Ajax bereikt akkoord met FC Utrecht over definitieve overgang Jensen

door Jesse ter Haar 90

Bron Ajax.nl

Ajax bereikt akkoord met FC Utrecht over definitieve overgang Jensen

door Jesse ter Haar 90

Bron Ajax.nl

Laatst geüpdatet

Victor Jensen vervolgt zijn carrière definitief bij FC Utrecht, zo is te lezen op Ajax.nl. De Amsterdamse club bereikte dinsdag een overeenkomst met de club uit de Domstad. Het betreft een definitieve transfer en dus geen tijdelijk vertrek bij Ajax.

Het contract van de Deen liep nog tot medio 2024. Zodoende moest er een regeling worden bedacht om die verbintenis af te kopen. In 2022 kwam Jensen nog uit voor Rosenborg. De club wilde hem graag langer behouden, maar bleek daar dus niet toe in staat. Zodoende was Jensen weer speler van Ajax, maar uitzicht op speelminuten was er bepaald niet. FC Utrecht blijkt dus de oplossing voor de middenvelder.

In eerste instantie was het nog niet duidelijk of het om een tijdelijke of definitieve overgang zou gaan, maar op de slotdag van de transferwindow kwam al naar buiten dat het om het laatstgenoemde ging. Enkele uren later is de transfer een feit en dus ligt Jensen tot medio 2026 vast in Utrecht.

Jensen kwam in 2017 bij Ajax terecht. Hij kwam toen over van FC Kopenhagen. Zijn debuut in Ajax `1 volgde op 12 december 2020 tijdens een 4-0 overwinning op PEC Zwolle. Hierna zou Jensen nog driemaal voor het eerste elftal van Ajax uitkomen. Wel speelde hij maar liefst zestig keer in Jong Ajax, waarbij hij met veertien doelpunten zijn scorend vermogen etaleerde.

Blijdschap in Utrecht

Jordy Zuidam, technisch directeur van FC Utrecht, is erg blij met de nieuwste aanwinst. 'Met Victor halen we een technisch vaardige speler binnen die beschikt over creativiteit en een goed loopvermogen. Daarnaast beschikt hij over een geweldig karakter en kan hij op meerdere posities op het middenveld en op de flank uit de voeten. Tijdens zijn verhuurperiodes bij FC Nordsjaelland en Rosenborg BK is Victor volwassen geworden en ook fysiek gegroeid. We zijn blij Victor aan boord te hebben bij de club.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Noam +4118

Deze begrijp ik meer dan Q Timber. Godver wat was dat toen doodzonde. Stel je had nu de broertjes samen in de basis gehad

01-02-2023 19:11

jordy0605 +218

geen probleem als je talenten verkoopt aan andere teams als ze hier nog geen kans hebben om te slagen ivm de concurentie, maar hoop dat ze wel een terugkeerclausule bij doen voor het geval een talent wel doorbreekt

01-02-2023 18:33

Sentinel +8957

Waarom doe je zaken met die club? Zooitje gajes bij elkaar.

01-02-2023 12:29

Babangida83 +23933

Dan is er deze winter toch lekker opgeruimd, hoor, inclusief de trainer en plús een eerste keeper. Hulde voor H2.

Wat dat betreft hebben ze met Godts, denk ik, goede zaken gedaan. En uitgaand met name ruimte gemaakt in het salarishuis en voor doorstroming. Oftewel, de puinhopen van de laatste 2 jaar Overmars bijna opgeruimd. (En hun eigen puinhoop niet verder op laten lopen.) Goede trend.

01-02-2023 08:25

wendoo9 +8125

Hulde H2 ? Ik kijk er toch ff iets ander tegenaan heb ik het idee.

01-02-2023 15:26

DEELM +11891

We zijn lekker aan opleiden voor andere clubs momenteel! Verdienen niet eens de aankoopbedragen terug!

01-02-2023 08:08

redfella +1327

Zo slecht dit man. Ajax is echt belachelijk. Gaat iemand uberhaubt wel kijken naar jong Ajax of de jeugd in het algemeen en houdt er contact mee?
Schreuder nooit gezien daar. Heel af en toe klaas maar ook zelden.
Wat amateurisme dit

01-02-2023 02:44

Babangida83 +23933

Jensen wilde je behouden? Of wat bedoel je?

01-02-2023 08:27

vanreenen +10298

2 Jaar FC Utreg en daarna haalt Slot op de deur hem op om zo de 5e ex-speler van Ajax te contracteren.

31-01-2023 22:20

JesusZoonVanGod +5866

Je ziet dat veel van dit soort jongens elders doorbreken en alsnog gewaardeerde voetballers worden. Je kunt ze best voor een schijntje laten gaan, zolang je maar een fiks doorverkooppercentage opneemt. Zie bijvoorbeeld de transfer van Timber naar Feyenoord. Daar had Ajax flink aan moeten en kunnen verdienen.

31-01-2023 21:56

JJFajax +3560

Timber heeft Ajax transfervrij verlaten

31-01-2023 22:04

JesusZoonVanGod +5866

Klopt. Hoe kan het dat een speler Ajax transfervrij verlaat en vervolgens een seizoen later voor 8 miljoen elders gaat spelen? Zelfde laken een pak.

31-01-2023 23:07

Ozymandias +159568

Hij wilde als middenvelder spelen en bij Jong Ajax kregen Taylor, Fitz-Jim en Regeer de voorkeur als '6' en '8'. Hij was van de vier ook de minste middenvelder. Het toont volgens mij vooral aan dat Ajax meer vertrouwen moet hebben in de talenten die ze in huis hebben die toen beter waren dan Quinten en zich in de tussentijd goed hebben ontwikkeld (Fitz-Jim en Regeer).

01-02-2023 00:21

Ferd +38560

omdat Timber het aangeboden contract weigerde

01-02-2023 04:38

Drummer4ever +1372

Als een speler niet wilt verlengen, dan houdt het op he.... En daarnaast is 8 miljoen niet echt de hoofdprijs.

01-02-2023 10:41

ST +23083

Off-topic: Ik zou het niet erg vinden als Ajax Brobbey voor 20 Miljoen verkoopt aan Manchester United en er een topspits voor terughaalt. Brobbey kan na jarenlang het geprobeerd te hebben nog steeds geen 90 minuten voetballen. Dan is je lichaam niet geschikt voor topvoetbal. Zelfs tegen f*cking Volendam hield hij het niet vol. Dan hoor je ook nog dat ie niet hard genoeg traint. Hij is zogenaamd een 'beast' maar ligt vooral op de grond. Ik ben echt op hem afgeknapt.

31-01-2023 21:30

NoPants +7506

Als ik op dit seizoen tot dusver af ga dan mogen er 9 basisspelers vertrekken en vervangen worden. Dat is het gevaar van afgaan op het huidige seizoen.

Noem het ‘het schreuder effect’

31-01-2023 21:43

Ozymandias +159568

Kans is groot dat Ten Hag toehapt als Ajax hem komende zomer voor zo'n 20 miljoen aanbied. Dat is voor United weinig geld en als tweede spits zou hij daar onder leiding van Ten Hag kunnen rijpen. Ik denk alleen dat Brobbey een goede spits voor Ajax is maar dat hij als onervaren speler een team nodig heeft waar hij zich aan op kan trekken. Zoals hij onder Ten Hag liet zien.

01-02-2023 00:25

LukaLitmanen +82152

Als je Brobbey een goede spits vond voor Ajax, waarom Haller dan niet?

Jij was vorig seizoen kritisch op het meevoetballen van Haller, maar Brobbey is ook absoluut geen goede meevoetballer. Door twee verkeerde passes tegengoals tegen Volendam, GAE bijvoorbeeld. Geen techniek, na 30min op.

Enige wat hij altijd doet, is zijn lichaam tegen de verdediger zetten en dan vaak ook vallen.

Zit potentie in, maar is als invaller beter.

01-02-2023 07:11

Babangida83 +23933

Waarom niet gewoon bij Ajax laten rijpen? Eerste seizoenshelft vond men zelfs dat hij mee moest naar het WK. Is puur een momentopname. Heeft alles om een goede eerste spits voor Ajax te worden. En Heitinga kennende krijgt hij dat er echt wel uit.

01-02-2023 08:32

spendah +543

Kan best eens gaan verrassen en een goede bruikbare speler worden voor Utrecht.

31-01-2023 21:28

AFCACruijff14 +162166

Niet dat ik Jensen zo zal missen, maar best zonde dat we al jaren zoveel talenten rond de 15-19 kopen en dat er nog maar zelden eentje belangrijk voor Ajax 1 is geworden. Dat verschil is groter geworden, maar misschien scouten we ook niet meer top?

Qua Denen is het ook niet veel meer bij Ajax. Even leek elke Deen super met oa nog Schone en Eriksen en ook even Dolberg, maar toen stopte het wel.

31-01-2023 21:21

MosesD +14687

Van de 33 Denen die bij Ajax hebben gespeeld zijn er ongeveer 12 geslaagd.

31-01-2023 22:56

Ozymandias +159568

Alleen met Belgische jeugdtransfers heeft Ajax een goede track record. Het feit dat ze Nederlands spreken lijkt me geen toeval.

01-02-2023 00:24

Ferd +38560

nou, er zijn meer belgen niet geslaagd dan geslaagd. De Mul en Van Damme zijn twijfelgevallen maar talenten als Rits, Verbist, De Graaff, Leyder, Aborah, Antonnuci etc zijn allemaal mislukt

01-02-2023 04:42

RobbertB +2187

Jammer dat Jensen simpelweg niet in het Ajax-systeem paste. Niet zoals dit de laatste jaren gespeeld is. Denk dat hij bij Kutrecht wel kan slagen, daar is het sowieso meer kaliber ren-je-rot.

In de 4-4-2 of 5-3-2 met wingbacks en twee aanvallende middenvelders zal hij goed tot z'n recht komen.

31-01-2023 21:08

DeKenner +9362

Prima transfer voor alle partijen. En zoals hieronder ook al een paar keer is gezegd, zou het leuk zijn ALS Ajax een terugkoopclausule heeft. Zo niet dan kan hij goed binnen 2 jaar voor psv of feyenoord voetballen. Die zetten dit soort jongens volgens mij direct bovenaan hun scoutingslijstje zodra ze Ajax verlaten.

31-01-2023 21:03

Ajax The Best +16621

Lekker hoor, krijgt steeds meer gestalte Ajax Utrecht!

31-01-2023 20:59

mikey_hope +2

Gaat Ajax nog wat doen man man man

31-01-2023 20:52

LukaLitmanen +82152

Utrecht haalde topscorer eredivisie Douvikas voor slechts 8 ton.

Toch is Utrecht best een leuke club, ondanks de vijandige supporters.

Mijn vader is Utrecht fan en ging vroeger vaak met hem mee.

Hebben nu best een leuk team

31-01-2023 20:34

Dirigent +6873

Hopelijk met een terugkoopclausule van 6 - 10 miljoen...dat moet je altijd vastleggen bij dit soort jongens, voor het geval dat!

31-01-2023 20:21

Ferd +38560

terugkoopclausule van 3 miljoen, en een doorverkooppercentage van 25%. Als je hem terughaalt heb je hem voor een leuke prijs, haal je hem niet terug verdien je in ieder geval op de volgende transfer.

01-02-2023 04:43

Gaza +4413

Succes! Ben blij Jensen in de eredivisie te zien. Heel benieuwd naar zijn ontwikkeling. Hoop dat Ajax een terugkoopoptie heeft.

31-01-2023 20:18

Web +178830

Ik vind het fijn als jongens tekort komen weer een club vinden waar ze de volgende stap kunnen maken
Cerny lukte niet daar, bij Twente wel

31-01-2023 20:05

Gaza +4413

Ook ander soort voetbal.
Cerny zou bij AZ ook passen bijv. Bij Utrecht met hun “vecht” voetbal weer niet.

31-01-2023 20:21

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Weer een voormalig tobtalent die er weinig van gebakken heeft

31-01-2023 20:05

Capocapo +12001

Gek hè, ik had ook 37 jeugdspelers per jaar in het eerste verwacht

31-01-2023 20:17

Gaza +4413

En toch vermarkt het goed. Het doel is om ieder jaar een paar spelers aan te laten haken bij het 1e.
Reken je slagingspercentage uit. Is toch niet gek lijkt mij.

31-01-2023 20:23

Flaco +19583

Ook dit is goed gedaan van de technische staf.

31-01-2023 20:01

Robertini +39529

Mooie club voor die jongen, kwam helaas tekort voor Ajax.

31-01-2023 19:49

barry1988 +24064

Hopelijk niet gratis weg.....

31-01-2023 19:45

Bijlmerboy93 +2521

Leuk voor die jongen, en ook voor ons. Ik vind het herkennen van oud-jeugd bij andere clubs altijd wel vet.

31-01-2023 19:41

ajaxwestland09 +29038

Het is 🤫 in Mokum had verwacht een extra verdediger met blessures zijn we daar kwetsbaar

31-01-2023 19:39

Rockanje23 +37099

Hij is destijds voor ruim 3 miljoen gehaald. Benieuwd wat hij nu opgebracht heeft.

31-01-2023 19:39

Gaza +4413

Zal wel break-even zijn.

31-01-2023 20:25

Franz Fabelhaft +5154

Zou me zeer verbazen als Utrecht hier even 3 miljoen voor neergelegd heeft.

31-01-2023 20:53

Gaza +4413

In zijn totaliteit. Publiciteit, marketing, verhuur etc.

31-01-2023 22:28

remco.p +1158

Er komt nix bij
Ze hebben meer als 100 mil uitgegeven versterking zou betekenen dat aankopen op de bank moeten plaatsnemen.
En dat zou dan door h2 moeten worden gedaan en daarmee openlijk hun fouten weergeven.

Versterking bedoel ik dan ook echt ajax materiaal!
Versterkingen gewenst :achterhoede rechtsback
Cv Lb.

Middenveld :een goede 6 klaasen kan niet meer.
Taylor is geen Gravenberg of de Jong klasse.
Minimaal 2 versterkingen gewenst.

Spits: lucca is het nog niet.
Onze dure broeder was en is het nog niet.
Tadic is over de top
Bergwijn is leuke voor de laatste 10 min

Ook 2 versterkingen gewenst.

Bank bergwijn Taylor klaasen tadic
Lucca Wijndal rensch

Verhuur verkoop
Alvarez klaasen tadic
Bassey sanschez

31-01-2023 19:36

johanisajax +8843

rustig aan

31-01-2023 19:39

Bijlmerboy93 +2521

Ja, nou weten we het wel. Ze kunnen er allemaal niks van. Dat zeiden ze bij Man United ook voordat onze kale God er kwam. Ook over Rashford, Shaw, Dalot, De Gea, etc.

Zo'n Bassey heeft overduidelijk kwaliteiten, al vind ik hem erg duur, maar hij wordt misbruikt.

Bergwijn speelt de pannen van het dak bij Oranje als rechtsbuiten, bij ons is hij ineens slechter dan Jahankebaksh?

31-01-2023 19:44

remco.p +1158

Bassey ben ik het volkomen met je eens
Vind ik ook een leuke voetballer en kan best nog wel wat worden.
Bergwijn is zo 'n speler of je hebt er een hele leuke avond door of je kijkt 90 min naar een net nietje

31-01-2023 19:46

NeeI +107892

Ja joh, koop nog een heel elftal bij elkaar.

31-01-2023 19:45

Web +178830

Nog meer kopen

31-01-2023 20:08

Mundus +1241

Daar nemen ze een enorm risico mee. CL missen is rampzalig. Ik hoop dat ze weten waar ze bezig zijn maar betwijfel het eerlijk gezegd.

31-01-2023 20:29

Yeshyeshyall +10973

Vond hem altijd moeilijk in te schatten. Klinkt als een ideaal talent maar voetballend is hij me nooit opgevallen

31-01-2023 19:31

Professor +11178

Hoop dat er een clausule voor terugkoop is opgenomen. Heeft het niet laten zien bij Ajax maar heeft wel wat bijzonders in zijn spel. Wie weet komt hij met een omweg ooit terug.

31-01-2023 19:29

Ozymandias +159568

Betreft het een huurperiode of een tijdelijk vertrek?

31-01-2023 19:26

xstaniox +15135

Permanent

31-01-2023 19:31

Yeshyeshyall +10973

Permanente verhuur

31-01-2023 19:32

Ozymandias +159568

Een permanente huurperiode of een permanent tijdelijk vertrek?

31-01-2023 19:32

insectenverdelg +23499

mss neemt Jensen in Utrecht wel een tijdelijk permanentje

31-01-2023 19:39

Sportvolgert +40710

Tijdelijke koop

31-01-2023 19:39

Yeshyeshyall +10973

Koop optie zonder optie

31-01-2023 20:45

FlyingDutchMan +17316

Geen deal maar het is wel rond

31-01-2023 23:51

mokum007 +6523

En bij ons Ajax is zo stil he, alleen een keeper een gehaalt... Wij hebben een LCV nodig... Marja altyd zo traag

31-01-2023 19:25

emieltjuhh +18019

Weer een deen die niet geslaagd is helaas

31-01-2023 19:23

Breuk +25290

Ben benieuwd hoe vaak hij gaat spelen.

31-01-2023 19:20

4bier +31367

En weer een speler met stempel mislukt project

31-01-2023 19:19

Mitch021 +2082

In ieder stadion roepen ze k*t joden, maar onze spelers worden uiteindelijk wel in heel Nederland aanboden.

In de gehele top spelen meer Ajacieden in de basis dan eigen jeugdspelers. Clowns

31-01-2023 19:18

Robertini +39529

Ajax is en blijft de levensader van NL voetbal. Zonder ons zit er geen hond op de eredivisie te wachten.

31-01-2023 19:50

Ferd +38560

de supporters roepen dat, de clubs kijken er anders naar.

01-02-2023 04:44

Tinus +10389

Goeie transfer voor Jensen, bij Ajax komt hij gewoon niet aan bod. Ik ben benieuwd wat Utrecht betaald heeft en of er nog clausules voor doorverkoop of terugkoop zijn opgenomen.
Succes Victor!

31-01-2023 19:17

Daanafcak +3045

Haha, we zijn hofleverancier van de Eredivisie.

31-01-2023 19:17

eenAjaxfan +20390

Goed bezig, Huntelaar.
Zou mooi zijn als er toch nog een versterking voor het eerste bij komt.

31-01-2023 19:17

Ajaxfan31183 +16391

Gaat helaas niet gebeuren ben ik bang. En dat snap ik überhaupt niet waarom van de Sar dat al zei dat er niets meer bij komt. Verdedigend zijn we zo kwetsbaar daar moeten spelers bij . Stel Alvarez en timber raken geblesseerd. Dan heb je de achterhoede van Sanchez , Rensch , bassey en wijndal. En dat dan Europees

31-01-2023 19:28

eenAjaxfan +20390

Die opmerking van Van der Sar moet je met een korreltje zout nemen.
Dat hoort een beetje bij het spelletje van onderhandelen.
Het kan best zijn dat ze toch met iemand bezig zijn.
Maar als je daar al wat over zegt in de media dan is je onderhandelingspositie weg...

31-01-2023 20:01

Lorenzo.B +332

KOOP ZELF NOU WAT!!!

31-01-2023 19:16

fcbalophetdak14 +1343

Voor hoeveel?

31-01-2023 19:16

DrFootball +15145

Succes in Utrecht Victor.

31-01-2023 19:16

AjaxNWH90 +1864

Zou die Douvikas iets voor Ajax zijn?

31-01-2023 19:15

Danielson +50535

Wel eens van de waan van de dag gehoord?

31-01-2023 19:17

arantes12345 +2321

Neuh, prima spits voor een club als Utrecht. Werd paar weken geleden juist nog geopperd door Utrecht fans om op de bank te blijven.

31-01-2023 19:17

Breuk +25290

Alsof die er verstand van hebben.

31-01-2023 19:21

OwenStevenDalberg +27551

Zo zie je maar weer supporters de spelers niet te snel moet afserveren. Dus geef Wijndal en Bassey nog ff de tijd en het komt allemaal goed.

31-01-2023 20:43
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.