Ajax laat opnieuw toptalent tekenen: Acheampong wordt beloond met eerste contract

door Bart Veenstra 147

Bron Ajax.nl

Ajax laat opnieuw toptalent tekenen: Acheampong wordt beloond met eerste contract

door Bart Veenstra 147

Bron Ajax.nl

Laatst geüpdatet

Ajax heeft Levi Acheampong beloond met een contract. De aanvallende middenvelder heeft een contract voor drie seizoenen getekend. Zodoende staat de jeugdspeler tot en met 30 juni 2027 onder contract, zo valt te lezen op Ajax.nl.

Acheampong werd op 24 januari 2008 geboren in Amsterdam en speelt al sinds zijn zevende in de jeugdopleiding van Ajax. Inmiddels is hij zestien jaar oud en behoort hij nu tot de bovenbouw.

Marijn Beuker, de Directeur Voetbal van Ajax, is blij met het eerste contract voor Acheampong. 'Levi is een creatieve en behendige speler, met veel gevoel voor ruimte. Hij heeft daarnaast een fantastische mindset en drive om beter te worden. We hebben daarom alle vertrouwen in een mooie toekomst voor hem bij Ajax.'

Droom van Acheampong komt uit

In een reactie laat Acheampong zelf weten heel blij te zijn met zijn eerste contract. 'Ik heb lange tijd gewacht, dus ik ben heel erg blij. Sinds mijn derde loop ik al rond in een Ajax-tenue. Het is echt een droom die uitkomt. Ik ken niet beter dan Ajax. Als ik zo beloond wordt met mijn eerste contract, is dat heel bijzonder.'

Acheampong laat weten wat voor type speler hij is. 'Ik ben een nummer tien. Ik kan een actie maken, een steekpass geven, ben goed in de één-tegen-één passeren, heb een goed schot en ben ook een leidinggevende speler. Ik houd ervan om mijn team neer te zetten en iedereen te helpen in het veld.'

Kudus, Musiala en Zidane als voorbeelden

Als voorbeeld in het voetbal noemt Acheampong oud-Ajacied Mohammed Kudus, die tegenwoordig bij West Ham United voetbalt. 'Buiten Ajax kijk ik graag naar Musiala en eerder naar Zidane. Vooral naar de elegantie en rust die hij uitstraalde', zegt Acheampong, die al veel mooie herinneringen heeft opgedaan in de jeugdopleiding van Ajax. 'Ik heb veel toernooien in de jeugd gespeeld en die allemaal gewonnen. We hebben de Future Cup gewonnen, dat was ook heel mooi, net als de kampioenschappen in de jeugd. Dit kan ik er nu ook bij plakken', doelt hij op het ondertekenen van zijn eerste contract.

In het komende seizoen komt Acheampong normaliter uit voor Ajax O17, al wil hij ook zoveel mogelijk minuten gaan maken bij Ajax O19. 'Ik wil mezelf laten zien en presteren. Ik wil met mijn eigen team de Future Cup pakken en met het Nederlands elftal kwalificeren voor het EK. Als ik goed presteer en mezelf laat zien, denk ik ook nog aan een debuut bij Jong.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Bals +3771

Wéér goed nieuws! Blij mee. Goed beleid.

08-08-2024 08:58

Babangida83 +23933

Beuker is even aan t bijwerken. Maar duidelijk is ook daarmee dat Ajax weer ambitie heeft met de jeugdopleiding. Helaas is de jeugdopleiding nog niet verankerd in de besluitvorming op bestuurlijk niveau. Nu zijn we nog steeds afhankelijk van iemand als Beuker om ervoor te zorgen dat hier genoeg focus op blijft.

07-08-2024 23:59

HertogH +15898

Beuker/Kroes strikes again. Oh nee, enige waardering voor Kroes hier op AS is ten strengste verboden. Nog steeds geen Mbappé gehaald, of Forbs verkocht voor 20m.

07-08-2024 22:32

Kryptonite +76957

Wat heeft Kroes hiermee te maken? Gaan we hem ook prijzen als Ajax een nieuwe hoofdsponser binnenhaalt?

07-08-2024 23:20

Cello +52979 moderator

Meer en meer krijg ik het idee, dat mede doordat de financiele situatie beroerd genoemd kan worden, dat men aan het voorsorteren is door de verlengingen/nieuwe eerste contracten voor jeugdspelers, op het meer dan ooit door laten stromen van eigen jeugd.
Dit jaar (en mogelijk de komende jaren nog) zal het meerendeel van de inkomsten aan uitgaande transfers opgaan om de begroting sluitend te krijgen èn daardoor zal er relatief weinig over blijven om aankopen te doen. En dan is het op dergelijke momenten wel lekker dat je dan talent onder contract hebt waar je dan een beroep op moet gaan doen. Al zal het, zoals we de afgelopen jaren ook gezien hebben, best nog wel een grote gok gaan zijn òf al deze talenten, òf iig een groot deel ervan, de belofte die ze nu mogelijk zijn, zullen gaan inlossen.
Maar 'stiekum' zijn ze er op dit moment heel druk mee bezig, wat mij het idee geeft dat we de komende 1-2-3 jaar mogelijk, ook enigzins gedwongen door de financiele situatie, meer doorstroom gaan meemaken dan dat we de laatste jaren hebben meegemaakt. En hopelijk gaat dit goed uitwerken, mocht mijn idee daarover waarheid worden. Het blijft wel een gok namelijk op dit moment.

07-08-2024 17:56

Hersenspinsel +8196

Ik wacht de transfers af, al zal het, zoals we de afgelopen jaren ook gezien hebben, best nog wel een grote gok gaan zijn òf aankopen, de belofte die ze nu mogelijk zijn, zullen gaan inlossen.

Ik heb veel vertrouwen in Bertje, die voelt bijna als eigen jeugd.

07-08-2024 18:08

Odysseus +14329

Laatste zin gaat wel erg ver voor iemand die 1 seizoen op huurbasis bij ons heeft gespeeld, toch?

07-08-2024 20:23

JohnDylan +22458

Ik denk dat dit niets meer is dan een enorme inhaalslag die wel moest komen nadat Ajax drie jaar lang (het begon al onder Overmars) veel te weinig aandacht heeft besteed aan de jeugdcontracten.

07-08-2024 18:36

profoff +8392

Ik denk dat er gewoon heel veel achterstallig werk was en dat ze dat nu inhalen

07-08-2024 18:45

2bier +154

Ik hoop toch niet dat we na dit jaar naar een veredeld jeugdelftal moeten gaan kijken. Dan is het weer standaard dat het op bepalende momenten niet lukt en de ervaring ontbreekt. Je moet oudere mensen hebben die bovendien weten wat er gevraagd wordt om kampioen te zijn en als topsporter te leven.

08-08-2024 00:30

3sterren +20205

Oftewel Ajax zal weer Ajax worden zoals onze legendarische nummer 14 dat voor zich zag.
Zolang de balans in de gaten zal worden gehouden vind ik het een goede ontwikkeling, die van mij niet stiekem hoeft te worden uitgevoerd.
Laat Ajax de wereld maar weer zijn ware gezicht tonen …

08-08-2024 08:29

Amp +37856

Waren er laatst nog een aantal hysterisch hier dat deze jongen weg zou gaan/willen🤣

07-08-2024 17:40

OwenStevenDalberg +27551

Ik was niet 1 van die mensen. Maar ik vraag me wel af, wat het nut altijd is van dit soort reacties?

07-08-2024 18:52

Amp +37856

Die van mij of de reacties waar ik naar verwijs?

07-08-2024 19:46

DeKenner +9362

Heeft er iemand een (serieus) idee wat de jeugdspelers die in de afgelopen weken een contract hebben getekend, gaan verdienen? Ben benieuwd hoeveel jeugdspelers je kunt vastleggen voor het salaris van bijvoorbeeld Bergwijn. Maar ook wat dit doet met het oog op de 35 (?) procent die Ajax moet gaan besparen op salarissen.

07-08-2024 16:59

JohnDylan +22458

Nee, niemand zal dat hebben omdat het erop lijkt dat de huidige lichting van grootverdieners in de jeugd veel minder gaat verdienen dan Gravenberch, Vos, Amourricho, Bounida, etc. in het recente verleden (Bounida zit dan natuurlijk nog in de jeugd maar zijn contract stamt uit de tijd van het vorige beleid). Hoeveel minder dat is zal na een tijdje vast uitlekken.

07-08-2024 17:18

Amp +37856

Zal wachten worden op t jaarverslag denk ik. Maar volgens verstandig beleid zou dit max 2 ton moeten zijn, tenzij er bounida en van axel dongen praktijken worden uitgehaald

07-08-2024 17:18

Michael 1974 +22030

2 ton is nog niet slecht als je 16 bent he….

07-08-2024 17:50

Amp +37856

Klopt, bedoel meer dat t de afgelopen seizoenen nogal ridicuul werd en stuk hoger dan 2 ton. En de impact van max 2 ton is relatief kleiner natuurlijk dan die bedragen als bij bounida etc

07-08-2024 18:08

Hersenspinsel +8196

Als het 3 maal het minimum jeugdloon is dan is het 3maal niets.
Ik hoop echt in die orde van grote, en bij succes, contract upgraden.

07-08-2024 18:11

JohnDylan +22458

Beuker is de enige technische beleidsbepaler van Ajax waar ik vertrouwen in heb (en ik heb dan ook direct redelijk veel vertrouwen in hem) maar ik vind dat mensen hem overdreven prijzen voor het feit dat hij een aantal jeugdcontracten verlengt. De grote meerderheid van de toptalenten blijft gewoon het liefst bij Ajax. Zoals de meeste zomers is er ook een talent van een directe concurrent naar Ajax gekomen (Abdalla). Steur’s zaakwaarnemer heeft PSV gebruikt om een hoger salaris voor zijn client te onderhandelen. Dat was geen masterstroke van Beuker en Ajax is drie grote talenten aan Feyenoord verloren. Al met al is het een relatief slechte transferzomer voor de jeugdopleiding geweest. De inkomende jeugdtransfers zijn zoals gebruikelijk maar qua uitgaande jeugdspelers is het slechter gedaan dan normaal. Dat is natuurlijk niet de schuld van Beuker die pas sinds begin december (toch?) bij Ajax actief is maar het is ook niet alsof Beuker zich hiermee heeft bewezen als meester onderhandelaar of jeugd whisperer.

07-08-2024 16:56

patje0527 +1335

Zo kan je alles wel downplayen haha, neem nog een slok azijn vanachter je laptopje

07-08-2024 21:56

JohnDylan +22458

Ja, want het verlengen van een paar jeugdcontracten is echt iets wat knap is… Alsof dat niet normaliter elke zomer gebeurd. Dat het de afgelopen drie seizoenen door de beleidsbepalers werd verwaarloost betekent niet dat we normale handelingen nu opeens als geweldige handelingen hoeven te zien. Dit was qua vertrekkende jeugdspelers een van de slechtste transferzomers in lange tijd. Ajax is drie grote talenten aan Feyenoord kwijtgeraakt.

07-08-2024 23:18

Babangida83 +23933

Volgens mij is dat even de pijn die we deze zomer moeten pakken. Ben heel benieuwd hoe het volgende zomer gaat zijn. Dan zal t genormaliseerd zijn.

07-08-2024 23:58

patje0527 +1335

Ja want toptalenten die verwaarloosd zijn en amper perspectief hebben. Ondergewaardeerd worden en veel aanbiedingen krijgen. Dit samen met de huidige situatie van de club. Clubs als Feyenoord en psv trekken al maanden aan deze talenten, sommigen zijn zelfs al op gesprek geweest (Steur - PSV), maar Beuker en Kroes zijn net op tijd om dat tij te keren. Zijn dit normale handelingen? Ja. Maar in deze situatie waarin je er ook nog eens zo’n 20 moet verlengen, is dat toch best een pluim waard. Proost

08-08-2024 00:05

FdJMdL +4505

beuker kan wel onderhandelen, legend

07-08-2024 16:41

Aram +18121

Beuker overtuigt!
Wat mij betreft zetten we alle transferinkomsten in voor de jeugd.

07-08-2024 16:35

afct +8976

Goed bezig Beuker en Kroes de Ajax jeugd heeft de toekomst

07-08-2024 16:34

Showie +102

De jeugd heeft de toekomst. De leiding begint het goed op te pakken vanuit de onderste regionen! #ForTheFuture

07-08-2024 16:33

Dolblij +45424

Goed nieuws. Groot talent ligt mooi vast zo.

07-08-2024 16:30

KJHuntelaar +3679

Wat een zegen is Breuker tot nu toe al. Je moet er niet aan denken wat er was gebeurd als hij nog niet of later was gekomen. Dan waren het aantal talenten die naar de concurrentie waren gegaan wss niet bij 2 gebleven.

Dit geeft de Ajacied moed! Nu 1e elftal nog op de rit krijgen, Kroes!

07-08-2024 16:29

WantAmsterdam +116198

Geweldig nieuws. Dit is een talent wat ook zomaar had kunnen vertrekken. Echt een hele mooie technische speler, beetje een Misehouy, maar imo met nog meer potentie.

07-08-2024 16:22

Tommyshelby +129564

Agougil lijkt wel te vertrekken volgens Wessel Kroon.

07-08-2024 16:15

FlyingDutchMan +17316

Is al weg inderdaad

09-08-2024 23:49

jan_wolf +1261

Heeft die Jean Steur nu al bijgetekend???

07-08-2024 16:05

jeffrey_van_der_sluis +30498

Niet dat ik weet

07-08-2024 16:07

jan_wolf +1261

Gaat ie dus toch naar die lampen

07-08-2024 18:09

jeffrey_van_der_sluis +30498

Heel rare conclusie haha

07-08-2024 22:10

Jayq +3375

Jean Jteur bedoel je?

07-08-2024 16:16

Michael 1974 +22030

Sjan stur

07-08-2024 17:52

Jayq +3375

Duidelijk dat de jeugd weer terug is van vakantie, kunnen de beloofde contracten ondertekend worden.

07-08-2024 16:04

Rolo +13771

Ajax... for the future.

07-08-2024 16:04

Web +178830

Langzamerhand word Ajax weer de club die het was
Stap voor stap gaat het de goede kant weer op
Ook de mensen een kans geven om schoon schip te maken
Dat is niet makkelijk als je twee jaar lang alles verkeerd gedaan hebt
Clubs weten hoe Ajax er voor staat, die betalen geen maximale bedragen
Toch doorpakken met de selectie inkrimpen

07-08-2024 16:01

komopajax777 +13297

Je moet je ook niet laten piepelen door potentiële kopers.Bij een Rulli met de helft genoegen nemen oké.Die heeft geen restwaarde meer en als je zijn salaris meetelt
heb je toch die 8 miljoen meer in kas.De rest moet je echt wel op de marktwaarde
wegzetten.Een Bergwijn is met zijn leeftijd en kwaliteiten in de PL echt wel voor 30
miljoen te verkopen.Tot het laatste moment wachten is ook gunstig voor de verkoper.
Al hoop ik wel dat er dan al een complete selectie staat.

07-08-2024 16:19

Web +178830

Nee je moet ze ook niet weg geven, maar de realiteit ook niet onder ogen zien

07-08-2024 19:09

mokum007 +6523

Zekers 💪🏾💪🏾💪🏾

07-08-2024 15:54

De-King +20502

Goed bezig Beuker. Je bent aardig bezig in de jeugd. De komst van Beuker lijkt een erg goede zet te zijn geweest.

07-08-2024 15:53

Lazell +17005

Jep. Zoals Kroes aangeeft is hij wat meer theoretisch. Denk dat spelers er wel goed op gaan als iemand een plan kan uitstippelen met een speler wat zijn sterke punten zijn, wat hij moet leren en wat voor hem de beste route is naar het eerste. Geeft de speler meer vertrouwen dat de club hem naar de top kan laten groeien.

07-08-2024 15:57

wijzijndebeste123 +164769

Ik vind t verhaal dat er iets van 80-120 technische vaardigheden en motorische handelingen zijn die ervoor zorgen dat je elke spelsituatie meester bent zeer interessant. Als je dat op de juiste manier kan implementeren in de opleiding via allerlei oefenvormen dan ben je spekkoper.

07-08-2024 15:59

Lazell +17005

Zeker. Dit is gewoon een wetenschappelijke benadering van voetbal. Onderzoek naar welke vaardigheden er uberhaupt bestaan, wat en hoe ze kunnen bijdragen aan voetbal en vanuit die wetenschap je jeugdopleiding herstructureren. Dit is in principe een enorme datagedreven benadering (wetenschap is per definitie datagedreven trouwens) en toch krijgt hij niet de weerstand en de kilo's stront over zich heen die andere 'data-mannetjes' wel kregen. Zegt ook iets over de manier waarop hij met anderen om kan gaan en hoe hij een organisatie mee kan krijgen. Heel knap binnen het conservatieve Ajax.

07-08-2024 16:10

WantAmsterdam +116198

Beuker beschouwd voetbal ook als wetenschap, dat is heel goed. Gewoon concreet, nauwkeurig kwantitatief naar dingen kijken inplaats van algemene vage frases zoals “techniek moet leidend”. Met hem gaan we eindelijk weer richting moderniteit.

07-08-2024 16:24

wijzijndebeste123 +164769

Eens met je verhaal. Al is wetenschap doorgaans theoriegedreven welke getoetst wordt aan de hand van data. Maar in dit geval kan ik me voorstellen dat het andersom is en dit gebaseerd is op een data-driven benadering.

07-08-2024 16:24

Lazell +17005

Werkt in principe een beetje hetzelfde. Data is bij wetenschap, data science en AI altijd de basis waarop intelligentie/conclusies worden getrokken. Bij wetenschap heb je vaak wel al een voorgevoel (hypothese, of set aan onderzoeksvragen). Dat is bij jouw voorbeeld ook. Hij heeft de hypothese dat het onder de knie krijgen van bepaalde motoriek/vaardigheden bijdraagt aan een betere voetballer worden. Hij verzamelt de data en trekt op basis daarvan conclusies wat wel en niet werkt. Of hij heeft in ieder geval zulke onderzoeken gebruikt.

Die kennis zou je vervolgens kunnen gebruiken voor een datagedreven benadering van spelers. Nu ga ik wel heel ver maar in theorie kan dit gewoon en als je het lang genoeg doorontwikkeld ook in de praktijk. Je meet bepaalde dingen, zoals snelheid, techniek en motorische vaardigheden. Techniek kan je bijvoorbeeld meetbaar maken door iemand via zo'n machine 100x een bal te laten aannemen en in een oplichtend doeletje te laten passen. Dit moet je wel heel goed inrichten, maar het is mogelijk dat je via trainingen genoeg van deze data verzamelt en er zo een rapportje uit laat rollen met daarin beschreven welke aspecten iemand goed beheerst, slecht en hoeveel iemand zichzelf heeft verbeterd. Dit kan je toetsen aan de spelersprofielen en gebruiken om een individueel plan op te stellen.

Om daar te komen, heb je die spelersprofielen nodg waar hij al aan werkte. Het wetenschappelijk onderzoek waar jij het over hebt. De oefeningen die daaraan bijdragen en de methodes om dat te kunnen meten. Je kan daarmee zelfs de effectiviteit van oefenstof meten, door te zien hoe veel spelers ermee verbeteren.

Maar nu sla ik een beetje door in mijn passie, dus ik hou op :)

07-08-2024 16:43

Ans B +19945

@Lazell
Dat heeft m.i. alles te maken met zijn houding en werkwijze: hij is een verbinder die bij de belangrijke voetbalmensen (en andere experts, zoals wetenschappers) zijn oor te luisteren legt, de juiste vragen stelt en daar zijn eigen plan in trekt - ook weer door zijn inzichten eerst voor te leggen aan die betrokkenen.
Op die manier krijgt je mensen al snel mee, omdat ze directe invloed hebben, en gezien en gerespecteerd worden.
Dat staat haaks op hoe de Fluwelen Revolutie werd gevoerd (die dan ook kwaad bloed zette bij bepaalde mensen).

07-08-2024 18:36

Ans B +19945

@wijzijndebeste123
Dat is inderdaad precies waar het om draait (naast mentaliteit e.d.).
En daarom is het ook zo mooi dat hij daar de juiste, methodologisch, theoretisch en analytisch ingestelde jeugdtrainers/opleiders bij zoekt. Zoals Paul Nuijten (die hij eerder al naar Schotland haalde) en Thomas Ruesink (die op zijn beurt Beuker attent maakte op Nuijten).
Terwijl hij als tegenwicht juist echte voetbalmensen aan hen koppelt.
Dat geeft mij een enorm vertrouwen dat dit op den duur vruchten gaat afwerpen.

07-08-2024 18:49

Lazell +17005

Idd. Ik heb binnen een ICT afdeling gewerkt waar ze werkwijzes zonder overleg door de strot duwden en programma's zonder overleg invoerden. Die hadden de bijnaam in de organisatie 'de ivoren toren'. 1 man deed het anders. Die ging bij iedereen aan tafel zitten om te kijken hoe ze werkten en wat hun problemen waren. Zodra de mensen actief betrokken worden bij de oplossing en het proces meemaken, zijn ze veel bereidwilliger. Met zulke dingen valt of staat het succes van zo'n beetje elke grotere wijziging binnen een organisatie. En dan hoef je nieteens alles door te voeren, maar gewoon door te luisteren en eerlijk te communiceren krijg je ze mee.

Uitgangspunt is wel dat mensen in bepaalde mate bereid moeten zijn om mee te willen praten en de competenties kunnen aanleren om aan te haken aan het gevraagde niveau. Dat vond ik met de fluwelen revolutie anders. Daar zaten gewoon een heleboel incompetente mensen omdat ze baantjesgeil waren. Die waren niet bereid mee te gaan, omdat ze wisten dat dat hun kop ging kosten vanwege incompetentie. In zulke gevallen mag (moet) je hard zijn want zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Achteraf is het dan altijd mogelijk om fouten aan te wijzen, maar soms vind ik dat je hard zijn niet moet schuwen als het niet op de goede manier kan.

07-08-2024 20:37

AFCA-pride +17373

Heel blij mee, mooie speler.

07-08-2024 15:48

wijzijndebeste123 +164769

Off: Volgens L'Equipe heeft Ajax interesse in Amir Richardson. Is absoluut t type middenvelder dat bij ons past. Is 22 jaar, 1.95m lang maar is balvaardig, vrij snel en verovert veel ballen. Heeft ook n mooie stijl. Loopt prachtig rechtop. Zie hem graag komen. Kom op Alex, actie!

https://www.youtube.com/watch?v=vQRFgHd1ZYc

07-08-2024 15:41

Danielson +50538

Kroes is enkel bezig met verkopen en transfervrij inkopen want dat vijzelt de waarde van z'n aandelen op.

07-08-2024 15:45

AFCA-pride +17373

Vermoeiend niet….

07-08-2024 15:48

wijzijndebeste123 +164769

Haha ik ben geen fan van Kroes zoals je weet. Maar je slaat hiermee wel n beetje door ; )

07-08-2024 15:49

Dazoo +3133

Zal ik anders ff wat Prozac langs brengen?

07-08-2024 15:50

mokum007 +6523

Ja hoor🙈🙈🙈

07-08-2024 15:55

komopajax777 +13297

Is je denkvermogen uitgevallen?Bovendien erg stuitend dat je Kroes van eigenbelang beticht en zelfs van zelfverrijking.Alex Kroes is zeer integer en al van kinds af aan Ajacied.

07-08-2024 16:22

komopajax777 +13297

Waarom ben jij geen fan van Alex?Hij doet alles voor Ajax en is zijn leven lang al aan Ajax verbonden.Hij is in alles veel meer Ajax dan jij ooit zult zijn.

07-08-2024 16:24

wijzijndebeste123 +164769

Lol. Leuk dat Alex "meer Ajax is" dan ik ooit zal zijn. Doet echter verder niet ter zake. Of zie jij Kale en Kokkie graag ipv Beuker? En Van t Schip ipv Farioli? Ik beoordeel Alex gewoon op zijn wapenfeiten (of t gebrek daaraan).

07-08-2024 16:25

TeringHenkie +28561

".Alex Kroes is zeer integer en al van kinds af aan Ajacied."

Maar...Verdult, dat ben ik ook!! En ook nog langer dan hem ook!!

07-08-2024 16:31

Danielson +50538

@wijzijndebeste123: Zeker!😉

07-08-2024 17:13

Freddy +11457

Type Gravenberch? (Op balafpakken na misschien)

07-08-2024 15:50

wijzijndebeste123 +164769

Qua loop en stijl idd zeker imo. Richardson is daarentegen een controleur terwijl Gravenberch echt n box-to-box is imo.

07-08-2024 15:51

DankzijCruijff +48731

Poh, wat zou ik hier blij van worden...

Vast weer te mooi om waar te zijn.

07-08-2024 15:52

wijzijndebeste123 +164769

Richardson ipv Hendo op 6. Fitz-Jim en Berghuis/Taylor als halven. Dan heb je voetbal op t middenveld. Henderson moet echt vertrekken. Al lees je daar niks over dus waarschijnlijk te mooi om waar te zijn idd.

07-08-2024 15:53

LukaLitmanen +82153

Nico Paz van Real Madrid jeugd..die zou ik graag zien komen.

Hij mag weg want krijgt nauwelijks speeltijd vanwege moordende concurrentie daar.

07-08-2024 16:00

hendo +4769

Nu mis ik klerry🤨

07-08-2024 15:53

wijzijndebeste123 +164769

Yep. Nu wil je een bericht van Klerry dat t serieus is. Al is L'Equipe vrij betrouwbaar toch?

07-08-2024 15:55

hendo +4769

Klopt, vieze t*r*ng lijer die ajax boven op x

07-08-2024 15:56

De-King +20502

Ziet eruit als een aardig spellertje inderdaad. Zie zoiets liever naar Ajax komen dan de namen die we eerder gehoord hebben.

07-08-2024 15:59

WantAmsterdam +116198

Zou de eerste echt goeie aankoop van Kroes zijn. Maar kans lijkt me toch aardig klein.

07-08-2024 16:25

jeffoajaxfan1 +1382

Enige sidenote is dan wel weer we hebben al teveel middenvelders

08-08-2024 00:24

mvdk +44153 moderator

Gister vroeg Slang naar de 2008 generatie. Hier is je antwoord.

07-08-2024 15:40

AFCA-pride +17373

Nog 2 graag

07-08-2024 15:49

NipeB +15838

Dat is goed nieuws. Dit is wel echt een goed talent.

07-08-2024 15:37

hendo +4769

Steur nog en ouazane! Het is gewoon bij 1 wachten op de verkopen zodat ze los kunnen helaas!

07-08-2024 15:24

AiasMaximus +6043

Top! Nog minimaal 2 te gaan

07-08-2024 15:21

Toramanggg +7202

Ouazane nog en dan zijn we heel aardig op weg

07-08-2024 15:21

wijzijndebeste123 +164769

Geweldig nieuws. Misschien wel de meest talentvolle van allemaal!

Beuker is echt als n dolle aan t beuken! Nu Kroes nog voor Ajax1.

07-08-2024 15:18

Patrick020 +22452

wauw, dit is echt top nieuws!!

contracten gaan hard de laatste dagen. nog een paar te gaan

07-08-2024 15:17

Soccerskins v2 +43385

Beuker heeft echt een enorme inhaalslag gemaakt. Het wanbeleid van Ajax had geen jaar langer door moeten gaan want dan waren de verliezen veel groter geweest dan alleen Zinhagel en de broertjes de Koning. Er zijn nog een aantal jongens die moeten tekenen, met name Van der Lans, Ayyildiz en Simeon zou ik snel een contract geven, maar dan ziet het er weer prima uit.

07-08-2024 15:16

Slang3 +46025

en Nash

07-08-2024 15:19

Soccerskins v2 +43385

Nash inderdaad ook, maar zo kan ik er nog wel een paar opnoemen.

07-08-2024 15:25

Slang3 +46025

niet echt veel meer toch voor nu, misschien Bounida verlengen nu hij 18 is en er een redelijke investering in zit

07-08-2024 15:29

Freddy +11457

Met dat salaris van Bounida zou ik hem lekker laten gaan

07-08-2024 15:33

Soccerskins v2 +43385

Ik vind dat uit de o19 van komend seizoen ook El Hani, Peters (eindigde afgelopen seizoen erg sterk) en O’niel wel een contract mogen krijgen. Abdellah Ouazane natuurlijk ook, maar daar kan je nog wel even mee wachten inderdaad. Alleen opletten dat hij niet door de concurrentie weggelokt wordt.

Bounida verlengen gaat heel moeilijk worden denk ik. Die gaat minimaal 50% van zijn salaris moeten inleveren.

07-08-2024 15:39

Slang3 +46025

je kan Bounida ook tegen een nieuw salaris verlengen natuurlijk. Als hij transfervrij vertrekt ben je je investering sowieso krijt. Met een 4 jaar contract kun je er nog tonnen voor terug krijgen

07-08-2024 15:41

BlueDuke +4480

Elke dag eentje, anders worden ze bij legal overspannen.

07-08-2024 15:22

Breuk +25293

Iedere avond pizza is niet gezond

07-08-2024 15:26

Slang3 +46025

De inkt is bijna op met al die contracten

07-08-2024 15:15

Yaeron +6381

Net terug van vakantie. Geduld..

07-08-2024 15:34

VoorAltijdNummer14 +25427

Gaat binnenkort tekenen. Is al maanden bekend en gepland, maar die jongen was nog op vakantie vgm.

07-08-2024 15:35

Adam24 +39192

Hier wordt wel echt goed werk van gemaakt. Het lag helaas ook al twee jaar stil door de vele wisselingen bij Ajax.

07-08-2024 15:15

AFCA-pride +17373

Huntelaar is ook wel echt extreem lang eruit. Bijna een jaar volgens mij. Gaat straks “poortwachter” traject in. Had ik nooit van hem verwacht zo’n zware tik. Wellicht flinke binnenvetter.

07-08-2024 15:53

Lazell +17005

Perfectionistisch ook. Dan helpt het niet mee voor je mentale gezondheid als je aan eisen wil voldoen die, zeker in het Ajax van toen, volstrekt onhaalbaar waren voor een rookie als Huntelaar.

07-08-2024 16:01

AFCA-pride +17373

Triest voor hem. Als het elastiek echt geknapt is, wordt het heel moeilijk.

07-08-2024 16:02

AFCA22 +2466

Goed nieuws! 🔥🔥

07-08-2024 15:14

FlyingDutchMan +17316

Nice, leuke technische voetballer die op FutureCup goed met ouder team mee kon!

07-08-2024 15:14

Amoaxeldongenn +3589

Dit is top hoor!! Op naar de 2009 lichting

07-08-2024 15:14

barry1988 +24065

Beuker gaat als een speer......hij zet de Beuk erin😜

07-08-2024 15:14

VoorAltijdNummer14 +25427

Wat is Marijn Beuker enorm goed bezig zeg!

Behalve Tim de Koning en Zinhagell blijven alle toptalenten binnenboord als gevolg van zijn visie en sportieve 'planschetsen'. Echt indrukwekkend hoe de voorspelde exodus de kop in wordt gedrukt!

En over Acheampong kan ik kort zijn: in alles een Ajax-speler.

Super blij weer met dit nieuws!

07-08-2024 15:14

Lazell +17005

Je kan je afvragen of Zinhagel uberhaupt te behouden was. En volgens mij was De Koning geen toptalent, toch?

07-08-2024 16:02

VoorAltijdNummer14 +25427

Zinhagel wilde denk ik inderdaad gewoon meer verdienen en wellicht dat Feyenoord een enorme tekenbonus heeft geboden.

Nick de Koning was geen toptalent, maar zijn broertje Tim zekers te weten wel. Daar baal ik echt van.

07-08-2024 16:05

Lazell +17005

Denk niet dat hij bij Feyenoord meer verdient. We moeten bezuinigen maar hebben nog steeds een veel groter budget dan Feyenoord Kwam van Sparta, dus zal daar wel uit de regio komen en fan zijn van de club.

07-08-2024 16:12

leverworst +1271

Had hem nog nooit horen praten, maar komt echt over als een hele leuke spontane gozer bij het Ajax filmpje. Dat die kon voetballen wist ik wel al natuurlijk.

07-08-2024 15:14

Ajax412 +1326

Qua langere termijn doet de huidige directie het uitstekend! Hopen dat we een paar spelers kunnen lozen en het loonhuis beter op orde kunnen krijgen, desnoods tegen een verlies. Als de sportieve resultaten wat mee zitten het eerste half jaar kunnen we de selectie ook steeds verder verbeteren. Ik verwacht dit jaar nog geen topelftal, wel een hoop tactische en conditionele verbeteringen, met daarbij spelers ontwikkeling. Het wordt een interessant seizoen met hoogte- en dieptepunten, niet louter dieptepunten.

07-08-2024 15:12

Lazell +17005

Als ik echt een keuze zou moeten maken tussen nu direct een aankoop van 10 miljoen, of over 2-3 jaar de talenten die nu verlengd worden in Ajax1 te zien komen, zou ik denk ik voor het laatste kiezen. Met zo'n goede aanwas kom je er altijd weer bovenop.

07-08-2024 16:04

Ajax412 +1326

Ja ik ook, zo zou Johan er ook over denken. Echter is de enige vraag hoe lang de huidige directie en coach de tijd krijgen als Ajax niet bovenin mee kan draaien. Ik heb er alle vertrouwen in dat Farioli alle spelers beter gaat maken, dus de selectie waarde zal dit seizoen vast ook stijgen, hopelijk gaat het gepaard met gunstige resultaten.

07-08-2024 16:12

Lazell +17005

Het verwachtingspatroon is nu ook compleet anders. Ik zie overal geluiden dat als Ajax 3e wordt ze het goed hebben gedaan. Dat analisten (Perez, bijv) denken dat Ajax zelfs 5e wordt. De chaos zal minder zijn als je weer hetzelfde presteert als vorig seizoen.

Heb altijd gezegd dat de selectie van Ajax qua talent niet echt minder is dan Feyenoord, ook vorig jaar niet. En daar sta ik nog steeds achter. Als je nu ook nog eens een betere coach hebt ipv een véél slechtere, moet je met hun kunnen concurreren voor een 2e plek. PSV is even uit zicht ben ik bang. De Jong, Lang, Veerman, Schouten, Saibari, etc..... Die zijn eventjes te goed, maar ook dat kan omslaan.

07-08-2024 16:17

lexy88 +8818

Topnieuws! Wacht ook al een tijdje op de verlenging van Steur, weet iemand of dit nog in de pijplijn zit?

07-08-2024 15:12

Ajaxfan16 +27446

Volgens de jeugdwatchers was dat al rond en was er al een tekenmoment ingepland. Geen idee wanneer.

07-08-2024 15:13

lexy88 +8818

Nice, dan wachten we af, ben benieuwd

07-08-2024 15:14

Tommyshelby +129564

Jaa!! Meest interessante onder 17 speler wat mij betreft.

Dit is een kleine coup hoor. Beuker is lekker bezig.

07-08-2024 15:12

Ajaxfan16 +27446

De enige reden die je kan verzinnen waarom de gebroeders De Koning en Zinhagel weg zijn gegaan, is omdat ze uit de omgeving Rotterdam komen. Deze jongen was bijna weggegaan een half jaar geleden, dus kan mij niet voorstellen dat een Beuker met een slecht plan komt.

07-08-2024 15:12

Kryptonite +76957

We gaan hard, we gaan lekker.

Reservespelers moeten zoveel mogelijk eigen jeugd zijn. Aankopen als Medic zijn tamelijk zinloos (alhoewel destijds noodzakelijk, want er was geen talent dat in aanmerking kwam voor het 1e op die positie). Gerichte aankopen, i.e. basisspelers, aangevuld met gretige talenten die onder hun vleugels verder kunnen rijpen moet altijd de formule zijn. Zie ook 2018/2019.

07-08-2024 15:11

lexy88 +8818

Klopt, Aertssen was wel geprobeerd, maar was/is gewoon niet goed genoeg. Medic ook niet, maar ik begreep dat er iemand moest komen ipv Aertssen. Wel apart trouwens dat we nu zoveel talentvolle linkspoten hebben, waar dat jarenlang altijd zoeken was

07-08-2024 15:13

Jayq +3375

Dat klinkt wel heel simpel...

Ow wacht, zo simpel is het in theorie natuurlijk ook

07-08-2024 16:03

JariHeijden +5606

Eens met je redenering. Ook dat een aankoop ALS Medic destijds noodzakelijk was. Maar Medic zelf is wel een erg slechte aankoop.

Totaal niet het niveau van de linkerrijtje van de Eredivisie. Bizar dat Mislintat hem aanschafte. Ook als je alleen maar als scout aankopen doet (dat is al erg verwijtbaar), dan nog is hij een vreemde aankoop. Hij heeft nu eenmaal in de verste verte niet de kwaliteiten en ook niet de potentie om tot een and speler uit te groeien.

Sympathieke jongen, maar een onbegrijpelijke aankoop.

07-08-2024 19:18

Amsterdamnoord +6146

Goed nieuws

OFF Interesse in Marokkaans talent van Reims. Middenvelder

07-08-2024 15:11

Rob.C +8412

Wie en bron?

07-08-2024 15:12

Amsterdamnoord +6146

L equipe

Amir Richardson 22 jaar
Speelt in Olympisch team

07-08-2024 15:13

Lunsdale +6388

Linksbenig en lang. Leuke speler, heb niet de verwachting dat hij (financieel) haalbaar is.

07-08-2024 15:29

Tommyshelby +129564

Richardson? Mooie speler.

07-08-2024 15:13

Amsterdamnoord +6146

Inderdaad
Dit zijn de betere geruchten

07-08-2024 15:13

Artemio +32135

Juist. We hebben nieuwe middenvelders nodig. Daar ligt de sleutel om weer te domineren.

07-08-2024 15:29

afca1985 +21423

Wederom goed bezig, nog maar een paar, hopelijk volgen die snel👍

07-08-2024 15:11

Johanist +3528

Ajax is weer goed bezig met het behouden van de toptalenten. Mag ook gezegd worden!

07-08-2024 15:10

DEELM +11891

Zullen we het gewoon bij talent houden? Dat constant bestempelen als toptalent vind ik karig.

07-08-2024 15:10

TeringHenkie +28561

Van Martha en ASE zeiden ze ook dat het toptalenten waren paar jaar terug!

07-08-2024 15:18

Nr.10 +111394

Over Martha heb ik dat volgens mij nog nooit gehoord. Salaheddine was toch een aardig talent maar heeft wat langer nodig nu. Nu Smal weg is zal hij wel basisspeler worden bij Twente, en zou hij zomaar flinke stappen kunnen gaan zetten komende 2 seizoenen.

07-08-2024 15:33

AFCA-pride +17373

Was gisteren in CL duel vrij matig als back.

07-08-2024 15:57

Jayq +3375

Heel vermoeiend inderdaad dat gebruik van 'toptalent'

Zelfs 'talent' zou ik al bijna een overdreven stempel vinden. Het zijn gewoon jeugdspelers die een contract krijgen. En alle jeugdspelers hebben talent, anders zouden ze niet eens bij Ajax spelen. En als ze een contract krijgen worden ze gezien als een van de grotere/betere talenten natuurlijk.

Maar iemand een (top)talent noemen blijft in principe subjectief.

07-08-2024 16:14

DEELM +11891

Als je bij Ajax in de jeugd speelt heb je wel talent natuurlijk. Maar om nou bij elke verlenging het begrip toptalent te gebruiken is zo vermoeiend.

07-08-2024 17:24

IbraSuarezKJH +420

Goede speler! Genoten van hem op de future cup. Verdiend!

07-08-2024 15:10
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.