dit netwerk heeft teveel gelovigen . Het lijkt wel een kerk

12-08-2024 22:29

Stamhoofd +11548

Het probleem is dat er ook nog steeds niks verkocht is, daardoor duurt het allemaal heel lang. Hele transfermarkt komt traag op gang dit jaar..

12-08-2024 23:38

Suavimani +12061

Als Bergwijn vertrekt, moet je het gewoon gaan doen met Godts en Forbs. Koop liever een rechtsbuiten. Want Traoré is niet fit en zal vaker in de spits spelen. Dus per saldo is dat nog steeds je grootste acute probleem.

12-08-2024 19:24

EuforischeRealist +15621

We hebben Brobbey en zodra Akpom vertrokken is komt Weghorst maar Traore gaat in de spits spelen? Leg dat eens uit aub

12-08-2024 20:03

Suavimani +12061

Just wait zou ik zeggen. Bosz kwam na verloop van tijd tot hetzelfde inzicht.

12-08-2024 20:32

EuforischeRealist +15621

Vandaar dat hij bij al z’n andere clubs altijd als rechtsbuiten heeft gespeeld?

Onder bosz ook trouwens, de minuten als spits waren eerder een uitzondering op de regel

12-08-2024 20:36

Suavimani +12061

Prima hoor 👍

https://nos.nl/artikel/2169117-bosz-traore-beter-als-spits-dan-rechtsbuiten


Speelde bij Ajax 16 van zijn 41 wedstrijden (39%) in de spits.

Leverde als rechtsbuiten 43 goals en 25 assists in 193 wedstrijden.

Leverde als spits 40 goals en 12 assists in 78 wedstrijden.

Maar prima, hij is een rechtsbuiten. Ik heb alleen liever een echte rechtsbuiten, niet een halve. Ieder zijn voorkeur I guess..

12-08-2024 21:29

EuforischeRealist +15621

“ Bosz vindt dat Traoré zowel op de rechterflank kan spelen als in de spits. "Maar ik vind dat hij het in de spits beter heeft gedaan."

Dat iemand het 1 of 2 wedstrijden beter doet als spits wil niet zeggen dat dat zijn beste positie is he? Zeker niet als hij daarna bij 3/4 andere clubs alleen nog als rechtsbuiten wordt gebruikt

12-08-2024 21:37

Suavimani +12061

Op welke positie is hij bij meer goals per wedstrijd betrokken? Op welke positie is hij dus effectiever? Maar goed, feel free om het anders te zien.

12-08-2024 21:49

WantAmsterdam +116198

Idealiter verkoop je Forbs ook nog en haal je een betere ervoor terug, maar dat is waarschijnlijk niet realistisch, zeker niet zo laat.
RB, we hebben in principe Berghuis nog, maar die is net als Traoré aardig oud, een jonge RB die bij ons past, iemand die er nog niet is maar potentie heeft, en niet al te veel kost. Duimen dus.

12-08-2024 21:37

Suavimani +12061

Snap wat je zegt, maar denk niet dat het in deze fase verstandig is om nog veel spelers die de gehele voorbereiding hebben meegedraaid nog te laten gaan. Zelfde geldt voor Sutalo. Die begint er nu net een beetje in te komen, lijkt te gedijen in het systeem van Farioli. Stomste wat je dan kunt doen is hem met verlies verkopen en er iemand voor terug halen die de hele voorbereiding heeft gemist, aan alles moet wennen (van club, tot medespelers, tot tactiek, tot taal, tot dagelijks leven in een nieuwe stad). Er is geen directe garantie op succes met aankopen. Als je Sutalo al verkoopt, dan moet je het doen omdat je liever in een eigen jeugdspeler investeert op die positie. Niet om een halve tamme uit Italië te halen.

Verder eens met het profiel dat je schetst voor rechtsbuiten. Alleen dan bij voorkeur een speler die niet in het verleden onder Farioli heeft getraind. Hopelijk strekt het netwerk van Kroes verder dan dat. Hoewel we daar sinds zijn aantreden nog maar weinig van gezien hebben. Zijn enige positieve wapenfeit is het aanstellen van Farioli. Geen idee of hij ook betrokken is bij het verlengen van de jeugdcontracten though, anders verdient hij daar ook kudo's voor.

12-08-2024 21:54

WantAmsterdam +116198

Niets aan toe te voegen. 100% raak. We moeten uit het tijdperk Mislintat ook onze lessen trekken. Als iets een keer al colossal fout gaat, doe je het niet nog een keer.

12-08-2024 21:56

Gaza +4413

Dus eigenlijk is er niets te melden.

12-08-2024 19:16

PakSchaalPakBeker +576

Ben zelf geen fan vam Bergwijn.
Gisteren ook weer was er te weinig tempo, te weinig beweging en kon je aan sommige spelers zien dat ze zeker nog niet op een (top)fit niveau zitten.
Persoonlijk vind ik dat Ajax geen one trick pony moet zijn met opbouw van achteruit in een te traag tempo over te veel schijven .
Kijk naar onze vrienden in Eindhoven, die kunnen goed voetballen maar als het nodig is ook een bal over de verdediging geven en efficiënt counteren met lang, bakkiesjoko en de neus.
Ik zou bij Ajax ook graag spelers voorbij zien met echte topsnelheid (kinda like Forbes, maar dan met balcontrole)
Gasten als Zivkovic (en NEE, ik hoef Zivkovic niet terug) met een snelheid die bijna niet te evenaren is, met aardige balcontrole alleen dan nog iets efficiënter in de afwerking (al heeft hij niet veel kans gekregen het te laten zien) geven je m.i. veel meer opties dan alleen maar van achteruit opbouwen, wat totaal niet verrassend meer is, zeker niet als dat in een te laag tempo gebeurt.
Ik denk dat Bergwijn, Berghuis, Rensch en Tahirovic, nog wel weg gaan. Ben benieuwd naar wat er allemaal nog komt.

12-08-2024 19:12

BackInBlack +14562

Godts de kans geven.

Talent er bijhalen, aankoop.

Overig geld steken creativiteit op het middenveld.
Echte voetballers.

12-08-2024 19:04

JaapStam +137575

Vet cool🔥; https://x.com/FSideNL/status/1823041789281923338

https://x.com/Ventos/status/1823042553970921601

@AS 👀

12-08-2024 19:03

Dirigent +6882

Jeremie Boga
Justin Kluivert
Ramon Sosa
Kamaldeen Sulemana
Gustavo Nunes

12-08-2024 18:54

BackInBlack +14562

Ken alleen Kluivert en Sulemana

12-08-2024 19:04

The Future +5628

Gelukkig, heel AS wilde weten welke spelers jij hiervan kende... 😂😂😂😂😜

12-08-2024 21:20

Toni21 +3538

Allemaal behalve Kluivert prima opties!

12-08-2024 19:21

debarbaar +8250

Waar gaat dit over? Is dit een stukje speculeren. WAAROM rekent Ajax op een vertrek? Staan de clubs in de rij?

12-08-2024 18:39

Breuk +25325

Misschien lekt deze informatie niet uit.

12-08-2024 18:51

arigold +7870

Toen ik vandaag in een interview met Farioli las dat hij defensief heel veel verwacht van zijn vleugelaanvallers, moest ik direct aan Bergwijn denken. Gewoon niet geschikt voor zijn speelstijl.

12-08-2024 18:35

The Future +5628

Voor welke speelstijl wel? Als hij echt zo goed was, was er wel een uitzondering gemaakt qua verdedigende arbeid.

12-08-2024 21:22

arigold +7870

Voor het oude PSV, voor de komst van Bosz. Balletjes afwachten en alleen aanvallen..

13-08-2024 08:16

FCDuivendrecht +5487

Héél raar artikel van een nogal bedenkelijk niveau. Redactie mag zich wel even achter de oren krabben.

12-08-2024 18:34

MichelAngelo66 +22270

Goed stuk. Open deur. Oud nieuws. Eigenlijk geen nieuws.

12-08-2024 18:25

Ajax27 +19221

Dit noemen ze nu clickbait. Jammer dat een fansite als AS dit meent nodig te hebben.

12-08-2024 19:07

Patrick020 +22461

feyenoord nieuwe aanvaller Osman, gratis. En Geertruida lijkt te vertrekken, is blijkbaar in gesprek met Aston Villa

12-08-2024 18:20

ShiekTakTiek +5996

Indd huur. Waanzinnig talent, dat wel. Is voor 20 miljoen van Nordsjaelland naar Brighton gegaan en nu meteen verhuurd. Die hopen op een Minten scenario.

12-08-2024 19:44

Ajaxpyama +1506

Mooi, bergwijn heeft dezelfde drive als ik, 54 jaar en 40 kilo te zwaar.

12-08-2024 18:17

De-King +20502

Off topic.

Wat hebben wij toch een ongelijke kans laten lopen met het niet halen van Julian Alvarez. Die maakt nu weer de stap van Man City naar Atletico Madrid voor 95 miljoen.

Het was onze eigen Nico die ons nog op deze speler had geattendeerd. Wat een gemiste kans zeg en wat een heerlijk technisch verfijnde spits is dat.

12-08-2024 17:58

ShiekTakTiek +5996

In hoeverre we ooit een serieuze optie voor hem waren weet ik niet, maar is echt een fantastische speler. Alleen met zijn “1.70” zou half AS hem al hebben afgeschreven voordat het uberhaupt zo ver was ;)

12-08-2024 19:46

De-King +20502

Ik denk dat je gelijk hebt, maar om eerlijk te zijn interesseert het mij vrij weinig wat half AS zou hebben geschreven positief of negatief. Ik ga toch wel van mijn eigen mening uit. Tenzij iemand mij kan overtuigen met goede punten.

Dan ben ik niet degene die zijn ongelijk niet kan toegeven.

12-08-2024 19:50

WantAmsterdam +116198

Was Julian Alvarez ooit haalbaar geweest voor ons?
Die staat bekend als een van de grootst talenten die Argentinië de laatste decennia heeft gehad, en dat al sinds zijn jeugd, op welk moment hadden we hem kunnen halen?

12-08-2024 21:41

De-King +20502

Daar was in een vroeg stadium al sprake van. Volgens mij had Alvarez zelfs oren naar Ajax, maar het is alweer een hele tijd geleden.

12-08-2024 21:44

WantAmsterdam +116198

Bron? Ik bedoel. Serieus, geen vaag gerucht. Het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat Ajax ooit serieuze kans heeft gemaakt. Als dat zo is, moet dat dan 2020 ofzo geweest zijn.

12-08-2024 21:49

De-King +20502

Ik heb geen bron vriend. Ja mijn geheugen haha.

12-08-2024 21:51

WantAmsterdam +116198

Geen aanval hoor, maat. Ik weet dat je niet iemand bent die zomaar wat roept, ik denk gewoon dat Alvarez buiten ons mogelijk valt, ook jaren terug was dat waarschijnlijk zo.
Als hij ooit haalbaar is geweest, is dat heel erg spijtig. Dat was gelijk de beste spits geweest sinds Patrick Kluivert, in my humble opinion. Al komen Luis, Zlatan en Dusan uiteraard in de buurt.

12-08-2024 21:54

De-King +20502

Geen enkel probleem vriend. Ik hoor ook graag de bronnen. Zo snel voel ik mij ook niet aangevallen. Het was in een heel vroeg stadium dat er sprake van was volgens mij. Alleen heeft Ajax er zelf nooit werk van gemaakt. Nico kwam nog met de tip.

Maar als ik je echt een bron zou moeten geven dan moet ik je teleurstellen want dat kan ik helaas niet. Lekker spitsen noem je wel op trouwens!

12-08-2024 21:59

WantAmsterdam +116198

Geen probleem, vriend.
Mijn punt blijft: ik acht het onwaarschijnlijk dat we hem echt konden halen, maar als dat zo was, inderdaad een giga misser. In de top 3 grootste missers, met gemak.

12-08-2024 22:11

De-King +20502

We kunnen het toch niet terug draaien. Was het maar z'n feest. Dan konden we een hele hoop terugdraaien, haha.

Geen probleem dat je bij je punt blijft. Als ik iets onwaarschijnlijk acht dan zou ik daar ook achter blijven staan. Even goede vrienden.

12-08-2024 22:14

WantAmsterdam +116198

Haha, Tijdmachine zou heerlijk zijn, gaan we allebei erin zitten en dan tegen Overrmars zeggen: Haal die jongen maar, dit is hoe goed die over een paar jaar is :)

12-08-2024 22:53

edalm +4956

Wie zijn dan de vervangers?

12-08-2024 17:58

Omar +17186

Staat Ihattaren op het lijstje?

12-08-2024 17:57

AjaxDordt +14084

Nee, hooguit op de menukaart

12-08-2024 18:18

AFCAsince1989 +3

Nee die werkt bij de febo

12-08-2024 19:07

Gonzalez75 +5885

Bergwijn brengt ook twee seizoenen niet dat je van zo'n speler mag verwachten. Niet constant genoeg.

12-08-2024 17:54

Skajhigh +2293

Godts zie ik liever op linksbuiten dan Bergwijn. Heerlijke speler, onze rechtsbenige Luc Nilis.

12-08-2024 17:40

Gonzalez75 +5885

Mag wel dan wat meer rendement gaan opleveren. Hij maakt nog te vaak domme keuzes.

12-08-2024 17:53

Ajax-Amsterdam +4202

Nee Bergwijn had pas rendement.

12-08-2024 17:59

Skajhigh +2293

Geeft er zondag 2 op een presenteerblaadje, tis dat Branco em op de paal jast.. Dat rendement komt wel, zelfs Christiano en Messi waren jeugdig op die leeftijd. Punt is dat Mika in alles voetbal uitstraalt, hij is een echte rasvoetballer en gaat een grote Meneer worden.

12-08-2024 18:14

Bergkomp +1399

Hij haalt wel altijd een winstpuntje als hij de bal krijgt. Altijd voorgeven, schieten, corner of ingooi. Elke keer een voordeeltje. Het wordt echt een topspeler hij snapt en kan het gewoon.

Hij moet nog groeien hoor maar nu al gaan zeuren over rendement vindt ik onzin.

12-08-2024 18:16

WantAmsterdam +116198

Zijn acties waren gevaarlijker/effectiever dan die van Traoré gisteren.

12-08-2024 21:42

Gonzalez75 +5885

Die heeft ietsie pietsie meer rendement maar daar is dan ook alles mee gezegd.

13-08-2024 14:26

twynestar +28585

oh luc nillis. De enige speler in de Eredivisie die ik destijds zo graag bij Ajax had gezien. Een stylist in de spits, zon goede trap, best sterk. Had die wel voor Litmanen willen zien.

oh ja, die ronaldo die ze toen bij psv hadden kon ook wel ballen.

12-08-2024 18:44

Skajhigh +2293

Vond het ook een topper die Nilis, maar er is geen speler ter wereld die ik toen liever zag dan Jari ;-)

13-08-2024 15:14

twynestar +28585

nee niet liever dan Jari. voor hem, in de spits.

13-08-2024 15:38

De-King +20502

Ik ben één van de weinige, maar ik zie Bergwijn graag blijven dit jaar. Zeker als ik hoor wat voor vervangers ze voor ogen hebben. Of de geruchten kloppen geen idee, maar ik word er niet vrolijk van in ieder geval.

12-08-2024 17:39

1818 +1039

Bergwijn scoort tenminste. Ik zie graag Forbs vertrekken en Godts als backup. Bergwijn is ‘zo slecht’ dat hij nummer 1 target is van een premier league team en in het NL elftal speelt.

Zou mij niet verbazen als hij juist dit seizoen opleeft met een trainer die hem veel meer achter de broek aan zit. Ik wil een zware voorhoede zijn met internationals niet met lichtgewichten en talenten.

Pasveer
Gaaei Sutalo Baas Hato/Janse
Henderson Berghuis Taylor
Traore Brobbey Bergwijn

Dat is imo gewoon een goede opstelling. Ik vind alleen de rechtsachter echt een probleem. Veltman aub!!

12-08-2024 18:42

korem +878

Precies bergwijn valt een beetje tegen maar we denken zo maar ff een beter speler voor hem te halen nou ik zou zo niet weten wie. Ook hij kan eigenlijk alleen maar beter !

12-08-2024 21:52

Godenzoon24 +15388

Zo snel mogelijk!

12-08-2024 17:38

patrick37 +1746

Ajax raakt Bergwijn aan de straatstenen niet kwijt.
Helemaal niemand wil hem hebben.
Zoals de overige overbodige spelers

12-08-2024 18:17

Godenzoon24 +15388

Helaas niet!

12-08-2024 19:43

Yeshyeshyall +10983

Geen Mislintat fan maar Kroes doet er inmiddels ongeveer even lang over om de selectie compleet te krijgen

12-08-2024 17:31

LasseAjax +195

Is er al geld dan?

12-08-2024 17:34

WantAmsterdam +116198

Was er onder Mislintat zoveel geld dan? Had precies hetzelfde probleem, en het laat aantrekken van spelers was een van de grote problemen.

12-08-2024 21:43

korem +878

100 miljoen meer dan nu

12-08-2024 21:53

AFCA1996L +15983

ja hehe, Mislintat had ook veel meer te besteden dan Kroes. We moeten nu eerst verkopen voordat we iemand kunnen aantrekken.

12-08-2024 17:34

De-King +20502

Mislintat moest ook zijn eigen budget creëren net zoals Kroes. Mislintat had het alleen net iets makkelijker met de spelers die hij kon verkopen, maar beide moeten/moesten hun eigen budget creëren.

12-08-2024 17:42

afct +8978

Kroes moet wel meer terug in salaris huis en heeft geen Timber en kudus om te verkopen. Het is een hele uitdaging maar we komen er langzaam wel.

12-08-2024 17:47

De-King +20502

Dat schrijf ik ook exact in mijn reactie. Dus ik vind het een beetje raar dat ik hier op moet reageren maar prima. Salaris had ik niet genoemd in mijn bovenstaande reactie, maar ook mislintat moest snijden in het salaris.

Dat Kroes het iets moeilijker heeft schrijf ik ook in mijn reactie hierboven.

12-08-2024 17:53

WantAmsterdam +116198

Mislintat had helemaal niet meer te besteden, de enige speler waar die voor het verkopen een transfersom voor betaalde was Tahirovic, en dat was ook niet heel erg veel met 8 miljoen, en die koste kwa salaris heel weinig.

12-08-2024 21:44

AlexLitmanen10 +14429

Mislintat moest Kudus, Timber, Alvarez, Bassey en Daramy verkopen.
Zonder uitzondering allemaal maken die een uitstekende indruk bij hun nieuwe ploeg

Dat was een stuk makkelijker dan Bergwijn, Akpom, Sosa, Tahirovic, Wijndal en Rulli

12-08-2024 18:14

Bergkomp +1399

Ik denk dat we veel minder wijzigingen gaan krijgen.

12-08-2024 18:16

nuff-said +1652

Als je je spelers niet kwijt kan Dan kan je ook niks Doen he. Je moet innovatief zijn en naar buitenkansjes kijken zoals bertje. Dat heeft ie gedaan maar nu moeten we toch echt spelers Gaan lozen willen we aankopen doen

12-08-2024 18:45

Craain +4973

Dat Bergwijn nog wordt genoemd als een creatieve buitenspeler ben ik niet mee eens. Hij is een aanvaller die ruimte nodig heeft om te kunnen counteren.

Bergwijn is als buitenspeler totaal niet geschikt maar gewoon geschikt voor een counter aanvaller.

Ik zie Bergwijn een dezelfde type speler als Sikora, Suljemani, Soaters... Ajax heeft duidelijk niet geleerd van het verleden... Al deze spelers renderen het prima in een counter elftal.

12-08-2024 17:30

AlexLitmanen10 +14429

Als mogelijke vervanger: Jesper Karlsson

https://www.transfermarkt.nl/jesper-karlsson/profil/spieler/367992

12-08-2024 17:26

Arnold.L +2628

Waarom houden we Bergwijn niet? Zou best goed kunnen uitpakken met Farioli. Doe dan Henderson de deur uit. Wel Pasveer aanvoerder dan.

12-08-2024 17:09

AlexLitmanen10 +14429

Omdat Henderson niet weg wil en Bergwijn wel

12-08-2024 17:24

WantAmsterdam +116198

Je kunt een speler gewoon naar de uitgang duwen, hebben we de laatst jaren al vaker gedaan.
Ik denk ook dat Henderson gewoon open staat voor vertrek, al hoeft hij niet 100% weg.

12-08-2024 21:45

AlexLitmanen10 +14429

Het is geen koeienhandel

Die jongen wil graag nog voor Ajax voetballen. Als alles goed loopt dan gaat hij zelf wel een keer uit de basis verdwijnen en dan zien we wel verder

12-08-2024 22:02

The Class of 2019 +917

Vindt dat het vooral bij Bergwijn schort aan zn mentaliteit. Voetballen kan hij echt wel. Echter laat hij vaker zien dat hij er niet alles aan doet om te slagen bij Ajax mijn inziens (vaak niet fit, komt uitgeblust over, vind hem traag en iets te zwaar ogen).

Voor het spel van Farioli vind ik hem ook weinig tot niet goed druk zetten en is het ook geen speler die een keer diep gaat zonder bal.

12-08-2024 17:32

Craain +4973

Onderbouw het eens waarom je denkt dat hij goed zou kunnen doen onder Farioli?

Bergwijn heeft geen sterke verdedigende werkvermogen. Ook heeft hij geen sterke conditie en een uithoudingsvermogen. Dat is toch voor Farioli erg belangrijk.

12-08-2024 17:33

gusanito +5447

Omdat hij 4,6 miljoen verdient, meer dan 20 miljoen waard is en ondermaats presteert voor dat loon en die waarde.

12-08-2024 17:51
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.