[Update] 'Ajax betaalt ongeveer 20 miljoen voor Brobbey'

door NielsOpdam 1268

[Update] 'Ajax betaalt ongeveer 20 miljoen voor Brobbey'

door NielsOpdam 1268

Laatst geüpdatet

Ajax en RB Leipzig naderen elkaar over een transfer van Brian Brobbey, zo meldt De Telegraaf. Honderd procent overeenstemming is er niet over de transfersom, maar deze zou zeventien miljoen euro moeten bedragen. De speler is zelf akkoord over een contract tot en met de zomer van 2027. Ook is er nieuws over Francisco Conceição, die medisch gekeurd gaat worden in Nederland.

Die zeventien miljoen euro is aanzienlijk lager dan eerdere bedragen die rondgingen in de media. Zo werd gemeld dat RB Leipzig oorspronkelijk 25 miljoen euro verlangde van Ajax om Brobbey over te kopen. De Telegraaf geeft aan dat de clubleiding het pijnlijk vindt om een speler die een ruim jaar geleden gratis vertrok bij Ajax terug te kopen voor meer dan vijftien miljoen euro, maar dat het technisch duo, bestaande uit Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar, vindt dat er in Europa geen betere spits te krijgen is voor de prijs.

Brobbey is zelf al wel akkoord met Ajax en tekent een contract tot en met de zomer van 2027, mits de clubs daadwerkelijk tot een akkoord komen. Het afgelopen half jaar speelde de fysiek sterkte spits al in het wit-rood-wit, zij het op huurbasis. Hij maakte toen zeven goals in elf Eredivisieduels.

Met Brobbey heeft trainer Alfred Schreuder zijn gewenste spits binnen. Zaterdag, na het 1-1 gelijkspel met KAS Eupen, gaf de oefenmeester al aan graag een versterking te verwelkomen voor die positie. 'Misschien wel twee', voegde hij er aan toe.

'Conceição gearriveerd in Nederland'

Ook over Francisco Conceição is er nieuws. De Portugees is zaterdagmiddag geland op Schiphol om de medische keuring van Ajax te ondergaan. Naar verluidt tekent hij ook een vijfjarig contract. De aanvaller komt dan voor vijf miljoen euro over van FC Porto.

Update - 14.30 uur (zondag 17 juli) - 'Ajax betaalt ongeveer 20 miljoen voor Brobbey'

Ajax staat op het punt om Brian Brobbey te contracteren, schrijft Florian Plettenberg, verslaggever bij de Duitse tak van Sky Sport. Volgens hem gaat het wel over een transfersom van ongeveer 20 miljoen euro. 'Ze hebben hun aanbod in de afgelopen uren verbeterd', schrijft Plettenberg over het bod van de Amsterdammers. Ook Manchetser United is nog in de race voor de spits, maar Ajax ligt op pole position. 'Een volledige overeenstemming tussen Ajax en Leipzig is in de komende dagen waarschijnlijk', sluit de journalist af.

Beste voetbalwedtips voor het weekend. Dinsdag was 86 % goed.

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+.

Lees meer over:
Plaats reactie

FrancescosRavioli +15196

De erfenis van Rioolrat.

19-07-2022 11:03

MichelAngelo66 +22256

Wat een waanzin. Compleet gestoord. Brobbey lacht zich een bult, die gluiperige zaakwaarnemers komen niet meer bij en Leipzig wrijft zich ook in de handen. Ajax wordt genaaid zonder vaseline en de supporters betalen braaf hun seizoenkaart en te dure shirtjes. Dat shirt wordt verpest met achterlijke reclames die niet nodig zijn als je gewoon geen 20 miljoen door de plee spoelt.

De jeugd kan vanaf nu gewoon gratis weglopen. Ajax koopt je een jaar later wel terug.

19-07-2022 00:17

SjakiedeWit +2636

Inderdaad een zeeeeeeer slecht signaal naar je jeugdspelers…

19-07-2022 09:00

Reyden +1393

Ik denk inderdaad dat dit het beste voorbeeld voor de jeugd had kunnen zijn. Nu echt compleet het omgekeerde.

19-07-2022 22:27

paulis +10233

Top aankoop! Groeibriljant voor de spitspositie voor 20 miljoen, dat ga je niet ergens anders vinden. Het emotie-argument dat hij uit eigen jeugd komt, koop je niets meer voor. Zsm vergeten en stoppen met huilie huilie.

Deze gozer gaat topscorer worden in de Eredivisie, gaat in de CL flink scoren en met een beetje geluk mee naar WK. Dan verkoop je hem over 2 a 3 seizoenen voor het 4 dubbele.

18-07-2022 20:44

Burgie +4032

Mee eens tot aan je laatste zin. Dat verkopen van je beste spelers, dáár moeten we nou juist eens van af.

18-07-2022 22:45

paulis +10233

Vrees dat je daar niet aan ontkomt Burgie. Topspelers willen niet heel hun leven tegen RKC of Fortuna Sittard spelen, die willen naar Spanje of Engeland.

Daarnaast hebben wij maar een fractie van de tv gelden die ze daar hebben, dus om enigzins mee te doen qua begroting zal Ajax spelers moeten blijven verkopen.

19-07-2022 08:15

Burgie +4032

Wel tegen Bournemouth en Burnley.... nogal van hetzelfde. Tv gelden kun je niet tegenop, wel spelers aan hun contract houden, zolang als het duurt.

19-07-2022 15:15

Ajaxtrouw +6340

Als je dat niet meer doet, trek je ons model onderuit

19-07-2022 17:00

Burgie +4032

Dat is ook aan aan kritische nuancering onderhevig

19-07-2022 21:42

nuff-said +1644

Hoewel ik heel blij ben dat Brobbey terug is, vind ik dat dit echt wereldnieuws moet zijn. Een speler terug kopen na 1 jaar die gratis de deur wou vertrekken. Dat is eigenlijk gwn een clownshow van een jewelste. Uit principe om niet als een clown club eruit te zien zou ik het absoluut niet doen, maar ajax ziet wat daar I guess. Ten hag ook trouwens. Hun denken absoluut dat ze em voor de hoofdprijs gaan door verkopen later. En als je eraan denkt dan zit er wel wat in. Hij kan met zijn rug naar de goal spelen en hij kan diep gaan met snelheid. Kan ook nogeens koppen en sterk als een stier so in conclusion is dat een soort lukaki 2.0

18-07-2022 20:33

RuffRhythim +24837

Nou...welkom terug Brobb.
Ga nog eens een keertje weg om na een half jaar spijt te hebben dude....

18-07-2022 19:24

Goldenlastra +1725

Ga er dan wel vanuit dat het min tot 2028 is.. anders heb je er als nog niets aan.

18-07-2022 17:19

Jan Doedel +4299

Je laat je gewoon weer naaien door enn gozer met het IQ van een strontvlieg! Weg met die vent. Uiterst onbetrouwbaar en totaal onloyaal.

18-07-2022 16:43

Michiel Kapteijns +5372

Marco van Basten wordt het door sommigen tot op de dag van vandaag nagedragen dat hij Suljemani ten koste van 17 miljoen wilde hebben. Maar één ding: Suljemani had bij H'veen meer laten zien dan Brobbey hier.

18-07-2022 14:02

JantjeBeton +2979

1. Prijsindexcijfer
2. De markt is sindsdien totaal ontploft door de injectie van oliedollars en door kapitaal door oligarchen; er gaat gewoon meer geld in om, kijk maar naar de toegenomen recettes in de CL. Ajax moet helaas mee in deze gekte omdat er voor spelers (i.i.g. in de betere vijver waar Ajax heden ten dage in kan vissen) gewoon meer moet worden neergelegd op tafel.
3. Ajax heeft sinds de Fluwelen Revolutie gewoon heel erg goed geboerd, en heeft daardoor haar eigen vermogen en marktwaarde aanzienlijk zien groeien (o.a. door de goede resultaten in de Europese competities) en kan daardoor dus tegen een stootje en grotere uitgaven opvangen/verantwoorden.

18-07-2022 21:44

Michiel Kapteijns +5372

Ajax heeft er ook van geprofiteerd. En het was zeker niet alleen door Van Basten dat Ajax in financiele problemen kwam. Hoeveel is er niet binnengekomen voor Sneijder, Huntelaar, Babel, Heitinga, Vermaelen

19-07-2022 00:26

LANS +117

Up to Y, but zonder Brobbey was AJAX geen kampioen afgelopen seizoen

19-07-2022 17:46

LANS +117

Up to Y, maar zonder Brobey was AJAX geen kampione afgelopen seizoen

19-07-2022 17:47

MrPink +81743

18m nu volgens bild

https://m.bild.de/sport/fussball/fussball/rb-leipzig-darum-verzoegert-sich-der-brobbey-transfer-80724080.bildMobile.html

18-07-2022 12:10

Bjorn2321 +2066

20M voor Brobbey... Dan mag ik hopen dat Schreuder 200% overtuigd is en per se Brobbey als spits wil. Die jongen heeft zich destijds helemaal gek laten maken door zaakwaarnemers en je kan RB niet kwalijk nemen dat zij geld willen zien.
Dat het een jeugdspeler was die gratis de deur uit is gegaan vind ik misschien nog wel minder een probleem dan dat we 20M betalen voor een speler met nog geen 50 wedstrijden op het hoogste niveau en die juist een half jaar verhuurd is geweest,

18-07-2022 09:54

gi0vanni +7173

Dan maar in zijn contract zetten dat hij pas bij 80 mil weg mag. Dan kan hij als hij het goed gaat doen gewoon 5 jaar hier spelen of de kas weer wat vullen.

18-07-2022 09:57

tripleA +3882

Wacht dan tot ie transfervrij is, zo werkt dat toch bij Brian?

Al koop je voor 20 miljoen niet zo makkelijk een goeie spits voor het Ajax-systeem. Dan word je opgezadeld met een Haller topscorer in ED en CL die "niet kan voetballen" volgens sommigen hier, Dat moeten we niet willen hoor.

18-07-2022 09:51

gi0vanni +7173

Als je kijkt wat de aanval Berghuis, Haller en Tadic voor elkaar kreeg was het duidelijk niet goed genoeg.

18-07-2022 09:54

tripleA +3882

Had niets met Haller te maken. Je moet ook snelheid op de flanken hebben. Dat hebben Berghuis en Tadic allebei niet, wel andere kwaliteiten maar ze versterken elkaar niet in die formatie.

18-07-2022 09:59

gi0vanni +7173

Maar door blessures moesten ze daar af en toe in spelen. Dus de conclusie is dat als je tegen goede tegenstanders moet en Haller heeft geen aanvoer dat hij niet veel meer toevoegt. En dat is niet handig als het je duurste speler is.
En Ajax was te voorspelbaar. Als Tadic zijn man niet voorbij kwam en Antony goed werd vastgezet was er geen plan B. Haller is een goede afmaker die toch nog af en toe wat kansen om zeep hielp maar verder had je er niet veel aan.

18-07-2022 10:13

tripleA +3882

De conclusie is dat Neres niet had mogen gaan (zonder gelijkwaardige vervanger die links en rechts kan staan) en dat Daramy het niet waarmaakt. Het is niet de schuld van de spits dat de aanvoer niet goed is dat zie je hopelijk zelf ook wel.

18-07-2022 11:41

gi0vanni +7173

De schuld is nooit bij maar een speler maar je mag wel verwachten dat je duurste speler meer kan als een ding. Niet elke speler kan optimaal renderen bij Ajax. Een aanval met Antony, Tadic of Brobbey en Bergwijn ziet er al een stuk beter uit.

18-07-2022 11:46

karlhof +4703

Absurd weekend. Uit principe nooit Brobbey overnemen van Leipzig. Ook andere aankopen zijn dubieus. Wijndal kan vooral hard rennen, Bassey is mij nooit opgevallen en Bergwijn is niet echt nodig. Alleen die Portugees is een goede aankoop voor de toekomst.

18-07-2022 08:56

gi0vanni +7173

Inderdaad, wat moet je met Bassey. Een verdediger die redelijk groot en fysiek sterk is, redelijk snel is en ook wat kan als hij aan de bal is past echt niet bij Ajax. 🤷

18-07-2022 19:46

FrancescosRavioli +15196

Bassey is nu op z'n 22e wat de Ligt op z'n 17e was qua spel. Dat wordt gewoon een heel goede solide verdediger en kan prima met ons mee. Heeft al een EL finale gespeeld waar die foutloos was en is zowel verdedigend als aan de bal gewoon goed.

Dat jij hem niet kent zegt meer over jou dan over hem.

Bergwijn is niet nodig totdat Anthony vertrekt. Tadic wordt gewoon te traag en Berghuis moet zich op de flanken concentreren.

Wie had jij graag gezien voor Wijndal? Een goede linksback aantrekken is al jaren een drama. Voor Nico en Blind was onze beste LB Maxwell. Das wel ff geleden hoor.

Dat Brobbey niet had moeten terugkomen ben ik het mee eens. Maar dat geldt ook voor Schreuder. Ik heb veel minder vertrouwen in deze perslekkende trainer dan het materiaal wat er nu staat.

19-07-2022 11:06

Ozark +355

Ik had het nooit gedaan.
Blijf erbij dat dit een heel slecht signaal voor je eigen jeugdspelers.

18-07-2022 07:47

VakM +2185

Ik verkoop m’n drie seizoenskaarten terug aan Ajax voor 3 miljoen. Geld geen issue blijkbaar

18-07-2022 08:18

Newbee34 +6720

20 miljoen voor een eigen jeugdspeler betalen. Ja, snap dat sommigen er wel blij mee zijn maar ik vind dat Ajax zich hier aardig laat kennen. Of er moet achter de schermen iets geregeld zijn met dat zaakwaarnemerskantoor en Brobbey zelf maar anders is het echt gewoon heel slecht gedaan.

18-07-2022 07:33

Jezweetzelluf +725

Voor dat bedrag heb je betere spelers!

18-07-2022 07:11

AjaxTillIDie +1387

The Brobbeast verbreekt t transferrecord en wordt voor 125 miljoen verkocht aan Real Madrid als opvolger van Benzema in 2025 nadat hij Ajax in 2023,24 en 2025 de CL heeft bezorgd.

18-07-2022 08:19

MankeNeliss +9814

Die lopen de polonaise in LeipeShit. De jackpot voor de kat z'n viool.

18-07-2022 00:36

Velibor30370 +4155

20mio zou wel echt schandalig zijn….maar goed Telegraaf wist ook te melden dat Martinez voor 40 weg zou gaan. Maar ff afwachten tot Ajax zelf iets communiceert.

18-07-2022 00:17

RichardWitschge8 +5197

Laten we eerst eens afwachten of die 20 miljoen wel klopt, het blijft de Telegraaf hè …

17-07-2022 23:36

SjakiedeWit +2636

20 miljoen
BE LA CHE LIJK

17-07-2022 23:33

TheRiviera +5476

Wijndal - 10 miljoen
Brobbey - 20 miljoen
Bergwijn - 31,25 miljoen
Conceição - 5 miljoen
Bassey - 22 miljoen

Als zowel Brobbey & Bassey komen voor deze bedragen zal Ajax net een positief transfersaldo hebben van 19 miljoen. Ondanks al deze aangetrokken spelers heb ik niet echt het gevoel alsof Ajax er vooruit is gegaan.

17-07-2022 23:32

Newbee34 +6720

Van echte scouting niet echt sprake natuurlijk. Als dit de toekomst gaat zijn van hoe er spelers gehaald gaan worden dan gaat het straks hard met de financiën.

18-07-2022 07:36

Cruijffthebest +13389

Echt veel en veel te duur.
Echt belachelijk dit!

17-07-2022 23:17

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25348

Tis net het weer bericht vandaag zeggen ze overmorgen wordt het 39 graden gisteren was het nog 40 en morgen zeggen ze 34

17-07-2022 23:08

tbomas +1348

Ik vind dit in tegenstelling tot de rest hier helemaal geen slechte aankoop. 20 miljoen is veel maar als ie geen kruisbanden afscheurt gaat ie ons dat deze keer minimaal weer terug opleveren, met echt veel potentie voor een nog veel hoger bedrag. Hij loopt gewoon 1 op 1 voor ons. Dat ie nooit 90min speelde is niet vreemd met Haller en eerder Traoré als concurrenten, en ook nu nog steeds geen issue met de gelimiteerde speeltijd die we over Tadic, Bergwijn, Antony, Berghuis, Ihattaren, Van Axel Dongen, Daramy, Ünüvar, Hansen en Conceicao moeten verdelen. Brobbey voegt iets toe aan die hele groep omdat ie snelheid en diepgang maar ook kracht voor een echte centrumspits heeft.

De alternatieven waren met Tadic en Bergwijn als valse negens spelen en verder niemand als optie hebben, of Depay (waarschijnlijk draai je er verlies op, een groot risico voor harmonie in de spelersgroep, past qua spel totaal niet bij Ajax en legt een hard plafond à la de ligue-1 ploegen die boven Lyon eindigden of het Tsjechisch nationaal elftal op je prestaties), of een speler kopen die nog weinig bewezen heeft en zeker niet voor ons (à la Zirkzee). Wat mij betreft is Brobbey, op wie je vrijwel gegarandeerd winst boekt en wie vrijwel gegarandeerd ons echt versterkt, het dan gewoon waard. Brobbey voor 20m is een netto veel betere aankoop dan Bergwijn voor 32.5m.

Dat dit een slecht signaal zou zijn naar de jeugd ofzo heb ik hier al eerder lange comments over geplaatst. De lijst met spelers die Ajax vroeg verlieten is inmiddels dichter bij honderd dan bij nul; het aantal in het buitenland geslaagden is nihil, het aantal dat een profcarrière behaalde waar je u tegen zegt is ook nihil. En dat was allemaal voor Brobbey, en desondanks zijn er keer op keer spelers die te vroeg blijven vertrekken. Conclusie: wat wij nu doen met Brobbey is helemaal geen significante factor in de beslissing van een jeugdspeler om te blijven of vertrekken. Denk nou werkelijk eens na over het beslissingsproces van al die jongens en welke factors daar belangrijk in zijn.

17-07-2022 23:03

1991 +7787

Alsnog zie ik liever dat Ajax Rijkhoff voor 20 miljoen terugkoopt dan Brobbey :)

17-07-2022 23:20

tbomas +1348

Je kunt altijd betere transferuitgaven bedenken, zeker met hindsight, daar ben ik het wel mee eens. Want 20 miljoen is veel geld voor ons. Ik zie het niet als een echt duidelijk negatief risico, though, en dat op zichzelf maakt het al beter dan aankopen van Bergwijn of Bassey, of die aankopen in de 5-10m range van spelers als Daramy, Bandé en Marin. Brobbey speelt voor ons op een Eredivisie-winnend niveau en gaat ons buiten die altijd aanwezige kans op carrière-eindigende blessures altijd weer terug opleveren wat hij ons nu kost. Dat is alles wat ik nodig heb om niet de alarmbellen te doen rinkelen hier zoals de rest van de website lijkt te doen.

17-07-2022 23:24

1991 +7787

Ik heb het over Julian :)

17-07-2022 23:25

KBouter +4122

Waar baseer je deze onzin allemaal op? Brobbey heeft helemaal nog nx bewezen, heeft zelfs nog geen 1 hele wedstrijd voor Ajax gespeeld!

18-07-2022 13:07

tbomas +1348

kijk anders ff zijn statistieken voor ons erop na. zonder hem winnen we niet van lille twee seizoenen geleden en toen kwam ie net kijken. zonder hem winnen we vorig jaar ook niet de eredivisie.

18-07-2022 16:22

Babangida83 +23877

Optie tot koop. Echt super mooie optie. Kan echt best handig zijn, als je er goed mee om weet te gaan.

17-07-2022 22:22

Joodhannus73 +3579

Teveel natuurlijk gezien zijn transfervrije status. Komt door Raiola. Maar als je hem over 3 jaar voor 75 miljoen verkoopt, hoor je niemand meer...

17-07-2022 22:22

kngbolo +571

Laat hem eerst wat eens een jaar basis spelen en dan kunnen we en inschatting maken. Tot nu toe heeft ie maar weinig volledige wedstrijden in het eerste gespeeld en is 20, 15 en ook 10 belachelijk veel voor een speler die voordat hij überhaupt zijn zakken ging vullen in Duitsland al spijt had

18-07-2022 08:19

AjaxIsBeast +5975

Mag toch hopen dat Susan Lenderink deze transfer nog tegenhoudt…

17-07-2022 22:21

Diana KLaverweide +1761

Wat een treurnis

17-07-2022 22:02

Omar +17166

Zo hard genaaid hier echt niet grappig

17-07-2022 21:44

Jarisuarez +1537

Ik ga het nog een keer zeggen: belachelijk! Hoop wel dat hij het waarmaakt anders wordt Ajax als wel heel sneu gezien door de voetbalwereld

17-07-2022 21:39

vanreenen +10236

Ik moet bekennen dat ik liever Brobbey in het Ajaxshirt zie spelen dan Suarez van 35 jaar. Brobbey kan alleen maar beter worden met al die internationals om zich heen i.pl.v. die kolenboeren bij RB Leipzicht .

17-07-2022 21:02

Jarisuarez +1537

Bijzondere benadering Suárez heeft het zo'n 15 jaar bewezen tot vorig seizoen in sterkere competities en toernooien, Brobbey heeft potentie maar heeft misschien 10 invalbeurten laten zien en keert Ajax de rug toe om vervolgens op zn knietjes terug te kruipen. Geef mij maar 1 jaar Suarez!

17-07-2022 21:43

Siemsubliem +316

Had ook liever Suárez terug gezien.. Brobbey heeft een paar belangrijke goals gemaakt. Maar volgens mij nog maar zelden 90 min vol gemaakt.. Die 20 miljoen na 1 jaar terughalen gezien de soap destijds met raiola is dan ook compleet krankzinnig! Ik weet het de supporters hoeven het niet zelf te betalen, maar vind het waanzin..

17-07-2022 22:08

Ajaxisart +18768

De blessuregevoeligheid van Brobbey is een feit (kijk simpelweg naar de statistieken, die liegen niet). Het te hoge transferbedrag is dan ook een enorm risico. Ik snap niet dat Ajax deze gigantische fout maakt. Juist nu moet je slim zijn. Dit lijkt op een impulsieve en ondoordachte aankoop van een speler die ZELF Ajax heeft verlaten, ondanks een jaar getouwtrek over een nieuw contract. Ajax laat zich piepelen, als ze 20 miljoen gaan aftikken.

17-07-2022 20:40

Tinus +10304

Er zit een hoop sentiment rond deze transfer omdat we Brobbey zelf opgeleid hebben, dat is duidelijk. Of het ‘een gigantische fout’ is zoals jij stelt zal natuurlijk nog moeten blijken.
Brobbey zal in ieder geval geen gewenningsperiode nodig hebben. Dat is winst.

17-07-2022 21:26

Koekepeer +1455

Als hij nou niet eerder bij Ajax had gespeeld hadden we er nooit 20 miljoen voor betaald. Want dan had niemand geweten wat hij kon. Wij hebben een hem zelf duur gemaakt en dat is natuurlijk het meest frustrerende.

19-07-2022 07:57

Tinus +10304

Dat komt er inderdaad nog eens bovenop. Heel zuur allemaal. Hopelijk levert het op korte termijn veel doelpunten en op langere termijn alsnog een hoog transferbedrag op.

19-07-2022 08:29

ajaxcied4life +26046

Ten Hag is daar, de ronselaar.

17-07-2022 20:38

Andersen de man +1999

20 miljoen zou ik dan ook niet doen. 17 was eigenlijk al twee miljoen teveel. Snap dat Leipzig ook kosten maakte zoals tekengeld en salaris. Maar verdubbel dat en je hebt 12 miljoen, is ook heel schappelijk. Ze maken uiteraard gebruik van hun onderhandelingspositie...

17-07-2022 19:36

Web +178830

20 miljoen moet je dit willen?

17-07-2022 19:22

Pantheon +938

Nee, absoluut niet! Max de helft en anders lekker verder zoeken.

17-07-2022 19:31

36 +8621

Klote Spurs al jaren

17-07-2022 18:59

Babangida83 +23877

Één ding weet ik wel. Tottenham en Leipzig staan bij deze op de zwarte lijst. Als die een speler van ons willen, dan komt er een bonus bovenop.

17-07-2022 18:40

AjaxIsBeast +5975

Ik zou eerder Brobbey op de zwarte lijst zetten.

17-07-2022 22:06

Noroja +710

Had liever Dolberg een tweede kans gegeven. Da's veel meer een Ajacied qua techniek en lichtvoetigheid dan Brobbey. En als Huntelaar Dolberg dit keer influistert dat ie de beste is dan kan het een gouden greep zijn.

17-07-2022 18:29

MPAjax +8403

Helaas valt hij op momenten dat hij moet scoren en brobbey niet

17-07-2022 18:43

Web +178830

Daar gaat Dolberg toch niet meer aan beginnen
Bovendien kent Huntelaar hem goed, dus heeft met hem samen gespeeld, en weet wel dat hij niet het karakter voor een prof heeft

17-07-2022 19:21

MichelBoerebach +29181

Laat Man United hem In godsnaam lekker kopen voor dat geld. Veel te veel voor een bank/tribune zitter van een Duitse subtopper.

17-07-2022 18:29

Ajax4proud +10841

De man van glas, misschien kunnen ze geen andere spits vinden voor dat bedrag en die tevens naar Ajax wilt komen. Hopelijk maakt hij het waar zonder voor een lange periode geblesseerd te raken.

17-07-2022 18:20

markk +8900

Ik denk nog steeds dat je daar niet aan moet beginnen. Brobbey is een prima spits maar voor 20 miljoen kan je een gigantisch talent halen en dat is Brobbey niet als je het mij vraagt. Hij heeft daarvoor nog te weinig laten zien buiten zijn invalbeurten.

17-07-2022 18:08

KBouter +4122

Brobbey is helaas niet de slimsten en ook nog onbetrouwbaar. Over 5 jaar loopt hij weer gratis weg. Met zijn volle verstand een dikke middelvinger naar Ajax gegeven en laat hem nu lekker zijn roti eten in het voormalige Facistische Oost Blok . Lekker wandelen daar savonds in het donker!

17-07-2022 18:08

YRGI +32928

Dan doet hij een Pogbaatje.

17-07-2022 19:07

KBouter +4122

Zal hij zo slim zijn denk je

17-07-2022 19:11

Ajax95Duivendrecht +24107

Even de selectie op een rij zoals het nu is, van eerste keus per positie (links) naar steeds lagere keus (rechts):

Keeper: Pasveer, Gorter, Stekelenburg
Linksback: Wijndal, Blind, Baas/Salah-Eddine
LCV: Bassey, Blind, Rensch
RCV: Timber, Schuurs, Rensch
Rechtsback: Rensch, Regeer, Klaiber
6: Alvarez, Blind, Regeer
8: Taylor, Kudus, Fitz-Jim
10: Berghuis, Klaassen, Ihattaren, Ünüvar
Linksbuiten: Bergwijn, Tadic, Daramy, Ünüvar
Spits: Tadic, Brobbey, Kudus
Rechtsbuiten: Antony, Daramy, Ihattaren, Conceição

Zoals ik het nu bekijk is het met name voorin te druk bezet, terwijl met name de 6-positie, de CV-posities en de rechtsback matig bezet zijn. Van Bassey (ik neem aan dat hij goed is) naar Blind is normaal gesproken een flinke stap terug, van Timber naar Schuurs is drie stappen terug. Op rechtsback hebben Rensch en Regeer nog alles te bewijzen t.o.v. Mazraoui en Klaiber is niet goed genoeg.

En ik blijf erbij: we missen een echt goede 6 in de selectie. Een die goed is aan de bal, maar die ook het spelinzicht en loopvermogen heeft om binnen het aanvallende Ajax-spel te snappen waar je uit balbezit moet lopen. Alvarez is veel te beperkt in de opbouw als 6. En Blind is hoog op het veld te onrustig (te veel balverlies) en is qua verdedigend vermogen dramatisch. Kortom, als je Fitz-Jim niet voor de leeuwen wilt gooien, ga dan alsjeblieft de transfermarkt op voor een 6/CVM.

Ook maak ik me zorgen over de speelkansen voor jongens als Ihattaren en Ünüvar. Met de huidige overvolle bezetting voorin gaan die niet veel aan spelen toekomen, op een leeftijd waarop ze dat juist wél moeten doen. Eigenlijk loopt Daramy beide jongens in de weg. Het beste zou i.m.o. zijn om Daramy te verhuren. Liever hem verhuren dan pareltjes als Ihattaren en Ünüvar, die je dit seizoen juist met regelmaat speelminuten bij het 1e van Ajax moet geven.

17-07-2022 18:07

Pantheon +938

Alvarez was je belangrijkste mid afgelopen seizoen. Het was een grote gatenkaas toen hij er niet bij was. Blind te onrustig en verdedigend dramatisch noemen.. hij zorgt juist voor rust achterin en heeft het overzicht. Hij is niet de snelste, maar positioneel juist ijzersterk.

17-07-2022 19:37

SjakiedeWit +2636

Eens met je mening over Blind…

18-07-2022 20:35

Tinus +10304

Laat Ihattaren eerst maar eens fit worden. Die heeft al heel lang geen hele wedstrijden gespeeld op hoog niveau. Die moet idd wel z’n kansen krijgen, maar dan kun je nog niet van op aan.
Daarnaast Blind onrustig hoog op het veld? Die jongen heeft juist bijna nooit balverlies. Speelt de bal daarnaast ook nog altijd met de juiste snelheid en op op het juiste been. Misschien dat jij er onrustig van wordt, maar bij mij zou Blind altijd spelen. Zijn gebrek aan snelheid los je op met de juiste spelers om hem heen.

17-07-2022 21:45

Erik20 +7365

Wel een beetje dubbel gevoel als ik net lees dat de vraagprijs voor Depay ook 20M is.

17-07-2022 18:05

Babangida83 +23877

Depay is het dan ook nét niet. Niet voor niets bij Barça en ManU het niet gehaald.

17-07-2022 18:41

YRGI +32928

Wel veel verder en beter dan Brobbey.

17-07-2022 19:08

Babangida83 +23877

Verder ja, beter vind ik niet, eerlijk gezegd. Brobbey moet het alleen nog laten zien. Die heeft het natuurlijk nog niet structureel laten zien. Depay ook niet echt natuurlijk, maar wel op een hoger niveau dan Brobbey. Dat ben ik met je eens.

17-07-2022 22:21

oudzuid2 +7292

dit is dan het enige jammere van het laatste transfer nieuws. 20 miljoen voor een ventje dat een jaar geleden met zn volle verstand de deur uitliep. en wat heeft ie nou eigenlijk gepresteerd? wordt zo een van de duurste aankopen van de laatste jaren. voor Tadic en Antony betaalden we minder

17-07-2022 18:02

Noroja +710

Denk dat ie meer met het verstand van Raiola de deur uitliep.

17-07-2022 18:26

RJB1979 +25658

"Met zijn volle verstand" is bij Brobbey dan ook meteen een subjectief kader.

17-07-2022 20:14

Mnr Hendriks +694

Voor dat geld is er in zuid amerika echt wel een spits die beter is en meer potentie.
Veel te blessure gevoelig

17-07-2022 17:51

Stiftje +1537

Ik ben gewoon blij als hij terugkomt. Over 3 of 4 jaar vang je er 50 voor terug. Denk dat ze met hem afgesproken hebben dat hij niet meer transfervrij mag vertrekken of anders z’n tekengeld moet betalen.

17-07-2022 17:45

komop +2145

Precies dit. Er zal zeker een goede afspraak zijn gemaakt met Brobbey.

17-07-2022 17:50

Brakkenelis +3528

Niemand gaat 50 miljoen betalen voor een blessuregevoelige speler.

17-07-2022 18:23

Stiftje +1537

Laten we eerst eens kijken hoe komend jaar gaat. Komt vast goed met die “blessuregevoeligheid”.

17-07-2022 18:41

Brakkenelis +3528

Je woorden hadden meer kracht gehad als hij niet dit kalenderjaar 3/4e van de speelminuten onbeschikbaar was voor Ajax wegens een blessure / gebrek aan fitheid.

17-07-2022 18:48

Stiftje +1537

Ik ben niet op zoek naar krachtige woorden. Kijk naar het rendement. Verder heb ik er gewoon vertrouwen in en jij niet. Prima toch👋

18-07-2022 12:40

MichelBoerebach +29181

Vraag me werkelijk af of je over 3 of 4 jaar 50 miljoen voor terug krijgt. Zo geweldig is ie niet. Een prima stormram voor de laatste 15 minuten. Dat wel.

17-07-2022 18:33

KBouter +4122

Heb je daar bewijs voor?

17-07-2022 18:34

Stiftje +1537

Ik heb nergens bewijs voor. Ik schets alleen een scenario

18-07-2022 12:44

KBouter +4122

Die gast heeft nog geen 1 wedstrijd in Ajax 1 volledig gespeeld. Wat een naïef volk hier die zo 20 mio wil betalen!

17-07-2022 18:36

Stiftje +1537

Dat is ook niet aardig. Om me zo maar naïef te noemen. Maar kun je nagaan als hij straks wel topfit blijkt te zijn en z’n wedstrijden uitspeelt. Zou hij dan nog meer goals maken? Of heb jij een goede suggestie voor een spits die beter is voor hetzelfde geld?

18-07-2022 12:43

Dirigent +6860

20 miljoen wtf... nog 5 erbij en je kon weer zo een Bassey achtige aankoop doen.

Voor 20 miljoen kan je zelf spitsen uit de topcompetities halen.

Had graag een andere naam gezien.

17-07-2022 17:44

Torman +1977

Ik ga het doorgeven

17-07-2022 17:48

YRGI +32928

Depay schijnt ook 20 te zijn. Echt een belachelijk bedrag voor Brobbey.

17-07-2022 19:10

Oxxer +163913 moderator

Bij Martinez zat de media er flink naast met genoemde bedragen, een tweet zorgt ervoor dat een deel van AS van de leg is. Beter eerst afwachten totdat Ajax het meldt.

17-07-2022 17:37

De3mos +12082

Flinke prijs, kut situatie en kut hoe het is gelopen. Maar als brobbey hier 4 jaar onder contract stond had ik hem ook niet voor minder dan 35 verkocht, dan was het ook moord en brand. Dus opzich snap ik h2 wel. Even blessure gevoeligheid erbuiten houdend is dit wel gewoon een speler die vrij zeker 50+ gaat opleveren mits hij blijft spelen.

17-07-2022 17:36

KBouter +4122

“ even blessure gevoeligheid erbuiten houden”

Man man man…even de gebreken van je gewenste auto erbuiten houden… betaal jij dan ook de hoofdprijs?

17-07-2022 18:39

De3mos +12082

Ja bedoel alleen maar te zeggen, die blessure gevoeligheid is het enige minpuntje na mijn mening. Verder vollop vertrouwen in hem. En eerlijk ik denk dat we hem zonder die blessure gevoeligheid niet konden betalen.

17-07-2022 18:41
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.